Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Peter R. de Vries komt met flesje wijn binnenstormen bij... VOLT

Die partij was net zo lekker bezig

We dachten dat, als meneer niet met zichzelf kan spelen, hij zich zou ophouden in de kringen van BIJ1 of een andere humorloze verzameling hopelozen met gestrekte wijsvingers. NIDA ofzo. Of dat hij uit Peterliefde zou stemmen op een andere Peter. Kwint, Plasman, Valstar. Maar nee hoor, meneer steekt z'n petertje in de gele ster van die suffe EU-kwezels van VOLT en iedereen mag het weten. VOLT deed het wel okeetjes in de peilingen, maar nu racen heel veel mensen natuurlijk weer met gierende banden weg naar andere partijen. Mocht het VOLT nou wél lukken een zeteltje of twee in de wacht te slepen, kunnen we niet wachten op Peter R. de Vries aan tafel bij Jinek om ZIJN succes te duiden. Wanneer Peter in aanraking kwam met VOLT, hoe hij tot het besluit kwam om VOLT groot te maken, op welke wijze VOLT heeft geprofiteerd van zijn kennis en kunde en wat VOLT nog meer aan hem te danken heeft. Met zulke vrienden heb je eigenlijk helemaal geen stemmers meer nodig!

Reaguursels

Inloggen

Voor de kenners van Radio Bergeijk doet Geert mij altijd denken aan Tonnie van den Mortel, voorzitter van de partij 'Bergeijk terug'. Terug naar de jaren 50.

Lijkt me wel weer leuk. Elke dag spruitjes met een gehaktbal. Een televisie net met veel kattenfilmpjes. en eindelijk weer fatsoenlijke muziek op de radio. Als daarna ook weer de jaren 60 uitbreken krijgt ie mijn stem.

purgie | 16-03-21 | 09:13
-weggejorist-
Hasj_en_Wietje | 16-03-21 | 00:47

Okay, ik heb even het programma opgezocht.
Ze snappen tenminste wel dat kernenergie onontkoombaar is.
.
Maar over asielbeleid staat er:
"Bouw een menselijk en effectief vluchtelingenbeleid in Europa."
Hmmm, dat is wat om de hete brei heen draaien.
Maar ik voel aan mn water dat "menselijk" betekent: meer, meer, meer,
want er zijn altijd genoeg zieligen voorradig.
.
Dus toch maar niet mijn stem.

hotmint | 15-03-21 | 19:32 | 1

Een onuitputtelijke bron, en anders start men samen met opa Biden wel weer ergens een oorlog

Ir_HardGelag | 15-03-21 | 22:21

Als je zoon in de advocatuur zit, dan ben je wel gebaat met meer potentiële klanten om uitzettingen aan te vechten op kosten van de belastingbetalers.

I.P standing up | 15-03-21 | 18:20

Da's de beste manier om mensen bij Volt weg te jagen. Bedankt Peter R!

heppykemper | 15-03-21 | 18:11

Deze narcist had toch ooit zelf aspiratie om de TK in te gaan en het ego was natuurlijk weer zo groot dat het mediapark er te klein voor was. De man meende met minstens 20 zetels de kamer in te komen.

De partij? Die was heel bescheiden de “partij voor rechtvaardigheid, daadkracht en vooruitgang”. Afgekort PRDV, u herkent de initialen wel.

Nuuk | 15-03-21 | 17:21 | 3

En deze narcist doet dit allemaal zonder enige vorm van opleiding.

Coolcalmcollected | 15-03-21 | 17:45

Jaja, ik hoor het hem nog zeggen: "om iets te bereiken heb IK twintig zetels nodig.".
Geen woord over doelstellingen, partijprogramma, overige mensen op de lijst, plannen om Nederland vooruit te helpen, helemaal niets.
Alleen maar dat ene: "IK heb twintig zetels nodig".
De tyfus voor je, Peterrrrr.

a9b2b1 | 15-03-21 | 22:23

Ik gun Peter heel veel Volt, 220 om mee te beginnen. Op zijn cojones, die ongetwijfeld enorm zullen zijn.

Zegmaaru | 15-03-21 | 17:06

Daar waar die Popie Jopie zijn smoelwerk laat zien verlies je veel stemmen want niemand zich wil zich associëren met een oude opgeblazen alcoholist.

tegenalles | 15-03-21 | 15:01

Het verhaal van VOLT, Rusland, China, samen, verbinding, enz enz, net nog geen velden met Oostenrijkse bloemen, een soort Milka reclame!

lanexx | 15-03-21 | 14:38

We hebben allemaal oog voor echte vluchtelingen, lieve naïeve Peter.

Het probleem zijn de gelukszoekers waar geen oog voor is, en die in duizendtallen deze kant op komen en eigenhandig de zorg- en andere verzekeringspremies omhoog krikken.

frickY | 15-03-21 | 14:32

Peter, is dit op commissiebasis of gewoon een factuur?

J.Cash | 15-03-21 | 14:29

Als Peter R. de Vries ergens binnenstormt met een flesje wijn dan wil ie je wijf neuken.
Laten die studenten van VOLT maar oppassen. (Ja, opvallend genoeg zitten er bij VOLT alleen maar studenten zonder levenservaring. Maar wel net oud genoeg om te mogen stemmen of gekozen te worden.)

Osdorpertje | 15-03-21 | 14:16

VOLT=Vreemdelingen Onbeperkt Levenslang Trakteren.

Jan de Vries | 15-03-21 | 13:54

Waarom je laten fotograferen voor een volle boekenkast? Je kan toch ook voor een bomvolle USB-stick gaan staan? Het is 2021 hoor!

streknek | 15-03-21 | 13:34

Ik heb vanochtend gestemd in het stadhuis. Daar zat een shariavrouwtje in vol ornaat met alle doeken op en om, die je maar kunt bedenken.
Dat heeft mij een extra duwtje in de rug gegeven om op een rechtse partij te stemmen. Ik had Omzight ook nog in gedachten maar ben daarvan afgestapt.

bqbq | 15-03-21 | 13:25

Ach ja . Zijn dochter doet iets met zielige negers, dus papa peter is ook van de partij, dat spreekt.

streknek | 15-03-21 | 13:23 | 1

ps. Dikke kop trouwens ,petor! staat je goed.

streknek | 15-03-21 | 13:24

Ach, sommige mensen hebben lang gestudeerd en denken dat de papieren werkelijkheid de realiteit is. Want op papier klopt het allemaal. Op papier is het allemaal goed geregeld. Op papier lijkt alles logisch. Op papier klinkt alles mooier en beter dan het daadwerkelijk is. Volt. Jongens en meisjes met mooie idealen. Maar ja, de praktijk hè?

*vliegtuigje vouwen doet*

VBO_B_Niveau | 15-03-21 | 13:22

Duidelijk een hopeloos geval van intellectuele kortsluiting.

bloothommel | 15-03-21 | 13:22

Mooi streven, Laat hem de echte vluchtelingen gaan helpen waar ze echt zitten. Zijn we van hem ook verlost. Oh Mr. Schijnheilig bedoelt alleen op papier, Juistem.

gijnsteel666 | 15-03-21 | 13:15

Nu krijgt die Volt natuurlijk miljoenen stemmen, nu Peter R. hen aanbeveelt

batvoca2 | 15-03-21 | 13:10

Ik beloof dat ik nooit op een partij zal stemmen waar Peterrrr wel op stemt.

a4p | 15-03-21 | 13:05

Niemand is tegen het helpen van mensen in echte nood maar Europa open zetten is niet de oplossing.

fubarmf | 15-03-21 | 12:58

Lieden die zich voor hun boekenkast fotograferen zijn narcisten.

Rest In Privacy | 15-03-21 | 12:35 | 3

Hij leest zijn boeken verticaal en horizontaal, alleen de kaft, zie hem nog staan met zijn flesje bubbels om gezellig te komen praten bij die vrouw, hahaha hij kwam om te snorkelen de mediageile muskusrat.

dirkdoorsnee | 15-03-21 | 12:46

Het is een narcist,alleen Peter telt in Petertjes wereld.

FuckMyLife | 15-03-21 | 12:48

En wat doet de Vries zelf voor " vluchtelingen"?Nog nooit zoveel zelfgeilheid bij een mens gezien.Vraag me af of ie wel geestelijk in orde is.

FuckMyLife | 15-03-21 | 12:27

Wat is het toch een irritante gewoonte om hashtags en apenstaarten voor eigennamen te zetten wanneer je gewoon die persoon of die organisatie bedoelt. Ik heb een hekel aan Peter R en niet aan @Peter R of #Peter R. Vervelende dikdoenerij.

JvanDeventer | 15-03-21 | 12:26 | 1

Alle drie zijn ze niet goed

Coolcalmcollected | 15-03-21 | 17:47

Ik overwoog serieus op VOLT te stemmen.
Jammer, nu moet ik verder zoeken......

Almasri | 15-03-21 | 12:25 | 3

Bij de stemwijzer stond niet: "Peter RRRR. beveelt VOLT aan.
Weet u zeker, dat U dat nog op wilt stemmen?"
Nou, nee..

Almasri | 15-03-21 | 12:35

Zou ik maar doen ja. Alles wat Petertje aanraakt veranderd immers in peop.
Hoe liep het bijvoorbeeld af met zijn eigen politieke carrière? Of laten we zijn enorme staat van dienst als voetbal makelaar niet vergeten. Of de enorme belangen die hij verdedigt met zijn advocaten kantoor....
Gelukkig was hij naar eigen zeggen enorm succesvol bij het aankaarten van juridische misstanden en bij het opsporen van de zwaarste Nederlandse criminelen. Zonder zijn immense inspanningen zou dat allemaal nooit van de grond zijn gekomen.

Eagle0511 | 15-03-21 | 12:44

Volt. Is dat - naast de eenheid van spanning trouwens - niet dat clubje van populistische eurofiele machtsnuivers?
Die hangjongeren, die ook eens in andere Europese landen zijn gaan hangen?
Die broekies (met amper eelt op de ziel), die nog in het ideaal geloven dat alle landen lief met elkaar zijn?
Die jongeren die met het geld van pappie een leuke studie hebben gedaan en volledig 'woke' in de samenleving staan?

Dat clubje wat de problemen in dit land, buiten dit land gaat oplossen?

Om dan in de electrische termen te blijven, hebben we flink wat weerstand nodig. Dat geldt voor Peter Rudolf natuurlijk ook.

Cannabooze | 15-03-21 | 12:24 | 1

En met Soros als sponsor.

Zbrodj | 15-03-21 | 12:40

Peter r de deugneus

EASTON | 15-03-21 | 12:11

10% echte vluchtelingen en 90% gelukzoekers.

Nietgek | 15-03-21 | 12:07

Peter R. de Vries doet dit toch voor zijn standaardtarief van vijfentwintighonderd euro, als ik het wel heb?

Rhenium | 15-03-21 | 12:04

Ze zijn voor een basisinkomen. Dat is goed. Ik stem ook Volt,

Rest In Privacy | 15-03-21 | 12:02 | 1

tishethelemaalnie

Ad Bervoets7847 | 15-03-21 | 12:26

Daar heb je Peter R. de Vries weer.
Die man kan geen dag zonder media aandacht.....

Dutch_Viscount | 15-03-21 | 11:53 | 1

Aandachtshoer

Dirk III | 15-03-21 | 12:04

Heeft iemand een idee waar de naam Volt vandaan komt voor deze partij? Is het een afkorting van iets (Vrijheid Op Lange Termijn)? Is het een verwijzing naar De Wil (Volunturisme) en streeft men naar De Triomf Van De Wil (is nog een film over)? Heeft het iets men stroom te maken? Het Potentiale Verschil tussen Noord en Zuid Europa?
Vanwaar de naam Volt??

Arnold Layne | 15-03-21 | 11:45

Bij1, D66, NIDA, PvdA, Volt, GroenLinks... allemaal één pot nat.
Links fascisme vermomd als deugcultuur. Stupid evil Demoncrats.
Gelukkig kan ik, tenminste deze keer nog, voor Nederland stemmen.

pollens | 15-03-21 | 11:44 | 5

@Charles49 | 15-03-21 | 12:02: Als Klaver of Kaag een grote scheet laten tijdens een debat laten ze ook een ander geluid horen. De stank is er niet minder om.

Zwiebelsuppe | 15-03-21 | 12:14

@Zwiebelsuppe
Een uitmuntende tegel mijnheer......

Cool-dude | 15-03-21 | 12:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Nee, de echte problemen begínnen aan de grens, als ik straks oncevaccineerd het land niet uit mag...

Air van Boven Dorens | 15-03-21 | 11:42

Of Volt hier nou blij mee moet zijn?

lekgoot | 15-03-21 | 11:41

Nou de Vries, aan je dikke plofkop te zien heb jij zeker niet als een vluchteling gegeten de afgelopen tijd.

jansma28542681 | 15-03-21 | 11:39

Hij is best ijdel

naxapinu | 15-03-21 | 11:39

alsof het mij een moer interesseert wat deze narcist of die andere narcist (v Rossem) gaat stemmen. Wederom een bevestiging dat die gasten de hele dag naar hun eigen piemel zitten te staren en vreselijk content met zichzelf zijn.

langzullenweleven | 15-03-21 | 11:38 | 1

En wat doe jij dan? Toch precies hetzelfde!

Charles49 | 15-03-21 | 12:03

Volt is een zéér gevaarlijke partij dat zich "links" noemt, maar eigenlijk het liefste niet "links" zegt, maar zichzelf "fatsoenlijk" vind.
Ondertussen worden ze gesponsord door de Open Society foundation van Soros, pleiten ze voor een soort verenigde staten van Europa en willen ze in elk EU land vingers in de pap hebben zodat ze de macht richting hun oppergoden in de EU kunnen voeren.

Het is een enge, zeer gevaarlijke club die waarschijnlijk zeer veel schade gaan berokkenen op onze politieke stelsel.

LangeTijdGeleden | 15-03-21 | 11:36 | 3

Echt eng is natuurlijk maar één partij: FVD.

Charles49 | 15-03-21 | 12:04

@Charles49 | 15-03-21 | 12:04: D66,Gl en de pvda die mensen uitsluiten en discrimineren op basis van ras, huidskleur of inhoud onderbroek dat is pas bruin en eng.

Hollandse_blauwe | 15-03-21 | 12:09
-weggejorist-
Zbrodj | 15-03-21 | 12:43

Afrika helpen met hun voedsel en kwaliteit van Europese normen.( het ANC hebben die blanken daar net verdreven) het opvangen van vluchtelingen, maar geen enkel woord over “tijdelijk” kennelijk is het de Europese standaard geworden dat elke vluchteling in Europa gewoon een huis moet krijgen, ook voor Volt. Sommige punten van Volt zijn wel fris en slim gekozen. Zelf had ik gehoopt dat ze zich zouden uitspreken over de islamisering, terreur of dat 75% van de moslims salafist is. Inclusief dekt maar een beperkt deel van de lading aangezien een groot deel hier helemaal niet aan bijdraagt. En totaal niet gevoelig blijkt te zijn voor onze westerse normen en waarden... of te wel, de scherpte randjes nemen toe ipv dat deze zouden verdwijnen door welvaart, veiligheid of dankbaarheid.

Hollandse_blauwe | 15-03-21 | 11:33

Zo hee. Tussen het cashen in nietszeggende praatprogramma's en andermans vrouw neuqen door heeft Petertje tijd gevonden om campagne te voeren voor de radicale vorm van D66 die geen enkele moeite doet om de uitverkoop van dit land aan de eurocraten te verdoezelen. Dankzij Peter heb ik nog een reden erbij om niet op dat enge clubje van dat adellijke bankierszoontje te stemmen.

Zwiebelsuppe | 15-03-21 | 11:33 | 1

Zoek maar op de Paashaas van Hoorn, daar kwam P.r.d.V. in april 2017 behoorlijk van een koude kermis........ rennend achter zijn waterman aan kwam de vriend van het ondeugende vrouwtje binnen, politie agenten wilden wel maar konden hem ook niet meer redden.

biebop | 15-03-21 | 12:26

Goh wat begint Peturrrrtje een ouwe kop te krijgen

seasicksteve | 15-03-21 | 11:26 | 3

Ik hoop niet dat hij het leest. Dan heeft hij weer een drogreden voor zijn gelijk: autoriteit op basis van leeftijd.

BrokenTipi | 15-03-21 | 11:32

Herkende 'm ook niet meteen. Inderdaad. Het einde naakt.

langzullenweleven | 15-03-21 | 11:32
-weggejorist-
GlitterPony | 15-03-21 | 11:37

Pagina 32
Onderwijs als open en veilige ontmoetingsplek voor religies Voor een open samenleving is het nodig dat kinderen uit alle geloofsovertuigingen elkaar al op school kunnen leren kennen. Door te stoppen met het bekostigen van scholen die één bepaalde geloofs-overtuiging uitdragen, zullen kinderen met verschillende wereldbeschouwingen elkaar eerder ontmoeten en van elkaar leren.
---
U ziet: Ivoren toren, compleet verstoten van de samenleving.
Terug naar de madrassa met de Volt-partij.

Is dit nog nieuws? | 15-03-21 | 11:24 | 1

Moraalrelativisten. Het resultaat van het postmodernisme. Succes! Wij rapen het puin wel weer.

BrokenTipi | 15-03-21 | 11:26

Ik kijk al geen tv meer omdat die de Vries overal te zien is. Gaat GS hem ook nog eens prominent plaatsen. Bedankt.....

RamondeM | 15-03-21 | 11:24 | 1

je hebt 100% gelijk; ik mijd ook die programma's waar het vrij zeker is om die kop weer te zien en die enge stem te horen.

langzullenweleven | 15-03-21 | 11:34

Hoop dat die neo D666 vlot in kortsluiting geraakt, gereduceerd tot 0 Volt !!

xpto | 15-03-21 | 11:18

Een huisartsen bezoekje zou ik binnenkort afleggen als ik hem was. Krijgt een dikke kop.

Mr_Pikibelly | 15-03-21 | 11:17

"Meer inspraak op elk niveau" is een van hun 6 speerpunten. Zijn tegen het correctief referendum.

coitus reservatus | 15-03-21 | 11:16 | 3

tegenstrijdig partij dus.

Dutch-Super-Evil | 15-03-21 | 11:22

Inspraak is zo'n dooddoener.
Doet de gemeente ook, de provincie ook. Inspraak vergaderingen, mogen mensen en organisaties een mening geven, zodat iedereen het gevoel heeft dat de overheid luistert.

Alle inspraak gaat linea recta het ronde archief in.

Rest In Privacy | 15-03-21 | 11:25

@TeeJee | 15-03-21 | 11:25: Wat ook een dooddoener is, is hun redenering, welke de lijn volgt van "burgers moeten in het begin betrokken worden, niet pas aan het eind zoals bij een referendum". Alsof het een het andere uitsluit.

coitus reservatus | 15-03-21 | 11:40

Peter is meer dan 1000 stemmen waard, zegt ie zelf. Iktwijfelde (not) maar nu wordt het zeker geen VOLT

funkyd | 15-03-21 | 11:16 | 3

precies! het enige juiste besluit.

langzullenweleven | 15-03-21 | 11:35

@langzullenweleven | 15-03-21 | 11:35: Neen, juist een geheel verkeerd besluit. Volt verdient het niet om meteen door mensen als u meteen te worden afgebrand. Die partij verdient een kans.

Charles49 | 15-03-21 | 12:06

Ah, een stem voor het globalistische marxistische clubje VOLT.
De bloedhonden van Secreet Kaag.

Datgingniegoed | 15-03-21 | 11:11

Was het niet zo dat de man vorige keer op de diertjespartij stemde? Net zoals Youp? En andere grachtengordelaars?

swassannuf | 15-03-21 | 11:10 | 1

Piratenpartij! Ahoy maat

Adriel | 15-03-21 | 14:31

Met de kennis van Peter stem ik dan toch maar radicaal anders.

van heinde en verre | 15-03-21 | 11:09

Peter 'Volt' de Vries! Dat gaat dit partijtje stemmen kosten. Jammer jongens (m/v), ga maar op zoek naar een nieuwe naam, deze is besmet.

BadLieutenant | 15-03-21 | 11:05

Nou, als Peter R samen met andere dwazen Volt ondersteunt , dan weet je waar je niet op moet stemmen!

Drunken_Pumpkins | 15-03-21 | 11:04

Volt is kosmopolitisme in het kwadraat. Dat is juist het beleid geweest dat de afgelopen decennia de middenklasse in allerlei landen keihard heeft uitgehold.
Weet wat je stemt.

mlmn | 15-03-21 | 10:57 | 8

@coitus reservatus | 15-03-21 | 11:26: Nee, u heeft het helemaal verkeerd begrepen. Lees eerst eens het verkiezingsprogramma van Volt, voordat u als een kip zonder kop allerlei onzin uitkraamt!

Charles49 | 15-03-21 | 12:08
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik ben benieuwd wat hij voor dit stemadvies weer aan pecunia heeft opgestreken.

Pieter Breydel | 15-03-21 | 10:55

We schijnen de EU in te moeten, maar wat brengen We als Nederland nog mee als alles dat Nederlands is kapodtgemaakt en gecancelt.

Wat voeg je dan nog toe ? Wat is het nut daarvan ?

De Briemusketier | 15-03-21 | 10:53 | 1

Geld storten.

Koning BongoBongo | 15-03-21 | 10:54

Probleem met immigratie is dat het nooit op zal houden, sterker nog het zal exponentieel toenemen. Daarop is opvang in hun eigen regio de enige oplossing. Landen zoals Egypte, Nigeria, Niger etc staan letterlijk op springen.

Even wat cijfers (bron populationpyramid.net):

1960:
Duitsland: 73 miljoen inwoners
Nigeria: 45 miljoen inwoners

Prognose 2060:
Duitsland: 78 miljoen
Nigeria: 476 miljoen

Onze westerse overheden hebben totaal geen zicht op langere termijn.

Kosmos | 15-03-21 | 10:53 | 2

Het probleem is dat onze leiders het probleem niet erkennen en alleen maar aan symptoombestrijding doen.

Wim_Kut | 15-03-21 | 11:04

Jaja...... oog en hart voor ''echte'' vluchtelingen.

Dat hoor ik steeds vaker, ook van mijn 'weldenkende', 'fatsoenlijk links' stemmende vrienden en kennissen. Maar echte vluchtelingen, die bommen- en kogelregens ontvluchten, zijn over het algemeen al in een buurland 'veilig'. Menen ze dat ze helemaal naar Nederland (of Duitsland etc) moeten vluchten om veilig te zijn, dan metamorfoseren ze ergens onderweg van vluchteling tot gelukszoeker. Dan hebben we het opeens over lieden die hun levensstandaard een grote 'boost' willen geven in het 'rijke' westen. En allerlei lieden die hun land ontvluchten waar op zich geen of weinig conflicten zijn, maar die een 'beter' leven zoeken in West-Europa.

Dat is verreweg de grootste meerderheid. Die lieden moeten nu eindelijk eens echt geweerd gaan worden aan de buitengrenzen. Als je die foto's ziet van opblaasboten met 50 of 70 Afrikanen aan boord (of moslims, bij de Griekse eilanden), dan weet je toch gewoon dat daar geen enkele ''echte'' asielzoeker tussen zit, in de zin van iemand die persoonlijk door zijn regime vervolgd wordt en voor zijn/haar leven moet vrezen.

Die bootjes moet je terugslepen naar de kusten waar ze vandaan zijn gedobberd; en hekken op de landsbuitengrenzen plaatsen om te voorkomen dat die lieden zomaar de EU komen binnen banjeren. Gutmenschen (oa in het EU parlement in Brussel) protesteren tegen dit zg 'pushback' beleid dat Griekenland al een tijdje in de praktijk toepast, want ze moeten 'in staat worden gesteld om in de EU asiel aan te vragen'. Ja, dan ga je dit dus totaal nooit oplossen. Ze moeten m.i. helemaal niet in staat worden gesteld om hier asiel aan te vragen. Het zijn namelijk geen asielzoekers, het zijn gelukszoekers.

Een voorbeeld van een ''echte'' asielzoeker is Aleksej Navalvy: oppositieleider in Rusland, moet daar voor zijn leven vrezen - de overheid heeft al geprobeerd hem te vergiftigen - en bevond zich al in een Duits ziekenhuis. Navalny was m.i. gerechtigd om asiel aan te vragen. Maar dat zijn in de praktijk dus maar enkele individuen. Het is niet de bedoeling dat honderdduizenden Russen die Navalny 'steunen', ook allemaal hierheen komen om op grond daarvan asiel aan te vragen.

Dat kunnen we niet aan en daarvoor is die oorspronkelijke asielwetgeving ook niet bedoeld. Het heeft Nederland de afgelopen 25 jaar 400 miljard gekost.

Dus ''echte'' vluchtelingen? Het is slechts een formulering voor de Gutmenschen om het prettig in hun hoofd te houden. Bovendien, als na jarenlange procedures is vastgesteld dat iemand geen echte vluchteling is en terug moet naar zijn 'eige' land, is het ook niet goed, en protesteren de Gutmenschen hevig dat mensen voor regels moeten gaan, en dat ze toch ook moeten mogen blijven.

Het moet stoppen, liever vandaag dan morgen.

Dr_Johnson | 15-03-21 | 10:48 | 11

Kijk, dit is dus de reden dat er nooit iets zal veranderen in dit totaal failliete asielbeleid; dat er uiteindelijk alleen maar meer derdewereldlanders hun spaargeld zullen investeren om hier te geraken.

Zolang dit soort Gutmenschen, dit soort 'bleeding hearts' het voor het zeggen hebben, en hun lobby's bij de politiek telkens 'coulance' weten af te dwingen, zal West-Europa vol blijven stromen met onrendabele klaplopers, die eerst onze prachtig opgetuigde verzorgingsstaat zullen doen ontploffen, en daarna de samenleving duurzaam zullen ontwrichten.

joop.bnnvara.nl/opinies/pompen-of-ver...

Dr_Johnson | 15-03-21 | 14:38

Navalny is geen rechtmatige asielzoeker. Iets meer verdiepen in de kwestie.

Arachne | 16-03-21 | 01:29
▼ 8 antwoorden verborgen

Een tip voor de GS redactie, helemaal gratis en voor niks: zet bij screenshots van tweets even een linkje in de tekst zodat ik snel en gemakkelijk de reacties kan lezen op twitter. Daar zitten vaak reacties tussen met humor om te lachen en anders moet ik het eerst weer gaan googlen of in Peturrrrrs account gaan zoeken en daar begeef ik mij liever niet in.

Korporaal Banaal | 15-03-21 | 10:48

De Vries is echt als de rode lap in de handen van de matador. Echt ongelooflijk hoe pissig die kerel velen weet te krijgen.
Dat is dan toch wel een soort van kwaliteit te noemen.

geen koning | 15-03-21 | 10:47 | 2

Dat is het bestaansrecht van die beroepsquerulant.

gestoptmetroken | 15-03-21 | 10:59

Steve Brown kon hem zo heerlijk onder z'n dikke mik schoppen, blijft geweldig. Peter zit er alleen voor zichzelf en voor niemand anders. (Okay z'n zoon die ie nou ook onder de aandacht wil brengen. De Vriesen DEUGEN sinds 1995

Slough | 15-03-21 | 12:21

Politieke partijen hebben hebben toegang tot een schat aan informatie en bestuurskamers, Peter en zijn Mocromaffia hebben goed opgelet.

Panos88 | 15-03-21 | 10:47

Zwakstroom en 0 eerste kamer zetels, bedankt voor het meedoen.....

Rest In Privacy | 15-03-21 | 10:41

Trouwens de stembussen zijn open maar ik hoor net bij spraakmakend weer een verkapte reclame voor ijskoningin Kaag. Vreemd ik dacht dat dat op de dag van verkiezingingen niet gebruikelijk is. Nu zijn het 3 dagen.

Willem53 | 15-03-21 | 10:40

Op de foto ziet Peter R. eruit alsof hij gegijzeld wordt door Volt. Als dat maar goed gaat.

grietmetgroenefiets | 15-03-21 | 10:38 | 4

@likdoorn | 15-03-21 | 10:42:
Er is een verschil. Peter heeft zo te zien nog een flink aantal jaren voor de boeg, terwijl Freek een kop heeft alsof hij al een jaar dood is.

JvanDeventer | 15-03-21 | 10:45

Laten we dat voor beiden hopen dit jaar...

Bill le Koek | 15-03-21 | 10:48

Die buttplug doet zijn werk goed, Peter kan wel tegen een voltje.

gestoptmetroken | 15-03-21 | 11:04
▼ 1 antwoord verborgen

Met VOLT geen wij, noordeuropa, een grootbeeld van staatsschulden van de zuidelijke landen afbetalen.
Dat heeft ook een grote invloed op onze pensioenen en daar heeft volt op vraag van Kockelman nog geen antwoord op. Tja peter ik wis dat je geen kennis hebt.

Willem53 | 15-03-21 | 10:38 | 2

Volt staat voor de transferunie richting Zuid-Europa. Ze vinden het prima dat we totaal kaalgeplukt worden zodat ze daar door kunnen blijven rotzooien.
En wij moeten doorwerken tot onze 72e terwijl ze daar al voor hun 60e met pensioen gaan.

2voor12 | 15-03-21 | 10:45

En het gaat prima zo met die staatsschulden in Italië, dus ze gaan niets doen aan de oorzaken van die schulden natuurlijk. Graaien waar je graaien kan.

kloopindeslootjijook | 15-03-21 | 11:09

"echte problemen stoppen niet bij de grens" . Klopt, maar je kunt er wel veel tegenhouden bij de grens.

small_town_dude | 15-03-21 | 10:37

Volt, de nieuwe SS van het groot Europeesche rijk. ( en voor wie dat niet snapt, ga eens verdiepen in de groot Germaanse gedachte)

ikworstelengadouchen | 15-03-21 | 10:36

PrrrdeV vaste gast in RTL Boulevard dus wel degelijk serieus te nemen

P. Breidel | 15-03-21 | 10:36

Volt is de enige Europese partij, die op alle zwakke punten van de EU, waar partijen als de PVV soms terecht kritiek op hebben zoals de gebrekkige democratie in het EU-bestuur, verandering willen die zinvol is.

Verder wil Volt kerncentrales als praktische en bewezen oplossing voor de energietransitie naar CO2-arme opwekking en is die partij voor afschaffing van het belastingparadijs voor multinationales dat ons land is. Het heeft op alle punten praktische en pragmatische oplossing zonder ideologisch verblind te zijn. En ja, het zijn rijke, succesvolle oprichters, dat zal allemaal best. Maar de vraag is wat erop tegen is als hun plannen goed zijn en hun ideeen doordacht. Het is niet voor niets dat die partij in de peilings inmiddels op 3 zetels staat.

Maar ja, pro-Europa en daarom dient die partij hier tot op de enkels te worden afgezaagd en eilitair, dus nog een extra reden voor de populisten om hen met volle afgunst wegens eigen tekortkomingen het graf in te wensen. Daarom een extra reden voor verstandige mensen om op Volt te stemmen. En ze hebben Martin Bosma niet, de derde reden om op ze te stemmen.

Beste_Landgenoten | 15-03-21 | 10:35 | 6

@Is dit nog nieuws? | 15-03-21 | 10:49:
Maar ondersteund door een (tijdelijke) opvulling van de vraag door kerncentrales.

Beste_Landgenoten | 15-03-21 | 11:10

@Beste_Landgenoten | 15-03-21 | 11:10:
Hierbij ziet Volt kernenergie als optie vanwege de heel lage op-pervlakte- en materiaal- consumptie.
Optie.
Mogelijk.
Zou kunnen dat.

Is dit nog nieuws? | 15-03-21 | 11:12

@kloopindeslootjijook | 15-03-21 | 10:43: Ja hoor, dat bestaat wel degelijk. 'Pro-EU' betekent dat je natiestaten onbelangrijk vindt en een Verenigde Staten van Europa wil. Op z'n best een soort Duitsland met z'n Bundesländer, maar dan voor heel Europa. Want dat is waar de huidige EU zich naartoe ontwikkelt, en wat Volt uiteindelijk wil. 'Meer EU' is bij hun voor alles de oplossing.

Mbovenka | 15-03-21 | 13:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Volt wil meer Europa en meer vluchtelingen en minder witte nederlanders. Echt een top partij

Eddy67 | 15-03-21 | 10:35

Peter de Vries stemt na kortsluiting in zijn hersens op Volt.

Glasgow Argus | 15-03-21 | 10:35

Wat is er verfrissend aan Volt. Groen Links, D66, CU willen dit ook allemaal.

namur62 | 15-03-21 | 10:32 | 2

Wat er verfrissend aan is, is dat ze roepen dat ze nieuw en jong zijn.
En dus beter.
Of zoiets.
Beter dan de oude politiek.

De truc is; je bedenkt zelf de classificatie oude politiek en nieuwe politiek en gaat dan de verschillen overdrijven.
De groep 'Nieuwe politiek' heeft dan zogenaamd niets te maken met de problemen van vroeger, en dan kun je je daar lekker fris en modern mee identificeren. Weer een Granfalloon dus.

Wat er dan precies niet goed is aan die zelfbedachte classificatie van oude politiek en wat zij dan anders gaan doen, dat wordt niet duidelijk.

Klinkt als marketinggezwatel.
'Nieuw recept'. 'Nu nog beter'. Geen idee wat precies, want dat staat er nooit bij.

kloopindeslootjijook | 15-03-21 | 10:41

Het rijke ‘young boys network’ achter Volt zien de mooie grote deals al weer aankomen.

kloopindeslootjijook | 15-03-21 | 10:32 | 1

Die Dassen heeft gemakkelijk praten, heeft zich vrijgemaakt voor Volt, wordt waarschijnlik gesteund door paps die als cfo bij ASML 3 miljoen per jaar binnenschept.....
r

vranac | 15-03-21 | 10:42

Kan GS ophouden zo open en bloot foto's van peter r de v te publiceren. Kan hij niet achter een linkje, zodat er geen beeldscherm bevuiling komt als ik GS open. Ben al 5 minuten aan het poetsen maar krijg de kots niet weg.

jan huppeldepup | 15-03-21 | 10:32 | 2

Inderdaad. Ik word nog liever pontificaal getrakteerd op een foto van blue waffle, dan op de harsens van peter ur de vries... goenavund.

The_iron_boar | 15-03-21 | 10:37

Je kan blijven poetsen tot je een ons weegt, want de kots zit aan de binnenkant

Lu_Tze | 15-03-21 | 11:43

Waarom zou de wereld moeten weten wat narcisits gaat stemm... Oh, wacht. Dom van me.

R.E.Aguurder | 15-03-21 | 10:31

Hij kan dan ook FvD stemmen. Oog voor echte vluchtelingen inderdaad! Daarom is het zo belangrijk dat die immmigranten die geen vluchtelingen zijn niet massaal binnenstromen en de voorzieningen afpakken van de echte vluchtelingen.

small_town_dude | 15-03-21 | 10:31

Peter R. De Vries vindt het testbeleid ook absurd: ' “Weet je wat ik niet begrijp jongens hè? Het aantal coronagevallen neemt toe, de zorgen daarover nemen toe, code oranje, we moeten weer strenger worden, maar tegelijkertijd is de teststraat op Schiphol dus gesloten“, klaagde hij.' Als ik hem was zou ik Code Oranje stemmen.

grietmetgroenefiets | 15-03-21 | 10:27 | 2

wat doet hij op Schiphol?

small_town_dude | 15-03-21 | 10:31

Toch positief, had #IKHOUVANMIJ #IKSTEMOPMIJ verwacht.

Watching the Wheels | 15-03-21 | 10:26

Mensen die niet in de goedkope wijken wonen zouden eigenlijk niet mogen stemmen over asielzoekers....

Patje | 15-03-21 | 10:26 | 3

Als deze bewooners niet naar de asielzoekers komen, krijgen ze ergens toch wel "bezoek" van deze groep. Daar ben ik zeker van.

jan huppeldepup | 15-03-21 | 10:34

Helemaal mee eens. In mijn goedkope flatgebouw is nu al 40% afkomstig uit Afrika, Afghanistan, Syrië en ik woon niet in de Randstad (Limburg).

namur62 | 15-03-21 | 10:35

Als die asielzoekers dan gaan wonen in de dure wijken, prima hoor.

kloopindeslootjijook | 15-03-21 | 10:45

Volt is een langlopend project en wordt (in)direct gesudsidieerd NGO's en EU. De partij is in alle EU landen actief en vooral gepushed op middelbaar en hoger onderwijs en de universiteiten. Door allerlei mooie EU dingen te beloven. 1 de belangrijkste speerpunt van deze club is dat je als EU burger (student) in andere landen moet/ mag kunnen studeren. Wat vooral leuk lijkt op papier maar eigenlijk alleen interessant als papa en mama veel geld hebben. Daarnaast staan ze voor Europese waarden en normen (wat dat ook mogen zijn, want deze verschillen nogal per land). Tevens volgens de klimaat en migratie agenda's van de meeste oude partijen.
In feite oogsten ze nu de eerste generatie van de door onderwijsinstellingen (basisvorming) wakker geschudde, of wellicht beter gehersenspoelde jeugd. Op termijn zal de partij wel richting 10%-20% stemmen kunnen halen in alle EU landen schat ik zo in. Denk dat de partij in Nld een extra bumpje krijgt door teleurgestelde GL stemmers.

ultraman | 15-03-21 | 10:25 | 17

@* Il Principe * | 15-03-21 | 11:26: een cafetariamodel i.p.v. een directief one-size-fits-all model, daar moeten wij z.s.m. naar toe. Eigen verantwoordelijkheid werkt het best, laat landen zelf maar de consequenties dragen van de eigen keuzes, uiteindelijk leidt dat op een natuurlijke manier tot samenwerking binnen de EU zonder een alleswetende en allesbepalende technostructuur.

therealbraindump | 15-03-21 | 11:34

@therealbraindump | 15-03-21 | 11:34:
Tsja, de consequentie is dan helemaal geen eigen verantwoordelijkheid maar alles onder Putins verantwoordelijkheid. Of Xi natuurlijk. We worden door hen opgevreten als we niet meer gaan samenwerken.

* Il Principe * | 15-03-21 | 12:49

@* Il Principe * | 15-03-21 | 12:49: onzin, nodeloze bangmakerij.

therealbraindump | 15-03-21 | 13:44
▼ 14 antwoorden verborgen

Als je nog steeds kritiekloos achter de EU aanloopt, dan ben je horende doof, ziende blind en praat je poep. De EU veroorzaakt meer problemen dan ze oplost, kost meer dan het oplevert, en de Eurocraatjes kunnen alleen maar dromen van méér EU en hogere daggeldvergoedingen.
Dus niet gek dat Peter R achteraan loopt.

Zeddegeizot | 15-03-21 | 10:23 | 1

In mijn keuken brandt alles steeds aan.
Eitjes, de groenten, de gehaktballen, echt alles.
We gaan de keuken wegdoen.

kloopindeslootjijook | 15-03-21 | 10:34

Als het even tegenzit zien we Peterrrrrr ooit een keer in de Tweede Kamer zitten...

Reykjavik | 15-03-21 | 10:22 | 1

Ja dat geloof ik ook, op de bezoeker tribune dan.

jan huppeldepup | 15-03-21 | 10:36

Hij heeft weer publiciteit gehad en steunt de ZG echte vluchtelingen
er komen ook misdadigers en die heeft hij voor zijn publiciteit nodig.

gerrit5042 | 15-03-21 | 10:22

Petertje, linkse meisjes worden geil van rechtse praatjes...

Tronald_dump | 15-03-21 | 10:20

Heeft meneer de Vries al een tweet verstuurd waarin hij het buitenproportionele geweld van de politie gisteren veroordeelt? Hij is toch altijd tegen onrecht en zo?

zwartzondersuiker | 15-03-21 | 10:19

Ik ga zelf ook op Volt stemmen. Uit de EU stappen gaat Nederland niet doen, dus dan kun je maar beter zorgen dat je er invloed op krijgt. Via burgerparticipatie zoals fora willen ze meer invloed krijgen op Brussel en het minder top-down maken. Je kunt allerlei kritiek hebben op de EU - en vaak ook terecht - maar als je tegen je eigen auto aanschopt gaat ie niet beter rijden. Ook zie je dat in veel landen, zoals in het Verenigd Koninkrijk, jarenlang de nationale politici als er iets goeds kwam uit Brussel het als hun eigen succes claimden en als er iets mis ging in de politiek Brussel de schuld gaven, en die kan niet terugpraten. De nationale politici daar zijn dus geen haar beter en gebruiken de EU puur om zich achter te verschuilen. Dat moet anders. Ook is Volt tegen dat rijdende circus van Brussel naar Straatsburg en weer terug. Ik ben wel bang dat ze wat te links zijn, met name lastenverzwaring. Bijvoorbeeld erfbelasting omhoog, terwijl dat geld is waar mensen al tig keer belasting over hebben betaald. Het zal nooit mijn ideale club worden en misschien is mijn stem maar éénmalig. Toch vind ik het goed dat via hen aandacht voor EU ontstaat. Zij schamen zich er tenminste niet voor. De meeste partijen hebben wel EU in hun programma, maar niets in hun campagne, omdat ze bang zijn dat het bij de kiezer verkeerd valt. Dat vind ik veel laffer, en dan krijg je het terechte gevoel bij de burger dat ze ergens ingerommeld worden waar ze niet om gevraagd hebben.

MVA_23 | 15-03-21 | 10:19 | 16

@MVA_23 | 15-03-21 | 10:53: Dank voor de toelichting (niet vaak hier).
Punt is bijvoorbeeld bij de Brexit, GB had al een uitzonderingspositie (bijvoorbeeld het behouden van de Pond en niet de Euro.) De EU is een soort Hotel California waar je je als land wel bij aan kan sluiten maar niet kan verlaten. En de bevolking van betreffend land kan stemmen voor aansluiting bij de EU maar inwoners van landen die al tot de EU behoren mogen zich niet uitspreken voor of tegen aansluiting van kandidaat lidstaten. Hoezo is dat democratie?
Dan zijn er nog dingen als verdeling van stemmen: Een landje als Nederland met een klein aantal inwoners heeft niks te zeggen. Verder gaven verschillende crisis al aan dat er grote verdeeldheid is tussen landen onderling. Waarom moet Noord-Europa opdraaien voor het financiële wanbeleid van bijvoorbeeld Griekenland? Waarom mag Hongarije niet tegen de verplichtte opname van vluchtelingen zijn? Was dat bij toetreding tot de EU een issue? Wat voor zaken spelen er over zeg 10 jaar? Waarom kan een besluit niet teruggedraaid worden? Verder is er geen invloed.
Stel dat een zaak als bijvoorbeeld Panhuis/Folkert om de een of andere reden hier een omslagpunt is voor bijvoorbeeld de invoering van de doodstraf: Dan zegt de EU : Nee.
Of elk ander onderwerp. Nationale wetgeving staat onder de EU regels.
En de EU regels zijn vaker slechter voor Nederland dan beter. Vandaar:
"Ook vind ik het logisch als er Europese partijen zijn, die hun beginselen internationaal afspreken, maar daarna wel voor hun eigen land de vertaling maken wat dat in hun land betekent, en dat moet ook van elkaar mogen afwijken. "
Gaat niet gebeuren. Eenheid.

Is dit nog nieuws? | 15-03-21 | 11:07

@Is dit nog nieuws? | 15-03-21 | 11:07: Er zitten veel dingen in je betoog die kloppen of schuren.Ik zeg niet dat het allemaal ideaal is, maar als elk land voor zich gaat, word je keihard uit elkaar gespeeld door Rusland, de VS en China. Ook is het zo dat als je een team bent, niet ieder lid op zijn eigen houtje de strategie bepaalt. Zo gaat het in een voetbalteam ook niet. Je moet inderdaad voorkomen dat je een continue zware subsidiëring krijgt van noord naar zuid. Overigens heeft het debacle met Griekenland er wel voor gezorgd dat Griekenland zich nu bewuster is dat geld niet gratis is én ze hebben hun schulden versneld terugbetaald. Ze moesten aan de bedelstaf, dat klopt, maar ze merkten ook de weerstand van andere Europese landen en hebben het terugbetaald. Zo zie je dat om bij de EU te horen, ook de zuidelijke landen gedwongen worden zich te ontwikkelen. Het grootste zorgenkindje is wat dat betreft het socialistische Frankrijk. Daar is nog heel wat druk voor nodig.

MVA_23 | 15-03-21 | 11:53

@MVA_23 | 15-03-21 | 11:53: hoe komt u erbij dat Griekenland de schulden heeft terugbetaald? De leningsvoorwaarden zijn wel aangepast, dat wel. En Frankrijk, een zeer belangrijk land in Europa met een lange geschiedenis, topdown hervormen? Wat een kinderlijke naïviteit.

therealbraindump | 15-03-21 | 13:47
▼ 13 antwoorden verborgen

"Wij zijn Volt, de eerste échte Europese partij. " ja, ja, werkzaam in Duitsland, Italie, Bulgarije en Duitsland. Nou, als zij niet werkzaam zijn in Luxemburg, dan is het geen echte Europese partij.

loser | 15-03-21 | 10:19 | 3

Een partij vol autisten. Ze doen net alsof die geopolitieke machtsblokken hét argument zijn voor een sterkere EU. Maar kijk naar Noord-Korea 1 kernwapen is al genoeg om alles in evenwicht te houden.

stipjes | 15-03-21 | 10:21

@stipjes | 15-03-21 | 10:21: Als ik naar die typetjes kijk, dan moet ik altijd denken aan het soort jongeren dat meedoet aan "Model UNs"

Muxje | 15-03-21 | 10:25

Was leuk bij Kiespijn waar de nummer 2 van Volt was. Rutger (die van Geenstijl van vroeger) zei dat ook rechtse mensen pro-Europees kunnen zijn en Volt dus best een goed alternatief kan zijn voor de rechtse Pro-Europese stemmer waarop de nummer 2 zei dat ze wel degelijks links zijn. Toen vond Rutger ze niet leuk meer.

Wedergeboren | 15-03-21 | 10:18 | 2

Rutger zit al een tijdje in de zak bij het kartel.

Watching the Wheels | 15-03-21 | 10:23

@Watching the Wheels | 15-03-21 | 10:23: uit wiens hand men eet wiens woord men spreekt

small_town_dude | 15-03-21 | 10:35

Als misdaadverslaggever moet je wel werk houden natuurlijk. Welkom welkom..

ceriel82 | 15-03-21 | 10:18

Dat 'beloof' hoeft er eigenlijk niet achter. #IK #IK #IK
Dat wordt weer een series memes ... #IKLIEG #IKOP1 #IKOPJINEK ...

Watching the Wheels | 15-03-21 | 10:18

Hij begint op john cleese te lijken

Knufter | 15-03-21 | 10:17 | 1

Of Pat Condell

W_Drees | 15-03-21 | 10:20

Ik beloof... dat ik stem op een partij die oog en hart heeft voor de Nederlander en deze voorop stelt (ja, iedereen met een Nederlands paspoort dus): het volk van wie ze hun mandaat ontvangen hebben, dus het volk voor wie ze klaar moeten staan. De andere EU landen, de vluchtelingen, de ontwikkelingslanden, de slachtoffers van natuurrampen, allemaal belangrijk en allemaal iets waar we wat mee moeten... maar in geen geval kan het zo zijn dat deze groepen belangrijker geacht worden dan de eigen bevolking. Egoïstisch? Wel nee, dit is geen oproep om ons af te zonderen en de rest te negeren. Dit is een oproep om nog eens goed de juiste afwegingen te maken.

Want echte problemen stop je niet aan de grens van het cordon sanitaire, je stopt ze voordat het problemen worden.

Muxje | 15-03-21 | 10:17 | 1

Peter stemt alleen in eigen belang, zijn dochter werkt bij een vluchtelingorganisatie.

ebonk | 15-03-21 | 10:22

Ik vind het wel vertederend dat mensen ergens tegen zijn omdat een ander, bijvoorbeeld Peter R, er voor is. Je zou zeggen dat Peter R de medemens daarmee wat denkwerk bespaart, maar dat is in dit geval niet waar. Er blijven teveel partijen over waar Peter tegen is en je kunt toch maar op één partij stemmen..

JvanDeventer | 15-03-21 | 10:16

#ikbeloog

Carlos_I | 15-03-21 | 10:16

Staat daar nou 'Misdaadverslaggever voor Dummies' in de kast?

Watching the Wheels | 15-03-21 | 10:16 | 1

Lol

rifraf | 15-03-21 | 10:18

Bij Peter is er slechts 1 motivatie. Hoe haal ik bij de NPO en RTL het beste een wit voetje?

BASinnic | 15-03-21 | 10:15

L.U.L. in optima forma!

Bouwfraudeur | 15-03-21 | 10:15

Zou Volt blij zijn met deze bijdrage van deze allesweter?

laurentius | 15-03-21 | 10:15

Hij komt wel sympathiek over zo.
Op z’n ouwe dag nog aan het werk bij de oud papierhandel.

Ambiorix | 15-03-21 | 10:14

En? hoeveel vluchtelingen wonen er al bij Peter in huis?

Tietmier | 15-03-21 | 10:14

Volt is té verweven met de bankiers van Van Lanschot, zelfs al zeggen ze zelf van niet, je kan directe familie niet negeren. Doe mij maar geen extra bankiers(mentaliteit) in de politiek. We betalen al rente genoeg op de beslissingen uit het verleden... erleden leden eden nnn...

TimTheEnchanter | 15-03-21 | 10:13

Welk milieubelastend vehikel rijdt Petur?

Earl_of_Doncaster | 15-03-21 | 10:13 | 2

Dikke BMW jonge.

de uitbater | 15-03-21 | 10:16

Put your money where your mouth is. Vluchtelingen en andere niet-westerse immigranten hebben al 400 miljard gekost sinds 1995. Dus prima Peter, doneer maar een paar miljoen van je schnabbelgeld en dan kunnen weer een aantal gezinnen in nederland worden opgevangen.

Ir_HardGelag | 15-03-21 | 10:12 | 1

En neem er een paar in huis. Scheelt in de krapte op de woningmarkt.

Not_again | 15-03-21 | 10:13

Eens een lul geweest altijd een lul gebleven.
Next.

Dwarsdenker | 15-03-21 | 10:12

200.000 VOLT op je stempotloodje. De EU is en blijft een gepimpt handelsplatform. Minder minder Brussel.

MickeyGouda | 15-03-21 | 10:12

Die Petert toch, wat kon hij toch goed kleine boefjes erin luizen he?

Patje | 15-03-21 | 10:12

Hier: Gratis stemadvies.
Als een partij iets wil veranderen of zegt dat ze dat gaan doen, denk dan:
Hoe willen jullie dat doen?
-Internationale verdragen,
-financiering,
-geld kan maar 1 keer uitgegeven worden, dus waarop bezuinigingen?
-polderen,
-aantal zetels,
-andere standpunten en mate van belangrijk voor de partij,

In bijna alle gevallen is verder nadenken niet nodig omdat die vragen niet beantwoord worden.
Dus is betreffend standpunt nil.

Bijv:
Wij van partij X willen een basisinkomen!
Hoe dan, wie betaald dat en waarom werken? Eh.....
Wij van partij Y willen geen vreemdelingen!
Hoe dan, ga je ze uitzetten? Eh....
Wij van partij Z willen iedereen vaccineren!
Hoe dan, er zijn geen vaccins. Eh...

Blablablabla....
Stemmen....
1000 Euro voor iedereen!
Wij bieden 10.000 euro!

Is dit nog nieuws? | 15-03-21 | 10:12

Misschien heb ik even een tijdje onder een steen geleefd, maar waar komt die partij VOLT op eens vandaan? En hoe heeft deze partij opeens aan alle voorwaarden kunnen voldoen in zo een korte tijd?

nickstert | 15-03-21 | 10:12 | 1

www.ad.nl/politiek/volt-scoort-met-pr...
"Hoewel Volt een nieuwkomer is, bestaat de partij al een paar jaar. De partij is begonnen als Europese beweging, met afdelingen in elk land en inmiddels 37 volksvertegenwoordigers in Italië, Duitsland en Bulgarije. Bij de Europese verkiezingen in 2019 haalde Volt nét niet genoeg stemmen voor een Nederlandse zetel in Brussel."

Is dit nog nieuws? | 15-03-21 | 10:13

He dat is nou jammer, ik wilde op Volt stemmen. Maar nu vrees ik dat Petrrrr ook lid is geworden.

Beste_Landgenoten | 15-03-21 | 10:11

Dit is niet mijn partij, vriend.
"Schaf het vetorecht af in de Europese raad. Het kan niet langer zo zijn dat één land alle vooruitgang blokkeert. " Gevaarlijke ontwikkeling.
" Zet in op een efficiënte digitale overheid. Richt een Ministerie van Digitale Zaken op. " Het is nu al een puinzooi met de meest basale zaken. En dan een ministerie: mislukking gegarandeerd.

loser | 15-03-21 | 10:11 | 4

Precies dat dus.

Dwarsdenker | 15-03-21 | 10:13

Ik ben voor het afschaffen van het vetorecht in de EU. Maar niet voordat de EU zelf gerepareerd is:
- Een beperkt en buitengewoon strak afgebakend mandaat voor de EU, waar ze niet buiten mogen treden. Beetje zoals in de VS.
- Democratiseren van de Europese Commissie, en meer controle daarover.
- Afschaffen van de Raad van Europa.
Pas als dat geregeld is kunnen we van dat veto af. Tot dat moment is het een gezonde rem op de onbegrensde ambities van Brussel.

Muxje | 15-03-21 | 10:22

En de hamvraag is, wiens vooruitgang? De overheid dient de burger en niet andersom.

therealbraindump | 15-03-21 | 10:23
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind Peter er slecht uitzien op die foto, of ben ik nu de enige die dat constateerde.

de uitbater | 15-03-21 | 10:10 | 2

Dat komt door die stoffige boekenkast erachter.

Dwarsdenker | 15-03-21 | 10:14

Hij heeft last van een opgeblazen gevoel

laurentius | 15-03-21 | 10:20

Oude mannen met hun "visie".

Adriel | 15-03-21 | 10:09

Misschien zegt Peter Ego de Vries dit om die partij kapodt te maken...

kibambam | 15-03-21 | 10:09

Die vérder kijkt. Eigenlijk alleen maar óver onze landsgrenzen heen. Hè ja, laten we van soeverein Nederland vooral een achterbuurt van puinbak EU maken. Hup, zó de klik-eu in, zeg maar.

Pieterman | 15-03-21 | 10:09

Volt = Sorosjugend.

JackStick | 15-03-21 | 10:08 | 1

De Europese dictatuur moet de problemen die het creëerde gaan oplossen. Stem daarom Volt.

de visser | 15-03-21 | 10:07

Peter! Kindepindàkààs!

Zenzeo | 15-03-21 | 10:06 | 1

Hehehe. Klassiekâh

kibbesoeb | 15-03-21 | 10:07

Gebruik de stembus niet de kwiebus.

Iets_met_bont | 15-03-21 | 10:06

Hij zal vast ook al aangeboden hebben een van de twee zetels in te gaan nemen.

GingerTed | 15-03-21 | 10:05

eigenlijk zou je als partij ook kiezers moeten mogen uitsluiten.

deministerpresident | 15-03-21 | 10:05

Is Volt nou voor Europa maar tegen Brussel of wat.

Vage club.

kloopindeslootjijook | 15-03-21 | 10:05

Die jatten de pensioenpotten leeg

stipjes | 15-03-21 | 10:04

Volt, mooi fenomeen. De uiterste consequentie van pro-Europees. Overal, in elke lidstaat van de EU wil Volt hetzelfde beleid voeren. Heel principieel. Hoe lang houden ze dat vol? Zodra ze macht beginnen te krijgen in allerlei landen, dan gaat het mis. Italianen willen best heel veel schulden maken. Nederlanders niet. enz enz. Het fenomeen Volt zal uiteindelijk weer heel duidelijk maken dat er niet 1 coherent Europees volk is.

Rest In Privacy | 15-03-21 | 10:04 | 4

Maar tot dat tot ze is doorgedrongen kunnen ze nog heel wat schade aanrichten. Samen met andere anti NL partijen zoals x66.

Ride_On | 15-03-21 | 10:06

Op zich een beter idee dan de halfgare EU die er nu is. Die moet weg. Ik zou wel voor een soort van Verenigde staten van Europa zijn met een sterk bestuur, gekozen president en 1 begroting. Ik denk dat je dan als blok sterker wordt en het is veel duidelijker. Nu heb je een soort van schaduwmacht die aan de touwtjes trekt terwijl je denkt dat je het nationaal kunt oplossen. Maar inderdaad, je moet eerst de hobbel nemen dat iedereen zijn soevereiniteit opgeeft en daarvoor heb je dus partijen als Volt nodig die dat openbreken. Ik vind het wel mooi! Weg met de EU, hallo USE

deministerpresident | 15-03-21 | 10:09
▼ 1 antwoord verborgen

Oh, in dat verkiezingsprogramma wordt 6 keer verwezen naar Finland als voorbeeld.
Ga daar wonen.

Is dit nog nieuws? | 15-03-21 | 10:04 | 1

Ik heb in Finland gewoond. Gendergelijkheid zit diep in hun cultuur. In cafés etc wordt je gewoon door vrouwen versierd. Geen probleem

BASinnic | 15-03-21 | 10:14

Volt is een links verhaal.

van Oeffelen | 15-03-21 | 10:04

Is er een partij die tegen het vrienden worden met criminelen die oude mannetjes ontvoeren is?

Turbulentie? | 15-03-21 | 10:03

Af en toe kan hij een echte held zijn.

Martinus.J | 15-03-21 | 10:03

hahaha hij kijkt nogal moeilijk, moest hij poepen of zo?

endtotrolling | 15-03-21 | 10:02 | 1

Als hij niet loopt te zeiken zit 'ie wel te poepen!

demaup | 15-03-21 | 10:05

Zelfs zijn snor is 'm als de gesmeerde bliksem gesmeerd. En sinds wanneer heeft Anja Meulenbelt geen gevoel voor humor?

Hetkanverkeren | 15-03-21 | 10:02

Verkapt stemadvies. Als die schuinsmarcheerder op Volt stemt, dan weet ik zeker dat ik daar niet op stem. Bedankt Petert.

Ride_On | 15-03-21 | 10:02

Wie is Oof en waarom moeten we hem bellen

Oelefapper | 15-03-21 | 10:02 | 1

*Koffie van scherm poetsen doet..*

Wijze uit het Oosten | 15-03-21 | 10:04

Dit gaat ze heeeeel veel stemmen kosten.

FrankPappa | 15-03-21 | 10:02

Op die leeftijd heb je toch al genoeg vrouwen geïmponeerd?
Waarom zou je je dan nog voordoen als een linkse vluchtelingenknuffelaar

Turbulentie? | 15-03-21 | 10:02 | 1

Omdat de vrouwen van Nederland op hem zijn uitgekeken? Nu maar eens zijn succes uitproberen op de slanke vrouwen uit ..?

F. Jacobse | 15-03-21 | 10:06

voltnederland.org/s/Volt-Verkiezings-...
Pagina 21
Volt wil in Europees en Nederlands verband werken aan het aanpakken van deze problemen, zodat ook armere landen tot bloei kunnen komen en de migratie kan afnemen. Zo wil Volt Afrikaanse voedselbedrijven helpen aan de Europese standaarden voor kwaliteit te voldoen.
===

Afrikaanse voedselbedrijven doen niet aan onze maatstaven van kwaliteit en Volt wil dat opleggen?
Neo-Kolonialisme?
*stem overwegen gaat*

Is dit nog nieuws? | 15-03-21 | 10:01 | 1

Weer een typisch theoretisch ideetje van de Voltjugend. Klinkt hartstikke goed, maar gaat leiden tot óf het storten van miljarden in de welbekende bodemloze put óf het verlagen van de voedselstandaarden, met oneerlijke concurrentie en gevaar voor de voedselveiligheid tot gevolg.

Jazeetie | 15-03-21 | 10:06

Hoi Petertje, jouw keuze interesseert me helemaal geen ene hol! Dag Petertje!

Swaffelkaffert | 15-03-21 | 10:00 | 2

Maar je reaguurt er toch over, dus blijkbaar is er wel enige emotie.

De echte Stolwijker | 15-03-21 | 10:02

Als Peter Air de Vries zegt dat ik niet in de put moet springen, dan is dat een argument om wel te springen.

ZoekEenVrijeNick | 15-03-21 | 10:10

Stemmen is een feestje! Dus ik applaudiseer voor elke stem. Ik weet alleen niet of Petertje nog echt kan gaan stemmen want die foto van hem met dat blaadje met 3x #Ikbeloof, ziet eruit alsof Petertje met zijn ogen open, al zittend op een stoel is opgebaard.

Leptob | 15-03-21 | 09:59 | 2

Haha, inderdaad.

Ride_On | 15-03-21 | 10:03

En wat wil ie dan beloven?
Dat ie niet meer aanschuift in TV programma's?

Dwarsdenker | 15-03-21 | 10:18

Geert Mak, Rob Wijnberg, Peter de Vries. Mijn god, wat een setje onsympathieke supporters heb je dan zeg. Met deze namen hoef ik het programma niet eens te kennen om te weten dat het heel ver van me staat.

nietzomoeilijk | 15-03-21 | 09:58 | 1

Mooi toch! Hoef je niet na te denken, over inhoud en zo. Hoef je ook niet te debatteren, da's maar lastig. Kun je meteen overgaan op ad hominems, wel zo relaxed.

De echte Stolwijker | 15-03-21 | 10:01

Dit lichtend voorbeeld der meningen heeft de mijne exact voor 0,0% beïnvloed.

Next.

Wijze uit het Oosten | 15-03-21 | 09:58

Pro-migratiemensen zijn ook ecofascisten. Met de bevolkingsgroei daalt de ecologische rijkdom doordat landbouwgebieden intensiever moeten gaan verbouwen en stiekem best veel natuurgebied verder belast wordt met menselijke activiteiten. Bevolkingsgroei is toch een vorm van ‘microhitleren’ van de groene omgeving. Ik verwijt deze mensen (en mensen die meer dan drie kids krijgen) genocide tegen de biodiversiteit. Als kind zag ik 100den vlinders. Nu ben ik blij als ik er een paar zie in de zomer.

Dr.Platypus | 15-03-21 | 09:56

VOLT is een prima partij.
Als u kiest voor het afgeven van al uw democratische rechten aan het anti-democratische EU.
Als u kiest voor dat we door blijven gaan met een wingewest te zijn voor de EU.
Als u kiest voor een EU waarbij de altijd geld eisende landen in het zuiden ons voor fascisten uitmaken als we een keer niet direct met tientallen miljarden over de brug komen.

2voor12 | 15-03-21 | 09:56 | 4

@De echte Stolwijker | 15-03-21 | 09:59:
Ook Rutte niet. En de in en in corrupte en ondemocratische EU is wel het laatste waar we wat aan hebben.
Gewoon PVV, FvD of JA21.

2voor12 | 15-03-21 | 10:01

@De echte Stolwijker | 15-03-21 | 09:59: De aspecten die de door jou genoemde landen vertegenwoordigen zijn nou juist de zaken die de EU probeert af te stompen. Met als doel een eenheidsworst waarin iedere vorm van nationalisme effectief bestreden wordt. Maar lul nog maar ff lekker verder.

Jazeetie | 15-03-21 | 10:02

@De echte Stolwijker | 15-03-21 | 09:59: ik vraag me af of u de bevrijding van Europa in 1945 lang betreurd hebt.

J-van-de-Bontekoe | 15-03-21 | 10:37
▼ 1 antwoord verborgen

Kiss of death.

Pimp my Voortuin | 15-03-21 | 09:56

Wat zijn trouwens "échte vluchtelingen" Peter?
Van die mensen die de hele wereld doorreizen om hier te komen nadat ze in omliggende landen zijn afgewezen? Of die landen je misschien wel uitzetten?

Howic en Lily ?
Hmmm? Peter de deuger?

Is dit nog nieuws? | 15-03-21 | 09:55

Welke kiezer wil zich associëren met Peturrr?

Mahatma | 15-03-21 | 09:55

Petertje. De man die in zijn misdaadprogramma selecteerde op Nederlanders die crimineel waren. Marokanen kwamen nauwelijks voor in zijn programma.

Maasje | 15-03-21 | 09:55

Peter zit aan de prednison.

Ruimedenker | 15-03-21 | 09:54 | 4

Ik had hem niet herkend.

Deksmaat | 15-03-21 | 09:57

Hij kijkt wat ongemakkelijk

laurentius | 15-03-21 | 10:17
▼ 1 antwoord verborgen

Peter R. de Vries weet precies welk stuk rood vlees hij in de GS-arena moet gooien om bijna iedereen hier een hoge bloeddruk te laten krijgen.

De echte Stolwijker | 15-03-21 | 09:54

Haha, die boekenkast vol met moord- en misdaadboeken. Die man moet in permanente bescherming worden genomen. Niet voor de buitenwereld maar voor zichzelf.

Jos Tiebent | 15-03-21 | 09:54 | 1

De Bokser is anders een prima boek hoor.

Ashtrey | 15-03-21 | 10:11

Wellicht kost dit advies GroenLinks en/of D66 wat stemmen dus ik vind het helemaal prima.
Volt zal qua idealen wellicht hetzelfde zijn, maar vast nog wat minder hypocriet en corrupt.

C1O2 | 15-03-21 | 09:53 | 2

Met de nadruk op 'nog'. Geef t de tijd en t komt vanzelf

Jazeetie | 15-03-21 | 09:54

VOLT is opgericht door mensen die al hun zakken aan het vullen zijn in de EU organisaties. Dus wat denk je?

2voor12 | 15-03-21 | 10:00

Die lul gaat expres voor een boekenkast zitten, omdat hij weet dat mensen de titels gaan scannen.

John McClane | 15-03-21 | 09:53 | 6

@kloopindeslootjijook | 15-03-21 | 09:55: geen idee wat het ermee te maken heeft, maar ik heb nagenoeg alle boeken allang weggedaan en de elektronische versies op de e-reader gezet. Alle Suske en Wiskes heb ik natuurlijk wel bewaard, net als de Lucky Lukes.

John McClane | 15-03-21 | 10:02

Zijn stofnesten. Goorlappen met hun boekenkasten.

FrankPappa | 15-03-21 | 10:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Er wordt wel eens gezegd dat wanneer Mark Rutte zijn volste vertrouwen in jou uitspreekt je de dag erna moet vertrekken.
Ik heb dezelfde vibes met deze steun van de Vries.

koeberg | 15-03-21 | 09:53

Word Peterrr soms betaald door Soros net als Volt

A.C.H.M.E.D | 15-03-21 | 09:53

Wolla Peter, wolla!

eerstneukendanpraten | 15-03-21 | 09:53

Gun ik hem. Zo'n 200.000 Volt. Roasten is in.

Deksmaat | 15-03-21 | 09:53

Met zulke vrienden idd

Sweeeeed | 15-03-21 | 09:53

Wat is volt?
Kansloos.

Is dit nog nieuws? | 15-03-21 | 09:52 | 1

Chevrolet Volt wordt hier vast bedoeld.

F. Jacobse | 15-03-21 | 10:00

Stemmen op een nieuwe partij: +1
Stemmen op VOLT: -1
Peter R. de Vries: -10

jemagookniksmeer | 15-03-21 | 09:51

Volt, dat is toch de partij die ervoor pleit om de soevereiniteit van alle Europese landen op te heffen en alle macht bij die klerkenburcht in Brussel neer te leggen?

Schoorsteenveger | 15-03-21 | 09:51 | 1

Vijfde kolonne van Brussel. Daarom staat de gelijkgeschakelde pers zo te juichen bij ze.

5611 | 15-03-21 | 10:01

220 erop............

J.Thee.Cohen | 15-03-21 | 09:51

Echte problemen stoppen inderdaad niet bij de grens. Zie de verloedering en misdaad in de grote steden van Europa, zie Bataclan, Nice, Londen, Zweden, Berlijn, Utrecht, Ter Apel, Madrid, Barcelona... enz enz enz.

Madame Poitiers | 15-03-21 | 09:51 | 2

Het kwaad is al geschied

laurentius | 15-03-21 | 10:17

Allemaal incidenten

J-van-de-Bontekoe | 15-03-21 | 10:34

Met dit soort vrienden heb je geen vijanden meer nodig

Do-na-zi | 15-03-21 | 09:50

Hoe is Volt eigenlijk tussen al die rare mini partijtjes opgeklommen tot een zetelkandidaat? Is dat nou die bubbel waar ik in zit, waardoor ik tot voor kort nog nooit van ze had gehoord en ook echt nergens op social media of andere sites iets van reclame of artikelen van ze heb gezien?
Waar werven zij hun kiezers?

Quantum Suicide | 15-03-21 | 09:50 | 2

Volt is al een project wat jaren loopt. Gesteund door Open Society (Soros) en ze hebben in alle Europese landen een afvaardiging. Ik denk dat ze veel kiezers afsnoepen van GL en D66, en wellicht veel aanwezig zijn op universiteiten. Veel mensen vinden de EU namelijk nog steeds een goed idee.

Kevinho | 15-03-21 | 09:59

Wel een veilige keuze, dan weet je zeker dat degene op wie je stemt er hooguit alleen maar zit voor zijn vergoeding en CV en niet dat hij ook nog invloed uitoefent op de politieke besluitvorming.

AlexanderVissers | 15-03-21 | 09:49

Petertje is gehaaid zijn pensioen perfect te regelen, via de EU-Volt blijft de media-elektriciteit gegarandeerd lopen de komende jaren.

grindbak | 15-03-21 | 09:49 | 1

Als hij naar Brussel gaat is dat win-win. Wij hem kwijt, zij zitten met het gezeverrrr

marcoplarco | 15-03-21 | 12:32

VOLT, de partij voor communistische landverraders

Forwaards | 15-03-21 | 09:49 | 6

@De echte Stolwijker | 15-03-21 | 09:53: ahhhhhh...
Dank voor uw inzicht.
Laat ik nou denken dat sommige politici niet zonder bewaking kunnen juist door de “mentaliteit van onverdraagzaamheid en narcistisch absoluut gelijk” van anderen.
Dacht ik.

J-van-de-Bontekoe | 15-03-21 | 10:33

@De echte Stolwijker | 15-03-21 | 09:53: Als je andere partijen waar je het hartgrondig mee oneens bent, wegzet als racisten en facisten, heb je geen enkel recht van spreken meer dat er niet naar hEt vOLk geluisterd wordt.

Boeddha18 | 15-03-21 | 10:33

@De echte Stolwijker | 15-03-21 | 09:53: De EU is een nagenoeg communistisch project, nivellering, machtspelletjes en controle over de burger. Het Nederlands belang is ondergeschikt. De inspraak van de Nederlander is nihil, onze belangen sneeuwen totaal onder door de belangen van landen die of een concurrent zijn (FR) of financieel incontinent. VOLT zal best de beste bedoelingen hebben maar als je voor de EU bent dan ben je naief. Ik heb het niet over Europa overigens, maar over de EU.

Forwaards | 15-03-21 | 11:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik wist eigenlijk niet echt waar VOLT voor stond, maar na de kennis dat Peter zich helemaal kan vinden in deze club ben ik in één klap alle interesse volledig verloren.

Pöllön poikasia | 15-03-21 | 09:49

Heeft Peter daar €2500 voor gekregen?

GroetenVanUrk | 15-03-21 | 09:48

Wat mij betreft feliciteert Henk Krol Volt vandaag nog.

Nuchternederland | 15-03-21 | 09:48 | 1

Het zijn allemaal leuke jonge jongens die nog niet hebben kennis gemaakt met het enorme stootwapen van ome Henk...

eerstneukendanpraten | 15-03-21 | 09:55

Hoeveel vluchtelingen heeft Petertje al opgenomen?

Tronald_dump | 15-03-21 | 09:48 | 3

Die ene toch, als partner in zijn advocatenfirma? Kassem of zo iets.

Nuchternederland | 15-03-21 | 09:48

U weet ook wel dat ze gul zijn met andermans ruimte en geld....

Rome | 15-03-21 | 09:51

Is weer helder... word geen Volt voor mij... dank u Peter

Rome | 15-03-21 | 09:47

Echte successupporter dus...

Bello de Hond | 15-03-21 | 09:46

Dank voor het stemadvies, Peter. Dat maakt het voor mij weer wat gemakkelijker.

überholprestige | 15-03-21 | 09:46

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl