Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Duizend bomen gekapt wegens windmolens

Mooi, opzouten met die stinkbomen

prachtig

We moeten het hebben over bomen. U weet wel, van die vieze dingen met van die stammen met die opschepperige jaarringen. En dan allemaal van die bladeren, GADVERDAMME. In de zomer een beetje pronken met die bladeren maar wie kan in het najaar die bruine ellende opvegen van de grond? Juist, de mens. Ook allemaal van die takken overal, en dan heb je zoiets als de dominante tak, en dan zitten ze in de grond het water op te zuipen met die gore wortels van ze. Een beetje glucose vormen, koolzuurgas uit de lucht opnemen en zuurstof voor de mens uitbraken. Wat denken die klootzakken eigenlijk wel niet? De enige goede boom is een DODE BOOM - niet de krant. Derhalve is het hartstikke mooi dat er in de Hoeksche Waard duizend van die vuige stinkbomen gekapt zijn om ruimte te maken voor windmolens. Goed voor het klimaat! Zwoep zwoep zwoep, bedankt Jesse Klaver.

Reaguursels

Inloggen

Toen ik voor het eerst hoorde dat de wieken van de moderne windmolens niet gerecycled kunnen worden en daarom maar worden begraven dacht ik dat het een grap was. Maar er zijn foto’s van. In mijn mooie polder staan er nu ook vijf, 200 meter hoog, de enigste die lacht is de boer op wiens grond ze zijn gebouwd.
www.google.com/search?q=windmill+blad...

Cerpio | 23-02-21 | 12:24

Ondertekend!

Guy Fawkes | 23-02-21 | 09:03

idem

VerganeGlorie | 23-02-21 | 09:49

Te koop: bladblazer. Moet weg, voordat ik stik.

Pieterman | 22-02-21 | 22:05

Hoge bomen vangen veel wind. Rutte fietst er onderdoor.

Rest In Privacy | 22-02-21 | 21:46

Ik vind dat diegenen die dat bedacht en gefiatteerd hebben 10 jaar onvoorwaardelijk moeten krijgen. In afzondering, zodat ze rustig over hun zonden kunnen nadenken en anderen niet met hun verdorven plannetjes aansteken.

Graaisnaaiert | 22-02-21 | 21:21 | 1

In een betonnen bak met uitzicht op een betonnen muur.

Dirk III | 23-02-21 | 09:38

Bomen zorgen voor verkoeling. Dus bomen kappen = global warming, global warming = nog meer bomen kappen want bio massa is goed...

Captain_Dipshit | 22-02-21 | 21:08

3 kerncentrales erbij en alle windmolens kunnen het land uit. Het kernafval per jaar te grootte van een dobbelsteen schiet je met 1 rechte streep naar de zon de ruimte in. Musk heeft vast nog wel wat raketbeschietingen liggen, ouwe umwelt ridder!

Bergamo | 22-02-21 | 20:56 | 2

Ja, maar aan het subsidiecircus rond windmolens is veel meer subsidiegeld te verdienen. U weet toch hoe de wind waait in dit land?

Graaisnaaiert | 22-02-21 | 21:22

Dit oreert ondergetekende reeds decennia. En inderdaad, de milieu-maffia, doet er alles aan om tegen te houde, want staat haaks op hun verdienmodel en zorgt daadwerkelijk voor minder CO2 uitstoot.

BTW met een Sojoez raket, gaat het nog een stuk voordeliger richting de zon, in vergelijk met Musk zijn rakketjes.

Guy Fawkes | 23-02-21 | 09:08

Klimaat / Covid = Wetenschap gekaapt door politiek.

Datgingniegoed | 22-02-21 | 20:55 | 2

Die parallel zie ik ook al een hele tijd inderdaad. Inclusief het ridiculiseren van en het plegen van karaktermoord op iedereen die het waagt kritisch naar de ingeslagen weg te kijken: WAPPIE!1!

Magna Carta | 22-02-21 | 21:15

Misselijkmakend wel inderdaad.

kermitsklant | 23-02-21 | 06:36

We moeten allemaal aan de sjoemelenergie, dat is pas goed voor de planeet. Wèg met dat schone aardgas, we gaan over op circulaire deug energie voor u bij elkaar gesjoemeld en met uw belastinggeld gefinancierd.

Bomencrematoria is het volk 100 jaar terugwerpen in de evolutie.

revolte | 22-02-21 | 20:34 | 2

Sjoemelenergie. Zullen we dat nomineren voor het woord van 2021? Naast “opwarmingskou” (koudegolf door opwarming van de aarde) past dat wel aardig en het dekt zo lekker de lading.

Magna Carta | 22-02-21 | 21:18

@Magna Carta | 22-02-21 | 21:18: Opwarmingskou past ook mooi in het omgekeerde wereld gedachtegoed.

Dank voor de nominatie.

revolte | 22-02-21 | 22:02

Wist u dat er in Nederland méér buitenlanders wonen, dan we bossen hebben?

Is echt zo. Zoek maar op.

gaffelbaard | 22-02-21 | 20:25 | 1

In percentages dus.

gaffelbaard | 22-02-21 | 21:06

Goed idee. Bah, al dat bos waar in de herfst van die vieze blaadjes vallen. Gelukkig hebben wij een warmtepomp en het dus klerekoud dus kunnen we dat hout goed gebruiken om op te stoken.

Rest In Privacy | 22-02-21 | 20:21

Zoetje, stad (dorp) tussen de parken moet er ook aan geloven. Het aantal omgezaagde boomstronken langs de straat kunt u zelf komen tellen. Zonde, zonde, zonde.
Wellicht uit veiligheidsoverwegingen, sommige terecht, maar de meesten hadden moeten blijven.

NiCeY | 22-02-21 | 20:19

Dan heb je ook nog van die stomme bomen die plotseling de weg oversteken als jij met je dronken kop aan komt rijden.

ZZP-er | 22-02-21 | 20:15 | 1

.... en politici die oeverloos bomen....

Yrrab | 22-02-21 | 21:18

het is dikke business voor Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten.

WillemWordtWakker | 22-02-21 | 20:14

Robbenoordbos hetzelfde. In de duinen bij Schorl en Bergen worden bomen massaal gerooid om natuur te maken!?

opruimen | 22-02-21 | 20:10 | 4

Dat zijn de bomen welke mensen in het kader van werkverschaffing tijdens de jaren '30 hebben geplant. Het desastreuze 'alles moet stuk' beleid is vooral van de laatste 10 jaar.

revolte | 22-02-21 | 20:41

Ik liep laatst door een bos in de buurt van Zuid-Limburg. Werd ook druk bomen gekapt. Ik vroeg waarom. Er stonden dennen tussen de loofbomen (mag niet. Foei). En het weghalen van bomen was goed voor de plantengroei, want meer licht op de bodem (en dat is goed, omdat planten liever zijn dan bomen ofzo).

Magna Carta | 22-02-21 | 21:20

@Magna Carta | 22-02-21 | 21:20: In Noord Holland wordt dat gedaan in het kader van EU beleid: Natura 2000. En daarbij heeft Staatsbosbeheer input nodig voor hun biomassa centrale in Purmerend.

Fervent | 23-02-21 | 07:32
▼ 1 antwoord verborgen

Zeker in coronatijd zie je dat mensen met mooi weer massaal naar de klimaatminaretten trekken voor een beetje ontspanning.

wapster | 22-02-21 | 20:08

We hoeven ons niet af te vragen waarom de planeet naar de klote gaat.

wapster | 22-02-21 | 20:04 | 2

subsidie

Watching the Wheels | 22-02-21 | 20:13

@Watching the Wheels | 22-02-21 | 20:13: De bron van alle kwaad, subsidies.

revolte | 22-02-21 | 20:44

Bomen, de longen van de aarde en wij kappen ze.

Roze_bril_drager | 22-02-21 | 19:56

"om ruimte te maken voor windmolens."
Die kende ik nog niet. Wel de boktor en dat uitheemse soorten de inheemse verdringen. Opvallend is dat sinds biomassa centrales de wil om het bos te zuiveren wel erg urgent is. En maar wijzen naar het Braziliaanse regenwoud.

Der Schnitzeljäger | 22-02-21 | 19:54 | 1

Juist! We worden grotesk belazerd.

discriminazie | 23-02-21 | 09:32

In het plaatselijke Staats(ont)bosbeheer zijn ze ook lekker bezig. Er is een behoorlijke kaalslag. Maar dat doen ze voor de adders en salamanders stond in het plaatselijke krantje. En de grote lange rechte Grove dennen hebben ze ook maar weggehaald. En de gemeente kan er ook wat van. Alle bomen die er mooi uitzien past niet meer in het bestemmingsplan. Ook moest een oude Paardenkastanje wijken omdat een bedrijf in het centrum graag een extra losplaats wou hebben. En dat hebben ze nog voor elkaar gekregen ook omdat de boom waar geen dode tak inzat in één keer ziek was.

simpel_vruchtje | 22-02-21 | 19:24 | 2

Boomcrona? Zeker zonder kroonkapje te dicht bij een andere boom gestaan?

revolte | 22-02-21 | 20:47

Nederland krijgt wat het verdiend. Het land en inwoners zijn ziek. En een spuitje gaat te snel.. eerst moeten ze “leiden”..

Zeeuwse_Boer | 23-02-21 | 04:01

Move over, boom! Hier komt de échte klimaatredding! In de vorm van tonnen rondwiekend glasvezel-epoxy.

Schwanzeleber | 22-02-21 | 19:10

Alle bomen langs de A9 zijn ook gekapt. Een grote troosteloze bende.
Is dit niet bij te houden? Hoeveel er overal gekapt wordt? Qua biomassa centrale is toch niet vol te houden hoeveel bos daarin moet.

Dirk III | 22-02-21 | 19:06 | 8

@Eagle0511 | 22-02-21 | 21:03: Dat meen je? Zijn dat de befaamde carbon swaps? Wat een ongelooflijke teringzooi maken ze ervan.

Dirk III | 22-02-21 | 22:45

@JamesYounger | 22-02-21 | 19:30: Langs de A10-Zuid zijn veertienduizend (!) bomen gekapt. Volgens het projectbureau ZuidasDok komen er zesduizend voor terug, maar die zijn dan wel "van betere kwaliteit". Welke paarsebroek verzint het??

Rhenium | 23-02-21 | 00:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Boeiend, er wordt ergens anders weer een bosje aangeplant volgens het artikel. Geen probleem dan toch? Op de foto zie ik typisch Nederlandse 'natuur', aangeplant en volledig vervangbaar.

Stijl_Loos | 22-02-21 | 19:03 | 1

Lekker stijlloos ben jij. Een sprietje is nog geen boomstam. Vraag maar aan je vrouw.

Dirk III | 22-02-21 | 19:08

Het draait niet meer om milieu of klimaat, het draait om deugen. Windmolens deugen en bomen zijn reactionair, kappen die handel.

Blauwpetje | 22-02-21 | 18:52 | 1

Alle bomen stemmen fvd, en er huizen uiltjes van minerva.

Schwanzeleber | 22-02-21 | 19:11

is er al een vuurpeloton samengesteld?

Exota | 22-02-21 | 18:31

Net zoals dat artikel van laatst over die vleermuizensnelweg. Dit is volkomen idioot. Er moeten niet minder, maar meer bomen. Dat moet een dingetje zijn voor Rijkswaterstaat en Staatsbosbeheer: heb je ergens een stuk grond en je weet niet wat ermee moet? Een stukje tussen snelwegen. Een stukje tussen windmolens. Bomen erop. Hup.

konjodebonjo | 22-02-21 | 18:28

De cirkel is rond. Minder bomen betekent meer CO2, en dat is weer een reden voor de groene maffia om nog harder valse campagnes te voeren. Sloop die windmolens, de zonnepanelen, de warmtepompen en die idiote Tesla’s: Per saldo zijn ze slecht voor milieu en klimaat. De enige twee zinvolle acties: Vervang oude dieselauto’s door nieuwe en bouw kerncentrales.

Zeddegeizot | 22-02-21 | 17:51 | 1

Goeh plan, zulle!

Kernsplijter | 22-02-21 | 19:31

Vergeet niet dat de bomen blijkbaar óók in de weg staan voor een natuurbegraafplaats. Dus enorme zgn groene windmolens vormen op zich onvoldoende reden voor dit “groene begraven”, eerst flink wat vieze bomen weg! Nederland let op uw saeck!

Dr. Worstenbroodje | 22-02-21 | 17:43 | 1

'natuurbegraafplaats.' nou, die zgn 'plannen' neem ik met een korreltje zout.

vluchtelingallergie | 22-02-21 | 18:10

Vind het ook belachelijk maar zou het heeeeel misschien kunnen dat deze bomen al ziek waren en sowieso gekapt moesten worden? Wil namelijk wel hele verhaal weten voor ik boos word.

the brush | 22-02-21 | 17:41 | 8

@nobodiesunmighty | 22-02-21 | 18:31:
Gewoon een kwestie van goed om je heen kijken in de woonplaats en omgeving, want het is in heel Nederland aan de gang.

Roadblock | 22-02-21 | 19:16

@ademende aarde | 22-02-21 | 19:04:
Klopt, heb ik ook gezien. Gestoord. Subsidie-milieumaffia.

Watching the Wheels | 22-02-21 | 20:15

Staats bos(kap)beheer moet gedeeltelijk zichzelf financieel bedruipen. Ze doen dit met houtverkoop en erfpacht opdrijven. Dat 'beheer' kan je met een flinke korrel zout nemen.

revolte | 22-02-21 | 20:56
▼ 5 antwoorden verborgen

Het is wachten tot er een wetenschapper opstaat die met Einsteins relativiteitstheorie aantoont dat het uit de wind halen van energie allerlei rampzalige effecten heeft.

Omdat zich geen duinen meer vormen, omdat vogels de oceaan niet meer over komen, omdat bloemen niet meer bevrucht worden, of een willekeurig ander effect waar de klimaatdrammers niet over hebben nagedacht.

frickY | 22-02-21 | 17:41 | 2

Daarvoor heb je geen relativiteitstheorie nodig, behalve als het echt heeeeel hard waait... Dat er negatieve effecten zijn kan ook de gemiddelde brugklasser al verzinnen trouwens.

Gladiator Fap | 22-02-21 | 17:43

Huh?

Stijl_Loos | 22-02-21 | 19:03

Hier wordt ik echt doodziek van. Bomen kappen voor windmolens, biomassa, zonnepaneel-velden. Om de natuur te redden sloopt Greenpeace en de groen khmer de natuur.

Je zou wensen dat die Enten uit de Lord of the Rings ergens echt bestaan en nu wraak komen nemen op natuursloper Klaver en z’n trawanten.

Nuuk | 22-02-21 | 17:36

De bomen moeten voor 15 maart gekapt zijn want 17 maart begint de PVV een regering te vormen.

echtpaul | 22-02-21 | 17:36 | 2

Mijn stem krijgt ie..

beerhunter | 22-02-21 | 18:12

Minder bomen, minder blaadjes op de rails, alle treinen op tijd.

Maytheforcebewithyou | 22-02-21 | 17:32 | 1

Er ligt alleen geen spoor. Wedden dat NS dat straks weer als excuus gebruikt?

Watching the Wheels | 22-02-21 | 20:17

Maar nu geen groene Khmer die zich vast ketent aan de bomen. Alles voor het hogere doel nietwaar?

Gen. Maximus | 22-02-21 | 17:29 | 1

Goeie tip !

Uw Verzekeringsadvis | 22-02-21 | 23:33

Tijd voor de partij GroenRechts..

WellusNietus | 22-02-21 | 17:27 | 1

Zolang het geen witrechts of bruinrechts is, is het helemaal bon-ton.

Gladiator Fap | 22-02-21 | 17:44

Als er één recent ding is dat de absurditeit van de gehele groenpolitiek symboliseert, dan is het wel dit. En reken maar dat de firma's die de windmolens produceren vette contracten afgesloten hebben. Dát is namelijk de ware reden van de klimaathysterie: het is gewoon een ordinair verdienmodel.

Gladiator Fap | 22-02-21 | 17:27

1 volwassen boom vervangen door 1 jonge boom is als het wisselen van een Bitcoin voor een Euro. Geen goede deal..

MeneerGuggenheimer | 22-02-21 | 17:26 | 1

Dat is hetgene wat ik zo vreemd vind aan biomassa, je verbrand bomen, en dan trouwens alleen maar de stam, de kleinere takken blijven liggen, in zo'n tempo dat de bomen het niet bij kunnen houden met groeien. En dat is alleen voor bananenrepubliek nederland. Als de rest van de wereld zo groen zou zijn ald nederland zou er al niks meer van de amazone over zijn en zaten we al zonder hout (wat we ook te weinig schijnen te gebruiken om te bouwen). Waar moeten al die FSC bomen vandaan komen en waar groeien ze zo snel dat we dat kunnen bijhouden met verbranden en om te bouwen? En wat voor hout krijg je dan als het zo snel groeit? Hoe sneller een boom groeit des te zachter het hout en hoe minder energie het afgeeft bij verbranding.

brie-de-penis | 22-02-21 | 19:00

Alles voor de Klimaathysterie.

Bolder | 22-02-21 | 17:17

De GroenLinks fractie zei: “Nederland is een fantastisch land voor windmolens, onthou(d)t het goed!” Zo gezegd, zo gedaan...

Mark zit te Dutten | 22-02-21 | 17:14

Straks alleen nog maar bomen waar de rich en filthy wonen.
Weet je waar je niet moet zijn.
Ik heb Ecosia als zoekmachine.
Voor +/- 45 zoeken word een boom geplant.

MistaRazista | 22-02-21 | 17:14

De windmolen draait
En de kraai die kraait
Totdat hij een klap krijgt van de molen
Dan is hij dood en uitgekraaid
Omdat GroenLinks het heeft bevolen

laurentius | 22-02-21 | 17:11 | 1

Bedankt

Stijl_Loos | 22-02-21 | 19:04

En volgens mijn omgeving ben ik een raar mannetje omdat ik niet kan begrijpen dat er ook maar 1 iemand in NL rond loopt die voor Biomassa is.
Waarom al die afbraak, onbegrijpelijk die rare Wiebes is weg dus kappen met die flauwekul en wel NU !

Uw Verzekeringsadvis | 22-02-21 | 17:11 | 2

U bent dan de enige met gezond verstand in uw omgeving.
Sterkte!

Bolder | 22-02-21 | 17:18

Wat zitten er een hoop bomen knuffelaars op GS, stelletje wappies.

RickRD | 22-02-21 | 17:08 | 2

Idioot, en ga me nou niet op zitten naaien, kan er niet meer tegen tegen de bomen crinminelen.

Uw Verzekeringsadvis | 22-02-21 | 17:12

Zeker houtstoker?

MistaRazista | 22-02-21 | 17:19

crematoria als biomassa-centrales. godwin. gekkenhuis.

newray | 22-02-21 | 17:07 | 2

Soylent Green. The matrix. nog meer?

horsteknots | 22-02-21 | 17:35

Klimaatwaanzin Wappies.

ceesreis | 22-02-21 | 17:04 | 1

Het Klimaat is een complottheorie.
Niets van bewezen.
Zoek maar eens op de 97% van de wetenschappers die beweren dat de mens oorzaak van de klimaatverandering is.
En dan niet met Obama aankomen.
Dat is ook een papegaai....

Bolder | 22-02-21 | 17:21

Het hou(d)t niet op, niet vanzelf...

Mark zit te Dutten | 22-02-21 | 17:03

Voorzorgsmaatregelen, de mensen zijn onderhand echt kwaad aan het worden, democratie mijn reedt, luisteren naar de wensen van de belastingbetaler ho maar.
Denk dat die idioten aanvoelen dat als ze niet snel alle bomen weg halen ze op ouderwetse wijze letterlijk gaan bungelen.
Niet te doen die kleingeestige lieden die op lokaal niveau slaafs achter de RES flauwekul van Nijpels aan lopen, in ons dorp hebben we bijna echt ruzie met de sukkels van GL/Pvda / D 66 in de Gemeenteraad en B&W, niet te doen die dorpseikels die denken dat ze Jezus zijn.

Uw Verzekeringsadvis | 22-02-21 | 17:03 | 4

De R proef je al

Rest In Privacy | 22-02-21 | 17:07

Verzet je samen met je dorpsgenoten tot het uiterste, desnoods tot aan Luxemburg. Wellicht dat de wind een keer draait.

5611 | 22-02-21 | 19:38
▼ 1 antwoord verborgen

Wat maakt het dan eigenlijk uit dat al die kut boeren hun weilanden naar de klote helpen? Geen zak toch? Laat ze lekker dan. Als de roverheid het slechtste met ons voor heeft, welke kant moet je dan in allah's naam nog op.

Rest In Privacy | 22-02-21 | 17:02

Eigen haard is hout waard.

Rest In Privacy | 22-02-21 | 17:00

Is het nog steeds zo dat een holding via werkmaatschappij A subsidie krijgt voor het bouwen van windmolens, om deze vervolgens te verkopen aan werkmaatschappij B ter exploitatie, waarvoor werkmaatschappij B dan ook weer subsidie ontvangt?

Zoelense Hobbyboer | 22-02-21 | 16:59 | 4

en allebei de werkmaatschappijen hebben dezelfde directie...

Julianalaan | 22-02-21 | 17:04

En die de winst uitbetaald in een ver land, GEmeentes worden genaaid waar ze bij staan, windmolen project ontwikkelaren lossen de problemen voor de domme ambtenaren op en kunnen dik geld verdienen aan de lokale onkunde.
OG tuig dat het W.molen etc. spel door heeft.

Uw Verzekeringsadvis | 22-02-21 | 17:05
▼ 1 antwoord verborgen

Kunnen ze mooi huizen bouwen van die kudtbomen, want dat is weer het nieuwste idee, houten huizen bouwen. Is duujzaam, weetje wel.

Sinterbikske | 22-02-21 | 16:58 | 4

Sinterbikske | 22-02-21 | 16:58 En iedere 2 jaar je hele huis moeten verven met duurzame verf. Wat en idioten.

Vitale-Reaguurder | 22-02-21 | 17:23

We moeten alle stenen huizen afbreken en vervangen door houten huizen. Fantastisch voor het klimaat, echt waar. Komen ze waarschijnlijk na de verkiezingen mee.

5611 | 22-02-21 | 19:41

Kunnen ze die windmolens niet kappen en daar weer huizen van bouwen? Dat lijkt me wel duurzaam.

Watching the Wheels | 22-02-21 | 20:20
▼ 1 antwoord verborgen

De klimaat gekte wordt ons dood ordinair door de strot gedrukt. Nu lekker voorjaarsweer en een week of wat geleden lekker winterweer, wat wil je nog meer. Het klimaat doet wat het wil en heeft de mens daarvoor niet nodig. Maar dat begrijpen de klimaatgekkies nog niet. Klimaat is business en we kunnen er niet meer aan ontkomen, nou ja een stem op Thierry zou in dit geval wel helpen. Of je gaat voor Thierry of je gaat voor 2 x 10 tot de min zesde graad (.000002) temperatuur verbetering.

Rdock | 22-02-21 | 16:58

Go out with a boom!

Mark zit te Dutten | 22-02-21 | 16:57

Er zit zo veel subsidie op, dat investeerders biomassacentrales ook wel biokassacentrales noemen.

RickRD | 22-02-21 | 16:55 | 1

Eigen biomassa eerst.
De nieuwe slogan van GL.

Ing. eslapen | 22-02-21 | 16:57

1000 nieuwe bomen planten die een beetje formaat hebben (grotere overlevingskans en gelijk ook nuttig) kosten zo'n 250 tot 500 euro per stuk...

Zuma | 22-02-21 | 16:54 | 2

Eerst kappen en daarna nieuw planten is dat geen verspilling?

Rdock | 22-02-21 | 16:59

@Rdock | 22-02-21 | 16:59: hangt van de gezondheid af van de gekapte bomen. Bomen hebben ook niet het eeuwige leven als ze ongemoeid worden gelaten. Een beetje populier wordt gemiddeld 80 jaar oud. Een beuk gemmiddeld 150 jaar. Een es 120 jaar en een eik komt wel verder.

Zuma | 22-02-21 | 17:16

Wanneer de laatste boom is omgehakt, de laatste vis is opgegeten en het laatste water is vergiftigd zullen we pas beseffen dat je geld niet kunt eten.

jan huppeldepup | 22-02-21 | 16:52 | 2

Veel visie is er nooit geweest. Het gaat om het hier en nu.

van Oeffelen | 22-02-21 | 16:57

Je zou het ook anders kunnen stellen: wanneer de laatste ondernemer uit Nederland is weggepest, gaan we met z’n allen van de mooie plantjes genieten en krijgen we daar ook ons inkomen van.

Rdock | 22-02-21 | 17:01

Milieu is commercie. Nuff said.

Lorejas | 22-02-21 | 16:50

What the problem is.
Het wordt opnieuw aangeplant. Herplantingsplicht.
Logisch? Nee. Maar in een klein land als Nederland is planologie steeds lastiger.

Captain Pervert | 22-02-21 | 16:50 | 6

Kan wel maar dat kost wel wat....

Zuma | 22-02-21 | 16:55

Hoe ging dat ook weer in Amstelveen? Bomen weg en nu staan er groene spandoeken zodat de vleermuizen de weg niet kwijtraken. We zijn helemaal gek. Hoe hoog wordt zo'n boom? Blijft m.i. een stuk lager dan een windmolen. Blaast de wind wel overheen.

Synecdoche | 22-02-21 | 17:07
▼ 3 antwoorden verborgen

ik ben voor kerncentrales.

newray | 22-02-21 | 16:49 | 4

Ik ben voor fossiel + kernenergie, SDG doel 7. Betaalbare energie en duurzame energie.

revolte | 22-02-21 | 21:16
▼ 1 antwoord verborgen

Milieu is niet hetzelfde als natuur.

SterF... | 22-02-21 | 16:49 | 2

Milieu is niet hetzelfde als klimaat.

ik_word_gek_in_NL | 22-02-21 | 16:54

Kunnen ze die windmolens niet met een bruine mast en groene wieken leveren?

Wolverines | 22-02-21 | 16:49

Het wordt tijd dat de omgeving meer te zeggen krijgt over de eigen omgeving.

zevensprong | 22-02-21 | 16:48 | 2

Tssssk.
Populist.

jemagookniksmeer | 22-02-21 | 16:55

Kluitje-riet.

zwartzondersuiker | 22-02-21 | 17:25

Als alle bomen in de wereld morgen weg zouden zijn, hoelang hebben we dan nog te leven?

Mr_Natural | 22-02-21 | 16:48 | 7

Leuk, ik ben geen vis. En nu?

Lorejas | 22-02-21 | 16:54

Zou nog wel eens mee kunnen vallen door alle algen in de oceanen.

Watching the Wheels | 22-02-21 | 20:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Duizend? Amateurs. En trouwens, zolang er nog regenwouden bestaan, zijn we toch niet verlost van het kwaad.

RickTheDick | 22-02-21 | 16:46

Ach er blijven wopkes genoeg die straks op die groene kikker stemmen.

beter-laat-dan-nooit | 22-02-21 | 16:46

Ho, ho de biomassa centrales moeten natuurlijk ook blijven draaien en van het hout dat over is maakt men vast nog wel een vleermuizen snelweg. Bovendien moeten er nog duizenden houten borden gemaakt worden die GroenLinks stemmers voor hun kop kunnen houden nadat ze hun stem hebben uitgebracht...

Mark zit te Dutten | 22-02-21 | 16:46

Dus weg met het milieu voor een beter klimaat. Meer bomen is minder co2. Meer bomen is meer biodiversiteit. Hoe meer bomen hoe koeler het klimaat. Maar nee, ze kappen hele bossen voor een biomassa centrale met extra co2 uitstoot en plempen lekker extreem vervuilende spuuglelijke vogel en insecten vermorzelende windmolens neer. De mensen die dit hebben verzonnen hebben echt een flinke zwieper van de windmolen op hun hoofd gehad.

Lappedonsje | 22-02-21 | 16:45 | 3

Conservatief. Ben je een boomer?

RickTheDick | 22-02-21 | 16:50

En de co2 uitstoot van een 'bio centrale' wordt niet meegerekend.

vluchtelingallergie | 22-02-21 | 18:14

Ik stel een bomenflat voor, met een windmolen op het dak.

De Briemusketier | 22-02-21 | 16:45 | 2

Een elfenbankje?

timmey | 22-02-21 | 16:46

wel een bliksemafleider erop toch ?

newray | 22-02-21 | 17:04

Wacht even, dat is een productie bos. Die staan er 20 jaar voor de houtproductie. Die moeten sowieso weg.

jdeboer01 | 22-02-21 | 16:45

Maarrrrr, als straks de Groene Khmer echt aan de macht is kunnen we klimaatrealisten dus niet meer ophangen.

skoftig | 22-02-21 | 16:43 | 1

Noch met een tak in de nek doodknuppelen, dat was in Cambodja veel gebruikelijker dan ophangen. U moet wel een beetje praktisch blijven denken. Ophangen is meer geschikt om een enkeling publiekelijk te offeren vanwege het afschrikwekkend effect. Genocide pleegt men eerder ergens achteraf te doen waar verder niemand het ziet of hoort, in de bossen dus. Oh, wacht...

OverdaanDerOnderheid | 22-02-21 | 17:31

Bomen zijn relaxed.

JackStick | 22-02-21 | 16:42 | 2

Prinses Irene weet er alles van

laurentius | 22-02-21 | 16:50

hahaha, dat liedje ja. Briljant.

Dirrek | 22-02-21 | 16:50

Je zou bijna denken dat de Groene Khmer nogal inconsequent is.

Bijna hè..

Wijze uit het Oosten | 22-02-21 | 16:42

Logisch voor sommigen. Je krijgt geen subsidie op een boom. En met een windmolen wel. Kappen levert in ieder geval nog wat brandhout op. Maar zonder gekheid, wat wordt het moment dat we ons realiseren dat we ons collectief voor het duurzaamheidskarretje hebben laten spannen? Want het lost geen ruk op, die windmolens.

überholprestige | 22-02-21 | 16:41

Klimaatwaanzin.

Rest In Privacy | 22-02-21 | 16:41 | 1

Welkom in het nieuwe normaal!

Mark zit te Dutten | 22-02-21 | 16:49

Alle bomen worden vervangen door een nieuw exemplaar zeggen ze dan. Die bomen worden niet vervangen want er komt een sprietje voor terug. Ik ben hier achttien jaar geleden komen wonen in een nieuwbouwwijk. Dus alles is van nul af aan aangelegd. Zo ook de ingeplande bomen. Maar toen die bomen werden ingeplant waren het natuurlijk babyboompjes. Toen die boompjes 15 jaar later (dus 3 jaar geleden) eindelijk het uiterlijk hadden van een echte BooM, een echte mooie BooM, zijn ze allemaal verwijderd en zijn er weer babyboompjes neergezet! Waar gaat dit over?

Leptob | 22-02-21 | 16:40 | 7

@Bootvisser | 22-02-21 | 17:00: Lijkt me stug. Een oude boom die rondom steeds een beetje groeit lijkt me minstens zo veel CO2 vast te leggen als een klein boompje. Bovendien komt de CO2 van de oude boom weer in omloop dus je begint met fors verlies.

5611 | 22-02-21 | 19:46

Dat is gewoon ordinaire bezuiniging, zie je in perkjes ook. Er wordt wat geplant, na twee jaar zonder onderhoud ziet het er niet meer uit en wordt met een grote grijper alles uit de grond getrokken en opnieuw beplant. Grote bomen in bebouwde omgeving vergen onderhoud en daar hebben ze geen zin in. Kappen die hap en een nieuw takje erin, weer 20 jaar onderhoudsvrij.

revolte | 22-02-21 | 21:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Misschien kunnen ze die windmolens een beetje op bomen laten lijken, is ze met 5G masten ook gelukt.
nl.wikipedia.org/wiki/GSM-boom

RickRD | 22-02-21 | 16:39 | 2

Nou, ik zat van het weekend tijdens een biersessie te bedenken waarom het niet mogelijk zou zijn om een soort van niet-draaiende windmolen te ontwikkelen.

Een soort wokkel die zo gevormd is dat bij elke windsnelheid de opgevangen wind via een uitstootpijp op de grond dezelfde windsterkte heeft.

Of bij bomen de voedingsstoffen die door fotosynthese in de bladeren gemaakt wordt onder aan de stam een beetje aftappen zodat de boom minder hard groeit en wel veel meer CO2 uit de lucht haalt.

Bootvisser | 22-02-21 | 17:15

En verder; Na mij de zonsvloed. Het kan me aan de reet roesten hoe je de door je vrouw uitgeperste puppies een toekomst biedt met dezelfde, misschien nog betere, voorwaarden. Ik heb geen kinderen, dus flikker op.. ik wil niks horen over je red-de-aarde ideologie. De mens is een parasitair wezen, accepteer het and enjoy the ride (Bill Hicks) Hak de hele flikkerse Veluwe om, wat mij betreft.

horsteknots | 22-02-21 | 16:38 | 6

Eerlijk gezegd heb ik dat ook. Mijn resterende 25 jaar zit ik wel uit. Zoek het daarna maar uit zou ik zeggen.

Lorejas | 22-02-21 | 16:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Nu ben ik niet persé tegen bomenkap, mits we over 25 jaar 35% bosgebied hebben. Dat vergt een kleine opoffering van het landbouwareaal en een beperking op de aanspraak die steden hebben op leefbare grond. Ga maar als Singapore de lucht in ipv vinuxwijkjes neerplempen en stabiliseer de bevolkingsomvang. Deze is momenteel een factor 3 te hoog.

Dr.Platypus | 22-02-21 | 16:37 | 1

Jesse kan er zelf niets van zeggen, want die heeft drie kinderen, maar natuurlijk heeft u helemaal gelijk met uw tegel.

SterF... | 22-02-21 | 16:52

Maar ja, het Amazonewoud kappen omdat ze daar anders (landbouw van kleine boeren)niets te vreten hebben, dat kan volgens dezelfde wappies natuurlijk niet!

Ad Bervoets7847 | 22-02-21 | 16:37 | 4

@Synecdoche | 22-02-21 | 17:14: Met uitzondering dan van de extreem vruchtbare "terra preta" die alleen in de Amazone kan worden gevonden, ooit door mensen gemaakt maar we weten nog steeds niet hoe.

OverdaanDerOnderheid | 22-02-21 | 17:26

@Dr. Worstenbroodje | 22-02-21 | 17:55: In de amazone zitten ze niet te wachten op onze eigenste marrokaantjes.

Gokmaar | 22-02-21 | 20:19
▼ 1 antwoord verborgen

Ik neem toch aan dat je zoiets als boomcompensatie kan kopen. Zeg: je laat in Kazachstan bomen planten en die betaal je, dan lever je bij de EU een briefje in dat je de CO² gecompenseerd hebt en klaar.

bergsbeklimmer | 22-02-21 | 16:37

Van die windmolens begrijp ik wel, maar what the hell is een boom?

Torwart | 22-02-21 | 16:36 | 3

Een boom kan je in de fik zetten voor energie. Je kan een boom ook gebruiken om je reet mee af te vegen.

Suncatcher | 22-02-21 | 16:37

@Suncatcher | 22-02-21 | 16:37: Zo! Dus zo ver zijn we al met ontwikkeling? Ik zie ze vanaf hier niet staan maar ik geloof je direct.

Torwart | 22-02-21 | 16:38

Ik hoor, als ik over dit onderwerp met kennissen begin, dat het in heel de randstad los gaat wat bomenkap betreft.
Heeft niets met subsidies op biomassa te maken verzekerde de overheid mij.

Roadblock | 22-02-21 | 16:35

Ik vind het gaaf dat Nederland zijn hele ecosysteem naar de klote helpt. Zijn we toch in iets haantje de voorste.

Rest In Privacy | 22-02-21 | 16:34

Natuurbegraafplaats en windmolens. Eeuwige rust onder de slagschaduw. Zelfs de doden wordt geen rust merr gegund.

Rest In Privacy | 22-02-21 | 16:33 | 3

Ik denk dat de lijken onder de grond toch vrij weinig last van slagschaduwen zullen hebben.

Badderbeest! | 22-02-21 | 16:37

Op een zonnige dag sta je onder een stroboscoop om de overledene te grienen.

Rest In Privacy | 22-02-21 | 16:43

Eeuwige grafrust. Zwoep zwoep zwoep. Rood lampie aan uit. Zwoep zwoep zwoep.

Lorejas | 22-02-21 | 16:58

Arme bomen worden in biomassa centrales verbrand.

Steve1234 | 22-02-21 | 16:33 | 1

Alles om het klimaat te redden

Diederik_Ezel | 22-02-21 | 16:34

Nieuw spreekwoord. Hoge windmolens vangen veel wind.

Zatkniss | 22-02-21 | 16:31

Eerst kap je de bomen, die nou net CO2 uit de lucht haalden.
Dan verbrand je ze als biomassa, zodat er nog meer CO2 in de lucht komt.
Daarna bouw je naast de windmolen een kolencentrale om de energiebalans te compenseren op de windloze dagen en verbrand je nog wat extra fossiele brandstof met meer CO2 tot gevolg.

Vervolgens leveren die windmolens grote milieuschade aan vogels en omwonenden.

Welke stompzinnige idioot gelooft nou nog dat dit goed voor ons is?

van heinde en verre | 22-02-21 | 16:30 | 2

Linkse idioten

Guy Fawkes | 22-02-21 | 16:35

Het gaat dan ook puur om de subsidies die aan de strijkstokken blijven hangen

2voor12 | 22-02-21 | 16:39

"Volgens de gemeente Hoeksche Waard betekent een bezwaarprocedure niet dat een project wordt stilgelegd."
Insinueert deze gemeente nou dat je gewoon aan je dakkapel mag beginnen te bouwen voordat de vergunning definitief is? Die moet even ingelijst worden. Wat een teringlijers; als je bezwaar gegrond blijkt, zijn alle bomen al gekapt. Zo werkt het natuurlijk niet.

Versleten_Paddestoel | 22-02-21 | 16:30 | 2

Jawel, want dan sta je voor een voldongen feit. Daarom juist.

Osdorpertje | 22-02-21 | 16:39

Waarom niet, ben gek op beton.

rein9576 | 22-02-21 | 16:30 | 3

Ooit uitgevonden door Fred Flintstone.

Mr_Natural | 22-02-21 | 16:32

Heb je een houten of betonnen plaat voor je kop?

de visser | 22-02-21 | 16:32

Oh ja en in Afrika staan ze ook zo mooi.

rein9576 | 22-02-21 | 16:32

Weer zo'n datacenter met gesubsidieerde groene stroom uit windmolens zodat wij de harde schijf van Afrika en het Midden Oosten kunnen zijn.
En die bomen vangen natuurlijk te veel wind.
Ik ben geen hippie maar ik houd wel van bomen. Zo lekker om na een avondje stappen tegen een boom te zeiken. Gingen de kroegen maar weer open.

Osdorpertje | 22-02-21 | 16:27

Dat verhaal van "de gemeente zegt dat alle bomen worden vervangen door een nieuw exemplaar" komt mij akelig bekend voor.
In de omgeving van mijn woning werden 75 bomen gekapt voor een verkeerstechnische voorziening.
Daar zouden allemaal nieuwe voor in de plaats komen verzekerde de betreffende wethouder mij.
Inmiddels 4 jaar geleden. Ze moeten nog steeds geplant worden.

Roadblock | 22-02-21 | 16:27 | 3

Misschien staan ze er al maar kijkt U er gewoon overheen omdat ze pas een meter twintig hoog zijn.

Osdorpertje | 22-02-21 | 16:29

In mijn vorige 020 woning gingen alle gezonde (!) bomen in de straat tegen de vlakte; mooie volle bomen van 30-40 jaar oud. Herindeling straat etc blablabla. Hele buurt tegen. Gemeente niet natuurlijk. Gemeente vergeten af te vragen bij herplanten van mini boompjes waarom alle bomen aan een kant van de straat stonden. Zeg maar de zonkant. Staan in dat straatje nu allemaal dode miniboompjes. Wel fijn in de schaduw voor ze; lekker koel dood gaan.

Lorejas | 22-02-21 | 16:39

Wat een fantastisch nieuws! Kan niet wachten totdat alle bomen in Nederland zijn vervangen door die mooi windmolens of huizen voor gelukzoekers. Met dank aan groen links gaat het best goed in Nederland

Eddy67 | 22-02-21 | 16:27

Als je depri wordt van de teloorgang van dit ons landschap kan je er ook altijd nog een eind aan maken en je dan mooi op de natuurbegraafplaats laten begraven daar, aan de voet van een windmolen. Mooi idee, toch?

Francieux | 22-02-21 | 16:27

Ik moest even nadenken over wat nu een natuurbegraafplaats is. Maar dat is natuurlijk de plek waar al die verhakselde vogeltjes hun laatste rustplaats krijgen.

Niet_Van_Hier | 22-02-21 | 16:26 | 1

Ik zie mogelijkheden. na je dood word je door een trebuchet gelanceerd, zo door de wieken van een windmolen heen. Verhakseld vind je je laatste rustplaats aan de voet van de volgende windmolen..... of een paar meter verderop. Rust zacht tante Jannie.

Hangtietsmurfin | 22-02-21 | 16:30

Er komen vast een paar mooie vleermuissnelwegen voor terug

de visser | 22-02-21 | 16:26 | 2

Of "wildwissels".

van Oeffelen | 22-02-21 | 16:31

Een mollenmetrolijn.

BrutusBosch | 22-02-21 | 16:37

Bossen omhakken is het nieuwe groen.
Windmolens leveren energie op het verkeerde moment en te weinig, maken een pokkeherrie en hakken vogels aan mootjes en hebben een eco footprint van hier tot Tokio.
Zo'n gedrocht wordt ingestort in een miljoenmiljard kuub beton vermengd met staal. Zelfs de Siegfriedlinie had minder.
Stem vooral kartelpartijen, succes verzekerd.

Eppo | 22-02-21 | 16:25

Groene zwendel, meer is het niet. Als Ed Nijpels zich er mee bemoeit weet je dat het om geld gaat en niet om het milieu.

Deflatiemonster | 22-02-21 | 16:24 | 3

Ed Nijpels is een enge man.

Dirk III | 22-02-21 | 16:27

@Dirk III | 22-02-21 | 16:27:
Ed Nijpels heeft 3 CV ketels om zijn huis warm te houden, maar vindt dat U een warmtepomp moet nemen.

Osdorpertje | 22-02-21 | 16:31

@Dirk III | 22-02-21 | 16:27: ja wat rare ideeën met minderjarigen?

revolte | 22-02-21 | 22:12

Kutbomen! Hup in de oven ermee! Beestjes die geen huis meer hebben moeten opzouten naar hun eigen land!

Dirk III | 22-02-21 | 16:23

Haha, mooi stukje tekst, vrij naar Hans Teeuwen zijn ode aan 'vrouwen'

Realisties | 22-02-21 | 16:22

Met zo'n bombastische houding vragen ze er ook wel een beetje om, vind ik. Zo staan te patsen met hun ringen en hun kronen. Ze doen ook zo uit de hoogte altijd. Nee, ik mot ze niet.

Deksmaat | 22-02-21 | 16:21 | 2

En nooit opzij gaan, ook zo'n irritante gewoonte.

Mr_Natural | 22-02-21 | 16:23

Ja logisch, zo'n boom kan geen 20 - 25 jaar stroom leveren zoals een windmolen.

Harry.Langezwaal | 22-02-21 | 16:21 | 3

gelukkig kost een boom dan niet net zoveel energie als dat ie oplevert.

ikworstelengadouchen | 22-02-21 | 16:27

20-25 jaar? U gelooft sprookjes?
Dan heb ik nog een mooie deal van een Nigeriaanse kennis van mij voor u.

Roadblock | 22-02-21 | 16:30

Langs Provinciale wegen zijn de laatste jaren ook alle bomen gekapt. Omdat er wel eens een automobilist met zijn dronken harses tegenaan rijd.

RickRD | 22-02-21 | 16:19 | 5

Ze planten er rubberen bomen voor terug.

echtpaul | 22-02-21 | 17:38

Bomen moet je dan ook niet vlak langs wegen planten, die horen in een bos.

revolte | 22-02-21 | 21:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Zat van de week nog een podcast te luisteren met Arno Wellens. Dat er een contract is getekend met de energiecentrales tot rond 2030. De bomen die hier massaal gekapt worden, worden naast de centrales geparkeerd. De centrales kunnen dit niet verbranden, je kan immers ook geen benzine in een dieselmotor gooien dus die dingen moeten omgebouwd worden. Je kan er vanuit gaan dat dat contract van 48 miljard wel op gaat lopen naar het dubbele na alle rechtzaken en modificaties.

Suncatcher | 22-02-21 | 16:17 | 3

Mijn vrouw is prima in staat om mijn diesel met benzine af te tanken.

Red shirt | 22-02-21 | 16:25

En de natte bomen moet je met behulp van vaten diesel in de fik zien te krijgen, doen ze echt.

Uw Verzekeringsadvis | 22-02-21 | 17:08

@Red shirt | 22-02-21 | 16:25: heb ik ook een keer gedaan, kwam precies 9 kilometer ver. Daarna was er wel wat schade.

revolte | 22-02-21 | 21:50

Gewoon een paar boskabouters uitzetten, die zijn beschermd.

Mr_Natural | 22-02-21 | 16:17

Minder bomen = Minder hout = minder houtkachels = schonere lucht....Of zie ik dat verkeerd?

HansV | 22-02-21 | 16:15 | 1

Op woke-niveau klopt het als een bus.

Harry.Langezwaal | 22-02-21 | 16:42

ze zouden al die idioten in de politiek net boven hun enkels af moeten kappen. Het is een zootje liegend tuig daar in Den Haag en bij de gemeentes. Wanneer krijgen we toch weer eens een overheid met verstand, die klootzakken kunnen helemaal niks goed doen, echt helemaal niks, alleen zwetsen en bedriegen dat kunnen ze.

jan den hollander | 22-02-21 | 16:15 | 1

Hear!!!

vluchtelingallergie | 22-02-21 | 16:18

zit een herplant plicht op en is allemaal vulhout. niks om je druk over te maken.

miko | 22-02-21 | 16:15 | 1

Idd hier ook. “Takbreuk” en “kernrot” ... ze verZinnen van allessss

Rest In Privacy | 22-02-21 | 19:05

Over heel Nederland zijn ze de bossen aan het uitdunnen. Zogenaamd zijn de bomen ziek maar we weten allemaal wel hoe het zit.

Suncatcher | 22-02-21 | 16:14

De klimaatdrammers van D66 hebben ook weer eens een grandioos idee: er moeten meer bomen worden geplant in Nederland!
De partij wil maar liefst tien miljoen extra bruine jongens met groen bladerdak planten, want dit zou goed zijn voor de luchtkwaliteit.
Er is alleen een kritische kanttekening te plaatsen bij dit plan: D66 is óók nog steeds een voorstander van biomassa. Oh, willen ze dáárom al die extra bomen planten?
Zo op het eerste oog komt D66 natuurlijk met een goed idee. Nederland mag wel weer een stuk groener ogen.
Meer bomen planten, dus: “Bomen zijn onmisbaar. In de natuur en in de wijk. Voor schone lucht en omdat ze onze omgeving koel houden.”
Klinkt dat mooi? Niet te snel juichen.
Ware het niet dat de klimaatdrammers van D66 tot op heden nog steeds voor hebben gestemd met plannen rondom de Nederlandse biomassa.
Zo zien ze nog steeds biomassa als een duurzaam alternatief.
Maar ondertussen worden hele wouden gekapt voor de benodigde centrales. Al die aanplantingsvoornemens staan dus in schril contrast met hun eigen stemgedrag in de Tweede Kamer:
Dus in eerste instantie heeft D66 als regeringspartij het bestaande bomenarsenaal massaal lopen kappen voor de biomassa-industrie en vervolgens proberen ze dit te verhelpen door nieuwe bomen terug te plaatsen.
Die over enkele jaren wellicht weer handig gebruikt kunnen worden voor de biomassa. Ja, over een onzinnig en tegenstrijdig beleid gesproken.
De biomassalobby zal desondanks wel blij zijn met dit initiatief van D66. Zij zien natuurlijk weer een gouden kans om weer wat extra jaartjes gezonde bomen te verbranden onder het valse mom van ‘duurzaamheid.’
Als men bij D66 echt de CO2-uitstoot wil verminderen moeten ze stoppen met de heiligverklaring van biomassa.
De uitstoot van deze energievorm is nu zeker niet bevorderlijk voor onze luchtkwaliteit én het kappen van bomen draagt al helemaal niet bij aan een betere luchtkwaliteit. Laat staan aan de hoeveelheid groen in ons land.

RickRD | 22-02-21 | 16:13 | 7

Je zal zien, met voldoende subsidie loopt het allemaal als een tierelier.

Harry.Langezwaal | 22-02-21 | 16:24

@Sinterbikske | 22-02-21 | 16:16: Eerst 1000 bomen kappen,en dan pas nieuwe aanplanten,net zo als het referendum,eerst afschaffen en dan een nieuw referendum snap je?

Jee-Dee | 22-02-21 | 16:51
▼ 4 antwoorden verborgen

En dan hebben het nog niets eens over die pokkeduiven die je verdekt opgesteld recht op je kop proberen te schijten,

Joffri | 22-02-21 | 16:13 | 3

Als je een witte auto hebt schijten ze zwart, als je een zwarte auto hebt schijten ze wit, en als je geen auto hebt schijten ze op jou

de visser | 22-02-21 | 16:34

@de visser | 22-02-21 | 16:34: Ik heb daar schijt aan.

jan huppeldepup | 22-02-21 | 16:50

Denk pisitief: wees blij dat honden niet kunnen vliegen.

pijko | 23-02-21 | 02:02

Dus hoe meer bomen ze omhakken, hoe meer hout ze hebben voor de biomassacentrales, hoe groener de stroom wordt, hoe iedereen blijer is!!

HansV | 22-02-21 | 16:12 | 1

Eigenlijk is olie ook biomassa.

sjef-van-iekel | 22-02-21 | 16:27

Vogels zijn hier al volop nesten aan het bouwen in de bomen. Bomen kappen voor het broedseizoen is gewoon crimineel. Als het dan toch gaat gebeuren wacht dan nog een paar maanden totdat alles is uitgevlogen lijkt mij. En liever laat je die bomen gewoon staan, of je deelt ze uit als gratis haardhout voor de omwonenden, want de stroom die die zwiepers leveren zal vast wel weer ten goede komen aan een Facebook datacenter waarschijnlijk.

Sinterbikske | 22-02-21 | 16:12 | 2

Nest bouwen doen ze maar op de grond. Die kat van mij is te dik om te klimmen. Flauw geintje uiteraard.

Lorejas | 22-02-21 | 16:16

Een vogel die niet geboren wordt, kan ook niet door een windmolen doodgeslagen worden. Ik zie een win-win scenario.

TheEgg | 22-02-21 | 16:23

Ik een windmolen, jij een windmolen, iedereen een windmolen !

De Briemusketier | 22-02-21 | 16:12 | 1

Alleen de hele kleine windmolens mag u zelf zetten. Voor de rest hebt u een vergunning nodig.

Dr. Worstenbroodje | 22-02-21 | 18:35

Hoge bomen vangen veel wind die nodig is voor de windmolens, logisch.

Mr_Natural | 22-02-21 | 16:11

Geen probleem; vraag met spoed een spoedzitting aan, om 2030 volgt dezelfde dag een uitspraak en om jo-jo-effect te vermijden wordt de kap per direct stilgelegd in afwachting van het hoger beroep.

Damoos | 22-02-21 | 16:11 | 1

Nou, nee. Kijk, De Lange wil via een kort geding, dat dinsdagmiddag dient, afdwingen dat de kap stopt, echter volgens de gemeente Hoeksche Waard betekent een bezwaarprocedure niet dat een project wordt stilgelegd. Het kappen moet klaar zijn op 15 maart. Oftewel, we blijven kappen om een jojo effect te voorkomen. Kan je achteraf in het gelijk worden gesteld, maar dan is lekker alles al gekapt, en valt een sorry je deel.

NerdAlert | 22-02-21 | 17:24

Waar kan ik mijn adres achterlaten om het hout te laten bezorgen? Het is toch van de zotte dat ik hier, als houtstokende belastingbetalende Nederlander, zelf achteraan moet?

Dommedaris | 22-02-21 | 16:11

Alle bomen de oven in om het klimaat te redden

Diederik_Ezel | 22-02-21 | 16:10

Weer iets om over te bomen in ieder geval

HansV | 22-02-21 | 16:09

Alles moet wijken voor een beter milieu. Dus ook bomen!! En ook vissen, want dat windmolenpark moet er ook komen. Windmolens zijn de toekomst!!! /sarcasme off.

D.Bader | 22-02-21 | 16:08

En ze kunnen zo de biomassacentrale in.

2voor12 | 22-02-21 | 16:07 | 1

Zijn windmolens brandbaar?

revolte | 22-02-21 | 21:56

Takken? hou er over op. In onze familie is een rijke tak, die rijden in dure auto's. Ik ben van de wandelende tak.

Broadsquire | 22-02-21 | 16:07 | 3

Mijn schoonmoeder is een lamme tak.

wakker worden | 22-02-21 | 16:50

In 030 hebben we nu een heuse BOMENEWACHT die 2 x per dag op patrouille gaat langs de snelweg waar een paar lullige boompjes moeten worden gekapt voor een hoognodige verbreding en vermindering van de filedruk.
Maximaal 150 boompjes. Terwijl elders, in de Hoeksche Waard.....

BoerKoekoek | 22-02-21 | 16:07 | 4

@De Briemusketier | 22-02-21 | 16:09: Correct. Bomenwacht. Zoals Stadswacht. Maar dan nog nuttelozer.

BoerKoekoek | 22-02-21 | 16:26

@De Briemusketier | 22-02-21 | 16:09: booms

van Oeffelen | 22-02-21 | 17:02
▼ 1 antwoord verborgen

En ook iedere herfst weer al die kutbladeren laten vallen, en zelf opruimen ho maar, dat mag een ander doen.

RickRD | 22-02-21 | 16:07

ik ben nu wel klaar met windmolens. Het is net als Don Quichote, verliezen doe je toch.

small_town_dude | 22-02-21 | 16:06 | 1

Maar er wordt wel een musical gemaakt, later.
"Windmolens, the musical"

Nuchternederland | 22-02-21 | 16:08

De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.

de drijfsijs | 22-02-21 | 16:06

Bomen? Wij hier noemen dat 'opschot'. Wannabee bomen. Waaibomenhout. maar ik snap het wel.. Buig voor de Groene cultus! Vuige carbon crimineel!

horsteknots | 22-02-21 | 16:06

Klap van de molenwiek gehad, werkelijk.

elfenstein | 22-02-21 | 16:04 | 1

Bij het lezen zag ik dat Hans Teeuwen het gezegd kon hebben.

Astroturfer | 23-02-21 | 00:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl