Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Van Nieuwenhuizen: Links gaat bruggen slopen

Waarschuwing naar asfalthaters in formatie

Terwijl de formatiepartijen uit de impasse proberen te komen, trachten alle overheidspotjes het toekomstige kabinet te beïnvloeden door hun eigen belang in de media te koketteren. Defensie vindt defensie heel belangrijk,  de Raad van Cultuur vindt cultuur heel belangrijk, enzovoort. Met vandaag op de zeepkist: het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Demissionair minister Cora van Nieuwenhuizen ziet de formatie wemelen van de linkse asfalthaters en geeft daarom een slinger aan de noodklok. Want al die bezuinigingen op asfalt in de partijprogramma's doen het misschien goed bij de bomenknuffelende achterban, maar zijn in werkelijkheid rampzalig voor een infrastructuur die al kampt met achterstallig onderhoud. "We willen hier geen Morandibrug of situaties zoals in Memphis." Oftewel, niet bezuinigen op infrastructuur, want anders volgen er rampen. Dat is een beetje kort door de bocht van Cora, maar budget voor bredere bochten had ze waarschijnlijk niet. Wel toevallig dat een VVD-minister deze dreigende taal in een landelijke krant roeptoetert op het moment dat haar baas met de linkse collega's onderhandelt over de invulling van een nieuw kabinet. Blijkbaar is het infrastructuurbudget ook essentieel bij het bouwen van bruggen binnen de formatie... 

Reaguursels

Inloggen

Nederland begint steeds meer op een gemiddeld ontwikkelingsland te lijken. Veel geld uitgeven aan nieuwe projecten, maar even vergeten dat je het bestaande spul ook moet onderhouden.

kapitein_berendbotje | 21-06-21 | 15:42

Briljante foto. Kudos geenstijl.

pibasso | 21-06-21 | 13:47

In plaats van een coalitie die gebaseerd is op gezond politiek inzicht, lijkt het er sterk op dat er een gedrocht van een combi in elkaar wordt gesleuteld, waaraan zwaar verliezende linkse partijen mee mogen doen. Ik spreek nu alvast de verwachting uit dat een dergelijke coalitie gedoemd is te mislukken. Hopelijk gebeurt dat ook en tevens dat D66 degene is die vervolgens aan het kortste eind trekt en de kat in de zak krijgt. Liever zag ik dat de huidige onderhandelingen zonder D66 plaatsvinden, deze debiele landverraders moet je op een zijspoor zetten. En een xxx wijf als Kaag is vreselijk. Onbegrijpelijk dat de VVD zich zo in het bootje laat nemen, is het dan zo nodig om GL tuig het naar hun zin te maken. Gruwelijk.

Broadsquire | 21-06-21 | 13:22

Goed punt van Cora.

van Oeffelen | 21-06-21 | 13:16

Gewoon minimaal 1 miljard per annum, bezuinigen op "migranten", en klaar - Er is voldoende budget voor onderhoud, vernieuwing, etc.

Goede wegen dragen nog altijd bij aan het economisch succes van het Koninkrijk (Al pakt Kaag tegenwoordig ook al richting de kruidenier, de helikopter).

Nederlandop1 | 21-06-21 | 12:59

Wordt gewoon een compromis met VVD+D66+CDA+PVDA+GL+CU+JA21. iedereen blij en gaan we weer verder op dezelfde manier. Nieuwe verkiezingen komt geen kamer meerderheid voor.

Henk1357 | 21-06-21 | 12:56

Betaal al genoeg aan motorrijtuigenbelasting, en als straks dat rekeningrijden er ook nog bij komt. Met al dat geld kan ze gemakkelijk het wegennet onderhouden.

zilverrug | 21-06-21 | 12:22 | 1

Dat u belasting betaald welke voordoen een bepaald doel te dienen maakt niet uit. Maximaal nemen, alles de staatskas in en vervolgens gaan we kijken hoeveel nou echt terecht komt waar hwt voor zou moeten zijn.

Je kan toch veel leukere dingen doen met dat geld zoals het gewoon weggeven?

Baksteenbakker | 21-06-21 | 13:02

Moet Rutte in Syrie niet eens een keer een paar wegen gaan bouwen voor die Toyota's van hem?

Watching the Wheels | 21-06-21 | 12:03

Biden kan ons komen helpen met zijn Build Back Better World (B3W) Partnership. Daarmee gaat de G7 genderneutrale infrastructuur bouwen in ontwikkelingslanden.

SailingDuck | 21-06-21 | 12:03

Van een van de rijkste landen van de EU naar de kelderklasse.
Knap staaltje "hoe verkloot ik een land in 30 jaar" door de politiek.
Ga er maar aan staan! Elke logische stap of beslissing niet uitvoeren en al 30 jaar het tegenovergestelde doen van logisch verstand en wat de bevolking wil.

Dirk III | 21-06-21 | 11:59 | 1

Dit dus!

vluchtelingallergie | 21-06-21 | 12:51

Ik had gehoopt dat we iets van deze crisis geleerd zouden hebben. Dat we thuiswerken definitief omarmd zouden hebben waardoor al die onnodige kilometers zouden kunnen vermijden. Maar nee, de eerste signalen van verbetering zijn er nog maar net en al die klootlulletjes stappen weer in hun lease Outlander om naar kantoortjes te gaan om hun Bullshitjobs weer op te pakken. Daar gaan we weer. Allemaal elkaar coachen en adviseren. Die peilloze leegheid van die mensen….

Bigi Bana Boy | 21-06-21 | 11:59

maar we hebben wel geweldige ecologische inclusieve biologische flora en fauna bruggen gebouwd over de autowegen waar zó veel gebruik van wordt gemaakt , o.a. door edelherten , dat er stoplichten op worden gemonteerd.

15121937 | 21-06-21 | 11:58

De brug op de foto illustreert de Nederlandse politiek -> 'ingestort'

pa_niek | 21-06-21 | 11:57

Waar is het cda van Bouwend Nederland eigenlijk? Oh wacht ...

Gewoon goed onderhoud is prima, maar bruggen worden altijd al gebouwd met een levensduur van 100 jaar www.rijkswaterstaat.nl/wegen/wegbehee...

Watching the Wheels | 21-06-21 | 11:55 | 4

Dat wil echter niet zeggen dat je gedurende die (referentieperiode / ontwerplevensduur van) 100 jaar dan automatisch zonder onderhoud kan... zeker niet als de randvoorwaarden tussentijds wijzigen (zoals b.v. toename aslasten/intensitiet gebruik / ongunstige wijziging van rijbaanindeling etc.).

G-Do | 21-06-21 | 13:02

@G-Do | 21-06-21 | 13:02:
Nee, maar dat onderhoud zal toch uit de vaste bedragen van de begroting betaald kunnen worden lijkt me. Bouwend Nederland loopt nu weer te bedelen voor nieuw geld bij de regering. Vorig jaar lekker aan het NOW-infuus en al die andere regelingen en dit jaar moet er ook weer geld komen. Grootste probleem voor Bouwend Nederland is dat het geld uit de Groningse gaswinning niet meer extra verdeeld wordt, dus ze zoeken andere 'wegen' om extra geld los te maken. nl.wikipedia.org/wiki/Fonds_Economisc...

Watching the Wheels | 21-06-21 | 14:40
▼ 1 antwoord verborgen

Onze wegen in Portugal en Spanje (want wij betalen die) zijn prima onderhouden hoor.

2voor12 | 21-06-21 | 11:54 | 3

Tsja, ik begrijp dat het wat zuur is, maar over het algemeen is dat geld dan tenminste wel goed besteed. Want 35 jaar geleden reed je na Bordeaux echt Afrika in. Zodra je de Pyreneeën over was waren de snelwegen weg en begonnen de tweebaanswegen. Er is ook wel geld verkeerd besteed, maar het wegennet in veel Europese landen is flink verbeterd en datzelfde geldt voor het (hoge snelheids) spoorwegennet. Dus tsja, het geld is in ieder geval, een enkel zinloos
project daargelaten, wel goed besteed.

Bigi Bana Boy | 21-06-21 | 12:03

In Polen zijn onze wegen ook nieuw

Coolcalmcollected | 21-06-21 | 12:35

Ik begrijp eigenlijk helemaal niet zo goed waarom hier zo veel asfalt ligt. Met de snelheden die we mogen rijden, zijn zandwegen ook prima.

Leptob | 21-06-21 | 11:45 | 5

Prima idee, drempels realiseren is dan i.v.m. de al aanwezige kuilen ook niet meer nodig.

pa_niek | 21-06-21 | 11:52

Asfalt is veel stralingswarmte. Liep het bos in gedurende de benauwdheid en warempel was het aangenaam.
Minder asfalt is alleen maar goed voor omgeving, behalve de autorijder

Dr.Platypus | 21-06-21 | 11:53
-weggejorist-
Bosuil | 21-06-21 | 12:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Hadden ze niet al die zinloze, megalomane nieuwe wegen projecten moeten beginnen en dat geld in onderhoud moeten stoppen. VVD betekend alleen maar meer en meer asfalt terwijl al lang uit onderzoek is gebleken dat meer asfalt niet tot minder files leidt maar tot meer drukte.

Capt. Iglo | 21-06-21 | 11:41 | 11

@Nuchternederland | 21-06-21 | 11:52: Volgens mij is een 5 baans weg ook nog eens meer afschrikwekkend voor hertjes en konijntjes dus het is ook nog beter voor de natuur door minder roadkill

Sessine | 21-06-21 | 12:01

@austinhealey | 21-06-21 | 11:59: De A20 is ook rustiger... en de mensen die op de A4 in de file staan zijn nog steeds sneller op hun bestemming dan vroeger over de A13. Dus winst.

Muxje | 21-06-21 | 12:36

Het wegen net in Nederland loopt gemiddeld 20 jaar achter op de behoefte van het huidige verkeers aanbod,vandaar de linkse file.

Coolcalmcollected | 21-06-21 | 12:37
▼ 8 antwoorden verborgen

Bij de foto past : Build Back Better.

oldandwise | 21-06-21 | 11:39

De ironie wil dat juist door linkse hobby's (milieu, klinaat) en een hoge ambitie het onderhoud van 's lands wegen, bruggen en tunnels alsmaar duurder wordt. Als je net even een stapje terug doet en niet weer meteen van een bestaande weg de meest innovatieve op het gebied van lawaai, stikstof, uitstoot, recyclebaarheid etc. wil maken kan het misschien ook wel wat goedkoper.

JB86 | 21-06-21 | 11:39

Duidelijk dat diverse budgetten omhoog moeten, die zijn eerder door de VVD en CDA gedecimeerd. Denk aan defensie, zorg, politie. Ook VnW en sociale zekerheid. Terugdraaiuen van decentralisatie. Burgergelijkheid is geen theorie. Een ministerie of staatssecretaris voor repatriëring is ook geen luxe.

MaarFeitelijk | 21-06-21 | 11:39 | 4

@Muxje | 21-06-21 | 11:49:
Door te kijken hoe omringende landen het wel lukt betere zorg met minder budget te leveren.
Ergens blijft er hier veel aan strijkstokken hangen.

2voor12 | 21-06-21 | 11:52

@Muxje: Correct. NL hééft gewoon niet het beste zorgsysteem maar wel het meest private (voor de zorgverleners dan). In Spanje is alles nog gewoon centraal. Hoefde dus ook geen nieuw, en apart, systeem voor Covid registratie gebouwd te worden; was er al. Ook vaccinatie door Gemeentelijke (!) zorgverleners (GGD) hoefde niet te worden opgezet. Reeds aanwezig.

Hojo24 | 21-06-21 | 12:05

@2voor12 | 21-06-21 | 11:52: In Bulgarije 150 euro per jaar voor zorgverzekering. Geen wachtlijsten en prima zorg. Ze hebben hier dan ook geen 150.00000 managers die alles maar declareren. Gewoon simpel naar het ziekenhuis, en binnen een kwartier zit je bij de arts.

pete1023 | 21-06-21 | 12:12
▼ 1 antwoord verborgen

Nog even en de infrastructuur in Belgie is nog beter dan hier.

Reebensteeltje | 21-06-21 | 11:38

In principe heeft ze gelijk, maar wacht - wie was er de afgelopen jaren verantwoordelijk voor het onderhoud van de infrastructuur?
En wat is er mee gebeurd?

hangtiet met knoop | 21-06-21 | 11:38 | 2

de VVD

MaarFeitelijk | 21-06-21 | 11:39

Rutte denkt ook, als we de Hi-Luxjes nou naar de woestijn sturen hoeven we hier de wegen ook minder te onderhouden. Prioriteiten, amice, prioriteiten.

Graaisnaaiert | 21-06-21 | 11:39

Links denkt ook, als we nou gewoon het publieke wegennet volledig laten instorten krijgen we het gepeupel wel in het OV. En dan richten we speciaal voor ons als bestuurders en leidertjes speciale high-speed autowegen aan waar we in onze 6-cilinderdieseltjes heerlijk snel en rustig over kunnen doorkachelen zonder last van medeweggebruikers.
Overigens, om de linkse hypocrisie nog even te duiden, een maat van me was hier gister en zijn vrouw is links ( dus hij liep even leeg ). PVDA maakbare samenleving en iedereen is lievv en heeft potentie en achterstanders hebben dat extra zetje in de rug nodig-links. Leraresje. Zo'n typetje dus. Nou, en dan komt er een tijdstip dat er voor de jongste een middelbare school moet worden gezicht, en ze wonen in het westen, regio Rotterdam. Dus dan gaat ze rondbellen en -kijken en -vragen - want zij als onderwijsdeskundige regelt dat natuurlijk - en dan zie je dat er toch wel heel veel scholen heel erg divers zijn en we weten van diverse scholen dat de aandacht vooral naar de onderkant gaat en niet naar de bovengemiddeld intelligenten ( wat die jongste is ). En dan schrikt ze toch wel en beetje van wat ze aantreft - relatief veel Turkse leerlingen en ook een aantal Turkse docenten - en dat is dan toch niet echt de bedoeling en hoe formuleert ze dat sindsdien bij het rondbellen en informeren? Precies, een normaal mensen zou zeggen "joh, is het een zwarte school of kan ik mij kind er normaal heen sturen" maar zij vraagt dus heel voorzichtig of het een "Stadse school" is. En dat loopt dan 24/7 bij je rond in huis. Moet er niet aan denken ( kom er ook weinig meer, als er geen wijn in zit is ze niet te genieten ) dat je dagelijks naast zoiets wakker wordt, dodelijk vermoeiend.

Graaisnaaiert | 21-06-21 | 11:36 | 3

Hun kind kan toch naar het Dalton onderwijs? Dat is gegarandeerd blank onderwijs voor de linkse elite. Vraag maar aan de burgemeester van Amsterdam.

Xbitt | 21-06-21 | 11:45

@Xbitt | 21-06-21 | 11:45:
Ze hebben Montessori gedaan. Het punt is nu juist dat zij divers en inclusief wilde maar niet "zo" divers en inclusief. Nimby, dus. Ik heb het ze al zo vaak gezegd, je eigen kind is geen sociaal experiment, doe hem dat alsjeblieft niet aan. En dat wordt niet gewaardeerd. Ja, die maat is het met mij eens, maar wel hier en niet thuis.
Stel je voor, een hoogbegaafd ( dat klopt wel, iq 130+ ) blank kind van hoogopgeleide en succesvolle ( hij iig ) ouders die naar een diverse Havo-VWO combinatiebrugklas gaat terwijl de lagere school onderwijzers al waarschuwen dat hij lui wordt "want niet uitgedaagd". Dat os dan toch wachten op ellende? Echt, m'n handen jeuken maar ja, ik kan er ook niets aan doen. Er is een reden dat ik er niet vaak meer kom en dat is niet die maat en dat zijn ook niet de kinderen ( en ze hebben geen huisdieren... ). Maar het doet pijn om te zien.

Graaisnaaiert | 21-06-21 | 12:23

@Graaisnaaiert | 21-06-21 | 12:23:
"Stadse school" serieus? Au!
Ik herken het iig Graaisnaaiert. Toen ik nog oppe gracht woonde had ik ook heel veel van die buren. De hele dag vingerwapperend rondlopen en altijd een links moralistisch oordeel over anderen totdat het over hun kroost ging en die moesten dan natuurlijk altijd richting Vossius of Barlaeus. Waren ook van die types die het constant hadden over: "Mensen zoals wij."

Basil Fawlty | 21-06-21 | 13:28

En maar drammen over klimaat en milieu, ondertussen vliegen naar exotische bestemmingen.

GroenHypocriet.

Wijze uit het Oosten | 21-06-21 | 11:33

Er had nog een tekst bij het puin moeten staan: 'vertrouwen & geloofwaardigheid'

Mr_Natural | 21-06-21 | 11:33 | 2

Goeie!

Wijze uit het Oosten | 21-06-21 | 11:37

Of "functie elders"

Muxje | 21-06-21 | 11:38

Bruggen Slaan is het devies en kosten neutraal, even de miljarden weggooierij niet meegeteld via EU naar Knoflook.

Cocorico | 21-06-21 | 11:30

Van de Postcodeloterij tot Artsen Zonder Grenzen is zo'n beetje ieder goed doel komen lobbyen bij Mariëtte Hamer om hun eisen op tafel te leggen voor de formatie.
Bij mijn weten heeft Artsen Zonder Grenzen bij de laatste verkiezingen geen zetels behaald in de Tweede Kamer.
Urgenda ook niet.
Het Wereld Natuurfonds ook niet.
Milieudefensie ook niet.
Stichting Lekker Dier ook niet.
En toch kwamen al deze groepen met hun eisen aan de nog te vormen regering.
Zonder een stem ontvangen te hebben.

Osdorpertje | 21-06-21 | 11:29 | 1

Maar gelukkig als PVFVD stemmer mag ik ook wat inbrengen.
Toch?

Nuchternederland | 21-06-21 | 11:48

Het mag gezegd dat het plaatje een goeie Cortez zou zijn.

Complimenten. Vereist abstract denkwerk maar het plaatje 'makes sense' en iedereen ziet gewoon dat het 'klopt'. Knap.

Knufter | 21-06-21 | 11:28

Vrijsen (EW) vindt dat defensie ook de industrie meer zou moeten betrekken bij de aanschaf van bepaalde middelen. ”De industrie zou dan ook een deel kunnen betalen.” De industrie betaalt voor defensie, huh? Dat gaat toch via belastingen? De realiteitszin van deze meneer....

TheseDays00 | 21-06-21 | 11:26

Al maak je de wegen 3 x breder,zolang je geen doorstroming hebt loopt alles toch vast.
Elke kruising staat vol met verkeerslichten dat is gewoon waanzin.
Alles is zo gemaakt dat het de snelheid en doorstroming belemmerd.

Roger-Rabbit | 21-06-21 | 11:22 | 6

@TeeJee | 21-06-21 | 11:39: in de door jou geschetste situatie rijden ze door tot het einde van de invoegstrook? Da's al een verbetering t.o.v. de realiteit.

Timide_Aso | 21-06-21 | 12:23

@P. Breidel | 21-06-21 | 11:34:
Maak gewoon voorrangswegen ,alles wat erop uit komt een stopbord,trek die stoplichten uit de grond en klaar.
En zie dat het verkeer minder druk word
Heb dit al vaker gezien in het buitenland.
Voorheen files door stad heen en toen veranderd in een voorrangsweg.... die km file die er altijd stond was in een keer weg.
Trouwens op een andere plek waar de weg smaller is gemaakt worden nu veel voetgangers aan gereden,overzicht is weg en met een stap sta je midden op straat.
Auto heeft geen mogelijkheid meer om te kunnen ontwijken.

Roger-Rabbit | 21-06-21 | 12:24

@Roger-Rabbit | 21-06-21 | 12:24:
Doorrijden wordt hier ontmoedigd omdat mensen het OV in moeten. Verdrijvingsvlakken, shared space, smalle wegen, milieuzones, onregelmatige en onlogische maximumsnelheden, de lijst is eindeloos. Maar omdat ze de centen niet willen missen wordt autobezit nog steeds belast ipv autogebruik. U weet inmiddels toch hoe de hazen lopen in dit land?

Graaisnaaiert | 21-06-21 | 12:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Nederlandse wegenstelsel is gewoon té mooi onderhouden,
in Duitsland door naar een voormalige oostblok shithole
daar maken ze de putten dicht door er beton en puin in te storten,
zoab kennen ze niet, de vangrail is een boom, paard&wagen toegestaan
en elke brug heeft metaalmoeheid, het avontuur met je sleurhut begint op de grens van Nederland!

TijdelijkOptimist | 21-06-21 | 11:22 | 7

@Louter Leuter | 21-06-21 | 12:23:
Nee, nooit gedaan, nooit die wens gehad. Maar ik moet wel met enige regelmaat gebruik maken van die brug (en andere grote bruggen). Ik kan alleen maar zeggen dat deze de afgelopen 20 jaar hard achteruit zijn gegaan.

@MaarFeitelijk: Het een sluit het ander niet uit. Als je er voor kiest om meer zwaar vrachtverkeer toe te staan, weet je dat je wegennetwerk daaronder gaat lijden en moet je dus maatregelen nemen.
Van de andere kant is een extra stukje handhaving richting (te) zwaar transport uiteraard ook iets dat geen kwaad kan.

WatMoetJeNu | 21-06-21 | 12:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Misschien kan van Bruggen Adviesgroep hier iets mee?

hotbrasil | 21-06-21 | 11:20

Als je via de krant moet bedelen om budget dan kan je wel stellen dat het land failliet is.
Is het jullie ooit opgevallen dat landen als Zwitserland en Noorwegen staan te trappelen om bij de EU te komen net zoals alle knoflooklanden dat doen?
Ze hadden deze transferunie allang doorzien en zijn nu de rijkste westerse landen.
Gelukkig heeft de zittende kliek samen met de media dag na dag de partijen die uit de EU willen helemaal belachelijk gemaakt zodat er geen weg meer terug lijkt.

Dirk III | 21-06-21 | 11:14 | 6

@Nuchternederland | 21-06-21 | 11:46:
Het is gewoon een feit dat de EU de gemiddelde nederlandse burger vele duizenden euro's per jaar meer kost dan het oplevert. En dan heb ik het nog niet eens over dat diezelfde burger ook nog eens 3 jaar langer moet doorwerken voor zijn pensioen.

2voor12 | 21-06-21 | 11:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Kan er ook alvast aan die muur begonnen worden. Een mooie hoge muur waar ik graag aan wil meebetalen!!
Sofort!

laurentius | 21-06-21 | 11:12 | 1

500 instromers per week = 500 miljoen per week. Daar is best wat muur van te bouwen.

Leffe Blonde | 21-06-21 | 11:16

Al een beetje aan het voorsorteren op nieuwe verkiezingen?

deministerpresident | 21-06-21 | 11:10 | 1

Voorsorteren werkt al lang niet meer. Afsluiten en de route definitief omleggen. Wordt de brandstof ook goedkoper van.

P. Breidel | 21-06-21 | 11:36

Ene Max schijnt goed met asfalt om te kunnen gaan...

neonreclame | 21-06-21 | 11:10

Voorspel zeker 5 noodwetten om de bouw/infra niet stil te laten vallen, het papiergeneuzel brengt anders dit land binnen 5 jaar in staat van totale bestuurlijke wanorde, VWS heeft tijdens een jaartje corona al laten zien dat er dan vreemde dingen kunnen gebeuren, zoals 5 miljard foetsie door/naar corona-cowboys etc.

hagelkruis | 21-06-21 | 11:09

Infrastructurele projecten worden in Nederland standaard 2 of 3 x duurder dan de aanbesteedde, begrootte kosten. Meestal omdat 5742 ambtenaren zich er tegenaan moeten bemoeien, ieder met de eigen regeltjes. Een kleinere, efficiënte overheid wordt ons al decennia in het vooruitzicht gesteld.
Daarom meer EU!

de visser | 21-06-21 | 11:09 | 1

Meer EU? Grapje zeker?
Overigens is het aanbestede en begrote.

Lefty-Messup | 21-06-21 | 11:11

Nederland distributieland moet Nederland windmolenland worden.

BrutusBosch | 21-06-21 | 11:09

In 2012 was het motto van het kabinet "bruggen slaan". Met Rutte kan je ervanuit gaan dat het stukslaan was. Dan zit je met de brokken.

El Rico Grande | 21-06-21 | 11:08

Van Nieuwenhuizen is al wat "voorwerk" aan het doen voor haar nieuwe baan als lobbyist bij een bouwer begrijp ik? Ik mag toch hopen dat ze iemand zo incompetent niet opnieuw minister maken.

Vula | 21-06-21 | 11:08

Het vooruitzicht van de 'liberalen' van de VVD (onder Rutte; repeat: onder Rutte!) in één kabinet met de anarchisten, communisten en milieuterroristen van GL is toch ook een gotspe!
Kan de VVD nog verder afglijden!?

Aristotalloss | 21-06-21 | 11:08 | 4

@El Rico Grande | 21-06-21 | 11:09: En met de nuttige mensen is ook de hele ideologie van de VVD verjaagd!
Rutte is totaal machtsgeil!

Aristotalloss | 21-06-21 | 11:11

Rutte regeert met iedereen als hij maar in het Torentje kan blijven zitten. Al zouden het BIJ1 of DENK zijn, hij doet het gewoon.
Maar VVD'ers hebben nu eenmaal geen prinicipes behalve hun eigenbelang.

2voor12 | 21-06-21 | 11:12

Rutte verlaat de stad nooit dus de kans dat hij van zo'n vers ingestorte brug dondert is nihil
en dit Gave land blijft met de gebakken rutte-peren zitten

Tobi | 21-06-21 | 11:19
▼ 1 antwoord verborgen

Er is niks mis met een beetje spanning in het leven. Het hoort gewoon spannend te zijn om over een brug te rijden. Blij zijn dat je de overkant levend hebt gehaald. Een reden voor een feestje. Nederland is poepsaai.

Leptob | 21-06-21 | 11:04 | 2

Zo is dat, daarom pleit ik ook voor meer bruggen in Nederland met minder onderhoud.
U wil boodschappen gaan doen? Prima.
Naast een boodschappenlijstje graag ook uw testament opmaken.

Het moet eens klaar zijn met die rubberen tegel mentaliteit.

Toetsenbordcomplex | 21-06-21 | 11:29

Nou, ik zit niet direct te wachten op een brok beton op je hoofd als je er onder door fietst. Dat gebeurd letterlijk in Italië nu.
Zoek maar op Youtube naar id 7WbhrFNA9jU: "Italy's crumbling motorways: how the Genoa bridge collapse exposed a national scandal"

SailingDuck | 21-06-21 | 11:50

En dat terwijl de wegen hard achteruit gaan door al die 2,5 ton zware Tesla's die ook nog eens geen enkele belasting betalen voor onderhoud.

2voor12 | 21-06-21 | 11:02 | 4

Die rijden met VVD subsidie. Naar hun huis met VVD subsidie.
Verkeer en waterstaat is een CDA VVD ministerie ieder wanbeleid is een VVD beleid geweest.

MaarFeitelijk | 21-06-21 | 11:32
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos