Artsen: Navalny kan elk moment sterven
In theorie kunnen we allemaal elk moment sterven, maar bij Navalny lijken de kaarten toch anders geschud.
Social
We hebben sowieso nooit begrepen waarom Navalny zonodig terug moest naar moeder Rusland. Maar wat we écht niet hebben begrepen is dat Rusland hem bij aankomst gewoon oppakte en daarna in hechtenis hield, ondanks een laatste waarschuwing van Stef Blok. Navalny ging eind maart in hongerstaking omdat hij ondanks zijn restitutiepolis niet onderzocht mocht worden door een arts naar keuze. Hij had namelijk last van zijn rug en gevoelloosheid in handen en benen, en dat zijn weer typisch van die klachten van mieten die niet als een echte man met een beetje vergiftiging om kunnen gaan. En door z'n hongerstaking bovenop onbehandelde klachten zegt zijn artsenteam nu dat een hartstilstand en nierfalen "een kwestie van dagen is".
Een open brief ondertekend door 80 prominenten als Ken Burns (van de beste docu's ter wereld), J.K. Rowling, Stephen Fry, Niall Ferguson, Salman Rushdie en Jelle Geuzens waarschuwt Poetin in navolging van Blok nu écht een allerlaatste keer. Navalny is namelijk een brandschone humanist die in de Game of Thrones van Slavische oligarchen de onverdeelde steun van het Westen verdient.
Reaguursels
Inloggenhierop is geen serieuze reactie mogelijk .. maar daar is ‘t ‘m uiteraard ook helemaal niet om te doen..
Kansloos. Het kan niemand echt iets schelen. Misschien moeten we hugo op de zaak zetten.
My 2 cents: Navalny gaat dood in gevangenschap. En dat zou wel eens precies de lange neus kunnen zijn die Poetin naar het Westen wil maken. En voor zijn eigen burgers: Dit gebeurt er met je, if you fucka with me! En natuurlijk gaat het westen niets doen. Wat zou het westen kunnen doen? Nog een paar sancties? Poetin kan juist door dit op de spits te drijven laten zien dat het westen een reus is op lemen voeten. Niet voor niets probeerde hij Navalny te vergiftigen. Om daarmee zijn handtekening te zetten op deze politieke moord. Nu liep het net iets anders, maar uiteindelijk trekt Navalny aan het kortste einde. Hij onderschat de politieke roekeloosheid en de bereidheid om te gokken van Poetin.
Nee, hij zit op de enige plek waar hij zijn leven zeker is. Bedenk: als hij in de bajes sterft, heeft Rusland een serieus probleem (erbij). Zodra hij vrij komt, is hij voor de machthebbers in de VS wellicht dood nuttiger dan levend. Dan hebben ze weer een punt om Rusland te beschuldigen en onder druk te zetten. Dus mooi in de gevangenis laten, dan blijft hij leven. Bovendien verdient hij het zonder meer. Hij heeft een bedrijf daar geld afhandig gemaakt en dat mag nu eenmaal niet. Het is trouwens verbazingwekkend waar hij en zijn vrouw al hun onkosten van betalen, want beide hebben in Rusland al jarenlang geen betaald werk meer en hun reizen en andere activiteiten kosten echt een flinke som geld.
@spie vergeet ook zeker niet dat hij een veteraan heeft beledigd, die man zouden ze levenslang moeten geven!
@Het brein erachter | 19-04-21 | 03:44: een één-tweetje van de night shift .. de trollenfabriek is non stop online ..
@Spie | 19-04-21 | 02:19:
"Bovendien verdient hij het zonder meer. Hij heeft een bedrijf daar geld afhandig gemaakt en dat mag nu eenmaal niet."
Ik wist niet dat zoiets strafbaar was in Rusdland? De hoogste baas in ieder geval gaat daarmee vrijuit. Maar zeg es, Navalny verdient het want hij heeft iets gestolen? Is dit de Sint-Petersburgse trollenfabriek in actie?
Ik begrijp oprecht niet waarom hier zoveel reaguurders zijn die deze zuivere kleptocratie goedpraten. Ook al zou Navalny overmatige behoefte hebben aan aandacht, dat betekent nog niet dat iemand maar fysiek en psychisch mishandeld hoeft te worden. Miljoenen Russen leven zonder perspectief. Een fles vodka is goedkoper is dan het lenen van een boek. Maar waarom? Het land beschikt ongetwijfeld over de grootste hoeveelheid grondstoffen ter wereld. De rijkdommen verdwijnen in de zakken van een selecte groep mensen. Deze bestuurders hebben het morele recht niet om zich Rus te noemen, daar waar ze hun eigen volk keihard in de steek laten.
Poetin was in 1990 rechterhand van de burgemeester van St. Petersburg en was daar verantwoordelijk voor import en export. Tal van contracten voor export van hout zijn teruggevonden waar op papier geen ene cent voor is betaald. Het volk wordt besodemieterd, kreeg deze in eerste instantie onverkozen leider in de strot gedrukt die hedendaags op papier twee lada’s en een appartement heeft. Arrogantie ten top. Stem je niet op hem - verlies je je baan. De corruptie is doorgesijpeld in alle lagen. Mijn gedachten gaan uit naar Navalny, die dapper genoeg is om het kwaad tegemoet te gaan en daarmee een eventuele dood op de koop toeneemt. Ik vrees helaas dat het alsnog weinig effect zal hebben. Het Russische volk lijkt niet beter te weten dan bestolen te worden.
Kleptocratie?
Nee, onze monarchie....
Hier in nederlandje kan de oppositie ook niet veilig over straat (Wilders) of wordt doorgeschoten (Fortuyn) is het hier zoveel beter dan?
@IkwilJinekwel | 18-04-21 | 20:54:
Maar dat gebeurt niet van staatswege, lampie. Wilders wordt al 15 bedreigd door invasieve middeleeuwers met een achterlijk, tribaal, intolerant, agressief kutgeloof. En Fortuyn werd vermoord door een extreem-linkse psychopaat.
Totaal niet te vergelijken met Navalny.
"is het hier zoveel beter dan?"
Ja, lampie, het is hier oneindig veel beter dan in Rusland.
@Dr_Johnson | 18-04-21 | 21:00:
Oeps. 15 jaar natuurlijk
Neem aan dat je veel cnn kijkt,want zoveel onzin heb ik zelden gezien.
En ja hoor, dan krijg je reacties waarbij het onbenul van Nederland reageert met "hier is het anders ook niet best". Zoiets kan je alleen maar zeggen als je werkelijk helemaal niets begrijpt van hoe de zaak in elkaar steekt in Rusland.
" Ik krijg nog 1000 euro van Rutte dus het is hier misschien nog wel erger dan in Rusland "
@Dr_Johnson | 18-04-21 | 21:00:
Fortuyn is doodgeschoten vanwege het demoniseren door de zittende macht lulletje. Dus beter hier? Dacht het niet.
@Beste_Landgenoten | 18-04-21 | 22:09:
Zwaktebod Kuif, navalny is een nobody in Rusland.
@IkwilJinekwel | 18-04-21 | 22:44:
Hahaha! Flikker toch een end op, idioot.
Fortuyn werd inderdaad 'gedemoniseerd', maar totaal niet met de intentie dat hij door een gek vermoord zou worden. Dat was sinds de lynchpartij op de gebroeders De Witt volstrekt onvoorstelbaar in de Nederlandse samenleving.
Toch is het gebeurd. Dat zorgde er voor dat de 'overheid' persoonsbeveiliging instelde voor Ayaan Hirsi Ali, Geert Wilders, en - meestal tijdelijk - andere mensen die bedreigd werden.
Als je blijft volhouden dat het hier niet veel beter is dan in Rusland, ben je echt nog dommer dan ik al dacht.
Dat doet men niet. Alle politici en zeker die van partijen die regelmatig deel uitmaken van de regering zijn onbetrouwbare sujetten. Kijk maar naar Rutte, diverse D66-politici, VVD-ers in de provinciale en landelijke politiek enz. enz. Er deugt er niet één! In andere landen zal dat niet veel anders zijn, is mijn inschatting. We hebben dus weinig illusies en Poetin is hooguit wat sluwer en nationalistischer, maar ik maak me weinig illusies over zijn deugdzaamheid.
@Dr_Johnson | 18-04-21 | 23:21:
Het is hier slechter dan in Rusland, en ik kan het weten mongooltje.
@IkwilJinekwel | 19-04-21 | 07:31: geloof je nou echt dat jij hier nog serieus genomen wordt ? ..
@IkwilJinekwel | 19-04-21 | 07:31:
Iets dat je alleen maar kunt beweren als je er nooit bent geweest. En dan bedoel ik buiten de dure etalages en shops van Moskou. Maar in een plattelandsstadje ergens in de periferie. Dan weet je: Hier functioneert helemaal niks.
Die Russen geven nooit toe, ze blijven altijd liegen tegen de feiten in. Ze acteren nog steeds in de voetsporen van Josef jammer genoeg.
Voor het liegen moet je hier bij de premier van Nederland zijn.
Het maakt mij totaal niet uit. Laat Blok nu eens Poetin waarschuwen, zoal, hé Vladimir ik waarschuw voor de laatste keer, en dan begin ik weer overnieuw. Ik denk dat Poetin slapeloze nachten heeft van onze Stef.
wat een vondst .. dit lijkt me niet de snuggerste van het stel ..
298 onschuldige mensen doden kost ze geen enkele moeite, maar ééntje gericht omleggen wil daar nog niet echt lukken.
De media volop met nieuws over Navalny, maar niets over de man die over Amerikaanse oorlogsmisdaden in Irak publiceerde en daarom nu al ruim zeven vastzit in de U.K.
Whataboutism, much? Maar goed: Navalny wordt vergiftigd, daardoor in een Duits ziekenhuis behandeld, maar hierdoor kan hij uiteraard niet op komen dagen bij de rechtbank (parool): hij was een beetje druk met niet doodgaan. Hij meldt zich netjes in Rusland en de rechtbank en zegt: tja, te laat! Je had je eerder moeten melden (er dus niet rekening mee houdend dat meneer een nogal goede reden had om zich niet eerder te melden).
Overigens, veel Russische trollen hier lijkt het?
@GekkeLorrie | 18-04-21 | 15:25: idc jij en Whataboutism,maar verder kom je niet.. Best zielig
@GekkeLorrie | 18-04-21 | 15:25:
"Overigens, veel Russische trollen hier lijkt het?"
Nou, ik vind het persoonlijk nog wel meevallen. Je moet hier eens komen kijken als het over MH17 gaat. Dan maken alle operators van Cozy Bear hier overuren. Echt onvoorstelbaar.
kan deze smeerlapperij niet geweerd worden ? ..
Gewoon dood verstaan we in Nederland iets anders onder dan bij een trol uit Rusland.
Zeg Swap, hoe is het weer in St. Petersburg?
Waarschijnlijk denken West Europese Multinationals United (EUSSR) dat Navalny hen beter tegemoet zal komen dan Putin, die een pro Russische politiek op basis van Russische belangen voorstaat. Navalny is kassa en Putin is de hond in de pot voor de EU. Dus gooit de EU er nog een mediacampagne tegen aan, heb je als EU de pers in je zak kan je ze net zo goed aan het werk zetten.
Nee, trol. Ongeacht wat iemand denkt hoort je niet in de gevangenis dood te gaan om wat je denkt.
@Ds_Dre | 18-04-21 | 15:50: precies wat Dre zegt. Wat dat betreft kunnen we nog een voorbeeld nemen aan China.
@Ds_Dre | 18-04-21 | 15:50: Hier word je straks ook overal van uitgesloten omdat je er wat anders van vindt dan gewenst is.
@Kopieerapparaat | 18-04-21 | 16:01: Slaat nergens op, ergo, je raaskalt.
@Ds_Dre | 18-04-21 | 15:50:
Ongeacht wat iemand denkt hoort je niet in de gevangenis dood te gaan om wat je denkt.
Geldt ook voor deaudgaan op Het Mediapark.
@Ds_Dre | 18-04-21 | 15:50: Hij is nergens zo veilig en zeker van zijn leven als in de gevangenis. Rusland kan en zal hem daar echt niet dood laten gaan. Het kan echter wel zijn dat hij voor de VS dood meer waarde heeft dan levend, omdat men dat kan gebruiken om Rusland onder druk te zetten. Dus mooi laten zitten waar hij zit. Hij is zelf teruggegaan en dat te laat, dus dan krijg je een draai om de oren van de autoriteiten. Eigen keuze. Hij had ook gewoon in de BRD kunnen blijven.
@Spie | 19-04-21 | 02:32:
Poetin zal hem daar laten doodgaan. Het was immers zijn bedoeling hem te vermoorden. Ik denk dan ook dat Navalny heeft onderschat dat hij dood ook een mooi signaal is naar het westen: Kijk westen, ik Poetin, doe wat ik wil en jullie gaan daar niks tegen doen. Het is een uitdaging.
‘S lands wijs, ‘s lands eer.
Europa en de VS staan weer te popelen om een beetje te stoken in de regio.
Provocaties over en weer.
En Navalny? Die zal z’n bammetjes wel weer gaan eten en opknappen.
Die man is al 3x gestorven.
Rusland..... mijn land is het niet, waarschijnlijk prachtig, maar het volk is mij te koud.
Verder niet mee bemoeien.
Nu heeft iedereen weer een grote bek, totdat het winter wordt.
Dan mot de gaskraan gewoon weer helemaal open.
Niemand gaat in de kou zitten, wel of geen Navalny.
Het volk is allesbehalve koud. Ik kwam er vroeger met enige regelmaat en altijd met plezier. De gemiddelde Rus in de resorts in Griekenland en Egypte gedragen zich als botte horken met te veel geld... de nouveau riche daar is een paar tandjes erger dan bij ons. Maar de meeste Russen zijn aardig, al zijn ze soms een beetje zwaar op de hand. Ik denk dat melancholie daar is uitgevonden.
@Muxje | 18-04-21 | 14:36: 87% van al het geld in Rusland, blijkt in handen van slechts 10% van de Russen. Quote: "In 2015 controleerden 111 mensen 19% van alle rijkdom (!) in Rusland".
"Income Inequality in Russia.
Recently, income inequality in Russia has risen so that the top 1 percent of earners’ combined income is as high as 20-25 percent of the national income. This is comparatively much higher than Eastern European countries, where the top 1 percent income shares of wealth make about 10 to 14 percent of income. Since the fall of the Soviet Union, socioeconomic stratification has exceeded that of other formerly socialist economies, including China. Wealth inequality is even more drastic, with the richest 10 percent of Russians owning 87 percent of the country’s wealth, making it the most unequal of the world’s major economies."
(Bron: borgenproject.org)
Geen wonder, dat Putin een 'buitenverblijf' ter waarde van een miljard kan betalen, terwijl het grootste deel van de Russen in half vergane appartementen uit het Soviet tijdperk woont. Tot aan 5 etages, zelfs zonder lift - Alles gebeurt via een trap.
Die groep mensen met al dat geld, zien Navalny zeer waarschijnlijk niet zitten .. Die zien de bui hangen (Het verdienmodel wat potentieel weg valt).
@Nederlandop1 | 18-04-21 | 17:57: Zo langzamerhand verlang ik naar wat ondersteuning van trollen. De macht van de NPO is groot in Nederland. Het buitenverblijf is geen buitenverblijf. Maar het is een hotel dat al jaren in aanbouw is. Er slenteren wat arbeiders rond en een ouwe baas staat bij de poort. Alle spannende verhalen van Navalny over FSB bewakers etc. zijn helemaal niet waar. Ook het inkleuren van de vertrekken met de meest luxe inrichting is in het geheel niet waar. Er is geen vertrek ingericht. Is allemaal vastgelegd. Het is een lachwekkend voorbeeld van de gekte als Poetin zijn naam wordt genoemd. Er is alleen kaal beton. Een enorme hoax, maar de NPO slikt het als zoete koek. Het is zo eenvoudig om de gretige Russofoben te laten happen.
@Graaier | 18-04-21 | 18:28: schaamteloosheid kent geen grenzen ..
@Nederlandop1 | 18-04-21 | 17:57: in grote lijnen klopt dat wel ja .. buiten wat gekende hotspots in de grote(re) steden zijn de residential areas in rusland doorgaans haveloos, naargeestig en naar onze maatstaven nagenoeg onleefbaar .. wij zouden er nog niet dood gevonden willen worden ..
@Graaier | 18-04-21 | 18:28: De info over Putin's buitenverblijf, komt van RT .. Nu jij weer, hehe
Hij was sowieso nooit van plan om naar het buitenland te gaan.
Was ook alleen maar omdat Putin's prutsers hem niet in 1x dood wisten te maken.
@RandyBiel | 18-04-21 | 15:36: Geloof me, als de Russische geheime dienst je dood wil hebben, ga je dood. Het hele gedoe is volstrekt ongeloofwaardig. Het zijn echt geen prutsers die nog geen moord goed uit kunnen voeren. Dat hij nog leeft, is omdat hij een volstrekte nobody is met een aanhang van 2-3 procent. Dus volstrekt geen bedreiging. Als ze dat soort tegenstanders ook om moeten leggen, kunnen ze wel aan de gang blijven. Onzinnige verspilling van middelen, dus ongeloofwaardig net als die Skripal.
@Spie | 19-04-21 | 02:38:
Waarom dan al die moeite met zenuwgif? Dit is een signaal. Dat gif gebruiken in Engeland, onder de neus van MI5, is een statement. Een visitekaartje van Poetin aan zijn tegenstanders. Een kogel in een stil straatje dat op een overval lijkt, is veel gemakkelijker, maar daarop- staat niet de handtekening van Poetin. Litvinenko met polonium, ook al zo'n onnodig exotische moord.
Graaier is een van de enigen hier die snapt hoe t staat in Rusland.
Even ter verduidelijking voor die mensen die hier hun mening over Rusland willen neerpennen, zonder echte informatie te hebben...:
Er zijn in de realiteit weinig Russen die Putin volop steunen, of geen reservaties hebben bij zijn toekomstige rol en invloed. Echter, Putin heeft Rusland uit het slop gehaald én heeft van een heel moeilijke situatie (na USSR werd Rusland plots uit handen gegeven van criminelen naar andere criminelen, maar dan onder een 'capitalism on steroids' situatie) heel veel gemaakt.
Rusland is verre van perfect, en daar zijn de meeste Russen het erg van bewust.
Echter, Putin verdedigt de nationale interesses van Rusland en de Russen - en van de onzin vanuit US, UK, EU hoeken moeten de meeste Russen niets hebben.
Ter verduidelijking - als Putin een Rutte is, dan is Navalny een Hugo de J. Staat men voor een keuze tussen kwaad en belachelijk, dan zullen de meeste Russen toch voor Putin/Rutte kiezen..
Nog even als laatste punt: US heeft verschillende landen vernietigd met hun oorlogen de afgelopen 50 jaar, en Duitsland is de agressor geweest in 2 wereldoorlogen. Op geopolitiek gebied is Rusland laatste 30 jaar absoluut niet assertief geweest, maar op 1 of andere manier toch de 'bad boy'...??
maar op 1 of andere manier toch de 'bad boy'...??
Rusland voert een politiek op basis van nationale belangen en dat is in het huidige globalistische klimaat vloeken in de elitekerk. De Russen hebben groot gelijk overigens, volgen ze de West Europese koers dan zijn ze net als de West Europese bevolking strakkies persona non grata in eigen land, en maken Multinationals en Diversiteits-gekkies het leven tot een hel in de race naar de economische en culturele bottom. Het West Europese democratische model is onder invloed van globalisme geëvolueerd naar een politiek correct mind- & thought control model, dat een kleine groep van miljardairs ten goede komt en een grote groep van loonslaven geschapen heeft. Wie daar vraagtekens bij zet kan de Diversiteits- en Eigen Meningpolitie aan de deur verwachten, Aufmachen !
@De Briemusketier | 18-04-21 | 14:21:
Normaal geld dat Amerikaanse belangen voor gaan,allen heeft Rusland en China een andere idee hierover.
En dat is al een punt tot conflict,waar de vs normaal meteen met sancties en invasie dreigt buigen deze landen niet.
En de vs weet dat hun spel langzaam op het einde loopt,dus doen ze er alles aan om het te rekken.
Putin heeft vooral een voor de Russen acceptabel gezicht aan de misdaad gegeven. Toen hij de georganiseerde misdaad en de roofbaronnen om zich heen zag groeien dacht hij: "dat kan ik beter". En dat klopt. Zijn aanpak begin vergelijkbaar, met het staatsapparaat en de KGB achter zich in plaats van een stel jongens van de straat, maar het doel was niet heel veel anders: zichzelf zoveel mogelijk rijkdom en macht toe-eigenen, hem en zijn vriendjes. Met de staat als façade voor wat niet veel beter is dan de verdreven criminele praktijk, is het voor de Russen eenvoudiger geworden de maatschappij waarin ze leven te accepteren. Dit is weinig anders dan de al eeuwen lang gewend waren. De periode van die "moeilijke situatie" had zeker zijn bedenkelijke kanten, maar het was er ook een met heel veel kansen en mogelijkheden voor de gewone Rus, kansen die ze nu niet meer hebben. Putin is geen Rutte, hij is de laatste in een lange serie tsar's die relatief kort onderbroken was door partijvoorzitters. Maar in tegenstelling tot veel van de voorgaande tsar's heeft hij weinig met "noblesse oblige"
Dat Duitsland de agressor is geweest in de eerste wereldoorlog staat open voor discussie...
@Muxje | 18-04-21 | 14:33:
Stalin was echt een "noblesse oblige" eindegozer van heb ik jouw daar.
Kijk voor de gein "De dood van Stalin" een zwarte komedie over het einde van dat regime. Een bende criminelen nog erger dan het gajes onder Hitler. Vergeleken daarmee is Putin een verlichte democraat met progressieve denkbeelden.
@De Briemusketier | 18-04-21 | 14:39: Die was dan ook geen tsar.
"- als Putin een Rutte is, dan is Navalny een Hugo de J."
Nee. Een betere vergelijking zou zijn: als Poetin een Rutte is, dan is Navalny een Pieter Omtzigt. En Pieter Omtzigt zou dan allang de 'novitsjok-behandeling' hebben gekregen.
Maar Pieter Omtzigt wordt hier niet 'uit de weg geruimd'; hij wordt op handen gedragen, en Rutte stelt voor om hem in een nieuw kabinet een ministerschap aan te bieden. Terwijl Omtzigt hier een veel grotere 'pain in the ass' voor de regering was dan Navalny het ooit in Rusland was.
Kijk, dat is, 'ín a nutshell', het verschil tussen een échte, volwassen democratie, en een zich als democratie vermommende dictatuur.
graaier is een smeerlap die het bestond om de vergiftiging van navalny destijds af te doen als onbewezen, fake .. aandachttrekkerij .. en duitsland zat ook in het complot etc .. dit soort reacties zijn er veel hier .. ook nu weer en alleen hier trouwens.. ik maak me sterk dat redactie daar niet op zit te wachten, maar tij lijkt niet keren ..
Dat Rusland de laatste 30 jaar niet agressief is geweest denken ze in de buurlanden toch anders over denk aan georgië en oekraine.
@justinianus | 18-04-21 | 15:33: censureren dus? Onderdrukken van een andere mening? Je bent lekker bezig pik!
@Kopieerapparaat | 18-04-21 | 16:17: iemand die de zaak wel bewust en voortdurend zit onder te schijten die spreek je daar op aan en wijs je op enig moment de deur .. met censuur heeft dat niets van doen, dat is meer iets voor de (heil)staat van zijn broodheren, pik ..
@justinianus | 18-04-21 | 16:37: Vanavond weer NPO kijken zeker voor het veilige vertrouwde gevoel dat je deugt en weet hoe de wereld in elkaar zit? Gelukkig zit je hier en lees je eens een keer een andere en nieuwe kant van de werkelijkheid. Wie weet begin je ooit wel eens te twijfelen. Kan het je aanraden. Navalny is overigens een vreselijke loser. Al zijn hele leven. Totdat dat hij een businessmodel vond dat vanuit het westen gretig aftrek vond. De enige eis is wel dat hij steeds met wat nieuws komt. Net zoals de Kardasians, Sylvie en André Junior.
@Graaier | 18-04-21 | 16:47: hoe duidelijk willen we het hebben ? ..
herkenbaar verhaal.
Hoe zouden jullie het vinden om geregeld binnengevallen te worden door andere mogendheden, vooral aan westelijke zijde (China en Rusland hebben in het verleden ook regelmatig krijgertje gespeeld hoor), met een sterftecijfer van 4.19 mensen per seconde (grofweg) tijdens W.O. II. Kijk eens hoe boos onze voorouders zijn geweest tijdens W.O. II , op de Duitsers. Je zou zeggen terecht, ja. Stel je voor dat de Duitsers zo zouden hebben huisgehouden als in Rusland. Dan is boos zijn onvoldoende. Dan moet je vrezen en haten en nooit meer vergeten (het mooiste zou zijn 'vergeven', maar hoe doe je dat?).
Verder was de CCCP al vrij vroeg in de jaren 70 al redelijk failliet aan het gaan. Dieptepunt was Jeltsin die dacht het kapitalisme in te voeren, effetjes... met rampzalige gevolgen. Soort van "Great Reset", maar dan totaal mislukt. De goed ingewijden hier vertellen een genuanceerd verhaal, heel complex.
De knettergoede ingewijden weten dat Rusland eigenlijk van de Oekrainiers is (lol). En de Oekrainers van de Zweden (bekend kleurtje he, die vlag?), en ga zo maar door. O ja, inderdaad: Vikingen en Roeispanen.
@Ds_Dre | 18-04-21 | 15:53: Ja, Georgië viel aan en in Oekraïne zette de CIA olv mw. Nuland een staatsgreep op poten. Daar was men in Rusland niet van gediend en men mepte in Georgië hard terug, leverde wapens aan de opstandelingen en nam de Krim weer terug in de federatie, waartoe dat schiereiland al eeuwenlang behoorde. De burgers waren daar heel blij om, want die wilden al sinds de 90-er jaren al liever niet bij Oekraïne, maar liever terug naar Rusland en dat bevestigden ze in een referendum. Onderzoeken van westerse organisaties geven ook aan dat de grote meerderheid bij Rusland wilde en nog steeds wil blijven.
@Spie | 19-04-21 | 02:49:
Fabel van Nuland. Er werd vijf miljoen besteed aan Oekraine, over een periode van 20 jaar! Een veelvoud van Amerikaans geld gaat naar tientallen andere landen. En nee, er was geen door de CIA georganiseerde staatsgreep. Je hebt kennelijk niet de jarenlange aanloop gezien van protesten van het Oekraiense volk tegen een reeks corrupte leiders? Blijkbaar begint die geschiedenis voor Russische trollen bij Maidan.
En het is toch ook apart te noemen dat er geen enkele westerse soldaat actief is geweest in heel Oekraine, maar wel duizenden Russische special forces en reguliere tankeenheden. Dus ja hoor een "westerse" staatsgreep. Opmerkelijk hoe sommigen de feiten totaal kunnen omkeren.
Stel dat er ondanks alles toch nog een normale Nederlandse man het tegen de Russen wil opnemen, (zeg vanwege een totale verstandsverbijstering wegens teveel NPO programma's), waar moet die gast dan mee vechten ? De kogels zijn op.
Dat gelul over Navalny is een sideshow die volledig buiten de realiteit staat, niet alleen zijn we straks in West-europa afhankelijk van Russisch gas maar daardoor ook economisch met elkaar verbonden. En van daar uit wederzijds afhankelijk en dat is een betere garantie voor vrede en voorspoed dan wat dan ook.
precies... een soort NL-gelegitimeerd geweldsmanifest foei moment tegen Rusland.
Wat straks als er echt gedonder plaats vindt? Gaan we dan met paarse My Little Pony's de vijand te lijf?
Of sturen we een brief naar mijnheer Putin: "sorry dat we u in uw kostbare tijd moeten storen, met het besturen van het grootste land ter wereld met overal aan en binnen de grenzen teringzooi, waar u ook aan meedoet anders nog meer teringzooi, maaruh.... wilt u alsjeblieft wat liever doen, want wij gaan huilen?".
Ik denk het niet. Het zal wel weer zoiets worden zoals W.O. II. Ach die jongens hebben dorst, hier, hebben jullie een glas water (NL dame tegen Duitse soldaten.. getuigenis), ach het zijn ook maar gewone jongens en meisjes.. Totdat het te laat is voor foei gesprekken...
Dat valt reuze mee. Rusland heeft een economie ter grote van de Benelux of Italië. Het is een dwerg die boven zijn gewicht bokst. Wel een dwerg met kernwapens, dat is vooral het euvel.
@beldewouten | 18-04-21 | 14:12: grote. Jezus.
@beldewouten | 18-04-21 | 14:12: Een tankstation met een volkslied, zoals iemand het eens omschreef. En met nukes, ja...
@beldewouten | 18-04-21 | 14:12:
We gaan straks gewoon voetballen in Qatar, (6500-10000 doden) en behalve een groot aantal voetballiefhebbers met een pleurishekel aan voetbalprogramma cancelende voetbalactivisten heeft niemand daar in Nederland bezwaren tegen.
@nobodiesunmighty | 18-04-21 | 14:11: Er paraderen dan Russische meisjes(lees: vrouwen) door de straat? Nou ja, als ze lief doen... lelijk zijn ze doorgaans ook niet.
@De Briemusketier | 18-04-21 | 14:27: Waarom ook wel? Ja, er zijn daar veel doden bij gevallen, maar dat gebeurt daar bij elk te bouwen bouwwerk. Het is er namelijk bloed en bloedheet. Daar is niet normaal te werken zonder dat de helft dood neervalt. Het hoort bij dat land en natuurlijk is dat niet oke, maar iedereen schreeuwt altijd dat we de cultuur, normen en waarden van die landen dienen te respecteren. Kijk maar naar Kaag en dr hoofddoekje. Maar ik kan me best voorstellen dat de NL ploeg niet staat te juichen om in die zinderende hitte te gaan voetballen.
@Kopieerapparaat | 18-04-21 | 16:28:
Het is zeker waar dat voetballers het tegenwoordig sowieso moeilijk hebben, en er meer dan vroeger over de nodige zaken nagedacht moet worden. Helaas is de gemiddelde intelligentie van de moderne voetballer niet mee gegaan met deze trend. Naar de Bentleydealer, de tateau sjop en daarna naar de hoeren is al moeilijk genoeg voor de meesten, gelukkig neemt een ervaren trainer hier vaak de leiding bij, gelukkig maar zou ik zeggen.
@Kopieerapparaat | 18-04-21 | 16:21: Niks mis met Russen. Zoals gewoonlijk is het het angstapparaat wat ze in de greep heeft. Kom niet aan de macht, dan komen ze aan jou. Dat is tricky. De jeugd wil er vanaf, ik hoop dat het ze lukt zonder al te veel kleerscheuren. Ze verdienen het.
Misschien helpt het wel als ik de brief ook onderteken dat Poetin vervelend is.
Poetin had duidelijker moeten waarschuwen dat hij niet naar Rusland mocht komen.
Het maakt de Vlad echt geen ene ruk uit.................
Die denkt alleen maar "Wie zijn die deugers en politici die zich bemoeien met ons strafrecht en ons gevangeniswezen en doen alsof zij beter weten en er over gaan? ". Vervolgens gaat hij snel verder met het land besturen.
Amnesty wilde niet voor hem opkomen omdat hij niet de juiste linkse mening had.
Vroeger was Amnesty nog neutraal en kwamen ze op voor linkse en rechtse dissidenten, maar tegenwoordig maken gutmenschen er de dienst uit en die steunen je alleen als je die juiste mening hebt.
In een openbaar persbericht heeft Amnesty gezegd dat ze hem niet zouden steunen. Dat komt eigenlijk op neer dat ze het Kremlin toestemming hebben gegeven. "Ga je gang maar, wij gaan er niet tegen in"
En ook de reden dat ik mijn lidmaatschap heb opgezegd. Het begon een zielig clubje te worden, waarbij de nonsens de overhand begon te krijgen op het vrij krijgen door corrupute overheden gevangen gezette burgers met een andere mening. Nu wordt iedereen eerst langs de deuglat gelegd. Vreselijk.
Stuur hem lekker naar de USA, kan Biden of Soros zich over hem ontfermen.
Marginale oppositieleider uit Rusland wil koste wat kost de martelaar uithangen. Hij verzint van alles en nog wat bij elkaar om maar aandacht te krijgen. De MSM en de politici bij ons gebruiken hem maar al te graag om verdachtmakingen richting Poetin te kunnen spuien. De Russen kijken schouderophalend naar de clown Navalny. Maar ergeren zich aan de verdachtmakingen, bemoeienissen met hun strafrecht van tig deugers en de overbodige aandacht van een loser die het liefst via zelfdestructie als martelaar gezien wil eindigen.
Hallo Russische trol
Geeft wel aan hoe Putin heeft huisgehouden, als Navalny de enige overgebleven oppositie is.
@hetgeleteken | 18-04-21 | 13:56:
Klopt wel,een aandachtstrekker is het,nog corupt ook.
Hoop dat de jongeren het gaan redden, die zullen het moeten gaan doen, zij zijn degenen in beweging. 40+ is al verknoeid.
Ik snap hem ook niet. Ik had een ghostwriter een autobiografie laten schrijven en was rum gaan drinken op een Thais strand. Maar goed, dat ben ik...
"Marginale oppositieleider uit Rusland wil koste wat kost de martelaar uithangen. Hij verzint van alles en nog wat bij elkaar om maar aandacht te krijgen."
Maar gelukkig heeft de schrandere Poetin dat allemaal messcherp in de smiezen; Vlad laat zich geen knollen voor citroenen verkopen:
"De Russische president Vladimir Poetin zegt dat Kremlin-criticus Alexej Navalny mogelijk zichzelf heeft vergiftigd met novitsjok. Poetin vertelde dat naar verluidt tegen de Franse president Emmanuel Macron in een recent telefoontje."
Dus je hebt gelijk: Navalny is een 'aandachtshoer' die er zelfs geen been in ziet zichzelf te vergiftigen om maar in de 'limelight' te komen. Poetin zegt het immers zelf.
(Zo is MH17 ook niet door een Russische BUK uit de lucht geknald; waren Oekraïense jagers....... of nee, het was wel een BUK, maar een Oekraïense; of nee, er zijn wel Russische militairen die er meer van weten, maar die laten we niet getuigen....... en nee, alle harde feiten waar het JIT mee komt, ontkennen we.)
Ha russische trol, kan je een niet marginale oppositieleider uit Rusland noemen.
Beste graaier. In Rusland krijgt iedereen die het openlijk opneemt tegen Poetin, ook als dat volkomen legaal is, te maken met zwaar geweld. Als je na een waarschuwing niet ophoudt, eindig je dood. Zo'n Navalny daagt Poetin uit op zijn pijnlijkste punt: De geinstitutionaliseerde staatscorruptie. Hier zou jij zo iemand een held noemen. Hij is dan ook geen lafaard. Ondanks dat hij weet dat men hem dood wilde is hij weer terug gegaan, omdat zijn principes zwaarder wegen dan zijn eigen leven. Jij doet dat af als "een clown", en serveert de oppositie tegen Poetin af als "deugers". Ik lees veel domme stukjes van je maar deze dingt naar de prijs van meest onbenullige mening ooit. Gefeliciteerd!
@Dr_Johnson | 18-04-21 | 14:42: onzin, dat heeft Poetin nergens beweerd en zeker niet in een telefoongesprek met Macron.
Er zijn nog gelukkig mensen die staan voor waar ze voor gaan en zijn bereid om daarvoor veel en zelfs hun leven daarvoor te geven ten dienste voor degenen die dat niet kunnen.
Hij heeft veel risico genomen door toch terug te gaan en dat verdient heel veel echt respect .
GS'ers lopen achter Navalny, the US of A en hun 'liberalisme' aan.
Europa zou beter begrijpen dat de gemiddelde Russische mentaliteit (behoudend in de goede zin van het woord) veel beter past bij een voortvarende staat waarin orde en respect belangrijk zijn, dan de USA / BLM / klimaathysterie die sommigen onder ons zo graag willen invoeren in Europa
Ben u wel eens in Rusland geweest? En dan bedoel ik niet de Moskow region maar een kleine stad ergens in het land. Een voortvarende staat zou ik Rusland niet willen noemen, ben er vaak geweest.
@i-Wonder | 18-04-21 | 13:44: Ik ben er nog vaker geweest en ook recent. Het land maakt al 20 jaar een enorme groei door. Ze hebben nauwelijks staatsschuld, nauwelijks een begrotingstekort, honderden miljarden in kas, het leger weer op orde, onroerend goed prijzen vliegen omhoog, winkelcentra schieten als paddenstoelen uit de grond, grootste infrastructurele werken staan op het programma. de relatie met China is top, Russen die in de Oekraïne en de Krim onder de voet dreigden te worden gelopen door nationalistische Oekraïners worden geholpen, de gasexport naar Duitsland en andere landen wordt verveelvoudigd, voor eeuwen hebben ze tig grondstoffen in de grond enz. enz. Het land maakt een gouden eeuw mee. Het volk heeft weer een trots gevoel en stemt al jarenlang in grote meerderheid op de leider die zorgt voor stabiliteit, groei en trots. Oja, ook nog een flattax van 16% voor de bevolking. Kom daar in Nederland maar om. Je kunt er prima zaken doen. :)
@Graaier | 18-04-21 | 13:50:
Gelukkig hebben We in Nederland een anti-Nederlandse Multinational Partijkartel dat samen met het Nationale Minderheden Comité dagelijks hard werkt aan de Ondergang van Nederland.
@Graaier | 18-04-21 | 13:50
HAHAHAHAHAHA. Straks ga je nog beweren dat het grootste gedeelte vd bevolking het gewoon enorm goed heeft en er vrijheid en democratie heerst.
HAHAHAHA. Triest.
@Ashtrey | 18-04-21 | 14:13:
Exact. Als het allemaal zo mooi was als Graaier beweert, dan zouden al die asielzoekers wel naar Rusland gaan ipv naar West-Europa. Die weten echt wel waar het het beste toeven is.
@Dr_Johnson | 18-04-21 | 14:31: Rusland laat asielzoekers uit Afrika en Islamofascistische staten weten dat ze hen liever niet zien komen. Oekraïners vangen ze overigens wel met honderdduizenden op. Dus de Afrikaan of Syriër die naar Rusland gaat weet dat hij moet werken voor zijn geld en niet wordt verwend van de wieg tot het graf. Dus geen luxe AZC met advocaat, arts, tandarts, D66 rechter, aktiviteitenbegeleider, vrijwilligers van Vluchtelingenwerk enz. enz. En bij een status, die mondjesmaat wordt gegeven, krijg je geen goedkope huisvesting ivm zielig, een mooie uitkering, peperdure zorg voor het hele gezin of een Miele. Je moet je zelf redden. En kun je dat niet of wil je dat niet dan is het koud op straat of zit je in een kutappartement ergens in de middle of knowhere in Rusland bij andere losers. Kortom, watjes en welvaartstaatzoekers zul je er niet zien. Die gaan naar Nederland cs.
@Graaier | 18-04-21 | 13:50:
Demonstreren is praktisch onmogelijk gemaakt. En wie de wet overtreedt, kan een draconische boete krijgen.
Het ‘beledigen van traditionele religieuze gevoelens’ wordt hard aangepakt door de Blasfemiewet.
Homo’s worden terug de kast in gestuurd: openlijk spreken over homoseksualiteit is met een nieuwe wet verboden. Voor ‘homopropaganda’ (lees: hand-in-handlopen, elkaar in het openbaar een kus geven) kun je een enorme boete krijgen. Met de Internetwet kunnen website gemakkelijk geblokkeerd en gecensureerd worden. Ten slotte lijkt ook de Anti-Magnitsky-wet bedoeld om het maatschappelijk middenveld het zwijgen op te leggen.
Ik ben niet anti-rusland ofzo, maar dit is ook een aspect die je mag belichten...
@SterF... | 18-04-21 | 14:43: Moskou heeft een van de grootste homo gemeenschappen in de wereld. Op televisie stikt het van de homo's. Geer en Goor zijn ook daar. Verder is de homo wet niet gericht op volwassenen. Het gaat om een wet die gemaakt is om minderjarigen te beschermen tegen de Demminks van deze wereld. Homo zijn is itt een stuk of 70 andere landen totaal niet verboden. Wat wel zo is dat Russen in meerderheid een sterke voorkeur hebben voor de traditionele man vrouw relatie. En dat een zoon hebben met homo :) moeilijk ligt. Liever hebben ze een echte man, zoals je die hier vroeger ook nog wel eens in het openbaar zag.
@Graaier | 18-04-21 | 14:50:
Dit is een aardig artikel over die wet:
www.trouw.nl/nieuws/de-russische-lgbt...
@Graaier | 18-04-21 | 14:40: De niet kutappartementen zijn gereserveerd voor trollen en andere putin-maffia zoals jij.
Je leest niks over dat ze die naaste wedewerkers hebben gefilmd hoe ze met Britse agenten overlegden wat te doen.
Ook werd er gesproken over miljoenen bedragen aan steun vanuit GB.
Maar over Assange geen woord,al zit die 7 jaar vast zonder rechtsgang geen woord.
Of over hoe ze in Spanje die mensen Kreupel sloegen.. of Frankrijk,zelfs doden maar geen woord in de media.
Russen waarschuwen al jaren.... geen NAVO in de Oekraïne,en zoals toen met Mark en zijn inlegvelletje hebben se er schijt aan.
En dit is juist waar poetin al voor waarschuwde,geen NAVO op 5 min van onze hoofdstad.
En dit gaat ooit eens fout,ze hebben zelfs aan eens aangegeven dat een preemptive strike op west Europa tot de mogelijkheden behoort als dit zo doorgaat.
Zeg niet dat ze nooit gewaarschuwd hebben !!
Wat wij met Oekraine moeten zal wel voor altijd een raadsel blijven.
Als dat ook nog tot een aardige beurskrach leidt, dan kan er weer goedkoop worden ingestapt.
Hoe ze in Spanje mensen 'kreupel sloegen'?
U bedoelt tijdens een poging tot staatsgreep waar meer dan de helft van de Catalaanse bevolking het niet mee eens was?
De Russen hebben niet te zeggen over wel of geen Navo in de Oekraine. De Oekraine is een land en geen slaaf van Putin. Als de Oekraine lid wil worden van de Navo is dat haar volste recht.
@Uw Verzekeringsadvis | 18-04-21 | 13:34:
Kijk eens op de wereldkaart,ze omsluiten ze alsmaar meer.
Libië moest er aan(Russen had er een bassis)
Syrië moest eraan Russen hebben er nog een bassis.
Oekraïne de krim... dit was al 150 jaar.gelden een doren in de ogen van de britten.
En nu nog willen ze daar weg hebben,gevolg is ze kunnen op zee doen wat ze willen.
Kunnen zo elk internationale handel in de kiem smoren als het ze uitkomt.
Iets wat de vs met alle genot doet elke dag.
Trouwens nu plots... zomaar uit het niets.. zijn die "opstandelingen" in Syrië ook actiever.... go dat is toevallig...
@MaximusAurelius | 18-04-21 | 13:38:
De eerste.ronde liep toch anders,maar democratie geld alleen als het ze in Brussel uitkomt schijnbaar
@i-Wonder | 18-04-21 | 13:41:
Daar gaat het dus fout.
Rusland is omsingelt door de navo
Nu Biden er zit is de tijd vijf jaar terug gedraaid en die politiek weer gevoerd.
Dollar problemen, we zullen zien mij lijkt het niet onlogisch
@i-Wonder.
Weet je nog dat telefoon gesprek.. waar de vs uitmaakte wie de president word daar..
En die 5 miljard die ze in die revolutie stopten.... of die verhofstad.... jj Demokratie....
Die nazi's groepen die alle vuile werk opknappen.
Zit geen druppel Demokratie in,alles een grote show.
Net als irak en die wapens en grote leugen an fantasie show..
Assange is dan ook een zak eerste klas. Gemanipuleerde filmpjes (Collateral Murder) hebben hem inn de spotlights gebracht. Nooit schuwde hij de leugen voor groter effect en deze narcist eindige waar hij hoort: Ergens weggedoken in een uithoekje van de wereld. Zijn volledig verdiende loon.
@Beste_Landgenoten | 18-04-21 | 22:32: Dat is een kwaadaardige leugen en dat valt me van je tegen! Lees je eens wat beter in over de achtergronden van die hele zaak, want dat is echt meer dan erg, zeker als je beseft dat zich dat in onze verondersteld correcte westerse maatschappij afspeelt. Misselijkmakend is het!
@Spie | 19-04-21 | 03:03:
Beslist geen leugen. De film "collateral murder" is zwaar gemanipuleerd. Het wordt gepresenteerd als een moorddadige luchtaanval op een groep wandelaars in Bagdad. Maar wat Assange bewust wegpoetst is het feit dat deze wandelaars zwaar gewapend zijn met onder meer een raketwerper en zich op twee huizenblokken afstand bevonden van een Amerikaanse colonne. Puur effectbejag op basis van leugens. Assange is een ellendig mannetje.
Destijds heb ik er nog een dingetje over gehad met de "journalist" Stan van Houcke, een naar de randjes van internet afgegleden minkukel, die het tegenwoordig moet hebben van de complotjournalistiek. Die was uiteraard niet bereid te kijken naar de feiten. Welke overigens overduidelijk zijn.
De EU heeft Poetin en al z’n getrouwen op de sanctielijst staan en we hebben al 5 jaar een boycot maar alle handel gaat gewoon via Turkijen of voormalig Joegoslavië en de geldvlucht naar Israël. Het raakt hem niet hij lacht erom het enigste wat hij niet in eigen hand heeft is z’n leeftijd.
U geeft dus aan dat er verdergaande maatregelen nodig zijn?
@i-Wonder | 18-04-21 | 13:44: Hij geeft terecht dat de maatregelen die worden genomen bewust zijn gekozen. Namelijk, om zo weinig mogelijk daadwerkelijke schade op te lopen. Ze kiezen voor symbolische acties zoals het ontzeggen van toegang tot de EU van een aantal personen. Boeieh. Die jongens vermaken zich ondanks wat beperkingen echt wel.
Navalny schijnt nu ook al een racist te zijn. De Washington Post schrijft: "In one notorious 2007 video, he equates Muslim militants with 'cockroaches' that can only be dealt with by exterminating them. In another from 2011, he depicts himself as an unapologetic nationalist who will deport non-White immigrants from Central Asia and the Caucasus by ruthlessly deporting them." Wat het eerste punt betreft: moslim-militanten vormen geen ras en gedragen zich inderdaad vaak als ongedierte. Tweede punt: in Nederland bepalen asieleisers de facto dat ze hier mogen komen en blijven, in Rusland houden ze zich misschien beter aan hun eigen wetten.
Moet je nagaan hoe slecht de gemiddelde persoon is.
Is veel meer aan de hand,maar alles via Nederlandse of Amerikaanse media lezen zal het niet beter worden ook
Pinda, pinda pinda
Roept ons leger naar de vijand
geen zorgbonus voor de artsen,
klappen op het balkon is voldoende
net zoals vuurwerk boze geesten afschrikt
oh wacht, milieu
klap klap klap
welkom welkom welkom
1 miljoen woningen
pinda pinda pinda
co2 neutraal leger
thoughts and prayers
wat is afghanistan nu een democratisch land
pinda pinda pinda
wat hebben "we" veel gedaan
pinda pinda pinda
van het gas af
pinda pinda pinda
landschap vol met zonnepanelen
pinda pinda pinda
voor de pinda kapt men aan de andere kant van de wereld oerwoud om
en voor soya
want we zijn milieu bewust
er zijn geen echte problemen meer in de wereld alleen de problemen die de media ons laat zien en belangrijk "maakt".
Een soap.
Zware avond gehad...? Uw brein lijkt te zijn opgelost.
@laatmijmaareffe | 18-04-21 | 14:59: Nee hoor. Wat is de nieuwswaarde van Navalny? Of een schip in het Suez kanaal?
Bobby Sands was een hongerstaker.
Navalny is een aandachttrekker.
Ja, die wilde als politieke gevangene gezien worden, omdat hij kinderpostzegels verzamelde nl.wikipedia.org/wiki/Bobby_Sands
Amnesty International maakt onderscheid tussen gewetensgevangene (politieke gevangenen die geen geweld gebruiken) en politieke gevangenen die wel geweld gebruiken, zoals Sands. Die laatste groep heeft recht op een eerlijk proces. nl.wikipedia.org/wiki/Politiek_gevang...
En die hield het 66 dagen vol.
Heel goed dat Navalny aandacht trekt en laat zien wat een despoot Putin is.
Putin ziet eruit als een knaagdeur en hij gedraagt zich inderdaad als een rat. En dat vinden sommige mensen wel prima, want die lopen graag achter zogenaamde sterke leiders aan. Dan hoeven ze niet zelf na te denken.
Fijn dit soort beoordelingen op uiterlijk. Heel volwassen ook.
@dathoujetoch | 18-04-21 | 13:26: ja het is weer een hele bijdrage van het Kartel. En het onderwerp ver van z’n bed.
Zoals Rutte?
Dit alles triest zijnde, dat gehak op Rusland lost niets op. VS is minstens even erg (jongeren doogeschoten op straat, zonder wapens etc, mensen die verstikt worden). Jammer dat door dit eenzijdige gekef op Rusland wij hier verstoken blijven van b.v. Russisch aardgas en Sputnik. Leve het vrije Westen, zullen we dan maar zeggen (met vaccinatiepaspoort, uitgaansverbod, sperrzeit, getructe verkiezingen voor kamervoorzitter, liegende premiers, falende ministers, lekkende verkenners etc.). Maar, leve het vrije Westen. Best wel.
Het is te hopen dat de dictator en moordenaar Putin afgestopt wordt. Bent u wel eens in Rusland geweest? U beschrijft het als een paradijs en dat is het zeker niet.
@i-Wonder | 18-04-21 | 13:46:
Het is te hopen dat de dictator en moordenaar Putin afgestopt wordt.
Kijk, daar heb je het al, hopen dat iemand dat voor je gaat oplossen. Zelf heb je er geen zin in. Same here overigens.
@i-Wonder | 18-04-21 | 13:46: wordt niets over Rusland gemeld in mijn bijdrage. Maar, ja, het is modieus nu om de stoute Russen weg te zetten. Oproepen tot stopzetten van Putin (Hoe dan, of is het van de zijlijn een beetje gratuit pruttelen?) is af te keuren, ook in uw geval..
In Rusland bestaat geen oppositie meer. Die is door 20 jaar Poetin volledig weggevaagd en doodgepest. Het volk heeft geen enkel alternatief en is totaal niet meer geinteresseerd in politiek. Er heerst grote apathie. En dat is precies wat Poetin graag wil. De burgers zijn daar op alle mogelijke manier zo ver mogelijk weg gezet van de democratie, op alle niveaus. Daarbij vergeleken is onze democratie een paradijs van keuzevrijheid. Dat besef je pas, als je ooit daar geweest bent en hebt gezien en meegemaakt hoe zoiets werkt in de praktijk.
Navalny had vanuit Duitsland via de pers prima zijn oppositierol veilig kunnen uitvoeren.
Terug naar Rusland was een doodvonnis op termijn, waarom?
Plank voor de kop !
Ja gelukkig zou het Kremlin nooit een moord plegen buiten de eigen landsgrenzen. Geen nieuws gevolgd de afgelopen 20 jaar?
Ja daar ligt Poetin wakker van. Misschien heeft Navalny wel echt karakter.
@RandyBiel | 18-04-21 | 13:21: de laatste was Tsaar Nicolaas II toch?
Gunst, dáár zullen ze in Rusland van wakker liggen, en Putin al helemaal: een stelletje élitaire mietjes in verre landen steunt een f e i t e l i j k alláng tot de dood veroordeelde een 'oppositie' leider - terwijl het volstrekt tandenloze Europa, dat nog niet eens vaccins voor haar eigen inwoners weet in te slaan, zichzelf compleet afhankelijk heeft gemaakt van Russisch gas en met het hoofdje tussen de schouders getrokken hoopt dat de volgende Russische cyberaanval alsjeblieft niet het nationaal archief van Slovenië of de Belastingdienst van Nederland (oh nee: die regelen dat zélf wel...) zal treffen.
-
Zelfs de rekening van dat Duitse ziekenhuis waar ze Navalny weer oplapten hoeven ze niet te betalen. Mooi, da's dan ook weer geregeld. Glaasje wodka er bij?
Dan kan de NOS het straks eindelijk weer eens over relevant nieuws hebben. Joe Biden bijvoorbeeld. Of Prins Philip. Of Harry en Megan.
Is Andre Hazes al weer bij zn scharrel weg? Oh nee dat is de Telegraaf.
Fuck Rusland
Die fotomodellen uit Moskou en Sint-Petersburg zijn goed te doen, maar heeft u die luitjes uit het achterland wel eens bekeken?
U liever dan ik.
@Kapitein Sjaak Mus | 18-04-21 | 13:11:
-
Bent u überhaupt wel eens in Rusland geweest? Tot diep in de verste uithoeken van het land (en dat zijn tamelijk veel uithoeken ...) zijn beeldschone dames aan te treffen. En op mooie zomerdagen (en die zijn er ook tamelijk veel, maar dan wél in de zomer...) is er in Rusland -zeker als je uit West-Europa komt- van alles te zien en te beleven. En daar is geen woord van geromantiseerd.
@bisbisbis | 18-04-21 | 13:18: Ik heb een paar van die Russische dames hier gezien en meegemaakt. Het gros waren golddiggers.
@MoonBeebe | 18-04-21 | 13:51:
Dat is prima, maar je moet ze niet te diep laten graven...
Navalny wist dat hij het niet zou gaan overleven toen hij terugging en met de hongerstaking bespoedigt hij het alleen maar wat. Begrijp nog steeds niet waarom hij is teruggekeerd voor een martelaarschap, hij had beter vanaf Duitsland zijn oppositie kunnen doorzetten door het tegengeluid te laten horen. Want grote kans dat dit geluid nu verstomd?
En oh ja, ook Navalny is geen heilige, wel minder erg dan Poetin waarschijnlijk.
Maar ja, leiders kunnen nog zo redelijk aardig beginnen in Rusland, het eindigt altijd in een gitzwart blad?
Navalny is bereid zijn leven te geven voor het vaderland. Helaas is er weinigs positiefs te melden over het Rusland van Putin. Hij moordt, begint (proxy) oorlogen, gooit tegenstanders in de gevangenis en heeft vele van onze landgenoten gedood toen hij de BUK aan terroristen in oost Oekraine gaf.
Dit geluid gaat niet verstommen. Navalny is niet een doorsnee politieke vluchteling die vanuit het buitenland z'n thuisland gaat lopen jennen. Hij strijdt ervoor ten koste van alles, zelfs z'n eigen leven (ook al doet hij die hongerstaking toch echt zichzelf aan). En als hij eraan onderdoor gaat, dan heeft hij nog altijd een boze weduwe (Yulia Navalnaya) die wraak wilt nemen. Als je kijkt naar de winnaar in ballingschap van de Belarussische verkiezingen vorig jaar, Tikhanovskaya, dat is ook de vrouw van een activistische YouTuber. Die heeft toch het land een jaar lang aan het protesteren gehouden. Het wordt nu trouwens een gevaarlijke periode voor Loekasjenko. De oppositie valt in stukken www.politico.eu/article/belarus-oppos... en ieder voor zich gaat proberen hem om te leggen. Gisteren nog is een aanslag tegen zijn regime verijdeld: nos.nl/artikel/2377158-russische-gehe...
@Alexander des Burgus | 18-04-21 | 14:19:
Nou ja, hoop maar dat hij dan niet wordt vergeten, tegen beter weten in misschien zelfs. Rusland had ooit een kans onder Michail Gorbatsjov, maar dat wilde die communistische partij niet: een modernisering van het gedachtegoed en partij? Raar genoeg of onder druk misschien verdedigde hij later weer die Poetin dacht ik tegen het uiteenvallen van de Sovjetunie.
Verder vind ik mezelf niet ontzettend zielig hoor. Dat je je bed nog uit komt.
@De Briemusketier | 18-04-21 | 13:22:
NAVO
@RandyBiel | 18-04-21 | 13:27: Als ik de VS was zou ik zeggen: Je hebt nu al 30 jaar verzaakt om je bijdrage te leveren, je zakt er maar in.
De NAVO is een soort verzekering, en die keert ook niet uit als jij je betalingsverplichting niet nakomt.
Wat zou Erdogan er van vinden?
Oh, trouwens, Navalny is aan het hongerstaken. Wat moet Rusland doen?
A Force feed?
B Sonde?
C Niks?
D Toegeven aan de eisen van Navalny?
E Anders?
Ik heb de honger ook gestaakt. Heerlijke beefburger gegeten. Verder E: breng 'm naar Berlijn. Duitsers lappen hem wel weer op.
@grapo | 18-04-21 | 13:12:
Goede gedachte.
Mag ik u een tip geven? Spekreepjes op betreffende burger. Goed tegen de bloedsuikerspiegel problemen die er weer aan komen.
Eet smakelijk.
De ondertekenaars van die brief verzoeken de facto om dwangvoeding. Maar dwangvoeding kan geinterpreteerd worden als een inbreuk op de vrijheid van meningsuiting (meneer probeert immers een punt te maken door niet te eten). Het zou dus zomaar kunnen dat er straks een nieuwe brief ondertekend wordt om tegen Putin te ageren voor inbreuk op die vrijheid.
Generaliserend gesproken heeft Navalny als achterban veel jongvolwassenen en progressieve hoogopgeleiden. Ouderen met heimwee naar de Sovjet Unie en laag opgeleide sociaal zwakkeren zoeken hun heil bij Putin. Naar mijn mening was Putin de eerste 10-15 jaar voor Rusland een goede President. Vergeet niet in welke toestand Rusland onder Jeltsin verkeerde. Het was onder Putin dat er een relatieve rust werd bewaard. De afgelopen jaren zie je met name in steden als Moscow en St. Petersburg dat de eerder genoemde jongvolwassenen liberaler en internationaler zijn. In Rusland is de algemene gedachte dat het slecht afloopt met Natalny. Volgens mij is dat een open deur.
Poetin was in zijn Sint_Petersburgse tijd al een meedogenloze politicus. Hij ging letterlijk over lijken in de manjier waarop hij aan de macht kwam, onder de vleugels van Boris Jeltsin, die de fout maakte van zoveel politici, die een eigen opvolger aanwijzen die ze onderschatten in hun talent voor machtsuitoefening. Illustratief is dat Boris Jeltsin wachtte op een telefoontje van Poetin, nadat hij deze had gelanceerd in de politiek en Poetin de verkiezingen won. Hij belde Jeltsin niet eens meer. Hij had hem niet meer nodig. Er is nooit een periode geweest in Poetins carriere dat hij niet corrupt was en zijn zin kreeg door Kompromat te verzamelen en tehenstanders te dreigen met ellende. Poetin is dus een eerste klas hufter, die over de Ruggen van de Russen een enorme zelfverrijking heeft gepleegd. De vraag is echter, wat er va Rusland was overgebleven als Poetin niet een halt had toegeroepen aan de extreme chaos van begin jaren 90. Dat heef hij kundig gedaan, maar ten koste van een enorme corruptie, waarbij hijzelf en zijn kliek de buit binnenhalen. Ondertusen zorgde hij voor net genoeg rust en orde dat Russen hem bleven steunen, vooral uit angst voor terugkeer van de oude chaos. Al 20 jaar steunt Poetin op dat argument: Kies mij, of de chaos wacht.
Ondertussen...
‘Moordaanslag op president Loekasjenko van Belarus verijdeld’
Volgens de Russische geheime dienst FSB is een aanslag op president Aleksandr Loekasjenko van Belarus voorkomen. Samen met de autoriteiten in het naburige Belarus zijn in Moskou twee mannen gearresteerd. Dat maakt de FSB zaterdagavond in de Russische hoofdstad bekend. Een van de mannen zou ook het Amerikaanse staatsburgerschap bezitten.
https://www.parool.nl/wereld/moordaanslag-op-president-loekasjenko-van-belarus-verijdeld~b812d7f7/
‘Britten sturen twee oorlogsschepen naar de Zwarte Zee’
Conflict Rusland-OekraïneGroot-Brittannië zal volgende maand twee oorlogsschepen naar de Zwarte Zee sturen nu de spanningen tussen Rusland en Oekraïne oplopen, meldt de Britse krant The Sunday Times op basis van hoge marine-functionarissen die niet bij naam worden genoemd.
https://www.ad.nl/buitenland/britten-sturen-twee-oorlogsschepen-naar-de-zwarte-zee~a075e5bd/
Ja maar orange man, bad man...
Je vraagt je meteen af hoeveel er waar is van zo'n moordaanslag. In Wit-Rusland is het vrijwel onmogelijk voor een buitenlander om dicht bij de president te komen. Ik geloof er dus eigenlijk geen reet van. En dan een Amerikaan. Of course...
Ik zou me toch eerder druk gaan maken over de 100.000 Russische militairen die aan de Oekraïnse grens verzameld zijn dan het lot van een kansloze politieke tegenstander van Poetin.
Dat leger wat reageert op provocatieve "oefeningen" van het "vrije" westen?
Of die 40.000 navo die Rusland weer aan zijn grens heeft...
Ze waarschuwen al jaren.. en vroeg of laat laat het fout
@Is dit nog nieuws? | 18-04-21 | 13:04:
De Oekraine is een onafhankelijk land en mag met haar bondgenoten oefenen wat zij wil
@Roger-Rabbit | 18-04-21 | 13:06:
40.000 NAVO? Waar dan? Er zijn in Letland geloof ik 4000 NAVO militairen. Verder nergens aan de grens met Rusland. Totaal onvergelijkbaar met de 100.000 die Rusland verzamelt. Een factor 25 x die je zomaar over het hoofd ziet. Vooringenomenheid? Of onwil?
De Russische staat heeft nu eenmaal andere ideeën over een sociaal contract dan zeg een Omtzigt. Blok en JKR kunnen op hun kop gaan staan maar dat verandert niets.
Navalny heeft dit zelf gewild en stuurt op zijn martelaarschap aan, ben benieuwd hoe de NOS dit oppakt of eigenlijk weet ik het nu al..
Joh gaat toch weg, ze moeten die moordenaar van een Poetin eens liquideren, gewoon de geheime dienst erop afsturen en afknallen want hij is niet meer of minder dan een moordenaar en komt er tot nu toe nog mee weg ook......
@potjandorie | 18-04-21 | 12:59: potjandorie is nog nooit verder geweest dan een jaarlijkse vakantie op een Franse camping, maar gaat hier vanuit de NL invalshoek mensen als moordenaar benoemen.. Faalhaas
Tja martelaarschap brengt ons tot nu toe veel goeds. Vele bewijzen gehad de afgelopen 20 jaar.
@MaximusAurelius | 18-04-21 | 13:03: voert ook geweldige oplossingen aan. Afknallen werkt altijd. Nietwaar.
@MaximusAurelius | 18-04-21 | 13:03:
Wij Franse campingangers tekenen hiermee officieel protest aan tegen deze kwalificatie.
@potjandorie | 18-04-21 | 12:59: Dat vindt jij.. Mag hoor beetje agressief kom je wel over zou ik zeggen... pas op je hart.. dat dan weer wel
@MickeyGouda | 18-04-21 | 13:12: Oeh, rebels, naughty.. ga door...
De Westerse betweters gaan in interessante spagaat ivm Navalny - hij is 'anti-Putin' en moet dus ten alle tijden gesteund worden.
Men loopt dan wel even voorbij aan de feiten dat Navalny racistisch is..
Maar uiteraard selectieve berichtgeving vanuit de Westerse pers...
(De anti Wilders pers is opeens sterk pro Navalny..)
Racisme, homo-vijandigheid, vrouw-vijandigheid, dat wordt hier altijd even vergeten als dat zo uit komt. Het hangt er gewoon van af welk moreel paardje op dat moment bereden wordt.
Hij zou nergens ter wereld veilig zijn. Ze zouden hem overal hebben gevonden.
Ahja, daarom maar terugsturen naar Rusland. Zullen we Wilders dan ook gewoon een woning in Amsterdam Nieuw west geven? Misschien een leuk onderkomen voor Salman Rushdi in Saudie Arabie?
@peterdh | 18-04-21 | 12:57:
Denk je niet dat de Russische geheime dienst over hele gewiekste mensen en technieken beschikt?
@kloopindeslootjijook | 18-04-21 | 13:01:
Zekers doen ze dat. Daarom maar gewoon terugsturen naar Rusland dus? Zullen we anders ook gewoon meteen even al onze bedrijfsgeheimen gewoon, in het Chinees vertaald, per post opsturen naar China. Ik bedoel we weten allemaal dat die allerlei geavanceerde technieken hebben om ons te bespioneren. Nog niet eens te spreken over gewoon simpelweg de mensen die hier wonen maar nog terugrapporteren aan China. Dus we weten dat. Kunnen we toch gewoon beter meteen al onze gegevens daarheen sturen?
@peterdh | 18-04-21 | 13:05: Laatste zin: Naar Amerika?
Dat klopt, de geheim agenten van Putin hebben vele mensen in het westen vermoord.
Poetin weet heel goed dat er helemaal niets gebeurd als Navalny doodgaat.
De wereld is veel te druk met corona bezig.
De vraag is alleen of het slim is om van Navalny een martelaar te maken.
Poetin kan hem beter in leven laten.
Waarom zou Putin dat doen? Dan wordt Navalny maar een martelaar. Alvast succes voor de volgende (kansloze) martelaar.
@Ichneumonidae | 18-04-21 | 12:55:
Navalny komt op voor het volk.
Putin schakelt hem uit.
Het gaat niet om een kansloze martelaar, maar dat martelaren andere aanzetten tot verdere actie.
@kloopindeslootjijook | 18-04-21 | 13:06: Wat doe je tegen een hongerstaker?
Soms is deze wereld niet te doen. Mensen die andere mensen hun wil en restricties opleggen puur uit eigenbelang en omdat zij toevallig de bovenhand hebben. Ik zal mijn gedachten er nooit omheen krijgen. Hopelijk komt die open brief nog op tijd.
Je bedoelt de belastingaanslag die je nog binnen moet krijgen?
Ahja, zoals er in nederland geen grootschalige testfabrieken konden worden opgezet omdat het OMT besloot dat arts-microbiologen erbij betrokken moesten zijn, terwijl de voorzitter van het OMT ook de voorzitter is bij de verniging van Arts-Microbiologen. Zoiets? Je hoeft het niet helemaal in Rusland te zoeken hoor.
Een compleet doorgeschoten klimaatbeleid doorvoeren waarbij we miljarden kostende biomassa centrales neerplempen in Nederland omdat die *op papier* schoner zijn. Dan kunnen de politieke leiders zich in ieder geval verschuilen achter de papieren werkelijkheid. Is ook eigenbelang. Er worden allerlei financiele ristricties opgelegd bij de bevolking om deze reden. (belastingen dus). Nog maar niet te spreken over waar die honderden miljarden heen gaan voor de hele kilmaatcrisis. Duie gaan van de portomonee van de burger naar de portomonee van de mensen die "groene" diensten leveren. Zoals zeer vervuilende biomassacentrales. Is ook eigenbelang. Mislukte ICT projecten bij de overheid. De mensen die zeggen dat het fout zit, de klokkenluiders worden monddood en brodeloos gemaakt. Waarom? Uit het belang van de manager/ambtenaar die verantwoordelijk is voor het project. Zodat hij zijn CV en zakken kan vullen, terwijl hij al weet da het project mislukt.
@peterdh | 18-04-21 | 13:04:
Deze parallel speelde door mijn hoofd toen ik mijn comment postte, zij het minder gestructureerd
Putin heeft groot gelijk dat hij zich niet laat chanteren. Welke regeringsleider die goed bij z'n hoofd is zou dat wel doen?
JoeBiden?
@strawdog | 18-04-21 | 12:54:
Hij had het over een regeringsleider die goed bij z'n hoofd is.
En demente Joe is dat niet.
@strawdog | 18-04-21 | 12:54: Biden is van alles, maar niet goed bij z'n hoofd. Een ramp voor de USA, die Biden.
@Ichneumonidae | 18-04-21 | 12:57: Biden is dement? Net als Mark?
Deze man toont wel karakter om terug te gaan naar zijn land en volk ook al weet hij dat het verkeerd afloopt.
Als je niet eet vergroot je de kans aanzienlijk dat je eerder komt te overlijden. Navalny zal in onze westerse media als de grote man van de oppositie in Rusland worden gezien maar dat ziet de Russische bevolking toch anders. De man zit gevangen en een speciale behandeling zit er voor hem niet in. Misschien dat Stef Blok een telefoontje naar Poetin kan plegen maar ik ben bang dat het geen gehoor krijgt.
Wat had Navalny dan verwacht?
Een ontvangst door de harmonie St Ejacula en de Fanfare uit Wladiwostok.
Het lijkt of Russische regering (die groter is dan alleen Poetin) graag destabiliserende invloed wil hebben.
Ook de militaire priksteekjes die steeds worden uitgedeeld.
De vraag is waarom dit gebeurd. Kun je je niet beter bezig gaan houden met de kwaliteit van leven in Rusland zelf, je eigen land en je eigen volk.
Blijkbaar kan dat de Russische regering niet schelen, vreemd genoeg.
Het lijkt alsof ze er vooral voor zichzelf zorgen en het een wereldje op zich is.
Creëer een middenklasse die het goed heeft en een paar jaar later staan ze tegen je te demonstreren.
@All_yall | 18-04-21 | 12:43: op het Malieveld.
Wie zich een beetje inleest in de geschiedenis van Rusland van pakweg de laatste honderd jaar beseft dat Putin voor de gemiddelde Rus een relatief verlichte democraat is, omdat ie niet a la Stalin en zijn commie matties de bevolking uithongert, terroriseert en uitmoord. Bij het volledig ontbreken van een democratische traditie is het onvermijdelijk dat er een dictator de macht grijpt. En in Rusland doen ze dat per verkiezing. Hier in Nederland ook trouwens, dat is de reden dat Rutte hier de boel dagelijks besodemieterd en er mee weg komt.
Rusland had een heel welvarend land kunnen zijn, als je kijkt naar de delfstoffen en de slimme mensen. Dat lukt maar niet.
Als het wel kan en er is een slimme regering maar het gebeurt niet dan is er iets aan de hand. Belangen, corruptie en dat soort grijze gebieden.
Zo jammer voor de Russische mensen.
Ik vond de uitleg van Roze bril drager in het stamcafé ook best plausibel omtrend Rutte en de VVD,
10 % van de Nederlanders bezit 66% van het totale vermogen in Nederland.
1,7 miljoen mensen dus, dit verklaart waarom de VVD altijd de grootste partij zal blijven in Nederland met rond de 2 miljoen stemmen.
Roze_bril_drager | 18-04-21 | 06:59
Alle Rutte stemmers zijn dom en laten zich met open ogen belazeren om hem alsnog te aanbidden, hoe dan??
@potjandorie | 18-04-21 | 13:05: Geen actieve herinnering aan.
@steekmug | 18-04-21 | 12:46:
Zorg dat je bij die 10% hoort en het leven is een feestje
Putin gooit zijn tegenstanders in de gevangenis of hij laat hen in het buitenland vermoorden door zijn geheim agenten.
Noem me 1 andere gevangene ter wereld die in de gevangenis medische hulp krijgt van zijn eigen medisch team.
Whataboutism, ook al zo'n Russische uitvinding.
@The Green*Machine | 18-04-21 | 12:48:
Je maakt het er niet beter op.
"Maar wat we écht niet hebben begrepen is dat Rusland hem bij aankomst gewoon oppakte en daarna in hechtenis hield"
Dat komt omdat Rusland een kloteland is, met een klotedictatuur, geleid door klootzakken, met Poetin als opper-klootzak.
Zeventig jaar totalitair communisme, dat is niet 1-2-3 verdwenen. Dat zit nog diep tot in de haarvaten van de generatie van Poetin. Pas over een aantal decennia, als er mensen in de regering zitten van de generatie die na 1989 is geboren, kun je enige verandering ten goede verwachten. Niet eerder.
En daartussen zat nog een jaar of 10 aan door het Westen gesteunde misdadigers die het land leeggeroofd hebben en vervolgens in het Westen asiel gekregen hebben.
Zo is het.
@obominotie | 18-04-21 | 12:45: Het Westen. Zucht. Dit hebben de Russen helemaal zelf onderling verkloot.
Hij heeft zichzelf op laten pakken deze Navalny en wat de rest van uw scheldkanonade betreft zou ik me eerst maar een verdiepen in het echte verhaal van Rusland er gaat best wel veel fout maar waar niet ik heb er gewerkt en heb een totaal andere indruk van Rusland da u ..
@van Oeffelen | 18-04-21 | 12:46: Ah, vandaar dat al die goudeerlijke oligarchen asiel nodig hebben in Londen.
@aardv@rk | 18-04-21 | 12:50:
"Hij heeft zichzelf op laten pakken"
O ja joh? Dat heeft hij helemaal zelf georganiseerd? Ik snap al die Rusland apologeten niet. Ook die obo etc hierboven die beweerd dat het Westen het land heeft leeggeroofd. Totale onzin allemaal.
Maar goed, als jullie het prettig in je hoofd krijgen bij het 'steunen' van die misdadigers die daar de dienst uitmaken, ga vooral je gang.
@Dr_Johnson | 18-04-21 | 13:27:
beweert met een 't' natuurlijk.
Hongerstakingen zijn in 90% gevallen een manier om A. even verlost te zijn van het stramien van de harde gevangenis of B. media te mobiliseren. Zelden wordt er afgezien van gedwongen voeding. Je gaat er niet zomaar aan dood behalve als je dat wilt, opzoekt, een martelaar willen worden. Maar dat is zelden. In dit geval lijkt het soms meer een show van alles of niets. Een soort radicaal. Wat het ook zij, het is geen concern voor West-Europa of de VS.
Je gaat terug naar het land waarvan je weet dat ze je zullen oppakken. Vervolgens stop je ook met eten, terwijl je herstellende bent van een vergiftiging.
Dat is natuurlijk vragen om problemen.
Maar als hij wil sterven voor de ‘ goede zaak’ is dat zijn goed recht.
Of hij heeft er sowieso geen zin meer in.
Gif maakt meer kapot dan je lief is.
Alleen verliezers
We weten natuurlijk niet wat precies de drijfveer was om terug te gaan naar een zekere kerkering.
@van Oeffelen | 18-04-21 | 12:47: u werkt voor de NOS ?
@aardv@rk | 18-04-21 | 12:54: RT
Kwestie van dagen, question of days. Lol.
Russische cultuur.
Midden Oosten cultuur.
Westerse cultuur.
Vanuit de Westerse cultuur gezien, zijn alle andere culturen slecht. Het Westen zal hoe dan ook proberen andere culturen zijn wil op te leggen.
Kort Maar krachtige analyse.
Nu al een fles wodka achter de kiezen Leptob ?
Daarin is het Westen inderdaad uniek.
Anderen zullen dat natuurlijk nooit doen.
Behalve de achterlijke cultuur, uiteraard.
Waar begint Het Westen en waar houdt het dan op?
@van Oeffelen | 18-04-21 | 12:48:
Links van Greenwich.
Nederland ligt op het Oostelijk Halfrond.
@van Oeffelen | 18-04-21 | 12:48: Waar begint een monocultuur en waar begint de multiculturele? Vaak zijn dat grensoverschrijdende gebieden gelimiteerd door geografie of ideologie of religie in plaats van door cartografie.
Tjonge.
Heeft iemand de deur van het trollenhok niet goed dichtgedaan?
Is meer een reactie op de heiligverklaring van Navalny hier in het Westen terwijl die vent ook behoorlijk fout is geweest in de loop der jaren.
Schoothondje van Rusland en China, Biden, doet er ook niets mee.
Komt vast nog meer rotzooi in de wereld, omdat Biden lekker ligt te snurken in zijn kelder.
Dat kan ook gerust, want zijn "adviseurs" doen al het werk en nemen de beslissingen.
@jemagookniksmeer | 18-04-21 | 12:30:
Adviseurs nemen geen beslissingen, zij adviseren. Vandaar adviseur. Biden moet uiteindelijk de beslissing nemen. Tot nu toe zat hij elke keer falikant ernaast met de juiste beslissingen.
Hij ligt niet altijd te snurken hoor. Zo heeft hij onlangs besloten dat de laatste Amerikaanse troepen binnen een halfjaar uit Afghanistan moeten vertrekken. Prima beslissing, althans voor islamisten zoals de Taliban en de plaatselijke opiumtelers.
@Wim Venijn | 18-04-21 | 12:32: Adviseren: lobbyen: geheim
In Nederland hebben we gelukkig veel beschaafdere methoden om lastige mensen het zwijgen op te leggen. Tenzij het natuurlijk te zeer uit de hand dreigt te lopen. Dan sturen we onze linkse stormtroepen het veld in om (dodelijk) geweld uit te oefenen.
Iets met mensen uitnodigen op het Mediapark?
De goeden door naar Jinek en op1. De minder goeden worden opgewacht door linkse rakkers.
Een fieldlab evenement.
Volkert?
en het referendum af te schaffen, érg democratisch hoor....!
Gooi eens een theelichtje in de richting van een gepantserde auto...
De Krim is gewoon Russisch, de mensen hebben daar via een referendum voor gekozen.De selectieve verontwaardiging gan het Westen is weer schrijnend.
Proest, als je dat al een geloofwaardig referendum noemt.. Wappie
Nee geloofwaardige referenda bestaan niet. Daarom ook afgeschaft door D66.
Gelukkig zijn onze verkiezingen wel geloofwaardig naar overal elders niet.
Wij zijn in Nederland het aards schapenparadijs.
De Oekraine, Rusland. Broers die ruzie hebben.
@RandyBiel | 18-04-21 | 12:24: Zon beetje elke journalist of onderzoekend instituut op de aardbol die het de bevolking vroeg concludeerde dat het referendum redelijk de werkelijkheid weergaf. Het zijn die-hard half-linkse rushaters, die populaire ideologie in het westen waar het zo lastig ligt. Schrijnend.
@RandyBiel | 18-04-21 | 12:24: Nou nou, zo kan hij wel weer Randy D. Salon heeft volkomen gelijk, ook in N-Korea hebben ze een referendum gedaan en wat bleek, 99% was zeer tevreden. Ik verwacht over korte tijd een referendum in de rest van de Oekraïne, de volks tellers staan al aan de grens, en dan blijkt na de telling dat 101% ook Russisch wil zijn.
Voor de grap nog even alle landen op de wereld die die annexatie als geldig referendum hebben erkend:
Afghanistan, Armenia, Bolivia, Burundi, Cambodia, Cuba, Kyrgyzstan, Laos, Myanmar, Nicaragua, North Korea, Sudan, Syria, Venezuela, Zimbabwe
Lekker links dictatoriaal gezelschap waar die wappies op GeenStijl zich tussen scharen.
@RandyBiel | 18-04-21 | 12:35: Het Westen heeft nu eenmaal veel meer geld dan Rusland, en kan dus ook meer landen omkopen.
'Is gewoon Russisch.'
Wat is dat precies?
En waarom is dat een reden om de Krim met militair geweld in te nemen.
Kunnen die mensen niet gewoon Russisch zijn in de Oekraïne en dat we verder lekker gaan handel drijven en zo.
Nee, dat kan dus niet. Het lijkt wel een soort frustratie.
Net als laatst met Turkije en Armenie.
Randy Biel: Spanje ? ( Catalonië , Baskenland)
@obominotie | 18-04-21 | 12:48:
Goh, zou er dan een verband zijn tussen weinig geld hebben en het ontbreken van een fatsoenlijke democratie?
Sommige wappies hier voelen zich blijkbaar aangetrokken tot dezelfde mening als die van al die failed states. Misschien dat hun eigen maatschappelijk falen daar niet zo opvalt, omdat zowat iedereen daar een kut leven heeft, m.u.v. de onderdrukkers dan.
@kloopindeslootjijook | 18-04-21 | 12:49: De Oekraine behoorde bij de soviet unie, daarvoor is het geen eigen land geweest. na de van van de USSR werdt het landje gecreëerd. Was er toen op basis van etniciteit a la Chechoslowakije het land opgedeeld in 2 delen dan was dit "probleem" er niet geweest. Merendeel van de bevolking ook etnisch Russisch en er is een referendum gehouden. Was er in de DDR of West-Duitsland een referendum gehouden?
@RandyBiel | 18-04-21 | 13:12: "Goh, zou er dan een verband zijn tussen weinig geld hebben en het ontbreken van een fatsoenlijke democratie?"
Wat is een fatsoenlijke democratie?
Plusje voor het gebruik van "functie elders" in uw betoog.
@Is dit nog nieuws? | 18-04-21 | 13:13:
" Wat is een fatsoenlijke democratie? "
Kom op zeg, moet zelfs dat hier nog eens uitgelegd worden?
Neem anders hier eens een kijkje, welke criteria hier voor democratie gehanteerd worden:
nl.wikipedia.org/wiki/Democratie-inde...
nl.wikipedia.org/wiki/Democratie
en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index...
www.eiu.com/n/campaigns/democracy-ind...
en.wikipedia.org/wiki/Democracy-Dicta...
etc. etc.
@RandyBiel | 18-04-21 | 13:26: Nederland dus niet.
ik schat zo in dat door die open brief Navalny wel vrijgelaten gaat worden.
GQ.com dan weet je het wel.
Chaos isn't a pit. Chaos is a ladder. Many who try to climb it fail and never get to try again.
Only the ladder is real. The climb is all there is. But they’ll never know this. Not until it’s too late. *traantje wegpinken doet*
Corona kan ieder moment toeslaan.
Duo Cor&Rona?
Poetin gaat over lijken. Zo werkt het nu eenmaal in Rusland.
Rutte kan er ook wat van hoor. #toeslagenaffaire
Belasting affaire alweer vergeten Sitting..?
@aardv@rk | 18-04-21 | 13:02: Whataboutism van het domste soort.
Ja we gaan op onze achterste benen staan, blazen onze bakken op en laten Putin zien dat het deze keer menens is. Na de dood van Navalny schreeuwen we het onrecht in de msm uit, wat na twee dagen weer wordt verdrongen door het zoveelste seks schandaal bij d66. Een week later zitten we bij de russen weer op schoot om over een pijplijn en gas te onderhandelen. Navalny, was liever in Duitsland gebleven en had een paar boze boeken over oom Putin geschreven, was effectiever geweest, nu is je dood een nachtkaars die dooft.
Waarom komt dat andere CIA instrument, Pussy Riot, hem niet ten hulp?
Ik ben Team Amnesty Int.
Stef Blok.... Stef Blok.... Help me even, daar heb ik geen actieve herinnering aan.
Dat heb je waarschijnlijk geblokt.....
Volgens mij komt het Putin bijzonder goed uit als Navalny door ‘eigen toedoen’ overlijdt. Putin heeft dan schone handen omdat hij hem nuet , direct, heeft vermoord
Er zijn duizenden manieren om dat sneller en efficiënter te doen en toch ongelukkige te laten lijken. De man leeft al jaren omdat hij juist niet dood mocht. Dat laatste wordt nu blijkbaar tegen Poetin gebruikt.
@GeenAccount | 18-04-21 | 12:38: Die actie in oktober was toch wat minder efficient dan een aantal mensen gehoopt had. Als Navalny echt vervelend wil zijn dan blijft ie lekker leven
Dacht die man dat hij een soort Jezus is of zo? Zich overgeven aan de vijand en zich willig naar de slachtbank laten leiden en de veronderstelling dat zijn dood als een katalysator zal werken tegen het Putin-regime. Stapelgek. Ik zou mooi in het westen blijven.
Dat begrijpen we in Nederland niet.
Mensen elders in de wereld lopen meer risico als ze iets doen omdat ze pijn in hun hart hebben als ze zien wat er met hun land gebeurd.
Dan heb je echt grootheidswaanzin inderdaad of je vrouw hebt wel een heel kutwijf dat je denkt alles beter dan..
Lol.. is
De wereld gaat keer op keer naar de klote door kerels die steeds maar weer willen bewijzen dat ze de grootste pik hebben. En dan laten ze zich ook nog benoemen tot "de meest sexy man van de natie".
Hoe zielig wil je het hebben.
De stank van testosteron is zo langzamerhand niet meer te harden.
Wees blij dat u dat nog ruikt. Er zijn die covid gehad hebben en graag met u zouden ruilen.
Hij had beter een poos oppositie kunnen voeren vanuit Berlijn, en bij betere omstandigheden kunnen terug keren. Maarja, trots.
Ook in het buitenland legt dat maffia clubje de oppositie om.
klopt Debiel. maar je overleveren is toch wat dommer
Misschien werd hij gechanteerd of zijn familie bedreigd, of was hij sowieso al terminaal of wat dan ook. Kan me niet voorstellen dat hij niet wist hoe dit zou aflopen. Navalny dood, even een paar weken verontwaardiging en dan weer business as usual. Show must go on.
@horsteknots | 18-04-21 | 12:18:
Navalny is blijkbaar een zeer principiële man die niet veilig in het buitenland wilde leven, maar in zijn vaderland van zijn democratische recht gebruik maken om als politicus voor hervormingen te strijden. Jij noemt dat dom, ik vind het vooral dapper.
Breaking news: taxi + bijrijder aangevallen door 4 personen in Amsterdam-Noord nadat hij maar 3x over een vrouw heenreed. Schandalig, daar heeft zo'n chauffeur toch zijn redenen voor?
Dat is niet bepaald de-escalerend optreden inderdaad. Het waren vast geen agenten.
Gelukkig zijn de 4 personen aangehouden door de politie. Zomaar ingrijpen bij zoiets, moet echt niet kunnen. Openlijke geweldpleging zijn ze voor aangehouden. Maar natuurlijk. Auto vernielen om hem te stoppen. Vreselijk!
Voortaan niet meer ingrijpen dus. U wordt aangehouden ervoor. Laat dat een les zijn voor iedereen.
Hoop dat die vier levenslang krijgen wegens aanvallen van een taxi chaffeur in dienst. Wordt steeds gekker hier, je kunt niet meer normaal een vrouw op straat op je gemak drie keer overrijden, zonder dat zich er iemand mee gaat bemoeien.
Breaking news van 12 uur geleden?
@jan huppeldepup | 18-04-21 | 12:18: Precies. Wordt ook een beetje bang van dit verzet. Zo zijn wij toch helemaal niet? Blijf toch wegkijken, lukt toch al 30,40 jaar prima?
Toch mooi dat Amnesty International hem niet steunt vanwege een andere niet deugende mening.
Dan is het wel weer jammer dat ik met mijn niet deugende mening jaren geleden al eens mijn lidmaatschap van deze club opgezegd heb toen zij het boerkaverbod in Nederland een mensenrechtenschending noemden.
Ja, 10 jaar geleden na vertrekpremie van dik miljoen voor dikke deur en assistent.
Ik heb in de jaren 90 mijn langdurige lidmaatschap van Amnesty al opgezegd. Het is een schrijnend voorbeeld van de Mars door de instituties van radicaal links. Toen ze zich niet meer tevreden stelden met het onpartijdig helpen van politieke gevangenen die geen geweld hadden gebruikt en politieke standpunten gingen innemen, zag ik de bui al hangen.
@J.P.Drapeau | 18-04-21 | 12:17:
Toch jammer, AI was een goed idee, en lang onpartijdig. Zelfde met Greenpeace dat al heel lang een extreem linkse milieu-sekte is geworden. Bij de oprichting was er een hele sterke basis in Nederland en Canada heb ik mij laten vertellen. Canadezen werden de eerste afhakers na het stupide plan dat zeehonden allemaal gered moesten worden. Canadezen met hart voor natuur zagen wel dat niet alle jacht op zeehonden meteen fout is. Greenpeace deed of alle jacht hetzelfde was als jonge zeehonden doodknuppelen voor mooie jassen. Niet dus.
Had nou ff die Thunberg look-a-like foto veranderd...
Stef Blok heeft Rusland gewaarschuwd?
In de USA, Groot Brittannië, Duitsland en ook in Rusland weten ze niet eens wie Stef Blok is!
Uhm, vandaar waarschijnlijk de benadrukking?
Putin lacht de ballen uit z'n broek als ze met nieuwe sancties komen. Die zijn toch nooit tegen hem zelf. Ondertussen pakt Putin een 'Amerikaan' op die de 'gekozen' leider van Wit-Rusland wilde omleggen. Bij de grens in de Krim worden ook wat mannetjes neergezet. Kunnen we al ergens inzetten op escalatie?
Allemaal de schuld van Trump. Die oorloghitser!! Met zijn presidentschap is er grote kans op een nucleaire oorlog!!!! *even mijn latente linksheid leeg laten lopen*.
Ik heb me geld op Rusland gezet.
Nou laat de Russen maar komen, wij hebben een sterk leger ( met nadruk op leeg), waar hij zijn tanden op gaat uitbijten. Ik zie onze buitenland minister, bij Putin zijn bureau zachtjes pangpang roepen om hem bang te maken.
Euh nee, die sancties en het onderhouden van de Krim kosten Rusland miljarden. NRC: 'Volgens Aleksasjenko zou het Russische bruto binnenlands product zonder de Krim en de sancties 20 procent hoger zijn geweest. '
@jan huppeldepup | 18-04-21 | 12:22: Rusland wil Nederland niet.
Al zouden we geld toegeven.
Sancties helpen nooit. Kijk maar naar het verleden. En NoordKorea, China, Rusland enz enz. De bevolking lijdt, de upperclass lijdt er nooit onder. De revolutie of opstand zal toch altijd echt van de bevolking moeten komen. Inmenging helpt ook bijna nooit. Kijk maar nu weer naar Afghanistan. En in Rusland is Navalny totaal onbelangrijk persoon. Hij wordt daar nauwelijks genoemd. Wellicht alleen in grotere steden. Maar op het immense platteland weten ze nauwelijks iets ban hem en is men alleen maar bezig met overleven. Alleen in rijkere landen heeft de bevolking het “geluk” zich met zaken zoals politiek bezig te houden.
Grijns, dat zeg jij natuurlijk ook als er een collecte aan je deur komt!
Das in principe bij elk mens zo.
Ja ja, aandacht maakt alles mooier.
Alle martelaren zijn voor niets gestorven. Iemand moet dat toch eens aan die Navalny gaan vertellen.
Dan moet je wel snel zijn.
Wat zat er nou in die onderbroek dan? Ik hang mijn was uit voorzorg al nooit buiten op.
Eerst zien, dan geloven
Rusland kan lekker doen en laten wat ie wil en ze hebben overal schijt aan. Als je de leiders daar vergelijkt met het slappe spul hier in de EU... dan snap je wel dat ze een bepaalde houding aannemen... er is toch niemand die ze corrigeert.
Waarom zou dat moeten? We hebben genoeg aan ons zelf denk ik. Onze democratie werkt wel?
... waaruit weer eens blijkt wie de Eindbaas in Rusland is.
Als Rusland al ergens aan toe is, dan toch zeker niet een onzinnige democratie of iets wat daar op lijkt.
Als je niet eet ga je uiteindelijk dood.
Beetje eigen verantwoordelijkheid.
Nee nee, Rusland moet hoe dan ook de schuld krijgen.
Hij wist dat hij zijn dood tegemoet ging en dan vraag je je inderdaad af...waarom?
Er gaat daar echt niets veranderen en buitenlandse "mogendheden" schreeuwen af en toe maar daar veegt Putin zijn reet mee af dus kruipen die schreeuwers weer snel in hun holen in de wetenschap dat ze echt "alles" geprobeerd hebben.
Er komt hier zometeen een leger van (nieuwe) reaguurders die je gaan vertellen dat 'toch echt iemand het moet doen' en dat Putin de bron van al het kwaad is. Naar mijn mening moet er dan ook echt een revolutie komen. Met veel bloed. Net als in Wit-Rusland, beetje protesteren zonder geweld om een dictator af te zetten die er langer zit dan Rutte. Nee, daar ga je de oorlog niet mee winnen.
Gelukkig woon ik in het vrij Westen! Of nee, toch niet... twitter.com/diem_25/status/1381220139...
Iemand had een commentaar dat hij wil sterven als een martelaar? Die man brengt zijn leven in gevaar voor geen reden. Wie zal hem opvolgen?
REAGEER OOK