Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Deels ONRECHT! Vrouw die boodschappen kreeg van moeder moet bijstand deels terugbetalen

Dit deels land

De vrouw uit Wijdemeren die wij deels kennen omdat ze 7000 euro aan bijstand moest terugbetalen nadat ze had toegegeven dat ze af en toe een tasje boodschappen van haar moeder kreeg, en deels omdat ze toen opeens een auto en een motor uit het duurdere segment bleek te hebben, moet nu van de rechter die 7000 euro alsnog deels (te weten: 2800 euro) terugbetalen. De vrouw heeft namelijk deels gelijk gekregen, maar de gemeente deels ook. Nu zijn wij dus deels verontwaardigd over dat je in dit land deels helemaal niks meer mag zelfs niet deels een tasje boodschappen kopen voor je dochter in de bijstand en deels over dat je in dit land deels gewoon bijstand krijgt terwijl je een auto en een motor uit het duurdere segment hebt. De vrouw blijkt ook nog deels zonder het te zeggen in het buitenland te zijn geweest. Het is toch deels niet meer normaal. Niet-deelse uitspraak DAARRR

'Duurdere segment' = BMW (uit 2002) & Harley Davidson

Social

Reaguursels

Inloggen

Iemand die kan autorijden en motorrijden kan toch ook werken? Daar hoor je niemand over in dit verhaal.

LinkeLotje | 23-08-21 | 20:39 | 1

hear, hear, er is een enorm gebrek aan personeel. Halveer de bijstandsuitkering en iedereen aan de slag.

p3xxx | 23-08-21 | 21:10

Ik begreep dat die auto "uit het duurdere segment" een BMW uit 2003 was. Geen drol meer waard dus.

Graaf_Slis | 23-08-21 | 19:10

De moeder is inmiddels overleden zo lees ik in de uitspraak (Ik neem aan aan ouderdom). Ik krijg de indruk dat de ouder(s) de dochter uit de bijstand hebben gehouden totdat het niet meer ging. Toen dus bijstand aangevraagd. Ze deden de hele leven al boodschappen en bleven dit doen nadat de bijstand was aangevraagd. Niet realiserende dat ze hiermee moesten stoppen.

Gemak | 23-08-21 | 19:03

Wat een gezeik, wat heeft deze actie van de overheid wel niet gekost naast de 4000 euro proceskosten, om iemand zo aan te pakken die blijkbaar erg goed is in sparen en zuinig leven om er ondanks de lage inkomsten er uiteindelijk toch een oude auto en motorfiets van te kunnen rijden. Ga achter het echte gajes aan dat subsidies slurpt, huisjesmelkers die uitbuiten, drugsrunners die kapitalen crimineel verdienen, projectontwikkelaars die onbenutte kantoorkolossen bouwen en er ondanks geen huurders te hebben er blijkbaar op de 1 of andere manier goed geld aan overhouden, of managers en leidinggevenden bij de belastingdienst die enorm rechtlijnig zonder aanziens des persoons radicale maatregelen nemen om van geen kwaad bewuste mensen te gronde te richten die zelf geen poot krijgen om op te staan.

GuruOuwehuru | 23-08-21 | 16:47 | 1

Lul niet. Dus omdat er andere zaken erger zijn dit maar gedogen. Wat is dat voor gedachtenkronkel. Met je sparen. Sparen van mijn belastingcenten. Ik werk mij de kolere en kan amper een auto van 16 jaar onderhouden. Wtf man. Hoe kan je dan als je leeft van belastingcenten er zo'n levenstandaard op na houden.

DrachiR | 23-08-21 | 17:35

Bijstand gewoon afschaffen. Ook bij deze mevrouw.
Mevrouw denkt blijkbaar dat ze bij iederéén wel wat kan halen.

Gewoon werken voor je centen.

Tot zover mijn verontwaardiging.

Papa Jones | 23-08-21 | 15:32 | 1

Ach waar hebben we het over, mei 2021 waren het er slechts 432.000. Voor het perspectief 75.000 meer dan de gemeente Utrecht (4e gemeente van NL qua grootte).

P. Breidel | 23-08-21 | 15:59

Ik zou zeggen dat de bewuste vrouw toch deels een kutwijf is.

Willibald von Klúúúk | 23-08-21 | 15:24

wel jammer dat het onderzoek, de rechtszaak, de communicatie en overleguren een veelvoud heeft gekost van wat het oplevert. 2800 euro. Daar koop je niet veel voor. Ik ben dan eerder voor de regeling om de helft terug te vorderen, zonder gedetailleerd onderzoek.

small_town_dude | 23-08-21 | 14:42 | 3

Dus dan wordt er in dit geval € 3.500,= ingevorderd zonder rechtsmiddelen voor het individu? Zo int de maffia rekeningen.

P. Breidel | 23-08-21 | 14:56

@P. Breidel | 23-08-21 | 14:56: en alle toekomstige gevallen. Ik noem het gewoon een flat tax, mafia klinkt weer zo ouderwets.

small_town_dude | 23-08-21 | 15:03

Wanneer er een rechter naar gekeken heeft, dan kan ik er niet anders dan op vertrouwen dat hij/zij dit met zijn volle verstand juist beoordeeld heeft.

Iemand nog wat van Sywert vernomen? Een druppeltje op de gloeiende plaat, die 9.000.000,- euro, vergeleken met die 7.000.000.000,- die zonder bonnetjes verdwenen zijn, maar toch.

Maar toch, alle kleine beetjes helpen, zou er überhaupt nog iets mee gedaan zijn?

BadPatNL | 23-08-21 | 14:37 | 1

Niet zo somber BP, we hebben Hugo nog.

P. Breidel | 23-08-21 | 15:28

Dochter vanwege omstandigheden ook aan de uitkering. Normaal rondkomen eigenlijk onmogelijk met 1035 euro ondanks huursubsidie. Ben niet van de uitkeringen maar als je als ouder noodgedwongen moet helpen is er weinig keus. Dat ze een motor en auto kan betalen en onderhouden is de crux uiteraard.

Misterspok | 23-08-21 | 14:18 | 3

Het kan nog beroerder hoor.
Uitkering (of slechtbetaalde baan) en géén huursubsidie. Want / en ook geen sociale huurwoning.

Want asielzoekers gaan voor.

Papa Jones | 23-08-21 | 15:34

Dat mag je zeggen inderdaad. En ik mij de tering werken.

DrachiR | 23-08-21 | 16:13

Bedoeling van bijstand is dat je dankzij de overheid (= ons) alleen in leven blijft, en er daarom alles aan doet om het wat leuker te krijgen.

Cor Netto | 23-08-21 | 18:30

Onrecht. Eh ... nou, nee. Niet echt.

Als alleenstaande bijstandstrekker mag je eigen vermogen hebben. De drempel is iets van 6.500,00 euro ongeveer (ik heb het niet opgezocht).

Mevrouw bezit een motor én een auto "uit het duurdere segment".

Tja, dan zit je al boven die drempel van dat eigen vermogen. Dan heb je dus eigenlijk helemaal geen recht meer op een uitkering, dus deze mevrouw is er juist goed van af gekomen. De rechter heeft haar gematst imho.

En verder moet je je verblijf in het buitenland inderdaad melden. Of aan kunnen tonen dat je niet langer dan 28 dagen in het buitenland verbleef.
Anders zou het wel erg makkelijk zijn he? Hier een uitkering opstrijken en de rest van het jaar lekker goedkoop bij je tante in Marokko (of ieder ander land met een lagere levensstandaard dan hier) in de zon liggen.
Ik begrijp dat iedereen dat graag wil, maar niemand wil daar belasting voor betalen. En dat is, niet 'deels', maar geheel terecht.

gaffelbaard | 23-08-21 | 14:01 | 3

In het artikel in het AD zegt de advocaat van de vrouw dat de waarde van de twee voertuigen bij elkaar 4000 euro is. Dat is ruim onder het maximale toegestane eigen vermogen. De voertuigen stonden ook niet beschreven in de aan de rechter aangeleverde documenten. De advocaat dacht daardoor ook dat de gemeente dit naar buiten gebracht had om de publieke opinie te beïnvloeden.
Ik weet dus niet of mevrouw gematst is.

BelleFleur | 23-08-21 | 14:53

@BelleFleur | 23-08-21 | 14:53: als die auto en motor NIET in de documenten stonden heeft ze dat verzwegen en is ze JUIST gematst. Dat zij die auto en motor op slechts 4000 euro taxeert is ongeloofwaardig.

Svliegen | 23-08-21 | 18:39

“ Hier een uitkering opstrijken en de rest van het jaar lekker goedkoop bij je tante in Marokko (of ieder ander land met een lagere levensstandaard dan hier) in de zon liggen. ” je moet ze de kost geven in turkije en marokko. Gebeurt vaker dan ke denkt

Justin_Case | 23-08-21 | 21:11

Lekker doorgepakt van de Gemeente, ondanks een bak van kritiek lekker nuchter gekeken naar wat er nu aan de hand is. Nette uitspraak en top dat ze moet terugbetalen. Haar persoonlijke omstandigheden ken ik niet dus daar ook geen mening over, inkomen = inkomen, ik betaal ook gewoon belasting.

Vloberto | 23-08-21 | 13:06 | 2

Ja vooral ook dat bedrag hè. Terwijl de hoge heren tonnen binnenharken moet dit soort affairetjes op een sharia manier worden aangepakt door de gemeente van de vvd, cda, d66, cu vermoedelijk etc. Kleine burgers vooral blijven behandelen als fraudeurs. Hebben ze zeker van Stalin geleerd.

Jezus_Boeddha | 23-08-21 | 13:43

@Jezus_Boeddha | 23-08-21 | 13:43: U betaalt graag meer belasting zodat deze mevrouw motor kan rijden en lang op vakantie kan? Goed om te weten, dan weten we bij wie we aan moeten kloppen als er tekorten zijn.

JRShield | 23-08-21 | 14:37

het is interessant om te bedenken wat dit betekent voor mensen die naar de voedselbank gaan/moeten. Zoals ik het lees kunnen die nu ook een terugvordering verwachten.

Sqbar | 23-08-21 | 13:06 | 10

Een Nederlandse ondernemer zei me eens: 'Nederlands recht, duur en slecht '.

Jezus_Boeddha | 23-08-21 | 13:51

Dat lees ik niet in het arrest. Voedselbank = tijdelijke noodhulp van 3 maanden op basis van een intake en daarna begeleiding. Is onvergelijkbaar met 3 jaar gratis voer van mama. Ze probeerde wél de voedselbank er bij te naaien.

P. Breidel | 23-08-21 | 14:07
▼ 7 antwoorden verborgen

Zojuist in het nieuws: de mevrouw is opgelucht dat ze € 2.800,= moet betalen. Typische bijstand reactie.......

P. Breidel | 23-08-21 | 13:05 | 3

't had ook €7000 kunnen zjin (+boete)
Dus dan is €2800 wel een opluchting

naglfar | 23-08-21 | 13:36

Ze mag dus die Volksgerichtshof rechter dankbaar zijn. Er wordt maar een half pondje vlees afgesneden.

Jezus_Boeddha | 23-08-21 | 13:49

2 dingen vallen mij op aan dit gebeuren:

Welke bevolkingsgroep rijd 'vaak' dit bewuste merk auto die veel al 10 of meer eigenaren heeft gehad van dit bewuste bouwjaar, net als welke groep bezit vaak zo'n brommer.

En nee, dat zijn niet onze RAL1002 vrienden.

FLP_du_Stok | 23-08-21 | 13:04 | 2

Nou welke ?
Jongeren uit Hilversum?

grapo | 23-08-21 | 13:23

Zo begrijp ik ook asielzoekers met een status niet, die op vakantie naar hun familie mogen van de overheid. Meteen die status intrekken en uitzetten (dus inreisverbod zonder visum).

P. Breidel | 23-08-21 | 13:03 | 1

Dan mogen ze ook nog eens 4/5 weken weg in plaats van 2 weken.

wijsvinger | 23-08-21 | 13:14
-weggejorist en opgerot-
KaleKlats | 23-08-21 | 12:52 | 2

Gezien de naam van de advokaat zal de bijstandsmevrouw ook wel buitenlandse zijn? Toch geen asielzoeker die teruggaat naar eigen land op vakantie in haar eigen huisje dat ze er heeft staan en niet opgegeven heeft ?

Remat | 23-08-21 | 12:50 | 1

Waar woont het huis van jouw naam?

Charles Swietert | 23-08-21 | 13:28

Mooi dit. Iedereen moord en brand schreeuwen want wat is de gemeente toch hardvochtig. Blijkt het toch een ordinaire oplichtster te zijn die zichzelf verrijkt op uw en mijn kosten (jeweetwel, de mensen die wel gewoon werken voor hun centen). Ik zeg hulde voor de gemeente, aanpakken dat tuigh (van welk pluimage dan ook)

Hoezo ben ik een lul | 23-08-21 | 12:48 | 2

Dit dus.

Papa Jones | 23-08-21 | 15:36

Eens, ga wat doen ipv je hand ophouden.

Cor Netto | 23-08-21 | 18:31

Deze kwestie toont in mijn beleving aan dat het systeem van bijstandsuitkeringen niet goed in elkaar zit, dat iedereen dat eigenlijk ook wel weet, dat er dus in de meeste gevallen maar niet al te streng wordt opgetreden, maar dat soms door toeval of door het gewroet van een overijverig ambtenaartje een geval van "schending van de inlichtingenverplichting" aan de oppervlakte komt en men dan niet anders kan dan de regels toepassen.

Schoorsteenveger | 23-08-21 | 12:48 | 2

Op naar het USA systeem, huursteun en voedsel coupons. Wil je meer? Gewoon aan de slag want het is "bijstand" en geen levensonderhoud.

P. Breidel | 23-08-21 | 13:00

Achterlijk voorstel.

Jezus_Boeddha | 23-08-21 | 14:01

Stop liever eerst met het overmaken van op Nederlandse levensstandaard gebaseerde uitkeringen naar landen waar je met 400 euro p.m. royaal kan rondkomen. Drie keer raden om welke landen het gaat. Raad nu eens welke landen "weigeren mee te werken" bij het oplossen van dat probleem ? En raad dan ook eens welk land zich als een zwakbegaafde in de luren laat leggen en in de maling wordt genomen ? (Ik zal de laatste maar verklappen, dat is Nederland). Het is niet echt rechtvaardig te noemen dat deze vrouw zo door de mangel wordt gehaald, terwijl er tal van ontvangerTs van NL uitkeringen zijn, die zich, in de landen van herkomst geen enkele zorg hoeven te maken dat ze ooit gecontroleerd worden of met de billen bloot op gesprek moeten. Laat staan dat zij ooit te maken krijgen met strafkortingen en rechtszaken. Vreemd.

Asteroid-B612 | 23-08-21 | 12:47

De rechtspraak in Nederland voelt feilloos het sentiment in de samenleving aan.

thanseeuwen | 23-08-21 | 12:46 | 1

Volgens mijn waarneming heeft de gemeente haar huiswerk niet goed gedaan. Die had géén bewijzen voor drie jaar fraude, wel voor ca. anderhalf jaar en dat is toegewezen. Die trut moet zich schamen, nee procederen. Gratis geld is kennelijk ingeburgerd, nu de ontvangers nog.

P. Breidel | 23-08-21 | 12:57

Zo zat het toch? [...] De inwoonster kreeg vanaf 2015 een uitkering en had ook recht op toeslagen. In 2018 bleek dat zij sinds 2015 geen aantoonbare uitgaven voor levensonderhoud had gedaan, maar wel in het bezit was van een auto en een motor 'uit het duurdere segment' [...].
Kortom het systeem (gemeenschapsgeld) fucken. Dat ze € 2800 (veel geld voor een bijstand genietster toch??) moet terugbetalen, zegt mij genoeg.

P. Breidel | 23-08-21 | 12:44

Je moet ook niet aan de verkeerde kant van de maatschappij gaan staan graaien. Beter richt je de stichtig voor het behoud van het lieve heersbeestje op in een wijk naar keuze en benoem je jezelf tot algemeen directeur. En dan natuurlijk gelijk subsidie aanvragen. Toegeven, hier moet je wat voor doen

Mark van Leeuwen | 23-08-21 | 12:25 | 1

Of je maakt jezelf Directeur Transparency International. Hoef je niet veel voor te kunnen of te doen. Beetje corrupte politici uit de wind houden met wat schijnrapportages en daar rijkelijk voor betaald worden met gesubsidieerde gelden. Je moet daarvoor wel een D66 gefaalde ex politica zijn in de volledig niet transparante baantjes carrousel.

forecastle | 23-08-21 | 12:36

Getver. Zit het allemaal toch wat ingewikkelder in elkaar. Krijg de indruk dat die mevrouw aardig kan hosselen. Wel vreemd om een oude BMW te kopen. Hoge wegenbelasting, hoog benzineverbruik. Duur in de verzekering. Maar ja, je zit natuurlijk niet in de bijstand omdat je hele goede keuzes maakt in je leven

Otto Normal | 23-08-21 | 12:24 | 1

Ze heeft een dure auto en een motor

TentakelChinees | 23-08-21 | 12:40

Gemeentes gedragen zich in sommige gevallen als bewindvoerders. Als je bijstand hebt, ben je de sjaak in dit opzicht.
Maar probeer is via de WMO voorzieningen aan te vragen. Daarbij zijn er grote verschillen per gemeente. Geldt ook voor bijstand. Het is allang bekend dat.deze verschillen per gemeente, knagen aan de rechtsgelijkheid. Maarja, de 2e kamer is een tandeloze tijger.

Krijgtheenenweer | 23-08-21 | 12:21

administratie-, gespreks- en proceskosten waren waarschijnlijk een veelvoud van de 7000 euro. Hieruit trek ik de conclusie dat dit vooral een bijwerking is van de breaucratische processen in de samenleving en inhoudelijk niet heel belangrijk is.

maar tegelijkertijd: overheidssteun in een vangnet, om te voorkomen dat iemand op straat komt, verhongert, etc. Dus logischerwijs had ze haar voertuigen moeten verkopen voor ze bijstand kreeg.

zeeman73 | 23-08-21 | 12:21
-weggejorist-
FuckMyLife | 23-08-21 | 12:20 | 3

7000 Euro? Daar koopt Hugo de Jonge precies twee paar schoenen van...

rooiesaus | 23-08-21 | 12:19

Er worden nou eenmaal mensen geboren die niet kunnen tegen de druk van een 40-urige werkweek of het moéten presteren op de momenten waarop het gewoon niet wil. Die mensen hebben al wel eens een baantje gehad maar keer op keer ging het mis. Oprotten dus.
Ook voor dit soort mensen is de bijstand. En ja, dat ziet er soms uit als mensen die lang leve de lol leven. Zonder de bijstand struikelen we op straat over de zwervers. En dat willen we ook niet.

Leptob | 23-08-21 | 12:18 | 1

Er is ook niets mis met de bijstand, wel met mensen die er misbruik van maken. Niet willen/kunnen werken betekent ook dat je sommige dingen niet kan betalen. Zoals een BMW, een motor en lange vakanties naar het buitenland.

JRShield | 23-08-21 | 14:42

Lekker dit! Uiteindelijk €2800 terugvorderen en ca €5000 kosten maken, om die €2800 terug te vorderen. Hoe je niemand over.

LJSarz | 23-08-21 | 12:17

Maar zou je haar doen?

geenjagergeenneeger | 23-08-21 | 12:17 | 1

Ik twijfel...

Stijlloze bezoeker | 23-08-21 | 14:29

En ondertussen blijft de Haagse kliek, massaal gratis Miele's van 1300 euro per stuk weggeven aan elke malloot die daar om vraagt en/of eist, behalve aan de Nederlander. Wat zijn wij toch een bijzonder gaaf vaasje geworden.

deja_view | 23-08-21 | 12:11 | 1

Precies!

Man-Bijt-Hond | 23-08-21 | 12:11

Ik begrijp de gemeente Wijdemeren niet helemaal dat dit op die boodschappen probeert te verhalen.
Als je in de bijstand komt moet je eerst jouw eventuele eigen vermogen aanspreken.
In dat licht is de aanschaf van een motor en auto op zijn minst vreemd te noemen.

Datzullenwenogweleen | 23-08-21 | 12:10 | 4

@IslamPislam | 23-08-21 | 12:13:
Het bedrag aan spaargeld wat je mag hebben dient gebruikt te worden voor onvoorziene kosten zodat je bij het stukgaan van je wasmachine niet ook daarvoor bij het subsidieloket hoeft aan te kloppen.

normanius | 23-08-21 | 12:17

De aanschaf van een motor en auto is inderdaad vreemd te noemen, maar misschien had ze beide voertuigen al voordat ze beroep deed op de bijstand. Het gaat om erg oude voertuigen.
In dat geval gaat het om het aanhouden van twee voertuigen, niet de aanschaf. Ook vreemd wanneer in de bijstand, want wegenbelasting, maar niet zo vreemd als de aanschaf ervan.

koeberg | 23-08-21 | 12:21

@normanius | 23-08-21 | 12:17: Zou best kunnen, maar de auto zou best aangemerkt kunnen worden als onvoorziene kostenpost als het ter vervanging is aangeschaft. De Harley lijkt me een ander verhaal.

IslamPislam | 23-08-21 | 12:23
▼ 1 antwoord verborgen

UniIever zag dat het goed was

Piet Karbiet | 23-08-21 | 12:10 | 1

Rutte is van de Unilever.....

dathoujetoch | 23-08-21 | 12:24

Gelul in de ruimte! Laat die vrouw met rust! Dit land zit vol schijnheiligen,ga Rutte en z'n eencelligen of werkgevers aanpakken. Triestelingen.

Man-Bijt-Hond | 23-08-21 | 12:10 | 3

Dat argument noteer ik ook gelijk even, dank!

ruud76 | 23-08-21 | 12:17

Werkgevers/ondernemers aanpakken, dat is allemaal tuig zeker.
Bijna alles wat u aantrekt, eet, gebruikt komt bij een bedrijf vandaan. Succes zonder. Gooi eerst de telefoon en computer maar weg waarop u typt, het komt bij types vandaan die je moet aanpakken!!

donkieshot | 23-08-21 | 12:57

Wie is hier nou een eencellige? zonder werkgevers zit *jij* ook in de bijstand. En als je dan fraudeert zoals deze mevrouw, gaan ze jou ook aanpakken.

Svliegen | 23-08-21 | 18:46

Ik lees in het vonnis dat haar moeder al 46 jaar de boodschappen voor haar doet. Dat lijkt mij ook niet helemaal normaal.

drunkenpaws | 23-08-21 | 12:08

Is dit nieuw? Zo'n 20 jaar geleden had je al 'arbeidsmigranten' met bijstand en 2 huizen (en 6 kinderen) in Antalya.

derksje | 23-08-21 | 12:07

Die ruim 7000 euro boodschappen staat gelijk aan ongeveer tweederde van het jaarinkomen van een alleenstaande in de bijstand.

oran | 23-08-21 | 12:06 | 1

En daarom gaat het natuurlijk ook niet maar over één jaar

Hoezo ben ik een lul | 23-08-21 | 12:44

Moraal van dit verhaal: Kash is king.

Ivoren Toren | 23-08-21 | 12:06 | 3

Inderdaad, wat niet in het zicht is, kan ook niet afgepakt worden.

Zoelense Hobbyboer | 23-08-21 | 12:09

"Ja mevrouwtje, sociale recherche...Huisbezoek. U bent wettelijk verplicht ons toegang tot uw woning te verschaffen. Het gaat hierom : Een anonieme tipgever bracht ons ervan op de hoogte dat u twee TOMATENPLANTJES op uw balkon zou hebben staan. Ons fraude opsporings taskforce team heeft dat na enig veld onderzoek kunnen bevestigen. Dat u zelf illegaal tomaten kweekt zullen wij door de vngers zien, maar u had dat wel moeten opgeven..." Enz.

Asteroid-B612 | 23-08-21 | 12:58

Dat punt van die boodschappen vind ik kleinzielige overheidsbetutteling, maar de regels over bezit en vermogen (ja, daar vallen een auto en een motorfiets volgens de bijstand onder) zijn heel duidelijk.

Veelal staat een gemeente het bezit van een auto(tje) wel toe, zeker als dat de kans op werk vergroot.

Ik ben het dan dus ook deels eens met deze uitspraak, deze mevrouw heeft het gewoon niet heel handig aangepakt en heeft met die Harley haar hand overspeeld.

Wijze uit het Oosten | 23-08-21 | 12:05

Ze had waarschijnlijk ook een advertentie op kinky.nl met om de maand een nieuw nummer.

Henri | 23-08-21 | 12:04

Maar zet als trekker je verwarming op 30 graden, 6 weken moederland, ruime gift aan nietuittespreken en niemand doet je wat.
Prima als ze dit bij alle profiteer tuig handhaven maar ik vermoed dat de ene de andere niet is qua beleid.

28 | 23-08-21 | 12:04

bijstand, zonnepaneelsubsidie, toeslagen, ontwikkelingsgeld allemaal gratis geld in de perceptie van de ontvanger, maar niet heus wordt opgehoest door belastingen en accijnzen. Fraudeurs keihard aanpakken of slimme Sywerts het onmogelijk maken. Vastgoed in het buitenland en uitkeringen in Nederland ook zoiets

HetOorAakel | 23-08-21 | 12:02

Wat leren we hiervan?
Je moet wekelijks €75,- overmaken naar mamma met omschrijving “boodschappen”, zodat mamma dit cash weer terug kan geven. Verder hoef je dus niks te veranderen, dan had er dus niks aan de hand geweest.

KritischeKrikker | 23-08-21 | 12:01

Volgende keer staatje erbij van fraude in Nederland. Dan zie je hoe miniem uitkeringsfraude is en hoe enorm witwassen hier is. Enig inlevingsvermogen lees ik hier niet terug. Issue maken van een paar boodschappen is hardvochtig en kleinburgerlijk.

StiekemeBunzing | 23-08-21 | 12:01 | 3

Als mevrouwtje handophouder geen motor en auto had gekocht ja. Nu nee. Wil je een auto en motor? Ga maar werken.

TheBigKirth | 23-08-21 | 12:04
-weggejorist-
ZureSloot83 | 23-08-21 | 12:06

@ZureSloot83 | 23-08-21 | 12:06: rijkeren betalen in NL veel meer belasting dan minder rijken. Alleen de alleralleraller rijkste 0.1% kan met trucs belasting ontduiken/ontwijken. Dat aanpakken zet overigens weinig zoden aan de dijk. In totaal gaat het om een relatief klein bedrag.

Svliegen | 23-08-21 | 18:49

Oh, ik lees hier wat anders:
"De vrouw kreeg sinds 2015 een uitkering en toeslagen. In 2018 bleek dat zij bijna niets had uitgegeven aan levensonderhoud, maar wel kocht ze volgens de gemeente een auto "uit het duurdere segment" (een BMW) en een motor, een Harley Davidson.".

Dus ze kocht die vervoersmiddelen in haar bijstandperiode. Dat zou ik dan ook niet accepteren, zeker niet als je het onderhoud niet kan bekostigen.

Jos Tiebent | 23-08-21 | 11:59 | 1

Op het bijna niets uitgeven aan levensonderhoud is ze dus nat gegaan.
Dan gaan ze verder graven. Mevrouw is een beetje slordig geweest.

Theodorik1 | 23-08-21 | 13:02

Doe gewoon een basisinkomen (op een lager niveau eventueel) en schaf deze onzin af

van heinde en verre | 23-08-21 | 11:58 | 2

Deze opmerking had ik eerder op Joop.nl verwacht.

prutsclown | 23-08-21 | 12:03

Probleem van een basisinkomen is dat het ook heel veel geld kost, en het nog meer fraude in de hand werkt. Bijvoorbeeld met arbeidsimmigranten uit midden- en Oost-Europa. En wat denk je van de aanzuigende werking van gelukzoekers uit Afrika, Midden-Oosten en Azie. Binnen 10 jaar tijd kost een basisinkomen ons meer geld dan het toeslagencircus nu.

Old_Spice | 23-08-21 | 12:16

Ooit had ik een zus in de bijstand; zij leeft inmiddels niet meer. Mijn moeder pakte het slimmer aan: zij opende voor mijn zus een rekening bij de bank op haar eigen naam (de naam van mijn moeder). Daar stortte ze af en toe wat geld op. Ze gaf het bankpasje plus de pincode aan mijn zus. Dat zal wel fraude zijn geweest. Maar er valt niet fatsoenlijk te leven van een bijstandsuitkering. En nu niet massaal gaan roepen: "Dan moet je maar meer gaan werken". Er zijn genoeg redenen en omstandigheden op te noemen waarom niet iedereen kan meekomen in onze maatschappij. Ik vind het te achterlijk voor woorden dat een of andere ambtenaar je huis mag binnenkomen (wanneer je leeft van een bijstandsuitkering), vervolgens je keukenkastjes checkt op boodschappen en dat vervolgens ook nog eens gaat doorgeven aan de gemeente waar je woont.

Jacobine_Utrecht | 23-08-21 | 11:56 | 10

Vind ik ook.

Pietie | 23-08-21 | 12:56

@Stratum | 23-08-21 | 12:10:
Dat laatste is het grootste probleem. Werken aan de onderkant loont niet. Sterker nog, de uitkeringstrekker heeft de hele dag om bij te beunen op wat voor manier dan ook.
Ik roep het ook al jaren, maak werken aan de onderkant lonend en doe dat middels het schrappen van heffingen en belastingen. Zeg een verschikl van 400 euro in de maand netto, dus echt na aftrek van alles gewoon 100 euro in de week extra in de portemonnee. Kost de werkgever niets extra's en het bespaart de overheid toch minimaal 1/3e van de kosten die ze kwijt zijn aan een volledige bijstandsuitkering. En dat extra geld komt gewoon weer terug in de maatschappij want werkenden zijn eerder geneigd om meer uit te geven en in zichzelf te investeren dan luie thuiszittende dikvreters. Maar ja, dat is probleemoplossend en daar houden wij in dit landje niet zo van.

Graaisnaaiert | 23-08-21 | 13:05

@JohnLocke | 23-08-21 | 12:29: en waarom zou dat zijn denk je? Nog meer gelukszoekers uit het buitenland aantrekken? De concurrentiepositie van NL opblazen? Zelfs de grootste dombo die het allerdomste werk doet een riant salaris bieden? En jij vraagt je geen moment af waar dat geld vandaan gaat komen?

Svliegen | 23-08-21 | 18:53
▼ 7 antwoorden verborgen

Als ze nou die boodschappen gebruikte bij haar moeder, om daar bijvoorbeeld te koken en te eten, had ze dan ook een probleem gehad?

Jos Tiebent | 23-08-21 | 11:55 | 3

Dacht ik ook aan. Moeder kookt thuis voor dochter en brengt het pannetje met een theedoek erover met de tram naar dochter. ZoaIs mijn moeder in de oorIog naar haar ondergedoken broer

Piet Karbiet | 23-08-21 | 12:07

@Piet Karbiet | 23-08-21 | 12:07: Waar zat die ondergedoken broer? Asking for a German friend.

Old_Spice | 23-08-21 | 12:11

@Piet Karbiet | 23-08-21 | 12:07: Vergeet het maar.
Tegenwoordig staat de sociale recherche dan dagelijks te posten
en filmrolletjes vol te schieten.

Theodorik1 | 23-08-21 | 12:52

Terecht natuurlijk. Dat publieke geld is ervoor om de strikte basisbenodigdheden te voorzien voor mensen die dat niet hebben. Als je die op andere wijze zelf kunt regelen heb je dat publieke geld dus niet nodig.

johoost | 23-08-21 | 11:54

Daarom pleit ik voor QR:
-Tanken,
-Boodschappen doen,
-Vakantie overnachtingen,
-Amusement bezoek
-Horeca bezoek.

Zodat deze misstanden direct in de kiem gesmoord kunnen worden.

Remi A. | 23-08-21 | 11:53

Maar stel nu dat de moeder de auto en motor zou hebben betaald (en op haar naam heeft staan, dochter is slechts de gebruiker van beide voertuigen.) en dat de dochter in kwestie zelf haar boodschappen had betaald. Was er dan óók een probleem geweest?

naglfar | 23-08-21 | 11:53

Dus bijstand betekend lekker een dure auto en motor hebben zonder het te melden, op vakantie in het buitenland gaan en dan klagen dat het zo slecht gaat. Ik dacht bijstand is een noodgeld voor mensen die dan niet op straat verhongeren. Ben nu een verwarde man.

jan huppeldepup | 23-08-21 | 11:52 | 5

Zo heeft is het wel bedoeld. Maar men was idealist en voorzag geen misbruik met de bevolking destijds.

Tsja... Nu is het collateral damage geworden. Waar vind U terug? Tussen uw bruto en netto inkomsten.

Remi A. | 23-08-21 | 11:57

@small_town_dude | 23-08-21 | 11:56:
Hoe zit dat eigenlijk. Is bijstand cumulatief, dus al pa en moe beiden geregistreerd staan als werkzoekend krijgen ze dan ook beiden een uitkering? Dan gaat het wel rap, ja.

Graaisnaaiert | 23-08-21 | 13:00

@small_town_dude | 23-08-21 | 11:56: Mensen die nog wat proberen te maken van hun leven hebben last van armoede. Tussen bijstand en modaal is het gewoon hopeloos. Tot aan modaal ga je er netto nauwelijks op vooruit.

Shadowzz | 23-08-21 | 15:40
▼ 2 antwoorden verborgen

..... blijkt ook nog deels zonder het te zeggen in het buitenland te zijn geweest.....
Ben blij dat ze zuinig met haar uitkering omgaat? Om te tanken wip je toch even de grens over?

Tikkie Terug | 23-08-21 | 11:52

Natuurlijk moet er gehandhaafd worden en voor de rest... pennywise, poundfoolish... oftewel, we hebben regels in dit land die mensen miljonair kunnen maken in 5 jaar tijd door gebruik te maken van de zorgwet met hun zorgbureautjes maar een tas boodschappen en een oude auto waar we max 8000 euro terug kunnen halen duwen we voor de rechtbank.

zevensprong | 23-08-21 | 11:52

Een oudere, dementerende man die ik laatst sprak had het nog over roken binnenshuis. Waar je je maar druk over maakt. Beter om je druk te maken over de CdA-minister onder wie de toeslagen van deze 'zielige dame' vallen, Hallo Wopke, al ergens gesignaleerd?

dathoujetoch | 23-08-21 | 11:50 | 1

Die man heeft groot gelijk. Je wordt weggestopt en mag het allerlaatste. wat je fijn vindt, niet doen.

gato | 23-08-21 | 12:28

Een mijner exen ontvangt ook bijstand. Driemaandelijks moet ze haar bankafschriften inleveren. En worden er vragen over haar uitgaven gesteld. Ik blijf het belachelijk vinden dat de overheid zich bemoeit met hoe iemand zijn/haar geld besteedt. Pinnen bij Christine le Duc? Privacy?

Leptob | 23-08-21 | 11:49 | 5

De overheid bemoeit zich met hoe armoedzaaiers ONS geld uitgeven. Heel goed. Graag keihard optreden bij misbruik. Als je je eigen geld uitgeeft wordt je niet op die manier gecontroleerd.

Niffio | 23-08-21 | 12:21

@Jacobine_Utrecht | 23-08-21 | 12:00: Normaal toch, iedereen moet zijn uitgaven opgeven aan de belasting. Vaak leven ze van de bijstand, krijgen de helft van het huis uitgekeerd. kindertoeslag en allimentatie, terwijl de kinderen bij oma bivakkeren. Hebben binnen twee jaar een nieuw huis, waar jeugdzorg voor zorgt en een nieuwe partner. Mijn broek zakt er vanaf.

gato | 23-08-21 | 12:32

Dat doen ze toch alleen als er signalen zijn dat er meer wordt uitgegeven dan er binnenkomt? Vind trouwens dat dat wel veel meer gecontroleerd mag worden, met name bij "ondernemers" die op A-lokaties vage toko's huren waar nooit een hond komt maar waar wel de duurste auto's stoppen. Maar goed, handophouders zullen wel laaghangend fruit zijn, veilig ( als in: ze schieten niet terug en bedreigen je gezin ook niet ) en succes verzekerd want omgekeerde bewijslast.

Graaisnaaiert | 23-08-21 | 12:58
▼ 2 antwoorden verborgen

In sommige mensen zit het profiteren ingebakken. Ik ken een stel dat wegens gat-in-de-hand ziekte in de schuldsanering raakte. Drie jaar op zwart zaad, ondertussen van iedereen lenen en gebruiken, en het eerste wat ze na die drie jaar deden: Een groter huis betrekken en een nieuwe auto aanschaffen. van.... tadaaaa, geleend geld! Zucht, denk je dan.

Beste_Landgenoten | 23-08-21 | 11:48 | 4

@Sinterbikske | 23-08-21 | 12:11: Jawel, mijn vader kan bij de Rabobank een lening krijgen, wel wat lager door die BKR-registratie (minder dan 2 jaar te gaan). Alleen is er op dit moment geen mogelijkheid om een huis te kopen, dus wordt het geld gespaard.

VoltaireJohn | 23-08-21 | 12:17

@Sinterbikske | 23-08-21 | 12:11:
Lening van een particulier, wederom. Dat is het ernstige. Niets geleerd van die drie jaar. Alles moest er voor de buitenkant mooi blijven uitzien.

Beste_Landgenoten | 23-08-21 | 12:18
▼ 1 antwoord verborgen

Ophef omdat een uitkeringstrekker een boete krijgt vanwege het ontvangen van een tas boodschappen: terecht.
Ophef omdat een uitkeringstrekker een Harley Davidson in de schuur heeft staan: terecht.
Alleen maar verliezers in dit verhaal.

Do-na-zi | 23-08-21 | 11:47

Misschien iets voor Boswijk of Omtzigt om het voor haar op te nemen, heftig emotioneel verontwaardigd doen. Vooral doorgaan.
Deze twee zijn een soort van éénmans PVDA veel CDA kiezers zullen genoeg hebben van die twee. Zeg maar dag met je handje CDA. Werkend en oppassend Nederland wil ook weleens dat er naar hun belang wordt omgezien.

G.M.I.M. Pet | 23-08-21 | 11:47 | 1

Kom niet aan Omtzigt, deze man heeft het hart op de goede plaats.

SimpeleZiel | 23-08-21 | 11:49

Ik stel voor dat wij de controleurs van de Gemeente Wijdemeren een hele dikke opslag geven en hen (om te beginnen) inzetten in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.
-
Moet je eens kijken, hoeveel onverklaarbare 'auto's uit het duurdere segment' en 'verblijf in het buitenland' je dan naar boven haalt...

bisbisbis | 23-08-21 | 11:47 | 2

Allemaal petmansen met dikke BMW's? Daar is nog zat te halen

Therapietje | 23-08-21 | 11:53

en heel veel staan er ook nog op een invalidenplek.

small_town_dude | 23-08-21 | 11:59

Voorts ben ik van mening dat de overheid voornamelijk bijstand zou moeten verstrekken in natura. Dus voedselbonnen en geld direct overmaken aan de verhuurder en zorgverzekering.

JohnLocke | 23-08-21 | 11:46 | 6

@BLR | 23-08-21 | 11:50: oh wow. Wordt je telkens weer toegelaten tot die regeling?

H. Caulfield | 23-08-21 | 11:57

inderdaad, mensen die slecht met geld kunnen omgaan moet je geen geld geven.

small_town_dude | 23-08-21 | 12:00

@BLR | 23-08-21 | 11:50:
Wordt het niet tijd dat die een bewindvoerder krijgt dan? Op een gegeven moment kan zo iemand dus niet met geld omgaan of zichzelf redden in geval van problemen, dan lijkt me dat daar dus iets mee is. Handelingsonbekwaam, psychische problemen, whatever. Dan lijkt me het repareren van het lek verstandiger dan telkens maar weer een duur dweilbedrijf in te huren.

Graaisnaaiert | 23-08-21 | 12:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Ze heeft een bmw en een harley op naam staan … ik zie niet dat ze er ook in rijd. Deze dame zou dus ook katvanger kunnen zijn (dwz 50 tot 100€ hebben gekregen om een auto op naam te zetten)

WaltherP99 | 23-08-21 | 11:46 | 1

Lijkt mij meer realistisch. Zou dit gelijk mee uitzoeken, of nee laat maar kun je toch niets mee in dit kutland.

SimpeleZiel | 23-08-21 | 11:50

De gene die denkt dat de hulp van mama enkel een zak boodschappen in de week betrof is naief.

botbot | 23-08-21 | 11:44 | 1

Die mama mag van mij van haar geld dat ze na afdracht van belastingen en premievolksverzkering overhoud toch doen wat ze goed lijkt?

SimpeleZiel | 23-08-21 | 11:51

Eerlijk gezegd, kan me niet erg druk maken over een tas boodschappen. Dat moet die moeder toch lekker zelf weten of ze dochterlief spekt met wat extra blikken bonen? Wat wel irriteert zijn die auto en motor, beide niet zo duur in aanschaf (of wel, dat weten we niet) maar best prijzig in onderhoud. Dat hoeft de belastingbetalen toch niet op te hoesten?

Edoch, zoals een wakker reaguurder voor mij opmerkte: Een subsidie-Tesla wordt ook door ons betaald en dient geen enkel doel. Kost veel en je hebt er niks aan. CO2-technisch dan.

Beste_Landgenoten | 23-08-21 | 11:43 | 1

Dat is ook zo dubbel mijn beste landgenoot. Volk wat in een soepsidie tesla rijd wordt niet met de nek aangekeken, maar de bijstandtrekker wel, terwijl als je alles bij elkaar optelt, dus ook de co2 en carbon footprint … het Tesla volk de maatschappij vaak een stuk meer kost.

WaltherP99 | 23-08-21 | 11:52

Een huisje in Marokko is lastiger te bespieden.

squadra | 23-08-21 | 11:42 | 4

Een druppel, voor de bühne (denk ik):
In 2016 en 2017 is er 625 keer onderzoek gedaan in Turkije, 154 keer in Marokko en in Suriname 130 keer. In Turkije is daarbij dus 17 miljoen aan verzwegen bezit aangetroffen, voor Marokko en Suriname zijn geen bedragen bekend.
De onderzoeken voor gemeenten worden veelal gedaan door het Internationaal Bureau Fraude-informatie (IBF), dat valt onder het UWV. De SVB schakelt vaak de Sociaal Attaché van de Nederlandse ambassade in het betreffende land in.

Gemeenten en de SVB kunnen bij constatering van verzwegen vermogen de uitkering stopzetten en het ten onrechte verstrekte geld terugvorderen. Zo heeft de gemeente Almelo in 2014 een onderzoek gedaan naar 35 uitkeringsgerechtigden met vermoedelijk verzwegen bezit in Turkije. In 21 gevallen werd de uitkering stopgezet. Er werd voor 1,7 miljoen euro aan ten onrechte betaalde uitkeringen teruggevorderd.

28 | 23-08-21 | 12:10

81k per zaak, het zijn ook wel bedragen hoor, als je dat x 500k (min een beetje stommelingen en eerlijken) doet.
=40.476.190.476,19048 spreek het maar uit.

28 | 23-08-21 | 12:14
▼ 1 antwoord verborgen

Kan ze niet deels de auto aan de gemeente geven?
Ik denk aan een achterbank bv., trekhaak en reserveband.

Dan heb je net zo een pakket als waar het demissionaire kabinet legitimatie aan ontleend op te blijven zitten.

Een achterbank om op te zitten.
Aan het stuur horen ze niet thuis

Een reserveband.
Om het plebs te tonen dat het allemaal echt doepel draait.

Een trekhaak.
Op eigen titel kunnen/willen ze niets.
Kan aan de bank gemonteerd worden om naar believen aan te haken bij experts, commissies en niet vergeten Brussel.

Heeft iedereen (deels) waarop aanspraak gemaakt kan worden.
Makkelijker kunnen we het niet maken.

Milton_Styx | 23-08-21 | 11:42

Wel vreemd dat iemand in de bijstand een auto en motor kan rijden.

Diederik_Ezel | 23-08-21 | 11:41 | 4

Mijn ex heeft de beschikking over een auto op mijn naam. Ist auch verboten. Maar ik doe mijn zoontje er een boel lol mee. Eigenlijk heb ik die auto aan junior gegeven, hij mag en kan er alleen niet in rijden.

Leptob | 23-08-21 | 11:43

Motor kunnen ze prima verkopen. Lijkt mij. Maar die auto. BMW uit 2002. Krijg je misschien 2K voor. Ding kost natuurlijk wel nog 100 euro per maand belasting en 4 tientjes verzekering. Maar ik snap dat wel. Want zonder auto, geen werk. En de auto verkopen kan je wel doen, maar wat koop je dan terug, en hoeveel bespaar je dan? En wat als je... etc etc. Die motor snap ik dan weer niet. Dat riekt naar: die mevrouw kreeg neit alleen boodschapjes...

BBRDWR | 23-08-21 | 11:49

@BBRDWR | 23-08-21 | 11:49:
Beide vervoersmiddelen kunnen geschorst zijn, dan heb je geen maandelijkse kosten.

VW, alles ist vorbei | 23-08-21 | 11:58
▼ 1 antwoord verborgen

ik begrijp niet zo goed waarom iemand die een bijstandsuitkering krijgt, hier niets voor terug hoeft te doen

parterretrap | 23-08-21 | 11:40 | 2

Deze vrouw zal ongetwijfeld door haar gemeente aan het werk zijn gezet via de Participatiewet. Dat moet iedereen die in de bijstand zit. Al worden allochtonen over het algemeen met rust gelaten door de gemeente vanwege totaal gebrek aan motivatie of geschiktheid voor wat voor werk dan ook.

Toos Bevergeil | 23-08-21 | 11:52

Zo dacht de VVD van Hans Wiegel bijna 50 jaar geleden, maar dan zijn nu ook watjes geworden dankzij die linkse Rutte. https://www.youtube.com/watch?v=g0f_dFtK2fY

Keyboardspeler | 23-08-21 | 12:05

6.25 per dag aan boodschappen. Dat ben ik alleen voor m'n bier al kwijt

Waakvlam | 23-08-21 | 11:40 | 3

*Boks doen*

Leptob | 23-08-21 | 11:45

@Jos Tiebent | 23-08-21 | 11:53: *Burp*

Same here...

Wijze uit het Oosten | 23-08-21 | 12:21

Ach; als ambtenaar licht je de staat voor miljoenen op (zie Sywert van der Linden) en helpt diezelfde overheid je via een voorkeursbehandeling aan een project waarmee je die miljoenen kunt opstrijken. En een vrouw in de bijstand mag geen boodschappen van haar moeder krijgen? Ga je schamen, overheid.

Toos Bevergeil | 23-08-21 | 11:39 | 2

Ik vind dat ook zo apart af en toe. Voor een tasje 'pikken' bij de action krijg je ontslag. Bij de KLM krijg je ontslag als je een blikje sinaasappelsap pikt.

Maar dan heb je soms ook van die verhalen over werknemers waarvan je oren gaan klapperen en dat werkgevers eigenlijk niet mochten ontslaan van de rechter.

sjef-van-iekel | 23-08-21 | 11:42

Bijstand is een regeling voor hen die een laatste vangnet nodig hebben. Daar mag misbruik uiteraard helemaal niet in worden geaccepteerd.

En daar begint het te knagen: deze mevrouw heeft een moeder die in staat is om een paar honderd euro per week extra te geven in de vorm van boodschappen aan haar dochter, die wegenbelasting, verzekeringspremie, onderhoud en brandstoffen kon betalen van een paas dure, hoewel oude, vervoersmiddelen.

Maar in het kader van rechtsgelijkheid: wat zie ik om mij heen aan overduidelijke levenslange bijstandsgenieters: snelle BMW' s, dure horloges - en die komen er mee weg. Die hebben geen last van dingen als wit privilege. Die doen alles zwart.

Glasgow Argus | 23-08-21 | 11:38 | 3

Ik vind dat er best wel wat lagers dan bijstand mag komen. Soort bed bad brood. En dan bijstand maximaal 5 jaar ofzo.

sjef-van-iekel | 23-08-21 | 11:44

Maar wat als je die auto van ~1800 euro nu rijdt omdat je broertje toevallig veel van BMWs weet en ze dus goedkoop kan onderhouden. Die 100 euro wegenbelasting en paar tientjes verzekering zijn tot daar aan toe... Kun je 5 tientjes besparen, maar een Fiat Panda onderhouden is ook niet gratis. Laat staan dat je die koopt voor 2K. Dus, al met al kan je die best verdedigen... Die Harley is niet logisch. Die kan weg.

BBRDWR | 23-08-21 | 11:51

@sjef-van-iekel | 23-08-21 | 11:44: Na 5 jaar naar het armenhuis? Ik kan je zoveel voorbeelden geven waarbij dit een heel slecht idee is dat ik er niet eens aan begin. Misschien ook een idee om de veenkoloniën dan maar weer te openen?

Bugblatter | 23-08-21 | 12:41

Ik ben geloof ik toch wel team overheid in dit geval.

hustler01 | 23-08-21 | 11:37

Is het eerlijk dat mensen die 40 uur per week werken tegen minimumloon belasting betalen waarvan de overheid gratis geld geeft aan een vrouw die naast een auto ook een Harley Davidson-motor op haar naam heeft staan? Als je motor kunt rijden kun je vast ook werken, non? En dan jaren in de bijstand zitten. En dan eindigt de bijstand alleen maar omdat mevrouw de erfenis krijgt van haar moeder en daardoor teveel vermogen heeft. Vadertje Staat als kostwinnaar in huize bijstand. #TeamOverheid

JohnLocke | 23-08-21 | 11:37

Madame leeft gewoon prima van een bijstandsuitkering. Autotje, motortje, vakantietje, wat boodschappies van mama.. ja lekker leven zo, maar daarvoor is het dus niet bedoeld. De bedoeling, luie kut, is dat je ASAP werkt vindt en aan de bak gaat. In plaats van anderen voor jou te laten werken. Walgelijk volk.

John McClane | 23-08-21 | 11:35 | 2

Dat dus. Werken met je luie reet!

Behangdelul | 23-08-21 | 11:42

Hoho, deels kut.

skoftig | 23-08-21 | 11:46

Dit is gewoon keiharde fraude. Als je familie je wil onderhouden prima, maar je kunt niet daarnaast de bijstand pakken en dan ook gewoon twee vervoermiddelen hebben. Waarom moeten wij voor dat feestje betalen.

BobDobalina | 23-08-21 | 11:34 | 1

Je mag in de bijstand een x-bedrag aan geld hebben ( geen idee hoeveel ). En daar mag je dus ook mee doen en laten wat je wilt. Naar X66-congressen reizen bijvoorbeeld of leuke spulletjes uit Nizjehr kopen, gynpjes aanschaffen om op tafel te gaan dansen maar dus ook puzzel voor kopen, modeltreintjes of el cheapo auto's als je dat wilt. Maar privebezit is natuurlijk iets wat X66 ontmoedigt voor nukubu;'s, of niet dan Bob?
Overigens vind ik dat als mevrouw niets mankeert er weinig reden is om in een bijstandsuitkering te blijven plakken. De bouw, de pakketdiensten, de horeca schreeuwen allemaal om personeel en ook al heeft ze haar Mavo niet afgemaakt, dan nog. Werk zat.

Graaisnaaiert | 23-08-21 | 12:41

Er zijn momenteel meer banen dan werklozen, dus als mevrouw nu nog steeds in de bijstand zit moet ze wat mij betreft alles terugbetalen.
Heeft ze inmiddels een baan gevonden dan mag ze wat mij betreft alles houden. Het gaat niet om de regeltjes, het gaat om de mensen.

C1O2 | 23-08-21 | 11:34 | 1

Geregistreerde werklozen.

BrutusBosch | 23-08-21 | 11:39

Ze had in plaats van een Harley gewoon een enorme hond moeten nemen en flink moeten gaan roken en zuipen... Dáár is de bijstand voor bedoeld namelijk.

Ad Hominem Tu Quoque | 23-08-21 | 11:33 | 4

Zo is het. Binnenroken met de gordijnen dicht.

van Oeffelen | 23-08-21 | 11:43

En af en toe een tattoo.
Eerste levensbehoefte.

Kapitein Sjaak Mus | 23-08-21 | 11:47

@Kapitein Sjaak Mus | 23-08-21 | 11:47: Om vervolgens bij John Williams op de bank huilie te doen over hoe kudt je het hebt…

Ad Hominem Tu Quoque | 23-08-21 | 11:56
▼ 1 antwoord verborgen

Haha, wat een mooi compromisland is Nederland toch. Flik je zoiets in het buitenland dan mag je blij zijn als je niet ook nog het cachot ingaat.

Bon, voor deze mevrouw dan even L'Estate di John Wayne van Raphael Gualazzi. Quello che resta da dire...

www.youtube.com/watch?v=sEiNOLTB0Zg

van Oeffelen | 23-08-21 | 11:33

College krijgt deels gelijk en krijgt € 2.835,41 terug maar moet wel alle proceskosten voor haar rekening nemen € 4.488,-.

2_amazing | 23-08-21 | 11:33 | 2

En wat was het nut van deze excercitie?

Een foei-gesprek zou net zoveel resultaat hebben opgeleverd en de gemeenschap een paar duizend euro hebben gescheeld..

Wijze uit het Oosten | 23-08-21 | 12:10

@Wijze uit het Oosten | 23-08-21 | 12:10:
Signaalfunctie naar de overige bijstandstrekker toe, zo van "jongens, we houden jullie in de gaten".

Graaisnaaiert | 23-08-21 | 12:36

Je moet ook een dubbel paspoort hebben om makkelijk te kunnen en mogen frauderen. Al komt die belasting om de hoek zetten dan roep je gewoon racisme en discriminatie en weg zijn ze.

Hollandse_blauwe | 23-08-21 | 11:33

Dat ze überhaupt een douw krijgt betekent dat ze blank is

BASinnic | 23-08-21 | 11:33 | 4

@Beste_Landgenoten | 23-08-21 | 11:37: tis wat, die deug indoctrinatie…je moet ook eerst even tot 10 tellen en je gezonde verstand aanzetten, daarna pas reageren…

Hollandse_blauwe | 23-08-21 | 11:40

@hustler01 | 23-08-21 | 11:41:
In dit geval heeft zij het witte privilege eerlijk te kunnen worden vervolgd.

Beste_Landgenoten | 23-08-21 | 11:45
▼ 1 antwoord verborgen

Elke keer dat ik die zelfvoldane dikke PvdA tronie van die Herfkens zie moet ik aan dat geval denken.
Mevrouw heeft dus nooit ene cent terugbetaald van die 2 ton.
We zijn allemaal gelijk maar de PvdA top is wat gelijker.

Roadblock | 23-08-21 | 12:12

Als ik een boete krijg, maakt het niet uit wie die boete betaalt, als ie maar betaalt wordt. Of moet terugbetalen aan de belastingdienst, hetzelfde verhaal.
Als moeder die €2800 overmaakt, is het dan ook goed? Of wordt de dochter dan nognaals €2800 gekort?

Leptob | 23-08-21 | 11:32 | 4

@Keyboardspeler | 23-08-21 | 11:46: Ben onlangs vijf weken naar een gedragsherstelkamp in Noord-Korea gestuurd. Ik word voorlopig (wellicht altijd) na mijn vrijlating extra in de gaten gehouden.
Oftewel de huishoudelijke regels te ruim geinterpreteerd.

Leptob | 23-08-21 | 11:52

Theoretisch wordt dochtertje nogmaals aangepakt. Die 2800 van Ma moet zij aanmelden bij de gemeente. Ga er maar vanuit dat de gemeente over een jaar met veel belangstelling de bankafschriften komt bekijken.

P. Breidel | 23-08-21 | 18:00
▼ 1 antwoord verborgen

De overheid bepaalt dan ook graag zelf wat er van hun door legale afgepersing verkregen belastinggeld wordt gekocht: Tesla's voor de boven u gestelden, en geen walmende BMW's uit 2002, mevrouwtje!

Professor Superhirn | 23-08-21 | 11:32 | 3

Waarom zou ik een Tesla aanschaffen, terwijl een elektrische Chinese auto nog meer kan en heeft dan die Tesla? En nog eens goedkoper is.

VoltaireJohn | 23-08-21 | 11:34

MiIjardensteun aan de KLM. Harm Kreulen, directeur KLM Nederland, is vrijdag 20 augustus benoemd tot ambassadeur van Bonaire. www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego... Bananen

Piet Karbiet | 23-08-21 | 11:55

@VoltaireJohn | 23-08-21 | 11:34:
Waarom zou u China meer spekken dan nodig is? U wilt toch geen economische kolonie van dat land worden?

Graaisnaaiert | 23-08-21 | 12:35

Hier in de buurt ook allemaal niet werkende jongemannen in dure auto’s, ook bijstand?

amateurrr | 23-08-21 | 11:32

Het is naaien of genaaid worden.

Reebensteeltje | 23-08-21 | 11:31

€2800 is zo'n beetje een nieuwe bandenset voor een Harley, kan die 'arme' dame vast wel missen, Is trouwens al bekend wat haar bijverdiensten waren om alle vakanties en het rijdende materieel te bekostigen? Een wietplantage of hookers.nl?

Festen | 23-08-21 | 11:31

Zit er nog deels profilerings achtergrond aan?
daar is de belastingdienst heel goed in, deels dan.

TijdelijkOptimist | 23-08-21 | 11:31

Ze had lekker alles moeten terug betalen. Regels zijn regels.

Schepvogel | 23-08-21 | 11:31

De uitspraak is duidelijk. Geef dus een bijstand ontvanger altijd contant geld in een enveloppe onder de toonbank, of koop boodschappen en geef deze af buiten om de hoek. En houd je mond is altijd mijn advies. En is tot heden goed gegaan. Er is veel te regelen onderling.

Breakdance | 23-08-21 | 11:31 | 1

En ga het niet als tegel op geenstijl uit de doeken doen? Lees u mee UWV?

JWZ_JMK | 23-08-21 | 14:29

En tetecht. Bijstand wordt opgebracht door de hoge belastingdruk op de werkende, om sloebers niet af te laten glijden naar zwervers.
Een BMW en harley zijn niet alleen duur in aanschaf, maar vooral ook duur om te rijden. Duurder dan de meeste werkende kunnen betalen.
Gewoon misbruik van bijstand dus.

geheelvergeter | 23-08-21 | 11:30 | 2

Ik ken de mevrouw verder niet maar dat tasje boodschappen lijkt me niet het probleem. Geheelvergeter heeft hier wel een punt.

Therapietje | 23-08-21 | 11:48

Een auto om te solliciteren lijkt me een hele zinnig investering. Zie jij jezelf al naar een bedrijf buiten een grote stad gaan met het OV? Los van de kosten, 10 tegen 1 dat je vertraging oploopt en ben je voor niks geweest. Zonder privevervoer redt je het niet meer en de fiets? Sja. Je wilt er toch wel een beetje representatief uitzien tussen die andere 50 kandidaten...
Maar goed, misschien vond mevrouw het ook wel lekker, alleen de lusten van de bijstand maar niet de lasten. Dat kan natuurlijk ook. Zou er zelf niet aan moeten denken, al die controle, al die verantwoording die je moet afleggen voor die paar knaken, brrr.

Graaisnaaiert | 23-08-21 | 12:33

Een BMW van bijna 20 jaar uit, paar duizend euro maximaal. Wat zit er onder dit segment? Een fiat panda uit 1982?

zegmaarwij | 23-08-21 | 11:30 | 3

Wat dacht je van wegenbelasting, onderhoud, benzine.?

Wordt wat lastig met gewone bijstand

Roos | 23-08-21 | 11:32

Fiat Panda, leuke Pizza auto's

Suncatcher | 23-08-21 | 11:37

@Roos | 23-08-21 | 11:32:
Wegenbelasting is zo'n 50 euro per maand schat ik. Verzekering voor zo'n ding kost geen drol, je rijdt alleen als je hem nodig hebt. Enige wat duur kan worden is de APK maar daar kun je geld voor opzij leggen. Geen idee trouwens wat je in de bijstand aan eigen geld mag hebben maar als je 2500 euro mag hebben gaat het de sociale dienst toch niet aan of je daar puzzels voor koopt, schoenen of een auto? Weet wel dat je niets mag krijgen, want dat wordt als inkomen gezien maar bij non-foods kun je toch altijd zeggen dat je het hebt geleend?
Enfin, beste is gewoon om aan de slag te gaan, heb je dat hele gezeik niet.

Graaisnaaiert | 23-08-21 | 12:29

Je hoeft geen bijstandsuitkering te hebben, je kan ook gaan werken.

El Rico Grande | 23-08-21 | 11:30

Harley verkopen, €2800 terugbetalen; ik zie het probleem niet? Of gewoon gaan werken natuurlijk. Als allerlaatste oplossing uiteraard. Dat wel…

Stijlloze bezoeker | 23-08-21 | 11:29 | 1

Ze werkte al, namelijk bij haar moeder (volgens haar eigen zeggen), en was dus niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Naar mijn mening moet ze de hele bijstand (en wel bruto) over die hele periode terugbetalen + een boete wegens fraude (niet aangeven bezit van motor/auto, niet aangeven informeel werk, niet aangeven vakantie buitenland).
Dus inderdaad: spul verkopen en aflossen en gewoon gaan werken, want ze heeft bewezen dat ze dat wel kan.

langelat | 23-08-21 | 17:30

Hoeveel duurder was de auto? En hoe oud was deze?

AntiZanicz | 23-08-21 | 11:29 | 4

BMW uit 2002, 2500 euro.

JWZ_JMK | 23-08-21 | 11:48

@JWZ_JMK | 23-08-21 | 11:48:
Is dat tegenwoordig al het duurdere segment? Nou ja, als ze hem voor het zoeken naar werk heeft aangeschaft kan dat toch geen probleem zijn? Hooguit voor de milieumaffia maar die kleine 3 cilinder rugzakjes van tegenwoordig kosten 2ehands al een veelvoud van 2500 euro. Maar mevrouw had het ook wat snuggerder moeten aanpakken, gewoon een paar keer per week bij moeders gaan eten. Ben je ook weer van die sociale verplichting af. Maar belangrijker nog, is ze inmiddels alweer aan het werk? Horeca, pakketdiensten en de bouw staan overal te springen om personeel dus geen excuus meer om lang in de bijstand rond te hangen als je niks mankeert. Hophop, handjes laten wapperen.

Graaisnaaiert | 23-08-21 | 12:21
▼ 1 antwoord verborgen

Dan moet mevrouw het Ministerie van VWS even bellen, want daar is die voormalig premiejager van Toeslagen nu Secretaris Generaal.

De Pilsvogel | 23-08-21 | 11:29

De roverheid.

Hahaahah goed gevonden. Roverheid! Manman. Ik lig in een deuk.

Knufter | 23-08-21 | 11:28

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino