achtergrond

Geenstijl

Slepen met de Suurhoffbrug in het Stamcafé

BRUGGEN BOUWEN!

Je zou het na meer dan een jaar totaal & totalitair overheidsfalen bijna helemaal vergeten, maar wij Nederlanders kunnen bést wat op het gebied van ingenieursschap, innovativiteit en logistieke uitvoering. Zoals het over het water verslepen van een boogbrug van 200 meter lang, 20 meter breed en ruim 40 meter hoog over een afstand van meer dan 40 kilometer, om dwars door Rotterdam bij de Maasvlakte te komen. Het allercoolste? Het is nog een tijdelijke brug ook:

"Het varende transport van de tijdelijke Suurhoffbrug vertrekt uit Krimpen aan den IJssel en passeert de volgende bruggen en keringen: de Van Brienenoordbrug, kort achter elkaar de Hefbrug en de Koninginnebrug, dan de Erasmusbrug, de Botlekbrug, het Hartelcomplex en tot slot de Harmsenbrug. De Suurhoffbrug staat hierbij op drijvende platforms, die met elkaar verbonden zijn. Voor en achter ligt een sleep- en duwboot om de stoet te trekken, duwen en sturen. De totale configuratie heeft een lengte van bijna 250 meter. De Suurhoffbrug (in de snelweg A15) is – als toegangspoort tot de Maasvlakte – een vitale verbinding voor het Rotterdamse havengebied. De bestaande brug wordt gerenoveerd. Naast de bestaande Suurhoffbrug leggen we deze tijdelijke Suurhoffbrug, zodat de last van het (vracht)verkeer de komende jaren wordt verdeeld over de twee bruggen."

Deze city-marketing voor 010 & algehele ode aan Hollands ingenieursschap is live te volgen op de onderstaande stream, als een soort coronadashboard tijdens een enorme vaccinoperatie, maar dan wél volledig functioneel. En zonder photobombs door Hugo de Jonge - hopen we tenminste...

Uitleg over de bouwplannen:

Deze enorme unit:

Liever echte ingenieurs dan social engineers

Versoepelingen!

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.