Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WOEST! Gommers en Kuipers over Sneaky Sywert

Lekker funshoppen met 100 meloen van VWS

We slaan het stuk dat Beau zich live op televee liet vaccineren met zwervers- en asielzoekersvaccin Janssen even over, en skippen door naar het gedeelte waar Nationale Labradoodles Diederik Gommers en Ernst Kuipers hun plasje deden over Sywert van Lienden, die naar nu blijkt een Ab Osterhausje gedaan te hebben met 100 meloen risicocentjes van VWS. Wij maar denken dat Sywert zijn allerlaatste spaarcentjes, de postzegelverzameling van zijn opa, de fiets van zijn buurvrouw en de lokale CDA-kas gebruikt heeft om De Zorg uit De Brand te helpen. Maar dat ondernemersrisico-geld kwam dus gewoon van het ministerie van Voorfinanciering, Wegsmijten en Sjoemelen olv Hugo "5,1 MILJARD" De Jonge (CDA). Sywert komt dit weekend met een vliegtuigje met daarachter een uitgebreide uitleg. Benieuwd.

Reaguursels

Inloggen

Het zit zo. Begin vorig jaar schrijft Sywert op dezelfde dag een stichting en een BV in. Er wordt maar liefst 1 Euro gestort in de BV. De stichting is de aandeelhouder van de BV. 100 miljoen komt op de bankrekening van de BV nadat Sywert zijn contacten in Den Haag heeft gebruikt om er tussen te komen waar anderen dat niet lukt, de mondkapjes worden betaald van dit geld. Bij het oprichten van de BV weten ze dit reeds dus het zonder winstoogmerk kun je heel snel vergeten, was nooit aan de orde.

Een BV moet een jaarverslag deponeren en dat kan iedereen inzien dus net voor het einde van het boekjaar wordt er snel een nieuwe stichting en CV door Sywert opgericht. In de CV wordt 9 miljoen gestort die komen van de eerder dat jaar opgerichte BV, dit is het restbedrag nadat zijn partners zijn betaald.

Normaal kun je een CV nooit terugvinden op eigenaar tenzij je de precieze naam van de CV weet. De CV krijgt nota bene de naam van een VOC schip.

Wat een uitgekooktheid van een leep en berekenend persoon, Dirk Scheringa had het niet beter gedaan.

Roze_bril_drager | 04-06-21 | 19:19 | 2

Ja en? Gast is net even wat alerter dan gros Nederlanders die slapend door leven gaan en zelfs niet wakker worden als ze gaan stemmen eens in 4 jaar.

feiten_en _cijfers | 04-06-21 | 20:17

@feiten_en _cijfers | 04-06-21 | 20:17:

Zo kun je het ook zien. Laten we allemaal Sywertjes worden, niemand meer te vertrouwen.

Waarom je nog druk maken over de rest als dit de nieuwe norm is. Met list en bedrog jezelf verrijken in crisistijd, chapeau hoor.

Roze_bril_drager | 04-06-21 | 20:38

Raar dat alle pijlen nog op Sywert zijn gericht terwijl €5.1 miljard onbekend waarheen waarschijnlijk helemaal pleite is. Wat hadden we niet met die €5.1 miljard kunnen doen?

Jan, Leiden | 04-06-21 | 18:57

Een ondernemer neemt risico met zijn eigen geld, en kan dit verliezen, maar daarom heeft een ondernemer ook het recht om winst te maken.
Het ministerie van VWS heeft de deal voor Sywert betaald met een voorfinanciering. Dus VWS betaald voor de mondkapjes die ze bij Sywert zullen afnemen omdat Sywert zonder het geld van VWS die mondkapjes niet kan kopen en hij heeft een gegarandeerde afnemer. Toen zij de mondkapjes ontvingen hebben zij Sywert betaald en daar de voorfinanciering van afgetrokken. Alsjeblieft, hier heb jij 9 miljoen plus nog 5 miljoen elk voor je beide maten. Het was prettig met U zaken te doen.
En geen enkele ambtenaar die op het idee kwam dat als zij de hele deal moesten voorfinancieren dat ze dan net zo goed die mondkapjes rechtstreeks hadden kunnen kopen. Zonder achteraf 19 miljoen aan Sywert en zijn 2 vrienden cadeau te doen.

Osdorpertje | 04-06-21 | 18:22 | 3

Die 2 vrienden zijn waarschijnlijk de partners van de ambtenaren die hiervoor toestemming hebben gegeven

BASinnic | 04-06-21 | 18:26

Daarom is Sywert ook een slimme ondernemer met een netwerk van vrindjes op de vrije markt en geen domme raamambtenaar. En zo lang Sywert juridisch niets te verwijten valt, veegt Sywert met de morale verontwaardiging zijn anus af, immers, hjj heeft negen miljien op zijn rekening staan, en wij niet.

me163komet | 04-06-21 | 18:30

Precies, wat een gezeur over die kerel. Hij heeft in imperfecte markt handig gehandeld zoals ondernemer doet. Prima.

feiten_en _cijfers | 04-06-21 | 20:25

Die Gommers heeft de smaak te pakken van z’n nieuwe BN’er status. Vind het maar een rare.

koekpap | 04-06-21 | 18:17

O ja het is niet Siewert, maar ons politiek systeem

stef3094 | 04-06-21 | 15:41

Zo werkt het in de zorg. Ze bepalen de wetten en besteden het uit aan hun vriendjes . Dat heet corruptie zo gaat het meestal in corrupte landen en of bananen republiek. wie denkt dat in Nederland niet gebeurt zou ik zeggen word wakker, Als je dat nog niet weet dan ben je zelf verloren. Groeten

stef3094 | 04-06-21 | 15:40

Stom van Sywert om te doen alsof hij de grote weldoener was, terwijl hij er toch heel goed mee verdiend heeft. Temeer daar hier ook nog sprake van belangenverstrengeling zou kunnen zijn.

Maar het echte probleem is natuurlijk dat Sywert de oplossing was.

We hebben een behoorlijk groot ministerie van volksgezondheid dat maandenlang (!!!) niet op het idee kwam om mondkapjes te bestellen, dan wel te produceren. Dat ministerie wordt dan ook nog bijgestaan door een tiental organisaties uit de baantjescarrousel die evenmin op het idee kwamen mondkapjes te bestellen, dan wel te produceren. Een van die clubjes heeft zelfs maandenlang het nut van mondkapjes ontkend. Het RIVM noemde mondkapjes "gevaarlijk" (tegen een eerder RIVM-rapport in). De rest van de wereld die wel aan mondkapjes deed was gewoon gek, aldus van Dissel.

Toen eindelijk de ernst doordrong zei het kabinet "we kunnen ze niet bestellen"... En Baudet regelde een paar dagen later miljoenen mondkapjes. Hij had meerdere adressen gevonden die ze klaar hadden liggen, de moesten alleen nog even officieel getest worden. Volgens die bedrijven voldeden ze echter aan de gevraagde standaardeisen, dus dat zou zo gepiept zijn.
En pas toen ging de Nederlandse overheid ze ook eindelijk bestellen. En kwam Sywert in beeld.

Dat is het echte probleem; onze overheid kan niks, en dat kost belachelijk veel geld. Hoe kan 9 miljard aan bonnetjes kwijtraken? Corona is geen excuus; reken maar dat alle door corona getroffen bedrijven hun bonnetjes nog wel hebben. Bovendien is dit oud zeer; in het verleden zijn er zo vaak al tientallen miljarden weg gepist. "Ontwikkelingssamenwerking" is berucht, maar wie de serie "Kroniek van een Faalfabriek" heeft gevolgd weet dat alleen al ICT een bodemloze put was. En echt niet alleen bij het UWV.

Mijn oude stokpaardje; onze overheid is veel te groot. Dat maakt van die overheid een onbestuurbare moloch zonder leiderschap. Hier gaat het mis;
- een afwezige gezagsstructuur zonder eindverantwoordelijken;
- afdelingen die langs elkaar heen werken;
- talentloze clowns die elkaar tegenwerken;
- leidinggevenden die elkaar napraten.
Regelmatig roulerende niks-kunners uit de baantjescarrousel maken het geheel af. En dat kost geld.

Dandruff | 04-06-21 | 15:30 | 3

Helemaal eens en nu graag de oplossing.

Dwarsdenker | 04-06-21 | 16:32

De grap is alleen dat de mensen die perfect weten hoe het allemaal zou moeten nooit bij de overheid gaan solliciteren, want centjes enzo. Het moet allemaal goedkoper en beter en sneller, zo lang ik er maar niet hoef te werken.

TalkingHead | 04-06-21 | 19:01

@TalkingHead | 04-06-21 | 19:01:

Hoezo "want centjes"? Bij de overheid valt veel, héél veel meer geld te verdienen dan in het bedrijfsleven. Zie Sywert.
Waarom denk je dat daar zomaar 9 miljard aan bonnetjes kwijt kan raken? Dat is een "bedrijfscultuur" die je buiten de overheid nergens tegen komt.

Bovendien was mijn punt dat de overheid nu al veel en veel te groot is. Ook bij de overheid solliciteren lijkt me dan niet de meest logische oplossing.

Dandruff | 05-06-21 | 08:56

Die Gommers vertrouw ik overigens ook voor geen meter. Als die ook maar een haar op zijn broer lijkt (het type waarvan, als je je er mee inlaat, dat al wat zegt over je persoonlijke standpunten aangaande ethiek en moraal) dan deugt die ook van geen kant.

Anaal_Geweten | 04-06-21 | 15:23 | 1

Wie of wat is zijn broer?

Alco-de-Holist | 04-06-21 | 16:36
-weggejorist-
Anaal_Geweten | 04-06-21 | 15:19

De actie van Sywert verdient idd geen schoonheidsprijs, maar het feit dat ambtenaren zó gemakzuchtig met belastinggeld strooien is natuurlijk veel zorgwekkender en dàt is het gegeven waar de discussie nu over zou moeten gaan!!

Rationa | 04-06-21 | 15:04 | 1

Of gewoon over marktwerking in de zorg? Er worden nog steeds topsalarissen binnen geharkt door mensen die meer belang hebben bij een goede relatie met de farmaceut dan met een goed functionerende zorg in het belang van de patiënt. Die ambtenaren voeren een beleid uit. Dit soort deals zijn de normaalste zaak van de wereld. Het probleem ligt dus niet bij de ambtenaar, maar bij het beleid.

GizzleMolby | 04-06-21 | 15:22

Het weer is te mooi om te blijven graven maar als je de tijdlijn van Sywert op Twitter naloopt kom je de ene na de andere leugen en verhulling over de deal tegen, het is gewoon niet te filmen.

Dit is ook een opmerkelijk stukje van 1 mei 2021, los van de deal, van 3 tweets waarin hij een dubbele rol speelt:

"Ook weer waar. We blijven even dromen. Maar hoop ooit wel op mooi vakantiehuisje in omgeving Bergen :)"
twitter.com/Sywert/status/13884318688...

"Aflossingsvrij 2500 piek in de maand. Duur, maar niet onbereikbaar."
twitter.com/Sywert/status/13884306350...

"Doe mij deze maar:" (dan post hij een huis van 2,9 miljoen wetende dat hij het met gemak kan betalen terwijl hij net €2500,- per maand nog duur noemt...)
twitter.com/Sywert/status/13884293618...

Echt nooit gedacht dat hij zo in elkaar zou steken als nu blijkt, hij leidt dus al die tijd een dubbelleven waarin hij vriend en vijand straal voorliegt.

Roze_bril_drager | 04-06-21 | 14:23 | 3

Vanaf zijn jeugd strategisch bezig om in een positie van macht en graaien bij de overheid te komen. Voorzitter Laks, jeugdbewegingen in de politiek, etc. Twee gezichten hebben wordt dan een tweede natuur

BASinnic | 04-06-21 | 15:10

@BASinnic | 04-06-21 | 15:10:

Met vlag en wimpel geslaagd voor het toelatingsexamen om volleerd CDA politicus te worden.

Overigens is de tijdvolgorde van onder naar boven, Sywertje doet net of 2500 per maand duur is en dat hij blijft dromen over dat huis van 2,9 miljoen. Intussen staat er al lange tijd € 9000.000 op zijn bankrekening maar blijft hij maar de schijn ophouden.

Roze_bril_drager | 04-06-21 | 15:38

Is jarenlang de oogappel van Matthijs van Nieuwkerk geweest, dan weet je het wel.

TalkingHead | 04-06-21 | 19:02

Het is niet Sywert maar de incestueuze kliek die zaken als dit mogelijk maakt ....... vrindjes niks VOC’s aan

Habe das Gewust | 04-06-21 | 14:18

Gommers en Kuipers zijn de usefull professional idiots in de hele Corona-soap.
Aanvankelijk waren ze een intensivist (IC-dokter) annex woordvoerder voor deze club dokters respectievelijk een ziekenhuisbestuurder die uitspraken deden over de aard en ernst van de ziekte (Gommers) respectievelijk de impact daarvan op een ziekenhuis (Kuipers).
Nu zijn het een stel, sorry to say, idioten die zich voor het karretje van Hu Go Jung, Big Pharma en Big Tech laten spannen om de aandacht van de gigantische hause aan levensbedreigende bijwerkingen die eraan zitten te komen af te leiden, en meedoen met allemaal niet ter zake doende geneuzel wat over enkele jaren peanuts zal blijken te zijn met de enorme crisis die we door het huidige vaccinatiebeleid aan het veroorzaken zijn.
Wat kan mij de persoonlijke mening van een dokter en een bureaucraat nu schelen. Die zijn voor mij net zoveel, of zo weinig waard, als van ieder ander individu.

Alco-de-Holist | 04-06-21 | 13:29 | 5

@Zwizalletju | 04-06-21 | 13:40:
Ik neem aan dat je het artikel gevonden hebt en nu met klotsende oksels aan het lezen bent.
Is het nu fuck, fuck, ik heb mezelf onvrijwillig op de lange termijn ge-euthanaseerd of toch phoe, phoe, toch blij dat ik mij niet heb laten vaccineren?
Laat je het even weten?

Alco-de-Holist | 04-06-21 | 16:34

@Alco-de-Holist | 04-06-21 | 16:34: Ik heb het gelezen. " We finish by addressing a common point of debate, namely, whether or not these vaccines could modify the DNA of those receiving the vaccination. While there are no studies demonstrating definitively that this is happening, we provide a plausible scenario" . Allemaal speculatie, net als de andere punten.

Ik doe zelf mee aan een langjarig wetenschappelijk onderzoek na de vaccinatie. Ik hou u op de hoogte.

Link naar uw artikel :
ijvtpr.com/index.php/IJVTPR/article/v...

Zwizalletju | 04-06-21 | 16:52

@Zwizalletju | 04-06-21 | 16:52:
Fijn dat je het gelezen hebt, alleen jammer dat je slechts één aspect benoemt waar wat discussie over is en alle andere hoofdpijnpunten terzijde legt.
Nou ja, hou me maar op de hoogte. Sterkte met je vaccinatie geïnduceerde auto-immuunziekte, auto-inflammatie, je prionen en je ADE.
Dank voor je link.

Alco-de-Holist | 04-06-21 | 19:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Het toont aan dat we onnodig totaal afhankelijk van het buiteland zijn, geen plannen hebben voor noodscenario’s, geen, of niet voldoende voorraden voor noodscenario’s.

Oftewel, alles waar de overheid in moet voorzien, daar faalde het in.

De vraag is, hebben ze ervan geleerd. Ik denk het niet. Men kiest keer op keer de foute mensen de politiek in.

DerUnterMensch | 04-06-21 | 13:21

Als jij je om de tuin hebt laten leiden, door naïef ergens mee in zee te gaan zonder de kleine lettertjes zorgvuldig te checken, dan is het dus ook jouw schuld, en had je vooraf maar kritischer en bedachtzamer moeten zijn voordat je je krabbel zette. Van Lienden heeft hier gebruik van weten te maken, op achterbaks wijze, toegegeven, maar als jouw dure e-bike gestolen wordt had je maar niet zo’n goedkoop plastic slotje erop moeten zetten. Kortom, ik vind het vele malen kwalijker dat de verantwoordelijken bij het ministerie van VWS dit hebben kunnen laten gebeuren. Maar ach, waarom zou je je ook druk maken om geld dat toch niet van jou is?

JackStick | 04-06-21 | 13:18

Ik denk dat de compagnons van Sywert allemaal echtgenotes zijn van de ambtenaren die het hebben goedgekeurd en het voorschot hebben gefiatteerd

BASinnic | 04-06-21 | 13:08

- Er is an-sich niets mis met voorfinancieren door VWS.

- Het materiaal is geaccepteerd door VWS met een controle van een officieel Europees "notifying body". Dat is niet je tante om de hoek!

- Het blijkt dat het RIVM er andere regels op na houdt dan de EU en VWS

- Dus VWS verneukt de kwaliteitseisen, en dat is nu de schuld van Sywert?

- VWS verneukt de onderhandeling door voorfinanciering weg te geven zonder een idee te hebben welke marge Sywert en co er aan overhouden. Een paar procent is ok op 100 miljoen, 20-30% zeker niet ok. Sywert had hier ook kunnen zeggen, jongens dat mag wel wat minder. Gecombineerd met zijn "om-niet" verhaal is Sywert hierom dus een graaiende lul.

- Sywert is 1 speler, hoe zit het met die andere inkopers? En waarom spreekt niemand VWS aan op dit amateurisme?

- Van Ark is ook waardeloos met haar "het is volgens de regels verlopen". Dat is echt de bijl aan de wortel van elke organisatie. Mensen die geen haar verder kijken dan de beslissingsboom.

- Het is ook sneu om het terug in het gezicht te gooien van de kamer. Met alle redelijkheid had het ministerie kunnen bedanken voor de Sywert deal. Daar had niemand van wakker gelegen met dit idiote graai verhaal. Ze hadden zelfs nog goede sier kunnen maken met laten zien hoe slim ze de graaiers buiten de deur hebben gehouden.

Tot dusver mijn gezeik, nu pils.

EenManMetEenBanaan | 04-06-21 | 13:07 | 1

Proost!

Dwarsdenker | 04-06-21 | 16:36

Sneaky klinkt wel erg onschuldig. Als je 10 miljoen van bank steelt, ga je het gevang in, als je 10 miljoen van de belastingbetaler steelt onder mom van liefdadigheids bullshit wordt er wat over je geschreven enzo. Gewoon terugbetalen of de bak in.

Ir_HardGelag | 04-06-21 | 12:38 | 3

Hij heeft niks gestolen. Ze hebben het hem gewoon overgemaakt

Kopieerapparaat | 04-06-21 | 12:45

@Kopieerapparaat | 04-06-21 | 12:45:
Hij heeft alleen ondeugdelijk materiaal blijkbaar geleverd. Denk niet dat hij 9 miljoen euries kreeg om dat te doen.

Graaf_van_Hogendorp | 04-06-21 | 12:47

@Graaf_van_Hogendorp | 04-06-21 | 12:47: Als het niet aan de eisen voldoet, kan de deal gewoon teniet gedaan worden, heel simpel. Schijnbaar heeft VWS geen goede eisen op papier gesteld, eigen schuld dus.

FGAINA | 04-06-21 | 12:50

En over een jaar hebben we dezelfde discussie over al het geld wat nu naar schimmige testbureautjes gaat.

lekgoot | 04-06-21 | 12:34

Gedane zaken nemen geen keer. De achterlijkheid van het ministerie wordt hier maar weer eens mooi blootgelegd. Diegene die de shitzooi veel te duur heeft ingekocht die moeten ze aanpakken. Heeft iemand aan de tafel van Beau ook wat salaris ingeleverd omdat dat zo moreel juist is? Flikker toch op stelletje moraalridders. Het gaat om de knikkers in het leven, take it of leave it.

Rdock | 04-06-21 | 12:34 | 2

Korte rokjes eigen schuld redenering

geenjagergeenneeger | 04-06-21 | 12:40

Perfect crimes are crimes that are undetected, unattributed to an identifiable perpetrator, or otherwise unsolved or unsolvable as a kind of technical achievement on the part of the perpetrator.

BASinnic | 04-06-21 | 12:33

En in China lachen enkele Chinezen zich helemaal rot over die gekke Hollanders die 2 euro per kapje betalen voor rotzooi die hen 10 cent kostten.. 160 miljoen cash / winst in hun handjes... hahaha.

ceesreis | 04-06-21 | 12:16 | 1

Maar dat is met alles zo. Of dacht u dat uw broek wat om uw reedt hangt daadwerkelijk 80-120e kost om te maken?

Graaf_van_Hogendorp | 04-06-21 | 12:20

Wat is die Gommers een vreselijke man. Moet alleen maar iets melden over IC-capaciteit, denkt dat-ie geweten des vaderlands is.

raskol | 04-06-21 | 12:15 | 2

Een verstandige en sympathieke man die weet waar hij over praat.
Het tegenovergestelde van een wappie.

Gulliver | 04-06-21 | 12:27

@Gulliver | 04-06-21 | 12:27: oh ik dacht dat hij IC-specialist was, maar hij weet nu dus ook alles van inkoop- en gunningen-trajecten? En nog even moraalpolitie spelen met z'n "hij moet dat geld teruggeven"?

raskol | 04-06-21 | 13:33

Hij deed toch maar wat die tien miljoen ambtenaren niet lukte.

Mart6037 | 04-06-21 | 12:08 | 1

Eerder dat die 10 miljoen ambtenaren stopten met wat doen toen Siebert langs kwam met zijn partijvrindjes in de regering.

Graaf_van_Hogendorp | 04-06-21 | 12:10

Die VOC-mentaliteit, over grenzen heen kijken, dynamiek! Toch?

wezen | 04-06-21 | 12:05 | 1

Duyfken was een VOC schip: "Op 18 juni 1617 verging de Duyfken in een storm, op weg naar Madagaskar, samen met het schip Middelburg tussen Suratte en Damão.[5] Het volk, 25 000 realen en 25 stuk geschut werden gered."

Als je je Vennootschap, zoals Sywert deed, noemt naar een VOC schip dat zonk maar waar wel nog snel het geld van gered kon worden dan ben je niet te goeder trouw.

Dan ben je zo overmoedig dat je denkt heimelijk weg te komen met een mega mondkapjeszwendel deal waarop je binnenliep.

Roze_bril_drager | 04-06-21 | 13:18

Zorgwekkend is hoeveel mensen sympathie voor Van Lienden hebben. Allemaal mensen die, als ze de kans hadden, ook gemeenschapsgeld achterover zouden drukken. Mannen van Nederland, zeggen woorden als "eer" en "rechtschapenheid" jullie niks meer?
Wat een een opportunisme en zelfmedelijden van al die jankballen met hun "de overheid pist zelf ook miljoenen weg" en "lekker gewerkt Sywert". Die mentaliteit dat het slim is om van de overheid maar alles af te troggelen is een maatschappelijke kanker.

Kan je wel 9 miljoen hebben, dat compenseert niet je geestelijk armoede en gebrek aan eer. Er was een tijd dat je op GS woekeraars een nekschot kon wensen, zoals dat vroeger werd gedaan met lieden die de verlaten huizen wilden plunderen na de Watersnoodramp van 1953. Profiteren van een crisis, profiteren van andermans ellende, hoe diep kan je zinken?

Diotima | 04-06-21 | 11:57 | 9

Hoewel in de oorlogsstrijd de meeste trekkers in Nederland verloren zijn gegaan waren er in 1950 plusminus 18.000. Maar in 1953 waren er in Zeeland een hoop boeren die een vlamnieuwe tractor hebben opgegeven. Controle was minimaal. Misbruik maken van een crisis is helaas van alle tijden.

Quattro Stagioni | 04-06-21 | 12:49

Mooie tegel, helemaal eens. De opmerkingen als "lekker gewerkt Sywert" zijn van lieden die er genoegen in scheppen altijd maar contrair te doen. Lekker edgy.

Silvion | 04-06-21 | 14:14
▼ 6 antwoorden verborgen

Vooral blijven miepen over de 9 miljoen van Sywert.

@WybrenvanHaga
- €1,1 miljard voor testsamenleving
- €100 miljoen voor mondkapjes die niet werken
- €5,1 miljard zoek
- €500k per dag voor niet-gebruikte testcapaciteit
@minvws
is inmiddels een gevaar voor de financiën en de gezondheid van Nederland
twitter.com/WybrenvanHaga/status/1400...

komtdatschot | 04-06-21 | 11:55 | 4

Omdat er geen tijd was voor een aanbesteding. Dan hadden wybrens van graaistra's van deze wereld moord en brand geschreeuwd over de formalistische trage overheid.

geenjagergeenneeger | 04-06-21 | 12:31

Dit dus. Van Lienden doet exact hetzelfde als wat verschillende regeringen met ons ontwikkelingsgeld doen. En dat gaat om nog veel hogere bedragen.

JackStick | 04-06-21 | 13:27

@geenjagergeenneeger | 04-06-21 | 12:31:
1. Die testsamenleving had kunnen worden aanbesteed want er waren al moties over mogelijkheden van testen voor toegang maanden voor het in een paar weken plotseling erdoor gedouwd moest worden.
2. Geen aanbesteding is wat anders dan niet weten waar 5.1 MLD heen is.

Dat er verder geld verbrast is, is prima. Geen tijd te verliezen geweest, maar je moet wel kunnen verantwoorden over hoe en wat. Je maakt mij ook niet wijs dat ze het niet weten, maar waarschijnlijk zijn er allemaal louche adviesbureautjes via allerlei kamerleden ingehuurd waarbij allerlei vreemde geldstromen zijn ontstaan. Maar goed. Ik ga altijd uit van het goede in de mens.

BBRDWR | 04-06-21 | 14:00
▼ 1 antwoord verborgen

De vraag is waar komt de villa te staan, Nederland of toch maar oprotten ver weg naar het buitenland.

Roze_bril_drager | 04-06-21 | 11:52

De overheid rooft via de de vennootschaps- en dividend belasting toch wel weer ongeveer de helft terug.. Dus Siewert houdt er maar net de helft aan over.

BoerinFrance | 04-06-21 | 11:49
-weggejorist-
Hemmenaar7 | 04-06-21 | 11:48

Als ie 100K pakt dan had men anders gereageerd. Vergis je verder ook niet, Gommers en ook Kuipers verdienen ook tonnen. Over de hoofden van zieken! Vinden we normaal (is ook normaal).

De schande is dat VWS niet ZELF in staat was om mondkapjes in te kopen voor inkoopprijs maar een stichting van 3 dagen oud, met hier en daar wat contactjes binnen de kortste keren miljoenen kapjes in kon vliegen tegen een redelijk tarief. Daar is wat geld verdiend ja. Maar de fuckup is natuurlijk dat VWS zelf niet in staat was dit te regelen. Wie zijn die mensen die daar blijkbaar zonder netwerk in de top zitten.

Verder is Sywert dom geweest, hij had gewoon moeten zeggen: ik weet dit te fiksen en als het lukt ben ik rijk.

BBRDWR | 04-06-21 | 11:47 | 7

@ReyNemaattori | 04-06-21 | 12:36: specialisten die hun eigen winkeltje uitbaten in een ziekenhuis bestaan al jaren, ook al in ziekenfonds-tijd.

raskol | 04-06-21 | 13:31

@Pontius Vulgaris | 04-06-21 | 12:02: Bewust neit het salaris van kuipers (CEO, a 300K). Maar is niet mijn punt, ik vind het prima dat die heren goed verdienen. Dik verdiend. Goed bezig!

BBRDWR | 04-06-21 | 13:55

@ReyNemaattori | 04-06-21 | 12:36: Volgens mij zijn de wachtlijsten behoorlijk goed weggewerkt en is de zorg wel degelijk verbetert. We zullen nooit weten of ambtenaren het beter hadden gedaan, maar over het algemeen denk ik van niet. Het probleem is dat er te veel consultancy clubjes en subsidies rondom de zorg hangen waardoor het extreem duur wordt. In principe is de zorg in NL zeer goed geregeld en relatief betaalbaar. Dat is oa een effect van marktwerking. Noem mij een voorbeeld van een beter zorgstelsel, dat door de staat gerund wordt, dat goedkoper/minder duur is.

BBRDWR | 04-06-21 | 13:57
▼ 4 antwoorden verborgen

De overheid pist jaarlijks vele miljarden weg maar als het een gezichtje heeft gaat het weken over niets anders.

Vula | 04-06-21 | 11:38 | 2

Omdat het in de eigen zak van die huichelaar verdwijnt.

Zonen-van-Kuifje | 04-06-21 | 11:40

@Zonen-van-Kuifje | 04-06-21 | 11:40: Dan nog is dit niets anders dan een afleidingsmanoeuvre, zodat men niet zit te zaniken om die ander pak 'm beet 6 a 7 miljard die slecht of onduidelijk is besteed.

Beetje van het zelfde stramien als dat fraudeurs, (terecht of onterecht) door de Belastingdienst volledig kapot gemaakt worden bij vermeend bijstands-, uitkerings- of kindertoeslagfraude, maar onder tussen voor tientallen zo niet honderden miljarden via obscure offshore bedrijfjes belasting wordt ontweken. Alle bijstands-, uitkerings- of kindertoeslagfraude bij elkaar gaat om enkele miljoenen, misschien enkele tientallen, maar staan totaal niet in verhouding tot de miljarden waarover geen belasting wordt betaald.

En ja dat is inderdaad de wet, maar die Panama Papers zijn inmiddels jaren oud en geen enkel kamerlid heeft een voorstel gedaan de wet aan te passen of onderzoek te laten doen naar wie/wat/waar/hoe, dus de prioriteiten liggen verkeerd. Met kiest liever een klein bekend gezicht, dan achter grote onbekende vissen aan te gaan.

ReyNemaattori | 04-06-21 | 12:46

Goed gedaan Sywert! Iedereen wil wel 9 miljoen dus laat ze maar jaloers zijn al die paupers. Heel de pers en woke Nederland over hem heen maar het werkelijke schandaal is 5.1 miljard wat verbrast is door ambtenaartjes. Zo maar even 100 miljoen overmaken en de toeslag slachtoffers en Groningers maar laten verrekken....... die hadden we goed kunnen helpen met die miljarden...

Blonde Nel | 04-06-21 | 11:37 | 1

Hier zit opzet achter, dat is wat anders dan onkunde.

Diotima | 04-06-21 | 11:59

Er is niets beter in een crisis, dan een sukkel met een erg geld.

Van Lienden en Co hebben dat uitstekend doorgehad en daar hun voordeel mee gedaan. Het stond elke Nederlander vrij om hetzelfde te doen maar de meesten waren druk met demonstreren en poep roepen, de avondklok overtreden en dan wegrennen voor de politie, de postorder dildo-industrie te sponseren en op Twitter anoniem dingen zeggen, die men in het echte leven niet durft.

Dat zijn natuurlijk ook keuzes maar van Lienden is daar niet verantwoordelijk voor. Ook is van Lienden er niet verantwoordelijk voor het geld dat gemoeid is geweest met deze deal. Van Lienden heeft dat geld namelijk et genomen maar gekregen. En als de condities waaronder de sukkel, afstand van zijn berg geld wil doen, dan zijn er geen weldenkende mensen, die daar nee tegen zeggen.

De consequenties van de boterzachte voorwaarden, zijn voor rekening van de sukkel en niet voor, van Lienden. Het is dus gewoon business as usual, de overheid kan niets en probeert nu van Lienden onder de bus te gooien om het eigen falen te maskeren.

Op de keeper beschouwd hebben we het over beschermingsmaterialen, die mensenlevens hebben moeten redden. En als dat nu de bijdrage van, van Lienden is geweest en ook uw naaste hobbelt nu nog rond, door zijn geleverde inspanning, is het dan echt zo interessant of er 20 miljoen meer of minder is betaald?

Van Lienden moest stelling nemen en de Haagse kliek vertellen, indien ze er niet over ophouden, hij zijn 9 miljoen aan de PVV doneert.

netniet | 04-06-21 | 11:37 | 7

@Blonde Nel | 04-06-21 | 12:14:

Het een sluit het ander niet uit, je kunt dit zien als de aftrap naar een veel grondiger onderzoek hoe makkelijk er geld is verbrand.

Roze_bril_drager | 04-06-21 | 12:16

@MonsantoSucks | 04-06-21 | 11:47: Zoals jij het wilt. Hoe is het dan gekomen dat het hem is gegund en wie is daar verantwoordelijk voor?

Van Lienden is niet meer dan een symptoom.

netniet | 04-06-21 | 12:22

@Blonde Nel | 04-06-21 | 12:14: Dat is nu net waar het om gaat. Van Lienden en Co hebben volgens sommigen 20 miljoen teveel gehad en daar ligt nu de focus. Men lacht zich stuk in Den Haag.

netniet | 04-06-21 | 12:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Het klopt toch dat die mondkapjes inferieur van kwaliteit waren en ergens in een magazijn liggen weg te rotten? Zet er een goede advocaat op en ga voor wanprestatie en schadevergoeding. Maar eerst conservatoir beslag leggen bij de gast en zijn BV's.

enkelereisretour | 04-06-21 | 11:34 | 2

Zijn niet inferieur. Er zit grafeen in. Grafeen is niet bewezen cq getest als biocompatibele stof en daarmee kun je dus geen certificaat van de aanwezige materialen overleggen. Waarschijnlijk is er nit veel aan de hand, maar dit is een papieren excercitie. Niet geheel onnodig, maar het is ondeugdelijk vanwege het ontbreken van enkele certificaten. That's it.

BBRDWR | 04-06-21 | 11:49

Dit dus. Er is een deal gemaakt voor functionerende mondkapjes. Nu blijkt dat ze niet voldoen.

In elke commerciële sector mag je dan gewoon terugbetalen, of met spoed deugdelijke producten leveren.
Waarom is daar niet meer aandacht voor?

DMaN | 04-06-21 | 11:52

9 miljoen? Eigenlijk is het 19 miljoen daar zijn compagnons ook ieder 5 miljo in hun zakken gestopt hebben. Vanwege zijn connecties zal Sywert wel 4 miljo extra geeist hebben. Als ik Sywert was had ik gelijk 50 miljo naar de krokodillen eilanden verscheept.

Tishetnetnie | 04-06-21 | 11:33

Als hij niet inwendiig kapot gaat door toch een beetje moreel besef en zoiets heeft van "fuck jullie, ik heb lekker 9 miljoen, had je zelf maar zo slim moeten zijn (en mensen moeten kennen)", dan zou ik als ik hem was wel met die 9M lekker emigreren en rentenieren. Denk namelijk dat je anders, ondanks dat geld echt geen fijn leven meer hebt hier in NL. Overal waar je loopt, zal je toch nagekeken worden en in de kringen waar hij zich normaal gesproken begeeft, zal iedereen hem nu waarschijnlijk ook mijden als de covid.

Quantum Suicide | 04-06-21 | 11:30 | 2

Rente ontvangen, bestaat dat nog?

Zakloper | 04-06-21 | 11:33

Ik zou een geldpakhuis laten bouwen voor mijn 90 miljoen geluksdubbeltjes.

All_yall | 04-06-21 | 11:33

Toch wel zorgelijk de uitleg van Rutte gisteren in de Tweede Kamer. Hij sprak over totale paniek en ja, dan worden er fouten gemaakt. In totale paniek in hun kantoortuintjes rondrennende ambtenaartjes, die leven bij bonnetjes en alles in drievoud, het spoor volkomen bijster. Als het rustig is en ambtenaren uit hun hun neus kunnen boren komt er al weinig goeds uit hun handen, maar zodra er echt iets wordt gevraagd van dat enorme leger ambtenaren is het totale paniek. Je moet er niet aan denken hoe het met Nederland gaat als er echt iets gebeurd. Wordt de paniek-fase dan gevolg door totale krankzinnigheid ? O wacht....

Ruikbaard | 04-06-21 | 11:29

Ach nee toch! Nu blijkt ook nog dat Sywert helemaal geen "ondernemersrisico" liep, dat het allemaal keurig op de zak van de belastingbetaler ging.
Kijk nou komen we eindelijk ergens, dit is namelijk precies zoals die hele zogenaamde Energie-Transitie werkt.

fokkewoelf | 04-06-21 | 11:29

Sywert is een oplichter en slimme mensen hadden dat al snel door.

Zonen-van-Kuifje | 04-06-21 | 11:22

Scheinheiligheid en hypocrisie zijn toch begrippen uit het CDA kampt. Niet gek dus. Een beetje VVD-er vult zn zakken zonder er geheimzinnig over te doen. Stront lult links en vult rechts

SteilAchterover | 04-06-21 | 11:19

waarom betaalt hij die 9 miljoen niet terug?
Omdat het erg lekker is om 9 miljoen euro te hebben. Na een paar maanden maken we ons weer ergens druk over dus is die hele Sywert allang weer vergeten.

gatij | 04-06-21 | 11:17 | 6

@Watching the Wheels | 04-06-21 | 11:20: Ab Osterhaus zit er toch ook nog. Die is schathemeltjerijk van de mexicaanse griep geworden. Vergelijkbaar gebeuren. De man is niet van TV weg te slaan. En niemand spreekt hem daar nog op aan. Ja, critici, maar die pakken Siewert ook aan omdat hij de uitstraling van een leeggelepelde kiwi heeft.

BBRDWR | 04-06-21 | 11:51

@BobDobalina | 04-06-21 | 11:22:
En die andere twee mannetjes met een minder bekend hoofd en iets minder dikke bankrekening blijven lekker buiten schot, maar hebben wel kunnen meeprofiteren van zijn contacten, Zij zijn de echte 'winnaars'.

2tribes | 04-06-21 | 11:54

@BBRDWR | 04-06-21 | 11:51:
Aarrrgh kan die home grown hackle & jackle niet meer zien of horen, wanneer worden zij eindelijk eens uitgekotst?

2tribes | 04-06-21 | 11:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Het kliekje is niet compleet.
Meer namen van achter de schermen zijn nodig voor de onderste steen.

bigstone | 04-06-21 | 11:10

Dus 9% belastinggeld afromen.
Is dat een standaard?

hotmint | 04-06-21 | 11:08 | 1

Meestal 50-80

2CVOcean | 04-06-21 | 11:32

Als Kuipers nou een arts zou zijn, die nog in de zorg zou werken en zijn zakken niet zou vullen via allerlei mediabezoekjes en bijbanen in het (zorg)vastgoed www.corporatiegids.nl/nl/nieuws/ernst... we zijn allemaal zakkenvullers.

Watching the Wheels | 04-06-21 | 11:08 | 4

@Slystar | 04-06-21 | 11:15:
Zou het maar gaan overwegen. Vind overigens wel dat je het in openheid moet doen. Sywert wekte de indruk dat hij geen winst wilde maken en daarom kreeg hij de opdrachten. Dan kun je niet achteraf miljoenen verdiend blijken te hebben. Zou niet graag in zijn schoenen staan, je zou een keer medische zorg nodig hebben.

Watching the Wheels | 04-06-21 | 11:17

niks mis met geld verdienen maar ga niet roeptoeteren dat je het belangeloos doet

twents neuqkevertje | 04-06-21 | 11:21

@twents neuqkevertje | 04-06-21 | 11:21:
Helemaal eens, maar wie weet is hem in eerste instantie gevraagd zijn mond te houden over de deal. Zou zo maar kunnen dat ze hem nu om bepaalde redenen voor de bus gegooid hebben.

2tribes | 04-06-21 | 12:00
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap de ophef niet helemaal. In een crisis situatie is een deal gesloten: x aantal Europees goedgekeurde mondkapjes voor y euro. Sywert heeft zich daaraan gehouden en de mondkapjes geleverd. Nu vindt iedereen dat hij wel erg gemakkelijk gecasht heeft. So what? Hij heeft zich aan de afspraak gehouden. Het ministerie was niet verplicht een overeenkomst met hem aan te gaan. In een hectische situatie gebeuren die dingen.

Stom van Sywert was natuurlijk dat hij in de media ging roepen dat hij het 'om niet' deed. Sywert, beste vent, hou die heerlijke poen gewoon en ga de rest van je leven gewoon een beetje commentaar geven vanaf de zijlijn. Zeg wel even dat het niet zo snugger was om te roepen dat je het 'om niet' deed.

ED-209 | 04-06-21 | 11:07 | 4

Mijn grootste bezwaren bij deze deal 1) het ging om vriendjespolitiek, hij heeft zijn positie in het
CDA gebruikt om een aanbesteding van 100 mil te verkrijgen.
2) het gaat om belastinggeld. 9 miljoen belastinggeld graaien in een paar maanden tijd. Ik vind het schandalig en eigenlijk ook een dikke vinger naar echte ondernemers die daarvoor 20 jaar een groot bedrijf moeten
runnen. Deze deal tast mijn belastingmoraal wel aan

Nappa | 04-06-21 | 11:16

@Nappa | 04-06-21 | 11:16: Het is zelfs 20 miljoen graaien (plus bijna 11 voor zijn twee kompanen). Dat is de winst voor belasting. Dus de bruto-marge is nog eens hoger (al kregen ze veel gratis van KLM, Randstad en Coolblue)

JohnLocke | 04-06-21 | 11:18
▼ 1 antwoord verborgen

Welk scheldwoord kan ik nog gebruiken voor dit sujet?

SteilAchterover | 04-06-21 | 11:04 | 2

'Vriend van de show'

beldewouten | 04-06-21 | 11:51

@beldewouten | 04-06-21 | 11:51: Gelukkig beschikt de Volkskrant over echte journalisten, die dit soort stinkende zaakjes goed en professioneel en onafhankelijk uitzoeken.

Zonen-van-Kuifje | 04-06-21 | 13:23

Als één kankerscanner (geen scheldwoord) een miljoen kost en er van de 90 miljoen dus veel kankers eerder hadden kunnen worden opgespoord, met waarschijnlijk genezing tot gevolg die nu keihard tot de dood leidt... als dat het eigenlijke probleem van miljoenendiefstal is, waarom horen we daar dan bijna niemand over (een Geert Wilders daargelaten)?

Prze***walski | 04-06-21 | 11:03

Enig idee wat medisch specialisten verdienen?

Hoofdbreker | 04-06-21 | 11:01 | 5

Ze verdienen meer met alle baantjes erbij. Ook Kuipers heeft allerlei nevenactiviteiten.

Watching the Wheels | 04-06-21 | 11:22

@Watching the Wheels | 04-06-21 | 11:22: Kortom, ze werken voor hun geld.

Zonen-van-Kuifje | 04-06-21 | 11:29

@Zonen-van-Kuifje | 04-06-21 | 11:29:
Ze zitten in een kamer van het Erasmus MC en gebruiken die met ons zorggeld betaalde kamer om hun afspraakjes met Jinek en OP1 te maken en hun bijbanen bij o.a. Havensteder in te vullen. In feite zijn ze gewoon eigen baas, alleen betaalt een ander hun huisvesting. Het zijn hypocrieten.

Watching the Wheels | 04-06-21 | 11:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Tamara van Ark : "De onderste steen moet boven".. Waar heb ik dat nu toch eerder gehoord..

djuud | 04-06-21 | 11:00 | 1

Onderste steen ligt samen met het Srebenica filmrolletje, Oekraine inlegvelletje, mailverkeer milieudefensie inzake Volkert, de moordzaak op Chris van Werken en de remmen van van Traa onder een berg andere stenen inmiddels.

Graaf_van_Hogendorp | 04-06-21 | 11:12

Tuut... tuut... Ja hallow met de VWS... Ja, hallow met Sywert. Ik zit even wat krap, kunnen jullie mij even 100 miljoen voorschieten? Ja hoor, geen probleem. Daag.

Leptob | 04-06-21 | 10:59

Iedereen pakt wat hij pakken kan. Altijd al zo geweest. Sinds wanneer is dit een probleem geworden?

FogerRederer | 04-06-21 | 10:59 | 4

'Altijd al zo geweest.'
Het meest slappe argument ever.

kloopindeslootjijook | 04-06-21 | 11:10

Ah, u bent er ook zo eentje.

IJsbrekert | 04-06-21 | 11:19
▼ 1 antwoord verborgen

"Er zijn heel wat partijen heel erg rijk geworden van dit verhaal. Corona is helaas ook een industrie geworden."

Was getekend Sywert een maandje geleden toen hij al lang dat geld binnen had. Hij wilde dit gewoon geheim houden de hypocriete smiecht.

twitter.com/Sywert/status/13889173143...

Roze_bril_drager | 04-06-21 | 10:59 | 3

Zou zo maar kunnen dat Sywert die in medische voorzieningen handel werkzaam is, al die verhalen hoort. 1 miljard voor Stichting Open Nederland, hier een miljard, daar een paar honderd miljoen. Dat zal hem vast op een idee hebben gebracht.

kloopindeslootjijook | 04-06-21 | 11:03

@kloopindeslootjijook | 04-06-21 | 11:03:

Nee Sywert was één van de eerste die volledig risicoloos zijn zakken vulde begin vorig jaar.

Maar bekijk je zijn twitter tijdlijn dan speelt hij nog steeds het morele geweten door zakkenvullers aan te spreken terwijl hij al lang dat geld binnen heeft. Een grote hypocriete charlatan, meer niet.

Roze_bril_drager | 04-06-21 | 11:13

Je mag natuurlijk alleen als OMT lid flink verdienen aan de crisis.

SailingDuck | 04-06-21 | 10:57 | 1

Precies. Ze hadden liever gezien dat een vriendje van het pluce of een oud studiegenootje dat geld binnenharkte. Alsof anderen niet verdient hebben. Wat een godverdomd vingerwijzen van een zooitje kutmensen.

sjef-van-iekel | 04-06-21 | 11:00

Snykert Verliende?

Conan de Rabarber | 04-06-21 | 10:57

Siewert is gewoon een hardwerkende ondernemer. Vraag me af waar hij zijn miljoenen belastingvrij heeft gestald. Malta? Bermuda?

Analia von Solmsch | 04-06-21 | 10:55 | 3

Ja, hij is ook een stuk slechter af dan een ic-verpleegkundige.
Hij zal wel doodmoe zijn als je 10 miljoen vanaf je laptop binnen hengelt.

kloopindeslootjijook | 04-06-21 | 10:59

@sjef-van-iekel | 04-06-21 | 11:01:
Als je met 48 uur per week IC-verpleegkundige een niet meer dan redelijk salaris binnenploetert, hoe veel uren zou Sybert als inkopertje medische voorzieningen dan wel niet moeten maken voor die 10 miljoen?
Van hard werken wordt je niet rijk.

kloopindeslootjijook | 04-06-21 | 11:05

Die 100 miljoen aan mondkapjex zijn ook nog eens allemaal afgekeurd en liggen opgeslagen. Waarom zegt niemand hier iets over?

Twee Jeetjes | 04-06-21 | 10:55 | 2

Omdat de eisen die aan die maskers gesteld werden, pas kwamen nadat de deal rond was. Het is een extra eis, bovenop de Europese eis. Niet helemaal reeel om Sywert daar op af te rekenen.

dyslexieman | 04-06-21 | 10:58

@dyslexieman | 04-06-21 | 10:58:
Bovendien, als een club als RIVM maatgevend is bij het beoordelen van de deugdelijkheid, dan heb ik daar wel zo mijn twijfels over...

2tribes | 04-06-21 | 12:08

De overheid was te gierig of te dom om voorraden aan te leggen. Toen stonden ze ineens achteraan (mondkapjes naar China gestuurd, weet u nog?) en waren ze aangewezen op ondernemers om die mondkapjes aan te kopen. Kan kun je nu wel ophef schreeuwen maar uiteindelijk was de overheid gewoon een "willing buyer".

Vula | 04-06-21 | 10:54

Wat hebben Gommers en Kuipers verdiend? Overigens: CdA: corrupt. Hugeau deugt niet en Siewert deugt helemaal niet.

dathoujetoch | 04-06-21 | 10:51

Moet de politiek niet aangepakt worden dat ze dit mogelijk hebben gemaakt. En al dat spul is ook nog eens afgekeurd. En sla die parlementaire enquete maar over wsnt crisis, zet die lui maar uit de politiek.

Twee Jeetjes | 04-06-21 | 10:51

Alsof Gommers en Kuipers corona niet gebruiken om zich te profileren. En wat te denken van Koopmans, met haar vele miljoenen aan subsidie en honderden publicaties.

Vula | 04-06-21 | 10:51 | 3

Sybert het topje van de ijsberg.

Gommers met zijn belangenverstrengeling met zijn beademingsapparatuur.
patents.justia.com/inventor/govinda-n...
Niet te vergeten Feike Sijbesma. met zijn broer bij Astrazenica

franck7020 | 04-06-21 | 10:57

@franck7020 | 04-06-21 | 10:57:
'Gommers met zijn belangenverstrengeling '
Hoeveel miljoen is hij daar wijzer van geworden dan?

kloopindeslootjijook | 04-06-21 | 11:01

Sywert is het prototype van een CDA'ert, hypocriet en niet te vertrouwen. Uitzonderingen als Pieter Omtzigt daargelaten.

seasicksteve | 04-06-21 | 10:51 | 1

Toch is het meer een PvdA-dingetje wat Seabert heeft uitgehaald,

Prieelvogel | 04-06-21 | 10:56

Sywert zie zoiets als "not for profit" toch? Dat kan best kloppen. De winst kwam per ongeluk. Was niet beoogd.

Sierstrip | 04-06-21 | 10:49 | 1

Hahaha

Roze_bril_drager | 04-06-21 | 10:52

'Ja maar hunnie doen het ook dus mag ik het ook'
Een beetje spelen met woorden om verkoopbaar te krijgen. Het is geen gevaarlijk afval maar grond. Het is een energieneutraal datacenter.
Het is non-profit maar ik hou er wel 10 miljoen aan over.

Corruptie uitsmeren zodat het toch lukt om door de regels te glippen.

De glijdende schaal waarbij ons land geleidelijk aan door corruptie aangevreten wordt. Voorbeelden genoeg in de wereld waarom bepaalde landen ondanks de delfstoffen en ondanks te mogelijkheden maar niet vooruit komen.

Want iemand gaat daar voor opdraaien.
Wij allemaal voornamelijk.

kloopindeslootjijook | 04-06-21 | 10:48

Ik heb nou wel weer even schoon genoeg van 'Sywert- nieuws'. Ik vind het op zich niet eens zo erg dat hij flink verdiend heeft met zijn mondkapjeshandel, maar zijn bewering dat hij dat alles deed ''om niet'' en om de 'mensheid' in Nederland te helpen, maakt van Sywert een loepzuivere hypocriet.

Hoogstwaarschijnlijk is hij totaal uitgerangeerd en zal geen praatprogramma hem ooit nog uitnodigen om zijn licht te laten schijnen over wat dan ook. Lijkt mij op zich 'straf' genoeg. Maar wellicht dat Sywert, zoals gisteren iemand bij een Sywert topic al opmerkte, ''is crying all the way tot the bank''. Het zou mijn niet verbazen van een CDAer.

Dr_Johnson | 04-06-21 | 10:48 | 3

to, natuurlijk, en mij, natuurlijk.

Dr_Johnson | 04-06-21 | 10:51

Het is gewoon een vorm van corruptie en misleiding ten koste van ons land.
Omdat als duidelijk zou zijn hoe het echt zit dit nooit goedgekeurd zou zijn.
En Sywert is met voorbedachte rade tewerk gegaan omdat hij beroepsmatig in de medische voorzieningen zit. Hij weet hoe die handel werkt. Heeft contacten, richt een bedrijfje ervoor op. En zegt het een maar doet het ander.

10 miljoen overhouden aan een iets je als non-profit-handel verkoopt. Dan weet je zelf dat je fout bezig bent.

En ja, het gebeurt ook vaker en met grotere bedragen. Maar daarmee praat je dit niet goed.

kloopindeslootjijook | 04-06-21 | 10:55

@kloopindeslootjijook | 04-06-21 | 10:55:

Ik praat het ook zeker niet goed. Ik vraag me alleen af of zeggen dat je iets op non-profit basis doet, terwijl je er stiekem miljoenen aan overhoudt, strafbaar is in de civielrechtelijke zin, laat staan strafrechtelijke zin.

Dat denk ik niet. Het is uiteraard alleen het summum van hypocrisie. En dat straf je m.i. het beste door zo iemand verder links te laten liggen.

Dr_Johnson | 04-06-21 | 11:03

Beide heren zijn natuurlijk roomser dan de paus. Hebben echt geen financieel belang bij dat "testen testen testen" credo. (LOL)
Totaal niet serieus te nemen die twee.

Cannabooze | 04-06-21 | 10:44

Die gast heeft het slim gespeeld. Good for him. Is nu miljoenen rijker op een toch wat smerige manier. Hij moet niet zielig doen en er gewoon voor uitkomen. Vervolgens 5 jaar op vakantie gaan en terug komen wanneer de storm is gaan liggen. Ik zou het overigens niet erg vinden om voor 7 miljoen een dergelijke mediastorm over mij heen te krijgen.

CzMichiel | 04-06-21 | 10:42 | 1

5 jaar? Met 9 miljoen hoef je echt niet meer te werken. Beetje rentenieren, wat investeringen.

Vula | 04-06-21 | 10:55

"Mijn gevoel zegt: hier wordt veel belastinggeld buiten het zicht niet goed uitgegeven."

Roze_bril_drager | 04-06-21 | 10:42 | 1

Was getekend Sywert een maandje geleden toen hij al lang dat geld binnen had. Hij wilde dit gewoon geheim houden de hypocriete smiecht.

twitter.com/Sywert/status/13889154847...

Roze_bril_drager | 04-06-21 | 10:51

Vroeger deed Sywert ook altijd boodschappen voor z'n oma. Pakje thee, twee bananen en een halfje melk, dat werk. Het viel oma destijds ook al op dat het altijd precies de 50 euro kostte die ze meegaf aan Sywertje. Wisselgeld kwam noojt terug. Oma vond het eigenlijk sindsdien ook een laffe melkmuil.

kokkie klaphaak | 04-06-21 | 10:42 | 1

Haha, oma had gelijk.

Roze_bril_drager | 04-06-21 | 10:45

Denk me te herinneren dat Sybert twitterde dat hij al zijn spaarcentjes in de om-niet-deal had gestoken. En het dus allemaal heel spannend vond.
Haha. Ik lach mezelf uit omdat ik jarenlang dacht dat het een frisse vent was.

Poesmobiel | 04-06-21 | 10:38 | 9

@Poesmobiel | 04-06-21 | 10:43:
Je hebt gewoon goede acteurs helaas. Ook die daar de toneelschool niet voor nodig hebben.

MoorCopJoris | 04-06-21 | 10:47

Noop. Hij geen enkel financieel risico gelopen.

kloopindeslootjijook | 04-06-21 | 10:56
▼ 6 antwoorden verborgen

We krijgen ook nog vier miljard terug van Griekenland, met rente!

eerstneukendanpraten | 04-06-21 | 10:38 | 1

Jippieeee, of hef Eiland Kos. Maar dan krijg je er wat noord Afrikaantjes en sympathieke Syriërs bij trouwens. Doe maar niet dan.
Wat jammer weer. Het maakte me zo vrolijk.

MoorCopJoris | 04-06-21 | 10:44

Gommers gonna gommen. Uitgaven weg uit het kasboek in dit geval.

grapo | 04-06-21 | 10:37

Gommers heeft sowieso zelf genoeg boter op z'n hoofd, Kuipers wellicht wat minder, maar ze kunnen allebei de boom in, of hun werk doen ipv de hele tijd op tv als een stel publiciteitsgeile hoeren.

ikworstelengadouchen | 04-06-21 | 10:36

Zou Sywert al spijt hebben van zijn ‘om niet’ uitspraak?

Wijze uit het Oosten | 04-06-21 | 10:36

Vooral goed controleren of Siebert ook geen donateur is van het CDA in de komende tientallen jaren.

stipjes | 04-06-21 | 10:35

Selectief verontwaardigd zeker; corona heeft Kuiper en Gommers bepaald geen windeieren gelegd. Of dacht je dat ze avond aan avond gratis en voor niets aanschuiven bij die verschrikkelijke Beau cs?

Computer_says_no | 04-06-21 | 10:33 | 4

Even los dat ik niet kan wachten tot die gasten weer de vergetelheid ingebonjourd worden: ze hebben de functie te danken aan hun eigen merites. Het probleem is juist dat CDA-partijprogrammaschrijver Sywert voorgetrokken lijkt te zijn door het ministerie waar de destijds toekomstige CDA-partijleider aan het hoofd stond.

JohnLocke | 04-06-21 | 10:35

Dat kun jij je misschien niet indenken, maar ik denk van wel.
Jij zult het waarschijnlijk niet geloven, maar die mensen bestaan echt. Die doen veel inzet en moeite voor niets, noppa, nada, numpa en maken daarvoor ook nog kosten.
En meestal zijn dat de hyper productieve mensen die hun tijd ook lucratiever kunnen besteden, maar die voelen zich geroepen om nu even wat voor het algemeen belang te doen.

Henk1955 | 04-06-21 | 10:40
▼ 1 antwoord verborgen

Overigens vond ik Sywert tot een aantal maanden geleden een goede gast en gedroomd toekomstig kroonprins van het CDA. Boy was I wrong. Een ding moet ik nageven: als je dit soort dingen doet, zorg dan dat de beloning goed genoeg is. Negen miljoen is goed genoeg.

JohnLocke | 04-06-21 | 10:32 | 2

Een voorbeeld van net te vroeg pieken. Toen zijn gezichtje nog 'babyfaceriger' was dan nu kwam ie al op tv en radio.

MoorCopJoris | 04-06-21 | 10:39

Dat had ik ook. Vooral omdat hij (als ik het me goed herinner) kritisch was op immigratie, op prime time tv, en man en paard durfde te benoemen. Gebaseerd op zijn eigen ervaringen.

DMaN | 04-06-21 | 11:45

Na lang zeiken zal Sywert de gestolen 8 miljoen storten in een goed doel naar zijn keuze.

Klinkt hartstikke fijn enzo, maar slecht gedrag wordt beloond in Nederland, altijd!

Kaas de Vies | 04-06-21 | 10:32

De andere baas van het roze blog praat over een lynchmob. Ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt. Gommers en Kuipers zouden na een ruim jaar toch wel moeten weten dat ze hun muil moeten houden over dingen die buiten hun vakgebied liggen.

beldewouten | 04-06-21 | 10:31 | 4

@Kaas de Vies | 04-06-21 | 10:32: omdat ze precies hetzelfde zeggen over anderen waarvan ze vinden dat zij wel en anderen geen expert zijn.
Daar is een mooi woord voor "hypocriet".
Als je niet dezelfde studie als zij gedaan hebt mag je over de onderwerpen die ze bespreken geen andere mening hebben dan zij.

Dezenaamhier | 04-06-21 | 10:40

@Kaas de Vies | 04-06-21 | 10:32: Omdat het de geloofwaardigheid als expert bij het algemene publiek schaadt als je als een kroegganger je mening over van alles en nog wat geeft. Precies wat bij Gommers en Kuipers gebeurt. Tenzij je Kaas heet, dan mag je alles.

beldewouten | 04-06-21 | 10:52
▼ 1 antwoord verborgen

Als de één meer dan 5 miljard euro kwijtraakt en de ander 9 miljoen euro verdient, en de negatieve aandacht gaat uit naar degene die 9 miljoen euro verdient, dan probeert degene die meer dan 5 miljard euro is kwijtgeraakt iets te verbergen.

En wanneer gaan deze BN-artsen voor het eerst niet meer uitgenodigd worden? Of gaan ze later in de tijd nog in een raar pak liedjes zingen op TV. Net als die De Vries.

Quib | 04-06-21 | 10:31 | 2

Laten we eerst Sybert tackelen, pakken. We de rest later aan.

Kaas de Vies | 04-06-21 | 10:32

@Kaas de Vies | 04-06-21 | 10:32:

Lijkt me logisch, hij is nu eenmaal de bekendste Nederlander die in elk tv programma kwam vertellen dat hij zonder winstoogmerk de mondkapjes kon regelen.

Roze_bril_drager | 04-06-21 | 10:37

Dus, je bent lid van het CDA. Belt met je mattie op Rotterdam Zuid, Hugo de Jonge. Je gaat mondkapjes regelen. Het ministerie financiert voor, je loop geen financieel risico. Je zegt dat je het om niet doet en loopt weg met een winst die totaal 9 (Sywert) + 5 + 5 (ieder van de kompanen), dus een kleine 20 miljoen op een deal van 100 miljoen.
En daar moet een deel van Nederland belasting voor betalen? Ik vermoed nepotisme met oplichting. Het valt natuurlijk in niet bij de 5,1 miljard die De Jonge niet kan verantwoorden en de 42 miljard die Rutte aan Italië heeft overgemaakt.

El Rico Grande | 04-06-21 | 10:31 | 1

Hugo was toen geen minister.

Kaas de Vies | 04-06-21 | 10:33

#freesywert

knutsel_ | 04-06-21 | 10:29

Mooi, nu nog maar 5 miljard zoek in plaats van 5,1 miljard.
Nog een paar weken en Hugo heeft alle missers keurig van zich af geboekt.

Dezenaamhier | 04-06-21 | 10:29

Jaja we storten letterlijk miljarden over de hele wereld naar allerlei failed states, we strooien met miljarden om allerlei kansarme asielzoekers en illegalen van van alles te voorzien, maar daar lult helemaal niemand over. Nee, dit, hier kunnen we met z'n allen verontwaardigd over doen. Heel veilig, want blanke Nederlandse knaap, dus we kunnen nergens van beticht worden. Hou toch op.

John McClane | 04-06-21 | 10:27 | 5

@John McClane | 04-06-21 | 10:51: Het heeft inderdaad iets willekeurigs, maar ik vrees dat dat nu inherent is aan het feit dat de 'pakkans' laag is. Als je aan de beurt bent krijg je de volle laag. In het geval van Sywert vind ik dat niet zo erg overigens.

BobDobalina | 04-06-21 | 11:26

@BobDobalina | 04-06-21 | 10:29: De eerstvolgende mongool die "whataboutism" neerpent krijg teen links een rechtse hoek. Hou godverdomme je bek een smet die debiele amerikaanse linkse poi jopi termen.

76435 | 04-06-21 | 12:48

@76435 | 04-06-21 | 12:48: reactie op mezelf: lekker getikt ouwe, net als twitter geen edit knop, zucht.

76435 | 04-06-21 | 12:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat had je anders verwacht bij een overheid die miljarden belasting geld uitgeeft aan subsidies waarvan ze niet weten waar het geld aan besteed wordt. Die Sywert weet hoe het werkt in Den Haag en heeft er lekker aan verdient

Therapietje | 04-06-21 | 10:26 | 1

Precies, Markie Rutte moet er ruim 52 jaar voor werken. Voor dat zelfde geld bedoel ik dus.

MoorCopJoris | 04-06-21 | 10:31

Zo die heeft even zijn nek uitgestoken, wat een durfal.

Roze_bril_drager | 04-06-21 | 10:24

Grappig zeg. Nou zou Sywertje zelf zo'n vliegtuigje kunnen kopen. Die 9 miljoen, is dat bruto trouwens? Dan komt er toch nog wat terug naar NL B.V.

MoorCopJoris | 04-06-21 | 10:24 | 2

Geen btw op mondkapjes.

lamlul007 | 04-06-21 | 10:30

Hoofdprijzen zijn altijd belastingvrij bij de Staatsloterij.

grapo | 04-06-21 | 10:40

Waar is de schuldige van dit alles? De goden eisen een offer.

All_yall | 04-06-21 | 10:22

Ja, zomaar geld verdienen door het leveren van producten aan de overheid die ze dringend nodig heeft, het moet niet gekker worden. Flauwekul.

In de kamer werden gelukkig wel de juiste vragen gesteld: heeft Sywert deze deal gekregen (of weten aan te passen) vanwege zijn politieke connecties? Heeft hij deze deal gekregen omdat hij hem eerst zonder winstoogmerk aanbood? En op welke manier is de deal van de stichting naar de commerciële BV verhuisd? Dat de deal zelf misschien nog steeds marktconform is en binnen de regels is afgesloten door de inkoper maakt dan niet uit.

Muxje | 04-06-21 | 10:21 | 1

Precies. Sywert hield er 9 miljoen aan over. Zijn twee kameraden ieder 5. Dus Sywert kan of heeft iets meer dan zijn kameraden. Het ligt voor de hand dat dit verschil alleen verklaard kan worden door de connecties van CDA-prominent Sywert met het CDA-ministerie van volksgezondheid.

JohnLocke | 04-06-21 | 10:25

Ik vroeg mij ook al af hoe van Lienden dat had voorgefinancierd. Gewoon niet dus.

Leptob | 04-06-21 | 10:21 | 1

Ik neem aan dat er wel een bankgarantie moet zijn geweest tegen die voorfinanciering van de overheid. Die heeft Sywert dan wel geregeld. Indien die garantie er niet is geweest, is er gewoon sprake van slecht contract management.

Nomen | 04-06-21 | 11:27

Laat die jankert lekker de poen houden. Niks nieuws dat de overheid discutabele uitgaven doet. Ondertussen leid deze soap alleen maar af van zaken die er wel te doen. Fauci papers, de rol van Koopmans daarin boeit me meer. Wuhan, kwam het werkelijk uit een lab?
Worden wij dan niet verschrikkelijk genaaid? Zo genaaid dat Sywert pinda’s is qua onderwerp?

BrulSpin | 04-06-21 | 10:21 | 1

Eens

Sjeintje | 04-06-21 | 10:24

En al die andere Sywertjes dan die stilzwijgend miljoenen binnen geharkt hebben.
Oh nee de enige echte Sywert is de bliksem afleider en iedereen doet mee.

likdoorn | 04-06-21 | 10:21 | 3

Precies dat!

BrulSpin | 04-06-21 | 10:23

De Sywert van jut.

MoorCopJoris | 04-06-21 | 10:26

Je suis Sywert!

Ad_Hoc | 04-06-21 | 10:45

Als de overheid gewoon genoeg voorraden had aangelegd dan was dit allemaal nooit nodig geweest.

omwenteling | 04-06-21 | 10:19 | 3

Als er geen corona zou zijn geweest ook niet. Wat is je punt.

BobDobalina | 04-06-21 | 10:20

Of als we de voorraden die we hadden niet naar China hadden gestuurd, omdat het RIVM (ja, daar zijn ze weer), beweerde dat het nooit naar Nederland zou komen.

TheEgg | 04-06-21 | 10:21

BobDobalina | 04-06-21 | 10:20 :
In het reactie_venstertje wordt eerst gevraagd of je wat nuttigs bij te dragen hebt, het blijkt dat u dat steeds mist.

Penus Decoratus | 04-06-21 | 10:31

Fieldlab baasjes zijn ook stil.

Deflatiemonster | 04-06-21 | 10:18

Want die Gommers en Kuipers hebben ook geen cent verdient aan die hele crisis. Hun (riante!) salarissen teruggestort, geen cent gerekend voor hun tv optredens, enz.
Fuck, het lijken wel GL-ers, qua niveau hypocrisie.

TheEgg | 04-06-21 | 10:18 | 14

@FrikandelSpeciaal | 04-06-21 | 11:18: Dat zou best kunnen, maar weten we dat? Mijn vrienden in de zorg hebben hele volle dagen gedraaid en kregen daar geen cent extra voor (nogmaals, is ook niet nodig). Ik weet niet of deze heren een tafelvergoeding krijgen (anders dan een onkostenvergoeding). Dat zou niet best zijn.

BobDobalina | 04-06-21 | 11:28

@BobDobalina | 04-06-21 | 11:28: Je vrienden in de zorg zijn wellicht werkvloertijgers. De bestuursleden van hun ziekenhuizen cashen wel degelijk extra hard.

Ja, de heren krijgen een tafelvergoeding. Gommers is verder onder de pannen met zijn werkzaamheden bij het OMT en de NVIC, om niet te vergeten zijn leerstoel bij de Erasmus Universiteit, dus het aantal uren die hij als arts op de werkvloer doorbrengt schat ik op rond de 0.

FrikandelSpeciaal | 04-06-21 | 13:02

@FrikandelSpeciaal | 04-06-21 | 13:02: Dat verklaart dat Gommers huilend op tv verhaalde over het leed op de IC en het drama van corona. Een ervaren IC arts doet geen drama.

Arachne | 04-06-21 | 22:06
▼ 11 antwoorden verborgen

Ik las dat Gommers vanavond om 22.38 uur live een zetpil gaat plaatsen bij Beau. Zonder mondkapje.

Dubbelepunthoofd | 04-06-21 | 10:18 | 1

Het mondkapje zou het plaatsen van de zetpil ook aanzienlijk bemoeilijken.

jemagookniksmeer | 04-06-21 | 10:29

Geld moet terug. Die rat heeft met een lege BV misbruik gemaakt van zijn connecties en onder valse voorwendselen die deal gesloten.

mocroGS | 04-06-21 | 10:17 | 14

@All_yall | 04-06-21 | 10:59: Eens. Het zal juridisch echt wel dichtgetimmerd zitten. Maar stel dat Sywert Omtzigt heeft gevraagd: joh, kun je een goed woordje doen voor mijn 'initiatief' bij Hugo en Martin want ik doe het om niet zoals je weet en KLM/CoolBlue en Randstad doen ook mee en Omtzigt stuurt het vervolgens door en zo komen ze bovenaan de stapel terecht en pas richting het eind van de onderhandelingen komt de ware aard een beetje naar boven maar wordt toch doorgegaan vanwege de tijdsdruk... dan is het nog best een interessante juridische casus wanneer VWS zich zou beroepen op misbruik/dwaling of hoe die gebreken allemaal heten. Denk niet dat ze zouden winnen overigens. Maar evengoed moet er uitleg worden gegeven waarom juist partijvriend Sywert werd uitgekozen voor deze klus.

JohnLocke | 04-06-21 | 11:24

@JohnLocke | 04-06-21 | 11:24:
Heb eerder ergens gelezen dat VWS ongevraagd ging voor het duurdere contract. Geen idee of dit klopt, maar roept wel veel vragen op over de rol van ministerie en de nu ontstane ophef.

All_yall | 04-06-21 | 11:30
▼ 11 antwoorden verborgen

Swiebert is gewoon een baas.

mundusvultdecipi | 04-06-21 | 10:16

Ik zeg het nog maar een keer, het is het ministerie wat deze mondkapjes heeft gekocht, tegen een hogere prijs omdat ze veuls te laat waren met bestellen. Dat Sywert hier geld aan overhoud is gewoon zaken doen. Dat hij altijd volhield om dit voor liefdewerk en oud papier te doen is wel dom van zijn kant.

NaughtiusMaximus | 04-06-21 | 10:15 | 3

Dat is ook het hele probleem en dat lijkt bij de redactie helaas nog niet binnen te komen. Er is een reden dat Sywert er uitgepikt wordt tussen de ondernemers en dat is omdat hij alles in een wazig non-profit verhaal heeft verhuld.

swaggerton | 04-06-21 | 10:17

@swaggerton | 04-06-21 | 10:17: Nou ja, en dat de CDA-MinVWS een CDA-prominent een van de beste klussen bood. Wanneer dit PvdA'ers waren geweest hadden we (ook) moord en brand geschreeuwd.

JohnLocke | 04-06-21 | 10:19

Ik had er minder moeite mee gehad als het een ondernemer betrof die niet verweven was met het Haagse netwerk. Dit zaakje stinkt gewoon.

Deflatiemonster | 04-06-21 | 10:20

HdJ zojuist ook geprikt. Gefeliciteerd, good job.

van Oeffelen | 04-06-21 | 10:15 | 3

De dader is nog voortvluchtig

Tobi | 04-06-21 | 10:20

Beetje te laat, de iekte is al naar binnengeslagen gezien zijn zwalkbeleid, geleboekje welniet, mondkapje welniet.

dathoujetoch | 04-06-21 | 10:53

Van de duizenden ondernemers die mondkapjes aanboden aan de overheid, koos het ministerie geleid door de vice-premier en CDA-minister de ondernemer zonder ervaring die toevallig ook nog eens het CDA-partijprogramma schreef. Het werd een van de slechts drie opdrachten boven de 100 miljoen euro. In het geheel hielp een CDA-parlementariër ook nog, deze zette de CDA-partijprogrammaschrijver in de spotlight bij de premier en de CDA-minister.

Het is walgelijk nepotisme dat enkel goedgepraat kan worden als gedacht werd dat sprake was van geen winstoogmerk en altruïsme. In dat geval is het dwaling en moet alles eraan gedaan worden om de overeenkomst terug te draaien. Veel plezier met de mondkapjes, Sywert. Maar dat zal juridisch vast dichtgetimmerd zijn. Drie dagen voordat Sywert zijn iconische 'zonder winstoogmerk' uitspraak deed in dat filmpje op Twitter was zijn winst-BV en winst-holding-BV al opgericht namelijk. Dus het is allemaal doordacht.

In de tussentijd mogen Omtzigt en De Jonge even heel goed nadenken wat ze gedaan hebben en daarover zich publiekelijk uitlaten.

Verder, Sywert kreeg 9 miljoen en zijn twee kompanen ieder 5 miljoen. Dat verschil kwam vast niet doordat Sywert een subject matter expert is op mondkapjes, maar wel omdat hij contacten heeft in Den Haag. Het is wanstaltig.

JohnLocke | 04-06-21 | 10:14 | 12

@Graaisnaaiert | 04-06-21 | 12:09: nope. Zou ook niks voor mij zijn. Elke ochtend langsrijden om je personeel in de gaten te houden.

BobDobalina | 04-06-21 | 18:04

@JohnLocke | 04-06-21 | 10:57: Het zit er naar uit dat we corrupter zijn dan China of Rusland. In China wordt corruptie streng aangepakt tot en met de doodstraf toe.

Josef Stalin stelde dat iedere organisatie, van welke grootte, soort, origine of achtergrond dan ook, altijd moet strijden tegen corruptie. Hij liet mensen oppakken en naar een strafkamp of goelag sturen, onschuldig, daarbij angst en vrees aanjagend.

Arachne | 04-06-21 | 22:02
▼ 9 antwoorden verborgen

Diederik is boos. Diederik wil in gesprek met Oranje Internationals (om een handtekening te vragen?). Diederik wil vooral op tv en stinkend rijk worden.

Jazeetie | 04-06-21 | 10:13 | 3

TV doktertje.

van Oeffelen | 04-06-21 | 10:16

@van Oeffelen | 04-06-21 | 10:16: welk een overdachte en intelligente reactie. Fan van Siewert?

dathoujetoch | 04-06-21 | 10:52

Die voetballers die geen vaccinatie willen. Tsja, ik ben niet met e eens. Maar ze hebben de vrijheid om te weigeren. Moeten we niet moeilijk over doen.

Quichegerechtigde | 04-06-21 | 13:39

Ach, als de overheid eenmaal disfunctioneel is, begint iederéén zijn zakken te vullen.

Harry.Langezwaal | 04-06-21 | 10:11

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino