Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook Macron keert zich tegen de Fake News Media

Kleine Napoleons worden groots

Emmanuel Macron, notre mec! De president van de Franse Republiek heeft de 'Anglo-Amerikaanse media' de mantel uitgeveegd. Eerst zei hij 'Ta gueule' tegen beledigde haatbaarden. Daarna sloopte hij Schengen omdat het een open smokkelroute voor terreurcellen is. En dit weekend belde hij de New York Times om ze te vertellen dat hij hun bias en hun obsessie met racisme echt complètement merde vindt. Macron zei dit, vertalen we uit de NYT:

"Toen Frankrijk vijf jaar geleden aangevallen werd, steunde elke natie ter wereld ons. Als ik in die context kijk naar artikelen in diverse kranten uit landen die naar mijn weten onze principiële waarden delen, uit de pen van journalisten die schrijven in landen die erfgenaam zijn van de Verlichting en de Franse Revolutie, en lees hoe ze het geweld legitimeren door te beweren dat de kern van het probleem is dat Frankrijk een racistisch en islamofoob land is, dan zeg ik dat die fundamentele principes verloren zijn."

NYT, hoogst verbaasd en beledigd, beklaagt zich (verwijzend naar Trump) over de verwijten van Macron, maar somt vervolgens zelf een serie (Engelstalige) artikelen op waarin de Franse president inderdaad voor islamofoob wordt versleten en wordt verketterd om zijn verharde aanpak van islamitisch terrorisme. In New York lezen ze geen Nedermedia, maar aan dat rijtje kunnen we nog de nodige Nederlandse artikelen en opiniestukken toevoegen. Macron heeft dus - wederom - best wel een goed punt. Plotseling worden de MSM dus niet meer alleen door 'Trumpisme' aangevallen, maar ook door de Europese politieke mediaan van een linksleunende liberaal. Amai! Had iemand al opgemerkt dat er iets kantelt? 

Allons enfants de la Patrie
Le jour de gloire est arrivé!

Reaguursels

Inloggen

De wereld zal er snel achter komen dat Biden als president er straks alleen maar is door het gif van de linkse media. Deze heeft meegewerkt aan het tegen elkaar ophitsen van het eigen volk. Iedereen die met gezond verstand en open vizier over immigratie en integratie wil discussiëren wordt weggezet als fascist en racist. Macron is niet de eerste leider van een EU-lidstaat die langzaam aan tot inkeer komt. Rutte zal de laatste zijn maar al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.

ILF2 | 17-11-20 | 08:14

Dat zijn geen journalisten maar activisten. Zelfde bij de NOS. Meer mening spuien en vertellen hoe de mensen moeten denken dan het nieuws brengen.

Wim Venijn | 17-11-20 | 01:02

NYT via NOS: ‘Wij vinden Macron een xenofoob en een racist? Je verwacht eerder dat Trump dat zegt.’
Oftewel: ‘Wij vinden Macron een xenofoob en een racist? Je verwacht eerder dat een ‘xenofoob’ en een ‘racist’ dat zegt.’

Hoe dom en arrogant zijn die lui?

SIogra | 16-11-20 | 22:51

Macron is héél erg 'late to the party'.

SIogra | 16-11-20 | 21:51

Macron pleegt hetzelfde verraad als Rutte.

Ze hebben verleden week afgesproken dat alleen de buitengrenzen van Europa dichtgezet moeten worden.
En daaraan toegevoegd dat het een Mission impossible is, dus er gebeurt niets.

Bolhoed | 16-11-20 | 20:44

Even een oude koe, over diverse Nederlandse media.

Een jaar of 15 geleden werden twee crimineeltjes geëlektrocuteerd toen ze zich in een elektriciteitshuisje verstopten. Dat leidde tot maandenlange rellen, pogroms, elke nacht honderden auto's, tientallen gebouwen in de hens. Er vielen meerdere doden en honderden gewonden (vooral agenten). Pas na ruim een jaar "stabiliseerde" de toestand naar zo'n 10 tot 20 autobranden per nacht.

Meermaals werden stadsbussen aangevallen en in brand gestoken. Een keer werd daarbij een gehandicapte vrouw opzettelijk met benzine overgoten en in brand gestoken. Ze overleefde het maar net, gelukkig wist de chauffeur op tijd een ziekenhuis te bereiken. Een andere aanval liep dodelijk af; een Senegalese studente zat achter in de bus en kon niet ontsnappen aan de vlammenzee.

De rol van veel linkse politici en "mensenrechtenclubjes", maar vooral ook de MSM was toen ook al beschamend. Zij legden de schuld volledig bij de zogenaamd "racistische" politie. Als die geen jacht op criminelen zou maken zouden die zich niet in elektriciteitshuisjes hoeven te verstoppen, namelijk. Helder!

Ook zou de Franse samenleving moslims opzettelijk uitsluiten door bijvoorbeeld buslijnen te verleggen, zodat ze minder vaak in brand werden gestoken; "puur racisme". Dieptepunt was ook het verdraaien van de woorden van Franse premier Sarcozy. Hij noemde het rellende tuig "tuig" (racaille), en dat werd ten onrechte uitgelegd als "alle banlieu bewoners zijn tuig". De weggelaten context was echter dat hij reageerde op een bewoonster die hem vroeg de burgers in de banlieus te beschermen tegen dat tuig.

Kortom de MSM verspreiden over Frankrijk dezelfde anti-Westerse, racistische leugens als over de VS en Nederland.
"Institutioneel racisme" bestaat niet, richt geen schade aan, kent geen slachtoffers.
"Institutioneel geweld" door racistische immigranten bestaat wel, kost Westerse samenlevingen jaarlijks honderden miljarden euro's en talloze doden.

Dandruff | 16-11-20 | 20:21 | 2

Amen

IJzer Oxide | 16-11-20 | 20:42

Yes sir!

ILF2 | 17-11-20 | 08:04

De mainstream media is dan ook hopeloos verloren. Ze zijn niet meer objectief. En dat zijn ze al 30 jaar niet meer. Op sommige onderwerpen mag geen kritiek meer geuit worden. Bijvoorbeeld op Nu punt NL mag je geen kritiek meer hebben op hoe blind men de gestelde oorzaken van Global Warming accepteert. Absurd werkelijk waar. Daarnaast onderdrukken de mainstream media meerderheid opinies met minderheid opinies, bijvoorbeeld op het gebied van Zwarte Piet, immigratie/integratie en allerlei andere onderwerpen. Langzaamaan kon met dit pijnlijk aan het licht brengen via Social Media. Maar inmiddels zijn deze ook begonnen met censureren en selectieve berichtgeving. Dit werd wel duidelijk tijdens 4 jaar Trump en de afgelopen Amerikaanse presidentsverkiezingen. Ben bang dat het media landschap zal moeten versplinteren in kleine non-objectieve groepen. Dit had helemaal niet hoeven zijn als de mainstream media zich objectief had opgesteld. Maar in plaats daarvan hebben zij zich laten verleiden tot subjectieve berichtgeving ter promotie van minderheid opinie en onderdrukking van meerderheid opinie.

Old_Spice | 16-11-20 | 20:15 | 1
-weggejorist-
Joostmochtnietsweten | 17-11-20 | 00:20

Daarom moet Trump heel snel de door de knettergekke marxisten gestolen verkiezingen ombuigen en nog vier jaar president van het vrije Westen blijven.

jgrotius | 16-11-20 | 19:32 | 1

Heren heren. Welnee, hij moet lekkeropzouten

De Treinende Rechter | 16-11-20 | 19:46

Zodra iedereen de MSM stom gaat vinden, waar moeten de wappies dan heen? Als iedereen het met ze eens zijn, zijn ze niet speciaal meer. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Opiniestukken in media als de NYT zijn overigens ook gewoon ruk.

ZureKoek | 16-11-20 | 19:23

Amai is Vlaams Van Rossem. Dat heeft niets met het Frans van doen..................

GrafVonBremm | 16-11-20 | 19:10

Volgens een poll van 27 oktober jongstleden heeft 79% van de Franse kiesgerechtigden het voornemen om in 2022 te gaan stemmen tegen de gevestigde orde.
Vandaar de draai.

Wassila | 16-11-20 | 19:02 | 1

Kijk, dat schijnt licht op de zaak.

Joostmochtnietsweten | 17-11-20 | 00:35

Zijn er binnenkort verkiezingen in Frankrijk of probeert Macron alvadt bij La Pen de wind uit de zeilen te nemen? Niet dat hij ongelijk zal hebben, die media in de VS zijn momenteel terrible.

Jan, Leiden | 16-11-20 | 18:31

Ongezien de tyfus voor Macron.
Zoek het lekker zelf uit, dat moet ik ook.

MogeWijEveOvergeve | 16-11-20 | 18:29

Is Macron bang dat mevrouw le pen er straks met de stemmen vandoor gaat? die man zegt namelijk steeds meer logische dingen.

timmey | 16-11-20 | 18:26 | 1

Dat denk ik ook.

Cepalislam500mg | 16-11-20 | 18:31

De NYT wil iets over Europa schrijven, ha ha. Journalisten van hun vertellen je vermoedelijk dat Belgien de hoofstadt van Wenen is, het schoolsysteem is daar niet zo diep. www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/2018...

jan huppeldepup | 16-11-20 | 18:15

Zodra het anti-MSM-sentiment main stream wordt moet je oppassen.

nuchterland | 16-11-20 | 17:56 | 3

zelden zo'n toepasselijke nick.

GregorVanPallandt | 16-11-20 | 18:39

Ja want dan is dat mainstream. Maak dan je borst maar nat

Beste_Landgenoten | 16-11-20 | 19:06

De anti-msm sentimenten liggen in de eerste plaats aan de msm zelf.
Als die niet structureel zouden liegen over een stuk of 40 onderwerpen dan zouden die sentimenten niet bestaan.

Want, on topic. Ben je het met de msm eens dat het aanpakken van antidemocratische en moorddadige terroristen "islamofobie" is, of niet?
Zo ja, leg uit.
Zo nee, dan klopt de kritiek van Macron toch gewoon?

Dandruff | 16-11-20 | 19:34

Ik vraag mij af of Macron dit meent, of alleen maar doet omdat anders Le Pen het voor hem gaat doen ?

Kim-Jung-Un | 16-11-20 | 17:54 | 3

Macron is een hypocriete flapdrol die onderdeel is van het politiek-correcte probleem.

Reflectie | 16-11-20 | 18:20

@Reflectie | 16-11-20 | 18:20: Precies... Het is allemaal theater om Le Pen de wind uit de zeilen te nemen. Slimme en geraffineerde politieke strategie. Macron is een trekpop van de EU. Laat je toch niet foppen.

Motleycrew | 16-11-20 | 20:14

@Motleycrew | 16-11-20 | 20:14:

Deels ben ik het met je eens.
Maar deels geloof ik ook wel dat er iets kan gaan kantelen, al zijn we er nog lang niet. Maar de problemen met immigratie, islam, islamisering, criminaliteit en terrorisme zijn in Frankrijk te groot om te blijven ontkennen. Als negeren en bagatelliseren niet meer werkt is in actie komen de enige mogelijkheid.

Dandruff | 16-11-20 | 20:30

Even serieus, denk je nou werkelijk dat de pion-der-pionnen van de elite, deze zeer precies geplaatste zetbaas en oud medewerker van de Rothshild-bank, zelfstandig uit de pas gaat lopen?

A-Safari | 16-11-20 | 17:41 | 5

Graaier | 16-11-20 | 17:53 |Heeft u deze vraag wel eerst aan uw Ortsgruppenleiter voorgelegd? Niet dat u problemen krijgt.

jan huppeldepup | 16-11-20 | 18:21

@MTB | 16-11-20 | 17:48: Hij zal het niet voor zijn eigen volk doen. Het zal wel voor zijn eigen reputatie of portemonnee zijn.

Reflectie | 16-11-20 | 18:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Ter overweging gevende nu spoedig de advent tijd begint. Ooit heeft de Heere God u via een profeet (Jesanee) een teken gegeven: Het volk dat in duisternis wandelt zal een groot licht zien. Voor hen die wonen in het land van de schaduw des doods zal de verlichting schijnen. De Franse maagd zal ooit zwanger worden en zal een zoon baren en hem de naam Emmanuel geven. Want een kind is ons geboren, Frankrijks Messias is ons gegeven en de heerschappij rust op zijn schouder. De Noord Atlantische kustlanden zullen uitzien naar zijn onderricht. Men noemt zijn naam, Wonderlijke raadsman, Sterke God, Eeuwige Vader, Vredevorst. Wees niet bevreesd want Ik ben met u. Vanwaar de zon opkomt in het oosten zal Ik uw nageslacht halen en waar zij ondergaat in het westen zal Ik u bijeenbrengen. Ik zal zeggen tegen het noorden: Geef! En tegen het zuiden: Weerhoud niet! Breng Mijn zonen van ver, en Mijn dochters van het einde der aarde. Emmanuel, zijn naam betekend "God zij met ons", vergeet dat niet, amen.

Vuurspuger | 16-11-20 | 17:01 | 6

@jan huppeldepup | 16-11-20 | 17:18: U bent zoals mijn moeder die graag leest. Zij vertelde dat zij is begonnen met het lezen van sprookjes maar die van Grim vond zij wat te grimmig. Mijn moeder las vooral in de sprookjesbundel van Moeder de Gans, waarvan er nogal wat waren die de Fransman Charles Perrault, overigens net als de gebroeders Grim, uit oudere bronnen bij1 gejat had. En vroeger las mijn vader op zondag voor het grote sprookjesboek van Godfried Bomans. Hoewel ik soms sprookjes lees geloof ik daar niet in omdat het altijd afloopt met het overbekende.. en ze leefde nog lang en gelukkig.. een voorrecht dat lang niet aan ons allen is gegeven.

Vuurspuger | 16-11-20 | 17:44

@jan huppeldepup | 16-11-20 | 17:18: Voor "mooi" zijn ze iets te pervers...Maar dat waren Sinterklaassprookjes uit de 19e eeuw ook.
Aan Grimm sprookjes zitten in elk geval geen morele verplichtingen: "Je moet dit en je zal dat anders trappen we je de Hel in".
En zo belanden we bij Het Groot Religieus Sprookjesboek.
Religie is van de realiteit een quasi-mystiek leugensprookje maken. Waar zien we dat nog meer? O ja, de USA. Waar 80% van de bevolking rotsvast in een übergod gelooft. (Trump? Haha Trump is slechts een Messias) Zulks vind je dus ook in het Grootrijk van Allah's Man-Mannelijk Besnedenen. Komt geen vrouw aan te pas.
Ik raad religieus zijn ten zeerste af. Elk mens is z'n eigen god.

naaktslakker | 16-11-20 | 18:18

@Vuurspuger | 16-11-20 | 17:44: Zo te zien had u lieve ouders en als kind mag je net als in ZP ook geloven in "en ze leefde nog lang en gelukkig". De realiteit komt vlug genoeg.

jan huppeldepup | 16-11-20 | 18:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Some red pills have to be an oozing, deep crimson red...

Het zal ook in andere landen nodig zijn. Als de ivoren torentjes een roodgespetterd tintje krijgen wordt het lastiger blind te blijven voor de problemen. En let goed op, Biden heeft alweer aangegeven "democratie in Syrie te willen bevorderen". Dus reken maar op weer meer "vluchtelingen".

Aetje | 16-11-20 | 16:54 | 1

De broer van Biden heeft miljoenen (miljarden volgens echte insiders) verdiend aan de wederopbouw van Irak. Na ieder bombardement, ontploffing moet er weer worden opgebouwd.

Arachne | 17-11-20 | 00:23

Het verweer en verdediging van de New york times is net als: Toen er 135 vrouwen verkracht werden spraken wij daar schande van, nu er weer 3 verkracht zijn gelooft de NYT dat het aan te korte rokjes ligt of dat Franse vrouwen iets te uitdagend zijn. De Franse president draait nu door om de onschuldigen daders te pakken te krijgen.

jan huppeldepup | 16-11-20 | 16:53

Wat hebben wij toch een schijt volkslied.

Jeroen65 | 16-11-20 | 16:50 | 2

Zingt lekker mee op een volle tribune.

Kuifje-naar-Brussel | 16-11-20 | 16:53

Inderdaad, ben ik van Duitsen bloed moet zo langzaam worden * ben ik van turksen bloed* of zoiets.

jan huppeldepup | 16-11-20 | 16:55

Ils viennent jusque dans vos bras
Égorger vos fils, vos compagnes !

Zyprexa20mg | 16-11-20 | 16:42

Als Macron verstandig is zoekt hij snel verbinding met “Les Republicains”.
Anders wordt hij gekanteld.

D-Fens_1963 | 16-11-20 | 16:35

NYT is links. Links = dogma, Islam = dogma, lijden allebei aan gebrek aan zelfreflectie = links lurves islam. Islam lurves only Islam. Links = useful idiots.

Slough | 16-11-20 | 16:34

Opmerkelijk eerherstel, maar goed, het kwaad is over de plas allang geschied. Een gezonde insteek is alles wat media publiceren met een flinke korrel zout te nemen. Ik hou het erop dat de werkelijkheid zich ergens tussen de NRC/Joop en dit rose weblog in afspeelt

Feitenpliesie | 16-11-20 | 16:33

Macron zit met samengeknepen billen in het Élysée, want 1,6 miljard moslims willen zijn hoofd van zijn romp scheiden. Volgens mij slaap je dan niet meer zo lekker. Maar wel leuk hoe de lefties onderling ruzie krijgen. Dat is altijd al zo geweest. De revolutie vreet haar eigen kinderen op.

Motleycrew | 16-11-20 | 16:30

Het kan niet hard snel en extreem genoeg kantelen. We moeten van de ene uiterste hoek der hoeken minimaal iets voorbij het midden. Ons leven het leven van onze ouders en die van onze kinderen en in sommige gevallen zelfs kleinkinderen heeft behoefte aan een escape uit het compleet doorgeslagen identiteitsdenken en de verzuchting onder de angst van allerlei fobieën. Ik weet zeker dat als die dag komt, zelfs de meest vastgeroeste een zucht van verlichting zal slaken. Op deze weg doorgaan is onze ondergang, en wat er voor terugkomt is echt niets wat te verenigen valt met de waarde van de afgelopen 70+ jaar.

mr_awesome | 16-11-20 | 16:23

Ach je weet het als er iets met Corona is in Hongarije schuld Orban maar toen Italië en Spanje de meeste patiënten had niks over de premiers daar dat zijn "goeie"

dedwarsligger | 16-11-20 | 16:18

De media zullen ertoe overgaan om Macron dood te zwijgen tenzij zij kans zien hem te belasteren, hij wordt dus een tweede Trump, een slachtoffer van het nieuwe normaal in de media.

JP Balkenbrij | 16-11-20 | 16:13 | 2

Die deksel kunnen ze niet lang op de doofpot houden. Frankrijk is iets dichterbij dan Amerika en Frankrijk bepaalt zwaar het beleid in de EU.

ole guapa | 16-11-20 | 16:32

@ole guapa | 16-11-20 | 16:32: Hallo! Duurt jaren voordat die wakker worden. Tenzij het over pensioenen / persoonlijk eigenbelang gaat, dan zijn ze er als de roofkippen bij.

Slough | 16-11-20 | 16:36

Zeer opmerkelijk, dat Macron als ijveraar voor een autoritaire EU staat de islamisten de wacht aanzegt. Afwachten maar wat daarvan terecht komt.

thinkonce | 16-11-20 | 16:05 | 2

Niks nopes nada.
Rutte gaat de aankomende maanden ook nog wat stores zeggen. Dan zijn de zetels weer veilig gesteld.

Rotterdammert1965 | 16-11-20 | 18:01

Aux armes citoyens, formez vos bataillons. Marchons, qu’un sang impur abreuve nos sillies..... Zo letterlijk hoeft het nou ook weer niet maar de strekking klopt wel.

Die nare vent | 16-11-20 | 16:03 | 1

*sillons

Die nare vent | 16-11-20 | 16:03

Ik ziet het eenvoudig(er):
Dit is een sociaal democratische *EU president*,
die de islam dreiging tegen de democratische rechtsstaat:
1. Begrijpt.
2. Onder ogen ziet.
3. Publiek durft te benoemen.
4. Hier concrete maatregelen tegen neemt.
.
In NL, van het kartel, moet bv GL nog stap 1 nemen en D666 nog stap 2.
De VVD hikt tegen stap 3 aan.
.
Je suis Marcon, voorlopig. Op naar de volgende stap:
5. Deze maatregelen vasthouden, ook als er "ies racisme" geroepen worden.
(En nee, het is geen racisme, het is handhaving van de democratische wet).

hotmint | 16-11-20 | 16:00 | 1

Je suis Macron. Ik zou het u graag nazeggen, maar zien is geloven.

thinkonce | 16-11-20 | 16:12

Intussen in Pakistan:
Zware rellen vannacht tussen anti-Frankrijk demonstranten en Pakistaanse ordetroepen. Demonstranten proberen vanuit Rawalpindi Islamabad te bereiken om Franse ambassade te bestormen. (beide steden zijn tegen elkaar aangebouwd dus slechts paar km afstand).

twitter.com/haralddoornbos/status/132...

vander F | 16-11-20 | 15:55 | 3

Tja, werken houden ze niet zo van, dat laten ze de vrouwtjes doen.

Slough | 16-11-20 | 16:37

Tsja, Pakistan....

Kuifje-naar-Brussel | 16-11-20 | 16:53

Laat ze maar lekker rellen in die landen, hoe meer gewonden en vernielde spullen hoe vlugger het inzicht.

jan huppeldepup | 16-11-20 | 16:58

Zo.. respect

nerugaer | 16-11-20 | 15:27

The Saga continues. LOL.

First Contact | 16-11-20 | 15:18 | 2

Verkeerde topic, foutje bedankt.

First Contact | 16-11-20 | 15:19

@First Contact | 16-11-20 | 15:19: Deze saga ook hoor.

BozePaarseMan | 16-11-20 | 15:25

Nu eens zien of hij doorpakt. Le Pen kan gehakt van hem maken.

Frau Merkel | 16-11-20 | 15:16 | 1

Juiste analyse. Le Pen trekt het hele beleid naar rechts (idem Wilder in Nederland). Dus moet het midden wel verschuiven, omdat ze anders ter rechterzijde leeg gegeten worden. Macron moest wel bewegen. Als hij geen resultaten levert gaat zijn kop er alsnog electoraal af.

ole guapa | 16-11-20 | 16:34

het is dus echt waar. Macron keert zich tegen zijn bazen, de globalisten, die dachten zijn touwtjes in handen te hebben. geweldig! en dat in het machtigste land van Europa (nou ok samen met Duitsland dan, waar de globalisten wel een dom use-full idiot verdwaald en ongelukkig vrouwtje in het zadel hebben zitten).

Ir. Wilhelmus | 16-11-20 | 15:10 | 5

@Makemyday! | 16-11-20 | 16:11: Begin me steeds meer te schamen Nederlander te zijn. Zo'n stelletje meelopers. Hemeltergend.

Slough | 16-11-20 | 16:38

Welnee. Dit is voor de bühne en munitie voor de verkiezingen.
Als Macron zich daadwerkelijk tegen zijn bazen keerde, dan of verdwijnt hij (een of andere aandoening) of hij wordt bij de verkiezingen verslagen door een plotseling opgekomen outsider of spannende klaargestoomde uit een of andere partij. Als zijn bazen snel van hem af moeten, aanslag (iets dramatisch) en een zeer bewogen staatsbegrafenis, bijgewoond door al die andere politieke buikspreekpoppen.

Arachne | 17-11-20 | 00:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Is het niet wat laat,om zo tijdens zijn carriere van zalvende woorden, wangkusjes aan mutti Merkel, het massaal neerknallen van Gele Hesjes, en die, naast hem vergeleken, boomlange, sprietige, 69 jaar oudere populierenwaaibomenhoutvrouw wannabe modellenkop te naaien?
.
Macron.
Mijn.zegen.heeft.hij.niet.
Windvaan. (had bijna coque du vent", geschreven).
Laatste moet je gewoon niet doen. Not done.

chicago river | 16-11-20 | 15:08

Ook binnenkort verkiezingen in Frankrijk zeker?

miknic | 16-11-20 | 15:05 | 1

Da's iets waar je inderdaad ook altijd rekening mee moet houden. Eerst maar eens zien wat die in de praktijk allemaal gaat betekenen.

zwarte_weduwe | 16-11-20 | 15:56

Wat is er met hem gebeurt? Is Macron in de ketel met toverdrank gevallen, raar pilletje gekregen van een neger in een lange leren jas, eindelijk eens écht van bil geweest ipv bij z'n schooljuf op schoot zitten?
Je suis veward nu.

elfenstein | 16-11-20 | 15:03 | 1

U bent suikertekort nog vergeten.

jan huppeldepup | 16-11-20 | 17:01

Als je wilt dweilen moet je eerst de kraan dicht draaien.

logicavanhetgevoel | 16-11-20 | 15:03 | 1

Dit weekend zijn er op de Canarische eilenden 1500 bijgekomen. endat is alleen die aanwas.

Slough | 16-11-20 | 16:39

Onbetrouwbare eurofiel van hetzelfde laken een pak net als Rutte en Merkel.

Reebensteeltje | 16-11-20 | 14:59

Franse presidenten. De laatste decennia alleen maar oversekste driftkikkers met napoleoncomplex. Nu gaat ie weer stoer brullen voor de bühne. Kan ie over 1.5 jaar bij de verkiezingen extra makkelijk dat hysterische mens van een Le Pen verslaan.

Zwiebelsuppe | 16-11-20 | 14:59 | 4

@BobDobalina | 16-11-20 | 15:02:
Hij liep wel constant voorovergebogen vanwege zijn maagzweer, misschien was dat het? In ieder geval had hij er flink last van, er zijn talloze verhalen bekend over zijn minderwaardigheidscomplex en de daaruitvoortvloeiende gekkigheid met lagere stoelen voor zijn gasten, te kleine paarden voor iedereen die in zijn buurt moest rijden etc....
Ach nee, dat was natuurlijk ook allemaal fakenews. Toen al.

elfenstein | 16-11-20 | 15:06

Misschien niet klein, maar wel vol grootheidswaan. In dat opzicht valt de appel niet ver van de boom.

Zwiebelsuppe | 16-11-20 | 15:11

Tja, het schiet niet zo op om dit dan weer te roepen. Oké, dan wachten we 1,5 jaar.. niets aan het handje.

BozePaarseMan | 16-11-20 | 15:27
▼ 1 antwoord verborgen

Als mensen denken dat er iets gaat kantelen, dan moeten ze dat lekker zelf weten. Maar dat zijn wel de kantelwappies. Alsof er iets gaat kantelen door te hopen en te denken en te vinden. Om e.e.a. te laten kantelen is toch echt wel moed, aktie en kracht nodig.

Leptob | 16-11-20 | 14:58 | 4

Tsunami's,... die komen snel. Veranderingen in maatschappijen gaan langzaam. het kanteldenken is madness.

horsteknots | 16-11-20 | 15:00

Zoist...

A-Safari | 16-11-20 | 17:53
▼ 1 antwoord verborgen

Voorlopig kantelt er nog niets. Nog steeds geen actie tegen haarbaarden, tegen uitwassen van de Islam, niets.. Alleen maar begrip voor de daders en een foei naar de maatschappij omdat moslims gediscrimineerd worden. Macron heeft gelijk, het zijn de linkse deugers die actie tegen Islamterrorisme tegenhouden.

BozePaarseMan | 16-11-20 | 14:58 | 2

Ja zeker kantelt weer al wel wat.
Nederland zet al het leger in tegen regering wantrouwende mensen.

Jemaintiendrai | 16-11-20 | 15:22

Voor de mensen die het nieuws niet volgen. Of recent ingevlogen expats. Minister Ollongren (D66) van Binnenlandse Zaken liet de UvA een onderzoek doen naar Russische inmenging bij de verkiezingen. Die vonden niks. Nul fake niews. Die marxisten van de UvA besloten toen maar om onafhankelijke sites als TPO, GS, Saltmines (van voormalig topreaguurder Russels' Teapot), Opiniez, DDS, en EJBron als extreem bipartisan junknews te bestempelen. Zonder enig argument vanzelfsprekend. Nu kunt u denken, Piet waar maak je je druk over? maar dit is imho een grove beledinging, en brug te ver voor keurige journalisten die hun opinie of analyse geven over de huidige staat van dit land. Alleen de MSM als betrouwbare bron opvoeren is gewoon absurd en Kafkaësk.
Zo.

Piet Karbiet | 16-11-20 | 14:57 | 3

Die sites zijn dan ook overwegend donkerbruine peop maar ik begrijp dat jij je daar thuis voelt

jaimelavie | 16-11-20 | 15:05

@jaimelavie | 16-11-20 | 15:05: Donker bruine korte, krachtige keutels, liefst met een scherp puntje.
Gezonde ontlasting.
Daar hou ik van.

D-Fens_1963 | 16-11-20 | 16:24

Het enige waardeloze is, dat Macron een Europees leger wil. En ik niet.

NumbNuts | 16-11-20 | 14:55 | 3

Ik wel, want een NAVO leger, daar zitten de Turken ook bij en daar heb je geen zak aan. De VS gaat de Turken immers nooit de wacht aanzeggen, want dan verliezen ze de controle over de Bosporus en kan de Zwarte zee vloot zo in en uit varen.

JanVergoor | 16-11-20 | 14:57

Na het gewelddadig neerslaan van de hesjes daar weet ik niet of deze man te vertrouwen is.

MaxiCosi24 | 16-11-20 | 14:55

Karl Martell was ook een soort franzoos....

redanx | 16-11-20 | 14:55 | 1

Meer een soort Nederlander,
Karel was een Frank, Franken komen o.a. uit Gelderland/Overijssel/Brabant.
Toen, net als nu, kutweer, regen en modder >> met de caravan naar Frankrijk,
ter plaatse maar besloten te blijven en de tent overgenomen.

Even later > kudde plunderende Marokkanen marcheren naar het Noorden >> bij Poitiers onder hun reedt geschopt richting Spanje

vander F | 16-11-20 | 15:39

Daar steekt ons Wilhelmus wel een beetje schril bij af...... Enfin, dat kantelen, dat moet sneller. Veel sneller

Ruif_Vuller | 16-11-20 | 14:52

Raar artikel wel, met hun kritiek op de aanpak van Macron: "Instead of addressing the alienation of French Muslims, the French government aims to influence the practice of a 1,400-year-old faith.”

De NYT doet alsof "de" islam een onveranderlijk gegeven is, en dat het dom en onbehoorlijk van Macron is om daar wat aan te doen. Maar denk eens goed na over dat standpunt... als de islam onveranderlijk is, en als blijkt dat dit geloof onverenigbaar is met westerse waarden (wat zelfs een vluchtige lezing van de koran zal bevestigen), dan heeft het westen dus nog maar 1 optie: de oorlog aan islam verklaren. Zeg ik niet, het is wat dit statement van de NYT impliceert.

Gelukkig klopt het niet. Zal de NYT ook beamen: "Kijk dan naar die gematigde moslims". Aha... er is dus wel degelijk een verschil in hoe de islam geïnterpreteerd wordt: bij de 1 gaat je kop eraf als je naar de verkeerde man kijkt (als je als vrouw überhaupt al de straat op mag), bij de ander hoeven de vrouwen niet eens een hoofdfoekje op en mag je ook gewoon een biertje. Is het dan raar dat Macron daar invloed op wil uitoefenen, om moslims de kant van biertjes en geen hoofddoekjes op te sturen, weg van de kant van het fundamentalisme? Want er zijn (te veel) krachten die moslims de andere kant op sturen. Vervreemding is er daar 1 van... maar je vervreemdt gematigde moslims niet van het land door extremisme te veroordelen. Als het goed is. En zo niet... zie mijn eerdere punt. Dat moeten we ook niet willen.

Muxje | 16-11-20 | 14:52 | 2

De NYT zou gewoon aan verslaglegging moeten doen en niet van die gekleurde meninkjes moeten verkondigen over complexe problematiek op een ander continent waarvan ze de diversiteit aan cultuureigen finesses duidelijk niet onderkennen of begrijpen. Europa is niet de VS.

MickeyGouda | 16-11-20 | 15:06

@MickeyGouda | 16-11-20 | 15:06: exact. Daar gaat het grandioos fout. De yanks die ik ken passen hun aangeleerde politieke correctheid toe op een samenleving die wezenlijk verschillend is van de VS. En ze worden vaak emotioneel als je hun onzin weglacht. Er zit, zeker bij de NYT, een morele verhevenheid (niet zo zeer gestoeld op de linkse gedachte maar voortkomend uit die grenzeloze arrogantie van de gemiddelde Amerikaan - die vaak weer het gevolg is van een ernstig gebrek aan scholing en kennis van de wereld).

BobDobalina | 16-11-20 | 15:15

Na 75 jaar bevrijding en WO-2 zijn West Europese Regeringen en Volksvertegenwoordigingen zichzelf een totalitaire unie aan het inrommelen waarbij de msm als eenzijdig roeptoeterend medium voor wordt ingezet, en een ongelimiteerde massa-immigratie de cultuur en tradities moeten slopen om het individuele karakter van de lidstaten te vernietigen.

Napoleon als Hitler krijgen alsnog de zin, aanleiding voor de Britten om de pleiterik te maken, daar zijn ze de geschiedenis nog niet vergeten.

Ondertussen hebben in Nederland de geimporteerde mini-Hitlertjes, voorzien van een zak subsidiegeld door het Parteikartel hier, vrij spel om een totale cultuuroorlog tegen de Nederlandse Bevolking te ontketenen, luid aangemoedigd door de NPO/NOS en angehauchte media.

De Kultuurkamer is inmiddels terug, compleet met een culturele Groot-Inquisitie, Beeldenstorm, en de hedendaagse NSB.

Autochtone Nederlanders worden collectief in de hoek gezet als racisten, en gekozen volksvertegenwoordigers steunen dat idee Tweede Kamerbreed, en Rutte zit in het Catshuis aan tafel met staatsgesubsidieerde Stoottroepen van KOZP.

Het is weer 1940, maar het lijkt er op dat iedereen daar nu wel vrede mee heeft, dit is toch wat We met z'n allen willen ?

De Briemusketier | 16-11-20 | 14:50 | 2

Zo, jouw naam staat erbij in de militaire rapportage. Maar verder mee eens!

MaxiCosi24 | 16-11-20 | 14:58

Het is omstreeks 1933, nog geen 1940.

Mensdier | 16-11-20 | 15:01

Van Rossem: "NYT, hoogst verbaasd en beledigd."
Beledigd wezen is de modus operandi van NYT.
Linksdraaiende mindfuckers schrijvend in een verschoten jasje met het merk: All the news that's fit to print."
Kak erop.

chicago river | 16-11-20 | 14:49 | 1

NYT gaat aardig de wappie kant op inderdaad.

BobDobalina | 16-11-20 | 15:04

Wat ook voor Macron pleit, is dat hij een grote hekel heeft aan wappies.

Kuifje-naar-Brussel | 16-11-20 | 14:48 | 6

Een hekel aan jou dus?

JohnMarston1907 | 16-11-20 | 15:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Even rustig uitzitten en zien hoe het zich ontvouwt. Eén zwaluw brengt nog geen lente. Macron is behoorlijk invloed rijk, maarrrr wat wil Frankrijk? En wat gaat Duitsland daarvan vinden?

“Als ik in die context kijk naar artikelen in diverse kranten ... onze principiële waarden delen... dan zeg ik dat die fundamentele principes verloren zijn”

Dat laatste: verloren zijn. Dat vrees ik ook. Het kost denk ik sowieso de nodige jaren om het om te keren, zolang media en onderwijs volop woke zijn en de ideologie injecteren en mensen zich op sluiten in stammen gelijkgestemden daarmee tegen over elkaar komen te staan, denk ik niet dat het tij snel zal keren.
Het enige medicijn is een groeiende groep autonome (onafhankelijke) denkers. Mensen die inzien dat alles met elkaar verbonden is, en dat moraal gedragen wordt door het individu. En als je dan ziet hoe vaak je die moraal verloochend dan begrijp je dat het niet de Ander is maar het individu die de norm bepaald.
Misschien is een diepe crisis nodig om de lucht te klaren en vooruit te zien.

Wat dat betreft zou het mooi zijn dat er iets kantelt. Hoe dan ook de uitkomst die kiezen wij, ook door niets te doen/ - simpelweg desinteresse te tonen.

ratelaar | 16-11-20 | 14:48

Femyso (GroenLinks, Kauthar) had ook een brief naar Macron gestuurd. Over hoe hij het in zijn hoofd haalde om de moskee te sluiten die een filmpje met adres van de later onthoofde leraar online had gezet. femyso.org/open-letter-to-president-e...

tipo | 16-11-20 | 14:47

Doe mij AUB ook zo'n president ( met ballen) !

lachenjoh | 16-11-20 | 14:46

Pas als je de Duitsers meekrijgt gaat het ècht wat worden.

Willibald von Klúúúk | 16-11-20 | 14:46

Macron is beetje klaar met de onwil van de islamisten. Vriend van mij woont in Lyon. Gisteren gebeld. Hij zei ook dat soms zijn oren eraf vallen als hij Macron hoort praten. Honderden miljarden naar steunprojecten, banlieus opknappen, extra onderwijs. Niets, niets, niets heeft geholpen dit volk in het gareel te krijgen. Sterker, het wordt alleen maar erger. Daarbij moeten dagelijks duzienden (1000-en) haatbaarden gevolgd worden wat zij doen. Macron is er klaar mee!

Eichstaett | 16-11-20 | 14:46 | 1

Niet alleen Macron is er klaar mee.

Veepert | 16-11-20 | 16:09

De NYT. De krant die besloot Black Man met hoofdletters te gaan schrijven en white man niet. Want die hadden geen gemeenschappelijk verleden of zoiets.
Hoe knettergek ben je dan?

Piet Karbiet | 16-11-20 | 14:45 | 1

wappiegek

BobDobalina | 16-11-20 | 15:06

Wat betreft de linkse media, op GS stond in juni een stuk van @DaarDan
Waarom media onderwerpen eenzijdig belichten, aanpassen of niet willen brengen
www.geenstijl.nl/5154019/de-neergang-...
Aanrader!

RickRD | 16-11-20 | 14:45

He Macron, praatjes vullen geen gaatjes... Het is als simpel als dat. Eerst zien, dan (pas weer) geloven.

VP732 | 16-11-20 | 14:44

Tussen woorden en daden zit een wereld van verschil.

Dat begrijpen vele religieuzen niet, vele media niet en vele EU-adepten niet.
Helemaal prima dat ze elkaar allemaal de maat (willen) nemen, edoch er kantelt pas iets als dat blijkt uit hun daden.

Dus: geen geweld meer tegen ongelovigen. Als men te dom is om een religie te doorgronden, een -isme te begrijpen dan wel een democratie, veel plezier:
www.youtube.com/watch?v=5wb5HWVh6Fs

Mensdier | 16-11-20 | 14:44

Er zal een binnenkort wel een aanslag op Macron gepleegd worden nu hij zich tegen de heilige msm durft te keren.

Death Wish | 16-11-20 | 14:44 | 1

een Volcaire de la Graphe dan denk ik, activisten genoeg in Frankrijk.

small_town_dude | 16-11-20 | 14:47

The circular firing squad in volle actie!

Mr Dixit | 16-11-20 | 14:43

Toch had ik liever Marine Le Pen daar als president gezien.

WalterSobchack | 16-11-20 | 14:40 | 5

@small_town_dude | 16-11-20 | 14:45: Dat 'keren' moeten we nog wel zien hoor. Geef het een jaartje en dan kijken wat er van al die grote woorden terechtgekomen is.

Lupuslupus | 16-11-20 | 14:50

@Lupuslupus | 16-11-20 | 14:50: toch ben ik blij met wat hij nu allemaal zegt. Maar inderdaad; wel boter bij de vis! Ik ben benieuwd!

canis lupus | 16-11-20 | 14:54

Mmmm. te extreem en antisemitisch, maar goed om Macron flink op te fokken en aan het werk te zetten.

Slough | 16-11-20 | 16:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Kantelen.

Dat zijn die dingen op een kasteel waartussendoor je kokende olie op je vijand gooit.

Knufter | 16-11-20 | 14:38 | 1

Black Label

Bram-Jr | 16-11-20 | 14:48

Wat een rake woorden, is het daar soms ook verkiezingstijd ofzo?

Harry Turtle | 16-11-20 | 14:38
-weggejorist-
rijnaardfos | 16-11-20 | 14:37

Ik vermoed inderdaad dat dit is wat Trump bedoelde wanneer hij "fake news media" riep, maar dat het Trump simpelweg aan het vocabulaire van Macron ontbrak om uit te leggen wat hij bedoelde.

Diederik_Ezel | 16-11-20 | 14:37

Onze overheid met hun visieloze beleid, zonder duidelijk volksmandaat zijn de hoofdschuldigen. Is het de schuld van de Moslims? Eigenlijk niet echt. Ze zijn opgevoed met een sterke ideologische invulling van geloof. Profeet heilig, duidelijke regels, weliswaar beetje achterhaald in het land waar ze nu wonen, maar waarom zouden ze die 'way of life' inruilen voor ons seculiere westen? Met welke reden? omdat ze mee willen doen? Sorry, maar ik wil ook niet meedoen met de MSM en daarvoor mijn principes inruilen. Dus ik kan me dan zelfs iets voorstellen dat als dat soort losgeslagen idioten jouw heilige principes met voeten treden dat je dat niet pikt. Natuurlijk is dit niet de manier om het op te lossen, maar wie importeert dit volk en waarom zijn onze normen en waarden dan niet echt leidend? Wij geven aan dat we 'multicultureel' willen zijn, maar zodra HUN cultuur met de ONZE botst, dan is de onze de beste? Op basis waarvan? Vanuit hun perspectief niet. Ik heb her nooit echt op deze manier naar gekeken, maar het leven invullen aan de hand van een hoger doel geeft meer zingeving dan het gepap en natgehoud van onze bestuurlijke elite. Je mag je religieus profileren, maar niet helemaal! Wat is het nou?!

BBRDWR | 16-11-20 | 14:34 | 11

@zeeman73 | 16-11-20 | 14:40: Maar andersom maag wel? Wel respect eisen maar niet geven. Wel ongelovigen (niet islam) als minderwaardig wegzetten en in ieder overwegend moslimland maken andere godsdiensten geen kans en worden de gelovigen op zijn minst weggetreiterd en het ergste geval over de kling gejaagd. Islam - Covid-19 zonder vaccine

Slough | 16-11-20 | 16:50

@BrokenTipi | 16-11-20 | 14:38: Wat u beschrijft, is precies wat links heeft gedaan om de macht te verkrijgen, te consolideren en uit te breiden.

Arachne | 17-11-20 | 00:09
▼ 8 antwoorden verborgen

NYT is ook niet meer wat het ooit was. Hoe komt het dat journalisten en media bijna allemaal zo links als de neten zijn ?

Roze_bril_drager | 16-11-20 | 14:33 | 3

Denk vanuit het feit dat goed kunnen schrijven of praten een alfa-dingetje is, de opleidingen tegen de activistische sociale wetenschappen aanschurken, links gebrabbel verward wordt met intellectueel en progressief. Groepsdwang en conformisme maakt het af.

Joris Beltsin | 16-11-20 | 14:43

Links is de weg van de minste weerstand. Ik ben links dus ik heb het morele gelijk. Ben links moet dus worden vervangen door alleen verbaal links omdat het zo leuk staat en je hoeft je niet te verdedigen. Rechts is ballen hebben

Slough | 16-11-20 | 16:53

Zo links, dat hun navigator alle wegen na rechts niet meer aangeeft. Ze zijn dus de weg kwijt.

MistaRazista | 16-11-20 | 17:31

Hahah Geenstijl doe even normaal aub. Pure verkiezingsretoriek van Macron. Dit is Mark Rutte zijn broer. Die leven voor de EU, dit is nu alleen even blaffen, maar niet bijten.

swagmachine | 16-11-20 | 14:32 | 1

zijn beiden Hybride, klopt

Theo-Pim-Riv | 16-11-20 | 14:43

Mooi. Invloed van de Fransen is groot genoeg. Nu nog een andere wind bij onze oosterburen en de EU kan eindelijk zijn vorm krijgen die het moet hebben. Wat Trump 4 jaar geleden al aanwakkerde.

Naall | 16-11-20 | 14:29 | 3

De EU moet geheel worden afgebroken. Daarna opbouw van een EEG achtige constructie, zonder 1 van de spelers van de huidige EU. Anders blijft het een corrupte bende.

VP732 | 16-11-20 | 14:35

@VP732 | 16-11-20 | 14:35: exact. Oude nazis en stasis staan aan de basis van dit misbaksel. Hoor je niemand over....

Burgerking | 16-11-20 | 14:43

@VP732 | 16-11-20 | 14:35:
Omvormen naar een verbeterde versie van de EEG met in plaats van een Europarlement en een Europese Commissie met president en commissarissen gewoon in elk land een Ministerie van Europese zaken oprichten. 1 keer per maand komen de minsters bij elkaar en verder kan ieder land dan via bi- en multilaterale verdragen heel gericht en snel beleid tussen 2 of meer lidstaten uitstippelen zonder dat landen die er niets mee te maken hebben of geen belang bij hebben er ook stemrecht en inspraak bij hebben. Scheelt rondpompen van geld, scheelt heel veel bureaucratie en het werkt veel sneller en efficienter plus de landen zelf behouden hun volledige soevereiniteit.
Gaat vast niet goed vallen bij de Eurofielen, dit...

Graaisnaaiert | 16-11-20 | 15:23

Niet de moslims maar onze eigen overheid is het grootste probleem, het is namelijk onze overheid die alsmaar de problemen groter maakt door massaal deze mensen te importeren. Willen en wetens ontwrichten ze de maatschappij, men houd niet op maar gaat alsmaar door. Kom niet aanzetten met EU dit of dat, polen en Hongarije zitten ook in EU maar daar komen die lui echt niet binnen.

Gandalph | 16-11-20 | 14:28 | 7

@Ruud5 | 16-11-20 | 14:34: ideologie valt over te discussiëren, islam is Drogredenen, is Wetmatig voor hun en daar zit de kneep en het gevaar zo U wilt

Theo-Pim-Riv | 16-11-20 | 14:45

En wie mag dat allemaal betalen; die ongewenste ongein van subsidies, import van handophouders met vreemde gebruiken en opvattingen waar wij ons maar aan zouden moeten aanpassen (volgens links), de nepmedia, de linksspraak en de nepdemocratie met vieze politici?

Santoku | 16-11-20 | 14:55

Importeren levert op de korte termijn geld op (asielindustrie) en regeringen zitten er meestal maar kort. De straf op de lange termijn is geen herverkiezing maar alleen al een vet betaalde baan elders. Als je zo glad bent als een paling in een emmer snot is de politiek de beste roetsjbaan naar een goeie carriere

Slough | 16-11-20 | 16:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Als 'Ollander met een sterke familiale band met de Verenigde Staten en dan in het bijzonder New York heb ik lange tijd een abonnement op de NYT gehad. Eerst waren ze nog redelijk objectief, maar ik heb een paar weken geleden mijn abonnement opgezegd. Bizar als je bedenkt hoe in de afgelopen 15 jaar veel media is opgeschoven naar een link fascistisch gedachtengoed, en zoals het fascisten betaamd vol van eigen gelijk. Ik heb nu maar een abonnement genomen op de Wall Street Journal; daar is de balans nog niet zo erg zoek.
Een goede Nederlandse krant zoeken heb ik al opgeven. Mijn vrouw leest het NRC Handelsblad, en die is nu ook al helemaal verlinkst. Hoe triest is het dat artikelen van Geenstijl regelmatig evenwichtiger zijn dan die van 't NRC?!

DePsych | 16-11-20 | 14:27 | 2

Meerdere kranten, 1 baas. Dus geen echte mediapluriformiteit.

VP732 | 16-11-20 | 14:38

Tijd voor een nieuwe vrouw denk ik dan.

Jeggeworist | 16-11-20 | 16:07

Macron door fake verkiezingen tot Rutte en Merkel verhoben.
Bedoel je die.

rein9576 | 16-11-20 | 14:27

La bannière étoilée.

gebruikesrnaam | 16-11-20 | 14:26 | 1

Trek de EU door de plee. Het rijmt, maar daar is ook alles mee gezegd:https://www.youtube.com/watch?v=z9E4Nl2d60U Sufgepikt nu. My bad.

Hetkanverkeren | 16-11-20 | 14:44

De joeren de gloires zijn helemaal niet aan het arrivéeën.

De boel is allang verloren. Want teveel Moslims inmiddels binnen die nooit meer weggaan en de kranen staan nog steeds overal in (West-)Europa wagenwijd open.
Als je er vanuit gaat dat ze, de Euwige Moslims, fokken als konij... varkens dan is het slechts een kwestie van tijd tot ze de meerderheid hebben.

En dat zogenaamde. 'gekantel': het zijn hooguit wat laatste stuiptrekkingen en wat tegengeluiden na de zoveelste aanslag.

Maar het momentum is inmiddels allang weer weg, en zo zal het ook de bereidheid tot en het werkelijke aanpakken van Das Islam Problem vergaan.

Op naar de volgende keer.

Realism Is All | 16-11-20 | 14:26

De Franse Presidentsverkiezingen zijn pas over anderhalf jaar. Dus wat bezielt Macron eigenlijk?

Reaguurdeskundige | 16-11-20 | 14:24 | 5

@Koning BongoBongo | 16-11-20 | 14:36: Die vrouw van hem is toch een oud besje? kraakt en piept waarschijnlijk niet veel seks meer.

small_town_dude | 16-11-20 | 14:44

@Koning BongoBongo | 16-11-20 | 14:36: zijn vrouw wel eens gezien? denk eerder andersom. Dat ie er op moet als er niks gebeurt.

Juul Tankuul | 16-11-20 | 14:46

@Juul Tankuul | 16-11-20 | 14:46: Heb net even gekeken en ben bereid mijn reageersel in te trekken....

Koning BongoBongo | 16-11-20 | 18:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Het goede nieuws, onze msm zijn al door Vlaanderen overgenomen. Daar spreken ze nog een soort van oorspronkelijk Frankisch. Rare tijden inderdaad. Aan de andere kant: als Duitsland het af laat weten, is ons uithoekje van het Euraziatisch continentje in last. En dan nu we weer Frankrijk au secours?

Echt: help. In meer dan één lettergreep. Breedsprakigheid über alles!

Hetkanverkeren | 16-11-20 | 14:24

Ik kots op de hele msm; Ze praten elkaar na. Wie durft er eigenlijk nog zijn nek uit te steken, als journalist. En degene die het doen, worden niet gelezen, of serieus genomen. ( Afshin Ellian).

antonconstandse | 16-11-20 | 14:24

Beau. Zijn partij heet toch En Marche! ofzo. Vinden ze dat in Brussel eigenlijk niet eng-patriottisch en nationalistisch? Of mag Frans chauvinisme nog wel?

Piet Karbiet | 16-11-20 | 14:23

"Had iemand al opgemerkt dat er iets kantelt? "

Nou eh, misschien dat de mensen er steeds openlijker over zijn, en weer anderen die steeds meer inzien dat
Anti-racistisch activisme
=
islamistisch terrorisme/jihadisme?

Ik gok ook maar wat.

gaffelbaard | 16-11-20 | 14:23

Zijn er verkiezingen op komst in Frankrijk of zo?

Jodocus Pratensis | 16-11-20 | 14:22

Leuk en werd tijd, Macron, marche rapide!

steekmug | 16-11-20 | 14:21

Vive la baguette !

Koning BongoBongo | 16-11-20 | 14:20 | 7

@MickeyGouda | 16-11-20 | 14:32: liefst een tikkeltje grof, met zoutkristallen... dat ze nog een beetje knisperen tussen je tanden...

Juul Tankuul | 16-11-20 | 14:44

@Juul Tankuul | 16-11-20 | 14:44:
Dat!

MickeyGouda | 16-11-20 | 14:49

@MickeyGouda | 16-11-20 | 14:32: Idem dito, zussie (eretitel in mijn familie). Die pondsstaven van Melkan. Rien ne va plus. Niet dat ontbijten nou echt mijn forte is.

Hetkanverkeren | 16-11-20 | 14:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit is alleen voor de tribune. Volgens Klaus Schwab moeten we beter ons best doen voor de integratie van vluchtelingen, dus Macron moet inbinden voor de goede zaak.

Onder de Great Reset worden de westerse waarden tot hun breekpunt getest. Het lot van Frankrijk is door Houllebecq uitgebreid beschreven in Soumission. Macron probeert nu alleen de potentiele stemmers op Le Pen op het verkeerde been te zetten.

Of, zoals een bekend Nederlands politicus eens zei: "Trap. Er. Niet. In."

Glasgow Argus | 16-11-20 | 14:20 | 3

Die engnek Scwab moet de kerker in. Ben wel klaar met Duitsers die bepalen hoe ik moet leven. So.

Piet Karbiet | 16-11-20 | 14:25

Precies, u snapt het! Dat hele Great Reset gebeuren moet veel meer publiciteit krijgen... dan vallen er wellicht wat meer kwartjes bij mensen die nu nog roepen over "complotten" ed. Zeer ernstige ontwikkelingen waarbij onze Mark en onze Willem Lex nauw betrokken zijn!
#BuildBackBetter

A-Safari | 16-11-20 | 14:25

De new york times discrimineert jegens mensen met een blanke huidskleur (waag het eens om wit te zeggen!). In de V.S. is het moslimprobleem nog niet zo groot. Hier in Nederland nog niet groot genoeg.

Kun je nog moe worden van kortzichtige domme mensen zonder voorstellingsvermogen die niet in staat zijn om een zelfreflectie te genereren die daadwerkelijk op jezelf betrekking heeft? Ik niet in elk geval.

BrokenTipi | 16-11-20 | 14:20

Ook de NYT dus toevoegen aan de sectie Gutmenschen. O wacht, dat waren ze al een tijdje!

ChipsNootjesBier | 16-11-20 | 14:18

Ik hoop dat we over een jaar of 10 terug kijken op deze periode en dan tegen onszelf zeggen: "Wat was het toch schandalig wat we onszelf hebben aangedaan. Het goedpraten van terreur, het onszelf aanrekenen en afkeuren van opkomen voor onze eigen normen en waarden waarvoor tientallen zoniet honderden jaren is gevochten. Wat zijn we toch DOM geweest om onszelf zo in een hoekje te schilderen zonder het zelf te beseffen, terwijl onze buren, vrienden en andere realistische bondgenoten keihard riepen dat we dat niet moesten doen. Wat zijn we toch ongelooflijk idioot bezig geweest. Dat nooit meer!"

Maarja, zo hoop ik ook elke oudejaarsavond nog dat ik die 10 miljoen win op dat ene lot dat ik per jaar koop. Het zou kunnen, zegmaar....

peterdh | 16-11-20 | 14:17 | 2

En waar gaat u dan naar toe?

BrutusBosch | 16-11-20 | 14:24

Vroeger met de spaarrente had ik eind van het jaar of begin nieuwe jaar altijd prijs .... was niet veel ,maar keek er altijd naar uit .Goede ouwe tijd.

Koning BongoBongo | 16-11-20 | 14:43

Vive la Françe, vive la Replublique!

sjuul69 | 16-11-20 | 14:17

De NY Times dé kathedraal van de woke religie van waaruit het giftige evangelie mondiaal wordt uitgestort.

Borghesia | 16-11-20 | 14:17

Macron heeft zich mede door links laten kiezen, maar regeert overwegend over rechts, met inmiddels de tweede rechtse premier en een steeds ontevredener linkervleugel van zijn partij. Maar die zullen straks ongetwijfeld nog liever weer op hem stemmen dan op Le Pen.

JTKDM | 16-11-20 | 14:17 | 1

Wij zijn pas echt in het pak genaaid want Rutte is door rechts gekozen en regeert over links.

Joris Beltsin | 16-11-20 | 14:22

EDITH PIAF - LA MARSEILLAISE.WMV
net iets mooier.

newray | 16-11-20 | 14:16

Spreekt Rutte Frans of spreekt Frans Rutte?

Dubbelepunthoofd | 16-11-20 | 14:16 | 2

Als Frans de kans krijgt eet hij Rutte.

Cunts-en-kitsch | 16-11-20 | 14:18

De vraag is , spreekt Frans Duits Engels?

Nuchternederland | 16-11-20 | 14:52

".... waarin de Franse president inderdaad voor islamofoob wordt versleten en wordt verketterd om zijn verharde aanpak van islamitisch terrorisme."

Ja, stel je voor zeg, dat je het islamitisch terrorisme eens een keer hard zou aanpakken. Dan val je toch wel lelijk door de mand als 'islamofoob'.

Al die arme moslimmetjes zijn al permanent het 'slachtoffer', en door die aanslagen wordt de 'angst' onder moslims alleen maar groter, las ik laatst. Leraren en kerkgangers en passanten op straat worden onthoofd, doodgeschoten, afgeslacht, en moeten onderduiken, maar hey, vlak de 'angst' van de moslims niet uit, hè. Wordt allemaal aangeblazen door zo'n islamofobe Macron.

Dr_Johnson | 16-11-20 | 14:15 | 2

Ja, kennelijk zijn zij zó bang dat er geen enkel corrigerend vermogen vanuit de eigen gemeenschap mogelijk is. Sneu wel...

Wering | 16-11-20 | 14:19

fransen zijn wat harder als het om hun land gaat.

newray | 16-11-20 | 14:22

Tot hij herkozen is en dan doet hij een markie.

witte | 16-11-20 | 14:15 | 1

Een geitenpaadje en een inlegvelletje onderin de onderste steen zit in zijn toekomst ja.

Graaf_van_Hogendorp | 16-11-20 | 14:16

Macron werpt zich naar voren als leider en verdediger van de vrije wereld
Daar zou ik mij wel bij aansluiten...
egalité fraternité liberté !

Aux armes, citoyens,
Formez vos bataillons.
Marchons! Marchons!
Qu'un sang impur
Abreuve nos sillons!

WA_Zahler | 16-11-20 | 14:14

Links activistische media moeten leren humaner te zijn. Hun kreet: "Het is de schuld van het Westen" is beschimmeld. Bij Toutatis.

Madame Poitiers | 16-11-20 | 14:14

Non à l'oppression, qu'elle vienne de la gauche ou de l'angle religieux !

MickeyGouda | 16-11-20 | 14:14 | 1

Toujours la gauche.....ça n'arrête pas .

Koning BongoBongo | 16-11-20 | 14:48

Late we hopen dat Macron's awakening niet alleen ingegeven door de wens " extreem-rechts" de wind uit de zeilen te nemen .

daytripper | 16-11-20 | 14:13 | 2

Ik zie het meer een poging om Le Pen af te stoppen dan dat ie daadwerkelijk een rood pilletje afkomstig van een kek kikkertje heeft ingeslikt. We gaan het zien en meemaken.

Graaf_van_Hogendorp | 16-11-20 | 14:15

Dat is de vraag inderdaad. Als er iets heel ergs gebeurt kan dat gunstig zijn voor Le Pen, tegelijkertijd kan het de postitie van Macron juist ook verstevigen als hij daar in de ogen van het publiek heel daadkrachtig op reageert. Dat reageren zal wel weer ten koste gaan van burgelijke vrijheden, met alle protesten van dien. Frankrijk is een kruitvat. We gaan het zien, hij heeft tot april 2022.

Tashtego | 16-11-20 | 14:22

Contre Nous de la Tyrannie!!

laurentius | 16-11-20 | 14:12

Mooi! Nu hopen dat hij doorpakt, genoeg is genoeg. Nu ook Merkel nog even meekrijgen en dan is het een kwestie van tijd dat die glibber in ons eigen land ook gaat volgen.

First Contact | 16-11-20 | 14:11 | 2

Van autoverkoper Rutte hoeven we nix te verwachten in elk geval.

Leduc | 16-11-20 | 14:14

@Leduc | 16-11-20 | 14:14: Vrijwel nooit. Ook altijd na aanslagen een afwachtende houding om vervolgens met dezelfde copy/paste bericht te komen. Rutte is, net zoals sommige andere VVD'er (zoekt in de panelen), een volger. Geen karakter en geen ruggengraat. We zijn dus afhankelijk van de besluiten van landen als Frankrijk en Duitsland. Daarom is dit een goede zaak, zolang Macron nu eindelijk gaat doorzetten.

First Contact | 16-11-20 | 14:18

Laten we gaan kinderen van het vaderland
De dag van glorie is aangebroken!

ikdenkwat | 16-11-20 | 14:11 | 1

Ben bang dat het alleen bij zingen blijft....

Koning BongoBongo | 16-11-20 | 14:49

Er kantelt niets. Het leger van deugers in alle lagen van de bevolking is zo groot dat dat nog decennia gaat duren. Alleen op het moment dat mensen met invloed vrij massaal te maken krijgen met de negatieve gevolgen van het haatbaardisme zal er iets gebeuren. Tot die tijd volstaat wegkijken en deugen.

goedverstaander | 16-11-20 | 14:11 | 1

En tegen die tijd is het te laat ....

Der Schnitzeljäger | 16-11-20 | 14:14

woon al 15 jaar hier in la douce France. Godzijdank niet in hell hole Parijs, maar wel in één van de grootste steden van het land. Hier vallen al die problemen best nog wel mee. Was eerlijk gezegd nooit echt een fan van Macron, maar ik meen zeer oprecht dat hij de laatste tijd bijzonder goed bezig is. En of dat nu is om het gras voor de voeten de Rassemblement National (Le Pen) weg te maaien of niet, doet er niet toe. Als dit de mentaliteitsverandering is waar dat toe leidt... prima.

Juul Tankuul | 16-11-20 | 14:11 | 7

@Eagle0511 | 16-11-20 | 14:22: op het 18e en stukjes van het 10e arrondissement van Parijs na, is het in die stad uitstekend toeven. Parijs is oké, het zijn sommige voorsteden waar de ellende is.

Kees Maf | 16-11-20 | 15:15

Tsja, la France, ik moest er een jaar wonen, 24 jaar geleden toen ik nog een kleine jongen was. In Nice, en man wat een shithole was dat zeg... overal hondenpoep en vuilnis op straat, en als je nu ziet hoeveel moslims er wonen in steden zoals Nice en Marseille zou ik nooit meer terug willen. Overigens is het Franse platteland wel mooi. Wij gingen altijd op vakantie naar een plaatsje genaamd Condom met prachtige lavendel velden en mooi weer. Maar Parijs en Nice laat ik links liggen.
Toen ik iets ouder was ook een tijd in de U.S.A. gewoond, wat een prachtig land, San Antonio, Texas. Ook veel immigranten, namelijk Mexicanen echter had ik altijd het gevoel dat Mexicanen in Texas best goed geïntegreerd zijn in vergelijking met bijvoorbeeld California. Mooie tijden beleefd, ik ben sowieso meer het countryside type.
Als het in Europa te erg wordt, en ja Macron is en blijft een Eurofiel en onderdanig aan Merkel’s Duitsland, dan ga ik weer terug naar het mooie Texas.

JohnMarston1907 | 16-11-20 | 15:19

@ZOMG | 16-11-20 | 14:25: Dat is dus in directe tegenspraak met de Franse Revolutie met egalité.

Arachne | 17-11-20 | 00:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik hoop maar dat Macron voldoende toverdrank achter de hand heeft, bij Toutatis!

Mr_Natural | 16-11-20 | 14:08

Schengen is ook een open smokkelroute voor mensen, wapens, drugs, illegaal vuurwerk en wat al niet meer, maar naar verluidt vindt iedereen het veel belangrijker dat je niet bij de grens in de file hoeft richting skihut of andere bestemmingen waar Nederlanders massaal soa's of erger oplopen.

Schulzie | 16-11-20 | 14:08 | 4

Drie jaar geleden heel lang in de grensfile gestaan bij Slovenie en bij Kroatie. Alles wat op een bus leek werd gecontroleerd op vluchtelingen. Vond het prachtig.

Piet Karbiet | 16-11-20 | 14:19

Albanië en Macedonië zijn net afgelopen week toegevoegd. Albanië is het centrum voor wapenhandel en vrouwenhandel. De EU is echt een zegen.

Frau Merkel | 16-11-20 | 15:13
▼ 1 antwoord verborgen

Er kantelt alleen iets als dat van Duitsland mag.
Dus de komende decennia wordt er in Europa uitsluitend gekanteld richting vierde Euro-islamitische rijk.

jemagookniksmeer | 16-11-20 | 14:06 | 8

Onzin.

AntiZanicz | 16-11-20 | 15:18

@Otto Normal | 16-11-20 | 14:10: Europa is wel klaar met de Turken. Er komt geen tukse as.

AntiZanicz | 16-11-20 | 15:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Heeft hij zeker een punt.

Kuifje-naar-Brussel | 16-11-20 | 14:06 | 2

Hij zal vandaag nog gebeld worden door die griezel van een Guy Verhofstadt om e.e.a. even in het juiste EU-perspectief te zien.

ChipsNootjesBier | 16-11-20 | 14:19

Hij heeft het bekritiseren van de pers van oom Donald geleerd en die had ook een punt.

Joris Beltsin | 16-11-20 | 14:20

Iets kantelen?
Mag daar nog vrij op geantwoord worden hier?

am*dam | 16-11-20 | 14:06 | 3

Het enige wat kantelt is Schrans Timmerfrans die nog een keertje omdraait in zijn bed voordat hij aan mag schuiven bij het buffet.

Graaf_van_Hogendorp | 16-11-20 | 14:08

@Graaf_van_Hogendorp | 16-11-20 | 14:08: Ik las dat hij was afgevallen maar dat moest zijn 'van zijn voetstuk gevallen'. Die baard maakt hem ook niet slanker.

ChipsNootjesBier | 16-11-20 | 14:20

Zeker. Maar het wordt nog gekker. Dat woke denken op de universiteiten in de VS komt weer uit Frankrijk.

Uni-isme | 16-11-20 | 14:06 | 7

Onzin. Het is een eigen hersenspinsel van de VS mensen.

AntiZanicz | 16-11-20 | 15:17

@AntiZanicz | 16-11-20 | 15:17: ben je Piketty al weer vergeten? Maar het zou rond de 70 in Frankrijk zijn begonnen. En critical thinking is ook weer wat Duits begreep ik.

Uni-isme | 17-11-20 | 04:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Ach ja de New York Slime, samen met de WaPo en the Atlantic de grootste, goorste en domste fake news vodden van Amerika. Gaan een groot probleem krijgen met de Sleazy Joe presidency want waar moeten ze nu hun fake news stront over spuien? Al zullen ze evil Drumpfler nog wel een tijdje de schuld over van alles en nog wat geven.

Graaf_van_Hogendorp | 16-11-20 | 14:05 | 10

Vreemd natuurlijk dat de krant een discussie over kritiek in de iegen krant zet. Dat zul je in de murdoch fox-boosmaak media niet meemaken.

AntiZanicz | 16-11-20 | 15:16

Donald blijft president. Het is een kwestie van tijd voordat de dems het doorhebben.

cheops | 16-11-20 | 17:09

@cheops | 16-11-20 | 17:09: Verdiep u eerste even in de regelgeving. Bonkers gaat af door de zijdeur en verdwijnt 2021 in het gevang.

AntiZanicz | 16-11-20 | 17:28
▼ 7 antwoorden verborgen

Topgozer die Macron maar dat zei ik jaren geleden al

jaimelavie | 16-11-20 | 14:05 | 2

Geen woorden maar daden. Ik ben benieuwd of hij daadwerkelijk Schengen gaat slopen. Tot nog toe blijven de """vluchtelingen""" EUropa volop binnenstromen.

Graaf_van_Hogendorp | 16-11-20 | 14:06

@Graaf_van_Hogendorp | 16-11-20 | 14:06: waarschijnlijk word het om Frankrijk heen reizen gelegitimeerd voor Nederland. We hebben immers een groot te kort aan goede arbeidskrachten.

Andersdenkend | 16-11-20 | 14:12

Franse Revolutie 2.0 20

VoltaireJohn | 16-11-20 | 14:04 | 4

Macron for President ! .... van ons dan hè !

James Lastig | 16-11-20 | 14:36

WW3

_washier | 16-11-20 | 14:37

@James Lastig | 16-11-20 | 14:36: Staat een paleis voor hem klaar op de Dam. Als hij belooft de Islam een stukje verlichting te brengen dan mag ie er morgen in.

JWZ_JMK | 16-11-20 | 14:37
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken