Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lale Gül wil DM's (van advocaten)

Lale wil leven. Heeft ze helaas juridische bijstand bij nodig

Lale Gül wordt, zoals was te verwachten als ook genoegzaam bekend, bedreigd door boze Turksnationalisten, dito moslims en mengvormen van die abberatie in onze vrije samenleving. Daar wil de debutant van het jaar (koop dat boek en léés het ook vooral) graag aangifte van doen, als ook een redelijk (dus: strenge) straf uit zien te peuren. Maar bij Slachtofferhulp, dat je natuurlijk gratis bij een aangifte krijgt in dit rubberentegelland, denken ze dat een foto van een vuurwapen plus een doodsbedreiging hooguit 100 tot 200 piek boete is voor de dader:

"Volgens de mevrouw is mijn zaak best uniek en niet echt vergelijkbaar met eerdere zaken, hooguit met die van NRC-columniste Clarice Gargard. Die had niet zo lang geleden ook te maken gehad met bedreigers wegens haar anti-zwartepiet-standpunt; dat leidde ertoe dat 25 personen een bedrag tussen de 100 en 200 euro aan schadevergoeding hadden moeten betalen.

Ik leg de mevrouw uit dat ik begrijp dat het aan de oppervlakte vergelijkbare zaken zijn, en dat ik de laatste ben om zo’n bedreiging van een pro-zwartepiet-activist of blokkeer-Fries te relativeren, maar ook dat er nog nooit in de geschiedenis iemand is vermoord wegens zijn standpunt over zwarte piet en dat de bedreigingen aan mijn adres toch wel van een andere aard zijn, een heel andere context en geschiedenis hebben, en daarom ook een andere urgentie en vervolging moeten kennen.

Geweld uit radicaal-islamitische hoek is inmiddels eerder regel dan uitzondering. Honderden mensen zijn vanuit Europa, ook Nederland, afgereisd naar IS-gebied om daar terreur aan te richten. En dan zijn er de bedreigingen aan het adres van Salman Rushdie, Ayaan Hirsi Ali, Zineb el Rhazoui, Geert Wilders, de slachtpartijen op Theo van Gogh, Samuel Paty en vele anderen, de willekeurige aanslagen en de (veelal verijdelde) pogingen daartoe in Nederland… Dat hoef ik deze mevrouw van Slachtofferhulp toch niet uit te leggen?"

Eh. Jawel dus. Of heeft ze de zaak rond die arme Hümeyra soms ook al gemist?

Oproep: ECHTE advocaat gezocht

Lale doet een oproep aan de advocaten van Nederland, of iemand haar "belangeloos en uit principe" wil bijstaan, omdat ze weigert genoegen te nemen met pietluttige ‘straf’: "Ik heb al moeten slikken dat slechts één van mijn honderden bedreigers is opgepakt", dat ze tot haar eigen taxikosten alles moet betalen om bedreigers te kunnen vervolgen en dat er zelfs al een bedreiger die lid is van Sharia4Belgium én verdachte in een bommeldingszaak, is vrijgelaten wegens minderjarig. "Wat zegt dat over de vrijheid van meningsuiting in dit land? Wat voor boodschap is dit aan alle andere schrijvers, opiniemakers, cartoonisten en journalisten die het wagen kritiek te hebben op de fundamentalistische islam? En aan alle andere jonge Nederlandse vrouwen uit orthodox-islamitische milieu, die een eigen leven willen leiden en zich willen uitspreken? Dat ze er alleen voor staan? A bloody shame."

Kortom: wie helpt? Melden bij de DM-griffier van @AmsterdamLale of eventueel in onze mailbox (redactie at geenstijl punt en el), dan komt het ook wel aan want we zijn cool met elkaar. Tevens zijn wij ook nog best bereid een donatiepot te openen voor out of pocket kosten of een klein honorarium voor de held die deze taak op zich wil nemen. Want we willen tenslotte geen Hongarije zijn, TOCH?

Screenshots: Interview in de LINDA. van deze maand.

Reaguursels

Inloggen

Ik denk eigenlijk dat die bedreigers advocaten krijgen die door ons betaald worden via de belastingen. En waarschijnlijk zijn het dan van die enge types zoals die weski ( of hoe die ook heten mag ).
Dus op zich is een funding voor Lale een goed idee lijkt mij.

helaas-nederlander01 | 26-06-21 | 08:22
-weggejorist-
Proud Infidel | 26-06-21 | 00:01

Het feit dat deze jongedame de Islam heeft verlaten maakt haar ineens een stuk aantrekkelijker.

Man-bear-pig | 25-06-21 | 22:50 | 1

Nee, niet dat feit op zich. Wel het feit dat ze zich kennelijk thuis voelt bij de Nederlandse/westerse normen en waarden, die onder meer inhouden dat vrouwen/meisjes autonome agenten zijn die zelf beslissen over hun eigen leven, en die zich 'leuk' willen kleden en opmaken zonder uitgemaakt te worden voor 'prostituee' etc, etc.

Meisjes en vrouwen die zelf beslissen dat ze ''gaan leven'', op hun eigen manier en voorwaarden, en niet 'gemonitord', als vee behandeld, en altijd moeten vrezen voor ''eerwraak'' door hun achterlijke, tribale mannelijke familieleden.

Dr_Johnson | 25-06-21 | 23:00

Overigens, op het gevaar af dat ik voor een seksistische MC pig versleten word - je bent in dit woke tijdsgewricht wat dat betreft je leven niet meer zeker -

Maar ik stel voor dat Lale zich bij de eerstvolgende gelegenheid kandideert voor Miss Holland. Ze gaat op zeker winnen, en daarna door voor de Miss World en Miss Universe titel. Wat een prachtig, mooi meisje is het!

Dr_Johnson | 25-06-21 | 21:45

Lale moet aangifte doen van nafluiten tegen de bedreigers. Gaat het OM meteen aan de slag.

KlaagGraag | 25-06-21 | 21:33

Jammer dat onder haar sympathysanten zo weinig advocaten zijn. Moet ze toch weer zo'n D66 advocaat. Gemiste kans jongens!

Beste_Landgenoten | 25-06-21 | 20:39 | 2

Haha! Guurrechts en rechtsgeleerdheid gaan niet zo goed samen.

BobDobalina | 25-06-21 | 21:07

Hahaha! Touché, BL!

Overigens, een D66 advocaat is niet zo'n ramp; als ze maar geen D66 rechter treft.

Dr_Johnson | 25-06-21 | 21:35

Als ze ooit een plekje nodig heeft om te slapen, dan heb ik wat te bieden. Nu helaas kan ik weinig voor haar betekenen, het enige wat ik heb voor haar is mijn steunbetuiging.

Gijsbert | 25-06-21 | 20:23

Beetje flauw,maar .met mijn dyslexy lees ik meestal kale lul,
In iedergeval veel respect voor haar !,zet hem op meid!

andrewdicec | 25-06-21 | 19:43 | 1

Waar het hart van vol is loopt de mond van over

geenjagergeenneeger | 26-06-21 | 13:48

Mocht Lale nog niemand hebben inmiddels, doe ik het graag. Ik heb geen twitter dus ik kan haar niet dm-en of hoe dat ook heet.

BobDobalina | 25-06-21 | 19:24 | 1

Als je al niet eens weet hoe dm-en heet, denk ik niet dat je erg geschikt bent.

echtpaul | 26-06-21 | 03:46

Would pay for lale

B0kito | 25-06-21 | 19:15 | 1

Wat krijgt lala eigenlijk per boek? Of toch beter een crowdfunding

geenjagergeenneeger | 26-06-21 | 13:48

De bedoeling is ook niet dat Turkse vrouwen zelf gaan nadenken en beslissen over hun leven. Logisch dat de Turkmannen en de Gokmannen er een persoonlijkheidsstoornis van krijgen.

K. Westergaard | 25-06-21 | 19:08

Wat ik wel lachen vind is dat rutte in één keer tof doet tegen Hongarije, maar wel allerlei importiërs hier toestaat die 100 keer erger zijn.

brawler | 25-06-21 | 18:15

Helaas, je hebt in Nederland wel vrijheid, maar oh wee als je een van die vrijheden benut (maar in sommige ogen verkeerd benut), dan ben je ineens kanonnenvoer. Vervolgens hebben de bedreigers ineens volop rechten. En is de politiek ineens naar de andere kant aan het kijken.

HoniSoit | 25-06-21 | 18:01 | 1

Gelukkig bestaan er ook nog andere sommigen. Vele ogen maken nog geen zomer, maar als je sommige ogen kan uitprikken is het alleen maar goed. Bedreigers en vijanden hebben geen rechten en worden uiteindelijk blind gestoken. Dan nog kan de blinde konig zijn over de onwetenden, maar dat was vroeger. Die mevrouw en anderen vechten dezelfde strijd, maar net even anders. Ik sta aan de kant van die schrijfster. Je laat jezelf nooit invalide maken, omdat anderen dat willen. Dus moeten de ongeschondenen met de pen en het schrift ten strijde trekken om de dwazen de goede richting in te loodsen. (Ik voel me nu net een messias, maar ben het natuurlijk niet.)

LV-225 | 25-06-21 | 19:30

@GS
Ik wil ook wel geven voor een crowdfunding.

HoniSoit | 25-06-21 | 17:57

Meisjes met Kruitvat-ogen kun je niet vertrouwen.

Piet-Kietelaar | 25-06-21 | 17:33

Kom maar op met dat rekinoemer. Ikke eerste keer vrijwillig betalen voor toerk.

R. Ketelsteen | 25-06-21 | 17:30

Volgens mij doet Theo Hiddema het wel. Of toch niet? Ahum, dit is een dilemma.

Thoth | 25-06-21 | 17:16

Als er voor een leeggeroofde sigarenboer wel een crowdfunding wordt opgezet waarom hier voor dan niet?
Juist dit past in het straatje van GeenStijl!
Ik gun haar een goede advocaat en een budget om die sujetten tot aan het einde te vervolgen.

'laat die rotmoslims met hun rotpoten van onze rotmoslima's blijven'
vrij naar Joop Voet.

Johanvb | 25-06-21 | 17:15

Ik geloof graag dat ze een advocaat nodig heeft, maar van haar boek zijn al meer dan 160.000 exemplaren verkocht (and counting). Reken dat ze E7,-- per boek overhoudt, dan kan ze deze wel zelf betalen.

Haberdoebas | 25-06-21 | 17:14 | 3

De uitgever houdt dat er aan over. De schrijver wordt niet zo dik betaald. Een beetje civiele zaak kost je zo €50k. Tenzij je erkend zielig bent want dan kun je zowat gratis procederen. De mensen die dat financieren (zij die ook het salaris van Rutte betalen) draaien hier voor op.

Nichtsneues | 25-06-21 | 17:20

@Haberdoebas
"Hoeveel een schrijver krijgt, is afhankelijk van de hoeveelheid boeken die hij verkoopt. Over de eerste vierduizend verkochte exemplaren krijgt een schrijver tien procent van de opbrengst, de verkoopprijs min de btw. Van exemplaar 4001 tot tien duizend krijgt de schrijver 12,5 procent, 10.001 tot 100 duizend is 15 procent en voor meer dan honderdduizend verkochte exemplaren staat een percentage van 17,5 procent."
www.businessinsider.nl/hoe-word-je-ri...
Boek kost 20 euro. Percentages die zij krijgt zijn over de verkoopprijs minus de BTW.
Voor de liefhebber om alles uit te rekenen, daar heb ik effe geen zin in, maar het is iig geen vetpot.

Basil Fawlty | 25-06-21 | 19:09

@Basil Fawlty | 25-06-21 | 19:09:
Effe nog een toevoeging. Boek kost 20 euro bij Bol, AKO op dit moment. Maar dat is niet de prijs waarvoor die het kopen bij de uitgeverij want Bol, Ako etc. zetten er ook nog eens hun winstmarge + BTW op (zo kom je aan retailprijs van 20 euro). Dus het zal mij niks verbazen als die bedrijven het ergens tussen de 10 en 15 euro kopen. Guhl krijgt dus een percentage van de verkoopprijs van de uitgeverij - BTW.

Basil Fawlty | 25-06-21 | 19:23

Wat mij stoort aan de hele opsmuk rond het boek van Lale is het melden dat het om de fundamentalitische islam gaat door jan en alleman en Lale zelf.
Nee, het is gewoon de islam zoals die door de bank genomen wordt beleefd en gepraktiseerd. Het is doorsnee-islam! Lale komt uit een doorsnee-islam familie met doorsnee archaische achterlijkheid.
Wel goed gedaan meid! Ik heb je boek met groot plezier gelezen.

aflaatverkoper | 25-06-21 | 17:14

Bestaan er dan ook ongelovige moslims ? En ben je moslim als je niet geloofd ?

Der Schnitzeljäger | 25-06-21 | 16:59 | 1

Mijn ervaring is helaas een moslim is en blijft een moslim. Vooral wanneer het de persoon in kwestie goed uitkomt.

Draaikontje | 25-06-21 | 17:06

Veel autochtonen willen de booslims met de Zwarte Piet opzadelen. Waarom? Ze zijn toch van de religie van de Vrede? Als er een aanslag wordt gepleegd in naam van Allah zijn zij de eerste die uitleggen dat dat niet de ware islam is. Die is zoooo vreedzaam en verdraagzaam, daar kunnen die zogenaamd tolerante Hollanders een voorbeeld aannamen. Als NL-ers zich een beetje aanpassen aan de middeleeuwse moordcultuur is er niets aan de hand.

Aisie | 25-06-21 | 16:58

Advocaat Knoops is misschien bereid het op te pakken ? Ik heb met hem gesproken tijdens de uitreiking van een medaille aan mijn dochter, ik begreep van hem dat hij van dit soort zaken zeker gecharmeerd is. Hij had ook graag die van mijn dochter willen doen. Zeer eloquente en aardige man. Ik kan me geen betere voorstellen voor haar zaak.

Lubitch | 25-06-21 | 16:53 | 1

Ja, die types ken ik. Dan zeggen ze, bel me er maandag had even over. En vervolgens hoor je nóóit meer wat.

Magna Carta | 25-06-21 | 21:58

ik gok dat Fiq, smeets en al die andere deug advocaten die niet bij de talkshows zijn weg te slaan om tuig zoals taghi en die slavenhoudende IS terroristen te verdedigen daarbij uit de buurt blijven, anders worden ze nooit meer uitgenodigd. Zou wel een stunt zijn als de Hiddemeister deze zaak oppakt, maar dat zou voor Gul minder zijn, want dan wordt ze gelijk als racistisch geframed en gen elke rechter zal dan veroordelen. Zij heeft nu namelijk niet het "black privilege" mee. maar juist vier keer zo hard tegen, want hoe durft ze uit de school te klappen over haar arme achtergestelde soortgenoten.

Snap_het_ook_niet | 25-06-21 | 16:41 | 2

Hammerstein? Is met pensioen dus heeft wat tijd om handen.

The-loopy-cowboy | 25-06-21 | 17:06

Toch best vreemd wanneer je meer poen hebt je de dader een hogere straf kan bezorgen.

roevka | 25-06-21 | 16:33 | 1

Zo werkt dat, vrouwe Justitia is echt niet blind
Gooi maar is een waxinelichtje richting een koets.

Rotterdammert1965 | 25-06-21 | 17:59

Zie nu wel, tientallen bedreigingen en maar 1 vervolgd, zo kennen we ons eigen land wel weer, ze worden met al hun bedreigingen niet op-/aangepakt, integendeel zelfs, het wordt weggesust?

Zei al eerder in een topic dat ze straks net als Ayaan Hirsi Ali van ellende en bedreiging naar de USA moet gaan verhuizen omdat het hier niet meer veilig zal zijn.

In dit land worden namelijk niet de bedreigers de pineut, die worden voor het grootste gros vrijgelaten in doen en laten, maar wel de bedreigde, die is de pineut.

Net als homo's en lesbiennes gedwongen moeten verhuizen omdat degenen die intimideren geen strobreed in de weg worden gelegd of aangepakt in bepaalde wijken met een fundamentalistische identiteit.

Dit land heet een rechtsstaat te zijn, maar in de praktijk valt het heel vaak anders uit ten faveure van daders, niet de gedupeerden/klokkenluiders/oprechte integere 2e Kamerleden!

Trieste constatering, maar wel heel waar.

Jan, Leiden | 25-06-21 | 16:26 | 1

Zo werkt het toch ook op scholen. De gene die gepest wordt verdwijnt van school.

Rotterdammert1965 | 25-06-21 | 18:01

Deze dame heeft al zo veel te lijden gehad, niemand kijkt nog vreemd op van de bedreigingen aan haar adres, dit land is te tolerant voor de geimporteede anders denkende dat haar vehaal er niet toe doet, allasnackbar.

Zitvlak | 25-06-21 | 16:18

Hapklare clichéquotes doen het blijkbaar goed. Zo interessant is het allemaal niet. Laat het OM de bedreigingen uitzoeken en next.

van Oeffelen | 25-06-21 | 16:17

crowdfundje opzetten? Ik zou niet weten waarom persé de advocaat voor 'ons aller' principes moet opdraaien?

nwanko | 25-06-21 | 16:13

Ik ben kei jaloers! Ik ga ook een boekje schrijven, want ik wil wel eens met Hans Teeuwen een biertje aantikken. Het boekje wordt wel een stuk dunner en veel minder sociaal bewogen dan dat van Lale, want het hoeft maar 1 biertje te zijn, en Theodoor en Bart hoeven niet te komen.

Bad_Pritt | 25-06-21 | 16:13

Nou, waar blijft die donatiepot?

chosenignorance | 25-06-21 | 16:06

En dan vervolgens als advocaat ook doodbedreigingen krijgen van onze islam vrienden, nou nee bedankt. En zolang er vanuit de islam zelf geen tegengeluid komt tegen dit soort acties, veranderd er helaas nooit wat.

usb stok | 25-06-21 | 15:56 | 1

Yep.

ger1306 | 25-06-21 | 17:35

WÁREN wij in deze kwestie maar een Hongarije.... daar gaan islamitische bedreigerts nog ouderwets de bak in...

bisbisbis | 25-06-21 | 15:49 | 2

Áls ze er al zijn, want Hongarije wil ze niet binnenlaten. In Nederland staan we te popelen om ze een uitkering, een huis en een Miele aan te bieden.

MAD1950 | 25-06-21 | 16:06

Overigens, in de woorden van de "Minpres." van Hongarije zelf (Die context word vermoedelijk in de MSN weggelaten, c.q. gecancelled) - Hij is geen homofoob, echter vocht voor de persoonlijke vrijheden van homoseksuele mensen, die onder het communistisch regime niet waren toegestaan. (En nu komt het :) In het Hongarije van vandaag de dag, wél..

Vanuit Orbán's positie, richt hij zich in zijn eigen woorden op het beschermen van tere kinderoortjes op jonge leeftijden. Wat is daar mis mee dan. Wacht... Tenzij een woke mainstream media bestaat, makkelijk beïnvloedbaar door de ultra linkse wokerts, die hem dan maar stante pede op de brandstapel gooien ..

En tenzij, een zekere Nederlandse Minpres. bestaat, die zijn persoonlijke reputatie wat op wil vijzelen, door Rusland te 'cancelen' (Slecht, slecht idee), Hongarije verbaal af wil ze*ken, én als een gevolg hiervan stiekem zelf graag wil blijven zitten ..

Nederlandop1 | 25-06-21 | 16:11

Als je hier een doek overheen wilt gooien heb je het niet helemaal begrepen. Wat een beauty.

Schwanzeleber | 25-06-21 | 15:44 | 1

Hans Klok kan anders wel toveren met een doek. Simsalabim, en weg is Lala. Maar u bedoelt vast iets anders.

LV-225 | 25-06-21 | 17:55

@lale, als ze hier leest/reaguurd.
Als je wil/moet vluchten, heb ik nog wat kamers vrij. Niet in Nederland, wel bijna moslim vrij, er wonen er 4, in een dorp van 65k.
Discretie gegarandeerd.

rifraf | 25-06-21 | 15:39

Maak maar een potje voor Lale Gül, tweemaal hetzelfde boek kopen lijkt me een minder goed idee.

Zyprexa20mg | 25-06-21 | 15:32

Waar kan ik storten?

Ruimedenker | 25-06-21 | 15:25 | 3

Ja direct een collectie voor deze dappere jonge vrouw.

J.Cash | 25-06-21 | 15:31

@Ruimedenker | 25-06-21 | 15:35:
Symbolisch? Nee ze moet geholpen worden. Maak er maar een schandaal van.
Hadden we Prins Bernhard nog maar.

Collectie was natuurlijk collecte.

J.Cash | 25-06-21 | 15:40

@Bart; Is Lale niet iets voor GS als columnist/journalist/wat-dan-ook? Als jullie toch vriendjes zijn!

GMC01 | 25-06-21 | 15:19

Lale verstoort met het onthullen van de realiteit de appeasement-politiek van pappen, nathouden en wegkijken! Dat komt de gevestigde orde van media, kartelpartijen en rechters niet goed uit. Dus mag ze het zelf uitzoeken, de rechtstaat is er nl. niet voor haar!!!

Rationa | 25-06-21 | 15:18 | 1

Juiste analyse.

aflaatverkoper | 25-06-21 | 18:43

Zodra ik weet wat een DM is kan ik misschien nog meer waardering krijgen voor deze dame.
DM = DreigMuzelmannen ?

willem n | 25-06-21 | 15:17 | 1

Direct Message

42 | 25-06-21 | 15:29

Ik zou als ik haar was, net als Ebru Umar naar Rotterdam verhuizen. Stukje veiliger zo.

zhirek | 25-06-21 | 15:17

"maar ook dat er nog nooit in de geschiedenis iemand is vermoord wegens zijn standpunt over zwarte piet".
Ik denk dat de nabestaanden van Pim Fortuyn daar anders over denken gezien zijn uitlatingen over de zwarte pieten in ons land.

BoerKoekoek | 25-06-21 | 15:13

Ik zie een prima gelegenheid om middels een bindende enquête dit op de agenda van de 2de kamer te zetten. Als de heer G. Wilders dit niet al doet.
Kan de kamer hem weer op de trias politica wijzen. Glas. Plas. Weg Lale.

RtotheB | 25-06-21 | 15:11

Maar als Sylvana Simons bedreigd wordt volgen er wel arrestaties en stevige straffen.

Tapu | 25-06-21 | 15:11 | 2

Correct.

ger1306 | 25-06-21 | 15:13

Maar Sylvana deelt de mening van de regenten over moslims, en Lale niet.

MAD1950 | 25-06-21 | 16:08
-weggejorist-
Raetsheer | 25-06-21 | 15:11 | 1

Halsema heeft zegge en schrijve twee (2) rechts-extremisten in Amsterdam, waarschijnlijk van horen zeggen dan.
Ze huilt er kommer en snot over, maar voor de rest hoor je haar niet.
De kans dat er straks weer iemand op straat omkomt door een 'verwarde' persoon is 99%, maar dat is nu even niet in beeld.
Wel het 'geschokt' zijn als het leed is geschied.
Walgelijk en abject.

Eppo | 25-06-21 | 15:07 | 2

De een of andere ambtenaar zal de redevoering bij de moord op Lale Gül al wel geschreven hebben. Die ligt klaar in de la, voor het grijpen. Nog even de datum en de plaats invullen, en klaar is Kees.

Schoorsteenveger | 25-06-21 | 15:09

Wees welkom in mijn land...bla,die,bla

Raetsheer | 25-06-21 | 15:07

Wat mij betreft mag hier een crowdfunding op worden losgelaten. Maar dan wel graag in ruil een website waarop tot in detail de rechtsgang terzake wordt gevolgd. Zodat wij allen kunnen zien hoe het in de praktijk gaat. Of het bijvoorbeeld net zo van een leien dakje gaat als bij die bedreigingen van mevrouw Simons.

Schoorsteenveger | 25-06-21 | 15:06

Hadden die bedreigers nu maar met een waxinelichtjeshouder gedreigd, of een cartoon gemaakt, dan lagen de zaken er anders voor.

r@face | 25-06-21 | 15:06

Waarom gratis of subsidie? Iedere andere Nederlander heeft of een rechtsbijstand of moet zelf betalen, maar mevrouw wil dat niet. Eigen schuldje hoor.

dathoujetoch | 25-06-21 | 15:06 | 2

Ik wilde rechtsbijstandsverzekering nog wel eens mee maken, die in werking treedt bij bedreigingen door ultranationalistische idioten ... iets zegt mij, dat dat niet direct onder de dekking valt...

bisbisbis | 25-06-21 | 15:53

@bisbisbis | 25-06-21 | 15:53: Ik betaal ook mijn eigen verzekeringen hoor. Ik loop niet te janken dat het moet, en dat het nuttig is. Misschien is mevrouw nog niet helemaal geïntegreerd.

dathoujetoch | 25-06-21 | 16:03

Hoe nobel ook, godsdienstvrijheid gaat boven haar individuele vrijheid.
Dus tja. Vluchten maar, net als Ayaan Hirsi Ali....

Is dit nog nieuws? | 25-06-21 | 15:05

Dit moedige meisje heeft helemaal gelijk. De strafmaat houdt geen rekening met de verschillende gradaties van "verblind door razernij, verontwaardiging en woede".
Op een schaal van 1 tot 10 schat ik de pro-Zwarte Piet crowd ergens in tussen 3 en 4. Sommigen sturen hatelijke, nare, en inderdaad racistische berichten aan mensen als Sylvana Simons en Clarice Whatsherface, maar of dat serieuze doodsbedreiging zijn is twijfelachtig. Dat ligt even anders bij bedreigingen uit Islamistische / Jihadistische hoek. Al helemaal wanneer afkomstig uit kulturen waar "eergerelateerd" geweld als iets "normaals" wordt beschouwd. Die menen het namelijk wel en zijn serieus.
Sterker nog een evt. dader verkrijgt status en respect. Je moet er niet aan denken dat de jonge schrijfster iets zou overkomen, maar die kans is zeker reeeel.

Asteroid-B612 | 25-06-21 | 15:05 | 1

Filmmaker, columnist en regisseur Theo van Gogh werd op de ochtend van 2 november 2004 in de Amsterdamse Linnaeusstraat door Mohammed Bouyeri vermoord.

Sinds 2004 ten volle reeel

theo-is-dood | 25-06-21 | 17:42

Eigenlijk heeft Nederland de morele plicht Lale te helpen.
Ze zijn toch mede verantwoordelijk voor de dood van de 16-jarige Hümeyra.

pejoar | 25-06-21 | 15:05 | 2

Want dat meisje en haar familie moest smeken om beveiliging die dus niet kwam.

pejoar | 25-06-21 | 15:26

Neem aan dat je de Nederlandse staat bedoeld? Ik persoonlijk heb daar namelijk geen flikker mee te maken.

Lorejas | 25-06-21 | 15:45

Toch is het eng. Er hoeft maar een malloot te komen zoals Volkert of Breivik die vanuit het geloof of idealisme denkt te 'zuiveren' of zoiets.

kloopindeslootjijook | 25-06-21 | 15:01 | 1

Die kans is dan ook vele malen kleiner dan personen uit de hoek van het meest vredelievende geloof op aarde.

halfvolle glas | 25-06-21 | 15:18

Graag de donatiepot openen!

joepie1005 | 25-06-21 | 15:00

"Pim Fortuin" (met een i) in het stukje van de Linda. Manmanman.

JohnLocke | 25-06-21 | 14:59

Elke dag schaam ik me meer voor dit land.

Poesmobiel | 25-06-21 | 14:58

Als je Nederland binnen wilt komen als gelukzoeker en je hebt een beetje tegenslag staan de deugers en advocaten met tientallen klaar om te helpen . Maar ja dit is de andere kant ...

Koning BongoBongo | 25-06-21 | 14:57 | 4

Correct.

ger1306 | 25-06-21 | 15:14

@28 | 25-06-21 | 15:07: Om aangifte van bedreiging te doen heb je toch geen rechtshulp nodig?
Dat komt pas in een volgend stadium. Als er op grond van art 12 Strafvordering beklag wordt gedaan als het Openbaar Ministerie weigert tot vervolging over te gaan

-/- Bent u het niet eens met de beslissing van de officier van justitie van het Openbaar Ministerie om een strafbaar feit niet (verder) te vervolgen bij de strafrechter? Dan kunt u daarover een klacht indienen bij het gerechtshof. De beklagprocedure ‘niet-vervolgen strafbaar feit’ is niet openbaar.-/-

theo-is-dood | 25-06-21 | 17:19

@theo-is-dood | 25-06-21 | 17:19: Oja dank je voor de uitleg, dus als ze elke mail en brief indient moet justitie wel wat ondernemen, is dus geen advocaat voor nodig, hooguit om dossiervorming en voortgang bij te staan.

28 | 25-06-21 | 20:25
▼ 1 antwoord verborgen

Nou start maar een crowdfunding op zou ik zeggen..

niv01 | 25-06-21 | 14:57

Kan dat eigenlijk wel, slachtoffer zijn van moslims?

Blauwpetje | 25-06-21 | 14:56 | 1

Hier niet in het land der deugers.

Koning BongoBongo | 25-06-21 | 14:59

Slachtofferhulp = PvdA ledenwerf comittée.

Daar haten ze zelfstandig denkende mensen. De bedoeling is dat je als slachtoffer zielig en afhankelijk bent (van de Partij, maar dat zeggen ze er niet bij).

van heinde en verre | 25-06-21 | 14:52

Ik vraag mij toch af als bijvoorbeeld een Sylvana Simons dreigementen met een foto van een vuurwapen plus een doodsbedreiging zou ontvangen, of er ook zo flegmatiek gereageerd zou worden met 'hooguit 100 tot 200 piek boete voor de dader'.
Oh, wacht....
Het meten met twee maten wordt nog eens heel groot in dit land.

Roadblock | 25-06-21 | 14:51 | 7

@Roze_bril_drager | 25-06-21 | 14:57: Dat een subjektief begrip als "belediging" strafbaar is, is absurd. Afschaffen die flauwekul. En "groepsbelediging" al helemaal. Welke groep ? Wie definieert dat ? Zelfs een fotosoep van een lynching met Sylvana's hoofd erop geplakt, beslist een misselijke en gore racistische rotstreek,
sorry maar ook dat moet naar mijn mening kunnen. Zou onder het First Amendment waarschijnlijk wel onder vrijheid van meningsuiting vallen, net als Holocaust ontkenning wat ook walgelijk is. Er zijn geen grenzen aan vrijheid van meningsuiting. Oproepen tot geweld wordt NIET beschermd door het First Amendment. Oproepen tot geweld, het woord zegt het al is geen meningsuiting maar een oproep. Overigens beschermt het First Amendment niet tegen de GEVOLGEN van die vrijheid van meningsuiting.

Asteroid-B612 | 25-06-21 | 15:24

@Asteroid-B612 | 25-06-21 | 15:24:

Dat laatste gaat wel ver maar het is een heel moeilijke grens, waar begint bedreigen en eindigt beledigen.

Roze_bril_drager | 25-06-21 | 17:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Volgens mij is de eigenlijke vraag waarom het OM niet wenst over te gaan tot vervolging van haar bedreigers.

Hetkanverkeren | 25-06-21 | 14:50 | 6

@Graaier | 25-06-21 | 14:58: Ze willen eigenlijk een leuke 9 tot 5 baan bij het OM en geen irritante uurtjes met moslimgespuis dat vrijblijvend een journaliste aanpakken. Dat laatste hangt trouwens samen met de groepsdruk in stand houden. Want het is een impliciete waarschuwing aan anderen dat kritiek op de geloofsgekkies groep of nog erger eruit willen stappen betekent dat je lastig wordt gevallen door jongens met een iq van 80 en lager. En dat is lastig.

Graaier | 25-06-21 | 15:01

@BekiekUtMoar | 25-06-21 | 14:53: Vergeet die baas Gerrit v.d.Burg niet... ALTIJD de leidende politiek braaf gevolgd, vroeger was dat een veldwachter die naar elke nieuwe burgemeester luisterde.

hagelkruis | 25-06-21 | 15:04

Eigenlijke vragen worden in dit land tegenwoordig onder het tapijt geveegd. Het is maar dat u het weet.

aflaatverkoper | 25-06-21 | 18:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Heeft Rutte bij deze zaak al tranen in zijn ogen?

Swieberj | 25-06-21 | 14:50

Openen die pot!

Sjeintje | 25-06-21 | 14:49

Nou waar blijft die crowdfunding?

mundusvultdecipi | 25-06-21 | 14:49

Nederlandse advocaten zijn banger voor de Grijze Wolven dan voor mocro-bananenpallets... oh wacht.

hagelkruis | 25-06-21 | 14:49

Het is dat ik maar een arme, simpele arbeider ben, anders had ik haar zeker willen helpen! Ik wens haar alle sterkte en geluk toe! Gaat ze nodig hebben.

LewsTherinTelamon | 25-06-21 | 14:49 | 1

Een simpele arbeider met de alias "LewsTherinTelamon' is verdacht of een unicum. Volgens mij kan jij nog geen spijker in een plank slaan. Ik vermoed eerder een lid uit de hedendaags moderne progressieve alfabetreeks.

aflaatverkoper | 25-06-21 | 18:13

Hetzelfde juk van geloofachterlijkheid die Nederland in de jaren '50
na eeuwen van zich wist af te schudden, kwamen 20 jaar later gewoon weer Nederland binnen in de vorm van de verderfelijke islam!
Uiteindelijk treft ook deze geloofachterlijkheid iedereen in Nederland,
moslim anders gelovigen of de niet gelovig!
In dat opzicht kun je Jan Maat wel een visionair noemen
die man had zijn ogen open, waar vandaag de dag nog de meeste zijn gesloten.

TijdelijkOptimist | 25-06-21 | 14:48 | 1

Janmaat had z'n eigen inteeltkop niet mee. Die zag er als een parodie uit. Pim Fortuyn kwam goed uit de hoek en is daarom omgebracht. Vrolijk wordt je er niet van.

aflaatverkoper | 25-06-21 | 18:03

En wat als het straks niet bij dreigementen blijft maar ook tot daadwerkelijke actie komt? Gaan alle politici dan weer voor de camera lekker deugen met Rutte voorop die de onderste steen boven gaat halen en zegt dat we dit niet moeten willen en de daders HARD gestraft gaan worden?

overVecht | 25-06-21 | 14:46 | 1

Die speech ligt al klaar in de bureaulade.

meneer Q | 25-06-21 | 16:09
-weggejorist-
Van Urk | 25-06-21 | 14:44

Je kan bij die gelovige moslims het niet oneens zijn met een geloof.
Dat begrip kennen ze niet. Het geloof is waar. Punt. Want daarom. Lale Gul die kunnen ze niet handelen.

Maar ze kunnen ook niet uitleggen waarom zij dat geloof blijven aanhouden. Dat het voor 99% door het toeval is, waar en wanneer je geboren bent, dat bepaalt welk geloof je krijgt ingeprogrammeerd van de omgeving en je ouders. En die andere 1% moet ook allerhande aannames doen. Of het blijft iets vaags als een gedachte van puurheid waar verder eigenlijk ook niet over nagedacht wordt.

Maar misschien worden ze wel nerveus omdat er scheurtjes in hun geloof beginnen te komen. Als je als gelovige mentale no-go-area's hebt, dan neem je jezelf in maling. Er klopt iets niet, maar ze durven het niet te denken. En straks moeten ze daar wel over gaan nadenken. Dat kan niet, want bang voor de omgeving en je weet maar nooit. Dan moet de ongelovige maar gedwongen worden om te zwijgen.

kloopindeslootjijook | 25-06-21 | 14:44 | 3

Tegenwoordig maakt het niet meer uit waar je geboren wordt hoor. De islam is overal.

overVecht | 25-06-21 | 14:47

@overVecht | 25-06-21 | 14:47:
Er worden nog steeds mensen in christelijke, vrijdenkende, hindoestaanse families geboren. Puur toeval ook dus.

kloopindeslootjijook | 25-06-21 | 14:55

Genen zijn onverbiddelijk in hun traject naar achterlijkheid.

aflaatverkoper | 25-06-21 | 17:58

Toch wel bizonder als je dit allemaal op je in laat werken. Zouden ons journaille, ons juristen, onze beleidsmakers en onze politie nou echt allemaal niet zien dan de ontstane cultuur binnen dit soort religieuze groepen veel bedreigender is dan we denken? Dat we bezig zijn om terug te gaan naar de middeleeuwen?

Odin | 25-06-21 | 14:44 | 2

Dat willen ze niet zien, want dan is het; "jij racist, discriminatie!". Een effectieve dooddoener om de geweldadige cultuur van je geloof achter te verbergen en iedere vorm van discussie in de kiem te smoren.

me163komet | 25-06-21 | 14:52

Ze verdienen er genoeg aan, waarom zouden ze problemen oplossen? Dan hebben ze geen riant inkomen meer na een paar jaar doorpakken.

hisxxx | 25-06-21 | 17:22

"De materiële schade bestaat uit de taxikosten die ik sindsdien heb gemaakt , omdat ik het openbaar vervoer niet meer durfde te gebruiken en geen auto had: inmiddels meer dan tienduizend euro."

Neem aan in de hoofdstad, wie zitten daar achter het stuur in veel gevallen ? Of dat nu zo slim is..

Roze_bril_drager | 25-06-21 | 14:44 | 1

Tegen 1 fin heb je meer kans dan tegen een groep in het ov. Voor 10.000 kan je trouwens best een auto of scooter kopen inclusief parkeren.

hisxxx | 25-06-21 | 17:20

Om veilig te zijn in dit land kun je beter gezellig mee iftarren of "fijne ramadan" roepen.

meneer Q | 25-06-21 | 14:44

Maak je geen zorgen Lale, "Wij zijn met meer" (aldus Rutte)

Sneerpoets | 25-06-21 | 14:42

Ik ben het boek met veel interesse aan het lezen. Alle vermoedens worden nog eens meermaals bevestigd over de bekrompenheid van een bepaalde hoek in de samenleving die in stand gehouden worden door list en bedrog.
Meid, ik wens je het allerbeste in de strijd om deze denkwijze te doorbreken.

Rob3997 | 25-06-21 | 14:41 | 2

Ik was verbaast dat de huidige generatie nog de bruid of bruidegom uit het geboortedorp van grootvader haalt en dat het liefst een neef of nicht is. Zie ook opmerkingen in dat boek over de vele gehandicapten daar.

Der Schnitzeljäger | 25-06-21 | 17:07

@Der Schnitzeljäger | 25-06-21 | 17:07: www: Inbreeding or consanguineous marriage is a common traditional practice in Middle Eastern cultures. Studies from various countries and communities of this region showed that the frequencies range from 20% to greater than 70%.

theo-is-dood | 25-06-21 | 17:45

Veel mensen leven in een volslagen denkbeeldige wereld ; eentje waarin het mohammedanisme ooit positief in het nieuws zal komen

J.Thee.Cohen | 25-06-21 | 14:40

Hey Rutte, krijg je hier ook tranen van in je ogen? Ik wel.

Deksmaat | 25-06-21 | 14:40 | 3

Rutte staat te lachen met een bakje koffie bij de ingang van de zaal.

kloopindeslootjijook | 25-06-21 | 14:46

Crowdfund graag 100 euri staat te trappelen om Islam en Linksche wegkijkers aan te pakken.

funkyd | 25-06-21 | 14:39 | 1

Precies !!!!!

pejoar | 25-06-21 | 14:45

Las toch weer: kale lul

TonyMontana010 | 25-06-21 | 14:38 | 1

Dat is haar uitgever.

gestoptmetroken | 25-06-21 | 14:46

Ze heeft aardig wat boekjes verkocht, dus waarom bedelen om een advocaat?

redthehaghue | 25-06-21 | 14:38 | 2

Je krijgt geloof ik pas aan het einde van het jaar uitbetaald door de uitgever.

Piet Karbiet | 25-06-21 | 14:42

@Piet Karbiet | 25-06-21 | 14:42: En het zal geen vetpot zijn.

halfvolle glas | 25-06-21 | 15:20

Je zou denken ze heeft aardig wat verdiend met boekenverkoop. Los daarvan staan bij geruchtmakende zaken de advocaten vaak om publicitaire redenen zelf in de rij om extra aandacht te generen.

Maar dit is een iets gevaarlijkere zaak wellicht.

Roze_bril_drager | 25-06-21 | 14:38 | 2

Reken maar dat de advocaten straks in de rij staan om helemaal gratis haar bedreigers te verdedigen.

C1O2 | 25-06-21 | 14:42

Besteld. Bol zette er een suggestie bij van een vergelijkbaar verhaal uit een gereformeerd gezin, dus die heb ik er ook maar meteen bij besteld.

koeberg | 25-06-21 | 14:38

Kan ze zelf die advocaat niet betalen? Dom gebedel dit.

42 | 25-06-21 | 14:33 | 5

Een beginnende auteur krijgt niet veel.
En iemand die helemaal alleen moet beginnen tegen achterlijkheid ,bekrompenheid en agressie heeft niet veel keus.
Dit soort infantiele opmerkingen doe je maar bij Joop en verwanten.

pejoar | 25-06-21 | 14:49

@pejoar | 25-06-21 | 14:49: Tuurlijk. Dat interview in de Linda was vrijwilligerswerk. En het boek wordt zo weinig verkocht, dat deze inmiddels vertaald gaat worden. Waarschijnlijk moet ze iedere week naar de voedselbank. Cry me a river...

42 | 25-06-21 | 14:55

@42 | 25-06-21 | 14:55: Auteurs krijgen doorgaans een bescheiden voorschot(je) dat later wordt verrekend met de uiteindelijke opbrengst na aftrek van alle kosten. Nadat iedereen is betaald krijgt de auteur pas iets. In de muziekwereld is het nog beroerder, daar krijg je helemaal niets of een paar procentjes.

Asteroid-B612 | 25-06-21 | 15:13
▼ 2 antwoorden verborgen

'Maar goed, ik wil helemaal niet in een kamp zitten."
Ik hoop van harte, Lale, dat je dit gestand doet, dat je het volhoudt om je te weren tegen onterechte kritiek, maar dat je je ook niet voor het een of andere politieke karretje laat spannen, dat je je uitlevert aan een moraal, een ideologie, een politieke doctrine. Tot op heden is je dat aardig gelukt, moet ik zeggen, je hebt je niet laten vangen. Houwen zo.

Schoorsteenveger | 25-06-21 | 14:32 | 1

Lale denkt zelf na, en trekt een conclusie. Meer niet. Ze eist ook niet van anderen dat die anders moeten gaan leven. Alleen ze spreekt de conclusie wel uit. Ja, dat kan niet.

Voor een groep gelovigen is zij opeens een vijand. Dat komt goed van pas. Beter een vijand dan iemand die objectief beschouwend iets zegt over het geloof of cultuur. Die vijand-kaart wordt vaker gespeeld. Dat volgens sommigen het geloof een afschuwelijke vergissing is, is onbespreekbaar.

Het is een kamp, dus wij zitten lekker in ons kamp en alles bleef zoals het was.

kloopindeslootjijook | 25-06-21 | 14:51

Hoogleraar Paul Cliteur plaatst veel mooie citaten uit haar boek op FB. Ga dat boek toch maar eens lezen. Hoewel alles wat erin staat we natuurlijk al een jaar of 30 weten.

Piet Karbiet | 25-06-21 | 14:32 | 1

Ik weet niet wie "we" precies zijn, maar de algemene 'we' wisten dit helemaal niet en de meer diepgravende 'we' deden het slechts vermoeden. maar kregen geen bewijs vanuit de hoek die er toe deed. Met het boek van Lale gaat er mogelijk een lichtje branden die de 'we' die het voor het zeggen hebben eens wakker worden. IJdele hoop denk ik.

aflaatverkoper | 25-06-21 | 17:51

Hier komt Petuuuuur natuurlijk niet met een mediageil verhaal over. Peter is bang. Peter Laf de Vries.

Dickie1908 | 25-06-21 | 14:32

In de mainstream media wordt daar liever niet over gepraat al die narigheid wat de Islam eigenlijk is. Wegkijken en rechts framen,. Zij zijn de vijand, aldus de linkse minderheid die de media onder controle heeft.

Drostemannetje | 25-06-21 | 14:31

Met mijn half afgemaakte rechtenstudie wil ik nog wel eens mensen helpen met juridische kwesties, maar dit zie ik somber in hoor. Schadevergoeding daar zijn we in Nederland sowieso niet zo van en het om is bovendien niet bereid om deze lieden op te sporen.
Gaarne bereid tot een donatie, maar die kan ze wellicht beter gebruiken om wat leuks van te gaan doen.

C1O2 | 25-06-21 | 14:30 | 1

Eens. Toch wel wrang dat het ene slachtoffer wordt uitgenodigd en mag kiezen wie ze vervolgd wil zien maar bij andere slachtoffers is het allemaal maar moeilijk moeilijk, lastig lastig.

All_yall | 25-06-21 | 14:42

Het lijkt me een kolfje naar de hand van confrère Sébas Diekstra. En anders wil ik het wel doen. Bij voorkeur op basis van een toevoeging. Maar dan beginnen we met een slechtnieuwsgesprek, want het zou wel eens kunnen dat wat ze verwacht van de Nederlandse strafprocedure, (helaas) niet helemaal realistisch is.

mpdeklerk | 25-06-21 | 14:28

En dan krijg je geluiden als "Waarom zegt zij dat over ons"
En daaaaar zijn we weer.
Welke ons.
Omdat je toevallig dezelfde taal spreekt moet je ook hetzelfde denken, vooral als vrouw?
Grow up, organiseer je eigen identiteit.

kloopindeslootjijook | 25-06-21 | 14:28 | 1

Helaas. Islam is een broeder- en zusterschap. Wat een moslim overkomt overkomt alle moslims.

halfvolle glas | 25-06-21 | 15:23

Iets zegt mij dat zij op Liesbeth Zegveld niet hoeft te rekenen.

Roadblock | 25-06-21 | 14:28 | 2

Of Benedicte Ficq.

Madame Poitiers | 25-06-21 | 14:42

Of Sidney "jonge jongetjes" Smeets.

hisxxx | 25-06-21 | 17:13

Zoveel wereldvreemdheid bij de officiële instanties. Zo treurig....

Merkwaardeloos | 25-06-21 | 14:27

Bij ons thuis ligt dat boekje ongelezen (natuurlijk) expres naast het sleutelbakje in onze foyer op het louis seize tafeltje... gewoon omdat dat kan..!

grapjasz | 25-06-21 | 14:26 | 2

bij ons staat hij in de open kast onder de TV, speciaal voor GL en D66 bezoek

HD50 | 25-06-21 | 14:35

Ik heb het opzichtig zitten lezen op een tiental reizen met de trein bij Turkse mensen in de buurt. Die zocht ik op en ging dan heerlijk
e en pontificaal zitten met het boek. Helaas geen reacties gehad.

aflaatverkoper | 25-06-21 | 17:38

Iedere politicus al een week over de kook door een wet in Hongarije, Kaag staat ondertussen diplomatiek te doen in Iran met een doek om het hoofd.

JJMS | 25-06-21 | 14:26 | 2

we moesten dat kaag maar eens eventjes naar die goulashslurpende homohaters sturen om keihard orde op zaken te stellen.....!

grapjasz | 25-06-21 | 14:28

Is ook wel nodig daar. Je zal maar steeds je blote bolletje tegen al die aan hijskranen bungelende homo's stoten, op een gegeven moment gaat dat toch pijn doen.

Graaisnaaiert | 25-06-21 | 14:59

Onzinnig stukje. Dit komt niet uit 'radicaal Islamitische hoek' maar uit de hoek van de cultuur van een stelletje achterlijke boeren. staat los van welk geloof dan ook. Zegt alles over het ontwikkelingsniveau.

m@rkus | 25-06-21 | 14:25 | 12

@m@rkus | 25-06-21 | 14:37:
Nee en dat weet je zelf ook wel. Kijk naar Turkije, kijk naar Egypte, Iran, Syrië, kijk naar ieder islamitisch land. Zijn vooral arme laaggeletterden van het platteland die religieus conservatieve krachten (islam) steunen.

All_yall | 25-06-21 | 14:47

Lul niet. De bedreigingen vermelden letterlijk "onze religie !" als reden.

Asteroid-B612 | 25-06-21 | 15:43

@m@rkus | 25-06-21 | 14:37:
Een kleine kliek in de steden is 'progressief'. het overgrote deel van de import die in de grote steden zit is conservatief of zwaar conservatief. praat met de gemiddelde antilliaan,turk Marokkaan of ieder ander die niet uit de EU komt en je zult zien dat ze in het geheel niks moeten hebben van progressieve ideeën.

miko | 25-06-21 | 17:14
▼ 9 antwoorden verborgen

Buiten de rechtszaak om de bedreigers veroordeeld te krijgen er ook een starten om het OM hier in Nederland weer op het rechtespoor te krijgen.
Doe maar een donatiepot openen.

Rest In Privacy | 25-06-21 | 14:22

De Turkse patriarchalen proberen haar de mond te snoeren.

Waarschijnlijk weten de Turkse patriarchaal wel dat er iets niet klopt, dat de praktijk bewijst dat vrouwen kunnen studeren en in hun eigen inkomen kunnen voorzien. Dat landen waar vrouwen minder hebben, het slechter doen op alle relevante punten dan minder patriarchale landen. Economisch, technologisch, intellectueel.

Maar dat zal die Turkse patriarchalen niet veel kunnen schelen. Die zijn bang dat ze iets verliezen. In plaats van iets winnen. Al was het maar voor hun dochters.

kloopindeslootjijook | 25-06-21 | 14:22 | 1

Het is veel en veel gevaarlijker.
Als een Imam op een vlog zegt, dat Gul kritiek op de Islam en de Qur'an heeft, is dat een verkapte fatwa.
www.youtube.com/watch?v=ZAa5A_lhrt0&a...

Roadblock | 25-06-21 | 15:03

Haar bedreigers mogen bij Claudia.

RickTheDick | 25-06-21 | 14:20 | 2

Helder!

All_yall | 25-06-21 | 14:23

Of bij Sigrid

Jos Tiebent | 25-06-21 | 14:45

ik wacht op de donatiepot , en heeft rubberen rutte al gehuild ? en met de vuist op tafel geslagen ? Is groenslinks het cda de backstabbers tenminste dit schitterende boek al gehaald ? en in een donkere portiek met regenjas gelezen?

witchmaster | 25-06-21 | 14:20

Nou, Rutte, zeg er eens wat van. Kan zo'n land eigenlijk wel in de EU blijven?

Schmalz | 25-06-21 | 14:20 | 1

Spijker, kop, raak!

Kukooo1 | 25-06-21 | 15:34

Dappere meid, die Lale. Maar zij weet natuurlijk ook dat gevangenis of boete niet helpt. Daar zijn haar belagers te extremistisch voor, ons strafrecht doet ze niks. Bovendien willen ze voorbeelden stellen zodat niet meer meiden het in hun hoofd halen aan hun tirannieke familieleden te ontsnappen.

Ik zie dit niet vrolijk in.

Madame Poitiers | 25-06-21 | 14:20

mooi mens

newray | 25-06-21 | 14:20

Crowdfunden als een malle, ik doe mee.

de Botte Bijl | 25-06-21 | 14:19

Probleem, als advocaat ben je tegenwoordig je leven niet meer zeker.

meneer Q | 25-06-21 | 14:18

"Geweld uit radicaal-islamitische hoek is inmiddels eerder regel dan uitzondering. Honderden mensen zijn vanuit Europa, ook Nederland, afgereisd naar IS-gebied om daar terreur aan te richten. En dan zijn er de bedreigingen aan het adres van Salman Rushdie, Ayaan Hirsi Ali, Zineb el Rhazoui, Geert Wilders, de slachtpartijen op Theo van Gogh, Samuel Paty en vele anderen, de willekeurige aanslagen en de (veelal verijdelde) pogingen daartoe in Nederland… "

En zo is het, Lale, geen speld tussen te krijgen.

Maar die IS ratten worden weer 'gewoon' teruggehaald, en de burgemeester van Amsterdam spreekt alleen haar zorgen uit over de 'toegenomen extreemrechtse dreiging in Amsterdam'.

Met zulke 'bestuurders' als vrienden, welke vijanden heb je dan nog nodig?

Dr_Johnson | 25-06-21 | 14:18 | 4

So true.

Merkwaardeloos | 25-06-21 | 14:29

En dat allemaal voor een 'religie' die aantoonbaar uit de duim is gezogen van "Kalief" Abdul Malek. Zo'n honderd jaar nadat "Mohammed" leefde.
Op YT > 'Sneakers Corner' tientallen pareltjes over hoe de islam werkelijk is ontstaan.
www.youtube.com/c/SneakersCorner/vide...

Aristotalloss | 25-06-21 | 14:36

De vijanden dien je dicht bij je te houden. Dat is niet per sé vriendschap.

aflaatverkoper | 25-06-21 | 17:27
▼ 1 antwoord verborgen

Indien nodig crowdfunden we Lale to the moon. Ik doe mee

pibasso | 25-06-21 | 14:17 | 1

Zolang het maar niet to the half moon is...

Graaisnaaiert | 25-06-21 | 14:58

Ik denk dat de lange arm van Turkije ook wel de nodige advocaten zal leveren, mocht het al tot een rechtszaak komen. Want van de 'Turksnationalisten' moet je afblijven toch? Turkije en haar westelijke uitlopers (inclusief Recep Tayyip Erdoğan zelf natuurlijk) zijn een ziek geheel. Helaas.
-

Bernhard de II | 25-06-21 | 14:16 | 3

Wij zijn met meer, toch?

pibasso | 25-06-21 | 14:18

@pibasso | 25-06-21 | 14:18: In aantal nog wel. In slagkracht al lang niet meer. We zijn verloren. Het einde is voor ons nabij. Laat die komeet maar komen of anders wel een of ander virus dat ons redden zal.

aflaatverkoper | 25-06-21 | 17:24

Kom je toch weer bij Peter R. de Vries uit....

antagonist | 25-06-21 | 14:15

Gooi die bunq link maar open

bartjeau | 25-06-21 | 14:15

crowdfundje doen?

woordvoorgalgje | 25-06-21 | 14:14

Blijft toch wel een badass die meid.

sioux_ | 25-06-21 | 14:14

Open die Donatiepot maar hoor.

The-loopy-cowboy | 25-06-21 | 14:13 | 4

@Sitting_targets | 25-06-21 | 14:19: Ik denk dat als je hetzelfde bedrag doneert in een crowdfunding er nog meer geld naar Lale gaat.
Dus gooi maar open die site!
Ik kan ook nog wel een kleine donatie missen.
Goed doel!

Aristotalloss | 25-06-21 | 14:28

ik doneer ook, openen die pot!

HD50 | 25-06-21 | 14:37

@GSHQ Kom maar op met die crowdfund-site

Tobi | 25-06-21 | 15:08
▼ 1 antwoord verborgen

Open die donatiepot maar hoor @geenstijl Ik doneer graag voor dit soort dingen. Is dit dan de ultime vorm van de participatie maatschappij vraag ik me nu af? In de zin dat bij een terugtredende overheid we gewoon alles zelf maar regelen. (zonder dat de belastingdruk lager wordt)

Fly-KTM | 25-06-21 | 14:13 | 1

Belastingdruk voelen is een vrije keuze.

aflaatverkoper | 25-06-21 | 17:22

Moet dat boek via bol.com of kan het ook via GS samen met een extraatje voor mevrouw?

WellusNietus | 25-06-21 | 14:11

Ik zeg steunen die meid

pete1023 | 25-06-21 | 14:10

Jazeker, de NPO is goed in het rehabiliteren van de verkeerde mensen. De VARA liet Marcel van Dam losgaan op Fortuyn en BNN doet 't goed bij de jeugd (vinden ze zelf) dus dat gaat helemaal goedkomen. Dat Lale zich maar een beetje gedeisd houdt want Bilal lijkt me ook eentje met losse handjes als ik zo kijk.

Bakkeleures | 25-06-21 | 14:47

Bilal de piemel-mocro krijgt dus alle ruimte om het slachtoffer uit te gaan hangen

Tobi | 25-06-21 | 15:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl