Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jongeren de straat op: "Tegen corona en de politie en Zwarte Piet, gewoon alles eigenlijk"

Is er een pedagoog in de zaal?

ja, deze foto is gemaakt in Urk, maar dat is ook een soort Zeeland

Er waren vannacht weer eens wat jongeren boos. Zo boos, dat ze bijna uit hun vel spongen van boosheid. De een was nog bozer dan de ander! In de Grote Boze Hongerwinter van 2020 moet de polderjeugd met opgehouden hand langs essentiële winkels om blikjes Red Bull te scoren. Sommige jongeren hebben het zo slecht, dat ze Golden Power drinken, of erger nog: die vieze vuile merkloze troep van de Albert Heijn. Terecht dus, dat ze allemaal heel boos zijn. Tussen het eten van mosselen door waren er ook in Zeeland jongeren boos. "Beetje rondjes fietsen, beetje Red Bull drinken, praatje met wat scooterrijders." En dus een beetje boosheid aan de dag leggen. Maar waarom waren die jongeren eigenlijk boos? Nou, ze wilden aan een journalist wel uitleggen waarom ze boos waren en waarom ze gingen 'protesteren'. "Tegen corona en de politie en Zwarte Piet. Gewoon alles eigenlijk." De gevangenschap van oppositieleider Maryia Kalesnikava in Wit-Rusland, oorlogsmisdaden in Nagarno-Karabach, gruwelijkheden door Boko Haram, Zwarte Piet, omstreden executies in Iran, de situatie van de Oeigoeren, corona en natuurlijk de vreselijkheden van Nederlandse jongeren! Gewoon, alles eigenlijk.

Reaguursels

Inloggen

youtube: DOCSFAIR presenteert COVID-19 “THE SYSTEM”

Goed gemaakt. Noodzakelijk. Mooi. Even langs de verteller kijken.

Sjiek | 17-12-20 | 00:21

De bereidheid van Nederlanders om zich te laten vaccineren tegen het coronavirus neemt toe. Bijna 70 procent zou de prik halen wanneer ze aan de beurt zijn, aldus een peiling die onderzoeksbureau I&O Research in opdracht van de NOS heeft uitgevoerd onder 2353 mensen. Bij de vorige enquête in november was dit bijna 60 procent.

Zo'n 41 procent van de ondervraagden zegt zich 'zeker wel' te laten vaccineren. Dit was vorige maand 29 procent. Zo'n 27 procent laat zich 'waarschijnlijk' inenten, tegen 30 procent vorige maand.

Rest In Privacy | 16-12-20 | 19:16 | 9

Ik vind het prima als de rest van Nederland een vaccin neemt.

Sjiek | 17-12-20 | 00:19
▼ 6 antwoorden verborgen

Maaskantjuh.

Cor Netto | 16-12-20 | 19:04

Een heerlijk artikel in de PZC. "Een man loopt op het groepje af. Een vader. ,,Sem, meekomen. Naar huis. Nu.”" Sem gaat braaf mee. Zijn zusjes Sterre en Vlinder liggen thuis al in bed...

Rhenium | 16-12-20 | 17:29

De Romeinen zeiden het al: Geef het volk brood en spelen. Nu ja, vreten krijgen ze wel, die jongelui, maar spelen, vergeet het maar. Ze mogen helemaal niks meer tegenwoordig ivm de bejaardengriep. Niet met vriendjes spelen, niet aan de meisjes frummelen achter het fietsenhok, geen sint Maarten, geen vuurwerk, zelfs geen sgool. Kerst gaat wel door, dat dan weer wel. Dus ja, wat krijg je dan: rottigheid. Nee, ik snap die jongeleu wel. Ik zou ook vervelend worden als ze van mij verwachten dat ik tien maanden op mijn handen ga zitten.

VanBukkem | 16-12-20 | 17:25 | 5

@FordPrefect
Ook als die jongeren het niet in de schoot geworpen 'krijgen' maar als ze gewoon zelf iets organiseren, zoals bijvoorbeeld een feestje, dan mag het niet. Ook dan krijgen ze gewoon keihard te maken met de BOA-squad van Murk Rutte.
Vergeet niet: de testosteron en de oestrogeen giert door het lichaam.

VanBukkem | 16-12-20 | 18:24

@VanBukkem | 16-12-20 | 18:24: De gemeentes zouden een veldje ter beschikking kunnen stellen waar de jeugd hun feestjes kan houden. Dan kan de pliesie af en toe langskomen om te kijken of alles nog goed gaat. Zo zou ik het doen. Je kunt wel alles verbieden maar dat werkt niet dus biedt ze een mogelijkheid. Een klein kind dat met iets gevaarlijks speelt geef je ook iets anders daarvoor in de plaats.

Lupuslupus | 16-12-20 | 19:02

Waar is de tijd gebleven dat je gewoon met jezelf kon spelen....... totdat het schraal werd.

EenGoedBegin | 16-12-20 | 22:39
▼ 2 antwoorden verborgen

De ouders die deze snowflakes hebben opgevoed klagen nu over diezelfde "jongeren". Het zullen vast wel jong van een ander zijn. Die van hunzelf zijn van die schatjes.

Vackman | 16-12-20 | 17:22 | 2

Lul toch niet zo stom man.
Spreek namens jezelf.

Modi | 16-12-20 | 18:25

Nederlanders kunnen geen kinderen opvoeden. Het worden half zachte watjes of losgeslagen tuig.

Rest In Privacy | 16-12-20 | 22:04

Ach, in de nacht en er is geen verlichting is iedereen eigenlijk zwarte Piet. Toch, in het bos en op de heide en zo? Of moet je als je des nachts naar de bossen gaat om te hossen jezelf eerst wit schminken?

Rest In Privacy | 16-12-20 | 17:15

Ik zag gisteren een YouTube filmpje van twee jongeren die in een oost-Europees land medische spullen na een inzameling naar ziekenhuizen brachten in afgelegen gebieden waar weinig is. In een ziekenhuis (lees; leeggemaakte dorpshuis) zei de hoofdzuster dat lokale jongeren geld ingezameld hadden om een zuurstof concentrator te kopen. Ontroerend. En wat doet hier de jeugd? Boos zijn. Waar is het toch mis gegaan. En de rest van die 17 miljoen kan ook alleen maar zeiken over alles.

FordPrefect | 16-12-20 | 16:55 | 2

Waar het mis is gegaan? Begin eens bij de thuis-situatie.

EEnzame SchizofrEEN | 16-12-20 | 17:38

Het begint bij ouders en vooral uitkeringen.

Pieterman | 16-12-20 | 18:17

Misschien helpt omgekeerde psychologie: zeg dat het voorlopig ten strengste verboden is de hele dag thuis op de bank te zitten gamen en chipito's te eten. Dat was vóór corona nog hét probleem, als je opvoedkundig Nederland moet geloven.

Schulzie | 16-12-20 | 16:53

Ik haat jongeren. Met dat domme de hele tijd.

Er doet er ook eentje mee aan De slimste mens. Een of ander omhooggevallen kind genaamd Eva Wortelhoer of zoiets. Enorm overtuigd van zichzelf. Die misplaatste zelfverzekerdheid zie je bij heel veel generatiegenoten van dat wicht. Stuitend.

zwaaropdehand | 16-12-20 | 16:46 | 2

Ik zit daar nu naar te kijken maar dan vraag je er ook om, je zoekt het op

P. Breidel | 16-12-20 | 17:50

En maar GL stemmen, de natie en welvaart slopen. Geïndoctrineerde stakkers gekweekt door paupers.

Pieterman | 16-12-20 | 20:20

die pallets vreugdevuur op Scheveningen strand gaan natuurlijk wel door, anders relle jonguh . Voorspelling oud-nieuw jaar grip1 en geen kans op sneeuw

HetOorAakel | 16-12-20 | 16:39

Het enige wat ik van 'jongeren' verwacht is dat ze brave premie- en belastingbetalende burgers worden. En liefst zo snel mogelijk.

DeCynischeAmbtenaar | 16-12-20 | 16:37

Ik ben tegen jongeren. Ik denk dat ik maar eens een Cobra er tussen gooi.

echtpaul | 16-12-20 | 16:14

In mijn jeugd had je van die Anti Alles-figuren. Die waren gewoon overal tegen. Ook tegen douchen.

Piet Karbiet | 16-12-20 | 15:55 | 2

Ach ja, de glorieuze flowerpower jaren. Roel van Duin en zijn kabouters/ provo's stonken idd. Maar vanwege de hasjies lucht rook je dat niet zo.

grapo | 16-12-20 | 16:11

Ook erg, maar toch stukken minder erg dan die verwende raspaardjes van tegenwoordig.

zwaaropdehand | 16-12-20 | 16:52

Ok, zin in mosselen nu.

johoost | 16-12-20 | 15:55
-weggejorist-
101-B-3 | 16-12-20 | 15:37

Dit gaat de komende weken zo heerlijk uit de hand lopen. Hopelijk genoeg (onherkenbare) NOS-busjes op pad om ons live verslag te doen van de verschillende veldslagen.

Bier, chips en warme sloffen zijn essentieel de komende tijd.

Iedereendemoeder | 16-12-20 | 15:37

Zijn het jongeren of """jongeren"""? Weet iemand dat? Want welke jongeren zijn nou tegen Zwarte Piet?

Ride_On | 16-12-20 | 15:34

Waar zijn al die buurtvaders al dan niet gesubsidieerd die al die jongeren terug naar huis slaan? Daar betaalde men toch voor?

Deflatiemonster | 16-12-20 | 15:16 | 3

Baldewsingh is hier al een tijdje weggejorist bij de gemeente, dus ik neem aan dat ze achter hem aan het opruimen zijn, en de geldstroompjes voor dingen als 'buurtvaders' inmiddels opgedroogd zijn, en men gaat dat natuurlijk niet voor niks doen.

Vuurwezel | 16-12-20 | 15:24

@Vuurwezel | 16-12-20 | 15:24: Die buurtvaders waren vanaf het allereerste begin al een flop want 'ons kent ons'. Allemaal weggegooid geld, dat had een blind paard nog wel kunnen zien. Maar ach het ging toch slechts om gemeenschapsgeld.

Lupuslupus | 16-12-20 | 15:53

Op Urk hebben ze in elk geval andere prioriteiten. Het lossen van een scheepslading in haring verpakte verruimende middelen bijvoorbeeld.

Prinsemarij | 16-12-20 | 16:26

Als de jeugd tegen de klimaatverandering protesteert, dan moet er wel geluisterd worden, want de toekomst. En nu gewoon luisteren naar pappa Rutte.

Boerenlogica | 16-12-20 | 15:12 | 1

lol

Lupuslupus | 16-12-20 | 15:53

En toen ging ineens het GSM netwerk down, wel of niet gericht, en een aantal strategische websites. De zogenaamde DDoSen van de laatste tijd zijn gewoon een test geweest.

Vuurwezel | 16-12-20 | 15:09 | 2

Zo lang internet niet down gaat boeit het mij niet.

Lupuslupus | 16-12-20 | 15:54

@Lupuslupus | 16-12-20 | 15:54: Waarom denk je dat Geenstijl een paar keer down was de laatste tijd? Het hele internet hoeft niet offline, alleen de sites waar mensen onwelwillig communiceren.

Vuurwezel | 16-12-20 | 16:29
-weggejorist-
soosieloper | 16-12-20 | 15:07 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Wanneer valt het eerste schot?

Een vrije paling | 16-12-20 | 15:06 | 3
-weggejorist-
soosieloper | 16-12-20 | 15:08

@soosieloper | 16-12-20 | 15:08: wel eens meegemaakt zo'n handgranaat? Het is natuurlijk een stuk explosief en als het dichtbij genoeg ontploft krijg je schade ( brandwonden, doof ) en bij explosie op het lichaam is het zeker dodelijk of kost het je een hand/voet wat van toepassing is. maar het is heel anders dan een handgranaat van het leger, daar heb je vooral te maken met scherfwerking etc. Het beste waar je zo'n cobra 6 mee vergelijkt is een Flashbang granaat zeg maar.

ikworstelengadouchen | 16-12-20 | 15:15

Tegen alles eigenlijk.

De "All at once i want to dance with somebody who is the greatest love of all, een patatje mayo erbij en snel een beetje" - generatie aan het woord.

De Briemusketier | 16-12-20 | 15:03

Voor of tegen Zwarte Piet?

Pimp my Voortuin | 16-12-20 | 15:01 | 4

@djs | 16-12-20 | 15:07: hahaha! Ja joh? Staat het er zo duidelijk? Leg eens uit wat ze bedoelen met tegen zwarte piet stemmen? Dat de jongeren willen dat Zwarte Piet blijft bestaan of juist niet?

BrokenTipi | 16-12-20 | 15:23

@djs | 16-12-20 | 15:53: weer geen antwoord op de vraag. Wat snap jij niet aan een vraag? Ik durf namelijk te wedden dat deze jongeren in het pro-Pietenkamp zitten en dus tegen het afschaffen van ZP zijn. Graag je visie of je arrogante muil houden, want je bent niet duidelijk en je gedraagt je als een autist. Is dat duidelijk?

BrokenTipi | 16-12-20 | 16:52
▼ 1 antwoord verborgen

Tsja, aan de ene kant snap ik de jeugd wel. Zonder enig perspectief het geblunder van dit kabinet moeten aankijken is ook niet echt een pretje. Aan de andere kant, we hebben het nu over negen maanden, waarvan er een stuk of vier toch redelijk normaal waren. Dus, ook jongeren dienen maar even op hun tanden te bijten. En dit tot komende zomer uit te zitten. Maak er maar het beste van.

Enter Yeti | 16-12-20 | 15:00 | 2

Eens. Maar dat zal best moeilijk zijn voor de sneeuwvlokken.

Lupuslupus | 16-12-20 | 16:01

Ze moeten zich niet aanstellen. Er zijn ergere dingen.

zwaaropdehand | 16-12-20 | 16:56

Hebben mensen eindelijk de tijd om de straat op te gaan, wordt dat weer bemoeilijkt door coronamaatregelen.

Leptob | 16-12-20 | 14:59 | 1

Voor vak K natuurlijk een mooie bijkomstigheid, meteen verlost van die verfoeilijke demonstraties. Hoewel gisteren in Parijs tienduizenden de straat opgingen tegen de 'maatregelen' (YT) maar dat zie je natuurlijk niet op de msm. Hier beperken ze zich tot potten en pannen bij het torentje.

Lupuslupus | 16-12-20 | 16:03

Krijg de indruk dat vooral in inteeltgebieden waar mensen zwaar gelovig zijn jongeren boos zijn.
Vraag me niet waarom dat is.

HoerieHarry | 16-12-20 | 14:59 | 12

@Lupuslupus | 16-12-20 | 16:05: Het is godgeklaagd hoe ze ons land weggegeven hebben. Van sociaal experiment naar nieuwe werkelijkheid, ik word er somber van.

zwaaropdehand | 16-12-20 | 17:00
▼ 9 antwoorden verborgen

Je zal maar een winkel hebben of een cafe dan ga je na een tijdje getreiter toch wel gekke dingen doen .

likmegaties | 16-12-20 | 14:55

Nederlandse jongeren zitten in 2063 opgescheept met 50% migranten waar ze voor moeten betalen. Dat allen al is genoeg om de straat op te gaan.

haddem | 16-12-20 | 14:54 | 2

Nederlandse jongeren zijn in 2063 de schuldigen. Zijn dan allemaal zelf 63 ofzo. Dus schuldig. In de ogen van de jongeren in 2063 . Als nederlandse jongeren van nu het 2063 beter willen hebben zullen de nederlansdse jongeren van nu wat moeten gaan doen. Stemmen bijvoorbeeld.

grapo | 16-12-20 | 15:05

Vroeger was ik eigenlijk ook altijd overal op tegen. Totdat ik opgeroepen werd voor militaire dienst (dat bestond nog in de 80s) en ik ontdekte dat militaire discipline iets heel moois en dierbaars is....
Wellicht een idee om jonge relschoppers van de straat te krijgen. Maar wel opgepast met dubbele paspoorthouders: dubbele nationaliteit is dubbele loyaliteit.....

WalterSobchack | 16-12-20 | 14:54 | 2

Mijn echtgenoot was beroepsmilitair en mijn zoon bij de op 1 na laatste lichting dienstplichtigen en werd gelegerd in Seedorf. Ik zou mij beslist niet happy voelen als hij beroeps zou zijn geworden, precies wat u zegt, vanwege de dubbele loyaliteit in het leger (maar ook bij de politie). Je hoeft geen Einstein te zijn om te kunnen vermoeden waar de loyaliteit zal liggen in geval van b.v. een oorlog.

Lupuslupus | 16-12-20 | 16:13

Door vergrijzing ligt de macht bij de bejaarden, die zijn in de meerderheid en kapitaalkrachtig. De toekomst van de jeugd hoor ik in de discussie helemaal niet naar voren komen. Een kwakkelende babyboomer zijn leven twee maanden rekken heeft de prioriteit.

Het valt mij mee dat de jeugd niet massaal de straat op gaat en de boel kort en klein gaat slaan.

altijd_correct | 16-12-20 | 14:51 | 4

@Piet Karbiet | 16-12-20 | 15:58: Kom op Piet, u kunt beter dan dat. Véél beter want anders zou u ècht niet in mijn favo lijstje staan.

Lupuslupus | 16-12-20 | 16:16
▼ 1 antwoord verborgen

Is het de horeca niet dan zijn het de jongeren wel. Man man man wat een jankers allemaal.

Behangdelul | 16-12-20 | 14:48 | 2

Ja, ze kunnen beter coronaproof hier gaan janken. Wat jij?

BrokenTipi | 16-12-20 | 15:28

Eens.

zwaaropdehand | 16-12-20 | 17:02

Hoogtijd voor de dienstplicht

Graftak | 16-12-20 | 14:47 | 1

Hebben we al !

demaup | 16-12-20 | 15:01

Gedachte, Sharon Dijkstra "belangrijke mens" vinden zich altijd belangrijk en moeilijk vervangbaar totdat er een beter aanbod komt.

dedwarsligger | 16-12-20 | 14:46

Misschien eens een jaartje opvoedingskamp...

Nederlanddraaitdoor | 16-12-20 | 14:45 | 6

@langzullenweleven | 16-12-20 | 14:47: Alsof dat helpt. Ik heb me van m'n leven nergens zo verveelt als tijdens mijn diensttijd. Bezigheidstherapie, meer is het niet.

jansma28542681 | 16-12-20 | 14:57

@Nederland80 | 16-12-20 | 14:54: Onzin. Als de dienstplicht morgen wordt ingevoerd heeft het volk zich maar te schikken. Maar dan moet er natuurlijk wel een doortastende regering zijn en die ontbreekt. Het is toch een en al blamage wat hier als 'regering' moet doorgaan?

Lupuslupus | 16-12-20 | 16:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom zijn er sinds de lockdown (één dag ervoor al) veel lager aantal nieuwe besmettingen en zijn ze iedere dag veel te laat. Oooh, storing bij de GGD weer. Ik geloof er geen klap van.

JBKiller | 16-12-20 | 14:45 | 5

Dat komt door Soros , die eigenlijk Sorsnzor Klaaatuu heet en komt van de planeet meepzork .
Dat is de leider van een groep buitenaardse pedofielen die hier een G5 netwerk vormen met o.a. Bill Gates en Hunter Biden .

Castor12 | 16-12-20 | 15:11

Zit niks achter, gewoon onkunde. ICT bij de overheid is kneuterigheid ten top.

zwaaropdehand | 16-12-20 | 17:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ik dit zo lees, zijn het een aantal immigratieachtergrond kinderen, en vooral witte meelopertjes die zodra pa komt naar huis meegaat. Ook de opvoeding gebeurt weer door de SJW's via TV, anti zwartepiet etc... Linkse indoctrinatie verziekt ons onderwijs en de geest van de kinderen.

ikworstelengadouchen | 16-12-20 | 14:45 | 1

de3 laatste zin is 100% waar.

langzullenweleven | 16-12-20 | 14:49

Dit zal zeker de jonge mannen uit India en de Filipijnen die als expats werken in Qatar inspireren om ook te protesteren voor een 13e maand.

Earl_of_Doncaster | 16-12-20 | 14:44

Adapt, Improvise and Overcome

Lt-Kol Kilgore | 16-12-20 | 14:44

De buurman heeft de doe het zelf winkels leegverkocht, zijn buren werken thuis en hebben de kinderen continu in de omgeving. Even naar het winkelcentrum zit er ook niet in ... Er zijn voor minder doden gevallen.

oldandwise | 16-12-20 | 14:44

"Om een uur of tien is de groep flink gegroeid. Die trekt langzaam de Witte Wijk in."
Witte Wijk! Nogal wiedes.

grapo | 16-12-20 | 14:43

Lang geleden dat ik de uitdrukking " uit het vel springen" hoorde.
Ik had vroeger op de lagere school ook zo'n juf die wel eens riep: "Ik ben zó boos, ik spring uit mijn vel! "
Als klein jochie schrok ik daar erg van, want dat moest er wel verschrikkelijk uit zien, zo stelde ik me voor.
Mijn moeder stelde me gerust: "Dat zal ze heus niet doen, jongen. "

SNAFU | 16-12-20 | 14:43 | 2

En ? Had je moeder gelijk?

oldandwise | 16-12-20 | 14:45

Elke generatie heeft het over 'de jeugd van tegenwoordig' dus niets nieuws onder de zon. Ik heb diverse generaties mee mogen maken maar (een deel van) de huidige spant toch echt wel de kroon wat nikserigheid betreft. Krijgen overal hun zin in, lopen met de duurste smartfoons hoewel ze nog nooit 1 cent hebben verdiend, hebben een enorme grote bek, hebben nooit discipline gekend, zijn tot in de grond verwend - door hun ouders! - en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar: dat komt allemaal op rekening van de ouders die het zover hebben laten komen. Die te veel bezig waren met geld verdienen en de opvoeding lieten versloffen. Nou weet ik ook wel dat als je kinderen naar het middelbaar onderwijs gaan, je ze niet meer aan een touwtje hebt maar ze meegaan met de klasgenoten. Daarom is een goede school zo enorm belangrijk. Maar voor de rest? Ik zou het niet weten anders dan dat het de tijdsgeest is en die is ons beslist niet gunstig gezind.

Lupuslupus | 16-12-20 | 14:42 | 7

De geest van de tijd, net wat u zegt en het begint altijd met en bij de ouders. Maar de nieuwe generatie zal, anderszins niet beter weten en geen vergelijk met onze tijd hebben. Wij worden per jaar meer toeschouwer aan de zijlijn en het spel gaat gewoon verder.

A.S. Perien | 16-12-20 | 15:57

@A.S. Perien | 16-12-20 | 15:57: Mooie reactie waar ik het helemaal mee eens ben. Heel goed verwoord! En ook uw laatste zin is spot on. Ook ik zie mijzelf meer en meer als toeschouwer. Je kunt er niets meer aan doen, kinderen zijn volwassen dus je kunt het slechts van verre aanschouwen, soms/vaak hoofdschuddend maar machteloos.

Lupuslupus | 16-12-20 | 16:27

@ploppy | 16-12-20 | 14:55: Ook dat speelt een enorme rol, inderdaad. Ik ken genoeg vaders en moeders in mijn omgeving die elke avond aan de keukentafel de nonsens uit de hoofden van hun kinderen proberen te verwijderen die er door de leerkrachten overdag is ingepropt. En geloof maar dat dat een hell of a job is. Maar het gaat om het geestelijke welzijn van je kinderen en daar heb je als ouders alles voor over. Het bepaalt hoe ze verder in het leven zullen staan ook als jij als ouder er niet meer bent. Want dat laatste lijkt mij voor veel ouders toch een enorme zorg: hoe zal het gaan met mijn kind als ik er niet meer ben. Als Christen vertrouw je er op dat Hij in dat geval net zo goed voor je kind zal blijven zorgen maar als moeder/vader is het toch je plicht om te doen wat je tijdens je leven kunt.

Lupuslupus | 16-12-20 | 16:34
▼ 4 antwoorden verborgen

De krant schreef: Om een uur of tien is de groep flink gegroeid. Die trekt langzaam de Witte Wijk in. Kan dat nog wel tegenwoordig?

Psycho3 | 16-12-20 | 14:39 | 4

Als de wijk wit is, natuurlijk. Ik herinner me uit Rotterdam het Witte Dorp. Witte huisjes, vandaar.

Synecdoche | 16-12-20 | 14:59

@Synecdoche | 16-12-20 | 14:59: maar daar had je als buitenstaander niets te zoeken.
Dat werd je wel even duidelijk gemaakt.

Ronaldo Hache | 16-12-20 | 19:23
▼ 1 antwoord verborgen

Om misselijk van te worden, dat constante gedrein van ouders en dientengevolge het kroost over hoe verschrikkelijk dit allemaal wel niet is voor de kindertjes en jeugd. "Lockdown heeft mogelijk levenslang invloed op kinderen" ach guttegut toch.. erg hè, al die depressieve jeugd, die natuurlijk vooral depressief is omdat volwassenen er zo dramatisch over doen. Zelf nog geen benul over wat 'lange termijn' is; 4 maanden is op een kinderleven al lange termijn. Het is de angst/boosheid/onzekerheid van ouders/volwassenen die schadelijk is voor hun ontwikkeling. Later als ze groot zijn hier echt geen last meer van hoor, zoals er nu aangepraat wordt.. de koude winters met extreem veel sneeuw van vroeger, hebben ook levenslang invloed op mij gehad; ik doe handschoenen aan en een muts op als het koud is. "Daar moet eerst een oorlog overheen", aldus het dorre hout. Op zich wel mee eens, al zeg ik begin maar eens er flink met de lange lat overheen te klappen.

dopinie | 16-12-20 | 14:38 | 4

Een oorlog a.u.b. niet maar de lange lat is zeker niet verkeerd. Mijn zoon was helaas geen lieverdje op school, derhalve zijn zijn oren nu een stuk groter dan dat ze zouden zijn geweest als hij zich normaal had gedragen. Nu pas (na 40 jaar) komen zijn verhalen aan het licht wat hij allemaal heeft uitgespookt en dat hij soms weleens een klap kreeg van de leraren (of letterlijk aan zijn oor bij de les werd getrokken). Op mijn vraag 'waarom heb je dat ons nooit verteld?" was zijn antwoord: "dan had ik er van pap (beroepsmilitair Klu) nog een paar klappen bijgekregen. Dat laatste was overdreven want onze kinderen werden nooit geslagen want een mep noem ik geen 'slaan'. Huisarrest of kamerarrest was dan wel strijk en zet. Maar ook: zoonlief van 17 jaar s nachts om 3 uur ophalen van een feestje omdat we het niet verantwoord vonden dat hij dan alleen over straat ging.

Lupuslupus | 16-12-20 | 14:53

@schijtzat | 16-12-20 | 15:01: Wat het gezeur over de nog nooit eerder in de geschiedenis vermelde 'glutenallergie' heeft hij gewoon gelijk.

Lupuslupus | 16-12-20 | 16:38
▼ 1 antwoord verborgen

Een falende overheid die niet handhaaft en een falende opvoeding vanuit de ouders en dat door de jaren heen, dan moet je niet gek opkijken dat zoiets ontstaat

Felipe | 16-12-20 | 14:38 | 3

Vergeet de falende media en falende scholen niet

Stijl_Loos | 16-12-20 | 14:40

@Stijl_Loos | 16-12-20 | 14:40: Er is nog zoiets als je eigen lot bepalen... mag de rest er nog zo een puinhoop van maken,

Lt-Kol Kilgore | 16-12-20 | 14:49

@Lt-Kol Kilgore | 16-12-20 | 14:49: In principe ja, in het werkelijke leven werkt dat niet zo. Zodra ze naar de middelbare school gaan is de 'groep' veel belangrijker (voor de meeste kinderen) en gaat de opvoeding zoveel mogelijk - in ieder geval buitenshuis - in de kliko.

Lupuslupus | 16-12-20 | 14:58

Normaal dus, net als volwassen mensen.
Gewoon een snel opkomend gevoel van onbehagen..

Rest In Privacy | 16-12-20 | 14:38

Ik ben benieuwd hoe dit allemaal totaal uit de hand gaat lopen met de jaarwisseling. Met een beetje pech wordt het oorlog in de grote steden.

ultraman | 16-12-20 | 14:37 | 2

Ik ben echt heel benieuwd....

neonreclame | 16-12-20 | 14:38

Dat zou best eens kunnen: wekenlang opgekropte ergernis over de maatregelen, thuis weinig of geen opvoeding gehad, vuurwerk dat vlak over de grens gekocht kan worden, handhaven doen we allang niet meer. Wat is er meer nodig dan de zaak te laten exploderen?

Lupuslupus | 16-12-20 | 15:01

Beetje stoken op "social media", zodat de jongeren naar buiten gaan en zich misdragen, en je bent weer een stapje verder naar de avondklok.

En ze hebben niet eens door dat ze gebruikt worden.

Vuurwezel | 16-12-20 | 14:37

Organiseer iets voor de jeugd. En stel grenzen. Dat hoort ook bij de opvoeding. De jeugd gaat uit verveling grenzen opzoeken. Dat deed jeugd vroeger ook.

thanseeuwen | 16-12-20 | 14:36 | 7

Kan me alleen Luilak herinneren voor wat kattenkwaad.

Toverkol | 16-12-20 | 14:58

@Capt. Iglo | 16-12-20 | 14:38: Te laat, veel te laat. Had al 20 jaar geleden moeten gebeuren.

Lupuslupus | 16-12-20 | 15:03

@2voor12 | 16-12-20 | 14:41: Helemaal mee eens. De jeugdigen zijn de daders, de ouders de veroorzakers.

Lupuslupus | 16-12-20 | 15:04
▼ 4 antwoorden verborgen

Hoe was het ook al weer ??? Wat je zaait ?? Sterkte allen

Flow_Snake | 16-12-20 | 14:36 | 2

Wie wind zaait, zal storm oogsten

Stijl_Loos | 16-12-20 | 14:41

Niet bij elkaar komen,geen feestjes,geen concerten,school vanuit de huiskamer ,hele dag bij jouw ouders die waarschijnlijk ook hun problemen hebben door de lockdown.Ik zou ook geen happy camper zijn.

xiuxiu | 16-12-20 | 14:32 | 1

Is toch zwaar logisch, ik weet niet wat anderen deden op die leeftijd maar ik was zowat nooit thuis. Overal naartoe, achter de meiden aan en elk weekend feesten. Dan komt er ineens een jaar dat je nergens meer heen kan, wordt vuurwerk afgeschaft en iedereen maakt je voor aso uit als je je gewoon menselijk en wat puberaal gedraagt. Slopen hoeft wat mij betreft niet maar wie is er niet jong geweest, kom op.

reagluurder010 | 16-12-20 | 14:38

Boos zijn is een gevoel van onmacht.
Boos zijn op een ander of iets geeft aan dat jij iets verkeerd hebt gedaan en niet weet hoe je het goed moet doen.
Dus eigenlijk ben je boos op jezelf.

Gokmaar | 16-12-20 | 14:32

Ze hebben gewoon teveel energie door die drankjes. In de pre-red bull tijdperk waren de jongeren niet uit bed te slepen en, wanneer thuis na school, niet van de bank af te slaan.

Olleke | 16-12-20 | 14:32 | 1

Daar liggen ze nu toch te gamen en social media-en?

schijtzat | 16-12-20 | 15:03

Boze jongeren gaat nog heel erg groot worden in 2021.

herstelkous | 16-12-20 | 14:32

Jongeren zijn superverspreiders. Allemaal.

Sunabalk | 16-12-20 | 14:31

Ik ging vroeger vrijdagavond, zaterdag avond en zondag middag stappen maar de jeugd van nu gaat sowieso amper uit . Bioscoopje, misschien enkele keer en festival en voor de rest buitenhangen of nog veel vaker gamen binnen .Zelfs al ze vrienden of vriendinnen op hun kamer hebben zitten ze op hun telefoon naast elkaar te zwijgen .
Ergens begrijp ik heel hun gejank niet, vervelen was al de lifestyle .

Castor12 | 16-12-20 | 14:31 | 1

Elpeetje opzetten, blowtje roken. Wat een tijd.

schijtzat | 16-12-20 | 15:04

De generatie patat, ook wel de patatgeneratie genoemd.

Poesman | 16-12-20 | 14:30

Vervang 'beeldbuis en het avondblad' en door internet:

"Op een avond komt ons hele volkje om
niet door kwik of door vergif of door de bom,
maar door een slaapdrank die een vreemde mogendheid
over de beeldbuis en het avondblad verspreidt.

Er is een drank vol pessimisme in de maak
opportunisme daaraan toegevoegd naar smaak
en wat cynisme, ja, een korreltje of drie
en wat racisme na een borreltje of drie.

En als de wereld is vergaan
dan blijft de televisie aan
dan is het hier een poppenkraam
met dooien achter het raam.

Iedere woning is opeens een glazen kist
waar men het leven en de liefde niet meer mist
waar men geen plaat beluistert en geen boek meer leest
waar slechts gemompeld wordt: ik ben al geweest.

Daar is geen mens meer die nog ooit de straat opging
daar is geen vreugde meer en geen bewondering
daar is geen hartstocht meer en zelfs niet eens meer angst
daar hangt het spreekwoord: dood zijn duurt het langst.

En als de wereld is vergaan
dan blijft de televisie aan
dan is het hier een poppenkraam
met dooien achter het raam"

(H.v.V.)

kloopindeslootjijook | 16-12-20 | 14:29

Vrouwen; kook alleen van woede!

Santtulainen | 16-12-20 | 14:29

Tegen zwarte piet? Dat hebben we toch alweer gehad?

Tr0l0l0l | 16-12-20 | 14:29 | 1

Dit is alvast voor volgend jaar.

2voor12 | 16-12-20 | 14:30

Dit is pas het begin, gaat nog veel erger worden

Mich2007 | 16-12-20 | 14:28

Bart de Graaf was toch ook B.O.O.S.?
vroegah?

nobodiesunmighty | 16-12-20 | 14:27

Ergens snap ik die jongeren wel. Toen ik 20 was en in het weekend een keer niet kon uitgaan had ik het idee dat de complete wereld zonder mij verder draaide en alles zou missen wat er maar te missen viel. Dat zit nu eenmaal ingebakken in een 20tigers brein. Dat rellen is zwaar overdreven. Er is immers nog genoeg wat ze nog wel kunnen doen ter vermaak. Maar het is ondertussen wel hoognodig dat de overheid eens gaat beginnen met het bieden van wat perspectief. Laat ze enkele scenario's uitwerken en onder voorbehoud presenteren aan het volk. Onder het mom van: luister beste mensen, de komende maanden blijft het nog even kut. Maar als we ons blijven gedragen kunnen we rond periode X weer dit, en tegen de dat de bloesem weer aan de bomen zit kunnen we weer dat, en na deze periode verwachten we weer ons normale leven terug. Nu even 5 weken thuisblijven, daarna nog een paar maanden rustig aan doen en dan sta je in augustus weer op een festival. Deal?

Woelige Wimpie | 16-12-20 | 14:25 | 2

5 weken thuisblijven en daarna een paar maanden rustig aan doen? U spiegelt daarmee de jeugd een fata morgana voor.

Lupuslupus | 16-12-20 | 15:11

Overheid en perspectief: uit welk jaar stam jij ? Al jaren hebben wij te maken die politici die de gewone man geen perspectief kan bieden. Ik blijf mij verbazen over het feit dat mensen bang zijn om besmet te raken. Besmet zijn wilt niet automatisch betekenen dat je op het IC moet vechten voor je leven. Vraag mij af van al die mensen die besmet zijn, hoeveel er daadwerkelijk last hebben en hoeveel er op de IC belanden.

loser | 16-12-20 | 16:01

Enige jaren geleden deed een groepje psychologen (niet die neppers die zich tegenwoordig zo mogen noemen na een fopopleiding aan de UvA of een soortgelijk kinderdagverblijf, maar oldschool psychologen) onderzoek naar het gedrag van mensen wanneer hen iets wordt afgenomen nadat ze eraan gewend waren geraakt. Wat bleek: op elk niveau was het gedrag hetzelfde. Het maakte niet uit of iets essentiëels was afgenomen of een luxe. Mensen die de allernieuwste spelconsole na een tijdje weer werd afgenomen en het daarna weer moesten doen met het oudere model dat ze voorheen hadden vertoonden hetzelfde gedrag als mensen die hun werkende indoor toilet weer moesten inruilen voor het huisje in de achtertuin met een gat in de grond.
Conclusie: het is heel makkelijk voor mensen om verwend te raken en dit is slecht voor je.

En als er één groep is in de samenleving die verwend is, dan is het de jeugd. Hun enige plicht is de schoolplicht, ze hebben alle rechten en vrijheden en de straffen voor hun misdaden zijn lachwekkend. En nu ze een jaartje met wat restricties doormaken draaien ze door.

Het wordt tijd om lijfstraffen op scholen en de dienstplicht weer in te voeren. En volwassen straffen voor hun misdrijven ipv bureau Halt of maximaal één jaar jeugdgevangenis.

Varende_Reaguurder | 16-12-20 | 14:23 | 7

@Szymon | 16-12-20 | 14:29:
Een studielening had ik 30 jaar geleden ook en heb ik jarenlang terug moeten betalen. En die studieduur was toen ook hetzelfde.

2voor12 | 16-12-20 | 14:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Vroeger ging je flipperen bij de snackbar. Was je alleen boos als hij op tilt ging.

Zack Hooi | 16-12-20 | 14:22 | 2

Op jezelf toch wel?

Otto Normal | 16-12-20 | 14:27

Ik vrees dat "jongeren" vandaag de dag aan een ander soort flipperen doen.

naraga | 16-12-20 | 16:32

Ik ben ook boos. Jeuk op m'n rug en ik kan er net niet bij. Godverdomme.

Rest In Privacy | 16-12-20 | 14:21 | 3

Daarom had een muis vroeger een draadje. Je liet de muis in je trui zakken, drukte je rug tegen de muur en haalde de muis op.

Frau Merkel | 16-12-20 | 14:25

@Frau Merkel | 16-12-20 | 14:25: Daarom dat ik geen draadloze muis moet.

Lt-Kol Kilgore | 16-12-20 | 14:39

@Frau Merkel | 16-12-20 | 14:25: een echte? Ieuw.

schijtzat | 16-12-20 | 15:07

Dus je vrijheden worden afgenomen, je baan is opgezegd, je school halfbakken online, gedwongen met je familie thuis, je uitlaatklep in het weekend gestopt en gezellig met je vrienden/innen feest vieren is afgeschaft. Uitzicht op verbetering is er niet, maar owee als je je mond opentrekt, dan ben je een moordenaar.

Ik zou piswoest zijn. De hippies uit de bejubelde zestiger jaren gingen voor véél minder de straat op.

van heinde en verre | 16-12-20 | 14:20 | 5

Die achterlijke hippies uit de jaren zestig waren maar een miniem deel van de samenleving, de rest trok zich daar niets van aan en deed gewoon zijn ding. Ik kwam in die tijd net van de middelbare school, had mijn typediploma Schoevers in de avonduren gehaald (door mijn vader betaald) en ging werken. Van maandag t/m zaterdagmiddag 1 uur voor 25 gulden in de week. Geen normaal mens wilde met die vieze anarchistische hippies iets te maken hebben, het land moest worden opgebouwd, er was heel veel werk aan de winkel. Twee jaar later ging ik werken bij de Luchtmachtstaf en verdiende daar 250 gulden per maand! I.p.v. 25 gulden bij een particulier bedrijf.

Lupuslupus | 16-12-20 | 14:31

@Naall | 16-12-20 | 14:25: Met het regime in Rusland is helemaal niets mis. U verkeert nog in het koude oorlog syndroom. Voor president Poetin is slechts 1 ding belangrijk en dat is 'moedertje Rusland'. Dat zouden meer machthebbers moeten doen i.p.v. hun land verkopen. Hallo Rutte!

Lupuslupus | 16-12-20 | 14:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat heet tegen om het tegen zijn.

william7055 | 16-12-20 | 14:19 | 2

Hobby matig ergens tegen zijn.
Lekker mopperen op verjaardagen.

kloopindeslootjijook | 16-12-20 | 14:28

Tegen alles! Was ik in 1980 ook. No Future was het motto. Maar verdomd, de toekomst kwam toch.

Pieter Breydel | 16-12-20 | 14:31

Leuk wat de media bereikt heeft door de hersenspinsels van gesubsidieerde terreurgroepjes constant te herhalen. De strateeg voor Hitler zei ook al "een leugen moet je blijven herhalen tot het een waarheid is". De hetze tegen zwarte piet zou je bijna één op één kunnen trekken met hoe de haat tegen Joden werd gecreëerd voor 1940

ik--+ | 16-12-20 | 14:18

Lekker samen boos zijn.
Wij.
Samen.
Tegen hullie.
Desnoods op basis van niets.
Dat heet een Granfalloon. Zoek maar op : nl.wikipedia.org/wiki/Granfalloon

En een symbool of een lied. Een vlag. Of een leider. En samen liederen zingen en fakkeloptochten maken.

Heerlijk.
Zorg alleen wel dat het niet ten koste gaat van andere a.u.b.

Wie je wie daar trouwens ook een jaar of 80 geleden succesvol mee was?

kloopindeslootjijook | 16-12-20 | 14:17 | 1

Het gaat juist ten koste van anderen: dat is de aard van het verschijnsel 'wij tegen de ander' Al eeuwenlang een beproefd middel voor moord en doodslag.

eegoo | 16-12-20 | 14:23

Intussen leun ik nog eens achterover, nip van mijn thee, (nog te vroeg om het op een zuipen te zetten) en geniet van de muziek op de achtergrond. Eigenlijk heb ik het hier beter dan op mijn kantoor.

Lt-Kol Kilgore | 16-12-20 | 14:17

Ontevreden jankerds zijn het. Ze hebben alles, krijgen alle mogelijkheden en bij de eerste de beste tegenslag of beperking gaan ze door het lint. Ouders, u heeft werk te doen, maar dat is waarschijnlijk al te laat.

WillemWordtWakker | 16-12-20 | 14:15 | 4

Als je een kind voor z'n leven wil beschadigen moet je het verwennen.

eegoo | 16-12-20 | 14:19

Het kan nooit tegenzitten.
Het mag nooit tegenzitten.
En we willen binnen een muisklik resultaat zien.
Zo ongeveer een paar seconden.

kloopindeslootjijook | 16-12-20 | 14:22
▼ 1 antwoord verborgen

Zwarte piet, geloof er geen snars van. De rest ok, maakte ook vuurwerkbommen en rookbommen toen ik jong was. Was ook tegen alles en iedereen, en toen mocht het nog.

allesofniks | 16-12-20 | 14:14

In mijn tijd gingen de klinkers al voor minder de grond uit. Dat is de generatie die nu roept dat je een wappie bent als je het overheidsverhaal niet vertrouwt.

eegoo | 16-12-20 | 14:14

Vergeet de oorlog in Yemen niet. Al meer dan 250.000 burgerdoden. Is Dronebama mee begonnen.

postmodernismisdead | 16-12-20 | 14:14 | 2

Daar heeft hij de Nobel Vredesprijs voor gekregen of was dat voor het kopje kleiner maken van Bin Laden

allesofniks | 16-12-20 | 14:16

@allesofniks | 16-12-20 | 14:16: Die is op basis van huidskleur uitgereikt. Kamala krijgt er op basis van sekse en huidskleur ook één.

BozePaarseMan | 16-12-20 | 14:21

Waarom de tag ‘debiel’?

emwee | 16-12-20 | 14:13 | 1

Als een debiel relevante artikelen gaat zoeken komt hij hier uit en leest hij/zij uw plempsel.

Rest In Privacy | 16-12-20 | 14:15

Misschien kunnen ze mooi met z’n allen zwerfvuil op gaan ruimen ofzo. Dan zijn ze wel even bezig. Of is dat stom?

emwee | 16-12-20 | 14:12 | 1

Ja zwerfvuil op Lesbos dan zijn ze snel genezen

Diederik_Ezel | 16-12-20 | 14:15

Gelijk hebben ze. De helft heeft al Corona gehad en de andere helft maakt zich er terecht weinig zorgen om. Bij oma gaan ze allang al niet meer op bezoek. Ze zijn niet zo debiel als de rest van Nederland denkt/voor hun probeert te denken.

Laat ze lekker doen waar ze zin in hebben (en blijf bij ze uit de buurt als je wél tot de risicogroep behoort).

van heinde en verre | 16-12-20 | 14:12 | 2

Dus als ze al corona hebben gehad vormen ze geen risico meer? Bel Jaap ff dat je onderzoeksresultaten hebt van een langdurig onderzoek. Mss. krijg je er wel geld voor! Of de Nobelprijs! Held!

Rest In Privacy | 16-12-20 | 14:14

Ja die ene procent die met afgezette handen of benen later de rest van zijn leven van een uitkering moet leven, en eigenlijk geen leven meer heeft, die laten we even in het midden. Ik weet het, het is relatief weinig, maar als de massa relatief groot genoeg is, u begrijpt het wel.

Lt-Kol Kilgore | 16-12-20 | 14:21

Based

WillemBaas | 16-12-20 | 14:12

Aanhalingsteken-jongeren of gewone jongeren? Of allebei?

Ad Hominem Tu Quoque | 16-12-20 | 14:12 | 1

Allebei. Een deel heeft een serieus spraakgebrek en meer stompzinnigheid dan wel achterlijkeid dan de anderen, maar het blijven jongeren. Het is altijd van belang om met jongeren rekening te houden en je te verdiepen in hun belevingswereld. Afschieten kan later alsnog.

aflaatverkoper | 16-12-20 | 15:17

Bunderteen. Bunteenalles. Bunderwoonteen.

Bigi Bana Boy | 16-12-20 | 14:11

Ze laten zich ook een beetje oplaaien door elkaar

DeutschlandUberAlles | 16-12-20 | 14:11 | 1

Opnaaien *

DeutschlandUberAlles | 16-12-20 | 14:11

Tja, dat horen ze de hele dag op Groen Links NPO. Je moet de hele dag overal tegen zijn. Nou en dat lukt ze.

Torwart | 16-12-20 | 14:10

De Nederlandse jongeren mogen blij zijn dat ze Golden Power mogen drinken in plaats van Golden Shower.

Osdorpertje | 16-12-20 | 14:10 | 2

Zeg je nu dat La Paay geen Golden Power kan betalen?

I.P standing up | 16-12-20 | 14:23

@I.P standing up | 16-12-20 | 14:23:
"Het smaakt een beetje ziltig"
Duidelijk geen Golden Power want dat is mierzoet.

Osdorpertje | 16-12-20 | 14:40

Ik weet nog dat ik 16/ 18 was, (20 jaar geleden) de hele week verlangen naar het weekend, naar de discotheek uit met vrienden. Wat duurde de tijd lang. Je zult nu jong zijn. Begrijpelijk dat die zich kapot vervelen. Ze mogen en kunnen bijna niets Ik vindt het ook niet gek dat er enkel illegaal vuurwerk door de jongeren afgestoken wordt. Een beetje acceptabel (edoch tamelijk veilige) alternatieven zijn er niet. Die plof rotjes die in NL toegestaan waren is gewoon niets aan.

Geenjoris | 16-12-20 | 14:10 | 8

Ik begrijp het op zich ook wel maar als je een beetje doordenkt laat het vooral ook goed zien dat ze nooit echte problemen hebben gehad en hoe verwend we hier zijn. Er zijn miljoenen kinderen op de wereld die al op hun 14e (of eerder) moeten werken om te helpen het gezin te onderhouden, die dagelijks kilometers moeten lopen om aan schoon water te kunnen komen of nog erger, dan staat een jaartje niet naar de kroeg kunnen of kunnen feesten niet echt in verhouding. Hier heeft 3 kwart een eigen tv, telefoon of tablet (of alle drie) en internet, Netflix etc. dus nog genoeg vermaak. Het is dus ook een beetje aanstellerij.

Capt. Iglo | 16-12-20 | 14:24

Appels met peren. Nu hebben jongeren de hele wereld in hun broekzak. Films, series, social media en nieuws, alles in 1 rechthoekig kastje. Als je je dan nog verveelt is er iets structureel mis met je relativeringsvermogen.
Nee, de lockdown is niet leuk, maar niemand hoeft zich te vervelen. Contact met vrienden en familie was nog nooit zo makkelijk en dichtbij als nu.

Deze generatie kent geen echte verveling.

Echte ververling is met je 5 jaar oudere zus op de achterbank van een auto, in de brandende zon, zonder airco, naar Zuid-Frankrijk... terwijl je net je Donald Duck vakantieboek uitgelezen hebt en de batterijen van je walk-man leeg zijn.

AmbtenaarInFunctie | 16-12-20 | 14:30

Mijn gedachten gaan uit naar Laurien. Die had er wel zin in om alle jongens uit de buurt te leren tongen en in haar tieten te laten knijpen op de zolderkamer van het ouderlijk huis. Dat kan dus nu niet en daarmee een groot probleem dat zich later ongenadig zal manifesteren.

aflaatverkoper | 16-12-20 | 15:09
▼ 5 antwoorden verborgen

""jongeren"" of "jongeren" ?

Rest In Privacy | 16-12-20 | 14:10

Geef die jongeren een bezem en een vuilniszak, dan kunnen ze hun energiedrankjes meteen opruimen die je overal in de struiken kan vinden.

I.P standing up | 16-12-20 | 14:09 | 2

man inderdaad, wat een teringzooi laten die gasten achter

Rest In Privacy | 16-12-20 | 14:10

Laat ze dan gelijk die zwervende mondkopjes opruimen.

Guusje Nadorst | 16-12-20 | 14:11

Jongeren? die tegeltuinhelden die de hele dag foto's van zichzelf maken? Als de overheid ze vraagt om de hele dag op 1 been te lopen omdat dat schoenen scheelt doen ze het.

eegoo | 16-12-20 | 14:09 | 2

Verwende slappe papsmoeltjes zijn het. Allemaal.

Bigi Bana Boy | 16-12-20 | 14:12

Ze zouden nog meer moeten rellen en tot actie komen.

Atheist-Priest | 16-12-20 | 14:18

Wat heeft Zwarte piet nou weer gedaan op 16 december?

Nuchternederland | 16-12-20 | 14:09

Ik ben ook wel eens boos.

Suncatcher | 16-12-20 | 14:08

Logisch ook. Er zijn zoveel dingen die door Rutte en zijn linkse kartel niet uit te leggen zijn.

BozePaarseMan | 16-12-20 | 14:08 | 1

gossie

Rest In Privacy | 16-12-20 | 14:11

Hippies 2.0?

ceriel82 | 16-12-20 | 14:07

75 jaar geen oorlog.

viejohuevon | 16-12-20 | 14:06 | 2

je weet niet wat je zegt.

Naall | 16-12-20 | 14:22

Daarom is het zo belangrijk dat er weer een grote gestart wordt. We zijn goed op weg ermee. We liggen op schema.

aflaatverkoper | 16-12-20 | 14:35

Gevolg van dat je je kinderen niet meer mag bestraffen en alles "in overleg" moet. Dan zie je moeders in een supermarkt op hun knieën gaan voor een kudtkind van 6 om te vragen om die snoep weer terug te leggen anders is mama heel teleurgesteld.
Dan creëer je dus een hele generatie die geen tegenslag meer gewend is en altijd alles maar gedaan krijgen.

2voor12 | 16-12-20 | 14:06 | 13

@Marcel66664746 | 16-12-20 | 14:16: Gisteren in de Jumbo zo'n moeder met 4 knulletjes achter zich aan met elk een eigen winkelwagen. Die gingen natuurlijk één keer F1 spelen en de andere keer wegblokkadetje. Moeder en kinders erop aanspreken? Waar haalde ik het gore lef vandaan? Wat wel hielp? "Ok, ik heb het aardig gevraagd. De volgende keer gaat de kar tegen de enkels". Dat hielp dus wel. Helaas

BASinnic | 16-12-20 | 14:30

@2voor12 | 16-12-20 | 14:24: dat doen is niet het makkelijkst, maar het worden er wel mensen van met een beetje ruggengraat. En op die manier hoef je niet een draai om de oren te geven, want eerlijk, dat gaat alleen maar over de sterkste zijn en niet over opvoeden. Ik begrijp het idee. Maar het kent alleen maar verliezers.

Naall | 16-12-20 | 14:34
▼ 10 antwoorden verborgen

Geef ze groot gelijk! #TeamTegen

emwee | 16-12-20 | 14:05

Soort gele hesjes. Overal tegen.

he goh tsjee | 16-12-20 | 14:03 | 2

Vooral tegen hun eigen ongemakken,
jeugd=niet volgroeide hersencellen dus tunnelvisie op directe ik-behoeften,
mogelijk gemaakt in een welvaartsstaat waar voorheen altijd alles mogelijk en beschikbaar was en zich nooit afvragend wie dit, en hoe het mogelijk gemaakt is.

TijdelijkOptimist | 16-12-20 | 14:31

Wauw

Bodomchild5 | 17-12-20 | 07:55

Ik geef ze gelijk, maar ik zal wel de enigste zijn hier...

nope | 16-12-20 | 14:03 | 9

eens

van heinde en verre | 16-12-20 | 14:15

"Tegen de politie en Zwarte Piet" nou, dan weet je wel wat voor "jongeren"...

Calastir | 16-12-20 | 14:19

U is werkelijk enig, doch zeker niet de enige.

aflaatverkoper | 16-12-20 | 14:23
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl