Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Dit topic zou iedere belastingambtenaar verplicht 3 keer per dag moeten lezen.

Marius | 15-12-20 | 08:26

Hier huil ik ook om. Sterkte voor alle betrokkenen.

Ik kan begrijpen dat bij enkelen de moedeloosheid omslaat naar boosheid en woede.

Rest In Privacy | 14-12-20 | 20:10

Rahma is drama

PikinhetBlik | 14-12-20 | 17:07 | 1

Rahma leeft drama
En het is oprecht super sneu voor haar.

Barre_de_k | 14-12-20 | 18:37

En Rahma zet ongegeneerd haar was buiten.
Ik vraag mij af wat nou het echte motief is van dat soort mensen.

ptrck | 14-12-20 | 16:26 | 2

M.i. is dit een vorm van zelfuiting die heel legitiem is. Er zullen altijd mensen buiten het systeem vallen maar hoe hard dat gebeurt in dit geval was helemaal niet nodig.

Barre_de_k | 14-12-20 | 18:39

Dit bericht zou zomaar van de belastingdienst kunnen zijn.

IPNP | 14-12-20 | 18:51

Het is de schuld van de “toeslagenaffaire” dat die knul zichzelf pijn doet. Dat is echt waar want hij zegt het zelf. Volgens de tweet van zijn moeder. Kom op man. Dat ze ruzie maakt met haar partner om 23 andere redenen vertelt ze er niet bij. Begin alsjeblieft bij jezelf.

grmblll | 14-12-20 | 14:23 | 1

Ik maak ruzie met mijn vriendin en we hebben niet eens kinderen. Ik kan me niet voorstellen hoe zwaar het is om onder de druk van een toeslagenaffaire te leven.

Barre_de_k | 14-12-20 | 18:41

Ik had ook geen geld voor de snackbar, Rahma.
Maar ben toch goed terechtgekomen.
Ben nu beroepsreaguurder.

King of the Oneliner | 14-12-20 | 14:00 | 3

Wat schuift dat nou?

libertat | 14-12-20 | 14:08

Ik ook! Ik woon bij mijn moeder in de kelder. Zalig!

de IJsman | 14-12-20 | 16:15
-weggejorist-
oranjerood | 14-12-20 | 13:54 | 2

Ik kan serieus niet begrijpen waarom het zo belangrijk is, en ook gestimuleerd wordt, dat de man en de vrouw allebei zoveel mogelijk werken, en dat ze hun kinderen zoveel mogelijk naar de opvang brengen. Gaat het er echt alleen maar om om zoveel mogelijk geld rond te pompen?

grietmetgroenefiets | 14-12-20 | 13:43 | 2

Vrouwen wilden dat (of dachten dat te willen) omdat ze anders niet "gelijk" zouden zijn aan de man. Bedrijven maakten maar wat graag gebruik van een verdubbeling van het aanbod op de arbeidsmarkt toen vrouwen massaal gingen werken. Ik vind het verder prima hoor als vrouwen werken, maar idd de manier waarop het tegenwoordig bijna veroordeeld wordt als een vrouw huisvrouw is en voor het gezin zorgt is treurig. Trouwens ook prima als man en vrouw beiden werken maar niet allebei "zo veel mogelijk". Men moet zich eens wat meer beseffen dat er meer is in het leven dan werk en carriere.

snakedogman | 14-12-20 | 13:57

@snakedogman | 14-12-20 | 13:57: overheid vindt het ook prim. Dubbele inkomsten belastingen, en de banken ook.. 2de inkomen is vrijwel volledig beschikbaar voor leningen.

boerk | 14-12-20 | 15:05

Persoonlijk is die hele corona zooi mooi in mijn voordeel geweest minder werk minder drukte en zolang de afhaal chinees open blijft geen centje pijn en bovendien bier cq uilenzeik deze week in de aanbieding bij de Deen voor 7,50 euro de krat
Waarom nog naar een gewone winkel terwijl Ali baba en Amazon het thuis voor twee knikkers en een scheet komen afleveren

Loempia | 14-12-20 | 13:37 | 1

Verkeerde topic.

grietmetgroenefiets | 14-12-20 | 13:44

De hele makke is dat je van al die zielige gevallen maar een beetje te horen krijgt.
Niemand weet, ik denk ook die Omzicht niet waar het echt om gaat. Het dossier mag je niet zien, privacy.
Het gaat vooral om zogenaamd foute declaraties, fout mag je geen fraude noemen van de rechter, dat is de hele issue kort samengevat.
Voor bekeuringen aan "nette" mensen geldt dit dan weer niet, op je bankafschriften zie je precies waar je geparkeerd hebt. Boetes idem.

verwonderd | 14-12-20 | 13:11

If you can't feed them, don't breed them.

a9b2b1 | 14-12-20 | 13:06 | 3

Jij bent zo fucking af!

Hx2 | 14-12-20 | 13:14

Zeke Yaeger zou trots op je zijn.

Barre_de_k | 14-12-20 | 18:43

Hartverscheurend en goed verwoord. Maar kon toch niet laten te denken dat dit gezin dat afhankelijk is van allerlei toeslagen er weer gewoon 4 kinderen uitpoept. Misschien is vier wel een beetje veel als je zonder toeslagen niet eens voor jezelf kunt zorgen.

hustler01 | 14-12-20 | 12:56 | 2

Maar voor de 4e krijg je toch binnenkort een dikke vette bonus? Dan komen ze weer ruim boven de armoedegrens joh!

Ik begrijp er ook geen snars van, je kan ook nadenken toch? Kinderen is niet een geschenk van god ofzo... Daarvoor moet de piel toch echt in de vagijn een niesje doen...

Overigens, het is niet per se dat we het nodig hebben want we kunnen alles prima regelen hier, maar als je ziet hoeveel je van de overheid krijgt voor die kids ( zelf 2 ) dan is het toch best lucratief hoor!

Theo? | 14-12-20 | 14:37

Je ziet daarbij eventjes over het hoofd dat deze toeslagen juist aan opdrijvend effect hebben op de tarieven die kinderdagverblijven rekenen. Onze zoon van 6 maanden zit bij een opvang die per 1 januari liefst € 9,10 per uur zal gaan rekenen, en hij gaat ongeveer 90 uur per maand. Dat maakt € 819,- per maand, waarvan we € 531,- 'terugkrijgen' als kinderopvangtoeslag.

Als je dat ziet, kun je je voorstellen om wat voor bedragen het gaat als gezinnen twee kinderen hebben die 'full-time' naar de opvang gaan.

Pontius Vulgaris | 14-12-20 | 16:23

Oudste zoon betrokken bij vechtpartijen en amokmakerij; jongste zoon van acht met enorme gedragsproblemen en dat is volgens Rahma allemaal de schuld van ''de belastingdienst''.
Krijg toch weer een nare bijsmaak van die Rahma-berichtjes.

van der g | 14-12-20 | 12:35 | 2

Beetje terug scrollen, het beeld is inderdaad niet bijzonder positief.
Ik neem er een korrel zout bij.

TeeJee | 14-12-20 | 12:42

Hoe is het eigenlijk afgelopen met die uithuisgeplaatste, waar geenstijl een naatal jaar geleden filmpjes etc over postte?

bees-t- | 14-12-20 | 13:20

Gelukkig hebben ze de kinderbijslag nog... Geen cent te makken en we nemen er nog even een dochtertje bij terwijl je al jaren in de shit zit. Tja, ik voorzie hier toch een gevalletje 'verkeerde prioriteiten'... Maar ik zal wel weer niet weten waar ik het over heb...

Brofist | 14-12-20 | 12:34

Black Friday, nog maar net geleden. Grootwinkelbedrijven maakten veel reclame om met lage prijzen zoveel mogelijk klanten te lokken. Gevolg: overvolle straten en burgemeesters die om een verbod van het stunten met prizen vroegen. Kabinet weigerde een verbod in te stellen en de gevolgen zijn weer eens overduidelijk. Dan zou ik zeggen als regering: prima, jullie hebben fors verdiend in die paar dagen, dan nu maar een tijdje dicht. Maar nee hoor, dan moet ineens iedereen weer dicht. Ook die winkels die part nog deel aan Black Friday hadden.

jochum1980 | 14-12-20 | 12:20

Schaf kinderen af. Het lost alle wereldproblemen binnen 100 jaar op. #Kipfilet

Frau Merkel | 14-12-20 | 12:19 | 1

Dat hebben we in het Westen al zo goed als gedaan met een vruchtbaarheidscijfer van 1.6 (in NL). We schaffen onszelf gewoon af. Alleen jammer dat ze er in Afrika toch wat anders over denken.

snakedogman | 14-12-20 | 14:01

Rutte, de lachende smeerllap,. Alleen al om al die gevijnde vergeetachtigheid.

Lafayette | 14-12-20 | 12:04

Interessant die mevrouw Rahma. Blijkt ook al afgewezen voor een WIA uitkering, want ze heeft geen arbeidsverleden. Maar daar kan ze niets aan doen want ze is ten onrechte arbeidsgeschikt verklaard (?!??).

Kan iemand mij uitleggen hoe iemand zonder arbeidsverleden recht op kinderopvang toeslag heeft? Dat was toch bedoeld om kinderopvang voor werkende ouders te betalen?

Bron: Twitter:

"Rahma
@Rahma00977917
·
9 nov.
Alle documenten uit het portaal van het #UWV verdwenen en nu is ook aanvraag afgewezen. Nu op grond van geen verzekering door geen arbeidsverleden. Hoe kan iemand een arbeidsverleden hebben als hij ten onrechte arbeidsgeschikt is verklaard? En dan gewoon ophangen aan je oor!?"

libertat | 14-12-20 | 11:56 | 5

@libertat | 14-12-20 | 12:26:
Nee hoor, ik mis geen enkel punt.
Ik beschrijf slechts de staat van onze instanties, en de mensen die hier gebruik van pogen te maken, of het nou terecht is in hun situatie of niet.

TeeJee | 14-12-20 | 12:27

@TeeJee | 14-12-20 | 12:27:
Dus u denkt dat een callcenter medewerker van het UWV er iets aan kan doen dat mevrouw naar haar mening onterecht arbeidsgeschikt is bevonden?

Mind you, ik ben het met u eens dat vrijwel geen enkele overheidsinstantie naar behoren functioneert. Maar laat nu juist in dit geval géén fout in de afhandeling gemaakt zijn...

libertat | 14-12-20 | 14:06

@TeeJee | 14-12-20 | 12:17: Da's precies het hele probleem met de grote overheid als verzorgende voor het volk. De systemen en regelingen worden zó ingewikkeld dat een groot deel van de mensen voor wie de regelingen bedoeld zijn, er geen barst meer van snappen. De slimmerikken profiteren er vervolgens het meeste van (of weten slim te frauderen, terwijl de minder slimmen juist onterecht van fraude worden beschuldigd.)

snakedogman | 14-12-20 | 14:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Lachwekkend hoe pro overheid, de reaguursels voor welk onderwerp ook zijn.

Boerenlogica | 14-12-20 | 11:52 | 2

Het is zielig om te zien hoe afhankelijk Nederlanders zijn geworden van "pappie" overheid. Veel Nederlanders smeken bijna om communisme. En dat is precies hoe die hele 'wereldregering' tot stand gaat komen. Mensen zullen er om vragen.....

Zwezerik | 14-12-20 | 12:04

@Zwezerik | 14-12-20 | 12:04: Ik wilde zelfde net reageren. Vol ongeloof zie ik de laatste tijd mensen helemaal verslaafd zijn geworden aan vadertje overheid. Niks kunnen ze zelf nog oplossen. En andersom zijn ze daar toe verplicht als je dit stemgedrag hebt. Communisme 2.0. En als je dit beweert ben je een wappie. Wat een land in verval.

Torwart | 14-12-20 | 12:14

Ik las ergens dat iemand 50.000 euro aan toeslagen over een periode van 2 jaar moest terugbetalen? Wat zijn dat voor waanzinnige bedragen? Krijgen sommigen echt 2000 euro per maand om hun kind door een ander te laten opvoeden?
Ik kan het bijna niet geloven.

2voor12 | 14-12-20 | 11:52 | 5

Het is de overheid die dit stelsel in het leven heeft geroepen. Het is ook de overheid die zo graag wilde dat beide ouders moesten blijven werken. Het is ook onze overheid die zorgt voor de zwaarste belastingdruk ter wereld. Dus begin bij de spelregels, en dan praten we verder.

Torwart | 14-12-20 | 12:16

Kinderopvangtoeslagtabel 2020:
€ 181.318 € 184.522 33,3% 70,5%
€ 184.523 € 187.726 33,3% 69,8%
€ 187.727 € 190.932 33,3% 69,0%
€ 190.933 € 194.135 33,3% 68,5%
€ 194.136 en hoger 33,3% 67,6%
Het zijn echt niet alleen armlastige mensen die dat kunnen aanvragen.
(De derde tabel is overigens percentage toeslag voor het eerste kind, de vierde voor het tweede en volgende kind.) Het gaat om zo'n 8,25 per uur. Je kunt voor zo'n maximaal 230 toeslaguur per maand per kind krijgen. Dat tikt lekker aan.

grietmetgroenefiets | 14-12-20 | 13:21

Als je kijkt naar de bedragen die je moet betalen voor de KDV is dat niet heel raar.
Wij hadden (8 jaar terug) 2 kinderen 5 dagdelen naar de opvang. Een dagdeel is 6 uur (Ze zijn er maar 4, maar ze kunnen 6 vandaar dat er 6 worden afgerekend)
Dat is 30 uur per kind dus 60 uur per week 4,3 weken in een maand. Ongeveer 260 uur.

De uur prijs was toen ongeveer 7,20 dat geeft ongeveer 2000 euro per maand.

En dat voor effectief 16 uur opvang per kind per week.

Het is dat we toen op een flatje woonden anders hadden we een au pair genomen.

maar goed van die 2000 euro kregen we via toeslagen weer 1100 terug. Die 900 die over bleef was wat mijn vrouw verdiende met haar 16 urige werk week.

Dlareg | 14-12-20 | 13:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Zou u een wildvreemde zonder toezicht in uw huis laten en geld geven, omdat ie aan de deur heeft gezegd dat u hem kunt vertrouwen? Nee hé?

En toch laat u elke 4 jaar opnieuw een club wildvreemden bepalen wat u in uw eigen huis mag doen, welk percentage van uw geld vrij door hen besteed mag worden, aan welke regels u zich dient te onderwerpen en hoe uw toekomst eruit zal zien.

En u laat dit toe enkel en alleen omdat de leden van die club zeiden dat u hen kunt vertrouwen.

95 procent van de kiezers neemt zijn verantwoordelijkheid niet. 95 procent verdiept zich niet in de politiek en interesseert het geen fluit door welke incompetente, achterbakse, hun carriëre boven alles plaatsende klootzakken ze worden geregeerd.

Tot het (weer eens) fout gaat. En het gaat vaak fout: een paar miljard over de balk hier, wat dode militairen onder de grond daar, woningnood zus, armoede zo, het kan niet op.

En wat doet het klootjesvolk dan? Trekt het naar Den Haag? Slaat het een stuk of 50 volksvertegenwoordigers de intensive care in om hen godverdomme eens duidelijk te maken dat het eindelijk afgelopen moet zijn met het geklooi? Staakt het? Weigert het om nog langer belastingen te betalen? Wordt het lid van een partij en dwingt het de partijen op partijvergaderingen om wijzigingen door te voeren?

Nee, het klootjesvolk -u en ik dus- zeiken even op Twitter, krabben eens aan onze zak, trekken een blik Schultenbrau open en gaan weer voetbal kijken.

En de politici? Die lachen zich kapot.

Varende_Reaguurder | 14-12-20 | 11:47 | 5

Ik denk dat dit borrelende gevoel toch bij meer mensen aanwezig is dan dat je zou kunnen voorstellen. Het gevoel er wat aan te kunnen door door simpelweg te stemmen is er niet. Ik zeg stemplicht invoeren, en als het dan nog niet gaat, dan creëren we onze eigen bestorming van de bastille

nickstert | 14-12-20 | 11:59

Hij heeft gelijk...

Ed Bever | 14-12-20 | 12:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarvoor staat dit op Twitter/Facebook en op GeenStijl ?
Er worden veel problemen door elkaar gehaald meen ik. Dit komt helaas niet ten goede aan de geestesgesteldheid van het jonge ‘slachtoffer’ .

laurentius | 14-12-20 | 11:47

Jammer dat niet iedereen naar de schatrijke invloedrijke mensen in Nederland luistert. Gelukkig doen de schatrijke invloedrijke mensen in Nederland zichzelf geen pijn. Stel je voor.

koperbij | 14-12-20 | 11:47

Mensen die 'werdt' schrijven, zouden altijd recht op toeslagen moeten hebben.

Ad Hominem | 14-12-20 | 11:45 | 2

En mensen zoals jij die menen alles en iedereen te moetuh korrigeren om dat de Taal hoog gehouden moeten worden kunnen , mogen van my ook in de spreekwoordeleike gierput zakken. Want als dat alles is wat je kan inbregen

nickstert | 14-12-20 | 12:02

Sluit Rutte en de andere schuldigen op.

rotator | 14-12-20 | 11:45

Tragisch. En dan krijgen deze mensen ook nog een grote reset te verwerken. En even lekker naar het bos zit er ook niet meer in wat alle bomen zijn foetsie. Dat komt door Jesse van groenlinks.

RickTheDick | 14-12-20 | 11:41

Dat hele toeslagen circus moet afgeschaft worden of tenminste moet de toeslag direct aan de aanbieder worden betaald. Klopt het niet haalt de roofdienst het daar maar terug. Dat 75% van de Nederlanders 1 of andere toeslag krijgt is een gotspe. Verlaag dan gewoon de belasting in de laagste schijf.

Zatkniss | 14-12-20 | 11:39 | 4

Vind ik ook en iedereen een basisinkomen.

Tishetnetnie | 14-12-20 | 11:48

@Tishetnetnie | 14-12-20 | 11:48: Is dat alles? Ik wil een huis, Miele, basisinkomen, auto en 2000 euro zakgeld. Van overheid. Ies ierliek.

Torwart | 14-12-20 | 12:19

@boerzoektscheet | 14-12-20 | 11:46: De volgende stap is UBI, het basisinkomen. "Gelijke kansen" noemen we het dan, behalve dat je dan nog steeds geen gelijke kansen hebt omdat er nog 100.000 factoren voor je kansen zijn waar de staat geen invloed op heeft (maar wel zal proberen te krijgen) en ondertussen nog meer mensen afhankelijk van een staatsbureaucratie. Eigenlijk zijn we dan allemaal gewoon ambtenaar.

snakedogman | 14-12-20 | 14:36
▼ 1 antwoord verborgen

Heel deze onzin had niet gehoeven, je kan meteen ook flink besparen op het ambtenaren apparaat, met

Flattax iedereen X procent van zijn inkomen eerlijker kan toch niet ?

Lt-Kol Kilgore | 14-12-20 | 11:38 | 3

Met flattaks kun je geen ""maatwerk"" leveren en krijg je een wel hele scherpe verdeling van welvaart.

Herfsttijloos | 14-12-20 | 11:43

@Herfsttijloos | 14-12-20 | 11:43: Fun fact: Die krijg je nog steeds. Nederland heeft door o.a. belastingen een lage income inequality GINI maar staat fier aan de top met wealth inequality GINI.

theM | 14-12-20 | 12:44

@Herfsttijloos | 14-12-20 | 11:43: nee hoor! Gewoon een flink deel in de belastingvrije voet en dan een flattax over de rest. Die flattax zorgt voor de eerlijkheid: iedereen die werkt heeft dan netto een eerlijk inkomen. Over de rest betaal je dan bijv. 15% belasting.

Spie | 14-12-20 | 17:04

Toeslagencircus is een opgetuigd gedrocht door een overheid die maximaal wil sturen in gewenste maatschappelijke ontwikkelingen.
Nivelleren is een feestje, de herverdeling een ambtelijk en bureaucratisch labyrint waar men Russische roulette speelt, de slachtoffers laat stikken en alle actieve herinneringen van ambtenaren als sneeuw voor de zon laat verdwijnen.
Stem vooral op de kartelpartijen, succes verzekerd.
Dikke kudo's voor die Pieter Klein die zich door de papierberg blijft graven en de ene na de andere keiharde leugen blootlegt.
Omtzigt roept en toetert wel, maar is niet meer dan een bliksemafleider.
Hij stemt uiteindelijk gewoon altijd mee met de kartelclub.

Eppo | 14-12-20 | 11:37

Meest schokkende aan dit bericht: "Ik werdt"

Verkneukelaar | 14-12-20 | 11:34 | 3

goed gezien, ik haakte af bij 'verwachte'.

small_town_dude | 14-12-20 | 11:37

Jij bent echt een eenzame zolder reaguurder zonder enige vorm van sociale contacten..

mghammer | 14-12-20 | 11:39

Dus eerst besodemieteren ze de nederlandse maatschappij en daarna leggen ze de shit bij hun kinderen neer. Jammer dat hij van die waardeloze ouders heeft.

3Xniks | 14-12-20 | 11:33 | 4

Jij hebt het of niet begrepen of je kan niet lezen. Wat is jou nu precies onduidelijk in deze affaire? Mensen die hun kinderen bij bepaalde kinderopvang hadden zitten werden als fraudeur aangemerkt, omdat het gastouderbedrijf fraudeerde. Dat is zo iets als jij bent fraudeur, omdat je bij de ING zit. In Nederland geldt dat je onschuldig bent, totdat het tegendeel is bewezen. Bij de belastingdienst, blijkbaar geen Nederland, was het je bent schuldig totdat jij het tegendeel hebt bewezen en ondertussen frustreren we al jouw verzoeken om dat te doen. Een zeer kwalijke zaak.

Mokum Kosher | 14-12-20 | 11:39

Jij bent inderdaad 3xniks

potjandorie | 14-12-20 | 11:46

Als je geen verstand van zaken hebt? Bemoei je er dan ook niet mee.
Ik heb er geen verstand van dus reaguur dan ook niet. Maar lees het wel.

Gokmaar | 14-12-20 | 12:27
▼ 1 antwoord verborgen

In Maart volgend jaar kunnen wij de verantwoordelijken die dit al 4 jaar onder de pet houden voor nog eens 4 jaar herverkiezen.

Osdorpertje | 14-12-20 | 11:33 | 1

De PVV wordt steeds meer een geoliede machine.
Rust in de partij waar vakmensen hun werk doen, discussies netjes binnen de partij blijven en men naarbuiten treedt met uitstekende praktische oplossingen voor problemen in NL en altijd erbovenop zit.
Tijd voor een #KabinetWilders1
https://twitter.com/RMBras1973/status/1336717852259348482

D.Onderop | 14-12-20 | 11:35

Donderdag aanstaande komt dat hopelijk vernietigende rapport uit van de verhoren van de toeslagenaffaire.
Hopelijk krijgen de hoofdrolspelers nog voor de kerst de zak.

hooliganica hollandi | 14-12-20 | 11:32 | 1

Er gaat helemaal niets gebeuren. Het is niet eens een parlementaire enquête, zo belangrijk is het dus.

Frau Merkel | 14-12-20 | 12:15

Dit is natuurlijk een complete clusterfuck. Maar jarenlang is de ruif compleet leeggevreten door voornamelijk alloctoon (of op zijn minst de achternaam) volk. Dan is dit natuurlijk veel te rigoureus ingegrepen, maar hey,.... ze proberen te minste wat. Nu moeten deze mensen bloeden voor hun frauderen naam/soort/rasgenoten..... fucked up maar waar. Wordt wel tijd dat dit nou eens met mach 3 wordt opgelost.

Behangdelul | 14-12-20 | 11:31

Zal best allemaal klote zijn. Loop m'n leven lang al financieel , zonder toeslagen, te schuiven met rekeningen enz. maar is de belastingdienst nu van huis uit racistisch ingesteld, wat geopperd wordt, of hebben ze zich laten leiden door jarenlange ervaring op de werkvloer ?

D.Onderop | 14-12-20 | 11:29 | 2

Hangt een beetje van je definitie van racisme af. Persoonlijk denk ik dat er wat dat betreft weinig aan de hand is. Wellicht hebben ze veel slechte ervaringen met opvangcentra onder leiding van allochtonen en willen ze daarom die bureau's extra scherp in de gaten houden. Zal ook wel wat meer achter zitten dan "het zijn allochtonen", als dat op basis van een objectief risico-profiel gaat dan heb ik er geen moeite mee. Maar goed, tegenwoordig wordt elke objectieve richtlijn die toevallig nadelig uitpakt voor kleurtjeslanders uitgelegd als "systemisch racisme".

Ook op individueel vlak lijkt er geen sprake van racisme te zijn, de Henks in Ingrids die van de diensten van de betreffende organisaties gebruik maakten zijn net zo genadeloos aangepakt als de Ahmeds en Fatimas.

Muxje | 14-12-20 | 11:46

fraude&handhaving stond beleidsmatig hoog op de agenda. Daarnaast hadden ze de "broedkamer" waarin allerlei data van verschillende organisaties (UWV, CWI, SVB, BD zelf, GBA) werd gebundeld door een data universe waaruit met de mooiste queries een lijstje van fraudeurs werd getoverd. Deze personen kregen een afwijzing en daarop kan met in bezwaar/beroep. Gangbare procedures. Helaas was veelal het tussenkantoor, de bemiddelaars of de gastouders bv, snel failliet waardoor er verhaald moest worden op de personen zelf. Tragisch systeem, waarin gedupeerden, de individuele gevallen een gezicht kregen.

uutgrunn2015 | 14-12-20 | 11:47

Leuk, zo'n moeder die jouw uiterst gevoelige privézaken op Twitter gooit.
Ik vermoed dat er méér aan de hand is.
Bij moeder in de bovenkamer.

Papa Jones | 14-12-20 | 11:28 | 5

inderdaad, uiterst gevoelige familie informatie hoort op Facebook thuis. Dat hoort elke moeder te weten.

small_town_dude | 14-12-20 | 11:34

Hoezo? Hij heeft toch gelijk?

Lorejas | 14-12-20 | 11:35

Niet per se. Het kan ook een poging zijn eindelijk eens beweging in de zaak te krijgen. Ondanks alle beloftes is er amper wat recht getrokken, laat staat gecompenseerd.

Frau Merkel | 14-12-20 | 12:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Overheid is kut. Dat komt omdat mensen kut stemmen. Meer regels, uitzonderingen, wetten, clausules, controles. Democratie is een kaarthuis. Je kunt wel 6 verdiepingen willen maar uiteindelijk is dergelijk kafka gedoe onvermijdelijk.

Stem lekker nog meer vvd gl pvda d66 etc.

Knufter | 14-12-20 | 11:28 | 2

Van die toeslagen begrijp ik geen zak. Duizenden ambtenaren hebben er een dagtaak aan toeslagen uit te keren en duizenden aan het innen. Vroeguh was het simpel, zf premie werd van je loon ingehouden en wie dan zo nodig beiden willen werken betalen maar zelf kinderopvang of brengen hun koters naar opa en oma oid. Die hele gesubsidieerde opvang heeft ook gruwelijke invloed op de huizenprijzen gehad en wie dan een inkomen van niks heeft heeft pech want de sociale huurwoning gaat Ali en Fatima

D.Onderop | 14-12-20 | 11:33

De overheid is kut omdat wij bestuurders en uitvoerders nauwelijks nog afrekenen op kwaliteit. Bij politici is dat nog wel een beetje aan de orde, maar elders niet; we weten niets eens meer goed hóe we mensen op kwaliteit moeten beoordelen, laat staan dat we daar consequenties aan verbinden. En de publieke sector is daarin geen uitzondering, ook bij veel bedrijven speelt dit, met name in de managementlagen.

Één illisue wil ik je in elk geval wel besparen: je gaat hier helemaal niets aan veranderen door op iemand anders te stemmen. Ook de oppositie gaat hier geen verandering in brengen.

Muxje | 14-12-20 | 11:55

En mijn partner en ik dachten gedurende deze affaire weet je wat we neuken er gewoon nog een kind bij. Een leuk meisje, hadden we nog niet. Ik had zo'n leuk buikje, en ik als narcist was ooo zo blij, alle aandacht alleen voor mij. Toen het kleine poppetje ter wereld kwam heb ik ook een beetje aandacht aan haar gegeven. Kan iemand deze baarmoeder even in de lock-down gooien.

Sarcastica | 14-12-20 | 11:25 | 2

hard maar waar.

BobDobalina | 14-12-20 | 11:27

Dacht even dat ik op de site van Story belandt was.

Penus Decoratus | 14-12-20 | 11:33

Ik vind het een verschrikkelijk verhaal en leef met deze mevrouw mee. Maar tip, als je je zoon wil beschermen, deel dan niet alles op Twitter.

deministerpresident | 14-12-20 | 11:25 | 3

Ik hoop dat dit niet haar echte achternaam is, anders zou dit wel een dossier zijn voor jeugdzorg. Je kind op deze manier op internet zetten. Erg triest verhaal, maar moeder lijkt me niet helemaal geschikt. Je hoort uberhaupt je kinderen niet mee te nemen in je financiele problematiek. Ik spreek uit ervaring, mijn ouders deden dat ook. Misselijkmakend.

BobDobalina | 14-12-20 | 11:31

Dit dus.
Maar goed, er is een zondebok blijkbaar.

Papa Jones | 14-12-20 | 11:31

@BobDobalina | 14-12-20 | 11:31: Mijn ouders deden dat expliciet niét. Had daardoor een zorgeloze jeugd. En nu ik zie dat sommige ouders echt álles naar buiten gooien... word ik daar ook misselijk van inderdaad.

Papa Jones | 14-12-20 | 11:49

Naar om te lezen.
Maar ze heeft een dochter van 1.... die hebben ze maar even verwekt tijdens al deze ellende? Blijkbaar wel tijd nog voor gevonden.
Als je dus geen zakgeld hebt om aan een kind te geven, waarom "neem" je er dan nog een?

Behangdelul | 14-12-20 | 11:24 | 7

meer kinderen = meer toeslagen, vermoedelijk is dat de reden.

zeertegendradig | 14-12-20 | 11:31

@JanAmsterdamEnzo | 14-12-20 | 11:29: die mag u mij even uitleggen? Waarom zou je kinderen niet zelf moeten betalen dan? Als u twee auto's heeft, maar geen geld voor benzine, koopt u dan een derde auto?

Behangdelul | 14-12-20 | 11:33

@Behangdelul | 14-12-20 | 11:28: dat hangt ervan af. Als je een alleenstaande bijstandsmoeder bent die á la Anouk 5 kinderen van 6 verschillende vaders heeft, prima. Maar als je onvermogen grotendeels of zelfs geheel te wijten valt aan knevelarij door een bende losgeslagen ambtenaren en falende politici, dan trek ik dat inderdaad in twijfel.

Zwiebelsuppe | 14-12-20 | 11:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Overheid = facisme en democratie leidt tot despotisme

JanAmsterdamEnzo | 14-12-20 | 11:24

sterk verhaal rahma!

sjuul69 | 14-12-20 | 11:24

Bah bah bah exploitatie van je kinderen om maar geld te krijgen. Jezelf helemaal wentelen in de slachtofferrol. Alsof ze er van geniet.

darius | 14-12-20 | 11:22 | 4

Met afstand de meest debiele tegel op dit draadje tot nu toe. Dus je mag je lijden alleen maar lekker voor jezelf houden. Erg sociaal hoor...

Zwiebelsuppe | 14-12-20 | 11:30

Eens heb zelf op zorgtoeslag na nooit toeslag gekregen voor iets. Er is altijd wel een kromme regel als geen eigen voordeur, of eigen huisnr., waardoor ik toeslagen misloop. Verschil is, ik zie toeslag niet als "recht", meer als extraatje. Probeer mijn leven ook zo in te richten dat ik niet afhankelijk ben van toeslagen om rond te komen. En je kinderen op zo'n manier gebruiken en op twitter te zetten is inderdaad niet netjes.

zeertegendradig | 14-12-20 | 11:30

@Realism Is All | 14-12-20 | 11:29: Ja dat kan, maar dit alles is geen reden om je kind als automutilant op het eeuwige web te zetten! Wel eens over nagedacht dat zijn klasgenoten dit ook kunnen lezen? En wat hoopt moeder te bereiken met het wereldkundig maken van haar kind als zelfbeschadiger? Ongeacht of ze gelijk of ongelijk heeft kan ze niet suggereren dat de belastingdienst dit op zijn geweten heeft. Automutilatie zit dieper dan de schuld van pa en ma. Vaker is misbruik de oorzaak.

darius | 14-12-20 | 11:43
▼ 1 antwoord verborgen

Sneu voor die kinderen maar als je als ouders afhankelijk bent van de toeslagen van de belastingdienst voor het geven van zakgeld of geld voor de snackbar denk ik dat de ouders niet alleen de overheid de schuld moeten geven.

Eddy67 | 14-12-20 | 11:22 | 1

Eddy, ze zijn door de hele affaire behoeftig geworden, het terugbetalen plus boete. Snap dat dan.

Normpje | 14-12-20 | 11:24

Heeft Mark Rutte hier eigenlijk al een traantje om gelaten?
Onze beroeps-komediant zal er wel hartzeer van hebben.

Ommezwaai | 14-12-20 | 11:21 | 5

Heeft er geen herrinering aan, denk ik.

MooseNL | 14-12-20 | 11:25

Die staat op de rand van het ravijn te kijken waar de bal gebleven is.

likdoorn | 14-12-20 | 11:26

Nee, Linda vergat er naar te vragen. Stond wel scripted dat traantje hoor.

Lorejas | 14-12-20 | 11:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Afschaffen die toeslagen, dan ben je van een boel ellende af.

Rest In Privacy | 14-12-20 | 11:21 | 6

Helemaal mee eens.
Ik had er 10 jaar geleden ongevraagd mee te maken.
Heb alles direct op een spaarrekening gezet.
Komt alleen maar ellende van.
En ja hoor, de helft kon weer terug.

Papa Jones | 14-12-20 | 11:36

@trekarm | 14-12-20 | 11:27:
Dat hele toeslagen circus moet gewoon afgeschaft worden, het corrigeren van het besteedbaar inkomen valt prima te regelen via de reeds bestaande belastingen.
Scheelt een boel gedoe, veel fouten, nutteloze ambtenaren en dito systemen.

TeeJee | 14-12-20 | 11:39

Ha, de verkiezingen zijn weer in zicht en stripfiguur probeert ook een populaire riedel te doen.

Penus Decoratus | 14-12-20 | 11:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Burger is niet beschermd. Burger kan de pot op.
De overheid kan doen wat ze willen, en niemand die er op af wordt gerekend. Iedereen wijst naar elkaar, glas plas was, en weer komen ze ermee weg.
We kunnen onze lol op met de lock-downs. Even hun macht weer laten gelden met ongrondwettelijke maatregelen. Ze hoeven zich aan niemand te verantwoorden.

Wim Venijn | 14-12-20 | 11:21 | 1

Vroeger stond de overheid in dienst van de burger.. Dit is de laatste decennia successievelijk veranderd. Het is een club geheimschrijvers en afpersers geworden die wel door ons betaald worden, maar verder compleet hun eigen gang gaan.
"Wie betaald, bepaalt" is niet meer aan de orde. U mag eenmaal in de 4 jaar een vakje rood kleuren en daarna mogen politici en ambtenaren u compleet uitwonen.

Ommezwaai | 14-12-20 | 11:24

Waarom zijn een aantal eerste levensbehoeften onbetaalbaar geworden voor een substantieel deel van de bevolking? Wie heeft/hebben daar voordeel bij?
En wat is de Awb nog waard als de belastingdienst deze zo makkelijk kan omzeilen?

Herfsttijloos | 14-12-20 | 11:21

Er zijn niet veel schuldigen hier. Het zijn de regels, de protocollen, de trajecten, het implementeren, de insteken, kortom, de wereld van de omhooggetrapte beleidsmakers ter linkerzijde, opgetuigd door ‘progressieve’ partijen als PvdA/D66/GroenLinks, die een betere, rechtvaardige wereld willen en daardoor een ondoordringbaar moeras creëren.

Normpje | 14-12-20 | 11:20 | 2

Spijker kop raak.

lanexx | 14-12-20 | 11:43

Nee, het is de smerige doortraptheid en oneerlijkheid van de Dienst Toeslagen. Bestuursrecht biedt voldoende laagdrempelige waarborgen voor de burger om zijn/haar recht te halen. Juist omdat een overheid almachtig is.

Herfsttijloos | 14-12-20 | 11:50

Nog even de debatten van de komende donderdag bekeken, en neen, geen KOP-discussie, Den Haag kent zo haar prioriteiten. Dit is véél belangrijker.
10:16 - 10:35 Toekomstvisie Transgenderzorg
Zorg & Gezondheid - Plenair debat in de Plenaire zaal

Abject | 14-12-20 | 11:19

En nu de wachtrij in voor de GGZ... Alsof deze mensen nog niet genoeg gewacht hebben.

JWZ_JMK | 14-12-20 | 11:19

en nu weer 24/7 de hele dag twitteren, dat schiet lekker op zo

wilmeister00 | 14-12-20 | 11:18

Noem één, 1, uno, een enkel overheidsorgaan wat wel naar behoren functioneert.

Nou?

J-van-de-Bontekoe | 14-12-20 | 11:16 | 6

COA

Rohin | 14-12-20 | 11:22

Mark Rutte zijn orgaan werkt prima en maakt overuren. Hij naait iedereen.

sjef-van-iekel | 14-12-20 | 11:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit is waarom ik meer vertrouwen heb in Hoekstra/Omtzicht dan in Thierry of Geert. Onrecht is onrecht, ongeacht wie het overkomt.

Hoekstra en Omtzicht hebben beiden getoont bereid te zijn om in te gaan tegen de partijlijn als het op principes aankomt.

Panos88 | 14-12-20 | 11:16 | 4

Tegensputteren zet meestal geen zoden aan de dijk.
Noemt u eens iets wat Omtzigt heeft bereikt???

CiTy3 | 14-12-20 | 11:21

exact!

BobDobalina | 14-12-20 | 11:21

Omtzicht is alleen een blaffende hond

sjuul69 | 14-12-20 | 11:25
▼ 1 antwoord verborgen

Er zullen heel veel persoonlijke drama's zijn die niet openbaar verschijnen. Als je verhalen afzet, die wel bekend zijn, tegen het leugenachtige verhouden van de hoofdrolspelers, hun falen, hun pogingen om dit falen te verdoezelen, het complete gebrek aan empathie, dan moet je concluderen dat het gewoon kille bestuurders zijn. Die zitten daar wellicht uit een verwrongen vorm van idealisme, het soort wat over lijken gaat als het moet. Walging is het gevoel wat opkomt als het gekonkel en gedraai van mensen als Wiebes, van Huffelen, Snel. Hoekstra en Rutte ziet. De collectieve geheugenstoornissen. Het verdwijnen van documenten. Het is een grote middelvinger naar de burgers.

En toch zijn er straks weer miljoenen mensen die op de partijen gaan stemmen die verantwoordelijk zijn voor deze drama's.

Maar volgens mij moet dat rapport toch binnenkort uitkomen?

Statler en Waldorf | 14-12-20 | 11:15 | 1

Volgens mij komt het rapport deze week uit,
in ieder geval veel te vroeg, had eigenlijk in de laatste week van februari uit moeten komen, vlak voor de verkiezingen.

VW, alles ist vorbei | 14-12-20 | 11:17

Okay, dat is wel een naar verhaal.
Maar dan rest mijn vraag; is er bij deze persoon/ dit gezin nou WEL of NIET terecht ingegrepen door de belastingdienst?

TeeJee | 14-12-20 | 11:14 | 5

Ga maar uit van NIET. Net als bij 96% (en waarschijnlijk hoger want deze schatting komt van de belasting dienst zelf) van de gevallen.

Afgelopen weekend is bekend geworden waarop de BD dit gedoe is begonnen.
Bij een observatie op lokatie waren er 3 minder kinderen aanwezig als verwacht.
Toen hebben ze bij alle ouders die lid zijn van het zelfde gastouderbureau als waar deze locatie voor werkte. Alle toeslagen van de afgelopen jaren terug gevorderd.
Daarna hebben ze uitgebreid naar bureaus die leken op dit bureau.

Dlareg | 14-12-20 | 11:22

@Dlareg | 14-12-20 | 11:22:
Mits dat percentage klopt, is er nog steeds een paar % waarbij het terecht was.
Ik kan het uit dit twitterdraadje niet op maken, dus ga ik even niet mee in de emo-porno.

TeeJee | 14-12-20 | 11:38

@TeeJee | 14-12-20 | 11:38: nee, ook dan niet want in die gevallen waarin de belastingdienst bewijs van bedrog had, heeft zij natuurlijk aangifte gedaan en is er een proces geweest waarin de verdachte uiteindelijk schuldig is verklaard. Zonder rechterlijk oordeel wordt iedereen geacht onschuldig te zijn.

Spie | 14-12-20 | 17:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit geldt voor heel veel kinderen. Maar ook voor volwassenen. Mensen die het slachtoffer zijn van de toeslagenaffaire krijgen te maken met schuldenproblematiek. Enorm veel mensen die in de schulden raken zien het leven niet meer zitten. Mensen krijgen psychische klachten en komen dagelijks/wekelijks terecht bij huisartsen, psychologen, maatschappelijk werkers, psychiaters enz. Zelfs door psychiaters voorgeschreven medicatie komt er aan te pas.
Tel eens even heel simpel de kosten van die consulten bij elkaar op. Elke week weer. Als de 'patiënten' een kwart van dat bedrag wat de maatschappij betaalt aan hun 'gezondheidszorg' op de bankrekening kregen bijgeschreven, en indien nodig met begeleiding van een budgetbewaker, dan zijn er een heleboel minder mensen 'ziek' en het zou een enorme besparing op de gezondheidszorg opleveren.

Leptob | 14-12-20 | 11:14 | 3

Tsja, maar we mogen deze mensen ook wel gaan opvoeden. Ik begrijp sowieso niet dat je vier kinderen op deze wereld wil zetten en al helemaal niet als je het al niet breed hebt.

BobDobalina | 14-12-20 | 11:23

Och ja, donderdag komt het rapport uit, op vrijdag doen ze al tijden geen ene fuck, en daarna zijn onze "volksvertegenwoordigers" voor drie weken onbereikbaar want 'winterfeestreces'.
Voorts een maand weer aan de bak, en dan voorjaar&verkiezingsreces.
Reken maar dat Asscher, Rutte&co. hier geen jota verantwoording voor gaan afleggen.

Wat mij betreft mag het gros voor eeuwig met reces.
Stem ze weg!

Abject | 14-12-20 | 11:14 | 1

Van mij mag er nog meer met het gros gebeuren,
Maar ik wil Joris niet triggeren...

Fart Fader | 14-12-20 | 11:26

De toeslagenaffaire is een verschrikkelijk schandaal.
Het verhaal over het gebrek aan zorg voor de kinderen ook. Leuk, nog eentje erbij.

Poesmobiel | 14-12-20 | 11:13

Je hoeft die toeslagen niet aan te vragen...

Is dit nog nieuws? | 14-12-20 | 11:08 | 9

Het "hoort" niet nodig te zijn om ze aan te vragen.

Agent 421 | 14-12-20 | 12:23

@Agent 421 | 14-12-20 | 12:23: Precies. Je hoort op je eigen kinderen te passen....

Is dit nog nieuws? | 14-12-20 | 14:37
▼ 6 antwoorden verborgen

Tegenslagen horen bij het leven. Laten we ook weer niet overdrijven met al die trauma's. Wat niet wegneemt dat de overheid maffioos is

Axolotl | 14-12-20 | 11:08 | 4

Inderdaad. Desondanks alle ellende die het veroorzaakt. Waarvan akte, verwordt het al gauw tot een focus-punt in het bestaan om alles wat niet goed gaat aan op te hangen. Het wil niet zeggen dat als deze mensen niet in de toeslagen-affaire waren terechtgekomen er geen problemen zouden (kunnen) spelen. Maar dat neemt weer niet weg dat deze mensen zwaar aangedaan kunnen zijn door de toeslagenaffaire.

Not_again | 14-12-20 | 11:15

@Not_again | 14-12-20 | 11:15: We raken van het pad. Hier gaat het niet zozeer om een "fout van de overheid" met alle (trauma)gevolgen daarvan, maar om het absolute gebrek aan verantwoordelijkheid nemen, het ongestraft blijven van diegenen die dit veroorzaakt hebben en de totale reet-afvegen mentaliteit van de bestuurders.

viejohuevon | 14-12-20 | 11:21

@Versleten_Paddestoel | 14-12-20 | 11:13: We hebben al veel te veel empathie in dit land, Nederland hangt van überfeminiene geitenwollensokken hoogsensitieven aan elkaar.
Da's het mooie van Oost-Europa, daar drinken ze bij tegenslag een Slivovitsj of wodka'tje, en het leven gaat weer verder.

Festen | 14-12-20 | 11:54
▼ 1 antwoord verborgen

Godver wat triest voor die knul en zijn familie zeg. Onze overheid is inderdaad ziekmakend!
Dit voorbeeld raakt mij diep. Kunnen we deze familie niet crowdfunden?

pibasso | 14-12-20 | 11:08 | 3

Crowdfunden... daar dacht ik ook al aan , ik wil wel €100,- inleggen .
Zou leuk zijn als GS dat ff op poten zet , mooie kerstgedachte.

hooliganica hollandi | 14-12-20 | 11:28

@hooliganica hollandi | 14-12-20 | 11:28: Precies, hier idem. Meteen die zoon zijn pinpasje even "vullen". Dat zou heel erg mooi zijn.

pibasso | 14-12-20 | 11:38

De ambtenaren van de belasting'dienst' zullen uw gift graag aftrekken van de bijstand waar dit gezin van rond moet komen.

marcoplarco | 14-12-20 | 11:45

Ik ken een gezin van slachtoffers. Het is schrijnend, ze worden vol-ko-men uitgeperst door de belastingdienst, zelfs nu nog terwijl het inmiddels meer dan duidelijk is dat ze onschuldig zijn. Nog steeds zijn er ambtenaren die vol ijver doen wat "er in het systeem staat", terwijl ze inmiddels moeten weten dat ze, willens en wetens, bezig zijn onschuldige mensen de grond in te werken. Hoe die ambtenaren 's nachts kunnen slapen is mij een raadsel. De belastingdienst is een criminele organisatie; je kan beter een schuld hebben bij de mafia want die hebben tenminste het fatsoen om onschuldige vrouwen en kinderen met rust te laten.

Jan Slot | 14-12-20 | 11:07 | 1

Ik denk niet dat je de mensen die "doen wat in het systeem staat" het kwalijk kan nemen dat zij hun werk doen. Vaak hebben die het inzicht niet wat wel/niet terecht is. Ik bedoel niet te zeggen dat dit niet schadelijk is voor het gezin wat hier wordt benoemd, maar schuld opleggen aan medewerkers op dit niveau gaat naar mijn mening te ver.
Uiteraard is het hele proces omtrent de toeslagen zo rot als het maar kan en dit moet hard worden aangepakt. Ik heb het simpelweg over op welk niveau de schuld binnen de organisatie ligt.

Rechts door zee | 14-12-20 | 11:15

God.Ver.Domme.....

fhn | 14-12-20 | 11:07

Tragisch slachtoffer van de Nederlandse toeslagenjungle.

Schuldig: alle politici in de afgelopen pak hem beet 75 jaar die dit extreem complexe en onhoudbare systeem hebben opgetuigd. Straf: geen.

Hoe dan ook, het volgende drama zal weer gaan over een bepaalde groep die fraudeert met Nederlandse toeslagen/uitkeringen. Dan komt de roep voor strengere aanpak weer en doen we het opnieuw. Lekker blijven dweilen totdat de zee ons eindelijk tot de orde roept.

Nederland80 | 14-12-20 | 11:07

Sjonge, deze 10 tweets blijven: N = 1. Wat zegt dat nou?

DeCynischeAmbtenaar | 14-12-20 | 11:06 | 2

Eindelijk een cynische ambtenaar.

Nuchternederland | 14-12-20 | 11:08

Moderne media van NRC tot AD: doorgeefluiken van Twitter. Waarom mensen betalen voor een abonnement wanneer ze hun nieuws gratis van Jack Dorsey's open riool kunnen halen zoals de media doen, is mij een raadsel.

Varende_Reaguurder | 14-12-20 | 11:09

De overheid schijnt vergeten te zijn wat haar taak is: het land in goede banen leiden. Toezien op het welzijn van de bevolking.
Maar hier in Nederland is het de omgekeerde wereld.

keestelpro | 14-12-20 | 11:05

Het is ziek makend.
En er staat niemand op het malieveld.

Dlareg | 14-12-20 | 11:04 | 2

Alsof dat iets uithaalt. Als je er met meer dan drie personen staat heb je nog kans op een bekeuring voor samenscholen ook. Maar zelfs al weet je duizend mensen bij elkaar te schrapen en die op anderhalve meter afstand van elkaar daar te positioneren, dan nog interesseert het de regering niks. 700 euro als doekje voor het bloeden maar ook niet voor iedereen en uw volledige geld terugbetalen kunnen we niet doen want dat geld is naar Italië.

Met_baard | 14-12-20 | 11:54

Dit. Dit had Rutte al een paar kabinetten geleden tot Chefsache moeten maken. Niks, nada, geen geluid uit het kabinet, geen opstand in de kamer. En ze staan er nog steeds bij en kijken er naar. Wir haben es nicht gewust...

Enrique C | 14-12-20 | 11:57

Dit is dezelfde overheid die u in lockdowns plaatst, uw vrijheid ontneemt en u verplicht een experimenteel vaccin wil laten nemen......... voor een virusje met een IFR van 0.14%

Het is even dat u het weet!

Fatwabuster | 14-12-20 | 11:04 | 5

@Dlareg | 14-12-20 | 11:05: Het zelfde mechanisme.... Overheid walst over je heen, er is geen enkele rede meer.... veiligheidskleppen ontbreken!
By the way.... wie ben jij om mij te vertellen wat al dan niet passend is....

Fatwabuster | 14-12-20 | 11:08

tieft even op joh!

pibasso | 14-12-20 | 11:12

Lekker heh, alles op een grote hoop gooien, dan de fik erin en fulmineren tegen alles. Laat het maar uit je onderbuik lopen en stap er lekker zelf in.

Not_again | 14-12-20 | 11:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien is het een idee dat burgers voortaan eerst de cursus 'Ouderschap' moeten doorlopen, voordat men aan kinderen mag beginnen. Het is niet voor iedereen weggelegd.

JackStick | 14-12-20 | 11:04 | 9

Tering, wat ben jij een smerig stuk vreten.
Ik ken alle ins en outs niet van dat toeslagenverhaal, maar op voorhand is deze overheid al vele malen meer waarschijnlijk de schuldige.
Misschien is het een godverdomd idee dat politici en ambtenaren voortaan eerst de cursus "Overheid, in dienst van het volk" moeten doorlopen, voordat men aan het pluche mag plakken voor een riant salaris. Het is niet voor iederen weggelegd.

citywok | 14-12-20 | 11:44

@citywok | 14-12-20 | 11:44: Als burger mag iemand toch ook weten of het belastinggeld terecht wordt uitgekeerd?
Daar moet controle op zijn.
Heeft betreffend persoon daaraan voldaan?

Is dit nog nieuws? | 14-12-20 | 11:57

Naast een cursus "ouderschap" moet er misschien ook een cursus "burgerschap" worden gegeven. Misschien een goede suggestie voor u

sqlMaster | 14-12-20 | 12:05
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken