Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Doxing wordt STRAFBAAR, aldus wetsvoorstel

Agenten Bruce en Rick gewroken

Online intimidatie van politieagenten steeg in 2020 met 87%, en 2021 is nog jong. Daarom diende MinJus Grapperhaus vandaag een wetsvoorstel in om het online openbaren van NAW's strafbaar te maken. "Het grote gemak waarmee sommigen denken te kunnen intimideren door privégegevens over anderen te verspreiden is meer dan schofterig. Het gaat over de grens van het toelaatbare als mensen in hun leven worden belemmerd, onze agenten worden gehinderd in hun werk en wetenschappers niet meer vrij uit kunnen spreken. (...) Dit gaat echt een grens over en dat moeten we duidelijker in de wet vastleggen," aldus Ferd. Volgens het wetsvoorstel komt er een maximale gevangenisstraf van 1 jaar op te staan. En hoe zit het dan eigenlijk met de Retweets van een dox? 

Maar het is niet alsof je in Nederland helemaal niets meer mag. "Journalisten en klokkenluiders, die nieuwsfeiten en misstanden openbaar maken, zijn niet strafbaar als de bekendmaking van gegevens noodzakelijk is in het algemeen belang." Het algemeen belang, een beetje het RTL Boulevard onder de belangen.

Reaguursels

Inloggen

Een paar flauwe deur stickertjes later, en er ligt alweer een wetsvoorstel gereed.

Let op mijn woorden; De regel wordt alleen toegepast wanneer het doelwit een teder links zieltje is. Wordt er een PVV aanhanger opgeknoopt, dan zullen ze hem eerst laten bungelen als een pinata tot het leed al geleden is, om daarna pas de held uit te komen hangen.

Sokonomi | 13-07-21 | 08:17

Dus alles wat Anti-fa en Kafka openbaar meken van bijvoorbeeld PVV'ers is algemeen belang, als iemand ter rechter zijde wat doet is het het gevang

Snap_het_ook_niet | 12-07-21 | 14:50 | 1

Rechtstaat?

bolsjewiek | 12-07-21 | 17:09

Zo, dat zullen Antifa, Indymedia, de Internationale Socialisten, Kafka en Vizier op Links niet leuk vinden.

Tapu | 12-07-21 | 14:45 | 2

Het 'toevallige' is dat de eerste vier partijen al jaren in alle vrijheid opereren. En er nooit tegen is opgetreden.

Maar dat sinds Vizier op Links ging meedoen, er plotseling moord en brand geschreeuwd wordt. Tot en met in de Tweede Kamer aan toe.
Hoe bedoel je, extreem selectieve verontwaardiging...

Overigens liep de bestaande wegkijkmedia vooraan in de hetze tegen VOL!
Zie bijvoorbeeld de NOS, Joop en Nupunt....

michelpen | 12-07-21 | 16:21

KOZP zou hier dus ook last van moeten krijgen.

Veepert | 12-07-21 | 16:49

Zodra er een nieuw wetsvoorstel uit de (penis)koker van Mr. G. rolt dan weet je al hoe laat het is : er moet weer iets verboden/strafbaar gesteld worden.

Asteroid-B612 | 12-07-21 | 14:29 | 1

Zodat de corrupte (top) ambtenaren zich veilig kunnen verstoppen achter hun
pikmeerarrest.

revolte | 12-07-21 | 14:50

Prima voorstel. Dit ook toepassen bij antifa- en vizier-op-linksactivisten.

lekgoot | 12-07-21 | 13:26

- GS publiceerde wel eens funda gegevens van bekende NL ' ers .
- Het buitenhuis van Putin on-line zetten.
- verwijzen naar de riante villa van halsema in ****sloot .
- Verwijzen naar het buitenhuis van Grapperhaus in de ********* .
Mag allemaal niet meer ?

JamesYounger | 12-07-21 | 12:46

gaat hij zichzelf ook aangegeven dan?

Spychopaat | 12-07-21 | 12:41
-weggejorist-
endofdays | 12-07-21 | 12:23

Bla,bla,bla,bla slappe hap in dit land we gaan helemaal naar de kloten.

Nietgek | 12-07-21 | 12:12

Waarom noemen we deze wet niet de de Duyvendak-wet'?
Want ere wie ere toekomt.

Duyvendak kan gerust beschouwd worden als 'doxinger' avant lettre:
als redacteur van het krakersblad Bluf! verspreidde Duyvendak in 1985 de namen en privé-adressen van ambtenaren die betrokken waren bij kerncentrales.
„Inbreken kan iedereen. Verstoor de rust van deze onruststokers”, zo luidde de oproep.
Kort daarna werd inderdaad een aanslag gepleegd op het huis-adres van één van deze hoge ambtenaren (dhr. Verberg)!

Ter info:
Dhr. prof. dr. W.G.J. (Jan Willem) Duyvendak, UvA...
GroenLinks Kamerlid en partij-prominent, GL-programma-opsteller.
Tussendoor ook nog een paar jaar directeur van MilieuDefensie geweest.

michelpen | 12-07-21 | 12:06 | 1

"Dhr. prof. dr. W.G.J. (Jan Willem) Duyvendak, UvA..."
Dat is dus de broer van Wijnand Duyvendak. Net als de vrouw van Wijnand, ook betrokken bij zeer onfrisse linkse zaken....

michelpen | 12-07-21 | 12:31

Weer een wetje wat je lekker selectief kan toepassen als je lid bent van de juiste club hard optreden, en de rest weer lekker laten lopen.

SailingDuck | 12-07-21 | 11:25 | 1

Precies, ik ga er niet van uit dat de opsporingscapaciteit aangewend gaat worden om linkse clubjes (die hier al sinds jaar en dag een sport van maken) te gaan vervolgen.

HoogToontje | 12-07-21 | 12:22

Zou toch prachtig zijn wanneer je adresgegevens van ondergedoken criminelen niet meer mag delen.

* | 12-07-21 | 11:22

Hij preekt voor eigen parochie. Maar de werkelijk grote problematiek loopt hij met een boog omheen. Een waardeloos demissionair minister. Of beter gezegd: een gevaarlijke gek.

Goed-hardt | 12-07-21 | 11:16

Niet ideaal, maar de beste oplossing is, om op social media niet meer anoniem (onder schuilnaam) te mogen posten, maar alleen met de eigen naam. Als men dat vervelend vind: dan maar whatsappen. Het zou snel afgelopen zijn met het laffe gedreig en het beledigend gescheld van de "helden".

Poso | 12-07-21 | 11:07 | 6

@Watching the Wheels | 12-07-21 | 11:12: Ik heb begrepen dat het niet alleen om moord-dreigingen gaat

Poso | 12-07-21 | 11:51

Handig ja, vooral als je als 'ongedocumenteerde' een anoniem BSN-nummer kan aanvragen bij het halen van je covid prik.

Asteroid-B612 | 12-07-21 | 14:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Devaluatie van een SoFi-nummer. Dat is niet zo speciaal.
Hoe ziet een dader eruit?
Indien of omdat alle naw al op straat liggen, wordt het wel lekker makkelijk opzoeken.
Of, of allebei.

EU-cookie maakt ons blij.

hallevvezool | 12-07-21 | 11:06

Hij kan beter zorgen dat al die criminelen voorgoed achter de tralies verdwijnen. Ze zetten de meeste politiecapaciteit in tegen de minst belangrijke dingen en omgekeerd.

Watching the Wheels | 12-07-21 | 11:03 | 1

Doxing strafbaar maken, oke. Maar zorg dan ook meteen voor een onafhankelijke partij waar mensen aangifte kunnen doen tegen de politie als dat wel een keer onverhoopt nodig is.

Watching the Wheels | 12-07-21 | 11:13

Dus van een datalek van de Belastingdienst kan ik voortaan aangifte doen?

Odin | 12-07-21 | 10:59

De strijd tegen de georganiseerde misdaad wordt steeds meer een strijd tegen de overheid.

revolte | 12-07-21 | 10:46

Dat heeft dan toch vele tientallen jaren geduurd maar eindelijk komt er dan toch een verbod op het telefoonboek.

Anyways, resultaat van dit soort wetgeving is dat elke burger die tegen criminaliteit strijd zich in feite strafbaar maakt aan doxing.
Geinig dat deze man vorige week nog riep dat de bestrijding van de georganiseerde misdaad niet alleen een taak van de politie is maar van de samenleving als geheel.

General McAuliffe | 12-07-21 | 10:43 | 1

Scherp!

BrokenTipi | 12-07-21 | 11:02

Doxing is sowieso schadelijk, voor links en rechts..

Het is een vorm van deplatforming door mensen in kwaad daglicht te zetten.
En daarmee verlies je vrije informatie, wederhoor en debat.

Journalisten, schrijvers en columnisten, links en rechts kunnen hierdoor hun publicatie-kanalen verliezen.
Klokkenluiders kan de mond worden gesnoerd

Het gaat te koste van de vrijheid van meningsuiting
Ten koste van academische vrijheid .

En daarmee is het on-democratisch, potentieel haat-aanzettend, veroorzaker van een bubble-denken.

En gewoon achterbaks natuurlijk.

kloopindeslootjijook | 12-07-21 | 10:31 | 3

Ik weet waar je woont

waarisdelol | 12-07-21 | 10:54

De overheid houdt niet van klokkenluiders.

revolte | 12-07-21 | 14:31

@revolte
Maar wel van azan-jankerts.

Bull-Sunnyboy | 12-07-21 | 16:42
-weggejorist-
Osdorpertje | 12-07-21 | 10:17 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Sommige mensen maken zich drukker over de kleur van de omslag van een telefoonboek dan over misdaad en de (afwezigheid van competente) bestrijding daarvan.

dathoujetoch | 12-07-21 | 10:16

Toch benieuwd naar de oorzaak waarom ambtenaren überhaupt gedoxt worden, in het mottovan gewoon je werk doen zijn in de geschiedenis de meest gruwelijke daden verricht.

Reebensteeltje | 12-07-21 | 10:10 | 1

Ja, of Karin is er niet van gediend dat ze een weerwoord krijgt van een ambtenaar, omdat haar man haar grote bek altijd tolereert, en daarom gooit ze hem aan de publieke schandpaal, want het zou eens aan haar kunnen liggen, zeg! Ik noem maar een voorbeeld.

BrokenTipi | 12-07-21 | 11:05

Weet Ferd dat hij demissionair is, d.w.z. minister af? Dat hij geacht wordt alleen nog lopende zaken af te handelen? Als het zo doorgaat zitten we straks in het zesde jaar van Rutte 3.

J.P.Drapeau | 12-07-21 | 10:08 | 2

We bevinden ons wat dat betreft idd in een zeer link(s)e periode.
Ik heb zelf vaak het gevoel dat ze er snel wel eens eea aan impopulaire wetgeving doorheen willen trappen.
Opdat Kaag 1 met schone lei kan beginnen.
De horror!

D-Fens_1963 | 12-07-21 | 10:29

Weet jij wel hoeveel wetsvoorstellen er zijn ingediend (en sommige zelfs in de wet verankerd/geactiveerd) sinds “ze” demissionair zijn?….

All_Anonymous | 12-07-21 | 11:07

Het lijkt erop dat deze wet bedoelt is dat de overheid weer meer bezig is met zichzelf te beschermen dan de burger. Zo is de politie volgens mij te veel bezig met "strafbare feiten" tegen de politie, dan met strafbare feiten tegen de burger.

Het boos aankijken naar een agent is bijvoorbeeld al een vorm van "intimidatie" cq "geweld".

Doerak | 12-07-21 | 10:06

Hoe willen ze dit gaan handhaven dan? Het zijn toch altijd Russische hackers?

zegmaarwij | 12-07-21 | 10:03

De zelfbenoemde aso, zonder geloofwaardigheid kan er niet eens een coherent verhaal van maken. Doxxen is erg, volgend zijn uitleg het plaatsen van filmpjes met verondersteld politiegeweld.

Geweld plegen is nog erger, naar zijn zeggen. Hoe zit het nu met het plaatsen van een filmpje van een agent die iemand voor een politiebus duwt? Of een agent die een demonstrant aanrijdt op het zebrapad?

Alleen journalisten zijn vrij van deze wet en dus wordt hier straks vrije nieuwsgaring door burgers, beknopt en worden zij bedreigd indien zij dit wel doen. Wat is er gebeurd met de aanslag op de journalistiek van verleden week, toen meneer de Vries wed neergeschoten, naar het zich laat aanzien om een kwestie die helemaal niets met zijn werk als journalist te maken had?

Wie is er nu aan het framen? Wel gauw van de gelegenheid misbruik maken om gauw een club van 10.000 een paspoort te geven want daar had meneer de Vries zich voor ingezet. Wat heeft dat nu met die schietpartij te maken? Wie heeft daar op dit moment wat aan?

Hier wordt de burger verder monddood gemaakt. Het is een verlengde van verleden week, waarin omroep ON werd toegelaten tot het publieke bestel werd toegelaten maar van de verantwoordelijke bewindspersoon Slob te horen kreeg dat men geen commentaar mocht leveren op de verrichtingen van het, door de.overheid gefinancierde Staatsjournaal.

Het is fascisme ten top en voor de mensen die zich daar actief tegen willen verzetten, de zelfbenoemde aso-minister heet Gerd Grapperhaus en de.veramtwoordelijke bewindspersoon heet Arie Slob. Ze werken allebei in Den Haag, waar u ze.mogelik tegen kunt komen.

netniet | 12-07-21 | 10:02 | 1

Hoe precies is een filmpje van politiegeweld online zetten 'doxxen'? Zolang je er niet bijzet waar die agent woont is er niks aan de hand hoor.

blikjegrolsch | 12-07-21 | 10:22

Fred Grapperhaus.... is dat niet die minister van justitie die toen hij werd betrapt op het plegen van een misdrijf even snel -tussen neus en lippen door- de wet aanpaste zodat het geen misdrijf meer was waarop hij betrapt was?

me163komet | 12-07-21 | 10:01

ik dacht altijd dat de 'jongeren' boxing lessons kregen, waren waarschijnlijk doxing lessons.

small_town_dude | 12-07-21 | 10:01

Komt er dan eindelijk beweging in de moloch wetgeving?

D-Fens_1963 | 12-07-21 | 09:53 | 6

@elfenstein | 12-07-21 | 09:58: Er hoeft geen wetgeving bij, sterker nog, misschien moesten we er maar eens wat wetgeving afhalen. Op het gebied van het eindeloos ( en pro deo) procederen door de nodeloos gekwetsten bv.
Voor de rest de mogelijkheden vwb religieus geweld wat aanpassen aan de relatief nieuw en veranderde geest van de tijd aub.

D-Fens_1963 | 12-07-21 | 10:22

@Bakkeleures | 12-07-21 | 09:57: Naaah, lookie negers gooien achter de rug van slenterende Policia Local ook gewoon hun lakens met nep merken artikelen weer neer toch?
En trouwens…, Marokko- Spanje- Nederland, zegt u dat iets?

D-Fens_1963 | 12-07-21 | 10:26

@D-Fens_1963 | 12-07-21 | 10:22: zoals burgemeester Nawijn die tijdens zijn ambt 500 overbodige of niet te handhaven wetten afschafte. Hulde voor Nawijn.

revolte | 12-07-21 | 14:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Is een telefoonboek een vorm van doxxing?

WellusNietus | 12-07-21 | 09:51 | 3

vroeger kon je daar tegen betaling je beroep bij laten zetten. Dus als er staat "politie-agent" dan heb je wel gelijk.

small_town_dude | 12-07-21 | 09:55

Kon je ook kiezen om niet vermeld te worden.

P-unit | 12-07-21 | 09:55

@P-unit | 12-07-21 | 09:55: moest je wel ZELF aangeven.. soort van hoe de donorregister tegenwoordig werkt.. je bent het standaard al MITS je aangeeft van niet.. is echt de omgekeerde wereld.

All_Anonymous | 12-07-21 | 11:09
-weggejorist-
Braco.me | 12-07-21 | 09:49 | 3

Ook deze diepchristelijke CdA'er is volkomen overbodig.

dathoujetoch | 12-07-21 | 09:47 | 2

Gaap.

van Oeffelen | 12-07-21 | 10:06

@van Oeffelen | 12-07-21 | 10:06: wakker worden, de bingo begint.

dathoujetoch | 12-07-21 | 10:15

Laten we eerlijk zijn, in dit land kan een 'zwaarbewaakte' crimineel vanuit de gevangenis drie liquidatie-opdrachten geven. Als het gaat om naleving, toezicht en handhaving van deze en andere nieuwe wetten heb ik persoonlijk weinig vertrouwen in wat volgt.

MickeyGouda | 12-07-21 | 09:46 | 5

@elfenstein | 12-07-21 | 09:50:
Ja, Ik snap ook het bestaan van Gitmo steeds beter. Sommige mensen zijn zo ver heen, daar moet je een andere set regels en werkwijzen voor opstellen.

hallofreen | 12-07-21 | 09:56

Je zou haast overwegen de doodstraf weer in te voeren voor dit soort figuren. Een Gitmo gaat namelijk ook niet helpen. De cipiers en de censors zijn corrupt, anders kun je nooit vanuit een EBI liquidaties aansturen.

Alexander des Burgus | 12-07-21 | 10:17

@Alexander des Burgus | 12-07-21 | 10:17:
De kans dat je vanuit gitmo nog iets geregeld krijgt is nihil, daar lopen enkel de taaiste amerikaanse mariniers rond die je ogenblikkelijk afranselen zonder camera's als je het zelfs maar voorstelt. Gitmo is op geen enkele wijze te vergelijken met zo'n kinderspeeltuintje in NL.

elfenstein | 12-07-21 | 10:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar onderwijl wel de "jeugd" gratis kickdox-lessen geven zeker. Water naar de zee dragen dit.

John McClane | 12-07-21 | 09:44

Nog niet zo heel erg lang geleden had je dikke boeken met daarin naam, adres en telefoonnummer. Voor iedereen toegankelijk...

knutsel_ | 12-07-21 | 09:43 | 7

@van Oeffelen | 12-07-21 | 09:44: de mensen die daar in stonden noemden het liever 'goud'

small_town_dude | 12-07-21 | 09:56

Onvoorstelbaar eigenlijk in de huidige samenleving. Wanneer viel de laatste eigenlijk op de mat, 2005 ofzo?

Graaisnaaiert | 12-07-21 | 11:38
▼ 4 antwoorden verborgen

En natuurlijk privé gegevens die de ze zelf op hun website of linkedin hebben gezet zullen er ook niet onder vallen alhoewel ik nu al weet dat ze de wet zullen misbruiken om bv een Vizieroplinks proberen te pakken.

WeirJack | 12-07-21 | 09:42

Waar is "Vizier op links" eigenlijk gebleven?

Gravin v Kippenbouth | 12-07-21 | 09:41 | 2

vizieroplinks.org/
alhoewel de laatste post ook weer in mei was.

WeirJack | 12-07-21 | 09:43

Ondergedoken in rusland uit angst voor represailles uit het ministeriële milieu rondom kopstuk Ferd. G.

elfenstein | 12-07-21 | 09:43

demissionair en dan druk je alles er door heen en zet de kamer buitenspel , ga nieuwe verkiezingen uit schrijven

witchmaster | 12-07-21 | 09:38 | 1

Ik kan het al een tijd niet meer aanhoren, die vleespet met z'n grote smoel over hufters, aso's en meer van dien. Het is zelf de grootste hufter en aso aller tijden, heeft al ontslag aan de broek gekregen maar kwaakt vrolijk verder voor welke camera d'r maar toevallig aanstaat. Tijd voor pek en veren.

elfenstein | 12-07-21 | 09:40

Ja zal allemaal wel maar wanneer krijgen we nou eens door dat dit kabinet demissionair is en dringend de grote bek moet houden over wat er allemaal laag, schandalig en hufterig is? Ze zijn zelf laag, één groot schandaal en een stelletje hufters. Met iedere nieuwe wet, ieder stukje grondwet dat ze jatten, iedere maatregel die nergens op slaat en in no time ontkracht wordt weet je weer een beetje zekerder: Dit komt niet meer goed, die gaan nooit meer weg.

elfenstein | 12-07-21 | 09:36

Beetje quasi hard optreden, tegen wat? Alles voor het image. Je had er vier jaar de tijd voor.

dathoujetoch | 12-07-21 | 09:35 | 4

@van Oeffelen | 12-07-21 | 09:46:
Ik zou nog steeds graag een regime onder leiding van Kolonel Kaas zien. Of bedoelde u dat niet?

elfenstein | 12-07-21 | 09:51

@van Oeffelen | 12-07-21 | 09:46: CdA. Klaar mee.

dathoujetoch | 12-07-21 | 09:55
▼ 1 antwoord verborgen

Doks.... oud ouwe! Doks! Tik 'm aan!

Lorejas | 12-07-21 | 09:30

Als ik die badmuts zie en hoor, dan denk ik: wat een lul en wat ik hoor is ook gelul voor de Bühne.

RGV42 | 12-07-21 | 09:30

Ik lees nog steeds Fred.

ParaPiet | 12-07-21 | 09:28

Wat een geweldig initiatief. Ik ben helemaal om. Topgozert.

Piet Karbiet | 12-07-21 | 09:25 | 1

Eeeeen toch……
Heb ik het idee dat u niet echt 100% serieus bent.

J-van-de-Bontekoe | 12-07-21 | 09:29

Hoe zit het met het schofterige gedrag van sommige ambtenaren? Wat wij soms meemaken is weerzinwekkend. Gaat Gerd daar ook iets aan doen?

Red shirt | 12-07-21 | 09:24 | 5

@Meneert | 12-07-21 | 09:28: Gerd Frabberhaus. Of het is een grote vinger op een klein toetsenbord. Dat laatste kan ook het geval zijn.

Red shirt | 12-07-21 | 09:41

Nou, barst maar los, RS, wat maken jullie allemaal mee.

Graaisnaaiert | 12-07-21 | 11:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Je kan nog wel 100.000 wetten gaan verzinnen, maar die moeten ook gehandhaafd worden. Investeer eens een boel geld in de veiligheidsdiensten en dan in de breedste zin van het woord. En zet even je politiek correcte idealen aan de kant. Want als een agent toevallig een gekleurd persoon aanhoudt, dan wordt er al snel geframed dat het etnisch profileren zou zijn. Kappen met dat gejank. Als je weet waar de criminaliteit vandaan komt en een bepaalde groep is daarin oververtegenwoordigd, dan is het logisch dat die groep onder een vergrootglas komt te liggen. Maar dat wil het D66-volk maar niet horen... Dus blijven we met deze ellende...

Donderwolkje | 12-07-21 | 09:24 | 1

Dit.

kapoerewiet | 12-07-21 | 10:12
-weggejorist-
william7055 | 12-07-21 | 09:23 | 2
-weggejorist-
i-Wonder | 12-07-21 | 09:23 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Grapperhaus: Doxing is het laagste wat er is.

Vorige week was het nog het neerschieten van Peter R.

goedverstaander | 12-07-21 | 09:23 | 6

@BBRDWR | 12-07-21 | 09:58: Ik vind genocide eigenlijk nog weer wat lager. Niet gewoon 1 iemand neerschieten maar gewoon hele volksstammen uitroeien, best laag.

kapoerewiet | 12-07-21 | 10:14

Iedere week een nieuw dieptepunt.

van Oeffelen | 12-07-21 | 11:03

@van Oeffelen | 12-07-21 | 11:03: ieder reaguursel een nieuw dieptepunt

dathoujetoch | 12-07-21 | 11:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik kan mij niet voorstellen dat doxing niet al bestreden kan worden met de huidige privacywetgeving.

Wijze uit het Oosten | 12-07-21 | 09:23

Tering, wat word ik een ouwe lul!

Doxing? Wat is dat nou weer? Ja, uit het artikel begrijp ik wel ongeveer wat er mee bedoeld wordt, maar wat betekent de term? Moet uit het Engels komen, maar waar staat het voor?

Dr_Johnson | 12-07-21 | 09:23 | 4

Een van de vele vaders van zangeres Anouks kroost heet Dox. Die ging voortdurend vreemd. Maar of dat er wat mee te maken heeft?

gestoptmetroken | 12-07-21 | 09:27

@gestoptmetroken | 12-07-21 | 09:27:

Ik ken dan weer wel het woord Doxy (voor ongeveer: tippelaarster), de titel van een bekende jazz standard van Sonny Rollins uit de jaren 50.

Dr_Johnson | 12-07-21 | 09:37
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
DerUnterMensch | 12-07-21 | 09:23 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

HAND.
HA.
VEN.
Niet iedere keer weer een nieuw wetje uitpoepen en met een nors gezicht doen alsof je echt iets hebt opgelost.

JanVergoor | 12-07-21 | 09:21 | 3

“HA”?

D-Fens_1963 | 12-07-21 | 09:29

Handhaven zegt u? Dat behoeft een minister met kwaliteiten. Thans zit er één, die volgens zijn eigen kwalificatie een aso is. Viola.

netniet | 12-07-21 | 09:41
-weggejorist-
Forwaards | 12-07-21 | 09:57

Fijn doorgaan met wetgeving bedenken om je deugpuntenkaart vol te krijgen. Mensen trekken zich er niets meer van aan. Je ziet het met de politiek gedreven beperking van de max snelheid voor CO2/Nox/whatever. Vroeger werd nog het excuus van veiligheid gebruikt en hielden de meesten zich aan die regel. Nu zie je dat de beperking naar 100km/u massaal genegeerd wordt, omdat men het deugpuntencircus niet meer serieus neemt.

marcoplarco | 12-07-21 | 09:21 | 2

Daar had ik inderdaad vanaf dag 1 volledig poep aan.

J-van-de-Bontekoe | 12-07-21 | 09:26

Ik zou dat ook wel willen negeren maar krijg dan zoveel post van het CJIB op de mat.

kapoerewiet | 12-07-21 | 10:15

Pas op met deze man. Hij heeft eens via Marktplaats bij mij iets besteld maar nooit betaald. 
's Gravenhaagsebos 10, 2594 BD Den Haag
Als je je geld wilt komen halen, heeft ie een legertje klaarstaan om je kalt te stellen.

SchimmelSchwanz | 12-07-21 | 09:18 | 2

Hij probeert nu vooral Oranje pluralia te slijten!

KaleBult | 12-07-21 | 09:26

U heeft aangifte gedaan?
Geintje.

J-van-de-Bontekoe | 12-07-21 | 09:44

Wordt het dan ook strafbaar dat als je aangifte doet, de verdachte jouw naam en adres krijgt te zien?
Is ook soort van doxing.

usb stok | 12-07-21 | 09:17

Het is niet dat ik de ernst van doxing niet onderken, maar: ga eerst maar eens handhaven op reeds bestaande wetten.

MickeyGouda | 12-07-21 | 09:17

Misschien beter geweest om te laten zien dat de echte criminelen worden aangepakt maar daar is moed voor nodig.

van stampij | 12-07-21 | 09:17 | 1

Hebben ze niet, maar als we in de VS woonden, dan was er wel afgerekend.

Adriel | 12-07-21 | 09:18

Ferd maakt de wetten zo comfortabel mogelijk voor hemzelf en z'n belaagde vrienden.
Die staan machteloos tegen een klokkenluider met een heleboel inside info. Dus natuurlijk maakt Ferd daar even een wetje voor want de wetenschappers in hun kring zijn de RIVM van Nederland en België die een tikkie onder vuur liggen na het zoveelste Hugo missertje

Welles! Nietes! | 12-07-21 | 09:16

Allemaal symboolpolitiek om de echte problemen niet te hoeven aanpakken, want
‘Oh oh, kijk eens hoe druk wij bezig zijn’.

Choco Chanel | 12-07-21 | 09:16

Geldt dit ook voor de KvK?

Otto Normal | 12-07-21 | 09:16
-weggejorist-
DikWolkendek | 12-07-21 | 09:15

Is Vizier op (s)Links trouwens al uit z'n bed gelicht en afgevoerd?

Graaf_van_Hogendorp | 12-07-21 | 09:14 | 1

Denk het wel, of hij ligt al meer dan een maand in bed.

Hiram | 12-07-21 | 09:22

DOXxen is laag, daar ben ik het mee eens.

Helaas zullen we zien dat DOXxen vanuit de linker hoek (tegenover "rechtsen") wel weer getolereerd zal worden door onze D66 linkters.

Balsaq | 12-07-21 | 09:14 | 2

Da's logisch, want dat is in het algemeen belang.

Otto Normal | 12-07-21 | 09:15

kletsverhaal. erbij lappen is vooral een specialisme van de proberen geld makende websites, als telegrof en zijn aanhang.

AntiZanicz | 12-07-21 | 09:35

Deze zuurpruim kan niet eens de huidige wetgeving uitvoeren , laat staan alle nieuwe wetten. Verder valt alles wat niet te benoemen is onder algemeen belang, in de lengte of in de breedte.

Zitvlak | 12-07-21 | 09:12

Zo zo, gewoon doorwerken tijdens reces. Hé kale, ga eens op vakantie joh!

Sinterbikske | 12-07-21 | 09:11

Ah. Een nieuwe 137c """groepsbelediging""" in de maak. Maw een stuk wet wat zeer plooibaar te interpreteren is door een DDR666/Groen(s)Links rechtert. Want wanneer is iets in het algemeen belang en wanneer niet? Zoals wanneer het beledigen is van een groep en wanneer niet.

Graaf_van_Hogendorp | 12-07-21 | 09:11 | 3

Minder, minder, minder is in het algemeen belang. Mag ik dat zeggen?

marcoplarco | 12-07-21 | 09:17

@marcoplarco | 12-07-21 | 09:17:
Ligt eraan welk """ras""" eraan gekoppeld is. Minder minder minder tata mag bijv. wel.

Graaf_van_Hogendorp | 12-07-21 | 09:27

"Ze worden gewreekt", volgens Grapje.

Jos Tiebent | 12-07-21 | 09:11 | 2

Ha, zijn de Wrekers weer in Nederland?

TonAlias | 12-07-21 | 09:14

Ohnee, hij zei gefreemd.

Jos Tiebent | 12-07-21 | 09:14

Gaat dat ook voor het OM gelden? Of blijven die IP verzoeken naar jullie sturen?

__dictatuur | 12-07-21 | 09:10

Die dikkop moet brillen ruilen met die prins.

Lohengrin | 12-07-21 | 09:10

Ouderwets orthodox zijn wordt wel gewaardeerd. Hij is het zelf ook. Dan heeft een heilig boek je back.

RickTheDick | 12-07-21 | 09:10

Dit was toch altijd al verboden?

Waarom steeds weer nieuwe wetgeving in je incompetentie te verbloemen.
Ga eens handhaven.

Kaas de Vies | 12-07-21 | 09:09 | 1

Helemaal mee eens.

DeCynischeAmbtenaar | 12-07-21 | 09:15

NAW gegevens online gooien kan natuurlijk ook niet. Maar toch frappant dat vrijwel alle wetsvoorstellen van die kale onze vrijheid verder inperken. Toeval?

goedverstaander | 12-07-21 | 09:09 | 1

Dat is zeker geen toeval. Want toeval bestaat niet.

TonAlias | 12-07-21 | 09:11

Ik kan die aso niet meer serieus nemen. Ligt dat nu aan mij?

* Il Principe * | 12-07-21 | 09:07 | 3

Je bedoelt die feestganger die zich niet eens aan zijn eigen wetten hield en dat met wat euro's heeft afgekocht?

TonAlias | 12-07-21 | 09:09

Ook zo'n Graus liefhebber?

van Oeffelen | 12-07-21 | 09:15

@TonAlias | 12-07-21 | 09:09: Ja. En die en passant de straffen voor dat vergrijp wat naar beneden bijstelde. Die.

Enter Yeti | 12-07-21 | 09:28

Hij is ontzettend boos. En dan weet je het wel.

Normpje | 12-07-21 | 09:05

Algemeen belang.
Dat is hetzelfde credo waarmee Urgenda de rechtszaken won over het klimaat en wat ons heel veel geld gaat kosten in een korte tijd.
Je wint, als het maar in het algemeen belang is.

TonAlias | 12-07-21 | 09:05

Nu pak je de uitwassen aan en negeer je echte probleem.

Rest In Privacy | 12-07-21 | 09:05 | 1

Het echte probleem zijn de bijlap-cultuur en de lollige beschadiging door internet media van mensen. Alleen vanwege de extra display en clicks. Voor een paar tientjes omzet worden mensen geruïneerd.

AntiZanicz | 12-07-21 | 09:33

Liever niet een foto van die ´pratende´ asbak op dit tijdstip...

Bouwfraudeur | 12-07-21 | 09:05

Doxa Drama.

van Oeffelen | 12-07-21 | 09:05

Vraagje Fred: wat zijn dan de spelregels als het OM per ongeluk 3 x de foto en gegevens van een kroongetuige aan een verdachte geeft?

Olleke | 12-07-21 | 09:05 | 4

@van Oeffelen | 12-07-21 | 09:05:
Haha echt niet!

Kaas de Vies | 12-07-21 | 09:10

Goh, dat was inderdaad het eerste dat me te binnen schoot.

wild geraas | 12-07-21 | 09:11

Alsof de verdachte T niet weet wie kroongetuige B is. Ze hebben jaren samengewerkt. Het maakte niets uit. En B is een zware crimineel, die kan zich wel verdedigen.

AntiZanicz | 12-07-21 | 09:32
▼ 1 antwoord verborgen

Allemaal geod en wel, maar als je straatintimidatie, fietsendiefstal en andere, voor de handliggende verboden zaken al niet kan onderzoeken of handhaven, kun je nog 1000 verboden instellen, maar achter de persoon van een twitteraccount aangaan lijkt me bijzonder ingewikkeld, juridisch gezien. Los daarvan ben ik het er wel mee eens dat je geen idee hebt wat je veroorzaakt als je NAW gegevens van mensen online zet.

BBRDWR | 12-07-21 | 09:04 | 3

Nog even en je kan alleen nog maar accounts aanmaken via je DigiD.
Volgens mij is daar namelijk ook al sprake over. Dan weten ze meteen wie erachter zit. 22 januari van dit jaar is daar bij NPO1 over gesproken.

TonAlias | 12-07-21 | 09:06

Internet ID zijn voor de overheid zo te herleiden tot natuurlijke personen. EN het is dus goed te handhaven.

AntiZanicz | 12-07-21 | 09:30

@AntiZanicz | 12-07-21 | 09:30: Nee, want dan weet men alleen dat dat account het heeft gedaan, niet wie het toetsenbord heeft bediend. Zelfde als bijvoorbeeld als je met 55 kmh te hard wordt geflitst. Dan gaat er ook een OvJ en rechter aan te pas komen om een rijontzegging te krijgen. De vraag daar is namelijk: wie reed er. Als dat niet te bewijzen valt dan kan er niks gebeuren. Dat lijkt me hier ook van toepassing.

BBRDWR | 12-07-21 | 09:54

Het algemeen belang is nog meer gediend bij effectief handhaven van de maatregelen die er al zijn. Het staat wel lekker modern, nieuwe maatregelen over de probleempjes van het internet, maar ouderwets vervolgen van drugscriminelen is veel belangrijker.

Glasgow Argus | 12-07-21 | 09:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl