Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

NOS directeur the vergeet een belangrijk aspect. Talkshows NPO zijn bedoeld om mensen te manipuleren. Krom praten wat recht is en vooral het linkse geloof prediken. Een zelf gecreëerd monster wat heeft geleid tot afwending van kijkers. Deze leugenachtige staatsomroep directeur heeft mond vol over eigen shit!!

Mispel | 26-06-21 | 08:38

Circus? Doet mij denken aan allerlei verschillende dingen. Het is overal hetzelfde. Deugen of super deugen. Ik kan de woorden inclusie diversiteit verrijking etc. niet meer aanhoren.

DrachiR | 26-06-21 | 07:51

Meningencircus zegt hij,nou meneer een circus voorstelling toont altijd verschillende goed geoefende acts.
Bij de NPO zie ik niets anders dan deugeenheidsworst.

De Profundus | 25-06-21 | 18:23

Inderdaad. Zie je ook in geen ander land, enkel NL. Met ze allen om een tafel, en maar wat raak kwekken. En dat meerdere keren per avond.
Raar he, dat de mensen geen TV meer kijken.

Henk1955 | 25-06-21 | 17:53

Helemaal mee eens. Eén nieuwsprogramma, één meningenprogramma met gezeefde 'experts', één meningenprogramma met BN'ers. Eén documentaireprogramma. Eén stem. Eén Volk. Eén EU!!!

Sans Comique | 25-06-21 | 17:42 | 1

Leve de diversiteit!!

Arachne | 25-06-21 | 21:51

Zo mee eens: Het doet er blijkbaar niet toe dat je geen relevante kennis van zaken hebt, zolang er maar gepraat wordt. Ik vraag me wel eens af of ze doorhebben dat ze daarmee eigenlijk precies hetgene zijn waar ze zeggen tegen te vechten, namelijk Fake nieuws: Mensen hun ongefundeerde mening laten uiten was vroeger het domein van de bruine kroeg en relatrief onschuldig. Nu krijgt iedere onbenul van deze omroepen een podium om hun eigen paranoïde onzin te verspreiden.

Homer P. Simpson | 25-06-21 | 15:09

Het bizarre fenomeen doet zich (misschien/natuurlijk alleen bij mij) voor...... dat ik meestal luttele minuten na het eidigen van zo'n lulsessie geen flauw idee meer heb waar het eigenlijk over ging.... zelfs bij Buitenhof ..!

grapjasz | 25-06-21 | 14:33 | 1

Vaak is de boodschap: meer EU, het kartel deugt, immigratie levert geen problemen op maar diversiteit die ertoe doet en we gaan allemaal dood als we niet doen alsof we CO2 gaan reduceren. Daarnaast is er aandacht voor elk nieuws wat kan uitstralen dat Poetin gevaarlijk is (overigens 20 jaar stabiliteit en populariteit in eigen land). Nog niet zo lang geleden was er nog een Amerikaanse president die dagelijks niet deugde. Overigens voerde die geen enkele oorlog en trok bijna de helft van de stemmen in zijn land.

Graaier | 25-06-21 | 16:40

De Nederlander is stuurloos en hunkert naar een mening. Zo erg zelfs, dat als er één wordt gehoord de Nederlander denkt: "dat is nou een leuke mening voor mij en mijn partner".

TmC | 25-06-21 | 14:23 | 1

De Nederlander is slecht geïnformeerd en heeft dat niet door van zichzelf (vroeger noemden we dan "dom", of "te stom om te poepen"). Bij gebrek aan kennis drinken ze het zand, niet doorhebbend dat de informatie die ze krijgen uit de mond van een misschien wel even grote onbenul komt.

Er is een ondergrens aan intelligentie nodig om nog te begrijpen wat vandaag de dag gebeurt. Om te beginnen het besef dat iedereen alles kan roepen (hmmm), en het dus belangerijk is om na te gaan of deze persoon enige bewezen relevante kennis heeft, dmv diploma's of een relevant werkveld. Niet naar Sylvana Simons gaan luisteren dus als het over bijvoorbeeld kernenergie gaat, (of eigenlijk wat dan ook.), niet naar een PvdA-er luisteren voor mode-advies dus en zeker jezelf niet overschatten als het gaat over kennis van complexe zaken als het maken van vaccins oid.

Homer P. Simpson | 25-06-21 | 15:15

Kijk er niet meer naar, naar geen enkele meer..ben een beetje talkshowmoe...op Utube zoek ik de grappigste van Johan D...dan heb je het wel gehad...tijd voor wat nieuws

Den-Pol | 25-06-21 | 12:55

Ging het maar om meningen. Die gesprekken in talkshows bestaan meer uit soundbites en oneliners. 5 gasten om 6 onderwerpen te bespreken in 15 minuten. Want er moeten ook nog wat koddige internetfilmpjes afgespeeld worden en een of andere kut band uit Sneek speelt hun nieuwe singel.

MrLahey | 25-06-21 | 12:54

"Meningcircus" (enkelvoud dus) zal hij bedoelen, want in welke talkshow kunnen we met dagelijkse regelmaat PVV/FvD/JA21-standpunten horen?

_Roy_ | 25-06-21 | 12:49 | 1

Zelfs niet maandelijks.
Dagelijks meerere malen het zelfde linkse dramvolk.

bqbq | 25-06-21 | 14:05

Hoezo meningen circus. Ik hoor telkens dezelfde mening. Bijkans een enkele keer een andere, alleen maar als voorzetje om er met 8 roeptoeters met dezelfde mening op in te hakken. Onder hard ja-knikkenend en goedkeurend oog van het deug publiek dat keurig geselecteerd is op allerlei discriminerende deug quotas...

peterdh | 25-06-21 | 12:48

Is het napraten van anderen ook een eigen mening????

Leffe Blonde | 25-06-21 | 12:43 | 1
-weggejorist-
Nimf_Echo | 25-06-21 | 12:50

Op zich heeft hij wel een punt. Er zijn zelfs talkshows met mensen met meningen over mensen met meningen.

Sqbar | 25-06-21 | 12:37

De spijker op de kop..! er wordt wat afgeluld... en al die lullekoppen hebben een love affair met hun eigenste huig... en oh wat ontzettend Belangrijk wat IK ook nog eventjes te melden heb... en wat heb IK mooie kleertjesaan.. en wat ben IK mooi gebotoxed.... en wat heeft mijn lifecoach mij mooie handgebaartjes aangeleerd.... wieohwie heeft er nou eigenlijk nog iets wezenlijks te melden...??

grapjasz | 25-06-21 | 12:32

Terwijl de oplossing eenvoudig en goedkoop is.
Geen subsidie meer voor publieke omroepen. 0 euro. Niks.
Boehoehoe. Dan gaan we failliet! Ja, nou en?
Dan moeten we mensen ontslaan! Ja. nou, en?
Maar...
De pluriformiteit dan?
Pluriformiteit is prachtig. Daar zijn we ook niet tegen, Elke zuil mag in NL een omroep oprichten. Krijg je zendtijd. Als katholieken, socialisten, moslims of wat voor groep dan ook een omroep willen? Ga er voor. Doen !!
Allen krijg je geen geld. Als je dat wilt werf je abonnees/sponsoren. En regel je het zelf.

BoerKoekoek | 25-06-21 | 12:06 | 2

Zonder subsidie bepaalt de vraag het aanbod. Laat jouw oplossing maar gebeuren, ik ben benieuwd welke kant de NPO dan op gaat.

Quib | 25-06-21 | 12:28

Ik heb medelijden met de GeenStijl medewerker die verplicht werd deze zenders op te zetten voor het maken van een foto.

Aardappelplantje | 25-06-21 | 12:02

Over 2 jaar als er gespeeld wordt in Quatar is het vast oorverdovend stil.

MoonBeebe | 25-06-21 | 12:01

Vanochtend in WNL hadden de presentatrice buttons op waar ze opkomen voor de homorechten in Hongarije. Ik vindt dat niet kunnen. Als presentatrice behoor je neutraal te zijn. Linkse activisten horen daar niet thuis. Volgende week een button tegen slavernij en knielen bij het begin van WNL? Ik zou er nietjes eens van opkijken.

Drostemannetje | 25-06-21 | 11:58 | 2

Precies!

vluchtelingallergie | 25-06-21 | 12:22

WNL bestaat uit leuk ogende meisjes die dwangmatig eenvoudig, positief nieuws moeten brengen. Ze noemen dat rechts, terwijl het wegkijk tv optima forma is. Deugend een button dragen is weer zo makkelijk. Als echte journalist zouden de meisjes kussend in een moslimwijk moeten opkomen voor de homo rechten. Maar tja dat is niet leuk. Leuker is om met risicoloos "leuk" nieuws een ton belastinggeld en meer te pakken.

Graaier | 25-06-21 | 16:34

TALK-shows:
Tenenkrommende Allochtoonbevoorrechtende Linkse Kolder shows.

JackStick | 25-06-21 | 11:55 | 1

Das wel ff een mooie

Den-Pol | 25-06-21 | 12:57

Veel reaguurders voelen zich aangesproken, want er wordt maar mondjesmaat gereaguurt. Bij echte waarheden blijft het oorverdovend stil hier!
Zelfs fervente aanhangers van Rutte laten zich niet horen, want ja, het ontkennen kunnen ze niet!

vluchtelingallergie | 25-06-21 | 11:47 | 1

Of het boeit ze niet omdat ze die shows toch al niet keken.

zwarte_weduwe | 25-06-21 | 13:41

Daarom heb ik een afkeer van TV dus.

ZZP-er | 25-06-21 | 11:46

Die grote aantallen talkshows zijn niet het probleem, maar de meningen verschillen nauwelijks van elkaar. Het is 1 grote massage voor het grote publiek. Daarom is er ook zoveel zendtijd voor nodig. Op een gegeven moment ga je echt geloven dat biomassa, immigratie en windmolens goede ideeën zijn.

zevensprong | 25-06-21 | 11:27 | 1

Zachte indoctrinatie. Vol halve leugens en selectieve weglating van wat niet in de kraam te pas komt.

J.P.Drapeau | 25-06-21 | 11:34
-weggejorist-
despee2.0 | 25-06-21 | 11:26

En alle talkshows zijn links.

JackStick | 25-06-21 | 11:26

Was het maar een meningencircus ipv een meningrepeteercircus.
Dan konden we een talkshow als discussieprogramma aanmerken.

Ben-Bataaf | 25-06-21 | 11:25

Vroeger had Jacques Plafond op de radio een rubriek "Goedkope meningen". Gepresenteerd door Wilhelmina Kuttje geloof ik. Dàt moet terugkomen.

McSnor | 25-06-21 | 11:23 | 3

Ron flon flon...laatste aflevering was ergens begin jaren '90.

Lellebelle | 25-06-21 | 11:25
-weggejorist-
Nimf_Echo | 25-06-21 | 12:17

Ik ben oud...

McSnor | 25-06-21 | 12:49

Wat schikt dat om aan te schuiven , maakt mij niet uit , als het maar iedere keer andere mensen zijn.

wiers | 25-06-21 | 11:20

Wat zijn Talk-shows en waarvoor ..............., 2.500 € per keer p.p. zelfde tarief als P.R.de V.?

Cocorico | 25-06-21 | 11:19 | 1

Talkshows zijn indoctrinatie programma’s.. voor mensen zo der mening toch te kunnen voorzien van een mening.. bijna net als een religie.

All_Anonymous | 25-06-21 | 11:21

Met belastinggeld betaalde meningen ook nog eens … waarom zou ik iemand moeten betalen om zijn/haar/het mening te horen? Krijg al genoeg gratis meningen.

rman | 25-06-21 | 11:17

Naast die talkshows met die eeuwige Peter R of Thijs Römer kijk ik ook geen andere shows waarin je steeds dezelfde BNers voorbij ziet schuiven olv Linda te Mollig. Tegenwoordig is Francien Broekhuis de nieuwste hit.

Gelukkig is er Netflix, maar daar morgen ze ook wel weer eens wat nieuw bloed aan toevoegen, anders heb ik dat boek ook al uit.

Roos | 25-06-21 | 11:16 | 1

Hier hetzelfde, maar het scheelt wel dat m'n e-reader zo niet ligt te verstoffen, en dat ik veel vaker in de tuin te vinden ben.

Lellebelle | 25-06-21 | 11:23

Als de NOS het zelf brengt zijn het ook geen meningen, maar deugdelijke feiten...

hotmint | 25-06-21 | 11:13

Dat heb je meestal met dit soort linkse types: "do as I say, not as I do".

Overigens ben ik van mening dat Sigrid Kaag een gevaar vormt voor de Nederlandse samenleving.

benjeallanggek | 25-06-21 | 11:11 | 2

Gewone burger vijand no 1

vluchtelingallergie | 25-06-21 | 11:42

Mensen-met-een-mening. Een goedkope manier om een tv-programma te vullen. En bijna niemand weet meer wat er vorige week is gezegd. Lees boeken wanneer u zich wilt verdiepen. Maar tja, daar moet men moeite voor doen.

Red shirt | 25-06-21 | 11:09

Talkshows nog tot daar aan toe. Maar als daar maar één type mening geoorloofd is heeft het weinig zin.

Der Schnitzeljäger | 25-06-21 | 11:08

En veel van die uitgenodigde gasten met natuurlijk dezelfde mening als de nos/npo kiezen dan 'onpartijdig' de zilveren nipkoschijf voor het 'beste' programma van de nos/npo.

pa_niek | 25-06-21 | 11:05 | 1

Een WC eend prijs, En in het land der blinden is één-oog koning

Der Schnitzeljäger | 25-06-21 | 11:08

Als ze nou ook iets te zeggen zouden hebben.

Deksmaat | 25-06-21 | 10:56

Tokkietokshows.

Lorejas | 25-06-21 | 10:55

Er wordt op NPO66 eigenlijk altijd gewoon maar 1 soort mening verkondigd hoor...

Realism Is All | 25-06-21 | 10:54

Stemmen met de afstandsbediening.

Sinaslolly | 25-06-21 | 10:53

17 miljoen bondscoaches

thanseeuwen | 25-06-21 | 10:51 | 1

En geen één die kampioen wordt. Triest.

grapo | 25-06-21 | 10:58

Om niet geheel offtopic te geraken een NOS teletekst linkje. Ha. Bekir is de/een lul.
teletekst-data.nos.nl/webplus?p=108
Maar verder zuigt die hele nos natuurlijk.

grapo | 25-06-21 | 10:51 | 8

@wijsvinger | 25-06-21 | 10:58: Maar waarschijnlijk was de straf lager uitgevallen als het om een autochtoon meisje was gegaan.

wijsvinger | 25-06-21 | 11:02

Waarom "Bekir E."? Hij is toch veroordeeld dus kom maar door met zijn hele naam. Of zou dat teveel wijzen op het feit dat het weer getint volk is dat zo uit de bocht vliegt?

2voor12 | 25-06-21 | 11:09
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik kijk eigenlijk alleen nog Sonja Barend op zaterdagavond, maar nu ik er zo over nadenk is dat ook alweer een tijdje geleden dat ik dat gedaan heb. Misschien morgen maar weer eens proberen.

John McClane | 25-06-21 | 10:51 | 4

Morgen om 23u op diNOSauriër1

zevensprong | 25-06-21 | 10:54

En ik maar ik maar wachten op Kopspijkers met Jack Spijkerman. Duurt lang zo.....

TRUMP | 25-06-21 | 10:54

@TRUMP | 25-06-21 | 10:54:
Jack Spijkerman. De lutser van Radio 3 die het destijds heerlijk vond om mensen in de zeik te nemen op de radio maar wee o wee als hij zelf een in de maling werd genomen.
Dan werd meneertje pislink!

ik_word_gek_in_NL | 25-06-21 | 11:21
▼ 1 antwoord verborgen

Zonde van je kostbare tijd.
Ga lekker sporten, met vrienden uit, verwen je partner, wandel met je hond, ga vissen, drink bier, drink jenever, maak muziek, schilder of teken wat of lees een boek van Bosma of Amerongen.
Kortom leef, en laat de talkshows over aan de platgeslagen geesten die zichzelf avond aan avond voor de camera geselen met achterlijkheid en totale leegte.

Eppo | 25-06-21 | 10:49 | 1

Ik sla de jenever ff over

P-unit | 25-06-21 | 10:51

Talkshows. Ooit leuk met Jan Lenferink. En ook met Dame Edna.

Leptob | 25-06-21 | 10:48

Oh zo dichtbij..
Het is één groot éénmeningcircus geworden.

zhirek | 25-06-21 | 10:46

Het "Wij van WC-Eend..."-gehalte van al die kletsprogramma's komt me de keel uit. Zorgvuldig ingestudeerde meninkjes, one-liners, gehype en gecultiveerde emoties zonder enige waarde op het gebied van informatie of entertainment.
Het is tenenkrommend en een belediging voor mensen met enige intelligentie en kennis..
Diepgang is er weinig meer op TV. Klassieke of moderne muziek (en dan bedoel ik niet de hedendaagse teringzooi), ballet, goede films en/of echt informatieve programma's? Alleen buiten prime time, sterk ingekort of helemaal niet.
Zelfgeproduceerde programma's of series? Avondje cabaret?
Nee, klets- en wauwelprogramma's, 'wedstrijdjes' met eindeloos uitgesponnen beoordelingen (om het "spannend" te maken?), die zijn er volop.
Hier gaat de TV alleen aan voor nieuws en achtergronden (zodat we weer heerlijk de NOS kunnen bashen vanwege vooringenomenheid en gekleurde berichtgeving) en sport. Soms een uurtje National Geographic (met name Aircrash Investigation - ben oud-hobbyvlieger).
En vervolgens erger ik me weer wezenloos aan de ladingen reclamebagger die over je worden uitgestort (en doorspoelen kan in een aantal gevallen niet meer bij achteraf kijken, want ook dat wordt tegenwoordig geblokkeerd).
Na ja, dan kijken we maar niet en doen andere dingen.
De TV is een dood ding aan het worden.

L.E. Raar | 25-06-21 | 10:45 | 3

Niets meer aan toe te voegen!

vluchtelingallergie | 25-06-21 | 10:54

Voor diepgang zijn er podcasts. Tv is stervende. Maar ben het niet eens met je hedendaagse troep. Dit is best een goed tijdperk qua muziek:
Open Mike Eagle
Filmmaker
Duma
het nieuwe album van Godspeed You! Black Emperor
Panama Papers
No_4mat
het hele death dream genre
Haircuts for men
Tommy Guerrero
cliping.
Igorrr
Boy Harsher
Death Grips
Blanck Mass
Jambinai
Bohren und der club of gore
Ben Frost

zhirek | 25-06-21 | 11:00

@zhirek | 25-06-21 | 11:00: Over smaak mag je het oneens zijn, no problem. Ik doel met name op de rap-bagger en vergelijkbare troep die met bakken naar me toekomt. Daarbij vergeleken is de muziek der middelmaat (Skyradio en consorten) nog pruimbaar (maar alleen in de auto als ik op het verkeer moet letten). De harde vormen van popmuziek (metal enz. enz.) vallen buiten mijn wereldje.

L.E. Raar | 25-06-21 | 11:07

Deugcircus in optima forma en zonder moreel kompas. Hypehoppers pur sang.

Steifnek | 25-06-21 | 10:43

De meeste talkshows zijn eenzijdige echokamers met een hoog deug gehalte, conditioneren van de 'meningen' zijn ook een vorm van manipulatie en propaganda.

Reebensteeltje | 25-06-21 | 10:42

Samenvatting talkshows:
- We hebben maar 1 uur (waarvan 45 minuten praattijd);
- We gaat het hebben over 20 onderwerpen
- We hebben 10 gasten die over 1 onderwerp praten
- 'Daar gaan we het zo uitgebreid over hebben', intussen nog steeds wachtend...;
- 'En nu ga ik je vertellen waarom dit of dat' '- ik moet je onderbreken, want we zijn door de tijd heen'
- Kijk hier de 'grappige filmpjes' van 3 dagen oud die iedereen al gezien heeft (publiek met stalen gezicht op achtergrond, niemand aan tafel lacht).
- 'Morgen weer, zelfde tijd, zelfde zender'.

En aan het eind van de rit ben je niks wijzer.

OMEGA-ThundeR | 25-06-21 | 10:41

‘Het is één groot meningencircus geworden’. Ik zou zeggen, kom eens reaguren bij GeenStijl. Daar weet ook iedereen het beter.

Sexopolis | 25-06-21 | 10:39 | 1

Als het je niet bevalt, dan pak je je Zwitsalkoffertje en dan donder je toch op?!

Balzakius | 25-06-21 | 11:06

Talkshows, reisprogramma's en Peter R de Vries, zie daar het hele repertoire van de NPO en de commerciëlen..

Conan de Rabarber | 25-06-21 | 10:38

Wat is eigenlijk het verschil tussen NPO en NOS? Zijn dat geen 2 schaduw-organisaties van elkaar? Dubbele kosten voor de belastingbetaler? Dubbele belangen? Hoe verhoudt Shula Rijckxman zich tot deze Gerard Timmer?
(ik had tot vanochtend nog nooit van hem gehoord? Onder welke steen komt hij vandaan gekropen?)

WalterSobchack | 25-06-21 | 10:38 | 2

De NOS is een omroep (voor nieuws) en de NPO de organisatie voor Nederlandse Publieke Omroep die dus de zenders managed waarop omroepen kunnen uitzenden. Di natuurlijk naast de commerciële.

Risingson | 25-06-21 | 10:42

@Risingson | 25-06-21 | 10:42: Oei, dat is natuurlijk wel een uitermate cruciaal en essentieel verschil. Mea culpa. Nu begrijp ik ook pas goed waarom Rijxman en Gerard Timmer zulke orbitant hoge salarissen verdienen. Hun relevantie voor het land kan en mag nooit en te nimmer onderschat worden.

WalterSobchack | 25-06-21 | 10:48

Hedendaagse talkshows moet je zien als het programmeren van het domme deel van de bevolking. Niet meer niet minder.

vluchtelingallergie | 25-06-21 | 10:35 | 2

En dat merk je dan weer aan de verkiezingsuitslagen waarbij het domme volk steevast weer stemt op degenen die het het slechtst met hen voor heeft.

2voor12 | 25-06-21 | 10:43

Leuk!

JvanDeventer | 25-06-21 | 10:34

Toktokshows met kippen zonder kop.

Mr_Natural | 25-06-21 | 10:34

DE oude voetbal gekken moeten toch ook geld plukken van onze media centen
Waar ze die ZG voetbal kenners van dan halen is mij een raadsel

gerrit5042 | 25-06-21 | 10:34

Ja, maar zonder al deze shows weet ik toch helemaal niet wat ik moet vinden?

johoost | 25-06-21 | 10:33 | 2

Jammer genoeg werkt het inderdaad voor veel Nederlanders zo.

WasHetMaarMakkelijk | 25-06-21 | 10:46

Die indruk krijg je wel van al dat gezever op TV....

L.E. Raar | 25-06-21 | 10:48

Nog nooit naar gekeken, NOOIT!

Twannie | 25-06-21 | 10:30 | 1

En hoe kom je dan aan je nick name?

Watching the Wheels | 25-06-21 | 10:32

Nou, zend dan de docu Wild Geraas maar uit. Oh, wacht.

Piet Karbiet | 25-06-21 | 10:27 | 1

Ik stel voor de hele dag het liedje van Monsieur Cannibale op een willekeurige zender uit te zenden met beelden van koningshuizen die in Afrika de boel leegroven uitbuitten en diezelfde tactieken over hun eigen bevolking uitstortten.. dat lijkt me mooie televee..

All_Anonymous | 25-06-21 | 10:30

Hersenverweking.

blikjegrolsch | 25-06-21 | 10:26

Vroeger waren er nog echte talkshows, zoals Karel van de Graaf, waar meningen te vuur en te zwaard verdedigd werden youtu.be/ZLUcYschmM4
Of de onvolprezen Willem Oltmans die de verwaande en zelfingenomen nicht Adriaan van Dis stevig de oren waste. youtu.be/2IkeaRXCGJQ

Arnold Layne | 25-06-21 | 10:24 | 1

Kan nu niet meer. Meningen zijn feiten en vv.

squadra | 25-06-21 | 10:32

Als ik 's ochtends aan de koffie zit, laat ik me wakker kletsen door de dames van WNL.

Verder kijk ik haast geen NLse talkshows. Af en toe wel. Tijdens het zappen. Alleen maar propangadistische linkse leugenpers.
NOS nieuws, ook al niet interessant.
Zelfs de NLse series zijn verzadigd van politieke invloed. Dat kijk ik ook niet meer.

Daarnaast, het dom-volk-gehalte is bij de talkshows en andere programma's tenenkrommend hoog. Dat vertelt mij dat de programmamakers op de NLse bevolking neerkijkt, ze dom vind, minderwaardig vind en denkt dat iedereen (behalve zijzelf natuurlijk) nóóit verder zijn gekomen dan een mavo of MBO diploma.
Dat, die minderwaardige kijk op 'het volk', is denk ik de enige verklaring voor het soort programma's dat de publieke omroep maakt, en daardoor inhoudelijk bepaald worden.
Een hoop programma's zijn ook beledigend en kwetsend voor mensen met een blanke huidskleur, voor hetero's, voor kritische mensen in het algemeen en voor mensen met een religieuze achtergrond. Ik heb mij regelmatig lopen irriteren aan anti-blank racistische opmerkingen van bijvoorbeeld Humberto Tan, Fidan Ekiz, Simone Weismans en Jurgen Raymann.
Gelukkig hoef ik niet te kijken.
Dus doe ik dat niet meer.
En zo is de publieke omroep steeds meer publiek aan het verliezen.

Het is net het CDA...

gaffelbaard | 25-06-21 | 10:23 | 6

@Piet Karbiet | 25-06-21 | 10:29:
Nee, Fidan is te kritisch (evenwichtig). Die is net van de buis afgekegeld.

Watching the Wheels | 25-06-21 | 10:29

@Watching the Wheels | 25-06-21 | 10:29:
Evenwichtig? Nee, ik vond van niet. Eenzijdig, dat wel.

gaffelbaard | 25-06-21 | 11:38

@gaffelbaard | 25-06-21 | 11:38:
Heb het niet elke avond gezien, maar zag haar een aantal keren kritisch over van alles en nog wat op een manier die ik niet gewend was bij de NPO. Volgens mij is dat ook de reden dat ze samen met Renze Klamer zo plotseling van de buis gehaald werd www.ad.nl/show/fidan-ekiz-en-renze-kl...

Watching the Wheels | 25-06-21 | 12:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Tokshows zijn domme mensen TV. Altijd dezelfde gasten en zelden interessante mensen die daadwerkelijk iets weten/kunnen. Elke avond meerdere tokshows is gewoon te veel voor een klein land als NL.

Af en toe luister ik naar de Jortcast; die heeft doorgaans wel goed geïnformeerde gasten.

Diederik_Ezel | 25-06-21 | 10:23 | 1

Het is domme mensen tv omdat dát is hoe arrogant en discriminerend de programmamakers over hun kijkerspubliek denken; in hun ogen is iedereen dommer dan zijzelf, in meerderheid blank en boomer. En die manier van denken zie je dus terug in de program m da's die ze maken. Ik kijk niet meer. Daarom.

gaffelbaard | 25-06-21 | 10:27

Maar Fidan is gecanceld. Kunnen ze die niet eens uitnodigen bij de snor, jammer dat Turkije is uitgeschakeld want dat was dan wel weer grappig geweest.

P-unit | 25-06-21 | 10:21 | 6

@gaffelbaard | 25-06-21 | 10:35: Dat is kaatsenballen en vrij eenvoudig te voorkomen, wanneer u zelf in ruime bochten richting doel beweegt. Wij hebben ze ook hier in de wijk. Maar lukt dat niet, dan gewoon terugkaatsen. Dan beginnen ze te stomen en woest te stampen met hun voeten. Dat is genoeg, waarna u weg kunt lopen en nooit meer last hebt van die opgefokte vrouwen met een islamitische mening. Probeer maar, want het werkt echt. Dat eerste stukje in de discussie is moeilijk, maar dat is oefenen.

LV-225 | 25-06-21 | 10:53

@Watching the Wheels | 25-06-21 | 11:00:
Oh?! U is voor nog méér interraciale ruzies?
Dan bent u de enige die ik ken, en dat aanmoedigt.
Ik denk niet dat wij het goed met elkaar zullen vinden. Van ons twee bent u de enige met een passie voor interraciale straatruzies.

gaffelbaard | 25-06-21 | 11:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat ik pas echt genant vind is dat Timmer beweert dat NPO liever de feiten weergeeft. Als er nu 1 club is die vooringenomen en gekleurde “feiten” doorgeeft is het zijn NPO wel. Voorbeelden? Alles wat zgn klimaat problemen te maken heeft wordt uiterst gekleurd doorgegeven en heeft werkelijk niets met feiten te maken.

marco52 | 25-06-21 | 10:20 | 1

Nog meer voorbeelden
- Israël- Palestina, geschiedenis en conflict.
- apartheid
- geschiedenis van NL
- slavernijgeschiedenis
- europa

gaffelbaard | 25-06-21 | 10:38

Kijkt iemand nog naar de NOS? Tis armoedig,selectief en onbetrouwbaar geworden.

Eddy67 | 25-06-21 | 10:19

Is de geboorte van die tienling in Zuid-Afrika op bij de nos in 1 van de shows besproken? Hebben ze vanavond weer nieuws daarover....

TheseDays00 | 25-06-21 | 10:19

Is wel een mooi onderwerp voor een talkshow.

All_yall | 25-06-21 | 10:19

Indachtig de grote filosoof Dirty Harry: suggereert die omroepmeneer nu dat niet alle meningen evenveel waarde hebben? Als ik als ongeïnteresseerde leek een tip mag geven: vervang al die praatprogramma's gewoon door reclameblokken.

Dat scheelt alleen al de wereld aan schijnheiligheid.

Hetkanverkeren | 25-06-21 | 10:18

Zeker op Radio1 hebben ze er een handje van om heel veel mensen uit te nodigen, die allemaal hetzelfde zeggen en het keihard met elkaar eens zijn. En als die mensen een andere schnabbel hebben, wordt er dom geouwehoerd over de TV of Radio van gisteren. Het is een grote vriendenkliek elke dag. Het enige radioprogramma dat zinnig is, is Argos. Maarja, die wil de NPO het liefst de nek omdraaien.

LV-225 | 25-06-21 | 10:18

Ik wil een TV die alleen maar sport uitzendt. De rest kan me werkelijk gestolen worden.

Balzakius | 25-06-21 | 10:18

En slechts één persoon van kleur. Diversiteitsbokaal gaat deze maand niet naar de NOS.

Von Rutch | 25-06-21 | 10:18

Competitie maken van 'mening van de week.' Alle meningen in een pot, door notaris laten trekken, 'en de winnaar is . . . ' Alle andere meningen zijn vanaf dan ongeldig. Wie drie keer op rij wint met zijn mening mag de bokaal houden. Als er twee dezelfde mening hebben, wordt door kopschoppen bepaald wie er meedoet in de trekking.

Aisie | 25-06-21 | 10:17 | 1

“Keek van de week”

All_Anonymous | 25-06-21 | 10:44

Het EK is een van de weinige momenten dat het hele volk nog naar de NPO kijkt. Dus dat wordt compleet uitgemolken.

van heinde en verre | 25-06-21 | 10:17 | 7

@squadra | 25-06-21 | 10:36: Derksen en Gijp zijn echt over de houdbaarheidsdatum heen. Zitten er alleen nog voor het geld (en laten dat geregeld merken ook).

WalterSobchack | 25-06-21 | 10:45

@WalterSobchack | 25-06-21 | 10:45:
Ja dus? Ze hebben een mening, en praten geen onzin.
Dat kunnen tegenwoordig heel weinig mensen meer op tv.
Eenheidsworst met overdreven deugmening is standaard. Dus zijn Gijp en Derksen een verademing. Voor poen of niet, ze overstijgen de rest met gemak!

tis_wat | 25-06-21 | 11:12

@tis_wat | 25-06-21 | 11:12: naar mijn mening praatten ze afgelopen jaar vooral onzin. Vóór die tijd overstegen ze inderdaad al die andere voetbalanalyse programma's. Those were the days. But it's over.

WalterSobchack | 25-06-21 | 11:32
▼ 4 antwoorden verborgen

De voor de hand liggende oplossing die over tijd is, een zender minder, scheelt een hoop talkshows. En aangezien jongeren toch geen NOS tv kijken als er geen voetbal is kan de andere zender gewoon een 40 plus programmering houden.

AlexanderVissers | 25-06-21 | 10:16

GeenStijl heeft toch ook het Stamcafé. Geen gelul, voetballen.

Sexopolis | 25-06-21 | 10:14

Een talkshow is een talkshow. Want talkshow betekent dat er getalked wordt. Laat de mensen lekker talken. En neem het vooral niet te serieus. Want het zijn maar talkshows.

Leptob | 25-06-21 | 10:13 | 2

Dat is het probleem. Je nodigt een Peter R. de Vries uit om te kletsen over bijv. corona, dat impliceert dat hij er verstand van heeft. En hij heeft het talent om volslagen onzin uit te spreken alsof hij het zelf gelooft.

Voordat je het weet wordt hij geloofd door sommige mensen.

Koning Willy | 25-06-21 | 10:20

@Koning Willy | 25-06-21 | 10:20: In alle geloofshuizen kun je dit fenomeen waarnemen.

squadra | 25-06-21 | 10:38

Als ik af en toe wel eens in NL ben en TV kijk is het de laatste 25 jaar niet verandert. Elke keer trek ik de conclusie dat ik geen Turk/Marokkaan of whatever ben die niet van z'n vaderland loskomt. Landgenoten hier vragen het wel eens en dan zijn ze verwondert waarom ik geen interesse heb. Alleen mopperen erover is ZO fijn!

PokeAWoke | 25-06-21 | 10:12

De Pierre omdat het moet

skoftig | 25-06-21 | 10:11

En dan zijn het ook nog eens voornamelijk meningen van maatschappelijk geslaagde, blanke, cis-gender mannen! Ik ben het met Timmer eens: dit kan echt niet zo doorgaan. En nu serieus: voor-, tussen- en nabeschouwingen moeten sowieso bij de wet worden verboden.

MickeyGouda | 25-06-21 | 10:11

En ook in coronatijden, met feitelijk reisverbod, in de tokshows met negen of tien gasten per avond. Allemaal ruim betaald, betaald vervoer en onkosten. En maar kwebbelen. Over zaken die niemand onder de knie heeft. En oh ja, tien minuten per onderwerp max. En de NOS heeft daar zelf patent op overigens.

dathoujetoch | 25-06-21 | 10:11 | 1

Die 10 minuten max lijkt wel de spreektijd over zeer belangrijke zaken in de tweede kamert.. echt wat een doodziek systeem.. en dan weten we nog niet eens alles wat er onder het water zich afspeelt. Bi-fuckin-zar allemaal.. en de domiciele schapen en larven die in de avond achter zo’n buis hun uitweg van het leven aanschouwen.. argHhhh..

All_Anonymous | 25-06-21 | 10:20

Talkshows, verschrikkelijk. Maar blijkbaar goedkoper dan een documentaire te maken (feiten!, interviews!, inzichten!) en dat gelul aan tafels zorgt veel sneller voor oPhEf! en dat willen de mediabaasjes want dan ben je 'relevant' en een 'opiniemaker'. ja ja

Risingson | 25-06-21 | 10:09

Getverdemme, al die geijkte linkse smoelwerken, bah, dat mensen zo eenvoudig te koop zijn en een migranten piramidespel verkopen aan de massa.
Hersenspoel tv aansluiting is al minstens 20 jaar eruit, laptop en streamen maar, bv strem.io

28 | 25-06-21 | 10:09

Budget bij de nos kan gehalveerd worden begrijp ik.
Ook weer geregeld.

van stampij | 25-06-21 | 10:09 | 1

Krijgen niet al die gasten 2500 per bezoek?
Dat alleen al is 25000 per avond bij de NPO

Nuchternederland | 25-06-21 | 10:32

Als we nou eerst eens Peter Ego de Vries naar Siberië verbannen...

FirstAnnual | 25-06-21 | 10:08 | 2

Nou zijn mening is anders wel belangrijk want hij is expert op elk gebied! Toch?

PokeAWoke | 25-06-21 | 10:09

Peter had lekker op de achtergrond crimes aan moeten pakken.. kon die lekker incognito te werk gaan dat incognito gaat hem niet meer worden voor hem, buklaaf.. mja wel elke keer duizenden euro’s toucheren als die weer met z’n moel
op de tell-a-veestapel komt..

All_Anonymous | 25-06-21 | 10:11

Even kijken, ga ik me opwinden over iets dat al dan niet op tv is? Mmmneee, niet vandaag.

JJMS | 25-06-21 | 10:07

Talkshows kijk ik echt nooit. Oninteressante figuren die hun mening over onderwerpen waar ze niet in gespecialiseerd zijn geven, dat is grappig in de kroeg. Niet op TV waardoor je zou denken dat het een autoriteit is die spreekt.

Koning Willy | 25-06-21 | 10:06

Het moet niet gekker worden, hahaha. Maar hij heeft gelijk: mensen op tv met meningen, daar kunnen we inderdaad wel wat minder van gebruiken. Ik kijk uit naar de saneringsronde bij de NOS.

Do-na-zi | 25-06-21 | 10:06

En dan zit er een zwarte bij, is het op de radio.

Super Vaagstra | 25-06-21 | 10:06 | 1

Mijn radio is zwart

McFreek | 25-06-21 | 10:17

Talkshows, kijk en luister ik al jaren niet meer naar...

Wat een rust.

Wijze uit het Oosten | 25-06-21 | 10:06 | 1

Daarom: Blue Tiger (met Huig Plug), Café Weltschmerz of Blckbx.tv
Trouwens: de schapen dienen een regenboogvlag mee te nemen naar Boedapest. En dan maandag in de Schilderswijk ? Of moeten we dat angstvallig stil houden ?

Kamervraag | 25-06-21 | 11:00

Weer iets met spijker en kop en zo en verder wat @quib zegt. Je hebt toch helemaal geen zin tussen al die narigheid tussen de reclameblokken.

ikbedoelmaar | 25-06-21 | 10:05

Gerard Timmer heeft ook nog een mening. Het kan niet op.

Normpje | 25-06-21 | 10:05 | 4

@All_Anonymous | 25-06-21 | 10:12: Echt Nipkowschijf waardig!
(En wint u een andere prijs zoals de Pim Fortuyn-prijs dan wordt u ausradiert!)

Aristotalloss | 25-06-21 | 10:16
▼ 1 antwoord verborgen

Al die pratende hoofden, kijken daar echt mensen naar? Uren en uren middelmatig gezever.

de visser | 25-06-21 | 10:04 | 4

En politieke meningen van zogenaamde bn-ers (proest alleen dat woord al..) kunnen ze in een plek steken waar de zon niet schijnt.. echt een hoop acteurs die ik echt wel goed vond zijn voor mij al zolang echt afgedaan.. echt afgedaan.. de wereld is artificieel geworden, mensen lopen rond als robots zonder eigen mening maar klankkasten lekker de ergste ratten van de wereld na.. de media.. gekleurde wereldvormgeving zonder het echte verhaal achter zaken..

All_Anonymous | 25-06-21 | 10:08

Waarom zogenaamde BN-ers meepraten over, zeg, de politieke situatie in Syrie, heeft mij al jaren verbaasd
de 'experts' blaten elkaar al na, copieren wat ze in ordinaire krantenartikelen hebben gelezen etc
Dus er komt nauwelijks iets nieuws ter tafel, het is slechts ergernis-tv wat mij bestreft
voor een beetje feiten moet je doorgaans ook al jaren niet op de vaderlandsche tv zijn
dus dan rest het buitenland
Waar in Mofrika vrijwel alle omroepers en experts SPD lid of ermee getrouwd
of de BBC, ooit een onafhankelijk baken in de woest zee van subjectiviteit, waar men nu al wat jaren ook mee-deugt met de policor-stroming en slechts de natuur- en tuinierprogrammas nog neutraal blaadjes aanharken

Tobi | 25-06-21 | 10:48
▼ 1 antwoord verborgen

Ik kijk misschien al zo'n 12 jaar geen TV. Ik heb nooit het idee gehad dat ik iets gemist heb als ik de verhalen zo hoor.

Quib | 25-06-21 | 10:01 | 7

@MickeyGouda | 25-06-21 | 10:30: bij de talkshows moet je tegenwoordig al een vooringestudeerde praat hebben die door anderen na is gekeken of jou “mening” wel kan.. lekker spontaan allemaal.

All_Anonymous | 25-06-21 | 10:37

Ik sinds 2001/2002 al, sinds Fortuyn met zijn opmars bezig was schrok ik (qua politieke mening) wakker, hoe zij Pim behandelden, dat etterwijf van een Sjouk v Schellenburg (of hoe dat viswijf ook mag heten) met haar linkse gezuig en waarop Pim de historische woorden sprak : ''Ga naar huis, ga koken mens"...daar wordt zij nu 19 jaar later nog steeds op aangesproken en dat doet mij goed....je zal dit soort NOS types nooit horen vertellen dat zij fout zaten door Pim te achtervolgen en hem te betichten van extreem rechtse standpunten.

Zag je deze week wel met die vreselijke Kaag, hoe die Wilders aanpakte, zelfde linkse denkbeelden als Scherrenurg/NOS/NPO enz enz.
NL is ziek, heel ziek en daarom kijk ik al 20 jaar geen linkse TV meer...rechtse TV zenders zijn er niet meer zoals 40 jaar geleden de AVRO nog was met Mr. GBJ Hiltermann of Karel v.d. Graaf....welke laatste eind 2001 nog Wim Kok live op TV terecht wees toen hij iets nadeligs over Fortuyn zei en v.d. Graaf het voor Pim op nam, zoiets vergeet ik niet meer.

Keyboardspeler | 25-06-21 | 11:26

@Keyboardspeler | 25-06-21 | 11:26: Voor mij ging de TV definitief uit toen de VARA het toeliet dat Marcel van Dam tegen Fortuyn zei: "U ben teen bijzonder minderwaardig mens." Dát was de trigger om Fortuyn kort daarna te vermoorden. Die smeerlap heeft bloed aan zijn handen maar nooit heeft de VARA zich daarvoor verontschuldigd. Tuurlijk niet, wat moest gebeuren, gebeurde.
Daarna heb ik alleen maar bagger gezien: zogenaamd nieuws dat werd geregisseerd zoals ook Rutte en zijn "tranen". Flikker toch op gek, Hongarije voert helemaal geen anti-homowet in maar beperkt indoctrinatie van kinderen en dat is maar goed ook. Maar de NOS doet vrolijk eraan mee en verzuimt uit te leggen waar die wet werkelijk over gaat.
Enfin, de TV is al lang failliet en wat we hier zien zijn de laatste stuiptrekkingen.

Bakkeleures | 25-06-21 | 11:53
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com