Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lange Frans zegt soort van sorry voor soort van dreigen om Mark Rutte dood te schieten

Lange Frans richt zich tot de samenleving

er is dus bij 538 echt iemand geweest die dacht "we praten veel te veel OVER Lange Frans en veel te weinig MET Lange Frans" echt Fuck Frank Dane met een lange tak en fuck John de Mol erbij

"Met spijt in het hart richt ik mij tot U.

Mijn suggestie om Mark Rutte neer te schieten heeft bij heel veel Nederlanders hevige reacties opgeroepen. Het doet pijn Uw vertrouwen in mij beschaamd te hebben.

Ook al heeft de video meer dan drie maanden lang op YouTube gestaan en is hij nu na een uitzending van Zondag Met Lubach plotseling verwijderd, het was heel onverstandig om geen rekening te houden met de inwerking van dergelijke dreigementen op onze samenleving.

Mijn eigen besluit nu te reageren is genomen vanuit het besef dat ik dat niet hadden moeten zeggen. Maar ik ben hier niet om excuses te maken.

Vanaf het begin van de coronacrisis heb ik mijn best gedaan om – binnen de grenzen van het censuurbeleid van YouTube – ruimte te vinden en zoveel mogelijk totaal debiele onzin te verspreiden aan iedereen die in onzekere tijden steun zoekt.

Het is voor iedereen een moeilijke tijd. Een tijd van gemis, beperkingen en zorgen. Van angst, boosheid en onzekerheid ook. Ik heb de aangrijpende verhalen gehoord in vele ontmoetingen met mensen die misschien nog wel gekker zijn dan ik, zoals Janet Ossebaard en Wybren van Haga, in persoon, en digitaal. Met U en met al die mensen die direct of indirect geraakt zijn door de molen, voel ik mij verbonden.

Ik blijf me samen met U inzetten om onzin over het coronavirus verspreid te krijgen. Zodat iedereen in ons land daarna nog een beetje gekker kan worden dan hij nog is. 

Dat is nu het allerbelangrijkste en daar ga ik mee door, naar mijn beste kunnen.

Ik ben betrokken. Maar niet onfeilbaar."

Reaguursels

Inloggen

Wat een flauwe tekst en flauwe foto. Niet leuk en niet origineel.

Kattie | 22-10-20 | 22:35

Maar verder denk ik dat Lange Frans zijn importantie en penetratievermogen in de Nederlandse gemoedstoestand overschat. Een beetje.

Sans Comique | 22-10-20 | 19:22

Ik ben normaal niet zo van het ordinaire (maar de duurst betaalde werkeloze van nederland die volstrekte schijt aan haar 'onderdanen' toonde moet tegen een stootje kunnen); Maxima's borsten hangen al net zoals haar mondhoeken.

Sans Comique | 22-10-20 | 19:20
-weggejorist-
Pieter7 | 22-10-20 | 19:00

*Hij* mag van mij wel een lange vakantie naar Griekenland.
Op Lesbos dan...

hotmint | 22-10-20 | 18:59

Kan het niet helpen maar moet altijd wel lachen om Lange Frans. Hij durft altijd z'n bek open te trekken.

Nevelheim | 22-10-20 | 18:23 | 1

Kan het niet helpen maar ik heb helemaal niet moeten lachen om Lange Frans en zijn meestal heel boeiende gasten. De uitzending met Adèle v/d Plas bv vond ik behoorlijk schokkend. Naar aanleiding van wat Erik de Vlieger hierover verklaarde, wilde een journalist laatst opheldering van Rutte. Diens reactie was veelbetekenend, hij draaide zich om en vluchtte.

Maris v.d Hof5393 | 22-10-20 | 21:01

Lange Frans richt zich tot de samenleving.

Ik hoop niet dat hij het in zijn wappiekop krijgt om nog eens muziek te gaan maken, dat gordon weer "muziek" gaat maken is al erg genoeg

brie-de-penis | 22-10-20 | 17:11

In de context van het interview is dit geen bedreiging. Ze hadden het over corrupte leiders en dat de instituten die ons hier tegen zouden moeten beschermen, niets doen. En als dit allemaal waar zou zijn, hoe los je het dan op? Zelfs in het korte fragment wat nog op GS staat en nog niet kapot gecensureerd is, zeggen beide sprekers dat eigenrichting NIET de oplossing is. Ik vind het zelf ook onsmakelijk hoe makkelijk LF en die vrouw er over praten, maar de ophef is verder compleet onterecht.

HetGewoneNormaal | 22-10-20 | 16:55

Waarom heeft iedereen het alleen over Mark Rutte?
Geert Wilders en het koningshuis werden ook bedreigd in diezelfde video.

Kict | 22-10-20 | 16:04 | 1

Genoemd worden is iets anders dan bedreigd worden.

LiniaalRectaal | 22-10-20 | 17:25

Lange Lul heeft gesproken, dat hij nu moge worden vermorzeld door de vergetelheid.

Drs. Paco P. | 22-10-20 | 15:49

Ik vind hem irritant om naar te luisteren, maar op het grotere geheel heeft hij toch wel een punt. Die complotten komen voort uit stinkende dingen die worden weg gestopt.

Nederland is een digitale hoofdstad van kinderporno. Dat zijn niet alleen kneusjes zoals Danny toen interviewde. Daar zitten ook mensen op hoge posities tussen. Het koningshuis is geen liefdadigheidsinstantie, die hebben door de eeuwen heen genoeg uitgevreten. In Mexico is de criminaliteit ver de politiek in geïnfiltreerd, dat is hier niet op dergelijk niveau, maar wel in enige mate.

Het wordt overal gebracht alsof Lange Frans heeft gezegd: "ik roep op om M. Rutte en koning Willie dood te schieten." Als iemand dergelijk citaat heeft, geef het dan. Er wordt nu wat vrij vertaald. En na de uitkomst van de rechtszaak met T. Baudet is gebleken dat dat mag.
Ik lees de essentie van wat ze zeggen als: ook al walgt de maatschappij als geheel van de vrijlating van iemand als Michiel Panhuis, niemand wil een moordenaar zijn en hem doodschieten. Dus pas als hij opnieuw de fout in gaat en een meisje vermoord, moet hij opnieuw opgepakt worden. Maar mensen op hoge posities van ministers en rechter kunnen zich buiten schot houden. Dat zie je ook met rechtszaken die afgedaan worden als onzin, zoals bij Demmink. We hebben dus geen echte oplossing voor criminaliteit van individuen op deze posities.

Huiselijk geweld is al lastig om aangifte van te doen. Maar wat doe je als vrouw zijde als je klappen krijgt van je man die commissaris is bij de politie? En ik kan net als Lange Frans, het sentiment niet serieus nemen van half Nederland die beweert dat daar alleen goede mensen werken en die plegen geen huiselijk geweld. Neemt niet weg dat ik de manier van praten van Lange Frans, Thierry Baudet etc. irritant vind.

C10H12N2O | 22-10-20 | 15:13 | 7

@Dandruff | 22-10-20 | 15:36: Het zou ook kunnen dat u gewoon niet van alle feiten op de hoogte bent, voordat u anderen beticht van een "complotdenker". De zaak Demmink stinkt aan alle kanten en hier zijn veel klokkenluiders en bewijsstukken over terug te vinden. Het probleem is niet dat die man niet veroordeeld is, maar dat er veel bewijs was, waar nooit serieus naar gekeken is. Er is daarnaast ook veel bewijs van politieke druk om dit niet te doen. Omtzigt moest bijvoorbeeld van Rutte destijds stoppen met onderzoeken en vragen stellen. In de klimaatfraude komt Rypke Zeilmaker met harde beschuldigingen, namen en bewijzen. Dat is allemaal geen vaag gelul, maar het enige wat er gebeurt, dat hij begin dit jaar door de politie in elkaar is gebeukt voor die uitingen.

HetGewoneNormaal | 22-10-20 | 17:06

@Dandruff | 22-10-20 | 16:21: Je hebt ook wel gelijk in je kritiek op mijn stuk hoor. Ik probeer hier wat uit een te zetten en te kijken hoe het valt. Het is best lastig om een goed stuk te schrijven zonder al te veel taalfouten, laat staan het coherent voor alle lezers te maken. Hier kan ik relatief veilig een beetje sparren met de manier van verwoorden.

De rode draad die ik wil vertellen is dat je als burger een probleem hebt wanneer de overheid zegt: Toon aan dan, dat die schade aan je huis door aardbevingen komen. En als je dat is gelukt, zeggen ze: Toon aan dan, dat die aardbevingen door de gaswinning worden veroorzaakt. Niet omdat het niet aangetoond kan worden, maar omdat je vecht tegen de autoriteiten die gaan over het vrijgeven en beoordelen van die informatie.

Voor het concreet maken van dingen. Er zijn natuurlijk ook complottheorieën die wel gewoon waar zijn gebleken. Zoals:
- Er was wel bekend hoe verslavend en dodelijk roken was, maar dat werd weggemoffeld.
- Er was wel bekend dat lood in benzine schadelijk was voor de hersenen, maar dat werd weggemoffeld.
- Opperation Northwoods was een plan om opzettelijk burgers van Amerika te doden en de schuld op Cuba af te schuiven om zo een oorlog te kunnen beginnen. Kennedy heeft de uitvoering hiervan toen met een veto voorkomen.
- De Belastingdienst ruïneert mensen financieel terwijl ze weten dat ze onschuldig zijn. Zelfs nu er twee ministers op zitten, het hele land het weet. Worden die mensen nog steeds van rechtbank naar de muur gestuurd, en bewijsmateriaal dat bestaat en opgevraagd wordt, wordt gewoon zwart/onbruikbaar gemaakt.
- Snowden liet zien dat er inderdaad massale afluisterpraktijken plaatsvinden.
- Eddy de Kroes werd veroordeeld, maar hoefde zijn straf toch niet uit te zitten.
- Operatie Gladio bleek wel te bestaan, inclusief wapendepots.
- Defensie die vertelde dat militairen door eigen nalatigheid om het leven kwamen, terwijl het door hun ondeugdelijke landmijnen kwam. Ze hebben de persoon die dat naar buiten bracht, middels vervalste documenten, in een psychiatrische inrichting gestopt. www.trouw.nl/nieuws/hof-defensie-verv...
- Er zijn wel nucleaire wapen opgeslagen in Nederland.
- Pedo misbruik binnen de kerk.
Van deze dingen wordt nu misschien gezegd, tja dat is toch bekend. Maar ze waren ooit complottheorieën.

Ik citeer hier iets van de correspondent: “…Of neem de tegenstrijdige ideeën over ons voedsel. Is een glas wijn per dag gezond, of juist niet? Moeten we dierlijk vet eten, of daarvan wegblijven? ‘De huidige populariteit van complotdenken moet vanuit dit soort verwarring begrepen worden. Maar ze laat ook zien dat ieder van ons veel actiever bezig moet zijn om grip te krijgen op de waarheid.’”

C10H12N2O | 22-10-20 | 18:14

@Dandruff | 22-10-20 | 16:21: - wat je pedo-netwerken betreft, daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. De baby's en kleuters in de verschillende Amsterdamse kinderdagverblijven waaronder het Hofnarretje denken daar vast anders over.

Maris v.d Hof5393 | 22-10-20 | 21:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Bij spijt storten alle wappies alle bedragen die zij hebben verdiend met die wappie kanalen gewoon naar het Rode Kruis.
Dan kan iedereen weer normaal verder.

LinkeLotje | 22-10-20 | 15:06 | 1

Frans heeft geen geld verdiend met z'n podcast... alleen met z'n liedjes op YT.

ikworstelengadouchen | 22-10-20 | 15:18

Grappig die Lange Frans, tot je beseft dat ie kinderen heeft. Het zal je vader maar zijn.

ZureKoek | 22-10-20 | 14:55

Rapper hou je bij je leest.

J.Cash | 22-10-20 | 14:49

Lange Frans staat tenminste op voor VRIJHEID!

nuchterland | 22-10-20 | 14:47 | 2

Je verwart waanzin met vrijheid.

Gulliver | 22-10-20 | 14:58

@Gulliver | 22-10-20 | 14:58: De vrijheid om waanzinnige uitspraken te doen is een groot goed. VVMU, u weet wel, tog?

Graaier | 22-10-20 | 16:36

Wie hier van de mee huilende tamme wolven (Chihuahua's ?) hier heeft ook daadwerkelijk te moeite genomen om zelf te kijken c.q. luisteren naar Lange Frans zijn filmpjes om op basis daarvan een oordeel te vormen?
Zijn filmje met die Ossenwappie en de Rutte afschieten fantasie was pervers en had meteen geblokt moeten worden (idem aan Akawasi en Zwarte Piet schoppen)
.
Besef goed dat een 'complot denkers' in de basis vaak wel een valide punt hebben. Alleen in het zoeken naar een verklaring raken ze de weg kwijt. Dan worden ze gelijk aan religieuze mensen overtuigd van iets wat niet te bewijzen valt. De drang om iets wat niet verklaard is te verklaren is wat ze 'gekkie' maakt.
Veel zaken waarover LF en anderen theorieën spuiten zijn in de basis inderdaad vreemd.
.
Dat Demmink wellicht van 16 / 17 jarige schandknaapjes houdt (dan ben je ebofiel, geen pedofiel) is iets anders dan dat hij en z'n Minerva vrinden wekelijks baby's en kleuters kapot n**ken en offeren.
Dat bepaalde personen 'iets' wisten, of konden vermoeden, van op handen zijnde 9/11 aanslagen is aannemelijk, maar totaal iets anders dan dat G.W. Bush en co dit even hebben bedacht en uitgevoerd.
Dat een aardbeving, plaag of epidemie een bevolking flink uitdunt kan gebeuren, maar heeft niets te maken met het niet bidden voor een bepaalde god.
.
Een 'vermeend' complot dient onderzocht te worden, bewijs voor te worden gevonden, wetenschappelijk onderbouwen, enz. Mooi voorbeeld hiervan is Bellingcat en MH17, of minder bekend Bellincat en Kyle Rittenhouse.
Maar ook RTL nieuws / AD in toeslagen affaire.
Als RTL / AD hadden geroepen belastingdienst heeft Mossad en alt right infiltranten die heimelijk hardwerkende allochtonen kapot maken door moeilijk te doen met toeslagen waar ze recht op hebben, hadden ze voor een groot deel gelijk. Door te onderzoeken weten we nu dat er geen Mossad en alt right infiltranten achter zitten.
.
Zijn interview met George van Hout was onderhoudend, maar als zelf George van Hout in het interview al gaat roepen 'zo ver wil ik niet gaan' dan klopt er iets niet je feiten kennis.

der Schmutz | 22-10-20 | 14:41 | 4

Het punt is natuurlijk, hoe ga je bewijs vinden tegen een overheid?

Neem bijvoorbeeld scientology, die vent woont op een cruiseschip dat nooit aanmeert. Zijn vrouw is plots nooit meer in beeld. Bij scientology zitten veel mensen op hoge posities. Bekende zijn bijvoorbeeld John Travolta en Tom Cruise. Maar ook doktoren, advocaten, mensen bij de FBI etc. Familie van die vrouw waar ineens geen contact meer te krijgen is wou een onderzoek. De politie zegt vervolgens we hebben onderzoek gedaan, ze leeft maar wil niet met jullie praten. Dossier is gesloten en wordt niet meer geopend, contact met scientology zoeken wordt gezien als stalken.
Hoe ga je bewijs verzamelen?
Op die cruiseschepen vindt mensen smokkel plaats, voor schoonmakers etc.
Die enkeling die ontsnapt en informatie naar buiten brengt is maar een anekdote. Hoe zijn dit soort dingen te bewijzen?

E-mails van Mohammed B. zijn toen per ongeluk verwijderd. Als ik daarbij mijn wenkbrauwen frons, zit ik niet te wachten om weggestopt te worden op de gesloten afdeling van Altrecht. Het probleem is natuurlijk, ik kan in essentie niet bewijzen dat daar wel intentie bij zat. Maar er zijn wel veel van dit soort dingen die stinken.

De Panama papers komen naar buiten, rijke mensen en belasting.... er gebeurt niks... nou ja, er gebeurt wel iets, de journalist die het openbaarde explodeert tezamen met haar auto. Dat is toeval, mensen die anders denken zijn complotgekkies?

"Ik heb geen actieve herinneringen van dit voorval."

C10H12N2O | 22-10-20 | 15:30

@C10H12N2O | 22-10-20 | 15:30:

Je geeft weer diverse "voorbeelden" die niets met elkaar te maken hebben. Deels onbewezen, deels onjuist, deels irrelevant.
Dat maakt complotdenkers ongeloofwaardig.
Nog los van het feit dat je het principe van een rechtsstaat niet helemaal begrijpt; "onschuldig tot het tegendeel bewezen is".

Dandruff | 22-10-20 | 15:41

@Gulliver | 22-10-20 | 14:59: Begrijpend lezen is een kunst.
Ik stel juist dat (o.a.) Lange Frans punten benoemd in de basis het benoemen en uitzoeken waard zijn. Waar hij, en meerdere, van het padje afgaan is door niets uit te zoeken en enkel met complottheorieën te komen die vaak kant noch wal raken en waarvoor geen enkel bewijs is. Wij leggen nu allemaal de aandacht op hun debiele verklaringen in plaats van op de gebeurtenis die ze trachten te verklaren.
Als iemand een gestoorde, paranoïde, vergezochte en onmogelijke verklaring voor een gebeurtenis heeft, betekend dat niet betreffende gebeurtenis niet heeft plaats gevonden.

der Schmutz | 22-10-20 | 17:17
▼ 1 antwoord verborgen

Even met de logica van Lubach:
1.Lange Frans is een Wappie
2.Lange Frans praat met Sven Hulleman
3.Sven Hulleman praat met Jort Kelder
4.Jort Kelder vrindje Rutte
5.Rutte is Wappie

TonieKolonie | 22-10-20 | 14:18 | 1

Yep. Guilt by association. Handig trucje als je geen tijd hebt voor nuance.

kapoerewiet | 22-10-20 | 14:38

Friedepiepel

lingo star | 22-10-20 | 14:16

Maar Frans is toch ook een woordkunstenaar? Waarom hij wel en zijn collega niet? Zou zijn tint bruin er wat mee te maken hebben?

__dictatuur | 22-10-20 | 14:12

Deze tijd lijkt best veel op de tijd net voor de Franse revolutie. Spannond!

OuweOuweLekkerMauwe | 22-10-20 | 14:09 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Die Lubach pleit doodleuk voor toepassing van censuur en dergelijke en alle domme schapen maar blaten: “Oh die Lubach doet het zo leuk en hij heeft eigenlijk wel een punt” het is gewoon linkse onzin retoriek die je uiteindelijk je vrijheid gaat kosten. Hij is de spreekbuis van de macht. Een soort gedachtenpolitie.

Piraatbas | 22-10-20 | 14:09 | 2

Jij hebt de aflevering duidelijk niet gezien, hij maakt die mafkees belachelijk, niet het medium via wie hij onzin uitkraamt.

Wiezewalakristalix | 22-10-20 | 14:19

@Wiezewalakristalix | 22-10-20 | 14:19: andersom toch? Iedereen heeft VVMU naar die social media gebruikt een algoritme dat alleen maar je opinie versterkt door steeds hetzelfde voor te schotelen

Risingson | 22-10-20 | 14:53
-weggejorist-
komtdatschot | 22-10-20 | 14:06

Prachtige foto, en prachtig verhaal.

Dandruff | 22-10-20 | 14:03

Fransje heeft het achteraf gezien helemaal verkeerd aangepakt; hij had zijn verhalen als religie moeten bestempelen. Helaas is de naam al vergeven, maar een goede naam voor zijn 'religie' had 'denk' kunnen zijn.
Moet je eens kijken hoe voorzichtig men om religies heen draait, religies die complete onzin verkondigen. 'Strijders' voor religies, die door de samenleving die erdoor geterroriseerd wordt, worden notabene 'verward' genoemd, 'eenlingen', en hun daden, ongeacht het hoge aantal, telkens weer incidenten.

Jammer, Frans, gemiste kans.

EEnzame SchizofrEEN | 22-10-20 | 14:02 | 1

hoezo hij is toch woordkunstenaar? dus dan mag hij dit soort dingen zeggen, als een andere "woordknunstenaar" ( die er veel minder succesvol mee is/was) er mee wegkomt...

ikworstelengadouchen | 22-10-20 | 14:12

Blijkbaar zijn er heel domme mensen die denken dat iedereen ademloos aan de lippen van lange Frans hangt en nog dommere mensen die menen dat Frans zoveel invloed heeft, dat men niet zonder hexenjagd kan.
Met Lubach als hoofd-inquisiteur.
Ik vind zijn brandstapelpoging geen mooi plaatje, hoor.

Verhalen spinnen is geen privilege van de media.
En bovendien kinderen, gekken en dronken mensen zeggen de waarheid en er is nog zoiets als volksmythologie.
Daarin komt de elite nooit goed van af.

MistaRazista | 22-10-20 | 13:59 | 2

Hoezo "heksenjacht"?
Die oproep tot moord kon best wat kritiek gebruiken.

En wat Bange Frans verder allemaal zegt trouwens ook, al weet ik veel hoe lang. Pakweg 15 jaar geleden paste Fransjepansje nog in het linkse NPO-model, en noemde hij 11-09 een CIA-complot, en ageerde hij tegen "complotdenkers" als Hirsi Ali en geert Wilders.
Hij is niet bij zijn paasei, en dat mag best gezegd worden.
Niet gecensureerd; maar wel gezegd.

Dandruff | 22-10-20 | 14:08

Da' is godverdomme een lieve frans!

PureYak | 22-10-20 | 13:57

Toen Lange Frans gare liedjes maakte over Diemen-Zuid dacht niemand dat hij 20 jaar later nog zoveel aandacht zou krijgen. Als anti-populisten propaganda stokpaard nog wel. "Dit is het land van Pim Fortuyn en Volkert van der G" 2.0

Maar hij verdient zijn geld; zoals zovelen die het moeten hebben van clicks en likes van zo'n beetje 90% van de wegbezuinigde GGZ-populatie. Nou fucking en!

Mensdier | 22-10-20 | 13:55 | 1

"Als anti-populisten propaganda stokpaard nog wel. "Dit is het land van Pim Fortuyn en Volkert van der G" 2.0" Even checken bij je: je weet dat Lange de regering verdenkt van de moord op Fortuyn en dat Volkert slechts een "fall guy" was? Dat hij Niks heeft Geert of Thierry wil niet zeggen dat hij een Establisment laaf is.

ikworstelengadouchen | 22-10-20 | 14:23

Nu gaat Lange Frans onder de radar door met zijn clubjes. Dat je eerst vrolijk BNR feelgood deugradio aan het luisteren bent en dan opeens Fransie met zijn piratenzender erdoorheen komt complotschreeuwen. Leuk!

de Voorzittert | 22-10-20 | 13:53 | 1

Onder de radar is prima. Dan komen er geen inkomsten meer binnen en kan hij een normale baan gaan zoeken. Dan is er ook geen tijd meer om wappies te voorzien van waanbeelden.

LinkeLotje | 22-10-20 | 15:12

Size Matters!

Braco.me | 22-10-20 | 13:53

Ik vindt lange frans een mislukte kut artiest. Beetje inhaken met z'n kut muziek over de veranderende samenleving, hoe een politicus doodgeschoten wordt en wat nog meer. Nee in plaats van onderdeel zijn van een oplossing maakt ie het eigenlijk alleen maar erger met z'n rotzooi.

Hij heeft nooit echt veel succes gehad; en de drama met z'n ex wief ook op internet en toestanden. Nee frans. Verdwijn gewoon. Is beter voor iedereen.

Krachtkoe | 22-10-20 | 13:52 | 2

Blijft kudt muziek met of zonder sorry.

Dwarsdenker | 22-10-20 | 13:53

Frans maakte wel leuke muziek man. Ook met een politiek tintje. Hij is echter een beetje doorgeslagen laatste tijd. Volgens mij wist hij zelf ook wel dat hij snel van het platform afgegooid zou worden.

OuweOuweLekkerMauwe | 22-10-20 | 14:18

Gast heeft nog een rekening lopen bij de haarkliniek. Wie gaat dat now betalen?

RickTheDick | 22-10-20 | 13:49 | 4

Jij moet stoppen met alles voor iedereen te betalen.

RickTheDick | 22-10-20 | 13:55
▼ 1 antwoord verborgen

Lamme Frans heeft in zijn leven hersenschade opgelopen.

24^7 | 22-10-20 | 13:48

Lange Frans dit, Lange Frans dat, maar hoelang istie eigenlijk?

streknek | 22-10-20 | 13:47 | 3

Zegt Streknek. Nederland-Eftelingland.

kapoerewiet | 22-10-20 | 13:52

Met de simpele vraag 'hoe lang is lange frans' te vinden op google. Bizar, wel.

Mensdier | 22-10-20 | 14:01

Ik wil graag over frans, lang niets meer horen.

jan huppeldepup | 22-10-20 | 13:43 | 2

En is het.
Overigens is de bijvoegende tekst van de foto weer lekker scherp. Top

Hai D. | 22-10-20 | 13:47

@Hai D. | 22-10-20 | 13:47: En ZO is het

Hai D. | 22-10-20 | 13:48

Vroeger hing de samenleving van dorpsgekken aan elkaar. Ze keken wel op tegen de plaatselijke dokter, dominee en de onderwijzer, want die hadden doorgeleerd voor dingen. Dat is niet meer, helaas. Ze zitten op een podium dat verder reikt dan de toog. Irritant, maar schadelijk? De meeste mensen gehoorzamen nog steeds de dorpsarts, onderwijzer en dominee.
Lubach doet het leuk, met kwinkslagen en parabels houdt hij de kijker bij de les. Maar de les ging verder dan het weglachen van dorpsgekkie Lange Frans. Hij noemde hem in één adem met PVV en FVD. Iedereen die daarop stemt, was zijn boodschap, is eigenlijk ook een dorpsgek. Iedereen die kritiek heeft op Hugo de Jonge is van het padje af. Iedereen die de logica van de corona-maatregelen niet kan volgen, die ziet dat de horeca kapot moet terwijl BLM-activisten met subsidie en zendtijd worden beloond, iedereen die PVV stemt omdat ze geen islamitische buitenwijken willen vol koppensnellers, iedereen die FVD stemt omdat ze niet nog meer macht willen afgeven aan technocraten in Brussel... ja, al die mensen zijn gek. Het electoraat van PVV en FVD bestaat uit louter Lange Fransen en Famkes, en dat die dom zijn, daarover zijn we het wel eens, toch? Nou dan. Populisten. Ketters. Een pot nat. Op het schavot ermee. Het was een ingenieus in elkaar geschoven preek, van dominee Lubach.

kapoerewiet | 22-10-20 | 13:43 | 10

Het FVD framen heb ik ook uit de uitzending gehaald. Naast het onderwerp Lange Frans, de werkwijze van de social media, was het zoveel mogelijk plakken van FVD aan gekkies en onzin de doelstelling van het programma. Bij het zielige af. Ach, het zorgt er wel voor dat binnen de NPO en de subsidieverstrekkers in Den Haag de handjes nog enthousiaster op elkaar gaan.

Graaier | 22-10-20 | 13:55

@Graaier | 22-10-20 | 13:55: Het was een opvallende slinger die hij eraan gaf, daarom duurde het topic ook bovenmatig lang. De FVD en PVV moesten er met de haren bij worden gesleept. Ziet u die agressievelingen op het Binnenhof? Die laagschedelige Lange Frans? Dát zijn nou mensen die stemmen op FVD en PVV. Dáár wil u niet bijhoren, toch? Dat was de moraal van het verhaal.

kapoerewiet | 22-10-20 | 13:59

@kapoerewiet | 22-10-20 | 13:59: Je zou bijna denken dat er een ranzig D66 randje aan de productie van het programma kleeft. Hallo Irene! Even een quote van de drijvende kracht achter de satirische nieuwsshow Human Factor Television Productions, dat groot werd met Koefnoen. 'Alles is gescript, geen zin is per ongeluk.'

Graaier | 22-10-20 | 14:04
▼ 7 antwoorden verborgen

Mooi gesproken, zand erover.

Binnenbaan | 22-10-20 | 13:41

Geweldige vent. Ik vind 'toppertje' nog steeds een leuk liedje.

Leptob | 22-10-20 | 13:40

Liever 100 YT-complottheorie filmpjes dan één Arjen Lubach die schijnbaar mag bepalen wat gecensureerd wordt. En de juichaapjes maar klappen.
Heeft Rutte overigens zijn excuses aangeboden dat 5 dagen gewacht heeft om de onthoofding, in zeer beperkte termen, te veroordelen?

spanarchist | 22-10-20 | 13:39 | 1

hear hear

ikworstelengadouchen | 22-10-20 | 13:46

Oké, oké, laten we samen zingen.
Eeehhh, rappen.

Ik kom uit het land van Teflon Mark en Hugo Bloemschoen.
Het land van mondkapje Jaap, kaakklem en Kaag ook zeker niet te dissen.
Kom uit het land van Arjen, geenstijl en Oosterhuis Ab 1.
Die je tot aan de Turkse kust terugkijken kunt.
Kom uit het land waar kort pittige kapsels nooit uit de mode raken
Waar ze je op YouTube kraken als je teveel uit je JiNek lult.
Kom uit het land waar de koning gewoon sorry zeggen kan.
Uit het land waar we alles polderend kleurloos kapot discussiëren.
Het land waar je een junkie gewoon de weg kunt vragen
Het land dat kampioen werd ooit in ‘88
Het land van Sylvana happen, Berbers en grachten
Kom uit het land van, het land van lange Fransie
Dit is het land waar ik thuis kom na vakansie

Kom uit het land waar ik in 1882 geboren ben
Waar ik m’n kapitaal aan het land, EU en bank verloren ben
Het land dat meedoet en wint met het songfestival
Want de NPO is een groot nichten- en Joden complot.
Het land waar gierig zijn niemand wat doet.
Als je maar deugt en je belasting op tijd voldoet.
Het land van rellen tussen virus wappies, 5G en BLM hippeace.
Maar wanneer Oranje speelt iedereen er bij hoort en scoort.
Het land van Johan Cruijf en Ronald KoeMan of van mijn part genderloos.
Waar de koning en z’n vrouw nooit zomaar het land verlaten zal.
Het land waar het klimaat steeds droger en de temperatuur stijgt meer en meer
Die 'Pedo' (excuses)Paulusma vertrouw ik voor geen meter meer
Het land dat vrij was sinds ‘45
Het land waar ik toch maar blijf, vind het er heerlijk
Eerlijk

MoorCopJoris | 22-10-20 | 13:37 | 4

De rap is slecht maar als je een gouden ketting omdoet en een duur nep horloge draagt, gaat het hem toch worden.

jan huppeldepup | 22-10-20 | 13:46
▼ 1 antwoord verborgen

O/T @Joris. De app (iOS) laat minder topics zien dan de site. De site gooit me er regelmatig uit.

Kwelbeller | 22-10-20 | 13:36

Ach, iedereen lijkt het spoor bijster. Frans gaat op in de massa.

MickeyGouda | 22-10-20 | 13:32 | 2

Dunning-krugereffect-pandemie

Tragicomix | 22-10-20 | 13:38

@Tragicomix | 22-10-20 | 13:38:

Bedankt voor het verrijken van mijn begrippenkennis! Interessante materie en verrassend herkenbaar (in beide richtingen van het spectrum).

MickeyGouda | 22-10-20 | 13:47

Hij werd mooi te kakken gezet door Lubach. Maar toch wel wat airtime gekregen voor zijn shit. Ongelooflijk waar sommige mensen mee bezig zijn. Van Oef gaat gewoon op de buiten TV wielrennen kijken vanmiddag.

van Oeffelen | 22-10-20 | 13:29 | 3

Niet op de onder water TV? Wat een pauper ben je toch.

Sitting_targets | 22-10-20 | 13:34

Lubach is een naar elitair mannetje. Al zijn scoops komen van alternatieve media die hij aanvalt...

Vulpesvulpes | 22-10-20 | 13:34

"Maar toch wel wat airtime gekregen voor zijn shit." Er wet weinig ingegaan op de onderwerpen van Frans. en nu het belangrijkste kanaal van zijn podcast weg is, kan hij niks met die airtime.

ikworstelengadouchen | 22-10-20 | 13:38

Personen zoals Lange Frans moeten gewoon ver weg blijven van social media omdat de verstandelijke capaciteiten (voor zover überhaupt aanwezig?) hiervoor niet toereikend zijn.
Doet men dit echter toch, dan gaat men domme dingen zeggen, die wederom reacties gaan uitlokken.
Mijn raad aan Frans.... ga rappen op een plaats waar niemand jou kan horen en zien.

Dutch_Viscount | 22-10-20 | 13:29

Frans rookt Caballero

Rest In Privacy | 22-10-20 | 13:27 | 1

Over de longen.

Kuifje-naar-Brussel | 22-10-20 | 13:46
-weggejorist-
Vulpesvulpes | 22-10-20 | 13:27 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

Oké, maar nu kunnen we het beter niet meer over Fransje hebben. Nooit meer...

SterF... | 22-10-20 | 13:26

En hoe zit het met die sukkels die in de jaren 70 en 80 zeiden dat de buitenlanders zich zouden gaan aanpassen aan de Nederlanders? Gaan we die met terugwerkende kracht nog straffen dan wel verbannen? Dat was pas echt kwaadaardig.

Rest In Privacy | 22-10-20 | 13:24 | 2

Precies, dat was ook een complot

Johan1235 | 22-10-20 | 13:29

De nakomelingen van die sukkels, en een ander woord lokt een O&W uit, roeren zich nog steeds. Kijkt en luistert u maar in de staten generaal, tokshows nee geen typefout, en talloze media.

F. Jacobse | 22-10-20 | 13:36

Where we go 1, we go all. Get ready for the Storm.

The2Amendment | 22-10-20 | 13:23 | 5

@ikworstelengadouchen | 22-10-20 | 13:24: Ja hoor, een burgeroorlog.
85% van de bevolking tegen die 15% idioten waarvan de helft met een uitkering thuis zit of politici lastig valt.
Raad eens wie er wint?

Hiesjes | 22-10-20 | 13:34

@Hiesjes | 22-10-20 | 13:34: je bedoelt dat de Dems en hun aanhangertjes van Antifa dat gaan proberen? ja klopt, maar die zijn binnen 48 uur allemaal op gerold. 4 more years en O'Biden 4 Gitmo.

ikworstelengadouchen | 22-10-20 | 13:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Toch is het tijd om section 230 van de Communications Decency Act van 1996 te herzien.

De rol van de platforms en vooral de vooringenomenheid is niet meer aanvaardbaar bij de bijna-monopolie posities die Instabook en FaceTube tegenwoordig hebben.

De grens zal altijd liggen bij oproepen tot geweld. Een oproep tot liquidatie van een gekozen politicus is dus altijd onaanvaardbaar. Dat wil niet zeggen dat LF dan helemaal nooit meer zou mogen spreken, of dat "normale" content dan geschrapt moet worden.

De-platforming, dus uitsluiting, is een vorm van censuur. En daar zou een zuivere procedure via een voor iedereen toegankelijke rechter voor moeten zijn. Niet een algorithme, verzonnen door 6 Chinese PhD' s.

Dat Crapbook een "commercieel bedrijf" is, gaat niet meer op, tenzij ze bereid zijn om zichzelf op te splitsen zoals ook Ma Bell als telefoonmonopolie werd opgebroken.

Glasgow Argus | 22-10-20 | 13:23 | 3

Gaat gebeuren zodra de Republikeinen het Huis in handen hebben.

ikworstelengadouchen | 22-10-20 | 13:24

Take back control! (friedepiepel?)

Sitting_targets | 22-10-20 | 13:37

100% eensch.

Waar de absolute waarheidsmonopolie van die tech-bedrijven vandaan komt, is een vraag die best eens beantwoord mag worden. Dagvaarden die klanten en dan komen ze het zelf maar uitleggen.

netniet | 22-10-20 | 13:38

Gaan we ook nog een filmpje van Beatrix krijgen uit Griekenland? Of zat ze in Italië?

Frau Merkel | 22-10-20 | 13:21

Nederland, en land vol nuttelozen.

vluchtelingallergie | 22-10-20 | 13:20

Bedreigingen zijn uit ten boze, voor de rest mag hij van mij lullen wat hij wilt.

Rest In Privacy | 22-10-20 | 13:19 | 2

Hij lult ook alleen maar.

Ookalweer | 22-10-20 | 13:22

Heeft iemand al gedreigd met het vermoorden van Lubach? Ik vraag het voor een vriend.....

The2Amendment | 22-10-20 | 14:17

Oke. En nu de echte mening van Frans.

Kamervraag | 22-10-20 | 13:19 | 3

Zit niemand op te wachten.

Ookalweer | 22-10-20 | 13:21

Waarom? Dat is toch niet interessant...

SterF... | 22-10-20 | 13:23

@Ookalweer | 22-10-20 | 13:21: Ik niet. Maar ze waren en zijn er wel. Hij schijnt een YT kanaal te hebben gehad en regelmatig op tv te zien zijn geweest.

Graaier | 22-10-20 | 13:24

Ik zal vast onder een steen leven, maar wie is dat en wat moet ik er mee? De naam doet me denken aan een minderbedeelde met een spraakgebrek.

Frau Merkel | 22-10-20 | 13:19 | 2

Klopt

Ookalweer | 22-10-20 | 13:20

Ach ...... sorry werkt voor alle geledingen in de maatschappij, waarom niet voor Frans, beter had zijn vader spijt, dat ie geen condoom heeft gebruikt maar ach........

Habe das Gewust | 22-10-20 | 13:19

Maar als je iets zegt zoals "minder minder minder" kom je niet weg met een sorry. Raar land.

Deflatiemonster | 22-10-20 | 13:18 | 2

Ik geloof niet dat wilders bereid is om 'sorry' te zeggen.

Tragicomix | 22-10-20 | 13:23

@Tragicomix | 22-10-20 | 13:23: En terecht. Als men er zo vol voor gaat om hem achter tralies te krijgen, dan zou die gek zijn om dat te doen als hij de gelegenheid kreeg.

Deflatiemonster | 22-10-20 | 13:27

Ik draag de VVMU en daarmee GS een warm hart toedMaar dat ene Ronaldo andersdenkenden graag beperkt ziet in hun abjecte en gekke meningen stelt dan teleur. Man, man, man kopschoppen richting een niet machtig en meelijwekkend persoon die al op zijn rug ligt qua vrijheid van meningsuiting …. niet sterk of moedig.

Graaier | 22-10-20 | 13:18 | 9

@Wetenschopper | 22-10-20 | 13:49: Vermoeiend. Bij mijn weten heeft het OM niets gedaan. Zeer waarschijnlijk omdat er geen sprake is van dreigen met geweld of opruiing tot geweld.

Graaier | 22-10-20 | 13:50

@Graaier Vvmu is een hoog goed, echter worden waanideeën en complotten gevaarlijk als er in de samenleving tweespalt ontstaat en zoals gebeurd is, een complotwappie met een doorgeladen pistool in die pizzeria stond om de babies te ontzetten. Die pizzeria had helemaal geen kelder.

austinhealey | 22-10-20 | 13:52

@Graaier | 22-10-20 | 13:50: Wat vindt u vermoeiend? Uw corrupte morele kompas? Lange F. balanceert op of over de grens van het toelaatbare getuige meerdere pleidooien van advocaten afgelopen augustus om tot vervolging over te gaan. Dat het toch niet zo glashelder is blijkt uit het feit dat het OM (nog) niet tot vervolging is overgegaan, maar nu expliciet weigeren excuses te maken (geen inzicht, geen berouw) maakt de zaak mogelijk voor het OM weer actueel en nog ranziger. Randgevalletje op zijn best dus, maar dat maakt de geweldsfantasie niet minder verwerpelijk. Dat u het niet verwerpelijk vindt is uw zaak. Maar dat u dan de geweldloze tekst van @Ronaldo duidt als "kopschoppen" is volslagen hypocriet.

Wetenschopper | 22-10-20 | 14:13
▼ 6 antwoorden verborgen

In het land der blinden.....
Dus een marginaal menneke zegt wat en dan moeten wij er wat van vinden.
laat maar.

pejoar | 22-10-20 | 13:16

Lange Frans richt zich tot een samenleving waartoe ik niet behoor. Doei!

ciabatta | 22-10-20 | 13:15 | 4

@Kuifje-naar-Brussel | 22-10-20 | 13:19: Ik behoor tot een samenleving waar Frans wat mag zeggen. En als dat indruist tegen een wet dient justitie hier iets aan te doen, niet het platform dat hij gebruikt om zijn mening te uitten. Net zo goed als dat je telefoonprovider niet verantwoordelijk is voor de gesprekken die jij voert via hun netwerk. Of PostNL als jij een dreigbrief verstuurd.

The2Amendment | 22-10-20 | 13:35

@The2Amendment | 22-10-20 | 13:35: die vergelijking met de post en de telefoon van jou, slaat als een tang op een varken. Voor de telefoon en in een brief voer je een privégesprek. LF speelt op YouTube voor journalist. Daar horen verantwoordelijkheden bij, die pakt hij niet dus dan grijpt YouTube even in. Ze hoeven niet alles van iedere mafklapper op HUN medium te laten staan. Een krant publiceert ook niet iedere ingezonden brief!

kriebeltjes | 22-10-20 | 14:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ach, Lange Frans, wie neemt die man serieus?
Ik wacht nog op het moment dat iemand zijn excuses maakt, voor het feit dat iemand voor de televisie in een veel bekeken programma, voor minderwaardig mens werd uitgemaakt en daarmee ook met de gevolgen te maken kreeg.

Mr.Crowley | 22-10-20 | 13:15 | 3

Ik heb mij destijds veel meer verbaasd over en geërgerd aan het applaus wat volgde na deze tirade, alsmede het passieve besmuikte lachje van de presentator van dienst.

_pacman_ | 22-10-20 | 13:21

Buitengewoon zelfs.. Marcel van Dam.. Wekt kotsneiging op.

Nicolas Arcissus | 22-10-20 | 13:22

@_pacman_ | 22-10-20 | 13:21:
Dit was een vooropgezet toneelstukje met een doel.
Iemand werd hier gewoon in een tang genomen. Het publiek realiseerde zich dat op dat moment niet. Werd dus ook gemanipuleerd. Waarschijnlijk zijn een aantal mensen, die daar bij waren, zich dat achteraf gaan realiseren. Zeker na de moord en de discussies.

Mr.Crowley | 22-10-20 | 13:37

Ik ben benieuwd hoe zijn financiele status is. Je hoorde echt weinig van hem dus wellicht was dit een manier om meer aandacht dus reclame inkomsten te genereren.

Zou mij niks verbazen dat die het niet meer zo heel breed heeft

fubarmf | 22-10-20 | 13:14 | 5

Hij heeft via screenshot laten zien dat hij op de Podcast niets verdiend, views op z'n liedjes pakten 5k ( even het tijdbestek vergeten)

ikworstelengadouchen | 22-10-20 | 13:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Lange F. praat met zijn gasten mee. Uit een soort reflex. Ik geloof ook niet dat ie echt wil schieten, maar het blijft wel een pannekoek met complot issues

JanVergoor | 22-10-20 | 13:14 | 2

U diskwalificeert hier de pannenkoek. Schaam u.

F. Jacobse | 22-10-20 | 13:32

@F. Jacobse | 22-10-20 | 13:32: Laat mijn hond het maar niet horen, kom niet aan haar pannenkoek met witte poeder.

gato | 22-10-20 | 15:03

Omdat ik geen tv meer kijk struin ik behoorlijk veel op Youtube. Ook daardoor heb ik behoorlijk wat podcastjes van Fransie bekeken. Sommige podcast waren behoorlijk ver gezocht ( met Janet Ossebaard ) maar toch, waar rook is, is meestal wel een vuurtje. Vraag maar aan de Clintons of Epstein. En sommige dingen moet je met een korreltje zout nemen in het leven.

Ik vind dat iedereen in het leven moet kunnen zeggen wat hij/zij wilt. Natuurlijk moet je niemand doodwensen maar wat wat is dit nou voor communistisch geneuzel om alles te verbieden wat niet in je straatje past.

Het scheelt dat de vrouw van Ollongren ( D66 ) het programma Lubach maakt, dus hun glazen zullen gisteren wel geklonken hebben. De eerste stap om andersdenkenden te bannen op Social media is geslaagd en daarmee begint de wens van Ollongren vorm te geven! Top gedaan Lubach!

eD_levuiD | 22-10-20 | 13:14 | 10

Dus alle volksvertegenwoordigers voor satanische pedofielen uitmaken is laster, en dat is reden genoeg om het van YouTube te verwijderen.

Tragicomix | 22-10-20 | 13:51

@Frau_Ferkel | 22-10-20 | 13:50: Niet iedereen is direct een complotdenker die kritisch is op de overheid en andere leiders. Als jij denkt dat de wereld bestaat uit alleen maar goedzakken en ballonnen dan zou ik toch eens wat verder kijken dan het klokhuis.

eD_levuiD | 22-10-20 | 14:46

@Tragicomix | 22-10-20 | 13:51: Laster is een misdrijf, zullen we de rechter laten bepalen of het van Youtube moet, aub?

LiniaalRectaal | 22-10-20 | 16:40
▼ 7 antwoorden verborgen

Lange Zwans.

Wijze uit het Oosten | 22-10-20 | 13:13

Huh? geen privé kwestie?

Mesmer | 22-10-20 | 13:13

Ik zou moeten Googlen om erachter te komen waarom deze meneer ook alweer bekend is. Ik weet het echt niet meer.

Leptob | 22-10-20 | 13:11 | 1

Hij is bekend omdat hij bekend is

Diederik_Ezel | 22-10-20 | 13:13

Watteen vermoeionde gozerT.
Interview geluisterd.
Zucht.

Ruimedenker | 22-10-20 | 13:11

Doe mij maar 22 Baco, wat die jongen verder nog doet zal me currywurst wezen, van mij mag hij zeggen en doen wat hij wil zolang de muziekjes maar goed zijn.
Sowieso, waarom zien mensen toch voorbeeldfiguren in zangers, acteurs en tv-types? Leuk dat je met een plastic pistooltje baddies doodschiet voor de camera maar wat maakt het verder uit wat diegene vindt of zegt? Helemaal niks, dus.

elfenstein | 22-10-20 | 13:11 | 1

Velen hebben zo'n lege geest dat ze die vullen met wat ook maar voorhanden is.

Lupuslupus | 22-10-20 | 13:18

Frans is natuurlijk wel dé aangewezen wappie om meteen iedereen met enige kritiek op de coronamaatregelen als wappies weg te zetten.
Wat dat betreft doet hij goed werk voor Rutte.

2voor12 | 22-10-20 | 13:10 | 2

Helaas wel, de baasvrouw van Ollegren (Lubach-show) voelde perfect de "tijd" aan, jammer van de serieuze onderzoekers die wel degelijk dossiers hebben opgebouwd met erg vreemde zaken/veelvuldig "toeval"

grindbak | 22-10-20 | 13:19

@grindbak | 22-10-20 | 13:19:
Je ziet het zelfs hier hoe reaguurders meteen als wappie weggezet worden door anderen als ze met hewoon valide punten komen.

2voor12 | 22-10-20 | 13:21

Hoe zou Frans het vinden als een paar idioten op Youtube zouden fantaseren over het doodschieten van Frans? Wellicht onhandig.

Selassie | 22-10-20 | 13:10 | 2

Als rappert zal hij denk ik wel ervaring hebben met tekstueel gemankeerden die 'm uitermate kleurrijk van het leven willen beroven. Hoort er een beetje bij.

elfenstein | 22-10-20 | 13:12

Als meneer Rutte er oprecht problemen mee had, dan had hij aangifte moeten gaan doen. Dan valt er van rechtswege te bezien of er sprake is van een strafbaar feit. Afhankelijk van de uitkomst zijn er consequenties, of niet.

netniet | 22-10-20 | 13:41

Frans is zo te zien terug bij niet al te lang geleden qua verslaving. Hij is zeker 25 kilo afgevallen, en gezien zijn historie zal dat niet door een uitbalanceerd dieet in combinatie met een strak sportregime zijn gerealiseerd.

_pacman_ | 22-10-20 | 13:09 | 6

Nee.
'Heel veel koffie,
's Morgens drink ik fokking veel koffie
En 's middags drink ik bier,
Sixpacks of een krat,
En 's avonds snuif ik mezelf kapot,
Tot ik niet meer kan slapen
En mijn wijf wordt geneukt in d'r reet,
Door een ander
Mijn naam is Steen, ik ben een rapp...

Oh nee. Dat was iemand anders.

hirsute_priapist | 22-10-20 | 13:33

@Lupuslupus | 22-10-20 | 13:20:
Die is inderdaad vrij duidelijk van de colombiaanse verkoudheidsmedicijnen, misschien moesten we eens een sneltestje bij 'm doen, paar haren uitrukken en even checken of die gast niet volledig scarface-gek aan het gaan is.

elfenstein | 22-10-20 | 14:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Het moet niet gekker worden allemaal. What's next? Don Arturo die vanavond in Borrelpraat live zijn excuses aanbiedt voor het nodeloos op en neer vliegen vanuit Portugal?

Hetkanverkeren | 22-10-20 | 13:09

Gelukkig gaan we uitgebreid testen of de maatregelen onzin zijn.

Gisteren lagen er 1719 mensen met Covid-19 op een ziekenhuismatrasje, 30 maart waren dat er 2613. 65% van de eerste golf dus. IC ziet er een stuk beter uit. Vooral vanwege een kortere ligduur zijn het er maar 483. De ligduur is van gemiddeld 22 dagen naar 9. Dit halveert de druk op de IC. Waar in maart 1666 mensen naar de IC werden gebracht, zijn dat er tot nu toe in oktober 716.

Nu de tweede golf een feit is, is het tijd andere dingen te ontkennen.
Niets aan de hand, doorlopen!
Slaap zacht!
Dag dag.

Feynman | 22-10-20 | 13:08 | 6

@Feynman | 22-10-20 | 13:30: Vind jij die minister er gezond uitzien? Ingevallen wangen en een grauw gezicht.

Kluukluuk | 22-10-20 | 13:49

@Feynman | 22-10-20 | 13:30: Wat is het doel om dit te plempen? Je zoekt continue naar uitzonderingen en de één na de andere blijkt de waarheid toch even iets anders te liggen.
Ik voorspel je dat deze mevrouw binnen 10 dagen weer aan het werk is en dat ze uit voorzorg op de IC terecht is gekomen....

Heb je ook feiten met betrekking tot het verhogen van de CT waarde naar 35 (was 30 en dat was al te hoog!) en nog maar te testen op 1 marker in plaats van 3?

Wellicht iets drukker maken over de echte feiten dan linkjes te plempen over uitzonderingen......

Fatwabuster | 22-10-20 | 13:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Heb je net het topic over Frankrijk gelezen, over de esprit in de strijd tegen onverdraagzaamheid en bloedcensuur. Scroll je verder naar dit itempje van Ronaldo en besef je weer hoezeer het "Nederlands debat" het infantiele ons-kent-ons niet overstijgt.

kapoerewiet | 22-10-20 | 13:08

Ik droom hier ook wel eens over, maar plaats het niet op internet..

Frietpiet | 22-10-20 | 13:07 | 1

Pas maar op, anders komt de droompolitie van D666 u preventief oppakken.

The2Amendment | 22-10-20 | 13:19

Eens dat Frans een hoop onzin uitkraamt, maar dat moet ie toch zelluf weten. Vrijheid van meningsuiting toch?. Als Rutte een wat duidelijker beleid had, dan was er ook minder ruimte voor complotdenkers als Frans.

CocaCola | 22-10-20 | 13:07

Lange Frans, dikke lul, grote kneus... En ik ben hier niet om m'n excuses te maken.

CaseyForPresident | 22-10-20 | 13:07

Als ie nou gewoon gezegd had dat het een privé-kwestie was zou de zaak daarmee zijn afgedaan, toch? Of gebruik gewoon wat uitvluchten uit het Femke Halsema handboek, dat werkt ook prima blijkt.

The2Amendment | 22-10-20 | 13:07 | 7

@Kuifje-naar-Brussel | 22-10-20 | 13:19: nee maar iemand ie zegt dat Volkert Baudet/Wilders moet doodschieten wordt toch ook niet ontslagen en twitter afgegooid?

ikworstelengadouchen | 22-10-20 | 13:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat Lange Frans een totale wappie is laat onverlet dat dat item van Lubach echt hemeltergend slecht was.
Even snel in elkaar geflanst om mee te liften op 'The social network' hype, daarbij gebruik makend van hetzelfde goedkope effectbejag van de wappies.
Een oppervlakkige voorgebakken meningenfabriek voor millenials.

Harry Turtle | 22-10-20 | 13:07 | 1

Het was echt verschrikkelig dat progamma. Mijn man en ik keken elkaar aan, toen zei mijn man, is dit leuk, nee vreselijk , zet maar op sport.

gato | 22-10-20 | 15:09

Dat ie van YouTube gewieberd is vind ik persoonlijk niet terecht, voordeel is wel dat zijn muziek er ook hebben afgegooid.
Dat juich ik toe.

Toetsenbordcomplex | 22-10-20 | 13:06

Alleen nog maar katten flmpjes op YouTube, lekker veilig.

sprietatoom | 22-10-20 | 13:06

Beste Lange Schwans
U mag mij de kont kussen, bosmongool
Kusjes
wc-kip

Wc-kip | 22-10-20 | 13:06

yeah we gaan Lange Frans weer Bashen...... leuk joh.

Vergeet niet in de VS begon het met Alex Jones, toen Qanon accounts, en nu mag je al geen verhaal over een laptop en wat e-mails plaatsen...

Hier juicht GeenStijl lekker mee, maar na Lange Frans en straks Robert J. komt GS ook aan de beurt. Iets met een gedichtje van een Duitse priester.

ikworstelengadouchen | 22-10-20 | 13:06 | 7

@Piet Karbiet | 22-10-20 | 13:20: de helft weet ik niet, maar er is veel intresse in de Q movement. alleen moet men oppassen met alles ene eigen interpretatie te geven, dat zie je met al die "wappies" hier die houden zich niet bij de kern van de Qposts maar gaat er van alles omheen bij halen, dat doet Frans ook wel een beetje.

ikworstelengadouchen | 22-10-20 | 13:34

@Piet Karbiet | 22-10-20 | 13:20: Als je zo om je heenkijkt gebeuren er ook vreemde dingen. We zitten allemaal thuis vanwege een ziekte die qua mortaliteit niet veel meer is als de jaarlijkse griep. Regeringen en media overal ter wereld volgen dezelfde strategie, angst zaaien en het opsluiten van gezonde mensen (Nog nooit voorgekomen in de geschiedenis van besmette ziektes, waar komt ineens die eensgezindheid vandaan?). Ik vind dat heel verwonderlijk, omdat in mijn eigen straat de meningen verdeelder zijn dan de verdeeldheid tussen regeringen en media. Het feit dat sommige zaken al voor 2020 speelden, medisch paspoort etc. doet ook de wenkbrauwen fronsen. Dat dit soort noviteiten kritisch worden gevolgd, maakt je nog geen complotdenker. Dat er iets speelt, in welke hoedanigheid, lijkt me geen domme vraag in het huidige tijdsbeeld.

Kluukluuk | 22-10-20 | 13:41
-weggejorist-
Pieter7 | 22-10-20 | 18:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Lange Frans: "Schijten, ik bedoelde schijten. Ik zou Mark Rutte in zijn bek schijten. Niet schieten. Dat was een fout van de spellingscorrectie."

Osdorpertje | 22-10-20 | 13:06 | 1

hij kan goed mikken dus recht zo de slokdarm in met die drol!

ikworstelengadouchen | 22-10-20 | 13:07

Wat een oud zeer bij GS. Net een ex die van geen ophouden weet....

LuNaTeeQ | 22-10-20 | 13:06 | 3

Dit is toch erg grappig.

Kuifje-naar-Brussel | 22-10-20 | 13:06

@Kuifje-naar-Brussel | 22-10-20 | 13:06: Mijn idee van grappig is toch echt een andere maar ach, smaken verschillen. Vind het helemaal niet grappig wanneer - wie dan ook - door het slijk wordt getrokken. Af en toe - zo ook nu - waan ik mij in de middeleeuwen. I.p.v. volksgerichten op het dorpsplein hebben we nu volksgerichten via internet. Wàt een vooruitgang.

Lupuslupus | 22-10-20 | 13:10

@Kuifje-naar-Brussel | 22-10-20 | 13:06: laat fransje lekker zeggen wat hij wil, zegt hij iets fouts, sleep hem voor het gerecht. Waarom wordt iedereen die met Frans gesproken heeft zwart gemaakt, maar een praatprogramma zoals Jinek niet? Hebben zij het alleenrecht om over afwijkende meningen te hebben?

Ik ben het niet met Frans eens, maar we zijn nu echt alles van hem aan het negeren. Ook al zijn uitspraken zullen nu geframed worden als fake of complot of iets dergelijks.

Een kapot (analoog) horloge staat ook 2 keer per dag goed, dus het is niet altijd onzin, maar nu kan dat wel gezegd worden.

Daarnaast, hoe zou u het vinden als uw telefoon wordt afgesloten van het netwerk als uw gesprekken de telefoonmaatschappij niet zint (ja gejat, maar vind hem we beeldend en scherp).

LuNaTeeQ | 22-10-20 | 13:20

Lange Frans komt op de FvD-lijst voor de Tweede Kamer, hoorde ik uit betrouwbare bron.

Kuifje-naar-Brussel | 22-10-20 | 13:05 | 12

Op naar 1 zetel voor FvD. Je zou bijna denken dat hij ervoor betaald wordt. Oeps! Dat was een complotgedachte. *pets*

kapoerewiet | 22-10-20 | 13:51
▼ 9 antwoorden verborgen

Als Lange ooit achter het hekje komt wordt het TBS.

Trumme | 22-10-20 | 13:05 | 1

Voor het hekje. Achter te tralies/deur.

Normpje | 22-10-20 | 13:42

Alles weer terugzetten van Frans en voor iedereen die hier over zeurt begrijpt vrijheid van meningsuiting niet !

oldskoolhollander | 22-10-20 | 13:04 | 11
▼ 8 antwoorden verborgen

De arme rappert is zijn podium ontnomen om zijn theorieën te spuien..... misschien moet hij eens omzien naar een andere hobby..... overigens iedereen die oproept tot verwijdering van onwelvallige figuren van de sociale media komt op een hellend vlak.... gewoon niet doen!

Fatwabuster | 22-10-20 | 13:04

Leuk hoor, dat Lange Frans (en elke andere knuppel op sociale media) gewoon autoriteit kan claimen over allerlei zaken waar hij geen kut over weet. Voor die bedreiging had 'ie gewoon in de bak moeten verdwijnen.

Nederland80 | 22-10-20 | 13:03 | 2

Wat jaren goede-coke gebruik wel niet kan aanrichten.. Lange Snuif Fransie...

lovekila | 22-10-20 | 13:39

Het was geen bedreiging, hooguit opruiing.

LiniaalRectaal | 22-10-20 | 16:16

Jullie mogen deze man in het vervolg wat mij betreft overslaan. Elke letter van een reactie/ redactie is een letter te veel aan ijsblokje. Over en sluit. Next.

Marcello Christiani | 22-10-20 | 13:02 | 5

U bent Democraat?

frisenfruitig | 22-10-20 | 13:29
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken