Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kabinet: "We gaan mensen heel erg boos maken"

Eh... jullie doen niet anders...

Goedemorgen. Hartverwarmend nabrandertje in systeemkrant Algemeen Dagblad gisteravond nabeurs laat. "Kabinet weet: we gaan mensen heel erg boos maken". En u was al B.O.O.S. wegens de wooncrisis, de immigratiecrisis, de energiecrisis, de toeslagencrisis, de formatiecrisis, de vuurwerkcrisis, de dure boodschappencrisis, de stikstofcrisis, de statiegeldcrisis, de Sinterklaas-intochtcrisis, de pensioencrisis en de Dreetje Hazes-crisis. En daar komt nu nog een BOOSMAKER bij. 

Teneinde het overheidsgefaal inzake Groningen, Toeslagen, Tweedekamer Gebouw & Formatie krijgt u, de Nederlander, binnenkort weer ongelofelijk op uw sodemieter. Voor de zoveelste keer gaat De Kerona gebruikt worden om U de schuld te geven van falend overheidsbeleid. Er is nog geen maatregel bekend gemaakt, maar NU AL weten Hugo en Zijn Mensen dat u boos gaat worden. Dat kunnen maar een paar dingen betekenen.

1. Voordeuren dichtlassen van iedereen die Fatima, Rebecca of Bergsma heet
2. Wolvenhek om de Bible Belt en Vogelaarwijken
3. Gracht om De Randstad graven (told you so)
4. Kampementen in Onteigend Groningen, waar de kraan weer opengaat
5. Kaag premier
6. Nog erger, namelijk...

Reaguursels

Inloggen

De hele Haagse kliek naar een opgespoten eiland voor de kust sturen en een paar vissersboten meegeven om in levensonderhoud te kunnen voorzien, dat eiland noemen we dan Urk-2. Overal camera’s zodat we het wel en wee kunnen volgen. Wie is voor?

HebjeHemweer | 26-10-21 | 16:44

72% van de 83% gevaccineerden is voor beperkende maatregelen die opgelegd worden aan alleen ongevaccineerden. Althans volgens het Een Vandaag-panel.

Emile | 26-10-21 | 16:07 | 2

60% van de Nederlanders dus. Een vrij geringe meerderheid. Niet echt overtuigend.

lekgoot | 26-10-21 | 16:24

Maatregelen voor andere maar niet voor mezelf! Goh, wie had verwacht dat mensen daar snel voor stemmen?

Rechts door zee | 26-10-21 | 18:02

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 25-10-2021 tot 26-10-2021 is;
50-59 1 persoon
60-69 0 personen
70-79 3 personen
80-89 9 personen
90+ 7 personen
< 50 0 personen
Totaal 20
Waarvan 1 in het ziekenhuis
Waarvan 14 in het verpleeghuis
Waarvan 4 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 2 personen
10-19 1 persoon
20-29 0 personen
30-39 2 personen
40-49 0 personen
50-59 1 persoon
60-69 10 personen
70-79 4 personen
80-89 3 personen
90+ 2 personen
Totaal 25
14 corona doden in de verpleeghuizen. Maar juist in de verpleeghuizen is bijna iedereen gevaccineerd. (85%)

mikes43357369 | 26-10-21 | 15:59

2/2 ... Duss, Stichting NICE, die de cijfers verzorgt voor de overheid, houdt niet bij wat de vaccinatie status is van opgenomen patiënten. In het artikel van het artsencollectief worden de percentages op de ic eveneens in twijfel getrokken door ziekenhuismedewerkers.
Is er nog een andere bron? Het RIVM maakt gebruik van modellen, maar de wetenschappelijke informatie waarop deze modellen gebaseerd zijn worden niet openbaar gemaakt. Waarom is dit, ondanks een aangenomen motie (van Haga en Kuzu), dan nog niet gebeurd?

Daarnaast, 199 patiënten op de IC :0,001% van alle Nederlanders.
597 patiënten op verpleegafdelingen: 0,003% van alle Nederlanders. Deze met positieve test ongeacht opnamereden.

Als dit al zorgt voor een mogelijk zorginfarct hebben we m.i. vooral een zorgprobleem ipv een coronaprobleem.

Justin_Case | 26-10-21 | 15:41 | 1

We zijn een derde wereld land in een mooi pak gehesen.
Maar geen cent waard.

Patjep | 26-10-21 | 15:59

Ik weet nu al dat ik echt niet boos ga worden.
I don´t care at all wat Hugo c.s. gaat verordonneren.

ChalinaRosa | 26-10-21 | 15:30

Kaag en rutte krijgen een baby

Smeederick | 26-10-21 | 15:29 | 2

Brrrr… Omen…

HebjeHemweer | 26-10-21 | 16:34

Avondklok voor niet gevaccineerde

Vacuumbom | 26-10-21 | 15:24

Wat doet een ongevaccineerde verkeerd behalve niet gevaccineerd zijn tegen Covid-19? Elf maanden geleden was er niemand gevaccineerd en toen konden we toch ook gewoon met elkaar door één deur? Ik snap dat gestook en gepest richting vaccinweigeraars door dit kabinet echt niet; veel landen zouden hartstikke blij zijn met onze vaccinatiegraad. Ze beseffen nu dat dit virus iets is wat ze niet 100% kunnen controleren met welke maatregel dan ook en zoeken een zondebok.

Lomo | 26-10-21 | 15:11 | 1

Precies we kunnen ook allemaal best door 1 deur alleen de overheid probeert het te verzieken.

Patjep | 26-10-21 | 15:51

Ondertussen doen Finland, Zweden, Denemarken, Noorwegen en IJsland wel heel erg moeilijk over het Moderna vaccine. Die zijn veel te voorzichtig met hun volksgezondheid bezig (was de conclusie van iemand die ik gister sprak).

Maar ja, we leven in een wereld die Satan als slecht wegzet omdat hij de zondaars straft.

SmurfenSlurfje | 26-10-21 | 14:36 | 2

Je moet die Bijbelse propaganda niet geloven. Vergeet niet dat je overal ter wereld filialen van het ene kamp hebt maar niet van die andere. Heb jij zijn kant van het verhaal wel eens aangehoord?

Sans Comique | 26-10-21 | 19:02

Vaccine? Je leest te veel op internet

Shoarmamasutra | 26-10-21 | 23:11

Op zich niks mis mee om regels en wetten aan te passen tegen de ongevaccineerde bevolkingsgroep die de problemen veroorzaken. Als de overheid nou eens die lijn doortrekt en dit ook doet bij de bevolkingsgroepen die de meeste overlast, zoals criminaliteit en discriminatie, in dit land veroorzaakt dan zou dit mooi zijn… oh nee want dan heet het discriminatie

Ernstige Zaken | 26-10-21 | 14:28 | 4

Dus hoeveel van die ongevaccineerden zullen in het ziekenhuis komen te liggen als ze Covid krijgen? Ik krijg het idee dat je denkt dat dit de hele groep is... welke groep is voornamelijk niet gevaccineerd? Over het algemeen niet de risicogroepen.

Rechts door zee | 26-10-21 | 15:01

Enge vent.

luistukvreten | 26-10-21 | 19:56
▼ 1 antwoord verborgen

Die foto… alsof hij na een bezoekje aan het orakel, met een openbaring wil komen.

HebjeHemweer | 26-10-21 | 14:21

Nog erger, maar wat hebben ze nog niet kunnen bedenken, zo incompetent zijn ze dan wel.

SmurfenSlurfje | 26-10-21 | 14:13

Marcel Levy maakt gewoon gehakt van die onzin paniek.
Hugo moet zich niet aanstellen en Gompie moet gewoon z'n werk doen en zich niet met de maatregelen bemoeien ook al word hij daar dik voor betaald.

likdoorn | 26-10-21 | 14:10

't Is een kwestie van tijd totdat de mensen met drie prikken de schuld gaan geven aan de mensen met twee prikken.

pollens | 26-10-21 | 13:48 | 1

Want die staan een openstelling van de Samenleving in de weg.

Sans Comique | 26-10-21 | 19:04

Ik ga me steeds meer afvragen als ik sommige reacties en dito meningen zie ontwikkelen, hoever zouden mensen willen gaan? Hoeveel vrijheid of levensvreugde zouden “de angstigen” van ongevaccineerden willen beperken of afpakken. Als ik mn schoonloeder hoor denk ik wel eens dat ze ongevaccineerden preventief wilt laten ruimen. Een mening die puur voortkomt uit berichten in de msm. En ze is van een leeftijd dat ze alle gruwelverhalen van deporties in WO2 nog uit eerste hand heeft gehoord.

WibionFire | 26-10-21 | 13:44 | 7

@P. Breidel | 26-10-21 | 14:29: U heeft het over wanbetalers?

PetjeV | 26-10-21 | 15:13

@MK27 | 26-10-21 | 13:52: het zijn niet de ongevaccineerden die de vrijheid van anderen beperken, het zijn Mark en Hugo met hun disproportionele regeltjes.

intrigant | 26-10-21 | 15:41

Ver. Die verhalen gelden puur als inspiratie.

luistukvreten | 26-10-21 | 19:59
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
mikes43357369 | 26-10-21 | 13:30 | 2

Leuk stukje interview in de T. met Marcel Levi. Boodschap is dat we ons ook weer niet gek moeten laten maken, er te weinig personeel in de zorg is en dat er vele landen met een tekort aan IC capaciteit wel hebben weten op te schalen.
Het geeft toch te denken..

EEGlivesagain | 26-10-21 | 13:28 | 3

Feit is dat we in NL liever hebben dat Mees, Sterre en Nouckje iets als communicatiestrategie of scrummaster worden of iets anders onproductiefs en dat de zorg, onderwijs en defensie/politie nu eenmaal het stigma hebben slecht te betalen en geen eer aan te behalen. Merk het bij vrienden die net als wij een 4yo hebben en denken dat hij hoogbegaafd is omdat hij al zo goed op zn tablet is. Ik heb toch liever die dit niet kan maar wel een kind dat is gevallen gaat helpen ipv te filmen…

WibionFire | 26-10-21 | 13:57

In het begin van de crisis werkte hij nog in Londen en kwam zo heel af en toe eens aanschuiven bij de dagelijkse talkshows, hij werd ook zowat de hemel in gezogen door een Jinek.

Ze hing aan zijn lippen en de man werd zelfs gevraagd of hij voor de PVDA niet minister van VWS wilde worden met al die kennis van zaken, en volgens Jinek zag hij er vooral ook zo charmant uit de mensen zouden naar hem luisteren.

Naast dat de PVDA niet zo'n hele puike verkiezingen achter de rug heeft, en er zo'n post dus sowieso niet in zit, heeft Levi ook wel redelijk wat nuchtere kritiek op het huidige beleid laten horen.

We zien hem dus ook niet meer aanschuiven op de late avond, hij heeft schijnbaar geen verstand van zaken meer, en Jinek is gevallen voor de charmes van een Gommers of Kuipers.

PieterC | 26-10-21 | 14:14

@PieterC | 26-10-21 | 14:14:
Hij komt op mij over als een redelijk mens. Erudiet en zeer sociaal. Hij heeft ooit een nier gedoneerd, puur uit altruïsme. Een groot voorstander van vaccinatie, maar niet van dwang.

lekgoot | 26-10-21 | 16:28
-weggejorist-
HeerVanStand | 26-10-21 | 13:23

Het zal wel 2G worden. Ook voor de supermarkt.
Dus prikken of sterven van de honger.
Kutland!

K1100 | 26-10-21 | 13:17

Prima doe maar een lockdown dan! Kan ik nog meer thuiswerken heerlijk, ik heb gelukkig geen bioscoop, horeca, etc nodig. Wel sneu voor al die mensen die dachten met hun prikje bepaalde privileges te kunnen bemachtigen, maar als je iets verder nadenkt had je dat natuurlijk kunnen zien aankomen.

Het is echt niet zo, dat dit circus al over is, en ja als u gevaccineerd bent dan bent u opgelicht (tenzij u het echt graag wilde) want de IC's lopen vol dus ook met uw prik komt u nergens. Sterker nog de schoonmaakster vanochtend vertelde me dat ze ondanks haar prikjes, Groot-Brittanië niet inkomt zonder pcr-test heen en terug.

Tja, ik zei het al, het vaccin is niet heilig maar ik ben dan wappie volgens sommige 'Hansen'.

TrickMeister90 | 26-10-21 | 13:16 | 1

Toch gaan de gevacineerden als heilige bahandeld worden als straks het 2G beleid ingevoerd gaat worden.
Tenzij je recent COVID heb doorgemaakt en een herstel bewijs krijgt.
Ik lach mijn ballen uit me broer als straks de pro vaxxers elkaar de tent uit besmetten.

Patjep | 26-10-21 | 15:56

The elites watch people die every day from lack of healthcare, homelessness, crime, drugs, etc. Every single day. For decades. Dont even blink an eye.

And now they want you to think they care deeply about people dying from a <1% fatality rate flu. Thats the real joke of it all.

xlanoxe | 26-10-21 | 13:13

Gewoon al je gepruts en gehannes op de ongevaccineerden afschuiven. Een groot gedeeltw van de bevolking is toch zo onnozel om je meteen te geloven.

Tisnietanders | 26-10-21 | 13:12 | 6

@DeAapUitDeMouw | 26-10-21 | 13:29:
En in het Radboud UMC slechts 70% ongevaccineerd. Dan moet er een aantal ziekenhuizen met wel hele hoge aantallen ongevaccineerden zijn, om het gemiddelde op de 90% te krijgen die door sommige reaguurders wordt genoemd.

lekgoot | 26-10-21 | 16:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zou de volgende vraag graag beantwoord zien door Hugo cum suis:

Stel, u krijgt er extra onzalige maatregelen doorheen geduwd en alle ongeprikten moeten bv verplicht een maand opgehokt zitten o.i.d.. Maar wat blijkt, de besmettingen gaan gewoon door, evenals de ziekenhuisopnames. Wat dan? Want dan blijkt het dus niet alleen aan de ongeprikten te liggen. Wat zou u dan gaan doen?

Sjefke7807 | 26-10-21 | 13:06 | 3
-weggejorist-
General Dripple | 26-10-21 | 13:20
-weggejorist-
HoogToontje | 26-10-21 | 13:25
-weggejorist-
luistukvreten | 26-10-21 | 13:36

Een baard maakt ook Hugo in 1 klap 10 jaar ouder, of zou het dan toch de stres zijn?

streknek | 26-10-21 | 13:00

Die foto komt wel aardig overeen met het vieze mannetje alleen deze keer zijn het geen kuikentjes maar vaccinaties die Hugo aan de man brengt,
youtu.be/WGijqYKKMEE

steekmug | 26-10-21 | 12:53 | 2

Net zo glibberig inderdaad.

HebjeHemweer | 26-10-21 | 13:05

Kees ziet er zelfs wat beter uit dan Hugo? (Zouden ze ooit nog eens samen wat gaan doen, Kees van Kooten en Wim de Bie?)

PieterC | 26-10-21 | 13:17

Engelsen krijgen als extraatje aids bij 2 prikken zegt de Brasiliaanse Bolsanaro.

Naall | 26-10-21 | 12:50

Iedereen kan ongezien de coronatiefus krijgen. Zolang de overheid niet zorgt voor meer ic bedden en opgeleid ic personeel lossen ze zelf hun shit maar op en hoef ik geen vaccinaties of QR code.

aliealaaf | 26-10-21 | 12:39 | 10

@WibionFire | importeren, wegbezuinigde en weggelopen terug lokken met centjes. Centjes zat blijkt, alleen worden ze over de balk gesmeten, zoals gewoonlijk.

Gaat het niet dan? | 26-10-21 | 13:57

Ik denk dat het niet perse de centjes zijn, maar alle rompslomp eromheen. Ziekenhuizen zijn meer fabrieken met een enorm verdienmodel voor een selecte groep. Artsen moeten eerst met een casemanager van de zorgverzekeraar contact opnemen of een bepaalde behandeling van hen mag. Nee, zelfs met een verdubbeling van salaris komem ze nog niet terug óf zal het verzuim hetzelfde blijven. Want gaan we alle zorgmedewerkers €300 p/m extra betalen, of alleen de herintreders?
Ik denk dat de zzp verpleegkundigen de enige opties zijn om snel op te schalen.
Ik zie t op mn eigen werk. Invallen bij ziekte is een no go want te duur.., dat zou zomaar €240p/d kunnen kosten maar een ZZP voor €1250 p/d is geen probleem.
Dan zitten we dus met iemand waarvan we weten dat hij 4x zoveel verdiend en geen oeverloze rapportage hoeft op te stellen.
De ene na de andere nam afgelopen jaar ontslag om zich als zzp weer te laten inhuren.
Zo gaat t in de zorg ook, zou jij in dienst blijven van dat ziekenhuis? Of zzp’er worden?

WibionFire | 26-10-21 | 14:13
▼ 7 antwoorden verborgen

De belangrijkste vraag wordt telkens overgeslagen: Is/wordt de situatie zo ernstig dat je draconische maatregelen kan verantwoorden? Mensen verplicht prikken, of uitsluiten, dat is nogal wat. Hoeveel problemen zijn er nou eigenlijk? Hoeveel doden? En wie zijn die doden? Gooien we de hele maatschappij op slot om 3 oudjes van dagen te redden?

jemoeder29 | 26-10-21 | 12:31 | 4
-weggejorist-
Reebensteeltje | 26-10-21 | 12:48

@intrigant | 26-10-21 | 12:42: en dat kan ze dus wel worden verweten, beetje de zorg afbreken en de burger de schuld geven...

VP732 | 26-10-21 | 12:49
▼ 1 antwoord verborgen

“Het volk” is boos. “Het volk” pikt het niet meer en komt in opstand. Nou, nou zeg. En wie zijn dan de mensen die het vorige kabinet min of meer goedgekeurd hebben bij de laatste verkiezingen? Die de VVD en D66 aan een prima resultaat hebben geholpen? Ik dacht dat “het volk” ze zo zat was?

Bigi Bana Boy | 26-10-21 | 12:29 | 3

idd, puur stemmingmakerij dit. Er is nog steeds een meerderheid die het op hoofdpunten eens is met dit kabinet (natuurlijk niet met alles, maar toch).

heppykemper | 26-10-21 | 12:31

Alleen het deel van het volk met bovengemiddeld IQ is het zat.

intrigant | 26-10-21 | 12:38

Het volk bestaat niet. Maxima wist het al langer.

luistukvreten | 26-10-21 | 13:44

1,2 en 4.
De Jonge is van het bleue type dat geen idee heeft dat er mensen zijn die van 5 boos zouden kunnen worden.

JanVergoor | 26-10-21 | 12:23
-weggejorist-
BL!ZZ | 26-10-21 | 12:22 | 2
-weggejorist-
beavis | 26-10-21 | 11:58 | 1
-weggejorist-
krokus | 26-10-21 | 11:57
-weggejorist-
Schwanzeleber | 26-10-21 | 11:52 | 1

Jullie rotzooien maar een eind aan in dat kleinburgerlijke kudtlandje. Het zal mijn tijd wel uitduren.... succes!

Pierre Lebon | 26-10-21 | 11:44 | 1

Heeft u een betere plek gevonden?! Mag ik weten waar, ik ben het kotsbeu in dit land:)

TrickMeister90 | 26-10-21 | 13:10

We hebben geen last van overbelasting van de zorg, we hebben last van onderbezetting van de zorg.

Illuminati1989 | 26-10-21 | 11:35 | 5

@Naall | 26-10-21 | 11:45: loon en voorwaarden zijn meer dan prima hoor. Te weinig collega's en teveel bureaucratie is het probleem.

VP732 | 26-10-21 | 12:51

Die onderbebezetting kent een aantal oorzaken o.m.:
-de grote bezuinigingsronde van 2015 op de zorg
-de hoge werkdruk
-de lonen
-de TE mondige patiënten en hun naasten("hij heeft geen Corona, hij heeft griep, hij moet Invectimine want anders zal ik jou......")
-vergrijzing
-onregelmatigheid

MK27 | 26-10-21 | 13:56

@Naall | 26-10-21 | 11:45: Voor een prut salaris moet je bij de politie gaan werken. Belachelijk hoe weinig die verdienen.

P. Breidel | 26-10-21 | 14:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vind deze crisis wel gunstig. Ik verdien door de coronacrisis 18 euro per uur met een ongeschoold bijbaantje naast m’n studie. Ik doe er werkelijk niks behalve betaald studeren, maar de belastingbetaler betaalt!

benerkloarmet | 26-10-21 | 11:34 | 6

Wat voor bijbaan heb je?

littlelebowsky | 26-10-21 | 12:56

@littlelebowsky | 26-10-21 | 12:56: mensen bij binnenkomst van een ziekenhuis vragen of ze ziek zijn. We zitten er met z’n 5en en wisselen elkaar af zodat de andere 4 kunnen studeren of chillen

benerkloarmet | 26-10-21 | 15:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Mag ik dhr. De Jonge een bitc@sla@ geven?

Taartmoment | 26-10-21 | 11:28
-weggejorist-
Root_Of_All_Evil | 26-10-21 | 11:28 | 1

Een lokale lockdown in Schilderswijk, zie je het al voor je?

raamambtenaar | 26-10-21 | 11:28 | 1

Ik voorspel herhalingen van vorig jaar avondklok.
Wordt leuk in Bovendonk, Roosendaal.

Sjeintje | 26-10-21 | 11:42

Als ongevaccineerde zou ik me vanwege covid nooit maar dan ook nooit laten opnemen in het ziekenhuis en al helemaal niet op de ic.
Ik zou nog liever sterven aan covid. Zó principieel ben ik wel.

Amsterdamsko | 26-10-21 | 11:27 | 5

@therealbraindump | 26-10-21 | 12:39: Hij is gewoon onzeker over zijn prikje, en voelt zich belazerd nu er wss toch een lockdown zit aan te komen. Prik of geen prik, allemaal thuis heerlijk!

TrickMeister90 | 26-10-21 | 13:12

Dus ik ben gek

Ed Bever | 26-10-21 | 14:59
▼ 2 antwoorden verborgen

De Jonge wordt opnieuw minister van VWS in het nieuwe kabinet, dat zou em echt ziedend maken

Nebuchednezzar | 26-10-21 | 11:23 | 1

En het CDA gaat voor de nul zetels, wat er nog zat gaat ook naar BBB of Omtzigt.

HebjeHemweer | 26-10-21 | 11:53

Ik had er nog een keer de lange lat eover gehaald, kutwijven.

Nietgek | 26-10-21 | 11:53

Het is allemaal afleiding van de grotere problemen die maar niet aangepakt worden. Er wordt alleen nog maar wat gelapt en opgepoetst. Effectief leiderschap en cohesie is uit het zicht geraakt door eigenbelangen en verstrengelingen in hogere kringen. Enge mannetjes krijgen vroeg of laat (opnieuw) vrij spel hierdoor want ‘het volk’ wil een zondebok.

HebjeHemweer | 26-10-21 | 12:01

Politie die haar werk doet. Het moet toch niet gekker worden in dit land.

gestoptmetroken | 26-10-21 | 13:18
▼ 2 antwoorden verborgen

G2.

o)+ | 26-10-21 | 11:20 | 4

De G van gezondheid zit daar ironisch genoeg niet bij.

intrigant | 26-10-21 | 11:44

Duitsland doet al een poosje aan *2G, moet je ff naar de cijfers daar kijken

je.moeder | 26-10-21 | 12:14
▼ 1 antwoord verborgen

Ga ik nog bozer worden? Da's wel heel boos.

keestelpro | 26-10-21 | 11:02
-weggejorist-
MoonBeebe | 26-10-21 | 10:57 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Synergie deelt graties mondkapjes uit aan tjolk Afghanen…

degelukkigehollander | 26-10-21 | 10:56 | 2

Sywert bedoelde ik…

degelukkigehollander | 26-10-21 | 10:56

Als het om allochtonen (uiten een bepaalde regio) gaat worden altijd gesteld de hele kleine groep goeden mogen niet onder de slechten lijden. Bij Corona zie je een totaal omgekeerd beleid. Ik zie de logica niet zo, tenzij het uit ideologische overwegingen gebeurd.

straatsurfer | 26-10-21 | 10:51

6. Uw QR CODE verloopt na 3 maanden en kan alleen dmv een booster verlengt worden.

WibionFire | 26-10-21 | 10:50 | 4

Precies. Iedereen is blij met een groen vinkje maar het is de infrastructuur van een totalitair systeem. Vrijheidsbeperking als geaccepteerd middel om beleidsdoelen / wenselijk gedrag af te dwingen. Straks alleen groen bij een boosterprik? Of boosterprik plus test? etc. etc. Glijdende schaal.

drs. Levi Samsonov | 26-10-21 | 10:53

@straatsurfer | 26-10-21 | 10:52: Ah... we gaan voor het tweede jaar op rij "1 x een grote inspanning doen... om de Kerst te redden!" en daarna de zomer...

drs. Levi Samsonov | 26-10-21 | 10:54

@drs. Levi Samsonov | 26-10-21 | 10:54: vergeet de ramadan en het offerfeest niet

intrigant | 26-10-21 | 11:45
▼ 1 antwoord verborgen

Toch is er geen sprake van een tweedeling van de maatschappij, want dan was er maar 50% volledig gevaccineerd en dat is nu 81,4% tot 83,5%
www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/cijfe...

Jan de Vries | 26-10-21 | 10:46 | 5

@GeenAccount | 26-10-21 | 11:02: Mwaha. Maar van die antivaxxers is tenminste 90% ook niet relevant want die lopen massaal achter nepnieuws en clickbaits aan op FB. Die hebben niet het vermogen tot zelf nadenken en bronnen checken.

heppykemper | 26-10-21 | 12:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Bijna iedereen is gevaccineerd en toch hebben we weer een groot probleem. En in plaats van de vraag te stellen - is vaccinatie eigenlijk wel zo effectief? - gaat de regering vol op het orgel. Meer, meer en nog meer vaccinatie! Eerst gaan ze 12-plus naar 100% duwen en daarna komen de kleintjes aan de beurt. Als daarna weer een nieuwe variant opduikt, begint het hele circus weer van voren af aan...

Nog naast de principekwestie: is het wel OK dat een overheid ernstige vrijheidsbeperking inzet om beleidsdoelen te halen. Zeker als je bedenkt dat het overgrote deel van de ongevaccineerden persoonlijk geen corona heeft en geen serieus risico op ernstige ziekte door corona loopt... en verreweg de meeste kwetsbaren volgens diezelfde overheid goed beschermd zijn met vaccins...

Hoe meer ik naar de cijfers kijk van landen en binnen de VS staten, de meer ik denk: de pandemie doet wat het wil - de maatregelen lijken eigenlijk weinig verschil uit te maken. En vaccinatie helpt wel - ik ben zelf ook gevaccineerd - maar het is niet "de" weg uit deze crisis, en dus ook geen reden een soort burgeroorlog uit te lokken.

drs. Levi Samsonov | 26-10-21 | 10:45 | 10
-weggejorist-
RonnieTuitL | 26-10-21 | 13:36
-weggejorist en opgerot-
RonnieTuitL | 26-10-21 | 13:37
-weggejorist-
WibionFire | 26-10-21 | 13:49
▼ 7 antwoorden verborgen

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden

DrFibonacci | 26-10-21 | 10:41 | 5

@DeterioraSequor | 26-10-21 | 10:53: Tja, vraag en aanbod is soms niet fraai. Maar is alles waar behoefte aan is een complot? Is het een complot dat je lekker wilt eten en drinken? Is het een complot dat je op vakantie wilt?
Niet zo wantrouwend zijn en de nuance zoeken.

DrFibonacci | 26-10-21 | 11:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Als egoïstische pensionado heb ik erg genoten van de rust op straat en in de lucht. Ik kan niet wachten op een avondklok en andere draconische maatregelen.
Heb ik toch nog íets aan de obese, ongevaccineerde allochtone medemens te danken.

gestoptmetroken | 26-10-21 | 10:40 | 1

De les van de pandemie was dan ook dat het te druk en te vol overal was. Ideaal voor alle soorten ziektes, lichamelijk en geestelijk. De vaccinatie is een wanhopig middel om toch weer allemaal druk te blijven doen.

GeenAccount | 26-10-21 | 11:35

België voert vanaf maandag as. de mondkapjesplicht in winkels weer in nadat die drie weken geleden werd afgeschaft...

Lomo | 26-10-21 | 10:40 | 3

Klopt. Plus uitbreiding telewerken, Covid-Safe Ticket op meer plaatsen (nu bijv. nog niet in restaurants) en men overweegt de Pandemiewet in te schakelen. Die zet de gewesten goeddeels buitenspel en vergroot aanzienlijk de macht van de federale regering.
Waarom dat problematisch is?

- In de bizarre Belgische context krijgt het veel kleinere Franstalige deel van de natie evenveel zetels als Vlaanderen. Vlaanderen zal dus weer vaker "pour les Flamands les meme chose" te slikken krijgen... Waals beleid.
- De huidige regering heeft geen meerderheid in Vlaanderen.
- De huidige premier is leider van de partij die bij de vorige verkiezingen als 7e grootste partij uit de bus kwam.... Ze is in Vlaanderen bijv. slechts de 4e partij qua omvang.

drs. Levi Samsonov | 26-10-21 | 10:50

Als er nu iets anti-weerstandopbouwend is..

ach over 5 jaar weer verkiezingen (en als Kaag premier wordt pas na haar overlijden)

WibionFire | 26-10-21 | 10:53

Hier in Dld lopen we ook gewoon nog met mondkapjes. Niet fijn, maar wel lagere besmettingscijfers...

Min. v. Communicatie | 26-10-21 | 11:35

Ik vind het overigens wel bijzonder dat Baudet belachelijk gemaakt werd omdat hij uitspraken van trump als de zijne gebruikte (overigens maakt Baudet zichzelf ook wel belachlijk), maar waarom wordt niet hetzelfde gedaan bij Hugo? De pandemie van de ongevaccineerden, dat heb ik Biden al heel veel vaker horen zeggen. Is Hugo de nieuwe Biden?

LuNaTeeQ | 26-10-21 | 10:40 | 6

@drs. Levi Samsonov | 26-10-21 | 10:55: Iedereen die Thierry nu nog maar enigzins serieus neemt, is zelf ook behoorlijk van het padje af.

Achenwee | 26-10-21 | 11:16

@drs. Levi Samsonov | 26-10-21 | 10:55: Iemand gek vinden zegt ook niet zoveel over die persoon, alleen dat hij zich anders gedraagt dan wat jij kennelijk normaal vindt. Het betekent niet dat hij ongelijk heeft ofzo.

culture_vulture | 26-10-21 | 11:35

@culture_vulture | 26-10-21 | 11:35: ik ben ook behoorlijk van Baudet afgestapt. Echt zonde, want hij had goud en verandering in handen. Maar dat doet niet af dat hij soms gewoon gelijk heeft. Dat iemand van het padje af is, wilt niet automatisch zeggen dat alles wat die persoon zegt niet hout snijdt. Een kapot (analoog) horloge staat ook 2 keer per dag goed.

LuNaTeeQ | 26-10-21 | 12:25
▼ 3 antwoorden verborgen

@Denkhetnjet | 26-10-21 | 10:38: helemaal mee eens en om alle verwarring te voorkomen: ik ben het volledig eens met hun verplichte vaccinatiebeleid. Mijn plempsel komt voort uit de vaststelling dat we (noodgedwongen) in rap tempo afglijden naar een dystopische samenleving á la 1984 en we als gewone burgers de l*l zijn en nog meer zullen worden. Ik ben blij andere tijden te hebben meegemaakt en heb verdriet voor mijn (klein)kinderen die inmiddels al niet meer beter weten en de toenemende dystopie als nieuwe realiteit lijken te accepteren.

spekpater | 26-10-21 | 10:59

@spekpater | 26-10-21 | 10:59: Je spreekt jezelf tegen. Het eens zijn met een door de staat opgelegde vaccinatie en tegelijk bang zijn voor een samenleving "a la 1984". Zie je niet dat het 1e voor het 2e zorgt?

culture_vulture | 26-10-21 | 12:24

@culture_vulture | 26-10-21 | 12:24: natuurlijk zie ik dat. We zitten met zijn allen in de tang, dat bedoel ik. Door de staat opglegde vaccinatie als dystopische truuk om de aandacht af te leiden en het volk onder de duim te houden. Alleen de gemiddelde NPO kijker ziet dat niet. Het probleem zit m in het feit dat het alternatief van de door de staat opgelegde vaccinatie (en op zich is er niks is met vaccineren alleen niet tegen alle prijs ten koste van alles) bestaat uit het accepteren dat we moeten gaan kiezen wie we gaan behandelen en wie we laten doodgaan (de adipeuze anti-vaxer versus de brave jonge moeder met een andere levensbedreigende aandoening die beiden een IC-bed nodig hebben). Een politicus zal een dergelijke keuze nooit willen maken dus conform het Iacocca principe laten we de boel eerst uit de klauw lopen en grijpen we pas in als men smeekt om harde actie zodat de verantwoordelijkheid voor de genomen beslissing niet meer bij de politicus maar bij het kl**tjesvolk ligt.

spekpater | 26-10-21 | 12:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Nederland staat achter het EU besluit om 34 miljard euro uit het corona herstelfonds bestemd voor Polen te bevriezen. Dit omdat Polen op ramkoers ligt met Brussel.

Conclusie; Corona word wel degelijk misbruikt om politiek druk uit te oefenen en men geeft geen reet om uw gezondheid.

Haatejaculaat | 26-10-21 | 10:35 | 3

Dan wil ik nu mijn geld terug.

Nuchternederland | 26-10-21 | 10:39

Dat krijg je vanzelf terug in de vorm van belastingvoordelen. Dat zei Rutte al eens eerder.

Haatejaculaat | 26-10-21 | 11:29

Corona gaat nooit meer weg, ook niet bij 100% vaccinatie. Gooi gewoon alles open en investeer een paar miljard in de IC capaciteit. Die zul je sowieso nodig hebben want we zien nu in Engeland dat er inmiddels meer gevaccineerden aan Corona overlijden dan andersom.

Ron_Paul | 26-10-21 | 10:34 | 5

@Nietgek | 26-10-21 | 12:00: Lees eens wat nieuws van over de grens en kom tot de verfrissende conclusie dat RP weldegelijk gelijk heeft.

Charred_Metal | 26-10-21 | 12:25
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Vunzigheid | 26-10-21 | 10:28 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik mis nog steeds de grondige analyse: Wie liggen er nu precies op de IC????? Is er een duidelijke segmentatie? Behalve leeftijd weten we niks blijkbaar. Zijn het slechts 'ongevaccineerden' of bepaalde groepen uit achterstandswijken, of asielzoekerscentra, of mensen die bewust de prik weigeren? Een heel land gijzelen om die 100 IC'ers op te kunnen vangen is belachelijk. Ja maar Urk?? -- dat zijn misschien 20,000 mensen op een totaal van 2 miljoen ongevaccineerden.

small_town_dude | 26-10-21 | 10:25 | 7

@Sjeintje | 26-10-21 | 10:41: dus de politiek wil een probleem oplossen, maar ze weten eigenlijk niet waar ze moeten beginnen omdat er geen cijfers zijn.... *zucht

small_town_dude | 26-10-21 | 10:51

@small_town_dude | 26-10-21 | 10:51:
Uhuh ze zouden niet weten waar ze moeten beginnen, omdat er geen cijfers zijn.
Net zoiets als de WOB verzoeken zeker? Hugo heeft meer mensen nodig.
Laat mij niet lachen.
Alsof dat geaccepteerd zou worden door mijn werkgever als ik het in mijn hoofd haal om te zeggen dat ik geen cijfers kan genereren.

Gewoon de telefoon pakken en elk ziekenhuis bellen, niet zo moeilijk toch?!

Sjeintje | 26-10-21 | 11:02

@small_town_dude | 26-10-21 | 10:51:
Gemiddelde BMI van mensen op de IC is 30.5 Torenhoog dus! (Bron: Nice)
Daar hoor ik ze veel te weinig over..
En maar zeiken op de ongevaccineerde gezonde mensen.

Analiste | 26-10-21 | 11:29
▼ 4 antwoorden verborgen

De zorg ontlasten, maar dan wel als demissionair kabintet het heropbouwen van de zorg dwarsbomen (zie motie Wilders). Rutte, De Jonge, Kaag: functie elders!

VP732 | 26-10-21 | 10:23

De Chinese stad Lanzhou gaat in lockdown vanwege een toename van het aantal coronabesmettingen die daar zijn vastgesteld. De 4 miljoen inwoners moeten thuisblijven tenzij er sprake is van nood, zo hebben de autoriteiten besloten. China maakte dinsdag bekend 29 nieuwe lokale besmettingen te hebben geregistreerd, inclusief zes gevallen in Lanzhou.

Bibop | 26-10-21 | 10:21 | 1

Levend bewijs dat lockdowns en vaccinaties geen uitweg bieden, integendeel, je bevolking wordt zwakker, met lagere weerstand en ook nog depressief. Ook wordt het afweersysteem niet meer getraind tegen een formidabele vijand.

GeenAccount | 26-10-21 | 11:43

Goede zaak. Er moet meer verboden worden en strenger gehandhaafd worden

thanseeuwen | 26-10-21 | 10:20 | 4

De kracht zit hem in de herhaling

thanseeuwen | 26-10-21 | 10:26
▼ 1 antwoord verborgen

Jezus zij tegen de kip. " gij zult over de straat heen lopen." De kip liep over de straat en de discipelen juichten.

HansGranaat. | 26-10-21 | 10:20 | 1

En toen kwam er een auto aan die zowel Jezus als de kip niet hadden horen aankomen (elektrisch)...

Nuchternederland | 26-10-21 | 10:32

Alle dikke en rokende mensen verplicht gezond leven, alle McDonald's en moskee's dicht.

Stijl_Loos | 26-10-21 | 10:18 | 1

Dat kan niet volgens de VVD, de markt moet dit zelf oplossen! Marktwerking!

boerk | 26-10-21 | 10:19

De paramedische zorg mag best nog wat verder worden uitgekleed en het eigen risico wat verder opkrikken.
Het geld wat vrijkomt in de langdurige en intensieve zorg steken.
Een nog veel betere optie is nog dat de overheid zich helemaal de tandjes gaat lenen bij de ECB.
Zolang de ECB namelijk euro's blijft printen en de rente negatief blijft wordt er een gierende inflatie aangewakkerd om de zuidelijke landen uit de schulden te krijgen.
Die EU adepten zou ik een koekje van eigen deeg geven en als hoogste netto betalend EU lid jezelf helemaal de moeder lenen.
En dan leuke dingen voor rechtse mensen doen, met een knipoog naar ome Joop den Uyl.

Eppo | 26-10-21 | 10:17 | 1

"De paramedische zorg mag best nog wat verder worden uitgekleed en het eigen risico wat verder opkrikken"; heb je de IC overleeft kun je nondeju met uw idee niet revalideren zonder hele dikke portemonnee, nl.uit verzekering en duur.

MK27 | 26-10-21 | 10:26

Fictief voorbeeld: op een kruispunt zijn er veel ongelukken met auto’s op hoge snelheid. Je kunt dan zeggen dat het aan de hoge snelheid ligt (immers meest voor de hand liggende oorzaak). Wanneer je echter naar de situatie kijkt als geheel, zie je dat de verkeerslichten genegeerd werden (rood licht).

Durf eens verder te kijken dan het argument 4 op de 5 op de ic is ongevaccineerd. 70% op de ic is ook obese of heeft onderliggend lijden. Wellicht is die theoretische bescherming of besmetting van een gevaccineerde wel minder goed in de praktijk. Durf eens verder te kijken. Of past dat niet in het narratief? Samen krijgen we Corona eronder toch?

LuNaTeeQ | 26-10-21 | 10:16 | 3

Even kijken.. nee, past niet. Terug naar het vaccinshamen.

Stijl_Loos | 26-10-21 | 10:19

Eens, zonder de echte , complete informatie is het allemaal behoorlijk verdacht.

Nuchternederland | 26-10-21 | 10:33

deze mensen kijken niet verder dan hun QR-code

sinecker | 26-10-21 | 11:34

Tot nu toe beweert Hugo altijd het tegenovergestelde van wat er in werkelijkheid gebeurt, dus we gaan een winter in met veel blijdschap!

snokkertje | 26-10-21 | 10:13
-weggejorist-
Troyan horse | 26-10-21 | 10:11 | 3

Als je naar de leeftijden kijkt van de mensen die opgenomen worden met Covid zie je dat dit vooral 70+betreft. Als je dan bedenkt dat de mensen die nu opgenomen worden voor een groot deel ongevaccineerde betreft, moet je, je afvragen waarom deze mensen niet gevaccineerd zijn.

Is het omdat net zoals wij bij de lockdown deze groep juist moesten beschermen en juist deze groep zich er niet aan hield, of waren deze mensen al lichamelijk te zwak waardoor vaccinatie niet verantwoord was?

Maar de reden waarom veel mensen boos gaan worden, vanaf volgende week, geen booster prik, geen vinkje, mondkapje binnen en de 1.5m terug. Vanzelfsprekend gast iedereen elkaar binnen de EU weer op rood zetten.

Gevolg, nog verdere economische schade, hyper inflatie tot gevolg. En dat is allemaal onze schuld, voordeel is wel dat het geld niets meer waard is, maar ja, hebben wij met politiek de juiste uitzondering, allemaal niets meer.

Diepstrotje | 26-10-21 | 10:05 | 1

Zouden gevaccineerden dan het virus bij oma en opa (of buren, kennissen en patiënten) gebracht hebben? Omdat ze abusievelijk begrepen van alle slechte voorlichting dat ze zelf niet besmet konden raken?

GeenAccount | 26-10-21 | 11:46

AL zou je alle ongevaccineerden op een eiland zetten, de besmettingen gaan gewoon door en de ziekenhuisopnames ook.
Waar Hugo namelijk altijd aan voorbij gaat is dat gevaccineerden gewoon besmettelijk zijn, en met een vaccin dat zo snel zijn bescherming tegen overdracht verliest gaat dat gestaag door, vooral als je gewoon altijd je groene vinkje houdt en je allemaal lekker dicht in elkaars gezicht mag gaan hoesten in de kroeg.
Deze nieuwe maatregelen zijn er dan ook slechts voor de buhne, om eigen falen te maskeren.

LonelyWanker | 26-10-21 | 10:05 | 6

Helaas schiet Hugo, door het nog verder uitsluiten van ongevaccineerden, in zijn eigen voet.
Want dan zal namelijk blijken dat zij het probleem niet zijn en de besmettingen vrolijk doorstijgen.
De volgende stap zal een boostershot zijn om je groene vinkje te kunnen behouden.

entredeuxbieres | 26-10-21 | 10:51

@culture_vulture | 26-10-21 | 10:27: Klinkt als een geweldige plek. Ik pak m'n koffer alvast. Neem ik vlees en een barbecue mee, zorg jij voor het bier?

RonnieTuitL | 26-10-21 | 11:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Ongevaccineerden hebben geen prik nodig want natuurlijke immuniteit vanwege eerder doorgemaakte Corona. Wanneer dringt dat toch eens door in die botte hersens.

Baardvansinterklaas | 26-10-21 | 10:04 | 7

@Baardvansinterklaas | 26-10-21 | 10:23: Er ligt niemand met Covid in het ziekenhuis. Praat ook gemakkelijker. En die enkeling die toch in het ziekenhuis ligt moet overtuigd worden dat zijn kuchen enkel tussen de oren zit.

koeberg | 26-10-21 | 10:31

Als je na anderhalf jaar nog steeds niet ziek bent geworden van het virus, is je weerstand wel op orde.
Behalve dan die paar honderd in het ziekenhuis. Maar dat is slechts 0.001% van het totaal.

Nuchternederland | 26-10-21 | 10:35

@Lorejas | 26-10-21 | 10:14: in het ziekenhuis liggen geen gezonde jonge mensen. Hebben er ook niet gelegen op een zeeeer marginale pechvogel na.

Remi A. | 26-10-21 | 10:36
▼ 4 antwoorden verborgen

6. Nog erger, namelijk: Soedan

Maggiderin | 26-10-21 | 10:03

Komt er nog überhaupt nog wel een nieuw kabinet? Het is oorverdovend stil.
Of wachten ze op het sein van Schwab voor 'The Great Reset'?
Verder weer het doorzichtige spel, de MSM laat zicht gewillig misbruiken om de bevolking te masseren voor de uitgelekte boodschap die dan 2 november nog eens omstandig herhaalt wordt waarna er vooral geen kritische vragen worden gesteld door de, inmiddels flink uitgewoonde, MSM.

Eppo | 26-10-21 | 10:02 | 1

Het merendeel van de MSM is in feite gewoon ambtenaar. Zij doen dus gewoon hun werk.

RonnieTuitL | 26-10-21 | 11:09

Een groepje kleuters wat al 223 dagen niet eens een coalitie kan vormen zou zich niet moeten mogen uitspreken over dit soort maatregelen.

Verder: ah een covid topic of GS, leuk!

Hans Kwalzan | 26-10-21 | 09:58 | 1

Maar wie houdt ze tegen? De Tweede Kamer hebben ze ook in handen...

Nuchternederland | 26-10-21 | 10:36

Volgens Mertens is de situatie in het MUMC+ anders dan in andere delen van het land. "Het overgrote deel van onze coronapatiënten is gevaccineerd." Het gaat daarbij vooral om mensen van hoge leeftijd. Slechts twee op de tien patiënten zouden volgens de bestuursvoorzitter niet geprikt zijn.
www.1limburg.nl/mumc-schrikt-van-hoge...

BrulSpin | 26-10-21 | 09:57 | 4

@VP732 | 26-10-21 | 10:34: Kansberekening. Ook al heb je 95% bescherming, zijn er 5 van de 100 die wel ziek worden.
En aangezien de groep gevaccineerden 10 keer zo groot is als de groep ongevaccineerden, is het een kwestie van tijd totdat de IC vol ligt met gevaccineerden.

Nuchternederland | 26-10-21 | 10:37

In landen die eerder begonnen met prikken zie je dit al langer (Israël, VK).
Dus die prikjes zijn inderdaad niet heilig. Lijkt me zinvoller om alleen risicogroepen te prikken. En verder inzetten op gezonde leefstijl en behandelmethodes. Maar daar wordt niet op ingezet omdat vaccins zo'n lekker verdienmodel zijn.

Rest In Privacy | 26-10-21 | 13:19
▼ 1 antwoord verborgen

Verdeeldheid zaaien daar is Hugoschenko wel goed in, het ouderwetse verdeel en heers tactiek. Ik dacht dat we dat nooit meer zouden doen mensen uitsluiten?!

Vacuumbom | 26-10-21 | 09:57 | 2

Alleen nog voor eigen gewin...

Air van Boven Dorens | 26-10-21 | 10:14

@Air van Boven Dorens | 26-10-21 | 10:14: Alleen nog voor eigen godwin...

Nuchternederland | 26-10-21 | 10:38

Ach, in andere landen hebben ze een leger dat ingrijpt wanneer een dictator te ver gaat met knevelarij van de eigen bevolking. Wij hebben pangpang-roepende genderneutrale troepen die nog geen deuk in een pakje boter slaan. Dus deze zwetsende leugenaars blijven nog wel even zitten ook gezien het mandaat dat ze klaarblijkelijk hebben gekregen en weer zouden krijgen van het electoraat.

banana moeskoerie | 26-10-21 | 09:56

Het feit dat al onze experts kennelijk totaal verrast zijn met de stijgende cijfers is wat mij betreft al reden om op zoek te gaan naar andere experts.
Iedereen hier in de panelen wist dat dit zou gaan gebeuren en dat we in november weer lekker met maskertjes zouden gaan lopen en dat er van alles dicht zou gaan. Maar onze super getrainde specialisten hadden geen flauw idee. Maar oh wee als je twijfelt aan de maatregelen die deze super getrainde specialisten voorstellen, dan ben je een wappie want zij hebben er immers jaren voor geleerd.

C1O2 | 26-10-21 | 09:55 | 1

Niet iedereen "wist" wat er gaat gebeuren - de experts en "experts" niet, en de anti-vaxxers ook niet. Het schijnt erg moeilijk te zijn om gewoon toe te geven dat we nog steeds niet alles weten van deze ziekte. Hugo en de rest van de wereld weet dat er "iets" tegen corona gedaan moet worden, maar niemand weet precies wat en op welk moment. Een lastige situatie. Alle stelligheid is hier valse stelligheid.

J.P.Drapeau | 26-10-21 | 10:50

Nou HugoMark, we zouden toch vrij zijn na twee prikjes? Lekker asociaal jansen vaccin aanprijzen in de zomer als een soort tweedehands autoverkoper? Wat is er nu van terecht gekomen? Gevaccineerden en ongevaccineerden krijgen gewoon weer te maken met maatregelen en het demissionaire kabinet faalt gewoon lekker verder. Op het werk is het ook weer paniekvoetbal, bange collega's die weer over strenge lockdowns praten enzovoort. Sorry voor deze zeurtegel, maar ons totaal incompetente bestuur maakt mij pisnijdig.

bolwerk | 26-10-21 | 09:52 | 1

Jansen is na 6 maanden nog 3% effectief... Maar wel lekker gedanst van de zomer. Met je Jansen vaccin kun je nog een restaurant binnen zonder test, met natuurlijke immuniteit van 6 maanden geleden niet meer.

Ron_Paul | 26-10-21 | 10:29

Ik ben niet boos, ik ben teleurgesteld.

Heerlijk om ergens een zwarte piet.. oeps.. zondebok te kunnen aanwijzen, zodat je eigen falen buiten schot blijft. Ook verwonderd (verbaas u niet, verwonder u slechts) het mij dat er weinig geroepen wordt over de ondermaatse IC capaciteit. Feit is dat als Rusland hier aan de grens had gestaan om ons landje militair binnen te vallen, dat we ook niet hadden geroepen. "Nee, we gaan onze manschappen niet uitbreiden. Daar kunnen we de mensen niet voor vinden". Dan was iedereen tussen 16 en 80 en in staat om te lopen en een geweer vast te houden opgeroepen(!) dus gewoon dienstPLICHTIG. Dan had je 2 weken op een stormbaan gelopen, krijg je een wapen, 3 kogels en wordt je veel geluk gewenst dat je levend terug mag komen. Maar nu in deze crisis.. dan hebben we het over personeels tekort. Dan kunnen we geen basis training geven, zodat de echte verpleegkundigen doorstromen naar speciale (corona) afdelingen waar ze die gevallen buiten de reguliere zorg kunnen houden. Maar nee. Liever hebben we het over anderen.. waar Hugo weinig tot geen invloed op heeft.. en die ga je lekker uitkafferen. Want dát zijn de aso's. Niet degene die het beleid maken. Nee, die niet. Die beleidsmakers hebben namelijk wel invloed op IC capaciteit en die vinden dat we met genoeg IC bedden hebben met een crisis. En dat ze in 1,5 jaar tijd daar echt niets aan konden doen.

Libertarianism | 26-10-21 | 09:50 | 5

En zo is het. Hun falen qua zorg jaren geleden verbloemen en dan de bevolking maar tegen elkaar opzetten.
Groot gelijk voor Mona, die wist meer dan wij denken en was het daar niet mee eens.

Mispel | 26-10-21 | 10:00

Ik vind als lid van van de geitenfokvereniging dat het niet meer kan om bokken van zonden te beschuldigen het arme beest kan er ook niks aan doen dat hij alleen maar geschikt is om te zorgen voor voortplanting zo jammer dat hij het bokje is

Toedels | 26-10-21 | 10:12

En dan heb ik het nog niet eens over een scenario dat Corona door een mutatie opeens super besmettelijk wordt en qua ziektebeeld ernstig wordt. Dit risico wordt niet eens overwogen of ze zijn bereid dit risico te nemen. Volgens mij ben je dan gewoon een debiel op de verkeerde plek (hoi Hugo).

Libertarianism | 26-10-21 | 12:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Divide et impera, de overheid weet als geen ander dit toe te passen...

R.J. Visser | 26-10-21 | 09:50

Toch interessant, dat al die mensen die het in quarantaine plaatsen van risicogroepen anderhalf jaar terug onacceptabel en discriminatie vonden, nú ineens vinden dat 15% van de samenleving wel buitengesloten mag worden.

Terwijl de kern van het probleem gewoon een gigantisch tekort aan ziekenhuis- en IC bedden en personeel is als gevolg van a. de marktwerking in de zorg (sinds Hoogervorst) en b. de idiote bezuinigingen, waarvoor in 2008 al door NIVEL gewaarschuwd werd.

snokkertje | 26-10-21 | 09:49 | 10

@snokkertje | 26-10-21 | 11:59: "al die mensen" Ja ja, tuurlijk. Anderhalf jaar verder zijn er wat ontwikkelingen geweest. Zo waren er bv. nog vaccins beschikbaar. Nu dus wel en is er een keuze te maken. Waarbij "the needs of the many" toch zwaarder wegen dan de (over het algemeen) zelfdienende feitenbrij. De kern van het probleem is niet een "gigantisch" zorgtekort. Dat de bezuinigingen in de zorg niet zo handig waren (de zorg had het pre-corona al druk) kan wel wezen maar geen enkel land kan een zorgsysteem betalen wat tegen de gevolgen van Corona kan optreden. Ook niet in Nederland waar 27% van de Rijksuitgaven al voor rekening van de zorg komt. Nu gaan lopen roepen dat het destijds allemaal anders had gemoeten met de zorg (waar hier en daar een punt voor te maken is) helpt op dit moment dus geen zier. En hard blijven roepen dat het allemaal komt door die zgn. "dwingende" 85% al helemaal niet (maar misschien leeft het idee dat met herhalend hardroepend dat het echt, heus aan het legioen geprikte lemmingen ligt de hele zaak inenen zich en automagisch vanzelf oplost ?).

Grijskijkert | 26-10-21 | 13:49
▼ 7 antwoorden verborgen

De enige effectieve maatregel tegen overbezeting die geen gevaccineerden treft is uitsluitend toegang tot ziekenhuizen verlenen met een QR code!

Almasri | 26-10-21 | 09:48 | 3

Ik weet het nog beter, we laten alleen gezonde mensen het ziekenhuis in, 1000 IC bedden vrij!

Pierke Smulders | 26-10-21 | 09:51

Prima, maar dan moeten mensen zonder die code wel het recht om de medicijnen te gebruiken die ze zelf willen gebruiken. Dus stoppen met dat kinderachtige ivermectine pakketjes onderscheppen omdat onze leiders vinden dat je dat niet mag gebruiken.

C1O2 | 26-10-21 | 09:51

@C1O2 | 26-10-21 | 09:51: Precies. Dit soort acties maken de ongevaccineerden alleen maar standvastiger in hun keuze niet te vaccineren.

culture_vulture | 26-10-21 | 10:44

Na de stap om een bananenmonargie tezijn geworden ,glijden we verder weg het woord dictatuur ligtal klaar om opgetuigd teworden.

Banenenrepubliek | 26-10-21 | 09:44 | 2

ik ben geen taalnazi, maar oef....

horsteknots | 26-10-21 | 09:53

Beetje over je toetsenbord gestruikeld, Bananenrepubliek?

Almasri | 26-10-21 | 09:55

Er mag na bijna twee jaar eindelijk hardop gesuggereerd worden waar een heel groot deel van het huidige probleem zit: bij ongevaccineerde vijftigplussers met Mediterrane roots, die nét iets te veel aan de baklava en de arak hebben gezeten. Die zijn ‘ onbereikbaar’ en die laten zich niet vaccineren. En ik ben toch héél benieuwd, hoé het Schoenenjong daar verbaal omheen laveert, en hoé straks heel Nederland zich weer in allerlei bochten moet wringen om die kleine, halstarrige minderheid (die ook zonder corona al een uitzinnig hoog beslag op de gezondheidszorg legt!) te ontzien. Wedden dat het de op tijd gevaccineerde, op tijd uit z’n nest komende, op tijd z’n belasting betalende, nog steeds een klein sprankje misplaatst vertrouwen in z’n overheid koesterende brave, aangepaste burger is die straks weer voorover gebogen met z’n broek op z’n enkels staat - en dat het WARE probleem alwéér onbenoemd blijft?

bisbisbis | 26-10-21 | 09:43 | 11

@Almasri | 26-10-21 | 09:57: Ok,.. snap ik. Maar je kunt het in de verzekering verwerken bijv. En bezoek poliklinische behandeling. Of voor mensen met regelmatig artsenbezoek.

horsteknots | 26-10-21 | 10:03

Dank!

Nochtans_Immermans | 26-10-21 | 10:10
▼ 8 antwoorden verborgen

Met Kaag als premier, dan zit je al op het niveau van hel.Lastig om dat over te toepen.

Kowalski11 | 26-10-21 | 09:42

Als het maatregelen voor ongevaccinneerden betreft, dan zal het mij aan m'n reet roesten.

R. Skickr | 26-10-21 | 09:42 | 7

Je wordt met elk half jaar vanzelf weer een ongevaccineerde qua status, Skickr.

VP732 | 26-10-21 | 10:14

@MK27 | 26-10-21 | 09:47: Ik hoor eigenlijk voornamelijk de gevaccineerden janken met hun psychose

RonnieTuitL | 26-10-21 | 11:17

@RonnieTuitL | 26-10-21 | 11:17: wie waren er aan het rellen bij wakuwaku in Utrecht? Wie hebben continu een grote bek over 'discriminatie op medische gronden'? Etc.
Get your facts straight.

MK27 | 26-10-21 | 14:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Het zal ongetwijfeld een maatregel zijn die iedere vorm van logica mist, zonder wetenschappelijke onderbouwing.
En dat maakt niet uit. Wat we geleerd hebben de afgelopen periode: dit land slikt alles. Dus kom maar doorrrr Hugo. Trek je bruine hemd aan en ga compleet los. Het maakt allemaal niets meer uit.

Cannabooze | 26-10-21 | 09:41

Wat heeft Hugo goed gedaan afgelopen anderhalf jaar?...

Dweepy | 26-10-21 | 09:41 | 1

Fotomomentjes gepakt.

bisbisbis | 26-10-21 | 09:44

Maatregelen voor iedereen met als doel de polarisatie te vergroten. Wellicht nog wat extra maatregelen voor ongevaccineerden maar verwacht vooral veel verwijten richting die groep.
Maatregelen zullen uiteraard niks uithalen, dus komen er over een maand weer nieuwe. Net zolang totdat ze het goed timen en de cijfers gaan dalen, dan kunnen ze met bloemen worden onthaald als redders des vaderlands. Tot volgend jaar november natuurlijk, dan begint het circus opnieuw.

C1O2 | 26-10-21 | 09:34

Dus mensen die bij 1 euro verhoging van hun zorgpremie al over de rooie gaan, die gaan nu lopen zeuren over de doorgevoerde bezuinigingen in de zorg.
Grappig!

Amsterdamsko | 26-10-21 | 09:34 | 2

Ja, want meer geld betekent niet opeens betere zorg. Gooi eerst maar eens alle overhead/managers eruit en neem voor dat vrijgekomen geld meer handen aan het bed aan.

culture_vulture | 26-10-21 | 10:52

@culture_vulture | 26-10-21 | 10:52:
Gaan we weer. Iedereen berijdt weer zijn stokpaardje om de zorg op orde te krijgen. Goed dat er mensen als Hugo de Jonge zijn die tenminste nog iets doen en ook nog alle shit op de koop toe nemen. Van de boosroepers moeten we het niet hebben.

Amsterdamsko | 26-10-21 | 11:00

"We gaan mensen boos maken", ik vind het trouwens maar een beroerd motto voor het nieuwe kabinet...

Muxje | 26-10-21 | 09:34

1200 asielzoekers, per week! geen probleem, tenten, bedden, kazernes. Alles uit de kast. Er liggen nu 199 mensen op de IC. Als dat een probleem zou zijn. Waar blijven die tenten, bedden, kazernes dan?

Geenjoris | 26-10-21 | 09:30 | 2

exactly, veel te lage ic-capaciteit, dat is de issue hier. Maar de beeldvorming is nu even belangrijker voor het kabinet. Herverdelen van zorgbudgetten en daar de moeilijke keuzes maken, dat wordt nu ontlopen.

adhd-je | 26-10-21 | 09:46

@adhd-je | 26-10-21 | 09:46: Precies! alleen denk ik niet dat van die 1200 er zo gauw eentje uit de kast komt.

Kowalski11 | 26-10-21 | 10:12

Hugo de Jonge, zou die nog vrienden hebben?

De Pilsvogel | 26-10-21 | 09:28 | 1

vast wel binnen z'n eigen sekte.

ikworstelengadouchen | 26-10-21 | 09:42

Tsja, ik ben een paar keer naar de kroeg geweest en mij is nooit om een qr-code gevraagd.
De horeca die weer gaat lopen blèren vanwege de genomen maatregelen: ik weet wel beter.

Amsterdamsko | 26-10-21 | 09:28 | 2

Daarom, dat hele QR beleid is een wassen neus waar een groot deel van de horeca niet aan mee wenst te doen. Straks claimen dat het geholpen heeft is dus een pure leugen.

culture_vulture | 26-10-21 | 10:58

@culture_vulture | 26-10-21 | 10:58:
Fijn, maar ik begrijp dan wel waar een deel vd besmettingen vandaan komt. Anarchisme heeft zo zijn prijs..

Amsterdamsko | 26-10-21 | 11:02
-weggejorist-
TheGreatMachine | 26-10-21 | 09:24

De Jonge heeft 20 maanden tijd gehad om met plannen te komen om het zorgaanbod te vergroten.

Wat heeft ie gedaan?
Niks, nakkes, nada, niente, nichts, zero, zilch

Onbekwame droplul dat ie is

Onkel Bratwurstbude | 26-10-21 | 09:24 | 7

@Onkel Bratwurstbude | 26-10-21 | 10:01:
En hoeveel belastinggeld geven we weg aan expats zonder specialistische kennis? Ruim voordat hier sprake was van personeelskrapte, werden door mn verzekeraars en grootbanken grootschalig naast IT-ers ook managers en HR professionals vanuit Oost-Europa ingevlogen. Waarom?? Ze leveren minder op en verpesten de woningmarkt, en in mindere tijden de lokale arbeidsmarkt. Alleen de expats en vastgoedboeren worden er beter van.

Oh, en met welk potje worden eigenlijk de zorgtoeslagen gefinancierd voor mensen die zelf geen zorgpremie kunnen betalen, maar wel bovenmatig gebruik maken van de zorg?

2tribes | 26-10-21 | 10:22

@Onkel Bratwurstbude | 26-10-21 | 10:01:
Fijn, u ben tenminste bereid om extra te betalen.

Amsterdamsko | 26-10-21 | 11:04
▼ 4 antwoorden verborgen

Goh. De afgelopen 10 jaar was de oplossing voor alles altijd "meer geld". Dat heeft overigens nergens ook maar iets geholpen maar goed. Geef zoveel mogelijk mensen wat geld en ze blijven wel op je stemmen.

Bij corona ging die vlieger niet op, maar! Vaccin! Mensen laat U vaccineren dan komt alles goed. Oh nee. Mensen laat U 2x vaccineren dán komt alles goed, echt, beloofd. Oh nee. Mensen laat U 3x vaccineren dán komt alles écht goed! Oh nee. Want nu is het: 15% vind een vaccin niet nodig (respect daarvoor) en daarom, tsja helaas, de goeden moeten onder de slechten lijden.

Kortom, ik kan me helemaal lek laten prikken maar zolang er nog een x percentage mensen is die dat niet doen maakt het voor het demissionaire kabinet helemaal niets uit wat ik wel, of niet, doe. Sterker nog, ze vertrouwen me voor geen cent want ik "mag" alleen met een QR code "bewijs" bepaalde dingen doen.

Ze vertrouwen gewoon helemaal niemand. Ik moet hen wél vertrouwen, maar krijg er een permanente stroom van argwaan en wantrouwen voor terug. dat vind ik vrij lastig om te verteren.

Guilty until proven innocent. Nee dankjewel.

Het nut van mezelf nog vaker laten prikken dan de 2 die ik al heb gehad begint me nu dan toch definitief te ontgaan. Ik krijg er tenslotte toch niets voor terug behalve "maatregelen" die mijn persoonlijke levenssfeer en vrijheid van handelen aantasten. Alleen omdat een kleine groep mensen geen vaccin wil, waarvan ik vind dat je dat moet respecteren en er maar mee om moet leren gaan als regering. Het is dus de hele groep straffen omdat enkele individuen een andere mening aanhangen. En dan straks die "boostershot" halen want anders! Ja wat want anders? Begint het hele spel weer opnieuw, dat is vrij voorspelbaar. Straks is 100% 2x gevaccineerd, stel dat, vervolgens moet je 3x. En dan? 4x? Je kunt dit eindeloos blijven volhouden dan. Kortom; een streep trekken, nu is het wel genoeg. Ik heb mijn "burgerlijke plicht" gedaan, ben sociaal geweest richting mens, zorg en maatschappij en dat is genoeg zo.

Je kunt mensen niet tijdens het spel eindeloos nieuwe regels en voorwaarden opleggen als je de eindstreep al tig keer hebt beloofd. Dan worden ze boos en gaan de hakken in het zand.

Dutchbeaurouge | 26-10-21 | 09:20 | 8

En wat mij dan nog extra irriteert is dat ik mijn twee pubers van 14 ook moet laten inenten. Want anders kunnen ze nergens meer heen en mogen ze nergens binnen. Terwijl zij nauwelijks ziek worden van corona. Maar wel kans hebben op de bijwerkingen. Hoezo geen dwang ?

Pikkebaas | 26-10-21 | 09:55

@Pikkebaas | 26-10-21 | 09:55: Je moet niks. Je kunt die plaatsen ook mijden. School? Geef ze thuisonderwijs. Kroeg? Dan drinken ze thuis wat. Als je wil kan het.

culture_vulture | 26-10-21 | 11:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Waarom hoor ik niet dat alle kansenparels die hier elke week binnen komen bij binnenkomst waar dan ook hun 1ste prik krijgen. Wordt hier ook weer met 2 maten gemeten? Op het moment ze dat ze dat weigeren meteen rechtsomkeert. Voorwaarde om hier binnen te komen.

foxhunter | 26-10-21 | 09:18 | 3

En gelijk een prikpil die een jaar of 10 werkzaam is. (Is dit nu die glijdende schaal…?)

zws-vl | 26-10-21 | 09:21

@zws-vl | 26-10-21 | 09:21:
De prikpil voor mannen is nog niet vrijgegeven dacht ik, maar als dat wel zo is ben ik voor.

2tribes | 26-10-21 | 10:29

Hugo sluit aparte maatregelen tegen ongevaccineerden niet uit. Vers van de pers.

Emile | 26-10-21 | 09:18 | 1

2G komt er aan. Mona zei het al.

Sjiek | 26-10-21 | 09:28

Jarenlang de zorg kapot bezuinigen. Vervolgens midden in een pandemie denken dat je wegkomt met een magere fooi van 1000 euro ipv structureel meer geld erbij. Alsof je de zorg medewerkers recht in het gezicht spuugt nadat ze zich maanden lang de pleuris hebben gewerkt.

En dan nu met je vinger wijzen naar 15% die zich niet wil laten vaccineren. Krijg ongezien de tyfus Mark en Hugo.

76435 | 26-10-21 | 09:17 | 9

Er zijn ook afdelingen waar ze al 1,5 jaar bijna niets te doen hebben vanwege uitgestelde operaties/poli afspraken. Het is een beperkte groep die zich het schompes heeft gewerkt de afgelopen periode.

2tribes | 26-10-21 | 10:33

@2tribes | 26-10-21 | 10:33:
Misschien mogen al die mensen die geen zorg hebben gekregen nu hun premies terugvorderen?

2tribes | 26-10-21 | 10:36
▼ 6 antwoorden verborgen

Demissionair.
Machtsblind.
Machtsgeil.
Christen Democratisch Appel.
Hugo de Jonge.

VP732 | 26-10-21 | 09:16

Sommige mensen zijn altijd boos, wat er ook gebeurt. Je ziet ze vooral in de panelen of in zich zelf tegen de televisie schelden. Ik zelf heb niet zo’n last van boosheid. Heb ook niets om boos op te zijn

Zegtnietzoveel | 26-10-21 | 09:16 | 2

Lol...

Amsterdamsko | 26-10-21 | 09:39

Hallo Mark

likdoorn | 26-10-21 | 10:06

ja leuk, de zorg duurder maken door meer personeel aan te nemen, hogere salarissen en dure niche medicijnen. Echt een briljante oplossing voor de ongevaccineerde vrijheid van keuze. volgend jaar zorgpremie naar 400 euro en meer zorgpersoneel dan ambtenaren. Vraag me af hoe lang die solidariteit stand gaat houden als de zorgpremie echt onbetaalbaar wordt.

Dr.Utker | 26-10-21 | 09:15 | 1

De energiebijdragen worden vooralsnog ook braaf opgehoest.

2tribes | 26-10-21 | 10:37
-weggejorist-
mikes43357369 | 26-10-21 | 09:14 | 2

Graag punt 4 uit de lijst en snel ook!

Amsterdamsko | 26-10-21 | 09:13

Zij die veroorzaken zullen de gevolgen dragen. Lijkt me logisch.

Ikblijfnietstil | 26-10-21 | 09:12 | 12

@Ikblijfnietstil | 26-10-21 | 09:24: Daar ben ik het gewoon mee eens. Die antivaxers die het virus nu oplopen verstoppen nu de ziekenhuizen. En houden covidmaatregelen in stand. (zet alvast helm op.)
-

Bernhard de II | 26-10-21 | 10:09
▼ 9 antwoorden verborgen

Valt wel mee met dat boos worden, hooguit op de ongevaccineerden. Sowieso een verloren zaak voor de ongevaccineerden, wat denken die nou eigenlijk nog te winnen, met meer dan 80% van de bevolking die het niet met ze eens is, met echte wetenschap tegenover hun FB wetenschap, die keer op keer hun ongelijk aan toont, als enige medestanders rabiate moslims en bible belt religekkies en "leiders" als Engel en Baudet?

K.Zwellever | 26-10-21 | 09:10 | 8

@Pierke Smulders | 26-10-21 | 09:20: Dan liggen er ipv 5 nog maar 2 of 3 op de IC en is de zorg gered ofzo.

SailingDuck | 26-10-21 | 11:36
-weggejorist-
Onkel Bratwurstbude | 26-10-21 | 12:13
-weggejorist-
Onkel Bratwurstbude | 26-10-21 | 12:15
▼ 5 antwoorden verborgen

Heel vaak wordt het 'als'-argument van stal gehaald. 'Als de regering dit had gedaan, dan was..'; als de regering dit nou niet had gedaan, dan was...'. En omdat de regering iets wel of niet heeft gedaan, vinden mensen dat ze zelf wel kunnen beslissen wat ze wel of niet doen, vaak niet gehinderd door enige kennis overigens. Regelmatig wordt daarbij de IC-capaciteit aangehaald, als ze dat maar verhoogd hadden, kan ik als ongevaccineerde lekker blijven rondlopen, want dan is er altijd wel een bed voor mij vrij (overigens verhogen IC-capaciteit kost heel veel tijd en heel veel geld en er zijn te weinig mensen). De realiteit is dat het niet goed gaat en dat gevaccineerden wellicht bijdragen aan de verspreiding, maar dat het de ongevaccineerden zijn die de IC-bedden bezetten. Er bestaan geen makkelijke oplossingen, dus wat moet de overheid nu doen? En met nu bedoel ik nu, dus niet beleid voor over een jaar. Nieuwe lockdown, 1.5 meter, mondkapje terug? Of extra prikkel voor de simpelste oplossing - meer vaccinaties? (duurt trouwens ook weken voordat het effect zichtbaar is, dus dat helpt nu toch al niet meer). Je kan wel boos blijven over de fouten die gemaakt zijn, je kan je ook richten naaer de realiteit van een onvoorspelbaar virus.

rederijker | 26-10-21 | 09:10 | 5

@Zueco | 26-10-21 | 09:13: Onzin, alle cijfers uit binnen- en buitenland zien een grote oververtegenwoording van ongevaccineerden op de IC (zeker als je het afzet tegen de vaccinatiegraad). En van de gevaccineerden is ook nog eens een deel met immuunstoornissen waardoor de bescherming van het vaccin minder is dan bij andere mensen. Voor die mensen houd ik graag een IC-bed vrij trouwens, dat zijn de echte pechvogels.

rederijker | 26-10-21 | 09:35

In de afgelopen 10 jaar is het aantal ziekenhuizen en ic-bedden gedaalt door toedoen van de overheid en de bevolking gewoon toegenomen.En als er dan ineens iets onvoorziens voordoet dan mag je dat tekort niet aanhalen.Nee de overheid treft nooit blaam en daarom loop ik braaf mee aan het handje van de overheid.

Kowalski11 | 26-10-21 | 09:39

@Kowalski11 | 26-10-21 | 09:39: Je mag het wel aanhalen, prima zelfs. Maar ik vind dat geen reden om je niet aan maatregelen te houden. Feit is dat het tekort niet is opgelost en dus vind ik dat je je moet richten op de situatie nu, niet op een situatie zoals die had kunnen zijn. Wat is jouw oplossing voor dit moment?

rederijker | 26-10-21 | 09:55
▼ 2 antwoorden verborgen

QR voor de bib,
QR voor de moskee,
QR voor de kerk
QR voor het openbaar vervoer,
QR voor de non-food winkels,
QR voor de bemande tankstations,
QR voor de universiteiten, HBO, LBO enz.
QR voor ouders bij de dagopvang, en naschoolse opvang,
QR voor schiphol,
Enz, enz. Hugo gaat inderdaad geen vrienden maken.

Hiram | 26-10-21 | 09:08
-weggejorist-
Geenjoris | 26-10-21 | 09:08

NL heeft relatief al heel lage besmettings- en opname-cijfers. Dat de ICs zelfs dit niet aan zouden kunnen is 100 % een politiek probleem. Dus ja: we zouden eens heel boos op "ze" moeten worden.

RichardBandler | 26-10-21 | 09:07

Maar even afwachten. Speculeren heeft weinig zin. Tot nu toe is het Nederlandse beleid vrij redelijk geweest. Ik hoop dat dit zo blijft.

lekgoot | 26-10-21 | 09:06 | 1

Eens, maar dat is om de een of andere reden moeilijk uit te leggen aan sommigen. Vergeleken met de maatregelen in veel andere landen, hebben wij eigenlijk niks te klagen.

rederijker | 26-10-21 | 09:12

Okay, binnenkort legt de overheid beperkingen op aan ongevaccineerden, vanwege het grotere belang: bescherming van de zorg.

Hoeveel jaar denk je dat de overheid beperkingen gaat opleggen aan mensen met een bepaalde CO2 uitstoot, vanwege het grotere belang: bescherming van het klimaat?

En ik durf te wedden dat de huidige juichaapjes voor verplichte vaccinaties dat dan ook een geweldig idee gaan vinden.

quantumcollider | 26-10-21 | 09:04

Het eigen risico voor ongevaccineerden naar 35000 euro?

laurentius | 26-10-21 | 09:03 | 3

En rokers dan?

Geenjoris | 26-10-21 | 09:26

Prima, maar dan ook voor rokers, te dikke mensen, waaghalzen, etc.
En ook voor mensen die ernstige bijwerkingen krijgen van het vaccin, want die kiezen er zelf voor en het staat in de bijsluiter.

Rest In Privacy | 26-10-21 | 09:28

en de mensen met een te hoog bmi. Dan??

sinecker | 26-10-21 | 12:04

Nog erger? Het kabinet zegt veel maatregelen te nemen, doet echter niets en dat kost 30 miljard aan vervelingscoaches voor raamambtenaren wat betaald gaat worden door een extra belasting op water (heb je toch niet nodig) voor huishoudens.

Albert61 | 26-10-21 | 09:01

Klinkt alsof Hugo een lockdown wil voor anti-vaxxers zoals men in Oostenrijk van plan is.

Diederik_Ezel | 26-10-21 | 09:00 | 1

Waarom denk je dat ze in China tijdens het begin van de epidemie deuren van flatgebouwen dicht lasten? En toen was er nog niet eens een vaccin.

FLP_du_Stok | 26-10-21 | 09:03

Ad 3.: Wordt de Nieuwe Hollandse waterlinie geïnundeerd? Mooie win-winsituatie. Kunnen we meteen kijken wat er gebeurt als de zeespiegel stijgt.

Quichegerechtigde | 26-10-21 | 08:59

Met dank aan de zogenaamde volwassenen die zich als een stel kleuters gedragen door heel erg stoer zich niet te laten vaccineren.

Ze hebben een dusdanig treurig leven dat ze nu even genieten van de macht die ze over de massa hebben.

Dat de zorg die ze straks nodig hebben gewoon geweigerd mag worden. Ze vragen er immers zelf om.

Je kunt maar trots op jezelf zijn… maar je moet kennelijk wat als je niet zo heel veel voorstelt.

el burro | 26-10-21 | 08:59 | 14

@Analiste | 26-10-21 | 09:16: inderdaad. Causaliteit en correlatie, velen maken die fout. Ik ben ook van mening dat we ons niet puur op die ongevaccineerden moeten richten, omdat dat wellicht niet DE oorzaak is. Ik denk wel dat dat het narratief is en dat er daardoor niet vanaf mag worden geweken ( noem mij maar wappie, lekker makkelijk).

Fictief coorbeeld: op een kruispunt zijn er veel ongelukken, auto’s welke met (te) hoge snelheid op elkaar inrijden. Waar ligt het dan? Aan de snelheid? Nee, gewoon het negeren van het verkeerslicht (rood licht). Maar als je daar niet voor open staat, dan kun je inderdaad denken dat het aan de hoge snelheid ligt.

LuNaTeeQ | 26-10-21 | 10:12

Eens! Mooi voorbeeld.

Analiste | 26-10-21 | 11:35

@LuNaTeeQ | 26-10-21 | 10:12: in de gemeente waar mijn ouders wonen gebeurde veel ongelukken op de 80KM wegen. Op veel van die wegen is de snelheid verlaagt naar 60KM. Een jaar later gebeurde de meeste ongelukken op de 60KM wegen. Ze zijn nog aan het uitzoeken hoe dat nou mogelijk is..

VolleBak | 26-10-21 | 11:42
▼ 11 antwoorden verborgen

6. Nog erger, namelijk… ze gaan nog meer coronagelden weggeven. Onderwijs, gemeenten en zorg hebben miljoenen gekregen. Ze weten van gekkigheid niet wat ze er mee moeten. Dus het gaat op aan mamagementcursussen en coachingstrajecten. Geef het aan defensie. Laat ze er wapentuig, munitie en goed rijdend/varend/en vliegend materiaal (Made in NL) van kopen. Wellicht hebben we het op korte nodig. Het is maar een tip. Dank. Tot ziens.

Kutwielrennert | 26-10-21 | 08:58

1. Hoe had de regering het allemaal anders moeten doen?
2. En waarom was dat beter geweest?

SoepKip | 26-10-21 | 08:57 | 2

Zie Zweden.

culture_vulture | 26-10-21 | 09:25

Ze hadden allang weg moeten wezen. Dat was altijd beter geweest voor iedereen.

de SENSEI | 26-10-21 | 10:31

wel gevaccineerd, geen app, dan ga ik wel achterin de bus zitten.

beavis | 26-10-21 | 08:56 | 1

Wat een melodramatiek op de vroege morgen

rederijker | 26-10-21 | 09:14

Dit sociale experiment gaat nog eens fout aflopen, wat ik u brom.

Toki | 26-10-21 | 08:55 | 1

In elk ander land ,maar in dit schapenland.... mwah...

Koning BongoBongo | 26-10-21 | 08:57
-weggejorist-
EEGlivesagain | 26-10-21 | 08:55

Zet de Hollandsche Waterlinie maar weer onder water...

F. von Zeikhoven | 26-10-21 | 08:53

Eerst een groot deel van de zorg (in dit geval ook de IC-capaciteit) weg bezuinigen en dan het feit dat er te weinig capaciteit is, gebruiken om ons op te zadelen met een onmogelijke discussie! Kijk even naar Duitsland, per hoofd van de bevolking een zevenvoudige IC-capaciteit in de benen gehouden.
Boos worden?? Nou klaploper de Jonge, dat was ik al lang!

Eminent | 26-10-21 | 08:52

De herinvoering van mondkapjes en avondklok (liefst om 20:13 uur), dat is gewoon de oplossing voor al die 'problemen'.

Ichneumonidae | 26-10-21 | 08:52

Het ergste zou zijn als Hugeau nog een keer minister wordt. Hoeveel leugens kan een mens in zijn leven verspreiden?

dathoujetoch | 26-10-21 | 08:50
-weggejorist-
bwi | 26-10-21 | 08:49 | 13
▼ 13 antwoorden verborgen

Soms krijg je de indruk dat doodgaan tegenwoordig op de index staat.
Dat lijkt me niet zo'n intelligente basis voor beleidsvorming.

Ichneumonidae | 26-10-21 | 08:45 | 1

Beleidsvorming voor een dystopische toekomst die tot voor kort alleen in films te zien was.

Koning BongoBongo | 26-10-21 | 09:00

Als je heel boos bent, kun je niet meer denken. Alles wat je in woede zegt of doet, brengt je verder in de problemen.

Je moet eerst kalmeren.

Ferry_Important | 26-10-21 | 08:44 | 1

Doe rustig Erik, zo kan ik niet met jou werken!

NeedIsaymore? | 26-10-21 | 08:49

Extra geld naar de zorg, dat zal de burger leren!

kroel | 26-10-21 | 08:43 | 4

Eerst meer boa's, Ordnung muss sein!

nietoftochwel | 26-10-21 | 08:48

ik vind dat medicijnen van meer dan 3 ton per jaar gewoon in het basispakket moeten. Serieus: als ik aan de macht kom, wordt zorg en medicijnontwikkeling genationaliseerd. Privatisering van de zorg is volkomen failliet. En wij betalen de rekening cq winsten van farmaceuten.

Dr.Utker | 26-10-21 | 09:04

@sinar2 | 26-10-21 | 08:47: Dat krijg je met een al tientallen jaren onkundige politiek die zich veel teveel invloed toe-eigent. Via verzekeringsmaatschappijen die vooral belang hebben bij winst draaien. Die een heel administratief apparaat hebben moeten optuigen om uw ingediende zorgfactuurtje te controleren (en vaak deels of geheel af te wijzen). En uiteraard om te controleren of artsen wel de juiste codes netjes invullen. En de zorg zelf: mensen die geen nee kunnen zeggen vanuit een enorm verantwoordelijkheidsgevoel staan aan de bedden, met daarboven veel teveel managementlagen waar dus ook teveel geld blijft hangen wat niet ten goede komt aan de zorg. Verpleegkundigen hebben heel soms een "stakingsdag" en laten zich de volgende dag gewoon weer uitbuiten. Ik denk dat er best bezuinigd kan worden maar dan in de toplagen van de zorg, de zorgverzekeraars die gewoon jaarlijks vette winst draaien, in het zorgbestuur en al wat daarboven nog een vinger in de pap heeft. Ga anders eens bij een willekeurige zorginstelling kijken, en zie hoeveel vrijwilligers allerlei wegbezuinigde maar broodnodige taken vervullen.

Schaaldier | 26-10-21 | 09:14
▼ 1 antwoord verborgen

Nog erger? Ja hoor, dat kan, moet je mij als premier nemen. Dan doet echt niemand meer wat de regering zegt.

Schadenfreude | 26-10-21 | 08:43
-weggejorist-
d_enkeling | 26-10-21 | 08:43 | 2

Gisteravond bij Op1 zat er ook zo'n wappie allerlei drogredenen te verkondigingen tegenover 3 specialisten.

kneuterzak | 26-10-21 | 08:42 | 7

Tsjee, ik wist niet dat er mensen naar Op1 kijken. Ongelooflijk.

Aisie | 26-10-21 | 09:21

Framing. Ze kiezen natuurlijk een wappie en niet iemand die met goede punten komt.

littlelebowsky | 26-10-21 | 13:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Ze kunnen niet terug, althans niet op een geloofwaardige of wettige manier. De QR code, een regelrechte apartheidsapp, zou de risico's die ongevaccineerden lopen en daarmee de belasting van de zorg moeten beteugelen. Nu dat niet afdoende blijkt, resteren slechts nog maatregelen die nog ongrondwettelijker zijn en nog minder draagvlak hebben.

Hier komt gedoe van, heel veel gedoe. Veroorzaakt door een regering die er allang niet meer had mogen zitten en die al helemaal niet bezig zou mogen zijn een volgende termijn te bekonkelen.

Professor Superhirn | 26-10-21 | 08:42

Ik ben absoluut geen fan van Rutte, Kaag, de Jong of wie dan ook van dit kabinet, maar ik vind maatregelen tegen mensen die niet gevaccineerd zijn geen slecht idee. Het bewijs is er dat als je gevaccineerd bent je bijna niet op de IC terecht kan komen met Corona. Als mensen ervoor kiezen geen prik te nemen is dat prima, maar waarom zou de samenleving/economie dan moeten lijden onder die 15% ongevaccineerden? Als er morgen een prikje komt tegen bijv. kanker dan staat iedereen in de rij. En sta je niet in de rij dan krijg je misschien wel de ziekte, maar val een ander dan niet lastig want het medicijn is er.

Waakvlam | 26-10-21 | 08:40 | 5
-weggejorist-
Ichneumonidae | 26-10-21 | 09:10
-weggejorist-
Gideon | 26-10-21 | 09:20

Waar wilt u het dan mee vergelijken ? Graag een antwoord ?

jvc | 26-10-21 | 10:13
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Gladiator Fap | 26-10-21 | 08:40 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Hangt er vanaf waar we boos om moeten worden. Als het thuiswerken met nog een half jaar wordt verlengd word ik niet boos hoor. Zou er gelijk van maken dat thuiswerken de nieuwe norm blijft i.p.v. telkens weer terug te willen naar kantoor met zijn allen. En dat op kantoorwerken de uitzondering is waar je wel recht op hebt, maar wel eerst een verzoek moet doen.

Wybe Wabes Abbema | 26-10-21 | 08:38 | 2

Dat komt er vrij veel kantoorruimte leeg te staan, mogelijk te verbouwen tot appartementen waarin je dan, heel normaal (het 'oude' normaal) autochtone Nederlanders kunt huisvesten.
Lijkt me een strak plan, gelet op de idiote wachtlijsten.

Ichneumonidae | 26-10-21 | 08:43

@Ichneumonidae | 26-10-21 | 08:43: En de wegen zijn dan weer lekker leeg. Ook prima. Ik moet nog steeds lachen om die optimisten die meenden dat Rijkswaterstaat alle geplande wegverbredingen nog maar eens moest herevalueren, want "thuiswerken is een blijvertje". Inmiddels hebben we al een paar spitsen met meer dan 800km aan file gehad...

Muxje | 26-10-21 | 08:57

Kennelijk vinden de meeste mensen het wel goed zo. Of ze zijn moe gebeukt, en weten niet meer wat te doen, omdat ze zowel door de honden als door de katten gebeten worden. Nederlanders zijn nu eenmaal niet zo van 'op de barricades'. Laten we in plaats van weer een peiling eens verkiezingen houden, dan weten we of het Kabinet nog mandaat heeft. De vorige zijn al weer een poosje geleden, dus misschien is er sindsdien wat veranderd. Als de uitslag min of meer gelijk is aan die van 17 maart kunnen we de mislukte formatie als geslaagd beschouwen. En doorrrrr...!

Aisie | 26-10-21 | 08:38

Hugo speelt het weer mooi. Nu alvast de boosheid deels kanaliseren door mensen boos te laten worden door te melden dat ze boos gaan worden. Als Hugo dan volgende week gaat persconferentiëren, kijken de mensen gelaten toe. Ze zijn immers op het ergste voorbereid.

Leptob | 26-10-21 | 08:37 | 2

Politiek 101. Even steentje in het water werpen noemen we dat bij mij op werk.

Gladiator Fap | 26-10-21 | 08:42

Plat en doorzichtig beïnvloedingstrucje, Maarja waar heb je anders zo'n duf communicatieclubje voor?

2tribes | 26-10-21 | 11:26

Marc Bonten wil graag dat de overheid de bestaande maatregelen strenger gaat handhaven. Marc Bonten is, naast zo'n graag geziene talkshowgast, ook parttime lid van het OMT. Dat hele OMT dat werkelijk niet uit de media is weg te trappen, maar waarvan de officiële beraadslagingen dan weer wel staatsgeheim zijn. Letterlijk!

Wat ik als simpele NuKuBu nou eens zou willen: een overzicht van de doelmatigheid van al die prachtige, politiek gemotiveerde, coronamaatregelen. Het liefst met behulp ook van best practices in het buitenland. Die QR code voorop.

Dat hele verdeel en heersspelletje kennen we nou zo langzamerhand wel.

Voor de goede orde: ik heb me wel laten vaccineren na lange twijfel. Maar die code heb ik dan weer niet. Die deugt niet.

Hetkanverkeren | 26-10-21 | 08:36 | 1

Amen.

Winston Smith | 26-10-21 | 08:44

De regering doet het niet goed. Selectief als de neten. Uitzondering is de regel. Te laat, te weinig. Leugen op leugen.
Maar COVID-19 is geen leugen, is niet selectief. Levensgevaarlijk als je het krijgt.
En het volk is strontvervelend. Sorry.

Normpje | 26-10-21 | 08:35 | 7

Hoeveel jonge gezonde mensen zijn in jou omgeving uiy het leven gerukt?

Remi A. | 26-10-21 | 08:50

@Normpje | 26-10-21 | 08:47: Sorry Normpje, was me ontgaan. Ik zal er op letten, al was het maar uit fatsoensoverwegingen.

Ichneumonidae | 26-10-21 | 08:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Streng gelovigen isoleren. Dat doen ze zelf al als het even kan. Dus het zou zo maar kunnen dat ze het eigenlijk wel een goed idee vinden. Een muur tussen hun pure bubble van geloofsleven en de verderfelijke, moraalloze, ontspoorde, decadente buitenwereld.

AdvocatusDiaboli | 26-10-21 | 08:34

"Kabinet Rutte gaat mensen boos maken"
"Aarde draait om zon"
"Water is nat"

Zucht. Misschien kan dit kabinet of het gedrocht wat gaat komen zich eens afvragen hoe ze mensen een keer blij gaan maken?

Graaf_van_Hogendorp | 26-10-21 | 08:34

Die overbelasting van de zorg zal best wel mee vallen als verpleegkundigen maandelijks een vrije dag nemen om te "staken" voor een beter salaris.
Het is ze intussen zeker wel duidelijk dat daar nooit geld voor vrijgemaakt gaat worden, dus daar hoeven ze het niet voor te doen.
Als je dan toch besluit om maar te gaan staken heb je ook geen besef dat er een levensbedreigende crisis is die zelfs met alle handen aan het bed niet bedwongen kan worden.
En die verpleegkundigen, die hebben er toch wel zicht op hoe de huidige omstandigheden in het ziekenhuis zijn.

69 | 26-10-21 | 08:32 | 4

@DexterGordon | 26-10-21 | 08:34:

"Man man man. Alsof het ziekenhuis nu onbemand is. Echt. De domheid. Hoe kan je zo dom zijn?"

Die vraag stelde je terwijl je voor de spiegel stond?

69 | 26-10-21 | 08:37

Het enige dat verpleegkundigen, politieagenten, militairen, ouderenzorgers, thuiszorgers, docenten vragen is : laat ons gewoon ons werk goed kunnen doen. Het gaat niet perse om extra salaris, maar om meer collega's. Het is typisch een oplossing van VVD-businesstypes om te denken dat je alles kunt afkopen. Te weinig handen aan het bed is te weinig handen aan het bed, dan kun je mensen wel meer geld geven maar dat zijn dan geen blijvertjes, uiteindelijk haken ze af. Dus je moet met visie komen. En visie, dat is veel moeilijker en gewetensvoller. Hebben ze geen zin in bij de VVD.

AdvocatusDiaboli | 26-10-21 | 08:43
▼ 1 antwoord verborgen

Zorg heeft geen crisiscapaciteit meer. Wegbezuinigd. Paar honderd bedden nodig voor deze crisis en die zijn er gewoon niet. Mind you, 17 miljoen bevolking, en crisiscapaciteit voor 200 personen. .

adhd-je | 26-10-21 | 08:31 | 6

@Psycho Daddy | 26-10-21 | 08:46: Dan haal je het geld maar ergens anders vandaan. We zouden het kunnen terugvragen van de zuidelijke landen bijvoorbeeld.

knutsel_ | 26-10-21 | 08:51

@Psycho Daddy | 26-10-21 | 08:46: zeker niet goedkoopmaar de corona kosten zijn vele miljarden meer........... daar is wel flink geld voor? Desalniettemin is de IC capciteit tov de bevolking de laatste jaren % alleen maar aan het dalen want de bevolking blijft maar groeien en er zijn qua aantallen ook nog eens steeds minder bedden.......

be_careful | 26-10-21 | 08:54

1 miljard, dat kosten 1000 asieleisers al.

RichardBandler | 26-10-21 | 09:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zal de kroeg wel weer kunnen sluiten vrees ik.

de uitbater | 26-10-21 | 08:30 | 1

Als uitbaters zich niet verenigen voor hun zakelijke belangen, hoef je niet te vrezen. Dan wordt dat vanzelf realiteit.

Schaaldier | 26-10-21 | 08:43

QR voor OV please!! Lekker de ruimte elke dag!

Marmer | 26-10-21 | 08:28 | 1

Heb je je auto moeten verkopen?

Ichneumonidae | 26-10-21 | 09:00

Eigenlijk ben ik niet boos, maar verdrietig.
M'n kat was vanochtend ziek en de dierenarts gaat pas om 09:00 werken, dus het arme dier weet niet waar hij het zoeken moet.
Laat ons bidden.

Ichneumonidae | 26-10-21 | 08:28 | 5

Je kan altijd bellen, krijg je de spoeddienst en kan je meteen terecht. Trek dan wel de portemonee maar alvast, dat wel.

General Dripple | 26-10-21 | 08:32

Oh heilige Bastet, schenk gezondheid aan Bevers kat.

knutsel_ | 26-10-21 | 08:32

Sterkte met de kat!

Clown_Possum | 26-10-21 | 08:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Om de, voornamelijk allochtonen en inheemse wappies die de bedden op de IC's landelijk bezet houden te ontlasten gaan we die tien uit de biblebelt die ook op de IC liggen voor alles verantwoordelijk houden via de guillotine ?

Castor12 | 26-10-21 | 08:27 | 4

Laten we het concreet houden over de leeftijd a.u.b. Al las ik dat ze steeds jonger worden, wat logisch is, want niet alles kun je voorkomen. De opgenomen in het ziekenhuis zijn vaker mensen boven de 50, maar ook mensen met een slecht gezondheid of andere aandoeningen. Dat betekent dus ook een aantal jongeren of jongere mensen beneden de 50 die worden opgenomen. Het is een patroon, maar het is beter een grote groep de schuld tegeven, terwijl ze nauwelijks impact hebben op de zorg en die groep is volkomen verwaarloosbaar. Ondertussen geen woord van de overheid over het probleem in de zorg die al jaren en jaren aan de gang is. Het is onmogelijk om problemen op te lossen met dezelfde mensen aan de macht.

Adriel | 26-10-21 | 08:34

gaat echt niet om honderden per week, verre van zelfs. Maar ook die noodcapaciteit is er niet, want wegbezuinigd.

adhd-je | 26-10-21 | 08:34
▼ 1 antwoord verborgen

Weet je wie je ook héél erg boos kan maken...

Zenzeo | 26-10-21 | 08:27

wel heftig om corona te moeten misbruiken om dat vuurwerkbod te kunnen handhaven.

Balgesjaakt | 26-10-21 | 08:26 | 2

Ze hebben al het leuke vuurwerk sowieso al uit het assortiment gekaasschaafd. Geen lol meer aan te beleven voor een jongen tussen de 10 en 18.

_pacman_ | 26-10-21 | 08:31

@_pacman_ | 26-10-21 | 08:31: Nitraten kun je anders heel makkelijk krijgen hoor. Nou ja, je moet er wat moeite voor doen, maar echt ingewikkeld is het niet.
Je hoort die dingen in 020 nu al regelmatig.

Ichneumonidae | 26-10-21 | 08:40

Nog een zootje IC bedden wegbezuinigen. Dan is het probleem NOG GROTER. Paniek! (Nog meer vrijheid inleveren alstublieft, want het ligt aan u)

Vunzigheid | 26-10-21 | 08:26

Hoezo 'vuurwerkcrisis'?

Robske007 | 26-10-21 | 08:25

Hoe gaat het eigenlijk met de formatie? Of "tillen we dat over de feestdagen naar volgend jaar"?

Do-na-zi | 26-10-21 | 08:25 | 1

Huidig demissionaire kabinet denkt dat ze 2025 gaan halen, mooi niet dus. 2025 worden ze weggevaagd.

Adriel | 26-10-21 | 08:27

Voor de grap eens kijken op www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/graf....
Overledenen per dag vanaf 27 februari 2020.
Een Y-as die tot 200 overledenen loopt. De huidige mortaliteit is ongeveer nul, nauwelijks waarneembaar. Dagelijks overlijden er normaal al een 450 Nederlanders.
Stop de persen! We doen het voor de door onszelf gecreëerde ondercapaciteit... werkelijk, ik kan er alleen maar om lachen.
En da's heel gezond.

Ichneumonidae | 26-10-21 | 08:24

Interessante link. Maar zoals ik het begrijp zouden ze zeggen dat het juist goed is om boos te zijn omdat we alleen maar blij willen zijn. Aan de andere kant: wat als je boos bent omdat je niet blij bent?

(Ik vind de booschap van het filmpje nogal vreemd, het komt op me over als een aanmoediging om nog emotioneler te worden en daarmee nog makkelijker beïnvloedbaar)

nikolaos | 26-10-21 | 08:57

Ik meld me ziek, 2 jaar quality time met mijn gezin! Bedankt Hugo!

am0rz | 26-10-21 | 08:24

Nu in WNl in de ochtend gaat voormalig derderangs acteur en heden ten dage musicalproducent Hans Cornelissen helemaal los op ongevaccineerde. Omdat hij zo bezorgd is ? Njet, omdat zn domme verdienmodel genaamd musical niet kan doorgaan.

Bibop | 26-10-21 | 08:24 | 1

Hij wilde zelf graag meer dan een rolletje in Zeg eens AAA, keuzes hebben consequenties...

PieterC | 26-10-21 | 13:50

Die flauwekul met die mondmaskers. Alsjeblieft zeg.

zuurtjeregen | 26-10-21 | 08:23 | 1

Die komen er weer onder druk van de maskerhandel. Een lapje stof van 30 cent voor 8 euro verkopen.

sinar2 | 26-10-21 | 08:28
-weggejorist-
floppyhoes36 | 26-10-21 | 08:23 | 1

Aangescherpte regels voor plaatsen, regio’s met minder dan x (80/85?) % gevaccineerde inwoners.

havannahapper | 26-10-21 | 08:23

Vaccineren verplicht stellen, dat zou een mooie test kunnen zijn voor het beveiligingsbeleid van tweede kamer leden.

HankHill | 26-10-21 | 08:22

Als alle ongevaccineerden naar Polen zouden verhuizen, zou Nederland ineens wel een heel fijn land zijn. *durf te dromen*

Panos88 | 26-10-21 | 08:22 | 5

Alle ongevaccineerden op de trein naar het oosten, zegt U?

Glasgow Argus | 26-10-21 | 08:24

De geleraaf en de ns hebben wel wat ervaring om uw plannen tot uitvoer te brengen. Kunnen de gevaccineerden gelijk de huizen van de ongevaccineerden annexeren. U bent een grootse denker.

Janhoo | 26-10-21 | 08:28

Ben bang dat een bepaald contingent van de onbespotenen niet zo welkom is in Polen.

Verbandmeester | 26-10-21 | 08:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vind de wereld niet zo leuk meer.

zwartzondersuiker | 26-10-21 | 08:22 | 1

Gelukkig is er een hemel.

hoejeheette | 26-10-21 | 08:38

We zijn boos omdat we verwend zijn. Want goed beschouwd is er helemaal niets aan de hand en leven we nog steeds in grote welvaart. We zijn gewoon een stel jankers geworden.

Giotto | 26-10-21 | 08:21 | 4

Van déze welvaart gaat gewoon nog iemand de factuur krijgen hoor.

Snaajoe | 26-10-21 | 08:36

Dat is natuurlijk een kulargument. Een rasechte stroman. In dat geval kan ik alleen maar zeggen: goed, doe we zo. We accepteren alles onder het mom "we zijn toch al verwend". Maar ú begint met accepteren en de daarbijbehorende lasten. deal? Zullen we 'ns kijken waar het schip strandt en vanaf wanneer het oncomfortabel wordt.

Gladiator Fap | 26-10-21 | 08:46
▼ 1 antwoord verborgen

Enigszins teleurgesteld (boos is een groot woord) dat de naam Sywert nog nergens in dit topic gevallen is.

Blok aan je been | 26-10-21 | 08:21

6. Nog erger dan Kaag premier? Dat kan ik mij eigenlijk niet voorstellen.

Osdorpertje | 26-10-21 | 08:21 | 2

Ollongren op justitie en de Jonge op defensie.

Muxje | 26-10-21 | 08:23

@Muxje | 26-10-21 | 08:23: Dan hebben we iig weer geld voor 't leger, dus kunnen best een injectie van 5.1 miljard gebruiken zonder dat mensen vragen komen stellen.

ReyNemaattori | 26-10-21 | 09:07

Mij maak je niet boos. Dat ben ik alleen hier

pibasso | 26-10-21 | 08:20

6. Bozer, Booststst.....
Hooivorken etc.

vliegende knorrepot | 26-10-21 | 08:20

Dit is een makkelijke. Het zijn de bejaarde allochtonen die vooral de ic’s bezet houden, maar dat deugt niet. Het zal dus weer op het aantal contact momenten worden; horeca dicht. Zo kan de massa immigratie door blijven gaan, blijft alcohol haram en hoeft er geen ic bed bij. Wat een goed land hè?

opblaasschaap | 26-10-21 | 08:19

Nu vind ik het niet altijd erg als bepaalde mensen (die schijt hebben dat ze met hun rare kuren anderen hoogst noodzakelijke ziekenhuiszorg onthouden) heel boos worden gemaakt.

Vuurspuger | 26-10-21 | 08:19 | 4

Ikke eerst en jullie kunnen stikken! is uiteindelijk wat er gaat gebeuren. Het vlees wordt zichtbaar, de "beschavingssaus" is er vanaf.

nobodiesunmighty | 26-10-21 | 08:24
▼ 1 antwoord verborgen

Ik word niet boos, maar teleurgesteld.

EEGlivesagain | 26-10-21 | 08:19

Trouwens, als ik deze hele corona shite overleef zonder 1 prik. Ben ik dan een soort ubermensch?

SinisterNL | 26-10-21 | 08:19 | 8

Ja, net als ik.

zwenkwieltje | 26-10-21 | 12:27
▼ 5 antwoorden verborgen

Terug bij af. En de QR code nog breder ingezet.
VOoR dE VolKsgEZondHeiD.

priks | 26-10-21 | 08:19
-weggejorist-
knutsel_ | 26-10-21 | 08:18 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

6. Er wordt op de achtergrond alweer in alle stilte gewerkt aan Rutte V.

F. Jacobse | 26-10-21 | 08:17

Hoop overigens dat mensen écht boos gaan worden.....
...... over de enorme stroom asieleisers die hier elke week naar binnen wandelen.

meneer Q | 26-10-21 | 08:17

Anti-vaxxers boffen dat Hugo zo aardig en geduldig is. Maatregelen van Hugo vallen tot nu toe nog wel mee in vergelijking met andere landen. Bv. In de VS zijn veel werkgevers al bezig om anti-vaxxers te ontslaan.

Diederik_Ezel | 26-10-21 | 08:17 | 5

Bijvoorbeeld in Scandinavië wordt deze hele discussie al lang niet meer gevoerd. Waar gaat het beter? Beter blijkt ineens een relatief begrip.

zegmaarwij | 26-10-21 | 08:30

Als ik baas van het RIVM was zou ik je ontslaan. Je legt het er veel te dik bovenop in je reaguursels.

hoejeheette | 26-10-21 | 08:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Ongevaccineerde gaan extra betalen voor hun zorgverzekering. Oh nee, ze zouden maar eens rationeel zijn.

heldheino | 26-10-21 | 08:16 | 5

@HankHill | 26-10-21 | 08:20: dat zou ook zomaar een aanmoediging kunnen zijn voor medelanders om gezonder te gaan leven. Oh my, straks gaat de zorg als verdienmodel klappen, dat kunnen we niet hebben hoor..

Systematic Chaos | 26-10-21 | 08:27

Je betaald je al blauw en niets is vergoed. Heb 1 keer gebruik moeten maken van zorg. Een MRI omdat er hart en vaatziekten in de familie zitten (hersenbloeding) en je dan om de 7 jaar gecontroleerd wordt. Gaat je eigen risico. Bovenop de ongeveer 1509 euro die je al betaald.

Super Grover | 26-10-21 | 08:59

En de automobilisten, en mensen op keukentrapjes, en mensen die tomaten snijden met een te scherp mes, en.. en.. en. Hou toch eindelijk eens op met die nonsens man.

zwenkwieltje | 26-10-21 | 12:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik word gek.

naamengetal | 26-10-21 | 08:16 | 3

"Worden wie je bent", zei een filosoof ooit eens.

Duwbak_Linda | 26-10-21 | 08:18

Ze maken mensen niet alleen boos maar ook gek inderdaad, en verdrietig.

Rennieflox | 26-10-21 | 08:20

Dat is precies de bedoeling. Niet gek laten maken.

Ramsesz | 26-10-21 | 11:34

Wellicht heb ik het fout, maar ik vermoed dat de mensen die het kabinet boos denkt te gaan maken, reeds boos zijn...

Enter Yeti | 26-10-21 | 08:15 | 1

Het kabinet gaat de azijn zuur maken.

Aisie | 26-10-21 | 09:00

Ah altijd weer heerlijk zo een Corona topic. Kunnen we weer heerlijk genieten van de meest enge reacties van de provaxfascisten. Na zoveel jaar "Dat nooit weer" zijn ze er toch weer.

Hangtietsmurfin | 26-10-21 | 08:15 | 3

ik vind vooral botbot erg extreem worden de laatste tijd. Die moet je in eht echt niet tegen komen als ongevaccineerde

SinisterNL | 26-10-21 | 08:18

Nieuw woord voor de Van Dale?

meneer Q | 26-10-21 | 08:20

Een covid topic in de morgen is een dag zonder zorgen. Zoiets?

Lorejas | 26-10-21 | 08:32

Iets met meningen en kontgaten

goettel | 26-10-21 | 08:15

In de hoop dat boze mensen bozerder worden op ongevaccnineerden?

impy | 26-10-21 | 08:14

De anderhalve meter samenleving komt terug (zodat ze demonstraties hard uiteen kunnen slaan).

Duwbak_Linda | 26-10-21 | 08:14 | 1

Als de politie dat dan maar wel live gaat streamen. Biertje erbij, zakje chips en genieten maar.

Ikblijfnietstil | 26-10-21 | 09:28

Lockdown zoals in Australië.

de SENSEI | 26-10-21 | 08:13

Als je de aankomende maatregelen je wel laat prikken ben je een loser eersteklas.

Transgender-Airlines | 26-10-21 | 08:13 | 3

Als je nu nog ongevaccineerd op de IC beland ben je een loser buitencategorie.

Rennieflox | 26-10-21 | 08:22

Ik denk dat het een kwestie van tijd is. Net zolang de duimschroeven aandraaien tot de laatste die gevaccineerd kan worden opgeeft en zich laat vaccineren. Niet dat dan de maatregelen als coronapaspoort ingetrokken worden. Nee dan gaat men nog een stapje verder. Dat is al 1.5 jaar aan de gang.

Super Grover | 26-10-21 | 08:53

6. U gaat bij de volgende verkiezingen (maart 2022) gewoon weer hetzelfde regime in het zadel helpen.

Schaaldier | 26-10-21 | 08:13 | 1

Al zo'n 12 jaar,
Rutte staat Nederland inmiddels met een joekel van een voorbind dildo,
droog in het aars te nemen, en nog, nog zullen ze op hem stemmen!!
Wie zijn dat soort mensen toch die met hun blinde stem op Rutte
deze ellende blijven veroorzaken?

TijdelijkOptimist | 26-10-21 | 08:59

Ben gevaccineerd...
Ga géén mondkapjes meer dragen!
Ongevaccineerden géén voorrang meer in ziekenhuizen.

meneer Q | 26-10-21 | 08:12 | 3

Hebben ze nu voorrang dan? Als ze er überhaupt al liggen. (jonge gezonde mensen)

Remi A. | 26-10-21 | 08:26

Eerst de reguliere zorg maar eens voor laten gaan. Daarna pas coronapatienten. Vaxed of niet.

hoejeheette | 26-10-21 | 08:50

En alle rokers en drinkers buiten laten liggen. Oh ja. Mensen die te dik zijn helemaal de weg niet meer op. Deuren dichtlassen. Vallen ze ook gelijk af

de SENSEI | 26-10-21 | 09:10
-weggejorist-
mikes43357369 | 26-10-21 | 08:12 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Alle VVD en D66 mensen verplicht een gelukzoeker in huis. Dat zou de mensen nog eens boos maken. Maar wat een heerlijke karma dan...

appeltjesgroeneweide | 26-10-21 | 08:11 | 1

Op een paar partijen na kan de hele 2e en 1e Kamer een asieleiser in huis nemen.

meneer Q | 26-10-21 | 08:32

6. Geen keuzes maken in de zorg want die ethische kwestie gaan we onze handen niet aan branden, dus ongevacineerden tweederangsburgers maken EN gevaccineerden allerlei vrijheidsbeperkende maatregelen opleggen want dat is ethisch geen probleem.

Incitatus | 26-10-21 | 08:10

Krijgen de wappies straks toch gelijk? Ik begin steeds minder te geloven.....
Als dat zo is moet ik wel even mn buurman excuses maken.

Geenszins | 26-10-21 | 08:09 | 4

@miknic | 26-10-21 | 08:11: Nou nee, ik heb het zelf gehad en weet dat het geen pretje is, maar ik begin haast te vermoeden dat er toch een ander spelletje gespeeld wordt en kerona word aangegrepen om (vul hier de hidden agenda in)

Geenszins | 26-10-21 | 08:15

Gelijk of geen gelijk is niet zo belangrijk. Onze toekomst wel en zeker als je kinderen hebt zijn de ontwikkelingen niet fris.

Remi A. | 26-10-21 | 08:28
▼ 1 antwoord verborgen

Vraag het maar aan Van Jole, die benoemde het ook gewoon. Fucking gelovigen. Oh nee, hij zei fucking Christenen. Want dat mag. Moslims mag je geen fucking moslims noemen wanneer je debiele gewoontes relateert aan geloof. Iedereen die De Prik(ken) weigert moet de consequenties aanvaarden. Dus niet in het ziekenhuis, zeker niet op de IC en betaald vrij nemen. Wat dan voor de moslims geen probleem is, want die krijgen toch wel een uitkering. Zeg ik niet, zei GS.

RGV42 | 26-10-21 | 08:08 | 13

@Incitatus | 26-10-21 | 11:44: Het gaat nu dus om: "Wie heeft het meeste recht op een IC-plekje".

En dat is eigenlijk het punt waar het steeds om draait.
In een ziekenhuis komen zieke mensen. De capaciteit is (om wellicht op dat moment legitieme redenen) structureel verlaagd.

Kennelijk is dat met de inzichten van nu geen goed plan geweest.
De actie moet dus zijn: opschalen (en ik begrijp dat dit niet vlot kan).

Structureel opschalen betekent:
- voldoende ruimte om een piek op te vangen
- geen discussie wie er meer rechten heeft op een plek
- geen lockdowns (die een direct gevolg zijn van de capaciteitsverlaging in de ziekenhuizen. Lees: de verkeerde keuzes in het verleden leiden tot lockdowns).

Maytheforcebewithyou | 26-10-21 | 12:56

@Maytheforcebewithyou | 26-10-21 | 12:56: Ik ben het met u eens dat het beste is om helemaal geen keuze te maken wie wel en wie niet een plekje op de IC. Maar we zijn 1.5 jaar in de crisis en er is nog 0 extra capaciteit, integendeel de verpleegkundigen zijn opgerookt zodat de capaciteit lager is. 1.5 jaar en geen visie en plannen hoe om te gaan met corona op de lange termijn. Natuurlijk wil de politiek niet aan de keuze wie wel en wie niet, maar niet op ethische gronden. Wanneer ze dit zouden doen komt de boemerang terug waarom we eigenlijk zo weinig capaciteit hebben in vergelijk met de buurlanden en waarom we daar nog geen reet aan gedaan hebben. Maar moet het resultaat daarvan dan maar een QR samenleving zijn, of lockdown voor ongevacineerden? Daar zijn we nu namelijk, dat er geen fijne keuzes meer zijn door gebrek aan visie en beleid. Ondertussen rommelt de formatie in de marge nog wat aan.

Incitatus | 26-10-21 | 13:12

@Incitatus | 26-10-21 | 13:12: Ik ben het met bovenstaande eens.
Het is nu wat het is, en dat leidt tot het kiezen uit de slechte opties die er zijn.

Maar daarvoor ongevaccineerden de schuld geven, vind ik niet realistisch (zie mijn initiële reactie).

Maytheforcebewithyou | 26-10-21 | 15:37
▼ 10 antwoorden verborgen

Als het kabinet denkt mensen boos te maken verwacht ik eerlijk gezegd erg goed nieuws. Andersom heeft het immers ook erg vaak zo uitgepakt.

_pacman_ | 26-10-21 | 08:08

Rutte vertelt 1 x de waarheid.

dedwarsligger | 26-10-21 | 08:08 | 1

Die weet al lang niet meer het onderscheid tussen leugen en waarheid.

IkwilJinekwel | 26-10-21 | 08:13

De overheid speelt Sinterklaas
en u krijgt de zwarte piet

Ambiorix | 26-10-21 | 08:07 | 1

Haha nice one.

overVecht | 26-10-21 | 08:33

Een verpicht geel antifax emoji op je linkerborst.

Dubbelepunthoofd | 26-10-21 | 08:07 | 2

Ik gebruik al e-mail of whatsapp. Fax is zo 90's.

Hangtietsmurfin | 26-10-21 | 08:30

Beide zouden onder antifax kunnen vallen.

B2 | 26-10-21 | 10:35

Lekker dan, woon in een biblebelt plaatjes. Velen in het dorp zijn gevaccineerd, wij ook. Maar omdat wij hier wonen moeten we zo boeten voor de rest.. Nee helemaal mooi..

miknic | 26-10-21 | 08:07 | 7

@Systematic Chaos | 26-10-21 | 08:30: nee heb ik niet, zag het vanochtend fox nieuws bij Hannity.

IkwilJinekwel | 26-10-21 | 10:08

@Boeddha18 | 26-10-21 | 08:55: Je had het beter bij corona kunnen houden, dan had je een geweldige afweer gemaakt. Nu worden je afweerstoffen afgebroken door het vaccin. Da's zonde!

Geert Maksimaal | 26-10-21 | 15:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Stockdale paradox.
Dit gaat voor veel mensen niet te trekken zijn.

General Dripple | 26-10-21 | 08:07 | 1

U insinueert hiermee dat het het toch nog goed gaat komen. Ik heb eerlijk gezegd de hoop al lang laten varen. Dit kan gewoon niet meer ten goede keren. Nederland is onomkeerbaar naar de kloten geholpen. En pikant detail: dit alles is in gang gezet dankzij de vondst van megaveel aardgas en op datzelfde moment Joop den Uyl met z'n PvdA aan de macht. Nederland was beter af geweest zonder al dat gas. #Hetkanniet op is al lang voorbij maar de elite weet het nog niet.

The7thGuest | 26-10-21 | 09:33

Gaan ze zelf de QR codes verkopen?

Denkhetnjet | 26-10-21 | 08:07

Westerse waarden worden getest tot op het breekpunt. U zult niets bezitten, maar happy zijn.

Glasgow Argus | 26-10-21 | 08:05 | 1

Ik zie dat wel zitten inderdaad, niks meer hebben om zuinig op te zijn. waarom dan nog gedragen?

dinges_123 | 26-10-21 | 08:48

Het failliet Thialf volzetten met veldbedden en Miele's. Plus een waardebon voor een huis wat er niet is.

Ray Skak | 26-10-21 | 08:05

Ze doen het er gewoon om.

Conan de Rabarber | 26-10-21 | 08:04

Ik vermoed dat het ministerie van Volksgezondheid ernstige uitzaaiingen naar justitie krijgt.

Remi A. | 26-10-21 | 08:04 | 1

.. of andersom, dat kan ook..

photto | 26-10-21 | 08:59

6. Hugo blijft flutminister in het volgende flutkabinet

intrigant | 26-10-21 | 08:02
-weggejorist-
Leptob | 26-10-21 | 08:02 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl