Geen MinPres in Het Jeugdjournaal. Kinderen morgen gewoon naar school. Woensdag lockdown
Lekker Bruls het vuile werk laten opknappen bij Buitenhof
Nou kinders. Viel dat even tegen. Geen lachende Mark Rutte in Het Jeugdjournaal die even een boemvet feestcadeau kwam uitdelen aan de kinderen des vaderlands. De kerstvakantie begint niet morgen, maar gewoon op 25 december. Jullie mogen nog een hele maand naar die witte, zwarte, gemengde slechtgeventileerde virushaarden lekker bovenop elkaar zitten blaffen en stoeien, en dan weer naar huis, en in het weekend naar oma. Staat allemaal in deze OMT Brief, en wie geen zin heeft in de omfloerste ambtenarentaal der Rutte-doctrine, hierrrr een draadje van YorickB. Nee, het is allemaal de schuld van jullie pappa's en mamma's die tot 20:00 uur in de kroeg zitten en daarna afbieren in de theaters en bioscopen. Ome Bruls heeft het zelf gezegd, vanmiddag bij Buitenhof. U heeft nog twee dagen om naar de kapper te gaan, een saunaatje danwel een masseur te pakken. En een pilsje te doen met 10 man (m/v). Daarna is het weer gewoon fundamenteel pleepapier HAMSTERENNNN.
Social
Op Ameland (↘ ↘) begint de victorie
Reaguursels
InloggenDames achter Rotterdam CS hebben hun inkomsten ook zien halveren nu die vetklep zich door de politiek laat oraleren.
Corona is de spiegel die wordt voorgehouden aan landen die een veel te (dikke) ongezonde populatie kennen en hun zorg capaciteit niet op peil hebben. Dan volgen noodgrepen zoals lockdowns, mondkapjes en QR beleid. Maar het blijft dweilen met de kraan open als we als collectief niet bereid zijn om in die spiegel te kijken. Als ik als jonge gezonde man geacht wordt me te laten vaccineren om mijn kwetsbare medemens te beschermen, dan vraag ik ook mijn kwetsbare medemens dat waar het binnen de eigen invloedssfeer ligt er alles aan te doen die kwetsbaarheid drastisch te verlagen. Ik vind dat een samenleving, die nu langdurig en zonder eind in zicht de gevolgen ondervindt in de vorm van restrictieve maatregelen, dat van je mag vragen. En dan is het bij uitstek iemand als Bruls, die zich de verantwoordelijkheid heeft toegeëigend om zich met dit beleid te bemoeien, die hier het goede voorbeeld dient te geven. En dat zo'n man vervolgens zijn eigen morbide obesitas relativeert omdat ie van gezelligheid houdt, dat na iedere wandeling een mooi terras wacht en meer van dat soort bourgondisch struisvogel gelul, is wat mij betreft hèt voorbeeld dat we dus niet in die spiegel durven te kijken en het liefst lekker blijven aanmodderen.
Hoe vaak zou zijn huisarts verteld hebben dat hij moet afvallen, bewegen, gezonder eten anders is de kans op overlijden een stuk groter dan een persoon met een goede BMI? blijkbaar luistert hij daar ook niet naar. En dan moeten anderen wel naar hem luisteren omdat hij vind dat iedereen een prik moet hebben omdat de kans op overlijden dan lager is. Flikker toch op plofkop.
Deze kalkoen zit gezien zijn postuur zijn hele leven al in een lockdown...... juist voor deze mensen is erop uitgaan zo belangrijk, maar voor hem is de koelkast belangrijker en daar wil hij zo lang dicht mogelijk bij zitten.
Ik merk dat ik er moeite mee heb dat een man met BMI in de gevarenzone ons gaat vertellen dat er een lockdown dreigt die met name is bedoeld om mensen zoals hijzelf te beschermen tegen de gevolgen van een COVID-besmetting.
Deze man heeft nu 1,5 jaar de tijd gehad om af te vallen. Als gezagsdrager is dat hem niet gelukt, kennelijk. Lekker voorbeeld geef je dan...
Daar sluit ik mij graag bij aan. Skinny fat guy Rutte (heeft ook een soeplijf) idem.
Ik zie mezelf als zeer redelijk, maar dit soort meneren met dit soort teksten “daar ga ik slecht op”
Voor al die mensen die het best wel 'een beetje' naar vinden dat er een tweedeling in de maatschappij ontstaat. Gooi die 'handige' QR-code van je telefoon. Dan zijn we weer allemaal gelijk. Zo simpel is het.
Daar het al een aantal dagen rond Rutte doodstil is, helemaal na de rellen, rijst de vraag of hij zich met de vrouwelijke top vier van de VVD-huppelk..., èh adviseuses, heeft opgesloten in het torentje voor een zelfgekozen lockdown. Dat deze laatste maar lang genoeg mag duren is onze stille wens. Wij hier redden ons wel ook zonder hem als "leider".
De helft van de patiënten op een non-covid afdeling waar ik vorige week werkte, lag daar vanwege overgewicht. Uiteindelijk krijgen ze dan maagverkleiningen enzo. En een deel dat daarna meteen vraagt of ze daar eten van de Burger King kunnen laten bezorgen...
De enige aantrekkingskracht van die man is zijn eigen zwaarlijvige zwaartekracht.
Het zorginfarct is het gevolg van ruim 10 jaar afbraakbeleid van Rutte. 5 ziekenhuizen gesloten, de kleinste IC capaciteit van West Europa, zorgpersoneel dat massaal zijn heil elders zoekt....
Corona is niet het probleem, de politiek is het probleem.
misschien moet Bruls een keer naar dr. Now
Bruls is zelf de gemiddelde IC patiënt met zijn BMI van > 25. Dus laten we die informatie maar niet groot naar buiten brengen.
Brussel gaat beloond worden met een verkiesbare plaats de komende TK verkiezingen.
Het ochtendnieuws staat bol van de relschoppers.
Zijn het niet gewoon criminelen?
De schade die aangericht wordt, is niet meer op te brengen.
Dan hebben we een brulskikker die ons gaat vertellen wat goed is voor u.
Deze man is net zo ongeloofwaardig als het team wat hij vertegenwoordigt.
De samenleving luistert nog maar de signalen zeggen iets anders.
De samenleving is al eind jaren negentig langzaam aan het weglopen van bestuur en politiek.
Wordt nog veel erger. Zolang onze leiders verzuipen in hun eigen disfunctioneren, kan iedereen z'n gangetje gaan.
Een onappetijtelijke man die er ongezond dik uitziet gaat mij vertellen hoe ik gezond moet leven. ??? Is dit niet voorbeeld van een rokende longarts, die mij verteld dat roken ongezond is.
Waarom werkt Bruls niet in de keuken van een hamburgertent. Weg met die man. Maakt zich zelf belachelijk.
Nou hij maakt zich niet belachelijk... hij heeft een mening dat op een bepaalde wijze een pandemie aangepakt moet worden.... die deel ik niet met hem... sterker nog... 2 jaar geprobeerd en alles wat "zij" hebben geprobeerd werkt niet... dan moeten het anderen gaan proberen op een andere manier...
Dus als een rokende longarts je leven kan redden dan wil je dat liever niet?
Ah ja, nu is Hubert Bruls ineens ook een expert. Ja, in een wereld waar je kennis kan eten misschien.
Voor de rest is het gewoon een vretende politicus die werkelijk nergens verstand van heeft, behalve politiek. En heel veel eten.
Hij voetbalde enkele jaren geleden nog in Noord-Venlo (heej, Geert Wilders, Chantal Janzen, Chriet Titulaer...).
Hij doet me denken aan Grapperhaus, zelfde stijl, zelfde theaterstukje.
RIVM, OMT, LNAZ, NVIC, LCPS, Redteam, Veiligheidsberaad .....
Wat is het volgende clubje dat zich ermee bemoeit ???
Hooligans?
Maakt niet zoveel uit, ze luisteren toch niet. Redteam is al opgeheven btw.
Kentucky Fried Chips?
Het grootste probleem is wat mij betreft ook dat het OMT politiek bedrijft.
Zij zijn de medische adviesraad betreft dit virus, of het te verkopen is bij de scholen iets te doen tegen besmetting moet de politiek maar afwegen.
Het OMT is er om te melden dat er véél besmettingen op scholen plaatsvinden.
Geen vuurwerk, maar wel gewoon full time fysiek op school gaan zitten... mijn begrip daalt steeds verder.
Wat een timing, vlak voor de feestdagen maanden in lockdown. Man, als die stumpers uit Den Haag één ding goed hebben gedaan is het in noodtempo afbreken van nog meer draagvlak. Het meest kwaadaardig is nog het bewust laten aankomen op een zorginfarct. Zucht, goedemorgen.
Ik sta aan de goede kant van de streep: een QR code voor overal, ook op het werk op straffe van ontslag. Vier spuiten per jaar, plus nog twee boosters voor mensen boven de 40. Thuisonderwijs, thuiswerken en in alle eenzaamheid de bejaarden laten sterven. Niemand krijgt meer zorg, behalve ongevaccineerde ramadan-obesen want anders racisme. Iedere dag verplicht luisteren naar Gommie dat het echt niet anders kan, gevolgd door verplicht meezingen met Claudia dat iedereen welkom is, liefst 1300 per week. Oh ja, en tegen iedereen die het er niet mee eens, dreigt gevangenisstraf want wappie wordt strafbaar. De meerderheid wil het zo, en 1984 zal er een bijbels verhaal bij worden. Alles in het kader van de veiligheid uiteraard. Van wie doet er al niet meer toe.
D66'er?
De goede kant.... Gott ist mit dir...
Precies, als wij thuis een lekkage hebben en het water loopt langs de muren af, is het eerste wat we doen de gaskraan dichtdraaien, zodat mevrouw gizmo tenminste kan blijven dweilen.
Schiet mij maar lek, maar het zal wel bestuurders logica zijn.
Man, stop nou eens met die feministische onzin. Iedereen weet dat vrouwen niet kunnen dweilen.
Jep, goed idee! "Laten we de gaskraan dichtdraaien zodat we nog meer draagvlak verliezen van burgers die willen dat we de waterkraan dichtdraaien."
2 G zo gauw mogelijk invoeren want 1 ongevaccineerde in de zorg toelaten is als een pyromaan bij de brandweer.
Deze begrijp ik niet... zal wel aan mij liggen.... mensen die "in de zorg" worden verzorgd lopen al in hun laatste fase van hun leven... en ja corona is nog steeds niet de enige ziekte waar mensen massaal aan dood gaan...
edit and cut.
Volwassen kerels die het schuim in de mondhoeken hebben staan omdat ze misschien geen vuurpijltje mogen afsteken op oudejaarsavond, ga hulp zoeken.
Ik vind het stom dus moet het verboden worden voor anderen en als ze het er niet mee eens zijn en boos worden gaan ze maar hulp zoeken. Wat een intelligente benadering zeg, bravo.
Hij gaat vervangen worden. Hij krijgt een ministerspost in het nieuwe kabinet.
Welke moron heeft op Rutte gestemd? Dit wil helemaal niemand.
Morons die reopen, "bij gebrek aan beter"
@Dutch-Super-Evil | 22-11-21 | 01:36:
Roepen*
@Dutch-Super-Evil | 22-11-21 | 01:36: De Johan-Derksen onder ons.
Bruls is echt heel teleurgesteld. Nou Bruls, misschien komt het door die totaal schijnveilige QR code die je perse wilde hebben. Misschien moeten we even kijken naar de grafieken van Van Dissel om te zien dat ouderen in het ziekenhuis liggen en niet de ongevaccineerde 50-minners. Misschien moeten we de ouderen maar eens vertellen dat ze kwetsbaar zijn en de werking van vaccins ernstig afnemen. Misschien hadden we moeten proberen om het personeelsbestand van de zorg op peil te houden. Misschien werken ALLE punten waar jij je hard voor hebt gemaakt afgelopen half jaar NIET. Dus die teleurstelling delen we.
Precies dit.
Op vier personen met scherp geschoten is toch best veel
Blijkbaar nog steeds niet genoeg
Niemand houdt zich aan de maatregelen als dat niet echt moet. Handen wassen, thuis werken, ventileren, afstand houden is ook wel heel veel gevraagd. Ja en dan moeten ze wel strengere maatregelen afkondigen. En dan gaan we de straat op en slopen alles en de fik erin. De schuld van Rutte en de Jonge. Hadden we maar een minister president Baudet dan waren we zo overal van af.
Geen van beide.. gewoon een zaken kabinet. Minister President maakt dan even geen zak uit.
President Baudet? die installeert Jomanda als minister van volksgezondheid dat kereltje is helemaal van het padje af.
@Nietgek | 22-11-21 | 02:18: Nee, beter rutte "de duiker". Alle rotklusjes door anderen op laten knappen om zijn eigen handen in onschuld te wassen.
Wie heeft op deze gehaktbal gestemd? Oh ja, niemand.
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”
Het was Lincoln die die uitspraak deed. En dat zie je nu.
Mensen in Nederland hebben zich op aangeven van de overheid massaal laten vaccineren (ook ik) onder het motto: dan kan het normale leven weer doorgaan.
Maw op z'n Engels: "We kept up our side of the forced deal. Now it's time you keep your side of the deal." Dus de gemiddelde burger heeft, al dan niet met tegenzin, gedaan wat er van hem gevraagd werd maar de overheid heeft niks gedaan. Ze hebben de capaciteit van de IC's niet opgeschaald omdat ze te vrekkig zijn om die mensen meer te betalen (weglopen en duiken van kabinetsfracties tijdens stemming). Is het dan verbazingwekkend dat er rellen zijn? Nope.
"You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time". -Bob Marley
Precies
@Cheesy Poof | 22-11-21 | 00:03: Dat is de juiste!
En hup politie, nu al die idioten oppakken die alles van een ander kapot maken! De ondernemers hebben het al moeilijk genoeg gehad, moet dit er nu ook nog bij?
Of je nou onze overheid kan verwijten te vrekkig te zijn nadat ze besloten hebben om de vaste kosten van de Taliban te betalen. Maar misschien is het ook wel dat gratis geld dat je zo weggeven kunt en waar alles beter van wordt precies dat soort foolishness is waar je niet all of the people all of the time mee kunt foolen.
Terwijl net bekend is dat bijna alle besmettingen via de kinderen en school lopen!
Is logisch was met griep hetzelfde
Moetjedan iedereen maanden in huis opsluiten elk jaar omdat het kabinet de zorg heeft afgeschaald?
Als Bruls een kamer binnenkomt dan zijn er altijd een paar ambtenaren in orbit om hem heen.
Is ie niet een zwart gat dat alles verorbert ?
Zoals gebruikelijk wordt de bron niet aangepakt maar het gevolg. Is net zo in het verkeer. Zonder linksrijders wordt er niet rechts ingehaald. Je raadt nooit wie er altijd van de weg geplukt werden bij bijvoorbeeld Blik op de weg of Wegmisbruikers
Lul.
"Lekker Bruls het vuile werk laten opknappen bij Buitenhof" Was me ook opgevallen. Iemand moet/mag het zeggen, houdt anderen uit de wind
Volgens Hugo is elke besmetting het zelfde als een prik dus hoe meer besmettingen hoe meer prikken er zijn gezet .
Een Glendronach 12 in het glas houdt corona weg!
Ik vind Bruls een gezellige burgervader. Mag ik dat zeggen.
Onder het motto van: dikke mensen zijn gezellige mensen?
@ceriel82 | 21-11-21 | 22:56: correct
Kan me er niet aan onttrekken, te denken over zijn volgende pluche-plek. Hoewel een tricot gezonder zou zijn.
@schijtzat | 21-11-21 | 23:05: moeten ze hem eerst los zien te zuigen van waar hij nu zit.
Het is een gotspe dat iemand met een BMI>50 ons gaat vertellen wat we moeten doen om Corona te voorkomen.
@Phantomas | 22-11-21 | 00:05: Een gezond persoon met je gewenste BMI mag dat wel (Rutte, de Jonge)?
Ik zat vanmiddag op een bankje in het park.
Naast mij zat een gehaktbal met oortjes in. Hij keek heel verbaasd en riep op luide toon „dat is nieuw voor mij“.
Ik riep „hallo gehaktbal is het spannend?“
Nog steeds op hoog volume: „Ik luister naar De Nieuwe Wereld: Fritsander Lahr en Jona Walk!“
Thuisgekomen ook even geluisterd. Het was niet de gehaktbal van hierboven.
Ik heb het al vaker gezegd, hoe kan die Bruls iets in de melk te brokkelen hebben over coronamaatregelen?
Een Ministier van Asielzaken met een Swastika op het voorhoofd getatoeëerd zouden we toch ook niet acceptabel vinden?
Laatst trouwens tenenkrommend interview met hem in AD ofzo. Interviewer confronteerde hem met zijn "bourgonisch uiterlijk" waarop hij reageerde met "Ja maar dat komt door gezelligheid, niet door een gebrek aan zelfdiscipline. En het gaat uiteindelijk om de inhoud van wat ik zeg."
Einde onderwerp. Terwijl 1. het natuurlijk wel gewoon een gebrek aan zelfdiscipline is als je "uit gezelligheid" te veel eten langs je huig propt en 2. natuurlijk gevraagd had moeten worden of hij geen fucking geloofwaardigheidsprobleem heeft door als vetklep maatschapijbrede maatregelen te eisen tegen een virus dat vooral vetkleppen treft?
Best een goede en terechte vraag, maar buiten onze Tom Staal (en Rutger in zijn goede tijd) weet ik niemand die dat zou durven vragen.
In dat interview zegt hij eigenlijk dat hij kiest voor een gezellig leven, dat hij 'blijkbaar' niet genoeg discipline heeft om die buik aan te pakken en dat dát alleen maar aantoont dat (zelfs) Hubèrrr Bruls fijlbaar is. Die man heeft een gigantische plaat voor zn kop. En misschien wel exemplarisch voor hoe de meeste mensen hun abject ongezonde leefstijl in stand houden met kleine zelfleugentjes, goedpraterij en hun kop metersdiep het zand in steken. Maar zeg er wat van en u bent ongevoelig of betuttelend. Ondertussen is meer dan de helft van NL simpelweg te dik, maar doen we allemaal alsof dat geen fluit uitmaakt en we het eeuwige leven hebben of de dokter redt ons wel met een spuitje of een pilletje. En dát, als u het mij vraagt, is de werkelijke gezondheidscrisis waar we in zitten,
Absurd want de meeste besmettingen vinden nu thuis bij gezinnen plaats, met name omdat op de scholen de besmettingen zo hoog zijn. 1 besmetting op school veroorzaakt een mini spread event binnen het gezin en daarmee iedereen die daar aan gekoppeld staat: familie en vrienden vooral. Besmettingen op scholen, zeker als het daar rondgaat, voorkom je ook niet. Die kinderen raken elkaar de hele dag aan en kunnen zich niet houden aan de strengere hygiëne regels en afstand houden zoals volwassenen dat doen. Het zijn immers kinderen. Het beste lijkt mij juist wel om de scholen te sluiten, die kinderen zijn namelijk de katalysator in de verspreiding van corona.
Ja.
En volgend jaar weer.
En het jaar daarna, etc.
In de winter de scholen dicht en in de zomer vakantie.
Het nieuwe normaal.
Want we moeten de zorg zoveel mogelijk ontlasten.
@jemagookniksmeer | 21-11-21 | 22:23: Ja whatever it takes. Graag ook grenzen dicht.
Dat kinderen corona krijgen is niet zo erg, laat kinderen en hun ouders maar weerstand opbouwen tegen dit virus. Maar wat ouders beter niet meer kunnen doen is opa en oma bezoeken. Daar heeft de transmissie van het virus grote gevolgen, binnen het gezin zelf valt dat meestal wel mee, enkele nare uitzonderingen daargelaten. Volgens mij moet er veel meer gelet worden op hygiene- en gedragsregels. En vergeet niet, wanneer kinderen verplicht opgehokt thuis moeten blijven en beide ouders wel moeten werken zijn het vaak juist opa en oma die bijspringen..
@therealbraindump | 21-11-21 | 22:29: Voor essentiele beroepen waren er in de vorige lockdown ook speciale kinderopvang locaties. Niet ideaal, maar het is niet anders. Niet iedereen kan immers thuiswerken. Voor de rest moet thuiswerken voor deskjockeys gewoon verplicht worden. Tevens moeten werkgevers coulant zijn richting werknemers die overdag ook voor de kinderen moeten zorgen. Een volle 8 uur werkdag kan dan gewoon niet gedraaid worden. Maar dit lijkt me wel het beste, werkt ook het beste zoals we in de vorige lockdowns zagen. Pas als de scholen ook dicht gaan heeft het echt nut.
@Old_Spice | 21-11-21 | 22:28: Zo is dat. Onderwijs en sociale omgang voor jeugd worden zwaar overschat.
Een onopgeleide en sociaal geïsoleerde jeugd is veel beter onder controle te houden en af te richten dan een vrije en onderwezen jeugd.
@Old_Spice | 21-11-21 | 22:52: interessante grafiekjes, wie besmet wie. De transmissie van jong naar oud valt mee, nog los van de impact www.google.com/search?q=wie+besmet+wi...
En dan? Elke winter alle scholen dicht? Kinderen maar ook tieners missen in een jaar meer dan wij in 5 jaar
Ventileren is te duur gemaakt geven graag nog meer geld aan eu
1 besmetting op het voelbalveld of kroeg ook.
"stigmatising the unvaccinated is not justified"
www.thelancet.com/journals/lancet/art...
Dat zal niemand onderhand ontgaan zijn. Ook gevaccineerd moet iedereen z'n best blijven doen. Maar niet vaccineren levert wel bovenproportioneel veel druk op ziekenhuis en IC.
Er liggen vrijwel alleen 70+ ers in het ziekenhuis. Verzin daar een pakket maatregelen voor die we met z'n allen kunnen uitvoeren (zonder uitsluiting, juist niet). En laat de rest de rest. Die mensen werken niet, gaan niet naar school, dus daar hoef je ook geen maatregelen te nemen. En laten ze opschieten met die booster voor de ouderen.
En stop met testen van gezonde mensen, alleen een test bij opname is meer dan genoeg.
Hoezo tegen tweedeling.
@4HoogAantWater | 21-11-21 | 23:16: Mensen die komen testen hebben allemaal klachten anders gingen ze niet testen is dat nou zo moeilijk om te begrijpen.
@4HoogAantWater | 21-11-21 | 23:16: Je praat de grootst mogelijke onzin. Als we allen voordat we naar evenementen/activiteiten gaan waar afstand houden moeilijk is een zelftest zouden doen, en we zouden bij een positieve zelftest daadwerkelijk thuisblijven, vermoed ik dat de besmettingscijfers een heel stuk lager zouden zijn.
Als het met G niet gaat, moeten we een andere letter proberen. Die cijfers lossen niets op.
Misschien de O van obesitas? O0 (normaal gewicht of lager) en O1 (licht overgewicht) mogen overal heen. Behalve de sportschool, die is gereserveerd voor O2, welke dus alleen naar de sportschool mag. O3 en hoger: sterkte.
Geeft U eens een oplossing dan.
Waarom heeft Engeland wel Molnupiravir en wij niet? Molnupiravir is geen brandstof voor de QR maatschappij.
Het lijkt nu nog iets met goedkeuring te maken te hebben. Maar ik denk dat onze zelfgewaande heersers deze kans op een perma-qr niet graag uit handen laten glippen. Ook al moet daarvoor de hele buitenwereld plat.
Wellicht omdat de vaccinatiegraad daar boven de 90% ligt en men ook niet moeilijk doet over een booster, dat het daar zo goed gaat?
Ook vreemd vind ik dat we bij een experimenteel anti-virus middel er geen vragen worden gesteld over veiligheid, etc., maar bij een wereldwijd getest vaccin men dit wel doet.
1G werkt niet. De reden voor deze stelling is het volgende;
1 als je negatief getest wordt ben je hoogstwaarschijnlijk niet besmet
2 als je na de test naar buiten loopt kan je al besmet raken
3 gemiddeld 4 a 5 dagen na de besmetting krijg je de eerste symptomen
4 1 a 2 dagen voor de symptomen word je besmettelijk
Dus vrijdag testen om zaterdag tegaan spuiten en slikken. Vrijdagavond ga je naar de kroeg. Je raakt daar besmet. Zaterdag ga je naar je wekelijkse ontspanning. Niets aan hand. Je kan niemand besmetten. Woensdag krijg je de eerste covid symptomen. Dat betekent dat je vanaf dinsdagochtend besmettelijk bent.
Kortom je zou 2 tot 3 keer per week moeten testen.
Onhaalbaar. Misschien is testen geschikt voor eenmalige grote festiviteiten indien genoeg controle plaatsvind. Twijfelachtig.
Tenslotte wil ik erop wijzen dat de wappies altijd beweerd hebben dat de test niet werkt. Hij werkt wel maar niet voor 100%. Nog een reden dat 1G niet zal werken. De enige reden dat men, lees chu, 1G wil is om hun achterban die niets van vaccinatie wil weten tevreden te stellen. Alleen vaccinatie heeft, tesamen met maatregelen als mondkapje en 1.5 meter nut.
Q.E.D
Alleen contacten verminderen heeft nut. Gevaccineerd of niet. Gewoon niet naar de kroeg.
Inderdaad, met deze argumenten werkt 2G veel beter...
Volgens mij is het bezwaar van de christenunie niet zozeer gebaseerd op de vaccinatie an sich maar op de vaccinatiedwang die uitgaat van de verplichte QR code in allerlei situaties. Ik kan mij juist heel goed voorstellen dat 1G wel degelijk goede resultaten kan opleveren. Vergeet niet dat de vaccinatiebereidheid in Nederland, ook zonder vaccinatiedwang, erg hoog is. Dit in combinatie met gerichte testcontroles bij besmethaarden i.c.m. hygiene- en gedragsmaatregelen, zeker voor de kwetsbaren in de maatschappij, kan nog wel eens een hele effectieve strategie blijken te zijn.
Allemaal argumenten waarom 1G géén waterdicht systeem is en dat klopt. Dat zijn 2G en 3G trouwens ook niet.
Met 1G beperk je waarschijnlijk wel het grootst de kans dat men elkaar besmet, hetgeen jij benoemt is toch allemaal redelijk uitzonderlijk en op alles valt het nodige af te dingen. Niets is zeker, maar diegene met het vaccinatiebewijs is hem misschien wel gepeerd vóór hij de spuit kreeg. Kan ook toch? Maar goed, bij alleen maar negatieve testen zijn er zeker nog wel wat kansjes op besmetting. Maar bij 2G zijn die besmettingskansen veel groter, aangezien gevaccineerden kunnen dragen én verspreiden zonder symptomen en positief geteste gevaccineerden niet eens hun groene vinkje verliezen (!). En überhaupt, na 20 weken verspreiden ze zelfs net zo hard als ongevaccineerden.
1G heeft een hogere maatschappelijke prijs dan 3G (extra belasting gevaccineerden), bij 2G kun je daarover twisten (uitsluiting ongevaccineerden weegt mijns inziens zwaarder). Maar 1G hoeft ook niet voor álles te gelden (dat is nogal eens een drogreden die wordt aangevoerd, dat de capaciteit tekortschiet) maar alleen voor huidige 3G-situaties of zelfs maar een deel daarvan (waarvoor men nu 2G overweegt).
Maar goed, dat is dan de afweging.
En nee, ik ben geen voorstander van 1G. Zie wel principiële bezwaren tegen 2G, als 1G dan het enige algemeen geaccepteerde alternatief is: so be it. Maar het moet wel een zuivere afweging zijn en er sijpelen nogal wat drogredenen de discussie (en uw tegel) binnen.
De test werkt niet voor 100%, maar wat denk je van die gastjes met een valse QR-code. Dus 1G werkt niet, maar met deze hoge infectiedruk werkt 2G ook niet. Iedereen in mijn omgeving was laatste weken ziek, positief getest en gevaccineerd na een festival of kroeg. Ik heb geluk gehad.
Niets aan toe te voegen, hulde.
Bruls is een innemende man. Maar wel plaatsinnemend..
Zo eentje die je niet op een transatlantische vlucht in de economy class naast je wilt hebben zitten.
Hij neemt vast ook veel bittergarnituur in.
Een gewichtig persoon ook. Maar dan wel op de weegschaal.
@Schemerlamp | 21-11-21 | 21:56: die zal toch zeker niet bij het plebs gaan zitten.
Begrijpelijk... Scholen waar momenteel heel veel infecties plaats vinden open laten. en een kapper en pedicure ... ( 1 op 1 zorg ) zoals mevrouw v d Plas mooi zei. moeten sluiten.... Alsof er 30 man op 1 stoel zitten bij de kapper of 60 voeten in 1 kamer gedaan worden bij de pedicure.. Ik snap dit beleid niet meer....
Ja want een knap kapseltje en dito teennagels zijn belangrijker dan onderwijs en de geestelijke gesteldheid van onze jeugd.
Zolang mensen zich druk maken over de kapper valt het nog mee allemaal.
@BRAAP | 21-11-21 | 22:07: Je slaat de plank compleet mis. Het gaat hier niet om een kapseltje oid... het gaat om het hoeveelheid contacten. ze moeten daar eens naar kijken ipv als een wals over alles heen te gaan... dus even to the point blijven,
@BRAAP | 21-11-21 | 22:07: Spijker kop.
2G gaat komen. Wij hadden (hr en mvr zeurduif) wat optredens staan midden december en voor de grap eens kijken of we al afspraak konden maken. Na 5 dec. (dag na presco?) geen afspraak meer mogelijk. Toeval?
Het moet, het zal. De afspraken waren al buiten ons om gemaakt. De Europese digitale identiteit wordt er doorheen gedrukt over een corona-geitenpaadje. Schrijf je democratische bezwaren maar op een inlegvelletje, daar vegen we vervolgens onze in Davos fêteerde reten mee af.
Mn verhaaltje was maar half, ik wilde kijken of ik dus een afspraak kon maken voor testen voor toegang. En die kon dus niet meer na 5 dec. En dus de conclusie heb getrokken, of er is dan een complete lockdown of we hebben 2g
@zeurduif | 21-11-21 | 22:27: volgens mij kon je nooit meer dan twee weken vooruit reserveren. Dat was bij testen bij reizen in ieder geval zo.
Verder wat edelfigurant zegt... Het is alleen de vraag wanneer. En als het er is, gaat het nooit meer weg, vrees ik.
Onderwijslockdown komt na de kerst, of een weekje ervoor.
De besmettingscijfers zullen namelijk nauwelijks dalen zolang de scholen openblijven.
Het nieuwe normaal.
En alle maatregelen eind februari 2022 weer geleidelijk intrekken zodat we met de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart collectief vergeten zijn dat er weer drie maanden van ieders leven voorbij gevlogen zijn.
inderdaad. ik ben het hier mee eens... De rest wel dicht maar de scholen waar kennelijk totaal niet aan ventilatie is gedaan en preventie blijven open.. En de ondernemers die daar wel aan hebben gedacht en met een planning werken moeten zo sluiten. Ik snap dit beleid niet meer.
@WelDenkend | 21-11-21 | 21:41: Alleen stemmen met qr?
Sterke arm te weinig pangetjes om de inlanders te politioneren.
Goenta is overgegaan tot het inzetten van minderjarigen als biologische wapens.
Internationale waarnemers zijn volstrekte hysterie, daar is geen greintje bewijs voor.
De weide is appeltjesgroen.
Eens.
Geef ons ook voldoende informatie - geef informatie naar etniciteit op de IC.
Beter iets waar je wat aan kan doen, BMI of zo.
Beter nog: geef informatie over de sterfte -en opnamerisico's voor niet-risicogroepen onder de 50 jaar.
@jemagookniksmeer | 21-11-21 | 21:39: Krijg je niet. want dan vallen ze door de mand. dat de overheid het probleem is. te veel bezuinigd op de zorg. Mooi videotje van BBB gisteren.... De ic is ingericht op het zo efficient leveren van zorg .. Zaosl ze mooi zei. is managers taal voor zo goedkoop mogelijk..... daar huist het probleem. niet ergens anders.
Hij kan hem ook niet meer keren ;)
Dus meneer Bruls,
Zo'n 78% van de coronapatiënten op de IC heeft overgewicht (BMI van 25 of meer). 34% van de coronapatiënten op de IC heeft zelfs ernstig overgewicht (BMI van 30 of meer). Mensen met een BMI boven de 40 hebben voorrang op het coronavaccin.
*Bij overgewicht is het afweersysteem meestal verstoord. In buikvet komen hormonen en ontstekingsstoffen vrij. Hierdoor staat het afweersysteem voortdurende aan en raakt uit balans. Het virus krijgt meer kans zich te vermenigvuldigen en de kans dat je ernstig ziek wordt is ook groter.
*Mensen met ernstig overgewicht hebben vaker hart- en vaatziekten, hoge bloeddruk, slaapapneu of diabetes. Deze aandoeningen verhogen de kans op een ernstiger verloop.
*Mensen met ernstig overgewicht ademen moeilijker en zijn lastiger te beademen op de intensive care.
*Bij ernstig overgewicht draag je mogelijk meer coronavirusdeeltjes met je mee, omdat het virus zich kan nestelen in vetmassa. Daardoor ben je mogelijk ook besmettelijker bij corona.
*Bij ernstig overgewicht werken vaccins, zoals de griepprik, over het algemeen iets minder goed. Dit komt doordat het immuunsysteem verstoord is. Mogelijk werkt ook het coronavaccin minder goed bij deze groep.
Dan is het toch logisch dat we iedereen en alles opsluiten, zijn vrijheden afnemen ter bescherming van de groep 35plussers (BMI uiteraard). Niet dan?
@bier(d)op | 21-11-21 | 21:33: Let wel op dat de lockdown die weer komen gaat. het BMI van heel veel mensen laat stijgen. Als of binnenzitten gezond is. Echt niet. we worden door onze overheid gedwongen om dik te worden omdat we niet meer mogen bewegen...
@adam76 | 21-11-21 | 21:51: BMI heeft niks te maken met bewegen dat is ons wijs gemaakt door Coca Cola kijk en luister op YT naar de deskundige van de UCLA Dr Lustig . /watch?v=dBnniua6-oM&t=409s
Het zal me benieuwen morgen hoeveel er weer naar kantoor gaan omdat ze onmisbaar zijn. Ouwehoeren bij de koffiecorner en de printer. Met twintig man in een klein benauwd zaaltje al zwetend en kuchend naar een oh zo belangrijke powerpoint kijken. Het was druk op de weg de afgelopen dagen en of er moet gezegd worden jij werkt nu thuis en anders krijgt je werkgever een boete of anders gaat de zorg dit niet meer trekken. Ik hoef niet meer gelukkig nu kreeg ik vandaag te horen. Vanaf nu niet meer naar kantoor maar gewoon vanaf thuis werken. Die ouwe lul hoeft niet meer in de vuurlinie na twee jaar. Vaccins gaan het ook niet redden of je moet twee x per jaar worden geprikt.
Iedereen die thuis kan werken vanzelfsprekend vanaf nu thuiswerken. Bij Al het andere werk dat op locatie moet gebeuren (bouwen, verplegen, etc.) afstand houden, goed ventileren en persoonlijke bescherming gebruiken - voorkom dat je heel direct lucht inademt die een ander net uitgeademd heeft.
Het is nog erger: naar kantoor niet omdat het nodig is, maar omdat de middelmanager al lang door heeft dat hij inhoudelijk helemaal niet zoveel bijdraagt.
Vroeger, toen gaven dappere mensen hun leven voor de vrijheid.
Hoe diep zijn we gezonken. Één flink virus en we wandelen zo de authoritaire nachtmerrie in.
Het gros van de mensen zou lachend de gaskamers inwandelen als het maar met zo'n handige QR code kon en hen verteld werd dat het voor het algemeen belang was en dat ze dan echt veel beter waren dan de "wappies".
Stel dat je familie vanwege code zwart te horen krijgt dat je niet opgenomen wordt, en dus kan gaan sterven - mag je dan vragen om de nu nog verboden medicijnen die mogelijk levensreddend zijn?
Je moet echt nooit populisme in de kaart willen spelen. Sorry.
Bestel ivercetemine
We willen het gewoon veel te gezellig houden. Laten we elkaar eens goed afbekken als er geen afstand gehouden wordt.
Net of dat gaat werken. Als iemand scheld in het verkeer ga je je daar toch ook niet anders door gedragen. Of scheld om welke reden dan ook om iets waar je zelf achter staat. Draag zelf braaf een mondkapje trouwens. Niet omdat het zoveel nut heeft maar heb geen zin om een statement te maken
Dan slaan ze je voor je bek. Nou dan heb je helemaal geen afstand meer.
Lockdown met avondklok, gehandhaafd door het leger. Geen halve maatregelen
Inderdaad, gezellig doen leidt tot niets. Er wordt alsmaar gepraat over vrijheid, maar ze bedoelen gezellig doen.
Kabinet, parlement, OMT, Bruls, wie bepaalt er nu eigenlijk wat er gebeurt ?
Bruls legt het meeste gewicht in de schaal.
Deze voormalige Chef Artz uit Duitsland, heeft wat te melden over de Duitse regering en wetenschap. Het valt me al een tijd op dat vooral dit soort oudjes vreemd opkijkt wat er gebeurt. Hij verzoekt u tot nadenken, niet tot twitteren of facebooken of Fektchecken. Een aantal zaken herken ik, U ook. Hij heeft een aantal sterke punten. Een aantal mindere, maar wel om van een en ander bewust te worden.
Ik heb corona gehad en ben gevaccineerd, laatste vanwege het RIVM "onderzoek" rondom ziekenhuisopnames, mager observationeel onderzoek. Honderd jaar geleden was je een dikke pik met observationeel onderzoek, indien je beleid wilde bepalen, nu zijn deze onderzoeken praktisch obsoleet voor het bepalen voor interventies/medicijnen die de wereld in moeten, maar wel voor corona. Nu bepalen incompetenten in de regering, parlement en journalisme, én wetenschappers met slappe knieën of te veel ambitie, wat er moet gebeuren (onder druk van... u weet het vast wel). De QR code hoef ik niet te gebruiken omdat ik hotels, restauranten, café s, theaters en bioscopen niet nodig heb. Velen wel. U bent makkelijk om te kopen, of concludeer ik te snel?
Take it away Thomas:
youtu.be/phhqpeOwdzY
Nou, dit was tenminste een keer een weloverwogen, welbespraakt en rustig betoog tegen vaccinatie. Helaas heeft het weinig zin als ik zelf de databanken ga lezen, daar ben ik niet slim genoeg voor (ik kijk naar cijfers ziekenhuis/IC en gevaccineerd/ongevaccineerd). De bronnen daarachter kan ik niet beoordelen.
Maar nogmaals, welkome afwisseling dit.
dank voor de link
De 8 uur sluiting lijkt me heel effectief. 8 uur betekent dat je nog wel uit eten kunt, maar niet naar de kroeg, waar je met z'n allen op elkaar staat.
Of op de voet van Airfryer, for that matter.
Haha +1 goedverstaanbaar.
17:00 uur. Lekker’s middags naar buiten (wandelen, boodschappen doen), op normale tijd eten, en vanaf 18:30 uur een tweede werkblok. Klanten kunnen nog steeds de volgende dag met jouw werk verder. Werkt alleen voor mensen die thuis kunnen werken. Dus netjes regelen dat ploegendiensten ook normaal door kunnen gaan.
2G gaat niet deze Covid bull market oplossen. Dus dat gaat weer naar een lockdown. Gokje. Winkels dicht, één persoon op bezoek, Horeca sluiten. Scholen blijven open, maar met twee weken extra kerstvakantie.
Een algehele kinderquarantaine voor de duur van zes weken lijkt me effectiever.
In Den Haag wacht men tot het een fait accompli is.
@HeerVanStand | 21-11-21 | 21:20: nee, kwetsbaren z.s.m. een boostervaccinatie geven en in quarantaine zetten, kinderen hebben geen/amper last van corona. Laat het sterkere gedeelte van de bevolking maar op een gecontroleerde wijze weerstand opbouwen tegen corona. Solidariteit is niet onbeperkt.
@therealbraindump 21:38
Acht weken! Omdat u tegenstribbelt.
@HeerVanStand | 21-11-21 | 21:47: gezien uw reactie bent u het inhoudelijk dus met mij eens ;)
Die Bruis mag zelf ook wel uitkijken met zijn BMI.
Als hij op de IC terechtkomt heeft hij 2 bedden nodig. Vind ik eigenlijk behoorlijk a-sociaal om het eens in zijn woorden te zeggen.
Waarom zijn ongevacineerden welkom op de IC? Ze hebben moderne geneeskunde toch niet nodig? Vang ze op in sporthallen en laat ze in eigen vet gaarkoken.
En de mensen met vaccinatieschade mogen op het voetbalveld gelegd worden.
"laat ze in eigen vet gaarkoken" vind ik dan wel weer een leuke zinsnede gezien de man met het opgeheven vingertje, Bruls
Kan ook op U van toepassing zijn.
Het is inderdaad veel minder arbeidsintensief, levert veel minder frustratie op, voldoet volledig aan het doel minder IC bedden te bezetten door ongevaccineerden met (onder andere) corona door uitsluitend bij de deur van de IC de QR code te checken. De rest kan open zonder QR check, wellicht her en der nog wat mondkapjes om de totale besmettingssnelheid wat te remmen.
Laat je vooral niet tegenhouden door enige kennis van zaken.
Vandaag mijn buurman (91 jaar) opgezocht. De man is 2x gevaccineerd en zou over 14 dagen zijn booster krijgen. De afdeling daar ligt voor grootste deel vol met mensen 70+. Dit zijn veelal de mensen die ook op de IC terecht komen. Houd aub op met het fabeltje dat vaccineren de enige uitweg is. Het vaccin alleen is niet genoeg en is niet de enige uitweg. Het vaccin werkt gewoon niet goed genoeg mits je maar lekker blijft prikken. Succes daarmee…
Ok 2G gaat niet veel verlichting geven omdat dit de contact momenten van veel al jongeren negatief beïnvloed en niet die van de doelgroep die nu de IC/ ziekenhuizen bezet. Jongeren komen daar, buiten de uitzonderingen, niet op terecht. Zal weer een misser worden.. Doelgroep vaccinatie op het juiste moment zoals met griep en de zorg herdefiniëren, helaas lopen we weer achter de feiten aan.
Inderdaad, heel veel landen hebben al een boosterprik aan de ouderen gegeven, het klunsduo Rute en de Jpnge loopt daarmee vreselijk achteraan zoals gewoonlijk, zie de cijfers.
Wat moet die Bruls daar?
Onze nieuwe premier?
Met dank aan de ongevaccineerden. Dat u het maar even weet. Asociaal volk dat het is. Driewerf bah.
Want?
Als je dit nu nog zegt, ben je gewoon dom.
Ik ben dan wel gevaccineerd maar je uitspraak slaat nergens op. Wist je dat er meer oversterfte is bij een hogere vaccinatiegraad? Inmiddels statistisch aangetoond bij onze oosterburen.
Een knuppel die een knuppel werpt in het hoenderhok. Drie keer niks.
Een ezel stoot zich in het algemeen niet driewerf aan dezefde asoroeperij.
Volg eens een paar dagen geen nieuws of talkshows en ga een bij jezelf ten rade wat je nu precies schrijft. Doet wonderen.
Voor het grootste deel zijn het de mensen die kwakkelen met hun gezondheid die op de IC terecht komen. Het ongevaccineerd zijn zeker niet de eerste factor om op de IC te komen. Denk aan Italië dat aan het begin van de maand onderscheid heeft gemaakt in corona doden met en door corona.
Geen dank.
Tenenkrommend om dan te moeten horen dat het toch echt aan ons ligt, het heeft heus niets te doen met weer seizoenen en iets dat lastig te stoppen is met zelfs een miljoen miljard maatregelen. Een onzichtbare super vijand die je wel even kan stoppen met wat afstand, QR code, een mondkapje en handen wassen. Kom op zeg, laat me niet lachen.
Stelletje kloothommels.
Inderdaad, als ik aan uw rekenkunde denk valt er weinig te lachen.
Als we nou eens een lockdown doen voor alle gehaktballen. Het zijn inners zij die de ic vullen, Kan de rest weer lekker sporten enzo.
immers**
Inclusief Bruls. Opper gehaktbal
Lockdown afhankelijk van BMI? Goed idee. Doen. Ziekenhuisopname er ook aan koppelen.
Ik vind dat eigenlijk best een goed idee. Ook veel makkelijker te handhaven dan een lockdown op vaccinatiestatus. Die dikkerts pik je op straat er zo tussenuit.
Vind je jezelf nou leuk?
Tsja zielig mannetje... Ga weg
Je kunt je excuses nu nog aanbieden..
Kennelijk weet je meer dan wij.
@Schriever | 21-11-21 | 21:27:
Een boek mag ook.
Iedereen duwt een beetje.
En uiteindelijk valt iemand in de afgrond van code zwart.
En nog iemand
En nog iemand die we niet kennen.
En toen kreeg je kind een ongeluk. Of je moeder kanker.
Sorry, code zwart omdat er teveel mensen schijt hebben aan alles.
Ze gaat dood. We hebben geen bedden meer.
'Ja maar dat was ik niet'
Niet in je eentje, maar je hebt er wel aan meegedaan.
Dit land gaat kapot aan asociale onverschilligheid.
'Vliegen vang je met stroop'
- Sun Tzu (of was het Asterix en Obelix?)
@Duwbak_Linda | 21-11-21 | 21:04:
Die moest ik even googlen. Een Chinees generaal en militair strateeg 500BC.
Wat is het verband precies?
Mensen snappen niet hoe angstaanjagend dit scenario is. Hoe erg dit gaat zijn voor degenen die al die tijd hun best hebben gedaan, hoe erg dit ook gaat zijn voor degenen die zich te laat gaan beseffen wat hun gedrag voor gevolgen heeft. En al helemaal voor degenen die de moeilijke keuzes moeten gaan maken.
@AdvocatusDiaboli | 21-11-21 | 21:06:
Een grap die niet landt is voor iedereen pijnlijk.
'Vliegen vang je met stroop' begrijp je wel, toch?
Best wel te drinken dat witbier. Had het niet voor mezelf gekocht maar ik ga er niet aan kapot.
needtoknow.news/2020/03/rockefeller-f...
www.bitchute.com/video/E1LSfEzBLvGJ/
Misschien ook even luisteren naar Jona Walk (internist in opleiding) bij Ad Verbrugge (Nieuwe Wereld) waarom 2 G niet zal werken. En waarom wordt er niet naar het idee van Fleur Agema geluisterd, dat als er toch zo nodig gevaccineerd moet worden, geef dan de ouderen en risicogroepen eerder een booster dan nu en laat de tieners maar even wachten; zij lopen nauwelijks risico. En tenslotte: Omtzigt heeft De Jonge dringend verzocht om het OMT te verzoeken de daling van de bescherming van vaccins na een aantal maanden in hun adviezen mee te nemen. De Jonge zou dat niet direct doen, maar wel ooit.
Fleur is van een party die 'niet deugd"....
Je raakt wel een punt. De vroeg gevaccineerde gaan dus nu minder/onbeschermd een horror-winter in.
@infidel103 | 21-11-21 | 21:10: deugt
@SergeantPierlala | 21-11-21 | 21:18: Dit is de nieuwe variant, met D van D66.
Burgers moeten boeten voor het falen van de overheid. What's new? Loop gerust door.
O dus er is eigenlijk niets aan de hand.
Goddank, het leek er even op of de ziekenhuizen aan het vollopen waren.
@AdvocatusDiaboli | 21-11-21 | 21:04: Inderdaad. En zelfs als de overheid schuld heeft en finaal gefaald heeft, dan nog moet het gefixt worden. Wanneer de zorg volledig overbelast is kunnen we niet achterover leunen en stellen: komt niet door mij. Is irrelevant of jij de schuldige bent. Ben je onderdeel van de oplossing?
Beetje alsof er een dijk doorbreekt door wangedrag van de dijkgraaf. Je zult toch echt allemaal moeten helpen met zandzakken.
Gehaktbal gaat wel gelijk krijgen als de mensen deel van het probleem willen blijven.
Dringende oproep Radboud UMC Nijmegen : 'Kraan moet dicht'
De besmettingskraan, welteverstaan
De video lijkt op eigen initiatief te zijn gemaakt en is een smeekbede om de 'besmettingskraan' dicht te draaien. Want, zo wordt in de de video gezegd, het ziekenhuis kan er niet meer tegenop dweilen. Het medisch personeel vraagt om inleving die los staat van de politieke discussie en de onvrede over het verlies van vrijheden.
Even een paar weken geen besmettingen, dat moet toch wel lukken?
Code zwart = bij noodgeval geen hulp meer krijgen. Sorry u gaat dood, we geen bedden meer. Kan iedereen en z'n moeder overkomen.
"Even een paar weken geen besmettingen, dat moet toch wel lukken?"
Stel dat even voor aan het virus. Misschien werkt het.
@Vechter | 21-11-21 | 21:21: ALS jij je eens inleeft in de offers dat zorgpersoneel de afgelopen bijna twee jaar gebracht heeft.
"Hallo kijkbuiskindertjes"
"Hier spreekt jullie premier"
"Jullie moeten morgen gewoon naar school gaan en met jullie vriendjes en vriendinnetjes spelen"
"En als jullie dan besmet raken nemen jullie de Corona mee naar huis voor pappa en mamma"
"Dan krijgen pappa en mamma de G van genezen omdat ze niet de G van gevaccineerd wilden hebben"
"En iedereen leefde nog lang en gelukkig"
"En dan nu jullie waffeltjes toe en naar bedje toe"
Ziekenhuizen en IC's hebben eigenlijk voornamelijk last van ouderen (70+) bezetting m.b.t. Covid-19. Er zijn weinig ouders van die leeftijd. Ergo, het is een inderdaad een sprookje.
Story of my life!
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe Thierry B gaat reageren als de IC's over 1-2 weken aan hun max zitten. Alternative facts? Schuld van Bill Gates?
Te weinig capaciteit. Hugo heeft bijna 2 jaar de tijd gehad, en heeft niets gedaan aan de capaciteit.
Geen dank.
Mja we kunnen natuurlijk wel verontwaardigd blijven doen over Thierry Baudet, maar uiteindelijk is het wel Mark Rutte en Hugo de Jonge die faal op faal op faal boeken. De capaciteit van de IC had al lang opgepakt moeten worden. Dat is voor de hele kamer gewoon bespreekbaar en ik weet vrijwel zeker dat een jaar geleden dit over de hele linie gesteund zou zijn. Nu nog wel, maar beetje laat.
Nog even verder doordenken (je kunt het!) en dan weet je het antwoord.
@Nuchternederland | 21-11-21 | 20:41: ben het eigenlijk nooit eens met TB, maar als hij dat zegt heeft ie wel een punt
@neonreclame | 21-11-21 | 20:47: Ik ben onschuldig!
@Duwbak_Linda | 21-11-21 | 20:47:
Jij bent lief..!!
@neonreclame | 21-11-21 | 20:48: Nietes!
@Duwbak_Linda | 21-11-21 | 20:48:
Luister nou..!!
Volgens Gommers is de IC capaciteit in NL sinds het begin van de corona pandemie afgenomen omdat veel IC verpleegkundigen er de brui aan geven. Volgens hem duurt het nog wel een decennium om de zorg weer een beetje op niveau te krijgen. Hoe is het mogelijk ezel dat wij in dit land enorme bedragenkwijt zijn aan de zorg en de ic capaciteit ronduit ondermaats is...
@therealbraindump | 21-11-21 | 20:50:
Dat is gvd een goeie vraag man. Dat meen ik serieus, overigens.
Ze zitten dus aan de max omdat teveel debielen "op hun immuunsysteem vertrouwen".
@TheBigKirth | 21-11-21 | 20:52: Ja, net als in 2018. www.youtube.com/watch?v=xX9V9cVNtFc
@therealbraindump | 21-11-21 | 20:50:
De IC capaciteit is al voor de uitbraak van corona afgenomen.
Met de huidige vergrijzing en continue instroom van nieuwkomers is dat wegbezuinigen sowieso een teken van zeer beperkt vooruitkijken.
Corona heeft het probleem dus niet veroorzaakt maar enkel bespoedigd.
@therealbraindump | 21-11-21 | 20:50:
Dat is al decennia aan de gang. Gommers gaf bij the Friday move ook aan dat de zorg is uitgehold. Maar de mense letten niet op. Ze luisteren niet. Want saaie berichten. Lekker foeba kijke.
@TheBigKirth | 21-11-21 | 20:52:
Nee. Omdat de zorg stelselmatig is afgeschaald ten tijde van een groeiende vraag.
Met gevaccineerden. Dat roept kamervragen op. Of niet.
@zwenkwieltje | 21-11-21 | 20:56: klopt. Maar ik had niet gedacht dat de IC capaciteit tijdens de coronapandemie is afgenomen. De toch al beroerde uitgangspositie is schijnbaar nog een keer verslechterd.
@TheBigKirth | 21-11-21 | 20:52: Yep, en een overheid die te laat en te weinig ingrijpt.
@therealbraindump | 21-11-21 | 20:50:
Dat geld gaat allang niet meer naar de werkvloer maar naar de enorme uitdijende managers laag. Steeds meer mensen in de zorg die elkaar aan het managen zijn.
Daarbij gaat er ook gigantisch veel geld naar de ict om mensen die wel werken het leven zuur te maken met eindeloze vragenlijsten die dagelijks verplicht ingevuld moeten worden.
Waarmee de managers dan weer de kosten omlaag proberen te brengen. De kosten die juist door die managers en de ict zo hoog zijn geworden.
Logisch dat mensen gillend wegrennen.
En nog iets ezel, waarom heeft Hugo de Jonge de coronatestcapaciteit afgebouwd? Natuurlijk is het duur om een dergelijk apparaat voor langere tijd in stand te houden maar een fullscale lockdown is maatschappelijk bekeken vele malen duurder. Het lijkt wel of dit kabinet aan het optimaliseren is geslagen op de vierkante millimeter en het grotere perspectief niet meer helder voor ogen heeft.
@entredeuxbieres | 21-11-21 | 20:48: Juist.
@zwenkwieltje | 21-11-21 | 20:56: Ja, dat is volgens mij al een hele tijd volstrekt duidelijk.
@entredeuxbieres | 21-11-21 | 21:05: eensch. Maximaal 3-lagen tot de top, ont-bureaucratiseren en professionals gewoon weer hun werk laten doen.
@therealbraindump | 21-11-21 | 21:01:
Er is natuurlijk ook een financieel dilemma. Een coronapatient levert een ziekenhuis minder geld op dan een operatie door een hartchirurg. Bij gebrek aan bedden kan deze chirurg dus niet alleen geen geld binnenharken maar moet daarnaast ook nog eens betaald worden terwijl hij staat te niksen. Kostenpost waar ziekenhuizen, die gewoon bedrijven zijn, niet gek op zijn.
@zwenkwieltje | 21-11-21 | 21:14: de hamvraag is volgens mij, zijn ziekenhuizen reguliere bedrijven die opereren in de vrije markt of zijn het meer nutsbedrijven. Ik neig naar het laatste. Ziekenhuizen zullen op een flexibele wijze capaciteit moeten kunnen opschalen en ook weer afschalen, en in het geval van de IC capaciteit gaat dat extra geld kosten wat je m.i. goed kunt uitleggen richting de belastingbetaler/verzekerde. Dit overigens i.t.t. allerlei overbodige managementlagen, zet daar het mes van de chirurg maar in.
@therealbraindump | 21-11-21 | 21:34:
Als het nutsbedrijven zijn gaat de vlieger zeker op. En ja, dat dat op- en afschalen niet laagdrempeliger gemaakt is ondertussen dat vind ik vreemd. Aan het geld en personeel kan het niet liggen. Er staat me nog iets voor de geest van noodhospitalen in Ahoy en Maastricht. Daar was toen wel geld, ruimte en personeelscapaciteit voor.
@zwenkwieltje | 21-11-21 | 21:14: Het zijn allemaal prive ondernemers die een ruimte huren bij het ziekenhuis, dus dat zal wel loslopen.
Net binnen, dus nog niks gelezen..
Die kinderen, zijn dus brandhaarden maar mogen wel zonder mondkapje het OV in...
* Schoenen uittrekken gaat *
Sinds Bruls voorop liep met een fanfare om aangifte te doen tegen Wilders neem ik hem niet serieus. Maar hij heeft iets oprechts, wat hij meteen weer teniet doet door zijn gezagsverheerlijking.
Alleen zijn voorkomen icm niet veiligheid/gezondheid werkt al ondermijnend en dan moet die nog geluid maken. Maar hij is natuurlijk ook maar een stroman die in de slipstream van de powertrip meelift in ruil voor de socialshit
Ik las gebaksverheerlijking.
@knutsel_ | 21-11-21 | 20:55: Ik las gehaktsverheerlijking.
Hilarisch, sommige teksten van YorickB: “Gaan ze echt voor maximaal CONDOLEREN of moet er toch geremd gaan worden”
Wat een onverteerbare gedachte dat een figuur zoals Bruls mee kan beslissen over andermans gezondheid.
Een constiperende gedachte inderdaad.
@LD69 | 21-11-21 | 20:37: ik krijg er acute diarree van
Iets meer dan een eeuw geleden was de levensverwachting 44 jaar. Nu zo'n beetje het dubbele, en veelal gaat dat met een hele hoop ellende gepaard. Corona zal, vermoed ik, een minimale negatieve invloed op de gemiddelde levensverwachting hebben. Kunnen we die annale fixatie met levensduur een beetje loslaten? En gewoon accepteren dat het soms een beetje tegenzit met een tijdperk, maar dat dat geen aanleiding is om verlamd van angst allerlei niet-werkende, irrationele paniekmaatregelen te nemen. Leef!
Sterker de gemiddelde corona dode is 84 jaar oud,de gemiddelde levensverwachting in nl is 79/80 dus deze mensen leven dus al langer dan gemiddeld.
Oh!
Ik dacht dat u zou eindigen met 'Sterf!'
Uh, de vaccinaties zullen negatieve invloed hebben op de levensverwachting.
Die gemiddelde levensverwachting viel heel erg mee als je de kindersterfte weglaat. Als je eenmaal een jaar oud was dan werd je vrijwel net zo oud als nu.
En als mensen een eeuw geleden doodgingen dan was dat niet omdat ze in blakende gezondheid waren, ze gingen toen ook gewoon dood aan allerlei kwalen.
Ik ben er inmiddels wel achter waarom de grenzen hier wagenwijd open staan. In verband met de exponentiële groei van besmettingen komen we weldra onbesmette mensen te kort.
En weer dreigt Bruls met dwangmaatregelen. Wat bedoelt hij daarmee?
Het voelt erg ongemakkelijk als mensen als Bruls, de Jonge en Rutte gaan bepalen wat ik drie keer per jaar in mijn lijf moet laten spuiten om mee te mogen blijven doen. Ik wil deze regering, en deze EU, zo min mogelijk toegang tot mijn lichaam geven.
Verstandig.
Terecht, dat bepaalt u zelf. Bestuurders die met dreigementen en doemscenario's komen zijn volledig door hun argumenten heen.
Het is een schande dat mensen als Bruls niet de discipline op kunnen brengen niet zoveel frituur naar binnen te werken, die dikzakken zorgen ervoor dat hartpatiënten geen behandeling kunnen krijgen.
Het varken heeft nu 2jaar de tijd gehad wat aan zijn bmi te doen.
Mond dichtnaaien en een rietje-lockdown tot maart.
Of de achterste maken van een human centepide.
Moet je toch voorstellen wat een belasting voor de zorg als deze persoon corona krijgt.
De rugbelasting bedoel je?
@me163komet | 21-11-21 | 20:31: Big human centepide 2:0
Yes Donald ;)
Het (onbewuste) besef van een groot deel van de bevolking is, is dat dit virus niet zo gevaarlijk is. Als er een IFR was van 50% werden mensen letterlijk gemeden als de pest, en werden vaccinatie locaties bestormd en gewelddadig overvallen. Nu dat het bij >90% alleen een snotneus oplevert is de urgentie wel weg.
Dat klopt, echter krijgen steeds meer mensen te maken met uitgestelde zorg bijv in de familie of bij kennissen. Dan zijn ze toch verbaasd en verontwaardigd.
Ja, net als bij de griep.
www.youtube.com/watch?v=xX9V9cVNtFc
Spoedig staan we voor de beslissing een booster prikje halen of je QR code verliezen. Wat gaat u doen?
Dat prikje ga ik halen. En die vierde ook. Ik wil weer net zo'n samenleving als nu in Israël.
Heb al een afspraak staan.
Ik mag de afspraak voor de boosterprik maken. Ik ga zo snel mogelijk
Natuurlijk haal ik die prik.
O nee, toch maar niet.
Een kul code heb ik niet dus kan ik hem ook niet verliezen. Maakt het wel gemakkelijker allemaal.
Toch alleen voor 80+?
@me163komet | 21-11-21 | 20:35: Waarom?
@WillSchmidt | 21-11-21 | 21:13:
Omdat ik er op vertrouw dat het mij van de ergste corona schade behoed, al is het maar dat de kans veel kleiner is dat iok op de IC eindig
Nooit! Dan maar een paria.
Bruls over discipline,
Ondertussen weet hij natuurlijk wel dat hij een redelijke buik heeft. "Er mogen best wel wat kilo's af. Dat vind ik zelf ook. Ik kan mijn favoriete sport, voetbal, niet uitoefenen zoals ik zou willen. En je moet naar de toekomst kijken. Er komt een tijd wanneer je er meer last van kan gaan krijgen."
Maar waarom werkt hij er niet fanatiek aan, vraagt presentator Klaas Drupsteen zich af. "Omdat het een heel gezellig leven is wat je kan leiden. Het is ook een kwestie van zelfdiscipline, schijnbaar is die niet groot genoeg."
bron: omroep gelderland
Mijn favoriete sport kan hij zeker niet uitoefenen
Juist, en anderen wel de maat nemen. Logisch dat het pluche zo’n type inzet.
@zuurtjeregen 20.29
Als Sumoworstelaar zou hij voldoen
@zuurtjeregen | 21-11-21 | 20:29:
Hardlopen Yesss!
Grappig, Yorick leest dus een oude OMT brief van 11 november, komt daar 7 uur geleden ook achter dat 'ie achter loopt, maar 6 uur daarna maakt GeenStijl er nog gewoon een itempje van...
twitter.com/YorickB/status/1462382828...
Lockdown… Bruis wil nog meer Corona-kilo’s aan zijn speklaag toevoegen. Alleen nog om te draaien op de IC aan het spit.
Minimaal 5 verpleegsters om hem te keren. met of zonder spit
Daar heb je glijmatjes voor. En ronde vormen draaien makkelijk.
@zuurtjeregen | 21-11-21 | 20:30: zelf 5 Rico's zouden moeite hebben om hem om te keren.
Dag twee alleen met de kinderen overleefd.
Er staan twee stevels voor de kachel, en ze hebben gezongen, wat te doen?
Ik weet het, Sinterklaas doet er een cadeautje in, en voegt een denkbeeldige erbij voor Wilderst, ik weet niet wat er vanmiddag loos is geweest, maar zag wel dat ik weggejorist is.
Wilderst maak je blij met een klats roomboter.
@Normpje | 21-11-21 | 20:23:
Roomboter, voor de kachel......
Vergeet niet de tekening voor sint/stro voor het paard eruit te halen en niet zichtbaar in de prullenbak te leggen. Waar is de vrouw des huizes?
@letopuwzaak | 21-11-21 | 20:31:
Tekening vergeten, stro ook, maar er ligt buiten een hoop blad van mijn singel om het huis.
Vrouw des huizes is voor haar werk/hobby een week overzee's.
Ik overleef het tot zover net, maar ik heb nog even te gaan.
Dus, dizze hier gait op tied op nust, vroug piss'n.
Puut.
Geluk allen.
@GKJP | 21-11-21 | 20:40: arme kinderen ...
Lezersvraag: krijg bal gehakt des vaderlands Bruls bij de vaccinatie een standaard dosis of een aangepaste hoeveelheid ? En gebruiken ze daarbij de standaard naald of een aangepaste ?
Hoe doen ze het bij olifanten ?
In de vorm van Bruistabletten.
Zolang scholen wagenwijd open blijven hebben de andere maatregelen weinig zin.
Alsmede slecht of niet geventileerde cultuur-oefenruimtes: lekker oefenen met z'n allen (40 man in een hok van 9x6 meter).0 ventilatie want de ramen moeten dicht blijven want de vrijwilligers zijn een dagje ouder en het is anders koud, we hebben toch QR.En dan ook nog eens oefenen met een groep hulpbehoevenden.En de ggd! zegt dat het goed is en was.Waanzin.
@Vliegendtapijtje | 21-11-21 | 20:36: Oja ,en alles zonder mondkapjes.
Vaccineer de kwetsbare groepen, zonder deze af van de rest van de maatschappij, handhaaf hygiene- en gedragsregels en laat kinderen naar school gaan. Covid blijft sinar, de maatschappij kan niet nog jaren op slot.
@Vliegendtapijtje | 21-11-21 | 20:36: Je bedoelt dat docenten wat ouder zijn... nou laat me je vertellen dat de meeste leerlingen lopen te zeuren dat ze het koud hebben als er een raam openstaat. ....
Leesvoer voor de mensen die denken dat mondkapjes geen effect hebben op het aantal besmettingen,
www.welingelichtekringen.nl/gezond/30...
Dus 100% zekerheid dat je corona krijgt, het duurt alleen langer?
Dat is gemeen, nu stort hun hele droomwereld in.
@botbot | 21-11-21 | 20:39: Wat ook bekend is van het Guardian artikel is dat 22,5% van de gehele engelse bevolking nu al de 3e boosterprik heeft gehad, en waar blijft in Nederland de boosterprik???!!!
@Geen01 | 21-11-21 | 20:37: Ja, maar behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
De zorg krijgt zo wel minder piekbelasting te verduren.
Onderzoekers hebben het onderzocht, dus het is waar.
@steekmug | 21-11-21 | 21:15:
Een half jaar zegt u dat iets.
Maak je niet dik, dun is in de mode.
Da’s lang geleden dat ik deze heb gelezen. Mooi.
Connie Vink en de Schellebellen olv Paula van Alphen. Heb ik nog aan meegezongen destijds.
Wordt Bruls per kilo betaald?
De hele winter in een lockdown zodat we in maart weer van voren af aan kunnen beginnen . Enige dat momenteel echt helpt is resistentie door het virus zelf ,dus lockdowns zoveel mogelijk beperken.
En ondertussen tientallen doden per dag accepteren?
@FordPrefect | 21-11-21 | 20:20: zolang het jezelf of een dierbare niet betreft is dat heeeelemaal niet erg voor een antivaxxer. Doodgaan hoort bij het leven of zo.
Nou Ford, wat mij betreft is dat het enige alternatief. Gewoon accepteren. Allemaal niet zo erg hoor. Gebeurt al zolang er mensen zijn.
@FordPrefect | 21-11-21 | 20:20: Ja, helaas. Dat was met de griep zo'n 5 tot 7 jaar geleden ook zo. Toen deed men helemaal niets.
@BobDobalina | 21-11-21 | 20:23: Er zijn 3 fasen bij anti-vaxxers. HANSSS besmettingen stijgen --> hoezo is de IC niet opgeschaald?? --> allemaal dor hout
@BobDobalina | 21-11-21 | 20:23: dat geldt ook voor die 500 +doden na vaccinatie, daar lult niemand over. Voordelen wegen zwaarder dan de nadelen....
Ik stel voor dat alles 55 min gewoon verder gaat met leven en alles 55 plus zichzelf zo veel mogelijk afzondert. Dat is de meest eerlijke manier om verder te gaan en, laten we wel wezen, van lockdown tot vaccinatieplicht, het doel dat bereikt moet worden is ook hetzelfde: namelijk bescherming van 55 plussers die de zorg overbelasten. Cut the crap en gooi alles 55 plus in een eeuwig durende lockdown.
Dat zou het doel moeten zijn, maar dat is het niet. Het doel is 100% vaccinatiegraad halen.
En ik geloof nog wel dat ze dat doel hebben gesteld met de beste bedoelingen, maar het is het verkeerde doel. Zeker met de vrij matige vaccins die we op dit moment tot onze beschikking hebben.
Het zou wel veel schelen. En de economie en het onderwijs kunnen voor een groot deel gewoon doordraaien. Maar gaan die 55-plussers geen cobra's naar de ME gooien?
@C1O2 | 21-11-21 | 20:19: vaccins zijn geweldig, maar doen het niet goed genoeg. Hopelijk voor 55 plus komt het ooit, of werkt die pil. Tot die tijd: corona is nagenoeg geheel jullie feestje, zorg dat je uit de buurt blijft van 55 min en succes! 55 min heeft er zo twee jaar op zitten, het is mooi geweest.
@Sitting_targets | 21-11-21 | 20:21: als ze dat doen schuiven we de eigen woning naar box 3, zal ze leren!
Joh... kijk even naar het aandeel docenten en leerkrachten in die leeftijd. Dan ligt het hele onderwijs gelijk op zijn reedt... En er zijn geen vervangers.... slim hoor.
@gooischetrut | 21-11-21 | 20:27: die 55 plussers mogen blijven werken, zolang ze hun tweemaandelijkse boostershot ophalen en een formulier ondertekenen dat andere operaties eerst mogen. Anders volgt uiteraard ontslag. In de klinieken is 75% of zo 70 plus. Waanzin om in deze pandemie van zieke bejaarden 55 minners te laten lijden.
Ik ben 50+ Slank en fit. Ik offer me graag op voor de jeugd.
Laat de kwetsbaren zichzelf beschermen.
Desnoods de 50-Plussers beperken.
Genoeg flauwekul! geef de jeugd hun vrijheid en hun leven terug.
@gooischetrut | 21-11-21 | 20:27: Een boosterprik. ook deze werkweigeraars kunnen gewoon ontslagen worden
@zuurtjeregen | 21-11-21 | Wat maakt dat je denkt dat we werkweigeraars zijn en dat we geen boosterprik willen??
Nou vriend, ik wordt binnenkort 55, leef gezond en sport best veel. Ik heb dus ook geen overgewicht. Van jou mag ik dus al achter de geraniums gaan zitten?
Ik ben ook mega fit en op leeftijd... maar als ik dit soort reacties lees dan ben ik hard nodig voor de klas.... Nog steeds niet inhoudelijk gereageerd over wie het dan moet overnemen. .
@gooischetrut | 21-11-21 | 20:43: doe maar via Teams tot pensioen, het is immers 2021
@Crankhead | 21-11-21 | 20:41: een gevaccineerde 55-plusser heeft meer kans op een bezoek aan het ziekenhuis dan een ongevaccineerde dertiger. Dus tja, we willen toch het beste voor de zorg of niet soms?
@JohnLocke | 21-11-21 | 20:46: ja... nog iets inhoudelijks te melden. Lees even wat studenten, scholieren en leerlingen van het onderwijs op afstand vinden, en ga niet zeggen dat het onderwijzend personeel tekort is geschoten. Je hebt echt geen idee.
Ik stel voor dat we Halsema Moeder des Vaderlands maken. Zodat we tijdens de komende lockdowns iedere week een bemoedigende toespraak krijgen op tv waar we een klein beetje steun en troost uit kunnen putten met ons allen. Ja.
Hoop is overal om ons heen.
Van die aardappel in haar keel kunnen wij niet eten.
Als een soort Koningin Wilhelmina van de tweeduizend twenties. Alleen de vraag : moet ze daarvoor eerst naar Londen ?
@Lubbberrtt | 21-11-21 | 20:36: Wilhelmina Kuttje?
Anwezig
Als we het aantal besmettingen willen terugdringen zullen we de versoepelde maatregelen voor gevaccineerden - waaronder mijzelf- echt verder moeten terugdraaien.
Op mijn werk zijn ketens van besmettingen onder gevaccineerden. Het is van de zotte dat we in een zorgcrisis zitten, waarin mensen belangrijke zorg onthouden wordt, en een gevaccineerde niet in quarantaine hoeft na direct contact met covid en 's avonds rustig naar theater of zangrepetitie etc kan.
Natuurlijk mee eens.
Ik heb me als gevaccineerde geregeld bij klachten laten testen. Ik ben niet in loondienst dus dat kost me klauwen met geld omdat ik dan (meestal) twee dagen niet kan werken. De meeste gevaccineerden zal het aan hun reedt roesten met hun groene vinkje. Er bestaat ook nog zoiets als verantwoordelijkheid.
Volgens de GGD richtlijn moet iedereen in quarantaine na contact met iemand die besmet is.
Uw verhaal zal geen uitzondering zijn.
@Diederik_Ezel | 21-11-21 | 20:30:
Tot afgelopen week zeker niet, zelfs niet wanneer je een huisgenoot (kind of partner) met covid thuis had. Alleen testen bij klachten en gewoon naar je werk.
@Diederik_Ezel | 21-11-21 | 20:30: wel je weesgegroetjes vandaag gedaan? Allejezus wat ben jij een onverteerbare zielige trut!
@Diederik_Ezel | 21-11-21 | 20:30:
En dan zit je ook nog met de 'testdag'. Wanneer jouw contact met een besmet persoon net een paar uur buiten de terugreken testdag valt hoefde je ook geen enkele verantwoordelijkheid meer te nemen. Dat waren erg krappe marges. Bijv; ik had op maandag gewerkt met een patiënt die op woensdag positief testte.
Dat viel buiten die uren, ik hoefde in feite niet eens geïnformeerd te worden. Tja...
Zelfs als een gevaccineerde , toch positief test, blijft de QR geldig en mag je , positief en wel, overal naar binnen.
Dit is zo onwaarschijnlijk dat ik het heb nagevraagd bij de ggd, daar bevestigde men dit.
@Crankhead | 21-11-21 | 20:47:
Aangenomen wordt dat een gevaccineerde een geringe transmissie heeft. Dan is het een aanvaardbaar risico. Ik vrees dat de transmissie wellicht wat omvangrijker is dan nu wordt aangenomen. Voorzichtigheid is geboden, lijkt me.
Edit; degene die weet dat hij/zij positief mag uiteraard niet naar binnen. U bedoelt dat het in theorie mogelijk is.
Ze mogen allemaal de vinketering krijgen.
Neeeee niet ook nog vogelgriep
Zou die Bruls z'n eigen pielemans nog kunnen zien?
Hij heeft een spiegelkamer.
Alleen bij zonsopkomst
Als iemand hem lang genoeg kan trekken wel.
Hij moet wel oppassen als hij omlaag kijkt dat hij niet verdrinkt in een van zijn kinnen.
Is da geen omgebouwde dan ?
Goed gereedschap hangt normaal ook onder een afdak.
@TonAlias | 21-11-21 | 20:26: Volgens mij is het spreekwoord: Onder elk afdakJE hang een stuk goed gereedschap.
@Tyftstraaltnouisop | 21-11-21 | 20:56: La maar, te laat, te dronken. Ik ga naar m'n nest.
Voor een niet verkozen dikke gehaktbal vind ik dat die bolle wel erg veel macht krijgt om ons de regels op te leggen.
Ja hoe kan zoiets he. Ik vind echt wonderbaarlijk, maar meer nog oneerlijk en frustrerend.
Denk met zijn salaris weinig gehaktballen eten. Ouwe snoeperd
Bruls fungeert als buikspreekpop voor Hugo de Clown en Rutte de Huichelaar.
Nogmaals, Hugeau bedankt. En dank voor die supersnelle booster. Zucht
Als Bruls 50 kilo afvalt laat ik mij vaccineren.
Gaat namelijk ook niet gebeuren haha
@Ragnar_Lodbrok | 21-11-21 | 20:06: grap uitleggen is nooit grappig…
Het is een kwestie van zijn navel leegzuigen en u bent de klos.
1 keer schijten...
@@WiN™ | 21-11-21 | 20:14: ik wil graag dat iedereen lacht :)
Aan het begin van deze ellende waren er verstandige mensen die dingen zeiden als "je moet niet de hele samenleving lamleggen, maar alleen de kwetsbaren beschermen".
De kritiek daarop bestond uit twee smaken.
1. Het is schandalig om een groep anders te behandelen.
2. Het is niet effectief, want ouderen en jongeren komen nou eenmaal met elkaar in contact.
Inmiddels zijn we ruim anderhalf jaar verder en is het helemaal oké geworden om ongevaccineerden anders te behandelen dan gevaccineerden.
Maar belangrijker nog, er is een goede manier gekomen om kwetsbaren te beschermen in de vorm van vaccinaties. Maar in plaats van dat daar volle bak op wordt ingezet blijven we maatregelen tegen de hele bevolking nemen. Geef in godsnaam iedereen die dat wil zo snel mogelijk die booster, dan ben je over vier weken uit de ellende.
"Geef in godsnaam iedereen die dat wil zo snel mogelijk die booster, dan ben je over vier weken uit de ellende. "
Dat zit er dik in. Er lopen trials met boosters en die laten al 10 maanden robuuste afweer zien.
@omanders | 21-11-21 | 20:17: Maar kwetsbaren blijven toch de klos? Ik heb het over 70-plussers die zwaar worden getroffen.
@omanders | 21-11-21 | 20:17: Zes zou genoeg zijn. Gewoon als een griepprik.
Het is zo debiel dat we dat niet doen, maar dat we wel alles op alles zetten om nog wat jongeren te overtuigen zich te laten vaccineren. De gemiddelde zestigplusser zit te springen om die dingen en voelt zich op dit moment gewoon ongevaccineerd (en terecht!).
@goedverstaander | 21-11-21 | 20:23:
Ongevaccineerde 70 ++
@neolib | 21-11-21 | 20:42: Van de 70plussers die worden opgenomen op de IC is tweederde gevaccineerd. Bron: RIVM.
Ik snap het probleem niet zo. Iedereen die wil thuisblijven kan toch thuisblijven?
Net zoals met die mondkapjes. Niemand heeft er 1 op, tot die magische zaterdag dat ze opeens wel gingen werken... en verplicht werden.
Subiet door naar code zwart, waarna militairen politietaken over gaan nemen. Kunnen we alvast wennen aan bewapende militairen op kruispunten en op strategische locaties…
Zie complete gezinnen weer door de winkels denderen, de jeugd zonder bescherming terwijl de scholen toch redelijke brandhaarden zijn. Hoe zit dat met die regel dat je zoveel mogelijk álleen de boodschappen haalt?
Precies, de supermarkt is dė plek waar alles samenkomt en precies de plek waar letterlijk NIKS aan regels wordt gecontroleerd. Geen controle bij binnenkomst, geen mobiele schermen met adviezen om bewustzijn te creeeren, geen gastheren die in de winkels wat structuur geven.
Dan laat je toch boodschappen thuisbezorgen?
Dus die dikke bal gehakt wilt een lockdown gedurende de hele winterperiode?
Dan worden het interessante tijden voor de mensen die dat moeten gaan handhaven.
Het is de dikke gehaktbal wil. Zonder t.
@Poes Fiep | 21-11-21 | 20:03: maar met mayo.
@Poes Fiep | 21-11-21 | 20:03: Nee.
Bal gehakt wil zeker diëten tijdens de lockdown.
Besmettingen stijgen al zo'n 7 weken en ziekenhuisopnamen ook al een paar weken. Vandaag zijn er op de IC netto weer zo'n 35 bij gekomen, wat een totaal van 466 Covid patiënten op de IC maakt. Volgens Gommers zit je met 650 wel zo'n beetje aan de max IC capaciteit, of je moet overige (semi-)acute zorg ook afschalen... daar kunnen we in dit tempo dus al over een week bij aan belanden. Ondertussen kan GGD aantal testen nauwelijks meer aan en bron- en contactonderzoek gebeurt ook nauwelijks meer. Not good.
Als je dweilt met de kraan open zul je meer dweilen (bedden) moeten laten aanrukken. Of de kraan dichtdraaien (lockdown).
@goedverstaander | 21-11-21 | 20:02: Ziekenhuisopnamen verdubbelen elke ~10 dagen, dus mensen die nu nog roepen dat we maar meer IC capaciteit moeten regelen die begrijpen niet hoe exponentiële groei werkt.
Precies dat Diederik, maar demense zijn er wel zo klaar mee…
Diederik iets met een motie van augustus 2020.
@Diederik_Ezel | 21-11-21 | 20:05: Dat snap ik heel goed, maar dat is in het geval van corona in dit land slechts een theorie. Jaap van Dissel repte in dat licht al eens over 170.000 besmettingen per dag en er kwam net 10% van uit. Zwabberbeleid heeft nu maar één uitkomst : totale lockdown voor iedereen. Met de uitbreiding van bedden zijn we helaas net twee jaar te laat. Was veruit de goedkoopste oplossing geweest, maar helaas.
@goedverstaander | 21-11-21 | 20:17:
Het beleid had moeten zijn: boosters prikken voor wie dat wil.
@omanders | 21-11-21 | 20:18: Helpt niet tegen het rondgaan van het virus.
@Diederik_Ezel | 21-11-21 | 20:05:
Iedere groei is exponentieel als je maar genoeg tijd er tussen laat,
Zegt dus niets.
@Nuchternederland | 21-11-21 | 20:21: U hebt niet echt goed opgelet bij wiskunde vroeger.
@Diederik_Ezel | 21-11-21 | 20:24: Of u niet. Corona patiënten herstellen namelijk ook.
@goedverstaander | 21-11-21 | 20:31: ho ho iedereen gaat dood he, net ebola en ze liggen bovendien ook 23 jaar op de ic
De maatregelen die genomen worden zijn onvoorspelbaar. Vandaag wordt gezegd hele onderwijs blijft open over 3 dagen gaat het hele onderwijs in lockdown. Wat ik inmiddels geleerd heb is dat aan het corona beleid geen touw is vast te knopen.
De maatregel die je nu nog uitsluit is meestel de volgende als het blijft stijgen. Jw kan een kroeg niet dubbel dicht doen
Is Hugo niet heimelijk een antivaxxer? Hij is te laat met de boosterprikken. De steunpilaar van Baudet in het kabinet.
Zelfs met jaren de cycles van Corona is Hugo te laat.
We hebben erg veel toiletpapier van de vorige keer.
Sorry nog voor dat.
Naast al die broden en dozen pasta en rijst?
Snij een rol schuin door en rol de rol uit. Welke vorm zie je dan? Dat is alvast 1 rol minder.
Het zij je vervegen.
Bakken in een Beetje roomboter, knoflook en cayennepeper.
Het schijnt beter te smaken dan bloembollen.
Als Bruls dat zegt zit het er dik in.
Hij legt het er mij wat te dik bovenop.
Het worden geen vette maanden voor het MKB.
Ik maak me er niet dik over, we zien wel.
Hij lijkt hem allemaal toch niet zo zwaar op de maag te liggen.
@goedverstaander | 21-11-21 | 19:58 Ja hij is alles wel erg aan het aandikken.
Alleen samen komen we hier doorheen, door dik en dun zeg maar.
Hij heeft hoe dan ook vet gelijk.
Als Nederlanders niet massaal gaan afvallen dan zitten we de komende twintig winters nog wel in lockdown. Overigens, van lockdowns worden mensen dik en passief. Wellicht nog eens goed heroverwegen om zulke maatregelen in te voeren terwijl we midden in een gezondheidscrisis zitten.
Misschien kan Bruls speciale eenheden opzetten van bewegingscoaches die bij demense thuis komen. Nee, u mag niet weigeren.
@Duwbak_Linda | 21-11-21 | 19:57: Moet ie zelf wel het goede voorbeeld geven, zal een hele toer worden met zo'n plofkop.
Jij gaat op een dag nog VOOR vet- en suikerbelasting zijn.
@omanders | 21-11-21 | 20:20: De helft van NL'ers heeft overgewicht, 15% is obees. Corona eist vooral slachtoffers in landen waarbij de helft of meer van de bevolking met overgewicht kampt. Het is de grote olifant in de kamer die steeds zichtbaarder wordt nu de beloofde uitweg d.m.v. vaccineren helaas een lullige rotonde blijkt te zijn. Gezond verstand zegt dat een gezonde populatie beter tegen een stootje van een virus kan dan een ongezonde populatie. En is het dan vervolgens zo'n taboe om het over preventie te gaan hebben, hoe te voorkomen dat mensen zich het ziekenhuis in vreten? Ik ben zeker niet voor alléen belasten van ongezond voedsel, er moet wel een gezond en betaalbaar alternatief geboden worden. Daar ligt ook een verantwoordelijkheid van politiek en voedingsindustrie.
Vuurwerkverbod of niet, het gaat een hete jaarwisseling worden. Maar misschien loopt het al eerder uit de klauwen.
Ontwijk je nieuwsberichten?
ik weet niet hoe het bij jullie zet, maar hier hoor ik elke avond minimaal 4 enorme teringklappen waarbij er wat met vuurwerk wordt opgeblazen. Het begint vroeg dit jaar.
@NiCeY | 21-11-21 | 19:57:
Je doelt op de incidentjes in o.a. Roffa? Ik heb het over serieus uit de klauwen lopen.
Prima dat kinderen niet voor de derde keer geen of amper onderwijs krijgen aangeboden vanwege de bestrijding van het coronavirus, een virus waar zij zelf amper last van hebben. Ondermaats onderwijs voor de allerjongsten heeft een impact van 7 of 8 decennia, heel wat anders dan een babyboomer die nog een paar te leven heeft. Vaccineer de kwetsbaren en zet hen in quarantaine.
Naar school in Nederland is ondermaats onderwijs. Kinderen gaan ook niet naar school als alle leraren ziek zijn.
@redanx | 21-11-21 | 20:07: een boosterprik aanbieden aan leraren die dat willen en hygiene- en gedragsregels handhaven en er maar het beste van hopen.
Geen MinPres in Het Jeugdjournaal.
Lekker Bruls het vuile werk laten opknappen bij Buitenhof, maar deze omhoog gevallen potlood cq narcist vindt het heerlijk om zo in de belangstelling te staan, het is zijn momentje of fame. Het hilarische is natuurlijk dat dit persoon ons iets komt vertellen over de volksgezondheid, in België zit in de regering zijn vrouwelijke tegenhanger.
Rutte is een 'leider' van het type de Geer.
nl.wikipedia.org/wiki/Dirk_Jan_de_Gee...
Zojuist terug van de benzinepomp, er moest weer getankt worden voor € 2,17 per liter e98…… Tijdens het tanken zag ik binnen in de shop een donker gepigmenteerde met Kfc-overgewicht zonder mondmasker afrekenen. Toen ik de tank vol had en moest afrekenen, sprak ik de mevrouw achter de kassa erop aan. Zij sprak tot gisteren klanten erop aan om zo’n ding op je bakkes te zetten. Vervolgens gaf zij een opsomming wat zij zoal verbaal naar haar hoofd geslingerd kreeg. Zij is er sinds vandaag maar mee opgehouden.
Wat zijn wij toch een egoïstisch kutvolk geworden, is het nou zo moeilijk om een beetje rekening met elkaar te houden?
hier in de supermarkten hetzelfde verhaal.
Het wordt tijd dat er echt controle komt want nu ben ik voor Jan met de korte achternaam bezig..
Viel mij in de AH ook al op, 9 van de 10 mensen die zonder mondkapje lopen zijn allochtoon.
Geworden…?
Gisteren werd ik er door een of andere over het paard getilde D66’er op gewezen dat ik geen mondkapje op had in de Jumbo… ik weiger dit te doen als ik m’n kinderen bij (en anders ook, maar vooral dan) heb, ik wil -niet- dat ze die klotedingen normaal gaan vinden, tegenargumenten interesseren me geen hol… dan maar een smerige egoist…
????mondmasker heeft nut als....???
@Ad Hominem Tu Quoque | 21-11-21 | 19:59: ongezien de tyfus en sterkte voor uw kinderen die toekomstige snowflakes worden.
Japie over mondkapjes: youtu.be/BnsFDz1zV3s
@Ad Hominem Tu Quoque | 21-11-21 | 19:59: Ik doe hetzelfde. Interesseert me ook echt geen zak wat mensen daar van vinden. Als ik alleen ben heb ik er niet zo'n moeite mee, maar dan heb ik er meestal gewoon geen bij me.
Die klote dingen werken toch niet, ondanks dat de staatsomroep graag matige studies aanhaalt om anders te doen lijken.
@pibasso | 21-11-21 | 20:02:
Tyfus is maar een griepje.
@Ad Hominem Tu Quoque | 21-11-21 | 19:59:
Dat laatste ben je inderdaad. Typisch voorbeeld van de White trash gezinnen uit het westen die in de zomer onze winkels in Drenthe terroriseren. Gillende kinderen en ouders die het winkelpersoneel verrot schelden als die de kinderen tot de orde roepen.
@C1O2 | 21-11-21 | 20:07:
Jij kan geen matige studies van robuuste onderscheiden, vriend.
@neolib | 21-11-21 | 20:19:
Zozo, wat een aanmatigende aanname. Gaat het verder wel goed?
@Wim_Kut | 21-11-21 | 20:05:
De nabestaanden van cliënten in mijn verpleeghuis zijn Japie nog steeds erg dankbaar voor dit professionele advies .
@neolib | 21-11-21 | 20:19: naar Drenthe komt niemand, tenminste niet vrijwillig.
@chausson61 | 21-11-21 | 21:33: die zijn waarschijnlijk dement en begrijpen niet dat een duizend dagen mondkapje niets tegenhoudt, sterker nog behalve een vals veiligheidsgevoel, slecht is voor de gezondheid.
Sinds ik weer die anderhalve meter in acht neem begint mijn vriendin over een smerig toilet te piepen.
Lockdown voor anti-vaxxers komt eraan.
Voor iedereen. Anders valt het Haagse pro-vaccinatieteam genadeloos door de mand.
Haha, wat een ongelofelijke vervelende trol bent u toch ook. Veel plezier ermee.
En wat doe je dan met de kinderen van ongevaccineerden? Ook thuis?
@Duwbak_Linda | 21-11-21 | 19:54: of uit de ouderlijke macht. Zou misschien wel de beste oplossing zijn.
@BobDobalina | 21-11-21 | 19:56: Oh. Heeft u dit verhaal al gelezen? twitter.com/DrAseemMalhotra/status/14...
@Duwbak_Linda | 21-11-21 | 19:54: Kinderen kunnen het ook niet helpen dat ze zulke ouders hebben.
@Diederik_Ezel | 21-11-21 | 20:02:
Nee maar kinderen gaan wel naar school, waar ze besmet kunnen raken en dit weer thuis doorgeven. Meeste besmettingen vinden thuis plaats. Hoe komt het virus "thuis"?
@BobDobalina | 21-11-21 | 19:56: Die kinderen kunnen naar speciale antivax-scholen. De parallelle samenleving van de antivax-zuil. Ik voorzie maatschappelijke discussies: mag een antivax-school een leraar weigeren die openlijk en praktiserend provax is.
@Sitting_targets | 21-11-21 | 20:12: zou op zich een verbetering zijn dat antivaxxers hun best doen een opleiding af te maken en dingen te begrijpen. Alleen dat zal de kloof dichten.
Laat maar komen. Dan zullen we snel zien dat die 100% gevaccineerde D66 kliek de grootste verspreider is.
@BobDobalina | 21-11-21 | 20:15: jij denkt dat ze een opleiding kunnen volgen? Je overschat ze
@P.redgleuf | 21-11-21 | 20:01: Heb je dat "onderzoek" gelezen? Het is volstrekt flauwekul. Er is niet eens een supplement. Maar goed, Steven R Gundry heeft een reputatie te verdedigen qua pseudowetenschap..
@neolib | 21-11-21 | 20:22: Sommige van de kinderen zijn misschien nog te redden met goed onderwijs.
@P.redgleuf | 21-11-21 | 20:01:
Ja, die man is een fervent antivaxxer, verre van objectief dus.
@Diederik_Ezel | 21-11-21 | 20:34:
Goed onderwijs is moeilijk te vinden. Maar een eerste vereiste is dat die kinderen een goede opvoeding krijgen.
Gewoon blijven afbieren, en afbrullen.
*Burp!*
Behalve de zelfverklaarde experts wist iedereen vorig jaar toch al dat we deze winter gewoon weer datzelfde circus gingen optuigen?
Het zal allemaal wel.
Net als de kerstboom hebben wij vanaf nu elk jaar een lockdownsysteem op te tuigen.
Ik dacht dat de vaccins de uitweg waren.
@TonAlias | 21-11-21 | 19:47: als iedereen het doet wel ja
@TonAlias | 21-11-21 | 19:47: Ah ja, net als de zelfverklaarde experts dus.
Maar dat zijn de clowns die oprecht dachten dat de eerste storm ging liggen vanwege de fantastische overheidsmaatregelen, en de tweede vanwege de vaccins. Helemaal niks te maken met seizoensinvloeden.
Ik vertel het alvast, de huidige gaat afnemen rond mei en dat komt dan door de boosters en de vaccinatiedrang/dwang.
@Thomtidom | 21-11-21 | 19:55: waarom denk je dat? Bovendien is dat niet wat destijds werd gepropageerd, die 85 procent had ruim voldoende moeten zijn
@TonAlias | 21-11-21 | 19:47:
Met de behaalde gewenste vaccinatiegraad is dat toch ook gebeurd?
@Gen. Maximus | 21-11-21 | 19:59: We hebben geen vaccinatiegraad van 85%.
@Thomtidom | 21-11-21 | 19:55: Zoals in Gibraltar?
@omanders | 21-11-21 | 20:28:
Mwa.. www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/cijfe....
@NiCeY | 21-11-21 | 20:45: niet met feiten komen... Nu is het stil gelijk
Teleurgesteld zijn dat de regels niet werken… misschien moet je eens regels verzinnen die wel werken dikke pannenkoek.
Die zijn er lang. Zoveel mogelijk dichtgooien. Was er maar een middel dat verspreiding ding afremt en ervoor zorgt dat men een 33X kleinere kans heeft om op de OC te komen.
Ja, dat vuurwerk verbod werkt ook zo geweldig. Ik heb nog nooit zoveel vuurwerk als in de laatste paar weken gezien.
Je moet mensen verplichten tot maatregelen, niet zoals Rutte al bijna 2 jaar roept, wij appelleren aan de eigen verantwoordelijkheid van de burger…….
Dat krijg je ervan als je les hebt gehad van Meester Kwel,
(Voor de insiders een leuke grap, voor de rest slaat het nergens op.)
Zo ik moest even graven. Bessie en Billie Bruls!
Billie Turf
Lockdown lijkt me niet echt een optie. Er wordt steeds meer gedemonstreerd tegen dat soort corona maatregelen.
Het wordt tijd andere oplossingen te bedenken. Misschien specialistische covidzorg?
Wie moet dat gaan doen?
@Papa Jones | 21-11-21 | 20:02: Mensen die daar enorm goed voor betaald worden, dat maakt de drempel een stuk lager.
@Papa Jones | 21-11-21 | 20:02:
Dat is een goede vraag. Uiteindelijk gaat het om meer handen aan het bed. Is het dan handig om in te zetten op meer handhaving of testcapaciteit?
Bovendien begrijp ik dat covid patiënten twee problemen veroorzaken:
1. Als ze op de ic komen liggen ze er lang, daardoor stopt de reguliere zorg.
2. Covid patiënten verzorgen is intensief, je loopt langere tijd in beschermende kleding én de patiënten moeten regelmatig gekeerd worden.
(1.) Door capaciteit te creëeren om meer covid patiënten relatief langdurig te beademen;
(2) door versneld mensen op te leiden om de routinematige klussen te doen waar weinig kennis voor nodig is, bijvoorbeeld het keren van patiënten, dan houdt je meer breed opgeleide verpleegkundigen en artsen - en daarmee kostbare -capaciteit vrij.
Wellicht valt er bij de GGD te werven daarvoor?
Dus bijvoorbeeld ook sturen op de capaciteit om covid patiënten op te vangen ipv vooral te sturen op het beperken van de instroom van covid patiënten. Als je dan toch iets aan preventie wil doen (instroom beperken) dan zou je nu ook al meer kunnen gaan sturen op levensstijl, sportclubs openlaten dus, een gezonde levensstijl stimuleren.
Waarschijnlijk zijn er meer mogelijkheden.
@ratelaar | 21-11-21 | 20:23: covid patienten liggen gemiddeld 10 dagen op de IC. Kijk maar even op de site van NICE.
@VolleBak | 21-11-21 | 20:53:
Tegenover gemiddeld drie dagen, minder doorstroom = minder capaciteit.
@Andersdenkend | 21-11-21 | 20:20:
Inderdaad. Betaal ze goed en binnen no-time wordt dat een populair beroep. "It's all about the money."
ach jee, het is u ontgaan dat het om de aantallen gaat en niet om de kennis? Wellicht is het wat om RAI/Jaarbeurs/Ahoy/Brabohallen weer in te richten. Vorig jaar is dat ongebruikt gebleven. Nu is het weer nodig. Alleen is er nu nog minder personeel.
Weet je wie er ook de mensen in slecht verluchte ruimtes bijeen propte ?
Het openbaar vervoer in de Randstad?
Dick Maas?
snackbar ondernemers?
Michiel de Ruyter?
ean de Flute, koppelbaas van de kolenmijnen te Helmdøn, Limburg.
AH?
Action ?
Wat een dikke vette volgevreten Timmerbruls zit daar te kleptomanen.
Kan me niet voorstellen dat ze de komende week maatregelen nemen, vrijdag is namelijk zwart: Black Friday.
Mij verbaast niets meer in deze.
racisme!
Alle vaccinado's kunnen weer los,
zijn tenslotte 'beschermd'
Alle besmetting en miljoenmiljard oversterfte=schuld thuis zittende duivel/ongefakksineerde.
33 x hogere kans om op de IC te komen en veel grotere verspreiding door ongevaccineerden. You do the math.
Die ongevaccineerden blijven niet thuis. Het gros heeft overal schijt aan. Geen afstand, geen mondkapjes, lekker op elkaars lip zitten want Cojona is een hoax.
@BobDobalina | 21-11-21 | 19:46: 33 keer wat?
@YoMoms | 21-11-21 | 19:48: Gewoon gelul, want ik blijf wél thuis.
@TonAlias | 21-11-21 | 19:48: Volgens Bob raken er boven de 70 maar liefst 66x zoveel gevaccineerden besmet als ongevaccineerden. Zo is het te verklaren dat in deze leeftijdsgroep op de IC tweederde gevaccineerd is. He does the math. His way.
@YoMoms | 21-11-21 | 19:48:
Besmettingen vinden vooral thuis plaats. En sinds de QR-code is het aantal gevaccineerde ziekenhuisopnamen toegenomen. Dat komt omdat gevaccineerden met corona, met een QR-code overal naar binnen konden. Mensen die niet gevaccineerd waren in de meeste gevallen alleen met een negatief testbewijs,
Het zijn dus de gevaccineerden die voor extra besmetting zorgde, het corona beleid deugt nog niet. Dát is het probleem.
Immers, de maatregelen konden losgelaten worden, want vaccins die beschermen.
Helaas: minder goed dan verwacht.
@bobdalina. Linkje graag. Besmettingen vinden mn vanuit scholen plaats. Vaccinatie van kinderen ben ik op tegen. Daarvoor is er echt te weinig bekend over de effecten op de lange termijn. Ik weet ook niet hoe we dit op kunnen lossen en denk dat dit op korte termijn ook niet op te lossen is, behalve 'iedereen met klachten blijft thuis, of wordt naar huis gestuurd". Een speciaal covid ziekenhuis met hulp van militairen, en de boosterprik voor de kwetsbaren. De Coronapas afschaffen, is een technocratische oplossing die schijnveiligheid biedt.
@TonAlias | 21-11-21 | 19:49:
Precies ik ook én draag overal een mondkapje waar de meeste dat gewoon 'spontaan' vergeten wegens vaccin=onsterfelijk! Ook kom ik zo min mogelijk in winkels en op andere tijden, gevaccineerden ruiken namelijk 'anders' lijkt beetje op hoogmoed/uberdeuger geurtjes?!
@ratelaar | 21-11-21 | 19:57: Klopt, waar ik werk zijn sinds 25 september al 4 positief getesten. Allemaal gevaccineerd, en dus naar de kroeg gegaan en daar de boel opgelopen. Kom niet bij mij aan dat het aan ongevaccineerden ligt. En voor 25 september hebben we in 1.5 jaar tijd 3 personen gehad die positief waren, maar toen waren er nog geen vaccins.
TijdelijkeOptimist ruikt z'n bovenlip. De dommigheid straalt er vanaf.
Bruls is tegenwoordig beleidbepaler op nationaal niveau? Of heeft ie de vorige verantwoordelijke doorgeslikt? Met zijn dikke pens.
Gezien zijn pens heeft hij de nodige beleidsambtenaren doorgeslikt.
Heerlijk. Rustige kerst. Een land met incompetente bestuurders en met inwoners die niet begrijpen dat vrijheid ten tijden van crisis discipline, samenwerking en een heel klein beetje jezelf op het tweede plan stellen betekent, verdient niet beter.
Eensch.
Nee niet mee eens. Het is een kleine minderheid doe het verneukt voor de rest. Het kan niet zo zijn dat die groep geen enkele hinder gaat ondervinden van dergelijk asociaal gedrag. 2g en wel meteen.
Hear hear.
@BobDobalina | 21-11-21 | 19:50: Je bedoelt het andersom, eem kleine minderheid die verneukt wordt door de rest die met een groen vinjke kan doen en laten wat ze wil, besmettelijk of niet!
De Rutte regering stelt ons al ongeveer een decennium op het tweede plan.
@BobDobalina | 21-11-21 | 19:50: Ja, shame on de onderliggende lijders.. ofzoiets?
@BobDobalina | 21-11-21 | 19:50:
Vroegah, ja vroehah, toen was GS nog lekker Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend;
nu lees ik alleen maar dit soort schapen geleuter.
Helaasch.
@vliegende knorrepot | 21-11-21 | 20:50: mee eens, samen met DiederikKwezel tikt het net niet de 70 aan qua IQ
Als ik plusjes kon uitdelen, en als plusjes geld vertegenwoordigden, dan was je nu een rijk man.
Rustagh! We hebben het hier wel over D66 niveau. De kans dat ze binnen afzienbare tijd overgaan op automutilatie acht ik reëel. Ons past een empathische opstelling richting deze ontredderden.
Bruls hengelt naar een vettere baan.
En een dikker salaris. Wel flauw.
Dan is zijn BMI met een jaar ook verdubbeld.
Bruls for President!
Kan dat kleine dikkertje niet gewoon vanuit huis werken? Of geldt dat thuiswerkadvies alleen voor het plebs?
Zou die Bruls de opvolger van Hugo de J. worden in Rutte4 ??
En dan Hugo burgemeester van Nijmegen.
Denk het niet. Hij is wel wat het nieuwe gezicht van de maatregelen zo blijkt.
We mogen dat de inwoners van Nijmegen niet aandoen.
Ik weet wel waar ze mee komen: de Vaccinatie-verplichting.
Ah, gaan we dat met elkaar afspreken?
@Mr_Natural | 21-11-21 | 19:40: Ik niet, ik spreek met niemand iets af. Ik moet mijn contacten beperken.
bestond die maar
@TonAlias | 21-11-21 | 19:41: Uw contracten beperken is toch net iets anders dan uw contacten beperken.
Mocht tijd worden
Lockdown is coming.
Brace yourselves
Prima voor mijn spaarsaldo
Bruls neemt een voorschot door het probleem bij de burger neer te leggen. We zijn natuurlijk in deze situatie gekomen nadat het kabinet de 1.5 meter afschafte en een QR-systeem invoerde waarvan je kan weten dat het niet werkte. Gevaccineerde huisgenoten hoeven niet in quarantaine joh. Als het dan wel heel veel besmettingen komen, dan doen we een paar fopmaatregelen en groeit het lekker exponentieel door. Terwijl het water de zorg aan de lippen staat en code zwart onafwendbaar is, staan politici te debiteren over 2G vs 3G. En als volgende week echt de bedden weer in de gang staan en lockdown onafwendbaar is, dan is het UW schuld.
Nou, ik ga volgend weekend gewoon naar het levensgevaarlijke zuiden van Limburg voor een leuk weekendje weg als Noorderling, lockdown in je broekje
Lafjes. Ik reaguur de komende week vanaf de diepzwarte bible belt. Dat is pas lef tonen.
@Lorejas Ik kom zelf uit de Biblebelt ;-) Daarnaast nog even lekker kruisbesmetten in Limburg met een vriendin uit de Randstad, lekker hoor
Als het maar niet zo spannend wordt als Bruls zijn overhemd.
Bepaalt hij dat tegenwoordig?
Hij denkt van wel…
Je geeft hem één worstenvinger en hij neemt de hele slagerij...
Plaats die dikke gehaktbal in een lockdown.
Dat die vetklep nog onder demense durft te komen. Als die een kucje krijgt, is t gedaan.
Je zult de kist maar moeten dragen waar ie straks in ligt... Of het gat moeten graven...
@Bakkeleures | 21-11-21 | 20:40: ter beschikking stellen van de wetenschap?
REAGEER OOK