Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE DEBAT - TANKS & F35's tegen relschoppers?

Hadden we nog een leger dan?

Junta-leider Marcos Ruttos vond het een goed idee om heel Nederland huisarrest te geven met een avondklok, en daar was niet iedereen het mee eens. Met als gevolg nu vier dagen op rij rwina, chaos, herres en plunderings in Ons Mooie Tolerante Nederlandje. Volgens Greet zijn waterwerpers, traangas en lange latten niet genoeg, maar moeten mariniers en F35's op de relsteden afgestuurd worden. Gert-Jan "8 jaar in Egypte gewoond" Segers wil Badr Hari inzetten, en in 010 stelt de pliesie voor om uitgerekend Duitschers in te zetten tegen het reltuig [hier een grap over die hele stomme Rotterdam-film met Jan Smit -red]. Joost Eerdmans zegt JA tegen giertanken tegen het schorriemorrie, en Marco Kroon wil ook wat doen, in zijn kikkerpak. Allemaal leuk & onaardig. Maar eerst moet er natuurlijk over v e r g a d e r d worden in de Nationale Vergaderzaal. Heb je nog een mooie camo-outfit Thierry? BRING IT ON!

Defensie: "Leger is al ingezet"

Social

Reaguursels

Inloggen

Je kunt er ook gewoon niet zoveel aandacht aan besteden. Je maintiendrai en basta!

guile | 28-01-21 | 10:53

Ik stem wel Wilders, weet niets anders, ben namelijk tegen massa-immigratie maar hij slaat bij herhaling de plank mis, nu weer het leger inzetten, kom op zeg, tegen minderjarigen die je toch niets maakt, de ouders hebben vermoedelijk een uitkering, gaan met een boete naar de sociale dienst, anders komt de Ombudsman in actie.
Wel iets om een keel over op te zetten, er werden dit jaar 70.000 woningen gebouwd, zet dit af tegen de massa-immigratie en er blijft niets over voor een Nederlander. Duidelijk genoeg om daar over te debatteren, begrijpt ook iedereen, kan ie ook rustig blijven nuanceren. Hoeft ie niet boos te worden, dat kennen we nu wel.

verwonderd | 28-01-21 | 00:51

"Hadden we nog een leger dan?"
Het woord zegt het al: leger, steeds leger tot we geen landmacht meer hebben.
En maar bezuinigen op leger, politie en zorg, enz. Er liggen nu 3 personen per 17.000 mensen met corona in het hospitaal. Drie mensen op een stad en de zorg is ontregeld. Precies zo met het gezag, relletjes in een paar steden en het land is ontregeld.

Bull-Sunnyboy | 27-01-21 | 18:51

Geen tony chocolonely meer voor mij. Chocolade zonder sla, bah!

Mafkees uit Assen | 27-01-21 | 18:45

Zolang de politie i.s.m. de ME het gewoon aankan, hoeft het leger vooralsnog niet ingezet, Wilders!

Jan, Leiden | 27-01-21 | 18:36 | 2

ism de lokale hooligans ook...

Struikrover3 | 27-01-21 | 19:58

Burgelijke doelen, en handhaving. Geen oorlogsvoering.

FredMistig | 27-01-21 | 18:27

Tussen de politie en het leger is er nog de Marechaussee. Dit is een militaire organisatie die tevens ingezet kan worden voor burgelijke doelen, met name wanneer de politie het niet meer aankan. Deze Marechaussee heeft geen tanks en gevechtsvliegtuigen. Hoewel mogelijk wel helikopters. En zeker goede communicatieapparatuur.
In ons geestelijke vermold landje, voor als het aankomt op het terugdringen van een handje vol puberende relschoppers, zijn vele nederlanders deze organisatie helaas vergeten.

FredMistig | 27-01-21 | 18:22 | 2

Ze hebben wel gepantserde voertuigen, zowel wiel- als rupsvoertuigen overigens.

LuNaTeeQ | 27-01-21 | 18:36

Het Nederlandse leger heeft ook geen tanks meer, die hebben we al een tijdje geleden verkocht aan Finland.

snakedogman | 28-01-21 | 07:07

Psst . NL

Proud Infidel | 27-01-21 | 18:14 | 1

zet maar vast een crowdfund actie op voor de overheid, die gaat nog failliet wanneer ze alle schade door het ggd data lek moeten betalen.

Trofl | 27-01-21 | 23:20

Erg hè, al die rellen.

Rest In Privacy | 27-01-21 | 18:06

Ik stem geen Wilders maar hij is de enige die mijn gedachten verwoordt

thanseeuwen | 27-01-21 | 17:50 | 3

Laf.

Ed Bever | 27-01-21 | 17:59

Stemmen op degene waar je het mee eens ben zou natuurlijk heel raar zijn

Proud Infidel | 27-01-21 | 18:15

Logisch.. Ahum

ceriel82 | 27-01-21 | 18:41

Er zijn ook wat ninja’s ingezet alleen heb ik ze niet gezien..

Cunts-en-kitsch | 27-01-21 | 17:49

Er moet niet geluld maar geramd worden. En het leger moet de vaccinatie regelen. De belangenclubjes van de medici en huisartsen hebben goed voor zichzelf gezorgd en de rest laten verkloten

thanseeuwen | 27-01-21 | 17:47 | 1

Om het leger de vaccinatie te laten regelen, moet er wel een vaccin zijn.
De huidige vertragingen liggen niet aan de aantallen entpersoneel, maar aan logistieke tekorten vanuit- de farmaceut.

Vage_eddie | 27-01-21 | 18:51
-weggejorist-
SaintNick | 27-01-21 | 17:30 | 1

Toen de boeren demonstreerden werd het leger wel ingezet(Deze gasten braken weinig af),maar nu niet. Wilders mag geen gelijk krijgen of draagvlak hebben zo vlak voor de verkiezingen.

dennistegelwerken | 27-01-21 | 17:28 | 2

Er werd zwaar materieel aangevraagd omdat de lokale bedrijven niet wilde leveren uit angst voor vernieling of uit sympathie voor de boeren.

De vrachtwagens stonden daar niet zozeer tegen de boeren - die konden gewoon naar de hun toegewezen plaatsen - maar tegen diegenen onder hen die met hun landbouwvoertuigen de binnenstad in wilden.

Als er zwaar militair materieel zoals bergingstanks en rupsdozers waren ingezet om tractoren op een hoop te vegen zou je kunnen zeggen dat het leger tegen de boeren was ingezet, maar dat is niet gebeurt.

der_feldwebel | 27-01-21 | 17:36

@der_feldwebel | 27-01-21 | 17:36: Eens, maar neemt niet weg dat de kamer niet graag wil dat Wilders dingen roept waar iedereen het mee eens zou kunnen zijn, dat moet geboycot worden.Stel je voor dat ie gelijk heeft. Harde aanpak is vaak de beste aanpak. Als je weet dat het leger klaarstaat voordat je gaat rellen bedenk je je wel even ipv dat je weet dat onze onze pussy brigade klaarstaat( politie)

dennistegelwerken | 27-01-21 | 18:17

Defensie geeft aan ‘niet opgeleid te zijn voor situaties waarin gedeëscaleerd moet worden’. Nou mooi want dat ik juist precies waar we jullie NIET voor nodig hebben. Als zo’n zooitje plunderaars weer een winkel leegtrekt mag er wat mij betreft geëscaleerd worden. Niemand in Nederland die er moeite mee heeft als er dertig bodybags de plaatselijke Jumbo uitgedragen worden. Chips en bier pakt!

StStradivariusIV | 27-01-21 | 17:21 | 5

Wat ik het mooie vind aan "deëscaleren" is dat niemand lijkt te beseffen dat de boel al geëscaleerd IS op het moment dat er brandende auto's op hun dak liggen.

Vage_eddie | 27-01-21 | 18:52

@Vage_eddie | 27-01-21 | 18:52: het escaleren begint vaak met optreden van de politie. Als de avondklok niet gehandhaaft werd ben ik benieuwd hoe groot de ramp nu daadwerkelijk was

LuNaTeeQ | 27-01-21 | 19:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier een interessant stuk van een hoogleraar: www.dvhn.nl/groningen/Hoogleraar-over...

Helemaal mijn idee. Zowel de avondklok zelf als de manier waarop deze is ingevoerd, en ook de wijze waarop de laatste tijd met tegengeluiden wordt omgegaan, zijn een grote inschattingsfout geweest van de overheid.

Dr. Vigilante | 27-01-21 | 17:16 | 3

Het is toch prachtig dat de pers toch altijd wel ergens een hoogleraar kan vinden om ook alles mogelijke te bekritiseren - wat dan elke type amoebe weer gebruiken kan als argument.
Feit is: deze rellen worden uitgevoerd door compleet ontspoorde jeugd, die elke reden gebruiken om te rellen en dingen kapot te maken. Of je ze nu een buurthuis geeft of met een vlammenwerper op ze schiet, het maakt geen flikker uit. En dat maakt de praatjes van de hoogleraar theoretisch gelul in de ruimte.

Wilhelm Tell | 27-01-21 | 17:29

i.d.d. herkenbaar artikel. Is zoiets als tegen je kinderen zeggen: vanaf nu mag er niet gelogen worden, kind maakt vergissing: en rammuh maar! gaat niet helpen...

nobodiesunmighty | 27-01-21 | 17:30

@Wilhelm Tell | 27-01-21 | 17:29: Of zoals de hoogleraar het verwoordt: 'Want het lijkt er toch op dat het geen demonstranten waren die plunderden en spullen vernielden. Dat waren waarschijnlijk gewoon mensen die vooral een gelegenheid zochten om een rel te schoppen en de confrontatie met de politie op te zoeken.'

grietmetgroenefiets | 27-01-21 | 17:52

Ik ga mijn mails ook vort afsluiten met 'je maintiendrai'

hustler01 | 27-01-21 | 17:15

Giertanks inzetten. Het lijkt me eigenlijk een prima idee; opruimen moet je de dag erna toch wel. Alleen zou het vandaag de dag niet kunnen:
Je zou het ene na het andere kwezelige mensenrechtenclubje over je heenkrijgen.
Lidstaten met een "mening". Tot en met de VS, Rusland en China aan toe zouden we ons druk moeten maken over wat "men" er van vindt.
Dat is volgens mij een groot probleem tegenwoordig: Geen enkel land durft tegenwoordig meer de fluwelen handschoenen af te doen, uit angst voor gonzende berichten over en wijzende vingers naar mEnSeNrEcHtEnschendingen. Het grappige/trieste is, dat de landen waar dat ècht regelmatig gebeurt ook gewoon schijt hebben aan dergelijke rapporten, commissies, etc.

Het Maagdenhuis en de treinkaping bij de Punt, zouden tegenwoordig zijn opgelost met buitenlandse bemoeienis als eerste aandachtspunt, en een oplossing voor de situatie als tweede.

Vage_eddie | 27-01-21 | 17:15 | 3

"Het Maagdenhuis en de treinkaping bij de Punt, zouden tegenwoordig zijn opgelost met buitenlandse bemoeienis als eerste aandachtspunt, en een oplossing voor de situatie als tweede."

En met de inzet van duizend keer slimmere middelen dan de botte bijl van destijds.

der_feldwebel | 27-01-21 | 17:39

@der_feldwebel | 27-01-21 | 17:39:
Ik mis het punt waar het doorzeven van gewapende terroristen die 2 weken lang met dreiging van vuurwapens onderschuldige medeburgers gegijzeld hebben gehouden, (tegen waarschuwingen en onderhandelingen in) geen "slimme" oplossing is.

Vage_eddie | 27-01-21 | 18:47

In het weekend zal het rellen wel weer beginnen.

dathebikweerniet | 27-01-21 | 17:10 | 1

Zou ik ook doen wanneer je 1 van mijn tiener jaren zou stelen.

Trofl | 27-01-21 | 17:29

Die blonde Greet is mij te heet.

FredMistig | 27-01-21 | 17:01

Het gaat er ook niet om dat het leger daadwerkelijk wordt ingezet of al ís ingezet, maar om de krachttaal voor de naderende verkiezingen. Een beetje doorzichtig is het wel.

Bulloch | 27-01-21 | 16:59 | 5

@sprietatoom | 27-01-21 | 17:02: Duitse, zijn veel milder, vooral naar ' die nette Hollaender' . Zorg wel dat je bier in je auto hebt. Een ouwe MG42 verbroedert denk ik ook wel.

nobodiesunmighty | 27-01-21 | 17:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Lees net op omroep west dat een 19 jarige jongen ayoup a. in de rechtbank zit te huilen en dat hij zo’n spijt heeft omdat hij steen gooide naar politiebusje. Rechter geeft hem twee maanden cel. Snelrecht. Maar hij heeft zo’n spijt dat er wel meteen hoger beroep wordt aangetekend tegen deze onmenselijke straf.
Zou zeggen als je zo’n flinke jongen bent en zo’n spijt hebt van wat je hebt gedaan, zit het dan uit en begin opnieuw met je leven.

Kattie | 27-01-21 | 16:46 | 5

Dit soort a. Spreekt nooit de waarheid
b. Pleegt mijneerst-eed

MoslimMolen | 27-01-21 | 16:49

Ze zouden de beelden waarop zo'n jongen zit te janken als een kind als deel van de straf in alle betrokken whatsappggroepen moeten delen.
Eens kijken hoe snel het dan gedaan is met de peer pressure als blijkt dat het gros van die stenengooiers op individueel niveau gewoon onzekere, opgejutte mietjes zijn.

Vage_eddie | 27-01-21 | 17:22

Takiyya

Museveni | 27-01-21 | 19:17
▼ 2 antwoorden verborgen

"Er wordt niet toegewerkt naar een verbod op encryptie" maar wel naar een ontsleutelingstoegang

Eencellig | 27-01-21 | 16:42

Laat onderdelen van het leger politie uniformen aantrekken en zet ze in.
Laat November Romeo in de weekenden patrouilleren in de grote steden , en zet ze in bij de beveiliging van ziekenhuizen etc.

wiers | 27-01-21 | 16:40

OK!, Ik tel tot 3 en daarna gaan we allemaal weer NORMAAL doen.

Datgingniegoed | 27-01-21 | 16:36 | 1

Sommige van de opgepakte relschoppers zullen over een paar jaar regelmatig aan de desk staan bij tvprogramma's als succesvolle rappers met stoere teksten

Eencellig | 27-01-21 | 16:36

Kuzu geeft toe dat het Marokkanen zijn met z'n motie.

Wim Venijn | 27-01-21 | 16:29

Onzinnige motie van Wilders, puur voor de bühne

Diederik_Ezel | 27-01-21 | 16:23 | 1

Aha een GLezel

MoslimMolen | 27-01-21 | 16:25

2 maanden cel maak er 2 maanden werkkamp van en zet de geproduceerde spullen op ali express, circulaire economie

stipjes | 27-01-21 | 16:22 | 3

Waarom zoveel moeite als vierendelen en organen verkopen aan de hoogste bieder een veel zekerder rendement geeft? Je moet nog maar afwachten of zo'n kneus daadwerkelijk wasknijpers in elkaar kan zetten.

Vage_eddie | 27-01-21 | 17:26

Nou oma de nog dommere gans.

MoslimMolen | 27-01-21 | 16:17

Dam demonstratie euh museumplein demonstratie, de één mocht wel en de ander niet Grapperhaus.

sprietatoom | 27-01-21 | 16:16

Verschillende keren gehoord tijdens debat, natuurlijk moeten mensen vreedzaam kunnen demonstreren. Tja als mensen vreedzaam willen demonstreren wordt het verboden. hoe dan? En demonstreren heeft niets met dit tuig te maken.

1steafslagrechts | 27-01-21 | 16:16


GeenStijl is een soort roze Mother Theresa, maar dan zonder knielende nonnetjes.

King of the Oneliner | 27-01-21 | 16:15

Fonds Bedrijvenschade CoronaRellen......
M.a.w. onze knip moet garant staan. En via juridisch foefje (subrogatie) moet de onvermogend allochtone dader " t.z.t" terug betalen.....
Scheer je weg kale

MoslimMolen | 27-01-21 | 16:14 | 4

@MoslimMolen | 27-01-21 | 16:19:
Dan nog, geen medelijden. Laat het ze maar voelen, er gaat ook een signaalfunctie vanuit. Het moet binnen die kringen doordringen dat de verantwoordelijkheid voor een kind niet na 5 minuten pret/9 maanden dragen ophoudt. Misschien dat er dan een paar lampjes gaan branden...

Graaisnaaiert | 27-01-21 | 16:25

@Graaisnaaiert | 27-01-21 | 16:25:
Kijk... we zijn het beide geheel eend. Mijn betoog gaat over onze rooftaxpoen wat garant staat voor zo'n fonds.
Wat mij betref mogen deze ouders per gisteren in een containerhut; geeen monetaire oetkering - SRV bonnen alleen geldig binnen de containerhut compound.
Ok ?

MoslimMolen | 27-01-21 | 16:35
▼ 1 antwoord verborgen


Je moet nooit het leger inzetten tegen een guerrilla oorlog.

That is a bridge too far, hebben we dan niks geleerd van Platoon?

King of the Oneliner | 27-01-21 | 16:12 | 1

nee. Dat was een film met geweren, muziek van Samuel Barber en kapotgeschoten good guy William Dafoe. Verder klopt t wel zo n beetje. Tegen eigen mensen wordt de prijs hoger.

nobodiesunmighty | 27-01-21 | 16:24

Zei grapperhaus bijna 'terug kunnen klonen'?
*Aluhoedje strakker zet*

Wim Venijn | 27-01-21 | 16:12 | 1

ach, hij maakt wel vaker een foutje...

King of the Oneliner | 27-01-21 | 16:17

Het gaat weer om begrip en pakketten en blablabla. Softe sectorwerk dus waar heel veel gemeenschapsgeld aan kan worden stukgeslagen. Ik zeg, nee, niet doen.
Allereerst straffen en vervolgens, vergrijpafhankelijk 1, 2 of misschien wel 3 jaar in een heropvoedingskamp plaatsen onder het mom van maatschappelijke dienstverlening. 6 uur op, ochtendgymnastiek, 7 uur happen, half 8 afruimen en afwassen/schoonmaken en dan om half 9 met de disciplinetraining beginnen. 12-1 luch + afruimen/wassen/schoonmaken en dan met het middagprogramma door tot 5 uur. Koken, eten, opruimen, planning voor de volgende dag, nog een uurtje ontspanning en dan hophop je nest in.
Doen we dit niet, dan gaat het van kwaad tot erger met dit tuig en zijn ze helemaal verloren.

Graaisnaaiert | 27-01-21 | 16:11 | 1

Ik lees hierin dat je tegelijkertijd met mij in het marine opkomstcentrum Hilversum zat, heel lang geleden. Ja dat dagprogramma zorgde er wel voor dat je om 22:15 in bed lag. Trouwens zelfs dat was ook verplicht.
Dienstplicht is er nog steeds en dus weer effectueren dat komt ten goede aan saamhorigheid en aanleren discipline. Dat krijgt de reljeugd namelijk niet thuis aangeleerd.

eh.dinges | 27-01-21 | 17:15

Fonds bedrijvenschade coronarellen? Dat deed GS toch al?

grietmetgroenefiets | 27-01-21 | 16:11 | 2

Politiek loopt vaker achter de feiten aan maar op zich goed nieuws.

sprietatoom | 27-01-21 | 16:14

En de verzekeraars zouden moeten bijdragen.. betalen we dus alsnog mee aan dat tuig dat hier op vakantie is

stipjes | 27-01-21 | 16:16

Hoeveel miljoen voor 'zinvolle tijdsbesteding en mentale gezondheid' van de jongeren??

grietmetgroenefiets | 27-01-21 | 16:06 | 1

1/3 van de post 'ontwikkelingshulp'

MoslimMolen | 27-01-21 | 16:08

Maatregelen moet effectief zijn. Zoals de avondklok. Oh wacht...

Wim Venijn | 27-01-21 | 16:06 | 1

Heb je het niet gezien, de avondklok is effectief. De positieve testen dalen! Propaganda modus uit.

Daarnaast wanneer er gehandhaaft wordt is het ineens rustig(er)...

LuNaTeeQ | 27-01-21 | 17:09

Nog meer reclame zendtijd...

ademende aarde | 27-01-21 | 16:02

Bam... in y'r face kale

MoslimMolen | 27-01-21 | 15:56

Vijf maanden voor het gooien van een waxinelichthouder.
Twee maanden voor het gooien van een straatsteen.

5gninja | 27-01-21 | 15:56 | 6

Het voorwerp ketste af op de ruit. L. zat voor het incident zo'n twee jaar in de cel.

ademende aarde | 27-01-21 | 16:08

Maar politie begon eerst! Je weer toch...

aardv@rk | 27-01-21 | 16:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat moet het trieste restant van ons leger doen?
Een niet zo slimme daad van Rutte beschermen tegen zijn eigen troepen uit den vreemde? Kansenmannen die deze buitenkans aangrepen om massaal te plunderen en te rellen?

Duurt nog even, dat 9 februari. De eerste dag dat de grote verdachte, zonder zijn verloren gezicht te verliezen, de sperrzeit weer kan afschaffen.

Hoewel, de gladheid van Teflon Mark kennende - en het gemak waarin "wij" de verhaal-versie van de media slikken?
Misschien ziet hij hiermee wel zijn kans alweer gekozen te worden. Door met wat van tante Merkel gehuurde tanks stoer door de straat te rollen.

Jan Passant mk2 | 27-01-21 | 15:56

'Waar komt dit toch vandaan' lol @grapperhaus.
15-jarige, jongeren ertussen. We hebben een parallelle samenleving. Dit is al jarenlang bezig. Nu rellen ze, straks in georganiseerde misdaad met raketwerpers, rechtbanken te bestoken.

Wim Venijn | 27-01-21 | 15:54 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

2 maanden cel het mag wat kosten. Laat ze 2 maanden werken in de cel

stipjes | 27-01-21 | 15:53

Wat is er nu weer aan de hand? Dit is een NL politietaak, geen defensie of politie-eenheden uit buurlanden. Please!!!

De_fluitlokker | 27-01-21 | 15:48

De pakkans en het oplossingspercentage is even geen onderwerp van het debat

stipjes | 27-01-21 | 15:47

Even buiten de vraag om of we wel of niet het leger moeten inzetten, daar heb ik geen mening over.
Maar ze roepen steeds dat de politie het aan kan.
Iemand hier die daarvan overtuigt is? Ik namelijk niet.

zoalsikhetzeg | 27-01-21 | 15:47 | 6

Als een burger een gevaar voor een militair vormt heeft de militair alleen de beschikking over dodelijke wapens om de aanval te stoppen.

De_fluitlokker | 27-01-21 | 16:05

@De_fluitlokker | 27-01-21 | 16:01:
Staat dat niet in het handboek soldaat of handboek (onder)officier? Of bestaan die dingen al niet meer..

Graaisnaaiert | 27-01-21 | 16:14

@grietmetgroenefiets | 27-01-21 | 16:01: hopelijk is de IQ norm bij de hulp politie wat hoger dan die van de flex werkers van de GGD.
Anders zal Nederland zich extreem veel zorgen moeten maken.

likdoorn | 27-01-21 | 16:27
▼ 3 antwoorden verborgen

En die HongKongse blauwe verf dan, naast gier-tanks (pun intended)?

HeelStijl | 27-01-21 | 15:46

Interneringskampen erbij, dat heeft onze grootste voorbeeld, Duitsland, ook al.
Ga dan.volledig nazi. Altijd die halve maatregelen in Nederland.

Wim Venijn | 27-01-21 | 15:44

Wilders krijgt een brief van een agent dat het tijdens de rellen alleen maar marokkanen waren en benoemd dat tijdens een debat en kuzu trekt de racismekaart. Wegwezen met die dubbele paspoorten in de politiek. Daardoor wordt de democratie van binnenuit kapot gemaakt en het maakt politiek Nederland ziek zoniet terminaal.

Eddy67 | 27-01-21 | 15:43

Welke rol speelt migratie achtergrond in deze hele affaire

Eencellig | 27-01-21 | 15:43

Attje Kuiken heeft wel iets erotisch...

Rest In Privacy | 27-01-21 | 15:40 | 1

Ik hou u niet tegen...

Graaisnaaiert | 27-01-21 | 15:59

Grapperhous maakt even duidelijk hoe hij de intelligentie van de gemiddelde Nederlander inschat.
De clown doet een mondkapje op als hij zich een stoel verplaatst.

likdoorn | 27-01-21 | 15:39 | 1

Sterker nog: Hij staat met het mondkapje in zijn handen te friemelen en de hele katheder te besmetten. Het niet aanraken van het ding (behalve aan de lusjes) is juist essentieel, hebben ze ons zelf verteld.

tantesidonia | 27-01-21 | 15:42

Als je de vvd vergelijkt met Denk dan valt op dat Rutte een beter slaatje uit de Multikul slaat dan Graaf Denkula. Natuurlijk wist Rutte dat de avondklok niet te handhaven was, nu kan hij zich weer als VVD-Fuhrer profileren, of We de totale avondklok willen !

De Briemusketier | 27-01-21 | 15:38

Er stond ook een filmpje op twitter dat iemand die gebrekkig Nederlands spreekt tijdens die rellen met ziektes scheldt tegen 1 agent, recht in zijn gezicht. Dat soort gedrag zit diep ga je niet zomaar oplossen

Eencellig | 27-01-21 | 15:36 | 1

Met een propje lood is dat meteen genezen.

Vanilla | 27-01-21 | 16:35

En Mark eet nog een appeltje op zijn fiets. Voelt zo lekker aan zijn scrotumpje zeker.

J.Cash | 27-01-21 | 15:35

Jezus Christus, laten we nou wel even normaal blijven doen in dit land? De laatste keer dat het leger werd in gezet was volgens mij bij de krakersrellen in 1980. Dit stelt helemaal niks voor, in mijn ogen, laten we nou niet Venezuela gaan. Het loopt wel weer met een sisser af, zoals alles in dit land.

Rest In Privacy | 27-01-21 | 15:35 | 3

Ook tijdens de tweede dag van het boerenprotest werden de legertrucks van Defensie ingezet om te zorgen dat boeren het Binnenhof niet kunnen bereiken.

5gninja | 27-01-21 | 15:43

Inderdaad. Straf de daders en klaar. Is nu alweer voorbij. Praat de mensen thuis nou eens geen burgeroorlog aan. In vele steden gebeurt dit jaarlijks op oudejaarsavond. Vind het triest voor de slachtoffers maar laten we nou ook net niet doen of het einde van Nederland voorbij is.

Kattie | 27-01-21 | 16:50

Grapperhaus laat zich liever door de buren in zn bek uitlachen door mankracht bij ze los te peuteren om daarmee aan te geven dat we het niet zelf kunnen dan dat hij toegeeft aan de wens van Wilders om het leger in te zetten.
Als het niet om te huilen was had ik er om kunnen lachen...

Air van Boven Dorens | 27-01-21 | 15:34

Gewoon alle Marokkanen terug naar Istanboel !!

Diederik_Ezel | 27-01-21 | 15:34

We hebben toch EuroGendFor?

Joffri | 27-01-21 | 15:32

Rutte wil er een Europees feestje van maken, dus daar heeft een Nederlands leger niets bij te zoeken.

grietmetgroenefiets | 27-01-21 | 15:30

Het leger inzetten geen taboe als het nodig is zegt Rutte.

sprietatoom | 27-01-21 | 15:28 | 3

Rutte wil niet dat in buitenlandse media staat dat wij het leger moeten inzetten, omdat de allochtonen ons boven het hoofd zijn gegroeid.

CiTy3 | 27-01-21 | 15:31

@city3: beetje dezelfde reden waarom de kerken wel open mogen blijven.. ze zouden de moskeeën ook maar eens moeten gaan sluiten succes daarmee..

All_Anonymous | 27-01-21 | 15:34

@CiTy3 | 27-01-21 | 15:31: Idd. 1.000.000- grote steden > 60%.
Benoemen is taboe. Lees eens:-opstand in rif jan 1984-

Yeoman | 27-01-21 | 17:20

Rutte: 'Het heeft niets te maken met een strijd tegen de vrijheid. Voor de vrijheid. Whatever.'

grietmetgroenefiets | 27-01-21 | 15:26 | 1

Het is altijd multiple-choice bij Mark.

J.Cash | 27-01-21 | 15:36

Er zal wel een subsidieprojectje komen voor een select groepje ratdraaiers

Eencellig | 27-01-21 | 15:25

hij staat als een dominee te preken.... mantra's zum Kotzen.

MoslimMolen | 27-01-21 | 15:22 | 2

@De Profundus | 27-01-21 | 17:04:
Dank
Gelezen en topstuk!
De in het artikel aangehaalde Denemarken, lijkt me heel wakker en pro-actief.

MoslimMolen | 27-01-21 | 18:26

Als de oosterburen gevraagd wordt om te helpen gaan ze de komende 5 jaar niet meer weg. Geen goed plan.

flesje | 27-01-21 | 15:17 | 4

@Moonbeebe: kun je mooi de naamvallen oefenen *Doe Maar LP opzoeken doet*

Paulzitineenkaul | 27-01-21 | 15:32

@paul : want als die bom valt..

All_Anonymous | 27-01-21 | 15:35
▼ 1 antwoord verborgen

Het is verkiezingstijd, en Mark Rutte lacht in z'n vuistje, want stoer doen met een avondklok scoort bij veel kiezers.

Ik zou weleens willen weten
Waarom lacht Mark Rutte zo vaak
Misschien zijn We weer bedrogen
Heeft ie er daarna over gelogen
En ook als jonge snaak gapte hij menige knaak
Daarom lacht Mark Rutte zo vaak

Vrij naar Jules de Corte.

De Briemusketier | 27-01-21 | 15:17 | 2

Rutte flikt hey hem weer. Was het 4 jaar geleden niet iets toevalligs met een Turkse afgezant wat hem het MP leverde.

Rotterdammert1965 | 27-01-21 | 15:21

@Rotterdammert1965 | 27-01-21 | 15:21:
Het wordt tijd voor een cordon sanitaire rond de vvd, deze partij begint harder te stinken dan strikt politiek noodzakelijk is.

De Briemusketier | 27-01-21 | 15:32

15.15 pinokkio
En inderdaad m.i. staat Baudet in z'n blote kont; wat een melige vertoning. Exit FvD.
Jammer.

MoslimMolen | 27-01-21 | 15:07 | 2

Is zeker aan het afkicken..

Longhorn | 27-01-21 | 15:15

Zit in lockdown depressie

Sybryan | 27-01-21 | 16:26

Tja leuk zo'n debat, maar er verandert niets. "De politie heeft het onder controle". Ja dat zien we avond na avond.

BakkerHenk | 27-01-21 | 15:04

Waarom is er geen Den Haag show in de format van “de zwakste schakel”? Lijkt me leuke tv.

All_Anonymous | 27-01-21 | 15:03 | 2

Niet echt... want we zien vanzelf wie nog meer de zwakste schakel is naast Hugo de Jonge.

starbuck280 | 27-01-21 | 15:09

Kan iedereen naar huisch! Problem solved

All_Anonymous | 27-01-21 | 15:17

Kuzu overdrijft weer goed. "Teststraten die in de brand zijn gestoken, ruiten van ziekenhuizen ingeslagen". Het was 1 teststraat en 1 ziekenhuis, figuur.

Met_baard | 27-01-21 | 15:03 | 1

En de ruiten van het ziekenhuis was niet ingeslagen.

Wim Venijn | 27-01-21 | 15:48

Goed bezig Corrie

Joffri | 27-01-21 | 15:01

Zet dan op zijn minst een paar legertrucks neer net als bij het boerenprotest.

5gninja | 27-01-21 | 14:57 | 3

Hebben ze ook meer om in de fik te steken..

starbuck280 | 27-01-21 | 15:00

Toen was de regering al af, toen ze het leger tegen de boeren in gingen zetten dan ben je gewoon als landsbestuurder af..

All_Anonymous | 27-01-21 | 15:02

Zet die trucks in het midden van de Schilderswijk. Niet de munitie er uit halen. Kijken wat er gebeurt.

J.Cash | 27-01-21 | 15:41

Er stijgt nu een JSF op vanaf Leeuwarden.
Waarschijnlijk richting Rotterdam.

Rest In Privacy | 27-01-21 | 14:52 | 5

Ojee, hopelijk hebben ze genoeg kerosine bij zich.

jan huppeldepup | 27-01-21 | 15:02

die gaat nooit aankomen wegens achterstallig onderhoud.
Als hij uberhaupt opstijgt

van heinde en verre | 27-01-21 | 15:10

@van heinde en verre | 27-01-21 | 15:10:
Dat opstijgen is goed gelukt te horen aan de bak herrie die er uit komt.

Rest In Privacy | 27-01-21 | 15:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat is ook het probleem van politici, ze willen altijd iets veranderen. En ieder zijn idee is net weer even anders terwijl het op het zelfde neer komt, die relschoppers moeten aangepakt worden. Er hoeft helemaal niet veel veranderd te worden, er moet gehandhaafd worden. Liquidaties worden bijna niet meer gepleegd dus zet zo een rechercheteam er op en pak die jongeren preventief op voor opruien. Als ze complete pgp netwerken kunnen ontmantelen kunnen ze deze rel chappies ook pakken, ze spreken alles af via social media. Op den duur is de hype voor bij, de lol er af en volgende week is er geen relletje meer te zien. En dan weer over tot de orde van de dag en belangrijke zaken oplossen.

SchichtigeSpicht | 27-01-21 | 14:51 | 1

Ja, de volgende nog strengere dubieuze maatregel instarten. En meer en strenger, want we zitten nog niet op de nul positieve testen.

VP732 | 27-01-21 | 14:56

En nog steeds niet aan het thuiswerken? Vergaderen kan heel makkelijk via Teams of ander online medium.

AstralVision | 27-01-21 | 14:51

De vleermuis van denk heeft weinig te melden oh ja hij herinnert zich de naam Henk en Ingrid nog.

likdoorn | 27-01-21 | 14:51

DENK staat achter onze politiemensen...
Jaja, met een paar scherpe messen, zeker.

Graaisnaaiert | 27-01-21 | 14:51

De heer Baudet steunt de heer Wilders niet. Verrassend.

beniknouzoslim | 27-01-21 | 14:50 | 1

Misschien omdat Wilders geen Duitse politie naar Nederland wilden halen. jawohl aufmachen und Ausweis bitte.

jan huppeldepup | 27-01-21 | 15:06

Opruier Kuzu is er weer. Denk staat achter U, met een mes?

van Oeffelen | 27-01-21 | 14:50 | 2

of een steen?

starbuck280 | 27-01-21 | 14:50

Hm, Van Oeff, u was weer eens sneller...

Graaisnaaiert | 27-01-21 | 14:51

Sorry hoor, maar het leger inzetten tegen relschoppers vind ik een beetje populistisch gelul voor de bühne.

VanBukkem | 27-01-21 | 14:49 | 5

@Merkwaardeloos | 27-01-21 | 14:55: ik wilde net zeggen. Maar het lijkt bij deze of de straatterreur die al voor corona een groot probleem was, het nieuwe normaal is.

VP732 | 27-01-21 | 14:58

Hier in CH wordt het leger zelfs ingezet om tribunes op te bouwen voor een publiek Schwingfest..

A.S. Perien | 27-01-21 | 15:01

@A.S. Perien | 27-01-21 | 15:01:
"Show me your partyface!"
"Aaaaahhhhlalalalalabamba!!"

VP732 | 27-01-21 | 15:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Nee gekkie het waren jouw stemmers die zich als een hyena gedroegen.

herstelkous | 27-01-21 | 14:49 | 1

U heeft het over Kuzu neem ik aan.

ceriel82 | 27-01-21 | 14:53

De jeu is er helemaal af bij Baudet.

Graaisnaaiert | 27-01-21 | 14:49 | 1

Valt mij ook op.

Rest In Privacy | 27-01-21 | 14:50

Een gotspe dat de hoofdverantwoordelijke voor het onstaan van een geestelijk klimaat waarin losgeslagen tuig zich aangemoedigd voelde om de binnensteden te slopen nu om inzet van het leger roept.
Zelfs Baudet zag de waanzin ervan in,

Ridde Rogter | 27-01-21 | 14:49 | 4

Denk wil het leger juist afschaffen.

Dandruff | 27-01-21 | 14:57
▼ 1 antwoord verborgen

Belachelijk debat.
Iedereen heeft 2 minuten spreektijd. En Wilders wordt een half uur lang lastig gevallen met dingen die hij nooit heeft gezegd, en dingen die zelfs een kuiken volstrekt duidelijk zouden moeten zijn.

Nee, "verzet tegen een avondklok" is niet hetzelfde als "plunderen".
Nee, "inzet van het leger" is niet hetzelfde als "tanks in de straten".
Wilders heeft duidelijk gezegd dat het leger daar ook op wordt getraind; daar zelfs al ervaring mee heeft op de Antillen; etc.

En verder veel nietszeggend "geschokt, ja heel erg, streng straffen, blablabla".
Maar we weten allemaal dat er helemaal niet streng gestraft gaat worden. Het OM en veel rechters laten gesubsidieerde criminelen-van-kleur zelfs wegkomen met oproepen tot kopschoppen en moord; en de kartelpartijen blijven dat subsidiëren.

Dandruff | 27-01-21 | 14:48

Klaver noemt de crowdfundingactie van 'een weblog dat zich nodeloos kwetsend noemt' een van de mooiste kanten van Nederland!

Goed bezig GS!

Bootvisser | 27-01-21 | 14:45 | 3

Ik zou me kapot schamen.

Merkwaardeloos | 27-01-21 | 14:48

Waaaat, klaver vond het mooi, eh GS, kan ik mijn geld eventueel terug krijgen dan.

jan huppeldepup | 27-01-21 | 15:08

Eng als eikeltje Klaver GS al goed vindt......... waar gaat dit heen??

Blonde Nel | 27-01-21 | 15:35

Nu de man van het gezond verstand.

Merkwaardeloos | 27-01-21 | 14:45 | 2

Opschalen in de zorg. Bizar dat dit nog niet gebeurd is.

van Oeffelen | 27-01-21 | 14:47

@van Oeffelen | 27-01-21 | 14:47: banaf maart 2020: krekels....

VP732 | 27-01-21 | 14:58

Klaver spreekt het leger van z'n neven nichten ooms en tantes aan hahaha.

likdoorn | 27-01-21 | 14:45

Wanneer geeft deze afgetreden regering toe dat een avondklok zó niet past bij onze inclusieve en tolerante samenleving?

Falsema modus off.

revolte | 27-01-21 | 14:44

BREAKING - 14:42 Jesse Klaver spreekt lovende woorden over een weblog.

beniknouzoslim | 27-01-21 | 14:43 | 4

Belangrijker is dat hij zich aan zijn spreektijd hield.

van Oeffelen | 27-01-21 | 14:44
▼ 1 antwoord verborgen

Jesse knipoogt naar geenstijl ik geef het op wat een wijf!

riesepies | 27-01-21 | 14:42

Klaver loves GeenStijl.

RickTheDick | 27-01-21 | 14:42 | 2

Dan moet je op gaan passen.

Merkwaardeloos | 27-01-21 | 14:43

Femke Halsema: Een avondklok past zo niet bij Amsterdam.
Oh, wacht: https://opiniez.com/2021/01/26/avondklok-een-on-nederlandse-vorm-van-repressie/chris-van-henegouwen/

Piet Karbiet | 27-01-21 | 14:42

Klaver durft Geenstijl niet te noemen bij naam

Met_baard | 27-01-21 | 14:42 | 1

Onnodig kwetsend weblog

sprietatoom | 27-01-21 | 14:43

Huh Klavert houdt van GS? We zijn te liev voor deze man denk ik

Rest In Privacy | 27-01-21 | 14:42 | 1

Sterker nog: “GS is de goede kant van Nederland”.

Wilhelm Tell | 27-01-21 | 14:43

Klaver krijgt "geenstijl" niet uit z'n strot

Diederik_Ezel | 27-01-21 | 14:42

Klavertje prijst autochtone mentaliteit zonder dat ie het weet...

Merkwaardeloos | 27-01-21 | 14:42

Ach, Klaver heeft Maaike natuurlijk ook gesproken gister.... Dat hier nog mensen intrappen.

herstelkous | 27-01-21 | 14:42 | 1

Hij stond ook met een bezem voor de deur.

likdoorn | 27-01-21 | 14:47

Klaver hartje GS lol.

Leptob | 27-01-21 | 14:41 | 1

Dat gaat hem linksextremistische stemmen kosten

BakkerHenk | 27-01-21 | 14:42

Zonder steunring krijgt ze een verzakking.

Tapioca pudding | 27-01-21 | 14:41

Pakkans vergroten; voeg eens kleurtje toe aan het water van die wagens met waterkanonnen. Kleurstof (liefst roze) dat de eerste maanden er niet zo makkelijk van af te wassen is. Pas na 21.00 uur toepassen en de dagen erna kunnen ze iedereen oppakken die geraakt is met dit spul die zich nog buiten waagt. Doe er ook nog een niet zo prettig riekend stofje bij,

NLgaatnaardeklote | 27-01-21 | 14:40

Marco Kroon, ja die heeft echt respect voor de popo! Haha wat een nar!

zokanhetdusook | 27-01-21 | 14:39

Dat geroep om het leger... we mogen dankbaar zijn dat we nog in zo'n ontwikkeld land wonen ondanks alle roeptoeters. WAT gaan die soldaten precies doen dan met hun geweren? Koppen ze met hun groene uniform beter stenen dan een willekeurige opgeleide ME'er?. Hebben ze uberhaupt ervaring met de wapenstok en het schild? Nee. Zijn die uberhaupt aanwezig voor de soldaten? Waarschijnlijk niet.

Inferi0r | 27-01-21 | 14:38 | 4

Is net goed omschreven door Wilders, beetje opletten scheelt je een hoop typen.

NLgaatnaardeklote | 27-01-21 | 14:41

@Inferi0r,

Zoals @NLgaat naar de klote al zei, gewoon luisteren.

Hele onderdelen van ons leger;
- zijn getraind in het gebruik van schild en wapenstok;
- hebben ervaring op oa de Antillen en Sint Maarten;
- gaan niks doen met geweren;
- etc.

Verder kun je nog denken aan allerlei ondersteunende taken waarvoor geen politietraining nodig is. Denk aan;
- wegen blokkeren (zie boerenprotesten);
- objecten bewaken;
- arrestanten bewaken of naar het bureau brengen;
- etc.

Dandruff | 27-01-21 | 15:03

Wat een inferieure comment

Ride_On | 27-01-21 | 15:11
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zie dat Dilan nog even naar de kapper is geweest. Mooi haar hoor.

Joffri | 27-01-21 | 14:36 | 3

Beetje mager, aan Atje heb je een stuk meer houvast maar volgens mij is ze alleen geïnteresseerd in inclusieve en diverse neuqpartners...

eerstneukendanpraten | 27-01-21 | 14:40

Viel mij ook op. Prachtig haar en mooi figuur.

Bigi Bana Boy | 27-01-21 | 16:39

Of je trekt die onzinmaatregel in.

VP732 | 27-01-21 | 14:33 | 5

Top. Nooit toegeven aan straatterreur!!

Natscheerder | 27-01-21 | 14:44

Het is niet dat dit niet helemaal onverwachts is. De maatregel zelf is al dubieus. En nu heeft het nog een probleem erbij gegeven.

VP732 | 27-01-21 | 14:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Dilan, gelukkig ben ik geen vrouw. Ik moet er niet aan denken hoe lang ik 's ochtends bezig zou moeten zijn om mijn haar zo mooi als jij dat hebt, aan mijn hoofd te hebben hangen.

Leptob | 27-01-21 | 14:32

Yesilgoz gaat zo snel met haar ingestuurde verhaaltje dat het nauwelijks te volgen is.

trekarm | 27-01-21 | 14:30 | 1

Heeft ze van de grote leider

sgaapje | 27-01-21 | 14:31

VVD wil niet ingrijpen, maar wil overal camera's en meekijken in uw app-gesprekken.

BakkerHenk | 27-01-21 | 14:30

Wat een slap geouwehoer allemaal.
Heel simpel het leger moet paraat staan om bij te springen.
Moet je vanavond al preventief legervoertuigen in de Schilderswijk zetten. Nee
Moet er een peloton klaar staan in Rotterdam en Den Haag om bij te springen. Ja

Barkruk2 | 27-01-21 | 14:30 | 1

Tuurlijk.
Het idee dat het leger klaarstaat doet waarschijnlijk al wonderen.

Rest In Privacy | 27-01-21 | 14:31

Overbodig Dilan 'Pieperdepiep' meisje met een microfoon, tijd voor een lange lunch dus

Tobi | 27-01-21 | 14:29

Even offtopic @geenstijl: Waarom ga ik op de mobiele website als ik op het GS logo druk in de balk oneraan niet meer als voorheen terug naar de voorpagina maar krijg ik een of andere gejengel over lockdown te horen. Site word een stuk minder goed bruikbaar door dat (kut)geintje. Aub even terug draaien. Zit mijns inziens niemand op te wachten. Danku

Gregovic | 27-01-21 | 14:29 | 1

Dat is wel Hans Teeuwen, ja. Maar ik volg uw punt. Zet ff uit.

Piet Karbiet | 27-01-21 | 14:35

In Rotterdam stond op bijna iedere hoek van de risico gebieden een groep agenten met ME en alle jongeren/groepen personen die voorbij kwamen werden staande gehouden, gefouilleerd, op de foto gezet en een foto van de ID-kaart werd gemaakt. Zeer effectief.

Pretba | 27-01-21 | 14:28 | 2

Als je dat alleen in die kansenwijken doet is het etnisch profileren. Mag niet.

Merkwaardeloos | 27-01-21 | 14:36

Ach die 20 echte kamerleden + 130 plucheplakkers gaan Fidèl Rutte en zijn bende niet tot de orde roepen.

revolte | 27-01-21 | 14:28 | 2

Fidèl Rutte... slaat natuurlijk nergens op maar ik moest lachen. Leuk bedacht!

Amsterdamsko | 27-01-21 | 14:34

20? Een handjevol fractievoorzitters en Dhr Omtzigt

Diederik_Ezel | 27-01-21 | 14:37

Dus. De rellen zijn zo ongeveer voorbij en de Tweede Slaapkamer klapt er maar weer eens een debatje tegenaan...

Enter Yeti | 27-01-21 | 14:27 | 2

Mwoa. Rellen bijna voorbij kwam door het slechte weer. Wacht u dit weekend maar eerst af.

herstelkous | 27-01-21 | 14:30

VVD sluw tot in de laatste vezel, geen stijl heeft een crowdfunding opgezet ze komen erachter dat mevrouw bij Jinek zit en Mark belt haar even.
Die Turkse fluim van de VVD zat vanmorgen bij WNL samen met Judas Seegers kortom altijd in de picture.

likdoorn | 27-01-21 | 14:35

"maar moeten mariniers en F35's op de relsteden afgestuurd worden"

F35's? Dat is toch de officiële aanduiding voor wat in de volksmond de JSF heet? Hebben we die dan al? Ik dacht dat we een tijdje terug slechts 2 zg testtoestellen hadden ontvangen, maar ik kan me vergissen. Zijn die oude roestbakken van een F16 dan eindelijk eens vervangen?

Dr_Johnson | 27-01-21 | 14:26 | 5

Ja deze vliegtuigen kunnen tegen het tuig ingezet worden, echter als het regent, waait of sneeuwt dus niet. Ze mogen niet nat worden.

jan huppeldepup | 27-01-21 | 14:34

Als je er eentje hebt met een nuke, voor een stad als Rotterdam is dat ruimschoots voldoende denk ik.

Lt-Kol Kilgore | 27-01-21 | 14:35

Hoe ziet die inzet van F35’s eruit? “Target locked, fire”. Avondklokhandhavingsnevenschade

Wensbaar Denken | 27-01-21 | 14:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Pang pang? Liever niet!

Amsterdamsko | 27-01-21 | 14:26

belofte was inzet van 1000 militairen op de teststraten o.a. snipers. Dat werden er minder dan 50 ofzo en die zijn voor een gedeelte weer teruggehaald. Ooit geleerd door de sergeant-majoor tijdens de koude oorlog: infanterie, cavalerie en artillerie vormen het zwaard de rest is ondersteunend. 1ste Legerkorps met 2 divisies en daaronder zoveel brigades op manouevre in West-Duitsland. Nu kan amper 1 bataljon grote worden opgehoest, dat zijn 600-1000 poppetjes, op teritoriaal gebied

HetOorAakel | 27-01-21 | 14:25

Corona:
Zorgpersoneel is van goede wil en
Te weinig bedden voor patienten

Rellen:
Politie is van goede wil en
Te weinig cellen in arrestantencomplexen voor tuig

Leptob | 27-01-21 | 14:25 | 3

Meer dan genoeg cruiseschepen die werkeloos aan de haven liggen.
Slot aan de buitenkant van iedere deur monteren en klaar.

Abject | 27-01-21 | 14:29

Als ze nou dat Corona bootje hadden geregeld, hadden we nu überhaupt deze hele paniek over halfvolle IC's gehad....

RichardBandler | 27-01-21 | 14:50

Het gisteren al geopperd.
Paintball geweren met GS roze verf. Je verpest de kleding en ze zijn herkenbaar.

letterzetter | 27-01-21 | 14:24 | 2

Paintball-kogels vullen met boterzuur. Ruik je ze al op 100 meter afstand. En niemand die ze onderdak gaat bieden.
'Ga weg, je stinkt!'

Abject | 27-01-21 | 14:31

"Want de zorg voor ons, het volk, is tot een absoluut beroerd punt gedaald. En dat is niet iets van nu, dat strekt verder terug en gaat veel dieper. De coronacrisis en de toeslagenaffaire brengen alleen maar de drek van alles naar boven; het toont ons hoe slecht het systeem is, hoe incapabel onze politici zijn, hoe snel een volk verdeeld kan raken en hoe egocentrisch onze premier is. Wie nu nog niet doorheeft dat zowel de ellende van de corona-pandemie als het drama van de toeslagen in eerste plaats moeten dienen om Ruttes carrière te bevorderen, die kijkt echt niet goed uit z’n ogen."
.
Wat Ines zegt: https://opiniez.com/2021/01/26/de-avondklokrellen-zijn-niet-uit-de-lucht-komen-vallen/inesvanbokhoven/

Piet Karbiet | 27-01-21 | 14:24 | 2

Het is geen onaardig artikel, maar terwijl ik het las, waarbij me vooral de term ´ijskoude op zichzelf gerichte politiek´ frappeerde bedacht ik dat ieder volk de regering krijgt die het verdient omdat deze een reflectie is van het volk zelf. Kortom, tijd om in de spiegel te kijken als Nederlandse volk.

Kroontje | 27-01-21 | 14:32

@Kroontje | 27-01-21 | 14:32: Zeker. En de Tweede Kamer heeft voor deze bizarre avondklok gestemd. Die mogen ook even in de spiegel kijken.

Piet Karbiet | 27-01-21 | 14:37

Als een staat dusdanig geweld nodig heeft tegen een deel van haar onderdanen om zaken in de orde te herstellen is er iets goed mis met het beleid van de staat.

ultraman | 27-01-21 | 14:23 | 3

Ja, immigratiebeleid en onderwijs.

Wilhelm Tell | 27-01-21 | 14:23

"tegen een deel van haar onderdanen"
Een erg klein deel. Dat zecht meer over U en die onderdanen, dan over de regering.

Frau_Ferkel | 27-01-21 | 14:30

Ach! Straks kom D66 of groen links met het voorstel om het leger in te zetten.
En dan?

zoalsikhetzeg | 27-01-21 | 14:22

Duitser inzetten bij het handhaven van de sperrzeit. Goed idee, kunnen ze zich meteen voorbereiden voor de controle achter de voordeur. Aufmachen!.

Joffri | 27-01-21 | 14:21

Kansloos weer af dat SP knakkertje net. He stood no chance.

Lorejas | 27-01-21 | 14:21

De woordvoerder van de SP heeft helemaal gelijk de politie heeft geen behoefte aan ondersteuning door het leger, liever ondersteuning door de Duitsers misschien dat Rutte en onze koning het er ook wel mee eens zijn.

likdoorn | 27-01-21 | 14:20

Sp en Pvda doen het niet gek..

starbuck280 | 27-01-21 | 14:20

Die Geertje kan anders aardig trommelen.

dampo | 27-01-21 | 14:19 | 1

Ja daar zitten na al die jaren kamerlidmaatschap flinke slijtplekken.

Niet_Van_Hier | 27-01-21 | 14:29

Een waterwerper en een JSF gaat niet samen.

5gninja | 27-01-21 | 14:19

Nadeel is dat, al die jankerds die een klap krijgen, zich gelijk melden voor een levenslang wajong.

MokumsMoppie | 27-01-21 | 14:15 | 3

Hebben ze al.

Lorejas | 27-01-21 | 14:19

Daar zitten de meeste al in, daarna 50 jaar bijstand met huis, offspring met zelfde traject... en dat al 4 generaties.
De NPO/MSM spreekt over "jongeren" en linkse jolo's roepen al 30 jaar om jongerenwerkers.... die de subsidiezaak flessen, al die tijd.

grindbak | 27-01-21 | 14:22

Wens ik ze veel geluk bij, ik zit bij de oude regeling maar ik heb begrepen dat de nieuwe regeling een stuk moeilijker is ''om te fixen'' als het ware.

Wc-kip | 27-01-21 | 14:27

Daar hebben ze blijkbaar nog niet over nagedacht.

5gninja | 27-01-21 | 14:14

Wat Wilders volgens mij bedoelt maar wat beter had kunnen uitleggen is dat hij er tegen was om de avondklok te laten handhaven door politie, ME, Marechaussee en BOA's, maar dat als die keuze toch wordt gemaakt het dan niet ineens kies is om de boel in de fik te steken.

Politiek het gevecht verloren, maar als dienders dan toch met die vreselijke opdracht de straat op wordt gestuurd staat hij er weer achter. Ook op Urk.

Joffri | 27-01-21 | 14:14

Helaas zitten onze militairen in Mali.

Mr_Natural | 27-01-21 | 14:11 | 4

Om de Franse uraniummijnen te verdedigen tegen islamitische rebellen. Dat zeggen ze er alleen niet bij. Met hun vredesmissie.

Piet Karbiet | 27-01-21 | 14:26
▼ 1 antwoord verborgen

Politie is niet onderbezet, het land is overbezet.

sprietatoom | 27-01-21 | 14:11 | 4

Politie heeft het druk met Iftharren, en dat heeft dus helemaal niets opgeleverd.

CiTy3 | 27-01-21 | 14:18

Dit wetende is wat mij verbaasd is dat de reltrappers niet wat slimmer handelden met aankondiging rellen. Gisteren was er bv een enorme inzet in Osdorp en verplaatsting van ME richting Osdorp als ze dan met z'n allen gaan rellen in Amsterdam Oost zouden de in elk geval een uurtje alles kunnen doen wat ze willen. Maar denk dat er (gelukkig) maar weinig intelligentie bij het reltuig is.

ultraman | 27-01-21 | 14:28

Lol... dit is een mooie. Een reclameman of vrouw/ x of campagneleider/leidster/x moet hier iets mee kunnen.

Amsterdamsko | 27-01-21 | 14:39
▼ 1 antwoord verborgen

Joh nog een avondje misschien 2 en al die dikke kansenpaupers in hun lotto trainingspakjes gaan weer chips eten en fernandes drinken in de Shisalounge.

ZureKoek | 27-01-21 | 14:10

Liever militairen dan hooligans die de politie helpen...

__dictatuur | 27-01-21 | 14:10

Het is een interessante motivatie..

starbuck280 | 27-01-21 | 14:08

KLM & Rutte wilden dat KLM doorvloog. Probleem - KLM verspreidt virus over de wereld. Rutte:- Aah joh, dan sluiten we demense gewoon op, als tegengif. Bovendien zijn er geen (??) notulen van het OMT en zo.

HogeNood | 27-01-21 | 14:07

Klaver zal het er wel weer op gooien dat het kapotslaan en leegroven van een Primera het gevolg is van discriminatie. Ofzo.

2voor12 | 27-01-21 | 14:07 | 1

Wie, wat of waar: Wilders moet er afstand van nemen. Ook al heeft ie dat al gedaan.

Lorejas | 27-01-21 | 14:23

Goed punt, waar zijn de influencers van de straatjongens? Badr, Touzani, Promes, AliB, alle rapperts van de NPO? Volgens mij heeft alleen Depay wat laten horen op de social Mediaaz...

V-styn | 27-01-21 | 14:06 | 3

Btw, de Duitsers waren ooit wel heel efficient met de avondklok, die hebben vast ook nog wel een blauwdruk liggen

V-styn | 27-01-21 | 14:07

Al die influencers mogen van mij aan het gas, als ze nu eens met positieve vlogs of whatever voor naam ze eraan geven komen en met iets educatiefs juist omdat ze “invloed” hebben.. maar nee eigenpijperij heerscht.

All_Anonymous | 27-01-21 | 14:27

He gelukkig, ik dacht dat er nu echte maatregelen tegen rellen en plunderen zouden worden genomen. Maar dit is Nederland dus er wordt eerst vergadert (Iedereen lult maar wat en niemand luistert). Daarna worden er commissies ingezet op dit probleem te analyseren... daarna komt............ oh wacht jongens, de bitterballen komen eraan " hiermee schors ik de zitting voor twee uur".

jan huppeldepup | 27-01-21 | 14:06 | 2

Als het maar veganistische bitterballen zijn anders stuurt de PvdD weer een amendement in.

2voor12 | 27-01-21 | 14:08

Moet er niet ook nog een glaasje melk gedronken worden ?

bij ons vergaderen ze tot een kot in de nacht, dan laten ze frieten of pizza's aanrukken en een paar flessen wijn. (1 per man of 1 per 2 vrouwen ongeveer) Diegene die dan het eerst zat is, of moe wordt, bind in.

Lt-Kol Kilgore | 27-01-21 | 14:42

Over Bossche Bollen en Moorkoppen.

Mr_Natural | 27-01-21 | 14:06

Toch zou ik liever een politieman tegenover me hebben dan die Kroon...

neonreclame | 27-01-21 | 14:05 | 2

Hoezo, bent u niet bestand tegen het bekijken van een blank mannelijk lid dan?

jan huppeldepup | 27-01-21 | 14:08

@jan huppeldepup | 27-01-21 | 14:08:

Die kroon zijn werk hoef niet persé te zien nee...

neonreclame | 27-01-21 | 14:11

Zit nu via kanaal 502 het debat te bekijken. Krijg per optreden een groeiende hekel aan die bepotelende Müller van de Jodenhaters van DENK. Braak...

eerstneukendanpraten | 27-01-21 | 14:04 | 1

Müller is Muppet

Stop den tijd!

eerstneukendanpraten | 27-01-21 | 14:05

Was vroeger geheel neutraal betr. andermans afkomst. Maar o.i.v. BLM en zo let ik er nu wel op.
Drie interventies in ons parlement, en twee (Denk en VVD) zijn bezig met identitaire politiek.

CiTy3 | 27-01-21 | 14:03 | 1

Dat vrouwtje van de VVD is gebakken lucht.

sprietatoom | 27-01-21 | 14:08

Laten we het hebben over Urk.
Urk ligt aan het water.

RickTheDick | 27-01-21 | 14:02 | 9

@mr_natural : weemoed naar de vuurtoren!, wat hadden we toch mooi papiergeld niet waar?.

All_Anonymous | 27-01-21 | 14:17
▼ 6 antwoorden verborgen

Voor het leger zijn er 2 plaatsen beschikbaar n.l. De kazerne of de eigen grens, dus niet in Mali of Irak.

de hond van odyseus | 27-01-21 | 14:02 | 3

Helaas, een leger dat niet uitgezonden wordt heeft geen praktijkervaring, en zal in geval van oorlog in de pan worden gehakt. Die VN&NAVO missies zijn heel gewild om het personeel op niveau te krijgen. Rusland heeft het kunstje inmiddels ook door, en heeft vrijwel iedere vaste dienst militair in Syrië laten rouleren. China beseft dit inmiddels ook, maar ziet vooralsnog geen wenselijke aanleiding om zich in een conflict te mengen, al zal dat in Afrika waarschijnlijk wel veranderen. Een leger wat slechts 'pang pang' trainingen kent is kansloos, zie onze zuiderburen.

Abject | 27-01-21 | 14:13

@Abject | 27-01-21 | 14:13: Je moet in Congo eens vragen hoe ze over Belgische parra's denken.

Lt-Kol Kilgore | 27-01-21 | 14:45

@Abject | 27-01-21 | 14:13: Nonsens en onzin.
Een leger dient ter verdedinging van de landsgrenzen en voor de individuele soldaat, huis en haard en kinderen en vrouwvolk.

Nederland was met de dienstplicht voor mannen, zeer weerbaar. Een beroepsleger vecht niet voor thuis, maar voor hele andere belangen.

Arachne | 27-01-21 | 16:49

Kroon liep gisteren ook gewoon in een oranje hestje door Den Bosch hoor. Hij 'wil' niet alleen wat doen, hij deed daadwerkelijk wat. En hij nam oud-collega's mee. Er was coördinatie en hij kreeg verantwoordelijkheden.

Ares | 27-01-21 | 14:02 | 6

Kon ie zijn blaas wel zo lang ophouden?

Lorejas | 27-01-21 | 14:15

@jan huppeldepup | 27-01-21 | 14:10: Hij had inderdaad beter gewoon een boerenkiel aan kunnen trekken. Toch is een kikkerpak in Oeteldonk zo gek nog niet.

Ares | 27-01-21 | 14:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een lelijke vampier die Kuzu. Populist.

van Oeffelen | 27-01-21 | 14:02

Aan de ene kant, sla ze bont en blauw. Weten ze gelijk wat er gebeurt als ze het weer flikken. Aan de andere kant, een overheid die terughoudend is in het gebruik van geweld is ook wel fijn. Zeg het maar...

sparka | 27-01-21 | 14:02 | 1

Hard voor de ander. Mild voor mijzelf.
Althans dat lijkt de tendens.

Rohin | 27-01-21 | 14:10

Zorg dat je de aanstichters aanpakken. Dwz scan de sociale media en arresteer dezelfde nacht nog degene die oproepen tot geweld op Snapchat en Insta. En leg verder iedereen een vette boete op die deze berichten delen.

Bigi Bana Boy | 27-01-21 | 14:02 | 2

En hoge boetes voor de ouders van de minderjarigen. De vrijblijvendheid moet van het ouderschap af.

MickeyGouda | 27-01-21 | 14:09

De wijze waarop dit georganiseerd is (de relschoppers zijn zich waarschijnlijk niet een van bewust), wijst op betere regelneven.
En die zijn wijzer dan dat via social media te doen.

Arachne | 27-01-21 | 16:46

Weer lekker een dagje vliegen afvangen in de TK, maar haast maken met vaccineren ho maar. In NL is <1% gevaccineerd terwijl in de VS al ~ 7% is gevaccineerd. Hugo had al eerder vervangen moeten worden, wat kan hij nou eigenlijk wel?

Diederik_Ezel | 27-01-21 | 14:00 | 6

Ik heb wel respect voor Hugo gekregen. Gisteren met het persoonsgegevens debat kon je aan hem zien dat hij er wel aardig doorheen zit, zijn energie ondertussen wel op is, maar hij staat er nog steeds. Het is misschien niet de juiste man op de juiste plek, maar hij laat wel karakter zien.

trekarm | 27-01-21 | 14:07

@trekarm | 27-01-21 | 14:07:
Meer medelijden dan respect. Ik vind het behoorlijk tragisch om te zien hoe de man, tegen beter weten van iedereen in, verder mag ploeteren.

Locusta | 27-01-21 | 17:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoofdmoot van die gasten is weer Wilders bashen voor de camera, stemmen verwerven !

A333aan | 27-01-21 | 13:59 | 1

Maar ondertussen heeft Wilders wel de meeste spreektijd; elke - keer - weer!
Heerlijk!

Aristotalloss | 27-01-21 | 14:20

De interruptie op Wilders heeht natuurlijk alles te maken met framing, en niets met de rellen.
En ja hoor, de racisme kaart is gespeeld.
Hup Geert.

zoalsikhetzeg | 27-01-21 | 13:58 | 1

Jij en denklul zijn de eerste die racisme zeggen.

MoslimMolen | 27-01-21 | 15:49

Geert heeft gelijk dat het de afgelopen avonden vooral de allochtone jeugd was die aan het rellen was. Maar Kuzu heeft zeker ook een punt dat Wilders minder van leer trekt tegen die achterlijken uit Urk.

Bigi Bana Boy | 27-01-21 | 13:58 | 10

@de hond van odyseus | 27-01-21 | 14:04: Juist de Segers en v d Staay fans

Jan70 | 27-01-21 | 14:13

@bqbq : een zekere koningin vond dat Nederland met 10 miljoen al te druk bevolkt was.

All_Anonymous | 27-01-21 | 14:19
▼ 7 antwoorden verborgen

Misschien moeten we de ME gewoon weer charges laten uitvoeren. Met schild en wapenstok vol erop klappen. Een paar pelotons ME erin en doorpakken.
Niet meer bang zijn dat relschoppers van kleur in het ziekenhuis belanden.
Dit is wat de wegkijkerij van het zalvende burgemeestersgilde heeft opgeleverd.
Jarenlang niet handelen om maar vooral geen incidentje te veroorzaken waarbij iemand iets over kleur kan roepen, want dat is slecht voor de eigen carriere.
Nu dat jarenlange falen is geculmineerd in een aantal fikse rellen staat een Eindhovense burgemeester publiekelijk te janken dat het een burgeroorlog lijkt.

Tegen dat soort faalbestuurders zou ik willen zeggen:
Ga eens in Jemen kijken.
Daar kun je zien wat een burgeroorlog echt is.

JanVergoor | 27-01-21 | 13:57 | 2

Idd, de agenten hebben de middelen, alleen moeten ze worden gsteund door de politiek. Thee drinken en wegkijken is zo 2000.

Zatkniss | 27-01-21 | 13:59

Jemen is geen burgeroorlog. Jemen is in oorlog met de VS, die het vechten uitbesteed heeft aan Soedi-Arabië. En inderdaad, het is een bloedige oorlog waar ook nog eens sancties zijn ingevoerd op voedsel en medicijnen. Mooi hè, die westerse humaniteit.

Arachne | 27-01-21 | 16:44

Ik dacht dat enkel Mastermilo nog over legermaterieel beschikte in dit land.

Burpman | 27-01-21 | 13:57 | 2

Waarschijnlijk kan hij de rest van het defensie materiaal ook fiksen zodat de soldaten geen pang pang hoeven te roepen.

JanVergoor | 27-01-21 | 13:58

#poeslief

Mr_Natural | 27-01-21 | 13:57

Tja, de vrijheid van het individu kan niet altijd belangrijker zijn dan dat van het collectief. Dat begrijpen ze in tal van andere Westerse landen al tijden, maar in ons obese, verwende kikkerlandje hebben we het er maar wat moeilijk mee. Gaan we plots principieel doen over een avondklokkie van een paar weekjes.

beldewouten | 27-01-21 | 13:56 | 4

Welk collectief? De Nederlandse samenleving is los zand. Verschilllende groepen met allemaal verschillende belangen. Samen bestaat allang niet meer.

LewsTherinTelamon | 27-01-21 | 14:00

@LewsTherinTelamon | 27-01-21 | 14:00: dat krijg je als je het land laat vollopen met verschillende culturen en gaat mengen. Die zoeken elkaar op, logisch. 10 Syriërs in een dorp integreren, 100 Syriërs in een dorp niet. En 5 Amsterdammers in Nieuw-Amsterdam integreren sowieso niet trouwens....

Nichtsneues | 27-01-21 | 14:13

"Een paar weekjes". Uhuh. In maart 2020 zou het ook een paar weekjes duren.

Rest In Privacy | 27-01-21 | 14:18
▼ 1 antwoord verborgen

Femke-Merel heeft geen mening?

Biersmurf | 27-01-21 | 13:55 | 3

Wel een paar indrukwekkende punten.

Glasgow Argus | 27-01-21 | 13:58

@Glasgow Argus | 27-01-21 | 13:58:

Ha..!!

neonreclame | 27-01-21 | 14:03

Misschien, maar hij boeit niet zoveel.

beldewouten | 27-01-21 | 14:03
-weggejorist-
A333aan | 27-01-21 | 13:54 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Vleermuis... doet wat Vleermuis doet..

starbuck280 | 27-01-21 | 13:54

Een jaar lang dood en verdoemenis prediken en het dan gek vinden dat mensen zich bijzonder gaan gedragen. Vaccinvoordringers, demonstranten en relschoppers. God wat bijzonder en onverwacht allemaal.

Joffri | 27-01-21 | 13:53 | 1

Exact. De burgers worden bijzonder slecht geregeerd en verzorgd door deze regering. Ze bemoeien zich met vrijwel elk datail in je leven en als er dan wat protest volgt, zijn ze verbaasd en geschokt. Kijk eens in de spiegel.

Piet Karbiet | 27-01-21 | 14:20
-weggejorist-
LewsTherinTelamon | 27-01-21 | 13:53 | 2

Wilders is voorbereid en had deze aanval van D66 al helemaal voorzien.

Vula | 27-01-21 | 13:53 | 2

Greet en D66 leven al jaren in symbiose. Ze scoren punten bij hun achterban als ze elkaar aanvallen. Een win-winsituatie op korte termijn. Op lange termijn voeden ze tegenstellingen.

beldewouten | 27-01-21 | 14:09

Inderdaad leger inzetten. Goed gemotiveerde mariniers en commando's, uitgerust met lange lat en scherpe munitie. 2 x waarschuwen en dan keihard optreden.
Is het in een paar uurtjes tijd voor meerdere jaren rustig.

DrumPiet | 27-01-21 | 13:52 | 11

Zullen we dan toch jouw nicknaamgenoten maar weer eens uitnodigen? Ging 80 jaar geleden ook zo lekker.

Leffe Blonde | 27-01-21 | 15:48

@Leffe Blonde | 27-01-21 | 15:48: Waarom zover terug?
Gewoon het IDF en het Gaza invasie scenario.
De boel hermetisch afgrendelen, geen pers. Is alleen maar lastig. Het leger schrijft zelf de propagandaberichten wel. Het camera en dronetoezicht op de hoogste stand en mobiele dataverkeer wordt volledig gelezen en gecensureerd (waar zouden facebook en twitter toch op het idee gekomen zijn).

Iedereen blijft binnen en op de begane grond, anders gericht schot. De televisie- en radiozenders zenden enkel porno uit, 24 uur/7 dagen. Er rijden wat vrachtauto's rond met geluidsinstallatie, die constant herhalen dat er militair recht geld en je dus ongezien afgeschoten kunt worden. Na 3 dagen een minimieme tijd om wat boodschappen te doen, haasten voor de spertijd want ... knal. Incidenteel wat mensen met veel geweld en vertoon hun huis uit sleuren, de rechter hamert ze het gevang wel in. Het strafblad schrijven we later wel.
Verdeel en heers. Angst en vrees.

En de wereld juicht het toe en vindt het geweldig.

Arachne | 27-01-21 | 16:41
▼ 8 antwoorden verborgen

Duitsers die de avondklok handhaven. Hmm ...

mrfreeze | 27-01-21 | 13:52 | 1

Reeds meer dan 80 jaar ervaring.

Lt-Kol Kilgore | 27-01-21 | 14:50

Wat probeert dat d66 gekkie nou te scoren tegenover Wilders. Man man man.

herstelkous | 27-01-21 | 13:51 | 1

Typisch '66. Een uitspraak ergens vandaan plukken en dan in het debat hier eindeloos over doorzeuren. Was altijd al de taktiek van Penthouse.
Het blijft een smerig clubje.

Schmalz | 27-01-21 | 13:54

Pang roepen gaat natuurlijk wel zoden aan de dijk zetten.

LewsTherinTelamon | 27-01-21 | 13:51 | 2

Zo’n kolf op je murf is ook niet prettig hoor.

All_Anonymous | 27-01-21 | 14:22

Pinda!

Jos Tiebent | 27-01-21 | 14:29

Ik maak me véél meer zorgen over die Agenda 2030 waar Rutte en Van der Leyen ook volop aan meewerken....
Wat gaat dan wel niet gebeuren aan opstanden....
https://twitter.com/DevliegerErik/status/1354111293930803201

A333aan | 27-01-21 | 13:50 | 2

" Never waste a good crisis" om een controversieel politiekstandpunt door te drukken.

Earl_of_Doncaster | 27-01-21 | 13:54

@Earl_of_Doncaster | 27-01-21 | 13:54: Alsof de EU zich ooit wat gelegen liet om ongewenste zaken door te drukken.
Als het echt moet veranderen ze gewoon de naam van het beestje, of proppen ze er een inlegvelletje in. Ze schrijven zelf de spelregels. Bepalen zelfs hun eigen loon.

Abject | 27-01-21 | 13:58

Marechaussee is toch leger?

Vula | 27-01-21 | 13:50 | 7

Is toch de “politie” voor het leger?

All_Anonymous | 27-01-21 | 14:24

@eerstneukendanpraten
Dat is dus net zo middeleeuws als het 'goddelijk recht'
dat de Oranjes zouden hebben om over dit volk te heersen

Tobi | 27-01-21 | 14:26

Welk leger?

Pedronegro | 27-01-21 | 14:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Ja hoor, ik schakel in en hoor al meteen weer de aanvallen op Wilders. Natuurlijk moet vooral Wilders aangevallen worden door de links populisten, eens de problemen aanpakken zoals de rellen verdiend geen prioriteit.

Statix | 27-01-21 | 13:50 | 2

Verkiezingstijd. FvD is al gesloopt, '66 gemarginaliseerd, nu moet de PVV bloeden om Rutte aan de 40 zetels te helpen. Voor hem is politiek gewoon een wedstrijd.

Abject | 27-01-21 | 13:55

Het scheelt Wilders lullen ze niet zo gauw onder de tafel

Jan70 | 27-01-21 | 14:19

Politie heeft het inderdaad te druk met mondkap- en 1,5m boetes uitschrijven.

Merkwaardeloos | 27-01-21 | 13:49

Een goed begin is het halve werk.

Mr_Natural | 27-01-21 | 13:49 | 1

In Nederland is het halve begin het "goede" werk !

A333aan | 27-01-21 | 13:52

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl