WTF! Vliegtuig vliegt door ander toestel
Creëert nieuwe panorama class
Social
Opvallend luchtongeval in de US of A. Daar kwam bovenstaande Swearingen Metroliner SA226TC een kleinere Cirrus SR-22 tegen boven Denver. Bij deze onvrijwillige ontmoeting vloog de Cirrus dwars door zijn grotere collega en veranderde een deel van de Metro in een cabrio. Speciaal voor de luchtreiziger die de wind in zijn haren wil voelen en voorzien van een extra riant uitzicht. EasyJet zou het dubbele tarief rekenen voor zulke plaatsen. Het is een klein luchtvaartwonder dat de Metro niet doormidden is gebroken en de knuppeltrekker van dienst het toestel veilig aan de grond wist te zetten. De kleinere bromvlieg bleek de zwakke schakel in deze onverwachte vliegtuigketen, maar had een parachute aan boord om de complete machine veilig naar de grond te laten zakken. Eindresultaat van dit luchtvaartongeval: nul doden en gewonden en een lading bizarre foto's.
Social
Social
Social
Reaguursels
InloggenAh! Daar hadden ze het vanmiddag op de boot over! Was aan het duiken en er was een piloot van United aan boord. De piloot van de Metro bleef koel als een kikker. In het pilotenforum van United werd al gezegd dat ze die gast voor een sollicitatiegesprek moesten uitnodigen.
@SDI | 14-05-21 | 01:20:
Mwoh, die dude op de boot was gewoon een grote blanke cornfed white male American.
Mwoah, die piloot dacht dat hij een engine failure had, niets om je over op te winden dus.
Wow!
Dat groene vliegtuig niet gebroken?
Een wonder der techniek.
Doet mij denken aan de Boeing 737 Cabriolet uit Hawaii in 1988.
Google "Aloha Airlines Flight 243". Een stewardess overleefde het niet.
De les: In de stoel? Gordel om!
youtu.be/DX-QUVen9Ng
www.google.com/url?sa=i&url=https...
De Swearingen Metroliner SA226TC wordt door Fairchild geproduceerd, u weet wel, die van de A-10 Thunderbolt II. Zo'n vliegtuig stort niet zomaar neer na een botsinkje in de lucht, dat spreekt!
Was gewoon een opname voor de nieuwe Mission Impossible film starring Iron Man.
Wanneer was die Amerikaanse persconferentie ook weer geplanned met spectaculaire onthullingen over UFO's? Juni toch? Nog even en we weten het!
Kleinigheidjes hou je toch...
Fijn zo'n parachute
www.upinthesky.nl/2021/04/16/het-vlie...
En dan verzuipen.
Mooi.
www.youtube.com/watch?v=JkEPWQmAWOQ
Ik was weer eens ziek op de vlucht van Kaapstad naar Frankfurt. De (blanke) Zuid Afrikaanse purser vraagt me, nadat ze me opgeveegd hadden uit het gangpad, of ik vliegangst heb. Ik zeg, nou nee. Maar voor ik op reis ga kijk ik wat youtube crosswind landings. ""Well sir, you better don't"
Zo ver ik het kan bekijken, was het de bedoeling dat die twee vliegtuigjes een parallel landing zouden gaan doen. Doen ze ook op SFO, San Francisco Airport, maar daar gebruiken ze dan wel een speciaal radarsysteem bij, om dit veilig mogelijk te maken.
Doet me denken aan Solo Flight op de Commodore 64. Daar kon je ook naar Denver vliegen (Colorado). Met een paar postpakketjes. De bovenste helft vam het scherm blauw (lucht) en het onderste deel groen (land). En bij slecht weer werd blauw plotseling grijs. Het enige dat je in het landschap zag waren vliegvelden, een mooi vectorplaatje van een L-vorm of zo.
Oh verhip... ik zie toch nog een sprite als Berg in de verte...
youtu.be/s5qZfFmBNaM
Deze is nog altijd beter dan de C64 flight simulator die ik had. Die liet wel een horizon zien maar daar veranderde tijdens het vliegen niets aan. Saai.
@Professor Superhirn | 13-05-21 | 18:32:
Dat klinkt als Flightpath 737.
Mijn hart klopt altijd wat sneller wanneer ik een Metroliner zie.. Ook in deze staat haha.. Heb er 25 jaar geleden een jaar op gevlogen in het Noordwesten van Amerika. Mooie herinneringen, maar een enkele keer ook wel angstige momenten door ijsvorming op de vleugels en motorinlaat terwijl je tussen de bergen vliegt. Blijft een mooi toestel en leuk om te vliegen al moest je oordopjes in doen en een headset op hebben want het ding maakt een behoorlijke bak herrie! Bizar dat dit goed is afgelopen maar het doet me denken aan de Boeing 737 waar het halve dak tijdens de vlucht van afvloog en de passagiers een vlucht kregen om nooit meer te vergeten!
Een paar gamertjes hebben niets gemerkt natuurlijk.
Helemaal niemand die het op durft te nemen voor de KLM? Hoe is het godverdomme niet onze nationale trots? Asbrakende vulkanen (IJsland), een lullig verdwaalde BUK raket, maar dat voorsorteren op de grootste vliegramp ooit: moet je ook maar net Spaans kunnen lullen: www.youtube.com/watch?v=i1VsIz0nUf0
Boemboem! Navigeren is da bomb! Wat die luchtvaartjournaliste van Den Telegraaf dan wel beweegt? Laat het de kift mijnerzijds zijn!
Die BUK haalde een Malaysian kist neer... KLM had niet meer betrokkenheid dan de verkoop van tickets, onder de vlag van samenwerking..
True: ook KLM vloog destijds de zelfde route maar net als dat ik net niet doodgereden door een ontspoorde trein was het ook geen KLM 777 die daar neergehaald werd.
Zo dan, dat is veel mazzel dat het niet op hoogte gebeurt. En een grote blunder van control tower en Cirrus piloot, hoe de fuck……
Het was een mid-air collision, hoezo niet op hoogte?
Wees hoffelijk, blijf kalm en word vooral niet boos... zo te zien kwam het kleine vliegtuig van rechts.
Denver Airport is gebouwd door illuminati.
Dit is geen 'ongeluk'.
En John Denver is neergestort met een vliegtuig.
Dit is geen "toeval".
Ja precies.
Er zijn duistere krachten aan het werk.
Wij weten dat.
En dit is slechts t begin.... we re Doomed.
Heel interessant
Wie was de brokkenpiloot?
Je moet een vliegveld ook niet naar John Denver vernoemen, dat is vragen om problemen.
Heel goed.
So kiss me and smile for me
Tell me that you'll wait for me
Hold me like you'll never let me go
'Cause I'm leavin' on a jet plane
Don't know when I'll be back again
Oh babe, I hate to go
Weten we zeker dat der Franz niet aan boord was?
Omdat niemand hem zou missen, is er sowieso al geen melding van gemaakt.
Toch wel een technisch wonder. Vliegen is niet voor niets de veiligste manier van vervoer.
A collision is a near miss.
Huh?
@captainobvious | 13-05-21 | 17:49:
www.goodreads.com/quotes/98951-here-s...
Aldus George Carlin
George Carlin - Near Miss
www.youtube.com/watch?v=zDKdvTecYAM
Zo te zien hebben nogal wat reaguurders luchtvaarttechniek gestudeerd.
Ja, verbazingwekkend, als je bedenkt dat ze ook nog eens stuk voor stuk experts zijn op het gebied van virologie, epidemiologie, crisisbeheersing en voetbalanalyse!
Komt allemaal door Aircrash Investigation. Inmiddels weet iedereen toch wel een keer hoe je een vliegtuig bestuurt (naast het neuken van de stewardessen op de bedden voor het personeel)?
Ik had nog even op het stewardessknopje gedrukt voor een rood wijntje.
Het stewardessenknopje is toch alleen voor de gezagvoerder?
Heb niet veel vliegervaring. Keertje Gran Canaria. Keertje naar Tampa. Keertje naar Curaçao. Paar vluchten tussen de ABC eilanden met propellors. Keertje naar Kuala Lumpur en een paar binnenlandse vluchten. Overigens ook elke keer weer terug naar Nederland. Maar ik heb VeRdOmMe nog geeneens niet ÉÉN keer turbulentie ofzo meegemaakt! Saaie lange vluchten, bah. Turbulentie zie ik als een soort Cup-a-Soup. Daar kikker je even van op.
ALM?
Heb al aardig wat gevlogen maar een binnenlandse vlucht met Zimbabwe Air sloeg alles. Was blij dat ik weer op de grond stond, word nu nog wel eens zwetend wakker na een nachtmerrie...
Cup-a-Soup...
Gore chemie, in een niet-recyclebaar zakje met een dunne aluminium coating.
Ga zweefvliegen!
Cirrus SR22 is van composiet dus zeer licht gewicht. Maar dan nog is deze afloop heel bijzonder. nl.m.wikipedia.org/wiki/Cirrus_SR22
Zo zie dat vliegen steeds veiliger wordt, wel lullig als je net je twee flessen smokkel whiskey in het bagagevak, boven je hebt gelegd.
Zo vet die parachute voor een heel vliegtuig. Bij elk ander vliegtuig had je nu waarschijnlijk twee doden gehad.
Een BRS (Ballistics Recovery System) is in veel landen heel normaal in lichte toestellen. Duitsland heeft het als standaard uitrusting
Die parachute is mooi, maar heeft wel een nadeel. Zodra je hem gebruikt ben je geen piloot meer maar passagier. Als je toestel op een druk schoolplein terecht komt dan heb je geen mogelijkheid meer om bij te sturen. Alleen als je niet meer stuurbaar bent (en dat kan hier best zo zijn) dan is zo'n parachute een uitkomst.
Airplane goes prrrr
`Final aproach`..
Dus vloog ie niet zo hoog dus is de druk niet zo hoog en kan het dus zo zijn dat Flapps hun werk goed hebben gedaan..!!
( Soms mis ik dumpert )
Denver ligt op 1,5km hoog. Wat een wonder is, is dat rudder en elevator het nog deden. Zal fly-by-wire moeten zijn, waarbij de wires onder de vloer zitten
@marcoplarco | 13-05-21 | 17:28: Of WiFi....
@marcoplarco | 13-05-21 | 17:28: klopt. De wires zijn staalkabels in dit geval
Daarom altijd het grootste vliegtuig in de omgeving charteren
't groene kissie lijkt ontworpen rond de vloer als backbone. Smart.
Gelukkig dat er maar weinig mensen vliegen in deze periode. Als die Metroliner vol had gezeten!!.. Maar leg dat maar eens aan Baudet uit.
Nekbandje om en bigtime cashen!
In murica kan het gewoon, hier in Nederland had je een "ach, stel je niet aan je leeft toch nog" je ticket vergoeding gekregen en daarna opdonderen.
De eindeloze herhalingen van Aircrash Investigation, zo jammer. Nabestaanden die de Aircrash Investigation uitzending over de MH14 hebben gecensureerd omdat ze het te schokkend vonden, zo jammer.
Daar heb je inderdaad niks aan...
Maak er maar de MH17 van.
Hadden zo te zien inderdaad een engeltje op hun schouder.
Lijkt mij onmogelijk, and if so..... kolere
Vind die Metroliner zo eigenlijk mooier.
Mooier maken is niet zo moeilijk bij dat ding. Wel stevig apparaat dus.
Mooier maken is niet zo moeilijk bij dat ding (Trilander is lelijker, maar dan heb je het wel gehad). Wel stevig apparaat dus.
Hele cirrus heeft eigen parachute. en.m.wikipedia.org/wiki/Cirrus_Airfra...
Klopt, een van de weinige. De piloot landde met'm, op de parachute die uitgerust op de Cirrus.
Likje verf er over en hup weer de lucht in. Stil staan kost geld.
REAGEER OOK