Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

FOTO. Dit krijg je als je met een bloedgang (en mogelijk dronken) over de Autobahn scheurt

Dan zit de boel in de prak

De Autobahn. Als ze een keertje niet aan de weg aan het werken zijn, en dat is vrij zeldzaam, de ideale plek voor totale idioten om het gas eens goed in te trappen. En als je dat dan ook nog eens doet met mogelijk een paar drankjes in je mik, dan heb je zomaar de kans slachtoffer en moordenaar tegelijk te worden. Een rappe BMW met twee Nederlandse inzittenden knalde bij Emmerik, op de A3 richting Nederland, vol op een vrachtwagen. En dan zit je dus met de gebakken peren. 23-jarige bestuurder uit de auto geknipt, bloed afgenomen wegens verdenking van zuipen en met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis. 22-jarige passagier dood. 67-jarige vrachtwagenchauffeur zwaargewond. En zo te zien reed die BMW geen 100.

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
DikWolkendek | 12-07-21 | 20:17

Van de sleurhut die achter de BreakMyWindow hing is helemaal niets meer over gebleven!

KlaagGraag | 12-07-21 | 20:15

Voor degenen die even het gaspedaal willen intrappen op de Autobahn: wees er zeker van de je de juiste banden onder je voertuig hebt zitten.
Zie bijv. www.uniroyal.nl/auto/bandengids/bande...

EnNouJijWeer | 12-07-21 | 19:52

Snel rijden moet je leren, iedereen kan het gas wel intrappen maar je moet wel het inzicht en de ervaring hebben. Niet voor niets dat agenten een cursus snel rijden krijgen. Duitsers zijn er al veel meer aan gewend dan wij, zeker nu we hier alleen maar met een slakkengang van 100 of de weg sukkelen.

LonelyWanker | 12-07-21 | 18:14 | 2

Inderdaad, hard rechtuit op een veilige manier is niet iets dat iedereen zomaar kan. KLPD’ers leerden bijvoorbeeld ook om niet altijd de rem te gebruiken bij het minderen van snelheid (zoals veel rijders doen, zelfs bij heel licht remmen). Bij het aangaan van remlichten kan het verkeersbeeld verstoord raken (iedereen die gaat remmen na het zien van remlichten). Die agenten laveren echt mooi tussen het verkeer door dan.

Bottleneck | 12-07-21 | 18:35

Gewoon ff pra1 en 2 halen

rifraf | 12-07-21 | 19:42

Het hard rijden in Duitsland om ergens snel te komen word vaak teniet gedaan door de vreselijke ongevallen die mede daardoor ontstaan. heb er menig uurtje in de file gestaan nadat er weer een Michael Schumacher wannabe de autobahn met hun berijders vernagelde.

gijnsteel666 | 12-07-21 | 17:46

Ik ken die weg, kom daar niet boven de 70 met mijn opgevoerde Canta, veel te gevaarlijk.

P. Breidel | 12-07-21 | 17:20

Daar reed ik langs zaterdagochtend. BMW was redelijk plat. Geen fijn gezicht.

Julius Pace Car | 12-07-21 | 17:01

Bestuurders denken nog steeds dat ze max verstappen zijn. Het heeft mij een half jaar gekost en flink wat oefenen om uberhaubt de Vmax van mijn RS4 met 500PK aan te durven. Omgerekend was dat 312kmph (GPS) op de snelweg en dat is een snelheid dat je maar amper 5 minuten vol kunt houden. Enerzijds vreet het concentratievermogen, anderzijds biedt het niet altijd de ruimte die je wilt hebben. Vaak genoeg is het gewoon te druk en moet je je gewoon gedragen.

Het voordeel is wel dat in Duitsland met verkeersongelukken en daders ze die mensen niet naar huis sturen met een fopstraf. Dat kan behoorlijk wat jaren (en financieele schade) gaan kosten voor die lui. Als je zo graag hard wilt rijden pak aub de nurburgring, doe daar ervaring(en) op. Pak op zondagmorgen de snelweg van en naar duitsland. Dan tref je geen kip op de weg. Kan je ook 300kmph rijden. Zelfs mij is het overkomen nog met 280kmph in te worden gehaald.

Krachtkoe | 12-07-21 | 16:36 | 3

Stoer zeg! Blij met jezelf?

FordPrefect | 12-07-21 | 18:19

Toch een kip die jou inhaalde?

stafpilot | 12-07-21 | 21:12

Dus hier krijgt u een harde plasser van?

Sjakkie van de Hoek | 12-07-21 | 23:29

Grappig hoe sommige reaguurders dit topic gebruiken om te vermelden hoe snel hun vehikel is. We zullen het maar niet hebben over de afmeting van.....

Berend_Breedreet | 12-07-21 | 16:29 | 7

Krachtkoe heeft meer een persoonlijkheidsprobleempje.

ijstijger | 12-07-21 | 20:21

Das ist kein Zwanzig zentimeter, nicht ins leben kleine Peter

HD50 | 12-07-21 | 20:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Volgend mij heeft BMW een probleem,maat zijn BMW ging ook al in vlammen op en ik zag al 2 andere er net zo bij staan.

Roger-Rabbit | 12-07-21 | 15:54 | 3

Spontane ontbranding...?

Zenzeo | 12-07-21 | 16:06

Schijnt te gebeuren als je het knipperlicht gebruikt…

Blootkapje | 12-07-21 | 16:49
-weggejorist-
DikWolkendek | 12-07-21 | 20:13

Er is toch nog niks bekend over dat die chauffeur dronken was? Er is alleen bloed afgenomen. En het kan ook dat die vrachtwagen een fout maakte, zoals onverwacht naar de linkerbaan gaan. Neemt niet weg dat de snelheid vrij exorbitant moet zijn geweest, als een vrachtwagenchauffeur ernstig verwondt raakt door achterop hem te rijden.

Gewinflipt | 12-07-21 | 15:39 | 4

Standaard procedure in Duitsland bij een ernstig ongeval waarbij de bestuurder niet gehoord kan worden. Dus onnodig suggestief.

EG61 | 12-07-21 | 16:13

Was zondag al bekend. Ze hebben in het ziekenhuis bloed bij m kunnen afnemen. Hij had een flink promillage.

Nice_Wheels | 12-07-21 | 21:32
▼ 1 antwoord verborgen

ze zouden aribags en andere hulpmiddelen gewoon automatisch uit moeten schakelen bij een snelheid boven de 150kmh. Dan als het fout gaat hoeven we niet nog kosten te maken voor revalidatie en rechtszaken

Big Lebowski | 12-07-21 | 15:20

De openbare weg is een racebaan geworden.

Zenzeo | 12-07-21 | 15:19 | 1

De Openbare ruimte is al lang niet meer van u en ik.

Sans Comique | 12-07-21 | 20:39

Hard rijden in Duitsland is gaaf en toegestaan per wet. Jezelf overschatten en/of met drank achter het stuur is in sommige gevallen dodelijk en gelukkig ook strafbaar.

R. Skickr | 12-07-21 | 15:03 | 1

Eens, en rijden onder invloed kan me niet zwaar genoeg bestraft worden, vooral omdat het vaak recidivisten zijn.

Bottleneck | 12-07-21 | 15:45

Dronken met hoge snelheid brokken maken gebeurt (helaas) overal. Daar is Duitsland geen uitzondering in (nogmaals helaas).
Zo maar een voorbeeld:
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...

Dit is in Duitsland en Nederland net zo verboden. Het verschil is dat daders hiervoor in Duistland echt gestraft worden.

AirHead280 | 12-07-21 | 15:01

Hopelijk kan de vrachtwagenchauffeur nog van zijn pensioen gaan genieten...
1 op de 4 haalt de 65 niet, heb je het geluk 67 te worden dan krijg je dit.

Boris die Sauertopf | 12-07-21 | 14:34

Na een dagje Duitsland of Nürburgring blaas ik hem ook flink door, flat out. Echter alleen op de paar stukken dat het nog kan: minstens drie rijstroken; ik twee echt te link, tenzij je ver vooruit kunt kijken. Zijn er voertuigen op de rechterstrook, afremmen, want geheid dat ze inhalen en ze jouw snelheid niet in kunnen schatten. Hard rijden kan dus soms, maar met het volle gezonde verstand en alleen in zulke situaties.

Bottleneck | 12-07-21 | 14:33 | 14

@usumani Next betekent volgende. Is toch niet zo moeilijk?

ijstijger | 12-07-21 | 20:23

@Controllos | 12-07-21 | 15:36: Nürnberg ligt niet echt in de buurt van de Nürburgring. Flinke stukken van de A3 en A45 zijn prima om gas te geven, de A3 zeker voorbij Würzburg.

Wa jij wil... | 12-07-21 | 20:47

U krijgt dus een harde plasser van dit rijgedrag?

Sjakkie van de Hoek | 12-07-21 | 23:32
▼ 11 antwoorden verborgen

Ik mis de context, hoe hard reed hij nu? Klapte er een band bij de vrachtwagen en week hij naar links uit? Ik woon in DE, rij een 4 Liter V8 met 540 paarden en trap regelmatig boven de 280. Wordt wel steeds minder omdat er steeds meer snelheidsbeperkingen zijn en omdat het gewoon echt giga druk op de autobahn is. Maar kan nu niet zeggen dat een hoge snelheid nu een probleem is (of het moet het verbruik zijn). Volgens mij is het sleutelwoord ook anticiperen, dat doen heel, heel erg weinig mensen als ze autorijden. De meesten flikkeren gewoon het knipperlicht naar links, en kijken dan in de spiegel, een seconde later ben ik dan bij hun en snappen ze niet hoe dat kan.

Dat is gevaarlijk zonder meer. Maar ik ziet dat ook regelmatig gebeuren bij lagere snelheden. Ze zijn aan het appen of met andere dingen bezig, zeer zeker niet met autorijden.

qenq2020 | 12-07-21 | 14:32 | 6

Anticiperen, met een snelheidsverschil van 150 km/h. Zucht.

Hadrez | 12-07-21 | 17:25

@Hadrez | 12-07-21 | 17:25: Puur extreem hufterig gedrag. Ikke, ikke, ikke en de rest mag stikken. 280 km/u en dan verwachten dat iemand dat kan inschatten. Griezel.

Grachus | 12-07-21 | 17:30

Als heel weinig mensen anticiperen in het verkeer, zou jij dat misschien eens wel kunnen gaan doen. Namelijk door niet zo bespottelijk hard te rijden. Ook jij anticipeert dus niet. Meestal komt dat door een totaal gebrek aan intelligentie, wat dan weer leidt tot zelfoverschatting. Ik hoop dat je gedrag geen mensenlevens gaat kosten, hooguit dat je zelf die onvermijdelijke boom eens gaat tegenkomen.

CupDCake | 12-07-21 | 18:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Vrachtwagens verbieden. Of snelheidsbegrenzing eraf.

DenBeert | 12-07-21 | 14:11 | 2

Ja want dan kunnen ze ook 180...

LonelyWanker | 12-07-21 | 18:16

Ik heb nu 10 jaar een Kawasaki ZZR 1400 die met gemak de 300 haalt. Ken de weg ook wel daar bij Emmerik. Het is daar niet geschikt voor zolang je in de horizon een andere weggebruiker ziet en/of bocht. Mensen die zomaar naar links gaan komt ook nog regelmatig voor en dat is echt gevaarlijk op een tweebaansweg. Drie of vierbaans zijn alleen geschikt mits niet te druk en weinig af/opritten. Een beetje inzicht en verstand komt met de jaren, maar dat moet je dan wel halen.

stiffy | 12-07-21 | 14:08 | 3

DenBeert, jij hebt het helemaal correct samengevat. Anticiperen is wat heel veel automobilisten niet doen.

qenq2020 | 12-07-21 | 14:34

Mijn ervaring is dat het voornamelijk Nederlanders zijn die zomaar naar links gaan, Duitsers zijn wat dat betreft oplettender. Als ik in de buurt van Nederland kom houd ik gele nummerborden-auto's op de rechter rijstrook dan ook goed in de gaten. Geheid dat ze op het laatste moment naar links zwenken.

Argyronauta | 12-07-21 | 17:42

@Argyronauta | 12-07-21 | 17:42: Inderdaad herkenbaar. Nederlanders rijden als horken. Knipperlicht aan en gaan. En vaak dat eerste nog niet eens.

Vanilla | 12-07-21 | 18:10

En je kunt dan wel denken dat je op die Duitse autobaan zo hard mag als je wilt, maar je Nederlandse verzekering dekt maar tot 130 km/uur. Nu heb je bij snelheden boven de 130 km/uur over het algemeen toch niet zo veel meer aan een verzekering, omdat je meestal toch hartstikke dood bent, maar toch wel even een dingetje om rekening mee te houden. Deze 23 jarige snotneus bijvoorbeeld, heeft nu wel een probleem. Vrachtwagens zijn duur.

VanBukkem | 12-07-21 | 14:07 | 4

Onzin

Uw Verzekeringsadvis | 12-07-21 | 17:12

Hahaha, wat een lulverhaal joh. Wanneer hebben ze jou dat wijs gemaakt?

LonelyWanker | 12-07-21 | 18:17
-weggejorist-
DikWolkendek | 12-07-21 | 20:19
▼ 1 antwoord verborgen

Gevaarlijk traject tussen de Rijksgrens en Oberhausen. Oude onoverzichtelijke tweebaans autobaan.

DeCynischeAmbtenaar | 12-07-21 | 13:53

Ik laat dit soort berichten altijd gelijk aan mijn zoons zien, hopelijk helpt het en schrikt het ze af.

MX-DADDY | 12-07-21 | 13:48 | 1

Je moet je kinderen volwassen en zelfstandig laten worden. Niet bangmaken.

DenBeert | 12-07-21 | 14:13

Stond hier al eerder in de Rheinische Post. Dit is echt een mega klapper geweest. Schijnt dat ie een baan naar rechts is gegaan en vol op die vrachtwagen is geklapt. Oudere bestuurder van de vrachtwagen was ook zwaar gewond.

rp-online.de/nrw/staedte/emmerich/bei...

Nice_Wheels | 12-07-21 | 13:45

Waar zijn alle journalisten, verslaggevers, redacties die klagen over het feit dat deze foto's op het interweb staan?
Ik zeg niet dat ze hypocriet zijn. De reacties komen vast nog.

F. Jacobse | 12-07-21 | 13:37

Bij mij in de buurt is er ook een dodenweg. Elke avond scheuren hier gasten rond die menen dat ze Verstappen zijn en de Mercedes voor moeten blijven. bochtig parkoers waar de 200 km haalbaar is menen ze. Bizar want de 80 km is al een snelheid waarmee je moet uitkijken. Trekkers en langzaam verkeer en veel bochten met zijwegen. Gek genoeg zie je nooit politie of andere snelheidscontrole meters.
Dan ook nog water aan een kant waar je zo in kan duiken. Bizar veel auto coureurs spelen met hun leven en anderen. Hoe moeilijk kan het zijn om je aan wat simpele regels te houden. De wet zou heel simpel moeten zijn. Gewoon rijbewijs inleveren en nooit meer achter het stuur. Anders lange gevangenisstraf.

dijkbewaker | 12-07-21 | 13:37 | 6

@Nice_Wheels | 12-07-21 | 13:47: 200 km is nergens een prima snelheid behoudens het circuit omdat er geen enkel benul is waar men mee bezig is. Geen enkele controle. (remweg en reactie snelheid wanneer een dier of iets anders van metaal opeens voor de bumper verschijnt) Dan heb je nog de vermoeidheid en een pilletje wat je kan beïnvloeden. Of een passagier die wat babbelziek is. Ga zo maar door. Overmoed met een snelle auto kost vele levens. Vooral jongeren vliegen uit de bocht waar dan weer wat bloemen liggen langs de weg als stille getuigen.

dijkbewaker | 12-07-21 | 14:15

@KayakFun | 12-07-21 | 14:00: Uw punt? Hoogte van de boete heeft nauwelijks invloed op het gedrag. Mensen gaan er namelijk vanuit niet gepakt te worden. Enige manier om echt gedrag te beinvloeden is de pakkans substantieel vergroten. Met het overbelaste politiekorps kun je niet meer van hen verwachten, maar paaltjes kun je zonder pardon plaatsen. Ik stel dan alleen voor dat je een aantal keer per jaar enkele kmh's te hard mag rijden vanwege het simpele feit dat je dat soms doet voor de verkeersveiligheid/doorstroming (vlot inhalen ipv met 1 kmh verschil). Dat moet kunnen vind ik. Idiote snelheidsovertredingen staan daar mijns inziens nog los van.

BBRDWR | 12-07-21 | 14:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is niet voor niets, dat men in Duitsland nerveus wordt op de snelweg bij het zien van gele kentekenplaten. Eencelligen in BMW's die denken het eeuwige leven te bezitten of vakantiegangers die niet begrijpen dat men op de Linkerbahn niet, net als in Nederland, 105 km/h op de cruise hebben staan.

Tjoerd | 12-07-21 | 13:28 | 3

De plaatselijke rijschoolhouder alhier maakt het volgend grapje over den NL automobilist: "wie erkennt man daß ein autofarher 5 bis 10 mal die Prüfung ablegen mußte bis er sein Führerschein bekommen hat ?"
*Sein wagen hat gelben Kennzeichen platten*

grapo | 12-07-21 | 13:39

Of die andere Duitse uitspraak.Het NL op de kenteken plaat zou staan voor “ nür links “

Man-bear-pig | 12-07-21 | 15:07

@Man-bear-pig | 12-07-21 | 15:07: Of: als je in Duitsland de Idiotenkurs* niet haalt die gele platen krijgt.

* verplicht te volgen na het behalen van x strafpunten op je rijbewijs aldaar

Vanilla | 12-07-21 | 18:08

A3 bij Emmerich. Je mag er zo hard als je wilt en als je dan een auto hebt die hard kan dan wil je dat wel eens proberen.
Ik ken het stuk en heb er zelf ook hard gereden, dik boven 200. Maar: het is slechts een vierbaansweg en boven de 200 is echt hard. Ik ben van bouwjaar 1969 dus heb wat meer ervaring dan toen ik 23 was.
Anticiperen is het toverwoord. Op de Autobahn moet je bij dergelijke snelheden echt minimaal 500 meter voor je inschatten wat er gaat gebeuren of anders voet van het gaspedaal af.

enternaar | 12-07-21 | 13:25 | 4

@FrankVeer | 12-07-21 | 13:31: Welnee, hangt geheel af van de automobilist, ervaring ermee, rijstijl, voertuig en z’n/haar kunde.

Bottleneck | 12-07-21 | 14:40

@FrankVeer | 12-07-21 | 13:31: Spreek even lekker voor jezelf boomert. Jij bent er vast zo een met 100 km/h het tempo aangeeft op de linkerbaan als rijdende rechter?

Vanilla | 12-07-21 | 18:04
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen die veel KM’s maakt in Duitsland weet dat je niet met 220kmh langs twee of meer kort op elkaar rijdende vrachtwagens moet klappen, en al helemaal niet op tweebaans wegen.

Caparzo*Inc | 12-07-21 | 13:23

23 jaar en een BMW, geen levensvatbare combinatie. Sterkte voor de vrachtwagenchauffeur.

Roeieber | 12-07-21 | 13:19

Joop heeft nog eens een liedje over een BMW gemaakt. Inmiddels een klassieker want nog altijd actueel

youtu.be/snuxQg_4_l4

Arnold Layne | 12-07-21 | 13:12 | 1

Goeie ouwe Jaap Fischer

Jeanet32 | 12-07-21 | 14:04

Zie het al, fins kenteken.

Tishetnetnie | 12-07-21 | 13:12

"zo te zien reed die BMW geen 100." Dat is ook niet zo moeilijk in Nederland, waar de wegen - zeker in de stille uurtjes - ertoe uitnodigen om sneller te rijden.

Weet niet waar de redactie de intro vandaan haalt om daar te reppen over wegwerkzaamheden, maar die bedrijven stellen zelf snelheidsbeperkingen in voor de 16 uur dat er níet gewerkt wordt aan de weg. In die situaties vraag je er dan ook om dat mensen de restrictie negeren. Er lijkt dan zo vaak geen enkel argument te zijn voor de tijdelijk opgelegde snelheidsbeperking. Dynamische borden dienen ze in te zetten, en anders: verantwoordelijk infrabedrijf beboeten!

mozaard | 12-07-21 | 12:53 | 5

"Nodigt uit"
"Vraag je erom"

Volgens mij ben je nog altijd zelf verantwoordelijk voor hoe diep je het gaspedaal intrapt. Als je je zo makkelijk uitgedaagd voelt, is het wellicht tijd om je roze pasje in te leveren.

Flapoor | 12-07-21 | 13:04

hoe kunnen wegen uberhaupt ergens toe uitnodigen? doen ze dat schriftelijk of bellen ze of SMS, whatsapp ... ?
er staat hoe hard je mag rijden, maar er staan geen uitzonderingen bij zoals "behalve wanneer je gedronken hebt" nodigen uit? bullshit.

isotope 465 | 12-07-21 | 13:11

@Flapoor | 12-07-21 | 13:04: Ik ben degene die dan altijd ingehaald wordt, maar vind dat dan ook volkomen voorstelbaar. Ik voel me te vaak het heilige boontje tegen wie iedereen claxonneert om even later vlak voor mij te mogen staan voor het volgende verkeerslicht. Het gaat mij erom dat maatregelen logica moeten hebben. Dat brengt met zich mee dat men eerder geneigd is zich eraan te houden. Veiligheid, weet je wel?

mozaard | 12-07-21 | 13:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vind het vooral mooi om te zien dat die Iveco nog steeds rondrijdt bij de Feuerwehr. Jaar of 25 oud. In Nederland was die al 3x uitgefaseerd.

Magna Carta | 12-07-21 | 12:48

Kijk eens aan, heb je gewoon je vriend vermoord met je zatte kop.

Tr0l0l0l | 12-07-21 | 12:32 | 2

Im Shallah. (En ja, dat heb ik ooit daadwerkelijk gelezen in een rechtbankverslag van ook zo'n akkefietje)

TheEgg | 12-07-21 | 12:50

En je grootvader zwaargewond het ziekenhuis ingereden...

MK27 | 12-07-21 | 12:50

Vast in een brandende auto... Brrrrr... Ik heb onder beide stoelen een brandblusser onder handbereik. Of het nut zal hebben weet ik niet maar ze liggen er wel.

sparka | 12-07-21 | 12:29 | 3

Die kleintjes? Uit ervaring (ooit een autobrand mee proberen te blussen in Kroatië) weet ik dat het totaal geen zin heeft.

TheManiac | 12-07-21 | 12:44

Er is een hele hele kleine kans dat u de brand daarmee kunt blussen én dat u ze weet te vinden op het moment suprême. Want als u bekneld zit, zit niet alles meer op zijn plek. Maar als u daar geruststelling uit haalt: zeer goed!

Magna Carta | 12-07-21 | 12:47

@Magna Carta | 12-07-21 | 12:47: het zelfde als met ruithamer.

horsteknots | 12-07-21 | 12:51

Na de beelden gezien te hebben loop ik deze keer gewoon naar de kroeg....

neonreclame | 12-07-21 | 12:28

Die jongens van Kraftwerk zeker.

Mr_Natural | 12-07-21 | 12:26 | 3

HA!

Amsterdramt | 12-07-21 | 12:38

Ghe!

Basil Fawlty | 12-07-21 | 12:48

Florian Schneider is al niet meer onder ons.

Arnold Layne | 12-07-21 | 13:15

Ik zie met enige regelmaat jonge bekende Nederlandse Youtubers met 200+ gok ik (afgeschermd of blurred km teller) over de Duitse autobahn knallen. Het is niet strafbaar, maar het wordt wel tijd dat ze hun verantwoordelijkheid nemen. Want jongeren kopieeren nu eenmaal graag stoer gedrag.

kovariant | 12-07-21 | 12:26 | 2

Ik rij regelmatig over de A3 en rij dan een redelijk nette 120 a 130. Ik heb een Tesla, dus dan heb je ook nooit haast..
Maar hoe vaak ik per rit wordt ingehaald met 120 a 30 km/uur *verschil* door Duitsers, mar ook Nederlanders, is echt niet op de vingers avn 1 hand te tellen.

Epistulae_Morales | 12-07-21 | 12:54

YouTube Don is goed 20 jaar en rijdt met zijn Lamborghini ook 300+ km/h en dan heeft hij ook nog een jonge dame naast zich zitten. Lijkt mij ook niet heel erg verstandig maar goed voor de likes.

PeterJanssen | 12-07-21 | 13:52

Allemaal GS-reaguurders die goedkoop bier aan het inslaan zijn. En hun wage gelaik ook nog effe volgooie scheelt al gauw twee tientjes jongu.

De echte Stolwijker | 12-07-21 | 12:24 | 2

Ze wilden ook op tijd thuis zijn vanwege voetbal, eveneens een reaguurders-liefhebberij.

wijsvinger | 12-07-21 | 12:27

Zunne grote vuurbal jonguh.

horsteknots | 12-07-21 | 13:02

tja, kudt natuurlijk.
Maar als je die leeftijd hebt, doe je achterlijke dingen. Meestal gaat dat goed...
Maar met die velgen lijkt het mij een professioneel sjonnie,

Henk de Vries2074 | 12-07-21 | 12:24 | 2

Gelukkig had ik op die leeftijd geen auto die tot dergelijke prestaties in staat was. Scheelt ook natuurlijk.

Joris Beltsin | 12-07-21 | 12:32

Ja want iedereen op die leeftijd doet dat soort achterlijke dingen…
Nee natuurlijk niet. Dit is gewoon een mongool… van die leeftijd.

Braco.me | 12-07-21 | 13:08

Het lijkt me vrij normaal dat je op die leeftijd eens het gas intrapt van papa's auto. Dit ongeluk is een pleidooi voor de begrenzer.
Eigenlijk is het een slechte zaak dat auto's tegenwoordig zoveel vermogen hebben, vaak wat hoger zijn en tamelijk stil binnen. De sensatie van snelheid begint daardoor veel te laat.

Diotima | 12-07-21 | 12:23 | 5

@Henk de Vries2074 | 12-07-21 | 12:28: Zo, dat is een stevige jij-bak. Chapeau!

wazakzegguh | 12-07-21 | 12:31

Heh, zijn voldoende auto's die dat hebben: De uitleensleutel. Ik kan mijn 2e sleutel programmeren op gelimiteerde snelheid en nog wat van die grappen.

TheEgg | 12-07-21 | 12:47

@Henk de Vries2074 | 12-07-21 | 12:28: Dat doen zie hier ook een dronken of appende dwaas rijd tegen een viaduct pijler aan en prompt mag de je nog maar 60. Terwijl die pijler toch echt naast de weg staat.

voldemort | 12-07-21 | 12:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat voor een merk vrachtwagen is bij dit ongeval betrokken? Alle BMW eigenaren worden weer in slecht daglicht geplaatst. Wanneer het een Opel, Kia, Peugeot oid betreft wordt het merk nooit vermeld. Racisten.

Ram_Ram | 12-07-21 | 12:22 | 2

Autisten toch?

Jezusaapje | 12-07-21 | 12:27

Ach daar staat tegenover dat Smoelensmid alweer 45 jaar twee keer per jaar in de Beemert plank gas naar de wintersport knalt zonder ongeval...kwestie van no drinking and driving and drive responsable....

Smoelensmid | 12-07-21 | 12:37

Succes met de rest van je leven knul. Tot nu toe dacht je met je 23 jaar helemaal nergens over na gok ik zo, qua oorzaak en gevolg enzo. Nu is je vriend (naar ik aanneem) van 22 die naast je zat dood en een andere mede weggebruiker dood.

pibasso | 12-07-21 | 12:22 | 5

Op het examen b kunnen ze allen netjes rijden.. zodra het roze bewijsje in bezit denken ze dat ze ervaring hebben.

horsteknots | 12-07-21 | 13:06

Wat is dat toch voor een onzin te denken dat volwassenen van 23 jaar nog een puberbrein hebben? Vroeger was je met je 23e getrouwd en had je al twee kinderen, tegenwoordig mag je tot je 32e kind zijn en de wereld ontdekken.

JJMS | 12-07-21 | 13:40

Vriend (of vriendin) dood. Daar hebben sommige mensen totaal geen moeite mee. Uit het oog, uit het hart/herinnering.

DenBeert | 12-07-21 | 14:08
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
SchimmelSchwanz | 12-07-21 | 12:17

Getver, weer een goede reminder om dit soort dingen onder controle te doen. Beste op een circuit dan heb je vooral jezelf en geen nietsvermoedende medeweggebruikers. Heb daar zelf ooit eens rond 270 aangetikt en dat is eigenlijk niet leuk meer. Een foutje of technisch mankement en je bent er geweest. Het meest vreemde is dat remmen en terug naar 120 lijkt of je stil staat.

RogerDodger | 12-07-21 | 12:17 | 8

"terug naar 120 lijkt of je stilstaat" - dat zou een probleem kunnen zijn indien je even wilt uitstappen...

viejohuevon | 12-07-21 | 13:11
▼ 5 antwoorden verborgen

2 'Nederlandse' inzittenden. Hoe Nederlands? Pools Nederlands, dubbele nationaliteit, Nederlandse Surinamer, tweede generatie Mediterraanse Urker. Engelse Amsterdammer? Tielenaar met Maori roots?

HetOorAakel | 12-07-21 | 12:16 | 8

@Timide_Aso | 12-07-21 | 12:25: En vergeet niet: Een konstrukt door boze witte mannen van middelbare leeftijd... </cynisme>

Lu_Tze | 12-07-21 | 12:37

Met nl-kenteken, had er moeten staan. Je hebt gelijk.

horsteknots | 12-07-21 | 13:09
▼ 5 antwoorden verborgen

Bij motoren mag je pas na een zekere periode met een groter vermogen rijden.
Waarom dat principe ook niet bij autos toepassen?

Fanshitter | 12-07-21 | 12:15 | 7

Goed idee.

Watching the Wheels | 12-07-21 | 12:26

Heeft geen zin ze mogen ook niet dronken autorijden maar dat doen ze toch.

voldemort | 12-07-21 | 12:46

Ja natuurlijk. Nog meer regels, die niet gehandhaafd (kunnen) worden. Met dit soort gouden ideeën moet je de politiek of de ambtenarij in!

DenBeert | 12-07-21 | 14:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Toen ik 23 was had ik een Citroen BX van 14 jaar oud. Dat was het hoogst haalbare, de meeste studiegenootjes hadden niet eens een auto. Hoe komen die 13-jarigen aan een snelle BMW vraag ik me af.

small_town_dude | 12-07-21 | 12:15 | 6

@sparka | 12-07-21 | 12:32:
Die auto's die ik had waren destijds 500-1000 gulden, die kwamen destijds altijd net door de keuring heen. Toch was het wel een fijne wagen.

Watching the Wheels | 12-07-21 | 12:44

@Watching the Wheels | 12-07-21 | 12:28:
Voor mij was een tweedehands BX ooit ook het hoogst haalbare. Heb ooit een occasion gekocht voor 1600 gulden om er met een vriendin mee naar Spanje te rijden. Ging probleemloos. Na de vakantie voor 1900 gulden weer verkocht. Met een andere occasion-BX half Oost-Europa door gereden, vlak na de val van de Muur; de bewonderende blikken voor die auto waren een bizarre ervaring. Evenals de communistische bedrijfs-ongevallen die daar ter plekke de wegen vulden: Lada's, Polski Fiats, Trabants, Dacia's, Wartburgs en FSO's.

Peter Emile | 12-07-21 | 12:50

@Watching the Wheels | 12-07-21 | 12:44: reed zalig inderdaad, maanden door Spanje gereden met een stel vrienden. Ik had een BXe, later opgezocht wat die 'e' betekende : dat de 'extra' was omdat ie zijf (5) vernellingen had.

small_town_dude | 12-07-21 | 13:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Hier rijden die BMW's, Audi's en die wagens met zo'n ster, gewoon 150 km binnen de bouwde kom. Ook Duits kenteken, maar wat erin zit lijkt in de verste verte niet op een Duitser.

Dubbelepunthoofd | 12-07-21 | 12:14

Als ik naar die velgen kijk zijn het in ieder geval personen geweest met slechte smaak.

bulk | 12-07-21 | 12:13

Alcohol op: Daar moet je ook gewoon als passagier niet naast gaan zitten. Vooral medelijden met de vrachtwagenchauffeur, die kon er echt niets aan doen.

Ik hoop dat de dader wel in Duitsland berecht wordt? Want in NL verliest zo iemand toch al gauw 4 jaar zijn rijbewijs (om dan vervolgens zonder te gaan rijden, want pfff, wie doet je wat)

TheEgg | 12-07-21 | 12:13 | 3

Die dader verliest mogelijk zijn leven. Hopelijk komt die vrachtwagenchauffeur er bovenop.

Usumani | 12-07-21 | 12:14

Daar doen ze in Duitsland niet moeilijk over hoor. In ieder geval tot de veroordeling zit hij wel vast.

bulk | 12-07-21 | 12:14

Gevangenisstraf is niet ongebruikelijk in Duitsland voor een dergelijk geval.

Joris Beltsin | 12-07-21 | 12:22

Ging ff niet zo lekker op de "Oberhausen Straight" voor deze broeders......

Cheffff | 12-07-21 | 12:12 | 1

Ik heb geen E.H.B.O. maar ik vermoed dat bestuurder in deze wel even met zijn plasje naar de dokter moet.

nednied | 12-07-21 | 12:47

Die bmw kan best 200 hebben gereden. Is het ter plaatse onbeperkt gassen of niet, dat is de vraag anders is de hele notie onzin. Verder kan je hier weinig mee, geen idee wat daar gebeurd is, ging die "vrachtwagen" plotsklaps naar links met 80km/h, was dát wellicht de onbenul in dit verhaal? Of die bestuurder gedronken heeft moet nog blijken, tot die tijd houd ik het op een tragisch ongeval zoals je die wel vaker hebt, niet echt heel bijzonder.

elfenstein | 12-07-21 | 12:12 | 24

@Graaisnaaiert | 12-07-21 | 12:56: Zelf ook 200 kachelen, probleem voor 90% opgelost. Dan nog kan er altijd nog ene aankomen die toch nog harder gaat, die wetenschap houdt je als het goed is wel lekker scherp in ieder geval. Reden waarom ik in D. tamelijk precies de 2 uur maximaal aaneengesloten rijden hanteer, het is bepaald geen wandelingetje in het park. Beter houd je je koppie d'r goed bij en met wat ervaring en voorzichtigheid is er dan eigenlijk niks aan de hand. Het gaat allemaal wat sneller maar het blijft gewoon autorijden.

elfenstein | 12-07-21 | 13:00

Als je 200+ rijd moet je er gewoon rekening mee houden dat iemand naar links komt. En die weg heeft flauwe bochten met beplanting waardoor zelfs de beste spiegelaar je domweg niet kan zien. En daarom moet je dat dus gewoon nooit doen op een tweebaansweg, dan ben je gewoon een gevaar op de weg.
Onbeperkt gassen houd in dat je wel met verstand rijd en je aanpast aan de omstandigheden.

2voor12 | 12-07-21 | 13:25

Dat stuk Autobahn noemen ze niet voor niets de "Oberhausen straight" lang stuk rechte snelweg zonder limiet. Dus er word zeker (te) hard gereden.

Andersdenkend | 12-07-21 | 15:39
▼ 21 antwoorden verborgen

Iedereen kan hard rijden door het rechter pedaal diep in te trappen. Niet iedereen kan dat veilig. Want dat betekend weten wanneer het gas los te laten.

Gregovic | 12-07-21 | 12:12 | 4

betekenT

Dubbelepunthoofd | 12-07-21 | 12:15

Tussen allemaal ander verkeer kan je nooit veilig het gaspedaal zo ver intrappen. Ook al kan je zelf prima je auto onder controle houden.

SchimmelSchwanz | 12-07-21 | 12:23
▼ 1 antwoord verborgen

de belangrijkste vraag in deze : Hoe is het met de vrachtwagenchauffeur?

Dr.Utker | 12-07-21 | 12:11 | 3

in de tekst: "67-jarige vrachtwagenchauffeur zwaargewond.". Beantwoordt dat je vraag?

appelboor | 12-07-21 | 12:12

@appelboor | 12-07-21 | 12:12: Nee. Als je bij een verkeersongeval in het ziekenhuis wordt opgenomen krijg je automatisch het label "zwaargewond" . Dus het kan een gebroken heup zijn, of in coma met alle ingewanden eruit en een halve schedel weg.

small_town_dude | 12-07-21 | 12:18

@appelboor | 12-07-21 | 12:12: nee, rukker suggereert dat de PKW veroorzaker is en de LKW niet, zonder enige info te hebben.

AntiZanicz | 12-07-21 | 14:12

Het faceboek bericht van Feuerwehr Emmerich am Rhein lijkt door google translate te zijn gehaald. Of was het werkelijk een auto met troep?

leukhe1 | 12-07-21 | 12:11 | 3

FB vertaalt dat automatisch. Links onder het bericht kun je klikken op 'origineel weergeven'.

remmersmaaak | 12-07-21 | 13:28

Feestboek doet ook vertalen naar Nederlands. De Nederlandse tekst heeft het ook over "[...]een verkeersongeval waarbij gevangenen betrokken waren[...]". Het origineel lijkt een stuk correcter.

naglfar | 12-07-21 | 13:33

De LKW is een vrachtauto voor containers met sloopafval. Gebruikelijk. Nu was hij leeg. De bestuurders zijn gered door Ersthilfers. Niets uitgeknipt. De passagier zat vast in de PKW die al in brand stond.

AntiZanicz | 12-07-21 | 14:11

BMW even uitdeuken, nieuw kleurtje erop en Gaaaaaaaaaaaaaaaan met die banaan

Dutch_Viscount | 12-07-21 | 12:10 | 4

@Wijze uit het Oosten | 12-07-21 | 12:10:
Ben er ooit eens langs geweest, bij Jet Cars. Voor een occasion die mij wel aansprak - vooral ook qua prijs. Wat was ik naïef. Wist toen nog niet wat ik nu weet. Heb in mijn leven al heel wat auto-bedrijven en -dealers bezocht. Maar nog nooit zo'n louche Turkenbende meegemaakt als bij Jet Cars.

Peter Emile | 12-07-21 | 12:29

@Peter Emile | 12-07-21 | 12:29:
Kijk eens naar de reviews. Het woord 'oplichters' komt nogal vaak voor.

Der Schnitzeljäger | 12-07-21 | 12:48

@Der Schnitzeljäger | 12-07-21 | 12:48:
Zelden zag ik een grotere verzameling sterfbakken bij elkaar als op dat armetierige slijkterrein. Leuk om eens gezien te hebben maar ik koop nog liever een 3e hands mercedes van het kamp.

elfenstein | 12-07-21 | 13:07
▼ 1 antwoord verborgen

Hard echt door kan iedereen.. o wacht..

kermitsklant | 12-07-21 | 12:09 | 1

Hard rechtdoor is moeilijker dan u denkt. Gezien ook het aantal ongevallen in Nederland op (verlaten) rechte stukken asfalt.

naglfar | 12-07-21 | 13:36

Kwamen ze niet van hun werk, plofkraak?

Capt. Iglo | 12-07-21 | 12:08 | 2

Dan was het een Audi geweest. Bovendien zaten er maar twee in de auto.

LucaBrasi | 12-07-21 | 12:14

Hahahaha, denk het niet. Die crashen alleen Audi's

pibasso | 12-07-21 | 12:51

Met een personenauto een vrachtwagen omver rijden ... dat moet een flinke klap zijn geweest.

appelboor | 12-07-21 | 12:08 | 4

leeg en kleine vrachtwagen.

AntiZanicz | 12-07-21 | 14:02
▼ 1 antwoord verborgen

Lijkt me geen leuke dood om levend te verbranden.
https://rp-online.de/nrw/staedte/emmerich/beifahrer-stirbt-bei-schwerem-verkehrsunfall-auf-der-a3-bei-emmerich_aid-61038797
https://www.bild.de/regional/ruhrgebiet/ruhrgebiet-aktuell/feuer-unfall-auf-der-a3-bei-emmerich-beifahrer-verbrennt-in-bmw-77040742.bild.html

jan huppeldepup | 12-07-21 | 12:07 | 3

Nee, daar pas ik ook voor. Doe mij maar lekker in mijn slaap. En dan het liefst over ± 50 jaar. Ik verwacht wel een vet toffe 90-er te kunnen worden.

Blote Bertus 2000 | 12-07-21 | 12:31

Ik denk niet dat die levend is verbrand. Met zo'n harde klap ben je van binnen al gauw tomatensoep.

YoMoms | 12-07-21 | 12:32

@YoMoms | 12-07-21 | 12:32: Dat is nog maar de vraag, de chauffeur kwam er ook nog levend uit, geret door omstanders.

jan huppeldepup | 12-07-21 | 14:51

Accountmanagers?
Rappers?
EU ambtenaren?
Geslaagde juristen?
Bitcoin investeerders?
Vragen, vragen…

J-van-de-Bontekoe | 12-07-21 | 12:06

BMW maakt meer kapot dan de bedoeling is...

Swaffelkaffert | 12-07-21 | 12:05 | 3

Precies. Ik hou altijd extra afstand en probeer ze zoveel mogelijk te mijden. Ik weet niet of het aan het merk ligt maar het zijn gevaren op de weg.

Woger | 12-07-21 | 12:40

@Woger | 12-07-21 | 12:40: de bestuurders van de luxere auto's zijn inderdaad bovengemiddeld gevaarlijk. Heeft iets te maken met "egocentrisch zijn -> bovengemiddeld veel geld hebben (want een sociaal iemand vindt geld minder belangrijk) -> dure auto hebben -> ook in verkeer egocentrisch zijn".

Zoals bekend zijn er wereldwijd chiptekorten. Om dit op te vangen zijn ze bij BMW al een tijdje gestopt met het daadwerkelijk aansluiten van de richtingaanwijzers om zo weer wat chips te besparen. Is nu al meer dan een jaar aan de gang en nog niemand was het opgevallen!

DePsych | 12-07-21 | 14:07

De auto was ooit wit en de bestuurder had een tüter cultuur? (En ja, er zijn meerdere Tüter afkomsten, dus niet 1 'afkomst' specifiek)

FLP_du_Stok | 12-07-21 | 12:05 | 1

Ik gok dat het een Italiaan was, gezien de winst gisteren.

Hersenletsel | 12-07-21 | 13:02

Drank maakt meer kapot dan je lief is.

Wijze uit het Oosten | 12-07-21 | 12:03 | 6

Onverwacht gedrag van medeweggebruikers ook. Ik heb ook wel eens gehad dat men in een Duitse camper zomaar baan wisselde zonder richting aangeven en zonder noodzaak, naar links waar ik net kwam aansjeesen met zo'n 140-150. Zou je net een fractie missen dan ben je klos. Met een truck kan dat ook gebeuren.

AntiZanicz | 12-07-21 | 14:01
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com