Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie legt voorgedrukte aangiftes tegen teruggefloten homohater Arie Slob klaar

Stop hier toch mee jongens

Wat ook niet echt een 'veilige omgeving' is, is het derde kabinet van Mark Rutte: minister Arie Slob was nog niet koud teruggefloten vanwege zijn gehomohaat, of hij had al een in beslag genomen mes van de politie in zijn rug zitten. Politienetwerk Roze in Blauw (voor mensen, die roze zijn) heeft namelijk de aangiftes vanwege discriminatie tegen de minister (!!!) alweer voorgedrukt: "Na overleg met het Openbaar Ministerie en onze landelijke portefeuillehouder Discriminatie, blijkt er sprake te zijn van het strafbare feit discriminatie. Zou u hiervan aangifte willen doen? Dan kan u dit het beste doen door 0900 8844 te bellen en een afspraak in te plannen." Maar natuurlijk. Als iemand iets stoms zegt waar je het niet mee eens bent, ga je niet met hem in debat, maar doe je aangifte en probeer je die mening te verbieden. Lekker tolerant. 
UPDATE: OM ontkent oordeel over strafbaarheid Slob, Roze in Blauw past stiekem tekst aan. Er staat nu: "Na afstemming met het Openbaar Ministerie en onze landelijke portefeuillehouder Discriminatie, wordt onderzocht of er sprake is van een strafbare (sic) feit."
UPDATE: OM herinnert zich opeens dat uitspraken in het parlement niet vervolgd kunnen worden. Druiloren.

Reaguursels

Inloggen

In ons land leven al eeuwen fundamentalisten. Nog nieuws verder?

Cor Netto | 11-11-20 | 07:46
-weggejorist-
Pieterman | 10-11-20 | 23:11

Per direct,
1, Religie en staat scheiden, geen land meer regeren volgens een sprookjesboek.
2, Arie Slob per op straat flikkeren, waardeloze minister.
3, Grondwet wijzigen, alle religieus gerelateerde privileges schrappen.

tsjajaja | 10-11-20 | 23:06

Die oorwassing voor Slobber kan mij niet hard genoeg zijn. Anderzijds, Rutte heeft de kwakkelende relikwezel zelf over zich afgeroepen. Zonder cordon sanitair is dit echt ondenkbaar.

Pieterman | 10-11-20 | 23:00

Klassieke politiek.

Slob zegt wat zijn achterban wil horen, wetende dat hij nooit de steun zal krijgen van kabinet en tweede kamer. Nu wordt hij teruggefloten maar richting zijn achterban kan hij volhouden dat het niet aan hem lag.

Rubberfetisj | 10-11-20 | 22:10 | 1

En meer dan dat is het niet. Over tot de orde van de dag.

Rest In Privacy | 10-11-20 | 22:17

Slob heeft de uitspraken gedaan in de Kamer en is daardoor onschendbaar. Maar de schoolbesturen, de directeuren en de ouders die de antihomoverklaringen onder dwang lieten ondertekenen resp. hebben getekend, die zou je wel kunnen aangeven. Ik hoop dat dit gebeurt.

Koonkluk Huis | 10-11-20 | 21:01 | 2

Misschien moeten de achtergestelde jonge homo's zich melden op een islamitische school daar gaan ze er veel toleranter mee om.
Even voor de duidelijkheid ik heb niks tegen homofielen, maar wel tegen de wegkijkers.

likdoorn | 10-11-20 | 21:40

Aangifte waardig, zeg ik!

Pieterman | 10-11-20 | 23:01

Zo zien we maar weer dat geloof meer kapot maakt dan je lief is.

Ingie | 10-11-20 | 20:51

Arme Arie, zijn voornaam is hem gegeven om hem eeuwig mee te pesten.

smdyasc | 10-11-20 | 20:18 | 1

Inderdaad wel frappant dat iemand met zo’n naam hem niet graag in kontjes fröbelt.

Magna Carta | 11-11-20 | 01:03

Waarom mag de politie dit doen en sinds wanneer is het verplicht om homoseksualiteit ok te vinden? Ik heb persoonlijk niets tegen homoseksualiteit, maar als iemand anders het wel afkeurt, valt dat toch onder vrijheid van meningsuiting? Of staan bepaalde groepen boven kritiek?

SicSeb | 10-11-20 | 20:01

Akwazi werd toch ook vervolgd om wat hij zei op de Dam?
Toen lagen de aangifte formulieren ook klaar!
Oh, wacht.

Gerf | 10-11-20 | 19:51

Nu M op. Man wat is dit een slecht programma. Sjemig.

Eichstaett | 10-11-20 | 19:37

Wat een onzin en OPHEF weer hahaha. Slob zegt om precies te zijn niets verkeerds. Wat is er in dit land toch aan de hand zodra het woord 'homo' valt? Slob geeft een mening die hij onderbouwd met notabene de grondwet. En dan gaan mensen 'discrimantie' roepen. Hoepel op. Je mag het met Slob oneens zijn, maar hij zegt niets dat vervolgingswaardig is.

Montgomery | 10-11-20 | 19:16 | 2

En zo is het!

Geert Maksimaal | 10-11-20 | 19:23

Ik begrijp er ook niets meer van. Vermoedelijk wordt het een beetje te druk in dit land. Te veel mensen, te veel meningen, te veel wrijving, te veel warmteontwikkeling......... dat gaat branden mensen!

Harrie7949 | 11-11-20 | 07:40

Complimenten wel voor het fotootje bij het onderwerp. LOL

Cepalislam500mg | 10-11-20 | 19:16

Waar kan ik dan gelijk ook de voorgedrukte formulieren tegen al die islamscholen verkrijgen?
O die zijn er niet natuurlijk. Wat een vreselijk laffe hypocriete bende. Donder op met je aangiften tegen Slob. Slob aanpakken, islamscholen aanpakken. Kom op Slob. Laat je tanden zien. O die heb je niet. Je vindt het wel best van die islamscholen. Ongezien de tyfus met deze actie.

Cepalislam500mg | 10-11-20 | 19:14

Relatieve winst:
Arie kwam in 1 dag terug zijn, wellicht strafbare reli-waanzin,
zonder dat er iemand bedreigd, gemept of onthoofd is.
.
Dat er nog even een woorden onzerzoekje komt vind ik pirma.
Opdat we niet vergeten dat de gristendommerds maar een jaar of 70
'voor' liggen op de islamzakken
qua acceptatie van de democratische rechtsstaat en vvmu.
.
(Deze voorsprong gaat wel uitlopen, vrees ik....)

hotmint | 10-11-20 | 19:10

Volstrekt hobbyisme door mensen die denken dat hun mening wel ongeveer de wet moet zijn, natuurlijk, die onzin van blauw in roze.
Maar afgezien daarvan: seksualiteit is het spel tussen de seksen, nietwaar?
Hoe kan dat ooit met iemand van je eigen geslacht? Leg mij dat nou eens uit!

Francieux | 10-11-20 | 18:57 | 3

Je onderschat echt de mogelijkheden.

Mijn klomp breekt | 10-11-20 | 19:06

Maar Francieux. Als ik mijn andere hand nou versier met nagellak en ik heb een fantasietje. Is dat dan sexualiteit of niet?

Cepalislam500mg | 10-11-20 | 19:19

Lees je mee Geert Wilders ? Uitspraken gedaan door het Parlement genieten immuniteit.

HaaiBaai | 10-11-20 | 18:42 | 2

Slob is niet eens onderdeel van het parlement, maar van de regering. Maarja als die de wet overtreden, passen ze gewoon die wet aan. Kijk maar naar grappwewous

elco485 | 10-11-20 | 19:02

@elco485 | 10-11-20 | 19:02: Nog even studeren! Geldt ook voor ministers en natuurlijk IN het parlement.

Mijn klomp breekt | 10-11-20 | 19:05

Het plafond van de Tweede Kamer zit onderhand vol met proefballonnetjes vanwege alvast voorsorteren op de aankomende verkiezingen. En Slob moet ook gewoon wat richting de achterban nietwaar ?

Grijskijkert | 10-11-20 | 18:39

Waarom hebben die interne clubjes toch altijd zo'n drang het publiek er bij te betrekken ?

Heb niets tegen roze in blauw, homo acceptatie op de werkvloer is absoluut belangrijk maar hou dat binnen je organisatie.

Wat draagt het bij aan de openbare orde en veiligheid wanneer agenten hun geaardheid in hun werk betrekken ?

Croisantneuf | 10-11-20 | 18:38 | 2

Laat ze wa5 doen tegen de koppensnellers,i.p.v deze prietpraat

Coolcalmcollected | 10-11-20 | 18:40

@Coolcalmcollected | 10-11-20 | 18:40: Social engineering is geen taak van de politie. Zeker niet als diezelfde politie klaagt over capaciteitstekorten.

Croisantneuf | 10-11-20 | 19:10

Oh ja, wat de grifverkeerden niet lezen is hun bijbel; Sla even op: Joh. 13 de verzen 23-24-25 en 26, we zien hier dat Jezus zijn zeer geliefde maatje, heftig aan het knuffelen is.

mevr.Kribo | 10-11-20 | 18:38 | 5

Croisantneuf | 18:42 u snapt het heel goed. Mooi verwoord overigens.

zijvanhiernaast | 10-11-20 | 18:51

@zijvanhiernaast | 10-11-20 | 18:51: domoor. De redenering van Croisantneuf snijdt juist totaal geen hout. Dit is in de verste verte niet hoe de Bijbel de schepping beschrijft. Ga eerst studeren en dan pas reaguren.

Montgomery | 10-11-20 | 19:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Als Slob zoiets zegt over homo's, staat LBHTQRSDEP- Nederland op zijn achterste benen, praten ze over discriminatie, doen we aangifte en zo meer.
Als wie dan ook iets zegt over donkergetinten , staat donkergetint Nederland op zijn achterste benen, praten ze over discriminatie, doen we aangifte en zo meer.
Als iemand, bijv. Wilders iets zegt over Marokkanen, staat Nederland op zijn achterste benen, praten we over discriminatie, doen we aangifte en zo meer en wordt hij zelfs veroordeeld.
Als wie dan ook iets positiefs zegt over roken, staat groen- en links-Nederland op zijn achterste benen, praten we over negatieve beïnvloeding, milieuvervuiling en doen we aangifte en zo meer.
Als wie dan ook iets zegt over Joden en bijv. Christenen, dan zwijgen we stil.
Dit land wordt geregeerd door degenen die grote bekken opzetten.

langzullenweleven | 10-11-20 | 18:27

En daarnaast: in menig reformatorisch huisgezin vragen middelbare scholieren nu aan hun ouders of zij ook een antihomoverklaring destijds hebben ondertekend toen zij van de basisschool afkwamen. Want het zou mij niet verbazen als die kinderen dat niet eens weten. En dan zullen menige godvers tegen die ouders geslaakt worden. Althans dat hoop ik.

Koonkluk Huis | 10-11-20 | 18:25 | 1

Weinig kans, Eerder dat de Pater Familias het kroost een paar pestklappen bezorgd, Immers, "wie zijn kinderen liefheeft, spaart den roede niet". Hoewel dat ook nog wel eens een andere betekenis meekrijgt in bepaalde religieuze kringen.

Grijskijkert | 10-11-20 | 18:34

Onmiddellijk afschaffen die godsdienst waanzin. Daarvoor in de plaats heelal en sterrenkunde en de actuele wetenschappelijke theorieën. Die mensen als Slob en Zeegras leven nog in de 16e eeuw.
Slob ( de naam alleen al) kunnen kunnen we nu wel kwalificeren als GRIF VERKEERDE misdadiger. Roze jongens bij onze politie: invullen die aangiften! Jullie zeer liefhebbende......

mevr.Kribo | 10-11-20 | 18:22

Waar het op uitdraait is dat straks de aparte antihomoverklaring die de scholen hanteren niet meer mag (en hopelijk met terugwerkende kracht nietig wordt verklaard) maar dat de ouders wel moeten tekenen voor erkenning van de grondbeginselen van de school waarin een soortgelijke bepaling tussen allerlei andere bepalingen impliciet is opgenomen. Wat neerkomt op het zelfde.

Koonkluk Huis | 10-11-20 | 18:10 | 3

Misschien houdt God af en toe ook wel van een lekkere pik, waarom heeft hij anders homo’s gemaakt, of is God een vrouw?

Conifeer | 10-11-20 | 18:14

@Conifeer | 10-11-20 | 18:14: vermoedelijk wel, want ze doet af en toe wispelurig. Zal wel de bekende periode van de maand zijn.

Schadenfreude | 10-11-20 | 18:20

Bewijst alleen maar dat religieus onderwijs niet meer van deze tijd is. Afschaffen die handel wat mij betreft. Diegenen die hun kinderen religieuze educatie willen meegeven, doen dat maar buiten de reguliere schooltijden.

Bena | 10-11-20 | 18:09

Laat ze dat nou gewoon lekker doen. Al dat gebaseerd hier van linkse deugers ook altijd!

Snap nu eens dat links het vreselijk moeilijk heeft in onze westerse maatschappij. Al hun dogma’s worden niet door feiten ondersteunt. Homohaat is bijna een monopoly geworden van islam maar ja; dat mag je niet noemen in de kerk van links.

Nu is er dan eieieieindelijk weer eens een uit de bocht vliegende Christen en dan moet je die mensen toch gunnen dat ze daar hysterisch tegen te keer kunnen gaan?

Overigens vindt ik het een buitengewoon kwalijke opmerking van imam Slob.

Nuuk | 10-11-20 | 18:04 | 2

Ja, de school had moeten laten ondertekenen dat de ouders wat homoseksualiteit betreft dezelfde visie onderschrijven dat collega’s van de islamitische school. Dan hadden ze bij bezwaren direct de racismekaart kunnen trekken en had niemand dus iets durven zeggen.

Spie | 10-11-20 | 18:36

Ik vind het prima, naar dan ook elke haatbaard uitspraak aanpakken, laffe tostis.

Schepvogel | 10-11-20 | 17:57 | 1

Racist!

Acidstain | 10-11-20 | 18:09

Religie en andere dingen in de grondwet, dat wordt vechten voor wat belangrijker is, succes joh.

piet7003 | 10-11-20 | 17:51 | 2

Christopher Hitchens zei het al: een grondwet hoort strikt seculier te zijn. Geloven doe je maar achter de voordeur.

Grijskijkert | 10-11-20 | 18:36

Het is 2020 en er zijn nog steeds religieuzen. Dat is gewoon surrealistisch. Als je ziet wat een gestoorde onzin die moslims, christenen, boedisten en andere mentaal gehandicapten geloven kan je niet anders dan ze bij de complotgekken indelen.. Er valt niet mee te praten: er is een onzichtbare alien die nooit fouten maakt dieals experiment de mensheid heeft bedacht. Hij heeft een sidekick waar hij een hekel aan heeft en die zit hem telkens dwars. En als je niet doet wat de opperalien wilt, dan eet zijn sidekick je op, lekker puh. Daarvoor kan verkeerde kleding, verkeerde sex of niet op gezette tijden een dansje doen of toverspreuk mompelen al genoeg zijn. En hij heeft allemaal vrijwilligers die uitleggen wat hij wil, en die uitleggen verschillen nog al, maar niemand kan hem spreken. De beloning, daar moet je eerst dood voor zijn, varieert per versie, van privezangkoor tot tientallen onervaren sexslaven. Gestoord, gestoorder, religieus.

BorisBonkestoter | 10-11-20 | 17:48 | 2
-weggejorist-
Root_Of_All_Evil | 10-11-20 | 18:18

@Root_Of_All_Evil | 10-11-20 | 18:18: De Here zal het u vergeven, want zalig zijn de armen van geest. De benen ook wel, van mevrouw Geest bedoel ik...

Bakschuif | 10-11-20 | 18:31

Gelukkig zijn er in dit kapotte land nog standvastige mensen met duidelijke principes. Vrijheid van onderwijs is dan ook: Vrijheid van onderwijs, ook als het je niet aan staat. Leven en laten leven.
Dat aanmatigende policor gemekker van de meest onverdraagzame kerk die er ooit is geweest, de linkse, doet de waarlijk sterken van geest niet toegeven in hun standvastigheid in de leer. So dom allemaal.
Goed zo meneer Slob! Houd moed, houd stand!
Het gezin is de hoeksteen van de samenleving en homofilie is best wel te genezen met gebed.
En wat is er nou zo erg aan een kast? Zie het als een tiny house, warm, veilig en door iedereen geaccepteerd. Waarom zou je daar nou toch uit willen?
Stel je voor je loopt eruit en je botst gelijk tegen een roedel "jongeren" op, nou dat is helemaal niet leuk hoor. Meneer Slob beseft dat. En nog veel meer natuurlijk.
Hallallujah!

Bakschuif | 10-11-20 | 17:46 | 2

Het trieste van complottheorieën is dat ze het zicht op de realiteit en wetenschap gebaseerd op onderzoek belemmeren. Zaken zoals evolutieen het ontstaan van het heelal en de aarde krijgen een kinderlijke verklaring. Neem het zonlicht, hoe is dat ontstaan? Hij zei licht en er was licht. Klaar, niet meer verder denken. Of het ontstaan van de mensheid, waar nu een massa onderzoek naar gedaan wordt wat een enorme kennis oplevert. Voor de gerelicapte is genoeg dat hij van klei iets maakte. Aardbevingen, dat heeft met kleding en sex te maken. Religie is voor zwakzinnigen.

BorisBonkestoter | 10-11-20 | 18:04

@BorisBonkestoter | 10-11-20 | 18:04: Hoe meer u fulmineert, hoe standvastiger ik ga geloven !
Persoonlijke noot: als ik roep "LICHT!!" dan rent mijn vrouw al naar de schakelaar. Bij het roepen van "BIER !!" probeer ik eenzelfde uiting van haar rolpatroon te bewerkstelligen.
Het gaat moeizaam, moet ik u helaas berichten. Ik blijf er voor bidden.

Bakschuif | 10-11-20 | 18:10

Waren gezeik weer. Als je niet gelooft in de visie van deze scholen op homoseksualiteit dan ga je toch lekker naar een andere school? Alsof het daar beter is. Mijndochter zat eerst op een christelijke school en nu op een openbare. Nergens wordt zoveel met homo gescholden als daar.

Arjan9401 | 10-11-20 | 17:42 | 2

ik bedoel maar.....

langzullenweleven | 10-11-20 | 18:29

Dus?

zijvanhiernaast | 10-11-20 | 18:54

Excuusjes zullen gemaakt worden maar het feit dat Slob dit eruit flapte geeft aan dat het diep geworteld is in die gemeenschap. En nog in een andere gemeenschap ook.

inCol | 10-11-20 | 17:40

Ik zou een ludieke actie van de politie wel kunnen waarderen, al het politiepersoneel wat in de buurt van het binnenhof komt serieus een roze hoed laten dragen of iets dergelijks.

Aatje | 10-11-20 | 17:39

Jongens en meisjes schaf die religies toch af. Het is vooral gezeik. Je komt echt niet in de hemel omdat je religieus bent. En denk je nou toch eens in, het maakt heel veel kapot. Een moslim mag niet met een katholiek trouwen terwijl liefde daar totaal geen problemen mee heeft. Het probleem zijn de religies zelf. Afschaffen en vooral in de publieke ruimte.

kalescheet | 10-11-20 | 17:34 | 1

God maakt geen onderscheid, ook de gewone mens komt in de hemel want hij houdt van ons allemaal.. of doet hij ook aan discriminatie

boerk | 10-11-20 | 17:40

Weten we wel zeker dat er Arie Slob op het formulier staat en niet Geert Wilders? Daar hebben ze er nog een paar miljoen van...

Tiscali-2 | 10-11-20 | 17:34 | 1

Uiteindelijk komen we allemaal aan de beurt totdat we 'weggezuiverd' zijn.

piet7003 | 10-11-20 | 17:52

Eerst gooit Rutte de Jonge voor de bus en nu is Slob aan de beurt. Zijn er al partijen die een mogelijke coalitie met de CU op voorhand uitsluiten nu ?

Trumme | 10-11-20 | 17:25 | 1

DENK, denk ik.

Rest In Privacy | 10-11-20 | 17:26

Die Slob is niet goed wijs, alleen de ophef begrijp ik niet.
Religie discrimineert al 2000 jaar en zal dat altijd blijven doen, dat is namelijk het hele principe van religie.

Fele | 10-11-20 | 17:21 | 3

Hij is wel minister.

Rest In Privacy | 10-11-20 | 17:26

Maar die scholen laten toch ouders zo’n verklaring ondertekenen niet Slob?

Trumme | 10-11-20 | 17:26

God en allah vinden homo's OK, anders had God en allah geen homo's gemaakt.
Logica mensen.

King of the Oneliner | 10-11-20 | 17:18 | 3

Want 1 plus 1 is 3.

Rest In Privacy | 10-11-20 | 17:26

Ja King, slechts common sense. Lastig voor veel mensen.

zijvanhiernaast | 10-11-20 | 18:55

Waar blijven die schijtlijsters van Roze in Blauw als één of andere haatimam ze doodwenst. Ze weten wel weer wie ze uitzoeken hè? Ben niet een fan van Slob, maar dit vind ik dan weer zo mietjes-achtig.

jochum1980 | 10-11-20 | 17:14 | 1

Islam is een onderdrukte groep die heb je nodig om het witte partriarchaat te vernietigen.

ultraman | 10-11-20 | 17:28

Toe maar. Heeft de Politie nu wel tijd en zin om je aangifte op te nemen? Het is maar wat je prioriteiten zijn. Net als bij Corona moeten zwaardere zieken maar even wachten, want tja waarom eigenlijk? Omdat kanker niet besmettelijk is? Met het huidige beleid zie ik nog geen einde komen aan de huidige malaise dus wellicht dat je kunt wachten tot de lammeren met Pinksteren op het ijs dansen.

Sans Comique | 10-11-20 | 17:10
-weggejorist-
Datmagniethe | 10-11-20 | 17:05

MinJus en OM zijn aardig op zijn VVDs opgevoed. "Hier hebben we geen actieve herinneringen van.... en van dat ook niet... en van dat helemaal niet".

Graaf_van_Hogendorp | 10-11-20 | 16:54

Komt hier wel op een hele bijzondere manier samen, slachtofferrol-gejank en religie-waanzin. Ik weet niet wat erger is.

Root_Of_All_Evil | 10-11-20 | 16:52

Paniek, paniek, paniek. Rijen sluiten, communicatieexperts in hoogste staat van paraatheid brengen en de interdepartementale poetsvrouwen aan het werk zetten om de plooien glad te strijken. Crises moeten ten koste van alles, in dit geval dus homosensuelen, vermeden worden.
Walgelijk dit.
Etnische registratie mag dus niet, Islamkritiek mag ook niet maar het verplicht op papier afkeuren van homoseksualiteit "of...", mowah, moet kunnen, geen probleem. Dan kan een bordje "voor homo's verboden" op de betreffende scholen ook wel, toch? Arie?
Moet ik eens bij mijn voordeur proberen. "Voor Christenen verboden". Binen 5 minuten de klop op de deur en een aangetekende dagvaardiging aan de broek. Om het nog maar niet over Islam te hebben, want dan kan ik mijn testamentje wel maken, zowel maatschappelijk als prive.

Graaisnaaiert | 10-11-20 | 16:51 | 4

De islam is noo0g een graadje erger maar die durft het OM blijkbaar niet direct aan te pakken. Slob gaat voor de bus omdat het OM laf is.

Harrie7949 | 10-11-20 | 17:16

Maar ja, jij woont ook in de Bible Belt, oOm Graai. Terwijl jij je vroeger van God noch Gebod iets aantrok. Tijden veranderen.

Rest In Privacy | 10-11-20 | 17:28
▼ 1 antwoord verborgen

Maakt geen ene fuck uit. Met aangiftes wordt toch niets gedaan.

inCol | 10-11-20 | 16:47 | 1

Hoe lang is Geertje bezig met zijn rechtszaken? Ligt er maar aan waar prio aan wordt gegeven.

Graaf_van_Hogendorp | 10-11-20 | 16:54

wat is de duiding van Beatrice de Graaf (christenunie) over deze op geloof geinspireerde extremistische uitspraak. de daad van een eenling ? ouderling? achterstand op de arbeidsmarkt?

HetOorAakel | 10-11-20 | 16:45 | 1

'incident'...

Zenzeo | 10-11-20 | 16:56

Was de politie maar zo welwillend als je aangifte wil doen van mishandeling, diefstal, aanranding of verkrachting...

Zenzeo | 10-11-20 | 16:41 | 1

In Nederland hebben we deugpolitie, enige waar ze goed in zijn is de stasi uithangen of boetes uitdelen om de belastingpot te spekken. Dat is het gevolg als de overheid de hele top van politie met hun eigen managers kan volproppen.

StarFox | 10-11-20 | 16:44

Roze in blauw? Hebben die allochtonen toch gelijk als ze de politie aanzien voor mietjes.

discriminazie | 10-11-20 | 16:41

Roze in blauw? Bestaan die echt? En die weten niet wanneer iets een strafbaar feit is of niet? Dit zijn dus gewoon wat homo’s met knuppels met strontresten. Echte politie zal het dus niet zijn. Dit zijn van die grappenmakers die tijdens de gayparade onderdeel zijn van de Village people maar hebben zich afgesplitst omdat ze het toch serieuzer wilde aanpakken en zijn blijven hangen in hun identiteitsdenken. Als ik Slob was zou ik hun een aantal exemplaren van die bad dragon mega dildo’s opsturen zodat ze weer wat te doen hebben ipv zich als politie voor te doen.

Uni-isme | 10-11-20 | 16:33 | 1

Wedden dat u binnenkort uit de kast komt? Helemaal okay hoor.

IJsbrekert | 10-11-20 | 17:49

rijksrecherche onderzoek interne themanetwerken bij overheden in relatie tot taakstelling en integriteit ?

2CVOcean | 10-11-20 | 16:30

What is this? What! Is! This!

djs | 10-11-20 | 17:12

Ik kreeg The Weather Girls, ipv Eddie Murphy, maar hartelijk dank, meteen humeur met 100% omhoog. Wat een fantastisch nummer is dat toch en dan blijkt er ook nog zo'n clip bij te zitten. Om te gieren.

kapoerewiet | 10-11-20 | 17:26

Wat zou zo'n man nou denken als ie het roept/schrijft?

Odin | 10-11-20 | 16:27 | 3

Een jaar of 50 gelovig zijn tast de hersenen flink aan. Ga je rare dingetjes van zeggen...

SterF... | 10-11-20 | 16:49

Jammer dat je de aanleiding niet benoemd en die nu volledig buiten de ophef blijft door collectieve verontwaardiging.

Trumme | 10-11-20 | 17:30

@SterF... | 10-11-20 | 16:49: want het ios raar, want.............? Moeten we allemaal hetzelfde denken en demoniseren wat anderen hebben verklaard dat gedemoniseerd moet worden? Dat is het mechanisme waarom we nu moslimterreur in de wereld hebben. Een gek verklaart iets "not done" en anderen moeten volgen , anders...

langzullenweleven | 10-11-20 | 18:31

Voorgedrukte aangiftes, waar kennen we dat ook alweer van? Net zoiets als vooringevulde stembiljetten die per post verstuurd worden, maar dat gebeurt gelukkig niet. Toch?

Rest In Privacy | 10-11-20 | 16:23

Grondwet of dringend advies, griezel Slob helpt graag zijn reli-stakkers te beschermen tegen de grote boze echte buitenwereld. Blijkbaar is ie teruggeroepen. Dit is dus geen vergissing, dit is ronduit gevaarlijke schande.

Pieterman | 10-11-20 | 16:21

Wat Slob zegt denkt 99% van de moslims!

Harrie7949 | 10-11-20 | 16:19 | 2

100% vermoed ik.

ConantiDabitur | 10-11-20 | 16:48

Zo is het en het Kartèl gebruikt hem al 8 jaar om de meerderheid te halen gaan ze nu ook een cordon leggen zoals bij de PVV?

Trumme | 10-11-20 | 17:32

Zo wilde men dat toch? Iemand doet een uitspraak (Wilders) en er wordt opgeroepen tot het doen van aangifte.
Dus dan moet je niet gek opkijken als ook andere mensen op het idee komen om aangifte te doen zodra er een uitspraak door iemand wordt gedaan die hen niet bevalt.
Totale gekte overigens, maar op die manier kun je doen alsof je een heel welvarend land bent, met veel werkgelegenheid en zo.

Wering | 10-11-20 | 16:16

Meneer Slob.
Volgende keer graag overleggen voor deze uitspraken. Kijk wat een mankracht dit weer allemaal kost en ons OM is al overbelast.

Is dit nog nieuws? | 10-11-20 | 16:13

Wat een opluchting moet dit zijn voor de politiek en de rechterlijke macht. Wat ze al jarenlang willen aanpakken maar omdat het een islamitisch probleem is en niet durven te benoemen, wordt nu over de rug van een ongevaarlijke christengekkie aangepakt. Wat een slap zooitje!

Harrie7949 | 10-11-20 | 16:07

Wat wordt (links) Nederland toch doodeng totalitair.

henkvaningrid | 10-11-20 | 16:07

Verkiezingen op stal, en nu de PvdA en GL een lotsverbintenis zijn aangegaan is Rutte waarschijnlijk aan het voorsorteren op het lozen van het dwarsliggende christelijke smaldeel van het kabinet. Hoofddoel is nu het in handen krijgen van zoveel mogelijk particulier boeren landgoed, de EU heeft bepaald dat Nederland haar boeren moet lozen in ruil voor zonnefarms&windmolenparken. En daar werken de PvdA&GL maar wat graag aan mee.
Die lobby van Vattenfal doet het goed daar in Brussel.

Abject | 10-11-20 | 16:06

Walgelijke uitspraken van Slob. Toch apart dat hij zich niet achter een boek mag verschuilen maar als individu wordt aangesproken.
Bij andere groepen gaat dat anders. Dan zijn de lastpakken blijkbaar zo vervelend omdat ze een onbegrepen element van hun groep zijn, en moeten we allemaal samen er over gaan praten hoe we kunnen helpen en het gedrag een plaatsje kunnen geven. Je weet wel, als het gaat over tekeningen en mytische daklopende figuren en zo. Dan moeten leraren die willen verbinden en winkeliers die hun etalages versieren rennen voor hun welzijn, ipv naar een voorbedrukte aangifte.

zeurmachine | 10-11-20 | 16:06 | 1

Gevolg van cordon sanitair. Raar kabinet mag wat kosten, blijkbaar.

Pieterman | 10-11-20 | 16:30

Ik vind het wel een geestige situatie: de Christenunie, die altijd minzaam meelacht om de kolderieke voorstellen en initiatieven van de coalitie die het links liberale gedachtengoed dienen, en af toe de dominee uithangen in de vorm van kerkrat Seegers, worden nu even ongegeneerd onder de bus geflikkerd. Iets wat er, ironisch genoeg, ook gebeurt met al die homo's die eigenwijs op ''progressieve partijen'' zoals D66 en Groenlink blijven stemmen.

De Pilsvogel | 10-11-20 | 16:05

Lol. Er worden mensen onthoofd, de westerse beschaving staat op de rand van de afgrond en Nederland gaat even janken over een totaal ongevaarlijke Slobberman.

Hoeveel islamcriminelen zijn er ondertussen al uitgezet? Ik neem aan dat we daar al heel ver mee zijn aangezien er tijd is voor dit soort uitgekauwde kneuzenzooi.

Nederland80 | 10-11-20 | 16:03 | 1

Same shit.
We hebben alleen nog geen islamitische partijleider die zich zo uitgesproken heeft. Komt nog wel, maar tot die tijd liggen de christelijke partijen onder de loep.

Is dit nog nieuws? | 10-11-20 | 16:14

Zou toch wel eens willen weten wie daadwerkelijk de opdracht geeft hiervoor. Dat moet wel, net als bij Wilders, iemand op politiek niveau zijn. Eén iemand, namen graag.

BozePaarseMan | 10-11-20 | 16:02

Christengekkies en moslimbarba's vergiften de geest van de opgroeiende jeugd met hun achterlijke religies.
Maak religie gewoon net als porno, drugs en drank verboden voor de jeugd onder de 18.

Rest In Privacy | 10-11-20 | 15:57 | 2

Op je 14e stiekem de bijbel lezen....

Is dit nog nieuws? | 10-11-20 | 16:15

Je moet je ID laten zien als je een kerk of moskee wilt betreden.

Rest In Privacy | 10-11-20 | 17:29

Die man spreekt vanuit zijn sprookjesboek, en grondwettelijk hebben we die onzin als waarheid vastgelegd, moet je ook niet piepen als vanuit datzelfde boek de heaumeaux wordt gediscrimineerd ....

Habe das Gewust | 10-11-20 | 15:57

Op sommige Islam scholen leren ze dat je homo's beter van een flat af kan gooien. Laten ze daar eerst eens wat aan doen, dan hun deugwoede te richten op Christelijke scholen.

Tuinhekje | 10-11-20 | 15:51 | 2

Dat is te gevaarlijk.

Is dit nog nieuws? | 10-11-20 | 16:00

Of... Tegelijk!
Iedere school die een sprookjesboek als leidraad gebruikt.

Cannabooze | 10-11-20 | 16:03

Langzamerhand zitten we in de fase dat de pleuris uitbreekt als iemand iets zegt waar anderen het niet mee eens zijn. Het is het klassieke voorstadium van vrijheid beperkende ellende.

Harry.Langezwaal | 10-11-20 | 15:50

Wat Arie beweert is toch in zijn algemeenheid een aanvaart iets? Geen Islam school die homo's accepteert voor de klas. Geen Gereformeerde school die homo's voor de klas accepteert. Het hele bijzonder onderwijs staat stijf van de ongeschreven regeltjes wie wel of niet voor de klas mag staan. En vrijwel altijd wel in tegenspraak met één of andere wet. En het wordt al jarenlang gedoogd. Iedereen die nu Arie de maat neemt heeft bergen boter op het hoofd.

forecastle | 10-11-20 | 15:41 | 1

Dat is ook onzin. Het grootste deel van de christelijke scholen doen hier al jaren niet meer zo moeilijk over. Maar ja, veel stromingen, dus ook hele strenge(scholen). Vrij weinig echter. Zij bepalen -opnieuw- wel het beeld dat de meesten hebben van een cbs. Helaas.

DeJemelscheet | 10-11-20 | 15:51

Ja, zoveel verschil zit er niet tussen mensen als Arie Slob en die mafkezen die homo's van flatgebouwen gooien. Religie zou eigenlijk verboden moeten worden. Dan zou de wereld beter af zijn.

Rest In Privacy | 10-11-20 | 15:36 | 6

@grindbak | 10-11-20 | 15:40:
Geloof je het zelf? Die gaan dan wel ondergronds. Wetsartikel vrijheid van godsdienst mag ook wel geschrapt worden, gezien het tegenstrijdig met het gelijkheidsbeginsel.

amateurrr | 10-11-20 | 16:07

Een voorstel dus om de gedachtepolitie in te voeren. Je hebt te veel naar de NPO gekeken om alle vrijheid van een ander te willen beknotten via de heilige staat.
Hoepel op naar China, daar hoor je thuis.

Tronald_dump | 10-11-20 | 16:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Is er al een Zwart in Blauw? Getint in Blauw? Oh ja, wacht...

Dubbelepunthoofd | 10-11-20 | 15:35 | 1

Ja, daar krijgt de Tata zijn bekeuringen van.

Lorejas | 10-11-20 | 15:36

Allemaal leuk en aardig maar die ene afgrijselijke factor in de samenleving, Islam, wanneer liggen aangifteformulieren tegen de verspreiding van die ideologie van haat, geweld & bloed klaar?
We kunnen massaal Wilders aanklagen, nu Slob weer maar what about de grootste bedreigende en verdelende factor in dit land ( en op dit continent )?
En Slob? Een schijnheilige idioot die niet weet dat in dit land waar scheiding van kerk en staat "heilig" is en je als publieke instelling, gefinancierd met gemeenschapsgeld je niets te zeggen hebt over geaardheid en partnerkeuze van zowel je personeel als je leerlingen. Homoseksualiteit is niet strafbaar, samenleven met iemand van hetzelfde geslacht is niet strafbaar, seksuele handelingen zijn niet strafbaar zoalng ze niet bij wet verboden zijn dus bek houden Arie, je hebt er geen reet mee te maken wat mensen verder tussen de lakens doen.
Maar goed, de VVD kiest voor Christengekkies en Terreursponsoren als coalitiepartners, dan kun je dat verwachten.

Graaisnaaiert | 10-11-20 | 15:35

Wat, "#share white pride"?
Oh, wacht..

Boer Harm uut Twente | 10-11-20 | 15:32

Het is ook 100% pure discriminatie van de Minister. We moeten echt stoppen met belastinggeld geven aan religieus onderwijs. Zo snel mogelijk. Dat is de 1e stap.

Omnisofos | 10-11-20 | 15:29 | 2

Bijzonder onderwijs, zoals dat heet, wordt voor een groot deel door de achterban gesponsord.... Die kosten de overheid een stuk minder geld.

Tuinhekje | 10-11-20 | 15:53

@Tuinhekje | 10-11-20 | 15:53: Nu heb je het over de gereformeerden. Die scholen blijven gewoon bestaan als de overheid deze niet financiert. Er is echter geen Islamitisch bijzonder onderwijs dat door de achterban gesponsord wordt. Dat is 100% belastinggeld.

Grachus | 10-11-20 | 17:31

Wilders benadrukt altijd de christelijke waardes en zet zich af tegen die van de Islam. Het zou helpen als hij zich tegen religie in het algemeen zou keren. Fundamentalisten vind je bij ieder geloof.

zuurtjeregen | 10-11-20 | 15:29 | 5

Wat slecht deze vergelijking. Dacht je nu werkelijk dat Wilders achter de uitspraken van Slob staat? Stemmingmaker die je bent!

Harrie7949 | 10-11-20 | 16:11

@zuurtjeregen | 10-11-20 | 15:41: Toch kan je je kind beter op een christelijke school zetten als een islamitische. Wil je dat er waarden en normen geleerd worden. En op de meeste christelijke scholen gaat men normaal om met homo's. Het anti-pest beleid is daar zelfs veel beter dan op openbare scholen. Ondanks dat de kerken teruglopen zijn de christelijke scholen bijzonder populair bij een brede groep ouders, ook bij mensen die geen geloof aanhangen. Gewoon omdat er meer orde discipline heerst. Niks mis mee, en dat kerstliedje komen ze ook wel overheen toch?

Tuinhekje | 10-11-20 | 16:23

@Tuinhekje | 10-11-20 | 16:23: dat komt om dat het basisschool onderwijs dat op niet bijzonder onderwijs zo slecht is

zuurtjeregen | 10-11-20 | 18:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Kan je ook aangifte doen tegen het selectief aansporen om aangifte te doen?

FogerRederer | 10-11-20 | 15:29

Ach Roze in Blauw: ga toch iftarren

thanseeuwen | 10-11-20 | 15:28

BBC | Stephen Fry: Out There | Episode 1
www.youtube.com/watch?v=IMPl25oraVc

“There are people who are so rabidly homophobic, and I just find that fascinating,” Fry says at the beginning of the documentary. “It’s as if you met someone who was absolutely — spent all their life trying to get rid of red telephones.”

kloopindeslootjijook | 10-11-20 | 15:27

Zou GeenStijl ook zo van "we moeten tolerant tegen andersdenkenden" zijn als scholen ouders zouden eisen GeenStijl niet meer te lezen.

Beter zou zijn die reformatische scholen te vragen waarom ze niet van ouders inclusief zorgpersoneel onder die ouders eisen dat ze niet meer op zondag (of zaterdag, is maar net hoe je het leest) werken, staat immers ook in de Bijbel dat dat niet mag.

TheOtherWhiteMeat | 10-11-20 | 15:24 | 1

Dat doen ze ook min of meer: Zelfs de website van Het Lodenstein is op zondag offline.
Ëén van de lodenstein scholen zit bij mij in de straat. Die kinderen, de in de volksmond zogeheten Lodo's of Rokkers (omdat de meisjes allemaal rokken dragen) gedragen zich als het grootste tuig omdat ze thuis helemaal niks mogen. De lokale jeugd die langs de school moet is altijd op hun hoede voor dit reli-tuig.

zuurtjeregen | 10-11-20 | 15:36

Laten wij wel wezen dat lieden als Arie en zijn CU het eigenlijk al ivm zogenaamde vrijheid van godsdienst etc. om een verwerpelijke ideologie als de Islam tot stoppen te brengen onmogelijk. Oh en uiteraard zijn het walgelijke meningen/ ideeen die die CU figuren erop na houden. Vind ik dan weer. Maar gelukkig gebruiken zij in ieder geval geen geweld..

DrachiR | 10-11-20 | 15:23

Het probleem is ontstaan in de Tweede Kamer en moet opgelost worden in de Tweede Kamer. Maar sjonge... die Slob is wel enorm door de mand gevallen. Wat een hurk. Trump is er koorknaapje bij.

Red shirt | 10-11-20 | 15:20 | 1

Wat zeg je nu?

Harrie7949 | 10-11-20 | 16:13

@small_town_dude | 10-11-20 | 15:22:
Of zoals Ricky Gervais het zo mooi zegt: 'Remember, YOUR God is real. All those other Gods are ridiculous, made-up nonsense. But not yours. Your God is real. Whichever one that is.'
Dat is toch wel de essentie van de domheid van geloof.

Spring Bruissteen | 10-11-20 | 16:22

Sinds de politie alleen met haar eigen zootje bezig is kun je er beter maar niet meer al te veel op vertrouwen, los Uw dingetjes zelf maar voortaan op. Enige wat daar nog betrouwbaar werkt is de flitspaal maar dat is altijd eenrichtingsverkeer.

grindbak | 10-11-20 | 15:19

Heel zichzelf progressief verklaard Nederland staat hierover op zijn (hun het haar) achterste poten.

Afgelopen week zaten diezelfde mensen nog te juichen over de vermeende winst van Je Biden die in 2008 nog riep dat het huwelijk iets tussen een man en een vrouw is.

Dit niet omdat ze Joe nou zo geweldig vinden, maar vooral vanuit de haat richting Trump, iemand die al jaren roept daar geen problemen mee te hebben.

De domheid druipt er vanaf.

DerUnterMensch | 10-11-20 | 15:19 | 5

@Red shirt | 10-11-20 | 15:25: 9 van de 10 Mensen die ik spreek heeft een teringhekel aan Trump maar weten eigenlijk niet waarom. Voor mij een bewijs hoe gemakkelijk mensen nog te hersenspoelen zijn. Ik schat jou ook in bij deze domme figuren. Je maakt deel uit van een groep die in staat zijn de joden weer op de trein te zetten als je de metafoor snapt!

Harrie7949 | 10-11-20 | 16:17

@Red shirt | 10-11-20 | 15:25: Je laten pijpen onder het bureau door een stagiaire is zeker ook normaal? (Clinton) Daar hoor ik geen deugdenker over namelijk.

Tuinhekje | 10-11-20 | 16:25

@Harrie7949 | 10-11-20 | 16:17: Meestal weten ze wel waarom ze dat vinden alleen deugen de aannames voor geen meter. Zie bijv. dat Rusland verhaal.

Grachus | 10-11-20 | 17:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar het echte probleem gaan we niet benoemen. Die sissende grefo’s ook, altijd in groepjes anderen lastig vallen en homos in elkaar slaan. Leer mij die schijnheiligen kennen.

amateurrr | 10-11-20 | 15:16 | 5

@amateurrr | 10-11-20 | 16:08: Ja daarom. En ik kan de muren van de school zien, dus het is praktisch in huis hier.

DeJemelscheet | 10-11-20 | 16:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Lodewijk Asscher is een held deze keer.

Koonkluk Huis | 10-11-20 | 15:15 | 1

Lodewijk Asscher is een lul, altijd

Ruud5 | 10-11-20 | 15:30

Overweeg die aangifte wel als Slob niet aftreed. Uitspraken zijn echt te schandalig voor woorden voor een minister. Als kamerlid was het wat mij betreft een ander verhaal geweest.

zeertegendradig | 10-11-20 | 15:15 | 7

@zeertegendradig | 10-11-20 | 15:26:
Je kunt ook je schouders ophalen en denken laat die christenmuppet lekker roepen. Het zijn de laatste stuiptrekkingen van een minister die de bevoorrechte positie van de kerk in stand probeert te houden.

Dan kun je je daar ontzettend aan gaan storen (net als aan wat elke willekeurige debiel op Twitter zet), of je schouders ophalen en andersom het hele wetsartikel omtrent vrijheid van godsdienst bekritiseren.

Slob is maar een boodschapper, hij zegt dit namens zijn achterban. Kun je wel een aangifte tegen hem doen, maar hij wordt zo vervangen voor een nieuwe regressieve debiel. Daarnaast, uw vergelding komt beter tot haar recht in het stemhokje dan op het politiebureau. In mijn ogen bent u dan geen haar beter dan al die losers die aangifte tegen Wilders hebben gedaan.

amateurrr | 10-11-20 | 15:36

zeertegendradig | 15:15 Was ook mijn eerste gedachte: die mafklapper moet aftreden. Het is dat hij z’n facistoïde stokpaardje heeft ingetrokken, anders had ik zeker aangIfte gedaan.

zijvanhiernaast | 10-11-20 | 16:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Nederlandje, het land waar niet dé wet dé wet is, maar iedereen zijn eigen wetten heeft gemaakt, en er nog in gelooft ook!

Eichstaett | 10-11-20 | 15:15

Ik las onbewust de hashtag #Shariawithpride ipv #Sharewithpride.

Maar da's te vroeg. Jaartje of 5-10 nog denk ik.

Realism Is All | 10-11-20 | 15:15 | 1

Je bent me voor, en ik niet snel van begrip vandaag, want de 2e keer las ik het weer...

Lu_Tze | 10-11-20 | 15:17

Ja,dat is makkelijk scoren zo.

Eerst mijn fiets terug!
Luie flikkers.

Papualist | 10-11-20 | 15:14

Je zou zeggen, sinds Fortuyn moet dat toch echt wel voorbij zijn.
Maar nee.

kloopindeslootjijook | 10-11-20 | 15:14

Homo, je hebt het of niet.

amateurrr | 10-11-20 | 15:13

Arie de gristen heeft recht op zijn achterhaalde middeleeuwse visie op de homosensuele beleving en acceptatie. Hij is niet strafbaar om zijn mening maar wel om dat zijn mening niet strookt met de wetsbeginselen die voor hem gelden en hij in een positie verkeert waarin hij strijdig kan handelen met die beginselen. Simpel gezegd: Arie, verketter lekker alle heaumaeau's achter je eigen voordeur en in je eigen kerkje maar laat je idioterie niet de leidraad zijn voor het uitoefenen van je functie als minister.

_pacman_ | 10-11-20 | 15:13 | 4

Waarom zou ik niet de Minister van Onderwijs mogen aanvallen op het feit dat hij pro-actief achterhaalde denkbeelden ondersteunt en zelfs propageert welke niets anders tot gevolg hebben als het uitsluiten van mensen louter obv een 'afwijkende' seksuele voorkeur? Geloof, in alle soorten en uitingsvormen, blijft het gif van samenleving. Het ene gif is weliswaar iets dodelijker als het andere maar wat mij betreft gaan alle giftanden eruit.

_pacman_ | 10-11-20 | 15:37

In een herensocieteit worden oha dames niet geduld. Op een damclub (om een willekeurige club te noemen) worden mensen die op die club go willen spelen vriendelijk verzocht een passende de club te zoeken. In het clubreglement staat meestal op 1: Deze club heeft tot doel het beoefenen en uitdragen van de damsport.
Als een nieuw lid in een kerk zijn kleedje uitspreidt, klaagt dat er geen qiblat is en vervolgens de kont ter hemel wil heffen om zijn valse god aan te roepen, dan wordt de persoon met zachte hand de kerk uitgewerkt.
Als in Nederland is toegestaan om, buiten staatsonderwijs, les te geven op basis van een andere overtuiging, dan is het niet meer dan logisch dat van de ouders die hun kinderen op zo'n school willen hebben de overtuigingen van de school onderschrijven. Dat beperkt zich niet tot Christelijke scholen, maar ook bijvoorbeeld Montesorie-onderwijs en onderwijs op basis van de foute man Steiner.
Op de school waar ik meeliep is het gebruikelijk dat alle kinderen uit de klas naar de kerk gingen voor de kinderdienst bij de grote feestdagen én als er kinderen voor hun 1e communie gingen. Mensen kiezen bewust voor die school. De islamaanhangers kwamen 1x niet in de kerk, werden bij het schoolhoofd geroepen en de dag daarna zaten ze in het zelfde gebouw op de andere, openbare, school.
En dan naar de minister: hij verkettert niemand (daar is de mesjit voor), hij geeft aan dat scholen van ouders mogen vragen de grondslagen van de school te onderschrijven

Lu_Tze | 10-11-20 | 15:52
▼ 1 antwoord verborgen

Hebben wij Roze in Blauw zich al druk horen maken over de aantijgingen van de ongewassen pubers van BIJ1?

bisbisbis | 10-11-20 | 15:13 | 1

Nope, Christensen mogen niets, zwart en moslim alles. Politie bekent ook wederom kleur.

Mart6037 | 10-11-20 | 15:15

Ik ken best veel homo's; mijn baas, mijn zwager, een vriend, nog een vriend, een kennis en meer.... Die zijn naast homo ook mens, en dat is wel zo prettig. Er zijn ook homo's die alleen homo zijn, en dat moet iedereen weten. Die doen homo-dingen, zeggen homo-dingen, maken homo-grappen en denken altijd dat hetero's het interessant vinden om homosex-dingen te horen. Geachte homo; hou is op daarmee!

ploppy | 10-11-20 | 15:12 | 3

Er zijn ook hetero'ss die alleen hetero zijn, en dat moet iedereen weten.
Die doen hetero -dingen,
zeggen hetero -dingen,
maken hetero -grappen
en denken altijd dat homo's het interessant vinden om heterosex-dingen te horen.
Geachte hetero's hou is op daarmee

kloopindeslootjijook | 10-11-20 | 15:19

Iets zegt me dat je het stiekem wel geil vindt. Daar ken je net te veel homo's voor.

Zack Hooi | 10-11-20 | 15:20

Touché, slotenloper!

zuurtjeregen | 10-11-20 | 15:49

Daar waar een samenleving zijn rek verliest, uit evenwicht raakt, zijn cohesie verliest, gaat het aangiftes regenen.

Schoorsteenveger | 10-11-20 | 15:12 | 1

Bij zulke lange tenen zou je toch menen dat er nog aardig wat rek in zat...

bisbisbis | 10-11-20 | 17:36

Mooi zo. Het moet maar eens afgelopen zijn met het in ere houden van die achterlijke doodscultussen uit de woestijn.

The_Master_Bear | 10-11-20 | 15:11

We hebben in ons land een mooi iets genaamd vrijheid van onderwijs. Helaas is de gemiddelde Nederlander zo intolerant geworden dat alles wat niet strookt met de in zijn bubbel gevormde ideeen verwerpelijk is. De tolerantie voor ideeen van een ander is doorgaans ver te zoeken. Maar men moet wel maximale tolerantie tonen richting hun eigen ideeen.
De refoscholen keuren homoseksualiteit af. Oftewel. seks tussen man-man of vrouw-vrouw. De homozelf, de persoon met homofilie, die wordt niet afgekeurd. Althans, zo zou het moeten zijn, en ik hoop dat het zo is.
Slob haat niet op homo's. Christenen haten niet op homo's. Refoscholen haten niet op homo's.

Wat ik nu veel op internet zie langskomen is dom gekrakeel van mensen die de kwestie niet begrijpen en vanuit hun eigen bubbel reageren.
Het gehaat op slob/christenen/refoscholen toont de arrogantie, intolerantie en kortzichtigheid van onze maatschappij weer aan.

Ingridmaas | 10-11-20 | 15:11 | 6

Ingrid. Christenen zijn ook wel eens achterlijk. Ik mag het zeggen, ben zelf fanatiek (cultuur) christen.

Rest In Privacy | 10-11-20 | 15:28

Of de ideeen van de christenen achterlijk of kortzichtig zijn doet aan de discussie niets toe of af. Het gaat erom dat ze een bepaalde vrijheid hebben en zolang die vrijheid niet misbruikt wordt er niets aan de hand is. Niemand op die refoschool verplicht jou om naar een refoschool te gaan. Ben jij het niet eens met hun beleid? Prima, dan ga je toch naar een andere school waar je niet uit de Bijbel hoeft te lezen, waar je als mannen seks met elkaar mag hebben, waar je als meisje geen broek aan hoeft. enzovoort.

Deze discussie toont aan dat de laatste tijd de bakens grondig zijn verzet. Ons moreel kompas is totaal omgegooid vergelijken met een eeuw geleden. Voor mijn moraal ben ik aangewezen op mezelf, op humanistische filosofen of heidense moralisten uit een grijs verleden. Allemaal goed zolang het maar niet God of Jezus is.. Het legaliseren van bijvoorbeeld abortus mag geen waardevermindering van het individu worden genoemd, maar er mag wel hard Discriminatie worden geroepen bij het afwijzen van bepaalde handelingen tussen twee mannen.

Is het verstandig wat de refoscholen doen? Nee, niet geheel. Slaat iedereen die nu hard discriminatie roept of eist dat vrijheid van onderwijs verdwijnt de plank mis? Ja, behoorlijk.

Ingridmaas | 10-11-20 | 15:47

@Ingridmaas | 10-11-20 | 15:47:
“Niemand op die refoschool verplicht jou om naar die school te gaan”

Dit is werkelijk wat je gelooft? De kinders op de Veluwe kijken hier toch echt anders tegenaan. Het is net zo vrijwillig als op zondag naar de kerk. Niet dus.

Verder ontstaat de discussie vanwege het doordrukken van dogma’s uit de kerk, dus de ideeën van de grefo’s doen er wel degelijk toe.

En wie is ons? In dat morele kompas? Ik ben namelijk van mening dat het morele kompas van de kerk sinds 1600 al behoorlijk naar z’n grootje was, maar kan aan mij liggen.

Onderaan de streep zijn religies heel goed in anderen beperkingen opleggen, of dat nou homos zijn of het abortusvoorbeeld. Iedereen mag een mening hebben maar, net als met een geslachtsdeel, hoef je er niet iedereen mee in het gezicht te slaan.

amateurrr | 10-11-20 | 16:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Het OM snapt de wet weer eens niet. Je mag niet discrimineren op geaardheid, maar wel op gedragingen. De geheelonthoudende homo moet blijkbaar per se handelen naar zijn geaardheid van het OM. Of zo iets. Vrijheid van godsdienst, onderwijs en meningsuiting is nu net bedoeld voor dit soort ietwat maffe idee-en. Dat mag Slob gewoon.

tipo | 10-11-20 | 15:09

iets stoms zegt?
tis geen puber op een schoolplein.... je lult ook maar wat he, alles voor de kliks

Satria | 10-11-20 | 15:07

Moeten die roze politiemensen geen boeven vangen?

Schmalz | 10-11-20 | 15:05 | 1

De politieagent van YMCA ving ook al geen boeven. Ik zie een patroon.

Graaf_van_Hogendorp | 10-11-20 | 15:08

Heeft Ellie al gereageerd

Raetsheer | 10-11-20 | 15:05 | 1

nog niet, die is aan het klussen voor SBS6

vranac | 10-11-20 | 15:13

Wat is dat voor geklets Ronaldo? Het is geen "mening", maar de minister van ONDERWIJS die zegt dat beleidsmatige discriminatie is toegestaan op scholen. En dat is verboden. Wat valt daar niet aan te snappen?

The Green*Machine | 10-11-20 | 15:04

Mensen zouden hun geaardheid buiten hun werk moeten houden, altijd. Okay, uitgezonderd sekswerkers. Met wie iemand het bed deelt gaat immers niemand aan, behalve die persoon zelf en de andere partij. Als je wilt dat het gewoon gevonden wordt, maak het dan ook gewoon. Dus geen roze clubjes in blauwe clubjes. Op de werkvloer is het 'one size fits all'.

MickeyGouda | 10-11-20 | 15:04

Bij Nieuwsnieuws zie ik dat minister Slob op zijn schreden terugkeert.
Ja, wat is het nou, Excellentie?

Kapitein Sjaak Mus | 10-11-20 | 15:03 | 1

Hij gaat nu naar de hel.

tipo | 10-11-20 | 15:10

Wat is de reactie van Denk over deze gevoelige kwestie?

Is dit nog nieuws? | 10-11-20 | 15:02 | 1

'Bas asagi lütfen', naar alle waarschijnlijkheid.

bisbisbis | 10-11-20 | 15:21

Wat zijn het toch ook een stel mietjes bij de politie.

forecastle | 10-11-20 | 15:00

Nu vraag ik me af of, als Zwarte Piet in Blauw bestaan zou hebben, of het OM dan ook al binnen 30 minuten geconcludeerd zou hebben dat Akwasi een strafbaar feit pleegde, in plaats van 3 maanden onderzoek nodig te hebben om het tegendeel te concluderen.

obominotie | 10-11-20 | 14:58 | 2

Dat was heel duidelijk een risico overweging. Vervolgen zou betekenen rellen en nog meer spanningen. Zeg maar een beheersbaarheid beslissing. In dit geval zullen er geen reli opstanden ontstaan en dus geen verdere escalatie. Begrijpelijke beslissing maar niet slim en niet rechtvaardig...

DrachiR | 10-11-20 | 16:00

@DrachiR | 10-11-20 | 16:00: Met een deftig woord noemen we dat ook wel willekeur, iets dat uitsluitend voorkomt in staten die geen rechtsstaat zijn.
Maar ik heb inmiddels gelezen dat het OM ontkent dat er iets geconcludeerd is, dus het is kennelijk vals alarm.

obominotie | 10-11-20 | 16:02

Als het om Moslims zou gaan, kijken de machten de andere kant op. Daarnaast, is het niet gewoon zaak om dan in je stemgedrag komende verkiezingen te reageren op zo'n uitspraak? Ik vind het belachelijk wat Slob uitkraamt, maar dan ga je toch geen aangifte doen?

pjisonline | 10-11-20 | 14:57 | 1

Stemgedrag? Zolang er welkom welkom is met meer dan 500 per week maakt uw ene stem echt niet meer uit.

Is dit nog nieuws? | 10-11-20 | 15:03

Die vuige Christenen aanpakken! Haal ze door het Slob.

Normpje | 10-11-20 | 14:55

Kijk aan: hier botsen het verbod op discriminatie, de vrijheid van onderwijs en van godsdienst. Schuld: de buitengewoon knullige in elkaar gestoken wetgeving. Artikel 1 Grondwet is een monster.
-
Christelijke scholen zijn vrij om hun levensvisie te uiten en om invulling te geven aan hoe er les wordt gegeven. (Islamitische scholen zijn dat trouwens ook, en daar weten wij al jarenlang niet beter van dan dat zij ten aanzien van homo's nogal onaardige dingen zeggen, maar daar valt al dertig jaar niemand over) Maar er is ook een verbod op discriminatie en volgens het subsidieclubje COC worden hier lhbti'ers gediscrimineerd. (DUS: mobiliseer je politie-leden...?)
-
Kan subsidieclubje Roze in Blauw alsjeblieft even aangeven: HOEVEEL van haar leden zich hebben beklaagd, en: in hoeverre Roze in Blauw partij is? Of zien wij hier de nogal opmerkelijke stijlfiguur dat politiemensen die toevallig LHBT-er zijn het feit dat zij toevallig ook nog eens politiemensen zijn voor de eigen deugtrompet misbruiken?

bisbisbis | 10-11-20 | 14:52

En dat zit dan vanzelf weer bij de eerste Iftarmaaltijd vooraan te deugen, bah

Hopnobba | 10-11-20 | 14:52

Is er al zwart in blauw?

Hiram | 10-11-20 | 14:52

Neen natuurlijk is geen sprake van het strafbare feit "discriminatie". Natuurlijk mag de Christelijke minister verklaren dat scholen op Christelijke grondslag homosexualiteit mogen afkeuren. Er zijn een aantal strafbare feiten gerelateerd aan discriminatie op grond van sexuele geaardheid, het stellen dat Christelijke scholen dit mogen afkeuren ,behoort daar niet toe.

AlexanderVissers | 10-11-20 | 14:49 | 4

Homo's afkeuren is ze nog niet van een flatgebouw afgooien. Ik vind Nespresso niet lekker maar dat wilt nagenoeg zeggen dat ik de cupjes opblaas.

EmilioEsteves | 10-11-20 | 15:05

Die autocorrectie op de telefoon heeft een eigen mening

EmilioEsteves | 10-11-20 | 17:04
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
tintel | 10-11-20 | 14:49

Als je toch bezig bent, betrek dan meteen de homohaat door moslims er bij. Nee hé, moslims zijn lief en christenen bashen gaat net zo makkelijk en veilig
als het koningshuis.

Acidstain | 10-11-20 | 14:49 | 1

Ja, dat is zo.

jansma28542681 | 10-11-20 | 15:11

Oei, dat wordt 35 uur leerstraf voor Arie!

Mensdier | 10-11-20 | 14:48

Ik las "(voor mensen, die roze azijn)"

raskol | 10-11-20 | 14:47

Arie zullen ze met plezier en gejuich figuurlijk in de hoogste boom hangen en met pek en veren het land uitjagen vanwege een mening.
De aanhangers van de religie voor vrede daarentegen krijgen alle ruimte om homo's te bewerken met draadkniptangen, af te tuigen, te intimideren en weg te pesten. En dan is roze in blauw in geen velden of wegen te vinden, de helden.

Eppo | 10-11-20 | 14:46 | 1

Natte tosti’s

nerugaer | 10-11-20 | 14:51

Waarom geen aangifte tegen dit soort heameau instanties omdat gristenen geen andere mening mogen hebben. Iets met een pot / ketel.

nerugaer | 10-11-20 | 14:46

Staat in de bijbel.

Is dit nog nieuws? | 10-11-20 | 14:46 | 5

Nee, staat in onze grondwet. Slob kan zich eenvoudig niet hiermee bemoeien omdat reformatorische scholen nu eenmaal de vrijheid hebben ongewenste elementen (in hun optiek dan) te weren. Hij kan daar wel wat aan doen, door bijzondere scholen te nationaliseren en ze tot openbare te verklaren, maar dat is dan weer een dictatoriaal communistische maatregel waar nog veel meer heisa over ontstaat. Maar waarom wil een homostel in vredesnaam hun kind op een reformatorische school plaatsen? Om de ophef die dat genereert?

Synecdoche | 10-11-20 | 15:01

@Bennie Verbaasd | 10-11-20 | 14:51: in de bijbel staat ook: oog om oog, tand om tand. nou Arie, hier komt ie; gij zijt zelf een Heaumeau

vokfeez | 10-11-20 | 15:04

@ Is dit nog nieuws

In o.a. Libië kun je nog aardig zaken doen.

Bennie Verbaasd | 10-11-20 | 15:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Gristenwappie.

Papualist | 10-11-20 | 14:45

"Volgens blablabla bijkt er sprake te zijn van het strafbare discriminatie". Ik dacht dat het altijd aan de rechter was om daarover te oordelen? Begrijp mij niet verkeerd, ik ben zelf homo en wens Slob en de hele poldertaliban veel naars toe. Mijn homoseksualiteit is een biologisch feit, dat afwijzen is net zoiets als een bepaalde huidskleur afwijzen. Maar dan nog, een volksvertegenwoordiger moet wel zijn/haar gedachtengoed kunnen uiten imho. Het lijkt mij niet aan de rechter om hierover te oordelen. Laat dit debat niet plaatsvinden in de rechtbank, maar gewoon in de 2e kamer. Ik heb daar namelijk gewoonweg vertrouwen in. Ik denk dat de meerderheid namelijk mij als persoon niet afwijst om wie ik ben.

vindead | 10-11-20 | 14:45 | 4

Tsja, en dat is nou precies de reden waarom ze Gekke Geert niet hadden moeten vervolgen. Maar nu die geest eenmaal uit de fles is, zal het OM één lijn moeten trekken, en elk geval van vermeende discriminatie door een politicus aan de rechter moeten voorleggen. Doen ze dat niet, dan gaat het OM zich de facto met politiek bemoeien. Zeg dan maar doei tegen de trias politica.

Bigaroque | 10-11-20 | 14:52

+1

Hiram | 10-11-20 | 14:53

Ik pleit al jaren voor een échte scheiding van kerk en staat, want dan zijn er geen religieuze scholen meer. En ook geen religieus-politieke partijen meer. Dan mag iedereen gewoon overal lesgeven. En dan mag Arie Slob homoseksualiteit afkeuren tot hij een ons weegt, maar dan kan hij in ieder geval niet meer actief discrimineren via politiek, en zich beroepen op zijn christelijke achtergrond om te mogen discrimineren. Want discrimineren mag niet volgens onze grondwet. Geloof hoort achter de voordeur of in de kerk, synagoge, moskee, boeddhistisch centrum of van mijn part hindoestaanse tempel. Maar niet in een school, overheidsinstelling of regering. Het is zo duidelijk als wat dat wij een échte scheiding van kerk en staat nodig hebben anno 2020. Wij zijn het minst religieuze land binnen West-Europa, en toch doen wij allemaal alsof dit soort achterlijkheid nog privileges en bescherming verdient. Klaar mee.

VBO_B_Niveau | 10-11-20 | 15:21
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een stelletje flukkers.

grmblll | 10-11-20 | 14:44

Welk strafbaar feit heeft het OM eigenlijk geconstateerd? Dat haal ik niet uit dat domme tweetje. Hoe achterlijk de opmerking van die gristenmeneer ook is, hij roept niet op tot het vermoorden van heaumeau's.

Wel vraag ik me dan weer af wat ie bedoelt met het creëren van veilige situaties. Voor wie? Voor de handtasjes hatende ouders in de wetenschap dat hosmo's in de kast blijven? Of voor de gays zelf die weten dat ze maar beter hun bek kunnen houden want... ja wat eigenlijk. Een standje van de rector en een pray the gay away boodschap?

Graaf_van_Hogendorp | 10-11-20 | 14:44 | 1

Hij bedoelt: tegen de idioten die die scholen in brand willen steken.

Koonkluk Huis | 10-11-20 | 14:49

Laten we eens beginnen om in de politiek religieuze partijen te verbieden. Scheiding tussen kerk en staat gaat op deze manier natuurlijk nooit werken.

Ommezwaai | 10-11-20 | 14:43 | 1

Eens. Maar ik vrees dat ze daar wel weer een geitenpaadje (lol) voor vinden - zo is Denk officiëel geen relipartij, maar in de praktijk...

kapoerewiet | 10-11-20 | 14:51

Als die homo’s dan toch zo lekker bezig zijn... doe dan ook even aangifte tegen al die salafisten in ons land en voor het gemak maar even alle imams.

Hollandse_blauwe | 10-11-20 | 14:43

Jezus!!
Oh sorry

laurentius | 10-11-20 | 14:42 | 2

BLASPHEMY!

Koning BongoBongo | 10-11-20 | 14:53

@Koning BongoBongo | 10-11-20 | 14:53:
-
'Who threw that?'

bisbisbis | 10-11-20 | 15:18

Wat zijn de reli-gekkies van alle stromingen toch altijd geobsedeerd bezig met het veroordelen en afwijzen van homo’s... Je zou dan haast gaan denken dat ze er stiekem zelf een zijn...

Mark zit te Dutten | 10-11-20 | 14:42 | 1

De grootste anti porno strijders zijn vaak de grootste seksueel gefrustreerde zondaars. De grootste homofoben proberen met hun geschreeuw hun eigen latente homogevoelens te onderdrukken.

zuurtjeregen | 10-11-20 | 15:23

Nederland is niet meer te besturen.
Het schip loopt vast in het zeewier van kwets-jankies.
Als je werkelijk naar elke scheet dient te luisteren afkomstig uit een sub van een subgroep kun je wel stoppen. Je kunt onmogelijk met iedereen rekening houden.

druipsmurf | 10-11-20 | 14:41

Roze in blauw ? Zitten die tussen de echte agenten en de BOA’s in ?

ja,diedus! | 10-11-20 | 14:41

Homo staat boven religie op de intersectionele ranglijst, blijkbaar. Wonderen zijn de wereld nog niet uit. Als homo's nu ook strijden voor alcohol komt de NIDA daar ook niet tussen. Problem solved!

Tolo | 10-11-20 | 14:41

Het is steeds moeilijker positief te blijven, wat een kut maatschappij, bleh. Bijna weekend, dan kan ik me weer de tering in zuipen.

opblaasschaap | 10-11-20 | 14:39

Slob moet aftreden na deze uitspraak.

Knufter | 10-11-20 | 14:38 | 3

Hoezo? Met snik in de stem sorry zeggen en je mag blijven zitten tegenwoordig. Wat je ook hebt uitgevroten.

Graaf_van_Hogendorp | 10-11-20 | 14:38

slob zegt toch enkel maar dat het geoorloofd is dingen af te keuren als school?
hij zegt toch niet dat homosuelen fout zijn of zo?
en persoonlijk laat ie zich er toch ook niet over uit?

drastic | 10-11-20 | 14:54

@drastic | 10-11-20 | 14:54: Slop roept op tot discriminatie.

Hij is minister, geen willekeurige burger.

Wat is het verschil met toelaten dat op school "je moet ondertekenen dat je tegen vrouwen op de werkvloer bent" of "je moet ondertekenen dat je tegen Joden bent".

Flikker op, Slob. Rekenen. Taal. Geschiedenis. Dát is waar een school over gaat. Maar niet: "piemeltje, kutje en dat moet dan daar-en-daar in"

Knufter | 10-11-20 | 15:22

Ellie Lust Arie Rauw....

Mark zit te Dutten | 10-11-20 | 14:38 | 1

Nee Elly Lust Alleen Maar Beaver.

Realism Is All | 10-11-20 | 15:23

Mix roze en blauw en je krijgt paars. Paars staat voor luxe, royalty, onafhankelijkheid, wijsheid en rijkdom, dus kapitalisme. Met andere woorden de roze politie is fout en is racistisch en moet ontbonden worden.

Ga nu weer verder met pagina 4 van Sylvana’s handboek, je leert iedere dag weer iets.

allesofniks | 10-11-20 | 14:38 | 2

Paars is ook de kleur van de Paus, van het Rooms-katholicisme, om het nog wat stuitender te maken.

small_town_dude | 10-11-20 | 14:45

Wat raar, de politie is toch van de minder minder minder aangiftes?

Deflatiemonster | 10-11-20 | 14:38 | 1

Maar niet tegen autochtonen , begrijp dat nu eens.

ja,diedus! | 10-11-20 | 14:42

Prima, maar wat is de politie in sommige zaken toch hongerig. Dat bevreemd mij.

Rest In Privacy | 10-11-20 | 14:37 | 2

Ruim de helft van alle aangiftes gaat de prullenbak in. Hieronder zitten ook gevallen van fysieke bedreiging. Nog niet zo lang geleden moest een slachtoffer van verkrachting door een statushouder zelf haar zaak oplossen. Het heeft allemaal geen urgentie. Het gestuntel van een gereformeerde politicus dan weer wel. Je kunt in elkaar gehengst worden door moslimjongeren vanwege je geaardheid, maar het recht spreekt niet. Wegkijkers van het establisment, waaronder ik ook enkele reaguurders reken, beseffen niet hoe ontwrichtend deze selectieve verontwaardiging is voor het vertrouwen in de law & order.

kapoerewiet | 10-11-20 | 14:44

@kapoerewiet | 10-11-20 | 14:44: Voor de selectieve verontwaardiging, maar meer nog de selectieve veroordelingen (Akwasi niet, Blokkeerfriezen moeten zelfs DNA afstaan, etc.) steekt men de kop nog dieper in het zand dan voor de "zegeningen" van de multculti-maatschappij. Tel uit je winst.

Grachus | 10-11-20 | 17:52

Roze in Blauw zijn andere politieagenten dan "normale" politie agenten. Want ze zijn roze in blauw, dus dat maakt ze onderscheidend. Impliciet.

Alexis de T. | 10-11-20 | 14:37 | 1

Maar dan hoef je dat nog niet expliciet te maken.....

libertat | 10-11-20 | 15:29

Aangiftes faciliteren vanuit een gesubsidieerd clubje ambtenaren is gewoonweg bedroevend. Roze in Blauw zou je bij wet moeten verbieden. Het is volstrekt niet relevant of de smeris heaumeausensuel is. Doe gewoon je werk. En ga niet allerlei dure tijd verspijkeren aan een hobbyclubje met nutteloze mening. We zien nu wat er van komt.

de Voorzittert | 10-11-20 | 14:36 | 1

Homoseksueel zijn zou inderdaad niet uit moeten maken. Slobje en zijn kliek gristen engnekken denken daar toch anders over. Prima actie.

SterF... | 10-11-20 | 14:38

Trouwens de VS (natuurlijk nergens te lezen bij het complete mediakartel) heeft ingestemd tot een fraude onderzoek bij de VS-verkiezingen.
En natuurlijk willen de democraten dar onderzoek niet toestaan. Want hun waarheid moet ook onze waarheid zijn.
Gaat nogal wat worden.

Kamervraag | 10-11-20 | 14:36 | 4

@De echte Stolwijker | 10-11-20 | 14:40: Dat zullen we nog zien toch.

witte | 10-11-20 | 14:44

@witte | 10-11-20 | 14:44:
Klopt. We gaan zien dat alle aantijgingen niet onderbouwd zullen zijn. Trump zal in januari door de secret service uit het Witte Huis worden gesleept. Als de eerste de beste psychoot op weg naar een crisisopname. Zo tragisch.
En dat terwijl hij ook als staatsman had kunnen vertrekken door te zeggen: we wachten de hertellingen af, en bij die uitkomst leg ik mij neer. En wees zuinig op mijn erfenis van economische groei en militaire terughoudendheid.

De echte Stolwijker | 10-11-20 | 14:54

@De echte Stolwijker | 10-11-20 | 14:54: Het is een idioot met stuitend gedrag. Absoluut. Echter de extreme valsheid van een deel van de democraten kennende (zeg maar de amerikaanse versie van de Groen-Linkse Groot-Wassinks) zou het mij verbazen als er her en der niet wat verkiezings-schandaaltjes opduiken. Echter, te weinig om de uitslag te doen veranderen. 't blijft doodzonde dat Trump te dom is om te begrijpen wanneer hij prima de onbehouwen boer kan spelen en wanneer niet.

Grachus | 10-11-20 | 17:58
▼ 1 antwoord verborgen

"Na overleg met het Openbaar Ministerie en onze landelijke portefeuillehouder Discriminatie, blijkt er sprake te zijn van het strafbare feit discriminatie".
Mogelijk dat de politie ook nog even de strafmaat kan bepalen? Dat geeft wel weer een mooie besparing.

El Rico Grande | 10-11-20 | 14:36

Is er ook een groep 'Refo in Blauw' en 'Katholiek in Blauw'? Wat een puinhoop!

geloofdzijdeheer | 10-11-20 | 14:36 | 3

Berbers in Blauw.

small_town_dude | 10-11-20 | 14:46

Het lijkt mij eerder tijd voor een groep "roze in refro".

Kapitein Sjaak Mus | 10-11-20 | 15:00

@Kapitein Sjaak Mus | 10-11-20 | 15:00: Met een paars kopje of wat?

Andersdenkend | 10-11-20 | 16:17

Het OM is weer bezig met haar prioriteiten zo te zien. Gek dat ze Pechtold nooit vervolgd hebben om zijn Russen-hatende opmerkingen.

Blasfemie | 10-11-20 | 14:35 | 1

onder druk van roze in toga......

vranac | 10-11-20 | 15:16

Het is steeds weer opvallend hoe de refo’s in Nederland als bliksemafleider fungeren voor linkse activisten die kritiek op de echte fundamentalisten en wetsoverteders, namelijk moslims, niet uit hun bek kunnen krijgen. Ik geef toe, dit riekt naar een whataboutism maar is wezenlijk: bij de coronacrisis en nu weer worden alle pijlen op stuntelrefo’s gericht. Een marginaal probleem dat niet is gegroeid de afgelopen jaren, itt het geweld uit een andere hoek. Weer een opmerkelijk voorbeeld van de policor-spagaat.

kapoerewiet | 10-11-20 | 14:35 | 1

Goed punt, maar volgens mij hebben de "stuntelrefo's" het ook aan zichzelf te danken dat alle pijlen in dit soort discussies op hen gericht worden: door telkens weer alle wetsartikelen m.b.t. bevoordelen van religies structureel te steunen, en het aanpassen ervan aan de huidige tijd keihard te bevechten, creëren ze een juridisch klimaat waarin ideologieën zoals de Islam goed in gedijen.

libertat | 10-11-20 | 15:27

"Dan kan u......." Tjongejonge

Tinus Tampeloerus | 10-11-20 | 14:34 | 1

Oh, het kunt toch lees ik net.

Tinus Tampeloerus | 10-11-20 | 14:36

Arie 'draaikont' Slob..... wat heeft deze lapzwans in feite klaargemaakt als minister.... net als Ollongren, 2 totaal overbodige ministers!

Fatwabuster | 10-11-20 | 14:34

Kunnen we ophouden met aangiftes tegen alles en iedereen? Op zich mooi dat Slob nu naast Wilders kan gaan staan.
www.youtube.com/watch?v=8wG24Of4AKI
De Bundeswehr is ook niet meer wat het geweest is.

Frau Merkel | 10-11-20 | 14:34

Dat zal um leren. En svp een volgend kabinet zonder deze gekkies.

Rest In Privacy | 10-11-20 | 14:34 | 2

Graag!

SterF... | 10-11-20 | 14:36

VVD heeft geen enkele gekkie zeker?

small_town_dude | 10-11-20 | 14:47

Preekt iedere moskee niet dezelfde homohaat en waarom wordt daar niks aan gedaan?

voldemort | 10-11-20 | 14:34 | 3

Vrijheid van godsdienst.

Is dit nog nieuws? | 10-11-20 | 14:47

Zucht. Er is een verschil tussen Islam die heameaus van gebouwen wil gooien en gristenen die aangeven dat je beter een andere school kan zoeken als je perse heaumeau wil propageren.

nerugaer | 10-11-20 | 14:49

"Na overleg met het Openbaar Ministerie en onze landelijke portefeuillehouder Discriminatie, blijkt er sprake te zijn van het strafbare feit discriminatie."

Of er sprake is van een strafbaar feit hoeft de rechter tegenwoordig niet eens meer aan te pas te komen tegenwoordig.

je_schoonvader | 10-11-20 | 14:33 | 1

De landelijke portefeuillehouder is waarschijnlijk een activistische OvJ die als hobby in de gekwetstenclubjes zitting heeft en zo de controlled opposition speelt.

Frau Merkel | 10-11-20 | 14:35

In debat met gelovigen?
Zou het helpen?

SterF... | 10-11-20 | 14:33 | 3

Geloofd u het?

Mr.Crowley | 10-11-20 | 14:44

Inshallah

Is dit nog nieuws? | 10-11-20 | 14:47

Ja, je moet alleen wel volhouden.
Het is ook de enige weg. Denkbeelden bestrijd je met woorden, woorden die ertoe doen.

Schoorsteenveger | 10-11-20 | 15:10

Laat de knielende eenheid gewoon ophoepelen.

rein9576 | 10-11-20 | 14:32 | 1

Welke knielende eenheid?

spanarchist | 10-11-20 | 14:34

en doodsbedreigingen aan het adres van Geert Wilders zijn niet strafbaar want wordt niet vervolgd.

Fedde71 | 10-11-20 | 14:32 | 5

Natuurlijk worden die niet vervolgd. De OvJ wordt schielijk van de zaak gehaald, maar heeft de kopschopper eerst een vrijbrief gegeven. Ons kent ons.

Frau Merkel | 10-11-20 | 14:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zou bij God niet weten waar dit heen moet!

Atheist-Priest | 10-11-20 | 14:31 | 1

Naar de hel.

Is dit nog nieuws? | 10-11-20 | 14:47

Toen er voor de 538e keer een homo in elkaar geslagen was, waar was roze in blauw toen?
Diegene was toen blauw in roze, maar dat terzijde.

Toetsenbordcomplex | 10-11-20 | 14:31 | 2

Die zaten schoenloos aangeschoven bij de jaarlijkse iftar. Daar worden ze rectaal genomen door de profeet zonder dat ze het doorhebben.

ja,diedus! | 10-11-20 | 14:37

@ja,diedus! | 10-11-20 | 14:37: niet zo negatief. Als je de hele dag naar beeldschermpjes van bewakingscamera’s moet kijken mis je veel en als je het een keertje niet mist kom je gewoon te laat op de plaats delict. Veiligheid van onze dienders voor alles.

Mijn klomp breekt | 10-11-20 | 18:47

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl