Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. ACHTTIEN JAAR CEL VOOR THIJS HERMANS

Moordende gek krijgt FOEI-gesprek van de rechter

keurig balkje, scheelt weer gedoe met advocaten

Knetterwappie pinkafsnijdende mensenmoordenaar Thijs Hermans (dossier hier) hoort dadelijk in de rechtbank van Maastricht hoe ontoerekeningsvatbaar de rechter hem precies acht. Dat Thijs (28) niet goed bij z'n porem is bleek wel uit de gruwelijke slachtingen van Diny (63), Frans (68) en Etsuko (56), maar het is ook een manipulerende mafketel die op internet zocht naar 'Hoe gedraag je je als psychopaat' en 'Hoe kun je een rechter voor de gek houden'. Volgens het OM zijn de slachtoffers dus 'op gruwelijke wijze en volstrekt willekeurig uit het leven weggerukt' en de officieren haalden in het requisitoir keihard uit naar die begoochelende gek, maar ook naar zijn ouders, die bewijs zouden hebben weggemoffeld, en naar de werknemers van het Pieter Baan Centrum, die uit de blauwe ogen van Thijs concludeerden dat hij zélf het grootste slachtoffer is. De eis is 24 jaar + tbs met dwangverpleging, maar in dit land weet je het natuurlijk maar nooit. Om 13.30 uur LIVESTREAM HIERRR.
UPDATE: Rechtbank volgt volledige ontoerekeningsvatbaarheid van de makkers van het Pieter Baan Centrum NIET
UPDATE: Rechtbank: Thijs Hermans verminderd toerekeningsvatbaar, maar hij is dus wél strafbaar
UPDATE: In totaal moet kereltje Hermans € 103.498,08 dokken aan nabestaanden
UPDATE: Rechter: "U bent een moordenaar."
UPDATE: ACHTTIEN JAAR CEL (+tbs) VOOR THIJS HERMANS

UPDATE 15-02-2022: OM EIST IN HOGER BEROEP 30 JAAR + TBS TEGEN HONDUITLATERKILLER THIJS HERMANS

Reaguursels

Inloggen

3 moorden behoort met levenslang beantwoord te worden. Over 14 jaar wil niemand hem tegenkomen. Want reken er maar op dat straf en TBS niet achter elkaar worden uitgevoerd, in VVD-Nederland is dat te duur.

eastender | 30-07-20 | 23:25 | 1

Bullshit natuurlijk. Tbs is in de praktijk een forse verlenging waarin je je niet in de maatschappij beweegt. En sowieso totale onzin dat tbs niet direct wordt uitgevoerd na de straf... Heb je dat zelf toevallig verzonnen?

bertholomeus3000 | 31-07-20 | 00:42

Zoeken naar psychopathie of aanverwante stoornissen maakt je nou niet direct een manipulerende slechterik. Maar een gebrek aan empathie en/of slecht functionerende voorhoofdskwab zal die zeker wel hebben. Wellicht keek die wel naar uitzendingen over seriemoordenaars en is die gehersenspoeld. Kan mij ook niet voorstellen dat wat medicijnen iemand moordlustig maakt, maar goed ik ben dan ook geen psychiater. Zomaar mensen doden zonder enig doel hoort gewoon niet, we leven niet meer in de Middeleeuwen of verder terug. Het blijft een trieste zaak.

LazyTee | 30-07-20 | 23:20

Een 3voudige moord = 18 jaar. Dat vind ik niet zo heel veel eigenlijk.

SicSeb | 30-07-20 | 21:35

Ik vind het maar een nare man. Onsympathiek persoon. Ik mag die man niet. Schijnheilige. Vervelend personage. Ik kan die man niet uitstaan. En die ouders zijn ook maar hoogst irriterende personen. Zakkenwassers.

InSight | 30-07-20 | 21:22 | 1

Hij is schorriemorrie, dat is hij

SicSeb | 30-07-20 | 21:36

Over een jaar of 10 lezen we wel weer het verhaal dat hij op proefverlof weer iemand heeft vermoord, we raken er onderhand aan gewend..... hoe erg het ook is.

Keyboardspeler | 30-07-20 | 20:15 | 1

Precies dit.

Sliptong | 30-07-20 | 21:08

Alsof iemand in een psychose niet op internet kan zoeken naar termen als 'hoe gedraag ik mij als psychopaat'. Juist iemand in een psychose kan dat doen. Bovendien zegt het PBC dat hij dat vanuit de psychose deed. Daar zit niets berekenends aan maar is slechts een uiting van de psychose waar hij destijds in verkeerde. Dat gaat er bij het OM onbegrijpelijk genoeg niet in. Wat zou zijn motief zijn geweest om drie willekeurige mensen, nota bene op een ongelooflijk domme manier, van het leven te beroven? Tuurlijk ligt hier volledig één of meerdere geestesziekten aan ten grondslag en ja hij moet TBS met dwangverpleging krijgen. Maar daarnaast 18 jaar cel, kennelijk volgt de rechtbank het OM in dat het hem voor een groot deel valt toe te rekenen.

Bab01 | 30-07-20 | 19:41 | 8

@Bab01 | 30-07-20 | 21:58:

Dat weet ik wel, maar dat gaat voorbij aan wat ik zeg. Het woord "schuld" gebruik ik hier in de alledaagse betekenis van dat woord. Dus: Thijs is in die zin schuldig, dat het vaststaat dat hij de dader is en dat hij drie mensen heeft vermoord. Dat was al bekend. Nu ging het alleen nog om de vraag of zijn handelingen hem kunnen worden toegerekend of niet. Ik zeg, op mijn beurt: dat zou niet relevant moeten zijn. Daar moeten we vanaf. We moeten schuld herdefiniëren. Schuld zou moeten betekenen: er is sprake van een oorzaak-gevolgrelatie. En that`s it. Het zou volkomen irrelevant moeten zijn hoe een dader zich voelt en waarom hij tot zijn daad is gekomen. Als hij niet is gedwongen - en dat is hij niet -, dan is hij schuldig. Er hoeft verder niet te worden gekeken naar zijn psychische gesteldheid. Dat zou voor de rechter irrelevant moeten zijn. Die moet kijken naar handelingen en de gevolgen daarvan en die moet op basis daarvan een straf bepalen. Als Thijs zich in de gevangenis vervolgens misdraagt, omdat hij gewoon een freak of nature is, dan moeten ze hem in een isoleercel gooien en lekker daar laten zitten. We moeten ophouden met geld uitgeven aan tevergeefse pogingen om mensen te veranderen.

GeenHeil | 30-07-20 | 22:12

@Bab01 | 30-07-20 | 22:00: zoals wij allemaal wel weten is dat een proefverlofje nooit ver weg is.

SicSeb | 31-07-20 | 08:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Opsluiten en sleutels weggooien.
En die slapzak rechters? Verplicht 24 uur lang non-stop "Huisje op Wielen" luisteren.
www.youtube.com/watch?reload=9&v=...

Goofy Goofball | 30-07-20 | 18:55

De nabestaanden kunnen wsch. €0,08 krijgen, maar verder? Jochie zit 12jaar min voorarrest geheel verzorgd, gaat daarna hetzij naar TBS (hahaha), begeleid wonen (hahaha) of naar de steun (hohoho). En als hij dan nog een paar mensen omlegt zijn de rechters 'verrast'.

Valse_nootjes | 30-07-20 | 18:02 | 1

Verrast en geschokt. "Hij was op de goede weg..." "Het was een voorbeeldgevangene..."

GeenHeil | 30-07-20 | 19:29

Ongeboren kinderen en demente bejaarden, kortom volstrekt onschuldige wezens worden op D'66-filosofische gronden ausradiert. Maar dit gedrocht mag tot in lengte van dagen de openbare ruimte onveilig maken. God, mocht je bestaan verlos ons van links gedachtegoed.

Tombombadil | 30-07-20 | 17:49 | 4

@Bab01 | 30-07-20 | 20:41: daar ben ik het zeker mee eens. Geestelijke gezondheidzorg laat absoluut te wensen over. Ik denk dat een heleboel narigheid voorkomen had kunnen worden.

SicSeb | 30-07-20 | 21:41

Kunt u een casus noemen waarin een ongeborene of bejaarde op D’66-filosofische gronden ausradiert is? Iets teveel gesnoven de laatste tijd?

IJsbrekert | 30-07-20 | 23:41
▼ 1 antwoord verborgen

De sukkel, dacht natuurlijk dat zich beroepen op ontoerekeningsvatbaar hetzelfde resultaat zou geven als zich beroepen op verward zijn. Maar om safe te spelen had hij moeten doen alsof het een roofmoord was. Of nog beter ipv een mes de auto moeten gebruiken met een een lage bloedsuikerspiegel.

swapper | 30-07-20 | 17:45 | 2

Bekeerd zijn helpt ook.

Valse_nootjes | 30-07-20 | 18:03

Eerst cocaïne snuiven blijkt ook te werken. Kom je weg met een taakstrafje.

Tuforial | 30-07-20 | 18:36

Alles aan deze psychopaat is triest. Had al veel eerder opgesloten moeten worden. Zelfs zijn ouders vonden dat.

van heinde en verre | 30-07-20 | 17:24 | 1

Nou kijk, het zit zo, er moet eerst iets gebeuren. Waarvan akte.

Wiebenick | 30-07-20 | 17:37

Als een strafbaar feit niet uit naam van Allah is gepleegd, dan durven rechters dus wèl hoge straffen uit te delen, begrijp ik?

JackStick | 30-07-20 | 17:08 | 3

Uit naam van allah of uit naam van de linkse politiek. Dan krijgen je helpers zelfs nog een speldje.

swapper | 30-07-20 | 17:47

Klopt, want dan is iemand géén verwarde man.

SicSeb | 30-07-20 | 21:43

Ik snap niks meer van de Nederlandse rechtspraak. De ene keer is ontoerekeningsvatbaar reden voor vrijspraak, een andere keer voor een extra straf. Het enige dat ik kan bedenken als ik al die zaken naast elkaar leg is dat de gepigmenteerdheid van belang is. Niet te weinig, niet te veel. Maar licht.

Sans Comique | 30-07-20 | 17:04 | 1

Deze gast heeft de pech dat de rechters niet het zielig empatishe gevoel bij hem krijgen.

Tuforial | 30-07-20 | 18:37

Weten we ook weer welk prijskaartje D66....euhhh rechters aan mensenlevens hangen...

Nederlanddraaitdoor | 30-07-20 | 16:58

Wanneer gaan de straffen eens volledig te n uitvoer gebracht worden en stopt het vrijlaten na 2/3 van de straf? Pas dan gewoon de straffen aan. Dit is een lachertje.

Frau Merkel | 30-07-20 | 16:50 | 1

Nou, dan is het wellicht een verassing om te horen dat dit reeds het geval is?!

Langgestraften hebben sinds kort niet vanzelfsprekend meer die 1/3 korting.

Een rechter gaat per geval nu beslissen over hoe en wat.

Het is nog niet alles, maar het is een begin.

Gooi er maar eens een DuckDuckGo op uit.

BadPatNL | 30-07-20 | 18:50

Ik hou mijn hart vast als ik zie hoe achteloos er door hulpverleners wordt omgegaan met zwaar gestoorde personen. Totaal zinloos en uitzichtloos, ook voor de persoon zelf, aangezien die zelf niet in staat is om structuur aan te brengen. De zorgbedrijven, die varen er wel bij. Zij teren op het royale PGB, en pappen en nathouden is hun enige devies. Geen wonder dat ze als paddenstoelen uit de grond schieten.

Wiebenick | 30-07-20 | 16:24 | 1

Zonder die psychopaten hebben ze geen werk.

Theo-Pim-Riv | 30-07-20 | 16:28

Ik heb de uitspraak live gevolgd en kan niet anders zeggen dan dat het een zeer kundig en goed onderbouwd vonnis is. Hulde voor de voorzitter die ruim één uur (!) de tijd nam om vonnis te wijzen. Hoewel ik normaliter een warm pleitbezorger ben voor onheroepelijke levenslange detentie in het geval zeden- en/of levensdelicten, heb ik er in deze zaak moeite mee. Mijn gevoel zegt mij dat de gepleegde feiten en de algehele voorloop hiervan Thijs te zwaar worden aangerekend. De vraag is of dit terecht is, want er zitten veel aannames in het vonnis. Laat ik stellen dat de toch wel plotselinge ontsporing van Thijs niet bepaald duidt op de berekening en toerekenbaarheid waar de rechtbank zo zwaar over heeft geoordeeld. In hoeverre kun je iemand kwalijk nemen dat deze persoon psychisch is ontspoort? Daarnaast blijft het natuurlijk triest dat een jong persoon die goed bezig was zijn leven op te bouwen dit in korte tijd zo heeft afgebroken.

Bij een psychose is onmiddelijke psychiatrische behandeling noodzakelijk. Door het hele strafproces en de opgelegde detentie kun je ter degen afvragen wat er nog van zo’n persoon terecht moet komen in de TBS. Ooit komt Thijs weer vrij, dat staat wel vast, en er zijn genoeg voorbeelden van ex-TBS’ers met zijn ziektebeeld die daarna weer ontsporen. Het algehele vooruitzicht vind ik dus zwart. De aanname dat de Nederlandse samenleving geholpen is met dit vonnis heb ik moeite mee.

LeBoulanger | 30-07-20 | 15:59 | 11

De kans dat een dronken automobilist jou doodrijder is groter mijn vriend. Dus stoppen we maar met auto's verkopen,?

Stijlloosadverteren | 30-07-20 | 23:05

@nietzomoeilijk | 30-07-20 | 17:05: Inderdaad, hoezo geen levenslang willen opleggen? Leg eens uit. Zeer goed middel om mensen te weren uit de samenleving -ookal vind de EU dat anders- en zeker meervoudig moordenaars komen in aanmerking. Wel te hopen dat ze hem niet op wandelen sturen om een gezin te stichten.

eastender | 30-07-20 | 23:35

@Stijlloosadverteren | 30-07-20 | 23:05: Ik kan je wel vertellen dat de behandeling van een dronkelap die de dood heeft veroorzaakt met zijn gedrag, succesvoller is dan de behandeling van een psychopaat die er drie heeft omgelegd.

eastender | 30-07-20 | 23:38
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik ben geen psychia, maar deze jongen heeft echt de pech dat z'n hersens helemaal verkeerd werken. Zonder af te doen aan het leed van slachtoffers natuurlijk (die nu wel dementie en eenzame opsluiting in een De Jonge verpleeghuis zonder ventilators bespaard blijven)

Niek1582 | 30-07-20 | 15:46 | 2

Je onderschat de impact van drugsgebruik en opvoeding (milieu). Er zijn tal van zaken die maken dat je door kunt draaien. Wees je gezegend als je beetje normale jeugd hebt gehad met dito ouders.

Stijlloosadverteren | 30-07-20 | 15:50

Irrelevant. Ofwel hij is knettergek en dus een gevaar voor de samenleving ofwel hij is een kille moordenaar en een gevaar voor de samenleving. In beide gevallen dient hij daarvan voorgoed te worden uitgesloten. Weg met Thijs Hermans. Weg.

nietzomoeilijk | 30-07-20 | 16:33

Volkert is veel te gemakkelijk weggekomen.
Trouwens, hij komt nog steeds veel te makkelijk weg.
Rechters en politici spelen onder 1 hoedje in dit bananenkoninkrijk.

watergeus | 30-07-20 | 15:44 | 2

Niet alleen Volkert maar ook zijn chauffeuse, want daarom vluchtte hij naar het parkeerterrein nabij het tankstation en leek opeens doelloos rondjes te lopen. Nee hij zag politie aankomen en wist, dat hij de Held Chauffeur van Pim niet kwijt kon raken, ondanks zijn marathontrainingen. Ergo toen leek hij doelloos rond te rennen maar toen gaf hij zijn vriend....... sorry chauffeuse van hun vluchtauto de kans er van tussen te gaan zonder ook aangehouden te worden. Hij had als huurmoordenaar van te voren al uitgerekend, wat hij per dag verdiende in de cel en waarschijnlijk wist hij van zijn opdrachtgevers wanneer hij weer rondjes om de kerk en een boerderij in de achterhoek kon kopen.

Theo-Pim-Riv | 30-07-20 | 16:26

Volkert is geholpen door een onlangs vanwege zijn verdiensten voor de samenleving geridderde GroenLinksert.

Sans Comique | 30-07-20 | 17:14

18 jaar. Voor Nederlandse begrippen lang niet slecht. Dat gezegd zijnde, ik blijf erbij dat het punitieve element totaal uit het Nederlandse rechtssysteem is verdwenen. Alles in dit land van '66 rechters, ofwel zalvende softies die te pas en te onpas doen of ze psychologisch inzicht hebben, is gericht op terugkeer in de samenleving. Op tweede kansen en dat soort kul. Wel, deze lul, deze totale LUL (gek of niet, het maakt me geen zak uit, even grote zak poep) had gewoon voor altijd moeten worden opgesloten. Thijs Hermans verdient geen tweede kans. Thijs Hermans had nooit meer mee mogen doen. Hij is af. Had voor altijd in een donker hol moeten worden opgelsoten. Wat is dat toch met die terughoudendheid om levenslang op te leggen. En EVRM en andere Europees "menselijke nonsens" kunnen me gestolen worden. Als je onschuldige burgers willens en wetens doodt doe je voor de rest van je leven niet meer mee en ben je nooit meer welkom. Het links liberale instituut van 's lands rechterlijke macht zal dat wel nooit begrijpen. Watjes.

nietzomoeilijk | 30-07-20 | 15:43 | 1

Juist

Peko1 | 30-07-20 | 16:13

Lekker puh! Maar voor 3 moorden nog steeds te weinig straf.

potjandorie | 30-07-20 | 15:39

Ik ben voor volledig ontoerekeningsvatbaar. Maar ja, dat is ook niet te behandelen. Dus alhoewel hij geen straf krijgt, sluiten we hem levenslang op. Met geen mogelijkheid tot vervroegd terugkeren in de maatschappij. Meneer is immers ontoerekeningsvatbaar en we moeten ook de maatschappij beschermen.

TheEgg | 30-07-20 | 15:34 | 1

Een delict valt in het geval van volledig ontoerekeningsvatbaarheid niet aan de dader toe te rekenen. Dat betekent niet dat hij niet straf kan krijgen en verplichte behandeling.

Stijlloosadverteren | 30-07-20 | 15:41

En wie gaat dat smartengeld betalen...

Raetsheer | 30-07-20 | 15:33

Ik begrijp die zes jaar minder niet echt, het had toch minimaal levenslang moeten zijn?

Raetsheer | 30-07-20 | 15:31 | 1

Levenslang en TBS mag niet, dat hebben we al een keer gehad.

Frau Merkel | 30-07-20 | 16:40

Laten we nou eindelijk overgaan tot de Gregorius-"..." methode van straffen.
Maakt me niet uit wat die mannen met witte jassen zeggen, maakt me niet uit waarom en hoe de dader tot "slachtoffer" wordt gemaakt.
Hij/zij heeft het gedaan. Bewezen, bekend, gemompel, gewoon straf binnen 3 dagen na vonnis uitvoeren. Volgende!

Du-u-u-h | 30-07-20 | 15:30 | 2

Haha, op de puntjes de straf invullen ?

sprietatoom | 30-07-20 | 15:33

Stel, een luchtvaartmaatschappij is zo onbetrouwbaar dat de kans dat u op een vlucht komt te overlijden een procent is. Zo'n luchtvaartmaatschappij zou never nooit niet op Nederland mogen vliegen. Luchtvaartmaatschappij boos en stapt naar de rechter. Rechter zegt nee, want de kans is te groot dat iemand duur uw toedoen komt te overlijden. Klinkt alleszins als een redelijke rechter.

Ik denk dat geen enkele TBS-behandelaar zal durven garanderen dat de kans op recidive van Thijs minder dan een procent is (zeker wanneer recidive voor de behandelaar ernstige persoonlijke consequenties zou kunnen hebben). Maar nu zegt de rechter: joh, we gaan het over een aantal jaar gewoon proberen met je, Thijs.

Her leven van uw naasten en uzelf is gewoon minder waard puur en alleen omdat rechters in dit land medelijden hebben met een gestoorde drievoudig moordenaar.

Als Thijs ooit weer een moord pleegt, dan is deze rechter in mijn ogen medeschuldig.

Professor Superhirn | 30-07-20 | 15:26 | 5

@Omebert, als je je zorgen maakt om de trias politica, dan heb ik er nog één voor je. Rechters dienen in hun uitspraken wetten van de wetgevende macht te volgen. Maar in Nederland is de wetgevende macht niet neer capabel. Overruled door een fopdemocratisch instituut in Brussel, overruled door rechters in Straatsburg die al helemaal geen onderdeel van een gezond functionerende trias politica uitmaken.

Niemand in Nederland zal Thijs Hermans straks welkom willen heten in zijn straat of buurt. Niemand wil dat deze man ooit vrijkomt en vervolgens in de buurt van zijn of haar geliefden kan komen. Deze man heeft drie mensen vermoord en heeft behalve dat hij onmeetbaar veel leed en verdriet heeft veroorzaakt gewoon zijn recht op vrije deelname aan de samenleving verspeeld. Jammer voor Thijs, maar nog altijd minder erg dan als een beest aan het mes geregen te worden en sterven. Dát zou een redelijke uitspraak van een rechter zijn geweest.

Maar rechters in Nederland worden beperkt door ondemocratische Europese wetten, het parlement is machteloos en tandenloos, en feitelijk legt geen enkele pilaar van de trias politica nog rekenschap af aan het volk.

Ook ik maak mij zorgen over de trias politica, maar dan met name het disfunctioneren ervan, en de gevolgen voor burgers in dit land.

Professor Superhirn | 30-07-20 | 15:56

Die rechter deed gewoon wat hij moest doen en dat deed hij prima. Dat de straffen misschien langer moeten of hoger, ja, maar die kan die rechter ook niet zo even veranderen.

Ohja | 30-07-20 | 17:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Psychofarmaca, waaronder het door huisartsen en psychiaters veel te gemakkelijk voorgeschreven ritalin, kunnen van een licht geestelijk gederangeerd knulletje een genadeloos moordende zombie maken. In plaats van de heersende vendetta tegen roken zou de overheid zich daarop moeten richten.

isitsoornot | 30-07-20 | 15:25 | 4

Is u van de Scientology?

Euriool | 30-07-20 | 15:33

Gaat niet gebeuren. Farmaceuten (vooal in Amerika) spenderen minstens de helft van hun winst aan lobbyen. Die zitten goed genesteld in het senaat en in Brussel. Bernie heeft het geprobeerd maar is hopeloos gefaald

Nappa | 30-07-20 | 15:39
▼ 1 antwoord verborgen

Komt dus op veel te jonge leeftijd terug vrij.

maar ja veel meer kunnnen ze ze niet meer geven natuurlijk.

Lt-Kol Kilgore | 30-07-20 | 15:21 | 3

Levenslang volgens mij niet nee. Dan moet je goed bij je hoofd zijn. Dat is Thijs niet als ik zo de verhalen hoor.

Omebert | 30-07-20 | 15:33

Levenslang had wel gekund, maar ze hebben besloten dat niet te doen. Ze kozen voor een alternatief, lange straf en verplichte behandeling om te voorkomen dat hij na de celstraf net zo 'knettergek' weer op straat komt. Is de behandeling een succes dan mag hij na 18 cel en de behandelduur (die is onzeker, iedere twee jaar buigt rechter zich over wel of niet verlengen van de tbs maatregel) naar buiten. Is de behandeling geen succes dan blijft hij binnen. Zijn meerdere behandelingen in meerdere klinieken niet succesvol dan komt longstay in beeld.

Stijlloosadverteren | 30-07-20 | 15:47

@Stijlloosadverteren | 30-07-20 | 15:47: "Is de behandeling geen succes dan blijft hij binnen". In je dromen. Ten eerste gaat hij niet 18 jaar naar de gevangenis voordat hij in de TBS komt en bovendien: Je wil ze de kost niet geven die door de rechter zijn vrijgelaten wegens 'de kliniek heeft voldoende tijd gehad', tegen het advies van de behandelaars in.

eastender | 30-07-20 | 23:49

Blijft toch een laag bedrag. In de zorg geldt dat voor een gewonnen, gezond levensjaar 50000 euro mag worden uitgegeven. En hier krijgen de 2 partijen nabestaanden 50000 per groep. Nog verminderd ook door onkosten en materiële schade. Onbegrijpelijk. Doen dan 10 miljoen.

arlen | 30-07-20 | 15:18

Pieter Baan centrum pleitte serieus dat deze stuk vuil een slachtoffer is ? Wat voor malloten werken daar ?

The Russian | 30-07-20 | 15:12 | 3

Dezelfde mensen die straks gaan adviseren over duur TBS. Voelt u zich al veilig?

Vula | 30-07-20 | 15:13

Slachtoffer en dader sluit elkaar niet uit.

Ohja | 30-07-20 | 15:18

Het is een patiënt. Of dat een slachtoffer is, valt over te discussiëren.

arlen | 30-07-20 | 15:19

Een echte straf krijgen is een wit privilege

Rest In Privacy | 30-07-20 | 15:11 | 1

Zo ziet het er wel naar uit.

eastender | 30-07-20 | 23:50

Schandalig, hoe durven ze deze lieve jongen zo hard te straffen. Was zeker geen D66 rechter anders was het wel een foeigesprek geworden. Toch fijn dat er soms nog wel eens goede straffen worden uitgedeeld... al zal een kogel of een pijnlijke injectie ook prima zijn geweest... maar ja dat soort straffen kennen we hier in Nederland niet.

Waargaathetheen | 30-07-20 | 15:08

Hoeveel kreeg de moordenaar van Humeyra?

lirft | 30-07-20 | 14:40 | 3

Jaaaaa, neeee, maar dat was anders.

Koekkeloere | 30-07-20 | 15:02

Beroep loopt. Gerechtshof gaat hopelijk vloer aanvegen met dat debiele vonnis.

Vula | 30-07-20 | 15:14

Hoe zit het met het onderzoek
naar de dood van Ivana Smit?
Ook zoiets...

wiener mit pommes | 30-07-20 | 15:21

Nederland kent geen passende straffen voor dit soort genetisch schroot...

Air van Boven Dorens | 30-07-20 | 14:39 | 12
-weggejorist-
ZolderKolder | 30-07-20 | 15:28

@GeenHeil | 30-07-20 | 15:25:

Met dit verschil dat de levenslange straf ongedaan wordt gemaakt als er toch nieuw bewijs komt van onschuld. Ben voor doodstraf mits de dader ondubbelzinnig schuld bekend heeft.

sprietatoom | 30-07-20 | 15:29

@sprietatoom | 30-07-20 | 15:29:

Een schuldbekentenis is geen bewijs. Iedereen kan van alles beweren. Er moet ondubbelzinnig bewijs zijn. En als dat bewijs er is, dan is de doodstraf humaner dan levenslang, wat mij betreft.

GeenHeil | 30-07-20 | 16:33
▼ 9 antwoorden verborgen

Stuur hem naar Joran, gezellig daar.

Ray Skak | 30-07-20 | 14:39 | 1

Waarschijnlijk weer een van zijn zoveelste leugens. Snel terug naar Nederland kansje willen benutten. Gelukkig geen mafklapper hier die dat even snel regelt voor hem. Maar wie weet wat er nog gaat komen voor kolder.

Lorejas | 30-07-20 | 16:39

Rol van de moeder van Thijs H., die advocaat is, was ook niet helemaal zuiver. Mes en kleding wassen, sporen verbergen, psychiater Swinkels naar cel sturen met instructies, processtrategie bepalen door alles op ontoerekeningsvatbaarheid te gooien. Aan de andere kant, zou je kind zijn.

Vula | 30-07-20 | 14:37 | 1

Als het mijn kind was zou ik me kapot schamen, diep ongelukkig zijn en hem hoogst persoonlijk bij PI vucht over het hek naar binnen gesmeten hebben.

High speed duck | 30-07-20 | 14:50

UPDATE: In totaal moet kereltje Hermans € 103.498,08 dokken aan nabestaanden.

Ben altijd benieuwd hoe zoiets in de praktijk gaat. Kereltje was student, dus hij zal dit bedrag hoogst waarschijnljjk niet op zijn rekening hebben staan. Schiet de staat dit voor aan de nabestaanden? En heeft hij vervolgens een onaflosbare schuld bij justitie?

Frans Laarmans | 30-07-20 | 14:37 | 8

soms volgt volgens mij bij wanbetaling een vervangende gevangenisstraf, omdat justitie (lees belastingbetaler) dan de schadevergoeding betaald

Road Runner | 30-07-20 | 15:23

@NuToWaKi | 30-07-20 | 15:03: Het is een cessie, de overdracht van de vordering. De staat neemt de vordering over om de nabestaanden te ontlasten. En de staat zal de vordering waar mogelijk gaan innen. Dat kan in de toekomst bijvoorbeeld ook een beslag op een nalatenschap betekenen. Maar in deze zaak zijn alleen maar verliezers. Drie mensen zijn vermoord en hun familie en hun vrienden hebben een driebare verloren. De ouders van Thijs zien de toekomst van hun zoon verwoest worden. En Thijs zelf is ook zijn leven kwijt.

Red shirt | 30-07-20 | 16:10

@Red shirt | 30-07-20 | 16:10: Alleen had Thijs een keus, de rest van de verliezers niet.

tis_wat | 30-07-20 | 19:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Tsja. Een drievoudige moord. Achttien jaar. Ik heb daar een mening over...

Enter Yeti | 30-07-20 | 14:37 | 1

Wat krijgt Marco Kroon eigenlijk?

Zeebonkus | 30-07-20 | 14:55

Dat feit dat hij op internet had opgezocht hoe hij het stempel ontoerekeningsvatbaar zou krijgen. Ik snap niet wat dat eigenlijk uitmaakt, als je drie willekeurige mensen doodt ben je toch sowieso knettergek?

MaxiCosi24 | 30-07-20 | 14:35 | 28

@GeenHeil | 30-07-20 | 20:02:

Verder ben ik het met je oneens over wat je eerder zei. Ja, het is inderdaad toeval, dat jij op deze manier bent omgegaan met je situatie en je psychose. Maar je mag er wel trots op zijn dat jij bent wie je bent, zoals een seriemoordenaar van zichzelf mag en moet walgen.

GeenHeil | 30-07-20 | 20:07

@GeenHeil | 30-07-20 | 20:07: Ah. Dan begrijp ik je redenatie meer dan ik dacht. Ja. Verantwoordelijk blijft iedereen, ik vind verantwoordelijkheid alleen iets anders dan schuld. Denk dat we het op een nuance dingetje na wel eens zijn eigenlijk.

Ohja | 30-07-20 | 20:36

@Ohja | 30-07-20 | 20:36:

Ik snap jouw punt ook. Het is inderdaad een nuanceverschil. Het onderscheid tussen verantwoordelijkheid en schuld erken ik niet, als het gaat om strafrecht. Om die reden vind ik het ook niet kunnen dat we koelbloedige huurmoordenaars inzetten als kroongetuigen. De opdrachtgevers zijn niet méér verantwoordelijk dan de huurmoordenaars. Ze zijn net zo verantwoordelijk, maar op een andere manier.

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat iemand wordt gedwongen om een ander te vermoorden en in dat geval liggen de verantwoordelijkheid en schuld wat mij betreft niet bij de moordenaar zelf, maar bij degene die de moordenaar dwingt.

GeenHeil | 30-07-20 | 20:57
▼ 25 antwoorden verborgen

Even opletten: rechter geeft in een bijzin 6 jaar korting door TBS na 6 jaar te laten beginnen (en niet na 2/3 =12 jaar). Gemiddelde duur van TBS is minder dan 8 jaar. Met beetje pech staat hij binnnen 12 jaar weer buiten. En vergeet niet dat proefverlof al eerder begint dan einde TBS.

Vula | 30-07-20 | 14:34 | 7

@Stijlloosadverteren | 30-07-20 | 14:51: Wat is dit voor onzin? Niemand die 18 jaar krijgt zit 18 jaar vast. Standaard is na 2/3 vrij bij "kale" gevangenisstraf (wordt afgeschaft overigens, maar gaat alleen gelden voor nieuwe gevallen). We hebben in NL zelfs levenslanggestraften die op verlof gaan.

Vula | 30-07-20 | 15:13

@Stijlloosadverteren | 30-07-20 | 14:51: Behandelen , helpt met dat soort schertsfiguren niet, dus eerst 18 jaar laten uitzitten en dan zijn behandeling van minimum 6 jaar.

Lt-Kol Kilgore | 30-07-20 | 15:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik hoop dat ze 'm dagelijks flink in z'n poeperd nemen, het liefst door zo'n bijzonder zwaar geschapen barbaar uit berberland.

Graeme Reaper3779 | 30-07-20 | 14:33 | 1
-weggejorist-
ZolderKolder | 30-07-20 | 15:30

Hij zal aan folkert kunnen zien hoe hij het systeem verder kan traineren

Mahazioth | 30-07-20 | 14:33

Ik mág toch wel hopen dat het OM in hoger beroep gaat! Dat de TBS behandeling al na 6 jaar start is een grote schande. Laat hem eerst lekker die 18 jaar uitzitten (dus zonder aftrek van 1/3), en dan pas aan de TBS behandeling laten beginnen.

Road Runner | 30-07-20 | 14:33 | 2

Dit is een heel milde straf, onbegrijpelijk.

sprietatoom | 30-07-20 | 14:34

Er zal zeker een hoger beroep komen, want team-Thijs zal wel in hoger beroep gaan.
En dat kan dus ook helemaal anders uitvallen, als die hoger beroep rechters wel het PBC volgen komt er een totaal andere uitspraak uit.

TheOtherWhiteMeat | 30-07-20 | 14:35

Hmmm, is dat nu iets standaards? Dus hij krijgt 18 jaar opgelegd+tbs. Maar na 6 jaar start de TBS behandeling, en loopt dan tegelijkertijd met de celstraf.

TheOtherWhiteMeat | 30-07-20 | 14:31 | 8

Nee hoor, dat wordt wel vaker gedaan. Ik heb alleen het idee dat de rechtspraak dit in vonnissen meer benadrukt. Om de vonnissen en de gevolgen ervan beter uit te leggen aan het publiek.

Stijlloosadverteren | 30-07-20 | 14:59

Klopt

Stijlloosadverteren | 30-07-20 | 15:00
▼ 5 antwoorden verborgen

TBS tegelijk met de gevangenis straf, hij staat binnen 12 jaar weer op straat dus.

sprietatoom | 30-07-20 | 14:31 | 2

Yep... en dat voor iemand die voor z'n plezier willekeurige mensen vermoordt. Over 12 jaar dus het volgende slachtoffer.

Trekhaas | 30-07-20 | 14:33

Nee hoor.

Stijlloosadverteren | 30-07-20 | 15:01

Volkert is nog steeds een onbehandelbare psychopaat, maar loopt helaas vrij.
En dat gaat ook bij deze moordenaar het geval zijn.

Nonkel Frituur | 30-07-20 | 14:30 | 1

Volkert had tenminste nog een politiek motief. Deze kerel moordt voor de kick.

Trekhaas | 30-07-20 | 14:34

Maar waar gaat Kereltje H. die ton vandaan halen? Hoe werkt dat?

JJMS | 30-07-20 | 14:29 | 7

@Bennie Verbaasd | 30-07-20 | 14:32:

Oke, bedankt.

JJMS | 30-07-20 | 14:34

Het CJIB int het geld bij de veroordeelde. Die zorgen ook dat de slachtoffers snel geld zien. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar zo werkt dat.

Stijlloosadverteren | 30-07-20 | 15:03
▼ 4 antwoorden verborgen

18 jaar...

kibambam | 30-07-20 | 14:26

18 jaar+tbs

TheOtherWhiteMeat | 30-07-20 | 14:25

18 jaar ? Zelfde als Volkert.

sprietatoom | 30-07-20 | 14:25 | 4

En hij komst waarschijnlijk ook niet na 2/3 de van de straf vrij.

Rest In Privacy | 30-07-20 | 14:35

@Te_gast | 30-07-20 | 14:27: In theorie wel. In de praktijk moet ik het nog zien. Teveel van die gasten die te snel weer op straat lopen en weer de fout in gaan met onschuldige slachtoffers tot gevolg.

Trekhaas | 30-07-20 | 14:36

@Te_gast | 30-07-20 | 14:27: er zit in Nederland een man of 20 in de longstay. Daar kom je echt niet zomaar terecht. Kans dat deze man over een jaar of 12 weer rondloopt, is groter.

Bataafje | 30-07-20 | 20:00
▼ 1 antwoord verborgen

Enfin realiteit is vrees ik x aantal jaren later, staat Thijs wederom in de spotlights wegens tijdens derde maal onbegeleid verlof de voorkeur er aan te geven absent te blijven om vervolgens in herhaling te vallen.

william7055 | 30-07-20 | 14:25 | 1

Je voelt het gewoon aankomen.

pendajo | 30-07-20 | 15:05

@Mickeygouda,
Als ik even kijk naar zijn achtergrond (een bijna afgestudeerde blanke academicus met oer-hollandse wortels) lijkt me niet dat hij enig belang had bij zijn daden. Hij stak op willekeurige mensen in, en heeft ook niks ontvreemd of meegenomen. Gewoon psychotisch en ontoerekeningsvatbaar.

Als je hier al iemand voor verantwoordelijk kunt houden, zijn het de hulpverleners die veel eerder hadden moeten signaleren en ingrijpen.

Te_gast | 30-07-20 | 14:21 | 4

'Hij had geen belang bij zijn daden', fijne redenering, not.
Gelukkig werkt het niet zo in de rechtstaat.

Papa Jones | 30-07-20 | 14:29

Heel af en toe worden er gewetenloze mensen geboren. Mensen die willen weten hoe het is om een ander te doden. Ik zeg niet dat Thijs zo iemand is, maar men zou de mogelijkheid op zijn minst onder ogen moeten durven zien. Niet alles is vanuit psychologisch oogpunt verklaarbaar en niet iedereen is behandelbaar.

MickeyGouda | 30-07-20 | 14:30

Wel geestig, die achtergrondcheck. Een allochtoon die de MTS niet afgerond heeft zou toch ook niet enig belang gehad hebben?
Los daarvan, het gegeven dat deze man onder behandeling was en in de bewuste periode zich ook gemeld heeft bij zijn behandelaars geeft wel te denken. Verantwoordelijk kunnen zij niet zijn, maar hoe hebben ze hem kunnen laten lopen?

nietoftochwel | 30-07-20 | 14:37
▼ 1 antwoord verborgen

Opsluiten en sleutel weggooien aub.

wiener mit pommes | 30-07-20 | 14:20

Dus: eerst zijn tbs laten ondergaan en als hij genezen is, if ever, dan de 24 jr gevangenisstraf laten uitzitten. Dat heeft tevens het voordeel dat hij niet op proefverlof hoeft, want hij gaat na zijn tbs toch niet de maatschappij in.

Rest In Privacy | 30-07-20 | 14:19 | 1

Naast een prima strafrechtsysteem hebben we ook prima onderwijs voor hen die daar gebruik van willen maken. Jammer dat jij dat niet hebt gedaan.

Stijlloosadverteren | 30-07-20 | 15:35

Psycho killer. Qu'est-ce que c'est?

threeheadedmonkey | 30-07-20 | 14:19 | 1

Run, run, run, run, run, run, run away oh oh!

KutFilosoof | 30-07-20 | 16:08

Ze hebben het over Olanzapine. Ik vermoed dat hij een lichte vorm van schizofrenie heeft als gevolg van cannabisgebruik. Maar welke mongool heeft hem dan amfetamines voorgeschreven? Hij zal wel zo'n gladde prater zijn die ook dokters om de tuin kan leiden.

Nonkel Frituur | 30-07-20 | 14:15 | 11

@Diederik_Ezel | 30-07-20 | 14:26:

Je bewijst nu niks, maar je maakt een feitenvrij statement. Er zijn talloze onderzoeken die "aantonen" dat cannabis psychoses KAN triggeren, maar geen enkel onderzoek toont aan dat cannabis psychoses of schizofrenie VEROORZAAKT. Een trigger zijn voor is iets heel anders dan een oorzaak zijn van.

Het is een controversieel onderwerp, waar de "deskundigen" - voor zover die er zijn, op dit gebied - geen overeenstemming over hebben.

GeenHeil | 30-07-20 | 14:32

Wat ik begreep is dat hij de dex wel voogeschreven heeft gekregen. Dexamphetamine wordt voorgeschreven voor ADHD en ADD en kan psychoses veroorzaken. Niet zoals THC triggeren bij gevoeligheid, nee, veroorzaken! Dit had deze gast dus echt niet moeten krijgen. Ik heb ritalin gehad voor ADD en direct mee gestopt toen ik merkte dat ik er een beetje paranoïde van werd (niet zo extreem dat het risico gedrag veroorzaakte gelukkig, maar wel om er zelf goed veel last van te hebben). Ik vermoed dat de andere diagnose dan dus later kwam, anders hadden ze het hem niet mogen geven. THC kan inderdaad een trigger zijn maar alcohol is voor psychose achtigen nog veel gevaarlijker. Niet alleen kan het bij misbruik psychoses veroorzaken en versterken, het neemt ook remmingen weg (wat THC juist weer niet doet) wat de kans op gevaarlijk gedrag veel groter maakt. Je hebt echt liever iemand in je buurt die gek is maar te stoned om er wat mee te doen, dan iemand die gek is en dronken genoeg om er iets 2x zo extreems mee te doen. Ik zou daar dus eerder mee op passen, bij psychische kwetsbaarheid. Eigenlijk met alles, maar alcohol is zeker de bigger evil van de twee.

Ohja | 30-07-20 | 15:15
▼ 8 antwoorden verborgen

thijs is niet wijs

harries | 30-07-20 | 14:13

Jezus wat kost die knakker de maatschappij wel niet aan medicijnen?

Esper25059566 | 30-07-20 | 14:12 | 2

Nederland heeft heel lang het beste medicijn geleverd aan ter dood veroordeelden in USA, een perfecte cocktail voor deze rat.

sprietatoom | 30-07-20 | 14:20

Hij kreeg er 1 tegelijk, officieel, dat zal dan mee vallen. Je wilt niet weten wat een lijsten aan medicatie sommige mensen krijgen. Heb er wel eens gezien met 10 of meer pillen, elke dag.

Ohja | 30-07-20 | 19:33

Uit piëteit voor zijn ouders zou ik eigenlijk niet mogen zeggen dat een definitief afscheid van Thijs mij de beste oplossing lijkt.

MickeyGouda | 30-07-20 | 14:11 | 3

Hebben zijn ouders die piëteit verdient...?

Air van Boven Dorens | 30-07-20 | 14:43

@Air van Boven Dorens | 30-07-20 | 14:43:

Gegeven hoe ze na het feit hebben gehandeld eigenlijk niet, maar - net als met de ouders van Joran - leef ik toch met ze mee. Thijs zijn daden vervullen ieder weldenkend mens met afkeer, maar in hun geval gaat het om hun kind. Dat moet een hels dilemma zijn.

MickeyGouda | 30-07-20 | 14:54
-weggejorist-
ZolderKolder | 30-07-20 | 15:32

Gewoon zwaar psychotisch en ontoerekeningsvatbaar.
Waar is de verantwoordelijkheid van de hulpverleners die deze jongen voorheen behandeld hebben of hadden moeten behandelen, vraag ik me dan af.

Sterkte aan de nabestaanden!

Te_gast | 30-07-20 | 14:06 | 8

@MickeyGouda | 30-07-20 | 14:14: kan je ook op meerdere manieren uitleggen. Ik zou dat ook willen weten, zodat ik de rechter niet de indruk geef hem/ haar om de tuin te leiden of mijn aandoening simuleer.

nietoftochwel | 30-07-20 | 14:27

@Kuifje-naar-Brussel | 30-07-20 | 14:08:

Van nabij heb ik meegemaakt hoe een verstandelijk beperkte en door ernstige stoornissen geplaagde man werd omringd door een heel bataljon hulpverleners, geen strobreed in weg werd gelegd, totaal de vrije hand kreeg en zich nergens over hoefde te verantwoorden. Want zij helpen hem wel weer uit de brand. Keer op keer op keer. Ze zijn al heel wat jaartjes welgemoed aan het puinruimen. Ga maar na: niet zelfredzaam, wast zich niet, hongert zichzelf uit, huis een chaos, koopverslaving, schulden, dubieuze contacten enz. enz., dus heel wat werk aan de winkel. In deze deplorabele toestand struint hij dan de omgeving af. God mag weten wat-ie uitvreet. Soms dagen van de radar. Hij verzint gewoon een lulverhaal. Het interesseert niemand een klap.

Ik hou mijn hart vast als ik zie hoe achteloos er door hulpverleners wordt omgegaan met zwaar gestoorde personen. Totaal zinloos en uitzichtloos, ook voor de persoon zelf, aangezien die zelf niet in staat is om structuur aan te brengen. De zorgbedrijven, die varen er wel bij. Zij teren op zijn royale PGB, en pappen en nathouden is hun enige devies. Geen wonder dat ze als paddenstoelen uit de grond schieten.

Wiebenick | 30-07-20 | 15:00
▼ 5 antwoorden verborgen

Kap nou effe man regtâh, dit is gewoon levenslang. Over en klaar. Bescherm de samenleving voor dit gespuis.

Schwanzeleber | 30-07-20 | 14:03 | 1

3X 20 jaar is ook goed, maar ja dit is Nederland

Esper25059566 | 30-07-20 | 14:15

In een echt land zou deze zak stront gewoon levenslang krijgen... of beter... 'tegen de muur' worden gezet.

kibambam | 30-07-20 | 14:03

Ik heb totaal geen vertrouwen in deze zogenaamde rechtsstaat.
En daar zijn meer dan voldoende redenen voor.
Willekeur en het beschermen van bepaalde mensen komt al decennia lang voor.
Liegen,bedriegen en informatie jaren lang geheim houden en dan nog niks willen zeggen is niet vreemd in deze "rechtsstaat"
Een zogenaamde democratie die er op is ingesteld dat verandering uiterst traag gaat en dat het manipuleren daarvan altijd succesvol is geweest.

pejoar | 30-07-20 | 14:02 | 4

@GeenHeil | 30-07-20 | 14:13: Er was wel erg veel indirect bewijs tegen Willem H. Die ook nog overal over bleek te hebben gelogen.

Rest In Privacy | 30-07-20 | 14:15

@Kuifje-naar-Brussel | 30-07-20 | 14:15:

Dat weet ik en ik ben er ook van overtuigd dat hij het wel gedaan heeft. Maar ik vind dat het niet zo hoort te werken. Het is vervelend, maar systemen zijn niet waterdicht. Er zijn allerlei andere scenario's mogelijk en de aanklagers en rechters hebben daar totaal geen aandacht voor gehad. Bovendien hebben Sonja en Astrid ook over van alles en nog wat gelogen en een kind van drie begrijpt nog dat Sonja en Astrid zelf allerlei (financiële) belangen hadden bij de veroordeling van Holleeder.

GeenHeil | 30-07-20 | 14:24

@GeenHeil | 30-07-20 | 14:13:
Dan vraag je je toch af wat een imbecielen als rechter we hier hebben zitten. Maar algemeen is bekend dat in de hoge top in de ambtenaarij en rechterlijk macht de grootste smeerlappen lopen. Zie ook België. Idem dito.

Dwarsdenker | 30-07-20 | 15:03
▼ 1 antwoord verborgen

Met verbazing aanhoor ik de redenering van de rechtbank. Ik vermoed dat het Pieter Baan Centrum vooral uit trutjes bestaat met het IQ van een zak wortelen die een fopstudie gedaan hebben en gemakkelijk om de tuin te leiden zijn door een psychopaat.

Nonkel Frituur | 30-07-20 | 13:55 | 5

@TheOtherWhiteMeat | 30-07-20 | 14:03: dat hebben medewerkers van het pbc gedaan die geconcludeerd hebben dat iemand zegt dat hij gek is, het daarom ook is. Gewoon op zn blauwe ogen (oeps) geloofd dus.

Rest In Privacy | 30-07-20 | 14:13

En die trutjes rijden allemaal bakfiets als ze kinderen hebben.

Dwarsdenker | 30-07-20 | 15:07

@TheOtherWhiteMeat | 30-07-20 | 14:03: Dat is ook niet door de rechter ontkent, hij geloofde alleen niet (m.i. terecht) dat de wanen zo heftig waren dat er geen keuzevrijheid was en merkte wat inconsistenties en opzet lijkende gedragingen op. Psychoses heb je in alle soorten en maten. Van mild tot extreem, met keuzevrijheid daarbinnen en compleet van de wereld. Dat er sprake was van een psychose kan dus gewoon waar zijn, zonder dat dit iemand volledig ontoerekeningsvatbaar hoeft te maken. Ben het dan ook wel eens met de conclusie van de rechter. Volledig ontoerekeningsvatbaar vind ik hem te uitgekookt voor. Met z'n google dingetjes.

Ohja | 30-07-20 | 15:27
▼ 2 antwoorden verborgen

En Wie kwam ook weer met de doodzieke Godwin dat hij leek op "een jonge Thierry Baudet"?
Van mij mag je dan een evengelijke polderstraf krijgen als die maffe moordenaar Thijs Dinges.
Ophitsend onmens.

chicago river | 30-07-20 | 13:55 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Waarom laten jullie Mondriaan, de GGZ instelling die Thijs keurig afdekte en ook bewijs wegmoffelde, buiten schot? Is daar al een kop gerold dan?

Rest In Privacy | 30-07-20 | 13:49 | 1

En zn ouders die bewijs wegmoffelden

alki | 30-07-20 | 13:57

Toch zou je voor sommigen een barbaarse straf wenden, zoals heel lang geleden in Delft.
"Knap" deed de moordenaar, en alle paarden vielen op hun gat.

Dat van die paarden schijnt niet zo te zijn.

hotnot | 30-07-20 | 13:46

Damn, hij lijkt een beetje op de (jonge) Carl Sagan.

Mallepietje1001 | 30-07-20 | 13:45 | 3

Daar lijkt hij helemaal niet op hij lijkt op een hoop stront.

pegaje | 30-07-20 | 13:47

@pegaje | 30-07-20 | 13:47: nou ja, dat is hij idd. wel ja, enige waarde voor de maatschappij bij dit soort personen is verwerken tot compost of iets dergelijks.

Mallepietje1001 | 30-07-20 | 13:54

Irritant, dat geluid wegdraaien als er namen genoemd worden.

hotnot | 30-07-20 | 13:44

Die moeten ze executeren en z'n organen aan de hulpbehoevende mensen doneren. Alhoewel, de mensen willen natuurlijk niet de organen van een veelvuldige moordenaar krijgen. Okay, dan alleen maar executeren en anoniem begraven.

Thoth | 30-07-20 | 13:42 | 2

Begraven?!? In de oven d'r mee! En daarna de as door de brievenbus van de ouders blazen. Hier, heb je je misbaksel weer terug!

Binkoo | 30-07-20 | 13:47

Die=dat

koperbij | 30-07-20 | 14:17

Honden Teun en Kira kunnen het tenminste navertellen
wat een puike knul is die Thijs eigenlijk
Voor z'n ouders was ie vast ook erg lievv
kortom, Bubba gaat nu vast een erg verdrietige periode tegemoet

Tobi | 30-07-20 | 13:42

Het zal wel het immer succesvolle TBS worden, want daders zijn patiënten en eigenlijk slachtoffers.

kapotte_stofzuiger | 30-07-20 | 13:41

Ter context, in zijn zoekgeschiedenis termen als: ‘hoe doe ik net alsof ik een psychose heb’, en ‘hoe kan ik rechters om de tuin leiden’.
Vandaag dus eigenlijk antwoord op de vraag of Google met bruikbare antwoorden komt op dat soort zoektermen.

TheOtherWhiteMeat | 30-07-20 | 13:41 | 3

Sommige rechters negeren dat soort zoekopdrachten. Zie de zaak betreffende het nichtje van advocaat Gerard Spong.

Rest In Privacy | 30-07-20 | 13:43

@Kuifje-naar-Brussel | 30-07-20 | 13:43: Als ik daar nu op Google was er blijkbaar discussie over wie die zoekopdrachten deed.
Maar ik luister op dit moment live naar de uitspraak, en de rechter gaat wel degelijk in op de zoekgeschiedenis, sterker dat is het eerste wat wordt genoemd. Het tweede wat wordt genoemd is de gewijzigde verklaringen. Dus dit gaat naar celstraf+tbs toe.

TheOtherWhiteMeat | 30-07-20 | 13:56

Als ze slim zijn zetten ze er 1 onzin ding tussen. Dat ze alle misleiders die hun probleem van wikipedia hebben gelijk er uit filteren, inclusief hypochonders, munchausen en wat voor dat soort typjes je nog meer hebt.

Ohja | 30-07-20 | 15:30

Hij was drie weken lang mijn overbuurman in Den Haag. Weinig last van hem gehad, maar andere mensen dus wel.

Rest In Privacy | 30-07-20 | 13:40 | 3

Creepy...,

Diederik_Ezel | 30-07-20 | 13:47

Hem ooit face to face gezien ?

sprietatoom | 30-07-20 | 14:09

@sprietatoom | 30-07-20 | 14:09: Geen idee, ik kwam er pas achter toen hij was opgepakt en de politie zijn woning leeghaalde. Waarschijnlijk hadden we dezelfde bakker, ervan uitgaande dat hij brood at.

Rest In Privacy | 30-07-20 | 14:13

Hij kan zich nog snel tot de islam bekeren. Dan wordt het 100 uur schoffelen.

Nonkel Frituur | 30-07-20 | 13:38 | 2

Moet ie toch wat werken aan zijn techniek.

Rest In Privacy | 30-07-20 | 13:41
-weggejorist-
ZolderKolder | 30-07-20 | 15:34

Valt niks meer aan te behandelen dus die dwangverpleging is zonde van het geld.

overVecht | 30-07-20 | 13:37 | 4

@Kuifje-naar-Brussel | 30-07-20 | 13:41: Helaas Kuifje, je vrienden uit Brussel hebben aangegeven dat levenslang straffen onmenselijk is en daarom niet meer mag.

Dezenaamhier | 30-07-20 | 14:00

@Kuifje-naar-Brussel | 30-07-20 | 14:06:
Ja. Stiekem met proefverlof laten gaan. Vrouw laten bezwangeren, gezinnetje stichten. Net doen alsof alles weer normaal is. Net als met die gestoorde Turk die huishield in café het Koetsiertje.

Professor Superhirn | 30-07-20 | 15:08
▼ 1 antwoord verborgen

Dat hij tot zn 128e verjaardag mag wegrotten in de gevangenis... oh wacht... Nederland....

Swaffelkaffert | 30-07-20 | 13:36 | 3

Die instellingdirectie die hun bek niet open deed, toen die gek onder het bloed terug kwam van zijn wel verdiend uitje
ook een foei gesprekje en loonsverhoging, mag ik hopen?

joppo0 | 30-07-20 | 13:42

@ Swaffelkaffert
Close but no banana
ca 110 jaar minder

Tobi | 30-07-20 | 14:35

De voorspelling was Foei. Hij heeft 18 jaar aan de broek en TBS. Lulhannes komt niet meer vrij.

AntiZanicz | 30-07-20 | 22:07

Van dat hoofd alleen al straalt de irritante betweterige millennial er af. Lekker wasknijpers maken met Bubba de komende 24 jaar pik

PikinhetBlik | 30-07-20 | 13:36 | 3

En zeepjes rapen. Met Bubba.
Van die Old Spice zeepjes die je met een touwtje om je nek hangt die verkopen ze niet meer.

Osdorpertje | 30-07-20 | 15:10

Dat dacht ik ook meteen. Net zo een kudt kop als die Schimmelaar van Op1.

Dwarsdenker | 30-07-20 | 15:12

Hij lijkt op Baudet.

Rubberfetisj | 30-07-20 | 15:13

Wacht

Raetsheer | 30-07-20 | 13:34

Wat met gemengde gevoelens...

Raetsheer | 30-07-20 | 13:34

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland