Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#9 @GroenLinks Kauthar liket niet 1 maar 2 anti-@JesseKlaver tweets

Dat "we've your back" tussen Jesse en Kauthar lijkt toch vooral eenrichtingsverkeer.

Bovenstaand, de tweet. Onderstaand: het tweevoudige V E R R A A D. Lelijke politiek, over de ruggen van vier doden en 52 gewonden waaronder minstens 14 agenten, de partijleider die je onvoorwaardelijk heeft gesteund ondanks je moslimbroederschap-affiliaties een kromzwaard op de keel zetten. Nou, excuseer ons als we hier een PATROON ontwaren. Want die like op een Facebookpost waarin Jesse "een schurk. Of laf." werd genoemd zijn we ook niet vergeten en als je aan Jesse komt kom je aan ons! Wel schurkachtig laf van Jesse dat hij 12 uur later een addendum op bovenstaande tweet gaf: "Voor de duidelijkheid: Ik bedoel hier natuurlijk niet dat we rustig in gesprek moeten gaan met fascisten en racisten die een parlement bestormen. Het gaat om dat we onze samenleving beschermen tegen complotten, haat en racisme, omdat het anders onze democratie in gevaar brengt." Nou, alle buzzwords ook weer afgeturfd, het BKB-team mag weer uitklokken.

Uit Kauthars like-lijst

Reaguursels

Inloggen

Democratische idealen? Het zou beter zijn om de democratische WAARBORGEN te verdedigen, bv door het ontslaan van bewindslieden en parlementariërs die liegen en/of informatie achter houden, die verhinderen dat onrechtmatige schade aan burgers wordt vergoed, die mensenrechtenschendingen in de jeugdzorg laten voortduren, die uitgeprocedeerden niet uitzetten, enz, enz.

Harry.Langezwaal | 08-01-21 | 11:18

De dubbele moraal komt weer eens bovendrijven bij GL! Grote woorden als "fascisten" en "racisten" vliegen weer over tafel. Maar toen BLM met hun blanke hulpjes steden bestormden en plunderden, hoorde je ze deze woorden uiteraard niet gebruiken.

Rationa | 08-01-21 | 09:48

Volgens mij heeft de opa van die Scharwachter nog op een wachttoren gestaan.

R.F.Pickering | 08-01-21 | 09:11

“Die Geister, die ich rief.” J.W. Goethe, Faust”

redanx | 08-01-21 | 08:34

Deze wokies herschrijven Klavers mening met ferme pennenstreken zoals gebruikelijk in communistische kringen. Kauthar zet daarna nog even een mes in Jesses rug. We've got ypur back, zal ze gedacht hebben.

Selassie | 08-01-21 | 07:57

GL zit te vingerwijzing. Tuurlijk, bijna verkiezingen. Groene complotjes.

Volgens de televaag zijn het vooral complot wappies (weer dat g5 en COVID) een gelovigen die “gods” werk doen (hallo Kathaur-met je hoofddoek).

Valt de appel toch niet zover van de gl boom.

BenDeLier | 08-01-21 | 07:38 | 1

Bij de bestorming van t cspitool..

BenDeLier | 08-01-21 | 07:39

Is al iemand die foto opgevallen die bovenaan het Twitteraccount van DWARS staat?
twitter.com/dwars?lang=en

MAD1950 | 07-01-21 | 23:24 | 4
-weggejorist-
SaintNick | 08-01-21 | 01:20

Nee. Zover was ik nog niet gekomen.

Dubbelepunthoofd | 08-01-21 | 08:11

@SaintNick | 08-01-21 | 01:20:
Gezien je speciale opmerkingsgave,
zou 't me niet verbazen wanneer jij al heel wat complottheorieën ontdekt hebt :)

michelpen | 08-01-21 | 12:10
▼ 1 antwoord verborgen

De tweede kamer heeft de beveiliging door genomen om er zeker van tezijn dat wat in de US is gebeurt ook hier niet kon, volgens Arib .
Is er dan aanleiding ?
Vragen vragen

Ronn | 07-01-21 | 23:18 | 5

P.s. mag gebeurt als voltooid deelwoord hier ook met een effing D svp? En die spaties voor de punctuatie doen mij pijn aan de ogen.

SaintNick | 08-01-21 | 01:30

Als je dan toch zo’n taalnazi bent: “punctuatie”?? Dat noemen wij: interpunctie.

W_Drees | 08-01-21 | 07:40

Dat vroeg ik me ook al af. Kennelijk heeft ze zelf ook weinig vertrouwen in het Haagse gajes.

Dubbelepunthoofd | 08-01-21 | 08:08
▼ 2 antwoorden verborgen

De nationale soevereiniteit die aan de EU is overgedragen en nog zal worden overgedragen, herinnert ons er dagelijks aan hoe kwetsbaar onze democratie is. Als het aan ons allemaal is om democratische waarden te verdedigen, bij wie gaan we dan aan de deur kloppen Jesse?

Astimar Teutis | 07-01-21 | 21:43

Een soort vaasjes verhaal. Klaver slaat altijd de plank mis. Maar hij is zo zacht.

inCol | 07-01-21 | 21:38

Kauthar en groentje Links:
Femke: "Mijn indruk is dat sommige van mijn critici, ook uit verontwaardiging tegen Geert Wilders, verdediging van de Islamitische godsdienstvrijheid verwarren met kritiekloosheid."

Ook problematische thema's zoals bijvoorbeeld het stenigen van vrouwen en eremoorden werden niet onbesproken gelaten. Ramadan nam duidelijk stelling tegen deze praktijken, maar vindt het geen oplossing ze domweg te verbieden. Het gaat er volgens hem veel meer om de islam van binnen te veranderen en dat kan alleen maar door een duurzame dialoog te voeren zonder vooroordelen.

En zo loopt het .veel succes met Kautharretje.

Old daddy | 07-01-21 | 21:12 | 2

Dat kan wel zo zijn, maar daar hebben wij geen tijd voor. Onderwijl het gemodder te moeten aanschouwen.

inCol | 07-01-21 | 21:41

@inCol | 07-01-21 | 21:41:
Excuus , was niet duidelijk genoeg.ik bedoelde het cynisch.Men lult zich er altijd uit.

Old daddy | 07-01-21 | 22:23

"Binnen GroenLinks is ruimte voor meningsverschillen en discussie," zal het wel heten.

Dat is altijd een goede uitvlucht als iemand iets doet/zegt wat een organisatie in verlegenheid brengt.

Rest In Privacy | 07-01-21 | 21:01 | 1

Stenen moet men natuurlijk wel kunnen blijven gooien hè!

Pieterman | 08-01-21 | 01:09

Klaver doet gewoon een Dennis Honing. Die was ook een tikkeltje dolende, en dacht ik sluit me gewoon aan bij een radicale variant. Terwijl hij voor de Muzelman een kafir blijft. Net als Klaver.

Shortganger | 07-01-21 | 20:59

Hoi Jesse en lieve vriendjes! Even opletten hè? Jullie hebben die 'personen van kleur' vast ook wel opgemerkt in die 'witte' menigte die buiten stond te joelen op het plein in Washington, dus pleur even een kilometer of tien op met dat stompzinnige gewauwel over 'racisten die het capitool bestormen'. Bestormen. Ook zo'n woord. Mooie krachtterm voor wat er daadwerkelijk aan de hand was. Een handjevol mensen gaf het 'goede' voorbeeld, een iets grotere groep mensen hobbelden daar vervolgens maar een beetje onzeker achteraan en veruit de meeste mensen bleven netjes op het plein staan. Als jullie écht links waren, dan gingen jullie héél erg snel een beetje meer solidariteit tonen aan laagbetaalde, hardwerkende mensen die al jarenlang voor ongewenst, uitschot en wat al niet meer worden versleten, en dan op de koop toe ook nog afgeschilderd worden als fascisten en racisten door hun eigen media en overheid. Terroristen zelfs? Waar waren die grote bekken toen BLM supporters kleine 'witte' jongetjes van balkonnetjes afgooiden? Framen en liegen. Daar doen jullie aan mee. Want jullie zijn links. En hunnie niet. Probeer eens wat zelfreflectie? Met je stadhuis 'ontwitten'. Stelletje racisten. Doei.

*tuut* *tuut* *tuut*

VBO_B_Niveau | 07-01-21 | 20:55 | 3

Als het BLM was geweest hadden ze restaurants in brand gestoken, dure winkels geplunders, auto's in de fik en bedrijven kapot gebeukt.
Bij de actie rond het Capitol is nog geen frietkraam onheus bejegend....
En dan Zuckerberg met zijn vrome waffel blokkeert Trump wegens oproepen tot geweld. Dat had hij bij die BLM meute moeten doen.

Tuinhekje | 07-01-21 | 20:59

Alle kleuren kunnen gemeen racistisch zijn. Kijk maar eens goed om je heen.

inCol | 07-01-21 | 21:42

De aanjagers waren figuren van ANTIFA ,die zich logischerwijs in de menigte gemengd hadden

van den Bos | 08-01-21 | 09:29

Erik "vlekje in zijn broek" Mouthaan heeft het nu al over een aanval:

"De ochtend na de aanval in Washington: 'Amerika veegt de scherven bij elkaar'"

Der Schnitzeljäger | 07-01-21 | 20:46

Bij het woord "complotten" krijgen allen
dikke remsporen in de onderbroek.
Want vaak zijn "complotten" gewoon de waarheid...

wiener mit pommes | 07-01-21 | 20:45

GS: ophouden over Kauthar. Wachten tot ze in de 2e kamer onderuit gaat. Anders hebben ze straks nog een smoes om deze dame tijdig weg te halen, maar komt er een andere 5e colone.

BRickY | 07-01-21 | 20:33 | 2

Brickyard, in de kern heb je gelijk. Maar ik betrap mij ook op mijn anti-Islam overtuiging. Better safe than sorry, dit past effe niet. Lastig issue.

Pieterman | 07-01-21 | 20:49

Met 8 zetels komt ze niet in de 2de kamer

van den Bos | 08-01-21 | 09:31

tweede correctie van mij: "moeten we keihard afkeuren" vervangen door "wordt uitgelokt, dus moeten we met al het goede geweld in ons op zijn bek trappen en doodschoppen." Deugt nog net wat meer.

TheseDays00 | 07-01-21 | 20:24

Ach kom mensen. Om die Amerikaanse oprisping direct als een couppoging te kwalificeren, de meeste van die jongens en meisjes daar weten niet eens wat dat is.
Het was meer een Poolse landdag.
Hier in de panelen word er ook zo af en toe afgedroomd over een volksopstand, met fakkels en hooivorken enzo. Maar een coup?

hotnot | 07-01-21 | 20:24 | 2

"Om die Amerikaanse oprispingdirect als een couppoging te kwalificeren," inderdaad, wat een flauwekul. Die 'couppoging' was er misschien , maar dan van de andere kant op 3 en 4 november en dan als culminiatie van het 4 jaar ontkennen dat Trump in 2016 toch echt gewonnen had ,en dat moest niet nog eens gebeuren.

Zwizalletju | 07-01-21 | 20:49

Hebben die amerikanen niet het recht om dit te doen? Volgens mij staat er zoiets in hun grondwet? Dat zij zich mogen verweren tegen een onderdrukknde overheid?

swapper | 07-01-21 | 21:32

But he's got her back?! Kijk deugers, zo werkt het.

MickeyGouda | 07-01-21 | 20:15

Volgens mij hoeft niemand voor zijn beurt te spreken en is het aan de rechter om te oordelen. Het volgende lijkt het geval te zijn: Een relatief zeer klein misleid groepje mensen begaat een stommiteit van de bovenste orde daartoe op zijn minst geïnspireerd door POTUS, De beveiliging van het Capitool treedt niet adequaat op en tot overmaat van ramp vallen er ook nog slachtoffers. Op geen enkel moment is de democratie kwetsbaar gebleken, haat en complotten spelen geen enkele rol bij het gebeuren, alleen een president die niet tegen zijn verlies kan. En van fascisme is al helemaal geen sprake. Niemand wil het parlement opheffen. Voor alle duidelijkheid: fascisme wil dat de staat de maatschappij beheerst, de betogers in het Capitool willen juist het tegendeel. Dus zowel Klaver als Scharwachter als Bouchallikht bewegen zich op het niveau van POTUS en zeggen maar wat. Nu een zakelijke duiding (ook die van Khadija Arib): De gebeurtenissen om en in het Capitool van het afgelopen etmaal tonen aan dat overheidsgebouwen adequate beveiliging behoeven want er bestaat altijd de mogelijkheid dat verongelijkte burgers zich onredelijk zullen gedragen, zeker wanneer ze daartoe worden aangemoedigd door ambtsdragers.

AlexanderVissers | 07-01-21 | 20:14
-weggejorist en opgerot-
DeutschlandUberAlles | 07-01-21 | 20:02 | 1

Nu bij M Asscher die ook niet zijn verantwoordelijkheid neemt maar vind dat hij de verantwoordelijkheid moet nemen om het land beter te maken.
Nou na het kwartje van Kok heeft de PvdA de burger alleen maar genaaid.
Nog nooit een stommere smoes gehoord om op het pluche te blijven zitten, geen enkele zelfreflexie.

likdoorn | 07-01-21 | 19:51 | 6

Als hij werknemer was geweest, dan had hij dit niet klaargespeeld. Dan had hij zich allang bij het UWV kunnen melden.

AdPatat1960 | 07-01-21 | 20:56

Asscher heeft vier jaar de tijd gehad om het land beter te maken. Wie kan een daad van Asscher uit die tijd opnoemen waar Nederland beter van is geworden? Eenmaal, andermaal...

MAD1950 | 07-01-21 | 23:12

Doe maar veertien jaar. In Amsterdam is ie slapend en falend rijk geworden.

Pieterman | 08-01-21 | 01:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben zo kauthar moe.

Schepvogel | 07-01-21 | 19:50 | 1

Nu al? Vanaf maart gaan we pas beginnen...

SterF... | 07-01-21 | 20:46

Vlek. Dus niet wrijven.

Cor Netto | 07-01-21 | 19:47

Ik had laatst een like op m’n Facebook. Oh nee, ik heb geen Facebook. Of Twitter. GeenStijl is mijn asociale media.

beldewouten | 07-01-21 | 19:39 | 4

*Bdw een duimpje omhoog geven doet* Daar gaat mijn vriendschapsverzoek. ;-)

MickeyGouda | 07-01-21 | 20:25
▼ 1 antwoord verborgen

Kauthar's doel is om zich te vestigen in de landelijke politiek.

De aanhouder met de dubbele agenda, tijdelijk verpakt in een groen blaadje, met het kromzwaart in het rugzakje, schrijdt langzaam voortswaarts zonder ooit een stapje terug of consessies te doen.

Ervaringsdeskundige | 07-01-21 | 19:36 | 1

Mevrouw Kuthaar Boventallig heeft zelf geen doelen. Ze is gewoon een marionet van de Moslimbroederschap. Die wil een pionnetje in het parlement.

MAD1950 | 07-01-21 | 23:15

Extreemlinkse antidemocratische ideeën daarentegen...

de honden blaffen... | 07-01-21 | 19:34

Levert het nou wat op, dat afkeuren? Behalve een goed gevoel weinig, schat ik zo.
youtu.be/qaHLd8de6nM Zelfs zijn grote voorbeeld Dronebama snapte dat.
Heeft Yasser Feras zelf nu al eens wat klaargespeeld? Hij huppelt maar wat rond, heeft meer meningen dan de Volkskrant, neemt iedereen de maat en heeft wat terroristenkleedjes op voorraad. Het haatmutsje is trouwens wel een tijd stil geweest. Durft ze opeens weer? Op basis van welke kennis en ervaring denkt zij van meerwaarde te zijn voor de Nederlandse burgers in de Tweede Kamer? Ze wauwelt over doelen bereiken, maar haar taak is het controleren van de regering. Nu is de Tweede Kamer niet veel meer dan een netflixende horde snuifaapjes, maar openlijk toegeven dat het gebruikt wordt als reclamebureau voor het eigen deugen lijkt mij toch nog een brug te ver.

Frau Merkel | 07-01-21 | 19:32 | 3

Niet helemaal. Taak van tweede kamerlid is tweeledig. Enerzijds de regering controleren, anderzijds (initiatief)wetten indienen. Sharia bijvoorbeeld, als ze zou willen.

The-loopy-cowboy | 07-01-21 | 19:50

En Klaver zal haar nooit laten vallen, zeker nu niet.

AdPatat1960 | 07-01-21 | 20:57

Nope. Want dan zou hij ‘racistisch’ genoemd worden, het enge toverwoord dat enkel nog waarde lijkt te hebben in radicaal linkse kringen. Ik - ergens nog links, maar dan vrijgemaakt - haal er inmiddels mijn schouders voor op.

The-loopy-cowboy | 07-01-21 | 21:17

Hoe zijn die bestormflapdrollen fascistisch?
De groenlinkskuikentjes mogen best fermere woorden willen dan wat Yasser schreef, maar "fascistisch" klopt niet.

Dommies.

Hoe komt het?

Schwanzeleber | 07-01-21 | 19:32 | 3

Iedereen is inmiddels toch al een racistische, discriminerende fascist? Tenzij je een van de vele meningen van GifLinks heb, dan ben je de Paus op pootjes.

Frau Merkel | 07-01-21 | 19:34

Op CNN werd zelfs door de zwarte presentator gesteld dat de bestormers racisten zouden zijn.

Patje | 07-01-21 | 19:37

@Patje | 07-01-21 | 19:37: in de ITV reportage liep echter een zwartje mee met de 'bestormers'. zonder verder lastig gevallen te worden door zijn mede-revolutionairs. valt best mee dus, dat van die 'rasistische fascisten' :)

MaximusAurelius | 07-01-21 | 19:41

Het probleem van extreem (s)links is dat ze een ieder rechts van Mao faxist en rassies vinden. En dus ook niet met hun in gesprek hoeven of willen. Wel makkelijk zo'n wereldbeeld. Maar zoals vaker gezegd vandaag, het probleem is niet Groen(s)Links maar het feit dat zoveel grotendeels roomwitte medelanders hierop stemmen en bestaansrecht geven (om een of andere reden).

En wat betreft Bouchaliegt... die staat helemaal los van de huidige gebeurtenissen. Mossels leven in hun eigen wereld en wachten rustig op de dag tot iedereen moesliem lult...

Graaf_van_Hogendorp | 07-01-21 | 19:31 | 1

Toch denk ik dat iedereen eerder Chinees lult. En als ik moet kiezen uit die twee, dan kies ik voor China.

DePsych | 07-01-21 | 19:46

Als de kogel van links komt heeft ie altijd voorrang.

Baron Clappique | 07-01-21 | 19:31

Bukken voor de islam gaat het helemaal worden dit decennium.

postmodernismisdead | 07-01-21 | 19:31 | 1

Je loopt ongeveer een decennium achter.

Baron Clappique | 07-01-21 | 19:34

Klaver is niet relevant voor Kraslot Bouvennicht.
Er is maar één ding relevant voor haar.
Islam.
Leg ‘t mij maar uit Jesse.
Klimaat, vooruitstrevend, modern, vrouwenrechten, homosexuele medemens, abortus, euthanasie, gelijkheid etc. Hoe verhoudt de islam zich tot deze thema’s?
Is niet uit te leggen broer.

Ruimedenker | 07-01-21 | 19:27 | 2

Lalala..!!!

neonreclame | 07-01-21 | 19:28

Een normaal mens keurt elke vorm van geweld af. Jesse is geen normaal mens.

professorinopleiding | 07-01-21 | 19:25

RTL Nieuws site:

Wat opviel was dat het nagenoeg allemaal witte relschoppers waren en dat de beveiliging slecht op orde was. Dit in tegenstelling tot de grote politiemacht deze zomer bij een demonstratie van overwegend zwarte Black-Lives Matter-betogers. "Als deze mensen zwart waren, waren ze allemaal doodgeschoten", schreef acteur Kevin Hart op Instagram.

BLM plunderaars zijn demonstranten en de Capital bestormers zijn relschoppers. Zo draait de pers.

Der Schnitzeljäger | 07-01-21 | 19:23 | 5

@likdoorn | 07-01-21 | 19:45:

Ze waren gewapend zegt Huys dan over de Trump demonstranten. Heb er geen gewapend zien maar ook dat kan ik gemist hebben.

En dan het woordje 'ze', alsof ze allemaal gewapend waren.

sprietatoom | 07-01-21 | 20:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ze werkelijk iets tegen racisme, fascisme en geweld zouden hebben dan zouden ze wel protesteren tegen Antifa, BLM, kozp, islam, enzovoort, und so weiter. Maar dat zijn juist hun beste vrienden. Wat voor kronkels hebben die lui toch in godsnaam in hun hoofd.

Ride_On | 07-01-21 | 19:23 | 2

Ja man! In Amerika moeten ze NU demonstreren tegen KOZP, die neomarxistische beweging in Amsterdam, Denemarken, dat naast Zweden ligt. Ofzo

The-loopy-cowboy | 07-01-21 | 19:53

Hem, even van rol gewisseld. Nu mag yesse met zijn kontje omhoog naar het westen

Eddy67 | 07-01-21 | 19:20

Twan Huys zit ook bij Dwars zeker. Wat een grote woorden.

sprietatoom | 07-01-21 | 19:20

Ik begrijp het niet zo goed allemaal. In een democratie hoort ook ruimte te zijn voor een vleugje fascisme en racisme. Al was het alleen maar omdat die begrippen inmiddels wel zó rekbaar zijn dat de helft van het volk daaronder valt.

Leptob | 07-01-21 | 19:20 | 1

Ik in ieder geval, zei hemke.

Hemke-Valsema | 07-01-21 | 19:22

Een dode door politiegeweld. Dan zal morgen de Dam wel weer volstromen. Halsema, ben je er weer klaar voor?

obominotie | 07-01-21 | 19:18 | 2

Maar ja, wat moet er op die button komen? Make Amsterdam Great Again?

FordPrefect | 07-01-21 | 19:19

Mooi hé selectieve verontwaardiging van onze media. Boulevard en het RTLinksch journaal spannen de kroon met Mouthaan en de schoonzoon van dat lijk.

Trumme | 07-01-21 | 19:20

Moslims en democratie. Kunt u een voorbeeld geven waar dat goed gelukt is?

MeneerGuggenheimer | 07-01-21 | 19:17 | 8

@Het brein erachter | 07-01-21 | 19:25:
De regering is democratisch gekozen maar daarna houdt de democratie aardig op.

Der Schnitzeljäger | 07-01-21 | 20:52

@Der Schnitzeljäger | 07-01-21 | 20:52:
Dat zegt ie dus.

Zo Ontzettend Moe | 07-01-21 | 22:05
▼ 5 antwoorden verborgen

Maar ff. Jesser heeft een dingetje getweet en Kauthar vindt een aanpassing ervan leuk. Is dat het? Ja, dat is verraad. Een mes in de rug hoor!

Beste_Landgenoten | 07-01-21 | 19:13 | 9

Iemands mening corrigeren/herschrijven is in bepaalde kringen heel normaal, inderdaad. Kuthar vindt dat leuk, Jesse knielt.

Selassie | 08-01-21 | 08:31
▼ 6 antwoorden verborgen

zie niks geks. Natuurlijk is dit dametje een radicale strijder voor vooral de MB, maar in de klimaatkerk maakt dat geen moer uit. Zolang je maar met dat klimaat vlaggetje wappert, vindt de Firma Duyvendak het helemaal prima. Ze hebben dezelfde vijand, zo simpel werkt t.

Shortganger | 07-01-21 | 19:12

Ik heb weer eens niets gemist op Twitter

3Xniks | 07-01-21 | 19:10

Wat is dat? Fascistisch geweld?

SinisterNL | 07-01-21 | 19:09 | 1

Antifa geweld.

Torwart | 07-01-21 | 19:13

Sorry, maar ik zie even niet wat er aan de hand is. Kan iemand het mij uitleggen?

Sinterbikske | 07-01-21 | 19:07 | 6

@Geil Kippetje | 07-01-21 | 19:18:
Ik vrees dat, als ik het zou snappen, dat het dan nergens over gaat.

Rest In Privacy | 07-01-21 | 19:21

Alco en Kippetje: top-bijdragen. Heldere samenvatting. En Twitter is onmetelijk overschat.

Het brein erachter | 07-01-21 | 19:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Ach ja, de antisemietjes van Groen Links. De nieuwe nazi's. Die riepen ook altijd van alles. Dat de communisten de Reichstag in brand staken. Dat de joden de mensen bestolen en kleine kinderen aten.
Wie neemt die partij nou een serieus, en gaat over tot het verbieden van dergelijke staatsgevaarlijke partijen ?

JdV030 | 07-01-21 | 19:06

*mompelt iets over democratie en een trein*

knutsel_ | 07-01-21 | 19:05

1 dode en die 3 anderen stierven door gezondheidsredenen tijdens het demonstreren.

Trumme | 07-01-21 | 19:05 | 3

Ongezonde hobby, dat demonstreren. Of een overdosis pruimtabak?

Beste_Landgenoten | 07-01-21 | 19:11

@Beste_Landgenoten | 07-01-21 | 19:11: ach als er 100k supporters in een football stadium zitten zie je ook regelmatig mensen afgevoerd worden maar dat heb jij nooit meegemaakt en ik wel.

Trumme | 07-01-21 | 19:16

Het verhaal gaat dat één zichzelf getaserd had en daardoor een hartstilstand kreeg.

snakedogman | 07-01-21 | 22:32

Wel een erg onduidelijk verhaal, Spartacus. Als trouwe GS-volger wil ik graag meer duiding en uitleg.

Zonen-van-Kuifje | 07-01-21 | 19:05 | 8

Het blijft lastig om uit praktisch niets een stellingname te spinnen. Twitter is daarvoor gemaakt, maar mij het allemaal luchtworst.

TmC | 07-01-21 | 19:28
▼ 5 antwoorden verborgen

Jesser Klaver alias Yasser Feras is een halve Marokkaan. Kauthar dus ook. En die beledigen zich nooit, never. Alles voor hun begrip. Ook wat betreft de Amerikaanse toestanden. En.. voila.

Thoth | 07-01-21 | 19:03

Ach, if it looks like a terrorist, likes like it terrorist chances are it really is a terrorist. Of niet dan, Kauthar? Ouwe moslimbroederzuster.

Graaisnaaiert | 07-01-21 | 19:01

OP 1vandaag Marietje Schaken over het veel harder ingrijpen op "fake news" berichten, "opruiing" en des te meer op internet.
Ben benieuwd hoeveel klokkenluiders straks als fake-news verspreiders af geserveerd gaan worden en daarmee hun boodschap nier meer kunnen verspreiden. De politiek teert gewoon op het bestaan van racisme&polarisatie, zonder die zaken kon menig politieke partij zichzelf opdoeken, Pechtold is er groot mee geworden. Maar klokkenluiders, mensen die politici en bestuurders in de weg kunnen zitten. Die gaan er uiteindelijk onder lijden.

Abject | 07-01-21 | 18:58

Klaver is overigens gewoon een clown die zijn voorspelbare kunstjes opvoert, af en toe goed voor wat vermaak, maar absoluut niet op zijn plaats in de politiek. Laat hem optreden tegen Kauthar of alle woke onzin waar de partij achter staat in de praktijk brengen en opstappen en Kauthar de partij laten leiden.

smdyasc | 07-01-21 | 18:57 | 1

Dat vind ik ook Kauthar is een écht GL partijleider.

Trumme | 07-01-21 | 19:06

Wat zou het fijn zijn als alle linksmensen een jaar lang (voorstel: dit jaar) het woord "Fascisme" niet meer zouden gebruiken. Wees creatief! Verzin eens iets anders.

Rest In Privacy | 07-01-21 | 18:56 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Tja, een ieder die geweld gebruikt of daden pleegt die links afkeurt, is automatisch een racist, fascist of extreemrechts...
Over linkse bommenleggers en moordenaars hoor je ze dan weer niet.

Ommezwaai | 07-01-21 | 18:56 | 2

U vergeet de hoofdafsnijders, tasjesrovers en plofkrakers

P. Breidel | 07-01-21 | 18:59

EenVandaag Boulevard Jinek Op1 allemaal rollen ze over elkaar heen van verontwaardiging waar vorige zomer hele wijken in de VS in de fik stonden bij de BLM protesten en er tientallen doden vielen maar nauwelijks een kritische nood werd gekraakt.

Trumme | 07-01-21 | 19:11

BLM plunderingen en brandstichtingen worden als brave demonstratie afgedaan en dagenlang getolereerd met daaroverheen nog eens de oproep de politie te 'de-funden'. Benieuwd hoe de democratische machthebbers die hebben weggekeken dit duiveltje weer in het doosje krijgen want de volgende keer is er geen Trump meer die ze als boeman de zaak in de schoenen kunnen schuiven en krijgen ze dit zelfgeschapen monstertje op hun bord..

Der Schnitzeljäger | 07-01-21 | 18:53 | 2

Die propaganda-opperbazen draaien er hun hand niet voor om, om Trump ook daarvoor met terugwerkende kracht de schuld te geven. Want die weten beter dan wie ook, hoe naief en lichtgelovig mediaconsumenenten in meerderheid zijn.

WirMachenMusik | 07-01-21 | 19:01

De polarisatie die nu tot uiting komt, is natuurlijk nooit in 4 jaar Trump ontstaan. Dat is het resultaat van een proces van decennia, onder presidenten uit beide kampen. Wie daarvoor de zwarte piet krijgt, verschilt per keer. De komende maanden zal Trump nog wel de zak zijn, benieuwd hoe het verder gaat.

Het brein erachter | 07-01-21 | 19:35

Vergeleken bij DWARS is de JFvD een inclusief gezelligheidsclubje.

2voor12 | 07-01-21 | 18:49 | 4

@klimaatsloper | 07-01-21 | 18:52:
Het gevaarlijke is dat de radicalisering bij DWARS volledig vrij spel heeft en zelfs vanuit de top aangemoedigd.

2voor12 | 07-01-21 | 18:55

Dan heeft Bart nog aardig wat topics in te halen.

Frau Merkel | 07-01-21 | 19:24
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
D.Onderop | 07-01-21 | 18:49 | 2

Ik snap niet dat ze niet bij de Bij1 zit. Daar hoort ze.

grietmetgroenefiets | 07-01-21 | 18:45 | 5

@Wijze uit het Oosten | 07-01-21 | 20:17: idd nou groenlinksers een stem op haar is een stem voor Nida

knight25563 | 07-01-21 | 21:04

Zij zal zich gaan gedragen als die amerikaanse Alexandria Ocasio-Cortez met haar collega, die met die kopdoek, in het huis van afgevaardigden . Gewoon heisa veroorzaken, vanalles roepen en iedereen ergens van beschuldigen. Met steun van de partij, msm en domme mensen.

swapper | 07-01-21 | 21:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Twitterde Hij 4 jaar geleden ook niet zoiets, toen de democratisch verkozen Trump zo werd gedemoniseerd?

Oh nee.

frickY | 07-01-21 | 18:45 | 1

Ook daar eenrichtingsverkeer.

sprietatoom | 07-01-21 | 18:48

Blijft leuk... Zit altijd een staartje achter dat moslim volk. Ze pretenderen heel lief te zijn maar ondertussen

ik--+ | 07-01-21 | 18:44

Sabine. Natuurlijk heet hij/zij/het Sabine.

klimaatsloper | 07-01-21 | 18:44 | 2

niks mis mee, zo heet onze ski lerares ook.

small_town_dude | 07-01-21 | 18:46

Die zal ook wel GL stemmen.

klimaatsloper | 07-01-21 | 18:49

Oh, deze Tweet vond ze ook leuk:
'You're either ANTIFA or pro-fascism.
There is no middle ground.
The question TODAY isn't which side are you on.
That question has already been answered.
We know who sided with fascism.
Don't let them escape it.'

Mr_Natural | 07-01-21 | 18:43 | 2

In ieder geval lekker duidelijk.

2voor12 | 07-01-21 | 18:50

Antifa is zowel rechter als beul. Zij bepalen of jij een fascist bent (dant ben je al snel bij die lui) en dan volgt het geweld.

Egerius | 07-01-21 | 18:52

"onze democratie". Zucht.

van Oeffelen | 07-01-21 | 18:43

En steeds wordt herhaald dat Amerika zo'n voorbeeldfunctie voor de wereld zou hebben.
Voorbeeld voor imperialistische regimechange oorlogen? En laat nu vooral dat oorlogengedoe net door Trump, op een laag pitje te zijn gezet.
En een voorbeeldige democratie? Ja "das war einmal", maar momenteel een voorbeeld voor plutocratie en extreem eenzijdige propaganda van machtige media-opperbazen.

WirMachenMusik | 07-01-21 | 18:41 | 1

Ja dat dus. Dat hele mediacircus is dus medeverantwoordelijk.

MooseNL | 07-01-21 | 19:08

Wat hebben die Amerikaanse nazies nou met GroenLinks te maken?

Rest In Privacy | 07-01-21 | 18:41

Ik vraag nog maar eens: Welk gedachtegoed van de moslimbroeders heeft die Kauthar helemaal niks mee?

zetje01 | 07-01-21 | 18:41

An enema of my enema......

Rest In Privacy | 07-01-21 | 18:41

Tsja, ze hielden allemaal hun bek tijdens het niet aflatend geweld van BLM terroristen, dus ik neem ze niet serieus.

TheBigKirth | 07-01-21 | 18:37

Maar links geweld is natuurlijk prima.

Wilde Slechtdoener | 07-01-21 | 18:37 | 1

Inderdaad. BLM plunderingen konden dagenlang doorgaan omdat democratische machthebbers wegkeken en weigerden in te grijpen en het demonstraties noemden.

Der Schnitzeljäger | 07-01-21 | 18:54

Leg eens uit want ik snap er niks van. Wie heeft nu welke correcties er over heen gezet?

Risingson | 07-01-21 | 18:36 | 4

De GS-redactie als voorschot op wat komen gaat.

aflaatverkoper | 07-01-21 | 18:41

DWARS heeft dat gedaan, wat Jesse nog verbloemd heeft als 'meningsverschillen' vindt DWARs dus keihard facsisme bestrijden. En Koudhart vind dat dus een heel leuke verbetering ,

small_town_dude | 07-01-21 | 18:43

@small_town_dude | 07-01-21 | 18:43:
DWARS zou graag de deur intrappen van iedereen die zij als fascist beschouwen, om ze daarna af te voeren.

De ironie ontgaat ze.

Rest In Privacy | 07-01-21 | 18:47
▼ 1 antwoord verborgen

ik ben wel een beetje klaar met GroenLinks.

small_town_dude | 07-01-21 | 18:35 | 2

Ik schat zomaar dat je niet de enige bent.

De_tol_van_de_roem | 07-01-21 | 18:49

Staat ze nog steeds nr 9? Of is ze al afgevoerd van de lijst?

Treurgrond | 07-01-21 | 18:35 | 1

Mag je het woord 'afvoeren' nog wel noemen?

De_tol_van_de_roem | 07-01-21 | 18:50

White lifes matter (too).

SlimmeBelg | 07-01-21 | 18:35

Laat ze lekker... Geneuzel in de marge.

tantesidonia | 07-01-21 | 18:35

Kauthar is al bezig met inpakken, en niet van haar koffer of kerstcadeau’s...

Wijze uit het Oosten | 07-01-21 | 18:34 | 1

Haar hoofd, in doeken?

Veepert | 07-01-21 | 19:07

Weet je wie ook keihard kon afkeuren?

Deflatiemonster | 07-01-21 | 18:34 | 9

@Ruimedenker | 07-01-21 | 18:48
man man man

meneer der meneren | 07-01-21 | 20:51

Chriet Titulaer

swapper | 07-01-21 | 21:45
-weggejorist-
Ikvalopvrouwen | 08-01-21 | 10:45
▼ 6 antwoorden verborgen

Klaver is niet woke genoeg, pakt popcorn...

hoevenpe | 07-01-21 | 18:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl