Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tuurlijk. IS Terughaal Debat ontaardt in deugjihad

Kamer radicaliseert

Het is toch allemaal zo voorspelbaar. Driekwart van de Kamer wil geradicaliseerde explosieve islamitische haat terughalen naar Nederland (inclusief partijen die doen alsof het niet zo is, zoals de vvd) omdat we geregeerd worden door naïevelingen die deugen belangrijker vinden dan veiligheid. "We" wilden de kalifaatkippen en jihadhaantjes niet door Irak laten berechten want dan riskeren ze de doodstraf en dat is natuurlijk niet netjes, voor mensen die Yezidi-vrouwen hun eigen kinderen hebben laten opeten. Gidi Markuszower van de PVV verwoordt dat wat cynisch door te zeggen dat Sigrid Kaag zich nou eenmaal graag met terroristen omringt. En toen gebeurde er wat er altijd gebeurt: de Kamer ging het weer vooral over zichzelf en elkaar hebben. Dramaqueen du Jour is Corinne Ellemeet, die theatraal wegloopt uit de plenaire zaal. En zo gaat een debat over een extreem ingewikkeld ethisch en praktisch dilemma, toch weer over woordjes, de toon, kwets en de navel van de Kamer. Wie zijn toch die mensen?

*Stampvoet woest de Kamer uit*

Social

Reactie Markuszower

Reaguursels

Inloggen

Als je dan ook nog eens een documentaire over jezelf tot een propagandaflimpje hebt weten te manipuleren op kosten van de Nederlandse belastingbetaler vlak voor de verkiezingen en op die manier je extra stemmen hebt weten te veroveren, dan ben je toch wel een exhibitionist van de PLO Midden Oosten inborst en strategie. Constant respect eisen en je eigen integriteit benadrukken wordt dan wel een beetje genant.

agram | 02-07-21 | 11:21

Als je als Kaag zelf een asociale arrogante giftong hebt die een ieder met (vaak legitieme kritiek) op de islam of een ieder met een rechts geluid wegzet en uitscheldt voor islamofoob, racist, fascist etc., moet je zelf niet gek staan kijken en hypocriet doen als je zelf de bal een keer teruggekaatst krijgt als je al twee keer Nederlands belastinggeld bij jihadgroeperingen terecht hebt laten komen en dan er keihard over liegt dat daar geen aanwijzingen voor waren, terwijl je zelf de waarschuwing van de Israëlische veiligheidsdienst in de wind geslagen hebt. En dan toch weer stuurt ze weer Nederlands belastinggeld ongezien naar toe op aandringen van de partij van Erdogan. En nog eens liegt ze over de aandacht die het door haar gesteunde jihadgroep vermoorde Iraëlische meisje dus niet kreeg. Getrouwd met een politieke vertrouweling van de toch omstreden Arafat die samen met hem Palestijns geld weg gesluisde naar Zwitserland. Dan laat je ook wel duidelijk merken dat je belang en hart meer bij het islamitische Midden Oosten ligt dan bij de Nederlanders. Bovendien laat zij geen cent van Nederlands belastinggeld ongemoeid om het bij de Palestijnen terecht te laten komen. Dat je dan door een partij die jij zelf constant gedemoniseerd hebt een keer als een jihadgroupie wordt weggezet, heb je dat geheel aan jezelf te danken. Want als er op die manier door de rechtse partijen geld bij en leugens daarover bij extreem rechtse organisaties terecht was gekomen, dan had Kaag dat zelf gebruikt om deze partijen totaal kapot te demoniseren. Wat je zaait, oogst je Sigrid.

agram | 02-07-21 | 10:35

Zeggen dat andere partijen (D66 over de PVV in dit geval) hun verantwoordelijkheid niet durven te nemen is eigenlijk net zo populistisch als zeggen dat het kabinet het niet goed doet (PVV over D66). Daarmee suggereer je namelijk dat je "door je verantwoordelijkheid te nemen" het enige juiste doet.

kornexz | 02-07-21 | 02:26

Dus hun haalt onze Nederlandse overheid terug, na al hun gruweldaden die ze daar hebben begaan.
Zo moesten die arme Yezidi vrouwen, hun eigen kinderen vermoorden en opeten van de Nederlandse IS vrouwen, en IS gangers uit Nederland ...!!!
Dus nogmaals, Let op: hun halen wij terug, per luxe vliegtuig, maar Nunë en Davit, die twee lieve kleine kinderen stuurt Nederland naar een land waar ze geen binding mee hebben waar ze nog nooit zijn geweest waar ze geen familie hebben en waarvan ze de taal niet spreken! Dit komt hoogstwaarschijnlijk omdat ze christelijk zijn in plaats van Islamitisch! Nederland en de Nederlandse bevolking, moeten zich diep, diep, heel erg diep schamen hiervoor!
Nunë en Davit wonen al hun hele leven in Nederland. Ze dreigen te worden uitgezet naar Armenië, het land waar hun ouders tien jaar geleden vandaan zijn gevlucht. Nunë en Davit horen in Nederland. Door middel van de petitie willen we bezwaar maken tegen deze uitzetting en deze voorkomen. Het doel is om minimaal 40.000 handtekeningen te verzamelen.
Help mee door de petitie te ondertekenen!

Patrick-Haemers | 02-07-21 | 01:17

Ondertussen lopen er elke week weer 600 gelukszoekers de grens over. Ze tuigden daar in de hoogtijdagen hele controlestroken op bij de grens. Nu zie je er eens per 3 maanden wat marechaussees op motoren wat tijd te verdrijven. Laat me niet lachen om dat softies beleid. Ze houden niets tegen en sturen niets terug. Ze zijn via land vanuit België of Duitsland gekomen en daar hadden ze asiel moeten aanvragen.

prutserstentop | 01-07-21 | 21:39

Die altijd maar were waarheid als een koe komt altijd hard aan...

Y&T | 01-07-21 | 21:35

Nu snap ik waarom Sigrids wenkbrauwen me altijd al het déjà-vu gevoel hebben gegeven.
Wie kent Beavis nog?

Veepert | 01-07-21 | 20:09 | 1

Zekers uh huh

Zuma | 01-07-21 | 21:16

Misschien moet Likoed-Nederlander Gidi Markuszower, die voornamelijk spreekt namens de Israëlische landjepik-terreurstaat even een toontje lager zingen. Kaag voert gewoon kabinetsbeleid uit.

wapster | 01-07-21 | 19:54 | 2

Deze tegel is een prachtige illustratie van het huwelijk tussen links en de politieke islam. Gemene delers: op de man spelen, leugens verspreiden, geschiedsvervalsing of het gebrek aan kennis over die geschiedenis, en natuurlijk het monddood willen maken van een ieder die jouw narratief niet onderschrijft. Heerlijk.

kapoerewiet | 01-07-21 | 20:31

Deze heer zegt precies zoals het is,de waarheid doet zeer bij de linkse kerk.
IS is nog vele malen vreselijker dan de SS,die troela’s hebben gekozen en verkeerd gekozen,jammer voor hen.
Ben benieuwd wat er werkelijk achter deze terughaal actie zit.Waarom worden alleen de vrouwen teruggehaald,er lopen nog genoeg mannelijke is ‘ers rond,mogen die wel vrij uit gaan of is dit wel te moeilijk voor grapperhaalzethuis.

Coolcalmcollected | 01-07-21 | 20:31

Kan iemand die kut in het blauw even over het arpanet (1969) vertellen.

Ab_de_Slam | 01-07-21 | 19:32

De tendens die ik meen waar te nemen is dat alle (nou ja bijna alle) vrouwelijke sprekers grote voorstanders zijn van het terughalen van de isis terroristen.
Zou dat komen omdat die terroristen bijna een dagtaak hadden om slavinnen te vangen en die te verkrachten?
Lijkt me voer voor psychologen toe.

BBmetR | 01-07-21 | 19:07 | 3

Als vrouw moet ik constateren dat al deze doorgeslagen empathie en boetedoening, van BLM tot 'welkom-in-mijn-land'; alles wat onze samenleving zo humorloos, lichtgeraakt, kortom onleefbaar maakt de laatste tijd, op het conto van (overwegend oudere) wijven kan worden geschreven. Een verbijsterende shitzooi.

kapoerewiet | 01-07-21 | 20:23

Het is inderdaad een heel vreemd maar ook bekend aspect van de psyche van voor zover ik weet uitsluitend vrouwen dat hen aanzet tot het aanbidden van seriemoordenaars, sadistische verkrachters en dus ook het menselijk vuilnis van IS. Ik heb daar lang en diep over nagedacht en ik heb werkelijk nog steeds niet een begin van een idee, behalve dan dat die wijven krankjorum zijn. Maar er zijn ook mannen die krankjorum zijn, alleen om de een of andere reden nooit zó krankjorum. Waarom niet? Het is een mysterie.

Mazzelstof | 01-07-21 | 21:20

Kunnen wij in Nederland niet gewoon een Yezidi-rechtbank optuigen? Kunnen wij meteen even de geloofsvastheid van de dames testen. (Koranvers 5:45)

bisbisbis | 01-07-21 | 18:48 | 3

Als ik hoor wat er met deze mensen is gebeurd dan breekt mijn hart, dan denk ik dat iedereen die de islam toejuicht en importeert gestraft moet worden, verbannen, voor eeuwig, ook de praatprogramma's en de deugkranten en de politici, iedereen die kritiekloos tegenover die vreselijke islam staat. Wanneer komt hier eens een eind aan?

jeanette | 01-07-21 | 19:00

@jeanette | 01-07-21 | 19:00: Ja, ben ik eerlijk gezegd ook geen fan van Yezidi. Ook een vrij achterlijk kutgeloof. Voorbeeldje is de steniging van Du'a Khalil Aswad. Opdat het iedereen die zich Yezidi noemt tot in alle eeuwigheid tot schande moge zijn.

Mazzelstof | 01-07-21 | 21:25

Ja Kaag, als je met je familie EN Yasser Arafat (moordenaar, pedofiele homo, geen palestijn (bestaan niet) maar Egyptenaar, voor de bühne getrouwd, vrouw spendeert/de 100.000 per maand in Parijs, aartsleugenaar en terrorist)
EN je een van z'n ministers trouwt, dan ben je een terroristenliefje.......

J.Thee.Cohen | 01-07-21 | 18:46 | 1

... op de foto gaat......

J.Thee.Cohen | 01-07-21 | 18:47

Terecht. Of dat Kaag mens wel of niet blij is lijkt mij heel wat belangrijker dan "Nederlanders" die in een of ander shit-hole-failed-state de doodstraf krijgen.

Ook onbegrijpelijk dat die landen de doodstraf toepassen terwijl iedereen weet dat boetes en foei-gesprekken veel meer resultaat hebben.

W_F | 01-07-21 | 18:36

Kaagmens geeft toe dat ze goede contacten heeft in het broeinest.

likdoorn | 01-07-21 | 17:48

je kan niemand stateloos maken als ik de wet goed begrijpt

witchmaster | 01-07-21 | 17:43 | 4

Weer een internationaal verdrag dat opgezegd kan worden: "In 1961 werd de Conventie voor het Verminderen van Stateloosheid van kracht die bijvoorbeeld bepaalde dat kinderen van staatlozen het recht kregen op de nationaliteit van het land van geboorte. Nederland en zestien andere staten hebben dit verdrag geratificeerd."

en

"De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens stelt in artikel 15:

Een ieder heeft het recht op een nationaliteit.
Aan niemand mag willekeurig zijn nationaliteit worden ontnomen, noch het recht worden ontzegd om van nationaliteit te veranderen."

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 17:55

@Roze_bril_drager | 01-07-21 | 17:55: Duidelijk. Zonder veroordeling mogen de kinderen de Nederlandse nationaliteit houden/krijgen en de daders mogen alleen met een goede reden stateloos worden. Pas na veroordeling dus.

W_F | 01-07-21 | 18:41
▼ 1 antwoord verborgen

Die Grapperhaus begint constant te euen als hij liegt.
Een verschrikkelijke man.

likdoorn | 01-07-21 | 17:41

Vorige week riep Wilders hetzelfde en Bergkamp greep toen niet in. Dus dit is een duidelijk vooropgezet een-tweetje tussen Ellemeet en Kaag, inzake "damage control" en de afleiding zoeken om Kaaggate te verbloemen. En wegens de aanstaande coalitie uiteraard.

Ome_BW | 01-07-21 | 17:26 | 1

Dit was een aanval op Bosman.

stijlloospeilloos | 01-07-21 | 21:32

Zegt die BBB nu dat ze niet statenloos mogen worden.
Ze vind het blijkbaar eng dat ze in de peilingen zoveel zetels stijgt.

likdoorn | 01-07-21 | 17:26

Ellemeet was natuurlijk pissed dat ze niet genoemd werd. Want als er één partij terroristen koestert, van oudsher, is het Groenlinks wel.

hoochee | 01-07-21 | 17:19 | 2

Bij GroenLinks noemen ze dat activisten.

likdoorn | 01-07-21 | 17:22

Ben benieuwd of mevrouw ook wegloopt als de persoonlijke aantijging richting een PVV/FVD kamerlid is. Oh laat maar weet het antwoord al.

maSs | 01-07-21 | 20:06

Die mevrouw van de CU wil dus Yezidi vrouwen die verkracht zijn door IS en daar kinderen van hebben gekregen opvangen hier omdat ze uitgestoten worden door hun eigen gemeenschap wegens buitenechtelijke seks en buitenechtelijke kinderen. Gekker moet het niet worden. Je zou toch verwachten dat die gemeenschap blij zou zijn met het terugzien van hun leden. Opvangen van echte vluchtelingen ja, maar dit is bizar.

Sinterbikske | 01-07-21 | 17:17 | 2

Zelfde probleem hadden veel Servische vrouwen na verkracht te zijn door Naser Oric en zijn vrienden, maar daar mogen we het vooral niet over hebben. Moslims die vrouwen verkrachten.

Zoon van Boer | 01-07-21 | 17:37

@Zoon van Boer | 01-07-21 | 17:37:
Niemand wil dit horen.
De moslims waren de enigen die zielig waren in Bosnie.
Zo is ons door de pers voortdurend en dus succesvol ingeprent.
Servie Bad-Moslims Good.
De dorpen Kravica, Bjelovac, Fakovići en Sikirić, zegt niemand wat.

Roadblock | 01-07-21 | 18:16

Ellemeet moet verhuizen met kuzu naar Turkije daar word iedereen die niet voor de regering standpunten is op stevige wijze gecorrigeerd.

likdoorn | 01-07-21 | 17:16

De doodstraf lijkt me rechtvaardiger dan een minimumstraf punt

JOOPPUNTNL | 01-07-21 | 17:15

Die mevrouw van de VVD heeft het wel mooi over minimum straffen, maar dat is leuk voor de bühne en zal voor de toekomst gelden lijkt mij. Je kunt niet een wet met terugwerkende kracht invoeren, de gepleegde feiten door IS hangers zullen onder het ten tijde geldende recht beoordeeld en veroordeeld worden.
Grote woorden eerder in het debat, slappe hap nu.

Sinterbikske | 01-07-21 | 17:09 | 1

Van Nispen vraagt zich af waarom deze draai van de VVD.
Nou sukkeltje gewoon even naar de peilingen kijken.
VVD alles voor de bühne zeg maar nee dan krijg je er twee.

likdoorn | 01-07-21 | 17:19

censorship sucks hard

masahide | 01-07-21 | 17:02

Kunnen die lijpsijsen niet de Syrische of Irakese nationaliteit krijgen? Dan kunnen ze mooi daar berecht worden. Mocht de doodstraf worden toegepast, dan kan Nederland voor de vorm nog een protest aantekenen, maar laat het lekker over aan de autoriteiten aldaar.

Arnold Layne | 01-07-21 | 16:58

[hier de foto van Kaag & family met in hun midden Arafat voor mevr. Ellemeet]

drs. P | 01-07-21 | 16:57 | 1

https://twitter.com/Grard05542415/status/1257720885001310210

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 17:00

Het is weer duidelijik dat iedereen gezakt is voor de test begrijpelijk luisteren. Waar dit debat om gaat is niet de vraag of we liefst terroristen in onze samenleving willen laten opnemen en ook niet wie er wel en wie er niet van terroristen houdt en ook niet of links wil knuffelen met arme jihadbruidjes, maar over de vraag of onze veiligheid UITEINDELIJK meer gediend is met hen daar te laten of terug te halen en te berechten. Even voor de simpelen van geest:

Daar laten:

1. ze zijn lekker daar
2. aanslagen plegen ze misschien wel daar
3. hun kinderen gaan zeker radicaliseren en zich misschien wreken over 10 jaar
4. ze gaan zelf ook radicaliseren of zich weer bij IS aansluiten.

Hier halen:

1. ze zijn helaas hier
2. ze kunnen hier aanslagen plegen
3. maar in de gevangenis kunnen ze dat niet
4. hun kinderen zullen niet meer zo snel radicaliseren
5. sommigen zullen het rechte pad weer gaan bewandelen.

Dat debat. Niet of Kaag "graag terroristen om zich heen heeft".

Beste_Landgenoten | 01-07-21 | 16:53 | 8

@GuruOuwehuru | 01-07-21 | 17:31: Onjuist. Er was maar 1 Waffen SS divisie met de naam "Totenkopf". Wellicht ben je in de war met de Totenkopf verbaende, wat een aparte branch binnen SS organisatie was. De "totenkopf" waffen-SS'ers hebben enorme verliezen geleden aan het Oostfront, en vochten zich uiteindelijk naar het westen, om door de Amerikanen prompt te worden uitgeleverd aan de Soviets, die nog een appeltje te schillen met deze boys. Vrijwel het hele midden- en top kader van de divisie is geexecuteerd. Terecht, want de divisie heeft zich schuldig gemaakt aan de meest verschrikkelijke oorlogsmisdaden. De meeste Totenkopf waffen SS soldaten hebben tientallen jaren in Siberie in Russische gevangenschap vertoefd, en de meesten van hem kwamen niet eens terug.

Asteroid-B612 | 01-07-21 | 21:48

@Asteroid-B612 | 01-07-21 | 21:48: Totenkopf of totenkopfverbände bestond voornamelijk uit SS eenheden speciaal toegewezen voor de kampbewakingen, de gevolgen en terreur daarvan kennen we, De SS totenkopf divisie heeft voornamelijk in westeuropa gevochten en behoorlijk tegen het verdrag van Genéve in huisgehouden onder de gealliëerden. De Waffen SS heeft in Rusland terecht veel te lijden gehad, ze waren vooral bezig met de Einsatzgruppen waar ook de SiPo, SD en OrPo onderdeel van uitmaakten schuldig aan het vermoorden van hele dorpen en steden joden en russen. Waar ik maar op doel is dat slechts de top van de nazi's die de geallieerden konden pakken in neurenberg zijn berecht, en dat zijn er maar weinig geweest. De hoge officieren die oorlogsmisdaden zonder enige twijfel hebben begaan van Wehrmacht, SS, SD, Sipo, OrPo, Gestapo etcetera zijn door de geallieerden niet aangepakt simpelweg omdat de kennis, contacten en ervaring van deze mannen hard nodig waren voor de wederopbouw, menig vooraanstaand zakenman in Duitsland in de jaren 50, 60 en 70 had een zeker oorlogsverleden aan de kant van de nazi's waar absoluut niet over werd gesproken, zeer interessante materie mijns inziens.

GuruOuwehuru | 02-07-21 | 01:59

Daar laten:
1a; Nederlandse strafbank al daar optuigen.
1b. Eventuele getuigen kunnen daar dan makkelijk worden opgeroepen
want die zijn daar al.
5. Worden ze daar berecht, krijgen ze de doodstraf bij veroordeling.
6. vormen ze geen gevaar meer in Nederland.
7. Krijgen ze een lichte straf, dan zijn ze bij vrijlating al in hun land van
melk en honing.

echtpaul | 02-07-21 | 03:12
▼ 5 antwoorden verborgen

We moeten niet accepteren dat een minister in het Nederlandse parlement Engels begint te praten en zegt dat ze zo snel niet de Nederlandse vertaling heeft.

Je spreekt Nederlands in het Nederlandse parlement en anders ga je maar terug naar de VN Kaag.

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 16:46 | 3

Maar Kaag vind zichzelf een ubermens.

likdoorn | 01-07-21 | 16:48

@likdoorn | 01-07-21 | 16:48:

Persoonlijk vind ik haar een onmens, en dat bevestigt ze elke keer opnieuw dat ze daar staat met een air van hier tot Niger.

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 16:52

Übermens is iemand die zich graag met geluiddichte deuren laat rondreizen. Klopt dus wel.

Pieterman | 01-07-21 | 17:08

hoe is het in godsnaam mogelijk dat deze halve zool kamerlid is geworden. die man is niet goed.

Teamluclutz | 01-07-21 | 16:40 | 2

Wie Klaver, een D66 of wie van de andere kartelzolen (dankzij inkomen wel van leer)?

Graaier | 01-07-21 | 16:50

Die overspannen trutjes zijn ook TK lid geworden, ook een raadsel.

Uw Verzekeringsadvis | 01-07-21 | 17:09

Ik sta voorlopig ook op het standpunt van de PVV.
Je kunt echter de Koerden ook niet tot in lengte van dagen met dat tuig laten rondsollen.
Er zou een conferentie moeten komen van alle landen die dat tuig geleverd hebben en de Koerden om een oplossing te vinden. Allemaal afknallen is ook weer zoiets.

JvanDeventer | 01-07-21 | 16:36 | 2

Geef ze aan de Jezidi's

Roadblock | 01-07-21 | 16:53

Van die 70.000 ISers die kamp Al Hol zitten, zijn er hooguit een paar duizend, laten we voor het gemak zeggen 5000, oorspronkelijk uitgereisd uit een West-Europees land.

Als die alle 5000 weer zij nopgehaald, wat gaande Koerden dan met de overgebleven 65.000 ISers doen?

Dr_Johnson | 01-07-21 | 21:50

gut gut gut ik werp dit verre van mij , wij belasting betalers die jou vette loon betalen gooien je in de beerput waar je thuis hoort

witchmaster | 01-07-21 | 16:33 | 1

Haha, zo is dat. De aversie tegen haar groeit met de dag.

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 16:34

Ik werp deze verre van mij bla bla je raadt het al, Kaag aan het woord.

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 16:30

Internationale verplichtingen, je kunt verdragen opzeggen Grappie.

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 16:27

Marcuszower is niet het helderste lichtje in de kerstboom. Maar waarschijnlijk heeft ie niets met Kerst.

oldandwise | 01-07-21 | 16:17 | 2

MarKuszower is de naam.
Ik heb een tijd gedacht, dat hij informant van de Mossad was.
Hij was in ieder geval gewapend lid van Bij Leven en Welzijn (Blew).
www.trouw.nl/nieuws/joodse-gemeenscha...

Roadblock | 01-07-21 | 16:57

Je tere zieltje alweer een beetje opgelapt? Of moet je eerst nog met labrador puppies gaan knuffelen voordat je weer de oude bent?

amateurrr | 01-07-21 | 17:00

Jankvrouw Ellemeet is deze taal natuurlijk niet gewend.

Kijkeensaan | 01-07-21 | 16:02 | 1

Luister naar wat Markuszower over haar tactiek heeft te melden bij Tom.

JvanDeventer | 01-07-21 | 17:19

Als ik haar foto zo bekijk denk ik dat ze misschien een kans heeft maar het blijft een gok.

jan huppeldepup | 01-07-21 | 16:00

Wat een Gompie is die Markuszower.
Kan Geert daar niets beters voor vinden?

Gulliver | 01-07-21 | 15:59 | 1

Als je de peilingen bekijkt komen er bij nieuwe verkiezingen een heleboel plaatsen vrij bij het cda, wellicht dat daar iets te ronselen valt.

Sinterbikske | 01-07-21 | 17:59

Voor mij is het antwoord vrij eenvoudig: a) Je haalt ze naar NL, sluit ze gemiddeld 2 jaar op en daarna is de capaciteit om ze in de gaten te houden niet aanwezig of b) je haalt ze niet op, gaat er van uit dat de ze komende twee jaar so wie so niet in staat zijn om naar NL te komen (want opgesloten en/of geen middelen) en als ze daarna toch naar NL komen na die twee jaar heb je dezelfde situatie als bij a.

Laat het land waar ze hun misdaden hebben begaan ze maar berechten. Dat gebeurt ook als je in Peru een moord pleegt. Ik kies optie b omdat dat overduidelijk minder risico voor Nederland inhoudt.

Pje911 | 01-07-21 | 15:56 | 1

Optie a: Nee. Nee. Nee. Je gaat stuk op "en daarna is de capaciteit..."

Dus de overheid belooft: "Daarna komt er capaciteit en toezicht om die mensen in de gaten te houden" - zet nou eens een tientje in op de waarde van die belofte en de voorspelde uitkomst.

Kernwoorden: "met de kennis van nu", "er is inderdaad...", "wij hebben niet kunnen voorzien...".

Gewoon. Niet doen.

Knufter | 01-07-21 | 15:59

En als een van die wijven zich straks opblaast in een volle tram, nemen dan Plapperhaus en Qaag hun verantwoordelijkheid en treden ze af?

MAD1950 | 01-07-21 | 15:55 | 1

Die staan dan vooraan krokodillentranen te huilen, je kent ze toch.

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 16:13

Als dit de manier is om Groen Links weg te laten lopen zou ik zeggen, begin elke dag het debat met Kaag en terroristen.
Haar man heeft Arafat geholpen geld van het volk naar Zwitzerland te sluizen.

grachtengordel-muts | 01-07-21 | 15:48

Boos wegloop vrouwtje

thanseeuwen | 01-07-21 | 15:47

Wat een lafaards in het kabinet weglopen is een schande. Ze geven aan dat de terroristen meer waarde hebben dan hun slachtoffers. Nederland is een terroristen land geworden door het pamperen van terroristen die niets met en voor Nederland over hebben . Alleen hun uitkering en huis of nemen de ministers deze in huis bij hun eigen gezin. Geef ze daarna een huis in de buurt van de ministers en ambtenaren. Kijken hoe ze dat vinden. Hypocriet tot de bot. De gewone burger is in hun ogen niets waard.

Limburgse-Harry | 01-07-21 | 15:45 | 4

@Longhorn | 01-07-21 | 16:05: Ik wil best ergens de komende dagen in de kroeg een halve nacht aan misselijkmakende isisfilmpjes plaatsen. Maar dat doe ik niet, want dan is de kroeg niet leuk meer en de kastelijn moet het maar willen. Als mensen geen kennis hebben van de gruwelijkheden van isis, wat dus gewoon op internet na te kijken valt, dan vraag ik me serieus af wat ze in het debat te zoeken hebben. Dan kan je ook goedpraten dat je mensen naar een oorlogsgebied stuurt en "vergeet" om ze fatsoenlijke verdedigingswapens te laten gebruiken in geval van nood. Ja, een klappertjespistool met een kromme loop. Dat kan er nog net vanaf.

LV-225 | 01-07-21 | 16:28
▼ 1 antwoord verborgen

Wat ik me nou serieus afvraag is , kunnen wij als bevolking niet gezamelijk aangifte doen tegen het kabinet? En zo ja ,waar doen we dat dan niet?? Aangifte tegen t feit dat isiswijven altijd weer uit zullen zijn op wraak na hun celstraf. En hun kinderen later toch vaak wraakzuchtig blijken te zijn.. Dat er aangifte word gedaan tegen de staat. Die ons nederlanders in gevaar zal brengen met het halen van die isisengerds?

haatsmurfin | 01-07-21 | 15:42

Die Bergkamp (D66) voelde natuurlijk al aan haar water dat dit een debat ging worden waar wel eens met wat hardere bewoording gesproken kon gaan worden. En dat tevens o.a. Kaag lijdend voorwerp wordt. Zodoende laat ze, zoals het een goed D66'er betaamd, een ander dit vuile werk opknappen. En ook nog eens twee vliegen in een klap een PVV'er in opspraak laten komen.

remmersmaaak | 01-07-21 | 15:37

Is een Miele wel krachtig genoeg om Yezidi bloed uit de IS boerka's te wassen vraag ik mij af. De oorlogsmisdadigers moeten er natuurlijk wel een beetje schoon bijlopen in Nederland.

Vrijhetzelaar | 01-07-21 | 15:33 | 1

Een Miele en een nieuw gebouwd huis.

likdoorn | 01-07-21 | 17:53

Ach, misschien treft zo'n exploderende haatparasol niet alleen onschuldige burgers maar ook zo'n D66 of GL laaf uit de kamer. Ik denk het niet maar goed, je moet blijven dromen.
Er was toch al zo'n heks terug die heel actief aan het ronselen was geslagen?

Dirk III | 01-07-21 | 15:25

Het internationale gerechtshof bevindt zich nu eenmaal in Nederland, terughalen en direct onder sober regime opsluiten, er is genoeg celruimte over dus prima te doen.

GuruOuwehuru | 01-07-21 | 15:14 | 6

@Knufter | 01-07-21 | 15:21: Hij of zij heeft toch een punt. Er ligt een compleet militair rechtssyteem klaar. Want het ICC is het Tribunaal, maar dan moet je wel boven de landen staan en niet meehobbelen met dombo's die nauwelijks weten hoe de wereld werkt. En als je bij het ICC terechtkomt, dan hebben we het helemaal niet over 24 maanden, maar over 24 jaar. Maar dan moet je wel ballen durven tonen en ergens mag dat dus niet, want het ICC is akelig stil in dit verhaal. En je hoeft het debat niet te zien om te weten dat de rest altijd aan de verkeerde kant staat in dit soort vraagstukken. Da's lekker veilig en je kan weer vingertje wijzen naar de PVV. Dat is de enige partij met ballen. Misschien niet eloquent, maar wel duidelijk. Nu moet de PVV nog gaan pleiten voor een Tribunaal voor isisgajes.

LV-225 | 01-07-21 | 15:41

@Knufter | 01-07-21 | 15:21: Ik acht de kans groter dat de IS vrouwen temidden van de andere IS heksen in de kampen aldaar verder radicaliseren dan dat ze hier berecht worden, de rechtsgang via het ICC is een langdurige kwestie gebleken gemiddeld genomen, gedurende die tijd in hechtenisneming is een pré natuurlijk, gezien de ernst van hun al aangetoonde misdrijf als lid van een terroristische organisatie, gevangenisstraffen met tbs vorm ter heropvoeding lijkt mij het minste

GuruOuwehuru | 01-07-21 | 16:08

"Het internationale gerechtshof bevindt zich nu eenmaal in Nederland"

Die IS ratten komen helemaal niet voor een internationaal gerechtshof. Ze komen voor een 'gewone' Nederlandse strafrechter.

Dr_Johnson | 01-07-21 | 21:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Allemaal handje klap achter de deuren. Debat is show. Is allemaal al bekonkeld. Als jullie dit.... dan doen wij dat! Theater door goedbetaalde acteurs.

Mispel | 01-07-21 | 15:10 | 2

Haha, je stemt gewoon op acteurs eens in de 4 jaar en hoopt op een mooie show.

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 15:11

@Roze_bril_drager | 01-07-21 | 15:11: nou, die krijgen we dan ook! wees blij iederereen weer lekker geergerd. Soort van cultuur erfgoed, de eerste en tweede kamer. Al bij Unesco gemeld?

nobodiesunmighty | 01-07-21 | 15:17

Geh, mevrouw BBB doet een prima bijdrage.

Vindt de opmerking over Kaag niet helemaal kies. Maar vindt het tegelijk opvallend dat geïmplieerd wordt dat de voorzitter niet onafhankelijk zou zijn omdat die van dezelfde partij is als de spreker. En tegelijk het debat niet willen belasten met allerlei escalerende conclusies.

Geheel correcte analyse. Goed gedaan mevrouw BBB.

BBB
Tripple A

Knufter | 01-07-21 | 15:07 | 2

Als ik dat fragment kon terug kijken.

VoltaireJohn | 01-07-21 | 15:15

Markuszower is natuurlijk makkelijk te volgen, maar je zou toch wel willen horen wat Kaag en Grapperhaus op die beschuldigingen te zeggen hebben.
Ik begrijp dat hun redenering tot nu toe is: je weet nooit wat terroristen in het buitenland gaan doen, DUS laten we ze maar naar Nederland gaan halen. Die redenering, die je overigens voor alle terroristen ter wereld kunt aanwenden, raakt kant noch wal.
Je hebt moordenaars in het buitenland. Je weet niet of die moordenaars niet op een dag naar Nederland zullen komen om in Nederland moorden te gaan plegen. En DUS: we halen ze ZELF maar naar Nederland. Dat klinkt, behalve gevaarlijk, vooral ook als stapelkrankjorum.

JvanDeventer | 01-07-21 | 15:05 | 1

Grapjas wil niet dat ze onder de radar gaan, van mij mogen ze ondergronds.

likdoorn | 01-07-21 | 15:08

Het is gewoon een opdracht van de Amerikaanski's om die terroristen terug te halen. Blinken zei het onlangs gewoon glashard, dus wie maakt er nou de dienst uit hier en wat spelen ze allemaal een poppenkast zeg... www.zerohedge.com/geopolitical/blinke...

Brengebier | 01-07-21 | 15:04 | 4

Ah, Roze_Bril_Drager was me voor, waarvoor hulde ;-)

Brengebier | 01-07-21 | 15:06

@Brengebier | 01-07-21 | 15:06:

Maar dat is dus de clou, maar waarom dan heel deze poppenkast ?

Zeg dan gewoon de Amerikanen willen het en wij doen het.

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 15:07
▼ 1 antwoord verborgen

Logisch dat Groen Links wegloopt want sinds bouchalikt GL-er is zijn ze onderdeel van de moslimbroederschap. GL is erg gevaarlijk geworden voor Nederland.

Eddy67 | 01-07-21 | 15:02 | 2

Ja radicalisering is in een oogwenk gebeurd.

likdoorn | 01-07-21 | 15:05

GL wil graag met D66.

Bataafje | 01-07-21 | 15:36

Overigens denk ik dat het terughalen ons door de Amerikanen vriendelijk doch dringend is verzocht. Trump zette deze lijn in en Biden zet hem voort:

"Joe Biden urges western allies to bring back Isis families held in Syria" (31-3-2021)

"The Biden administration has urged America’s western allies to repatriate foreign fighters and their families from Syria, warning that the violent, squalid camps are spawning a new generation of extremists.

John Godfrey, special envoy for the Global Coalition to Defeat Isis, said that victory over the jihadists on the battlefield would be squandered if western nations did not take responsibility for repatriating and, if need be, prosecuting, their citizens who remain in the camps. “This is an international problem that requires an international solution,” he said on the eve of talks on Syria hosted by Antony Blinken, the US secretary of state."

https://www.thetimes.co.uk/article/joe-biden-urges-western-allies-to-bring-back-isis-families-held-in-syria-sng77cngg

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 15:02 | 2

Ja ISIS was een volkomen onschuldig clubje hooguit schuldig aan genocide en oorlogsmisdaden en nu worden die engelachtige slachtoffers misschien radicaal.

bijna_raak | 01-07-21 | 15:59

@bijna_raak | 01-07-21 | 15:59:

Daarom, Nederland doet gewoon wat grote broer Amerika wil. De redenen zijn allemaal gezwets in de ruimte inderdaad.

Zou er niet mee zitten als een bommenwerper een bom verloor boven zo'n kamp. Broeinesten van Westenhaat.

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 16:11

De essentie van terreur is het laten lijden van een bevolking onder een schrikbewind. En dat is nu precies waar D66 en GL niet voor terugdeinzen.
Terreur en terrorisme is volstrekt onmenselijk, onacceptabel en tegen welke mensenrechten dan ook; of dat nu van ETA, RAF, IRA of IS afkomstig is. Maar er zijn inmiddels zat figuren die daar graag een oogje voor dichtknijpen, verweekt door het deugen en overmeesterd door zieligheid en schuldgevoel. Dat zijn de grootste slappelingen die we in ons midden hebben, verachtelijk volk. We hebben ons tot de tanden bewapend om de dreiging van het onvrije communisme te weerstaan, en zie daar we halen de islamitische ellende met bakken en subsidie binnen. Wat D66 en GL toch met de hersenen van hun volgers doen. Wellicht iets om eens over na te denken.

Broadsquire | 01-07-21 | 15:00 | 2

GL zelf terrorist, moslim broeder(zuster?) of Pol Pot aanhanger, Kaag gehuwd met El Fatah kopstuk en financieel van terroristen daar verwacht u iets van?

bijna_raak | 01-07-21 | 16:04

De valse vergelijking met RAF, ETA en IRA wordt vaak gemaakt op linkse websites om het gevaar van jihadistische en islamistische aanslagen te bagatelliseren. "Er vielen meer slachtoffers bij andere aanslagen", enz. Het is eenmaal een reflex van de linksmens om dat soort zaken te "relativeren" met kromme vergelijkingen. ETA en IRA zijn separatisten, die hun geweld inmiddels hebben afgezworen, en politieke vertegenwoordiging kennen op lokaal niveau. De IRA gaat bijv. niet in Berlijn of Rome een aanslag plegen tijdens een kerstmarkt, en de ETA zal niet snel in Nederland iets ondernemen,. De RAF, een handjevol gesjeesde hippie communisten stelt al decennia geen reet voor, als ze dat ooit al deden, simpelweg omdat het communistische gedachtengoed niet aanslaat bij de "arbeidersklassen". Deze groepen waren klein, met een strakke hierarchie in de organisatie. Geen van hen riep op of roept op tot "lone wolf attacks" door anonieme vreemde of andere sympathisanten. Dat ligt anders bij ISIS, een groepering die zich helaas mag verheugen in grote populariteit onder bepaalde bevolkingsgroepen.

Asteroid-B612 | 01-07-21 | 18:35

Trouwens, die excuses van Halsema: zijn die nu geaccepteerd? En door wie? Wie had die eer?

En zijn we daar dan nu dus klaar mee?

Knufter | 01-07-21 | 14:58 | 4

Nee, daar moet nog heeeeeel veel GELD bij.

MK27 | 01-07-21 | 15:07

@Behangdelul | 01-07-21 | 15:06: Ik heb gehoord dat de Surinamers en Antillianen die jaren (sinds de 80er jaren) in de sociale dienst hebben gelopen en het oneerlijk voor deze generatie blanke Nederlanders vinden om ze hierop financieel aan te spreken de handen uit te mouwen gaan steken en de herstelbetalingen op zich nemen.

PokeAWoke | 01-07-21 | 15:19
▼ 1 antwoord verborgen

Als je IS terroristen niet de Nederlandse nationaliteit ontneemt wat moet er dan wel gebeuren om dit te doen.
Ze zijn toch in dienst geweest van een vreemde krijgsmacht.
De wet aanpassen dat wanneer ze als statenloze terorist in Nederland terugkeren levenslange gevangenisstraf de enige strafmaat is.

likdoorn | 01-07-21 | 14:58 | 4

@Wim Venijn | 01-07-21 | 15:01: Maar niet als Nederlander

likdoorn | 01-07-21 | 15:04

Statenloos? De meesten hebben 2 nationaliteiten, dus er blijft er altijd nog 1 over. Ik snap ook niet waarom ze naar Nederland moeten komenals ze ook Marokkaanse nationaliteit hebben. Marokko ligt dan toch meer voor de hand in deze stammenoorlog?

Bataafje | 01-07-21 | 15:27

Dat "in dienst gegaan bij een vreemde strijdmacht" argument gaat niet op, omdat Nederland ISIS niet erkent als land of vreemde mogendheid. Men spreekt over "combattants". Evenmin erkent Nederland een Koerdische staat (stel je voor, ome Erdo zou een rolberoerte krijgen), maar er waren Nederlanders die met de Koerden gingen meeknokken tegen ISIS, die dan WEL weer vervolgd werden. Het is allemaal weer zo krom als een hoepel en typisch Nederlands laf.

Asteroid-B612 | 01-07-21 | 18:41
▼ 1 antwoord verborgen

Goh, de Kamer laat dan wel z'n tanden zien. Alleen er zit een fopspeen tussen. Stelletje schijnheilige kleuters.

hoochee | 01-07-21 | 14:56 | 2

Scheinheiligheid is het nieuwe geloof dat door links erg wordt gepropageerd want het voelt zo lekker warm en het kost niks (voor hunnie dan)

PokeAWoke | 01-07-21 | 15:21

Wat ik zie als ik dit debat zie is een soort millenials die blijkbaar kamerlid zijn, dames die in alle naïviteit het hebben over 'haal ze hierheen want dan hebben we ze tenministe in het zicht'.

Geen idee van hoe de wereld werkt. Geen idee van hoe dat dan gaat, na 24 maanden cel. Van het kaliber "Ja maar we maken dan betere procedures, en betere afspraken". Geen idee van oorlog, van de slechtheid van sommige mensen, van de werkelijkheid van oorlog. Van chaos. Van hoe dingen écht gaan in het leven ipv in de klas maatschappijleer bij die leuke leraar met die baard en die sandalen.

Geen idee. Teveel disney gekeken, teveel romcoms gezien. Geen idee.

Ik geloof helemaal niet meer dat de democatie dit gaat oplossen. De enige oplossing is de wal op het moment dat het schip daarop gaat varen. En dan zal er wel een generaal opstaan. En ik weet nou al: als de poep aan de knikker komt dan zal dit een man zijn. Een ijzervreter. Dat is de hoop die we dan maar een beetje moeten hebben.

Knufter | 01-07-21 | 14:55

Yep! Valt me nog mee dat ze niet met jonkvrouw aangesproken wil worden.

Sinterbikske | 01-07-21 | 14:59

Alles moet ze nou doen om de smaak en geur van haar families lijfeigenen kwijt te worden

PokeAWoke | 01-07-21 | 15:50

@PokeAWoke | 01-07-21 | 15:50: lijfeigenen zijn eigenlijk een soort slaven: excuses, knielen en herstelbetalingen!

TheseDays00 | 01-07-21 | 18:18

Daar staat ie, de CDA'er die ze dolgraag terughaalt.

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 14:54 | 1

Grappie de genadige.

likdoorn | 01-07-21 | 15:02

Ik ben werkzaam in de wijk Overvecht. In bepaalde delen van deze wijk is het salafisme zichtbaar, vrouwen dragen buurka’s. Arabisch is de spreektaal. Mogelijk sharia als rechtspraak.
Hetzelfde in andere wijken in andere steden. De islam wordt de overheersende factor in Nederland. Import van Arabisch sprekende vluchtelingen of ‘vluchtelingen’ die door gebrek aan middelen niet allemaal gescreend kunnen worden of valse paspoorten hebben (er was een krantenbericht dat in Syrie duizenden paspoorten waren gestolen). Jongeren die bijna allemaal uit arme gezinnen komen en ja, bijna allemaal Marokkanen, Turken, Syriërs, Irakezen, Afghanen, Pakistanen, Oezbeken etc. Het resultaat in Europa: moorden, verkrachtingen uitgevoerd door deze ‘ vluchtelingen’ en vluchtelingen. De islam is hun leidraad voor barbaarsheid zoals deze IS sympathisanten hebben laten zien als boodschap voor alle Takfirs. Gesteund door VEA, Saoedie Arabië , Pakistan, Turkije etc.
Nu is een PVV Kamerlid aan het woord die een grimmig beeld schetst van de Nederlandse regering die de mogelijkheid heeft om deze terugkeerders de Nederlandse nationaliteit af te nemen. Maar dit bewust niet doet. De uitspraak van de Hoge Raad naast zich neerlegt. De utopische gedachte dat door een korte straf, met een deradicaliseringstraject deze geradicaliseerde en gebrainwashte mensen die zich uitverkoren vonden en vinden kan helpen is een gotspe. Deze moordenaars en medeplichtigen zijn een voorbeeld voor de moslimjongeren (uitzonderingen daargelaten) hier in Nederland: zij hebben status! En bovendien heeft de binnenlandse veiligheidsdiensten geen menskracht en budget om deze mensen te monitoren. De regering is stompzinnig en buitengewoon naïef. Of dit is bewust beleid.
Tijdens de interrupties op deze PVV kamerlid, viel mij op dat de overgrote meerderheid vrouwelijke kamerleden waren. Met onzinnige argumenten en onkunde. Niet behept met kennis van de extreme vormen van de islam, de geschiedenis van de islam en de toekomst die moslimorganisaties voor ogen zien, lees wereldhegemonie. Deze naïeve trutjes zijn, zonder dat zij zich daar bewust van, de weg aan het plaveien voor deze criminele moordenaars van enorme leed: de IS vrouwen waren gewelddadiger tegenover hun gevangenen dan mannen.
Hoe gaan deze politici dan reageren als er een terroristische aanslag wordt uitgevoerd, wellicht door deze opgehaalde kinderen? Met sorry? Nemen zij dan hun verantwoordelijkheid? De totale minachting van deze Kamerleden voor de werkelijkheid is stuitend.
Terrorisme staat buiten de werkelijkheid van de Tweede Kamer.

Taartmoment | 01-07-21 | 14:53 | 3

Daar snij ik een stuk taart op. Mooi verwoord! Het lijkt wel of alleen Telegraaflezers (toch niet echt de beste krant van Nederland welke wel...)Elsevierlezers en Geesntijllezers nog enigszind een realiteitsgevoel hebben. Ik beklaag de nieuwe blanke Nederlanders die daar opgroeien en met een giga schuldgevoel worden opgezadeld door lieden die op eigen initiatief naar Nederland zijn gekomen.

PokeAWoke | 01-07-21 | 15:28

@taartmoment Chapeau! uitstekend verwoord.

pete1023 | 01-07-21 | 16:05
-weggejorist-
CousCous-met-Bacon | 01-07-21 | 17:31

En daar gaan ze weer, ons nepparlement.

Abject | 01-07-21 | 14:53

Ze vergeten dat met het terughalen van deze terroristen ook de nazaten binnenhalen en er hier nog talloze bijgemaakt zullen worden (en niet door een Nederlandse dominee). Daar zadelen ze dus wel onze kinderen mee op, want de haat die ze jegens andersgelovigen hebben geven ze altijd door aan hun nazaten, en ook al wordt een varken in een paardenstal geboren, het zal altijd een varken blijven.

Mr. C | 01-07-21 | 14:50 | 3

Tuurlijk gaan die kinderen ook de verkeerde kant op want de haat tegen ons is er met de paplepel ingegoten. Maar je ziet nu dat de veiligheid van Nederlanders niet telt maar het deugen als zogenaamd correcte rechtsstaat. De prijs van dit deugen zal een keer komen in de vorm van een aanslag.

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 14:53

Als een Yezidi moeder een jihad bruid op de Pc Hoofdstraat
te Amsterdam omlegt,
krijgt ze dan ook max 24 maanden (just asking )

666d | 01-07-21 | 14:58

@Roze_bril_drager | 01-07-21 | 14:53: en dan nog wuiven ze die aanslag weg als een geïsoleerd incident.. en met de boodschap laten we ons vooral niet bang maken en meer van die peppi en kokki opmerkingen.

All_Anonymous | 01-07-21 | 14:59

Een felle PVV is wat je oogst als je die partij bij voorbaat uitsluit, terwijl er wel wordt gepraat met een partij met stalinistische wortels en zelfs een aanhangster van de politieke islam in de fractie. Wie kaatst kan de bal verwachten en moet niet zeuren over "de toon".
Niet dat Wilders en Markuszower ongelijk hebben, overigens. Wie neemt de verantwoordelijk als een van de teruggekeerden een terroristische aanslag in Nederland pleegt?

J.P.Drapeau | 01-07-21 | 14:47 | 7

@Beste_Landgenoten | 01-07-21 | 14:52: En nu pist u weer naast de pot. Het is niet de PVV die de Jezidi's laten wegrotten. Dat zijn een van de echte slachtoffers, en als ze onderdak nodig hebben, zal geen normale PVV'er dwars liggen. Die kijken namelijk wel verder dan hun neus lang is. Het is de rest die er een zooitje van maakt. Het is de rest die op kerstavond Laura Hansen vrijelijk haar straatje laten schoonmaken. Het is de rest die wel sadistische moordenaars terug willen halen, en de slachtoffers in het geheel negeren. En zo kan ik nog wel een half boek voltikken. De PVV is niet de kwade genius in het spel, al willen mensen dat graag wel zo zien. Het is de rest die keihard faalt en daar mag best wel een keer tegen geschreeuwd worden. Sadistische moordenaars met een genocidale inborst horen niet juichent terug te komen, want ze zijn zo zielig. Ze horen de rest van hun leven achter de tralies, want aan de doodstraf doen we niet meer.

LV-225 | 01-07-21 | 15:17

@LV-225 | 01-07-21 | 15:17:
"De PVV is niet de kwade genius in het spel, al willen mensen dat graag wel zo zien."

Welke PVV-er heeft dan gepleit voor het massaal opnemen van Jezidi-slachtoffers? Ik ken ze niet. Kijk de werkelijkheid is: De PVV geeft niets om vluchtelingen, welke vluchtelingen dan ook. Nul komma nul. Vluchtelingen zijn verdacht en dienen "in de regio" (lees: helemaal niet of in vreselijke kutkampen) te worden geholpen. De PVV is alleen begaan met vluchtelingen als ze daarmee moslims in een kwaad daglicht kunnen zetten en anders niet. Dan kunnen slachtoffers gewoon ouderwets stikken. Geeft niks.

En dan die Jihadbruidjes. Ja tuig is het, maar daar is iedereen het over eens. De vraag gaat alleen maar hierom: Is het voor ons beter om ze hier op te vangen en berechten, of ze daar te laten, met de grote kans dat ze inderdaad totaal door-radicaliseren en inderdaad straks met bommen terugkomen of hun kinderen. Wat wil je liever? Je doet alsof het een lievelingsactie zou zijn, ze terughalen. Dat is het natuurlijk niet. Maar het framet wel makkelijk, tegen "ze" de linkse deugers toch?

Beste_Landgenoten | 01-07-21 | 16:00

@Beste_Landgenoten | 01-07-21 | 16:00:

"Is het voor ons beter om ze hier op te vangen en berechten, of ze daar te laten, met de grote kans dat ze inderdaad totaal door-radicaliseren en inderdaad straks met bommen terugkomen of hun kinderen."

Nee, BL, je gaat gewoon mee met die, totaal onbewezen, aannames van de voorstanders van ''ophalen''.

Totaal door-radicaliseren? Dat waren ze volgens jou nog niet genoeg? We moeten lief voor ze zijn en ze ophalen, anders komen zij of hun kinderen straks op eigen gelegenheid terug met bommen? Ik zie dat niet snel gebeuren. Als ze hier illegaal terug moeten komen, zijn ze nog wel even bezig, en eenmaal hier aangekomen, kunnen ze m.i. niet lang 'onder de radar' blijven. Die kinderen moeten toch naar school, naar de dokter? Moeders moet toch een uitkering, een woonruimte? Er zijn tig momenten dat ze door de mand vallen, ver voordat ze met hun bommen kunnen toeslaan. En dan kun je ze alsnog vastzetten en berechten. En ook bij dat zg 'gecontroleerd' ophalen heb je geen enkele garantie dat ze later geen bommen laten ontploffen. Die Yousra, die dinsdag tot 6 jaar plus TBS is veroordeeld, is daar een levend bewijs van; die was nog steeds geradicaliseerd, en zette anderen aan tot het plegen van aanslagen.

Voor dat berechten zijn we hier trouwens totaal niet geëquipeerd; we hebben iets dergelijks in het verleden nog nooit bij de hand gehad, en wat je tot nog toe hebt gezien is dat ze er met hele milde strafjes mee wegkomen.

Een echte straf zou het zijn om collectief hun Nederlanderschap in te trekken; dat zouden ze ook als echte straf ervaren. Blijf je alleen met die paar autochtone bekeerlingen zitten. Die moet je dan maar zo zwaar mogelijk straffen binnen de mogelijkheden.

Dr_Johnson | 01-07-21 | 21:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik denk niet dat de PVV de veiligheid van ons allen dicheterbij heeft gebracht of afnemen van nationaliteit op de politieke agenda heeft gekregen met hun manier van provoceren. Maar echt resultaat is ook niet het doel van deze partij. Daarom zijn ze ook zo kansloos.

adhd-je | 01-07-21 | 14:46

Laten we eerlijk zijn. Die Grabberhouse is net zo gek als dat hij er uit ziet.

streknek | 01-07-21 | 14:46 | 1

Hij is de net niet clown.. daarom neemt hij nu wraak.

All_Anonymous | 01-07-21 | 15:01

Proberen te verhinderen dat deze landverraders naar GB oversteken en van de andere kant gaan wij ze zelf halen om ze vervolgens hier los te laten op een normale Nederlandse samenleving.
Die broedkippen waren al gestoord toen ze vertrokken naar die zandbak denk je nu werkelijk dat die mentaal in orde zijn om hier terug te leven?

tegenalles | 01-07-21 | 14:45

D66 en Groen Links dat zijn met name de partijen die terreur en terrorisme aanbidden. En wel heel bewust, planmatig en doelgericht. Want zolang je een bevolking kunt laten zwichten onder een dreiging, creëren ze voor zichzelf een machtspositie. Zo werkt bijvoorbeeld IS en andere islamitisch terreur tuig ook, een groep neemt het voor het zeggen en onder hun dreiging wordt een gehele bevolking gekneveld. En als je het dan brengt met het wel bekende en vaak gebruikte zieligheidsindustrie sausje, dan gaan velen al direct door de knieën. Al vele jaren lang is Nederland voorbereid en voorgebakken om met slappe knieën en minimaal ruggengraat de zieligheid te omarmen, en wel in bijna alles; het zit overal. Kaag is het exponent van terreur geknuffel; een levensgevaarlijk mens, maar dat wisten we al.

Broadsquire | 01-07-21 | 14:44 | 2

"D66 en Groen Links dat zijn met name de partijen die terreur en terrorisme aanbidden. En wel heel bewust, planmatig en doelgericht."

Hahahahaha, sorry hoor, maar hiermee verspeel je echt iedere geloofwaardigheid. Wat en totaole nonsens vriend. Echt, iets minder goedkoop bier drinken op de deonderdagmiddag, oke?

Beste_Landgenoten | 01-07-21 | 16:10

Het is kwalijk dat zulke ongeschoolden als Ellemeet wederom het debat kapen, dit enkel om zelf weer een wit voetje bij de terreurminister te halen omwille de formatie. Het is zo doorzichtig.

Debat verlaten betekent wmb afstand doen van de spreektijd en stemming. Dat ze dan nog maar vaak verontwaardigd mogen wezen, onze staatscommuninsten van GroenLinks.

Localhero | 01-07-21 | 14:40

Dit is zeker ook de schuld van GeenStijl?

amateurrr | 01-07-21 | 14:39 | 1

Nee nu van Bosma.. beetje variëren in schuld geven is gezond toch..

All_Anonymous | 01-07-21 | 15:00

Wat een loser weer deze PPV-er. Domme opmerkingen die nergens op slaan en waardoor niemand meer naar hem luistert. Boos en beledigend van de zijlijn schreeuwen heeft weinig zin. Domme kiezers worden nog bozer op 'de machthebbers' en de andere rechtse partijen nemen afstand. Resultaat is nul en de pvv kiezer heeft er geen hol aan. Er zijn genoeg goede argumenten te bedenken tegen de terugkeer en de spagaat waar OM door rechterlijke uitspraken in terecht komt. Deze knurft kan ze alleen niet verwoorden.

FrankHermans | 01-07-21 | 14:39 | 4

Je hebt het over domme kiezers, maar jouw reaguursel getuigt ook niet van intelligentie.

Donderwolkje | 01-07-21 | 14:52

U heeft het debat gezien? U haalt er één zin uit nu uit ca 45 minuten spreektijd. Die toch echt bijzonder zinnig gevuld is.

Knufter | 01-07-21 | 14:57

Sinds wanneer spreek jij namens PVV kiezers, laat dat liever aan de mensen die gekozen zijn oveer.

bijna_raak | 01-07-21 | 16:09
▼ 1 antwoord verborgen

Het is trouwens wel ironisch: in Amsterdam wordt de afschaffing van de slavernij herdacht, en biedt Halsema namens Amsterdam excuses voor de trans-Atlantische slavenhandel en de slavernij aan, terwijl in de Tweede Kamer de politieke partijen betogen - uiteraard met een paar uitzonderingen - dat het een toppie idee is om lieden die zich in het kalifaat hoogstwaarschijnlijk zelf schuldig hebben gemaakt aan het 'houden' en verhandelen van (Jezidi) slaven, of in ieder geval lid waren van een club die dat de normaalste zaak van de wereld vond, om die lieden op te gaan halen, zodat ze hier 'berecht' kunnen worden.

Gekkenhuis.

Dr_Johnson | 01-07-21 | 14:38

Ja, persoonlijk zie ik ook liever die terroristen uit de jaren zeventig, die sneden af en toe een benzine slangetje door of staken een supermarktje in de fik. Nee, dan dit tuig die moet je zeker te weten daar berechten.

Tishetnetnie | 01-07-21 | 14:37

Trouwens, De Nederlanders die in de 2e wereldoorlog bij de SS gingen werd gewoon het Nederlanderschap ontnomen, net zo makkelijk , dus het kan wel.

streknek | 01-07-21 | 14:36 | 3

Nee, niet meer dus. De 'regels' zijn intussen door de VN veranderd.

Dr_Johnson | 01-07-21 | 14:38

Degenen (stuk of 600) die in de Spaanse burgeroorlog vochten nota bene tegen Franco werd ook het Nederlanderschap ontnomen wegens vechten in den vreemde.

Sinterbikske | 01-07-21 | 14:40

Je moet terroristen niet controleren, je moet ze bombarderen!
Als dit is wat het afschaffen van de doodstraf teweeg heeft gebracht in de Westerse samenleving, dan moeten we deze zo snel mogelijk weer invoeren en toepassen.

rectormagnificus | 01-07-21 | 14:35

Frankrijk trapt dit soort (de ernstigste) strijders er uit en de Nederlandse regering importeert deze terroristen. En dat noemt zicht een rechtse regering? Mussolini en regeringslieden zijn voor volksverraad omgekeerd opgehangen aan een benzinestation in Milaan Loreto. Daarna kon het Italiaanse volk zich afreageren op de torso's. Ja, laat de islamitische strijders daar waar ze zijn en bombardeer deze terroristen. Daar is niks mis mee, dat hoort bij oorlog. Komt hierdoor onrust in Europese steden? Dat hebben onze regeringsleiders op haar geweten. Het volksverraad is aangetoond. Buitenlandse strijders zijn in onze landsgrenzen gehaald.
d e p o r t e e r z e

rectormagnificus | 01-07-21 | 14:32

Of je het nou over moslimterroristen hebt of aanhangers van de "linkse kerk" ze hebben 1 ding gemeen ze willen alle 2 "heilig" zijn, deugen op hun eigen specifieke manier en wij mogen er van "genieten" en die hele k#tzooi betalen ,natuurlijk. Walgelijke mafketels.

streknek | 01-07-21 | 14:31 | 1

Zo ist mienjong.

Normpje | 01-07-21 | 14:41

Wat een Baudet kloon is die Gidi

Smaakvol | 01-07-21 | 14:31 | 1

Dat idee had ik nou gisteren bij Kaag, die bij Baudet afgekeken moet hebben hoe je je reputatie en geloofwaardigheid zo snel mogelijk als sneeuw voor de zon kunt laten verdwijnen.

Sinterbikske | 01-07-21 | 14:37

Voorzitter, voor dit tuig dat zulke gruwelijkheden heeft begaan, bestaan geen krachttermen die duiden, hoe verwerpelijk deze lieden zijn. Dit schorem, deze schoften, deze criminelen, ja, deze en excuses aan de heer Van der Staaij voor het gebruik van dit gruwelijke woord, deze Moslims, horen niet in een beschaafde wereld thuis.

Arnold Layne | 01-07-21 | 14:30

VVD en D66 wilden Assad weghebben, wapens, geld en mensen gestuurd. Nu Assad weg niet gelukt is, halen ze hun ISIS huurlingen weer terug. Woning en uitkering hier binnenkort voor ze beschikbaar.

Portemonnee van de A | 01-07-21 | 14:30

Ik neem aan dat het presidium het nu gaat onderzoeken op waarheid en als het niet weersproken kan worden dan staat dat voor altijd in de geschiedenisboeken dankzij Corinne.

Sqbar | 01-07-21 | 14:30

Als ze nu gewoon het Joegotribunaal heroprichten, is iedereen blij. Die kennen geen doodstraf, maar straffen wel naar hun vermogen. Daarnaast ligt de hele infrastructuur klaar om gebruikt te worden, inclusief Rechters, advocaten en aanklagers. Dus dan hebben we het over 20+ jaar en verder geen gezeik. Ik heb het filmpje niet gezien, maar zal het straks wel even kijken. Al 9 jaar geleden is het principe van een Isistribunaal al geopperd, maar dat paste niet in de route die afgelegd moest worden. Nou, we weten nu allemaal welke route er is bewandeld en hoeveel ellende het ons gebracht heeft. Er is zelfs weer genocide gepleegd. Dat was een dingetje dat we hadden afgesproken om het nooit meer te laten gebeuren. En al die huilers in de kamer snappen er gewoon niks van. Die gooien hun moeder nog voor de bus, want dat past beter in de route.

LV-225 | 01-07-21 | 14:28

Waar zijn de snipers als je ze nodig hebt.

Leffe Blonde | 01-07-21 | 14:27

Die broedkippen moeten daar blijven want eigen keuze en nu huil huil terug.Er kleeft bloed aan hun handen.
Dat haal je toch niet in huis als je gezond verstand hebt.Voorts is dit onderwerp iets voor de nieuwe regering.

tegenalles | 01-07-21 | 14:26

Als burger heb ik het recht om te worden gevrijwaard van mensen die ons de oorlog hebben verklaard en onze medestanders hebben vermoord, verbrand en/of geterroriseerd.

Dus die mensen moet je dus buiten je land houden of levenslang opsluiten, aangezien het laatste uitgesloten is moet je ze dus daar houden.

Er zit weinig logisch denkvermogen in Den Haag blijkbaar, waarom kiezen ze nooit voor de burgers en altijd voor de tegenstanders.

Het straf en geweldmonopolie ligt bij de staat, de vraag is of ze dat begrijpen en dus acties ten gunste van de kiezers ondernemen.

Tee Of Cup | 01-07-21 | 14:24

Vos maakt boer zijn kippen gruwelijk af.
Oplossing PVV is hek goed dicht doen .
Oplossing Links , hek kan kapot gaan dus vos twee maanden apart en dan bij kippen zetten .
Duidelijk !

Castor12 | 01-07-21 | 14:24

Dit debat past aardig bij de teneur van de Nederlandse rechtspraak. De belangen van de dader wegen zwaarder dan die van de (toekomstige) slachtoffers.

EG61 | 01-07-21 | 14:23

Wat is die PVV er toch dom. En contraproductief. De meeste politici zijn als de dood voor de inhoud. Moet je ze vooral een excuus geven om het over de vorm te kunnen hebben.

Sierstrip | 01-07-21 | 14:22 | 7

@Normpje | 01-07-21 | 14:38: Ik ambieer geen positie in de 2e kamer, maar uit slechts mijn frustratie hier in de panelen. Zie dus geen reden om beschaafd te zijn. Maar u weet snel van de inhoud af te stappen naar de toon. D66 zoekt nog mensen zoals u!

Alca | 01-07-21 | 14:45

Als je precies zegt waar het het om gaat, dus zonder meel in de mond, dan ben je duidelijk. En dat is toch wenselijk of niet? Het is ook vaak korter. Ook wenselijk toch? Inhoud. Mocht dat iemand wat scherp in de oren klinken, dan kan diegene de handen voor de oren houden. Maar de waarheid MOET gezegd worden.

Normpje | 01-07-21 | 15:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Die gespeelde verontwaardiging is misselijkmakend. Je wel erg druk maken over het welzijn van een stel moordende terroristenhoeren, en zwaar beledigd zijn om een zogenaamd beledigende uitspraak. hypocriete bende.

zoalsikhetzeg | 01-07-21 | 14:22

Bosma fumbles, drops the ball.

jo jo ! | 01-07-21 | 14:20

Maar wat vindt Corinne Ellemeet eigenlijk van de stelling dat die IS monsters moeders hun eigen kinderen lieten opeten? En dat we dat soort tuig hier dan weer gaan binnenhalen, onverplicht. Zodat ze twee jaartjes in een cel kunnen.

Tja daar horen we haar niet over. Toon van het debat. Díe is pas erg.

Knufter | 01-07-21 | 14:20 | 1

Bij Groen Links, en dus ook bij deze Ellemeet, ontbreekt het basale instinct om te overleven, m.n. ik crisisachtige situaties moet je dergelijke lieden niet aan het roer hebben. Laat onverlet dat de opmerking van deze PVV'er de deugbrigade een uitstekend argument geeft om het vooral niet over de inhoud te hebben, een goal in eigen doel m.i.

therealbraindump | 01-07-21 | 14:31

Van wie kreeg Wilders ook alweer een vriendschaps-speldje? Van de oorlogsmisdadiger Vladimir Poetin, die een vliegtuig vol Hollanders uit de lucht liet schieten in 2014? Oh ja, die. Maar DAT is geen terrorist.... *kuch*

En dan Kaag verwijten dat ze zich omringt met terroristen. Hoe dom ben je dan precies?

Beste_Landgenoten | 01-07-21 | 14:18 | 14

@Beste_Landgenoten | 01-07-21 | 14:33:
Man man wat ben je weer uberslecht geinformeerd.
Het is allang aangetoond, dat de gelden die voor die boeren bestemd waren, middels allerlei vervalsingen doorgesluisd werden naar terroristische bewegingen.
www.ewmagazine.nl/nederland/achtergro...
Dat jouw Kaag in haar op zijn best grenzeloze naieviteit dat niet door had, alla.
Wat ik haar wel kwalijk neem is, dat zij op voorspraak van Denk de betalingen gewoon hervatte, terwijl het onderzoek nog liep.
Wat ik haar ook kwalijk neem, is dat ze voor de NPO stond te liegen, dat haar ambassadeur bij de nabestaanden van dat vermoorde meisje was langsgeweest, terwijl er nauwelijks een telefoontje afkon, en zeker geen excuses.

Roadblock | 01-07-21 | 17:53

@Roadblock | 01-07-21 | 17:53:
' Nederland heeft nooit excuses gemaakt voor de mogelijke bijdrage aan de Palestijnse terreuraanslag waardoor het 17-jarige Israëlische meisje Rina Shnerb om het leven kwam. Minister Sigrid Kaag van Ontwikkelingssamenwerking zei vorige week dat de Nederlandse ambassadeur in Israël bij de familie Shnerb is langs geweest, maar dit blijkt niet te kloppen.'
www.telegraaf.nl/nieuws/757581350/kaa...

Roadblock | 01-07-21 | 18:02
▼ 11 antwoorden verborgen

Gekozen is gekozen, eens een IS'er altijd een IS"er. Gewoon lekker in de zandbak laten, ze zoeken het maar uit. Mv. Ellemeet zal wel lekker in een elite witte wijk worden, laat haar die IS'ers opvangen!

Het Noorden | 01-07-21 | 14:17

Provocerende PPV meneer en GroenLinks wegloop mevrouw, dit debat gaat alleen nog maar om ego’s.

Yor_Kok | 01-07-21 | 14:15 | 1

Neen. Dit debat gaat over ISIS terroristen.

Knufter | 01-07-21 | 14:20

"Gidi Markuszower van de PVV verwoordt dat wat cynisch door te zeggen dat Sigrid Kaag zich nou eenmaal graag met terroristen omringt."

Dit is natuurlijk niet alleen grenzeloos onbeschoft maar er klopt ook niets van. Maar goed. PVV dan weet je dat er nooit ook maar een greintje niveau te bespeuren valt. Het zijn allemaal amateurs dat volk daar op dom/ver rechts.

GrandMechantLoup | 01-07-21 | 14:15 | 5

@Nutbag Deluxe | 01-07-21 | 14:22: en Fatah heeft kortgeleden een journalist doodgeslagen. Reden was dat deze journalist het bestond vragen te stellen over de legitimiteit van het presidentschap van Abbas. Bijzondere politieke partij.

El Rico Grande | 01-07-21 | 14:25

Peanuts in vergelijk met de docu van Kaag.

TonAlias | 01-07-21 | 14:25

@Nutbag Deluxe | 01-07-21 | 14:22: Kaag financiert terroristen.

bijna_raak | 01-07-21 | 16:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is natuurlijk uitermate jammer dat de IS dametjes indertijd niet een drone op dr donder hebben gehad, maar goed, je kan niet altijd geluk hebben.

Los daarvan is het een regelrechte schande voor de echte vluchtelingen, de slachtoffers van zowel mannelijke als vrouwelijke IS aanhangers, dat dit TUIG teruggehaald wordt op kosten van de Nederlandse belastingbetaler omdat dit nu eenmaal… tsja, waarom eigenlijk?

Onvoorstelbaar veel leed heeft IS aangericht, verwoeste kinderlevens door kinderen als (sex) slaaf uit te buiten, moord, verkrachting, vernedering, noem het allemaal maar op.
We hebben allemaal de verschrikkelijke beelden kunnen zien.
Ik begrijp nog steeds niet wat er verkeerd aan is om iemand bij verstek te veroordelen, of gewoon helemaal niet.
En dus ook niet waarom Kaag het zo belangrijk vind om deze “buitenkans” te benutten om de eerste van dit tuig terug te halen.

Maar de dame van GroenLinks, tsja, die valt over de woordkeuze van een collega gekozen volksvertegenwoordiger.
Eerlijk gezegd zou het mijn woordkeuze ook niet zijn, en kan het inderdaad wel iets minder, maar dat neemt niet weg dat hij kan en mag zeggen wat hij wil in zijn rol als parlementariër.
Om dan als een jankend klein kind stampvoetend weg te lopen etaleer je je eigen gebrek aan incasseringsvermogen.
Pak hem aan op inhoud als je het er niet mee eens bent.

Maar laten we vooral niet vergeten waar dit debat over gaat.
Het doelbewust terughalen van Nederlandse terroristen, want dat zijn ze, niet meer en niet minder.
En denk dan ook nog even aan de slachtoffers en vergelijk hun leed eens met onwelgevallige woorden.

Ja, de toon kan anders en ondanks dat ik het niet eens ben met zijn woordkeuze ben ik het volledig eens dat het nergens voor nodig is om dit tuig terug te halen.

Maya de Blij | 01-07-21 | 14:14 | 2

Je hebt het goed verwoord!

Happy People | 01-07-21 | 14:47

Klopt, in Irak en Syrië vinden ze het verbijsterend dat wij staan te trappelen om zware oorloogsmisdaders en collaborateurs naar veilig gebied te brengen en te vertroetelen met huis, auto, zorg en heropleiding (misschien met een donzen gevangenis-strafje voor een enkeling tussendoor), terwijl hun slachtoffers met zware trauma's en lege handen achterblijven. Die arme mensen zien West-Europa van vandaag als vele malen fouter dan Argentinië in de jaren '40.

stampertje85 | 01-07-21 | 14:53

De kamer is ook helemaal vol bij dit belangrijke debat.
Ik voel mij goed vertegenwoordigd…

Normpje | 01-07-21 | 14:14

"Gidi Markuszower van de PVV verwoordt dat wat cynisch door te zeggen dat Sigrid Kaag zich nou eenmaal graag met terroristen omringt."

Nou ja, ik ben geen fan van Sigrid Kaag, maar hoe je het ook wendt of keert, dit is een domme, beledigende uitspraak van Markuszower, en hij heeft tot gevolg dat het daarna totaal niet meer over de 'inhoud' gaat, alleen maar over deze uitspraak.

Terwijl je natuurlijk moet eisen dat, waar mogelijk - bij dubbele paspoorten - de Nederlandse nationaliteit wordt ingetrokken, om alles in het werk te stellen die IS ratten buiten de deur te houden. En laat die voorstanders van 'gecontroleerd terughalen, want dat is veiliger' dan eens uitleggen waarom dat precies veiliger is. Als ze op eigen gelegenheid - illegaal - terugkeren, hetgeen een stuk lastiger is dan ingevlogen worden met het vliegtuig, is het dan opeens onmogelijk om ze op te pakken en te berechten? Waarom is dat dan onveiliger?

Het zou meer om de principiële vraag moeten gaan: willen wij volslagen 'aliens', die, tot hun kruintjes afgevuld met haat tegen Nederland en het westen, tegen al onze normen en waarden, naar Syrië zijn gereisd (hetgeen verboden was) om zich aan te sluiten bij een weerzinwekkende islamitische moordenaarsclub, willen wij dat soort lieden in onze Nederlandse samenleving hebben rondlopen?

Het antwoord kan toch alleen maar zijn: nee, dat willen wij niet.

Dr_Johnson | 01-07-21 | 14:10 | 8

@Dr_Johnson | 01-07-21 | 14:29:
Je laat je beledigen, zie waar dit de maatschappij toe heeft gebracht. Kap met dat gejank, en doe waarvoor je daar zit, je achterban vertegenwoordigen en niet voor je eigen persoontje puntjes scoren:

amateurrr | 01-07-21 | 14:37

@Dr_Johnson | 01-07-21 | 14:29:
Markuszower heeft met goed gebruik van vorm én inhoud zijn punt gemaakt. En dat zeg ik als niet-PVV-sympathisant.
Ten slotte: denkt u nou werkelijk dat een PVV-er of welke andere tegenstander van terughalen, dit debat kan winnen op inhoud? Ik kan u nu al verklappen dat de regering uiteindelijk haar zin gaat krijgen.

Amsterdamsko | 01-07-21 | 14:42
▼ 5 antwoorden verborgen

Het is te bezopen voor woorden dat de voorstanders van het terughalen van terroristen, er maar vanuit gaan dat zij hoe dan ook ongemerkt ons land binnen zullen komen en daarmee zeggen dat onze en de EU-grenzen niks voorstellen. Dat wordt direct en indirect gewoon toegegeven en wel in onze Nationale Vergaderzaal.

Amsterdamsko | 01-07-21 | 14:10

Kaag ging gezellig op privé-visite bij Vaatdoek Arafat. Het is een juiste constatering van Gidi.

Egerius | 01-07-21 | 14:07

Lale Gül heeft in EW van deze week nog wat geschreven over de terroristen die Kaag graag naar Nederland haalt. Over de slachtoffers van het terrorisme van deze Kaaglifaat vrouwen hoor je Kaag niet. GL wil er niets over horen.

El Rico Grande | 01-07-21 | 14:06

Er komt nog een uitspraak van de rechter dat het verblijf in de Koerdische kampen als voorarrest van de hier uitgesproken straf mag worden afgetrokken en dat indien dat langer is dan de straf wij verplicht zijn daar een mooie vergoeding voor te betalen.

Lorejas | 01-07-21 | 14:05

Die barbaarse oorlogsmisdaden moet je niet berechten volgens het degelijke Nederlands rechtssysteem. Laat ze daar de doodstraf krijgen of wat dan ook voor straf.
Nederlanders zijn veel te naief. Luister naar gevluchte hoger opgeleiden uit die betreffende landen. Haal die idioterie niet terug naar Nederland, er valt vast een passend wetsartikeltje bij te vinden om ze de toegang voorgoed te ontzeggen.

letopuwzaak | 01-07-21 | 14:04 | 1

@letopuwzaak | 01-07-21 | 14:04 |
Dat bijpassende wetsartikeltje hebben we al:

- www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nede...

Neemt u speciaal notie van; "U bent 16 jaar of ouder en u heeft zich aangesloten bij een organisatie die een bedreiging vormt voor de nationale veiligheid. De overheid heeft deze organisaties aangewezen."

Ik denk dat we veilig kunnen stellen dat IS daar wel onder valt.

Sjefke7807 | 01-07-21 | 14:33

BBB's Caroline van der Plas komt wederom met het beste betoog van de dag.
Pleit voor slachtoffers en het optuigen van een regionaal tribunaal.
Zoals het hoort.

(En gebruikt het Geenstijl-woord 'huilie-huilie).

Abject | 01-07-21 | 14:04 | 1

ja da's leuk maar denk je dat ze dan gestraft worden?

mykdelta | 01-07-21 | 15:07

Ik ben het zat, iedere keer weer dat gezeik over andere dingen dan de inhoud. Constant dat persoonlijk beledigen om zo tot geen enkel debat meer te komen. Ons land heeft problemen, ga aan het werk en los het godverdomme op. Ja, Kaag is een kut en de PVV heeft een manier van debatteren welke geen zoden aan de dijk zet. Kamer wordt volwassen en los de shit die ons te wachten staat en waar we middenin zitten op. Ze zitten er allemaal alleen maar voor zichzelf, om hun eigen zielige puntjes te scoren. Flikker toch op, doe toch eens normaal.

osolemio | 01-07-21 | 14:04 | 2

Precies dit. Tief op, zorg dat die halve garen of het land niet in komen, of in een soort Gitmo opgesloten worden. Wat lost de PVV op met Kaag er met de haren bij te sleuren? Dom kinderachtige geouwehoer, en dat met dit onderwerp.... idioten.

dyslexieman | 01-07-21 | 14:13

Helemaal mee eens, mooie tegel. PVV moet de voorzet niet geven, maar man, incasseer eens wat. Ze grijpen het excuus met beide handen aan om het maar niet over de inhoud te hebben. Zwak.

SomsGenuanceerd | 01-07-21 | 14:19

BovNstaande plaatje zegt genoeg , pallilover staat erbij en heeft een big smile , allahgeklaagd.

Zitvlak | 01-07-21 | 14:03

Ha! De stok om de hond mee te slaan.
Een hoop herrie maken om een onbehouwen uitspraak, want meer is het niet, maar het is wel een mooie afleiding, om zijn verhaal onderuit te halen.
Want Gidi heeft natuurlijk 200% gelijk.
Het aanvallen van de Kamervoorzitter is puur hysterisch en daar had Haga een mooi punt….omdat Bosma óók PVV is.
Goh, wat boft D66 dan toch met “hún” Kamervoorzitster.

Ruimedenker | 01-07-21 | 14:03 | 4
-weggejorist-
RauwDouwerT | 01-07-21 | 14:16

Kuzu die het hoogste woord had tegen markusower noemde hem later in het debat een parasiet. Daar zei de voorzitter ook niets over.

Sinterbikske | 01-07-21 | 14:18

@Beste_Landgenoten | 01-07-21 | 14:06:
Ik denk niet dat de “domme” uitspraak van GM een vooropgezet plan was.
De andere partijen, op een paar na, maken wel op heel makkelijk wijze misbruik van die uitspraak.
Verder bepaalt de voorzitter en zou het debat snel doorgang hebben kunnen vinden, maar de zuurpieten wilden even hysterisch hun punt maken.
Beter was het als Bosma Kaag de gelegenheid had gegeven terug te bijten.
Weer veel tijd verspild.

Ruimedenker | 01-07-21 | 14:20
▼ 1 antwoord verborgen

Stel voor dat heel GL wegloopt en ook niet meer terug komt.

Schriever | 01-07-21 | 14:03 | 1

Hahaha ! Wat een onvolwassen prinsesje, die laat zich door emotie leiden.
Wat Von Haga aangeeft klopt - De 'cancel culture' mag niét doorsijpelen naar de Tweede Kamer .

Nederlandop1 | 01-07-21 | 14:08

Wat Old_Spice | 01-07-21 | 13:31 zegt.

Ik zou schelden een reden vinden om in te grijpen. Heks.

Maar hier poneert een parlementslid een feitelijke stelling die zelfs gewoon controleerbaar is. Kun je die eventueel bevestigen of ontkrachten maar het is wel een feitelijke stelling. Ook kun je jezelf afvragen: zelfs als dat niet waar is, blijkbaar voelt iemand de noodzaak om dit zo te poneren. Vraag jezelf eens af; hoe komt dat toch? Wat brengt iemand ertoe zich zo te uiten? En dan nog eens nadenken over weglopen van het debat.

Derhalve: moet kunnen. Wat Wilders al zei: het Nederlandse parlement is gewoon een deugkliekje. Kijk eens naar échte parlementen en hoe het daar aan toe gaat. Stevige aanvaringen horen daar juist aan de orde van de dag te zijn. Al dat gedoe met bij elkaar op schoot zitten en pluisjes uit elkaars navel te trekken, bah.

Knufter | 01-07-21 | 14:03 | 4

@Beste_Landgenoten | 01-07-21 | 14:08:
Wilders wil geen leden, het gedoe van bijv. de Lijst Fortuyn indachtig.
"Dit zijn onze standpunten, dit willen wij.Ben je het er mee eens stem je op ons, ben je het er niet mee eens, niet. Simpel."

LoesjeP | 01-07-21 | 14:36

@LoesjeP | 01-07-21 | 14:36: Je hoeft geen clownsneus op te zetten om naar het circus te gaan. Rare kronkel om te denken dat een politieke partij democratisch moet zijn. Alsof een automonteur niet op de fiets naar zijn werk kan, dat soort logica.

En ja, soms is ons parlement een nepparlement, als alles bijv dichtgetimmerd is met een regeeraccoord en de eigen zeteltjes afhangen van het stemgedrag.

Knufter | 01-07-21 | 15:10

@Beste_Landgenoten | 01-07-21 | 14:08: Het is eerder anti-democratisch te noemen dat (o.a.) de partij van GW (derde partij van het land) bij voorbaat wordt uitgesloten van deelname aan een coalitie, waarmee een aanzienlijk aantal stemmers buitenspel worden gezet. Eigenlijk schandalig.

Asteroid-B612 | 01-07-21 | 21:32
▼ 1 antwoord verborgen

Rooie Ellemeet lik mijn reet.

natit | 01-07-21 | 14:02 | 1

Ellemeet, dat is een personage in een boek van Annie. Meneer Ellemeet, van de deodorantfabriek.

kloopindeslootjijook | 01-07-21 | 14:05

Fatsoen is kennelijk ook al een exclusief gedragskenmerk van links en/of de elite. Jeetje, wat ontzettend raar dat Bosma geen kamervoorzitter is. Rechts wordt zo steeds meer de vervelende, ongepaste oom die niemand meer op zijn verjaardag wil hebben. Maar wel altijd maar lullen over de buitenlanders die zich niet willen aanpassen

BobDobalina | 01-07-21 | 14:02 | 8

@bijna_raak | 01-07-21 | 16:25: Artikel 137c (groepsbelediging):
"1Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
2Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd."

Aangezien de groepsbelediging gericht was tegen Marrokanen kun je wel van een racistisch feit spreken. Hoewel ik niet helemaal de juiste kwalificatie gebruikte, is Wilders een veroordeeld racist noemen geen stierenpoep.

BobDobalina | 01-07-21 | 17:43
▼ 5 antwoorden verborgen

Gekwetst voelen is een keuze...

Wijze uit het Oosten | 01-07-21 | 14:01

Weglopen als de feiten tegen je zijn. Zo ken ik GroenLinks. Wat mij betreft mogen die vrouwen proberen in een islamitisch land te gaan wonen. Dat ligt toch wat meer bij hun ideaal. Alles wat probeert de Nederlandse grens over te komen belonen met een nekschot of in ieder geval 20 jaar cel in een minimaal uitgevoerde gevangenis.

famkebatsemaar | 01-07-21 | 14:01 | 1

Dat weglopen is natuurlijk ook hypocriet. In de tijd van Pim Fortuyn mocht Boris Ditrich ( D66) wel zeggen dat hij levensgevaarlijk was. Uitspraken als minderwaardig, vergelijkingen met Nazi's waren aan de orde van de dag. En nu huilie, huili doen en weglopen als het je niet bevalt.

MoonBeebe | 01-07-21 | 14:40

Als ze uit de Koerdische kampen kunnen ontsnappen zijn ze nog niet in Nederland. Als je ze terug haalt en na een fopstraf van 2 jaar los laat lijkt het mij helemaal niet zo moeilijk om te ontsnappen aan de toezicht. Hoeveel zijn er niet naar Isis gebied vertrokken die ook onder toezicht stonden.

NLgaatnaardeklote | 01-07-21 | 14:00

Toch wel humor. Moordenaars willen ze terughalen, terroristen en dan 'gekwetst' voelen over de woordjes. Achgut. Gaat het meid? Wat erg voor je.

Wim Venijn | 01-07-21 | 13:58

Of die gangsters denken
'Het westen valt eigenlijk wel mee, we mogen terug, dat zou bij IS nooit kunnen. Ik moet mijn mening herzien'
of
'Ze zijn knettergek, maar we maken er gebruik van en gaan lekker door met IS-ideologie.'

kloopindeslootjijook | 01-07-21 | 13:58

Driekwart van de Nederlanders wil ze berechten in het land waar ze de misdaden pleegden. Driekwart van de TK wil IS-terroristen naar Nederland halen om ze door D66-rechters te laten berechten. En daarmee wordt de kloof tussen de politiek en de Nederlandse bevolking wederom bevestigd. Daarmee is ook de verklaring gegeven voor het gegeven dat Nederland tegenwoordig zo verdeeld stemt en de grote volkspartijen zo onbenullig klein zijn geworden. Goed, Wilders gaat weer lekker los en het is niet allemaal even genuanceerd, maar waarom zou hij? De Tweede Kamer heeft hem toch al lang bij monde van Kaag als paria verklaart, dus hij hoeft zich helemaal niet meer in te houden.

jochum1980 | 01-07-21 | 13:57

Een belachelijke tekst ook "dat Kaag zich omringt door terroristen". Als dat de toon is, vind ik het terecht dat men pleit voor tempering van die toon. Het is uiteraard niet waar en dan nog een onacceptabele aantijging. Stel dat Kaag zou antwoorden met "en Wilders omringt zich met zedendelinquenten". Hoe zou dat vallen? En DAT is nog niet een een leugen ook nog.

Beste_Landgenoten | 01-07-21 | 13:56 | 17

Vonden wij indertijd ook van de uitspraken over Pim Fortuyn. Uitspraken zoals "gevaarlijk" door Boris Ditrich, vergelijkingen gedaan door Paul Rosenmoller met Nazi's, uitspraken als zijnde " minderwaardig. Dat was de toon van pakweg 20 jaar geleden. Dus wie, BL, heeft de toon nu eigenlijk gestart?

MoonBeebe | 01-07-21 | 15:22
▼ 14 antwoorden verborgen

Harde woorden van Gidi Markuszower, feitelijk correct, onsmakelijk gebracht.
Corinne (de naam verraad het al) is een typisch deugmensch en een k*tje.
In plek van inhoudelijk gewoon de discussie aan te gaan gaat ze stampvoeten.
Waar zijn de tijden dat de vrouw gewoon achter het aanrecht stond?

De_Bruyne_Ster | 01-07-21 | 13:56

Kaag stond gezellig met de famile op de foto met Arafat de PLO terrorist. Hoeveel bewijs wil je hebben?

voldemort | 01-07-21 | 13:56 | 6

@Sinterbikske | 01-07-21 | 14:09:
Het kan dus raar lopen. De geschiedenis oordeelt daar nogal apart over. Voor de een een terrorist, voor de ander een vrijheidsstrijder.

Beste_Landgenoten | 01-07-21 | 14:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Lekker progressief toch? Is wat de Nederlandse kiezer wilt.

Berend_Breedreet | 01-07-21 | 13:55

Jammer dat hij die uitspraak deed, want hij was namelijk goed bezig.
Maar het meest jammerlijke is inderdaad, dat de kans op aanslagen schrikbarend toe zal nemen als deze terroristen hier hun 'fopstrafje' hebben uitgezeten.
Het zijn zeer zeker weten, levensgevaarlijke mensen.

hallofreen | 01-07-21 | 13:53

Dit soort zaken daar gaan we met z'n allen niet over. Mensenrechten zijn nou eenmaal eenrichtingsverkeer.

GeheidEenGeit | 01-07-21 | 13:52

Markuszower hoeft niet Kaag persoonlijk aan te vallen en dingen over haar gaan beweren, dat slaat ook nergens op.
En dat soort fratsen heeft de PVV ook helemaal niet nodig maakt van de PVV een wijs- en afzeikpartij. Gewoon niet doen.
Er is inhoud genoeg hierover. Leg bloot wat er niet deugt aan haar motivatie om die IS-gangsters (vrouwelijke vorm van gangers) terug te halen.

kloopindeslootjijook | 01-07-21 | 13:52

Oorlogsmisdadigers die Nederland de rug hebben toegekeerd toch weer terughalen naar Nederland.
Ik zie niet in wat er hier het ingewikkelde ethische en praktische dilemma is.

jemagookniksmeer | 01-07-21 | 13:52 | 1

Ze zijn sielug, sieluge kinderen, moeders wisten niet wat ze deden. Iedereen die sielug is moet je helpen. Ook al zijn het moordenaar of terroristen.

Tommi | 01-07-21 | 13:54

Waarom staan onze politici betaald door onze burgers hun tijd te verdoen (en daarmee geld te verspillen) aan deze doelgroep? Laat die pleuris terroristen lekker daar en berecht ze daar. Daar hebben zij hun feiten gepleegd. Of gaan we alle drugssmokkelaars die in Azië in de cel zitten ook terughalen en hier berechten?

Derechtselutser | 01-07-21 | 13:52

Dom van Markuszower, dit leidt alleen maar af van de argumenten die er wel toe doen, hij wordt gecancelled en het straalt negatief af op mij als PVV kiezer. Overigens wel eens met Bosma dat een kamerlid over zijn eigen woorden gaat.

Poes Fiep | 01-07-21 | 13:51

Op de verjaardag van Mao wil Corrine geen tegenspraak.....

Roorda van Eyssinga | 01-07-21 | 13:50

Ik krijg steeds meer de kots van die deugpolitici. Nu heel hard deugen over een paar woordjes en straks krokodillentranen janken als de door hen teruggehaalde haatlims mensen beginnen te vermoorden hier.

Goofy Goofball | 01-07-21 | 13:50 | 5

Deugen is een machtsmiddel waarmee men iedere discussie eenvoudig doodslaat, en de tegenstander demoniseert.

Abject | 01-07-21 | 13:53

Nee dan is het nog hun schuld niet, dan is het nog de schuld van slechte communicatie van overheid instantsies onderling.

botbot | 01-07-21 | 14:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Het enige moeilijke aspect is of je ze daar moet laten berechten ja of nee. Dat kan alleen als je dat recht trekt met de nieuwe machtshebbers (Koerden?). En alle andere Europese landen moeten het zelfde doen, dat zou mooi staan.

Indien bij berechting in NL gaarne opsluiting in afwachting van proces, en geen mogelijkheid voor deug tv programmas om er kerstspecials mee te maken etc.

Verder hoop ik dat Corinne op het vliegtuig springt en zelf even een kijkje neemt in Syrie en Irak.

Schwanzeleber | 01-07-21 | 13:49

Omringt door... zoiets kun je beter denken dan zeggen.
Door dit soort uitspraken vlakt men zijn eigen betoog af omdat iedereen weet dat het niet zo is.
Beter kan men stellen dat missis Kaag als het gaat om terrorisme te vaak met haar hand over haar hart strijkt.

botbot | 01-07-21 | 13:49 | 3

Ze heeft een foto van Yasser Arafat in haar huis hangen, u weet wel, van die terroristische organisatie. Google maar eens op: foto Kaag Arafat

Sinterbikske | 01-07-21 | 13:58

@Sinterbikske | 01-07-21 | 13:58:
Ahum,.. welnee dat was een heel aardige man met een smetteloze naam uit Egypte, die geheel belangeloos ala swiebertje steil de staat Palestina opge(l)richt heeft.

botbot | 01-07-21 | 14:06

Ook best lullig voor al die Syrische vluchtelingen. Zijn ze met de nodige pijn en moeite uit hun land gevlucht vanwege allerhande IS en aanverwante engbekken en dan worden die IS en aanverwante engbekken ook terug gehaald naar NL. Als NL al dat gespuis dan terughaalt is de vraag of al die vluchtelingen niet gewoon weer terug kunnen dan of gaan ze NL dan weer ontvluchten?!

EEGlivesagain | 01-07-21 | 13:49

Het is een diepgekoesterde wens van Grapperhaus (CDA) om ze terug te halen. Al voor hij beëdigd werd als minister pleitte hij hier sterk voor. Christenen Dienen Allah.

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 13:49

Wat bezielt ons om hier over na te denken. Deze dames passen totaal niet in de Nederlandse samenleving met hun denkbeelden, hebben hun misdaden daar begaan, en moeten daar ook berecht worden. Mogelijk doodstraf, jammer dan. Anders loopt zo'n wandelende jihad broedmachine na een paar jaar weer vrij rond in onze samenleving vanachter een sluier zijn deze oorlogsmisdadigers ook niet te herkennen.

Diminutive | 01-07-21 | 13:48

Wie noemt zijn kind Elle Meet? Oh nee is achternaam? Wie noemt zichzelf Elle Meet?

Purk | 01-07-21 | 13:48

Grappig dat nu juist GroenLinks weer zo op de barricade springt. De partij waarvan vaststaat dat ze het steunen van terreur doodnormaal vinden. Of zijn ze Wijnand Duyvendak al vergeten ?
Moreel narcisme.
Zo'n mevrouw Ellemeet zou zich kapot moeten schamen. Maar nee wat doet deze strijdster tegen het populisme ? Reageert zo populistisch mogelijk. GroenLinks op zijn best. Anderen de maat nemen waar het kan maar totaal blind voor hun eigen gedrag.

Croisantneuf | 01-07-21 | 13:46 | 1

Wat moet je ook anders als je in haar plaats een punt wil maken voor de bûhne.
Het debat aangaan is zinloos want op inhoud en rede ga je het aan alle kanten verliezen.

jemagookniksmeer | 01-07-21 | 13:50

Zonder gevaccineerd te zijn ,geen recht van invoer. Toch

rein9576 | 01-07-21 | 13:45

"... want dan riskeren ze de doodstraf en dat is natuurlijk niet netjes"
Kan iemand mij uitleggen wat er zo problematisch aan is als uitgereisd IS-tuig door een Iraakse rechtbank ter dood wordt veroordeeld?
Ik zie namelijk alleen maar voordelen.

Lefty-Messup | 01-07-21 | 13:44

Als een ISIS terrorist buiten Nederland is kan deze persoon geen Nederlanders neersteken in de straten van Nederland.

Als je ISIS terroristen naar Nederland haalt kunnen ze zomaar een mes pakken en mensen gaan neersteken.

Waarom word dit simpele feit net begrepen door veel Kamerleden?

Hij lijkt wel alsof er allerlei onzinnige smoesje worden gelanceerd door veel Kamerleden om deze ISSI terroristen naar Nederland te halen.

De Yezidi vrouwen , die het slachtoffer zijn van deze ISIS vrouwen willen deze vrouwen niet naar Nederland halen. Ze zijn daar fel op tegen. Maar naar deze vrouwen word niet geluisterd.

Swieberj | 01-07-21 | 13:42

Het argument dat ze terug gehaald moeten worden is om de zaak tegen ze te kunnen houden, worden ze niet terug gehaald is er geen zaak en kunnen ze sowieso vrij rond lopen in Nederland. Wat is er gebeurd met de veroordeling bij verstek? En uiteraard kritiek op Bosma want PVV, tja... oneigenlijke camagnefilmpjes op de NPO, vele tienduizenden mensen de put in duwen door corrupte ambtenaren die ook nog eens mogen blijven zitten, liegen, bedriegen, flirten met de vijand (Kaag->Rutte) en aan alle foute dingen geen herinneringen hebben schijnt allemaal te mogen en duld men geen kritiek.

Sinclair | 01-07-21 | 13:41 | 1

En wat is er mis met de constatering dat Kaag zich omringt met terroristen? Zij is mede verantwoordelijk voor het naar Nederland halen van deze Islamitische Staat terroristes, tja, dan mag je wel van omringen spreken.

Haar man is een vrij belangrijke Fatah figuur. Fatah dat in de EU en VS de status heeft van een terroristische organisatie. Dat zegt de PVV dus niet, dat zegt de EU. En die staan boven alles bij Kaag.

Nuuk | 01-07-21 | 13:49

IS lidmaatschap is landverraad. Opbokken daarmee. Begrijp werkelijk niet waarom je die met alle geweld zelf zou willen berechten.

SailingDuck | 01-07-21 | 13:40

De farce gaat weer verder.

Abject | 01-07-21 | 13:40

Kan Geert niet een interruptie doen, met wat korte info over wat hij van Kaag vindt? Dan kan dat allemaal in 1 keer behandeld worden.

TheOtherWhiteMeat | 01-07-21 | 13:39

De mond snoeren is toch ook wel een rode draad van links.

BrutusBosch | 01-07-21 | 13:39

Ik heb die video hierboven in een andere tab aanstaan en hoor dus alleen wat er gezegd wordt. Nu valt het me op dat Markuszower dezelfde stem heeft als Tjerrie. Dezelfde toon, intonatie, manier van nadruk leggen, alles.

Met_baard | 01-07-21 | 13:38 | 3

Ah, jij let ook alleen op de toon, niet op de inhoud ;-)

tantesidonia | 01-07-21 | 13:46

U bedoelt, deze mannen spreken ABN. U luistert liever naar Kuzu?

kapoerewiet | 01-07-21 | 20:48

"We weten toch allemaal dat..."
Als iemand zo begint neem je hem bij voorbaat al niet serieus, Ellemeet.
(een stelling neerleggen zonder onderbouwen)

kloopindeslootjijook | 01-07-21 | 13:38

Vrij debiele uitspraak, maar ik vind wel dat hij het moet kunnen zeggen.

Diederik_Ezel | 01-07-21 | 13:37 | 1

Insgelijks.

CLoVis | 01-07-21 | 14:47

Waarom is er niet één volksvertegenwoordiger die 'kalm en in zijn of haar rol blijft' en daarbij de gruweldaden van de IS-ers beschrijft. En dan heel kalm en beheerst benoemt dat we dus vrouwen en kinderen (potentiële tijdbommen) terug naar Nederland halen en onze eigen bevolking aan deze gehersenspoelde figuren blootstellen. Is dat dan puur en alleen omdat ze zo zielig zijn? Omdat ze anders door een ander regime worden berecht (en zwaarder worden bestraft).

Von Bliksum | 01-07-21 | 13:37 | 1

Wat mij betreft simpel. Ze hebben daar hun misdaden begaan. Dus zullen ze ook daar de straf moeten ondergaan die voor die misdaden wordt opgelegd. Als ik een enkelvoudige moord bega in een staat in de US of A waar de doodstraf opgelegd wordt aan moordenaars heb ik een probleem. Als ik cocaine smokkel naar Thailand heb ik een probleem. En deze vergrijpen zijn nog licht vergeleken bij de vergrijpen die IS gepleegd heeft. Die vergrijpen zijn feitelijk helemaal niet (meer) met Nederlands recht te bestraffen. Je bereikt er nooit en te nimmer rechtsvrede mee.

JB86 | 01-07-21 | 14:21

Als je terugdenkt aan de gruwelijke middeleeuwse beelden van de misdaden die IS uithaalde, nu moeilijk gaan doen over mogelijke doodstraffen voor de daders, onbegrijpelijk. Als een Nederlander iets fout doet in de VS kan die ook de doodstraf krijgen, moet je het maar niet doen.

Zomaariets | 01-07-21 | 13:37

Men neemt de uitspraken van de PVV altijd zo letterlijk, tuurlijk moet de PVV zijn uitspraken wat meer nuanceren, maar zo zijn ze nou eenmaal en kijk daar doorheen en handel op het niveau van de PVV, dan hoef je ook geen klacht in te dienen elke keer

hotbrasil | 01-07-21 | 13:36 | 3

Probleem is dat de achterban ze oom letterlijk neemt. En dat weten ze ook.

menage | 01-07-21 | 13:38

@menage | 01-07-21 | 13:38: Precies.
Ik heb al een paar dagen een brandstapel klaarstaan, maar Kaag is er nog niet op geland met haar bezem. Duurt wel lang zo.

Nuchternederland | 01-07-21 | 13:53

Als Wilders zijn uitspraken van meet af aan slimmer had verpakt ........

Koning BongoBongo | 01-07-21 | 13:59

De Kamer heeft het inderdaad vooral over zichzelf. Het enige waar ik onze parlementariërs de laatste tien jaar boos over zie is als ze zichzelf niet serieus genomen voelen. Rutte en zijn vriendjes komen zonder enig probleem met alles weg, maar als ze per ongeluk een keertje verkeerde informatie aan de Kamer geven dan staat iedereen te schreeuwen. Stelletje narcistische kleuters zijn het.

C1O2 | 01-07-21 | 13:36 | 1

Dit.

kapoerewiet | 01-07-21 | 20:46

Kaag ... immens populair politicus. Alleen d'r hoofd is al genoeg om te weten wat je binnen hebt gehaald .

Koning BongoBongo | 01-07-21 | 13:36 | 2

Zeg dat wel.

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 13:38

Ze heeft een gigantisch mannenhoofd.

jansma28542681 | 01-07-21 | 13:41

Ach, meisje Ellemeet heeft haar deugpuntjes weer binnengehaald.
Verder heeft ze geen enkele inhoudelijk argument.

2voor12 | 01-07-21 | 13:36 | 1

Ja die is binnen qua punten die ze later kan inwisselen in de baantjescarroussel .

Koning BongoBongo | 01-07-21 | 13:37

Toen het debat gestopt is voor de pauze heeft Bosma nog even voor de desk gestaan waar Grapperhaus en Kaag zaten.

Kaag zei niets maar haar blik was 100% duidelijk, Bosma gaat gedumpt worden als Kamervoorzitter door D66. Zo nemen ze weer een stukje macht over.

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 13:36

Jonkvrouw Ellemeet. Was dat niet die koele dame die vond dat we eens moesten bekijken of we niet kunnen beknibbelen op dure zorgbehandelingen aan 70 plussers? Kan ze toch ook wel even berekenen hoeveel het terughalen van de Jihaadbruidjes kost (juridisch, strafrechtelijk, reclasseringtechnisch, langdurige (psychosociale) zorg voor de kindjes etc. Etc.) Dat nog LOS van onze veiligheid en wat het de samenleving kost als een van de bruidjes toch besluit een aanslag te plegen.

JB86 | 01-07-21 | 13:35

Vroeger,in opa's tijd,bestreden Kamerleden elkaar op de inhoud, met respect voor elkaars afwijkende mening.
Die Markusower is net zo'n proleet als Graus of die chauffeur van Fortuijn.

oldandwise | 01-07-21 | 13:34 | 3

Mja, die tijden zijn voorbij sinds ze elke afwijkende mening zijn gaan bestempelen als extreem-rechts. Het is begonnen bij Janmaat. Linkse politici en media hebben die man en de partij kapot gemaakt. Er is ook geweld gebruikt. Een hotel in de fik gestoken met als gevolg het verlies van een been van de vriendin van Janmaat. Toen kwam Pim Fortuyn. Hetzelfde geschiedde maar dit keer met fataal gevolg, Pim Fortuyn doodgeschoten door een linksextremist. Vervolgens hebben ze geprobeerd Wilders ook te schandpalen, linkse politici en de media. Echter zijn ze dit keer noodgedwongen geweest beveiliging in te schakelen.
De democratie is oorlog met de gevestigde orde; en die orde bestaat grotendeels uit linkse politici op sleutelfuncties binnen het ambtelijke apparaat, de publieke omroepen en de media.

Old_Spice | 01-07-21 | 13:41

Je doet je nick geen eer aan.

TonAlias | 01-07-21 | 14:07

Ah u bent ook iemand die liever over de toon dan over de inhoud praat, ja daar gaan we het mee redden. Ik verlang ook terug naar opa’s tijd, maar dan om de reden dat we toen nog wel bezig waren met de inhoud en de daadwerkelijk problemen probeerden aan te pakken. Die tijd is voorbij.

amateurrr | 01-07-21 | 14:09

Grappig eigenlijk dat GroenLinks de noodzaak voelt om het voor Kaag op te nemen. Hebben ze niet genoeg zielige gevallen meer?

Odin | 01-07-21 | 13:34 | 1

GL heeft zelf een moslimextremiste op de verkiezingslijst staan dus logisch dat die het voor IS-binnenhaalster Kaag opnemen.

2voor12 | 01-07-21 | 13:37

Ellemeet weet best dat de voorzitter niet over de inhoud gaat. Is gewoon weer poppenkast.

frickY | 01-07-21 | 13:34

De gemiddelde Nederlander en hun bedrijven houden de economie draaiende, en deze ambtelijke leegvreters houden zichzelf in stand van de opbrengsten.

Sfeerbeheer | 01-07-21 | 13:33 | 1

Was het maar waar, het aantal leegvreters neemt exponentieel toe.

jemagookniksmeer | 01-07-21 | 13:56

Martin Bosma is een topper, punt.

Zitvlak | 01-07-21 | 13:32

Altijd naar als de andere mening eens voorrang krijgt, is voor de deuglinksers inderdaad even slikken. Benieuwd of ze alle sleutel figuren weer in controle krijgen.
Maar de rechters zijn nogsteeds vooral D66 dus haatdoeken gaan hierheen komen.

enra | 01-07-21 | 13:32

Hoewel de PVV het vaak bij het rechte eind heeft ben ik van mening dat ze hun taalgebruik wel wat mogen matigen. Om als een volwassene over te komen.

RamondeM | 01-07-21 | 13:32 | 2

Snap jij het dan niet?

TonAlias | 01-07-21 | 14:06

Moet gewoon gezegd kunnen worden in de kamer lijkt me. Pas als ze echt gaan schelden met kuthoer etc, dan moet de voorzitter ingrijpen.

Old_Spice | 01-07-21 | 13:31

Die Corinne toch, gast voor haar eigen gelijk , terughalen is het devies , nog meer wandelende mondkapjes, we hebben er genoeg, het gevaar importeren is een groot goed.

Zitvlak | 01-07-21 | 13:31

Wat is die Tweede Kamer toch een vreselijke aanfluiting van wat eens het hart van onze democratie werd genoemd. Ze zitten op het niveau van een gemiddelde gemeenteraad in dit land. KUDT dus. Laat die boeren die zaal maar binnenkarren volgende week. Er is toch niks meer aan te redden. Hufterige klootviolen.

Dubbelepunthoofd | 01-07-21 | 13:31

Nee maar even alle gekheid op een stokje. Dit gaat toch niet gebeuren mag ik hopen? We hebben toch wel mensen in de kamer die nog een heel klein beetje het gevoel hebben dat Nederland niet helemaal kapot moet? Het getuigt toch van een enorme naïviteit wanneer we dit gaan toelaten? De overheid dient de burgers te beschermen tegen gevaren van binnen- en buitenaf? Nogmaals zeg me dat dit niet gaat gebeuren!!1

D.Bader | 01-07-21 | 13:30 | 1

Volgens mij moet Nederland helemaal kapot. Krijg weinig tot geen signalen door dat er nog iets van Nederland over moet blijven. Straks spreekt iedereen Engels, islam godsdienst nummer 1, hoeft niemand nog wat te kunnen en moeten we met een klein deel werkende Nederlanders de hele shitzooo draaiende houden.

Hoe dan vraag ik me af.

Tommi | 01-07-21 | 13:36

Zolang er geen land is wat crimele tuig terughaald uit ons land zie ik niet in waarom wij dat wel moeten.Verandet die wet een beetje snel en haal die kruisjes weg die overal gezet zijn onder stupide verdragen.

van stampij | 01-07-21 | 13:30

Durf te wedden dat dit een aanzet is om Bosma als plaatsvervangend voorzitter te wippen, of op z'n minst de aandacht van Kaag af te leiden en Bosma onder druk te zetten waar het dit debatsverzoek betreft:
De kartelmedia gaat al vol op orgel.
E-mailprocedure
Verzoek vh lid Bosma om commissiedebat n.a.v. het artikel 'D66 liet saillante fragmenten schrappen uit Kaag-docu'
Deze vergadering is geweest
30 juni 2021
16:00 uur

Ellenmeets twitter is ontploft. De roep om Bosma's aftreden steeds luider. (En kritiek op Kaag is nog steeds vrouwenhaat.)
twitter.com/CorinneEllemeet/status/14...

Onze democratie en media zijn onherroepelijk stuk.

Abject | 01-07-21 | 13:29 | 1

Tweede, aandacht afleiden. Gewoon de ophefgolf bereiden als het uitkomt.
Deed Rutte ook in EU. Want dan gaat het niet meer over ....

All_yall | 01-07-21 | 13:35

Ellemeet heeft moeite met feiten?

Mart6037 | 01-07-21 | 13:29

Als men zich in de kamer nou eens ging druk maken over de slachtoffers van deze jihadbruiden. Maar nee. Het is weer de toon.
Wie zijn hier nou de aso's?

Deflatiemonster | 01-07-21 | 13:28

Dat klopt toch? Kan me nog een links krantje herinneren, heette De Waarheid.

Deksmaat | 01-07-21 | 13:28

Ik heb de meest walgelijke IS filmpjes gezien, dus zou nies mij meer verbazen, maar dat Yezidi moeder-baby kannibalisme verhaal heeft er alle schijn van een broodje koerd verhaal te zijn. just sayin'

Quantum Suicide | 01-07-21 | 13:27 | 2

Ik moet hier spontaan van boeren (CO₂ neutraal).

Sexopolis | 01-07-21 | 13:34

Ik zie de bui al hangen, De deugmens haalt ze met de bosjes terug, en als er een aanslag komt door deze deug terroristen is men weer totaal geschokt en wenst de nabestaanden van de slachtpartij sterkte.,

Nico_the_Sparrow | 01-07-21 | 13:27

Ze behouden ook hun stemrecht neem ik aan , elke stem telt natuurlijk .

likmegaties | 01-07-21 | 13:27

Als je terroristen binnenhaalt, omring je jezelf er toch mee? Dan klopt de bewering.
Tenzij de boze kamerleden openlijk bedoelen dat die IS wijven geheel in nimby stijl ver weg van hun woonplaats worden gehuisvest. Lekker dan.

Deflatiemonster | 01-07-21 | 13:26

Top meid, geef hem van (rob) jetje!

Toetsenbordcomplex | 01-07-21 | 13:25

Selçük DENK mag wel ministers moordenaar noemen waarna Azarkan dit mooie televisie mag noemen bij Jinek. Lekker consequent allemaal.

Pieterman | 01-07-21 | 13:25 | 2

Kuzu noemde zojuist Markusower nog een parasiet nadat hij hem op de woorden tegen Kaag had aangevallen.

Sinterbikske | 01-07-21 | 13:29

Corinne Ellemeet.... wie?
Die heeft dus blijkbaar de afgelopen jaren vreselijk veel indruk gemaakt. Niemand kent haar.

TinusVlugOpDeKut | 01-07-21 | 13:24 | 5

Dat zegt meer iets over uw interesse in politiek.

oldandwise | 01-07-21 | 13:31

Nee hoor. Vlak voordat de coronapleuris hier uitbrak had zij het onschatbare strategische inzicht om een motie in te dienen dat we Chinezen niet moesten discrimineren vanwege een virusje. En ze ging verder tot de orde van de dag.

Joris Beltsin | 01-07-21 | 13:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Het zal de aanwezigheid van camera's zijn dat het zo'n operette is geworden.

All_yall | 01-07-21 | 13:24

De jonkvrouw (ze is van adel) krijgt haar zin niet en gaat dan maar de klikspaan uithangen. Ik mag toch hopen dat de VVD heel erg ver wegblijft bij GroenLinks.

Sinterbikske | 01-07-21 | 13:23 | 4

Een door en door bovenonsgestelde,verrijkt door het uitbuiten van slaven.
Als je lef hebt ga je vandaag op je knieën excuus aanbieden,jullie waren de echte daders,en zeker niet mijn familie.

De Profundus | 01-07-21 | 13:42

Verwant aan Brandt Corstius. Zou dat iets betekenen?

DenBeert | 01-07-21 | 14:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ze heeft blijkbaar verder geen inbreng.

Arnold711 | 01-07-21 | 13:22
-weggejorist-
nope | 01-07-21 | 13:21

En dáárom mag Bosma van mij aankomende tien jaar kamervoorzitter zijn.

overVecht | 01-07-21 | 13:21 | 5

@jo jo ! | 01-07-21 | 14:20:
Gezien jouw gebruik van de Nederlandse taal
was jij al af vóór je de lagere school kon afmaken.

CLoVis | 01-07-21 | 14:35

@jo jo ! | 01-07-21 | 14:20: Had je ook nog wat inhoudelijks te melden met betrekking tot het artikel behalve een honderd procent particulier commentaar op.... de vorm?
Zeker weer een D66-er.
(Je weet dat de Communistische Partij of wat daar van over was één van de oprichters van GroenLinks was?)

Aristotalloss | 01-07-21 | 14:56

@Aristotalloss | 01-07-21 | 14:56: exact: altijd weer het geschoolmeester op de vorm ('je bent af') en nooit ingaan op de inhoud: we hebben een JoJoopje in de gelederen. Zo voorspelbaar.

kapoerewiet | 01-07-21 | 20:34
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos