Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aankomende mondkapjesplicht geldt natuurlijk weer niet voor kerken & co

What would Jesus do?

We zijn ondertussen wel wat willekeur gewend in de coronakerk van Hugo de Schoenen maar toch moeten we maar weer even wat obligate verbazing ophoesten (zonder mondkapje) over het feit dat de mondkapjesplicht die vanaf 1 december geldt voor alle publieke en openbare binnenruimtes alsook winkels en aanverwante verzamelplekken voor veel volk, NIET gaat gelden voor gebouwen waar een religieus symbool boven de deur gespijkerd is, al dan niet met een meegespijkerd mannetje er aan. Dat is tegen het advies van de Veiligheidsraad in (hier klikken en dan de 2e bijlage), maar dat krijg je met een landsbestuur dat voor de helft met gelovigen gevuld is en volledig uit knipmessiassen voor korangehauchten bestaat. Gelukkig zit er nog een goddelijke grap in deze kerkelijke komedie: bidhuisbezoekers zijn in de nieuwe regels eindelijk officieel gelijkgeschakeld met een andere prominente groep bepotelaars: HOEREN, en hun -lopers. Is het universum toch nog in balans.

'Kom je net uit de kerk of ben je gewoon blij om me te zien?'

Tegen het advies van die dikke feestverpester in:

Reaguursels

Inloggen

Religie is nergens goed voor dus als dit de ideale manier is om ervan af te komen ondersteun ik de vrijstelling.

kevin1975 | 20-11-20 | 10:56

Las gisteren ook over een veroordeelde schilder die met zijn bedrijfsbusje onverzekerd een vrouw had doodgereden. Blijk je in dit land een ontheffing van verzekeringsplicht te kunnen krijgen op basis van gewetensbezwaren.... Religie lijkt inmiddels dodelijker dan ebola.

Rest In Privacy | 20-11-20 | 10:55

Het is gedoogde discriminatie. En dat maakt het volstrekt gestoord.

Omnisofos | 20-11-20 | 09:29

Iets met gerechtelijke ongelijkheid ? Maar als je in het spaghettimonster gelooft, is de supermarkt toch zijn kerk?

Kim-Jung-Un | 20-11-20 | 09:06

Hou hier nou eens over op te mekkeren GeenStijl. Ik heb ook helemaal niets meer van jullie gehoord nadat er GEEN uitbraak van Corona kwam in Staphorst toen 600 mensen tegelijk een kerk bezochten met ruimte voor 2100 man. (En vergelijkbare situaties in Barneveld e.a.)

Kennelijk is het zo dat de situaties in kerken en het gedrag bij het kerkgaand volk dusdanig is dat er daar geen besmettingshaarden ontstaan.

Verder even een beeld gevormd op wat kerkelijke websites: veel kerken hanteren bij het bewegen in het gebouw een mondkapjesplicht. Alleen als men de zitplaats inneemt mag het mondkapje af.
Kennelijk is het zelfregulerend vermogen in kerken groot genoeg om geen plicht nodig te hebben. Kunnen veel andere sociale groepen een voorbeeld aan nemen.

RedBill | 20-11-20 | 08:32 | 1

Ja ja, gelovigen vinden zichzelf beter, dat weten wij nu al.

Kim-Jung-Un | 20-11-20 | 09:08

Dus als ik neukend en/of beffend een winkel, bibliotheek of theater betreedt hoeven ik en mijn partner geen mondkapje op?

batvoca2 | 20-11-20 | 02:43 | 2

Mits u er beeldmateriaal van vervaardigd heeft u mijn zegen

Die nare vent | 20-11-20 | 08:52

VervaardigT

Die nare vent | 20-11-20 | 08:53

Wel opvallend: als je in de seculiere wereld geen mondkapje draagt, wordt je in sommige situaties de bak in gesmeten voor zware mishandeling. Maar in de parallelle samenleving van Mohammed en Jezus is het bon ton om lekker door te mekkeren/psalmeren op gezette tijden. Tot kijk, logica!

Bulloch | 20-11-20 | 02:21

Ach, de media voorspelden destijds de coronagolf der coronagolven in Staphorst. Ik schreef toen al dat ik een goede fles erop zou durven zetten dat die zou uitblijven. En God Zag Dat Het Goed Was.

Magna Carta | 19-11-20 | 23:58

Tsjonge, wat zijn weer flink.

In theaters en bioscopen mag het mondmasker af, zodra de klant op zijn plaats zit.
Het mondmasker is verplicht in de loopruimtes: entree, opgang, gang, toilet.

Arachne | 19-11-20 | 23:06

Vanaf nu identificeer ik mij als een 11jarig meisje, en dat meisje droomt er van ooit een mooie man te zijn.

Kim-Jung-Un | 19-11-20 | 22:58

Regels voor groepsgrootte en vrijheid van godsdienst of levensovertuiging
De overheid mag volgens de wet de vrijheid van godsdienst of levensovertuiging niet beperken. Dat betekent dat de overheid de maatregel van maximaal 30 personen in een binnenruimte niet kan opleggen voor religieuze bijeenkomsten. Of voor levensbeschouwelijke bijeenkomsten. Wel is er regelmatig overleg met de verschillende koepels van geloofsgemeenschappen in Nederland. Zij maken afspraken over maatregelen in de kerk, moskee, synagoge of ander gebedshuis om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Deze vrijwillige afspraken staan in het communiqué ‘Behoedzaam vieren van geloof’.
-
En nu begrijp ik eindelijk, hoe het mogelijk is dat er iedere vrijdagnamiddag een mannetje of vijfhonderd aan baardsoepjurk uit de moskee in de Haagse Wagenstraat komt.... ze zijn 'behoedzaam'.

bisbisbis | 19-11-20 | 21:22 | 1

Foto's graag.

Andorian | 19-11-20 | 23:22

Effectiveness of Adding a Mask Recommendation to Other Public Health Measures to Prevent SARS-CoV-2 Infection in Danish Mask WearersFREE
A Randomized Controlled Trial
doi.org/10.7326/M20-6817

The recommendation to wear surgical masks to supplement other public health measures did not reduce the SARS-CoV-2 infection rate among wearers by more than 50% in a community with modest infection rates, some degree of social distancing, and uncommon general mask use. The data were compatible with lesser degrees of self-protection.

nomo | 19-11-20 | 21:15
-weggejorist-
bisbisbis | 19-11-20 | 21:11

Prima. Des te eerder zijn ze bij hun sprookjesheld. En aangezien zo dol zijn op (pre) middeleeuwse omstandigheden, zullen ze, eenmaal ziek, het ziekenhuis mijden als de ---uuuh... corona.

vladimirows | 19-11-20 | 20:46 | 1

Intussen overlijden allerlei anderen door gebrek aan capaciteit, want die zijn bezet door die lieve mensjes uit ...

davidhasseltoff | 19-11-20 | 21:48

Wat een hypocriet gezeik van Geenstijl hierzo. Maar huiliehuilie doen over artikel 11 van de grondwet en dat die gehouden moet worden, maar nu is ineens artikel 6 niet belangrijk. Ga dan gewoon naar Frankrijk. Bestaan beide artikelen niet. Kan je lekker blij zijn

Coolcnor | 19-11-20 | 19:54 | 2

Dit soort uitzonderingen hebben geen hol met dw veijheid van godsdienst te maken. Je kab prima in n kerk zitten met n mondkapje. Hooguit eveb af bij een hostie.
Het moet maar eens afgelopen zijn met die ruime uitleg. Waarom zou dezw regel niet kunnen? Kerken krijgen toch ook geen vrijstelljng voor chemisch afval, kinderverkrachting, wiet kweken of wat dan ook, dan geld ook gewoon de wet.

Shoarmamasutra | 19-11-20 | 20:27

@Shoarmamasutra | 19-11-20 | 20:27: Ik heb nieuws voor je. Dat hebben ze wel. In principe geldt dat als je vanuit de religieuze basis wiet moet kweken voor je god, dan mag dat. Als je het spaghettimonster vereist dat chemisch afval nodig is tijdens de dienst dan mag dat. Probleem komt pas als dit dan buiten je pand brengt. Dat is nu eenmaal de consequentie van onze grondwet waar je elke dag weer de resultaten van plukt. Live with it or leave.....

Coolcnor | 20-11-20 | 11:18

Het is sowieso dweilen met de kraan open. Het is bewezen dat mondkapjes geen tot minimaal effect hebben tegen de verspreiding van virussen. Het RIVM pleit er al maanden voor en een langverwacht Deens onderzoek concludeert het zelfde. Dan is de media ineens stil als de uitkomst hun niet aanstaat..

SchichtigeSpicht | 19-11-20 | 19:37 | 3

Wappiepraat.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 21:01

Zijn er echt mensen die een voldaan gevoel overhouden aan reageren op een inhoudelijk en onderbouwd standpunt met: “wappiepraat”? Ik vraag me dat oprecht af, want ik zie het steeds vaker.

Magna Carta | 19-11-20 | 21:25

@Gulliver | 19-11-20 | 21:01: Van Dissel zegt dit zelf, tegen de Tweede Kamer, op 18 november nog: "die mondkapjes is puur politiek, er is geen enkel bewijs dat ze werken". Van Dissel drukt zich nog zwak uit: er is namelijk veel bewijs dat ze NIET werken tegen COVID. En u kunt een hoop andere enge ziektes over houden aan een mondkapje.

HetGewoneNormaal | 20-11-20 | 10:18

Waarschijnlijk puur eigenbelang van de coalitie, vrijstelling voor zowel de kerkgangers als de hoerenlopers.

toaop88 | 19-11-20 | 19:31 | 2

hoeren zijn nooit in lockdown geweest.

Lupuslupus | 19-11-20 | 19:50

Ik denk dat het aantal mensen dat aan a, b en c voldoet best mee valt.

W_F | 19-11-20 | 19:20

Het enige wat ik hierover kwijt wil, is dat een ieder die naar de kerk, moskee, synagoge, en Joost Magweten hoe ze hun bidhuis noemen, een vergroot risico loopt ten aanzien van een ieder die dat niet doet. Zingen helpt verspreiden, geen mondkapjes dragen helpt ook niet. Dus laat ze gaan. Hieruit zal blijken dat Darwin gelijk had.

Joost Maghetweten | 19-11-20 | 19:18 | 1

Daarom ga ik ook altijd voor het zingen de kerk uit. Dan heb je geen mondkapje nodig.

Arie Boom-SWA | 19-11-20 | 19:38

Niettemin blijft het verstandig voor het zingen de kerk te verlaten.

Graaf_Slis | 19-11-20 | 19:12

Ondertussen in Rotterdam:
waarom daar zoveel besmettingen zijn weten ze niet écht niet. Onverklaarbaar.

Analia von Solmsch | 19-11-20 | 18:50 | 3

In Den Haag en Amsterdam Nieuw-West idem dito.

Haberdoebas | 19-11-20 | 19:01

@Haberdoebas | 19-11-20 | 19:01: Den Haag aan de verkeerde kant van de Laan van Meerdervoort. Aan de duinkant zal het aantal besmettingen heel laag zijn, schat ik zo in. Hoe verder je richting Rijswijk gaat, des te meer het zombie-land wordt.

Vuurwezel | 19-11-20 | 19:09

Ze zijn een grootschalig onderzoek begonnen naar de oorzaak van het hoog aantal besmetingen ib bijv Rotterdam en directe omgeving. Hopelijk zal dit onderzoek daar inzicht in verschaffen!

penis-aqua-rosA | 20-11-20 | 06:26

Laten we die kerken, moskeeën, hutten van het spaghettimonster dichtspijkeren. Net als China deed met appartementencomplexen. Wel graag met de gelovigen er in.

Dickie1908 | 19-11-20 | 18:48

Altijd weer de vraag: wie wordt er genaaid?

A.Men | 19-11-20 | 18:46 | 1

De mondkapjes, door kinderen in bangladesch, die normaal Iphones in elkaar zetten voor 50ct per dag

brie-de-penis | 19-11-20 | 18:50

Ik vind het allemaal prima. Laat die religieuzen lekker zonder mondkapjes met 600 man in de kerk zingen iedere zondag. Veel succes met de nominatie voor de Darwin Award.

Reaguurguurderguurst | 19-11-20 | 18:45 | 3

Ik nomineer Urk!

Analia von Solmsch | 19-11-20 | 18:51

Totdat je zelf, om wat voor reden dan ook naar de IC moet en er daar geen plaats meer is!

EenGoedBegin | 20-11-20 | 02:10

De kerk krijgt ook geen mondkapjesplicht vanwege de angst om in de moskee te moeten gaan handhaven.

Veepert | 19-11-20 | 18:43 | 1

Dat dus.

Guido | 19-11-20 | 22:57

Wie weet er een land in de wereld die zich nog niet heeft laten omkopen door de WHO en z’n vriendjes?

gebakkenzuchten | 19-11-20 | 18:40 | 1

Taiwan! Afgelopen twee weken 39 besmettingen en gedurende de gehele Corona crisis 8 doden.
Toch krijgt dit land, pardon entiteit, code rood van ons ministerie dus als je landt in Veldhoven, pardon Nederland, tien dagen in quarantaine.
Zelfs als het over volksgezondheid gaat, weet rood China Taiwan buitenspel te zetten.
(Overigens is het hét land dus dat ipv die. Net als dat meisje en niet die meisje).

Dr. Worstenbroodje | 19-11-20 | 20:06

Tegen zoveel achterlijkheid is geen kruid gewassen. Ik geef het op.

knutsel_ | 19-11-20 | 18:37

Logisch, in kerken heb je immers bescherming van God!

pjisonline | 19-11-20 | 18:13

Deze week weer langs een prostituee geweest. Bij binnenkomst moest ik mijn handen wassen. Mij ongewassen leuter nam ze zo in haar mond...

Only the lonely | 19-11-20 | 18:04 | 5

Vertel meer.

zwaaropdehand | 19-11-20 | 18:46

Roy had zeker een Odol

Dr. Worstenbroodje | 19-11-20 | 20:10

Misschien dacht ze: zoveel virus kan daar toch niet opzitten.

Magna Carta | 19-11-20 | 21:26
▼ 2 antwoorden verborgen

U kunt het ook zien als een <<privilege>> (nudge, nudge say no more). Als de laatste plek waar de overheid met z'n gore geldingsdrang dient weg te blijven. Holy ground, Highlander.

GormSuil | 19-11-20 | 18:02

Men schijnt het heerlijk te vinden om te deugen en als slaaf en proefkonijn te fungeren voor t stelletje dictatoriale achterbakse zakkenvullers in het Haagse.

ademende aarde | 19-11-20 | 17:58 | 2

Sluit ons op. Masker ons. Spuit ons vol. Lijkt wel SM clubje...

VP732 | 19-11-20 | 18:22

@VP lol zeg

Canis.bonus.es | 19-11-20 | 18:24

Kunnen we hier niet gewoon een sociaal experiment van maken? Blijkbaar met 100'den in een kerk heeft ook geen significante bijdrage geleverd aan het aantal positief geteste mensen. Dus als dat dadelijk nog steeds zo is. Kunnen we dan gewoon kappen met al die regels en beperkingen?

Zalluf | 19-11-20 | 17:52 | 4

Heel het coronacircus inclusief maatregelen is al een gigantisch sociaal experiment.

VerenigingVanDieven | 19-11-20 | 18:16
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn eerste neiging is om me hier weer druk om te maken. Altijd weer een uitzonderingspositie verwerven op basis van religie. De uitzonderingen zijn er voor de religieuzen, de gevolgen zijn voor iedereen.
Maar nu denk ik dat het maar stuk voor stuk superspread evenementen mogen worden waarbij heel wat mensen die hun religie boven het welzijn van anderen zetten uiteindelijk vervroegd op bezoek mogen bij hun schepper (in hun ogen dan).

Andersdenkend | 19-11-20 | 17:52 | 1

Jammer dat ze ook anderen aansteken, maar het is niet anders

Canis.bonus.es | 19-11-20 | 18:23

Ik ben het trouwens wel met Gulliver eens.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 17:50 | 1

Dat is fijn.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 17:59

Vandaag zei een dominee op Urk dat hij niet over het aantal mensen in de kerk gaat maar God.
God zal het ons laten weten...
Ik vind het eng dat er mensen zijn die zo denken.

HoerieHarry | 19-11-20 | 17:49 | 12

@Lorejas | 19-11-20 | 17:57:
Je hebt geen mensenkennis.
Ik kan me voorstellen dat jij het zwaar hebt in je leven door constant aannames te doen waar niemand iets van snapt.

HoerieHarry | 19-11-20 | 18:02

Ik ken niemand dus valt wel mee.

Lorejas | 19-11-20 | 18:32

Ik ook. Heel eng. De volgende stap is het onthoofden van ongelovigen.

zwaaropdehand | 19-11-20 | 18:48
▼ 9 antwoorden verborgen

Ben tegen EU maar nood breekt wet,is daar geen instantie die die voorrechten van randdebielen die geloven in een sprookje kunnen worden aangeklaagd ?
Want ik voel mij als blanke en atheïst letterlijk in mijn kruis getast.

Simpele Drenth | 19-11-20 | 17:47

Blijft toch wel maf want het virus zelf maakt geen onderscheid en springt net zo makkelijk van de moskee naar de kerk. Geloof ik

Mark van Leeuwen | 19-11-20 | 17:40

Is het etenstijd voor de wappies?
Ze zijn opeens allemaal verdwenen....

Rest In Privacy | 19-11-20 | 17:39 | 3

Ben net klaar...
Roept u maar?

weet-ik-veel | 19-11-20 | 17:48

We weten dat je honger hebt nu. En dat of dronkenschap, dan gaat ie dreigen. Vinden we geen leuke eigenschap van je.

VP732 | 19-11-20 | 18:21

@VP732 | 19-11-20 | 18:21:

Helemaal helder kom je niet over.
Je hebt nog een uur om je drankvoorraad weer aan te vullen.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 19:02

All animals are equal, but some animals are more equal than others.

Bespottelijk beleid. Totaal niet serieus te nemen. Religie is gekte, islam is sekte.

zwaaropdehand | 19-11-20 | 17:35

www.omroepwest.nl/nieuws/4174982/Leid... "Leidse kerken in de knel door corona: 'Technisch failliet, maar we gaan het halen'"

Kerken zijn blut, omdat er geen rommelmarkten enzo meer gehouden mogen worden.

Vuurwezel | 19-11-20 | 17:33 | 2

Nee omdat er maar 30 personen per dienst naar binnen mogen - en dan moet je je ook nog van tevoren aanmelden -. Een dienst waar 300 personen een geldelijke bijdrage leveren of 30 is nogal een verschil. Natuurlijk kun je desondanks per dienst wat geld overmaken - ook al ben je niet lijfelijk aanwezig - maar velen doen dat dus blijkbaar niet. Terwijl de kosten gewoon doorgaan. Die ene rommelmarkt per jaar zet geen zoden aan de dijk.

Lupuslupus | 19-11-20 | 17:37

Kerken in de grote steden zijn al 50 jaar blut omdat geen christenhond er meer naar toe gaat.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 17:38

dat de regel niet gelden voor kerken wil nog niet zeggen dat ze ze die regels niet hanteren. Ik denk dat de meesten gewoon de zelfde regels aanhouden (vaak nog strakker dan bijv in winkels gedaan wordt)

CaseIf | 19-11-20 | 17:32 | 2

Geloof (haha) je het zelf?

Vuurwezel | 19-11-20 | 17:36

Dat is duidelijk Geloof boven de Wet zetten. Ik krijg nare gedachten als ik denk dat Geloof meer en meer te zeggen heeft. Geloof moet afgeschaft worden. Geloof heeft zoveel kapot gemaakt in het verleden, dat ik de Bijbel en andere boeken gevaarlijker vind dan Mein Kampf.

ET007 | 19-11-20 | 17:32 | 3

Wat sneu voor u.

Lupuslupus | 19-11-20 | 17:40

Religies zijn de bron van al het kwaad.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 17:44

Mijn lichaam is mijn tempel. Dus ik ook niet. Opbokken met die vieze gelaatslappen.

VP732 | 19-11-20 | 17:31 | 6

De huisarts vind het niet leuk meer als je elke maand met een snikkelziekte langs rijdt.

HoerieHarry | 19-11-20 | 17:36

Zo gaan jullie lekker dames hierboven? Hahaha

VP732 | 19-11-20 | 18:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Moslims bestrijden de verspreiding van het virus door mensen te onthoofden.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 17:30 | 1

eerst wel een mondkapje af slikken.

ET007 | 19-11-20 | 17:35

Heb met 30 vrienden vanavond een dienst in de plaatselijke kroeg. De pastor Franciscus bock spreekt over het wonder van snel gelovig worden.

jan huppeldepup | 19-11-20 | 17:27

In de kerk zit niemand meer, het komt dus neer op vrijstelling voor moskeeën. Zeg dat dan.

Drs. Paco P. | 19-11-20 | 17:26 | 3

U kletst maar wat. Ga eens naar de website van kerkdienst gemist. Daar ziet u hoeveel kerkdiensten er in Nederland worden gehouden: honderden.

Lupuslupus | 19-11-20 | 17:42

@Lupuslupus | 19-11-20 | 17:42:
Maar de trend is minder, minder, minder... het gaat de goede kant op. De kleine harde kern die over zal blijven kunnen we over een paar decennia gewoon wegzetten voor wat ze zijn, een sekte!

SterF... | 19-11-20 | 17:51

Laatst een conflictje op het werk met een collega, we weten allemaal dat ie Jehova getuige is.
Hij beweerde iets waarvan ik vond dat dat niet klopte en zei, "Ik denk dat iedereen weet dat je in sprookjes gelooft, dit is er ook een".
Nou, daar zat ik dan een dag later bij de directeur, mag je niet zeggen was de boodschap.
Praktijkvoorbeeldje van de bevoorrechte positie van "gelovigen", aldus ik.

Wassila | 19-11-20 | 17:24 | 12

@Papa Jones | 19-11-20 | 17:46: Terechte vraag. Echter als ik dat duidt dan zouden sommigen in staat kunnen zijn te bepalen wat mijn geen GS naam is, enz. Wil nog ff mijn hoofd op mijn romp houden. Zo laf ben ik dan weer wel.

Wassila | 19-11-20 | 17:54

De reden dat ik niks met religie te maken wil hebben is dat ik vind dat ik verantwoordelijk ben voor mijn daden en niet handel uit dwang uit een dom boek. Als ik ook iets fout gedaan heb, dat ik niet bij een "meerdere" hoef te komen om t evertellen wat ik fout gedaan heb, en dat hij dan zegt dat ik wat moet bidden en dat een opperwezen me dan vergeeft. Bidden en/of geld is volgens mij niet iets wat je tegen de tegenpartij zegt dat goed is (ik heb met mijn dronken kop jou auto kapot gemaakt, maar god heeft me al vergeven dus jij moet het ook maar goed vinden). Zeker als het om kindermisbruik gaat (wat in alle religies voorkomt) is het maar bidden dat god het je vergeeft, en klaar. Kan je het weer doen want god vergeeft toch wel.

brie-de-penis | 19-11-20 | 19:04
▼ 9 antwoorden verborgen

De katholieke Kerk voelt zich overigens uitstekend thuis bij publieke vrouwen en (vaak) vice versa. Jezus zelf heeft gezegd: "De hoeren gaan u voor in het koninkrijk Gods".

Overigens heeft de overheid maandenlang volgehouden dat mondkapjes niet helpen en zelfs contraproductief zijn. Dus hoeven we elkaar niet zo erg de maat te nemen.

de drijfsijs | 19-11-20 | 17:23 | 3

Dat was toen er nog niet genoeg voorradig waren. Nu moet men er vanaf voordat het vaccin eraan komt

Mark van Leeuwen | 19-11-20 | 17:33
-weggejorist-
de drijfsijs | 19-11-20 | 18:41

@Mark van Leeuwen | 19-11-20 | 17:33: hahaha grandioos

Dr. Worstenbroodje | 19-11-20 | 20:13
-weggejorist-
101-B-3 | 19-11-20 | 17:20

Jesus zou de tweede kamer binnen stappen en de banken van vak K met geweld om trappen. Briljant!

aflaatverkoper | 19-11-20 | 17:20 | 3

Las hij de tollenaars d'r uit schopt dan is het vooral PvdA en GL, denk ik?

skoftig | 19-11-20 | 17:23

@skoftig | 19-11-20 | 17:23:
Die ook! Allemaal eigenlijk.
*Rachmaninoff: Piano Concerto no.2 op.18 - Anna Fedorova - Complete Live Concert - HD verder luisteren gaat doen*

aflaatverkoper | 19-11-20 | 17:37

Staat er in de wet eigenlijk hoe en waar je een mondkapje moet dragen. Anders doe ik er wel eentje om mijn nek in plaats van een sjaal.

witwas | 19-11-20 | 17:18 | 2

De wet gaat er vanuit dat mensen over gezond verstand beschikken. Je verzorgers zullen het je wel uitleggen.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 17:21

Artikel 2a.3 punt 2 Het eerte lid geldt niet voor:
Over welk lid hebben ze het hier, het stijve of het slappe lid?

jan huppeldepup | 19-11-20 | 17:16

Gelukkig zijn zorglocaties ook uitgezonderd. Stel je voor dat je zo'n ding op moet in het ziekenhuis

JanP999 | 19-11-20 | 17:16

Niet nadenken en meten met twee maten.
Dat is voor sommige gelovigen toch niet zo bijzonder?

kloopindeslootjijook | 19-11-20 | 17:15 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Geloof in mondkapjes is bij de massa groot geworden en er zijn vele bekeerlingen te zien in de supermarkten. Tja, dan zal ik als schaap me in de kudde kapjesgelovigen gaan voegen. Wel vreemd dat ik alleen bij andere geloven me nog kan onttrekken aan het wettelijk geloof in mondkapjes.

Graaier | 19-11-20 | 17:14 | 1

De meeste mensen in de supermarkt zijn nou eenmaal een stuk slimmer dan de wappies.
Zelfs de kassameisjes.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 17:26

Eerder al was het verplicht dragen van niet-medische mondkapjes tegen het advies van het RIVM in want nauwelijks medisch bewijs dat ze werkzaam zijn.
En nu wél verplicht binnen en buiten. Behalve in gebedshuizen uiteraard. Tegen het advies in van het Veiligheidsberaad.
Wie snapt het nog?
Al deze verplichtingen zijn zuiver politiek gemotiveerd. Niet op wetenschappelijke gronden.
Dan het verhaal over de mogelijkheid om de niet-gevaccineerden uit te sluiten van deelname aan oa. evenementen.
Naai ons maar gelijk een knalgele Davidster op de jas.

leo de pejo | 19-11-20 | 17:13

Filtert ouwel het virus voldoende?

lekgoot | 19-11-20 | 17:19

Zo kan het dus ook.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 17:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Echt merkwaardig, stel, ik als ongelovige besluit om gelovig te worden, dan heb ik ineens andere rechten blijkbaar terwijl ik minder dan 30 seconden geleden nog niet gelovig was, het kan verkeren met zo'n virus

hotbrasil | 19-11-20 | 17:10

Waarom beginnen de wappies geen eigen religie? Ze hebben met Willem Engel al hun profeet.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 17:10 | 5

Goeie vraag. Beter voor iedereen, zou je denken.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 17:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Leuk statement zou zijn: vrijstelling voor kerk en niet voor de moskee, dus zeg maar het tegenovergestelde van wat links wil.

skoftig | 19-11-20 | 17:10

Maar natuurlijk is dat logisch. In dit land met nog veel teveel schijnheligen die achter een fabeltjesboek aanlopen.

En dan ook nog een minister van christelijke origine die de ene belofte na de andere doet en dat afwisselt met zaken die niet af zijn of niet kloppen.
Maar in een kerk is het helder. Voor diegene die denkt dat God echt bestaat, hij zorgt ervoor dat de Coronas rustig blijven. En anders doet Mohammed dat wel met zijn zweepjes. Ze hebben beiden niet zoveel te doen in deze tot stilstand gebrachte wereld.
Benieuwd hoe Budda dat nu oplost.

Amoebes | 19-11-20 | 17:09

Religievrijheid vs. volksgezondheid.

De regering besloot dat volksgezondheid ondergeschikt is aan de religievrijheid.

Dat is zorgwekkend.

gaffelbaard | 19-11-20 | 17:08 | 1

Ik zou het zelfs crimineel en amoreel willen noemen.

zwaaropdehand | 19-11-20 | 18:56

Amsterdam komt moslims tegemoet (wat verwacht je dan ook van een links Centraal Comité en een linkse burgemeester 'die boven de partijen staat' maar vooral glimlachend verschijnt op linkse massa-demonstraties tijdens een corona-lockdown). Moslims krijgen hun eeuwige neuq-velden cadeau van de gemeente; dat zijn begraafplaatsen die nooit, never-nooit geruimd (mogen) worden.
Zit je mooi mee in je seculiere maag gesplitst, in dit overvolle land.

Nederland komt moslims tegemoet: geen blaflappen-plicht in de moskee.
Dat ze mekaar dus volop mogen besmetten wisten we al langer. Alleen jammer dat de Nederlandse seculiere gemeenschap dan wederom mag opdraaien voor de kosten van al die akbar-roepers die de ic's en de corona-afdelingen van de ziekenhuizen bezetten.

Nederland komt christen-gekkies tegemoet. Geen spatlappen-plicht in de karrek. (zie verder vorige alinea en vervang daarbij "akbar-roepers" door "Halleluja-roepers").

Het zijn altijd de gelovigen die "tegemoet gekomen" moeten worden.
Tijd dat er een eind komt aan dat religieuze privilege.
In plaats van 'tegemoet komen', de hakken in het zand en terug duwen. Tot achter de voordeur.

Peter Emile | 19-11-20 | 17:08 | 3

Dat met die graven niet ruimen gaat zich ooit wreken; wanneer we 1 miljoen moslims moeten gaan begraven gaat dat ong 2 miljoen vierkante meter kosten.

Kan er. Over x jaar niemand meer in 020 wonen; een grote begraafplaats... de ironie.

BenDeLier | 19-11-20 | 17:16

Een recente Deense studie liet geen significant effect van mondkapjes zien, maar er zijn wat kanttekeningen:
www.forbes.com/sites/leahrosenbaum/20...

Hier een behoorlijk neutrale podcast over covid en vaccins. Tip: de uitgeschreven tekst geeft ook al voldoende informatie.
peterattiamd.com/pauloffit/

En (antibody dependent enhancement) is wel iets om rekening mee te houden. Aangemaakte antistoffen kunnen de spikes van sommige virussen veranderen waardoor deze in staat zijn om ook andere cellen binnen te dringen. Van SARS en MERS was bekend dat dit kon gebeuren. Wat dat betreft denk ik dat er meer onderzoek moet worden gedaan. Juist omdat die mRNA vaccins, meen ik, coderen voor spike-eiwitten. Maar ik weet niet of het ethisch verantwoord of toegestaan is om proefpersonen uit de eerdere trials bloot te stellen aan het coronavirus om dit te testen. Misschien is het mogelijk om zo'n blootstelling in vitro uit te voeren.
www.frontiersin.org/articles/10.3389/...

lekgoot | 19-11-20 | 17:07

Misschien is de reden niet om gelovigen een plezier te doen maar om ze met opzet bloot te stellen aan het chinezen virus. Mensen moeten naar hun regering luisteren en niet naar een man met een raar gewaad aan.

jan huppeldepup | 19-11-20 | 17:07 | 2

In Nederland kun je meestal beter luisteren naar iemand met een gewaad aan dan naar een regering. Zeker nu. De handelingen gisteren niet gevolgd zeker? Kijk je filmpjes even, vooral de interrupties van de heer Wilders.

ChipsNootjesBier | 19-11-20 | 17:09

Hier kun je gerust luisteren naar een man met een raar gewaad aan:
www.sinterklaasradio.nl/

Jan de Vries | 19-11-20 | 18:35

Bij een groot aantal kerken kom je van buiten naar binnen met een mondkapje op. Binnen mag het kapje af. Maximaal 30 personen. Geen paniek en maak er allemaal niet zo'n circus van.

ChipsNootjesBier | 19-11-20 | 17:07 | 1

U mist het punt volledig.

SterF... | 19-11-20 | 17:12

Blijven koken, die kikkers in de pot. Op een gegeven moment is je legertje BOA kanonnenvoer niet meer genoeg als buffer, en "moet" Rutte het leger, en daarna het "EU-leger" tegen het eigen volk inzetten.

Vuurwezel | 19-11-20 | 17:06 | 1

Lol het volk conformeert uit zichzelf. Er komt geen opstand. Hoogstens Balkanisering, maar dat is wat anders.

Graaf_van_Hogendorp | 19-11-20 | 17:08

Geloofswaanzinnigen heb ik medelijden mee.
Ze kunnen niet rationeel denken en zijn volledig geconditioneerd.
Triest vind ik het.

HoerieHarry | 19-11-20 | 17:06 | 6

Chipsnootjesbier; de gemiddelde gelovige heeft geen goede reden voor wat hij/zij/x gelooft en vooral waarom hij/zij/x iets gelooft. Dat is best triest. En nee, het staat in de bijbel/Koran is geen goede reden.

BenDeLier | 19-11-20 | 17:23

Geloven in iets wat niet bestaat en waaruit alleen maar ellende voortvloeit? Dat klinkt toch best goed omschreven in de tegel van Harry? Rationeel gedacht dan?

Lorejas | 19-11-20 | 17:38
▼ 3 antwoorden verborgen

dat mondkapjesgedoe en dat vaccin, Het lijkt er steeds meer op dat het allemaal een generale repetitie is voor als er een keer een echt dodelijk virus komt. Dan weten we nu wat er wel en niet gaat werken, welke groepen extra bescherming nodig hebben, hoe groot de IC moet zijn, hoe lang het duurt voor een vaccin ontwikkeld kan worden. Allemaal experimenten, heerlijk.

small_town_dude | 19-11-20 | 17:05

Het is toch g*******me de wereld op zijn kop dat de enige plek waar je nog een beetje normaal kunt doen de kerk is?! Al 150.000 jaar weten we ons prima te redden zonder mondkapje, en nou moeten we g*******me ineens met zijn allen verplicht een mondkapje op?! Een mondkapjesplicht, ik vind het echt te debiel voor woorden. En ik zal me er dan ook met hand en tand tegen verzetten.

VanBukkem | 19-11-20 | 17:05 | 4

@Gulliver | 19-11-20 | 17:18:
Stel je niet aan man. Jij haalt toch ook niet ieder jaar een griepprik. U accepteert het toch ook gewoon dat je af en toe de griep krijgt. En dan doe je toch ook gewoon boodschappen in de supermarkt. En dat oma vervolgens in de supermarkt dodelijk besmet raakt met uw griepvirus, hee, daar heb je toch ook nog nooit een seconde minder om geslapen?

VanBukkem | 19-11-20 | 17:29

Weet je wat de levensverwachting was groot deel van de afgelopen 150.000 jaar? Met 30 was je al n heel mannetje. En t is niet eens waar, toen met de zwarte dood enkele tientallen procenten van de Europese bevolking kassie wijlen ging liepen de pestmeesters ook al met vogelmaskers. Zelfs die achterlijke middeleeuwers ontdekten t proefondervinderlijk

En de melaatsen en leprozen moesten op heel wat meer dan 1,5 meter blijven.. Buiten stadspoorten of op eilanden.

Shoarmamasutra | 19-11-20 | 21:24
▼ 1 antwoord verborgen

Gadverdamme, ik begrijp überhaupt niet wie er naar een seks-/parenclub wil in Corona-tijd. Doe het gewoon met je eigen partner, en heb je die niet of ben je op diegene uitgekeken: ga op zoek naar een coronabuddy en maak goede afspraken met hem/haar.
Alle hotels zijn nog gewoon open, een hotelkamer is zo geboekt voor een middag, avond en zelfs nacht.
En beste vreemdgangers van Nederland: mag je van de baas niet naar kantoor, en vrouwlief laat je niet gaan onder of na schooltijd, dan heb je echt wel vette pech. Gelukkig heb ik geen last van een lastige baas (ik mag af en toe wel naar kantoor) en heb thuis niemand zitten die mij niet laat gaan. Heerlijk vrijheid, blijheid.
Toch wel sneu deze tijd voor vreemdgangers die altijd onder kantoor-/schooltijd hun minnares thuis gingen opzoeken wanneer haar kids op school zaten.

Jantina_Hagelslag | 19-11-20 | 17:04 | 6

@jan huppeldepup | 19-11-20 | 17:09: dan sla je toe als ze op haar knieen de vloer zit te boenen.. in die houding is er geen ontkomen aan.

DeviousDick³ | 19-11-20 | 17:50
▼ 3 antwoorden verborgen

[quote]
Artikel 2a.4. Uitzondering fysieke, verstandelijke of psychische beperking of chronische ziekte.
De verplichtingen in dit hoofdstuk gelden niet voor personen die vanwege een fysieke, verstandelijke of psychische beperking of een chronische ziekte geen mondkapje kunnen dragen
[/quote]
we gaan dus een hoop mankepoten, downers en wappies zien (zonder deze groepen te beledigen) in het openbaar na 1 december

ptrck | 19-11-20 | 17:02 | 3

Dat zagen we daarvoor ook al er verandert niets.

Graaf_van_Hogendorp | 19-11-20 | 17:04

Waar maken de wappies zich dan nog druk over?

Rest In Privacy | 19-11-20 | 17:11

De pastoor pijpen met mondkap werkt niet.

HoerieHarry | 19-11-20 | 17:02 | 5

Schot voor open doel: Daarom geldt de mondkapjesplicht niet voor kinderen tot twaalf jaar.

Mariner | 19-11-20 | 17:28

Leuk als de postbode je bestelling even bij de buren aflevert.

Lorejas | 19-11-20 | 17:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor het zingen de kerk uit kan dus in alle mogelijke varianten zonder mondkapje

Proud Infidel | 19-11-20 | 16:59
-weggejorist en opgerot-
Pietertjemeteene | 19-11-20 | 16:58 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Waarom geen verbod op mondkapjes in religieuze gebouwen? Dat zal zorgen voor een demografische verschuiving richting “niet gestoord”.

nick.name | 19-11-20 | 16:58 | 1

Waarom geen verbod op religieuze gebouwen?

SterF... | 19-11-20 | 17:02

Sja, al die omzichtigheid met gelovigen.
Doe het gewoon niet.
Gezondheid gaat voor.
Punt.

hotmint | 19-11-20 | 16:57

Ben christen en vind die uitzonderingen ook onzin. Een virus is overal even gevaarlijk. Persoonlijk zou ik mij qua corona wel veiliger in een kerk voelen dan in een vliegtuig.
Journaal had het ook over een paar honderd miljoen steun aan KLM tot nu toe. Komma verkeerd? Met vog erbij etc eerder 12 miljard.

Mart6037 | 19-11-20 | 16:57 | 1

Banken zullen nooit omvallen, krijgen miljarden steun.
KLM en Unilever zullen nooit omvallen, krijgen miljarden steun, komen de fransen zelfs persoonlijk bij Mark Rutte voor op bezoek.
Zorgpersoneel krijgt opslag, oh nee toch weer niet, gaan we over stemmen o kan niet want de club van Mark Rutte rent het pand uit.
Ziekenhuizen mogen omvallen en bankroet gaan.
Nederlanders krijgen E1000 van Mark Rutte en een kwartje nog van ene Kok

Theo-Pim-Riv | 19-11-20 | 17:05

Misschien slechts zijdelings van toepassing op dit onderwerp, maar toch wil een een muziekstuk ten gehore laten brengen waarin de Zwarte Weduwe oproept om deel te nemen aan een levensbeschouwelijke bijeenkomst.
www.youtube.com/watch?v=zDk4UtCOQ5E

Arnold Layne | 19-11-20 | 16:56 | 1

Die Satanskerk inderdaad. Proficiat trouwens, succes met lekker zelf linken!

Rest In Privacy | 19-11-20 | 17:10

We kunnen stoppen met zeiken op anderen. Pfizer heeft net laten weten dat het vaccin geheel veilig is. En aangezien de Don het wereldwijd gratis uit gaat delen: HOEZEE! STem FVD of PVV :)

lovekila | 19-11-20 | 16:56

ik vind die foto wel geniaal discriminerend,
Jezus was niet blank.

ptrck | 19-11-20 | 16:54

Misschien ligt het aan mij maar sinds wanneer is een winkel een publieke binnenruimte???

mrjixies | 19-11-20 | 16:54 | 1

Er komt publiek.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 18:20

Alles om Rutte3 bij elkaar te houden.

Trumme | 19-11-20 | 16:51 | 1

Valt hij uit elkaar?

Rest In Privacy | 19-11-20 | 17:00

Ik krijg bijna zin om een politieke partij op te richten: Seculier Rechts.
Het moest echt maar eens afgelopen zijn met al deze privileges voor de religieuze medemens. Vrijheid van godsdienst afschaffen zou prioriteit nummer 1 zijn. Leuk voor je als je joods, christen of moslim bent, doe wat je niet laten kan, maar de wet hoort geen onderscheid te maken tussen gelovigen en ongelovigen. Ik heb vaak genoeg moeten horen dat er zoiets als een 'wit-privilege' en 'institutioneel racisme' bestaat. Ik zie in dit land echter alleen maar een religieus privilege en institutionele discriminatie jegens ongelovigen. De religieuzen mogen wél met honderden samenkomen in een gebouw en zingen, een paar twintigers die in de open lucht in een afgelegen bos wat feesten krijgen een boete. De religieuzen mogen met hoofddeksels op de pasfoto, ongelovigen niet. Als de religieuzen samenkomen, hoeven ze ineens geen mondkapje op, i.t.t. de ongelovigen. De moslims mogen door een speaker op de moskee de hele wijk blootstellen aan hun herrie. De ongelovige mag dit niet. Fatima mag een hoofddoek op in de klas, Yehudi draagt zijn keppeltje en Ramsi Rendang zijn Tulband. De ongelovige Tim die zijn pet weigert af te zetten, wordt eruit gestuurd. Een rabbijn zuigt met zijn mond het bloed af van de babypiemel waarvan hij net onverdoofd de voorhuid heeft weggesneden, en Nederland... vindt het goed...

vindead | 19-11-20 | 16:49 | 7

Kijk, dit is allemaal zinnige taal. Goede tegel!

SterF... | 19-11-20 | 17:04

Ik meld me ook aan. Rationeel Rechts mag ook, da’s automatisch ook seculier.

Root_Of_All_Evil | 19-11-20 | 17:12

GroenRechts, mag dat ook? Daar ben ik naar op zoek. Seculier, zeker, en uiteraard tegen de monarchie.

zwaaropdehand | 19-11-20 | 18:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Niet voor kerken?? Dus in Urk giert het virus de pan uit en worden ze beloont met 600 man staan eerbiedig te zingen met al die aerosolen. 300 man in een vliegtuig mag ook maar de restaurants blijven dicht.. Vaccineren eerst voor de ouderen. Hebben die ouderen zelf óók nog iets te vertellen of worden ze platgespoten want ja proefkonijn..

ofarim | 19-11-20 | 16:48 | 2

Die ouderen zingend in de kerk zijn dus zwaar de sjaak dat scheelt weer vaccins.

Trumme | 19-11-20 | 16:53

Zinghen is geoorloofd, zolang ghy slechts hele nooten gebruikted.

Kapitein Sjaak Mus | 19-11-20 | 17:01

Nieuwe richtlijnen mondkapjesplicht per 1 december al gelezen? Onder meer in... restaurants... zie je het voor je? Man man man... welke malloot dat nou weer heeft bedacht...

Reykjavik | 19-11-20 | 16:47 | 9
▼ 6 antwoorden verborgen

Evenals misdienaren en soortgelijke koorknaapjes: een beetje handige jongen van 12 jaar en jonger loopt nu lachend binnen!

Rest In Privacy | 19-11-20 | 16:47 | 4

Wel inclusief graag. Waarom altijd meneer pastoor! Meneer imam hoort er ook bij hoor. Het zijn hier de vijftiger jaren niet.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 17:05

@Gulliver | 19-11-20 | 16:50: Lees 'm nog eens mijn beste, maar dan met de idee van de Mantel der Liefde in uw achterhoofd.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 17:14

@CalamityJane | 19-11-20 | 17:05: Wat mij betreft alles met een jurk, tot aan de Bhagwan aan toe. Drag queens uit eigen overtuiging doen geen vlieg kwaad, hoe vals ook. Maar die dilettanten met een godtje?!

Meid, schei toch uit!!

Rest In Privacy | 19-11-20 | 17:18
▼ 1 antwoord verborgen

Knipmessiassen. Heerlijk. En verder: Rutte en De Jonge zijn volstrekt debiel. Waar zijn op dit moment de meeste besmettingen? Juist, in de gemeentes met een grote concentratie gelovers. Urk en zo. Lieden die schijt hebben aan alle coronaregels. Zag gisteren nog zo'n malloot op het journaal. Met luistert niet naar de overheid, men luistert alleen naar god. Hoe kun je in hemelsnaam dat voor dit gespuis een uitzondering maken?

bixiers | 19-11-20 | 16:47 | 2

Heb je ook al eens rondgekeken in plaatsen met veel Moskeeën.
Of even de cijfers 2 weken na het schapiesfeest bekeken.

likdoorn | 19-11-20 | 16:50

@likdoorn | 19-11-20 | 16:50: Klopt, ook daar. Religie heeft schijt aan Regels. Tranen Trekkend Tuig is het, allemaal.

bixiers | 19-11-20 | 16:53

Dus hoeren en hoerenlopers worden gelijkgesteld aan kerkgangers?
(snedige opmerking over het aantal hoerenlopers onder de kerkgangers invoegen)

Osdorpertje | 19-11-20 | 16:46 | 5

@netniet | 19-11-20 | 16:55: in de tijd dat de arbeids migranten(Turken en Marokkanen) ons land binnen kwamen waren de hoeren ook heel druk.

likdoorn | 19-11-20 | 17:00

Zo moet je nuet kijken joh er zijn zoveel uitzonderingen. Verstandelijk beperkten net zo goed.

Shoarmamasutra | 19-11-20 | 21:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zou met een volledige duikuitrusting nog niet tussen die konten omhoog duiken.

uisge baugh | 19-11-20 | 16:46 | 1

hahaha en wedden dat ze allen daar geen vochtige bilnaatreinigings doekjes gebruiken, moet je toch niet aan denken aan al die reetketelsteen

Theo-Pim-Riv | 19-11-20 | 16:51

Hugo de Jonge? Ineens denk ik eraan dat we binnenkort weer onze schoenen kunnen zetten

thanseeuwen | 19-11-20 | 16:45 | 1

hij niet want dan schijt die Schimmel erin of worden ze gejat door Zwarte,,,,,oh nee

Theo-Pim-Riv | 19-11-20 | 16:52

CDA mannetje hea. Moet zn matties te vriend houden.
Vaccin plicht zal vast niet gelden voor gelovenden.

BoerBob | 19-11-20 | 16:45

Godverredomme!

B2 | 19-11-20 | 16:41 | 4

*altijd. Zal ze wel genoeg reden voor hebben als ze met jou samenwoont.

small_town_dude | 19-11-20 | 16:44

@Woelige Wimpie | 19-11-20 | 16:42: nou begrijp ik waarom, want dan vraagt ze ook aan God U te Verdoemen, wat een kanjer heh die echtgenote van mij, ja kan niet zonder hoor, het mooiste wat in je leven kan gebeuren een echtgenote voor heel het leven en die jou kinderen schenkt. Hoppa helemaal prachtig.

Theo-Pim-Riv | 19-11-20 | 16:48
▼ 1 antwoord verborgen

Om je groen en geel te ergeren, die reli-wauzen krijgen weer een speciale behandeling.

Aan de andere kant, anders zou het kabinet racistisch zijn natuurlijk.

Want in deze open inrichting die Nederland anno 2020 is, zijn Moslims (en dus ook Christenen) een ras.

Realism Is All | 19-11-20 | 16:40 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik mag zo hopen dat de PVV de komende verkiezingen in maart zo groot wordt dat er geen coalitie mogelijk is zonder de PVV en die religieuze partijen aan de kant geschoven kunnen worden.

Sinterbikske | 19-11-20 | 16:39 | 8

@Theo-Pim-Riv | 19-11-20 | 16:45: Ik ben (als PVV-er) jarenlang stembureaulid geweest. Iedereen(!) kan zich daarvoor aanmelden bij de gemeente.

Lupuslupus | 19-11-20 | 16:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Als je die types bekijkt die nu met het grootste gemak zonder mondkapje de supermarkt inlopen vrees ik dat per 1 dec de hel losbarst als je ze erop wijst dat het een verplichting is.

Uli Aarskopf | 19-11-20 | 16:38 | 6

@pejoar | 19-11-20 | 16:42: U hebt niet gehoord dat van Dissel tijdens het bijpraat uurtje deze week in de TK heeft gezegd: dat ze niet helpen en alleen politiek zijn?

Lupuslupus | 19-11-20 | 17:01

Miljoenen mensen lopen de supermarkten in sinds het begin van de uitbraak, de meeste daarvan leven nog. Dat mondkapje maakt dus vrijwel niets uit, net als het dragen van latex handschoenen niet uitmaakt.

Rhenium | 19-11-20 | 17:03

Ik ben zo'n type. Gewoon flink afstand houden volstaat.

bqbq | 19-11-20 | 17:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Mondkapjes aangesmeerd door de #MSM. Langzaam maar zeker helpen zij de overheden ons steeds verder een tunnel in te duwen. De doorsnee kiezer stemt in maart gewoon weer voor z'n onderdrukkers. Je denkt een keuze te hebben maar de meute bepaalt dat we met z'n allen de afgrond in springen.

roevka | 19-11-20 | 16:37 | 9

Soort Stockholm syndroom.

bqbq | 19-11-20 | 17:49
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik ben toch heel even benieuwd naar de definitie van "levensovertuiging" en of daar een erkende lijst van is.

BrutusBosch | 19-11-20 | 16:36 | 2

Die is er. Een ingewikkelde definitie die eisen stelt aan de o.a. de ernst en samenhang van het geloof, en het oogmerk waarmee hij is opgericht. Die definitie is zo ingewikkeld omdat men die lijst ook al had: de grote religies vallen eronder, maar bijv. Scientology, Wicca, de oude Europese goden, pastafarianism en de satanskerk niet.

Muxje | 19-11-20 | 16:45

@Muxje | 19-11-20 | 16:45: geloof is niet hetzelfde als levensovertuiging. Veganisme e.d. kan ook een levensovertuiging zijn.

BrutusBosch | 19-11-20 | 16:53

is het ook duidelijk WAAROM gebedshuizen zijn uitgezonderd of is hier sprake van opportunisme i.v.m. moeilijke "beroepsgroep" .

krelus | 19-11-20 | 16:36 | 5

U weet dat de ChristenUnie lid van de coalitie Rutte III is?

libertat | 19-11-20 | 16:49

Het virus is een straf van god.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 16:53
▼ 2 antwoorden verborgen

www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-6...

Dit zijn de uitkomsten van een onderzoek gedaan in Denemarken naar de effectiviteit van mondkapjes. Parafraserend is deze effectiviteit vergelijkbaar met het tegenhouden van vliegen door een hek van kippengaas neer te zetten.

Mondkapjesplicht heeft niet zoveel met volksgezondheid te maken, het gaat om het beheersen van de publieke ruimte.

Glasgow Argus | 19-11-20 | 16:36 | 14

@Gulliver | 19-11-20 | 16:39:
Niet medische mondkapjes houden de commie cough niet tegen. Heb ik medici ook niet horen beweren. Ze zijn vooral voor de bewustwording van demense in de openbare ruimte. En om een beetje de aerosolen tegen te houden bij niesen/hoesten. Maar het voornaamste nut is toch echt het gedrag van mensen aanpassen.

Graaf_van_Hogendorp | 19-11-20 | 17:00

Gebruik mondmasker: 15 tot 20 % reductie.
Voor zo'n korting staan ze op 27/11 bij Black Friday in de rij.

"Uit het onderzoek blijkt dat 1,8 procent. van de deelnemers met maskers kreeg corona, terwijl 2,1 procent. van de deelnemers zonder masker was besmet met corona. Of een relatief verschil van 15-20 procent."
jyllands-posten.dk/indland/ECE1257040...

Jan de Vries | 19-11-20 | 18:29
▼ 11 antwoorden verborgen

Hugo. De schoolmeester 3e klas lagere school, die vol trots zijn schoenen liet zien aan de kindertjes. "O meester, wat hebt u mooie schoenen".
En daarna ministertje van volksgezondheid mocht spelen van zijn vriendjes. En vanwege de schoentjes (de bejaarden vinden ze ook prachtig), de baas gaat spelen van het cda. Dankzij de stemmachine uit Venezuela.
Tja. Zo gaat dat tegenwoordig. Als dank mag hij een heleboel burgemeestertjes uitzoeken, die voor de komende jaren baasje mogen worden. Zoals de nooit gekozen Bruls. Dat is het democratische Nederland.

Kamervraag | 19-11-20 | 16:35 | 3

Als je je schoenen zo belangrijk vind, ben je:
a) wijf, of
b) fatje, of
c) clown

libertat | 19-11-20 | 16:44

Hee, origineel. Een grap over de schoenen van Hugo.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 17:48

Is het voor gs nog steeds niet duidelijk dat we grondrechten hebben in dit land om ervoor te zorgen dat de staat oprot uit de kerk en de kerk oprot uit de staat?

Arjan9401 | 19-11-20 | 16:35

Ik heb een beetje moeite met dat het altijd over kerken -en- moskeeën gaat. Moskeeën zijn toch ook kerken? Ook al wil ik helemaal niet dat kerken en moskeeën onder één noemer vallen. Ik zit een beetje vast.

Leptob | 19-11-20 | 16:34 | 1

Nee. Komt u nu weer een beetje los?

libertat | 19-11-20 | 16:39

Gewoon voor het zingen de kerk uit.
Wel zo veilig.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 16:34 | 1

Vooral in katholieke landen een groot succes.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 17:48

Het moet maar eens snel afgelopen zijn met de aangepaste regeltjes voor religieuze types.
Moslims hebben nu de verzekering van eeuwige grafrust in 020 gekregen..
Dwz dat ze in praktijk hier de boel nog bezet houden als ze dood zijn.
In een toch al veel te vol land......

bqbq | 19-11-20 | 16:33 | 5

@Meesteres Belgie | 19-11-20 | 16:45: Het schijnt dat als je moslim bent je voor eeuwig mag blijven liggen

MoonBeebe | 19-11-20 | 16:46

Iedereen kan hier eeuwig grafrecht krijgen. Als je de grond maar regelt.

Muxje | 19-11-20 | 16:47

@Muxje | 19-11-20 | 16:47: Klopt. Er is één verschil: niet-moslims moeten nogal diep in de buidel tasten voor een koopgraf terwijl moslims het gratis krijgen. Ik heb voor het graf van mijn man en mij zo'n 7.000 euro betaald.

Lupuslupus | 19-11-20 | 17:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus de Grondwet word gewoon ondergescheten met uitzondering voor religieuze onzin. Per definitie is de sharia dus ingevoerd, daar gaan religieuze wetten ook boven seculiere. De wereld op zijn kop.

2voor12 | 19-11-20 | 16:33 | 1

Nee dat is het niet. Scheiding van kerk en staat betekent dat de staat niets te zeggen heeft over de kerk. Dat veel kerken zich dus aan de regels houden: niet meer dan 30 kerkgangers per keer (in een kerk met 350 zitplaatsen, totaal geschift), mondkapje bij binnenkomst en vertrek, afstand van minimaal 3 meter, doen ze uit vrije wil.

Lupuslupus | 19-11-20 | 17:34

Overigens krijgen moslims in hun graf in Nederland ook eeuwige rust. De rest van de graven mogen gewoon geruimd worden wegens geen moslim zijn.
Hoe zat het ook al weer met de grondwet?

dijkbewaker | 19-11-20 | 16:32 | 13

@Muxje | 19-11-20 | 16:49: zo is het. Al zal het "eeuwige" aspect van eeuwig over, pak em beet, 200 jaar wel een beetje tegenvallen.

Lochos | 19-11-20 | 17:44
▼ 10 antwoorden verborgen

Waarom zijn mondkapjes niet verplicht in de moskee? Nergens staat er in de Koran iets over mondkapjes, dus het druist niet tegen het geloof in.

JackStick | 19-11-20 | 16:29 | 3

Klopt. Lijkt me ook niet echt een probleem.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 16:31

Bij de vrouwenafdeling is het wel verplicht denk. En dan het liefst zo eentje die naast de mond ook de rest van het lichaam bedekt.

C1O2 | 19-11-20 | 16:33

Volgens sommigen van de buig-en-strekreligie staat alles in de Koran.

Rhenium | 19-11-20 | 18:43

Onder de zorgmedewerkers in onze contreien zitten veel kerkgangers. Die gaan dus rechtstreeks uit de kerk meteen weer aan de slag met kwetsbaren en ouderen. Ondertussen zitten die mensen nog steeds - dan wel weer - grotendeels opgesloten in eenzaamheid, met minimaal bezoek. Wat gaat hier mis?

MickeyGouda | 19-11-20 | 16:29 | 2

Veel bidden, dan komt het goed.

small_town_dude | 19-11-20 | 16:32

Kerkelijke bijeenkomsten blijken slechts in 0,3% van alle gevallen een bron te zijn van besmettingen met Covid-19.

Lupuslupus | 19-11-20 | 17:19

De tyfus voor die dweil van 'n Hugo de Jonge. Ik heb longkanker 4e stadium en ben net aan m'n chemokuren begonnen. Met zo'n zinloos mondmasker voor m'n bakkes sterf ik zeker en ter plekke de moord. Sue me asshole.

Van Zessen Klaar. | 19-11-20 | 16:27 | 7

Heel veel sterkte.

De echte Stolwijker | 19-11-20 | 16:57

Volgens mij hoeven mensen met medische klachten aan de longen geen muilkorfje op. Maar sterkte iig.

Graaf_van_Hogendorp | 19-11-20 | 17:07

@42 | 19-11-20 | 16:30: Kunt u mij ook de oncologische afdeling van de Jumbo super wijzen?

Van Zessen Klaar. | 19-11-20 | 17:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Maken we van die elfstedentocht een kruistocht. It geht oan.

zegmaarwij | 19-11-20 | 16:27

Maar waarom kan de gemiddelde gelovige niet met mondkapje op naar zijn/haar/hets gebedshuis? Wat is er op tegen? Waarom wederom een uitzonderingspositie? Bidden zonder kapje helpt niets, met kapje misschien een beetje je naaste gelovige te beschermen.

Waarom al dat gelovige gedoe met fluwelen handschoentjes aanpakken ?? Binnenkort verkiezingen zeker....

Ik dacht toch echt dat iedereen gelijk behandeld wordt in Nederland. Valt dat tegen ...

BenDeLier | 19-11-20 | 16:26 | 2

Het mooie van politicus zijn is: je bent geen verantwoording verplicht.

JackStick | 19-11-20 | 16:31

Je kunt nu eenmaal niet zingen met een mondkapje.

Trumme | 19-11-20 | 16:48

Dus straks niet mogen zingen in een voetbalstadion maar wel in een kerk?
Hoelang accepteren we al deze idioterie nog?

Piet Karbiet | 19-11-20 | 16:25 | 3

En het stadion is openlucht.

Trumme | 19-11-20 | 16:49

Ik denk dat we die idioterie nog heel lang zullen accepteren. Sterker nog: ik denk dat we die idioterie voorgoed zullen accepteren. Ik denk dat we daadwerkelijk een nieuwe tijd zijn binnengegaan. Een tijd waarin wij, de homo sapiens, het zelfstandig denken voorgoed achter ons hebben gelaten en voortaan gewoon braaf doen wat de overheid ons opdraagt. Wel zo makkelijk. Bewijs: kijk om u heen: allemaal mensen met een mondkapje voor de waffel. En niet omdat het helpt, want dat weet iedereen met een boerenverstand al jaren, maar omdat onze overheid het opdraagt. Diezelfde overheid die een half jaar geleden nog riep van, ik citeer, "mondkapjes helpen niet. schijnveiligheid." En dan noemen ze mij een wappie.

VanBukkem | 19-11-20 | 17:24

Over willekeur; twee begraafplaatsen in Amsterdam worden aangewezen voor moslims met eeuwige grafrust. Maar geboren Nederlanders worden na een bepaalde tijd opgegraven. Wat is er toch gebeurd met Dit Land.

Normpje | 19-11-20 | 16:25 | 1

D66

Arachne | 19-11-20 | 23:01

Dit zal wel de tot nu toe als meest debiele maatregel de geschiedenis ingaan.

van stampij | 19-11-20 | 16:24 | 3

Nee, zie hieronder.

Normpje | 19-11-20 | 16:25

In Spanje helpt het ook geen ene zier maar we gaan het hier gewoon ook invoeren.

2voor12 | 19-11-20 | 16:27

Ja, de kogel is door de kerk.

BrutusBosch | 19-11-20 | 16:33

Kerken en hoerententen , ergens zie ik wel een verband .

likmegaties | 19-11-20 | 16:24 | 2

Dat zien de hoeren ook.

Mr. Happy | 19-11-20 | 16:33

Massa's toeristen hebben dan ook weinig originele doch immer fraaie vakantiekiekjes geschoten van het ronde pleintje vol raamhoeren rond het kerkje op de Amsterdamse Wallen.

OverdaanDerOnderheid | 19-11-20 | 17:42

Ja leuk, handhaving zal onmogelijk zijn voor die 'contactberoepen'.

Nederland80 | 19-11-20 | 16:23

Was Jezus in die tijd de enige blanke hippie in het Midden-Oosten, of was die coupe soleil een modetrend in de twintiger en dertiger jaren?

Kapitein Sjaak Mus | 19-11-20 | 16:23

Gelukkig ben ik lid van de Kerk van het Vliegende Spaghettimonster (pastafari). Eens even kijken wat ons heilige boek hier over zegt. Mochten wij ons geloof belijden in de plaatselijke supermarkt dan ga ik er van uit dat de lokale BOA mijn rechten in deze zal respecteren.

The2Amendment | 19-11-20 | 16:22 | 3

Alleen indien gekleed in volledige piratenoutfit.
RAmen!

Kapitein Sjaak Mus | 19-11-20 | 16:25

Helaas broeder, check de site van kerkvanhetvliegendspaghettimonster #wij doen mee: We hebben liever niet dat je onze Kerk van het Vliegend Spaghettimonster probeert te misbruiken om coronabeperkingen te ontlopen.

Zack Hooi | 19-11-20 | 16:32

Allemaal een vooropgezet plan om de gelovigen de wereld uit te helpen. Het wachten is alleen nog op een iets dodelijker virus.

BobDobalina | 19-11-20 | 16:21 | 4

Bill Gates wist onlangs te vertellen dat er in februari '21 een nog dodelijker virus zal opdoemen. "Misschien dat men dan wel wakker wordt", zo zei hij met een grijns op zijn bakkus.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 17:21
▼ 1 antwoord verborgen

Succes met controleren

kees de short | 19-11-20 | 16:21

Ik doe m’n vergiet wel voor m’n mond...

Ad Hominem Tu Quoque | 19-11-20 | 16:21 | 1

(R)amen!

videtur | 19-11-20 | 16:45

Als alle religekkies onvruchtbaar worden van de corona heeft de wereld over 80 jaar een probleem minder.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 16:21 | 1

Ik denk dat Hugo de Jonge daar ook op inzet.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 16:29

Wederom een totaal gebrek aan ratio in het opgestelde beleid. Typisch VVD gedrocht.

citywok | 19-11-20 | 16:20 | 3

VVD regeert met 2 christelijke partijen, dus moet er water bij de wijn.

Rest In Privacy | 19-11-20 | 16:30

CDA beleid, dit komt bij De Jonge vandaan.

SanderEvers | 19-11-20 | 20:23

gaat straks ook met het vaccin gebeuren; verplicht, tenzij je heel serieus in het sprookjesboek gelooft.

glaaf | 19-11-20 | 16:20 | 2

De Koran bedoeld u? De Torah? De Bijbel? De geschriften van Enoch? De sprookjes van Grimm? De gouden platen van Joseph Smith? Dianetics van L. Ron Hubbard?

The2Amendment | 19-11-20 | 16:26

Wat is precies een publieke binnenruimte, ook bedrijfsruimten?

kees de short | 19-11-20 | 16:20 | 3

Zie: sekswerkers.

Van Zessen Klaar. | 19-11-20 | 16:30

De vagijn van een publieke vrouw is een publieke binnenruimte.

gestoptmetroken | 19-11-20 | 16:32

Dat hangt af van of je zomaar je bedrijf binnen kan lopen. Kan dat? Dan is het een publieke binnenruimte, kan dat niet dan is het dat niet. Lijkt me heel simpel, eigenlijk.

Kantoren zijn over het algemeen privé ruimtes ;)

SanderEvers | 19-11-20 | 20:19

Wat een ongelooflijke nonsens is dit. Ik ben sowieso al tegen die achterlijke mondkapjesplicht, maar nu is het helemaal totaal belachelijk.

C1O2 | 19-11-20 | 16:19

Overheid is compleet doorgedraaid.

Adriel | 19-11-20 | 16:19 | 1

Doorgedraaid zoals een schroef in een moer. Heel hard draaien, maar nergens vat op hebben.

DenBeert | 19-11-20 | 17:26

Zo krijgen we die IC's natuurlijk nooit leeg. Die liggen immers vol moskeegangers.
#eerlijkovercorona

keestelpro | 19-11-20 | 16:18

Is er al sluitend bewijs voor het nut van deze dingen, die een overtreding van grondrechten rechtvaardigt? Of val ik in herhaling. Ik hou de gekte inmiddels niet meer bij.

JJMS | 19-11-20 | 16:18 | 13

Mondkapjes zijn bedoelt voot chirurgen en tandartsen zodat ze niet in uw open wond of mond tuffen. Wanneer men beschermd wil zijn dan zul je een mondkapje nodig hebben die overal aansluit en geen valse lucht kent. Tevens zult u een beschermende bril moeten dragen, anders heeft een (chirurgisch) mondkapje geen zin.

Gaat het niet dan? | 19-11-20 | 17:06

Is ook slecht voor het milieu, uw huid en zuurstofgehalte in uw bloed. Dus weg met die mondkapjesplicht.

Gaat het niet dan? | 19-11-20 | 17:08
▼ 10 antwoorden verborgen

Is lidmaat zijn van de Natte Gemeente geen levensovertuiging?
(ik vraag dat voor een vriend)

Kapitein Sjaak Mus | 19-11-20 | 16:18 | 4

Bij mij wel.

DrumPiet | 19-11-20 | 16:41

ja, samenkomst elke dag om 09h00 op het bankje bij de cOOP, zonder mondkapje.

small_town_dude | 19-11-20 | 16:42
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl