Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aanslag op woning pro-FvD-raadslid Forza Castricum: 'Lichtflits gevolgd door harde knal'

Losgeslagen tuig!

Social

Goedemorgen iedereen behalve degene die vannacht iets door en/of voor de ruit van gemeenteraadslid Ralph Castricum (heet echt zo, red.) van de partij Forza Castricum (heet echt zo, red.) heeft gegooid. "In de nacht van woensdag de 19e augustus rond 01.50U was er bij het Kortenearplantsoen in Castricum een harde knal te horen. Diverse omwonenden zagen een licht flits gevolgd door een luide knal."  Alles wijst erop dat hier een aanslag is gepleegd op een onschuldig raadslid. Castricum meldde zich in 2019 nog voor de provinciale lijst van de PVV, maar inmiddels is hij FvD-lid. Gelukkig is hij fysiek ongedeerd. De politie doet onderzoek. 
Update: 11:30 uur Persco Burgemeester Castricum (geen familie)
Update: Castricum ondergedoken, aldus BM van Castricum

Reaguursels

Inloggen

Ik zie overeenkomsten met Kedichem, Kosto , Rara.

geile pater | 19-08-20 | 18:46
-weggejorist-
Sitting_targets | 19-08-20 | 15:46
-weggejorist-
roomblankedochter | 19-08-20 | 15:04

Zeg redactie, even over mijn weggejoriste tegeltje van 12:41, alleen als het lichtgetintiërs zijn mag je hier speculeren over een criminele achtergrond? Ik heb dat even gemist in jullie huisregeltjes...

* Il Principe * | 19-08-20 | 14:16 | 4

@Dandruff | 19-08-20 | 14:26:
Tuurlijk hoor, vandaar dat reacties over links, antifa en islam wel gewoon blijven staan.

* Il Principe * | 19-08-20 | 14:43

@* Il Principe * | 19-08-20 | 14:43:

Links, antifa en islam zijn inderdaad erkende terroristische clubjes.
PVV, FvD en Forza niet.

Bovendien begrijp ik uit de reacties dat jij suggereerde dat het slachtoffer zelf verantwoordelijk was voor die aanslag. Dat is nogal een zware beschuldiging. Als iemand iets dergelijks over een links slachtoffer van geweld zou zeggen dan zou dat evengoed gejorist worden.
Tenzij er echt bewijs is dat dat geweld door het slachtoffer in scène is gezet, zoals met die "PVV-aanslagen" op 2 winkels van dezelfde PVV-hater een paar jaar terug.

Dandruff | 19-08-20 | 15:06

@Dandruff | 19-08-20 | 15:06:
Dat heb je dan verkeerd geconcludeerd, ik insinueerde dat het slachtoffer wellicht wat criminele connecties heeft die verantwoordelijk zijn. Zoals je wel vaker criminele achtergronden ziet bij PVV-ers.

* Il Principe * | 19-08-20 | 15:25
▼ 1 antwoord verborgen

Iemand gooit een zwaar stuk vuurwerk en is weer verdwenen. Dit zijn van die spontane, amateuristische 'bangmakerij' aanslagen die verder relatief weinig schade aanrichten maar wel volop in de publiciteit komen. De reden zal wel liggen in wat het raadslid de afgelopen weken gezegd en gedaan heeft en waar één of andere linkse hufter zich door getriggerd voelde.

Jackson | 19-08-20 | 14:13

Zouden dit dezelfde Nederlanders zijn die ook de plofkraken doen? Je zou het haast denken. Maar niet hardop zeggen hoor want #stigmatiserendracisme..

Proud Infidel | 19-08-20 | 13:59 | 1

Het zijn in ieder geval mensen die met structurele plofkrakers minder moeite hebben dan normale mensen.
Noem het ‘getrainde Marxisten’, noem het verwarde mannen, noem het vaten vol stoornissen.

SIogra | 19-08-20 | 14:11

Hou ze in de gaten, die agressors.

SIogra | 19-08-20 | 13:55

Een gerichte actie, hoor ik nu. Ralph is er kapot van, zegt hij op Twitter.

Kuifje-naar-Brussel | 19-08-20 | 13:01

Typische kristalnacht-achtige daden van de linkse stasis.

unshift | 19-08-20 | 12:52
-weggejorist-
* Il Principe * | 19-08-20 | 12:41 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Op Joop blijven ze ons waarschuwen voor extreem rechts. Een monster onder het bed die in stand moet worden gehouden voor hun bestaansrecht. Helaas voor hunnie is er weinig extreem rechts dus word die eikel van pegida steeds maar weer onder een loep gelegd. Daartegen word antifa verheerlijkt.

hetlaastewoord | 19-08-20 | 12:32

1 Ralph heet echt Ralph (Castricum)
2 Forza heet echt Forza (Castricum)
3 Kortenear heette in werkelijkheid Kortenaer
4 Persco Burgemeester (Castricum)? Wie noemt zijn kind nu Persco Burgemeester?

JvanDeventer | 19-08-20 | 12:25

Geweld komt vaker van links dan van rechts.

Elpefo | 19-08-20 | 12:23 | 1

Tijd voor een rechtse directe.

ja,diedus! | 19-08-20 | 12:26

Links en matrasvriendje islamisme zijn het ware fascisme. En zij als een lymfeklierkanker zitten in de macht, en u heeft daar jarenlang op gestemd en u bent zo langzamerhand aardig medeschuldig, waarde Kartel angehauchten....

hertogvanzottegem | 19-08-20 | 11:58 | 1

en u blijft er fanatiek op stemmen ongeacht wat het kartel u blijft aandoen want deze intifada is wat u het liefste wilt

wlodek | 19-08-20 | 12:06

Lees nog niets bij de NOS. dus zal 't wel niet wasr zijn

Ron van Zon3948 | 19-08-20 | 11:58 | 3

Of het betreft een aanslag op een rechtsgestemde persoon.

ja,diedus! | 19-08-20 | 12:22

Welke feiten zijn er dan om te melden? Voor hetzelfde geld was het een 16 jarig jochie met een cobra die de glazen deur een leuk object vond. Je kunt lullen over een aanslag, maar dat kan pas als er een motief is.

Erikjan79 | 19-08-20 | 12:38

Linkse argumenten zijn "racist" "fascist", ad hominems, moorden, bomaanslagen.

Madame Poitiers | 19-08-20 | 11:58 | 1

De wereldgeschiedenis maakt dat evident.

inCol | 19-08-20 | 12:18

het komt nu wel heeeel dichtbij!!!

keesjemaduraatje | 19-08-20 | 11:42

Enige dat me hier aan verbaast is dat het nog steeds de wat meer rechtse mensen zijn die consequent als extremist worden weggezet. Terwijl het feitelijke extremisme vrijwel altijd uit linkse hoek komt. Zowel qua toepassing van geweld als qua risico's van de denkbeelden die mensen hebben voor de maatschappij.

Dr. Vigilante | 19-08-20 | 11:41 | 4

@Uw Verzekeringsadvis | 19-08-20 | 11:45: je weet toch, Amerika kent helemaal geen links.

Carbonnetje | 19-08-20 | 12:12

Volgens mij moet je het niet aan Obama maar aan Karl Marx of aan Lenin vragen. Of misschien aan Goebbels.

Jezus_Boeddha | 19-08-20 | 13:23
▼ 1 antwoord verborgen

Die kerel die zwartepiet in elkaar wilt slaan krijgt voorpagina nieuws bij de NOS.nl wanneer hij bedreigd wordt. Dit zie ik dan niet terug op diezelfde website.

Puss | 19-08-20 | 11:38 | 2

O, u dacht dat de NOS geen vooringenomen of geselecteerd nieuws verspreidde?

NPOlitiekgekleurd | 19-08-20 | 11:47

Hebben politieke partijen zoals bijvoorbeeld Denk, Nida, GL hun afschuw geuit en hun steun aangeboden ? Zij zijn immers ook vaak slachtoffer van extreme intimidatie en geweld.

Carlos_I | 19-08-20 | 11:38

Was vast geen Antifa, dan was de boel wel in de fik gegaan, zoals toen bij Janmaat.

funkyd | 19-08-20 | 11:31 | 1

Oh, dit was zeker weten wel Antifa, die beginnen met zwaar vuurwerk en verf. De boel in de fik steken is voorbehouden voor "bepaalde" vijanden die zich wat moeilijker laten intimideren.

Osdorpertje | 19-08-20 | 12:01

Dit zware vuurwerk is verboden.

Pensionista | 19-08-20 | 11:29 | 1

Het schade toebrengen aan anderen danwel hun eigendom ook.

mr.money | 19-08-20 | 11:54

Bizar en uiterst noodzakelijk dat de daders worden gepakt. Dit zijn nazi-methoden! (ervan uitgaan de dat het een politieke aanslag betreft)

duh! | 19-08-20 | 11:25 | 1

Op de nu site is dit (nog) niet gebeurd.... nou ja, al hele tijd duidelijk waar zij staan.

ger1306 | 19-08-20 | 11:33

Die jongen is ooit ontslagen toen hij naast zijn politieke werk ook in de horeca werkte. Er waren klanten die aanstoot namen aan zijn rechts zijn.

3Xniks | 19-08-20 | 11:25 | 2

Vegetariërs?

ja,diedus! | 19-08-20 | 12:24

En nu je punt?

SpicyMchaggis | 19-08-20 | 13:22

Ah, de oppositie is ook met campagne voeren begonnen.

Datgingniegoed | 19-08-20 | 11:17

Een boze ex?

HoerieHarry | 19-08-20 | 11:11 | 5

Ik was afgelopen dagen in Leeuwarden, Harry. Ik dacht, ik ga nog even naar het Holland Casino, maar daar trof ik je niet.

Kuifje-naar-Brussel | 19-08-20 | 11:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Je mag elke mening hebben, mits het de juiste is.

Frau Merkel | 19-08-20 | 11:10 | 2

Die van hunnie dus?

Slough | 19-08-20 | 13:00

Iedereen heeft het recht op mijn mening.

NumbNuts | 19-08-20 | 14:08

Hier in dit Twentse dorp heb je een probleem als je je auto parkeert op eigen terrein terwijl je geen oprit hebt aangevraagd. Dit mag hier niet bij een gewone stoeprand.

Leptob | 19-08-20 | 11:10

Foei.
Zo, ook weer klaar.

Is dit nog nieuws? | 19-08-20 | 11:09

Waar was Wijnand, op dat tijdstip? Of Sybren Kooistra?

Kuifje-naar-Brussel | 19-08-20 | 11:08 | 1

Of Rutger?

oldandwise | 19-08-20 | 11:35

Kuifje naar Brussel is terug op z'n post!

Odin | 19-08-20 | 11:07 | 2

Nou je het zegt.... Orders van bovenaf.

Kuifje-naar-Brussel | 19-08-20 | 11:10

Denk iemand hier dat er echt onderzoek wordt gedaan ?

Een lapje ham op de stoep van een haat-hut wordt meer mee gedaan.

M13 | 19-08-20 | 11:07

Zo ken ik een Richard Beverwijk en je raad nooit waar die woont.

Beste_Landgenoten | 19-08-20 | 11:04 | 1

Egmond-aan-zee?

Kuifje-naar-Brussel | 19-08-20 | 11:07

Ik heb wel respect voor mensen die zich op de voorgrond begeven om standpunten van de FvD of PVV uit te dragen. Of bijvoorbeeld uit islamitische hoek komen, maar nu uitdrukkelijk een islamkritisch of pro-Israel verhaal te houden. Het is niet ongevaarlijk, en dat weet je, en daarom werkt dit soort intimidatie helaas.

Fijn_dat_je_er_bent | 19-08-20 | 11:01 | 2

Een ondernemer afpersen door een handgranaat aan de deur te hangen werkt ook.
Vuilnis op de grond gooien ook, niemand durft er wat van te zeggen.
Anarchie.

Is dit nog nieuws? | 19-08-20 | 11:11

Daarheen je helemaal gelijk in.

Er zal vanavond in OP1, Jinek, NPO journaal wel volop aandacht voor zijn. Moeilijk en begaan kijkenden Hilbrand en Jinek enzo, roepen dat dit fascistische methodes zijn enzo, en nog meer van die enzo’s.

Nuuk | 19-08-20 | 11:21

Het was gewoon late post van GL adepten. Stap over, het is nog niet te laat...

Acidstain | 19-08-20 | 11:00

Vroeger noemden ze dit een 'Nacht van de lange messen'.

Tikkie Terug | 19-08-20 | 10:59 | 4

uhm... kristalnacht bedoel je "nacht van de lange messen" is iets anders. Toen heeft de SS de kopstukken van de SA (bruinhemden) vermoord.

ikdenkwat | 19-08-20 | 11:26
▼ 1 antwoord verborgen

Levensgevaarlijk, die lokale politiek.

Kuifje-naar-Brussel | 19-08-20 | 10:56 | 3

Hij is ook horeca ondernemer.

Raspatat | 19-08-20 | 11:03

Slim dat die partij Forza heet, nu kunnen ze ook miljoenensteun aan de EU vragen omdat ze heel hard getroffen zijn door corona. Zij wel.

Piet Karbiet | 19-08-20 | 10:56 | 3

Nu nog concrete plannen om het daadwerkelijk uit te geven.

Kuifje-naar-Brussel | 19-08-20 | 10:57

@Kuifje-naar-Brussel | 19-08-20 | 10:57: Gewoon aan de banken en multinationals, zoals altijd. Geen overheidsbemoeienis, tot ze geld nodig hebben van de staat. Zo rollen die globalistische neo-liberalen.

Piet Karbiet | 19-08-20 | 11:05

@Piet Karbiet | 19-08-20 | 11:05: Tja, je kan de staat ook primair sponsor maken, maar dat laten we aan de linkse nietsnutten over

GodfrietvanAviko | 19-08-20 | 11:09

Schokkend. Ik kan mij hier ook niet over verbazen.

Schepvogel | 19-08-20 | 10:55

Het is ook uitgebreid in alle nieuwsrubrieken op radio en TV.
Oh wacht, toch niet want het gaat om een PVV/FvD aanhanger dus zal hij het er wel zelf naar gemaakt hebben volgens het nederlandse journaille.

2voor12 | 19-08-20 | 10:54

Ondertussen komt er geen loonsverhoging of bonus voor mensen in de zorg. De ideeën en wetsvoorstellen van PVV en FVD mogen onder er geen voorwaarde doorheen komen, ondanks dat ik me niet kan voorstellen dat er ook maar één burger tegen dit idee zal zijn.

Bloemschikliefhebber | 19-08-20 | 10:53 | 2

Want we zitten in een crisis dus is er geen geld is het verhaal. Maar er zijn wel tientallen miljarden extra voor de knoflooklanden.

2voor12 | 19-08-20 | 10:56

Bekijk het positief, dankzij onze EU afdracht krijgt medisch personeel in de zuidelijke landen wel loonsverhoging.

Acidstain | 19-08-20 | 10:57

Dit klinkt een beetje als Major Major Major uit Catch-22

Lt-Kol Kilgore | 19-08-20 | 10:52 | 6

@Lt-Kol Kilgore | 19-08-20 | 11:06: Een beknopte samenvatting volstaat. Wat is nu precies een Catch-22?

Kuifje-naar-Brussel | 19-08-20 | 11:12

@Kuifje-naar-Brussel | 19-08-20 | 11:12: Een bureaucratische regel,
De regel beschrijft iets, maar door te voldoen aan de regel, zorgt deze er meteen voor dat hij niet meer kan toegepast worden.

Het voorbeeld uit het lijvige boekwerk. (Om overdag met een slome bommenwerper te gaan bombarderen in de flak, moet je gek zijn.
Als je gek bent, mag je niet vliegen.
Maar als je dat beseft, (dat je gek moet zijn om te vliegen) en dus gaat vragen om niet meer te moeten vliegen, bewijst dat, dat je niet gek bent en je dus wel mag / moet vliegen.

Lt-Kol Kilgore | 19-08-20 | 11:51

@Lt-Kol Kilgore | 19-08-20 | 11:51: Prachtige paradox inderdaad. En mooi uitgelegd.

Kuifje-naar-Brussel | 19-08-20 | 13:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Modus operandi van antidemocraten, veelal uit links/progressieve hoek. Smeerlappen.

vic_typh | 19-08-20 | 10:51

Geweld komt in dit land van links.We hebben dat nu al vaker meegemaakt.Hoe vaak de NOS ook waarschuwt voor rechts extremisten,we zien ze niet.
En niet er is niet alleen geweld in dit land.
Wat te denken van de CDA verkiezing van onlangs.Stemfraude?
Zoek dat eens uit,lijkt alsof we Suriname zijn.

pejoar | 19-08-20 | 10:51 | 1

Dat er gefraudeerd is bij het CDA schreef ik al diezelfde dag toen die stemming over moest.... net zoals VVD-Huffnagel in het poetshok van het zalencentrum de papieren stemmerteller was die Rutte i.p.v.Verdonk als winnaar aanwees. We denken in een fatsoenlijk land te wonen en werken maar geloof er al heel lang niets meer van.

grindbak | 19-08-20 | 10:57

Over PVV gesproken, hoe laat is vanmiddag dat debat over de zorg?

Jos Tiebent | 19-08-20 | 10:51 | 6

@Kuifje-naar-Brussel | 19-08-20 | 10:57: het gaat me meer over het aantal zorgverleners dat in aanmerking komt om deze pot van €50 x 17M = €850.000.000 te verdelen.

Jos Tiebent | 19-08-20 | 12:43

@Kuifje-naar-Brussel | 19-08-20 | 10:57: ja bijvoorbeeld Italie, Griekenland etc.En jou leidertje staat maar al te graag klaar om zich te laten leegzuigen.Moet je vast bekend in de oren klinken dat leegzuigen.

SpicyMchaggis | 19-08-20 | 13:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Intimidaties en bedreigingen, terreur en geweld, het komt voor het overgrote deel van Links wat door de MSM framen als ludieke actie van lievve idealistische activisten.

Netelnekkie | 19-08-20 | 10:50

Dit is een bekende taktiek van Antifa, de knokploegen van GroenLinks. Je tegenstander intimideren middels aanslagen op zijn huis totdat niemand nog voor de PVV of FvD op de kieslijst durft te staan.
Antifa, dus GroenLinks heeft ook jarenlang aanslagen met verf uitgevoerd op woningen van IND medewerkers omdat ze daar geen kritische mensen wilden die de ongebreidelde instroom van ongewenste vreemdelingen zou kunnen vertragingen.
Dat weten de A.I.V.D. en de politie ook wel. Ze doen er alleen niks mee.

Osdorpertje | 19-08-20 | 10:49 | 2

Correct. Wilde eerst nog schrijven dat links zich in het nauw gedreven voelt, maar het is gewoon modus operandi voor 'vrijheid en democratie', wel zoals zei die willen natuurlijk.

ger1306 | 19-08-20 | 10:57

Waarschijnlijk gedaan door linkse mafklapper . Marokkanen e.d. zijn er 1) te dom voor 2) levert geen cash 3) weten niks van polletiek.

daytripper | 19-08-20 | 10:49

Vreemd, Aanslagen op partijen die het niet voor het zeggen hebben, of straks op zijn minst weer met de vvd compromissen moet sluiten. Het zou logischer zijn om een zittende machthebber te pakken, anders blijft het toch een beetje de sukkelige angst voor het onbekende waar ze iets tegen hebben.

quatro32 | 19-08-20 | 10:46

Weten we zeker dat het Akwasi niet was?

GWB | 19-08-20 | 10:45 | 1

Ik denk eerder Piet.

ericv911 | 19-08-20 | 10:48

De deuglectuur ( Trouw, NRC , VK) even afgespeurd : niets hierover .
Hoe anders als het bij een moskee was gebeurd .. moord en brand!

daytripper | 19-08-20 | 10:45 | 2

Ernstig. Als ik google op brand 'groenlinks west knollendam' zoek is mijn reaguursel alhier de 1e link.

Piet Karbiet | 19-08-20 | 10:59

@Piet Karbiet | 19-08-20 | 10:59: Oh wacht, dat was in Oost-Knollendam ....

Piet Karbiet | 19-08-20 | 11:01

Even rustig ademhalen, mensen. We weten nog helemaal niks, behalve dat het vrij klote is voor deze man.

beldewouten | 19-08-20 | 10:45 | 3

Zo is dat. Hij is ook horeca ondernemer, aldus zijn FB pagina.

Raspatat | 19-08-20 | 10:58

Hij had vast ruzie met vrienden uit Duindorp.

Kuifje-naar-Brussel | 19-08-20 | 10:58

Hoe laat was het vloed in Castricum?

piloot47 | 19-08-20 | 10:44 | 1

Eb doet het meeste pijn...

GodfrietvanAviko | 19-08-20 | 11:12

Heeft iemand op links al gesuggereerd dat hij het zelf heeft gedaan?
Iemand van de politie bijvoorbeeld na 5 minuten.

Piet Karbiet | 19-08-20 | 10:38

Leuk dat wij er wat van vinden. Maar het doet er echt pas wat toe als Beste_Landgenoten er zijn toedracht getegeld heeft.

GodfrietvanAviko | 19-08-20 | 10:37

Wanneer de politie net zo hard zoekt als toen bij de aanslag op JanMaat waarbij zijn vrouw geloof ik een been verloor dan ligt de dader op het kerkhof. Ik bedoel ligt in zijn hangmat met een sangrita en een wappermeisje erbij

Premier Trutte | 19-08-20 | 10:36

Was wel een stukje omrijden voor Jesse.

Markiedeparkie | 19-08-20 | 10:35

Maakt een aanslag op Castricum nou echt het verschil? Wel erg marginale Volkert was dit.

de Voorzittert | 19-08-20 | 10:35

Intimidatie werkt, wordt in rechtsstaat Nederland niet gesanctioneerd, en regressief links weet dat.

therealbraindump | 19-08-20 | 10:28 | 6

@ger1306 | 19-08-20 | 10:33: geweld van extreem links, geweld van extreem rechts, geweld van geloofsfanatici, allemaal met de hoogste prioriteit aanpakken. Een open liberale democratie is niet vanzelfsprekend, die moet je ook verdedigen.

therealbraindump | 19-08-20 | 10:39

@therealbraindump Met de aanpak van extreem rechts geweld zit het wel goed. Steek het grasveld voor een moskee maar eens in brand, wat er dan gebeurt zal u verbazen.

witwas | 19-08-20 | 10:45

@therealbraindump | 19-08-20 | 10:39: Misschien dat de 400 nieuwe Nl-ers per week dat dan gaan doen, want velen zoals Bas,Theo,Pim kunnen het niet meer en de politiek... ach ja.

ger1306 | 19-08-20 | 10:51
▼ 3 antwoorden verborgen

FunX ?

Playa | 19-08-20 | 10:27 | 1

Sorry? Wat bedoelt U, ik kan mij niet concentreren want er staat buiten een Afrikaanse vrouw keihard in haar mobieltje te schreeuwen.

ger1306 | 19-08-20 | 10:45

Eerst een lichtflits en toen een knal? Dan ben je wel een eindje van de ontploffing vandaan.

Quib | 19-08-20 | 10:25 | 2

Die lichtflits was superman.

Premier Trutte | 19-08-20 | 10:28

Kan ook een soort ontsteking zijn. Om hitte te genereren. Deden we vroegen ook met torentjes vuurwerk. Eerst een rotje openknikken en aansteken. Dan heb je meer tijd om weg te rennen.

Dit was geen rotje nee. Maar principe geldt wel.

sjef-van-iekel | 19-08-20 | 10:32

maar zwarte piet is erg.....

Zatkniss | 19-08-20 | 10:25

Is trouwens de brandstichter van de twee auto's van een GroenLinkser al gepakt, ja twee redelijk grote dure auto's van een GroenLinkser!
Was een aantal jaar geleden.
Kortom zolang er geen aanknopingspunten zijn valt er niets te rechercheren.

Miezerig | 19-08-20 | 10:25 | 6

2 Volvo's in West-Knollendam. Slachtoffer was wel de hele ochtend te horen op Radio1 en daarna de hele avond te gast bij alle talkshows, met zijn complete gezin. Ben benieuwd.

Piet Karbiet | 19-08-20 | 10:44

Vertel eens wat meer, u suggereert nogal wat.

Otto Normal | 19-08-20 | 10:46

GroenLInks en 2 dure auto's?
Geloof er niks van.

pejoar | 19-08-20 | 11:12
▼ 3 antwoorden verborgen

De deuglinkse AIVD wordt toch pas ingeschakeld als alle bewijzen naar de haaien zijn, net zoals destijds bij de vrouw van Volkert v.d.Graaf die 's avonds, na een bewezen telefoontje van v.d.Wouw(die weer van vriendje Bogers), 200 bestanden van de autist zijn PC verwijderde.... Overigens kreeg Bogers daarna nog een lintje (lachen) van de elite. Dit land heeft een reset nodig.

grindbak | 19-08-20 | 10:24 | 7

Grindbak, die Jack Bogers is natuurlijk zo fout als het maar kan (werd bij zijn onderscheiding 'een bruggenbouwer die keer op keer verbinding maakt tussen verschillende bevolkingsgroepen' genoemd, om te kotsen), maar toch vraag ik me af of de politie ook niet een steekje heeft laten vallen. Degene die Bogers belde om te vragen naar Volkert heeft niet goed uitgezocht waar de sympathieën van de man lagen, of was in ieder geval niet op de hoogte van diens contacten binnen milieu-offensief.

Tashtego | 19-08-20 | 10:57

@Sjefke7807 | 19-08-20 | 10:43:
We zijn al een tijdje aangeland in het ssd tijdperk, als je daarvan de bootsector wist is alles foetsie aangezien een ssd intern de hele tijd alle data rondpompt om de cellen aan het werk te houden. Als daarvan de landkaart corrupt raakt is het in 1x klaar, geen fysieke sporen, enkel 1 grote brij bitjes die random in het geheugen staan maar die geen enkele betekenis meer hebben.

elfenstein | 19-08-20 | 11:00

@elfenstein | 19-08-20 | 11:00|
Dat klopt, maar ten tijde van Fortuyn (2002) was de SSD nog niet eens een gedachte, laat staan een realiteit. Toen moesten we het nog gewoon doen met ouderwetse "platen/ read/ write heads" HDDs. Dus dan gaat dat feestje wel op.

Sjefke7807 | 19-08-20 | 13:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit noemen we terreur. Enkeltje Vught voor de daders als ze die kunnen oppakken. Elke ambtenaar die dit proces verstoord is medeplichtig aan terreur. Dit linksextremistische terreur moet ophouden. De vrouw.van Janmaat zit al jaren in een rolstoel vanwege soortgelijke terreur. Pim Fortuyn. Geert Wilders. Hou toch op! Nederland is een linksextremistisch bolwerk wat aangepakt moet worden. Men stemt niet voor niets rechts als tegenreactie.

BrokenTipi | 19-08-20 | 10:23 | 3

Enkeltje Vught geldt alleen wanneer je een grasveldje bij een moskeet in brand zet.

Lupuslupus | 19-08-20 | 10:38

Fiets met bom in tas bij de Stopera tijdens een Pegida demo in 2017. Dader stond op film. Daarna stilte .....

Piet Karbiet | 19-08-20 | 10:47

Oh, de politie doet onderzoek. Gelukkig. Nu komt alles goed.
Tijdens het onderzoek heeft men in de fietsenschuur moeten constateren dat de achterlamp van z’n fiets niet werkt, en heeft men gelijk een boete geschreven. Onderzoek afgerond.

Ceristimo | 19-08-20 | 10:23 | 1

Waren ze niet met teveel mensen in huis?

piloot47 | 19-08-20 | 10:34

Rechtse jaloezie doe je zo.

nokkenaskettingklem | 19-08-20 | 10:23 | 1

@nokkenaskettingklem | 19-08-20 | 10:23 |
Ja, want in dit land hebben we dan ook nooit last gehad van (extreem)links geweld wanneer het een politicus/ politieke partij betrof die door Links de welbekende labels opgeplakt kreeg. Hou toch op met dat gebagatelliseer. Janmaat: aanslag waarbij zijn vrouw een onderbeen verloor. Pim Fortuyn: na maandenlange intimidatie en pogingen tot geweld werd hij als een hond afgeschoten op een tochtig parkeerterrein achter de Radio 3 studio. Wilders leeft al 15 jaar onder een gepantserde steen. Baudet heeft ook al de nodige 'waarschuwingen' mogen ontvangen. U weet verdomd goed waar het echte geweld en de intimidaties vandaan komen, en dat is niet de rechterzijde van het politieke spectrum.

Sjefke7807 | 19-08-20 | 10:34

Die jongeren uit Kanaaleiland, kunnen pas echt ver gooien.

netniet | 19-08-20 | 10:22

"Ja maar hij vraagt er ook wel een beetje om omdat hij een FvD-er is", aldus een bepaalde reaguurder die er bekend om staat altijd te nuanceren als het om bv links of Marokkanen gaat, maar elke nuance laat varen als het om FvD-ers gaat....

Drunken_Pumpkins | 19-08-20 | 10:22 | 3

Ik meen me te kunnen herinneren dat u in het verleden regelmatig dweepte met Antifa. U slikt nu u pilletjes trouw?

Earl_of_Doncaster | 19-08-20 | 10:25

Theo en Pim vroegen er ook om.

sjef-van-iekel | 19-08-20 | 10:34

Misschien was het ook wel een wappie. Volgens een bepaalde reaguurder dan.

piloot47 | 19-08-20 | 10:35

Best een lelijk huis heeft ie - en dan heb ik het niet alleen over die entree

MaximusAurelius | 19-08-20 | 10:22

Yeah, hier in A'dam west is het al een week lang iedere nacht raak: heavy vuurwerk, type kraaienschrik voor in een alarmgun. Dat produceert een hele korte intense knal (nitraat) en heeft genoeg druk om ramen eruit te laten klappen. Aanslag? Nee. Of nou ja, niet helemaal dan, voor een echte aanslag gebruik je échte bommen, dit valt nog net in de categorie vuurwerk uit het oostblok, cobra6 etc.... Tyfusmarrokaantjes met hopelijk te korte lontjes zodat er binnenkort eentje z'n klauw eraf knalt? Yes please. Er moet er altijd eerst weer eentje zichzelf kapotblazen voordat pa ervoor uit het theehuis komt om ze allemaal verrot te slaan. Ies koeltoer he?

elfenstein | 19-08-20 | 10:22 | 2

in castricum heb je geen Marokkaanse jongeren wel linkse.

P-unit | 19-08-20 | 10:24

Wat is het verschil tussen antifa en islamitisch terrorisme?
.
Islamterroristen komen de vreugd van hun "arbeid" altijd opeisen.

chicago river | 19-08-20 | 10:21

Pablo Escobar pleegde zware aanslagen. Dit is een aanslag. Niet om te bagatelliseren, maar wel om het taalkundig een beetje overzichtelijk te houden, want hoe gaan we anders een zware aanslag noemen? Een superzware aanslag? Een megazware aanslag? Wordt een zooitje.

John McClane | 19-08-20 | 10:21

Ik kan me nog herinneren dat mensen van hun bed werden gelicht omdat ze onsmakelijke spotprenten hadden gemaakt over mevrouw Simons. De net wat meer grafisch beschrijvende bedreigers van Wilders worden allang niet meer vervolgd, want het zijn er te veel. Ook hier zal door de politie nauwelijks aandacht aan worden gegeven, net als de vorige keren toen rechtse politici het slachtoffer waren van geweld. Dat stamt al van decennia terug. Toen de latere vrouw van Hans Janmaat haar been verloor bij een aanslag van Rara, toen kregen de daders taakstraffen. Hetzelfde als de mensen kregen die onsmakelijke tekeningen van Simons deelden. Zo rolt onze rechtsstaat.

JohnLocke | 19-08-20 | 10:21 | 3

Het OM zal hier geen bijzondere prioriteit aangeven.

Earl_of_Doncaster | 19-08-20 | 10:23

Voor de aanslag op Janmaat zijn volgens mij wel gevangenisstraffen uitgedeeld, maar geen zware. Er is een aardig boekje over de gang van zaken geschreven, maar de naam ontgaat mij even.

Veel fraaier is dat deze kwestie in de tweede kamer destijds nagenoeg onbesproken bleef. Wel werden er kamervragen gesteld... over de behandeling van de gearresteerde terroristen.

Muxje | 19-08-20 | 10:26

Denk, BIJ1, BLM en in zekere mate D'66, GL hebben een eenzijdige opvatting van wat realisme is.

Thoth | 19-08-20 | 10:27

Ik vraag mij altijd af met welke intenties mensen zaken over zichzelf de online wereld in schieten. Ik meneer zichzelf enorm wegzetten als een aandachtslurpend slachtoffer. Hij heeft het meteen over een aanslag en hoe kapot hij er van is. Ik denk hier van alles van.

Leptob | 19-08-20 | 10:21 | 6

Tsja, inderdaad een beetje een inhoudsloze jij-bak.

Lorejas | 19-08-20 | 10:34

@Leptob | 19-08-20 | 10:31: Maar dan moet je wel opschrijven wat je denkt. Anders kan men hier er niets van vinden. Wat dan, dus?

piloot47 | 19-08-20 | 10:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Geweld komt altijd van links!

Swaffelkaffert | 19-08-20 | 10:21 | 6

@42 | 19-08-20 | 10:24|
En sinds wanneer ligt Hebron in Nederland? We hebben het hier nu over Nederland/ de Nederlandse politiek. En daar is links geweld wel degelijk oververtegenwoordigd.

Sjefke7807 | 19-08-20 | 10:37

@Sjefke7807 | 19-08-20 | 10:37: Er staat niet oververtegenwoordigd. Er staat "altijd". En OP heeft het nergens over Nederland. Maar mijn voorbeeld kwam je even niet goed uit, dus las jij er dat maar in. Om vervolgens de uitspraak ook nog eens flink af te zwakken, want je weet heel goed dat het complete onzin is wat er staat. Of moet ik een voorbeeld uit Nederland voor je googlen?

42 | 19-08-20 | 10:44

@42 | 19-08-20 | 10:44|
Ik reageer specifiek op u en uw voorbeeld uit Hebron. En uw voorbeeld is leuk gevonden, maar heeft dus níets met Nederland van doen. En daar gaat het nu over. Niet over wat er elders gebeurt. Mijn tegel staat derhalve dan ook gewoon.

Sjefke7807 | 19-08-20 | 13:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Forza, die partij zit ook in mijn gemeente.
Ja ze hebben lekkere rechtste standpunten zijn opgericht uit het fortuynisme.
Maar qua macht en qua invloed hebben ze niets te zeggen en dus ook niet gevaarlijk

Miezerig | 19-08-20 | 10:20 | 3

Een jaar geleden was er zogenaamd ook een aanslag gepleegd op zo'n Forza mannetje.
Nooit meer wat van gehoord.

Gulliver | 19-08-20 | 10:24

@chicago river | 19-08-20 | 10:39:

Aangifte en onderzoek bijvoorbeeld.

Gulliver | 19-08-20 | 11:09

Het is nog verdacht stil in het MSM.. Ook Jetten, Klaver en Rutte hebben nog niet hun afschuw getoond.

miknic | 19-08-20 | 10:20

Nederland, land van de tolerantie.

Graftak | 19-08-20 | 10:20 | 1

tolerantie voor intolerantie

Diederik_Ezel | 19-08-20 | 10:21

FvD leden worden de nieuwe joden. Hoop dat Baudet een beetje voorzichtiger wordt.

jan huppeldepup | 19-08-20 | 10:19

Heel gebruikelijk in Castricum. Gebeurde vroeger ook al.

Sitting_targets | 19-08-20 | 10:17

Ff om het OM zn geheugen te verfrissen: Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek of religieus doel.
AIVD kom er maar in?

Vleespet96 | 19-08-20 | 10:15

Antifa ligt rond dat tijdstip altijd in hun naar verschaald bier en urine stinkende nesten...

eerstneukendanpraten | 19-08-20 | 10:15 | 2

Het was 2 uur 's nachts, niet 2 uur 's middags.

The_Master_Bear | 19-08-20 | 10:18

@The_Master_Bear | 19-08-20 | 10:18:

Na 11:00 PM is er niemand van de nieuwe fascisten die nog nuchter genoeg is om zo’n actie te ondernemen.

eerstneukendanpraten | 19-08-20 | 10:29

De kogel kwam, komt en zal altijd van links blijven komen.
Die kneuzen zijn allemaal zo democratisch, dat iedereen die anders denkt dan wat zij voor ogen hebben, zal moet worden gestopt, desnoods met geweld.

tsjajaja | 19-08-20 | 10:14

Zoek het maar in de richting van antifa of een coronaschaap.

Bijtendehond | 19-08-20 | 10:14

Iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening hebben. Zolang het de onze maar is. Nederland - 2020.

Het kindje is geboren. We noemen haar Facisme van Oranje.

Rollins | 19-08-20 | 10:14

in de traditie van RaRa etc. Links weet waar ze de springstoffen moeten halen.

Fedde71 | 19-08-20 | 10:13 | 3

Duivendak en zijn vrinden zaten toch in Amsterdam op een terras met witte wijn en pizza?
Zij waren het dit keer niet.

Flightless bird | 19-08-20 | 10:29

@Flightless bird | 19-08-20 | 10:29: Duivendak c.s. laten de kastanjes wel door iemand anders uit het vuur halen terwijl zij genieten van hun elitaire white privelege en zogenaamd oh zo begaan zijn de gekleurde medemens maar hun eigen belang met kop en schouders boven de andere belangen uitsteekt.

Fedde71 | 19-08-20 | 10:34

@Fedde71 | 19-08-20 | 10:34:
Ze vreten er goed van iig met hun linkse vrienden daar in Amsterdam. Terroristen stad.

Flightless bird | 19-08-20 | 10:50

Voorstander van Zwarte Piet, tegenstander van islamitische scholen, geen fan van de spoedwet. Dat laatste zal geen aanslag hebben getriggerd, dus ik heb een donkerbruin vermoeden in welke hoek gezocht moet worden naar de dader(s).

MickeyGouda | 19-08-20 | 10:13 | 2

Weten we zeker dat het Awkwasi niet was?

Waakvlam | 19-08-20 | 10:15

Onderschat Hugo nooit!

John McClane | 19-08-20 | 10:23

Iemand heeft een strijker tegen de voordeur van een niets zeggend gemeenteraadslid geplakt en meteen is het een "zware aanslag" op onze democratie. Right...

42 | 19-08-20 | 10:13 | 12

@Sjefke7807 | 19-08-20 | 10:26: Je moet niet in ieder zielig verhaal trappen. Politici doen tegenwoordig niets liever dan het slachtoffer uit hangen. Want dan ben je zielig, krijg je aandacht en passen mensen zich aan. De eerder genoemde tak Sylvana is daar een prachtig voorbeeld van, maar ze kunnen het van alle kanten van het politieke spectrum. Dus als publiek zullen we weldegelijk goed moeten relativeren. Mijn buurman is glaszetter, en gaat dagelijks voor dit soort vandalisme op stap. Niet alles is een aanslag...

42 | 19-08-20 | 10:39

@Lupuslupus | 19-08-20 | 10:30|
Dat maakt het zo mogelijk nòg erger. Want dit betekent dus dat je zelfs vanwege je politieke voorkeur als burger niet meer veilig bent. Maar ik dacht dat een gemeenteraadslid ook een soort van politieker is?

Sjefke7807 | 19-08-20 | 10:40

Inside information, 42?

Graaisnaaiert | 19-08-20 | 10:56
▼ 9 antwoorden verborgen

Was dit bij Rob Jetten of sylvana Simons gebeurd dan was de msm geëxplodeerd! Pvv of fvd? Ja ze willen wel berichten doen als er iemand is vermoord uit de partijen, krokodillen tranen erbij.... en ondertussen waar de pvv voor knokt: structureel salaris erbij voor zorgpersoneel, definitief van de baan vanwege economische krimp.

Hollandse_blauwe | 19-08-20 | 10:13 | 1

Vergeet niet die 21 mld Nederlandse eypo’s een dag voor het recess naar de eu voor eurobonds.
Kleinigheidjes.

Flightless bird | 19-08-20 | 10:26

Joop.nl is gehackt, de tegenaanval is dus ingezet.
Hoezee, hoezee, hoezee. Leve de victorie!

Toetsenbordcomplex | 19-08-20 | 10:12 | 2

Het begin van de revolutie!! :)

Waakvlam | 19-08-20 | 10:16

Oh? Ik kon daar net nog het gebruikelijke linkse gif van ome Han lezen.

Muxje | 19-08-20 | 10:21

Hij Joop.nl, geef hier ook eens aandacht aan hoe onverdraagzaam we zijn. . . .

shimanski | 19-08-20 | 10:12

Ja, het is warm geweest, mensen missen structuur door de corona en als gevolg daarvan een beetje lopen dollen.
Daarnaast is meneer ook wel een beetje fascist, xenofoob en racist. Dus hij vraagt er ook wel een beetje om natuurlijk.

Toetsenbordcomplex | 19-08-20 | 10:11

Kijk er niet van op, (extreem) links is extreem gevaarlijk

Mich2007 | 19-08-20 | 10:11

Castricum ligt aan de kust, dus een gevalletje eb en vloed zou ook nog kunnen.

H. Drievuldigheid | 19-08-20 | 10:10 | 1

Het was eb.

Lupuslupus | 19-08-20 | 10:11

Is de Sturmabteilung weer bezig?

shimanski | 19-08-20 | 10:10

Bekende linkse tactiek, nog stammend uit de tijden van Janmaat.

Feitenpliesie | 19-08-20 | 10:10 | 4

@Epistulae_Morales | 19-08-20 | 10:12: Op basis waarvan is 'statistisch' de kans groter als je al het vandalisme en geweld van de afgelopen jaren jegens PVV/FVD-personen en woningen bekijkt? Ben benieuwd!

JohnLocke | 19-08-20 | 10:13

Zie bericht John.. Graag meer inzicht in deze.

donkieshot | 19-08-20 | 10:17
▼ 1 antwoord verborgen

Woensdag 19 augustus 01.50 uur was het eb. We kunnen dus al een bepaalde groep uitsluiten. Dan blijft alleen links nog over.

Pinocchio | 19-08-20 | 10:10

biemmm

noordwal | 19-08-20 | 10:09

Dit is dagelijkse praktijk voor Duitse AFD leden. Wie zijn eigenlijk de nieuwe joden?

OuweOuweLekkerMauwe | 19-08-20 | 10:09 | 1

Arnon is een jood.

Flightless bird | 19-08-20 | 10:17

Gebruikelijk overleg methode van fout links.

The_Master_Bear | 19-08-20 | 10:09

Voordeur zwaar beschadigd, ravage in huis. Je zult het maar voor je kiezen krijgen.

Lupuslupus | 19-08-20 | 10:08

Bestaat dwars nog

oldskoolhollander | 19-08-20 | 10:08

Vreselijk. Je moet in Nederland anno 2020 wel heel stevig in je schoenen staan wil je jezelf kandidaat stellen voor een niet-geaccepteerde partij als PVV en FVD. Wanneer je kinderen hebt dan moet je het al helemaal niet doen. Het geweld en de dreiging richting mensen gelieerd aan deze partijen is enorm. Elke paar maanden is het wel raak en dan gaat het om daadwerkelijk toegepast geweld (en niet enkel de dreigementen). Maar goed, als je in een land leeft waar ruim de helft van de mensen nu denkt: "net goed", of "hij heeft erom gevraagd" kun je niet meer verwachten. Maar we glijden wel snel af.

Sterkte Castricum en sterkte Castricum.

JohnLocke | 19-08-20 | 10:08

Met wat er de laatste tijd gebeurd begin ik bang te worden dat onze overheid niets over links heeft geleerd vanwege meneer Fortuin.

FLP_du_Stok | 19-08-20 | 10:08 | 1

Onze overheid IS links. Dáárom gebeurt er niets tegen. De verontwaardiging is nu eenmaal een stuk minder als een aanslag gepleegd wordt op iemand die geen deuger is.

libertat | 19-08-20 | 10:22

"Diverse omwonenden zagen een licht flits gevolgd door een luide knal."
Ohja? Klinkt als een behoorlijk aantal omwonenden dat dat zag rond 1:50 uur? Bijzonder vind ik dat.

Leptob | 19-08-20 | 10:07 | 2

Als je niet kunt slapen en in het donker in bed naar het plafond ligt te staren, zie je heus wel een lichtflits in de straat.

The_Master_Bear | 19-08-20 | 10:11

Hoezo bijzonder? Nachtmensen genoeg. Ik slaap ook nooit voor 2 uur.

wazakzegguh | 19-08-20 | 10:18

Kortenearplantsoen?

Glasgow Argus | 19-08-20 | 10:07

Gewoon "jongeren" die zich vervelen en dan terroriseren. Gewoon doorlopen. Niets aan de hand.

foka | 19-08-20 | 10:06 | 3

Of gewoon "links", dat kan natuurlijk ook.

nedita61 | 19-08-20 | 10:08

Want volgens de politiecommissaris kunnen ze nu niet sporten ... Huh? Je kunt al weken weer sporten en daarvoor ook in de natuur en in het park. Gelul.

Piet Karbiet | 19-08-20 | 10:35

Volkert had tijd over?

Struikrover3 | 19-08-20 | 10:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken