Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

HOERA! Soleimani jaar dood, wereld dankt Trump

Dankwoord aan Trump trending topic

Dit weekend precies een jaar geleden werd de Iraanse haatgeneraal en leider van de ongezellige jongens van de Revolutionaire Garde Qassem Soleimani gemurked door de beste Amerikaanse president sinds George Washington, te weten Donald Trump. Bij de NPO was iedereen heel erg verdrietig om de gewelddadige acties van Trump en ook het progressiefste deel van Nederland vond de door Trump geïnitieerde gebeurtenissen in Irak maar wat verschrikkelijk. Als mensen hier écht moesten kiezen tussen die vreselijke Trump en mijnheer Soleimani, nou, dan toch maar die Soleimani. Welnu, wijlen Soleimani was een enorme zak en via de hashtag #TnxPOTUS4Soleimani is de wereld de POTUS dan ook dankbaar voor de eerste sabbatical van die enge terrorist. Over de doden niets dan goeds - goed dat-ie dood is.

Van harte gecondoleerd, meiden!

Duckstadse Damesclub

Reaguursels

Inloggen

dat moge allemaal zo zijn, maar we zijn toch eerst en vooral opgelucht over de verkiezingsnederlaag van diezelfde, doldrieste, onverantwoordelijke en ontoerekeningsvatbare-, potus en zien uit naar zijn a.s smadelijke aftocht ..

justinianus | 03-01-21 | 11:46

Heeft Rutger Bregman als gereageerd? Soleimani was toch een Deuger want hij zorgde ervoor dat duizenden tegenstanders van het regime werden vermoord. Hij is niet voor niets zo populair.

K. Westergaard | 03-01-21 | 10:41

-weggejorist-

Waarom dan wel "te kritisch"

lex63 | 03-01-21 | 09:07
-weggejorist-
lex63 | 03-01-21 | 08:53

Hezballah heeft wel een onbedoeld heel grappig monument voor die schoft gebouwd zie ik op reddit.
(Google : funny_memorial_built_by_lebanese_hezbollah)

Asteroid-B612 | 03-01-21 | 06:03

Welke van die troelen is nou Kauthar? Ik wil niet racistisch lijken, maar die inteeltzandvrouwtjes lijken allemaal op elkaar.

kalesnor | 03-01-21 | 00:57 | 1

't verschil is alleen te proeven. de ene is zuur de andere bitter

DeviousDick³ | 03-01-21 | 12:10

Al die wezens in die jurken. Het zAl nooit wennen maar ik zie wel de wanhoop in de ogen die zegt : waarom ben ik zo dom.

Wees_welkom | 02-01-21 | 23:46

waren 'we' maar ook zo trots op onze roergangers en martelaren zoals in het M-O. Jan van Speijk, Lange Frans , Akwasi

HetOorAakel | 02-01-21 | 23:44

POTUS Trump: Dank hiervoor !!

Die Biden gaat in het White House 4 jaar <of korter> de schilderijen rechthangen.

Ervaringsdeskundige | 02-01-21 | 21:40

Is een drukke dag voor Mr Death to America in Teheran. Er zal flink wat vraag zijn voor zijn schreeuw diensten. Death to America, death to Twamp!

P-unit | 02-01-21 | 18:52

We gaan trump nog missen. Die onzin van blm waar ik mij aan heb dood geïrriteerd waait nog verder deze kant op.

En de meeste dingen die overwaaien uit Amerika is geen toevoeging. Ik bedoel kijk naar je vrouw.

En die zegt ook. Je moet mij maar zo accepteren

Wees_welkom | 02-01-21 | 17:26 | 4

Kutcorrectie =dood=door( Wel grappig deze )

Wees_welkom | 02-01-21 | 17:28

@Wees_welkom | 02-01-21 | 17:28:
Zal wel aan mij liggen, maar hier kan ik geen touw aan vastknopen. Wat probeert u nu te zeggen?..
Ach.. laat ook maar.

druipsmurf | 02-01-21 | 18:22

Ik kom er zelf ook niet meer uit eigenlijk

Wees_welkom | 02-01-21 | 23:48
▼ 1 antwoord verborgen

Die Esther Willemsen heeft wel een lekker fris 1950's koppie.

Fi-Bu-Bla | 02-01-21 | 17:08

Toch is dit de beste tactiek: dus niet het hele regime omver halen of een boots on the ground oorlog maar hier en daar een kopstuk omleggen of een nucleaire wetenschapper. En dan het hoogste baasje bevend achterlaten met de wetenschap dat hij ook met een druk op de knop in een split second er geweest kan zijn

M3nn0123 | 02-01-21 | 17:02 | 2

Klinkt nogal als terrorisme...

* Il Principe * | 02-01-21 | 21:26

@* Il Principe * | 02-01-21 | 21:26: Klinkt als. Is geen is als....

Torwart | 02-01-21 | 22:13

Of je nu met de beste bedoelingen een dictator als Hussein laat oprotten. In de islamtische heilstaten kunnen ze geen samenleving opbouwen, zit blijkbaar niet in de islamitische cultuur. Of ze nu schatrijk van de olie of niet er is altijd wel onderdrukking.
Graag geven ze andere landen de schuld, dat schept samen met die andere achterlijke waanideeën een gezamenlijke vijand. Geeft nog enige binding.
-
Voor de kritische (aanhangers van Kaag). Waarom was deze generaal in Irak? Moet Irak niet gewoon even stabiliseren van al het geweld tussen de bevolkingsgroepen? De islam is toch inclusief? Dus waarom eigenlijk al dat gezeik tussen bevolkingsgroepen? Of ligt dat aan de grenzen na Lawrennce of Arabia en de eerste wereldoorlog, pakweg 100 jaar geleden (gaan wij ook nog in conflict met België?).
Het wordt tijd dat men zichzelf de spiegel voorhoudt en kijkt wat ze er zelf aan kunnen doen. Wij hebben deug-BN-ers en raket geleerden zat die dat kunnen komen ondersteunen.

bananabanana | 02-01-21 | 16:47 | 5

Grosso modo zijn er drie grote stromingen in de islam waarvan er twéé elkaars doods vijanden zijn.
1. Soennieten
2. Sjiieten
3. Alevieten.

De soennieten (Irak, SA, V.A.E., et cetera) en de sjiieten (Zuid-Irak maar vooral Iran) kunnen elkaar niet luchten of zien. Ze twisten al honderde jaren wie de ware opvolger van Mohammed (Mehmet) is.
Trump heeft eigenlijk een coalitie gesmeedt tussen soennieten en Israëli's in het besef dat geen enkel soennitisch land Iran de baas kan.
Maar samen vormen ze een geduchte tegenstand voor de Mullahs in Teheran.
Trump heeft dus de balans hersteld en daarmee Iran terug in zijn hok geduwd.

De Droit | 02-01-21 | 18:08

@Zorc | 02-01-21 | 18:47: Ach joh, laat gaan. Die carnavaller heeft niet door dat noord-rivierers zijn uitkering betalen. Je kan het ze nauwelijks kwalijk nemen.

R.F.Pickering | 02-01-21 | 18:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een gedoe is het toch altijd in die regio.
In ieder geval is de bevolking altijd weer de klos. Of ze worden voor haatkarretjes gespannen, of ze mogen voor de dictator de oorlog in, of ze mogen de puinhopen gaan wederopbouwen.
Het schijnt niet de bedoeling te zijn dat je het gewoon gezellig hebt samen, en dat er af en toe weer iemand aan de macht komt die geen aandacht heeft voor het land, maar voor eigen macht en gewin.

kloopindeslootjijook | 02-01-21 | 16:36

Altijd goed, wanneer je dat soort gajes om laat leggen, of misschien zelf omlegt. Nu de rest van die jurkenbende in Teheran nog de Sjaak laten worden, en er breekt duizend jaar wereldvrede aan. Dat staat in de Bijbel, dus dan klopt het ook.

Klappernoot | 02-01-21 | 15:51 | 6

@Klappernoot | 02-01-21 | 17:39: zouden ze het met rust laten was.het allang al einde regime zijn geweest.
Maar dat willen ze juist ook weer niet,aan wie moeten ze dan al die wapens verkopen.
Juist dit gedonder met ze is juist elke keer de bron van alles.
Zijn net turken intussen hebben met iedereen ruzie die Amerikanen,van Rusland tot china .
Elk die niet doet wat ze willen heeft ook onmiddellijk sancties aan ze broek.
Ps.
Volgen een rapport van dod is 70% te vet of te dom om nog überhaupt het leger te dienen.
Zegt al genoeg hoe ze ervoor staan

Roger-Rabbit | 02-01-21 | 18:57
-weggejorist-
Roger-Rabbit | 03-01-21 | 04:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik moet eigenlijk een beetje denken aan de opmerking van Grapperhaus dat Nederland zich goed gehouden heeft aan het vuurwerkverbod en dat het een rustige oudejaarsnacht was.
Precies daarom stelt dit me allemaal niet gerust.

Mr.Crowley | 02-01-21 | 15:40

Ah, de "austere religious scholar"

Gen. Maximus | 02-01-21 | 15:34

Ach ja opgeblazen haatbaardje was zelfs impopulair in eigen land. Boeien.

Wat interessanter is, is jan 6th. Dan wordt Beijing Biden bevestigt... maar het gaat een shit show voor hem en zijn Dems worden. Alles wijst op grootschalige protesten in zowel DC als in andere hoofdsteden. Daarnaast lijkt antifa niet tevree met Sleazy Joe, ze staken weer wat Starbucks in de fik in Portland naar verluid. De Dems gaan deze groep niet onder controle krijgen.
Anyway is verwacht de nodige vuurwerk van enkele GOP senatoren die bezwaar gaan maken. GOP RINO's in het huis zullen wel mak meestemmen met de Dems dus niemand hoeft zich illusies te maken dat Twamp nog lang in het witte huis zit.

Komende jaren wordt het echt een feest. Als de Dems de Georgia senaat zetels verliest dan is Sleepy Joe vanaf dag 1 een praktische lame duck. Maar zelfs als ze winnen. Creepy Joe is zelf weinig meer toe in staat gezien zijn gezondheid en Hunter hangt hem nog altijd boven het hoofd. Ik verwacht binnen 2 jaar al dat Kameltoe hem vervangt. En dat zal ook een startsein zijn om een of ander bruin zandbakland te gaan bombarderen. Ondertussen zal Twamp trollen vanaf de zijlijn.
Tussendoor zullen de burgeroorlogen in de GOP als de Dems voortwoeden. Binnen de Dems kunnen de socialisten, neo libs en union Dems al niet meer door een deur. GOP dreigt te worden verscheurd door MAGA fanboys (populisten), neo cons en evangelicals. Dat gaat ook lachen worden.

Kortom volop vermaak uit de VS. Helaas is onze politiek een stuk saaier. Rutte wordt in de saaiste verkiezing ooit dik verkozen. En zet weer een stapje richting verdere assimilaties in das neues ewige Reich.

Graaf_van_Hogendorp | 02-01-21 | 15:30 | 2

Kan ook zijn dat Harris het halverwege gaat overnemen.
25%-50% van de republikeinen vind Kamala Harris ook niet zo'n probleem.
abcnews.go.com/PollingUnit/54-approve...

kloopindeslootjijook | 02-01-21 | 15:39

Zie België. Zitten vaak langer zonder regering dan met. En economisch doen ze het niet slecht. Dus wellicht is een lame duck president niet eens zo slecht begin van de wederopbouw van de USA....

Odin | 02-01-21 | 16:02

"Na 9/11 kon hij het juist goed vinden met de Amerikanen. Als kersverse leider van de Quds-brigade hielp Soleimani zelfs de VS met het verjagen van de Taliban uit Afghanistan. Die relatie verzuurde toen de toenmalige president Bush Iran de 'as van het kwaad' noemde. "Vanaf dat moment is hij de Amerikanen juist gaan ondermijnen door bondgenootschappen te smeden in het Midden-Oosten."

nos.nl/collectie/13817/artikel/231718...

Zo simpel zal het toch niet geweest zijn, NOS.

kloopindeslootjijook | 02-01-21 | 15:30 | 3

Leuke is dat de troepen opbouw via Rusland en Iran liep,tot aan logistiek aan toe.
Zie die foto's nog van Amerikaanse tanks op treinen die door Rusland werden vervoerd

Roger-Rabbit | 02-01-21 | 15:35

komt vaker voor, geloof dat Saddam/Bin Laden ook ooit voor de V.S. werkten, maar als je niet meer nodig bent, of te machtig gaat worden, dan moet je ff opzouten:)

daan me de korte ach | 02-01-21 | 15:48

@daan me de korte ach | 02-01-21 | 15:48: bin Laden is de beste loopjongen die ze ooit hebben gehad.
Ging pas fout toen hij zelfstandig doelen ging uitzoeken,tot die tijd was het een vrijheidsstrijder.
Zoals bij veel Terroristen zijn ze de bron ervan.
Vs logistieke deel,opleidingen,trainingen en huize saud betaalde er voor.

Roger-Rabbit | 02-01-21 | 16:15

Die tragische Miss verkiezing even negerend, de wereld zou niet echt mogen juichen om de broodnodige uitschakeling van terreirondersteuners te moeten uitschakelen. Uiteindelijk is het pure droefenis wat de vrede behoeft. Ik sta er helemaal achter, trouwens. Node.

Pieterman | 02-01-21 | 15:29

Laten we ons realiseren dat als Iran doorgaat en wij als EU dit wegkijken.
Het nietige Israel die handel moet wegbombarderen. Ergens rekenen wij daar stiekem al op, maar bashen intussen die Israëli's waar mogelijk. Schande, Israel is met de US daar altijd de politieagent geweest. Besef dat toch eens.

verwonderd | 02-01-21 | 15:25 | 3

Verwonderd. Ik besef het zeer degelijk.
Als dat je een inimini troost. Alsjeblieft.

Rest In Privacy | 02-01-21 | 15:26
-weggejorist-
Arachne | 03-01-21 | 02:07

Vier jaren Trump-bashing door de systeempers heeft vooral duidelijk gemaakt dat er van onafhankelijke journalistiek geen sprake meer is, dat de pers de politiek en politici niet meer bewaakt en controleert, maar dat de pers tot de bedrijfspoedel van de systeempolitiek is verworden.

En dat de systeempolitiek een gloeiende teringhekel heeft aan redelijk onafhankelijke kandidaten als Trump.

Stel dat Trump naast het Zwarte Garen ook het buskruit ende het Gesneden Brood had uitgevonden dan was dit door de systeempolitiek alsnog tegen 'm gebruikt via bedrijfspoedels als de NOS.

Mochten We hier in Nederland ooit nog een dergelijke onafhankelijke kandidaat in de politiek verwelkomen dan acht ik de kans groot dat een posse van journalisten deze op uno momento dado in een wit NOS-busje zonder stickers trekken, waarna je er nooit meer iets van heurt.

De Briemusketier | 02-01-21 | 15:20 | 12

@De Briemusketier | 02-01-21 | 15:56:
Persoonlijk denk ik dat gemiddelde burger goed geïnformeerd is.
Alleen trekt de ene burger andere conclusies uit die informatie dan de andere burger. Of, heeft er een andere mening over.

Mr.Crowley | 02-01-21 | 16:01

Die hebben we al gehad en daar is koelbloedig mee afgerekend op een parkeerterrein.....

Toedels | 02-01-21 | 17:38
▼ 9 antwoorden verborgen

Het bleek dat generaal Soleimani bezig was landen als Libanon en Irak tot kolonies van Iran te maken.
In die landen ontstonden daarom protesten en Mahdi moest daarom opstappen.
Maar Soleimani zal gewoon vervangen worden, omdat er een groter plan is en de revolutionaire garde is groot en machtig.
De revolutionaire garde is opgericht na de revolutie, begon na de oorlog privébedrijven, onder meer in de bouw, en verdiende zo veel geld.
Inmiddels hebben ze ondernemingen in de telecom, energie, auto-industrie en invloed op de economie en politiek, hebben 125k manschappen en leiden het raketprogramma.
Er was een nucleaire deal met Iran, maar de kans bestaat dat ze nu een kernwapen gaan ontwikkelen om weer invloed te krijgen. Dat is Noord-Korea ook gelukt.
Dus, waar gaat dit allemaal over? Belangen.

kloopindeslootjijook | 02-01-21 | 15:19 | 7

@Mr.Crowley | 02-01-21 | 15:33: ook dat zeggen se 30 jaar.
Is 5 voor 12,over 5 haar hebben ze de bom.
Zijn voor 90 % klaar.
Nooit wat gezien,net als Irak en die wmd.
Veel geblaat nooit wat gevonden.
Die scott Ritter had er nog een leuk verhaal over trouwens.
Heb trouwens nooit iets gezien wat waar is vanuit de VS.....99% slap gelul.

Roger-Rabbit | 02-01-21 | 15:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Zunne grotte vuurbal! Jonguh!

mr.money | 02-01-21 | 15:08

Trumphaters reageren vooral op betrekkingsniveau, eigenlijk nooit op inhoud. Als je dat weet win je elke Trump-discussie.

goedverstaander | 02-01-21 | 15:07 | 15

Vraagje, wat heeft Europa gedaan. Die sukkels zijn nog vol goede moed dat Iran zich aan de opgelegde nuclear akkoord houden.
Al toont Iran openlijk zijn atoombom aan de wereld dan nog gaat Europa voor een dialog.

Southpark | 02-01-21 | 15:25
▼ 12 antwoorden verborgen

Maar even serieus dan. Kijk Iran is een land van engerds. Allah aan de macht is nooit een doorslaand democratisch succesverhaal. En ze willen wel erg graag vingertjes in de pap in te veel landen. Maar of een oorlog uitlokken met dat land nog verstandig is, dat is een tweede. Het scheelde weinig. Ook afgelopen november nog kon Trump met moeite worden afgehouden worden van een aanval op Iran.

Beste_Landgenoten | 02-01-21 | 15:06 | 4

Wat zou Hilly gedaan hebben? Zou ze het er zoveel beter afgebracht hebben? En... wat is dan beter?

Rest In Privacy | 02-01-21 | 15:15

Als de binnenlandse macht van de Republikeinse garde gebroken wordt is het snel over met het Iraanse regime.

Rennieflox | 02-01-21 | 15:17

Je korte reactie staat vol met onbewezen aannames. Ik ga ervan uit dat men in het Pentagon en in Israel de gevaren beter kan inschatten dan achter een computer of in een redactielokaal in Nederland.
Trumps woorden altijd letterlijk nemen betekent Trumps strategie niet begrijpen. Je verduistert het feit dat Trump de eerste Amerikaanse president in vele decennia is die geen enkele oorlog is begonnen.

J.P.Drapeau | 02-01-21 | 15:18
▼ 1 antwoord verborgen

Zeer van toepassing voor de manier waarop Trump is behandeld:

"Waar ik mij trouwens evenzeer over verwonder is de manier, waarop het gebeurt. Zo'n minister wordt een fascistoïde instelling verweten. Goed, waarom zou je dat niet mogen zeggen? Maar als je ziet hoe dit gebeurt: schreeuwend en een mogelijk weerwoord van de man met gejoel en gefluit onmogelijk makend, dan zie ik in deze werkwijze duidelijk fascistoïde trekken."

Godfried Bomans

Rest In Privacy | 02-01-21 | 15:05 | 1

Excuse me? Zal ik eens keihard WAPPIE in je oren schreeuwen? Kijk eens naar jezelf, mafketel.

VerenigingVanDieven | 02-01-21 | 21:10

Terroristen omleggen is een mooie Amerikaanse traditie waarvan ik hoop dat Biden hem voortzet.

Pretzel Logic | 02-01-21 | 15:04 | 10

@Pretzel Logic | 02-01-21 | 15:16: Wie bepaalt wie of wat een terrorist is? De grondleggers van de staat Israël waren terroristen. Zij hebben de autobom uitgevonden.

Deze zin krijgt 90% van Nederland in de gordijnen want, Hit... en Ausch... en WO2 en de joden en enzovoorts.

De VS hanteren de methoden van terroristen, en door zich met alles op de wereld te bemoeien, uitsluitend voor hun eigen belang, komt er een keer een tegenreactie. De VS is hypocriet.
Daarnaast heeft Trump, bij diverse gelegenheid gezegd, dat de VS uitsluiten in het MO zit ten behoeve van Israël. Dat spreekt boekdelen.

De boycot van Irak leverde een half miljoen doden op.
Madeline Albright vond dat een prijs die betaald moest worden. Ze hoefde het zelf niet te betalen.

Arachne | 03-01-21 | 02:00

Ik denk het niet.

Hoorneslaan | 03-01-21 | 02:23

@Arachne | 03-01-21 | 02:00:
Kijk en dat bedoel ik dus.
Wijzen naar anderen maar zelf niet die balk in eigen ogen zien.

Roger-Rabbit | 03-01-21 | 04:46
▼ 7 antwoorden verborgen

Al die linkse nitwits zullen voor altijd kwaad blijven op Trump. Simpelweg omdat ie Hillary verslagen heeft. En die kwam aan bij links hoor. Ze zijn het eigenlijk nooit te boven gekomen. Daarom haten ze hem, een goede reden heb ik nog nooit gehoord. Ja, Russische inmenging in de verkiezingen, Trump zou een Russisch agent zijn, bedden onder pissen en vrouwen zo maar bij hun "poesje" grijpen. haha

Zwezerik | 02-01-21 | 15:01 | 4

Zie het een beetje als een echtscheidingsoorlog tussen exen , alle giftige pijlen zijn goed .

likmegaties | 02-01-21 | 15:09

Altijd al vreemd gevonden, er is helemaal niets links aan iemand als Hillary.

Zeurders | 02-01-21 | 15:24

Het geen voetbalwedstijd.
Het gaat om je land.
Er zullen Amerikanen zijn die Trump helemaal niet zagen zitten en
oprecht vreesden dat hij het land kapot ging maken.

kloopindeslootjijook | 02-01-21 | 15:25
▼ 1 antwoord verborgen

Als Biden hem had gedood, had ik het goed gevonden. Maar nu deed Trump dat, dus vind ik het heel erg slecht. Want alles wat hij doet is per definitie slecht. Wel jammer dus dat hij heel soms, per ongeluk natuurlijk, ook wel eens iets goed doet. Als een klok die tweemaal per dag de juiste tijd aangeeft.

Beste_Landgenoten | 02-01-21 | 15:00 | 4

Dat is het mantra van de Trump fans. Maar er is niets dat erop wijst dat Biden origen gaat starten. En mag ik je erop wijzen dat zowel de oorlog tegen Irak als die tegen Afghanistan is begonnen door de republikein George Bush?

Beste_Landgenoten | 02-01-21 | 15:08

Zie je wel, die meiden mogen ook heus wel af en toe naar buiten..

ger1306 | 02-01-21 | 15:09
▼ 1 antwoord verborgen

Heel jammer dat Trump zijn herverkiezing heeft verkloot met zijn dwaze coronabeleid.

Rest In Privacy | 02-01-21 | 14:58 | 6

@Beste_Landgenoten | 02-01-21 | 15:10: Gezondsheidszorg is een zaak van de staten en gouverneurs. Hoe vaak moeten we dat nog zeggen voordat je stopt met die onzinnige TDS van je?

SkepticalRealist | 02-01-21 | 15:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Blijft jammer dat sommige reaguurders de realiteit niet zien en daardoor niet objectief kunnen zijn.
Feit blijft, dat Trump goede én verkeerde beslissingen heeft genomen.
Sjoelemans uitschakelen was een goede.
Hate 2 say it, maar zelfs Klaver zegt wel ‘s goeie dingen.

Ruimedenker | 02-01-21 | 14:57

Begrijp alleen nooit zo goed wat we ermee opschieten om er over te praten en het een jaar na dato weer op te rakelen. Voor je het weet voelt weer een of andere booslim zich geroepen om iets terug te doen.

Watching the Wheels | 02-01-21 | 14:56 | 4

@Mr.Crowley | 02-01-21 | 15:00:
Dus gewoon actie op ondernemen om het te voorkomen, maar verder niet over praten. Vroeger hoorde je "pietje booslim is in z'n garage ontploft terwijl hij aan een bom aan het sleutelen was", dan had iedereen het idee dat zo'n vogel onhandig was geweest. Scheelt ook weer wat persoonverheerlijking, want ze gaan niet met foto's van een kluns die zichzelf per abuis opblies rondhossen.

Watching the Wheels | 02-01-21 | 15:07

+s

Watching the Wheels | 02-01-21 | 15:08

@Watching the Wheels | 02-01-21 | 15:07:
Aan de dood van Osama Bin Laden is ook enige publiciteit gegeven.

Mr.Crowley | 02-01-21 | 15:24
▼ 1 antwoord verborgen

De deug wereld gaat nog eens heel hard huilen en Trump missen.
Ik mis die oranje brulbeer nu al een beetje.

Maya de Blij | 02-01-21 | 14:56 | 1

Maar waarom gaan we hem dan eigenlijk missen? Die Tweets zijn wel geestig, maar verder?

ZureKoek | 02-01-21 | 14:57
-weggejorist-
mark_d_nnl | 02-01-21 | 14:51 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

In Iran bij die demonstratie vraagt blijkbaar niemand zich af wat Iraanse leger in die regio buiten Iran precies aan het doen was. Soleimani was 'slechts' de bestuurder daarvan. Die diende weer belangen in Iran.

En zij die zich met The Donald identificeren vragen zich blijkbaar niet af, waarom Soleimani omgelegd moest worden. Het tenslotte allemaal ver weg toch? Welk doel dient dat dan?

Uiteindelijk gaat het allemaal over geld voor een paar handige jongens, overal ter wereld. Nog steeds.

kloopindeslootjijook | 02-01-21 | 14:51 | 4

Soleimani was in Irak voor vredesbesprekingen.
De mogelijkheid bestaat dat deze georganiseerd zijn OM hem daar om te laten brengen. Het Iraanse leger heeft, in het machtvacuüm en het kruidvat Irak, Isis bestreden.

De propaganda dat Iran een gevaar is voor de wereldvrede en het bestaan van Israël is goed geïmplemteerd.

Israël heeft tijdens kerst een christelijk dorp in Syrië beschoten, met als gevolg doden en gewonden. Daarvoor heeft Israël het luchtruim van Libanon geschonden.

Wat zou er gebeuren als een van de buren van Israël haar luchtruim schend? Dan slaat Israël terug want "Israël heeft het recht zich te verdedigen" en iedereen in het westen staat instemmend te knikken.

Arachne | 03-01-21 | 01:52
▼ 1 antwoord verborgen

Zie ik daar rechts in de afbeelding nou een Hitlergroet?

General McAuliffe | 02-01-21 | 14:49 | 4

En links het BLM vuistje.. maar is toch allemaal hetzelfde. Allemaal totalitaire regimes met een verschillend etiket.

swapper | 02-01-21 | 14:54
-weggejorist-
mark_d_nnl | 02-01-21 | 14:54

Dat ligt er aan of er gebruik gemaakt is van een spiegelreflexcamera of niet. Een dingetje om te weten voor je gaat interpreteren.

Rest In Privacy | 02-01-21 | 14:59
▼ 1 antwoord verborgen

De linkjes werken niet allemaal.

Alex Delarge | 02-01-21 | 14:48

Ten tijde van de sjah vond ik Iran nog wel een tof land. Sinds die gestoorde Khomeini, is het een klere bende.

Rest In Privacy | 02-01-21 | 14:47 | 6

Het was Potus Carter die de sjah liet vallen en de deur voor de vorming van een dictatoriale islamitische republiek wagenwijd open zette. Bedankt maar weer, Democrats.

goedverstaander | 02-01-21 | 15:03

@TancredvanTiberias2 | 02-01-21 | 15:00: Toegegeven maar Farah Diba was wel weer een lekker wijf. Maar even serieus, je hebt helemaal gelijk, maar wat er nu zit is met de sjah vergeleken toch helemaal niks?
Dan hadden ze het in Cuba beter bekeken toen ze die imperialistische schoft Batista eruit pleurden. Het is sindsdien nog nooit zo goed gegaan met Cuba.

Rest In Privacy | 02-01-21 | 15:57

@Tishetnetnie | 02-01-21 | 15:57: Afshin Elian was onderdeel van het verzet tegen de sjah. Hij was lid van een communistische organisatie en wilde in Iran dus een communistisch bewind vestigen. Hij kwam in Nederland terecht en werd liberaal. Die bekering komt bij mij nog steeds niet geloofwaardig over.

Arachne | 03-01-21 | 01:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Lees eens een paar stukjes van Godfried Bomans Mosterd voordat je je zelf tenenkrommend aan ironie waagt.

Ridde Rogter | 02-01-21 | 14:45 | 3

Danwel denkt dat je eeen literair meesterwerk gepost hebt.

mono-culti | 02-01-21 | 14:48

Dit citaat van Bomans is zeer van toepassing op de manier waarop Trump is behandeld:

"Waar ik mij trouwens evenzeer over verwonder is de manier, waarop het gebeurt. Zo'n minister wordt een fascistoïde instelling verweten. Goed, waarom zou je dat niet mogen zeggen? Maar als je ziet hoe dit gebeurt: schreeuwend en een mogelijk weerwoord van de man met gejoel en gefluit onmogelijk makend, dan zie ik in deze werkwijze duidelijk fascistoïde trekken."

Rest In Privacy | 02-01-21 | 15:04

Gulliver. Bespeur ik mildere reacties nu de haatdampen nedergedaald zijn?
Komt nu pas de vraag op wat Biden ons zal brengen?
Dit citaat van Bomans geeft aan wat ik al de tijd zag.

Rest In Privacy | 02-01-21 | 15:25

Het verschil in toon van de berichtgeving tussen toen Obama Bin Laden liet omleggen enerzijds, en de bom van Trump op Soleimani anderzijds, spreekt boekdelen over de betrouwbaarheid en mindset van "onze" media.

Ivoren Toren | 02-01-21 | 14:40 | 5

Lijkt me logisch. Bin Laden had veel Amerikaanse doden in eigen land op zijn geweten.

oldandwise | 02-01-21 | 14:52

Niet alleen de media. Ook politici. Zoek maar eens op wat de reactie van GL Jesse Klaver, of D66, was op het omleggen van Soleimani.

gaffelbaard | 02-01-21 | 14:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Huh, heeft Bouchalikt Trump bedankt ?

Eddy67 | 02-01-21 | 14:40 | 1

Die doet alles om in de kamer te komen. Of ze het meent is iets anders.

Ivoren Toren | 02-01-21 | 14:41

Dank woord aan Trump? Iedere president had Soleimani laten omleggen. Dit is iets wat via de veiligheidsdienst loopt evt in samenspraak met Israel. Trump hoefde alleen maar overtuigd te worden dat hij hier bonuspunten qua popilariteit zou krijgen als hij hier toestemming voor zou geven. En Trump kennende...(zo lang maar niet te veel onschuldige burgers getroffen worden)

Baron_von_Rijswijck | 02-01-21 | 14:38 | 4

@Zwezerik | 02-01-21 | 14:43: Narcist, kan slecht tegen zijn verlies, is democraat noch republikein, hitst "zijn" eigen volk op ten faveure van zijn eigen herverkiezing....maar is geen oorlog begonnen tijdens zijn periode en heeft wel potentiele aanvallen geblokkeerd omdat er te veel burgerdoden zouden vallen. Vertel...wat in dit rijtje klopt niet?

Baron_von_Rijswijck | 02-01-21 | 14:49

Iedere president? Obama ook?
Het was dat de druk in de VS op Obama zo groot was, anders had hij Bin Laden gewoon laten gaan. Zo links was hij wel.

Mr.Crowley | 02-01-21 | 14:52

@Baron_von_Rijswijck | 02-01-21 | 14:49:

Wat er niet klopt? Jij kent Trump toch? Nou vertel maar. Dat algemene verhaaltje wat jij zegt heb je vast niet van hemzelf maar uit de Volkskrant of het AD of zo en daarbij gaat het op voor zo'n beetje elke politicus. Te algemeen.

"hitst "zijn" eigen volk op ten faveure van zijn eigen herverkiezing"
Ik dacht dat het hele idee van verkiezingen was?

"Iedere president had Soleimani laten omleggen."
Yeah Right, maar ze deden het niet....
Hetzelfde verhaaltje als de Israëlische ambassade.....

Zwezerik | 02-01-21 | 15:18
▼ 1 antwoord verborgen

Hee een Trump topic. Is die fraude al bewezen?

ZureKoek | 02-01-21 | 14:35 | 7

@ZureKoek | 02-01-21 | 15:10: Toch blijft het vreemd dat zowel Trump en Biden het record van Obama hebben verslagen kwa aantal kiezers.

A.I. van Dee | 02-01-21 | 17:05

@A.I. van Dee | 02-01-21 | 17:05: Trump is een nogal polariserend figuur, iedereen heeft een sterke mening over hem, dus iedereen gaat voor of tegen hem stemmen. Was het Biden tegen Romney of Hillary tegen McCain of weet ik veel welk fossiel was geweest, was de opkomst veel lager geweest. Trump is een soort Hawaii pizza, daar kan je niet neutraal over zijn.

ZureKoek | 02-01-21 | 18:45
▼ 4 antwoorden verborgen

De spanningen zijn daar behoorlijk aan het oplopen. Zie de aanslag op het vliegveld in Aden. nos.nl/artikel/2362533-aanslag-op-vli...
Israël en de VAE hebben het al over gezamenlijke militaire oefeningen. Biden zal geen kans krijgen om zich uit dat wespennest terug te trekken, maar met Biden zie ik de VS dit niet tot een goed eind te brengen.

Mr.Crowley | 02-01-21 | 14:35 | 5

@Arachne | 03-01-21 | 01:43:
Overigens, niet alleen Israël zou willen dat de VS zou gaan aanvallen . Ook de Arabieren zouden het niet erg vinden als de VS dat zou doen.
Uiteindelijk, wij ook. Iran met een kernwapen is levensgevaarlijk. Dat kernwapen zou zo maar in handen kunnen vallen van Hezbollah of Hamas danwel andere terroristische groepen.

Mr.Crowley | 03-01-21 | 09:37

@Arachne | 03-01-21 | 01:43:
Bedenkt u een ding heel goed. Hoe dichter Iran bij een werkend kernwapen komt, hoe groter de kans op het uitbreken van een militair conflict.

Mr.Crowley | 03-01-21 | 10:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik snap die pro haat demonstraties nooit zo. Als je zo erg tegen Nederland, Amerika en het westen bent, wat doe je hier dan? Of is het antwoord: outkierung?

Goofy Goofball | 02-01-21 | 14:32 | 1

Inderdaad, enkel het gratis geld. U moest eens weten hoeveel uitkeringsgeld rechtstreeks naar de Kaag-haatzaaitroepen gaat.
Oh wacht,... Kaag onze nieuwe premier.... automutilatie van een ooit intelligent land.

grindbak | 02-01-21 | 14:36

Mooi dat die Soleimani nu de madeliefjes aan het omhoog trappen is, maar om Trump nou de beste Amerikaanse president sinds George Washington te noemen...

koeberg | 02-01-21 | 14:31 | 6

@LesPaul | 02-01-21 | 14:40: Oke, nu wel opgezocht, was dus toch George die deze quote krijgt toebedeeld, maar dan toch ook weer niet echt waar kennelijk.

LesPaul | 02-01-21 | 14:44

@CalamityJane | 02-01-21 | 14:42:
Het is geen kwestie van of/of.
Bidon krijgt wat mij betreft het voordeel van de twijfel, we hebben nog niets van hem in functie gezien.
Neemt niet weg dat ik ook in hem weinig vertrouwen heb.

Overigens bedoel ik met dat bijgeleerd niet alleen de persoon Trump of de persoon Bidon.
Het is meer het hele apparaat.

Kapitein Sjaak Mus | 02-01-21 | 14:53

Kapitein. Snap ik !

Rest In Privacy | 02-01-21 | 15:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar die Sulejmani van Heerenveen en Ajax doet het nog steeds goed bij YB. Ach ja, al die namen die zo op elkaar lijken.

van Oeffelen | 02-01-21 | 14:30

In Nederland was de hetze nog niet eens zo erg, maar in de UK heeft de linkse Guardian dit echt drie weken lang op de voorpagina gehouden in de hoop dat er een tegenreactie zou komen, wat eindelijk zou bewijzen dat Trump niet alleen slecht was, maar ook door- en doorslecht.

konjodebonjo | 02-01-21 | 14:30 | 1

Daar heeft tRamp geen Guardian voor nodig.

LesPaul | 02-01-21 | 14:45

En nu zitten we met Biden. Een van de weinige die als Vice-president tegen het uitschakelen van bin laden was.

Turbulentie? | 02-01-21 | 14:28 | 3

Binnenkort treedt hij af, mag de eerste vrouw van kleur president spelen.

sprietatoom | 02-01-21 | 14:33

@sprietatoom
Juist.

de uitbater | 02-01-21 | 14:38

Kijk, mooi voorbeeld van het ontstaan van fake news. Biden adviseerde te wachten tot er met meer zekerheid vast kon worden gesteld dat Bin Laden aanwezig was alvorens de operatie te starten. Dan ben ik benieuwd, wist je dit niet, of is het moedwillig?

ZureKoek | 02-01-21 | 15:03

Waarom staan Iraanse vrouwen altijd buiten te huilen? Omdat ze dat binnen niet mogen!

VBO_B_Niveau | 02-01-21 | 14:27 | 2

Die krijgen thuis een schop onder hun hol zo de straat op met de begeleidende kreet "en nu dreinen kreng"

Rest In Privacy | 02-01-21 | 14:52

Dat zijn zogenaamde wailers. Kun je inhuren bij begrafenissen.

VerenigingVanDieven | 02-01-21 | 20:56

Volkomen onnodig, al die haat.
Soleimani was lief voor kinderen en hield veel van zijn hond.
Schrijf dáár nou eens een leuk positief stukje over, dáár hebben demense behoefte aan!

Kapitein Sjaak Mus | 02-01-21 | 14:26 | 2

En haatsmurfin dan?

VBO_B_Niveau | 02-01-21 | 14:27

Waar ken ik dat van?

de uitbater | 02-01-21 | 14:28

Een andere verdienste van Trump is dat Assad na de kleine luchtaanval op Syrië geen Chemische wapens meer heeft ingezet.

sprietatoom | 02-01-21 | 14:25 | 3

En hij is nergens de democratie gaan brengen.

Rest In Privacy | 02-01-21 | 14:30

Had Assad chemische wapens? Ik dacht dat de door de EU gesponserde White Helmets de aanvallen in scene hebben gezet?

swapper | 02-01-21 | 15:00

@swapper | 02-01-21 | 15:00: Sprietatoom heeft kennelijk zijn huiswerk niet gedaan, al die "chemische aanvallen" waren geïnstigeerd door de NAVO en GCC gefinancierde Witte Helmen (die vaak sympathisanten waren van Al-Qaeda-jihadisten), die luchtaanval was een regelrechte misdaad tegen het land .

Hissam | 02-01-21 | 19:59

Misschien kunnen we de belastingdienst ook afsturen op de door rutte gefinancierde haatclubjes nu ze toch zo lekker bezig zijn.

van stampij | 02-01-21 | 14:25

Ik denk dat Trump zijn standbeeld en de naar hem genoemde luchthaven pas krijgt als hij dood is. Puur om hem te pesten. Hij wil het te graag en hij is te opdringerig, dus ook als hij het verdiend heeft geven ze het hem pas na zijn dood.

JvanDeventer | 02-01-21 | 14:23 | 1

Ook na zijn dood is dat echt te hoog gegrepen hoor.

mono-culti | 02-01-21 | 14:51

Tijd voor die sore loser om op te rotten. Ben benieuwd of hij nog de bak in draait.

Diederik_Ezel | 02-01-21 | 14:22 | 2

Hoezo? Wil je gezelschap? Ben je eenzaam in je cel?

Goofy Goofball | 02-01-21 | 14:33

Wie? Rutte?

Lorejas | 02-01-21 | 14:43

SolarWinds, de tot nog toe belangrijkste bijdrage van de Verenigde Staten aan de Klimaatakkoorden van Parijs. Ook Microsoft blijkt de lul. Wie serieus denkt dat Iran kinetisch te werk zal gaan, snapt de echte les van Paul van Riper niet. Dat verdienmodelletje van de Pax Americana vanaf je zolderkamer gamen.

Ondertussen, na het dreigen met een paar schadeclaims, mag IBM (waarom zijn die nog niet door Raytheon overgenomen?) vrolijk verder met de Intelligentietechnologie voor onze krijgsmacht: www.defensie.nl/actueel/nieuws/2020/1...

Hollands Glorie in optima forma, die moeder aller Oranje blue chips.

PS: als eerste olieland ter wereld gaat Iran nu volledig los op de zegeningen van kernenergie. Alsof het niet zo is dat ze daar over duizenden kubieke kilometers aan woestenij beschikken voor het opslaan van het vooralsnog onvermijdelijke restafval.

Rest In Privacy | 02-01-21 | 14:21

Over vier jaar zit Trump weer op zijn troon.

overVecht | 02-01-21 | 14:20 | 12

@panthoseen | 02-01-21 | 14:25: Biden is al beginnend dement .. het zou me niets verbazen als Biden naar het Witte Huis onderweg is dat we hem gaan tegen komen in Rotterdam op weg naar het Witte Huis.

Rest In Privacy | 02-01-21 | 14:59

Vier dagen!

Rest In Privacy | 02-01-21 | 17:28
▼ 9 antwoorden verborgen

Trump verdient de Nobelprijs.

Zonen-van-Kuifje | 02-01-21 | 14:17 | 5

Nobelprijs voor liegen? Of zou dat toch je vriendje Trutte worden?

LesPaul | 02-01-21 | 14:48

Heeft meer voor de vrede gedaan dan Obama. Die kreeg de prijs bij aantreden en waarschijnlijk vanwege zijn huidskleur.

swapper | 02-01-21 | 15:01

Maar die zal hij nooit krijgen.

VerenigingVanDieven | 02-01-21 | 20:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Is het niet tijd voor een afscheid van Donald en wat rechtszaken tegen Donald?

thanseeuwen | 02-01-21 | 14:16 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

"Maar het is gewoon een hele slechte president!"

Dat kreeg ik te horen bij een gesprek over Trump en zijn beleid toen ik vroeg wat mijn gesprekspartner vond van juist alle goede / positieve zaken die hij en zijn regering hadden bereikt.

En zo werkt het voor velen.

De intense haat naar de persoon Trump zit te diep om nog realistisch en neutraal te kunnen en vooral te willen beoordelen.

Ik vermoed dat ondanks alle ellende en onzin die Biden heeft uitgehaald en als president gaat uithalen dat dat soort anti Trump mensen altijd weer in koor en met de oog en oorkleppen op over hem zullen blijven roepen :

"Maar het is gewoon een goede president!".

Treurig en opmerkelijk.

Dr.Mabuse | 02-01-21 | 14:16 | 5

Normanius, wat verwacht u van Biden?
Heeft u daar een beeld bij?

Rest In Privacy | 02-01-21 | 14:31

@normanius | 02-01-21 | 14:24: Ze hadden al een hekel Trump voordat hij president was. Je draait oorzaak en gevolg om.

Goofy Goofball | 02-01-21 | 14:35

U heeft een pussy?

Rest In Privacy | 02-01-21 | 17:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Prima, maar ik zal het presidentschap van Trump toch vooral herinneren als een van relatieve vrede, en meer vrede. Tegelijkertijd ook iemand die kracht toont en angst inboezemt bij de vijanden van het westen. Consequent ten bate van zijn eigen Amerikaanse volk. We gaan hem nog missen. De donkere wolken pakken zich samen in het kabinet van haviken dat eraan zit te komen.

Wat de CIA, het establishment, het militair-industriële complex Trump nooit vergeven hebben is dat Trump niet het happy my little pony gezicht op het Amerikaanse imperialisme plakte. Wat Obama wel was. De eloquente person of color. Het gaf het westen hoop en vertrouwen in eigen ethische hoogstaandheid. Invasies, drone aanvallen, genocide. Allemaal witgewassen met een paar zalvende woorden van Obama. Beeldvorming is alles. Wall street, Guantanomo Bay, de verarming van de Amerikaanse middenklasse, bedrog door China... Obama heeft geen verbetering gebracht. Puur feitelijk gezien heeft Trump meer bereikt.

Rest In Privacy | 02-01-21 | 14:13 | 12

Eens,
zie ook The first step act , was een enorme verbetering ten opzichte van het oude strafrecht .
In de praktijk gunstig voor veel African americans met een strafblad.
Terwijl Mevrouw Harris in haar tijd als Officier van justitie haar uiterste best deed om zoveel mogelijk gevangen hun volledige straf uit te laten zitten om
dwangarbeid te verrichten...

overVolland | 02-01-21 | 16:44

@* Il Principe * | 02-01-21 | 14:39: Met Macron als grote leider?

Arachne | 03-01-21 | 01:35

Trumps basis, de blanke man, die in 2016 massaal op hem stemden, zijn deze ronden veel thuisgebleven. Omdat zij de hoop verloren want Trump heeft niets voor ze gedaan. Die groep zit niet te wachten op meer imperalisme want dat betekent dat nog meer werk naar het buitenland wordt verplaatst (goedkope lonen), er nog meer buitenlandse werknemers naar de VS mogen komen (blanke medewerker wordt vervangen door buitenlander (goedkoper) en dat hun kinderen, door gebrek aan werk, het leger in moeten en mogen sterven in verwegistan voor de winstmarge van de global companies en hun aandeelhouders.

Arachne | 03-01-21 | 01:40
▼ 9 antwoorden verborgen

Hoe gaat het eigenlijk met al die rellen in USA? Verdacht rustig sinds winst van Biden.

Rest In Privacy | 02-01-21 | 14:10 | 16

Had het tegen Fuifje.

Lorejas | 02-01-21 | 14:51

Het zou me niks verbazen als die rondwandelende BLM-ers, sneeuwvlokjes en meelopers overal stembiljetten uit brievenbussen geplunderd hebben. De meeste mensen stemmen toch niet en melden dat je het biljet niet ontvangen hebt is ook zo'n gedoe...

Sneerpoets | 02-01-21 | 22:46
▼ 13 antwoorden verborgen

Was dat Sneeuwwitje die de appel van de heks aanpakte en in slaap viel? Zie aantal van die heksen op de foto.

Lorejas | 02-01-21 | 14:10 | 1

En als ze blank waren was er altijd wel een deugneus die iets had opgemerkt over een nazi-groet.

Sqbar | 02-01-21 | 14:17

Gek eigenlijk, die geile wijven, met foto’s van een schurk.
In het westen juichen we voor een popster of een voetballer.
In moslimlanden juichen ze voor terroristen.
Moslims bejubelen de dood, terwijl we hier van het leven houden.
Yin Yang zullen we maar zeggen.
Het zal nooit wat worden.
Onverenigbaar, daarom zo min mogelijk nieuwe islam in het Westen.

Ruimedenker | 02-01-21 | 14:10 | 4

Vinger/zere plek.

Normpje | 02-01-21 | 14:25

Inzetten op remigratie en dat kunnen we prima doen door islam niet langer als een religie te beschouwen maar als een alomvattende cultuur en levensbeschouwing met eigen wetten en regels. Kortom, een doctrine. Wat het ook is. Dan pas kunnen we echt doorpakken en als ze geen kazernes hier meer mogen bouwen en we de bestaande sluiten/platbulldozeren moet je eens zien hoe rap het uitschot onder ze vertrokken is en slechts diegenen die wel hier mee willen doen en positief bijdragen zullen dan overblijven.

Graaisnaaiert | 02-01-21 | 15:15

Wij houden van het leven?
Abortus, euthanasie, voltooid leven (geen leeftijdsgrens), zelfmoord is moedig, drugs, HIV/AIDS, SOA's, overmatig medicijngebruik, hormonen want genderdysforia, obesitas en overgewicht,

We juichen voor popsterren.
Vooral voor diegene die er vroeg uitstappen en voor de Kardashians, Cardi B, de doorgesnoven rockers.

Arachne | 03-01-21 | 01:34
▼ 1 antwoord verborgen

Bij leven een Sean Connery lookalike. Allebei ons vorig jaar ontvallen. Yasss...

oldandwise | 02-01-21 | 14:08 | 1

Eens.

Lupuslupus | 02-01-21 | 14:12

www.facebook.com/StealthyFreedom

Volg deze dames in Iran eens, dan hoor je hoe blij de onderdrukten (grote meerderheid in dat land) zijn met bv het elimineren van de Himmler van Iran. En natuurlijk tal van andere acties die zij in de publieke ruimte ondernemen, de acties voor mensen die tot draconische straffen zijn veroordeeld in Iran wegens tegenstander zijn.

Nuuk | 02-01-21 | 14:08 | 3

Maar waarom pakken ze zelf die ayatollahs dan niet aan?

Graaisnaaiert | 02-01-21 | 14:31

@Graaisnaaiert | 02-01-21 | 14:31: Je hebt maar een klein clubje medogenloze fanatiekelingen met wapens te hebben die elke opstand hard neerslaat en je staat machteloos.

Sneerpoets | 02-01-21 | 22:34

@Graaisnaaiert | 02-01-21 | 14:31:
Ze pakken het beleid van de ayatollahs aan door heel moedig gedrag: protesteren op straat, daar zonder kopvod lopen, geweld wat dan volgt filmen enzovoorts.
Niet alleen de “daders” worden gestraft, maar de hele familie.

Nuuk | 02-01-21 | 22:43

Is het al bekend of zijn opvolger, de heer Joe Biden, Iran ook keihard gaat aanpakken? Of zit hij al met zijn arm diep in de ongewassen aarzen van de ayatollahs in Teheran?

goedverstaander | 02-01-21 | 14:07 | 4

@de uitbater | 02-01-21 | 14:10:
Die oorlog is nooit weggeweest, werd alleen op een ander leven en meer via proxies uitgevochten. Maar naast Iran is die Minihitler uit Ankara momenteel het grootste gevaar voor de regio en de wereldvrede dus wat mij betreft dronen ze die ook helemaal de moeder. Weten we ook meteen wat we aan de Erdomannen in dit land en de EU hebben.

Graaisnaaiert | 02-01-21 | 14:30

Biden: De deal van Obama en de EU wordt opnieuw tot leven gewekt.

Oftewel: Sancties worden opgeheven en Iran mag aan een atoombom blijven werken zolang ze dat officieel maar ontkennen.

Biden gaat wel binnen een jaar Assad aanvallen.

SkepticalRealist | 02-01-21 | 15:23

@SkepticalRealist | 02-01-21 | 15:23: Iran werkte niet aan een atoombom, zoals de vele inspecties door de IAEA hebben aangetoond. Iran heeft het non-proliferatie verdrag getekend en zich daaraan gehouden.

Israël daarentegen heeft kernwapens en een ruime voorraad. Zij hebben de kernwapens die ZA had overgenomen OMDAT ZA die onder druk moest afstaan.
Om bij de internationale gemeenschap in genade te worden aangenomen MOEST ZA haar kernwapens afstoten. En Israël heeft die overgenomen, met instemming van de VS, anders was het niet doorgegaan.

Israël heeft het non-proliferatie verdrag niet ondertekend, geeft geen openheid van zaken omtrent atoomwapens, locatie, uranium, hoeveel, heeft geen enkel probleem (dit bij monde van haar premiers) om deze wapens in te zetten en staat GEEN inspecties toe op haar grondgebied.

President Kennedy had informatie over de aanwezigheid van uranium en atoomwapens in Israël. Hij kreeg geen enkele informatie van de Israëlische regering. Omdat hij dit een te groot risico vond (regio, wereld), had hij een plan ontworpen om Israël te dwingen mee te werken aan inspecties, de wapens te verwijderen en het aan banden leggen van het bezit van uranium. Kort daarop werd Kennedy vermoord.

Arachne | 03-01-21 | 01:30
▼ 1 antwoord verborgen

Terugslaan is de enige taal die ze verstaan.

jan1956 | 02-01-21 | 14:07 | 2

Hard terugslaan..

Wijze uit het Oosten | 02-01-21 | 14:09

Pre-emptive. Voordat ze hun ellende hebben aangericht. We zijn er al een jaar of 30 te laat mee inmiddels...

Graaisnaaiert | 02-01-21 | 14:28

Kijk, dan is het toch niet zo erg als de senaat woensdag de electoral college ertussenuittrapt en Trump zijn tweede termijn geeft #foreignpolicy #irannuclearbomb

dr_heckle-mr_right | 02-01-21 | 14:05

Bij het gedrang op zijn begrafenis vielen 56 doden. Had de lokale doodgraver ook eens een mazzeltje.

goedverstaander | 02-01-21 | 14:03 | 1

Teheran hadden ze in 1985 al tot een grote glasplaat moeten nuken.

Wijze uit het Oosten | 02-01-21 | 14:33

De man stuurde terreurgroepen aan.
Prima actie vd Amerikanen.

Ruimedenker | 02-01-21 | 14:02

Zal ook wel weer de schuld van Trump en Israel zijn. Tijd dat de normale Iranier - voor zover die er nog zijn - opstaat, die achterlijke Ayatollahs en terreurclubjes eruit trapt en/of opknoopt en weer een normaal en volwaardig lid van de wereldgemeenschap wordt. Het alternatief is namelijk oorlog en hoewel ze hun best doen broeden die Shiageiten daar nog net niet hard genoeg voor.

Graaisnaaiert | 02-01-21 | 14:23

The man, the myth, the Donald

3Xniks | 02-01-21 | 14:01 | 3

En laat die man lekker golven. Ik zie elke dag filmpjes van een Trump op de golfbaan. Terwijl er besluiten moeten worden genomen huilie huilie. Alsof Pelosi niet elk voorstel waar Amerikanen echt wat aan hebben torpedeert.

Eisenhower golfde ook, middenin de tweede wereldoorlog. Waar denk je dat je de beste ideeën krijgt?

Rest In Privacy | 02-01-21 | 14:18

@Sitting_targets | 02-01-21 | 14:18: Mensen maken hem belachelijk om zijn vele tripjes naar de golfbaan, omdat hij zelf Obama aanviel en belachelijk maakte om zijn werkhouding elke keer dat Obama ging golfen/een paar dagen vrij had.

Als hij uit kan delen, kan hij ook incasseren toch? Hoeven al z'n muppets hem niet direct te verdedigen hoor, het is een volwassen vent.

TancredvanTiberias2 | 02-01-21 | 14:28

Soleimani is omringd door zijn 72 maagden zo te zien

hotbrasil | 02-01-21 | 14:00

Die vrouwen in de foto zijn de 72 maagden die Soleimani in de hemel ontvangt.

Osdorpertje | 02-01-21 | 14:00 | 2

Blijft de beste man dan niets bespaard?

DolfWeerwolf | 02-01-21 | 14:01

En dan komt ie daarboven aan, krijgt dit voor z'n neus en komt er dan achter dat dat boek het mis had en dat hij in de hel is beland. Ze blijken allemaal SOA's te hebben en omgebouwde transen te zijn die maar half af zijn.

elfenstein | 02-01-21 | 14:06

Huilende moslims altijd +1.

Gokmaar | 02-01-21 | 13:58

Zal volgens het NRC wel weer een gematigde separatist zijn die voor progressie zorgde in die regio. Risico van het vak voor een terrorist.

De Pilsvogel | 02-01-21 | 13:58 | 1

Uiteraard geven NRC en de NOS er wel weer een linkse draai aan.
Stel je eens voor dat er moslims beledigd moeten gaan worden. Enfin, je moet er toch niet aan denken dat deze vermoslimde Perzen een atoomwapen kunnen bouwen....

Ommezwaai | 02-01-21 | 14:09

Aha feestje. Wellicht dat 2021 echt leuker gaat worden.
Hmmm, 14:00 uur. Ah wat de hel..*plop*.

grapo | 02-01-21 | 13:57

The man, the myth, the Donald

3Xniks | 02-01-21 | 13:57 | 1

Haha. Ik herken een boektitel over Ronald Reagan... mooi!

Trashman | 02-01-21 | 14:32

Zijn dat al zijn werpgeiten op de foto?plus vooraan Woody allen!

dirkdoorsnee | 02-01-21 | 13:57 | 3

Nee het zijn z'n fokschapen

normanius | 02-01-21 | 13:58

@normanius | 02-01-21 | 13:58:
Je mag het niet zeggen maar het is wel zo. De broedkazernes van onze erfvijand sinds 2700 jaar.

Graaisnaaiert | 02-01-21 | 14:19

Nog een paar weken en dan zijn we van hem verlost. Een schandvlek op de amerikaanse geschiedenis.

panthoseen | 02-01-21 | 13:56 | 8

Trump is een onaangename man. Putin daarentegen is een schattebout! Xi Jinping is heel goed met zijn kleinkinderen. De vrouw van Khamenei roemt zijn keukenkunsten. En, primeur, Mo 6 van Marokko is prive een geweldig feestnummer!

GregorVanPallandt | 02-01-21 | 14:05

@GregorVanPallandt | 02-01-21 | 14:05: De kleindochter van Trump (Ivanka en Jared) zit op chinese les. De kinderen van Ivanka en Jared hebben, vanaf hun geboorte, een chinese verzorgster. De kinderen spraken chinese woordjes VOOR ze engels en hebreews spraken (Jared is joods en Ivanka is bekeerd). Tijdens een ontmoeting tussen Trump en Jinping keken ze een filmpje waarin die kleindochter een liedje zong en een boodschap voor ome Xi had in vloeiend chinees.
Jinping prees het kind voor de inspanning en het niveau van haar chinees en Trump zat, trots als een pauw, te vissen naar het rapportcijfer voor zijn kleindochter.

Arachne | 03-01-21 | 01:18
▼ 5 antwoorden verborgen

*blokjes kaas en plakjes worst snijden gaat*

Rest In Privacy | 02-01-21 | 13:56 | 2

*Virtuele Paulaner aanreiken doet..*

Wijze uit het Oosten | 02-01-21 | 14:11

@Wijze uit het Oosten | 02-01-21 | 14:11: Ies feest!

Rest In Privacy | 02-01-21 | 14:13

Trump beste president na Lincoln. Stop the steal

Oromis | 02-01-21 | 13:54

Toch buitengewoon jammer dat Trump de voorgenomen aanval op Iran op het laatste moment afblies. Als er nu toch één bron van ellende op deze aardkloot aan te treffen is, dan is het wel die van de Iraanse mullah's. Te lang gewacht, nu hebben de Iraniërs een pact met China. ( = meesterzet van Beijing)

bisbisbis | 02-01-21 | 13:54 | 3

Trump wil niet dat de jongens en mannen van de VS hun leven laten in een totaal zinloze oorlog. En zijn bevolking is hem daarvoor - terecht - dankbaar.

Lupuslupus | 02-01-21 | 14:11

Het lijkt er een beetje op dat sommigen probeerden Trump in een oorlog te rommellen toendertijd. Juist door het af te blazen, gaf hij aan van die standaardprocedures die tot oorlog leiden te kunnen afwijken.

SkepticalRealist | 02-01-21 | 15:16

@Lupuslupus | 02-01-21 | 14:11: Maar diezelfde bevolking liet hem bij de verkiezingen mooi barsten, anders had hij wel de 60% of meer gehaald.

Keyboardspeler | 02-01-21 | 17:32

*plop* neem ik een biertje op.

de uitbater | 02-01-21 | 13:52

Om het te vieren nog maar zo’n Iraanse Qudgeneraal de moeder bombarderen toch?

lustgeenthee | 02-01-21 | 13:52 | 2

Laten ze maar eens beginnen met Hizb'Allah, Hamas en nog wat gezellige milities in Irak, Syrië, Afghanistan en Pakistaans Baluchistan tot glasplaat om te smelten.

bisbisbis | 02-01-21 | 13:58

Trump vs Soleimani eindstand: 1-0

_pacman_ | 02-01-21 | 13:51

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl