Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CPB: 'Vrouwtjes zitten thuis door gendernormen'

Het is de schuld van de gendernormen!

Het CPB heeft uitgezocht hoe het toch komt dat sommige moeders in Nederland zich het leplazarus buffelen voor de economie, terwijl anderen thuis op de kinderen passen en daarmee de BV Nederland naar de barrebiesjes helpen. Het antwoord: sociale normen zijn belangrijker dan de beschikbaarheid van kinderopvang. Je kunt je afvragen wat een discussie over beleid nou opschiet met een constatering dat de verschillen tussen ouders in Nederland (dus niet: tussen Nederland en andere landen) door iets vaags als 'normen' kunnen worden verklaard. Voor je het weet huurt een of andere high potential D66 beleidsmuppet van een jong & ambitieus consultancy bureau dat in een duale taskforce dit probleem eens even lekker bij de horens gaat vatten TNO in om een systeempje voor gendernormpunten te bedenken. Ieder huishouden krijgt 52 gendernormpunten, behalve LGBQTI-huishoudens, die krijgen 1000 gendernormpunten en huishoudens die mee hebben geschreven aan het CDA-programma krijgen 9 miljoen gendernormpunten. Papa die zondagavond met bord op schoot Studio Sport kijkt? Kost 10 gendernormpunten. Mama die kleren uitzoekt voor de kindertjes? Even 5 gendernormpunten afrekenen aub. De woorden 'papa' en 'mama' gebruikten kost trouwens ook 3 gendernormpunten. Op vakantie gaan naar Hongarije kost 14 gendernormpunten, behalve als je een enorme regenboog op je auto schildert dan krijg je er juist 7 gendernormpunten bij. Ook iedereen die reclames bedenkt voor supermarkten met suffe vaders en hardwerkende moeders krijgt 10 bonusgendernormpunten, naar keuze te besteden aan gereedschap en/of bier, dat niet meer in de aanbieding is. Zo komen we er wel mensen. Heel Nederland gendernormneutraal!

Reaguursels

Inloggen

*biologieboek verbanden doet*

Panos88 | 24-06-21 | 18:54

Zijn er ook genderpornopunten?

Genderpornopluspunten?

Wie heeft het antwoord?

Stil_Haben | 24-06-21 | 17:27 | 1

De eerste zijn er wel tweede bestaan niet. Bedankt en tot ziens.

Roorda van Eyssinga | 24-06-21 | 18:58

Dit gendergedoe is niets anders dan een platform voor geestelijk gestoorde luie linkse nikskunners. Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik.

Gladiator Fap | 24-06-21 | 17:08

Het is de schuld van de biologie, waarom zijn we niet allemaal geëvolueerd tot dezelfde neutrale wezentjes, mijn God wat zou het leven dan mooi zijn.

Drs. Paco P. | 24-06-21 | 17:01

tjonge, de absurde volkomen irrealistische domheid van de conclusie van dit soort onderzoeken toont zichzelf hier weer eens mee aan, moet nu 95% van de vrouwen zich nu weer kapot gaan schamen dat ze parttime werken, kinderen hebben gekregen, graag het huishouden doen en wat dies meer zei? De UvA en dergelijk genoten onderwijs hebbenden maar vooral degenen die ze dergelijke vooringenomen onzin als iedereen is gelijk en moet gelijk zijn heeft wijsgemaakt begrijpt helemaal niks van hoe dewereld ook maar enigszins draait, mannen en vrouwen zijn nu eenmaal niet gelijk aan elkaar fysiek, mentaal, genetisch enzovoorts, de paar procent vrouwen die graag fulltime willen werken, geen kinderen willen, geen emotionele mentale basis ervaren om kinderen te willen, op te voeden, te kunnen genieten van het huishouden doen om maar eens wat te noemen, hebben volop kansen om zich helemaal uit te leven, in ons land staan die keuzes volkomen vrij, dus hou eensch oppp met beweren dat men geremd wordt in hun ontwikkeling en geen gelijke kansen heeft, wat een onzin. Geldt trouwens ook voor moschlims, anderskleurenden en derdegeslachtiërs.

GuruOuwehuru | 24-06-21 | 15:46
-weggejorist-
Groen | 24-06-21 | 14:48

Oke, mijn vrouw werkt niet, ze is gestopt toen ze zwanger werd van de eerste. Geen verlof, we hebben nooit toeslagen oid gehad.
Hoeveel punten?

rifraf | 24-06-21 | 14:22

Hier een vent met ballen, houd van tools, tevens hou ik van motorraces EN van Max, Grrrr
En ik kook ook, hoeveel genderpunten heb ik nu?

ptrck | 24-06-21 | 14:04

Staat Mona weer gebakken lucht te bakken? Geen wonder dat ze zo mager is.

ArthurS | 24-06-21 | 13:54 | 1

Ze kijkt of dat het net op de aanrecht gebeurd is.

Therapietje | 24-06-21 | 15:15

De moeders van antilliaanse en surinaamse staan er vaker alleen voor, zonder de partner, veel vaker dan turkse of marokkaanse moeders. En waarom??

Ko Ranzig | 24-06-21 | 13:25

citaat: terwijl anderen thuis op de kinderen passen en daarmee de BV Nederland naar de barrebiesjes helpen." Typisch kortzichtige uitspraak van iemand die geen kinderen heeft. Diegene die thuis werkt om het systeem draaiende houden werkt over het algemeen harder want 24 uur! dan de uitwerkende persoon. Daar komt men wel achter wanneer de personen in kwestie het omdraaien. De thuiswerker verzorgt iedereen en is nooit klaar. Overigens zijn er talloze combinaties mogelijk waarbij iedere ouder zijn taak doet om het allemaal een beetje gezellig en betaalbaar te houden. Vaste rolpatronen zijn er met die instelling en levensstijl niet meer. Zo deden wij het 40 jaar geleden al. Eigen bedrijf en extra opdrachten met fluctuerende inkomsten plus een vast inkomen erbij. De zorg voor de kinderen verdelen. Niets moeilijks aan en iedereen komt aan zijn trekken.

dijkbewaker | 24-06-21 | 13:04 | 3

Dat dus. Zo doen wij het nu.

ratelaar | 24-06-21 | 13:08

@dijkbewaker. Het is niet zo dat bij 2 werkende ouders de kabouters het huis opruimen hoor. Of denk je dat die gewoon kunnen gaan zitten als ze thuis komen?

Mallenmoe | 24-06-21 | 13:21

@Mallenmoe | 24-06-21 | 13:21: En dat slaat ergens op??
In een relatie met of zonder kinderen maakt niet uit zijn al snel de taken verdeeld. Toevallig heb ik geen aversie tegen opruimen, stofzuigen en de rest, daarom doe ik dat al zo'n 45 jaar. Ook zoek ik vaak de kleren uit, en kleed ik de kamer met meubels en alle spullen daarin omdat kleur en vormgeving mij gemakkelijk afgaan. Snel en efficiënt. Geen enkele moeite om de goede kleding uit de schappen te trekken voor mijn vrouw of kinderen toen ze nog klein waren. Ik knip en knipte de haren en doe bijna alle creatieve dingen en bracht steevast de kinderen naar bed incl tanden poetsen. Omdat het snel gaat met een lach en een liedje en ik het leuk vind. Zo nu en dan ontwierp ik kleding die mijn vrouw dan zeer vakkundig in elkaar zet. Mijn vrouw daarentegen is weer veel handiger met de computer behalve het creatief gebruik. Maar we kennen elkaars kwaliteiten en dat past uitstekend. Ik zorg voor de wijn en mijn vrouw drinkt het op. Met een goed werkend team is het leven zoveel makkelijker. Typische vrouw-man stereotypen zijn zo oubollig. Bestaan die heden ten dage nog? Alleen bij oer conservatieve gezinnen wellicht.

dijkbewaker | 24-06-21 | 14:47

Tjonge, wat een mooi blank gezinnetje op de foto bij het artikel van het CPB!

Tegenwoordig zijn het in de reclame steevast gezinnetjes van een blanke vrouw die met een (licht getinte) neger samen is; getinte kinderen met kroeshaar. Of van een blanke man die met een exotisch typje.

Een volledig blank gezin zie je bijna niet meer. Zelfs in de Jumbo reclame is er recent een halfbloedje bijgekomen

24qv | 24-06-21 | 12:57

Méér méér méér 18 jarige kinderen importeren .

Ikbenhet6 | 24-06-21 | 12:55

De psychose is best heftig bij de deugenden.

De evident zichtbare verschillen tussen man en vrouw ziet men niet meer in die kringen. Ook vindt men geen logische verklaring voor het feit dat de moeder die het kind 9 maanden in zich heeft gedragen, tijdens waar allerlei hormoonwisselingen plaats vonden, na de bevalling liever thuis is bij het kind om het (op) te voeden.
Dat is raar, want tegenwoordig heeft de wetenschap een oplossing voor alles. Zo is nutrilon al decennia bezig met babyvoeding, zijn er melkapparaten voor vrouwen -mocht je de wetenschap niet vertrouwen en liever je eigen geproduceerde melk willen gebruiken -en kunnen vrouwen hun kroost na baren overdragen aan het KDV. Kortom vrouwen! Ga es werken! Het is 2021, we leven niet in de 19de eeuw meer.

Kortom, wordt wakker en ruik de rozen. Het is allemaal te verklaren adhv ‘gendernormen’.

ratelaar | 24-06-21 | 12:55

Die suffe vaders en hardwerkende moeders in de reclames komen uit een droomwereld waarin de partners toch vooral niet dezelfde kleur en/of gender mogen hebben en alle schattige kindjes zijn lekker bruin zijn. Droom lekker door.

eh.dinges | 24-06-21 | 12:54

Nou ik trek gezellig m’n schort aan voor een zelfgebakken cake. Robo stofzuiger draait de laatste kamer schoon. Straks mijn kind ophalen en lekker koken. De shit begon bij het feminisme en wij doen daar niet aan mee. Zelf koken, zelf schoonmaken, zelf mijn kind opvoeden en alleen de man harkt het inkomen hier naar binnen. Noem het ouderwets maar hier nooit stress. Heerlijk! Fijne dag allemaal!

BrulSpin | 24-06-21 | 12:48

Ik snap gewoon niet dat al die linkse blaaters maar niet willen zien dat heel erg veel vrouwen gewoon gelukkiger zouden zijn als ze zich niet meer dag in dag uit druk hoeften te maken over carriere, kinderopvang, oppas, werk, etc en gewoon bezig konden zijn met huisvrouw zijn. Beter voor de opvoeding van de kinderen ook als tenminste één van de 2 ouders gewoon altijd thuis is voor aandacht, boterhammetje, avondeten etc. En daarnaast ook gewoon belangrijk om te realiseren dat het huishouden doen ook gewoon een belangrijke taak is (net zo belangrijk als de kostwinning) dus als we het over eerlijk verdelen van taken hebben is het ook gewoon eerlijk als één van de partners het huishouden doet en de ander een inkomen thuisbrengt. Maar dan ben ik een vrouwenhater als ik dat zeg ofzo. Is toch ook een beetje vreemd dat ongeveer alles 2 keer zo duur is geworden sinds vrouwen allemaal moesten gaan werken en we dus bijna 2 keer zoveel potentiële "werknemers" hebben.

Gregovic | 24-06-21 | 12:40 | 1

Nee hoor je bent zeker geen vrouwenhater. Ook ik heb een carrière gehad en was succesvol als ondernemer. Nu gewoon moeder, echtgenote en doe het huishouden. Ik ben alleen maar blij dat mijn man voldoende verdiend zodat ik zelf ons kind kan opvoeden en ons huishouden draaiend kan houden. Heb het allemaal al meegemaakt: 80 uur per week werken, borstvoeding geven terwijl ik rapporten zat te tikken. De interieurverzorgsters die altijd half werk deden, voorschotten wilden omdat de hond ziek was, de cavia geopereerd moest en alleen maar gezeur. Het zuigt energie en 3x op vakantie per jaar is niet onze ambitie dus nu één inkomen. Mijn man functioneert ook beter in zijn werk als hij thuis niks hoeft te doen dus win-win. Snap niet dat de wereld zo moeilijk moet doen. Uiteindelijk is iedereen een grote verliezer met die gendergelijkheid.

BrulSpin | 24-06-21 | 13:47

Ik vind dat je als individu altijd je eigen broek meot kunnen ophouden. Daar hoort werk ook bij. Dat je tijdelijk minder werkt snap ik goed. Maar doe dat dan wel samen. En als dan straks je vent weg gaat, hoef je niet in een of andere kloteflat te wonen met een uitkering.

TheManiac | 24-06-21 | 12:40

Ik herinner mij nog de campagneleider van het CDA, enkele decennia geleden: “het gezin is de hoeksteen van de maatschappij”. En nu is die maatschappij volledig van god losgezongen.

Leffe Blonde | 24-06-21 | 12:33 | 4

Ik begreep de foto van Mona Keijzer hierboven ook al niet.

Red shirt | 24-06-21 | 12:36

@du Roi Soleil | 24-06-21 | 12:35:

Dat is waarschijnlijk ook de bedoeling.

HoogToontje | 24-06-21 | 12:37

Hoeveel hoek- en andere stenen heeft een gebouw nodig?

Groenstrook | 24-06-21 | 13:55
▼ 1 antwoord verborgen

Had gisteren nog een meningsverschil met een moeder.
Die was een groot voorstander van het basisinkomen (gratis inkomen voor iedereen!), want dan kon ze ook leuke dingen doen met de kinderen.

Sodemieter op, denk ik dan. Bedenk dat ff voor je aan kinderen begint.

Papa Jones | 24-06-21 | 12:26 | 3

Ja, maar ze zien het als een recht.

van Oeffelen | 24-06-21 | 12:33

Een balletje trappen met je kind in het park kost vooralsnog niets. Daar is ze waarschijnlijk te lui voor.

letopuwzaak | 24-06-21 | 12:34

Mannen zijn gemiddeld genomen veel competitiever, zijn bereid meer of gevaarlijker werk te doen en hebben een grotere interesse in dingen of objecten(al dan niet abstract) . Vrouwen daarentegen zijn gemiddeld veel coöperatiever, risicomijdender, werken vaak minder(ook voordat ze kinderen hebben!) en hebben een interesse in mensen.

Dat is de reden waarom er vooral mannen gevaarlijk / zwaar werk doen, deels omdat ze er fysiek beter gebouwd voor zijn, deels omdat ze de risico's durven te nemen voor groter inkomen. Dat is tevens te reden dat mannen gemiddeld meer voorkomen in beta-studies en vrouwen meer in gamma-studies.

Laat nu juist technische, gevaarlijke of zware beroepen meer gewaardeerd worden, en je komt tot een conclusie dat mannen gemiddeld meer verdienen. Niet alleen omdat ze meer risico lopen op letsel, maar ook omdat ze meer werken: loonsverhoging is niks anders dan betaald worden voor ervaring. Meer werken = meer ervaring = sneller loon stijging. Ook is het makkelijker 'hogerop' te komen als je fulltime werkt.

Het is dan niet raar dat de minst verdienende partner minder gaat werken als er voor de kinderen gezorgd moet worden, want dat is simpelweg de kleinste hap uit het gezamenlijke inkomen... en dat zijn vaak de vrouwen.

Wat het CPB 'Traditionele rolverdeling' noemt, zijn eigenlijk gewoon verschillen tussen gender die biologisch gedreven zijn.

ReyNemaattori | 24-06-21 | 12:25 | 5

Het zou niet om inkomen alléén moeten gaan. Een vrouw die als enige (gedeeltelijk) stopt met werken is niet leuk hoor, slecht voor haar zelfbeeld, zelfstandigheid, gelijkwaardigheid en uiteindelijk je relatie.

Papa Jones | 24-06-21 | 12:38

@Papa Jones | 24-06-21 | 12:38: Maak jij dat uit?

MoonBeebe | 24-06-21 | 12:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb binnen de kortste keren 100.000 punten, maar dan wel in het rood.

keistad | 24-06-21 | 12:23

Ze kunnen beter een schematische taart tekenen, met daarop alle bezigheden.
Als mama werkt zal er iemand bij de baby moeten zijn, bijvoorbeeld een papa of uitbesteden. En als mama werkt kan de WMO niet verwachten dat je 100% mantelzorger wordt voor iemand in je familie. Dan moet je zorg betaald kunnen uitbesteden. Vaak moet men met twee personen werken om een (relatief goedkoop) huis te kunnen bekostigen, dus allebei werken. Dat betekent.. etcetera.
Taarten maken het leven overzichtelijk. Werkt veel beter dan genderpunten, het maakt niet zoveel uit wie wat doet.

letopuwzaak | 24-06-21 | 12:18

Grappig... Mijn vrouw heeft me net gisteravond verteld dat ze wel klaar was met die tyfuscultuur tussen vrouwen op haar werkvloer en wil stoppen met werken. Of ik de komende decennia maar even met mijn baas ga regelen dat ik meer ga verdienen en/of meer werken.

Dima Beeline | 24-06-21 | 12:18 | 5

Scheelt weer in kosten van de hulp, toch?

MoonBeebe | 24-06-21 | 12:36

@keistad | 24-06-21 | 12:25: Ik heb jouw vrouw zojuist doorgeven de rekeningen in te dienen van de huishoudelijke taken, massage en neuckdiensten, het aanhoren van je oeverloos gezeik, etc

MoonBeebe | 24-06-21 | 12:38
▼ 2 antwoorden verborgen

De LinkedIn maatschappij in Nederland

Sfeerbeheer | 24-06-21 | 12:12

Ik vind het prima dat vrouwen werken, zolang het maar niet ten koste gaat van de seks.

Mr_Natural | 24-06-21 | 12:11 | 4

Van Oefs vrouw heeft nooit hoeven werken.

van Oeffelen | 24-06-21 | 12:28

@van Oeffelen | 24-06-21 | 12:28: Nou, prima toch?Waarom zou ze als jij er content mee bent.

MoonBeebe | 24-06-21 | 12:34
▼ 1 antwoord verborgen

De CBS publicatie heet in het Engels "The child penalty and its determinants". Nu ben ik geen kenner van titels van onderzoeken, maar dit is gewoon effectbejag. En in het Engels een stuk heftiger dan in het Nederlands.

Dit is duidelijk geschreven door poppekastmuppets die internationaal in de kijker willen komen c.q. in een internationale woke-cultuur zitten waar ze uit ideologie dit soort scheiss als vak uitdragen.

Schwanzeleber | 24-06-21 | 12:10

Je hóeft toch geen vrouw te zijn?

Mr_Natural | 24-06-21 | 12:09

Nadat m’n vrouw 2 kinderen ik de wereld heeft gezet is zij steeds meer gaan verdienen en ik minder gaan werken.
Ze is dan ook nooit te beroerd geweest door te leren en zichzelf verder te ontplooien.
Met de juiste mentaliteit kom je er wel.
Als ik hoor met welke verhalen m’n liefje thuiskomt over de generatie 30-ers, dan weet ik waar het probleem ligt.
Wat-een-JanKerTs-zijn-dat.

Ruimedenker | 24-06-21 | 12:09 | 1

Dat is dan toch mooi geregeld.

letopuwzaak | 24-06-21 | 12:37

Vrouwen moeten gaan werken zodat er meer belasting binnen komt.

funkyd | 24-06-21 | 12:05 | 4

@Mr_Natural | 24-06-21 | 12:07:
Ik zal mij altijd blijven inzetten voor emancipatie.
M’n vrouw zet zelfs de kliko’s buiten.
Ze mag ook het vlees snijden, maar ik krijg het grootste stuk.

Ruimedenker | 24-06-21 | 12:11

Ze maken de huizen onbetaalbaar zodat papa en mama beide wel moeten werken. Wat er later van die kinderen terecht komt interesseert ze in Den Haag geen ene moer.

roevka | 24-06-21 | 12:14

@roevka | 24-06-21 | 12:14: Dat interesseert ze wel. Ze willen namelijk de familiestructuur opbreken zodat kinderen van af zo jong mogelijk worden blootgesteld aan whatever de overheid op dat moment vind zodat ze later gedweë, gehoorzame, productieve burgers worden.

ReyNemaattori | 24-06-21 | 12:28
▼ 1 antwoord verborgen

De jonkies nemen datgene wat ze op de UvA hebben geleerd mee in het echte leven. Als dit is wat je geleerd hebt kun je ook niet zo veel anders.

P.s. vrouwen krijgen van niets anders zo snel een droge gleuf als van een huisvader.

Schwanzeleber | 24-06-21 | 12:05

Vrouwen lappen de ramen.
Glazenwassers zijn mannen.

Leptob | 24-06-21 | 12:05 | 2

Vrouwen koken voer.
Topkoks zijn mannen (in 99 van de honderd gevallen iig).

Grijskijkert | 24-06-21 | 12:08

Waarom hebben vrouwen geen eigen politieke partij? De Partij voor de Gleufdieren zou een mooie naam zijn.

Mr_Natural | 24-06-21 | 12:04 | 1

Prima, en dan alleen 'onder-de-gordel' dieren als leden.

pa_niek | 24-06-21 | 12:05

Wat ik nog steeds niet snap: waar komt dat hele gender gezeik & gezanik inenen vandaan? Zijn er ineens heul veel treurige mensjes die te weinig doen met hun leven ? Een nogal leeg bestaan en teveel tijd zonder nuttige dagbesteding. Mentaal gemankeerde narcisten met een onbedwingbare zucht naar voortdurende aandacht ? Ga verdomme eens wat nuttigs doen (voor een ander, voor en/of met jezelluf) en tief op met je woke dwangdrammerij. In een beetje moderne relatie worden de rollen tegenwoordig truwens automagisch verdeeld. Zij slaat elke spijker krom en hij kan niet strijken dus dat wordt praktisch opgelost. De 1e die thuiskomt begint met voer koken bijvoorbeeld ("sorry liefje, was druk op de weg/stond in de file"). Pa geeft de fles, moeder hangt een tepel in het bekkie. Hij rijdt op de voertuignavigatie, zij vraagt elke voorbijganger (voor de zoveelste keer) naar de weg. Zij klokt witte wijn naar binnen, hij is aan het barbeknoeien.

Dit alles behoeft dus geen deugdwingelandij, dit regelen demense doorgaans allemaal lekker fijn zelf. Optiefen dus met je genderneutrale gewauwel.

Grijskijkert | 24-06-21 | 12:04 | 2

Geleerd op de UvA, stroomt nu door naar functies in de overheid en bedrijven.

Schwanzeleber | 24-06-21 | 12:06

Grijskijkert | 24-06-21 | 12:04 - De wereld zoals Soros het wil. Zoveel mogelijk de boel aan gort trappen, onderste boven gooien en voor onzekerheid zorgen. In troebele wateren is het goed vissen.

viejohuevon | 24-06-21 | 12:21

Wat is dít nu weer voor een bevooroordeeld, éénzijdig en niet-inclusief onderzoek?
Altijd weer die aandacht voor de moeders.
Gezinnen met twee vaders hebben het óók niet makkelijk, maar dáár hoor je ze niet over!

Kapitein Sjaak Mus | 24-06-21 | 12:03 | 1

Tja, als niet helemaal duidelijk is wie "het vrouwtje" is in die entourage, dan kan dat best wel lastig zijn.

Grijskijkert | 24-06-21 | 12:06

Maar als mensen nu het liefste in hun eigen man-vrouw rol leven, waarom moet de staat met geweld dat dan gaan veranderen? Is de staat er om de bevolking te dienen, of is de bevolking er om de staat te pleasen met het naspelen van progressieve rolpatronen?

du Roi Soleil | 24-06-21 | 12:00 | 1

Dat soort diversiteit moeten we niet willen.
Stel je voor.. het individu dat zelf nadenkt en beslist hoe het leven te leven.
Schapen lopen altijd samen 1 kant op.

Ben Adam | 24-06-21 | 12:06

"De inkomensdaling voor moeders hangt vooral samen met de daling in het aantal gewerkte uren per week." Nee joh, serieus? Dus als je minder gaat werken dan ga je minder verdienen? Ga toch weg zeg.
Zij moet wel gedwongen zijn door het Patriarchaat. Waarschijnlijk een systeem ontwikkelt door blanken. Kan niet missen.

roevka | 24-06-21 | 11:59

Thans heb ik jaren furore gemaakt als huisvader, mijn vrouwen werkten. De kunst is je oudste kinderen vroeg verantwoordelijk maken voor de jongsten, dat neemt veel arbeid uit handen.

Van Urk | 24-06-21 | 11:58 | 7

Voormalig eiland hè? De beschaving doet daar vaak (hortend & stotend) pas 50 jaar later haar intrede. En vaak gaat dat allesbehalve van harte.

Grijskijkert | 24-06-21 | 12:11

@Ben Adam | 24-06-21 | 12:08: Er wordt niet zoveel vis gevangen, het is momenteel zuinig. Dus eerder van dek af.

Van Urk | 24-06-21 | 12:15

@Grijskijkert | 24-06-21 | 12:11: 'Beschaving'. Zoals waar dit topic om gaat? Waar de helft van de topics deze week om ging? Regenboogvlaggen? Het gros der reaguurders smacht naar de beschaving zoals we die op Urk kennen.

Van Urk | 24-06-21 | 12:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik dacht dat vrouwen niet meer bestonden maar geworden zijn tot "barende mensen"?

WellusNietus | 24-06-21 | 11:58

Vrouwtjes???

Ho, stop even CPB!
Wilt u niet zo generaliseren, over-een-kam-scheren en mij discrimineren?

Wie die 'vrouwtjes' zijn, wordt door afkomst, cultuur en/of religie bepaald. Onderzoek dat nou eens een keer!

Ik hou er niet van om gelijk getrokken te worden met bijvoorbeeld een hoofddoekmevrouw die niet mag werken van haar geloof, een zwarte kousenmadam die zegt dat volgens de Here God de plaats van de vrouw thuis en de kinderen is, of een verwend rijkeluistype die is opgevoed met het idee dat werken beneden-haar-stand is.
Dus, niet meer generaliseren en gewoon weer alles naar soort en achtergrond benoemen. Dat is wel zo duidelijk. En minder discriminerend.

gaffelbaard | 24-06-21 | 11:57 | 1

'vrouwtje'. Die vraag wordt mij ook nog wel eens gesteld en dan vraag ik altijd wat ze daar dan precies mee bedoelen en laat ze vervolgens even lekker erin vastlopen. En dan vraag ik met een valse grijns diegene dat hij/zij dus eigenlijk weten wil wie er nu wie neuqt.

plamoen | 24-06-21 | 14:10

Genderwappies. Echt letterlijk iedereen is knettergek geworden.

omanders | 24-06-21 | 11:55 | 1

Gek is het nieuwe normaal.

Mr_Natural | 24-06-21 | 11:56

Voor de jonge vaders: the Proof of the pudding is in the eating. Meld je partner dat jij bijvoorbeeld twee of drie dagen wilt werken en of je partner na het verlof weer full time wil werken, om de hypotheek te betalen.

Kapsasa | 24-06-21 | 11:51

Dus? Mijn (inmiddels jong volwassen) kinderen hebben nooit in de kinderopvang gezeten. En kijk eens wat er van ze geworden is!
De ene is succesvol consultant voor een hip marketingbureautje, eet veganistisch lesbisch maar wil toch man worden en is lid van D66, de ander is verslaafd aan porno en GHB, de jongste hopt van shit baan naar shitbaan (iets met dozen vullen bij Bol.com momenteel) maar speelt vooral games.
Kijk, zo kan het dus ook!

Jan Lange3373 | 24-06-21 | 11:49 | 3

En wat doet u dan zoal tegenwoordig dan?

Kapsasa | 24-06-21 | 11:52

Dat vegetarisch lesbisch eten intrigeert mij.

All_yall | 24-06-21 | 11:59

Ze likt aan een poes maar eet hem niet op.

austinhealey | 24-06-21 | 12:20

Een Regenboogpaspoort. Dat is de oplossing!

Piet Karbiet | 24-06-21 | 11:49

Het komt allemaal door de hormonen, daar moeten we snel eens vanaf.

Mr_Natural | 24-06-21 | 11:49

Een mooie poging om het laatste stukje gemeenschap, het gezin, te vermorzelen en ieder mens zien als een puur individualistisch leven die uitsluitend hoeft te kijken hoe hij/zij tot zelfontplooiing komt. Hoe fijn vindt een kind dat zijn ouders vaak thuis zijn. Hoe bijzonder is het om uit je schoot nieuw leven te zien. Waarom zou dat je zelfontplooiing in de weg staan, waarom zou dat schadelijk zijn voor de bv Nederland. Ik wens zowel mannen als vrouwen veel tijd toe met hun kinderen en vrouwen nog iets meer om het fysiek kinderen krijgen echt iets meer is dan een baby uitpoepen en weer aan het werk. En uiteraard is dat geen wet van meden en Perzen.

Kapsasa | 24-06-21 | 11:49 | 6

Maak je niet ongerust, Kapsasa. De zelfontplooiende individuen krijgen erg weinig kinderen: Dit probleem lost zichzelf op Darwinistische wijze wel op.

omanders | 24-06-21 | 11:58

En zelfontplooiing leidt in de meeste gevallen tot domweg consumentisme. Werken en verbruiken, produceren en consumeren.

Van Urk | 24-06-21 | 12:02

In wezen zijn het precies dezelfde ideeen als het communisme al in de vroegste jaren van de 20-ste eeuw had. Het gezin, het geloof en de gemeenschap vernietigen. Het ging nooit om meer brood voor arbeiders, dat werd enkel geroepen om die aan hun kant te krijgen.

du Roi Soleil | 24-06-21 | 12:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Ff off-topic, Laura Bromet zit nu in een debat met een regenboogtrui aan, het is niet om aan te zien. Positief is dan weer wel dat ze een fulltime werkende vrouw is, geen idee of ze kinderen heeft. Zij scoort dus het maximaal aantal deugpunten.

Sinterbikske | 24-06-21 | 11:47 | 2

ik hoop dat ze kinderen heeft, die hebben een hele leuke opa dan.

small_town_dude | 24-06-21 | 11:56

Mis is iets? een artikeltje in de krant of iets dergelijks ?

vokfeez | 24-06-21 | 11:46

Ik wordt er schijrziek van dat ik als vrouw als niet normaal beschouwd wordt omdat ik voor mijn eigen kinderen, man en huishouden wil zorgen. Als mijn man hier content mee is en daar geen problemen mee heeft, wie zijn zij om daar zich mee te bemoeien?

MoonBeebe | 24-06-21 | 11:46 | 8

@Kapsasa | 24-06-21 | 11:59: Ik geloof je op je woord. Niet dat ik daar enige moeite mee heb, volgens mij wordt ik door de overheid al jarenlang als " potentieel gevaar" beschouwd.

MoonBeebe | 24-06-21 | 12:30

@De Ongematigde | 24-06-21 | 11:54: sommige vrouwtjes komen dan in een depressie.

van Oeffelen | 24-06-21 | 12:31

@Kapsasa | 24-06-21 | 11:59: Natuurlijk zijn die mensen een gevaar. Mensen die zelfredzaam zijn, hun kinderen zelf opvoeden (en dus onttrekken aan de indoctrinatie van de overheid 0 tot 25 jaar), netjes kunnen leven op een salaris, vrouwen die de vrijheid van een gezin verkiezen boven een baan(tje) met een Leidingevende boven je. Heel gevaarlijk.

Arachne | 24-06-21 | 23:16
▼ 5 antwoorden verborgen

Misschien heeft het CPB wel gelijk.
De vraag is vervolgens welke conclusies je hieraan moet verbinden. Je helemaal geen zorgen meer maken over het aanbod in de kinderopvang? Of gewoon toch maar zorgen dat het aanbod op peil blijft en je afvragen wat die vrouwtjes toch beweegt om voor een moraal te kiezen die jou niet zint?

Schoorsteenveger | 24-06-21 | 11:46

wie ergert zich er nou precies aan? Als je zwart bent is het nogal triest dat je jezelf identificeert met een karikaturale afbeelding van een kannibaal uit begin 20e eeuw in Afrika. Dan heb je eigenlijk hulp nodig denk ik.

small_town_dude | 24-06-21 | 11:51

Ja, triest he.

zwarte_weduwe | 24-06-21 | 11:51

Voor 1500 mensen die een petitie hebben getekend,de rest heeft wederom het nakijken.Waarom word aan elk zogenaamd racistisch iets altijd toegegeven.

FuckMyLife | 24-06-21 | 11:59

Breng ze nou niet op ideeen, Geenstijl. Moedig ze nou niet aan. Dit is dusdanig op het randje van absurd en datgene waar in de beleidstorens gewoon daadwerkelijk over nagedacht wordt, dat je niet over een jaar wil lezen dat dit stukje geen satire was, maar een toekomstvoorspelling.

konjodebonjo | 24-06-21 | 11:43 | 1

Serieus.
Ik heb beleidsmakers dingen horen zeggen die in de gewone wereld satire zijn.
Men denkt en praat nirt in ‘ware wereld’.
Hun kader is dat ze gewenste dingen zeggen in een denkbeeldige vergadercultuur vol onterechte aannames.
‘Het is in de maatschappij zo dat…’ is wat ze gisteren een buurvrouw hoorden zeggen.
We gaan geluiden rond… wat iemand in de supermarkt zei…
En niets in het systeem bekritiseerd dit.
Het is de bubble in de bubble.

Braco.me | 24-06-21 | 11:47

Het ironische is dat met deze SJW meuk het altijd moet lijken of het overal verschrikkelijk gesteld is met de vrouw of 'minderheidsgroepen'. Maar het is natuurlijk volstrekt logisch dat oudere generaties er een leefpatroon en meningen op na houden uit een periode waar ze in zijn opgegroeid en langere tijd hebben geleefd. Dat heeft voor hen voor een langere periode zo gewerkt en dat ga je dan niet even aanpassen omdat progressieve actiegroepjes dat willen en goed vinden voor de maatschappij. Voor mijn generatie ziet het er allemaal al zoveel anders uit. Omdat we samen fulltime werken, heb je ook samen een verdeling in de taken thuis. En ja, die is gebaseerd op interesse en competenties. Sowieso zijn die bedachte 'gendernormen' zelf een vorm van oud denken natuurlijk.

JB86 | 24-06-21 | 11:42

Stoppen met die kinderopvang, ontmoedig mensen maar om kinderen te nemen. ook beter voor het klimaat, en voor de omvolking natuurlijk.

skoftig | 24-06-21 | 11:41 | 1

In de Efteling zien ze de kookpot van monsieur Cannibale niet meer, vandaag weggehaald, dombo's.

hagelkruis | 24-06-21 | 11:44

Ik vind de vloer moppen heerlijk. Beetje dweilen en filosoferen. Tuindeuren open en kijken hoe het opdroogt. De frisse geur. Heel Zen.

Piet Karbiet | 24-06-21 | 11:40 | 1

*kijken hoe het opdroogt. LOL

small_town_dude | 24-06-21 | 11:44

Godskolere er moet echt een oorlog uitbreken zodat mensen weer een beetje normaal kunnen denken.

ikdenkwat | 24-06-21 | 11:40 | 3

ja.

skoftig | 24-06-21 | 11:42

Dat zeg ik ook altijd. Het westen is af. Als dit de problemen zijn, moet er weer ff een goeie oorlog of een aantal rampjaren overheen. Dan weten we weer wat er echt toe doet.

JB86 | 24-06-21 | 11:44

Dat helpt niet meer in America was het in sommige steden al bijna een burgeroorlog maar ze hebben er nog niet van geleerd.

voldemort | 24-06-21 | 11:47

Frusty CPB-meisjes willen als jongetjes plassen, gaat nooit lukken.

hagelkruis | 24-06-21 | 11:40 | 1

Mwoah, kan wel hoor. Kwestie van plastuitje. Niet dat je dat IRL op je netvlies wil hebben trouwens maar technisch wel mogelijk.

Grijskijkert | 24-06-21 | 11:45

Ik heb een enorm grote graftyfushekel aan dit soort berichten. Waar totaal aan voorbij wordt gegaan, is dat vrouwen die een kind hebben gebaard, er misschien wel gewoon eens voor willen zorgen! Zoals het HOORT!
Maar dat wordt gezien als niet produktief. Er moet gewerkt worden. De staat wil inkomstenbelasting zien. Vrouwen zijn toch veel meer waard dan moedertje spelen? Flikker toch een eind op. Een kind krijgen is het mooiste wat je kan overkomen, maar je mag je er niet mee bemoeien. Moet zo snel mogelijk naar de kinderopvang.
Een paar jaar geleden heeft Erdogan daar ook iets over gezegd. Over hoe belangrijk het is voor kinderen om een moeder te hebben. En dat wij daar hier nogal laconiek mee omgaan door massaal kinderen te ontmoederen door de kinderen maar de opvang in te pleuren.
Erdogan heeft hierin best wel een punt in mijn beleving.
En ja, dan verdienen vrouwen dus minder.

Leptob | 24-06-21 | 11:39 | 1

Mee eens, mijn vrouw heeft nog nooit gewerkt , heeft ze simpelweg de tijd niet voor te druk met fitness tennis en shoppen.

Smoelensmid | 24-06-21 | 11:54

Die gendernormen zijn er omdat - in tegenstelling tot wat een stel woke potten en linkte tuthola's roepen - de meeste mensen dat prettig vinden. Het past bij wie ze zijn en hoe ze zich voelen. Je zou denken dat dat goed is, maar nee: ze moeten zich voelen zoals de woke-optocht dat wil. Anders zijn ze stom.

Hommel | 24-06-21 | 11:35

Haha. Weer zo'n term uit de SJW koker die dit huis passeert. Meneer en mevrouw Draak zijn allebei ingenieur. Verdienen ook evenveel. Dat wisselt per jaar en per nieuwe rol, het zij zo. Natuurlijk heb je als man het idee dat je meer moet verdienen dan je vrouw van vroeger (ik ben van begin jaren 90) meegekregen maar dat moet je maar gewoon parkeren.
Nu de taken in huis: gewoon verdeeld op interesse of competentie, en niet op man/vrouw-rol. Ik doe de technische klussen maar ook de plee poetsen en de afwas. Boodschappen is saai dus dat doet mevrouw Draak. Geldzaken doet mevrouw Draak ook, die krijgt namelijk een stijfje van besparen en ik niet echt. Kleertjes uitkiezen voor de baby doet mevrouw Draak ook. Dat vindt ze oprecht heel leuk, en ik eigenlijk niet. Ik vind het vooral belangrijk dat er veel kleren binnen handbereik liggen als ik de baby verschoon, want dat vind ik dan weer wel ok.
Ik cringe echt om mannen die menen dat schoonmaken per definitie een vrouwentaak is. Ik vind het overigens ook weer vreemd als een man thuisblijft om fulltime voor de kinderen te zorgen, althans, dat strookt niet met mijn eigen ambities, maar ik heb er ook wel een bescheiden mening over. Dat een vrouw fulltime thuisblijft vind ik buitengewoon onverstandig maar gezien het feit dat vrouwen van nature gewoon vaak verzorgender zijn, ook als je ze geen normen oplegt, begrijp ik het wel.
Ik heb daar geen raar onderzoek voor nodig trouwens, ik kan zelf ook denken.

Draak uit Brabant | 24-06-21 | 11:34 | 6

En zo simpel is het! En wat we dan vaak zien is dat de rolverdeling zich richting de norm/standaard ontwikkeld. Maar dat is dan weer heel normaal. Want als dat niet het geval was geweest dan hadden we nu te maken met een andere standaard/norm.

Mbt dat werken: het zal wel maar als ik moest kiezen tussen 50 uur op kantoor of 24 uur op kantoor en meer tijd voor mijzelf en gezin dan ga ik zelf voor die 24 uur op kantoor.

Kevf | 24-06-21 | 11:53

@Kevf | 24-06-21 | 11:53: ieder maakt daar zn eigen keuze in inderdaad.
Wij zijn allebei een dag minder gaan werken.

Draak uit Brabant | 24-06-21 | 13:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Op dit vlak kunnen die linkse drammers me niks maken hoor. Vrouw verdient meer dan ik, en ik doe vrijwel alles wat met de kids te maken heeft (vind het prachtig).
Koken en de was doe ik dan weer niet en schoonmaken hebben we uitbesteed.

C1O2 | 24-06-21 | 11:34

Kom zeg. Als je als vrouw ambities hebt en je man houdt je tegen dan zeg je daar wat van of je zet de oelewapper je huis uit.
Mijn vrouw is board member en country manager bij een grote Franse fabrikant, en hoogleraar. Ik heb mijn eigen werk. Ik kan me niet herinneren dat we ooit gesproken hebben over een taakverdeling. Dat gaat ongeveer gelijk op. Wij leven een a-typisch leven en wonen in drie verschillende landen. Toch heb ik altijd zelf voor mijn zoontje gezorgd. Van luiers verschonen via de peuterspeelplaats en de lagere school.

Red shirt | 24-06-21 | 11:32

Het ligt aan alles, behalve aan de vrouwen zelf zeker. Als ik toen we kinderen kregen had voorgesteld, "ik ga wel 50% werken en de kinderen opvoeden dan kan jij fulltime werken" was ze zeker hard gaan gillen. Die vrouwen willen het ook zelf, zeker hier op het dorp. Die willen gewoon kletsen bij de pomp op dinsdagmorgen, dan de aanbiedingen van de COOP checken, de was ophangen, bij Annie op de koffie en dan de kinderen van school halen.

small_town_dude | 24-06-21 | 11:32

Genderpunten, emissie punten, energie punten, deug punten... het lijkt wel oorlog. Vervang punten voor bonnetjes.

Hollandse_blauwe | 24-06-21 | 11:32

Volgens mij willen vrouwen van nature voor kinderen zorgen.
Kijk maar naar meisjes, instinctief gaan die met poppen sjouwen of als er geen poppen zijn, speelauto's in een wiegje leggen alsof het baby's zijn. Puur nature.

Bij nurture wordt er door de linkse maatschappij ingestampt dat alle vrouwen moeten gaan werken, want emancipatie ofzo?

Vervolgens zie je dat vrouwen meestal kiezen voor een 'verzorgend' beroep en vaak vanuit de schoolbanken al part-time gaan werken.
Vrouwen horen thuis, achter het fornuis. Niet vanwege nurture maar vanwege nature, en daar is niks mis mee!

kees1386 | 24-06-21 | 11:30

En daar dan een foto bij plaatsen van een gezin in een bootje waar cis-papa stevig aan het roer zit.

All_yall | 24-06-21 | 11:30 | 6

@BrokenTipi | 24-06-21 | 11:34:
Dat weet ik niet, maar als steden een ecozone gaan instellen om dit soort gezinnen te weren, dan heb ik daar begrip voor. Het is 2021!

All_yall | 24-06-21 | 11:40

@All_yall | 24-06-21 | 11:40: een scheiding der kleuren. Een grote volksverhuizing. Beroepsgekwetsten naar de randstad en de traditionelen de rest van nederland. Prikkeldraad er tussen en ik schat.. na zo'n 5 jaar.. gejank om het einde van het prikkeldraed.

BrokenTipi | 24-06-21 | 12:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Alsof koken minderwaardig is. Komop zeg, de meest belangrijke functie binnen een huishouden, van levensbelang voor de gezondheid, de sfeer, de samenhang en de kwaliteit van een huishouden / gezin / relatie. Ga maar na, succesvolle gezinnen gaan niet naar de friet van Piet etc...

Graaisnaaiert | 24-06-21 | 11:29 | 3

Precies! Dat moet je absoluut niet aan vrouwen overlaten! Vraag maar aan Gordon Ramsey.

omanders | 24-06-21 | 11:35

@omanders | 24-06-21 | 11:35:
Och, ik kan een behoorlijk potje koken maar mijn betere helft blaast me op alle fronten de keuken uit.

Graaisnaaiert | 24-06-21 | 12:19

@Graaisnaaiert | 24-06-21 | 12:19:
( en die plast zittend, even voor de duidelijkheid, zit geen slurfje aan en heeft er ook nooit aangezeten ).

Graaisnaaiert | 24-06-21 | 12:20

De gendercoin wordt nog eens groot!

BrokenTipi | 24-06-21 | 11:28

Ik denk dat iedereen die het woord gender in de mond neemt een paar vuistslagen in het gezicht nodig heeft om weer bij zinnen te komen. Kan dat gezeik over gender, racisme, inclusie en diversiteit nou GODVER eens ophouden.

TheBigKirth | 24-06-21 | 11:27 | 3

Ik steun dat.

JvanDeventer | 24-06-21 | 11:31

Ik vind de genderkwestie toch wel vrij cruciaal bij de partnerkeuze, zelfs al is het maar eenmalig. Moet er niet aan denken dat mijn bedpartner over een slurfje beschikt of dat er iets wat op een vagijn moet lijken ingebeiteld is. En ik neem aan dat dat voor homosensuelen net zo geldt, die willen nou juist slurfjes ipv voorgaatjes.

Graaisnaaiert | 24-06-21 | 11:32

Ja, en dan sta je in de groentenwinkel en zegt iemand ietwat onduidelijk: gember. Bam! Onschuldige te pakken!

BrokenTipi | 24-06-21 | 11:34

In China zijn de social credit scoring points anders behoorlijk populair. Echt ook iets voor mensen die in gevecht zijn met het dagelijks leven.

van Oeffelen | 24-06-21 | 11:27 | 1

Maakt het leven wel eenvoudig en overzichtelijk

Diederik_Ezel | 24-06-21 | 11:42

Ook in het stuk is te lezen dat Surinaamse moeders meer gaan werken en dus een lagere daling in inkomen hebben. Surinaamse moeders staan er vaker alleen voor omdat de vader de pleiterik is. De Surinaamse moeder kan haar hand ophouden maar gaat ervoor haar eigen broek op te houden. De kinderen van deze moeder hebben derhalve geen goed voorbeeld als in vader die afwezig is en dat word normaal gevonden en vervolgens herhaalt het verhaal zich. De moslims daarentegen willen hun kroost niet tussen die Nederlanders. Vaak spreekt het kind geen woord Nederlands als het 4 jaar is en arriveert in de kleuterklas. Een Turkse dame op mijn werk indertijd had het zelf gezegd, Turks is de belangrijkste taal, Nederlands leren ze wel op school ook deelde ze even mee dat Nederland toch wel kut was. Hoe dan ook, hebben we de cijfers weer even geduid. Tja, moeders hebben nou eenmaal meer met kinderen voeden en opvoeden dan mannen en ook dat is begrijpelijk. 9 maanden in je buik en hormonen die mannen minder of niet hebben. Mannen en vrouwen zijn nu eenmaal verschillend kan je weinig aan veranderen.

EmilioEsteves | 24-06-21 | 11:26

Een meisje dat een roze speelgoedstofzuiger laat zien in de Bart Smit folder... min een triljoen punten

wijnvlek | 24-06-21 | 11:26

LGBQTI+SB, Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender, Queer, Intersex, Asexual, Sistergirl and Brotherboy.

Durotar | 24-06-21 | 11:23 | 8

De N is al geclaimed.

Lorejas | 24-06-21 | 11:37

Wat is het verschil tussen Queer en Gay? Queers zijn toch Gay?

voldemort | 24-06-21 | 11:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Overigens denk ik dat de extreem hoge marginale druk (soms tot wel >100%) tussen minimum loon en 1-1,5x modaal ook niet meehelpt. Meer werken loont nauwelijks voor deze groep omdat ze dan bv toeslagen verliezen of minder arbeidskorting krijgen.

Diederik_Ezel | 24-06-21 | 11:23

Kunnen we niet een hele serie "Koken met cda'ers" maken?

Watching the Wheels | 24-06-21 | 11:23 | 4

Koken van CDA’ers.

Raspatat | 24-06-21 | 11:33

@Enter Yeti | 24-06-21 | 11:30: Vis Enter. Vis.

Piet Karbiet | 24-06-21 | 11:36

Zal niet te doen zijn. Zuur eten. Kan niet anders.

Lorejas | 24-06-21 | 11:39
▼ 1 antwoord verborgen

Het contactpersoon bij de CPB, Jeannette Duin, lijkt op het genderneutrale kind van Bob en Annie de Rooij.

Plaktong | 24-06-21 | 11:23

Ik probeer mijn twee bloedjes, toevalig in de twee bekende smaken, vooral op te voeden tot zelfstandig denkende mensen. Die straks ZELF beslissen of en hoeveel ze willen werken, of ze in het rap ghettoiserende Nederland willen bijven of toch elders hun heil willen zoeken etc. etc. Wat de Wijze uit het Oosten ook zegt: gaan we echt ons oor volledig laten hangen naar een stelletje wappies die van het abnormale het nieuwe normaal willen maken? Uh nee.

LJBrinkhorst | 24-06-21 | 11:21 | 1

het waait wel weer over. Of er komt een rechtse lente, ooit.

small_town_dude | 24-06-21 | 11:25

Schande dus dat mijn vader vroeger absoluut niet wilde dat mijn moeder ging werken. En geen greintje medeleven met zijn twee kinderen he? Wij wilden een huispapa. Moesten het verdikkeme met een doodgewone moeder thuis doen. De schaamte dreunt nu nog door in mijn leven.

Lorejas | 24-06-21 | 11:21

Hoeveel genderpunten kost het als de gezinsauto een V8 heeft? Ik vraag dit voor een vriend.

Koning Willy | 24-06-21 | 11:20 | 3

Een auto met een vacht?

entwederoder | 24-06-21 | 11:23

Verbanning naar de VS

MargauxGrandCru | 24-06-21 | 11:24

ik denk dat dit vooral gaat over de allochtone vrouwen, die moeten in het huis blijven. Voel me totaal niet aangesproken. De meeste vrouwen die ik ken zijn tevreden met hun baan, andere kiezen zelf voor huisvrouw en tijd met de kinderen. Maak er nu geen drama van alsjeblieft zeg.

small_town_dude | 24-06-21 | 11:20 | 4

Dat staat ook in het onderzoek idd, Turkse en marrokaanse vrouwen stoppen meestal volledig met werken, waar Surinaamse en Antilliaanse vrouwen juist door blijven werken, meer dan Nederlandse vrouwen. Dat zal wellicht ook iets te maken hebben met het opleidingsniveau en salaris.

Sinterbikske | 24-06-21 | 11:41

@Sinterbikske | 24-06-21 | 11:41: Surinaamse en Antilliaanse vrouwen hebben vaak geen man, alleen kinderen. Die moeten blijven werken voor het geld.

small_town_dude | 24-06-21 | 11:42
▼ 1 antwoord verborgen

Is er een dokter online? Ik heb pijn aan mijn hersens.

Sexopolis | 24-06-21 | 11:20 | 2

Nee, die is met haar kinderen bezig. Misschien einde van de week 15 minuten te bereiken.

Lorejas | 24-06-21 | 11:21

My brain hurts too.

Groenstrook | 24-06-21 | 13:33

Ik kan het zo langzamerhand niet meer bijbenen... lbtq (en weet ik wat voor letters) BLM, stikstof, Pfas, klimaat, milieu, asielzoekers... Ik heb geen tijd meer om te werken. Moet dit allemaal bijhouden.

Tjatiswat | 24-06-21 | 11:20

Van mij mag dat CPB ook onderhand wel eens worden opgedoekt.

Met hun sociale normen. Bij mij thuis kookt de vrouw. Ik maak niet schoon. Ik zorg dan weer wel voor het inkomen.

Een ander mag dat anders doen. Dat heet 'eigen keuze' en 'geemancipeerd zijn'. Als bij een ander de man in een jurkje loopt aan een tuigje: good luck, have a happy life.

Heeft helemaal geen flikker te maken met sociale normen want ik haat sociale normen. In mijn huis geen oranje vlaggetjes, geen jezusbeeldjes en kruisjes, geen hoofddoeken. In mijn huis geen links gezeik, geen woke gedoe.

Knufter | 24-06-21 | 11:20 | 2

Luiwammes. Beetje werken en verder niks?

Lorejas | 24-06-21 | 11:23

Dat CPB kan wel fuseren met de lettermensen. De LHBTQ+CPB gemeenschap.

JvanDeventer | 24-06-21 | 11:33

Ja, want de drie vrouwelijke informatrices hebben na honderd dagen puik werk afgeleverd. Nog meer vrouwtjes buiten de deur 'werken', gaat het vast beter (zucht).

dathoujetoch | 24-06-21 | 11:20

Euhh, ligt het aan mij dat ik dit artikel niet begrijp? Je bent toch in dit land vrij om te kiezen wat je wel of niet doet? Los van of je man of vrouw bent. Kan iemand uitleggen wat nou eigenlijk het probleem is?

Xbitt | 24-06-21 | 11:19 | 1

Het raport geschreven door wereldvreemden is het probleem.

keetla | 24-06-21 | 12:07

De kop had ook “Genderwetenschappers zoeken wanhopig naar maatschappelijke relevantie van hun vakgebied” kunnen zijn. Eens zien hoe snel ze weer terug in hun mand kruipen als blijkt dat met name onder immigranten de rolverdeling traditioneel is.

Trekhaas | 24-06-21 | 11:19

Mijn vrouw is gewoon huisvrouw en heeft haar eigen creditcard om te doen wat ze wil, loopt in kokerjurkjes en hoge hakken. Wij zijn heel tevreden.

MargauxGrandCru | 24-06-21 | 11:19

Wat een gelul. Het is ooit onderzocht dat vrouwen zich in de regel aangetrokken voelen tot intelligentere mannen, en dat mannen een voorkeur hebben voor vrouwen die minder slim zijn dan zij (IN HET ALGEMEEN).

Dan is de kans dat de man meer inkomen heeft dan de vrouw ook groter. En als dan gekozen moet worden wie er minder gaat werken, dan is de keuze ook simpel. Toch?

Koning Willy | 24-06-21 | 11:19 | 4

Ooit van hypergamie gehoord?

BrokenTipi | 24-06-21 | 11:30

@Koning Willy | 24-06-21 | 11:52: het dekt de lading, hoor.

BrokenTipi | 24-06-21 | 12:38
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe doet Ursula von der Leyen dat dan met haar twaalf kinderen?

Conan de Rabarber | 24-06-21 | 11:16 | 3

Von der Liar fraudeerde al tijdens haar studie, dus ze kent geen schaamte om hoekjes af te snijden.

BrutusBosch | 24-06-21 | 11:55

Von der Leyen is de dochter van de voormalige minister-president van Nedersaksen, Ernst Albrecht (CDU) en zijn vrouw Heide Adele. Ze heeft vijf broers, van wie één directeur van het mediaconcern Modern Times Group is.
Is dus zo’n familie met kindermeisjes, poetshulp, tuinman etc. en dan trots zijn dat ze een carrière hebben.

MargauxGrandCru | 24-06-21 | 12:15

Het kan mij helemaal niets schelen wat de niet werkende Nederlander precies tussen de benen heeft. Dat er mensen betaald worden om zoiets uit te vinden is een heel akelige welvaartsziekte.

JvanDeventer | 24-06-21 | 11:16

het enige recht van de keurige gelovige gristenvrouw is het aanrecht

HetOorAakel | 24-06-21 | 11:15

Ik ken heel veel hoogopgeleide vrouwen. Meesten hebben niet de ambitie om voltijds te werken of monomaan continu aan hun carrière te denken. Ze willen ook een goede vriendin, familielid, moeder, vrijwilliger en partner zijn. Laten we dat in hemelsnaam koesteren en toejuichen. Want dubbel voltijds werkende ouders betekent in de regel veel stress en daaropvolgend ellende.

JohnLocke | 24-06-21 | 11:15 | 4

Uiteindelijk willen mensen een leuk leven. Dat is een balans tussen werken en privé, niet zoveel mogelijk werken.

Koning Willy | 24-06-21 | 11:23

@BBRDWR | 24-06-21 | 11:18: Alleen is die 1 dag in de week in de praktijk niet 20%, maar meer richting 30% wegens misgelopen kansen. De perceptie is namelijk dat je een manager nodig hebt die 100% beschikbaar is.

Aan de andere kant is er ook werk aan de winkel bij de vrouwen. Een mokkel dat op BNR (ergens tussen 12:00 en 14:00) als voorbeeld moet gelden over hoe je de old-boys-network penetreert en direct zonder over de inhoud te praten begint te roddelen over topvrouwen die worden veracht door de bedrijven waar ze werken helpt ook niet echt aan de perceptie.

JWZ_JMK | 24-06-21 | 15:34
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland is Nederland niet meer.

Toetsenbordcomplex | 24-06-21 | 11:13 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Zucht..

Opgelegd door die 1% die iets met genderverwardheid heeft.

Wijze uit het Oosten | 24-06-21 | 11:12

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com