Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Perscodag! U mag nog heel lang niets

De dag zonder hoop

Welkom op een nieuwe persconferentiedag! Vanavond om 19:00 uur staan demissionair premier Mark 'zie mij zetels pakken' Rutte en demissionair minister Hugo 'evenveel gaten in mijn planning als in mijn paspoort' de Jonge weer voor de camera's om te vertellen wat u de komende tijd allemaal niet mag. U mag nog steeds niet naar het terras. U mag nog niet op de camping in buitlandistan. U mag nog niet 's nacht buiten komen (maar misschien wel een uurtje later). U mag nog niet zonder afspraak een winkel binnenstappen. U mag nog niet meer dan één bezoeker ontvangen. U mag nog niet als student een college bezoeken. U mag nog niet een Paasvuurtje stoken. U mag nog niet Koningsdag vieren. U mag nog niet Bevrijdingsdag vieren. Alles gaat in de verlenging en wie niet luistert krijgt strafschoppen. Fijne perscodag! 

Reaguursels

Inloggen

De moslimcultuur is een behoorlijk agressieve cultuur.
De politici en hun kiezers zijn daar bang voor.
Moslims hebben een heel slimme tactiek.
Enerzijds heel agressief reageren en anderzijds gelijk in de slachtofferrol schieten.

Ella | 23-03-21 | 15:42

Toch mooi, als we een uur langer naar buiten mogen vanwege de islamisering van Nederland.
Met Kerstmis mocht dat niet.
Pasen wordt ook niet genoemd.

Ella | 23-03-21 | 15:38

U krijgt waarop u heeft gestemd.

ZoltarTheMagnificent | 23-03-21 | 13:47 | 2

Als idioten bereid waren om stembiljetten te verscheuren waartoe zouden ze nog meer in staat zijn.
En 'trefwoord'... Mark Koek

Kijkeensaan | 23-03-21 | 14:17

om me niet in de teneur onder te laten dompelen door team kgb, juich ik al hun acties goed...meer meer meer dingen dicht, meer meer meer lockdowns, meer meer meer sancties tegen de horeca en detailhandel...meer meer meer...hahahaha...ik lachte me rot afgelopen woensdag, zo rond 23.00 uur....yezz...

Y&T | 23-03-21 | 16:30

Ik heb moeite om me aan de verkeersregels te houden. Vooral het wachten op het groene licht, zo lastig. Ik begrijp dat dit binnenkort aangepast gaat worden?

Hater bij de Heijn | 23-03-21 | 13:42
-weggejorist-
WonderlijkeWereld | 23-03-21 | 13:20 | 2

Dat we een handelsnatie zijn is tot daar aan toe, maar wat is dit nou weer in vredesnaam: www.theguardian.com/world/2021/mar/23... ? Zijn wij als Nederlandse burgers dan echt niets meer waard?

Hetkanverkeren | 23-03-21 | 12:57 | 1

En marxist prutte, is even niet, voor commentaar beschikbaar

Guy Fawkes | 23-03-21 | 13:09

De regering heeft weer een creatief excuus gevonden om de islam haar zin te geven om zich niet te houden aan de avondklok, de zomertijd. "Want na 21:30 gaan Ramadan-feestgangers de deur uit om met familie bij elkaar te eten". Hoezo bij elkaar op bezoek tegen alle voorschriften in ? Blijkbaar zijn bepaalde exotische groepen alleen Nederlander als het op de voordeeltjes aankomt. Door gebruik te maken van hun ideologie en cultuur doen ze precies wat ze willen en hebben ze lak aan regels die voor de overige Nederlanders wel gelden. Het is niet voor niets dat de corona-afdelingen van de ziekenhuizen grotendeels bezet worden door juist die afwijkende groep binnen de Nederlandse bevolking.

Ruikbaard | 23-03-21 | 12:55 | 2

Doe waar u zin in heeft, zeg bij gezeik dat u moslim bent. Wat gaat dan het probleem worden, wees Allah gvd Kroatië’s !

Henkie | 23-03-21 | 13:51

Slomee Hugo wel zo slim om eerst zijn eigen provincie Zeeland te vaccineren.
Het Noorden mag achteraan sluiten: geen aardgas, geen wingewest dus achteraan sluiten.

strawdog | 23-03-21 | 12:53

Het valt me op dat de laatste tijd vaker met helikopters wordt gevlogen.
Zou wel eens, net zoals de mondkapjesplicht, bedoeld kunnen zijn om mensen gealarmeerd en angstig te houden.

Kijkeensaan | 23-03-21 | 13:09

Baseer het beleid vooral op een R-waarde van 18 dagen geleden, en op het aantal positieve testen ipv percentage positief.

Kwelbeller | 23-03-21 | 12:41

Avondklok naar 22:00 uur wegens zomertijd is logisch. Maar dan ook van 04:30 naar 05:30. Ook logisch. En Ramadan, natuurlijk.

Beste_Landgenoten | 23-03-21 | 12:39

Jan is wakker en erworden gelukkig steeds meer mensen wakker, afgelopen met deze angstdoctrine en management maatregelen zeker, maar niet deze poppenkast

www.facebook.com/jan.duijf.50/posts/1...

gelachewoar | 23-03-21 | 12:35 | 1

Goed zo Jan. Vooruit.

ademende aarde | 23-03-21 | 12:57

Verbaasd? Wappies waren het toch?

MoonBeebe | 23-03-21 | 13:04

Ik sterf nog liever (mijn eigen keuze als hoog risico, behalve als het op vaccineren aankomt) dan naar die 2 marionetten te luisteren. Makkelijk praten natuurlijk na 2 negatieve testen de afgelopen week. Nog 1 en ik kan weer naar mijn huisje in de Thaise vrije wereld. Wel genoten van alle contacten met mijn kinderen en kleinkinderen de afgelopen maanden. Onverantwoordelijk, tegen alle coronaregels in. Nou, luisteren jullie maar fijn naar die clowns van wie geen enkele maatregel bewezen effect heeft gehad, behalve volgens henzelf met hun gemanipuleerde cijfertjes ha ha. Griepontkenners. Niemand die ik bezocht heb, besmet, alleen een vriend verloren aan aalvleeskllerkanker. Dat is net zo erg als iedere griepvirusdode. Mensen, wat worden jullie al een jaar voor de gek gehouden. Hoelang houden ze dat nog vol.

SlimmeBelg | 23-03-21 | 12:11 | 2

Goed gezien... hopelijk gaan er nog meer wakker worden.

MooseNL | 23-03-21 | 12:51

https://www.youtube.com/watch?v=QiC34T1H5rM
zoooo lang....

Y&T | 23-03-21 | 16:32

Ik vermoed een sluw spelletje tussen Aboe en Rutte. Aboe jaagt rechts op de kast met deze uitspraak zodat het kabinet zich nog daadkrachtiger moet houden aan de maatregelen. Stel je voor dat Rutte nu (bv op basis van het artikel in de Volkskrant) ineens zegt dat de modellen ruk zijn en de terrassen toch open kunnen, dan roept rechts in koor dat hij zwicht voor de Islam.

Tjemig | 23-03-21 | 12:11 | 1

Nee, dan zwicht hij voor de werkelijkheid. Iets met leugen en snel gaan.

MooseNL | 23-03-21 | 12:52
-weggejorist-
Is dit nog nieuws? | 23-03-21 | 11:55 | 1

Verklaring Mutti Merkel ja Mark luistert naar mij. Ja maar de vaccinaties in Duitsland gaan nogal langzaam. Jawohl ik luister nooit meer naar Herr Hugo.

dedwarsligger | 23-03-21 | 11:55

Ook de oproep van de Rotterdamse burgermeester Aboutaleb legt een bom onder het huidige beleid en werkt polarisatie in de hand.
Buiten de zin/onzin van van het avondklok beleid is het dus een oproep voor vrijwaarding van het huidige beleid. Wat zoveel betekent dat we gezamenlijk een maaltijd gaan nuttigen na een dag vasten, toch?
Een vervroegde Rammadan , voor het eindigen van de avondklok is dus ook geen optie ( gezamenlijk eten).
Dussss, Als we de avondklok een uur kunnen verlaten om deze redenen kunnen de restaurants, kroegen en ... WTF!, Gooi de heleboel gewoon weer open en laat de verantwoordelijkheid aan de mensen zelf over.

Datgingniegoed | 23-03-21 | 11:35

Ik blijf het ronduit ironisch vinden dat zometeen de Islam en dan met name de fundamentalistische ideologie er achter, ons zometeen wellicht gaat 'redden' van de Avondklok en 1-bezoeker regel.

Ergens schandelijk, ergens historisch te grappig voor woorden.

LangeTijdGeleden | 23-03-21 | 11:23 | 2

Oh die gaat u en uw kinderen van nog veel meer dingen redden, ik noem al vast "vrijheid van meningsuiting" .

Tjemig | 23-03-21 | 11:40
-weggejorist-
J.Thee.Cohen | 23-03-21 | 12:11

Oh, u mag alles nog hoor. Tenzij u gelooft in de sprookjes verteld door de priesters der religie genaamd democratie: dan mag u niets en zit u geestelijk gevangen.

Geestelijk vrije mensen laten zich niet binden door angst en/of moraal.

Mensdier | 23-03-21 | 11:20

Twee weken geleden (lees: verkiezingstijd):
"We gaan kijken hoe de terassen veilig open kunnen. De avondklok gaat als eerst eraf".

De Nederlanders: "wauw! Mark wil ook echt versoepelingen. Hij leidt ons erdoorheen. Mijn stem heeft hij."

Mark, na de winst: "Fuck jullie!"

De Nederlanders: "Tja.. De cijfers omhoog.. Komt door al die mensen die zich niet aan de maatregelen houden."

Zucht...

Cannabooze | 23-03-21 | 11:14 | 6

@Reej | 23-03-21 | 11:27: Inderdaad... we worden belazerd door het vasthouden aan maatregelen die geen enkele zin hebben.

MooseNL | 23-03-21 | 12:54

'mijn stem heeft hij'. in neem aan dat dit spreekwoordelijk is? anders bent u een goedgelovig persoon.

Y&T | 23-03-21 | 16:23
▼ 3 antwoorden verborgen

youtu.be/t7qS_rpv_cA
Dit mocht u wel een honderd jaar geleden in opdracht van de Staat. Het is maar net hoe het uitkomt,

Magmacarta | 23-03-21 | 11:09

Na de misplaatse uitspraken van Aboutaleb moet Rutte snel, direct, onverkort en krachtig duidelijk maken dat de maatregelen qua avondklok en familiebezoek voor iedereen dus ook moslims gelden en dat er voor die groep geen al dan niet tijdelijke uitzonderingen worden gemaakt en dat ook de handhaving op iedereen toegepast wordt die zich niet aan de regels houdt.

Koonkluk Huis | 23-03-21 | 11:09 | 3

Zou het kunnen, dat door de ramadan straks meer moslims elkaar besmetten met corona? Er meer van overlijden? En zou dat dan de wil van allah zijn? Vragen, vragen . . .

Aisie | 23-03-21 | 11:18

@Aisie | 23-03-21 | 11:18: Met een overlijdingsgraad van minder 0,3% zo ik er geen geld op inleggen.

Aan de andere kant, een hoop Moslims hebben obesitas en leven te ongezond met een zeer hoog gebrek aan vitamine D en andere stoffen om je immuunsysteem te versterken.

LangeTijdGeleden | 23-03-21 | 11:27
-weggejorist-
WonderlijkeWereld | 23-03-21 | 11:44
-weggejorist-
TheoP | 23-03-21 | 11:09

als ik de verkiezingsuitslag bekijk dan wil het merendeel van de idioten die zich nederlander noemt liefst nog veel langer vast zitten en maakt het nix uit dat we ondertussen collectief naar de maan gaan. vvd stemmers, d666 stemmers, suicide is painless, it brings on many changes... tralalala tadadada....

azubneritan | 23-03-21 | 11:06 | 1

Precies, dit is wat de kiezers willen, anders ben je een wappie toch? Meer lock-down, meer avondklok, meer mondkappen en meer alles gesloten houden.

pjisonline | 23-03-21 | 11:55

Hugo & Mark, Mark & Hugo, Peppi & Kokki, wie kijkt en luistert nog naar dit duo? Laat ze het R-getal in hun .....èh, dingetje stoppen. De maatregelen zijn er om het demasqué te verdoezelen hun imago in stand te houden. Gelukkig beginnen grotere delen van de bevolking hun strapatsen te doorzien. In het bedrijfsleven zouden deze middelmatige managers allang het veld geruimd hebben. Aan goed geoliede structuren wordt voorbijgegaan om opnieuw het wiel uit te vinden. In het VK zijn 900.000 vaccinaties per dag gezet. Het klokje rond vaccinerend zou je in 19 dagen in Nederland Covid-19 onder de duim kunnen hebben. Alleen moeten de EU, Mark en Hugo het wel hebben natuurlijk. Wat een managers, watjes zijn het die nog geen deuk .... etc.etc.

Een vrije paling | 23-03-21 | 11:04

Bevrijdingsdag vieren, dat is een goeie ja. Bevrijdingsdag 2.0 zullen we toch zelf moeten doen. En niet met 50 man naar het Malieveld waar 500 man ME je op staan te wachten om je schedel in te slaan. Misschien iets groter aanpakken.

WhiteShark | 23-03-21 | 10:58

Ik wordt er vooral ziek van dat ze zelf de inentingscampagne verprutsen (we hebben er bijna een miljoen in voorraad en zetten alleen prikken tussen 8 en 5 uur), en ons vervolgens dwingen ons leven op halt te zetten. Waarom gaan ze niet gewoon tot 9 uur door met inenten, en waarom moeten we in godsnaam weer zo nodig Europabreed de boel totaal verkloten?

Godverdegodver wat een sneu stelletje mislukkelingen zijn het toch ook bij elkaar, vind je het gek dat de Engelsen gillend zijn weggelopen?

Homer P. Simpson | 23-03-21 | 10:55 | 5

Ik heb begrepen dat bij de US schietpartij in de suoermarkt mensen in de rij stonden voor vaccinatie. in de supermarkt , net zoals in de UK.

MoonBeebe | 23-03-21 | 11:43

Ik ben wel blij dat het hier iets trager gaat. Hopelijk zijn de bij-effecten duidelijk tegen de tijd dat ik 'moet'. Dan kan ik met recht weigeren. Nu ben ik een wappie.

marcoplarco | 23-03-21 | 13:10

@marcoplarco | 23-03-21 | 13:10: wij geven elkaar volgend jaar de hand, zijn wellicht een van de weinige die er niet aan zijn gedood maakt en/of ongeneselijk ziek zijn geworden.

Y&T | 23-03-21 | 16:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Het OMT:
Outbreak Mushroom Management Team.
.
Mushroom Management: 'Keep them in the dark and feed them shit'

Kijkeensaan | 23-03-21 | 10:53 | 2

LOL!

Datgingniegoed | 23-03-21 | 10:58

Grappig, als het niet zo triest was.
Dat hoofd van de GGD heeft ook een hoog Jaap van Dissel gehalte.

Roadblock | 23-03-21 | 11:02

We mogen een uur langer naar buiten omdat het binnenkort Ramadan is. Het Kaag-effect.

El Rico Grande | 23-03-21 | 10:48 | 5

Dat deze groep voorgetrokken wordt is al duidelijk, als we er allen een keertje wat voordeel aan hebben zij het zo.

Roze_bril_drager | 23-03-21 | 11:14
-weggejorist-
vluchtelingallergie | 23-03-21 | 11:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Mijn visie op de politie is radicaal veranderd. Ik zag ze als een bewakers van onze rechtstaat maar nu zie ik ze als onderdrukkers en heb totaal geen respect meer voor ze. Het inslaan op zijn eigen burgers tijdens vreedzame demonstraties, walgelijk!

zeefert | 23-03-21 | 11:11

Als ik me bedenk hoe bang ik een jaar geleden was voor het virus. Angst en doodzaaierij aan de orde van de dag.
Nu 1 jaar later weet ik dat maatregelen totaal niet helpen. Supermarkten retedruk bezocht worden met en zonder mondkapjes en dat t volk lamgeslagen moet worden.
Natuurlijk is dat virus er en je mag hopen het niet te krijgen. Maar wat er nu al een jaar gaande is deugd van geen kant meer.
Ondernemers gaan kapot ,het gewone volk weet zich geen raad meer met zichzelf in de lockdown.
Ik denk serieus dat de boel een keer enorm gaat klappen. Mensen kunnen het straks gewoon niet meer en er zal steeds meer een revolte gaan komen.
Denk dat dat ook moet helaas, we worden volgens mij voor het lapje gehouden alleen word die lap steeds roder. Net zoals als een stier op een rode lap.
En weet je ,,ik begin dat steeds meer te begrijpen.

haatsmurfin | 23-03-21 | 10:47 | 9

@haatsmurfin | 23-03-21 | 11:09: Tja, we werden in het kader van de marxistisch/feministische revolutie er in geluisd. Iedere man en vrouw moest in een respectabele job aan de slag. Moeders werd verteld dat kinderen opvoeden maar dom en belachelijk is. En nu zitten we met de gebakken peren: kosten voor een gezin zijn enorm gestegen en kinderen worden gedumpt in socialistische opvangplekken waar ze al zo snel mogelijk worden gehersenspoeld worden zodat ze later keurige stemmers links van het midden worden.

UpdateAvailable | 23-03-21 | 11:17

Ben gestopt met de lap. Weinig verontwaardiging ondervonden tot nog toe. En de avondklok heb ik sowieso niet aan meegedaan. Afstand houden van ouderen en zwakkeren (ken er één en die werkt thuis) doe ik wel. En als ik ziek ben blijf ik thuis. Net als anders. Dat vaccin laat ook maar voorbij gaan. Het was een mooi jaar van bezinning en leren omgaan met onzekerheid en het onvermijdelijke. Dat is een dagelijkse bron van intern conflict maar het maakt de dag en het leven in het algemeen waardevoller. Dit virus heeft een paar maand van mijn leven gekost. Mark en Hugo ten dele ook. Banger voor politieke zelfmoord dan het leven teruggeven aan de burger. Daar vind ik wat van. Dat heb ik met de verkiezingen laten weten. Meer kan ik niet doen. Behalve burgerlijke ongehoorzaamheid. Door rood rijden vind ik stom, bellen in de auto gevaarlijk. Goed dat daar wetten voor zijn. Maar alle wetgeving rondom dit venijnige doch gehypte virus kunnen ze op een velletje papier schrijven en daarmee hun bange kont afvegen.

Rolling_Ronny | 23-03-21 | 11:22

@Red shirt | 23-03-21 | 11:00: Schaam je

DeAapUitDeMouw | 23-03-21 | 11:23
▼ 6 antwoorden verborgen

Meer dan 1 jaar verder!!!!!!!:
Ga de zorg opschalen Rutte en cs, na 10 jaar van afbraak,
Ga vaccineren, dan maar buiten die totaal overbodige EU om, want die kunnen er toch niks van.
De dag voor de tijdelijke stop op AstraZenica vaccineerde het VK 920.000 mensen; Nederland een schamele 29.000
Schaf vaccins aan desnoods uit Rusland, is toch een goed vaccin??
Rutte man zonder visie en zonder inlevingsvermogen voor de ondernemers etc.

Alexander Pechkop | 23-03-21 | 10:46 | 5

Ik ken ze. Mensen die in de zorg wilden werken. Mochten niet. Binnen een jaar niets, maar dan ook niets, doen om zorg op te schalen. Te weinig vaccins aanschaffen. Niet in een hoog tempo vaccineren. Nederland wordt door derdewereldlanden ingehaald (letterlijk). Rutte doet niets behalve vertellen dat niets kan, behalve in verband met de Ramadan de avondklok wat later zetten.

El Rico Grande | 23-03-21 | 10:54

Gaat hem niet worden. In NLD regeert de middelmaat, en we lopen netjes mee in het Europese gemiddelde, dus Rutte cs. zijn trots op hun gepruts ook nog. IEts met een-oog in een land der blinden. Volkomen logisch dat de Britten vertrokken zijn, alles beter dan je aansuiten bij dit stelletje losers.

Homer P. Simpson | 23-03-21 | 10:57

Er lag een Corona boot klaar inclusief personeel. Per nacht kostte het even duur als een ziekenhuis bed.

RichardBandler | 23-03-21 | 17:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Duitsland gaat de maatregelen aanscherpen dus dat gaat hier ook gebeuren.
Wat een ongelofelijk brevet van onvermogen wordt er hier weer getoond.
Wel wordt er waarschijnlijk gehoor gegeven aan de oproep door de ' ongekozen' burgemeesters , die zo te zien nu ook in het OMT zitten , om de avondklok een uur later in te laten gaan. Want het virus gaat slapen na negenen?
Of is het om het mogelijk te maken dat mensen, met een bepaalde geloofs overtuiging , Na negenen eens even lekker GEZAMELIJK hun pens gaan vol tremmen? En als hier nou geen gehoor aan wordt gegeven , gaan we Ramme Dan? Net zoals op het Maliveld?

Begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen zijn vrijheid maar het valt niet te rijmen dat je met Kerst en Nieuwjaar corona maatregelen toepast en bij andere gelegenheden niet.
Daarom , Houd op met deze micromanagement corona onzin en terug naar normaal met als boodschap aan het volk om hun verstand te gebruiken mbt het virus. Wat zoveel betekent dat je thuis blijft als je je niet lekker voelt en binnen plaatsen mijd waar het te druk wordt.
Ook MKB /restaurant en kroeg eigenaren kunnen dit heel goed zelf regelen en daar hebben we geen 'çontrol freaks' van de overheid voor nodig.

Datgingniegoed | 23-03-21 | 10:45

Texas heeft de maatregelen 3 weken geleden opgeheven. Het aantal corona-gevallen is sindsdien sterk gedaald. Het weer? Maatregelen hebben weinig effect? Maatregelen werken averechts? Vaccinaties ressorteren effect?

twitter.com/SlootLau/status/137354461...

drs. Levi Samsonov | 23-03-21 | 10:36 | 2

In elk geval voorspelden linkse politici in de VS hel en verdoemenis... en da's niet gebeurd.

drs. Levi Samsonov | 23-03-21 | 10:36

Noord Amerika heeft inmiddels een vaccinatiegraad van 22.92 %
Wij met pijn en moeite 12%.
Maar we vertrouwen er maar weer op, wat de schoenenclown ons beloofd heeft.

Roadblock | 23-03-21 | 10:56

Tsja, een kwestie van prioriteiten stellen. Klimaat en zielepieten verwennen vindt men schijnbaar belangrijker dan baas in eigen land blijven, eigen cultuur behouden. Nogmaals: bedankt NL.

Petertje | 23-03-21 | 10:25 | 12

@JvanDeventer | 23-03-21 | 11:12:
Maar foutloos Nederlands is er bij Red niet bij.
Wat heeft die man een moeite met de Nederlandse taal.
Lees z’n stukje maar terug, staan vol fouten.
Maar zoals gezegd is Red een internationaal bevlogen man.
NL is te klein voor deze grootheid.
Links “intellectuele” arrogantie.

Ruimedenker | 23-03-21 | 11:46

@Red shirt | 23-03-21 | 10:42: Dat u islam nog steeds ziet als een "geloof" zegt al voldoende.
Hoe denkt u dat het komt dat in IEDER land waar de islam zijn intrede doet men exact dezelfde taferelen ziet ontstaan?
Isis is geen echte islam volgens de moslims, maar men ziet nergens massale protesten tegen isis door moslims omdat zij de islam te schande maken. Maar men wordt totaal hysterisch als het over enkele cartoons gaat.
Ziet u het verschil niet red shirt?
U bent een dhimmie die graag dzjizzia betaalt omdat u die taqqia uitspraken die zeggen dat islam vrede is gelooft.
Lees "Waarover men niet spreekt" van Wim van Rooy en word wakker.

getzappad | 23-03-21 | 11:57
-weggejorist-
MooseNL | 23-03-21 | 12:59
▼ 9 antwoorden verborgen

Valt me nog mee dat Sigrid Kaag er niet bij is vanavond om de regie over te nemen.

tsjajaja | 23-03-21 | 10:25

En dat terwijl Nederland tijdens de verkiezingen zo duidelijk voor meer vrijheid gekozen heeft! Oh nee wacht...

Upendo | 23-03-21 | 10:22

Je mag zelf bepalen hoeveel bezoek je ontvangt en hoe vaak je op bezoek gaat: dit is een advies, geen beboetbare overtreding (al communiceert de overheid alsof het dat wel is,maar het is geen regel/verbod dus, maar een advies).

VP732 | 23-03-21 | 10:18 | 2

Linkje voor de onwetenden/ongelovigen https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/algemene-coronaregels/bezoek

VP732 | 23-03-21 | 10:21

Ooooooh, nou heel veel mensen die dat niet weten, ik incluis.
HET IS SLECHTS EEN ADVIES!
Goed te weten dat ik niet in overtreding ben geweest.
Soms knaagde het even...
Even maar.

Endoxa | 23-03-21 | 10:28

Corona is helaas niet dodelijk genoeg want anders hou je wel afstand, denk ik zo...

Magmacarta | 23-03-21 | 10:17 | 2

Het is triest hoe sommige mensen nog steeds terugdeinzen alsof het een soort straling is die je afgeeft, die bij 1.50 meter of minder megadodelijk is... Net zo triest als al die figuren die buiten met een luier op hun smoel rondlopen, hun eigen gerecyclede lucht in te ademen, terwijl buitenlucht ongeveer het beste medicijn is... sheeple...

Ad Hominem Tu Quoque | 23-03-21 | 10:36

@Ad Hominem Tu Quoque | 23-03-21 | 10:36:
Inderdaad!

vluchtelingallergie | 23-03-21 | 11:14

Waarom is er eigenlijk nog een persconferentie. 'Haagse bronnen' zijn al een paar dagen bezig de boodschap in de media te masseren, iets nieuws wordt er vanavond door die droeftoeters echt niet verteld.

zegmaarwij | 23-03-21 | 10:16 | 1

1 groot toneelspel

ag-kansloos | 23-03-21 | 10:30

Los daarvan verwacht ik dat er rond 13 april ook veel leerlingen 'plotseling', op onverklaarbare wijze, last van hoesten krijgen en zich preventief ziek melden 'vanwege corona-klachten'.
Benieuwd naar de volgende cijfers:
- Aantal meldingen van vermeende besmetting
- Aantal daadwerkelijke testen
- Aantal positieve uitslagen
- Aantal ic opnames met corona

EEnzame SchizofrEEN | 23-03-21 | 10:02
-weggejorist-
xlanoxe | 23-03-21 | 09:58 | 21
▼ 21 antwoorden verborgen

Ik wacht al zo lang tot de bom barst (figuurlijk he, jongens), maar heb zelf ook de ballen niet om iets te organiseren. Lopen er hier mensen met grotere ballen? Dan sluit ik wel (achter)aan.

Ondernietgoedwijs | 23-03-21 | 09:56 | 4

Dat loopt volgens mij toch niet makkelijk.

Lt-Kol Kilgore | 23-03-21 | 10:56

Bel Wilders ff die heeft de grootste ballen van Nederland .

Koning BongoBongo | 23-03-21 | 11:20
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
NoMoreNice | 23-03-21 | 09:55

Sportscholen en bioscopen gaan het ook niet redden vrees ik

the brush | 23-03-21 | 09:53 | 2

Bioscopen stonden al op het hakblok, steeds meer mensen hebben goed apparatuur thuis en studio's gingen vol inzetten op hun streaming services. De summer blockbuster is overleden. Waarschijnlijk de oude manier van films maken ook.

Graaf_van_Hogendorp | 23-03-21 | 09:59

@graaf ik hoop het niet, was voor mijn vrouw en mij toch een uitje en sommige films komen op gtoot scherm nou eenmaal beter over. Maar dan blijft het frappant fat de sportscholen dicht moeten blijven. Er zijn een hoop mensen in Nederland die om moverende redenen niet buiten ik de kou kunnen sporten bijvoorbeeld vanwege blessures en/of leeftijd waardoor ze vanzelf een kwetsbare groep worden. De mensen met psychische klachten die sport als therapie gebruiken nog niet eens meegerekend. Heb zelf een kapotte knie waarmee ik de toestellen in de sportschool nodig heb fysio kom ik niet meer voor in aanmerking dus ik beweeg erg beperkt de laatste maanden. Mijn conditie en gesteldheid hebben hier flink onder te lijden daar het voor mij mijn enige echte uitlaatklep is/was. Heb ook al een mail gekregen van mijn sportschool in de wijk dat de deuren definitief gesloten blijven omdat het geld op is. Dankuwel heer Rutte en de Jong

the brush | 23-03-21 | 10:08

Ik dacht dat Mona Keijzer positief was getest en bij de ministerraad? Wat doen die mensen dan overleggen en persconferenties geven? Moeten die niet uit voorzorg in quarantaine?

einz | 23-03-21 | 09:52 | 2

Haha nee natuurlijk niet. Omdat ze 1,5 afstand hebben gehouden.. Hahah

ikvindhelemaalmooi | 23-03-21 | 09:59

Ik kan er steeds minder om heen.. Corona maakt ons kapot en nog niet eens de ziekte, maar de maatregelen. Algoritmes laten geen kritisch geluid meer door en toch zie ik steeds meer posts van ondernemers met giga schuld (500.000euro) en posts van studenten die het niet meer zien zitten. Gaan we met z'n allen zo door tot er niets meer over is?

upbeat | 23-03-21 | 09:49 | 1

Eh ja? Als de luchtfietsers van het WEF hun zinnetje willen doordrijven dan moeten we immers in 2030 geen bezit meer hebben en gelukkig daarom zijn.

Graaf_van_Hogendorp | 23-03-21 | 09:54

Volgens een verkiezing vorige week wilden we dit graag in meerderheid.

General Dripple | 23-03-21 | 09:46 | 2

Dat komt omdat 80% van de bevolking helemaal niks merkt van Corona, die hebben vorig jaar extra doorbetaalde vakantie gekregen, het huis op orde en voor hun is het alleen "lastig" omdat er onzekerheid bestaat of ze wel op vakantie naar het buitenland kunnen, die stemmen dus gewoon vrolijk D66.
Maar die andere 20% mogen het gelach betalen, hen is verboden om hun werk te doen, maar de kosten gaan wel door. dus krijgen ze van de overheid een kleine bijdrage die ze later weer voor de helft terug mogen betalen, die mensen stemmen echt geen D66 .

tsjajaja | 23-03-21 | 10:34

Waarom blijf ik het gevoel houden dat er iets niet klopt aan dit hele verhaal?

TimTheEnchanter | 23-03-21 | 09:44 | 4

Gevoel is overrated, niet zo zwaar aan tillen.

grapo | 23-03-21 | 09:51

Nu je het zo zegt, wie heeft JFK vermoord? Waar is Jimmy Hoffa gebleven? En is het paard van Bea naar de moordenaar van Pim vernoemd?

Graaf_van_Hogendorp | 23-03-21 | 09:51

@Graaf_van_Hogendorp | 23-03-21 | 09:51: Ja de alcohol verslaafde haat-oma bea, heeft als eerbetoon haar (door de belastingbetaler betaalde knol) volkert genoemd, ja. Zo zie je maar, hoe ziek dat oranje-tuig is.

Guy Fawkes | 23-03-21 | 10:14
▼ 1 antwoord verborgen

niederlantse regels iezze ingewikkelt. morge flappentappen........

2CVOcean | 23-03-21 | 09:42

Moeten we nu bij de lokale Gemeente als godsdienst "Moslim" laten vermelden om zo een stukje vrijheid terug te mogen krijgen?
(Je eventuele godsdienst staat in je dossier opgeslagen, en kan ook in beeld komen als iemand je ID of paspoort natrekt. Je bent niet verplicht het te laten vermelden, maar het wordt gemiddeld wel gevraagd als je een nieuwe ID of paspoort aanvraagt bij een verhuizing naar een andere gemeente)

Tuinhekje | 23-03-21 | 09:41 | 1

Opvallend. Mij is dat, als roomblank... sorry, witte man nooit gevraagd.
Maar daar tegenover werd mijn moeder ooit aan het gemeenteloket gevraagd waar of dat ze geboren was. De dame met een hoog melanine-gehalte in de huid twijfelde of het oude mensje, dat plat Rotterdams spreekt, wel in Nederland geboren was.
Het kan verkeren.

EEnzame SchizofrEEN | 23-03-21 | 09:50
-weggejorist-
RGV42 | 23-03-21 | 09:40 | 1

Tis wel jammer dat die mohammedanen niet de rijkste elite zijn; dan waren de winkels ook weer open en werd er weer gehockeyd.
Maar ja, niet drinkende (sic bis kwadraat) onderlaag....... !

J.Thee.Cohen | 23-03-21 | 09:39 | 3

Als je al die Louis Vuitton shoppers in de PC Hooftstraat ziet, krijg je 't idee dat met name de jonge mohammedaantjes wel degelijk stinkend rijk zijn. In cash, dat dan weer wel.

kapoerewiet | 23-03-21 | 09:51

@niels5142 | 23-03-21 | 09:56: PC Hooftstraat publiek, geeft niet om arme mensen. Daar moet de belastingbetaler maar voor opdraaien, in hun bescheiden mening.

Guy Fawkes | 23-03-21 | 10:17

Het borrelt in den landen. Ik zie om me heen de meest genuanceerde mensen, keurige CDA stemmers, keurige mensen overkoken. De rek is er uit zegt men dan zo mooi. Gewoon klaar mee. Deze communicatiestijl werkt een paar weekjes, maar dit slaat nergens meer op. Je kunt iemand tijdelijk bang maken voor iets, maar het slijt. Het slaat nergens meer op. De sterfte cijfers dalen als de malle, dus daar hoeft het al niet meer voor. We verschuiven de focus naar dikkerdjes van 50+. Nou. Oppassen gasten! En de rest kan terug naar het leven. Jezus man. Zo klaar mee.

BBRDWR | 23-03-21 | 09:39 | 4

Keurige CDA-stemmers, bestaan die? Dat is toch de partij die de bioindustrie een warm hart toedraagt. Bij een dergelijke partij wilt een fatsoenlijk mens toch niet zijn?

Red shirt | 23-03-21 | 09:48

@Poekieman | 23-03-21 | 09:45: Ik denk dat de meeste mensen voor stabiliteit hebben gekozen, maar ook moeite hebben met de extremistische toon van Baudet. Ik vind mijn laptop ook kut, maar dat wil niet zeggen dat ik hem straks het raam uitflikker...

BBRDWR | 23-03-21 | 09:50

@Red shirt | 23-03-21 | 09:48: Fatsoenlijke mensen, eten vlees. Fatsoenlijke mensen zijn de bio-industrie dankbaar, voor hun dagelijks voedsel. Fatsoenlijke mensen stemmen daarom, CDA.

Mensen die tegen de bio-industrie zijn, zijn per definitie onfatsoenlijke mensen, kijk maar naar pvvd/gl/d66 en hun inherente anti-semitische haatzaaierij. Zéér onfatsoenlijk, in een land waar veel harwerkende Joodse mensen, lijden om hun bestaan, proberen te behouden.

Guy Fawkes | 23-03-21 | 10:25
▼ 1 antwoord verborgen

Rutte kan zeggen wat hij wil en er is altijd een excuus.. ja want de cijfers... maar feit blijft ook. Voor de verkiezingen...."we gaan versoepelen" na de verkiezingen..."we gaan 2 maanden langer dicht"

Geenjoris | 23-03-21 | 09:36

Het virus reageert nu ook op zomertijd en ramadan. It's magic.

Dubbelepunthoofd | 23-03-21 | 09:32 | 1

Ik moest lachen , bedankt

overVolland | 23-03-21 | 10:34
-weggejorist-
JvanDeventer | 23-03-21 | 09:31

Kan iemand in de EU mij uitleggen waarom we nog steeds het vaccin uit mijn oude vaderland niet mogen? Iets met Poetin = slecht?

kapoerewiet | 23-03-21 | 09:26 | 6

kapoerewiet | 23-03-21 | 09:26
Er is genoeg beschikbaar want de Russen zelf moeten het niet.

Der Schnitzeljäger | 23-03-21 | 09:41

Rutte is nog even bezig met een onderste steen, waar in Cyrillische letters 'wij waren het niet' op staat.
17 juli 2014. En Rutte is nog steeds aan het graven (volgens zijn volgers).

EEnzame SchizofrEEN | 23-03-21 | 09:54

Klopt , onze regenten vinden alles wat uit Rusland komt slecht voor ons, je ziet hier ook geen Lada meer rijden (geldt overigens niet voor de Niva, die zijn onverwoestbaar). Onze regenten willen niet dat wij afhankelijk zijn van de Russen, want Russen zijn eng volgens onze regenten.
Afhankelijk zijn van olie uit het midden Oosten en spullen uit China is dan weer geen enkel probleem, aldus onze regenten.

tsjajaja | 23-03-21 | 10:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Het wordt lekker weer. Ik trek de brommert uit de schuur en aanstaand weekeinde weer MotoGP en F1. Wat wil een mens nog meer.

Der Schnitzeljäger | 23-03-21 | 09:24 | 2

Mooie oude brommert?

Lorejas | 23-03-21 | 09:30
-weggejorist-
Denkhetwel | 23-03-21 | 09:23 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Maandag, dinsdag, elke dag is afkodag.

JvanDeventer | 23-03-21 | 09:23

Ach joh, avondklokkie tot 22:00, het nieuwe normaal. Das al gauw 6 extra bier.

ZureKoek | 23-03-21 | 09:19

WE zetten de avondklok naar 22 uur, dit ivm de zomertijd..... tuuuuurlijk, denk je nou echt dat we gek zijn? denken ze nou echt dat de bevolking niet door heeft dat de Ramadan anders voor problemen gaat zorgen. Ze durven de confrontatie niet aan, Kerst is natuurlijk ook niet te vergelijken met deze kleedjes hurkers.

DeJaVu5225 | 23-03-21 | 09:08 | 8

@5611 | 23-03-21 | 09:22: Selectief bekeuren en gedogen vanwege ramadan is een heel slecht idee. Voor het draagvlak voor de coronamaatregelen en voor de polarisatie in de samenleving.

Knitty | 23-03-21 | 10:02

@Derechtselutser | 23-03-21 | 09:24: Nou, rebelleren kan ik het niet noemen, maar mocht ramadan een vrijbrief worden om je niet aan de avondklok te hoeven houden, dan houd ik me ook niet meer aan een avondklok en mijn kinderen ook niet.

Knitty | 23-03-21 | 10:07
▼ 5 antwoorden verborgen

die bezoekregeling is sowieso een beetje ambigue. Stel ik heb een gezin van 6 en mijn broer is alleen. Dan mogen wij niet bij hem gaan eten, maar hij wel bij ons.

small_town_dude | 23-03-21 | 09:03 | 3

Tot vanavond dan

zeefert | 23-03-21 | 09:11

U ziet de kolder ook...

Wijze uit het Oosten | 23-03-21 | 09:22

@Wijze uit het Oosten | 23-03-21 | 09:22: En ergens met z'n zevenen buiten aan een aparte tafel mag helemaal niet. Da's logisch

small_town_dude | 23-03-21 | 09:29

The corona show, GeenStijl doet er lekker aan mee. Fuck that.

gebakkenzuchten | 23-03-21 | 09:03

Uw stem aan het werk. Het gaat gaaf met inenten - "We hebben ál 1,4 miljoen mensen (En dit ook nog eens op 14 maart, gaa-haaf!) ingeënt".

Het Verenigd Koninkrijk intussen deed er afgelopen zaterdag 900.000. Op 1 dag.
Von der Leyen in Brussel intussen is jaloers, en blokkeert Astrazeneca leveringen aan het VK. "Wij, watjes in het EU parlement, zullen het VK eens een lesje leren !!"

Dit terwijl het aantal besmettingen in Europa oploopt, en in het VK tegelijkertijd aantoonbaar sterk vermindert. Chapeau!

Nederlandop1 | 23-03-21 | 09:02 | 5

@Red shirt | 23-03-21 | 09:18: Heb je dan ooit een logica kunnen ontdekken?

Dubbelepunthoofd | 23-03-21 | 09:36

@5611 | 23-03-21 | 09:23: Er is altijd een rat met het telefoonnummer van de politie. Het zal niet de eerste keer zijn. In NL zijn mensen netjes van voren en gek om het hoekje.

Red shirt | 23-03-21 | 09:42

@Red shirt | 23-03-21 | 09:18:
Gods wegen, zijn evenals die van de Overheid ondoorgrondelijk, legt U erbij neer, bij voorkeur in bv een kist. Amen

Henkie | 23-03-21 | 09:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Avondklok gaat naar 22.00 uur. Dat is ee zeker. Dit ivm zomertijd en nou ja vooruit dan ook iets in verband met Pasen.

ag-kansloos | 23-03-21 | 08:59 | 7

@ZureKoek | 23-03-21 | 09:25: Nee, alleen op de sportaccomodatie. Met vier man tegelijk hollen in het bos of op de hei mag niet. Krankzinnig maar waar.

Wayfaring stranger | 23-03-21 | 09:58

@Wayfaring stranger | 23-03-21 | 09:58: Oh, echt niet? Dat slaat idd nergens op.

ZureKoek | 23-03-21 | 10:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Kijken wat het wordt als de cijfers echt zo gaan oplopen half april.
De moslims willen namelijk dan 's avonds graag en masse op visite, soort kerstdiner zeg maar.
Niet toelaten is beperking van godsdienstvrijheid, gewone discriminatie. Anders doen of ze doen of ze het niet snappen. Kan ook zijn dat ze het echt niet snappen.
Enfin, kijken wat voor politiek spagaat dit gaat worden.

bitterpete | 23-03-21 | 08:57 | 5

Het lijkt mij dat dat uit elkaar knuppelen wordt, gewoon die doorgedraaide MM E erop af. Dat werkt op het Museumplein toch ook zo goed?

5611 | 23-03-21 | 09:25

Als gelovige mag je ook dingen zeggen en doen bij wijze van geloofsuiting die een atheïst niet mag, omdat dat geen geloofsuiting meer is dan.

Dat is een zo inconsistent als de pest, en bij justitie zitten ze vast zweten hoe ze hier omheen moeten fietsen. Want eigenlijk conflicteert het met de wet gelijke behandeling.

kloopindeslootjijook | 23-03-21 | 11:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie houdt zich überhaupt aan die bezoekregeling van max 1 persoon per dag. En laten we aankomende tijd scherp surveilleren in moslimwijken gedurende ramadan en het diabetes-feest erna. Of is dat profileren? #profilerenwerkt

_pacman_ | 23-03-21 | 08:57 | 4

Ik niet. Plus een ontheffing van de werkgever. Ze doen maar.

Piet Karbiet | 23-03-21 | 09:00

Iemand die als een knipmes buigt voor een stel moslims hoeft mij niet te komen vertellen wat ik binnenshuis wel en niet mag.

5611 | 23-03-21 | 09:26

Dat is toch een advies ?

Koning BongoBongo | 23-03-21 | 11:25
▼ 1 antwoord verborgen

Nog even en dan krijg ik de oproep voor astrazeneca vaccinatie. Maar ik durf niet. Las zojuist dat als er over paar jaar complicaties voordoen dat de regering dan de schadeclaims op zich neemt. Dit omdat 't snel gefabriceerd vaccin is waarvan op lange termijn niets zeker is. Best eng.

Tjatiswat | 23-03-21 | 08:56 | 11

@Tjatiswat | 23-03-21 | 09:35: Ik weet het nog goed, het was de zomer van 2001 dat het AD voor het laatst zelf een inhoudelijk relevant stuk heeft geproduceerd.

_pacman_ | 23-03-21 | 10:16

Ik had een discussie met een pro vaccin persoon over het verdienmodel van deze vaccins. Zij beweerde dat dit onzin was en tegen kostprijs weg zouden gaan. Inmiddels is gebleken dat dit dus niet zo is. Als je dan in ogenschouw neemt dat de grootste investeringsbedrijven zoals Vanguard, BlackRock en de Bill Gates foundation en namen als Soros hier heel veel aandelen in de vaccinindustrie hebben en letterlijk in alles waar wij mee te maken hebben, van voedsel, reizen, media, pharmacie een hele dikke vinger in de pap hebben dan weet u toch wel wat u met deze oproep kan doen? Die van mij ligt inmiddels in de vuilnisbak.

MoonBeebe | 23-03-21 | 11:54
▼ 8 antwoorden verborgen

Van mij mogen ze bij de iftar allemaal dicht bij elkaar gaan zitten. Ik begrijp alleen niet hoe je kunt eten met zo'n snuitluier voor.

goedverstaander | 23-03-21 | 08:54

Mijn vrouw werkt in een afhaalrestaurant. Regelmatig worden er bestellingen voor bv. 25 personen afgeleverd. Daar wordt dus dik gefeest, en dat is iets wat eigenlijk niet mag. Maar mensen krijgen er steeds meer schijt aan, en ik begrijp dat.

Barend Braakbal | 23-03-21 | 08:53 | 6

@kloopindeslootjijook | 23-03-21 | 09:01: het spijt me, maar ik geloof daar niet meer in. Laten de ouderen en kwetsbaren maar in quarantaine gaan en laat de rest van de bevolking het normale leven weer proberen op te pakken.

Barend Braakbal | 23-03-21 | 09:04

@kloopindeslootjijook | 23-03-21 | 09:01: Dat zijn we al een jaar nee bezig en het werkt gewoon niet. Gewoon de risicogroepen vaccineren, binnen enkele weken moeten dan de ziekenhuisopnames dalen en kun je dingen gaan vrijgeven. En zeker niet gaan zitten wachten totdat iedereen gevaccineerd is want dat is onzin.

5611 | 23-03-21 | 09:31

@5611 | 23-03-21 | 09:31:
Dat komt ook omdat er mensen zijn die zich niet ernaar gedragen.
Die hebben er geen zin in,
Rutte is stom dus doe ik het niet.
En wat voor argument dan ook om er met de pet naar te kunnen gooien.
Maar die mensen zijn juist deel van het probleem omdat ze veel verspreiden en daarmee de ic-bezetting laten oplopen.

kloopindeslootjijook | 23-03-21 | 10:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Vreemd eigenlijk dat de reacties hier, tamelijk overeenkomen met de reacties in mijn omgeving. Dat is niet vaak met reacties van Geen Stijl. Wonderlijk dus dat de VVD nog steeds de grootste partij is.
Wie zijn de mensen die op de VVD gestemd hebben?

Mr.Crowley | 23-03-21 | 08:52 | 13

Dat zijn de mensen die er geen last van hebben. Zij hebben hun schaapjes op het droge, zijn in bezit van een bootje, caravan, huis met tuin. Die geven geen donder om ondernemers en gezinnen drie hoog in een appartementje.

MoonBeebe | 23-03-21 | 11:58

@Alca | 23-03-21 | 09:05: En bedankt dan maar weer. Dank zij mensen als u blijven we in deze ellende zitten. Waar haalt u het idee vandaan dat de VVD het beter weet?

pjisonline | 23-03-21 | 11:59
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik kan met trots zeggen dat ik mij tot nu toe aan geen enkele maatregel heb gehoudem

Turbulentie? | 23-03-21 | 08:49 | 5

@laurentius | 23-03-21 | 09:02:
Mag ik die een keer lenen? Heb nergens last van. En al langer dan een jaar nog geen verkoudheidje gehad. Maar ja, bang jonguh!

MoorCopJoris | 23-03-21 | 09:16

Je hoeft je niet aan maatregelen te houden als je erg antiautoritair bent ingesteld.
Als je maar geen deel van het probleem bent en lekker meehelpt via besmettingen de ic-bezetting op te pompen zodat er door uitgestelde zorg mensen overlijden.

kloopindeslootjijook | 23-03-21 | 10:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Eén bezoeker per dag is geen regel, maar een advies. Al heb je 1000 mensen over de vloer, je kunt er niet voor bekeurd worden.
Hardnekkig misverstand dat door de overheid graag in stand wordt gelaten.

Magna Carta | 23-03-21 | 08:49

Qua vaccinaties zijn we in de EU dus nog steeds het sloomste jongetje van de klas. Werkelijk onbestaanbaar.

Piet Karbiet | 23-03-21 | 08:49 | 2

Denk je dat Hugo Schoenen en Rutte Pinokkio iets kunnen regelen? Verkiezingsfraude, ja, maar verder niets.

SanderEvers | 23-03-21 | 08:55

Und? En jij denkt dat vaccinaties jou terug gaan brengen naar een situatie vóór Corona? Ik verbaas mij erover dat hier mensen zijn die het raar vinden dat de avondklok een uurtje wordt opgeschoven ter faveure van onze geliefde moslimgemeenschap en tegelijkertijd geloven in een vaccin. Boeiende casus voor een psychiater.

Dubbelepunthoofd | 23-03-21 | 09:42

dus eigenlijk moet ik een Djeballah aanschaffen om straks ongestraft 's avonds laat bij vrienden op bezoek te gaan. Als de politie me toch wil tegenhouden pak ik mijn camera en herhaal ik 20 keer dat het racisten zijn.

small_town_dude | 23-03-21 | 08:48 | 5

In elke zin, voor elk woord. Bekt lekker he?

Lorejas | 23-03-21 | 09:09

Wel een nekbaard laten staan en heel boos kijken, anders is het niet geloofwaardig.

Graaisnaaiert | 23-03-21 | 09:14

@bitterpete | 23-03-21 | 09:07: En geel veel wollah, 'maat', 'broer' gebruiken en een beetje sissen en boos kijken. Komt goed.

5611 | 23-03-21 | 09:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze zitten verkeerd te polderen.
Dat virus lacht zich rot.
Het is net een klamboe met grote gaten erin.
Nu zijn ze aan het polderen hoe groot de gaten mogen worden.
Want de Nederlanders willen zoveel mogelijk gaten in de klamboe,

Een week strenge lockdown en 2 of 3 weken minder strenge lockdown is veel effectiever.
Een week geen besmettingen en binnen een week weten de meeste mensen je ziek bent.
Dan krijg je een soort zaagtand-grafiek. Hopelijk naar beneden.

kloopindeslootjijook | 23-03-21 | 08:48

Al gaat Hugo met zn Schoen op zn kop staan,
Al lacht Marx Rutte zich een Grienlinkse kaakklem.
Mij maakt het niet uit.
En familia en vrinden ook niet.
Ongezien opgetyft, nu, Kartel business.

chicago river | 23-03-21 | 08:48

1 miljoen moslims die na het vasten allemaal naar familie en vrienden moeten. Om dan de halve nacht te schransen.

van Oeffelen | 23-03-21 | 08:45 | 4

Meer dan 1 miljoen. Geen enkel idee waarom die 1 miljoen nu steeds gebruikt wordt op tv en dergelijke.

Lorejas | 23-03-21 | 08:48

En vervolgens met zijn allen naar de IC.

gestoptmetroken | 23-03-21 | 09:06
▼ 1 antwoord verborgen

Nog even over die avondklok kunnen we die niet elk jaar 1 maand verplicht stellen #ramadan

dedwarsligger | 23-03-21 | 08:45 | 1

Ramadanmaardoendan?

poppelepee | 23-03-21 | 10:53

Bij de volgende verkiezingen zal ik ze eens en poepje laten ruiken!

Axelvon | 23-03-21 | 08:40 | 2

Die komen eerder dan je denkt,

laurentius | 23-03-21 | 08:55
-weggejorist-
SanderEvers | 23-03-21 | 08:57

Een paasPoldercompromis.
Kaag trekt haar avondKlokKeutel weer in en de moslims krijgen een beetje hun zin.

Ook vraag ik mij af hoe je op familiebezoek gaat met 1 persoon, terwijl er 6 gezinsleden zijn.
En ga je dan van 22 tot 4.30 zitten vreten?

Al met al selectief shoppen.
Fijne dag, ik ga ze maar weer verdienen.
Er komen vandaag weer 75 á 80 nieuwe vrienden uit Moslië en die willen bbb.
Werkse!
Xxx out.

Ruimedenker | 23-03-21 | 08:39 | 6

Een valide vraag, DenkerT. Ik voorzie dat wij weer een rad voor ogen krijgen gedraaid dan wel een oor krijgen aangenaaid en dat de knuffelgroep weer op de wenken bediend gaat worden.

MickeyGouda | 23-03-21 | 08:56

@Graaf_van_Hogendorp | 23-03-21 | 08:40:
Is al lang bekend, een paar autochtone bejaarden en de overgrote meerderheid zijn allochtoniers van alle leeftijden met een ongezonde levensstijl.

Graaisnaaiert | 23-03-21 | 09:13
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
heldheino | 23-03-21 | 08:38 | 2

In Duitsland spreekt Merkel over een nieuwe pandemie en gaat het land wederom op slot gooien. Lijkt me dat Rutte moet volgen. Waarom we nog geen speciale EU COVID ziekenhuizen hebben, de EU zelf niet de productie van vaccins op zich neemt en gecombineerde leger eenheden niet een prik programma logistiek uitrollen begrijpt niemand.

P-unit | 23-03-21 | 08:38

Maar ivm de ramadan is er nu ineens wel een mogelijkheid geboren dat er, om de moslims rustig te houden, een verandering plaatsvindt in de tijd van de avondklok...

FranksterNL | 23-03-21 | 08:37 | 5

Nee hoor, het komt door de zomertijd. Klok gaat 1 uur vooruit, dus dan gaat de avondklok ook 1 uur vooruit. 10 uur zomertijd = 9 uur wintertijd.

SanderEvers | 23-03-21 | 08:58

Tja Nederlanders zijn slaafs, die krijgen dus geen zoethoudertjes. Eigen schuld.

meenemen! | 23-03-21 | 09:01

@meenemen! | 23-03-21 | 09:01: Voor de regering en haar regeringstroepen zijn autochtone Nederlanders de fijnste mensen. Die laten zich gewillig dag in dag uit uitschelden voor witte man, betalen belasting tot ze er bij neervallen, laten zich als een mak lammetje bekeuren en als ze bejaard zijn, kun je ze zo leuk in elkaar knuppelen.

5611 | 23-03-21 | 09:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik blijf het zeggen; gooi alles open met de beperking en regulering van een X aantal personen per vierkante meters. Dan trek je voor alle winkels, restaurants, supermarkten, sportscholen en overige binnenlocaties een gelijke strijd en duidelijkheid. Gaat het goed, dan mogen er meer mensen tegelijkertijd binnen, gaat het slechter dan beperk je het aantal weer.

Zalluf | 23-03-21 | 08:37 | 2

X aantal personen per m2 is er nu ook al. Vandaar dat er een afspraak gemaakt moet worden om te winkelen.

Goofje | 23-03-21 | 08:55

Wie natuurlijk met de voorjaarsvakantie wél naar het moederland mogen, zijn de Turken. Geen quarantaine bij aankomst - en als je in Nederland terug komt en in quarantaine moet, dan geldt dat natuurlijk niet voor jou.

bisbisbis | 23-03-21 | 08:33 | 2

U kunt nu al naar Egypte naar een resort met alleen een negatieve PCR test. Aldaar wordt er niet moeilijk gedaan, geen sperrzeit, geen krona ausweiss, geen sharia alcoholverboten, geen bekpamper, geen 1.5m. En ja u mag gewoon daarna weer terug naar tataland.

Graaf_van_Hogendorp | 23-03-21 | 08:38

Dat Koningsdag komt te vervallen lijkt mij een vooruitgang. En voor het overige: is het niet beter om deze maatregelen per gemeentelijke verordening te regelen. Het is absurd om ons in het buitengebied te verbieden om na 21:00 uur buiten te lopen. Wij zijn de enige die 's avonds over de dijk wandelen. En ons cafe/restaurant heeft buiten een terras en binnen een zaaltje. Het is geen enkel probleem om deze zo in te richten dat er 1,5 m afstand zit tussen de tafeltjes. Et wonen ongeveer 800 mensen in ons dorp en iedereen kent elkaar. Het is geen enkel probleem om dat fatsoenlijk te regelen. Wanneer onze overheid op tijd en efficiënt met vaccineren was begonnen dan waren we nu al uit de problemen geweest. Wanneer ze in korte tijd verkiezingen kunnen organiseren en van een enkele dag aan kunnen passen naar drie stemden dan moet het logistiek ook mogelijk zijn om in korte tijd heel NL te vaccineren. Of het onkunde, onwil of beide is weet ik niet, maar het optreden van de overheid is poep.

Red shirt | 23-03-21 | 08:32 | 15

@Lorejas | 23-03-21 | 09:08: Ja, vindt u niet dan. Veel van de maatregelen raken kant noch wal. Ik heb sterk dat deze bedacht zijn om als overheid krachtig over te komen zonder dat de effectiviteit is aangetoont. En nu moet de overheid vasthouden aan dit beleid om standvastig over te komen.

Red shirt | 23-03-21 | 09:24

@Red shirt | 23-03-21 | 09:24: wappie

Turbulentie? | 23-03-21 | 09:28

Yeah right, de hele tijd tambiereren op maatregelen en dat iedereen zich eraan moet houden , maar voor zijn dorpje hoeft dat niet. Tuurlijk joh.

5611 | 23-03-21 | 09:45
▼ 12 antwoorden verborgen

youtu.be/EG9lNc_7vEM
Zorgpersoneel artsen en verpleegkundigen spreken zich uit tegen de corona dictatuur.

jitro | 23-03-21 | 08:31

Die voorspelbare structuur voor, tijdens en na deze persconferenties vind ik boeiend.

balustrade | 23-03-21 | 08:31

ik had ook ergens gelezen dat ze vanavond positief nieuws gaan brengen. Dat iedereen binnen 8 a 10 weken is gevaccineerd. Ik weet alleen mijn god niet hoe ze dat willen doen met dit tempo. Maar goed. Overigens in VK vaccineren ze nu 900 duizend mensen per dag. Misschien kunnen we wat van hun leren.

yeps | 23-03-21 | 08:30 | 3

Lijkt me zeer sterk. Wees blij als over 10 weken 80+ (die willen dan) is gevaccineerd. Niet voor niets gaan ze ons 2 maanden langer ophokken. Minimaal.

Graaf_van_Hogendorp | 23-03-21 | 08:31

@yeps | 23-03-21 | 08:35:
Ekte ekte guurders zitten op hun zolderkamer met een volle asbak Javaanse jongens, enkele blikken Schultenbrau en met 2 bekpampers om de bakkes binnen te tikken. Die komen niet naar buiten.

Graaf_van_Hogendorp | 23-03-21 | 08:41

Zouden er ook moslim paspoorten komen?

Wim_Kut | 23-03-21 | 08:24 | 2

De meeste dubbelpaspoortiërs hebben al zo'n boekje.

goedverstaander | 23-03-21 | 08:35

Geen avondklok voor mensen met een dubbel paspoort (waarbij minimaal 1 uit een moslimland)

SanderEvers | 23-03-21 | 09:00

Het journaal begint met zwaardere coronamaatregelen in Duitsland. Dan weet je genoeg. Alles is ook al weer naar de pers gelekt. Dat blijf ik onacceptabel vinden. Geen notulen, geheim overleg maar wel info weg laten lekken om de reacties te peilen. Walgelijk.

Piet Karbiet | 23-03-21 | 08:23 | 5
-weggejorist-
allesmoetkunnen12 | 23-03-21 | 08:30
-weggejorist-
Graaf_van_Hogendorp | 23-03-21 | 08:30
-weggejorist-
Leptob | 23-03-21 | 08:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Paasvuur? Het is lentevuur. En een uurtje later is vanwege ramadan.
Wij hebben geen ruggengraat en geen tradities meer.

Zack Hooi | 23-03-21 | 08:23

Maar een vaccinatie krijgen?
Mag dat nou wel?

Osdorpertje | 23-03-21 | 08:23

Het is eigenlijk schokkend hoe weinig ophef er is in de media over dat we onderaan de lijstjes staan qua vaccinaties. Nog steeds zijn er obese 70-plussers die niet gevaccineerd zijn dus nog steeds zijn de ziekenhuizen vol. In de UK hebben ze per 100 mensen 4x zoveel mensen gevaccineerd en ze lopen nog uit ook (in totaal 30x zoveel vaccinaties per dag laatste dagen). Hoe de totale clusterfuckfaal van Hugo en Mark niet dagelijks het hoofdpunt is in het nieuws begrijp ik niets van. De regering ontneemt mensen het recht vrij te leven en doet vervolgens bijna geen bal om de reden daarvoor weg te nemen.

Maar ja, het volk krijgt etc.

JohnLocke | 23-03-21 | 08:22 | 12

@Forex | 23-03-21 | 08:49: Ik weet niet welk vaccin hij gekregen heeft maar de werking is pas optimaal na twee spuiten. Bovendien duurt het na de spuit enkele weken voordat de immuniteit ten volle gerealiseerd is. En ook dan biedt AZ 70% en Pfizer en Moderna 95% bescherming dus geen 100%. Ik zou zeggen gevalletje pech.

5611 | 23-03-21 | 09:55

@Graaisnaaiert | 23-03-21 | 09:07:
Wat dacht je van deze: concurrentie op het spoor:
Gaan we allemaal verschillende bedrijven oprichten. Bij de ene krijg je krant. Bij de andere een croissantje. Maar we willen gewoon van A naar B. Uit efficiëntie koppelen we wagons dan maar weer aan elkaar, want er ligt maar een enkele railverbinding van A naar B. En dan ben je weer bij af.

kloopindeslootjijook | 23-03-21 | 11:29
▼ 9 antwoorden verborgen

Verkiezingen zijn voorbij, PVV heeft wat verloren, FvD wat gewonnen maar blijven nog steeds te klein en anders is er altijd het cordon sanitaire nog, dus ze kunnen nu weer vol in het bakkes van de normale Nederlanders en zonder schaamte de mossels voortrekken. Business as usual.

Het zal geen effect meer hebben op de zetels.

'Briefje van Jan' vandaag mensen, ammel lezuh...

Realism Is All | 23-03-21 | 08:21 | 3

Het was regelrecht een dreigement van Aboutaleb. Bukken voor moslimgeweld. Wie is er niet groot mee geworden?

Deksmaat | 23-03-21 | 09:26

Goedemorgen. Het zal mij benieuwen of die formule voor het aantal bezoekers per vierkante meter winkeloppervlakte er komt. Met de kanttekening dat het aantal kubieke meters wellicht interessanter is, maar dat is wat lastiger rekenen ook al heb je de Pabo gedaan. Geen beter vermaak dan leedvermaak op zich, maar wat staat ons openbaar bestuur in zijn hemd. Van al die posterboys en -girls in Den Haag viel niet anders te verwachten, maar wat zich nu echt wreekt zijn de uitgerangeerde players op de burgemeestersposten en bij de EU.

En dan mogen we nog in onze handjes knijpen dat de provincies geen waarneembare rol spelen in deze grootste crisis sinds WO II. Want dat is het echte probleem: die bestuurscrisis, om niet te zeggen bestuursinfarct, nu het er even op aan komt. Hoe moet het wel niet als er een keertje echt helemaal de pleuris uitbreekt?

Hou vol en we gaan een in alle opzichten interessante april tegemoet. Onder andere de lakmoesproef voor het gelijkheidsbeginsel in deze democratische rechtsstaat.

Hetkanverkeren | 23-03-21 | 08:21 | 2

Dat met die kubieke meters lijkt me geen goed idee. Dan denken die alfaatjes dat je met tien man onder in een hoge liftschacht kunt staan.

goedverstaander | 23-03-21 | 08:33

@goedverstaander | 23-03-21 | 08:33: Tegen de tijd dat je dat een goed idee vindt, met of zonder coronamaatregelen, ben je sowieso rijp voor een Darwin Award. Of kun je maar beter politicus worden. Niet dat dat tegenwoordig nog wat uit lijkt te maken :-)

Hetkanverkeren | 23-03-21 | 08:49

De derde golf komt pas in april-mei op zijn hoogtepunt, daarna zal door vaccinaties pad in juni of juli de daling komen. Die vaccins zijn dus net te laat om deze derde golf de kop in te drukken. Dat wordt dus een saaie lente.

Beste_Landgenoten | 23-03-21 | 08:20 | 6

Linksom of rechtsom gaan die vaccinaties effect hebben op het aantal ziekenhuisopnames. Immers, dat is de grote groep die de ziekenhuizen instroomt. Dat gaat eerder gebeuren en geleidelijk dan dat die hele groep gevaccineerd is. Als je de helft gedaan hebt is te verwachten dat die opnames ook halveren. Zelfs met het tempo van Nederland denk ik dat je eind april de eerste effecten gaat zien.

5611 | 23-03-21 | 10:01

En zomer....

Koning BongoBongo | 23-03-21 | 11:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Heel verstandig om nog een maandje te wachten met versoepelen.
De strijd met het virus is bijna gewonnen maar we moeten een nieuwe Dolle Dinsdag voorkomen.

Gulliver | 23-03-21 | 08:20 | 4

Met een klote 30k vaccinaties per dag zijn we in 2035 pas klaar met de vaccinaties voor de kwetsbare groepen. Het is ongelooflijk hoe traag het gaat in Nederland.

JohnLocke | 23-03-21 | 08:24
-weggejorist-
polletjepiekhaar | 23-03-21 | 08:26

We winnen helemaal niets. Covid gaat nooit verdwijnen.

Maytheforcebewithyou | 23-03-21 | 11:41
▼ 1 antwoord verborgen

Ik trek wel een jurk aan, zet een muts op en laat mijn baard wel staan...

Wijze uit het Oosten | 23-03-21 | 08:19 | 1

Vergeet de teenslippers niet...

bitterpete | 23-03-21 | 08:49

Hier kan nooit veel over geklaagd worden, aangezien de vvd en D66 beiden de grote winnaars zijn.

opblaasschaap | 23-03-21 | 08:19 | 1

Iets minder dan 2/3 van de Nederlanders hebben bewust niet op de VVD en D66 gestemd. Dus alle reden om te klagen.

zeefert | 23-03-21 | 08:41

Sinds er hier op Koningsdag geen oranje ballonnen meer mogen worden opgelaten door de kinderen is er toch geen flikker meer aan.

Leptob | 23-03-21 | 08:18 | 4

@feiten_en _cijfers | 23-03-21 | 08:19: Miljö en wellicht niet inclusief genoeg?

FrankVeer | 23-03-21 | 08:34

@feiten_en _cijfers | 23-03-21 | 08:19: gokje, iets met milieu of zo.

J-van-de-Bontekoe | 23-03-21 | 09:03

Ze hadden het cultureel erfgoed moeten noemen.

Jos Tiebent | 23-03-21 | 09:09
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig mag u wel thuisblijven, rondjes in overvolle natuur lopen en natuurlijk veel belasting betalen!

kolonel bromsnor | 23-03-21 | 08:17 | 3

Premies en belastingen betalen gaat wel gewoon door in dit land.

DeCynischeAmbtenaar | 23-03-21 | 08:18

Rondjes lopen in de natoer is niet goed voor de beestjes aldaar heb ik begrepen. Gewoon een rondje om het blok dan maar.

Graaf_van_Hogendorp | 23-03-21 | 08:33

Niks buiten in de natuur, u gaat maar rondjes lopen op het balkon van uw vinexhok.

5611 | 23-03-21 | 10:03

En ondertussen bungelen we weer onderaan de europese lijst met vaccinaties deze week, slaap lekker

Thomtidom | 23-03-21 | 08:16

Dat de avondklok een uur later in zal gaan, vanwege de zomertijd, heeft helemaal niets met "het licht" te maken. Zo blijven de supermarkten ook niet een uur langer open, zijn de kroegen en restaurants nog steeds gesloten, stopt het werken bij de baas ook niet een uur later en vreten ze in Nederland nog steeds om 6 uur een warme hap. Men wil de Nederlander helemaal geen uurtje extra ruimte geven, dat had men al veel eerder kunnen doen. Neen, men wil de moslims tegemoet komen, de moslims die het in Nederland voor het zeggen hebben, de moslims die via blanke toppolitici of middels een ambtsketen hier de dienst uitmaken.

enkelereisretour | 23-03-21 | 08:16 | 5

*iets van de-escalerend optreden mompelen doet*

Deksmaat | 23-03-21 | 08:39
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
WonderlijkeWereld | 23-03-21 | 08:15 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

U doet maar wat u wilt maar eD is al lekker weekend achter elkaar aan het feesten, schud gewoon handen en rijdt of loopt na 9en nog gewoon buiten met een werkgeversverklaring. Wij zijn er hier helemaal klaar mee. De hele vriendengroep heeft Corona gehad en iedereen was 2 dagen beetje flauw. Daarvoor gaan we niet meer jaren leven als monniken.

Ik snap dat Nederlanders dit graag willen aan hun stemgedrag te zien dus veel plezier met je failliete horecatent of winkeltje. Ik heb jullie niet gezien op het mailieveld dus kan er weinig respect voor opbrengen. Wat een slappe hap is de Nederlandse bevolking geworden. Blegh.

eD_levuiD | 23-03-21 | 08:14 | 1

Iemand met een winkeltje moet werken op zaterdag om nog wat geld te verdienen.

zwartzondersuiker | 23-03-21 | 08:19

Hollanders.... hahahahaha! Zie ze klagen. Totáál maar dan ook totáál geen medelijden mee! Voor mijn part houden ze jullie tot eind december in de lockdown en avondklok.... laffe hazen pffff!

Man-Bijt-Hond | 23-03-21 | 08:14 | 6

Ik vrees dat het nog langer gaat duren, met dit tempo van vaccineren. Zolang Mark en Hugo nog de lakens uitdelen, en vooral veel op hun handen zitten, anderen de schuld geven (tot echtgenotes aan toe), verandert er niets. We zullen ons er bij neer moeten leggen, de kiezer heeft niet willen spreken.

De echte Stolwijker | 23-03-21 | 09:01

@J.Cash | 23-03-21 | 08:55: Neen, dat is uiteraard een Belg. Die zich verbazingwekkend genoeg verheven voelt boven den Hollanders.

Pluisbaard | 23-03-21 | 12:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoeveel van de klagers hier gaan nu eens ook de barricade op om het ongenoegen te laten blijken?

Derechtselutser | 23-03-21 | 08:13 | 6
-weggejorist-
lalageld | 23-03-21 | 08:26

Ik ga maar eens wat vakanties boeken, telt dat ook?

J-van-de-Bontekoe | 23-03-21 | 09:00

@2voor12 | 23-03-21 | 08:19: Als je je nou zwart schminkt en een zwarte krullenpruik opzet, beetje boos kijkt, is er geen agent of doorgedraaide MEer die een vinger naar u uit durft te steken. Knielende Romeo's zullen uw deel zijn.

5611 | 23-03-21 | 10:07
▼ 3 antwoorden verborgen

2021 wordt een herhaling van 2020. Tot 1 juni nog deze lockdown, daarna versoepelingen waarbij de meeste maatregelen gehandhaafd zullen worden (1,5 m, mondkapje binnen, handen stuk wassen). In juni, juli en augustus zal het mogelijk zijn om naar niet oranje landen af te reizen voor vakantie. En vanaf september begint de besmettingen ellende weer. Dit duurt nog wel even ben ik bang.

DeCynischeAmbtenaar | 23-03-21 | 08:13 | 2

Correctie: 1 juno. ;) En dat het in de zomermaanden opengaat is puur en alleen omdat het kabinet met zomerreces wil.

SanderEvers | 23-03-21 | 09:04

Ik denk dat zelfs de Schoene en Rutte in staat zijn om voor het einde van de zomer alle kwetsbaren ingeënt te hebben. Daarmee kan het virus nog wel op gaan spelen maar alleen onder groepen die er toch geen last van hebben.

Er zijn echter twee dingetjes waar je wel op moet letten. Ten eerste is nog onduidelijk hoe lang de werking van het vaccin blijft. En ten tweede kunnen er mutaties ontstaan die langs het vaccin heen glippen. Die twee zaken moet je monitoren en zo nodig bestrijden, bv door een jaarlijkse coronaprik te combineren met de griepprik.

Ons beste kabinet sinds WOII en het RIVM inschattende zal echter ook dit wel weer op een drama uitdraaien en zou het in het najaar best weer uit de hand kunnen lopen.

5611 | 23-03-21 | 10:12

In de UK worden 30 keer zoveel vaccinaties gedaan per dag dan hier (900k vs 30k). Waarom zit Hugo daar nog?

JohnLocke | 23-03-21 | 08:13 | 9

@De echte Stolwijker | 23-03-21 | 08:41:
Johnson en Biden zijn geen schoften maar denken eerst aan hun eigen land. Different cook, zou van Gaal zeggen.

J.Cash | 23-03-21 | 08:57

@goedverstaander | 23-03-21 | 08:22: "Tuesday, March 23, 2021
Editions
Events
Primary Menu
REGISTER
SIGN IN
Dutch ready to block AstraZeneca if UK deal fails
Government expected to follow Commission advice if Brussels recommends a block, diplomat says.

GERMANY-HEALTH-VIRUS-VACCINE-ASTRAZENECA
Under an export control regulation imposed in January and recently extended until the end of June, EU countries can block shipments of vaccines | Jens Schlueter/AFP via Getty Images
BY JAKOB HANKE VELA
March 22, 2021 3:47 pm
Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkedin
Mail
Print
The Netherlands is ready to block shipments of AstraZeneca's coronavirus vaccine if the United Kingdom does not agree to a deal to share vaccines more fairly with the EU, Dutch government officials told POLITICO.

"If such an [EU-UK] agreement on sharing the delay proves impossible and the Commission were to decide to block an export request, the Dutch government can be expected to follow the Commission in its verdict," said a Dutch diplomat."

Met_baard | 23-03-21 | 09:15
▼ 6 antwoorden verborgen

Iftar uitgezonderd

laurentius | 23-03-21 | 08:12

Nog een jaar zonder leuke herinneringen voor later. Nog een jaar je scheel betalen aan belasting, maar er niks voor terug krijgen. We zijn een angstig volkje geworden. De geschiedkundigen zullen over 50 jaar niet mild oordelen.

Ir_HardGelag | 23-03-21 | 08:12 | 7

@Ir_HardGelag | 23-03-21 | 08:47:
Ok, deze is voor jou. Maar je begrijpt wat ik bedoel. Het is zinloos om maar te blijven zwelgen in zelfmedelijden. Je levert er geen enkel statement mee af, er verander niets en je treft alleen jezelf.

De echte Stolwijker | 23-03-21 | 08:57

Over 50 jaar is de geschiedenis al 20 keer herschreven. Zie de nieuwe beeldenstorm van al die woke idioten.

Vanilla | 23-03-21 | 09:08

De paar oude vandagen die nog wel ballen hadden en optrokken naar het Museumplein, zijn getrakteerd op politiehonden en wapenstokken. Als de Haagse overlords zo tekeer kunnen gaan dan houdt niets ze tegen.

marcoplarco | 23-03-21 | 10:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Een negatief reisadvies is toch niet bindend. Genoeg reizen te boeken naar een lekker warm oord met palmbomen. Bijkomend voordeel: lekker goedkoop. Gaan met die banaan!

Deksmaat | 23-03-21 | 08:12 | 10

@Deksmaat | 23-03-21 | 08:55 Maakt niet uit. Het gaat niet om het formaat maar wat je er mee doet. :)

goedverstaander | 23-03-21 | 09:02

@J.Cash | 23-03-21 | 08:59:
Vermoed dat dat komt door het Chersovolk. Nee, Kos was mooi, schoon en rustig. Was me prima bevallen. Zwemmen in de Mediterranée zo blauw zo blauw, parasailen erboven, elke dag wandelen in de ruwe natuur, bootjes pakken naar naburige eilanden, rondtoeren in een jeep over het eiland, shoppen in Kos-stad, terrasje pakken langs de kust.
Had er zelfs naar werk gekeken, maar dat was al voor de Grieken te weinig. Ook door corona.

Deksmaat | 23-03-21 | 09:13
▼ 7 antwoorden verborgen

De sabbatical duurt voort!

John McClane | 23-03-21 | 08:10 | 4

@goedverstaander | 23-03-21 | 08:12:
"Waar zullen we drinken, 7 jaren lang?"
Ehm, gewoon thuis, vervelende kudtburgert, met je kroegen en je terrasjes. Wat denk je wel niet?

Graaisnaaiert | 23-03-21 | 08:57

@5611 | 23-03-21 | 10:25:
Ik peins er niet over om in klederdracht te gaan lopen. Vooral omdat ik die soepjurk en dat malle hoedje nergens kan declareren.

Nivelleermarionet | 23-03-21 | 13:00
▼ 1 antwoord verborgen

Ja, het is crisis. In alle landen om ons heen en op vrijwel de hele wereld. Wat voegt dit topic toe?

Normpje | 23-03-21 | 08:10 | 2

Ja het is een gemaakte crisis. Daarom moeten we blijven berrichten!

Alwayscurious | 23-03-21 | 08:11

De crisis op dit moment is meer de verloren banen, bedrijven en oplopende schulden.

VoltaireJohn | 23-03-21 | 08:11

Moet Rutte niet in quarantaine? Of heeft hij de coronamelder-app niet op zijn telefoon? Sommige mensen zijn meer gelijk dan anderen.

goedverstaander | 23-03-21 | 08:09

De stemmen zijn weer binnen, dus terug naar af... naar Hugo, met z'n piposchoenen.

Nederlanddraaitdoor | 23-03-21 | 08:08

Dit jaar dan toch mijn eerste iftar? Nee, ik blijf wel binnen.

amateurrr | 23-03-21 | 08:08

"Dr Mary Ramsay of Public Health England warned social distancing and mask wearing could be in place for YEARS as the rest of the world scrambles to vaccinate its populations."
De wappies roepen het al bijna een jaar, maar voorzichtig bereiden ze ons voor op het feit dat het voor eeuwig zo blijft.

C1O2 | 23-03-21 | 08:05 | 8

@J-van-de-Bontekoe | 23-03-21 | 08:58: Verdeel en heers. Een eeuwenoude techniek die, zoals je al heel duidelijk kan zien, gewoon heel goed werkt. Laat het volk het maar met elkaar uitvechten. Ondertussen wordt ons vrijheid na vrijheid afgenomen.

SanderEvers | 23-03-21 | 09:08

@De echte Stolwijker | 23-03-21 | 08:34: Ja hoor, niet de falende de Jong en Rutte, maar de wappies doen het. Heerlijk lijkt me dat, zo'n simpel wereldbeeld. Jammer dat ik dat niet meer voor elkaar krijg, sinds ik in staat ben zelfstandig te denken en mijn eigen mening te vormen. Wappies roepen is makkelijk en laat zien dat je deugt aan de grope waarin je je begeeft, maar tevens laat het zien dat je geen ruggengraat hebt, omdat je geen oplossingen biedt, maar anders denken wegzet als wappies.

GoedGaan | 23-03-21 | 09:46

Dat verhaal van eeuwig mondmaskers is gewoon kul of ze geloven niet in hun eigen vaccinaties. Als je gevaccineerd bent dan heb je toch geen last meer van het virus en dus ook niet van ongevaccineerden?

5611 | 23-03-21 | 10:35
▼ 5 antwoorden verborgen

Stop met testen! Open de terrassen! Koop bitcoins! Mark is een crimineel! Stemp FvD! Ff serieus. Drink koffie en blijf gewoon lekker thuis vandaag.

BobDobalina | 23-03-21 | 08:05 | 4

Nee Bob. Ga een uur wandelen in de natuur of door de wijk en zodra het weer het toelaat ga lekker buiten in de tuin werken met je laptopje. Binnen zitten is dodelijk.

Graaisnaaiert | 23-03-21 | 08:51

Net lekker een uurtje gewandeld. Straks thuis de binnenboel in de verf zetten. Wachten op de prik en het mooie weer.

Leffe Blonde | 23-03-21 | 09:20
▼ 1 antwoord verborgen

maar voor de ramadan maken we wel een uitzondering.

isotope 465 | 23-03-21 | 08:04 | 5

@Roorda van Eyssinga | 23-03-21 | 08:13: Kennelijk gelooft u ook in sprookjes. Het mortaliteitscijfer van COVID-19 ligt op hetzelfde niveau als een stevige griep.
In Zweden en diverse staten in de VS vallen mensen ook niet bij bosjes neer. Sterker nog, zelfs in Wuhan was men alweer volop aan het feesten.

Mastermattie | 23-03-21 | 08:19

@Roorda van Eyssinga | 23-03-21 | 08:13: 90% van de kerken houdt al máánden online diensten.
'Kort samengevat:

kerkdiensten: maximaal 30 mensen (inclusief kinderen, exclusief medewerkers)
kerkelijke vergaderingen: online of uitstellen (in uitzonderlijke gevallen kunt u samenkomen)
thuis ontvangen: maximaal 1 persoon
Predikanten, kerkelijk werkers en geestelijk verzorgers tellen niet mee voor het maximum van één persoon bezoek per dag
groepen buiten: maximaal 2 mensen
uitvaarten: maximaal 50 mensen

Let op: deze voorschriften kunnen worden bijgesteld. Het is van belang dat u de maatregelen vanuit de overheid blijft volgen. De richtlijnen van de Protestantse Kerk worden daar voortdurend op aangepast'

Goofje | 23-03-21 | 08:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Behalve onze medemoslimiërs waarschijnlijk...

Arietjuh | 23-03-21 | 08:04 | 6

@obi1 | 23-03-21 | 08:23: jaja.... hoe heet dat ook alweer?? Takkia, taqiya, zoiets.... Als dat je rustig maar een eind weg mag liegen ter promotie en bevordering van het ware geloof.
Nee, die Aboutaleb is gewoon volledig door de mand gevallen.
Regels zijn regels zijn regels...., ehhhh, u is moslim? We veranderen de regels.
Walgelijk, wat een voorbeeld van geslaagde integratie hè?

J-van-de-Bontekoe | 23-03-21 | 08:56

@J-van-de-Bontekoe | 23-03-21 | 08:56:
Bij het christelijke Goeree-Overflakkee wilde hij de boel sluiten maar nu ramadan voor de deur staat begint hij alvast maar te roepen dat moslims schijt gaan hebben aan de regels.

2voor12 | 23-03-21 | 08:59
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino