Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Paul Brink bij Humberto: "Het gaat niet om mij"

Ah okay, we dachten het even nadat je voor elke (regio)camera stond en maar niet ophoudt likes te harken met tenenkrommende LinkedIn-posts die niet over jou gaan.

Ten eerste: Frédérique total champ. Net 14 jaar, heel recent nog zwaar toegetakeld, een moeilijke gezinssituatie, een gender-orientatie die buiten de norm valt. En dan zo rustig op prime time zitten, geen moment hoog in de adem, zelden over je woorden struikelen, schouders laag en gewoon zeggen wat je wilt zeggen. Dat kan niet iedereen van 14. Al wachten we nog wel steeds met smart op hoe de verdachte en andere betrokkenen het incident ervaren hebben, want dat verhaal klinkt tot nu toe best wel anders, maar goed.

En toen deze bijdrage, toen haar gevraagd werd waarom ze zich zo vergevingsgezind opstellen naar de verdachte:

"Ik heb natuurlijk ook heel veel gedoe gehad qua familiezaken, juridisch, rechtbanken, al dat soort dingen. En dan vond ik natuurlijk iets heel erg dramatisch, jammer en verdrietig eigenlijk. Dat iemand dat kan overkomen, om heel veel politie-zaken en juridische zaken op zo'n jonge leeftijd mee te maken. (...) Ik heb het meegemaakt, ik vond het niet leuk."

Vervolgens wendde meesterinterviewer Humberto zich tot vader Paul Brink, en vroeg hem hoe het gezin gereageerd heeft op "heel veel berichtgeving rondom jouw verleden". Te weten: drie vonnissen en één lopende zaak. Poging tot afpersing van ouders middels de bedreiging van kinderen, mishandeling en vernieling, wapenbezit inclusief geluidsdemper, door een arrestatieteam uit z'n auto getrokken, een spoor van faillisementen en een lopende witwaszaak. 

Paul Brink: "Maar daar gaat het niet om. Het gaat om de discussie dat een 14-jarig meisje in elkaar wordt geslagen omdat ze niet wil zeggen wat een ander wil dat zij zegt."

Meesterinterviewer Humberto: "Het is niet relevant wat jouw achtergrond is en wat er aan de hand is met wat dan ook?"

Paul Brink: "Nee natuurlijk niet. (...) De discussie moet worden gevoerd over de jongens en meisjes die nu thuiszitten en niet tegen hun vader of moeder durven te zeggen wat voor een gevoel ze hebben. Of niet tegen de ander durven zeggen 'ik hou van jou', tegen wie zij dat willen. Daar gaat de discussie over en niet over mij."

Meesterinterviewer Humberto: "Zit je er ook zo in, Frédérique, over het verhaal rond je vader?"

Frédérique: "Ja, zeker."

Helder! Twee fragementen na de breek, hele aflevering hier.

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Ik wil gewoon een kutmocro zijn die vraagt of jij jongen of meisje bent. Of mag dat toevallig weer net niet soms?

SaintNick | 13-08-21 | 00:50

Ben toch wel benieuwd naar dat “andere verhaal” van de verdachten…

Eucalyppta | 12-08-21 | 20:52

Ik trek die umberto zo slecht... Zo nep die kerel.

heppykemper | 12-08-21 | 19:33

Pauw verbergt het tegenwoordig wel beter, professional. Maar eenmaal aan tafel, vroeg of later moet ie erin volgens afspraak. Dus rijtje Tan Marco. Moederskindjes. Doe je er aan.

Lukiluuk | 12-08-21 | 18:04

Tan heeft toch ook net als oa die Italiaanse nep artiest zijn stokbrood ergens geparkeerd waar moeder de vrouw niets van wist. Zie de paralellen met het geslijm daarna.

Lukiluuk | 12-08-21 | 17:49

Tan kan prima babbelgesprekjes leiden in de avond. Wie en waarom heeft ooit beweerd dat Humberto kritisch zou zijn?!? Dat is Beau ook niet, alleen Jinek.

Het brein erachter | 12-08-21 | 17:42 | 1

Wel na de gebruikelijke twee glazen bier.

Toverkol | 12-08-21 | 18:23
-weggejorist-
MrTrue | 12-08-21 | 16:41 | 1

Als je 14 dagen in voorarrest hebt gezeten, dan moet er toch heel veel aan de hand zijn?

apek00l | 12-08-21 | 15:44

Frederique is een jongen, geen meisje. Nauwlettend gekeken naar zijn gebit waar wat tanden uit zouden zijn geslagen. Implantaten?

Willibald von Klúúúk | 12-08-21 | 15:23 | 7

Implantaten denk ik niet, dat duurt over het algemeen veel langer maar een kroon of composietvulling kan gemakkelijk.

Gravin v Kippenbouth | 12-08-21 | 18:35

@Het brein erachter | 12-08-21 | 17:38: Verklaar je nader.

Willibald von Klúúúk | 12-08-21 | 20:01

@Gravin v Kippenbouth | 12-08-21 | 18:35: Een kroon of composietvulling wordt op of in een tand/kies aangebracht. Als deze er niet zijn heb je aan kronen of composietvullingen niets. Dan blijft alleen implantatie als mogelijkheid over.

Willibald von Klúúúk | 12-08-21 | 20:05
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
RGV42 | 12-08-21 | 15:11 | 1

Vreemd dat ze de legendarische woorden "Ik ben wie ik ben en jij mag zijn wie jij wil zijn" niet meer kan herinneren. Pa wist het de vorige keer wel te vertellen.

Bierwormpje | 12-08-21 | 14:23 | 1

Alleen dat Laat me met rust. Heeft pappie die slogan zelf verzonnen?

Toverkol | 12-08-21 | 18:25

Toch denk ik dat Peter R. de allesweter was ingeseind en oorlog had gemaakt met hem aan tafel . Helaas ..... mooie tv die ons is onthouden . Humberto is gebakken lucht , net als de rest die zonder onderzoek deze nieuwe Jezus aan tafel had .
Wat een amateurisme .

Castor12 | 12-08-21 | 14:20 | 1

En hij is ook zo nep... Ik trek die vent gewoon niet, als die kop voorbij komt zap ik direct verder.

heppykemper | 12-08-21 | 19:34

Een meisje van 14, die zegt:" Ik val niet echt op mannen", daarbij denk ik wat.een rare woordkeuze. Een meisje dat zich zo weloverwogen uitlaat en dan daar zo expliciet het woord mannen gebruikt.... deze hele kwestie voelde al niet goed en dat gevoel blijft.

Krijgtheenenweer | 12-08-21 | 13:48 | 7

Duiding of niet, mensen die het hebben over "die meisje".... Ik haak af.

Het brein erachter | 12-08-21 | 17:40

Mee eens. Normaler was geweest ik val niet op jongens. Meisjes van die leeftijd doen sowieso niets met mannen.

Spekjehersendood | 12-08-21 | 19:04
▼ 4 antwoorden verborgen

Die Tan is zo tenenkrommend slecht in dit vak. De man is een poseur. Veinst een kritisch interviewer te zijn, veinst bij het irritante af compassie voor iedere gast maar bovenal, hij heeft een gebrek aan intelligentie. Helaas, de knulligheid en onechtheid spat van het scherm af.
Echt joh, ga weer lekker langs de lijn staan bij voetbalpotjes, veel beter.

Ad Fundum | 12-08-21 | 13:43 | 5

@Schoorsteenveger | 12-08-21 | 14:09:
Ik vermoed dat je gelijk hebt.
Denk wel Tan van zichzelf denkt: ik bén een meesterinterviewer! Niet beseffende dat-ie enkel geselecteerd is vanwege zijn eindeloze nietszeggendheid en zijn 'tan' zal ook wel een rol hebben gespeeld.

Ad Fundum | 12-08-21 | 15:08

@Ad Fundum | 12-08-21 | 15:08: Als iemand continu tegen jou zegt "wat ben je goed", dan ga je op een gegeven moment dat zelf ook denken. En daar is de GL/D66'er dus ook dagelijks mee bezig om iedere andersgekleurde te adoreren met "wat ben jij goed".

Grachus | 12-08-21 | 17:00

Jeroen Pauw is een van de weinigen op de NPO, en commerciëlen, die nog kan interviewen. Helaas zit hij ook in het format van een uurtje programma maken met daarin verschillende gasten en thema’s en natuurlijk de lollige break met filmpjes. Dan blijft er weinig tijd over voor diepgang, kan je nog zo goed zijn.

Logtenberg is ook wel OK? Heb wel eens iets gezien, maar kijk nu echt te weinig (vanwege lage kwaliteit Op1). Iemand een idee over hem?
Thijs van de Brink is toch wel vrij vakbekwaam, maar bij vlagen. Verder kan ik niet zo tegen z’n uitstraling en is zeker geen Jeroen Pauw.

Eigenlijk mis ik een wekelijks praatprogramma waarin 1 gast met 2 vaste gespreksleider onder genot van een drankje en nootje en chips anderhalf tot twee uur aan de praat is. Mag best op internet, bij een onafhankelijk weblog bijvoorbeeld.
Bestaat zoiets, iemand een idee? Redactie GS wat vinden jullie daar nu van?

Nuuk | 12-08-21 | 20:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Die bovenste foto spreekt boekdelen: Een "vader" met priemende ogen die het kind controleert of het het wel goed doet wat het opgedragen is? Goed gekozen!

Ik vraag mij af hoe Brink had gereageerd als hem alleen een plekje achter de coulissen was toebedeeld, omdat het gisterenavond uitsluitend om het verhaal van Frédérique zou gaan? Zou hij dat geaccepteerd hebben?

BadPatNL | 12-08-21 | 13:10

Verdachte (14) mishandeling Frédérique mag proces thuis afwachten.
De 14-jarige jongen die is opgepakt voor het mishandelen van de eveneens 14-jarige Frédérique uit Amstelveen, is op vrije voeten. Hij mag het vervolg van zijn proces thuis afwachten, heeft de Raadkamer bepaald. 
Bron: NH Nieuws
www.nhnieuws.nl/nieuws/290191/verdach...

MK27 | 12-08-21 | 13:04

"Of niet tegen de ander durven zeggen 'ik hou van jou', tegen wie zij dat willen."
Tja, kinderen van 14 die ik hou van jou zeggen. Sorry, dat op zich is al een brug te ver. Kinderen van 14 hebben nog niet echt een idee wat ik hou van jou betekent. Ja ik hou van jou oma, opa, papa, mama, broertje of zusje.
Maar dat houden van bedoeld Paul niet. Daarbij komt nog dat Frederique via papa en mama een niet zo'n mooi voorbeeld heeft gekregen van 'ik hou van jou'. Vind je het gek dat ze dat "niet durft te zeggen tegen wie ze dat wil" ?
Laat kinderen van 14 gvd gewoon kinderen van 14 zijn en trek ze niet mee in jou zieke door en door verrotte geestesspinselen lul. Het is gewoon jou schuld. Frederique kan dan wel een totale champ genoemd worden hier op GS, ze is een totaal Champ die geen enkele zekerheid en veiligheidsgevoel heeft meegekregen van papa en/of mama.

grapo | 12-08-21 | 12:34 | 5

Dat kinderen van 14 nog niet weten wat 'ik hou van jou' inhoud en daarom een brug te ver is ben ik niet met je eens.
Kinderen van 14 zeggen heus wel 'ik hou van jou' en ook als hun ouders geen goed relatie hebben. Ik durf zelf te beweren dat ze het juist dan zeggen omdat ze de aandacht van huis uit missen en dus aanvullen met aandacht van anderen.
Vergeet daarnaast niet dat er van kinderen steeds meer verwacht wordt en daardoor steeds jonger tot volwassenheid worden gepushed.
Kijk maar naar de wens om kinderen al vanaf hun zestiende te laten stemmen, want 'meebeslissen over hun toekomst'.
Kijk naar Greta Thunberg die als een orakel op handen gedragen werd omdat ze het 'zo goed zag'.
En ouders zien dit ook, en ouders willen ook dat zij, door hun kind heen, daar aan mee kunnen doen.
Dus gaan die kinderen naar sport-, bij en theaterles. En is er een voice junior (waar je steeds meer kinderen ziet op een carrièrepad en minder kinderen zoals in de playback show).

En dat is denk ik dat we hier ook zien. De papa van Frederique die (met medeweten van Frederique(?)) zijn dochter op het carrièrepad van LGBTQ spokeswoman duwt om dadelijk à la Greta voor grote groepen 'oe' en 'ah' roepers haar visie, over hoe de rest van Nederland met de LGBTQ gemeenschap dient om te gaan, te verkondigen.
Op deze manier kan je een leuk businessmodel opbouwen en lange tijd van je mening je werk maken.

Het zou mij niets verbazen als het werkelijke verhaal het volgende is.
Frederique wordt steeds in de speeltuin gepest door hetzelfde groepje gasten.
Papa realiseert dat dit ten gelde te maken is en laat Frederique bij de eerste de beste confrontatie deze doorgaan tot het fout gaat.
Klappen vallen en de basis is gelegd om een politieke versie van Nicky de Jager te lanceren..

Johanvb | 12-08-21 | 13:51

@Johanvb | 12-08-21 | 13:51: Allemaal leuk en aardig. Maar een kind van 14 zegt ik hou van jou met een totaal andere mening over wat dat betekent. Ik hou van opa en oma enzo. Maar dit hele gedoetje gaat over gender en wat niet meer. Een kind van 14 begint zichzelf net te ontdekken op dat gebied. Als ze de kans krijgt omdat überhaupt zelf te ontdekken. Nee zoals papa het bedoeld, dat weet een 14 jarige niet.

grapo | 12-08-21 | 14:46

@Johanvb | 12-08-21 | 13:51:
Best een valide theorie als je het mij vraagt, Btw de ogen van die man - scary as hell!

2tribes | 12-08-21 | 22:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Humberto, Op1, Shownieuws, etc zijn entertainment programma's met nul nieuwswaarde. Het zijn geen objectieve journalistieke programma's. Die bestaan niet meer. Niet op de tv, noch op papier. Het gaat om doelgroepen, kijkcijfers en oplagen. Ofwel: Het draait om geld. Objectiviteit en onafhankelijkheid zijn daarbij geen issue. Dus we kunnen ons wel opwinden over de items in die pulpprogramma's maar daarvoor zijn ze niet bedoeld. Internet heeft "kliks" en tv heeft kijkcijfers. Dát is de realiteit. En die realiteit is levensgevaarlijk want dát is wegkijken, toestaan en indirect medeplichtig zijn met alle maatschappelijke shit waarin we ons thans bevinden. Maar goed....

Opblaas_boot | 12-08-21 | 12:14 | 1

Het niveau van Op1 schommelt wel sterk, afhankelijk van welk duo er zit. Geen van allen zo goed als Pauw in zijn eentje helaas.

Het brein erachter | 12-08-21 | 17:45

Binnenkort Pa Onrust bij Umberto? Smullen!

Odin | 12-08-21 | 12:04

Wat ik mij afvraag... Krijgen deze lui wel banen in de echte wereld die niet gesubsidieerd worden?

Remi A. | 12-08-21 | 12:00

Waardeloze interviewer die Tan, stelt niet eens de vraag of het nou een jongen of een meisje is.

McStuiver | 12-08-21 | 12:00

maar hoe is t nou met de kopschoppers?

Dr.Utker | 12-08-21 | 11:57

Totale flauwekul dat transgenderisme. Lees de Telegraaf maar eens: transgenderisme-beperkt-ons-in-onze-vrijheden

DeFeitenOpEenRij | 12-08-21 | 11:51 | 1

Yep, speciaal fe vrijheden en veiligheid van vrouwen.. en wat doet meerderheid van NLse vrouwen? Ze juichen dit toe, want ja, we zijn vooruitstrevend he. Waar zijn de NLse feministen?

feiten_en _cijfers | 12-08-21 | 13:22

Achteraf heeft die jongen van 14 gewoon de verkeerde vraag gesteld. Hij had moeten vragen: ben je bij je geboorte gezien als meisje of als jongen. Dan had hij vast gewoon antwoord gekregen. Goed gedaan Frederiek! Zo werken we samen aan inclusieve communicatie

Johan1235 | 12-08-21 | 11:51 | 4

Die jongen stelde natuurlijk de verkeerde vraag. De eigenlijke vraag was "ben je moslim?" Als het antwoord niet ja is, dan wordt je door een groep in elkaar geslagen. Dat is de maatschappij tegenwoordig in Nederland. Met dank aan al de social justice warriors. Ironisch eigenlijk dat de social injustice veroorzaakt is door de SJW's. Jammer dat maar weinig mensen dat inzien. Vrijheid ontstaat niet op magische wijze door mensen die tegen vrijheid zijn ruim baan te geven.

Proud Infidel | 12-08-21 | 11:58

@Proud Infidel | 12-08-21 | 11:58: Well said.

2tribes | 12-08-21 | 22:28
▼ 1 antwoord verborgen

Frederique is de nieuwe Gretha voor "de anderen".

Phantomas | 12-08-21 | 11:51

UPDATE: De 14-jarige jongen die is opgepakt voor het mishandelen van de eveneens 14-jarige Frédérique uit Amstelveen, is op vrije voeten. Hij mag het vervolg van zijn proces thuis afwachten, heeft de Raadkamer bepaald. Dat laat een woordvoerder van de rechtbank weten aan NH Nieuws. Wel is de jongen een aantal voorwaarden opgelegd. Zo mag hij geen contact zoeken met Frédérique en heeft hij een straatverbod gekregen.

Gebakkenvis | 12-08-21 | 11:34 | 2

Ah, hij is herenigd met zijn dierbaren .. fijn. Kan hij morgen iemand anders z'n dochter (of zoon) in elkaar schoppen

Johan1235 | 12-08-21 | 11:43

Geef hem en zijn ouwe heer ook een podium bij Humberto.

Kaal-dik-en-lelijk | 12-08-21 | 11:48

Kweenie hoor, maar lijkt de story/prive wel hier/ komkommertijd. Zoveel aandacht voor die man, echt heel veel is er nou ook weer niet aan de hand, behalve dan dat het! een aandachtshoer is. De dochter is een beetje vreemd, maar verder wel oke toch. Achja, ieder huisje heeft zn kruisje. En weer door.

jan druif | 12-08-21 | 11:24

Arm meisje/jongen/dinges. Een manipulatieve narcist als vader. Gevangen in een loyaliteit spagaat tussen de (waarschijnlijk wel normale) moeder en die engnek.
Dat medelijden met de dader klopt ook niet. Ze zou woedend moeten zijn en vol van wraaklust in plaats van de Jezus uit te hangen. Ik vond haar helemaal niet ontspannen maar eerder gehersenspoeld.

pleemobiel | 12-08-21 | 11:16 | 4

@pleemobiel | 12-08-21 | 14:31: Ik vermoed dat ook, want normaal gesproken gaan kinderen, natuurlijk, naar de moeder. Het zou mij niet verbazen als die vent haar psychisch ziek heeft laten verklaren en zij, omdat ze niet tegen hem op kan, daarin is mee gezogen.

Grachus | 12-08-21 | 17:18

Slikt ze misschien medicatie? daar ze zo heel rustig overkomt. Ivm post traumatisch stress syndroom vanwege eerdere ellende in haar jeugd.

Cassandra | 12-08-21 | 17:40
▼ 1 antwoord verborgen

Vroeger werd vaak een link gelegd tussen meisjes die hun vrouwelijkheid verwierpen in de puberteit en seksueel misbruik. Hetzelfde werd gedacht als meisjes juist hyperseksueel werden of vielen op hetzelfde geslacht. Daar was in de jaren 70 zelfs nog een Duitse quasie docementaire over gemaakt wat eigen lijk meer een soft porno was. Even opzoeken hoe die film ook alweer heet.

IslamPislam | 12-08-21 | 11:16 | 2

Met jouw Waldhoorn tussen mijn Alpen...?

Zenzeo | 12-08-21 | 11:19

Naast biologische redenen zijn er inderdaad ook mensen die na een traumatische ervaring hun seksualiteit verwerpen, verbloemen of (tijdelijk) liever hun seksualiteit richten op iemand van hetzelfde geslacht. (Bijv een vrouw na verkrachting).
Of deze dames dan echt lesbisch te noemen zijn, tja, wat maakt dat uit. Het kan een fase zijn.
Maar naast een louter biologische aanleg zijn er wel degelijk mensen bij wie de seksuele voorkeur te verklaren valt vanuit verworven omstandigheden.

letopuwzaak | 12-08-21 | 11:48

Pffff.... wat een geneuzel... erg vermoeiend allemaal... waar komt die publiciteitsgeilheid toch vandaan ? Hoe zit het eigenlijk met de kabinetsformatie ? O wacht... daar is ook niks over te melden... en met dat Mallorcaverhaal... zeker ook weer overgewaaid... en zo kabbelen we maar door hier in Nederland, waar de pietluttigheid de boventoon voert..

johnyl | 12-08-21 | 11:16
-weggejorist-
Patje | 12-08-21 | 11:00 | 2

Ik geloof geen fuck van het verhaal , en wacht met spanning op de onthulling van van Rossem.

Vitale-Reaguurder | 12-08-21 | 10:59 | 1

Nou, ze weten wel hoe je een cliffhanger bouwt bij GS.

nietoftochwel | 12-08-21 | 11:21

Het kan mij geen ene reeth schelen wat Frederique in haar broekje heeft zitten. Het interesseerd mij ook geen ene reeth of zij op jongens, meisjes of alle bij. Als zij gewoon lekker mee doet in deze maatschappij. Top.

Ik irriteer mij wel aan de algemene ophef die is ontstaan na de mishandeling van F. Het is uiteraard verschrikkelijk. Maar wat blijven we met zijn allen lekker weg waar voornamelijk het probleem zit. Dat benoemen is nog steeds not done.

DrachiR | 12-08-21 | 10:58 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Volgens mij probeert die vader zijn eigen agressieproblemen te bagatelliseren voor zijn kinderen. Geweld witwassen zeg maar.
Geen wrok maar openstaan. Toppunt van manipulatie en past prima bij de narcist.

geheelvergeter | 12-08-21 | 10:58

Bizar is eigenlijk dat er elke week 14 jarigen mishandeld en geteisterd worden zonder reden. Daar zou het over moeten gaan. Nu wordt alles gespitst op een punt. Het probleem is veel breder.

ikdenkwat | 12-08-21 | 10:56 | 2

Klopt, moet niet alleen over geaardheid gaan, ieder die buiten de groep valt kan dit overkomen..

Geilbaard | 12-08-21 | 11:07

Krijgen we dit op de boerderij en in de dierentuin straks ook? "Ik ben geen koe." Het lijkt wel alsof alles naar het midden moet opschuiven in de huidige wereld. Alles moet gemixed en zo veel mogelijk middle of the road.

Watching the Wheels | 12-08-21 | 10:54

TV... Mijn grootouders hadden zo'n ding. In mijn jeugd keken we er ook wel eens naar. Dat was best leuk. Bestaan die dingen nog?

Frau Merkel | 12-08-21 | 10:54 | 2

Jazeker, ze bestaan nog steeds.
Maar leuk is het allang niet meer.
Bejaardeneducatie

jemagookniksmeer | 12-08-21 | 10:56

te horen aan de tinnitus in mn kop is er ergens in de buurt nog zo'n kijkbuis actief

Dr.Utker | 12-08-21 | 11:58

Humberto is Ivo Niehe 2.0. Een warm bad en als je geen echt antwoord wilt geven is dat ook goed. Met die stijl is op zich helemaal niets mis mee.

porto | 12-08-21 | 10:52 | 4

Eens. Voor elk wat wils. Volgens mij pretendeert hij ook geen Ischa, Tom of Rutger te zijn.

kapoerewiet | 12-08-21 | 10:54

Als je in slaap wil vallen niet nee.

Zenzeo | 12-08-21 | 10:55

Inderdaad. Laat 'm dit kunstje lekker op Drenthe tv of Limburg regionaal presenteren. Voor 600k belastingeuries dit soort geleuter... wie kijkt daar eigenlijk naar? Wie zijn die mensen?

PikinhetBlik | 12-08-21 | 11:26
▼ 1 antwoord verborgen

Als Frederique goed en gebalanceerd uit haar woorden komt is dat ook een compliment aan haar ouders. Kunnen we zelf leuk vinden of niet maar is wel zo.

Tenzij haar show ook een soort Michael Jackson show is maar dan doet ze 't blijkbaar erg goed. Zeg ik als iemand die het tv item zelf niet gezien heeft.

Knufter | 12-08-21 | 10:51 | 2

Of aan haar psycholoog

Stijl_Loos | 12-08-21 | 10:58

Of een leraar op school, of vriendinnen in de speeltuin, of het Sinterklaas- of Jeugdjournaal. Denk dat iedere VWO-leerling wel aardig uit z'n woorden kan komen op die leeftijd. Geen idee wat haar achtergrond is, maar denk wel dat ze er nog heel vaak bijgesleept gaat worden door de media in de komende jaren. Nu nog op zoek naar een jonge Antilliaan of Marokkaan met dezelfde spreekvaardigheid en geweldloosheid. Role models.

Watching the Wheels | 12-08-21 | 11:02

Androgynie is de toekomst voor de mensheid volgens de transhumanisten. Die zitten allang in de postgender fase.

McStuiver | 12-08-21 | 10:48 | 1

Liep gisteren in de lunchpauze nog een dertiger met een baard in een zomerjurkje met stevige veterschoenen eronder tegemoet die quasi nonchalant met een vrouw (vriendin? collega?) liep te converseren. Puur omdat het kan vermoed ik. Prima hoor geen probleem mee, maar laten 'we' stoppen met doen alsof het normaal is.

2tribes | 12-08-21 | 22:45

Ik had een beetje raar gevoel bij de uitzending. Dochter praat eerder als een wijze 21-jarige dan als iemand van 14. Dat kan, oké, maar wel apart dat ze zo 1 op 1 het taalgebruik van Pa overneemt. En wat doet ze eigenlijk überhaupt op TV 's avonds laat? Is dat nou per se in haar eigen belang?

Diederik_Ezel | 12-08-21 | 10:46 | 5

".. maar wel apart dat ze zo 1 op 1 het taalgebruik van Pa overneemt.."
Het is een ingewikkeld "Münchhausen by proxy-geval. Ze lijken zich aan elkaar op te willen trekken. Ze hebben mekaar nodig om hun eigen verhaal overeind te kunnen houden en verder uit te kunnen bouwen. Ze helpen elkaar. Het is één symbiotisch geheel. Griezelig.

Schoorsteenveger | 12-08-21 | 12:13

Neem aan dat er voor betaald wordt. Komt pappie goed van pas met al die faillissementen.

Toverkol | 12-08-21 | 13:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je het zelf niet weet wat maak het dan uit hoe ze je noemen.

ikdenkwat | 12-08-21 | 10:46 | 2

Met twee geschifte ouders, kan ik me voorstellen dat Fred een beetje de weg kwijt is, ondanks dat je daar zelf ook nog een keuze in hebt.

Toverkol | 12-08-21 | 13:18

Dat maakt alles uit. Het idee is dat de hele wereld zich continu aan jou aanpast, aan wat je denkt, wat je voelt, wat je zegt. Dus ook als je het zelf niet weet, dan moet jouw omgeving het óók niet weten.
Je hebt van die non-binairen die de ene dag man zijn, de andere dag vrouw, en vervolgens ook nog verwachten dat hun omgeving daarin meegaat en hen de ene dag als meneer en de andere dag als mevrouw aanspreekt. Voldoe je niet aan dat soort eisen, dan wordt dat meteen beschouwd als micro-agressie, en word je beticht van onderdrukkend gedrag.

Schoorsteenveger | 12-08-21 | 14:03

Heeft Huum GS nog bedankt en gedoneerd voor al het voorwerk ?
Inkoppertje

Carlos_I | 12-08-21 | 10:45

"Je moet er voor gaan. Je moet gewoon zeggen wie je wilt zijn, wie je bent."
Even verderop:
"Fuck men, fuck all white men".
"Kill the jews."
"Kill the binary."

Schoorsteenveger | 12-08-21 | 10:42 | 5

@DrachiR | 12-08-21 | 11:07:
Topic van gisteren geloof ik, waarbij een verbaasde heameau zijn relaas aan de @nostyle redactie deed, toen hij vertelde over zijn avontuur met de gaypereet mars. antifa en ander extreem (s)links gespuis had de mars geïnfiltreerd en het ging snel niet meer over dat het niet lievvv was om homo's te beuken om hun geaardheid, maar om jeauden uit te schelden en zo.

Graaf_van_Hogendorp | 12-08-21 | 11:37

@ikdenkwat | 12-08-21 | 10:50: precies dat. heb ik ook nooit begrepen. ook niet waarom al die feministen een burka volstrekt normaal lijken te vinden. Die doen waarschijnlijk pas zielug als de sharia wordt ingevoerd

Dr.Utker | 12-08-21 | 12:01

You're gonna kill me ? With WHAT ? Your cute little handbag ?

Asteroid-B612 | 12-08-21 | 13:04
▼ 2 antwoorden verborgen

stukjes gehoord op den radio vanmorgen. Jammer dat zij/hij/het zo gebruikt wordt door haar vader en Humberto. Tevens wederom een wake-up call om niet te vergeten Humberto zijn prietpraat programma over te slaan.

Fedde71 | 12-08-21 | 10:42 | 1

Idem met Greta Thunberg.
Het kind is als ik het goed heb enigszins autistisch wat op zichzelf niet erg is, ware het niet dat er veel autisten zijn die toch redelijk naïef zijn. Waarmee ik niet stel dat Frederique autistisch is.

EEnzame SchizofrEEN | 12-08-21 | 10:48

Humberto Tan-line !

Ik stel me altijd voor dat hij rond de billetjes en het bloedpiemeltje gewoon spierwit is. Dat meneer eigenlijk een oud cliniclown uit Meppel is die ooit doorkreeg dat de zonnenbank en een mal accent zijn weg naar volstrekt nutteloos succes was.

Dr.Hermannes | 12-08-21 | 10:41

Mwah. De Frederique komt goed uit de verf, voor een 14-jarige. En wat vader zegt: Het gaat niet om mij en wat ik heb gedaan of nagelaten, maar om deze mishandeling. Dat denk ik ook. En dan heeft Fredrique nog de extra de pech een vader te hebben met een wat louche verleden.

Nog steeds heb ik niet helder wat nu de suggestie is van GS, met deze vader. Wat is er aan Paul Brink dat rechtvaardigt om het hele verhaal in twijfel te trekken en zo op hem los te gaan? Wat is de suggestie: Dat hij de mishandeling in scene heeft laten zetten? Dat hij meer weet van de aanleiding of dat het om een afrekening gaat uit zijn eigen verleden?

Maar wat dan? Hoe dan?

Beste_Landgenoten | 12-08-21 | 10:41 | 8

@2voor12 | 12-08-21 | 10:46:
Ja maar dat GS daarnaar heeft gehint schept wel verwachtingen over een meer solide verhaal daarover. Tot nog toe zie ik dat niet. Misschien blijkt het dan ook gewoon niet waar. Heb wel enige moeite met de manier van onderzoeksjournalistiek: Je suggereert iets met veel smoke and mirrors, misschien in de hoop een rijpe appel los te schudden uit de boom, en dat is al min of meer voldoende voor een plaats aan de publieke schandpaal. Hoewel de man best de twijfelachtige eer heeft een raar CV te hebben, hoeft dat niets met deze zaak te maken te hebben. En toch toch zo op iemand losgaan. Is dat oke?

Beste_Landgenoten | 12-08-21 | 10:57

@Beste_Landgenoten | 12-08-21 | 10:57: Stel dat de redactie druk bezig is met het uitwerken van een stuk. In plaats van het zo maar beschuldigingen op het net te gooien, wil de redactie vooraf een onderbouwd bewijs leveren om ook juridisch beslagen ten ijs te komen.
Dan kan ik me voorstellen dat je, als 'zender', wel kunt hinten naar meer maar nog niet het achterste van de tong laat zien.

EEnzame SchizofrEEN | 12-08-21 | 11:43

Ik denk dat het verhaal door die vader een bepaalde spin heeft gekregen, maar dat de redactie toch wat terughoudend is in het uitmelken deze zaak, omdat hier de minderjarigen waarschijnlijk niet om deze aandacht hebben gevraagd. Ik zeg: laat dit topic maar zitten, ik krijg steeds meer medelijden met dat meisje dat ongevraagd op een schild wordt gehezen.

De Blauwe Baviaan | 12-08-21 | 14:56
▼ 5 antwoorden verborgen

...'En dan zo rustig op prime time zitten, geen moment hoog in de adem, zelden over je woorden struikelen, schouders laag en gewoon zeggen wat je wilt zeggen. Dat kan niet iedereen van 14'... Ik ken nóg een meisjes dat dat kon toen ze 14 was, Haar naam begint met een G.

Zenzeo | 12-08-21 | 10:41 | 6

Greta Garbo?

EEnzame SchizofrEEN | 12-08-21 | 10:50

Goedele?

Frau Merkel | 12-08-21 | 10:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Holleeder belt net met de vraag welke arts die neus heeft herstelt?

Patje | 12-08-21 | 10:41

Het ergert me dat die man maar een podium krijgt!

Roos | 12-08-21 | 10:40 | 5

Waarom? Omdat hij negroide is ? Racist !

DrachiR | 12-08-21 | 11:08

Hahaha

Johan1235 | 12-08-21 | 11:47

Als ze er voor betaald wordt, kan pappie weer een gaatje vullen.

Toverkol | 12-08-21 | 13:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Paul Brink: 'Ik voel me eigenlijk een neger, net als jij.'
Humberto: 'Dat is gek, ik voel dat ook. Eigenlijk zijn we broers.'

goedverstaander | 12-08-21 | 10:37 | 8

@Graaf_van_Hogendorp | 12-08-21 | 10:40:
Er is een groot verschil tussen aan de ene kant het verhaal van de onderdrukte zwarte, de onderdrukte vrouw, de onderdrukte homo en anderzijds de onderdrukte letterbakkers zoals de transgenders, de non-binairen, de a-seksuelen en wat er nog verder uitgevonden is en nog zal worden..
Als je zwart bent, en beweert daarom systematisch onderdrukt te worden, dan kleeft dat aan je en kun je niet zomaar ophouden om zwart te zijn. Je kunt er enkel een verdienmodel van maken door je zwart-zijn te accentueren en er vooral niet actief aan te werken om discriminatie en racisme de wereld uit te helpen. Als je samen met de blanke gaat streven naar een 'colorless world', dan breng je op korte termijn je verdienmodel om zeep. Zo gauw je een wereld hebt gecreëerd waarin het er niet meer toe doet wat the color of your skin' is, zul je afgerekend worden op de 'content of your character' en ben je slachtoffer àf. Vandaar dat black wordt omgekat naar Black, maar vooral wel zwart moet blijven. "Ik word onderdrukt omdat ik zwart ben".
Hetzelfde geldt voor de vrouw en de homo. Als die het verdienmodel overeind willen houden, dan zijn ze er niet bij gebaat een wereld te scheppen waarin het er niet meer toe doet of je man of vrouw bent. Integendeel, dan ga je je vrouw-zijn of je homo-zijn extra accentueren. Een glazen plafond moet dan in stand blijven, want als dat er niet meer is en je komt niet vooruit in het leven, dan kun je daar niet meer naar wijzen, naar die door mannen opgeworpen barrière, dan ligt het misschien wel een beetje aan jezelf. En de homo? Tja, die kan geen columns meer schrijven als hij niet systematisch belemmerd wordt in van alles en nog wat enkel en alleen omdat hij homo is. Of nog erger, als hij zwart is en homo, dan zal hij zijn zwart zijn en zijn homo zijn niet kunnen missen om zichzelf steeds opnieuw als slachtoffer te kunnen profileren en trieste verhalen te vertellen over hoe drie agenten hem bezochten en waarom dat was.
Of je een person-of-color bent is duidelijk waarneembaar, of je een vrouw ment is duidelijk waarneembaar, maar of je homo bent is dat al wat minder. En daar begint in feite de opsplitsing al tussen de groepen. Er is een groep homo's die zich in alle duidelijkheid wil manifesteren als homo-bij-geboorte, maar er is een groeiende groep die zich op het standpunt stelt dat homo-zijn een keuze is en daarmee aansluiting zoekt bij de meer radicale letterbakkers, waaronder de transgenders. Die nieuwe groepen bestaan uit lieden die stellen dat ze onderdrukt worden omdat ze zelf kiezen voor iets dat niet in de bestaande hokjes past en daarmee iets vertegenwoordigen dat simpelweg "anders" is, fluïde, veranderlijk en veranderbaar. Ze beweren dat ze onderdrukt worden omdat de samenleving hen niet accepteert "zoals ze zijn", maar hen een etiket op wil dringen, hen wil categoriseren. Zij wijzen elke vorm van categorisering op basis van externe criteria af. "U bent een vrouw, want zo bent u geboren" zegt de samenleving. "Nee, ik voel me man, dus ben ik een man" zegt de letterbakker,, "en als u dat ook niet vindt, dan onderdrukt u mij". Die nieuwe groepen hebben enkel bestaansrecht als ze buiten het boekje gaan, anders zijn en anders blijven. Vandaar ook de grote spanning tussen feministes en transgenders, de vrouwen-bij-geboorte versus de-vrouwen-omdat-ze-zich-vrouw-voelen. De strijd van de ene groep conflicteert met de strijd van de andere groep.
Trans ras gaat er niet komen. De transgenders zijn een stap verder gegaan en er is geen weg terug meer. Je bent wie je wilt zijn, dan kan ras geen rol meer spelen. Het wordt lachen als er al te veel lui komen die zeggen "ik voel me zwart, dus ben ik zwart".

Schoorsteenveger | 12-08-21 | 11:20

@Schoorsteenveger | 12-08-21 | 11:20:
Er is strijd omdat a) critical theory/intersectionalisme gebaseerd is op een conflictmodel, namelijk marxisme, wat een soort Warhammer universum voorstelt, namelijk eeuwig durende oorlog tussen fracties, met name tussen haves and haves nots. Waar overigens marxisten nooit een oplossing voor hebben gevonden in de afgelopen 100+ jaar. b) omdat de strijdende fracties onherroepelijk tegenover elkaar komen te staan. Je kan als witte vrouw onderdrukt worden door het patriciaat, maar vanwege de huidskleur onderdrukt zij tegelijkertijd tegen de zwarte m/v/x. Dat botst en is niet verenigbaar. Want wie is er meer onderdrukt en belangrijker nog wie gaat er met de buit vandoor? Vandaar dat je purity spirals krijgt zoals laatst bij BIJna, sooner or later, zeker als de doekoe en de macht verdeeld moeten worden.

Verder niks aan toe te voegen.

Graaf_van_Hogendorp | 12-08-21 | 11:32

als mensen genderfluide kunnen zijn, waarom dan niet curtuurfluide? Lekker aan de oerhollandse stamppot met je buitenvrouw. En nee, het gebruik van het woord stamppot is puur toevallig en heeft niets met dat voorval te maken.

MFvGeel | 12-08-21 | 12:27
▼ 5 antwoorden verborgen

Maar hoe zit het nou precies met Frédérique? Ik zie een kind dat in mijn beleving voor 80% een jongen is en een 100% meisjesnaam draagt.
Wat zit er in het broekje? NEE, geen kinderpornogedachten. Ik probeer iets te begrijpen. Praten we over iemand die een piemol heeft en de ouders hem/haar/het een meisjesnaam hebben gegeven? En het/zij/hij daardoor in totale verwarring is geraakt en niet weet welke gender ie is? Oftewel schuld van zeer progressieve ouders zelf al dit gedoe? Ik vind het echt lastig, dit verhaal. En nee, ik pleit degenen die Frédérique hebben mishandeld hiermee niét vrij.

Leptob | 12-08-21 | 10:36 | 10

@Beste_Landgenoten | 12-08-21 | 10:42: ja meneer de goedzak. Het is een kind van 14, die met een vage vader rondloopt en nu compleet bestookt wordt met wat ze is en moet zijn. Die kan niet meer normaal oordelen, en opgegroeid met uberwoke ouders die enkel stimuleren dat ze ‘geen keuze hoeft te maken’

Het wordt niet altijd beter voor een kind om als ouder gewoon te stimuleren dat je bent zoals wie je geboren bent en moeder natuur je gemaakt heeft,

Ben je een aantal jaar ouder en je weet zeker dat je je anders voelt, dan kun je daarmee aan de slag gaan.

Zon kind, want dat is het nog, vol gas in de puberteit, kan niet anders dan verward worden door dit hele circus.

JDMslut | 12-08-21 | 10:57

@JDMslut | 12-08-21 | 10:57:
Tuurlijk. Maar dan nog: Waarom moet ze bekend maken wat er in zijn/haar broekje zit? Puur om aan het ongemak tegemoet te komen van iemand die onrustig wordt van het feit dat er meer is dan mannetje-vrouwtje?

Beste_Landgenoten | 12-08-21 | 11:13
▼ 7 antwoorden verborgen

Entertainment is geen journalistiek

Panos88 | 12-08-21 | 10:34 | 1

wauwelshows entertainment noemen gaat dan ook wel weer wat ver

normanius | 12-08-21 | 10:36

Is het nou een jongen of een meisje? Die vader.

Watching the Wheels | 12-08-21 | 10:33 | 2

In Tilburg zouden we de vader een kutlul noemen.

JanVergoor | 12-08-21 | 10:37

Humberto is alleen gewend om juichende sporters en collega’s met een nieuw tv-programma te interviewen. Vooral kritiekloos.

The_Black_Knight | 12-08-21 | 10:29

Viel het mij als enige op dat er al met wat rook werd geblazen omtrent de echte aanleiding en bijbehorende Happinez oneliner ?

Dr.Hermannes | 12-08-21 | 10:28

Ik vraag me ineens af wat we nu moeten met het begrip manwijf

SteilAchterover | 12-08-21 | 10:28 | 3

Die scharen we onder de viswijven.

photto | 12-08-21 | 10:29

Dat is dus nu of non binair of trans vrouw/man. Overigens moet Fanny Blankers-Koen postuum gecancelled worden, ze wilden niet lopen tegen Foekje Dillema met de reden dat "ze niet tegen een kerel wilde lopen".

Graaf_van_Hogendorp | 12-08-21 | 10:31

Nergens een wappervingertje met de tekst: 'hoe durf je?'

photto | 12-08-21 | 10:24 | 1

Girl: An young female human.

nonfortiscedtenax | 12-08-21 | 10:23 | 1

A person who menstruates you bigot.

Graaf_van_Hogendorp | 12-08-21 | 10:26

Hadden we dan verwacht dat het 14-jarige kind op de televee openlijk tegen vader zou ingaan? Tegen een vader met een bewezen geweldsverleden?

2voor12 | 12-08-21 | 10:21 | 1

Natuurlijk niet, kinderen vertellen alleen wat je graag wilt horen, na een scheiding. Hebben soms wel drie werelden.
Bij de een vertellen ze dit en bij de ander dat, gewoon om te pliesen, is hun enige redmiddel op dat moment.

gato | 12-08-21 | 10:31
-weggejorist-
Normpje | 12-08-21 | 10:20 | 2

Heeft er inderdaad weinig mee te maken. Maar is het nu een witwasser?

van Oeffelen | 12-08-21 | 10:20 | 4

Gratuite insinuerende vraagjes is niet altijd een blijk van intelligentie, neen, eerder lijkt het overgenomen uit het aloude veelbeproefde propagandaboek van ach, hoe heette die man ook alweer, die kleine, JosephG.

dathoujetoch | 12-08-21 | 11:56
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
ZureSloot83 | 12-08-21 | 10:19 | 3

Ik ben een kale kerel maar had graag een blonde stoot van 18 jaar willen zijn. Een pak van m'n hart dat ik dat nu eindelijk mag zeggen van de Brinkjes.

quigg | 12-08-21 | 10:19 | 1

Overal en altijd heel boos worden als men dat niet accepteert. Heel hard transfoob roepen!

P-unit | 12-08-21 | 10:37

Ik hoop dat ze die kinderen in de gaten houden, die man is niet goed snik. Het is ook niet gebeurd zoals hij dat zegt. Dat meisje vertelt haar verhaal helder tot het moment van haar 'legendarische' woorden na de aanval want dan weet ze het niet meer precies. Ik reken dat het kind niet aan, ze moet om dat sprookjesverhaal van haar vader heen lullen en dat is denk ik niet makkelijk. De vader is met zijn tegeltjes wijsheid, die hij dat kind toeschrijft, een zak hooi die op zijn gunstigst meelift op de ellende van zijn dochter. Hele nare man, wil van zijn dochter een marketing product maken.

osolemio | 12-08-21 | 10:19 | 6

@osolemio | 12-08-21 | 10:37: De NPO doet dat voortdurend. Er kwam zelfs een diversiteitsbokaal voor. Dergelijke nonsens kan niet genoeg belachelijk gemaakt worden.

Frau Merkel | 12-08-21 | 10:48

@Frau Merkel | 12-08-21 | 10:48: Ik vind het vermoeiend, om het overal bij te betrekken. Ik ben kritisch genoeg op dat diversiteitsgedoe maar vind het overbodig het er altijd maar over te hebben. Het doet er in dit verhaal helemaal niet toe welke kleur Humberto heeft.

osolemio | 12-08-21 | 10:51

@Professor Bacterie | 12-08-21 | 10:41: Beetje soft criminal itt de buurman van hiernaast met kale kop, tattoos en leren jas, die misschien helemaal niet zo fout is als ie eruit ziet.

Toverkol | 12-08-21 | 13:34
▼ 3 antwoorden verborgen

'Al wachten we nog wel steeds met smart op hoe de verdachte en andere betrokkenen het incident ervaren hebben, want dat verhaal klinkt tot nu toe best wel anders, maar goed.'
Ben benieuwd wat voor informatie Geenstijl dan heeft over het incident in de speeltuin. Al een paar keer wordt erop gehint dat het allemaal nét even anders is dan we tot nu toe weten.
Kanniewachten op het topic!
Vroeg of laat

leo de pejo | 12-08-21 | 10:18 | 1

De GS-redactie heeft wel verwachtingen geschapen ja. De spanning is inmiddels ondraaglijk.

Schoorsteenveger | 12-08-21 | 12:05

Krijgen we nu na het #Klimaatmeisje een #Gendermeisje?

Breinbrouwsels | 12-08-21 | 10:15 | 5

Is het dan een meisje? Toen de dader dat vroeg kreeg hij ook geen antwoord behalve dan een woke "je mag zijn wie je wil".

2voor12 | 12-08-21 | 10:27

#Hockeymeisje … lekker klassiek.

J.Cash | 12-08-21 | 10:42
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
WhiteTornado.nl | 12-08-21 | 10:15

Papa enkeltje richting gesticht, koter doorgaan met eigen leven en wegblijven bij de publieke lulprogramma's.
Zonde van de zendtijd.

Zitvlak | 12-08-21 | 10:14

Humberto summer Tan

Patje | 12-08-21 | 10:13 | 2

Wij vroegen ook altijd of het mooi weer was op Zandvoort als er een aantal passeerden. Dat mag niet meer.

SteilAchterover | 12-08-21 | 10:22

Vader is een aandachtshoer en meerdere malen veroordeeld voor criminele feiten. Frederique kan blijkbaar geen kritiek op pappie horen. Er is niets meer te zien is van de verwondingen van twee weken geleden.

De vraag dient zich aan: Is het wel echt gebeurd?

James Lastig | 12-08-21 | 10:12 | 1

Twee weken is genoeg om een neus te repareren en te doen helen. Klaar.

kapoerewiet | 12-08-21 | 10:21

Humberto, kwam ooit eens ter sprake, hij wenste niet behandeld te worden als het gewone volk, had te maken met een toegangscontrole, sindsdien is hij wat betreft persoon en mens een behoorlijk aantal treden gezakt.

swapper | 12-08-21 | 10:12 | 1

Mensen met een kleurtje die net als mensen zonder kleurtje gecontroleerd worden roepen al snel iets over discriminatie en dat ze een uitzonderingspositie willen.

2voor12 | 12-08-21 | 10:23

Humberto Tan. Hij heeft iets Kim Jung Un-achtigs. Ik zag deze week een fragment waarin hij (simpel) aan het drummen was en het publiek helemaal los ging. Hij is de beste en kan alles propaganda.

Leptob | 12-08-21 | 10:12 | 2

Was lange tijd anders, toen haalde hij niet zulke kijkcijfers. BLM heeft hem geen windeieren gelegd maar good for him.

kapoerewiet | 12-08-21 | 10:23

Werden vast borden omhoog gehouden met dwingende teksten erop.
Zo zijn de instructies voor klapvee, doe wat het bord zegt.

Rest In Privacy | 12-08-21 | 10:31

Toen ik 14 was zat ik ook altijd in de speeltuin, oh nee, ik lag gewoon op mijn kamertje te neuken.

Patje | 12-08-21 | 10:11 | 4

@RickTheDick | 12-08-21 | 10:14:
Ik vind het nog steeds raar dat de FBI gewoon mijn naaktfoto`s heeft zitten te bekijken tijdens het onderzoek naar Ghis.

Patje | 12-08-21 | 10:16

In je vuistje.

Gaat het niet dan? | 12-08-21 | 10:19

@Gaat het niet dan? | 12-08-21 | 10:19:
Natuurlijk liet ik hem ook door het vuistje gieren als mijn vriendin er niet was. Hallo, ik was 14, dat ding bleef maar steigeren.

Patje | 12-08-21 | 10:27
▼ 1 antwoord verborgen

Leest als een soort van rectificatie.

mozaard | 12-08-21 | 10:11

Die Frederique is slim, uitermate bewust van haar eigen identiteit. En niet haatdragend. Nu snel uit de media. En neem svp je papa mee…

Kutwielrennert | 12-08-21 | 10:10

Tsja, ook achter het how dare you meisje zaten pushende ouders.

Hadena | 12-08-21 | 10:10

Humberto heeft een praatprogramma, niet een nieuwsprogramma. Benader het dan ook zo. Lees veel kritiek op zijn kritiekloze vragen, maar dat hoeft dus niet.

Zoelense Hobbyboer | 12-08-21 | 10:09 | 1

Een opinie programma. Waar normaal gesproken alle kanten van iets worden besproken en de voors en tegens gelijk vertegenwoordigd zijn in de discussie.

Andersdenkend | 12-08-21 | 10:17

Ik wil nog steeds weten waaróm je een pistool, maar vooral een geluidsdemper in je huis hebt liggen. Dan ben je dader van iets. En dan weet je dat er iets komen gaat.
Niet voor schuin oversteken, zullen we maar zeggen.

ItRainsSteelPipes | 12-08-21 | 10:07

Ze is wel op miraculeuze hersteld! Welke dokter?

Ommezwaai | 12-08-21 | 10:07 | 3

als je vergevingsgezind bent, dan herstel je gewoon sneller.

yeps | 12-08-21 | 10:09

@yeps | 12-08-21 | 10:09: Gewoon de andere wang toekeren, dan geneest die ene wat sneller.

edelfigurant | 12-08-21 | 10:16

Kijk, Humberto tackelt in een een-tweetje met Paul alle Brink-topics op Geenstijl in een paar zinnen. Gaaaaap.

goedverstaander | 12-08-21 | 10:06

Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk: Plausibel.

remmersmaaak | 12-08-21 | 10:06

Het verleden van de vader doet er normaler wijze niet toe, maar als hij het dagelijks slinks in de etalage zet ter zelfbevrediging is het weer anders. Frederic heeft eigenlijk rust en liefde nodig en geen gesleep voor het msm toneel.

jan huppeldepup | 12-08-21 | 10:05

Mag ik zeggen dat het wel erg ingestudeerd overkwam. Geen enkele hapering of uhh tussendoor. De meeste professionals die dagelijks voor een grote groep staan doen het slechter.

Rotterdammert1965 | 12-08-21 | 10:05 | 1

Als je je verhaal al tig keer hebt verteld dan komt het er wat makkelijker uit.
Daarbij zullen de vragen die gesteld zijn van tevoren wel gedeeld zijn. Zeker als het een minderjarige betreft

Olleke | 12-08-21 | 10:23

De gedigt "Paul Brink".

Ik.

Kaal-dik-en-lelijk | 12-08-21 | 10:05 | 6

@JanVergoor | 12-08-21 | 10:43: Inderdaad. Ik lijk op mijn moeder, dus die pakte ook alles wat ze kon krijgen. Plus ik ruk me de hele dag het apenzuur; zie hier de Kouwes genen in me.

Kaal-dik-en-lelijk | 12-08-21 | 11:46

Pinkt een traantje weg

Stinkend_zadel | 12-08-21 | 12:28

Chapeau

DePsych | 12-08-21 | 14:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom stopt Humberto niet met zijn babbelshowtje.
Hij heeft er gewoon geen zin meer in, de kijkcijfers zijn laag en altijd dezelfde pratende hoofden.
Oh wacht, ijdelheid en geld.

leo de pejo | 12-08-21 | 10:05 | 3

Tsja, er zijn vele mensen die weinig zin in hun ban hebben, maarja die hypotheek moet toch betaald. Dan maar beter voor vele tonnen per jaar. Ik snap hem wel.

Ilyrm | 12-08-21 | 10:21

Plus: buitenvrouwtjes regelen gaat toch een stuk makkelijker als je met je hoofd vaak op TV komt, vraag maar aan Marco B..

Festen | 12-08-21 | 10:26

Is bakker nog steeds actief ?

Qwatz | 12-08-21 | 18:39

Dochter heeft gesproken, gaat niet om de vader. Dus wellicht voor GS een signaal dat ook maar te accepteren.

Parmenidis | 12-08-21 | 10:05 | 7

@Met_baard | 12-08-21 | 10:08:
Humberto heeft ook moeite met kiezen: eigen vrouw of dionne staxx cq andere bijvrouw.

MargauxGrandCru | 12-08-21 | 10:17

Dat die vader dat zegt, maakt 't nog niet waar. Wie zegt dat dit alles niet in scène is gezet om een lopende zaak een handje in de juiste richting te helpen?
Ik heb nog geen bewijs gezien, geen getuigen, alleen een eenzijdig verhaal. En dat verhaal wil ik best geloven maar die vader hé, die zit er te dik bovenop.
Het zaakje stinkt.

Bakkeleures | 12-08-21 | 11:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Misschien heb ik het gemist maar wat is dan het verhaal van de dader en zijn/haar/het familie?

2voor12 | 12-08-21 | 10:04

Dan is Humberto nota bene afgestudeerd Meester in de Rechten.

Haberdoebas | 12-08-21 | 10:03 | 3

Schriftelijk aan de universiteit van American Samoa?

swapper | 12-08-21 | 10:15

Die messcherpe Humberto sukkelt maar doorrrrrr!

Verderkijkert | 12-08-21 | 10:03

Leuk koppeltje lijkt me dat die Humberto met Paultje.

Henri | 12-08-21 | 10:03

Laat dat maar aan Humberto over, die voelt zo'n gesprek aan!

Ilyrm | 12-08-21 | 10:01

jonge jonge jonge

Ir. Wilhelmus | 12-08-21 | 10:01 | 4

sorry voor deze inhoudelijke reactie maar op deze ochtend kan ik er niet meer van maken

Ir. Wilhelmus | 12-08-21 | 10:13

meisj meisj meisj

Usumani | 12-08-21 | 10:15

*Mens welke niet menstrueert.

Flightless bird | 12-08-21 | 10:41
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland