Dagelijkse RIVM Update:- +12844 Positieve Tests
Let op! Aantal positieve tests vandaag naar verwachting hoger door storing maandag/dinsdag.
Dag 3 van de Keiharde Lockdown. En de cijfers zijn nog steeds gestoord en hoog. Check Marino. En nog het meest trieste nieuws. Vlieland has FALLEN. Het sympathieke waddeneilandje was nog de enige groene oase in het almaar paarser en zwarter wordend Nederland. Maar helaas Schipholkaas. In totaal liggen er nu 2003 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 1964), van wie 536 op de IC (gisteren: 526). (NOS) Kaart via Innouveau, om zelf uw Black Friday Gemeente op te zoeken. Sterkte. Blijf thuis.
Reaguursels
InloggenCijfers zijn idd "gestoord"...
Dat oranje vlekje iets ten westen van/tussen Den Helder en Texel is "de Razende Bol", een zich verplaatsende zandplaat waar alleen zeehonden wonen. Tellen die ook mee ofzo ?
Klopt, ik heb mijn ex daarheen verbannen samen met d'r moeder. Denk dat er ook een aerosol achteraan gewaaid is...
Nou daar gaan we dan nog maar een keer: Er wordt meer getest dus worden er meer besmettingen geconstateerd. De besmettingen die geconstateerd worden zijn het resultaat van 35-40 maal versterken van de originele kweek. In het voor jaar deden we 25-30 als ik het goed heb. Alles boven de 30 schijnt kneiter onbetrouwbaar te zijn en al helemaal niet te herleiden naar daadwerkelijke COVID-19 of een andere gemuteerde vorm. Het kan ook een restant van een griepje van vorige maand zijn die ook rondgaat. Van de COVID-19 die daadwerkelijk rondgaat is nog helemaal niet zeker dat die personen anderen kunnen besmetten met andere woorden we zitten voor JanLul in de lockdown.
Wat er sinds 1 december verandert toen de stijging begon? De mondkapjesplicht en het testen van asymptomatische personen, grote kans op ruis dus. Het relatieve percentage positief blijft op 12% hangen, daar is geen significante stijging te zien.
Cijfers zijn idd gestoord... klopt geen hol van dus ik kijk er niet meer naar.
“De bevolking moet bang gemaakt worden” - Jort Kelder
youtu.be/SsDgdLT10nQ
Als iedereen die geen enkel symptoom heeft nu eens zou stoppen met zich te laten testen, that'll be nice. Elke test, positief of negatief is munitie voor de regering voor verdere maatregelen.
En ja, zielig voor de 0,4% van de 70 plussers die besmet raken die er aan overlijden, de rest van NL (de wereld) mag ondertussen wel weer eens normaal gaan doen.
Die bewuste 0,4% gaat, indien gered "dankzij" de lockdown, een periode van pakweg 6 - 12 maanden in waarin ze van ziekenhuis naar ziekenhuis hollen om al dat onderliggend te remmen. Soms zijn mensen gewoon biologisch op de eindhalte aangeland.. We willen dat maar niet accepteren.
onderliggend lijden te remmen
Die 0.4% zal niet aan iets anders dan corona kunnen sterven?
Begin me zo ondertussen het nut van al dat testen af te vragen. Voor bepaalde beroepen zoals b.v. verpleegsters/leraren/bejaardenverzorgers lijkt me het essentieel. Maar wat als je nu negatief bevonden wordt terwijl je over een paar dagen wel besmet kunt zijn ?
De verboden vraag die niet gesteld mag worden aan de mensen die straks in het ziekenhuis worden opgenomen. In welke mate heeft u de afgelopen 2 weken een mondkapje gedragen? Altijd/gedwongen 36 uur per week door uw werkgever, soms of bijna niet? Bij een klinisch onderzoek in de V.S. werden deze vragen wel gesteld:
i.imgur.com/IMuuza8.png
De vergelijking met de prevalentie onder de totale bevolking in dezelfde tijdsperiode geeft daar +60% ziekenhuisopname onder de groep 'altijd' & +69% andere ziektes.
Aantal geschatte besmettelijke mensen, ziekenhuisopnames, ic-opnames, en mortaliteit mbt covid-19 nemen al af sinds oktober. Kijk zelf op coronadashboard vd Rijksoverheid. (toon alle data bij grafiekjes aanklikken). Er wordt gestuurd op aantal positieve testen (zonder te normeren voor het aantal testen). Dit hele strenge lockdown circus is slechts om het volk rijp te maken voor vaccinatie. Als corona als een nachtkaars uitgaat wil niemand die prik meer. Dus nu paniek zaaien, het is allemaal super erg, we hebben onmiddelijk maatregelen nodig bla die bla en aan het einde vd lockdown de verlossende injectie... Hugo, Mark & Ferd, steek dat vaccin maar waar de zon niet schijnt en je lockdown erbij!
Het waait buiten een beetje. Blijf vooral effe binnen voordat je alu hoedje van je knar waait.
@Grijskijkert | 17-12-20 | 19:23: super inhoudelijke weerlegging moet ik zeggen. Complimenten!!!!! Conformdenker :-)
Zo zie ik het ook. De maatregelen staan in geen verhouding tot de werkelijke cijfers. De touwtjes zijn zo strak aangetrokken dat velen straks alles zullen accepteren om ze losser te krijgen. Nog teveel mensen zijn van mening dat de overheid het beste met de bevolking voorheeft. Wat mij betreft is dat beslist niet zo. Wellicht moet je eerst veel jaren op de teller hebben om dat te kunnen beseffen hoewel er ook wel jongere mensen zijn die het zien.
Eens. Maar heeft u er al over nagedacht hoe dit gedownplayed gaat worden? Eerst heb je een prik nodig om op het vliegtuig te stappen. Dan als je een bepaald (contact)beroep hebt. Vervolgens voor bioscopen, restaurants e.d en uiteindelijk kom je je deur niet meer uit zonder vaccinatie. Ga je toch voor de bijl. Let maar op.
@Lupuslupus | 17-12-20 | 19:54:
Rutte gaf in zijn laatste toespraak aan dat er 6000 mensen gered zijn doordat ze een behandeling hebben kunnen krijgen. Dat is mooi, en ik gun het deze mensen. Maar niemand durft naar de kosten te kijken, eerder dit jaar zei hij dat de maatregelen begin dit jaar zo'n 90 miljard Euro hebben gekost. Nu kun je de rekensom maken, hoeveel is dit per gered leven? Dat is ongeveer 15 miljoen Euro. Maar welke overweging maakt een verzekeringsmaatschappij bij het wel of niet geven van een levensreddende behandeling? Dat is op dit moment maximaal 100.000 Euro per verwacht extra levensjaar.
Zou de verzekeringsmaatschappij dezelfde overweging maken als de overheid dan spreekt zij de verwachting uit dat deze personen gemiddeld nog 150 jaar extra levensjaren hebben. Dat staat dus inderdaad in geen verhouding met maatstaven die normaliter gehanteerd worden.
De overheid erkent dat de 1e lockdown +/- 90 miljard heeft gekost. Hoeveel is het je dan waard dan om de zorgcapaciteit uit te breiden of in ieder geval de medewerkers beter te belonen wanneer je weet dat er mogelijk een 2e golf komt? De 2e kamerleden renden toen destijds weg, en de motie voor loonsverhoging die door een foutstemmer werd aangenomen wordt nog steeds niet door het kabinet niet uitgevoerd.
niet uitgevoerd -> uitgevoerd
@#enpassant | 17-12-20 | 20:28: de rekening van de kredietcrisis was 50 miljard en het heeft 8 jaar aan bezuinigingen gekost om deze weg te werken. Dus......
Zo komt het bij mij ook over, ze moeten van die ingekochte vaccins af. Paniek het is heeel erg . Kat in het bakkie. Stop ermee kijk naar de cijfers wat die vertellen. Ontmantel de leugen.
Die linkse domkoppen denken dat het geld aan de bomen groeit. Ze staan er simpelweg niet bij stil.
Die zgn. 6000 zou peanuts zijn bij de collateral damage van bv. 50.000 mensen met uitgesteldekankerzorg. En de 5% kortere levensduur van 100.000en mensen die de bijstand in raakten door de lockdown. Dat gaat dan al om meer dan 400.000 verloren levensjaren !
@foxhunter | 17-12-20 | 22:03: Daarom ook de "ICT storingen"
Ook op de Razende Bol al besmettingen. Zeehonden worden ook getest?
Gelukkig lag het aantal besmettings in maart dit jaar een flink een stuk lager, dus daar kunnen we weer naar toe werken.
Wat is er mis met besmet raken als de kans op ernstig ziek worden nihil is? Hoef je geen vaccin meer. Wees blij met al die positieve testcijfers en bescherm en faciliteer ondertussen de kwetsbaren. En zij zichzelf ook.
Ja maar... dat zullen ze in De Haag toch ook wel overdenken?
Wacht....
@weet-ik-veel | 17-12-20 | 18:35: je weet meer dan ik
@WatWeetIk | 17-12-20 | 18:37:
Weet ik veel wat ik weet.
Ok Einstein, riddle me this: als een percentage van de besmettelingen met flinke klachten als gevolg van Corona in het ziekenhuis moet worden opgenomen, waarvan een percentage vervolgens doorstroomt naar een IC (die in logistieke capaciteit en gekwalificeerd personeel begrenst is) waardoor de reguliere operatieve ingrepen moeten worden beperkt/uitgesteld (want een operatie betekent de eerste paar dagen vaak een IC opname), hoe kom jij dan op het idee dat besmet raken eigenlijk helemaal zo'n probleem niet is ?
@Grijskijkert | 17-12-20 | 19:29: IK zou zeggen dat besmet raken te allen tijde moet worden vermeden. Voor jezelf èn voor je naasten. Je weet namelijk nooit hoe zo'n besmetting uitwerkt want dat is van tevoren niet te zeggen. Een beetje Russisch roulette spelen met je eigen leven en dat van je naasten is zeer onverstandig.
@Grijskijkert | 17-12-20 | 19:29: Promillages, niet percentages
@WatWeetIk | 17-12-20 | 20:27: Oh ja joh ? Lees nog eens na wat er staat, pak de cijfers er even bij en ga eens rekenen.
Als IT nerd vind ik de schaal op de kaart heel satisfying. Dank.
Als ik op de link van Innouvea klik krijg ik een wit scherm... Van de pagina verversen wordt dat niet anders.
www.youtube.com/watch?v=sIlNIVXpIns
Sprak vandaag een hele goede kennis die zijn hoog bejaarde dementerende moeder verzorgt.
Hij is blij dat hij haar nog thuis heeft want zou in een verzorgingshuis gewoond hebben stond ze nu waarschijnlijk in een urn op de kast.
De oproep van haal uw vader of moeder niet op is dan ook volledig misplaatst.
Ik zou zéker mijn vader of moeder hebben opgehaald, in maart al. Desnoods ging ik zelf beneden op de bank slapen. Dat laatste heb ik voor mijzelf ook al bedacht als ik niet meer naar boven zou kunnen. Bank weg en slaapbank in de woonkamer. Heb destijds zelf meegemaakt hoe eenzaam mijn omaatje was in haar kamertje in het bejaardentehuis. Ze zat hele nachten voor het raam naar de lichtjes te kijken en toen ze zo ziek was dat ze haar bed niet meer uit kon, werd de thee om de hoek van de deur gezet aan de andere kant van het kamertje.
oh wat ben ik nu bang. bibber.
Het Chinese virus komt je halen vriend!
Mensen met een grote waffel schijnen vaak de grootste schijters te zijn als de peop dan toch - geheel onverwacht - de ventilator raakt. Dutch courage indeed.
Minister De Jonge: eerste vaccinatie op 8 januari, als EMA goedkeurt
www.telegraaf.nl/nieuws/1155608060/mi...
Nou dat zal een 'feest' worden....
Gaan ze eerst zijn vrouw en kinderen injecteren?
De hoge positieve testen komt doordat veel mensen de kerst elders willen vieren.
Je moet een negatieve uitslag hebben eer je aan boord van een vliegkist mag..
Dit is ook meteen de onvoorzichtige groep. Ik blijf liever hier, heb niet zoveel verlof dagen voor een lockdown in het buitenland...
Vliegtokkies
Van alle asymptomatischen test een kleine 10% positief
@zuurtjeregen | 17-12-20 | 18:18: Hoezo asymptomatisch?
@zuurtjeregen | 17-12-20 | 18:18: Als je asymptomatisch bent en negatief scoort, ben je toch geen asymptomatische besmetting?
Het wordt pas echt mooi als de vliegtokkies voor de camera gaan staan miemelen dat ze in het buitenland vast zitten in een plaatselijke lockdown en de regering "helemaal niets voor ons doet". *sukkels will be sukkels*
@Grijskijkert | 17-12-20 | 19:35: Dan krijg je weer reddingsoperaties, net als in maart. Dat demense zichzelf - willens en wetens - in die positie hebben gebracht maakt geen verschil. Ik vond toen al dat ze maar moesten blijven zitten waar ze waren, waar ze zo nodig heen wilden en zo denk ik nog.
You can stick the coronavirus up your ass.
Overleeft het virus daar?
@Jan, Leiden | 17-12-20 | 18:16: Jup. Farts can transmit corona virus.
@Binnenbaan | 17-12-20 | 18:48: scheten produceren geen grote druppeltjes dus die verspreiden geen cojona, aldus van dissel ...
@Analia von Solmsch | 17-12-20 | 20:50: Mijn onderbroek beweert het tegendeel... dat van die druppeltjes dan...
Bij 13.000 zijn er met 10% raak 130.000 "testers" dwz dat per uur ca. 13.000 mensen zich laten testen. Zou het waar zijn?
10% positief betekent dat 90% zich voor de kat zn viool heeft laten testen. Wáárom doen mensen dat! En waarom is 'alleen laten testen bij symptomen' gewijzigd in 'iedereen kan zich laten testen'. Dus alle hypochonders blij: hup naar de teststraat. En hoeveel mensen laten zich (veel) vaker dan 1x testen?
@Lupuslupus | 17-12-20 | 18:08: ik ga iedere dag effe. Gezellig man. Anders kom je helmaal het huis niet meer uit
Die lockdown werkt dus ook niet. Als ik zie hoe druk het nog steeds is op de weg dan is er geen een beweging minder door de lockdown en werkt het dus zeker niet. Net zoals mondkapjes averrechts werken werkt die lockdown ook averrechts.
In mijn gemeente (80.000 inwoners) 26 personen in het ziekenhuis. Wel zorgelijk maar niet overweldigend.
Is alles goed gekomen?
Je boodschappen staan in de kast?
@Gokmaar | 17-12-20 | 17:37: Ja hoor. Nee nog niet, gaat morgen gebeuren :-) want ik doe alleen s morgens vroeg boodschappen. Echt helemaal geweldig, zit mij nog steeds te verbazen.,,,
@Lupuslupus | 17-12-20 | 18:03: Fijn en eet smakelijk.
@Gokmaar | 17-12-20 | 19:30: Dank je wel!
Zijn die 10+ protocolfouten al uit de PCR test gehaald?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Stand van ‘retraction paper’ is? Zou iemand het weten? Misschien vanavond op het NOS journaal?
@emwee | 17-12-20 | 17:30: Ik heb er nog niets over vernomen. k Zal eens even op internet snuffelen, misschien is daar iets te vinden.
Oh jee, internetexperts die het over ‘protocolfouten’ hebben. Schoenmaker blijf bij je leest.
Het is niet te bevatten dat dit gewoon kan en gebeurt: vuurwerk verbieden, winkels sluiten, beklappen verplichten, moskeeën open, kerken open, al bijna een jaar. En de kkzooi die al voorspelbaar is mbt de vaccinaties, ga je toch gillend over je nek en dit NSB volk maar buigen naar de SSMSM en jut en jul.
Je bent er nog niet. Dadelijk om 20.00 niet meer buiten spelen, op tijd nasr bed en alleen als je echt de weg op moet dan mag het
@Mark van Leeuwen | 17-12-20 | 17:57: Die avondklok zou best eens realiteit kunnen worden.
Alhoewel de menselijke soort aan de top van de voedselketen staat, en met 7 miljard ook niet bepaald een op uitsterven staande soort is, is het een soort die ongelofelijk veel medische zorg nodig heeft.
Stel dat je het als gedachtenexperiment zou zien door de ogen van een veearts:
30% loopt kreupel of geeft geen melk meer, 5% is psychisch gestoord, 5% is een gevaar voor zijn mededieren, doordat het crimineel, pedofiel, schizofreen is, 5% is depressief of labiel, 20% is te dik, en de rest heeft het te druk met werk en pleziertjes, waardoor ze niet toekomen aan voortplanten, toch de core-business in de natuur, op eten na.
Maar goed, 5% is in staat tot uitzonderlijke prestaties, en daar profiteert dan iedereen uiteindelijk van.
Dus 45% afmaken. Prima idee.
@Gokmaar | 17-12-20 | 17:21: Nee, die zijn nodig als consument, hè, hè.
@King of the Oneliner | 17-12-20 | 17:24: Ok, maar dan wel vast gebonden hoop ik. Bezorg diensten gaan het druk krijgen.
@Gokmaar | 17-12-20 | 17:31: LOL
Mand
50% is te dik inmiddels, hoewel 100% van de Corona besmettingen alleen aan Corona sterft, sterft niemand er niemand aan obesitas. Denk daar maar eens over na.
Prachtig om te zien. Al die kantoorpilkies zijn opeens viroloog geworden. De hele dag flappen op de kosten van de baas maakt je geen viroloog hier. Laat het aan geleerden over stelletje rukkers
Welkom op het internet!
Ja, bondscoach zijn begon een beetje te vervelen...
We zijn trouwens ook internationaal econoom, globale politicoloog, criminoloog, bitcoin specialist, socioloog, en filosoof, maar dan alleen betreffende het postmodernisme.
@ Anita Btje. Uw Meester weet dat U hier bent?
Ze zijn iig van de weg af, dat scheelt een boel onkunde
En Anita, wat is uw discipline buiten anderen lafjes veroordelen?
Vind je dat je teveel belasting betaalt? Kun je helemaal niet weten want je bent geen econoom of fiscalist. Er bestaat ook nog zoiets als logisch denken. Overigen druppelt de penisnijd er vanaf. Tijd voor een beurt Anita
Is de corona al in de maand?
Daarom stelt Hugochenko met goedkeuring van Markxs de vaccinatie nog even uit.
Schokkend. Zelfs in de Markerwaard zijn er besmettingen!
Op de tweede Maasvlakte ook.
wappie
Aangenaam voor wie?
@De Droit
Argumenten lijken mij 100% beter dan dat domme woord. Ik ben het alzo met u eens.
@Dr. Blechtrummel | 17-12-20 | 16:59: Aansluitend, nodeloos kwetsend is één van de kleuren van GS.
Manipulatie en misleiding door Rutte, OMT, RIVM
www.maurice.nl/2020/12/17/reconstruct...
Wat èrg!
De Hond doet zelf net zo hard met zn cijfers manipuleren en doet zelf net zo hard aan zn verhaal zo spinnen dat de gewenste uitkomst er uit komt.
@Lupuslupus | 17-12-20 | 17:09: Wat is erg? Serieuze vraag hoor.
Ja, wat is de manipulatie? Wat is er erg, hoe had jij het gedaan? Wat is er misleid, wat is de consequentie en hoe had het anders gemoeten? Hoe had jij het gedaan?
Ben jij misschien schuldig omdat jij het antwoord WEL had, en het nu onder onze neus wrijft terwijl je dat niet hebt gedeeld met ons, met alle doden en economische malaise tot gevolg?
Gewoon maar een paar vraagjes....
@Gregovic | 17-12-20 | 17:15: Geef dan eens een voorbeeld.
@Dr. Blechtrummel | 17-12-20 | 17:17: Omdat Van Dissel de zaak heeft bedrogen - willens en wetens - ook hij kende de juiste cijfers. Waarom doet de man dat? Vraag ik mij af.
@Gregovic | 17-12-20 | 17:15: Hebt u zijn artikel gelezen en de grafieken eigenlijk wel gezien?
@Not_again | 17-12-20 | 17:22: Ideetje misschien ook daar even de reacties lezen. Zijn in t algemeen van aanzienlijk hoger niveau dan hier.
@Lupuslupus | 17-12-20 | 17:42: Wat is het bedrog? Wat zijn de alternatieve cijfers. Kwalificeer en kwantificeer graag. Als het duidelijk is dan kan ik het met je eens zijn. Tot dusver zie ik ook bij de Hond voornamelijk aannamen en een niet sterke onderbouwing.
@Lupuslupus | 17-12-20 | 17:42: Van Dissel heb ik zeker geen hoge pet van op. Vanaf het begin al aangetoond niet te weten hoe het zover heeft kunnen komen. Er zijn meerdere manieren om cijfers en uitkomsten uit te leggen om beleid, gebaseerd op die cijfers, wel of niet goed te praten. Feit blijft; we zijn er nog niet vanaf, hoe kotsbeu we 't ook zijn.
Als zelfs rottumerplaat oranje gekleurd is, waar niemand woont, dan weet je pas hoe zwaar de shit aan is.
Dat is de vogelgriep.
@Wim Venin
Op de RIVM site staat Rottemerplaat er dan ook niet op. Dus ja, het is nogal raar.
Zal wel 1 zeehond zijn met corona
@toetssteen | 17-12-20 | 17:29:
Ik doel op deze site:
www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actu...
@toetssteen | 17-12-20 | 17:29: heel de wereld is voor t gemak oranje gekleurd. Rottermerplaat zal er abusievelijk bij zijn gerekend.
Is Lenie dan toch onnodig gaan reizen naar de zeehondjes ?
Ik draag twee mondkapjes en het aantal positieve testen is nóg niet omlaag?!
Ze kunnen er toch maar 2000 testen per dag ?
Vorige week zijn er in totaal 439.514 testen uitgevoerd, doe de wiskunde.
Een R van 1.24 zogenaamd. En volgens het RIVM al tijden rond de 1.3
Dus dan zouden de pcrs en opnames nu na bv. 2 maanden al 1.3^8 = 8 maal hoger moeten zijn geweest dan 2 maanden geleden !
Pardon. 30 / 5 dagen is 6 R-cycli per maand. Dus 1.3^12 = 23 keer groter geworden zogenaamd.
@RichardBandler | 17-12-20 | 16:37: De R is even wat lager geweest
Ehmm volgens hen bijna de hele tijd boven of ruim boven de 1, en maar relatief kort even eronder rond de 0.8. Dus je zou echt minstens een vertienvoudiging moeten zien dan nu.
Voel me niet zo lekker vandaag, gaan we allemaal dood of is het die dry Bulldog gin. Mtf, word helemaal paranoia, brrrr zit ook nog in de risico groep. De vrouw vraagt waar ik nog meer ben geweest behalve de appie? Jezus moet ik nu een wattenstaafje in mijn hersenen laten drukken waardoor ik spontaan een bloeding krijg? Ben er bang voor na die Amerikaanse berichten, durf niet. Ach kom met mij is niks mis.
Net als al die anderen schapen lekker schapjes blijven doen.
@Naall | 17-12-20 | 16:47: Op veilige uren, dus tussen 7 + 9 uur s morgens. Niets aan de hand.
@Lupuslupus | 17-12-20 | 17:10: of tussen 20.30 tot 22.00 uur, ook nauwelijks mensen in de super
@pinny70 | 17-12-20 | 17:32: Lijkt me niet aan te raden. Ik was om 16 u met mijn Co2 metertje bij de Dirk. Stond op 19.50. Heel snel wegwezen dan daar. Lijkt mij s avonds nog hoger, indien niet geventileerd.
@pinny70 | 17-12-20 | 17:32: Dat zal wel kloppen maar het probleem is dan dat er de hele dag honderden mensen hebben gelopen die aerosolen hebben uitgeblazen. Dat blijft allemaal hangen want ik neem niet aan dat de luchtverversing in de supermarkten virusproof is. Zeker is zeker dus het blijft voor mij s morgens vroeg. Het virus is beslist geen grap dus ik wil er niet achterkomen dat s avonds boodschappen doen toch niet zo handig was want behoor tot een risicogroep. Veiligheid voor alles en vroeg boodschappen doen is voor mij geen enkel probleem want dat doe ik al vanaf april of zo. Voor die tijd liet ik mijn boodschappen bezorgen want was veel te bang om een voet buiten de deur te zetten.
@Lupuslupus | 17-12-20 | 17:50: aerosolen blijven dan ook eeuwig besmettelijk. Niet bij een gewoon grappig virus hoor, maar dit virus is helemaal niet grappig lees ik net.
Sinds de uitbreiding van het stadion van FC Rapid Corona zitten er nu wekelijks 12.844 meer supporters bij de thuiswedstrijden. De burgemeester laat onderzoeken hoe dit kan.
Als die 150.000 mensen van de fvd petitie nou eens heel hard gaan hoesten de komende week hoe snel is er dan groepsimmuniteit? Kan de poppenkast dan aub stoppen.
Te beginnen met die werkelijk onzinnige mondkapjesplicht. Mensen gaan alleen maar dichter tegen elkaar aan praten/lopen/hoesten.
@VP732 | 17-12-20 | 16:39: Eens.
@VP732 | 17-12-20 | 16:39: Klopt maat. Afschaffen die onzin
De waarheid is natuurlijk dat de opname- en IC-cijfers niet het grote probleem zijn maar dat het essentiële personeel het allemaal vrij slecht trekt en er onvoldoende backup en instroom is. Het blijft primair een zorgcrisis en geen gezondheidscrisis.
Het is beide. Covid-19 is niet voor niets een pandemie. Maar het heeft pijnlijk duidelijk gemaakt hoe zwaar we op onze gezondheidszorg hebben bezuinigd.
Ho ho, er stromen wekelijks 500 nieuwe verpleegkundigen dit land binnen. Even bijscholen en voila !
@Piet Karbiet | 17-12-20 | 16:33:
Dat zijn apothekers. Ook belangrijk, daar niet van.
Op zich zou dat zorgpersoneel het nog best wel kunnen trekken, maar ja, die zijn er natuurlijk ook wel een beetje klaar mee na dertig jaren van bezuinigingen en steeds strakkere werkroosters in de zorg. Ja, dan komt er een keer een moment dat de zorgmedewerkers de handdoek in de ring gooien. En dat moment is nu.
Ik zie deze hele cojonacrisis toch ook een beetje als de wraak van de zorg. En gelijk hebben ze.
@42 | 17-12-20 | 16:31: Voor een pandemie stelt het relatief gezien natuurlijk vooralsnog weinig voor.
@Herfsttijloos | 17-12-20 | 16:34: Zou belangrijk zijn als we in Nederland de huisarts serieus zouden nemen en in zouden zetten als first line of defense. Schande en onbegrijpelijk dat dit niet het geval is, en er ook geen enkele aandrang is daar verandering in te brengen.
@Binnenbaan | 17-12-20 | 16:37: Ik zou 1,5 miljoen doden wereldwijd niet "weinig" willen noemen.
Overigens ben ik het wel met u eens dat men huisartsen beter had kunnen inzetten. Al is daar ook flink op bezuinigd in het verleden.
Lekker premie blijven betalen voor de aandeelhouders.
@42 | 17-12-20 | 16:46: 1,5 miljoen op de 7,5 miljard in nog geen jaar. Er vallen er al meer van een keukentrapje. Zoveel is dat heus niet.
@reagluurder010 | 17-12-20 | 16:54: Met zo'n redenatie valt de holocaust ook wel mee. Maar 6 miljoen in 5 jaar.
@VanBukkem | 17-12-20 | 16:35: 10% van de zorg zit ziek thuis. Zelf, of een huisgenoot positief getest. Ja dat hakt er natuurlijk wel in.
Het probleem is de bende van Rutte die bij een groeiende en vergrijzende bevolking het een goed idee vond om 50% van de IC bedden preventief te ruimen evenals de nodige ziekenhuizen. We slaan internationaal een pleefiguur met die Rutte.
@revolte | 17-12-20 | 17:49:
Jij snapt het. Nu het klapvee van de vvd nog!
Het verspreiden van fake news wordt niet in dank afgenomen.
@42 | 17-12-20 | 16:32: Joris is lekker bezig. Al meerdere keren voor gewaarschuwd dat er hier wat jakhalzen rondlopen
@ruudvangeelen | 17-12-20 | 16:47: Jammer alleen dat Joris niet alle huisregels naleeft.
Wat zal dat straks een tegenvaller zijn als tijdemns de kerstdagen niet getest kan worden. Blijkt Cojona ineens zomaar verdwenen!
Zoiets dus.
Jahaa, groot succes, die mondkapjes.
We worden geregeerd door een stelletje debielen. Helemaal NIKS kunnen ze goed doen. Nu weer dat vaccinatieplan. Tien(!) maanden de tijd gehad om voorbereidingen te treffen, en nu is het vaccin er, en nu blijken er weer allerlei klinken in de kabel te zitten mbt de distributie. Echt, als ons bedrijf net zo bar slecht geleid werd als dit land dan waren we al laaaaang failliet geweest. En terecht. En het allertriestste is nog wel dat een ruime meerderheid van de bevolking slaafs doet wat die twee jokers(Mark en Hugo) iedere keer weer verzinnen. Echt, ik kan wel janken.
Zakkenvullers!
@Beste_Landgenoten
Ze krijgen er nog vorstelijk voor betaald ook.
Ik denk dat ik ook maar faalhaas word.
U begrijpt het tenminste.
De aandacht voor de opwarming van de aarde raakt nu wel een beetje ondergescheeuwd. Net als de genderneutraliteitbewustwordingsdiscussie
Verrekt; waar is BLM? Ik wil NU de cijfers waarin duidelijk wordt hoeveel POC positief getest zijn! Zo niet, dan gaan we (uiteraard miljeu bewust en energie-neutraal, zonder PFAS uitstoot) protesteren door winkels te plunderen!
Holy Gunsmoke!
Wat een waanzinnig scrabblewoord, genderneutraliteitbewustwordingsdiscussie.
Ja. Een pandemie is acuter dan klimaatverandering. En het is ook belangrijker dan verzonnen problemen die niet bestaan, omdat ze niet echt zijn. #genderfluid
En wat dacht je van FVD? Zijn er nog ontwikkelingen bij Thierry Baudet na het aansnijden van de kreeft?
Sssshhhhh straks wordt Gretta wakker.
Nee hoor, deze plandemie hoort bij de groene leugen, let op mijn woorden.
Het zal wel.En nu terug naar de orde van de dag.
Heerlijk op een rustig kantoor koffie pakkende !
Ga schijten man.
@ruudvangeelen | 17-12-20 | 16:18: denk dat schijten zelfs lastig is voor dit soort types.
Foei! Alleen in Jaap en Hugo geloven anders ben je af!
@ruudvangeelen | 17-12-20 | 16:18: Hoezo,
Hij schijt toch al een tegel vol?
@DexterGordon | 17-12-20 | 16:20: Goede inhoudelijke reacties zijn ook erg lastig stel zwitsals
Ik kijk vanavond wel even naar all round ster Nikki bij RTL, die vindt er vast ook wat van. Met dr ordinaire kleding, heerlijk.
Kunnen we het ook eens over iets anders hebben? Bijvoorbeeld: Wanneer komen Annabel en Joost met hun voorgenomen plannen? Ik wacht...
Enigzins getraumatiseerd door Cherry... maar ik zeg: oude liefdes verdrijf je met nieuwe liefdes. Powerkoppel, kom maar!
Goede vraag. Als het niet snel gebeurt zullen ze wel wachten tot na de feestdagen. Ook weer niet te lang wachten, want 19 januari wordt de lockdown opgeheven, dan domineert dat weer het nieuws.
Oei dan zullen de ziekenhuizen wel zeker uitpuilen. Bedden tekort, mensen op de gangen. Totale chaos.
Volgens mij nog niet hoor. Probleem ligt hem dacht ik meer in de komende totaalburnout van het verzorgende personeel.
Bij het HagaZiekenhuis Sportlaan is twee weken terug de reguliere corona-afdeling opgeschaald en is de reguliere zorg weer afgeschaald. Er is geen paniek op de gangen, maar je krijgt in plaats daarvan een brief thuis met "je knie-operatie is tot nader bericht uitgesteld".
@Piet Politiek | 17-12-20 | 16:27:
Mijn collega pist bloed, heeft waarschijnlijk een lekkende darm. Maar ja, kan op dit moment niet in het ziekenhuis terecht omdat er in dit land van zeventieneneenhalfmiljoen(!) inwoners er tweeënhalfduizend(!) met ademhalingsklachten in het ziekenhuis liggen. Stel je voor dat we echt een keer getroffen worden door een ramp.
@VanBukkem | 17-12-20 | 16:42: bloedplassen door een lekkende darm? Dat is sowieso al heel apart :) hahaha
@mood | 17-12-20 | 19:23:
Ofzoiets.
Alsmaar
Wappie
Oh ja want voor die adviezen liep niemand corona op?
@ruudvangeelen | 17-12-20 | 16:19: Gefeliciteerd met uw uitgebreide vocabulaire
@ruudvangeelen | 17-12-20 | 16:19: dude
Dr Ignaz Semmelweiss gynaecoloog rond 1850 wist met handen wassen het sterfte cijfer onder kraamvrouwen van veel naar <1% te krijgen
@ruudvangeelen | 17-12-20 | 16:19: Nog een Gulliver erbij? Wat zonde. Nu moet ik om alles lachen wat je vanaf nu schrijft omdat mijn primaire brein wil dat ik je nooit meer serieus neem.
Dat kaartje komt aardig overeen met het aantal PVV stemmers per gebied.
nl.wikipedia.org/wiki/Partij_voor_de_...
Volgens mij heb je een sterkere bril nodig.
@A.C.H.M.E.D | 17-12-20 | 16:20: Doet u mij maar een roze meneer, dan wordt het allemaal wat zonniger in deze donkere tijd.
Aan Urk en de Veluwe te zien, was het openhouden van kerken weer een uitstekend idee.
Duidelijk gevalletje lockdown stress bij Pritt. Zou 's wat vaker onder de mensen moeten komen.
Einstein is ook al dood.
Elvis niet, verleden week nog in het winkelcentrum gezien.
@2voor12 | 17-12-20 | 16:15:
Fake nieuws, ligt naast newton.
@2voor12 | 17-12-20 | 16:15:
Ik zag vlakbij de Hema een man raar achteruit lopen, toen hij zijn mondkapje afdeed bleek het Michael Jackson te zijn.
@rein9576 | 17-12-20 | 16:18: Ja, aan het strand van Barbados, samen met John Lennon
@Glasgow Argus | 17-12-20 | 16:20: Is dat niet bij die tent van Prince en Sting?
Je kan zeggen van nederland wat je wil maar de kaart is in iedergeval multikulkleurrijk aan kleurtjes ...
Waar ligt het Groene Hart?
Bij de A3.
Bij Rutger GW thuis ergens.
Stopt GS met de berichten en start jij met doneren... om maar eens ergens te beginnen voordat je voor een gratis dienst eisen gaat stellen.... hypocriet.
@overVecht | 17-12-20 | 16:12: Daarentegen klikt snakedogman zich helemaal suf op de bol en reclamelinks. Niet doneren wil niet zeggen dat de reaguurder niets oplevert
Als ik de belastingdienst mail en zeg “let op door een computerstoring klopt mijn aangifte niet” mag dat dan ook?
Natuurlijk mag dat, je krijgt wel een boete.
Krijg je daarna een hogere. Idem als bij Rivm cijfers.
Ik hoop dat de keuze voor jou nick hier vandaan komt?
www.youtube.com/watch?v=WxnN05vOuSM&a...
Sinds de invoering van de mondkapjes is het helemaal misgegaan
Ik zie dan ook mensen massaal geen afstand meer houden want ze wanen zich veilig met zo een totaal nutteloze lap voor hun mond.
@2voor12 | 17-12-20 | 16:10: Nutteloos is hij niet. Maar het is een goed punt dat mensen zich "veilig" wanen met een mondkapje op en daardoor de rest van de regels negeren. Het is jammer dat men de moeite niet wil nemen om zich aan dergelijke simpele regels te houden. Wellicht hadden de winkels en horeca dan wel open kunnen blijven namelijk...
@42 | 17-12-20 | 16:15:
Ze zijn nutteloos voor mensen die gewoon ademhalen en niet uitgebreid in de rondte staan te hoesten en te niezen of hardop praten.
Met alleen 1,5 meter afstand en dat iedereen zich daar aan houd zou het voldoende moeten zijn.
@42 | 17-12-20 | 16:15: dit was ook de hele reden dat captain iglo ze niet wilde. Maar ja, de emotie van het volk regeert. Net als toen de scholen begin dit jaar dicht gingen. Geen enkele reden, maar ja, de onderbuik van demense.
@2voor12 | 17-12-20 | 16:18: Het is een extra barrière, met name voor mensen die reeds besmet zijn maar nog geen symptomen vertonen.
Maar u heeft helemaal gelijk dat voldoende afstand houden een beter middel is. Echter in de praktijk is gebleken dat mensen zich daar niet aan willen of kunnen houden helaas.
Maar terugdraaien, nee, 'voortschrijdend inzicht' werkt maar 1 kant op.
Vanaf 1 december mag ook een ieder zonder klachten zich laten funtesten, het totaal aantal testen stijgt de pan uit. Percentage positivos blijft gelukkig nagenoeg gelijk.
Mede mogelijk gemaakt door de blufpoker van Hugo De Jonge, deze faalminister direct uit zijn functie ontheffen, zonder wachtgeldregeling. De grootste mislukking van het kabinet in 2020
Goed verhaal. Jij zou het beter doen toch?
Mee eens. Maar ook al die niksnutten op zijn ministerie, niksnut Rouvoet van de GGD, en al die viruskenners van het RIVM. We hebben er geen reedt aan, en kosten klauwen met geld.
@ruudvangeelen | 17-12-20 | 16:20: Alsof het slechter kan...
@EEnzame SchizofrEEN | 17-12-20 | 16:27: Jazeker. Kijk eens naar de VS
@Prinsemarij | 17-12-20 | 16:44: is inderdaad een beetje slechter dan in NL. In de VS is 0,1% van de bevolking overleden aan Corona, in NL 0,06 %.
Als je een blikje cola gedronken hebt voor je test schijn je ook al positief te zijn. www.dumpert.nl/item/8028073_016554d9
Geweldig! We worden gewoon voor het lapje gehouden.
Is een HOAX ofwel fake news. Maar blijven geloven.
Zal hetzelfde gelden voor een zwangerschapstest?
Fake Niels. Geen bewijs dat je na het drinken van cola positief test. Zou ook apart zijn aangezien je cola niet door je neus drinkt.
Als jij eerst met een hamer op een thermometer slaat is de kans ook groot dat die een foute uitslag geeft. Zo'n coronasneltest in een glas cola stoppen kun je daarmee vergelijken. De test is bedoeld om gebruikt te worden bij bepaalde omstandigheden. Daaronder valt niet: de test in een glas cola houden.
@Binnenbaan | 17-12-20 | 16:25: Cola testte positief op een door
Oostenrijks aangekochte sneltest.
Zo'n kaartje suggereert een weergave van 'de' werkelijkheid te zijn maar wat het weergeeft is slechts 'een' werkelijkheid en wel die van een falend testbeleid met een falende test. En dat dan aan iedereen laten zien (met veel rood) en dan boe roepen. En iedereen kruipt in zijn holletje. Poppenkast.
Kijk naar buiten en dan zie je in werkelijkheid een platte aarde. We zijn al die tijd voor de gek gehouden. Poppenkast.
@ruudvangeelen | 17-12-20 | 16:21: Ik zie ondertussen een tegel van iemand die graag reaguurder van het jaar wil worden. Weinig inhoud, veel primair reageren. Onder elk minder welgevallig tegeltje 'Boe, bah!' plempen.
Zingen in de kerk vindt Rutte geen probleem
Biblebelt zeer donker
Hoe zou dat nu komen...
www.trouw.nl/religie-filosofie/zingen...
Vind ie wel een probleem, alleen hij (als minister president) kan er niet heel veel aan doen. Bestuur op lokaal niveau misschien wel maar hey, vrijheid van godsdienst, grondwet en boze gristenen enzo. Moeilijk moeilijk moeilijk.
Ja, een MP die zich door de grondwet laat afschrikken, belachelijk!
Ontzettend misleidend kaartje. De gemiddelde Nederlander (en GS-lezer net zo goed) kijkt enkel naar kleurtjes en dan ziet het er heel, heel erg uit. Maar dat kan haast niet anders wanneer je al vanaf 30 positief getesten per 100.000 rood begint te kleuren.
Vul nu dat kaartje eens in, maar dan kleur je alles groen onder de 1% (dus 1000 per 100.000) Dan lijkt het allemaal prima.
Zeer doorzichtige propaganda, waar helaas zelfs de gemiddelde universitair geschoolde van tegenwoordig niet doorheen kan prikken. En dus worden de mensen heel bang en neemt de aangiftebereidheid en de roep om hardere maatregelen toe.
Ik snap steeds beter hoe ze het Nederlandse volk de omvolking laten slikken. Gewoon, omdat het een lui en dom volk is. Gelukkig ga ik die omvolking ook steeds minder erg vinden. Wat een walgelijk, stompzinnige meute is het ook.
In deze ben ik het helemaal met u eens.
Maximaal dus 0,5% is besmet.
Waarom deze GEKTE?
De gemiddelde universitair geschoolden van tegenwoordig halen altijd zowieso een 6, anders slagen er te weinig.
@MooseNL | 17-12-20 | 16:05: en als je kijkt naar wie er dan wel sterft, zijn het wederom de 70+ waarbij 85+ wel het meest. Tuurlijk, dood gaan is niet tof voor de familie, maar een jonge ondernemer die volledig naar de mallemoer gaat en volkomen klem komt te zitten tussen schuleisers , overheid en banken die zijn verdere leven is volledig kapot. Dus of er mag niemand meer dood of de economie mag kapot met collateral damage.
Haha, ja helemaal gelijk. Nergens een stukje hoop ook in de vorm van een groen stipje. Dat zou de burger rust geven.
Vanaf dag 1 van het virus heeft men al een angstpandemie aangewakkerd en vastgehouden in allerlei variaties
We willen zo graag weer ergens bang voor zijn.... het directe gevaar is van ons afgenomen door de anti-risico-samenleving. Zure regen, klimaat en moslimterreur werkte maar zo zo. Maar dat virus is een blijvertje en de media z'n beste vriendje.
@dorstig! | 17-12-20 | 16:10: Onbegrijpelijk. Niet iedereen is een thuiswerkende ambtenaar in dit land, Hugo.
Er zijn nu bijna 100.000 besmettelijke mensen in Nederland en het reproductiegetal is 1,24. Iedereen die niet universitair geschoold is snapt dat dit een gevaarlijke situatie is. U bent zelf te dom om het te begrijpen.
U bent geen ondernemer.
@deoudererijperevrouw | 17-12-20 | 16:16: Kern van het probleem zijn oude bange wijven (m/v) die helemaal geen risico’s durven nemen en zo uiteindelijk de deuren wagenwijd open zetten voor allerlei barbaren.
@du Roi Soleil
Viel mij ook op. Mensen bang maken naar mijn mening.
@dorstig! | 17-12-20 | 16:10: Wat ook bijdraagt: 'nevenletsel'. Ofwel, als iemand een auto-ongeluk heeft en komt te overlijden, wordt, bij een positieve test, als doodsoorzaak Corona ingevuld.
Alsof je dan kan concluderen dat Corona kan leiden tot zwaar traumatisch letsel, inclusief gebroken botten etc.
Het hele plaatje wordt telkens verdoezeld. Geen anamneses, gewoon op de grote hoop 'corona'.
Een uitstekende analyse! Dank.
Zo proberen ze ons ook "global warming" te verkopen
Ik kom dagelijks, door die enorme aantallen pagina's vol met rouwadvertenties in de kranten, niet meer aan de cryptogrammen toe. Heeft U dat nou ook?
Dit!
Trouw heeft zelfs haar T van de voorpagina gehaald.
Let je dan ook op de leeftijden? Dan is het opeens vrij logisch. Mensen zijn namelijk beperkt houdbaar.
@Lorejas | 17-12-20 | 16:05: Plus veul !
@Lorejas | 17-12-20 | 16:05: En de Telegraaf de R en de A.
Een minder bekende site, die zich concentreert op (over)sterfte in Europese landen, met grafieken per leeftijdsgroep en per land: euromomo at eu (geen EU-organisatie). Mij zegt het meer dan de cijfers over het aantal besmettingen.
dot eu, that is.
Het is weer wappie tijd!
wat is erger ? : de kuur of de kwaal ?
It takes one, to know one.
@newray | 17-12-20 | 16:04: de kuur. Alleen wetenschap ontkennende wappies vrezen krona.
Oh leuk. Ga ik even naar buiten kijken.
Nu Ruudje Wappie van Geelen er is kunnen we beginnen
Gisteren +2 op de IC. Vandaag +10. Gaat hard.
Heeft uw computer ook cijfers over het aantal genezen patienten?
@Piet Karbiet | 17-12-20 | 16:03: 998.2 %.
We gaan harder dan de 2e golf .. wordt een "leuke" kerst in de ziekenhuizen ben ik bang
@ruudvangeelen | 17-12-20 | 16:08: U houdt niet van grafieken?
@newray | 17-12-20 | 16:06: Bingo!
@Piet Karbiet | 17-12-20 | 16:03:
Nee. Net nog een "herstelde" collega gesproken. Hij is niet doodgegaan, ligt ook niet in het ziekenhuis. Voelt zich wel al weken vertieft en zit geen progressie meer in. Hij was een fervent hardloper. Was. Zou iemand dat bijhouden?
@Koekje-dr-bij? | 17-12-20 | 16:23: Nee, niet in dit land nu. Ken ze ook maar dan meer van de paar dagen ziek. Praat niks goed maar waarom horen we niks over de herstelden? In een land waar iedere scheet en exoot stuk onkruid wordt geteld.
Door IT-falen van de GGD voor de zoveelste keer vertekende cijfers.
Dit biedt zorgwekkend perspectief voor het vaccinatieprogramma, dat pas draait als de IT-systemen bij de GGD klaar zijn.
Vanaf dat moment zie ik nu al een stortvloed aan storingen op ons afkomen, die het programma keer op keer lamleggen met een zeer forse uitloop van de vaccinatietermijn als gevolg. Misschien wel tot ver in 2022.
Ben benieuwd welke IT-prutsers de GGD voor deze klus heeft ingehuurd.
Die IT-prutsers zijn doorgaans "the usual" met de grote kantoren langs de A12, A27 en ring zuid (A10). Hints genoeg dacht ik zo.
Ik denk dat de overheid terug moet naar de ponskaarten. In de tweede wereldoorlog kon men de Duitsers een feilloze administatie overleggen.
Nergens hadden de Duitsers het zo makkelijk met het opsporen van Joden/Roma's/etc. als in Nederland. De basis administratie zat tiptop in elkaar.
www.maurice.nl/2020/12/16/fascinerend...
Er komt geen tweede golf. Dus.
Paarlen voor de zwijnen noemden ze dat vroeger. Men snapt het niet, men wil het niet snappen en roept heel hard "WAPPIE". Het is hetzelfde als proberen om een Jehova's getuige die aan je deur komt te overtuigen dat hij of zij gebrainwashed is. Het is heel makkelijk om grote groepen mensen in de mailing te nemen. Het is vrijwel onmogelijk om die zelfde groep te overtuigen dat ze in de mailng zijn genomen.
hebben we een piepklein eilandje onder Texel erbij gekregen?
Ziek windmolenpark.
Noorderhaaks. Onbewoond overigens, dus waarom die een kleur heeft ontgaat mij.
@42 | 17-12-20 | 16:00: Hoort bij de gemeente Texel, dus zelfde kleur
@42 | 17-12-20 | 16:00:
De plaatselijke zeehond heeft ook corona.
@de visser | 17-12-20 | 16:07: 4 nieuwe besmettingen, en Ouwe Sunder is pas 5 dagen geleden.
@Computer_says_no | 17-12-20 | 16:08: Meestal liggen er ongeveer 1000.
@42
Hetzelfde geldt voor de zandplaat bij Vlieland en die tussen Ameland en Schiermonnikoog.
dank vd info 42
De razende Bol/ Noorderhaaks onder Texel en de Richel bij Vlieland. Inderdaad zeehonden zandbanken.
@zuurtjeregen | 17-12-20 | 16:37: zeehonden met cojona?
Borreltje iemand?
kom maar door! 16:00 mooie tijd!
Lekker. Zit aan de Gulden Draak. Chinees.
@Piet
Wat is dat voor spul? Saké?
@Piet Karbiet | 17-12-20 | 16:05: Beter voorkomen dan Chinezen
Caol Ila 12 yo. Santé!
@Alco-de-Holist | 17-12-20 | 16:10: No, gewoon speciaal bier. 10,5%.
Hoe zou geenstijl eiland corona aanpakken?
En zou het daar roze moeten zijn of groen? Questions...
Dat idee van die enorme giga-gracht (80 meter breed) rond de Randstad wordt steeds actueler: zodat de ziekmakende provincie het economische hart van Nederland niet zo hard treft.
Ik ben voor. Amsterdam doet het wederom uitstekend! Kutboeren....
Amsterdam gaat prima. Gok geen Amsterdammer ziek geworden in de Kalverstraat. Koopjesjagers en Sintinkoopertjes zitten nu allemaal kuchend in hun heimat zo te zien aan de kaart.
@BobDobalina | 17-12-20 | 15:57: ik vergelijk altijd amsterdam met staphorst en urk, en iedere keer blijkt weer, hoe meer inteelt, hoe meer corona.
Per 100.000. Wat begrijpt u daar niet aan? Als je kijkt naar het totaal aantal gevallen kleurt de randstad zwart.
Kijk eens naar ons kleurtje. Die grote drukke vieze stad doet het best ok qua aantallen. Kom gezellig winkelen. Doe dan.
@Satria | 17-12-20 | 16:06: inteelt in Amsterdam?
Dat idee is niet slecht maar dan om ze in de rampstad te houden.
Niet alleen met kinderopvangtoeslag incompetente bende in Den Haag.
Sjoowwwwww, die ziekenwagens en lijkwagens blijven maar af en aan rijden............... pffffffff ooh nee dat zijn de kerst-inkopen-doeners .......... vanavond lekker biertje bij de maten. Doei.
Woon vlakbij ziekenhuis; elke dag meer ambulances. Begint op april / oktober te lijken.
youtu.be/3cjgicrA504
Ivor Cummins over lockdowns. Wereldwijd geen positief effect, wel desastreus gevolg.
Sja, en WOII had zeker een positief gevolg? Wat zeiken die gasten nou man. Er is bier, internet en een beetje geluk heb je nog een wijf in huis ook nog. Beetje chillen met office365 en in het weekend boswandelingetje of ff naar het strand.
Heerlijke tijd hoor.
een must see
Hoi Mark en Hugo. Doe maar rustig aan hoor met dat vaccineren. Gaat prima. Gewoon eerst ff afwachten tot de subcommissie en de stuurgroep hebben gerapporteerd. Dan ff faxen met de huisartsen en bij mediamarkt wat vriezers kopen. Maart starten dan maar.
Juno. Dan zijn zodra de R weer in de maand komt de antistoffen weer uit je bast.
Limburg zo te zien weer klaar voor Carnaval. Niks geleerd de eerste golf ofzo?
waar heb je het over? alles is afgelast.
Dat moet allemaal bij elkaar op de koffie in hun goeie goed. Met een vlaai erbij.
Dus de gemeentes/regio's die er het slechtst aan toe zijn zijn zwart gekleurd.
Hoe zal Akwasi reageren op het feit dat ook nu weer de kleur zwart als negatief gezien wordt?
Uitgerekend zijn woonplaats (Weesp) is zwart.
Scherp! Dit blackshaming zit zo diep in de westerse cultuur gebakken (..) dat het herprogrammering vanaf de kinderopvang nodig is.
Mompelt iets met kerken en biblebelt....
Onzin
De kerken houden zich heel goed aan de regels uitgezonderd misschien een paar extremen. Maar wat ik zie is maximaal 30 man en iedereen op flinke afstand van elkaar en geen gezang.
Klopt, voor het zingen zijn ze de kerk al uit.
@Ruimedenker | 17-12-20 | 15:53: want? Bent u kleurenblind? Zal wel toeval zijn dat het de biblebelt is dan
Kun je voor geholpen worden hoor, zo'n spraakgebrek.
@Eric Newby | 17-12-20 | 16:31: Goddelijke genezing zeker?
@Behangdelul | 17-12-20 | 16:21:
Slechts een paar plekjes, de rest vd zwarte plekken zijn beslist geen biblebelt.
Ik heb beslist niets met de kerk of de moskee, maar dat schuldzoeken vind ik zo waardeloos.
We leven hier met 17 miljoen + nog internationaal vervoer+ migranten etc.
Zinloos om steeds naar de refo’s te vingeren.
Van die dagelijkse cijfers klopt geen moer wegens wrakke IT systemen en geen rapportage discipline. Neemt niet weg dat het aantal behoorlijk toeneemt. Iets met Black Friday, drukte op Schiphol, volle pretparken, massa’s in de Ikea’s..??
Och in dit tempo is groepsimmuniteit nog maar 3,5 jaar weg.
Schaffen wir gewoon joh.
Neen, met ifr van rond de 0.37 % en de 10.000 overledenen met corona (niet eens puur dóór) kun je terugrekenen dat minstens 15-20% het al heeft gehad. Tel erbij op de mensen die bv. door jong/goed immuunsysteem of kruisimmuniteit al immuun waren en je snapt waarom de R nu al onder of rond de 1 ligt. Dat is al de definitie van groepsimmuniteit. De overheidsmaatregelen van horeca pesten en handen stuk wassen hebben hier ook weinig invloed op gehad.
@RichardBandler | 17-12-20 | 15:56:
Jij hebt je roeping gemist... je had viroloog of rekenkundige moeten worden !!
Dank. Ja, als het RIVM het niet doet, moet ik er in mijn vrije tijd helaas induiken. Had liever wat anders gedaan.
@RichardBandler | 17-12-20 | 15:56: IFR is 0,15 over alle leeftijdsgroepen volgens WHO (Dr. Ionnodis) Met dat gegeven is 38% van de Nederlandse bevolking besmet geweest. 98% daarvan is nooit als patient gedefinieerd geweest.
Mondkapjes uitlenen, oude jongens krentenbaard.
Wat voor slip? Koortslip
Het schijnt dasdwerkelijk heel moeilijk te zijn om aan een test(-resultaat) een datum te plakken.
Nu snap ik ook waarom de database voor de inentingen waarschijnlijk pas medio augustus 2021 klaar is.
Incompetentie. Straalt er af.
Dat heeft met de privacy te maken. Testresultaten worden niet rechtstreeks aan namen of bsn gekoppeld. Dat moet afgeschermd worden.
Overheid en ICT, altijd een gegarandeerd succes.
Om succesvol te falen, that is..
@42 | 17-12-20 | 15:54: Kennelijk kunnen die vaccinaties niet in het al bestaande en functionerende elektronisch patiëntendossier. (Waar overigens iedere brillenverkoper ook in kan rondneuzen maar dat terzijde)
Ben ik nou gek of zie ik op het kaartje echt een correlatie met de biblebelt?
Op Zeeland na klopt het aardig.
Het eerste sluit het tweede niet uit...
Het is geen Rorschachtest hoor.
@SterF... | 17-12-20 | 15:48: in Brabant en Noord Limburg zitten de Christenen toch echt niet
Dat zie je echt verkeerd.
@zuurtjeregen | 17-12-20 | 15:50:
In dat rivierengebied ten westen van Zaltbommel is het hardcore bijbelriem. En de Veluwe natuurlijk...
In Noord Limburg zijn ze trouw katholiek. Maar goed, ik zeg niet dan buiten de biblebelt er geen besmettingen zijn natuurlijk.
wel knap. Relatief dunbevolkte gebieden zijn zwart. Misschien toch de verkeerde god.
@BobDobalina | 17-12-20 | 16:00: De gemeente waar ik woon is ook zwart. De kerken zijn al sinds jaar en dag bijna leeg. We worden wel dagelijks overspoeld door Belgen die hier komen funshoppen en ander vertier zoeken met hun hele gezin.
De situatie is vrij stabiel nu lijkt mij als je kijkt naar de ziekenhuisopnamen: coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...
Naar welke cijfers kijk jij?
De bezetting (is iets anders dan opnames per dag) stijgt nog steeds.
Hetzelfde vlakke beeld is op de site van RIVM te zien. De huidige lockdown is bedoeld om de kerstdagen en nieuwjaar op te kunnen vangen, niet zozeer om de hduige ziekenhuisopnames op te vangen. Nu een daling forceren, en dan de explosie van kerst en nieuwjaar.
@Papa Jones | 17-12-20 | 15:49: een zeer lichte stijging. Een R getal van1,24 zou een stijging van 24% moeten teweeg brengen. Daar is geen sprake van.
@zuurtjeregen | 17-12-20 | 15:52: Inderdaad.
Maar wat verwacht jij dan: 24% per dag, per week, per maand?
Ik heb die kennis niet.
@Papa Jones | 17-12-20 | 15:59: per 5 dagen (gemiddelde tijd tussen besmetting en eerste symptomen) en daar lijkt het wel op
Telt men nu dus echt alle mensen in het ziekenhuis met een positieve pcr test (bv. false positive of oude besnettingsresten van 2 maanden geleden) als "covid19 patiënt" ? Telde men vroegâh dan ook iedereen met een snifje die in het ziekenhuis lag als "griep-patiënt" ? Want zo zegt het niet veel, lijkt me.
‘Paint it black’ neuriën doet.
Dat is racisme
Het begint erop te lijken dat heel NL inmiddels met genetisch materiaal van het coronavirus in de luchtwegen rondloopt.
Omverschillende dagen te kunnen vergelijken zou het handig zijn om het percentage positief getesten ook te vermelden. Ik neem aan dat er niet elke dag dezelfde hoeveelheid mensen worden getest?
Nee inderdaad, die gegevens mogen erbij vermeld worden. Het aantal getesten dan...
Begin december 24% meer getest. Afgelopen weken 35%. De positieve testen gaan dus zeker nog 2weken de lucht in.
Als je de positieve testen ook nog eens gaat gebruiken voor het bepalen van het R-getal is het makkelijk om de weinig kritische mensen angst aan te jagen
Percentage positieve tests op het totaal aantal afgenomen tests is 12%, gelijk aan vorige week.
Hier is het percentage positieve test van totaal aantal tests te vinden. Dat helpt u misschien.
allecijfers.nl/nieuws/statistieken-ov...
En vooral je schreeuwende en dreinende kutkoter virusbommetjes mee blijven nemen naar de supermarkt, terwijl er uitdrukkelijk gevraagd wordt om alleen te komen.
Inderdaad wat een asociaal gedrag! Ik hou mijn hart vast als er straks een echt killer virus rond waart.
Tot 12 lijkt mij geen probleem.
Maar goed, je moet wat te wijsvingeren hebben hè.
Dat dus. Of mensen die je met lege karretjes ziet lopen omdat ze zo graag samen boodschappen willen doen en dan ook nog continu het gangpad blokkeren.
Ik ga de komende tijd zoveel mogelijk boodschappen doen bij de Sligro. 1 persoon per pas, geen kinderen.
In de meeste gevallen hebben de ouders van dienst geen keuze... Papa of Mama moet geld verdienen om boodschappen te kunnen betalen, de koter thuis laten is geen optie... Opa en Oma laten oppassen is ineens weer le-vens-ge-vaar-lijk, dus tsjah, wat dan?
In hoeverre is een supermarkt een openbare ruimte? Die zijn niet van de overheid. Zoals een bieb.
@Ad Hominem Tu Quoque | 17-12-20 | 15:50: Opsluiten in de auto.
@Ad Hominem Tu Quoque | 17-12-20 | 15:50: Hier zijn het toevallig altijd Nieuwe Nederlanders. Vader met baard, moeder hoofddoekje en 2 of 3 koters, allemaal zonder mondkapje, en ze wonen niet eens in de buurt. En maar hamsteren.
Zelfs op het boreale Ameland is het gewoon dystopisch! Waar blijft de uil van Minerva?
De uil ligt op de IC.
Die is zowat gestikt in zijn uilenbal..., zaten gevaarlijke haken aan.
Toen ik de trekker over haalde dacht ik al, wat vliegt ie mooi, maar ja..
Zwart = minimaal1 op de 200 mensen positief getest, ook lekker duidelijk.
Das wel veel. Als we niet oppassen lopen we straks aan tegen een ongeplande groepsimmuniteit. Da’s helemaal niet volgende de routekaart van het RIVM.
Nou, een beetje immunoloog zou voor die groepsimmuniteit een - figuurlijke - moord doen.
Klpt. Die routekaart koerst op de verkiezingen af.
@Graaisnaaiert | 17-12-20 | 15:47:
Ja heel fijn als het probleem zichzelf oplost maar dan zitten we (wederom) met een miljoenmiljard aan vaccins die tevergeefs zijn ingeslagen.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/30739...
@keestelpro | 17-12-20 | 15:53:
Goed gezien, keestelpro.
Ok. Noteer maar in je agenda: 1 Juno!
Groet,
Rick
Ps
Bleib zu Hause.
Wat, winkels open? Start EK? Iedereen dood?
Waar komen al die test toch vandaan, ik rij regelmatig langs een testlocatie in Zwolle (ca. 130.000 inwoners) en zie daar slechts enkele auto's en verder niets, wie herkent dit?
Hoeveel van die locaties zijn er eigenlijk, je zou eigenlijk met z'n allen moeten turven ?
Waarom?
Vraag ik mij ook wel eens af...
Hoeveel mensen laten zich op zo’n dag testen in hemelsnaam...
Misschien komen ze met de fiets of ander alternatief vervoer.
@Vuurwezel | 17-12-20 | 15:44:
Of misschien gewoon niet naar die teststraat die hij ziet.
Andere kunnen wel druk zijn natuurlijk.
@Mich2007
Onze zoon heeft zich dinsdag laten testen (ivm de kraamhulp, anders mocht ze niet komen.) Met een half uur was hij terug. Tien minuten erheen rijden, tien minuten teststraat en dan weer terug. Er was geen fluit te doen.
2 Uur later kreeg hij al de uitslag (testlab zit ernaast in het ziekenhuis) Negatief.
In Rijswijk zijn bij de XL locatie sneltesten het hele personeel, 50 man, van Randstad naar huis gestuurd en gaar de GGD het zelf doen... Er was maar 1 van de 14 teststraten in bedrijf. Geheel leeg daar. Er is wat aan de hand met de cijfers.
@SterF... | 17-12-20 | 15:43:
Omdat ik het gevoel heb dat er iets niet klopt
Over een week of drie vliegen de cijfers nog verder (of weer) omhoog, als de vakantievierders terugkomen uit oranjegekleurde landen.
Want ja, ze hebben het zo zwaar een vakantie is absoluut noodzakelijk.
Weet je voor wie: voor de handen aan het bed, voir de mensen die braaf de regeltjes en adviezen volgen.
Niet voor degenen die sch**t hebben aan de oplopende besmettingscijfers in de afgelopen weken en/of oranjegekleurde (vakantie)landen en dan denken op kosten van de baas 10 dagen quarantaine bij terugkomst te kunnen houden en hun werk door brave collegae te laten doen.
Huilie, huilie. Blijf lekker thuis. Ik vlieg over 2 weken naar het verre oosten. Toedels!
Die mondkapjes werken als een tierelier! Fijn ophouden die bek-smet-deksels..
Lekker hoor, schimmeltje hier en daar
Gooi ze in ieder geval niet op straat.
@Ruimedenker | 17-12-20 | 15:50:
Ik gooi ze netjes op de stoep.
Al 3 dagen voorbij de twee weken na het begin van de mondkapjesplicht. En geen verschil te merken.
Die hebben ook geen zin, zoals het RIVM al maanden heeft gezegd. Kuch kuch. Een maatregel terugdraaien zei u? Nee daar doen we niet aan
Echt wel. De besmettingscijfers zinn torenhoog. Durf nou nog maar eens te beweren dat mondkapjes geen effect heben.
Lock them up!
En beginnen met Rutte na zijn contact met Macron, goed?
Onzin dit, er sterven nauwelijks extra mensen. De grootste storm in een glas water sinds de ruzie tussen Kain en Abel.
Toen stierf wel een kwart van de wereldbevolking.
Domme opmerking.
U gelooft ook alles wat FvD zegt.
Defineer 'nauwelijks extra mensen'...
Vind 11 begrafenissen (waarvan 7 door Corona -2 overledenen jonger dan 50-) meer dan genoeg in 9 maanden.
@MK27 | 17-12-20 | 15:42:
Dat is buitengewoon heftig zeg. Welke regio woont u?
@MK27 | 17-12-20 | 15:42: Ben je begrafenis ondernemer?
@MK27 | 17-12-20 | 15:42: kippenboer?
@zuurtjeregen | 17-12-20 | 15:48: nertsenhouder?
ja, maar we moeten toch ergens bang voor gemaakt worden?
Midden juli - augustus 0, 1, 2 doden per dag. Nu 75 per dag , dus geklets.
Staat je huis tegenover begraafplaats?
@Zwizalletju | 17-12-20 | 15:55: oh nee wat erg. Oude mensen gaan dood. Er gaan elke dag meer mensen zonder corona dood dan met. En AAN corona gaat al bijna helemaal niemand dood.
Ik zie de cijfers graag gecombineerd met het aantal afgenomen test en de toename van oversterfte
idd, wat een nieuwskeuteltjes
Front en Center graag, en niet weggemoffeld ergens waar de bange kudde het niet kan/wil vinden...
Ziekenhuisopnames en Ic bezetting daaraan moet je het relateren.
Deels hier te vinden: allecijfers.nl/nieuws/statistieken-ov...
Wel een puntje, we zijn van eind vorige week 11,5% naar nu 12% positief getest gegaan.
En de dalende trend qua overledenen. Voor propaganda kijk ik wel de NPO.
@zuurtjeregen | 17-12-20 | 15:46:
U snapt het.
Vlieland??? Oh, op die manier.
En dan moeten de besmettingen van de lockdown-maandag nog gaan komen...
En het aantal IC-patienten loopt, zo'n 2 weken na "black friday" en andere boodschappen perikelen, ook weer op, terwijl het al sinds laatste week Oktober niet onder de gewenste maximale 500 is geweest.
Hoe kan dat toch, met "het is maar een griepje", dat dat zo goed correleert met die "onjuiste infectiecijfers" van 2 weken ervoor?
Ra ra, het is een raadsel ...
Hoe vaak lagen er de voorgaande winters minder dan 500 mensen in het ziekenhuis die misschien toevallig ook een loopneus hadden ?
Ohhhh ik schijt echt in mijn broek nu! haahahah
Zijn wij niet in geïnteresseerd.
Dat is niet nodig hoor. Maar ik zou het waarderen voor de mensen om mij heen dat je een beetje voorzichtig bent.
Iedere gek zijn gebrek.
@SterF... | 17-12-20 | 15:39: Nou, met kerst ga ik volle bak hoor. dus met de het dubbel aantal toegestane mensen. Deal with it!
@Atheist-Priest | 17-12-20 | 15:51:
Ga ik doen lutser!
Owhja, dank je wel voor voor deze lockdown.
@Atheist-Priest | 17-12-20 | 15:51: met het IQ wat u waarschijnlijk heeft zou het niet onlogisch zijn dat u in uw broek schijt.
@SterF... | 17-12-20 | 15:53: ongeacht mijn gedrag was die lockdown er toch wel gekomen. Dus je moet je dank wel uitbrengen aan het juiste adres.
@DexterGordon | 17-12-20 | 16:02: Je hebt blijkbaar moeite met verbanden leggen. Snap ik.
@Atheist-Priest | 17-12-20 | 16:02:
Als je dit zegt begrijp je het echt niet. Maar dat vermoeden had ik al. Dat is niet erg, ook intellectueel minder bedeelden mogen hier een plek vinden.
Fijne kerst wel!
@SterF... | 17-12-20 | 16:08: Dank je wel SterF....!
@Atheist-Priest | 17-12-20 | 16:03:
Laat u niet gek maken en leef!
Dat doe ik zeker zwenkwieltje!
Het was toch maar een griepje? /cynism off
Zo onaardig doet Utrecht het nog niet. De Veluwe daarentegen...
*bedenken gaat wat de verschillen zouden kunnen zijn*
Kerk???
@MK27 | 17-12-20 | 15:44: Vast niet...
@MK27 | 17-12-20 | 15:44: swingers clubjes?
Zeg het ze Rick!
Hier is het weer zo Zwart als roet.
En Piet!
Ben benieuwd wanneer de cijfers gaan dalen.
Lockdown + 10 dagen of zo. Dus met de Kerst. Benieuwd of de teststraten open blijven trouwens op die dagen.
Morgen nog niet:
"Door een eerdere ICT-storing bij de GGD zijn op maandag en dinsdag niet alle meldingen ontvangen. De achterstanden komen erbij op woensdag, donderdag en vrijdag. Daardoor vallen de dagcijfers op deze dagen hoger uit dan werkelijk."
In de loop van volgende week ergens. Als de maatregelen effect hebben.
Ik denk een week of wat voor de verkiezingen, de campagne "Oh wat hebben we het goed gedaan, stem op ons" ligt al klaar
@SterF... | 17-12-20 | 15:36: lockdowns werken niet, kijk maar:
youtu.be/3cjgicrA504
@SterF... | 17-12-20 | 15:36: zal net zo afkomen als het klimaat'accoord', denken dat er een thermostaatknop is voor de aarde, zwendel is het.
REAGEER OOK