Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mag ook al niet meer. Een hoodie

Hoodie alleen toegestaan zonder capuchon

Ho ho ho ho meneertje. Komt u maar eens eventjes gauw hier met uw hoodie en uw vuige haakneus die uit die hoodie piept. Solliciteert u soms naar een baantje bij de NPO. Nee nou dan. U mag uw hoodie inleveren bij de hoodieteststraat. Kom nou toch eens even, een HOODIE. Hebt u soms de reglementen niet gelezen. Het is namelijk streng verboden een hoodie te dragen. U weet wel, hoodies. Die worden altijd gedragen door """"jongeren"""". Het is een soort jongerenverbod. Maar dan een verbod op hoodies. O ja en messen mogen ook niet.

Reaguursels

Inloggen

In mijn woonplaats zag ik ook een hoodie lopen. Zo'n hele diepe. Net een soort duister fietstunneltje waar je inkijkt. En pas toen mijn ogen aan de duisternis gewend waren zag ik dat er een signalementiër inzat.

Nivelleermarionet | 04-07-21 | 13:07 | 1

Wat een heerlijk woord: signalementiër.

schijtzat | 04-07-21 | 15:11
-weggejorist-
JosefinaLingenfe | 04-07-21 | 12:43 | 1

En een niquaab?

bijna_raak | 04-07-21 | 12:34

Apart hoe weinig mensen hier verbolgen reageren omdat ze "zelf wel uit zullen maken wat we dragen". Blijkbaar is het opleggen van beperkende regels dikke prima zolang het jou maar niet raakt.

OT: hoodie, capuchon, andere verhullende kleding, je hebt er domweg geen last van als je eens gaat handhaven. Trappen er een paar stennis? Zorgen voor een pakkans van minstens 95%. Dát schrikt af.

Pontius Vulgaris | 04-07-21 | 10:15

Als je gezicht niet gezien mag worden door je omgeving heb je wat te verbergen.
Komt in sommige cultuurtjes nogal veel voor...gek toch?

Den-Pol | 04-07-21 | 10:00

Vroeger had je nozems. En vechtpartijen, en drinken mensen op straat, en rellen. Dan kwam de politie en werd er hard opgetreden. Soms kwamen zelfs de mariniers om orde op zaken te stellen. Nu gebeurt hetzelfde, maar mag er van hogerhand niet opgetreden worden. En een agent, die zichzelf even vergeet, en een beledigende recalcitrante verdachte kut-neger noemt, wordt gestraft.

Leffe Blonde | 04-07-21 | 09:11 | 2

Vroeger was alles beter!

Kabila de stijlloze | 04-07-21 | 10:12

@Kabila de stijlloze | 04-07-21 | 10:12: Kijk eens naar de world in data dan zie je dat dat zeker niet waar is.

bijna_raak | 04-07-21 | 12:36

Je hebt van die elementen die dragen een petje met een grote klep en daar bovenop een hoodie. Ze dragen het alleen omdat ze iets fouts in de zin hebben.
Daarom hoodie + petje = alarm.

Haberdoebas | 04-07-21 | 08:40 | 3

Mijn hond gromt tegen dit volk en laat haat tanden zien. "Hoodie met petje"- volk

Grijskijkert | 04-07-21 | 09:23

@Grijskijkert | 04-07-21 | 09:23: mensen met grommende honden zijn nog veel erger tokkie volk. In beslag nemem en in laten slapen. Wat moet je met zo'n vals kreng op de openbare weg?

R. Skickr | 04-07-21 | 09:30

@R. Skickr | 04-07-21 | 09:30:
Slaap lekker zelf in. Een hond met inzicht. Als ie dit bij iedereen zou doen zou ik je gelijk geven

eerlijke joop | 04-07-21 | 11:49

Gelijk hebben ze.

bergsbeklimmer | 04-07-21 | 06:39

Kermis is ook een beetje het aarsgat van onze evenementen-industrie natuurlijk.

m@rkus | 04-07-21 | 05:55

Je prima, als dan ook alle moslim dames met een "hoodie",
dan graag op de zelfde wijze gehandhaafd worden....

hotmint | 03-07-21 | 23:35 | 3

Nee, dat is geen hoodie, dat kopvot zit zo strak rond hun hoofd dat je maar moeilijk je gezicht bedekt.

Rest In Privacy | 04-07-21 | 06:44

Die komen sowieso niet op een kermis. Haram.

Joyce | 04-07-21 | 07:25

@'Tishetnie.
Vandaar dat de hersens niet niet goed functioneren bij die dames, de te krappe hoofddoek knelt ze af.
Het is net als bij die hondjes, King Charles Spaniels, met die beestjes is ook van alles mis in hun koppie.

jufrouw theelepeltje | 04-07-21 | 08:07

O ja , van die wegduikgastjes die hun hoodie dichtmaken.

Want ze willen wel rottigheid uithalen, maar er ook mee weg komen. Dan is het niet erg, behalve voor degene die last van die rottigheid heeft, maar dan vinden ze niet belangrijk. Geen geweten en geen verantwoordelijkheidsgevoel.

kloopindeslootjijook | 03-07-21 | 23:29

Wat we nu zien is eigenlijk een complete degeneratie van de maatschappij. Dit is allang geen probleem meer van alleen de grote steden.

Ook in kleinere gemeentes zie je ***jongeren*** met te strakke trainingsbroeken en te korte broekspijpen, extreem lelijke sportschoenen eronder en inderdaad altijd een hoodie met de capuchon over hun rattenkop.

Die Finse kledingstijl is net zo belachelijk als hun hele bestaan.

Hefbrug | 03-07-21 | 22:40 | 2

Ik vind dit zó de spijker op z’n kop. (Wilde ‘Spot-on’ zeggen maar dáár heb ik me een teringhekel aan)

Hopla! | 04-07-21 | 02:15

Je vergeet het echt niet verwijfde mannentasje.

bitterpete | 04-07-21 | 05:31

ik draag nooit messen. Ik sleep ze altijd mee...

F. von Zeikhoven | 03-07-21 | 22:33 | 1

Waar las ik nou weer dragen in messen mogen ook niet...

F. von Zeikhoven | 03-07-21 | 22:38

Het valt me op hoeveel homo's er onder die hoodies zitten en dan die enge broekjes met smalle pijpen,en ze zijn allemaal lelijk.

FuckMyLife | 03-07-21 | 22:29
-weggejorist-
0xreaguurder | 03-07-21 | 22:20 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Is discriminazi... Wedden dat een boerka wel wordt toegestaan?

B.Chamel | 03-07-21 | 21:43

Hoofddoek, boerka's, ijsmuts? Gewoon een vraagje.

Mart6037 | 03-07-21 | 21:20

Ik vind ook geen gezicht. Ze hebben vaak een hoodie en dan ook nog een petje op. Te korte trainingsbroek eronder. Maar waarom zou dat niet mogen? Ik zie mensen volledig bedekt over straat waggelen. Dat mag toch ook allemaal. Kom nou niet met die vrijheid van godsdienst bullshit, want daar word ik een beetje moe van. Regels gelden voor iedereen behalve voor mensen die in een sprookjesboek geloven.

Tommi | 03-07-21 | 21:17

Ik vind het vreemd dat jongeren steeds een capuchon op hebben. Daar zit iets achter. Waarom probeer je anders steeds je identiteit te verbergen. En helemaal in de auto een capuchon op. Het is niet ok.

CzMichiel | 03-07-21 | 20:55 | 4

@JB86 | 03-07-21 | 21:03:
Dat zal ook de reden zijn dat die gasten van Antifa hoodies dragen?
Super onzeker (Proest)(laag opgeleid, niet een heel grootse toekomst voor zich)?

Roadblock | 03-07-21 | 21:37

Dat doen ze om te vooromen dar hun petje weg waait.

wijsvinger | 03-07-21 | 22:00
▼ 1 antwoord verborgen

Weet Aboutalip hier wel van ? Het is toch zijn achterban wat op die kermis ronddwarrelt ?

gebochelde | 03-07-21 | 20:51 | 1

Nee. Die jongens stemmen DENK, NIDA maar meestal helemaal niet.

Charles Swietert | 04-07-21 | 09:18

Gelukkig is het bijna 5 mei.

Petrus Poortwachter | 03-07-21 | 20:33

Ben 44 draag ook een hoodie ben nog roomboterblank ook.. Ps doe maar gewoon capuchon..

niv01 | 03-07-21 | 20:26

Best lekker warm zo'n hoodie, heb er ook een met tekst. Levert soms rare gezichten op. En ik heb ook een zakmes en een botte bijl.
imgur.com/gallery/984V8i9

K1100 | 03-07-21 | 20:24

Ben benieuwd of de gezichtsbeschermende 'mondmasker' wel mag XD

Warhead | 03-07-21 | 20:23 | 4

Ja, wat is dat eigenlijk? Net als ene oxo, ook zoiets.

decaliter | 03-07-21 | 21:02
▼ 1 antwoord verborgen

Als de hoodie je gezicht bedekt, heb je 'm verkeerd om aan

plaatjesdraaiert | 03-07-21 | 20:23

Kwam ik vandaag tegen:
MRWN= Muslim Rights Watch.
mrwn.nl/
"Het is van cruciaal belang dat de islamitische gemeenschap de handen ineen sluit en een eenheid vormt, zodat misstanden gezamenlijk kunnen worden gesignaleerd. Informeer ons over misstanden tegen moslims"
Ze brengen een soort knokploeg op de been.
En ze zijn ook al in actie geweest bij het plunderen van een woning.
De NOS versie:
nos.nl/artikel/2361032-heerlen-zoekt-...
De AD-versie:
www.ad.nl/limburg/nieuw-dieptepunt-in...
En de locale pers:
-Stel uit Heerlen dat door ruzie met Syrische buurman werd beticht van moslimhaat moest maanden onderduiken: ‘We zaten weg te rotten tijdens de feestdagen’
-Syriër Heerlen zelf voor rechter gedaagd voor mishandeling 16-jarig meisje.
De telegraaf:
www.telegraaf.nl/nieuws/1500068552/st...
Je zou bijna denken dat de pers in verschillende landen woont.

Roadblock | 03-07-21 | 20:18 | 2

Terecht.

The Hood is de grote schurk die International Rescue altijd dwars zat.

FAB!

Kapitein Sjaak Mus | 03-07-21 | 20:18

Je kunt aan de lengte van de neus zien die onder de hoodie uitsteekt of de persoon te vertrouwen is.

Man-bear-pig | 03-07-21 | 20:14 | 3

Er waren wel eens meer mensen, die iets hadden tegen grote neuzen.

Roadblock | 03-07-21 | 20:23

@Roadblock | 03-07-21 | 20:23: naïviteit is meestal een gebrek aan ervaring. U bent nog nooit benaderd door een roedel Marokkanen?

voorbips | 03-07-21 | 22:02

Het dragen van een hoodie compenseert het missen van een voorhuid?

Veepert | 03-07-21 | 20:10 | 1

Het zijn in feite enorme eikels inderdaad.

Papa Jones | 03-07-21 | 20:27

OT: op het journaal. Er is te veel werk voor te weinig mensen. Dat snap ik niet. Daarom laten we toch die 500 hoogopgeleiden per week binnen? Waarom zijn die nog niet aan het werk?

BASinnic | 03-07-21 | 20:08 | 1

Die gaan niet aan het werk, daar zijn ze niet voor hier!

sgaapje | 03-07-21 | 20:38

Advies aan alle jongeren; draag massaal de burka.
Bijkomend voordeel is dat de vlindermessen, hakmessen, zwaarden en AK47's niet zichtbaar zijn.

Tot slot worden jullie ook niet gecontroleerd door BOA's. Want daar hebben zij de ballen niet voor. Zij focussen zich liever op het uitschrijven van bonnetjes aan hardwerkende witte burgers.

TERUGVANWEGGEWEEST | 03-07-21 | 20:07 | 1

Weet je, ik vind t een pracht idee. Lijkt mij geniaal. Moeten ze daarna altijd 'onder de rokjes' kijken. Hahaha

Warhead | 03-07-21 | 20:24

Ja als ze op de kermis niet meer mogen klieren doen ze het in een winkel. Hij loste een schot bij de zelfscankassa’s, maar ze konden deze kassa niet openmaken. Toch wel weer humor ( maar niet voor het winkelpersoneel).
www.telegraaf.nl/nieuws/1761507681/sc...

jan huppeldepup | 03-07-21 | 20:05

Hoe zit het dan met de hoofddoek? Dat is toch een soort van losse hoody?

Hypno2050 | 03-07-21 | 20:03

*checkt buienradar*
Hmm kweet niet heur, ik trek gewoon mijn jas met capuchon aan.

knutsel_ | 03-07-21 | 20:03

Mondkapjes die alles bedekken mag wel.

de SENSEI | 03-07-21 | 20:03

Slecht nieuws voor Rutte en Klaver.

oldandwise | 03-07-21 | 20:01


Boyz n the Hoodie

Acidstain | 03-07-21 | 20:01

Dit speelt rechtse kleding maar weer in de kaart. Zo jammer dit.

All_yall | 03-07-21 | 19:59 | 6

@Kapitein Sjaak Mus | 03-07-21 | 20:20:
Ik begin de dag altijd met de vraag:
Draag ik mijn scheiding links, of draag ik hem rechts?
Ik haat de wereld.

All_yall | 03-07-21 | 20:23

@Kapitein Sjaak Mus | 03-07-21 | 20:20:
Laarzen met leren zolen en spijkers in de straat.

Flightless bird | 03-07-21 | 20:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Boerka's, Nikaab, hoofddoekjes en zo ook allemaal niet toegestaan, of.... komt tenslotte allemaal uit dezelfde familie

Kopieerapparaat | 03-07-21 | 19:57 | 1

En mensen zich maar afvragen waar al die onvrede onder die mensen vandaan komt.. Je maakt er letterlijk tweederangs burgers van op deze manier.

Pontius Vulgaris | 04-07-21 | 10:22

Een hoodiekap dragen bij 25 °C, dat zijn van die types met een VPN verbinding thuis.

Acidstain | 03-07-21 | 19:56 | 3

Héé, hóó!
Ik heb een VPN. In de hoop dat ik Oost-Europese types buiten de deur van mijn winkel kan houden.
Daarnaast draag ik nog wel eens een capuchon.
Vooral bij kutweer.
Vroeger droeg ik een Zuidwester, maar dat is niet meer woke. Zuid en West, kan het nog erruger?

Kapitein Sjaak Mus | 03-07-21 | 20:12

@Kapitein Sjaak Mus | 03-07-21 | 20:12:
Ik heb ooit gezocht naar een Noordooster, maar die zijn nergens te krijgen.

Peter Emile | 03-07-21 | 20:28

@Peter Emile | 03-07-21 | 20:28: jawel,moet je een zuidwester 180* draaien.

De Profundus | 04-07-21 | 10:11

Ik wil zo'n hoodie met een extra grote hood, waar haal ik die (nu nog)?

Zoelense Hobbyboer | 03-07-21 | 19:54

Ik heb een neef, we zijn als twee echte (harts)vriendinnen en vertellen elkaar alles. Hij heeft een zoon (20) uit een vorige relatie, die ook altijd rondloopt in zulke kleding. En heeft zijn Achterhoekse accent ook ingeruild voor een soort uitspraak die mij totaal niet aanstaat. Zo half Marokkaansachtig.
Als ik zeg 'proat es normaal man!' zegt hij 'hou je bek KK-homo'
En dan moeten we weer lachen. Maar van binnen moeten ik en neef huilen.

Leptob | 03-07-21 | 19:53 | 6

Ordinair type.

van Oeffelen | 03-07-21 | 20:03

Hij zou bij mij toch erg snel moeten kunnen lopen/bewegen om een dreun te ontgaan.
Mijn reflexen zijn dan sterker dan mijzelf.

Roadblock | 03-07-21 | 20:33

Feit dat je een amper-volwassene zo tegen je laat praten zegt eigenlijk wel alles. Over jou, kind-af, en onze samenleving. Want dat is het, we accepteren subversief gedrag omdat we het belangrijker vinden dan alles maar 'gezellig' blijft.

Pontius Vulgaris | 04-07-21 | 10:24
▼ 3 antwoorden verborgen

ik voel dat er reeds een advocaat klaar staat om dit verbod aan te vechten. 95% kans dat deze nog wint ook.

me163komet | 03-07-21 | 19:52 | 1

Nou nee, want als je even verder had gelezen, had je gezien dat een kermis een evenement is, en niet openbare ruimte, in dit opzicht.

Pontius Vulgaris | 04-07-21 | 15:54

Maar laat die ""jongeren"" alsjeblieft hun D&G tasjes dragen want ik besterf het bijkans als ik zo'n ultrasneu figuur op zn scootertje met zn mattie in zn billen geklemd en alletwee zo stoer een tasje zien dragen en met badstoffen outfit en bijhorende badslippers!! Laat die hoodie ook maar, daar kunnen die ""jongeren"" hun latente homoseksuele familie schaamte in verborgen houden.

TijdelijkOptimist | 03-07-21 | 19:51 | 2

Is wel zo. Ze houden elkaar altijd lekker warm. Stel nichten.

Kopieerapparaat | 03-07-21 | 20:03

En soms lekker strak met z'n drieën op scooter.

bitterpete | 04-07-21 | 05:39

Nou ja kledingvoorschriften is soo haram. ohoh het moet niet veel gekker worden in dit land

rampelaar | 03-07-21 | 19:45

Goed plan, alle slechte smaak verbieden.
Afgezien daarvan, het is niet zozeer de hoodie, dan wel de drager, die zich daarmee anoniem genoeg acht, zich vrijheden te permitteren die niet noodzakelijkerwijs samenvallen met gedrag dat past binnen de grenzen van de wet.

Graaf_Slis | 03-07-21 | 19:44

Mag je wel met een witte onderbroek naar de kermis?

Klaasje | 03-07-21 | 19:40 | 1

Als hoodie wel.

ccr316 | 03-07-21 | 20:00

Het wordt steeds erger, je mag ook geen mes meer meenemen naar de kermis. Voor mij is de lol er dus vanaf. Je mag nog wel een groot mes verstopt in je zwembroek mee naar het strand nemen? Ga ik daar wel een beetje klieren.

jan huppeldepup | 03-07-21 | 19:39

Wat is het noodnummer van deze modepolitie.

BrutusBosch | 03-07-21 | 19:35 | 1

De shariapolitie lijkt mij toepasselijker.

Acidstain | 03-07-21 | 19:58

Hoodie is het nieuwe topless.

Pieterman | 03-07-21 | 19:35

Ik noem mijn hoodie een hoofddoek.
Waarom zouden in deze inclusieve samenleving alleen moslim vrouwen een ̶H̶o̶o̶d̶i̶e̶ hoofddoek mogen dragen?
Toevallig ben ik een lesbische transgender bekeerde moslim hun.

oplichter | 03-07-21 | 19:34 | 1

Die gaan daar toch headfirst vanaf een flatgebouw?

voldemort | 03-07-21 | 20:16

Als een hoody niet meer mag, kan een burqa dan nog wel?

Crankhead | 03-07-21 | 19:33

Bontkraagje mag nog wel?

klaas24 | 03-07-21 | 19:31 | 1

Beaverbont wel. Wolfbont moet zelfs.

Pieterman | 03-07-21 | 19:54

Een hoodie is ordinair.

van Oeffelen | 03-07-21 | 19:30 | 1

Steekwapens daarentegen…

beldewouten | 03-07-21 | 19:31

Dat moeten we inderdaad niet willen, dat mensen over staat gaan met iets wat het hoofd op het gezicht na helemaal bedekt!

Nuuk | 03-07-21 | 19:29

Ik heb zo'n waxjas met een lekkere ruime capuchon. Als het regent, blijft je sigaret droog...

Pierre Lebon | 03-07-21 | 19:28 | 3

Helaas, maar voor u geen kermis dit jaar. U gaat uw sigaret maar ergens anders oproep.

Red shirt | 03-07-21 | 19:32

Duur ding.

Roadblock | 03-07-21 | 19:43

En weer dat verdomde gedraai en geploeter om het maar niet te hoeven zeggen.
Finnen. Bontkraagjes. Die zijn het. Verder niks. Heeft niks met hoodies te mken.

elfenstein | 03-07-21 | 19:27 | 8

@elfenstein | 03-07-21 | 19:49:
Ja, en dat weten we 'met zijn allen' al een tijdje.
En zolang duidelijk is, dat wij 'met zijn allen' er niets aan willen doen, behalve er een beetje over jammeren, maakt het mij de pis niet lauw.
De overheid stelt een buurtcoach aan (vaak een oud crimineel) en vindt het ook geschoten.
De kamerleden zijn wel eens snel langs zo'n buurt gereden, maar hebben ook geen notie, of waarschijnlijker, het boeit ze geen hol.
Pas wanneer hun veilige nette en bewaakte wijkjes in het geding komen gaat het ze interesseren.

Roadblock | 03-07-21 | 19:55
-weggejorist-
Rest In Privacy | 03-07-21 | 20:22

@Herr_Junkcer | 03-07-21 | 20:22:
Knap dat u iets gevonden heeft. Geen idee waar dat over ging en te lui om het op te zoeken. Qua de andere kant opkijken, ja wat wil u nou? Dat ik er met m'n zwarte cape tussenspring en ze invang met spinnenrag? Ik hoef nog niet dood vrind. Ik loop hier al jaren leeg, en da's zelfs goed voor mijn hart dan ben ik er mooi vanaf, omdat dat klotetuig nog steeds de hand boven het hoofd wordt gehouden door weekdieren in de regering en gemeenten. Ik kan op Geert stemmen. Of op Thierry. Die ene waar ik toen op stemde in de hoop dat die er wat aan ging doen is dood. Maar voor herr junkcer ga ik de barricaden op en trek ik ten strijde. Naakt, met slechts een zwarte cape en een cockring om.

elfenstein | 03-07-21 | 21:03
▼ 5 antwoorden verborgen

Hier standaard ME bij de kermis. Omdat de hoodies (is dat spaans voor mocroosz?) het avond aan avond verzieken. #sad

Peterhooft | 03-07-21 | 19:22

Ik had laatst wat gesubsidieerde rapvideo's gezien en daarbij leerde ik het volgende: rap, mes, pipa, vechten, haat, bitches, anti politie, anti westers, respect in de hood, graffiti, sprookjesboeken, handtas met djoekaccessoires, armani en gucci kleding, drugs, stelen = cultuur

Laat iedereen gewoon zichzelf zijn, halal slachten mag toch ook terwijl dierenmishandeling verboden is? Ontplooien in een culturele omgeving is belangrijk, daarbij hoort straatkleding, identiteit en respect.

area78 | 03-07-21 | 19:22 | 1

Reshspekt. Schijnt iets te zijn wat je mag eisen, maar zelf niet hoeft te hebben.

Roadblock | 03-07-21 | 19:49

En terecht. Het is hier verdorie geen StarWars.

Sexopolis | 03-07-21 | 19:20 | 1

Scherp

nicolai | 03-07-21 | 19:31

Kermissen in Nederland zijn er niet leuker op geworden met al die getinte import die zich in groepen als hyena's gedragen Stranden ook niet. En parken. En uitgaan. En ... en ... en ...

2voor12 | 03-07-21 | 19:19 | 10

Vergeet ook de zwembaden niet

Trekhaas | 03-07-21 | 20:57

@Trekhaas | 03-07-21 | 20:57: @trekhaas,
Vergeet Tropicana Rotterdam niet,prachtig zwembad helemaal verziekt door dat tuig.
En stilgehouden natuurlijk,toen al(1995)

De Profundus | 04-07-21 | 10:15
▼ 7 antwoorden verborgen

Het Kraag-effect.

Normpje | 03-07-21 | 19:19

Waar komt die verwijzing naar haakneuzen vandaan?

Rest In Privacy | 03-07-21 | 19:19 | 1

Ismail Ilgun neus dan?

Sessine | 03-07-21 | 19:46
-weggejorist-
Kdoemaarwat | 03-07-21 | 19:18

Over trainingspakken met nektasjes is ook wel wat van te zeggen.

Reebensteeltje | 03-07-21 | 19:17

Kunnen ze dan ook dat verbod uitbreiden met Birkenstocks.

BrutusBosch | 03-07-21 | 19:14 | 3

Dat zijn van die types die zelfs als het zwaar bewolkt is nog last hebben van het felle licht. Volgens mij slapen ze er zelfs mee.

wijsvinger | 03-07-21 | 19:19

En Crocs aub

Pieterman | 03-07-21 | 19:37

En ANWB wandelschoenen.

De Profundus | 04-07-21 | 10:16

Pistolen dus nog wel gewoon.

de Voorzittert | 03-07-21 | 19:14 | 1

Ze hebben toch AK47's? Een links revolutionair vuurwapen.

Rest In Privacy | 03-07-21 | 19:21

Het zou een stuk makkelijker worden als onze overheid bepaald wat we precies moeten dragen, dan hoef ik er ook niet meer over na te denken. Gewoon iedereen precies hetzelfde, net als in Noord Korea.

W_F | 03-07-21 | 19:13 | 1

Gewoon alle burgers een oranje overall, toch?

Rest In Privacy | 03-07-21 | 19:19

Gelukkig gaat dat voor mij niet op.
Op regenachtige dagen draag ik geen hoodie maar een capuchon.

Hoodies zijn voor mensen in een vuilniszakkenjas met een kraag van hondenbont uit China.

Osdorpertje | 03-07-21 | 19:11

Bekijk het maar. Ik blijf mijn hoodie lekker dragen. En mijn petje ook. Veel te makkelijk als het regent en je kan na enkele spetters regen op je bril geen klote meer zien. Enne, moet je eens bij vrouwen proberen, zeggen dat ze iets niet meer mogen dragen. En voeg er voor de spanning aan toe, "want je loopt erbij als een hoer." LOL verzekerd.

Zwezerik | 03-07-21 | 19:10 | 3

Dat u geen klote(n) meer ziet, heeft niets te maken met de regendruppels op uw bril. Die verergeren het hooguit.

wijsvinger | 03-07-21 | 19:14

@ wijsvinger: hehe, hij is fijn.

Lorejas | 03-07-21 | 19:19

Trekken ze de boerka van mama aan. Of desnoods de djellaba van papa, kun je ook een hoop in meenemen. En dan, politie, en dan? En dan helemaal niks, want dan durven jullie niet meer in te grijpen want rassies. Ga nog eens lekker iftarren.

Deksmaat | 03-07-21 | 19:08

Niks mis met een hoody, zolang de capuchon op de rug hangt.
Gasten die de capuchon werkelijk dragen hebben iets te verbergen.
Verbod is dus terecht.

Crankhead | 03-07-21 | 19:08 | 1

Een capuchon die je niet over je hoofd kan trekken is als een zomer zonder autobranden

Transgender-Airlines | 03-07-21 | 19:11

In Arnhem fouilleert men preventief. Het kan dus wel.

horsteknots | 03-07-21 | 19:08

Kleine groep die het weer verpest voor kermisbezoekende monniken.

Olleke | 03-07-21 | 19:06

Mensen met hoodies zijn net zo onschuldig als zigeuners met lange 38laagse rokken (waar in een winkel wel eens iets tussen wil vallen maar dat terzijde).

Leptob | 03-07-21 | 19:05 | 1

vmbo-meisjes schijnen het wel hip te vinden.

wijsvinger | 03-07-21 | 19:24

Terecht. Is ook een kledingstuk voor paupers.

VanKampen | 03-07-21 | 19:05

Er wordt in land zo veel om de hete brij heen gedraaid
Brij
Brei
Breien
draag eens een trui

Transgender-Airlines | 03-07-21 | 19:05 | 1

Claudia?

wijsvinger | 03-07-21 | 19:25

Ik vind allochtonen ( matig- of hoogpigmentverwend) met hoodies hetzelfde uitstralen als die hoofddoekjes: kijk mij eens maling hebben aan de Nederlandse samenleving en ja, misdaad loont en we komen er met een fopstrafje mee weg....

Yoshidepossi | 03-07-21 | 19:04

Een capuchon is een middel om het hoofd en haar te beschermen tegen weersinvloeden, en niet om, zoals middels de antifa-hanenkam, intimiderend over te komen. Volk dat zo'n ding te pas en te onpas over het lege hoofd trekt, heeft iets te verbergen.

wijsvinger | 03-07-21 | 19:04 | 1

Tegenwoordig lopen de (pre)pubertjes er ook mee om te doen of ze iets te verbergen hebben. Geeft status, en aan de rest van Nederland de status in je kutkop aan.

NiCeY | 03-07-21 | 19:21

Iedereen voortaan in uniform op weg naar het Chinese sociaal krediet systeem

thanseeuwen | 03-07-21 | 19:03

Ik hanteer ook een dress code. Geen skinny jeans in dit huis.

Rest In Privacy | 03-07-21 | 19:03 | 2

Hoho, tenzij 't een mooie slanke 18 jarige dame is, dan juist wél.

Bakkeleures | 03-07-21 | 19:13

Preventief fouilleren op hoodies?

Rest In Privacy | 03-07-21 | 19:01

Gewoon wat mondkapjes op je slechte kapsel knallen

Geen01 | 03-07-21 | 19:01

Ik neem aan dat mondkapjes ook niet mogen op de kermis. Want die bedekken immers ook het gezicht.

Mijn GS nick magnie | 03-07-21 | 19:01 | 1

Verbazingwekkend (NOT) hoe braaf de “” jongeren”” zich aan de mondkapjesplicht houden.
Zo verborgen en onherkenbaar mogelijk over straat.

kibbesoeb | 03-07-21 | 19:23

Gelukkig mag een niqab nog wel. Desnoods met een machinegeweer eronder.

strawdog | 03-07-21 | 19:01 | 1

Meegesjouwd door een illegale terro met een pikkie.

NiCeY | 03-07-21 | 19:18

Op een kermis lopen toch alleen maar tokkies. Verwacht toch wel dat zeker de helft daarvan een mes bij zich heeft.

johoost | 03-07-21 | 19:00 | 3

Want als je een zakmes bij je hebt ben je een tokkie?
Fascinerende maar beperkte gedachtengang heeft u.

J-van-de-Bontekoe | 03-07-21 | 19:29

@J-van-de-Bontekoe | Nee, als je een tokkie bent draag je vaak een mes.

johoost | 03-07-21 | 22:41

Deze tenues waren vooral populair bij opsporing verzocht .

likmegaties | 03-07-21 | 19:00

Nou is mij eens opgevallen dat alleen proleten hoodies met petjes op hebben.

TheBigKirth | 03-07-21 | 19:00 | 1

Of Amerikanen die lopen ook allemaal met een petje rond. In de winter is een hoodie best lekker warm.

voldemort | 03-07-21 | 20:09

zijn gewoon goede truien, zeker met dit weer

Icewallowkum | 03-07-21 | 18:59

Hoodie komt wel vaak voor bij “””jongeren”””.

Wijze uit het Oosten | 03-07-21 | 18:56 | 3

Zolang ze maar geen migratie-achtergrond hebben, dat zou weer stigmatiserend zijn

B_Roekvol | 03-07-21 | 19:03

Een Boerka word de nieuwe hoodie

Het leven is zwaar | 03-07-21 | 19:03

Dan kunnen ze hun vette gore rotkop verbergen de viespeuken.

loekdeleeuw | 04-07-21 | 08:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl