Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE PERSCO ZORGMINISTER TAMARA VAN ARK

Mevrouw de Zorgsloopster & Veiligheidsberaad over welles nietes mondkapjes

Mark Rutte is bootje varen met Jort, Hugo ligt in de voortent te Zuid-Frankrijk te facebooken, en de rest van de regering zit in het zwembad naar de badpakken van Carola en Mona te kijken. Tamara van Ark is de pandemie-BOB van Nederland, en zij mag Nederland HET HEUGELIJKE NIEUWS brengen dat we geen mandatory mondkapjes krijgen (die krijgen we uiteindelijk wel, want daar zorgt de MSM wel voor, en dan kunnen Mark, Hugo en Irma later zeggen maar jullie wilden het zelluf).
Update: Hoogste aantal besmettingen erbij (in 1 dag) sinds 21 mayo 
Update: 1900 uur begint het
Update: Lekkere crisiscommunicatie weer, maar het is NU bezig
Update: Er komt geen landelijke mondkapjesplicht, maar misschien wel lokaal of regionaal een 'proef' maar dat is nog niet zeker want dat gaan ze nog uitzoeken kortom zoek het lekker zelf uit want hunnie weten het ook niet
Update: Persconferentie MASSAAL belachelijk gemaakt op sociale media

Reaguursels

Inloggen

Wacht maar op het einde zomerreces, spoedwet behandeld en goedgekeurd en vanaf dat moment kunnen ze de mondkapjes grondwettelijk verplichten, daar loopt de verplichting nu op stuk

Oetiohnegentechnik | 30-07-20 | 10:56 | 1

Niet doen! Nachtmerries krijg je er van. De gedachte alleen al is van een onverdraaglijke gruwelijkheid. Mondkapjes, de dwangbuizen van de heersers, de muilkorven van het recht, dat maagdelijke wit en dat azuurblauw, zo van der is niks aan de hand, yes right... en dan die enge touwtjes aan de zijkanten, brrr. Gesmoord worden door je eigen ademtochten, hoe kom je er op, wat een perverse marteling. Godgeklaagd. En dat allemaal opgelegd van bovenaf.

Wij zijn verkocht en verraden. Goodbay vrijheid, hello dictatuur, zij die gaan sterven groeten u.

Als het doorgaat natuurlijk. Zo niet, dan kunnen we altijd nog eentje opdoen.

Wiebenick | 30-07-20 | 16:11

Mondkapjes........

Alsof een onderbroek een scheet tegenhoud....

TonyMontana010 | 30-07-20 | 07:42

@Nehemia | 30-07-20 | 07:08:
Immanuel's medical claims are sometimes combined with her spiritual beliefs. She has said that many gynecological illnesses are the result of having sex dreams with succubi and incubi and receiving "demon sperm". She has said that endometriosis, infertility, miscarriages, and sexually transmitted infections are caused by the spirit husbands and spirit wives.[7][13] According to Immanuel, the causes of cysts and endometriosis are individuals having sex in their dreams with demons and witches.[3] She said in a 2015 sermon that space alien DNA is used in medical treatments and that reptilians and aliens run the government. She also stated in 2015 that Illuminati are using witches to destroy the world through abortion, gay marriage, children's toys and media such as Harry Potter, Pokémon, Wizards of Waverly Place and Hannah Montana. In another 2015 sermon, she said scientists are developing vaccines to stop people from being religious.[7][13]

Zoiets | 30-07-20 | 07:35

@Zoiets | 30-07-20 | 07:35: Behoorlijk wappie, maar dat is niet waarom Trump iets retweet. Dat deed hij om hydroxychloroquine. Wel even bij de les blijven.

Eagle0511 | 30-07-20 | 08:58

@Zoiets | 30-07-20 | 07:35: het gaat om het element van de behandelingservaring met 300 corona patiënten,die de groep artsen en specialisten had en die allen van de verschijnselen genazen. Dokter Elens in het groot,met dezelfde therapie. Ook was ze kwaad,dat zoveel mensen ronduit wanhopig en smekend naar hun kliniek kwamen,omdat ze door die fijne MSM propaganda het idee hadden,dat er niets te doen was aan hun situatie. Terwijl die dus nu uitgebreid beproefde behandeling met Hydroxy enz. een uitstekend resultaat geeft én er ook inmiddels een combi van bestaande andere medicijnen is,die mensen in een meer gevorderd stadium kunnen helpen. Alle vuil rondom Dr Immanuel cs wordt nu natuurlijk opgediept, fake of niet,als het de waarheid omtrent Hydroxy enz. maar kapot maakt en de inent maffia maar met miljarden spekt, de economie maar kapot maakt en Trump's herverkiezing kan beschadigen. Dat is het gore spel. Ook van de Völkischer, uw moderne eigentijdse crypto nazi krant.

hertogvanzottegem | 30-07-20 | 12:45
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe zou het met Joran gaan?

bitterpete | 30-07-20 | 00:16 | 2

Die hoeft misschien die 28 jaar niet uit te zitten.

Animals | 30-07-20 | 00:26

Dat noemen ze karma

Barry P | 30-07-20 | 07:53

Ik snap dat gezeik niet, als je zo graag een mondkapje op wil, draag dan zo’n ding. Hoeft niemand je toch te verplichten?

captainobvious | 29-07-20 | 23:54 | 4

Moet je ook niet gaan lopen zeiken als straks de ICs vol liggen.

KlauwnBassie | 30-07-20 | 08:47

Het helpt amper en al helemaal niet als de helft het doet.

Simon_GS | 30-07-20 | 09:16
▼ 1 antwoord verborgen

Mondkapjes die helpen? Tuurlijk niet. Not. Alles helpt. Willem het maar langzaam toegeven.

Mart6037 | 29-07-20 | 23:31

ok, vertaling: minister wil zich niet branden aan mateloos impopulaire beklapjes (zie de lege bussen), dus schuift ze het aardappeltje door naar ongekozen burgemeestertjes. Waarvoor geen enkele wettelijke basis bestaat, maar daar wordt door die enge vent van het CDA - dezelfde die onze bejaarden veroordeelde tot 4 maanden eenzame opsluiting - aan gewerkt.

wapster | 29-07-20 | 23:19

Accepteer gewoon dat we op een dag allemaal drager (besmet noemt men dat) zullen zijn, zoals we ook tientallen andere virussen meedragen waar we inmiddels resistent of inge-ent tegen zijn.

Tuinhekje | 29-07-20 | 22:59 | 2

Yep. Dat noemen we kruisbesmetting. Daarom zegt het ook helemaal niks als je positief getest bent.

Nehemia | 30-07-20 | 07:11

Mondkapjes waarvan de wetenschappers in het OMT zeggen dat ze niet werken verplicht dragen op bepaalde locaties en dan gaat het RIVM onderzoeken of we ons beter of slechter aan 1,5m houden. Toedeledokie!

Simon_GS | 29-07-20 | 22:54 | 4

@Animals | 29-07-20 | 23:01: Aboutaleb die was trouwens ook naar de Bilderbergconferentie van 2016 geweest.

Nehemia | 30-07-20 | 07:12

Waarom dragen ze die dingen in de zorg dan wel? Omdat ze daar ook denken dat ze niet helpen?

Eagle0511 | 30-07-20 | 08:59
▼ 1 antwoord verborgen

Wat ik mij nu off-topic afvraag: de goudprijs stijgt de pan uit en wij maken geld over( staan garant voor) miljarden naar een land met verre weg de grootste goudvoorraad ter wereld. Hoe is dit nu te rijmen!?

Nico1000 | 29-07-20 | 22:30 | 3

Gaan we geld aan de VS geven???

Animals | 29-07-20 | 22:35

@Animals | 29-07-20 | 22:35: Het is dat Trump daar zit anders had Mark Rutte al lang 100 miljard overgemaakt naar de VS.

5611 | 29-07-20 | 23:45

Tis een grote Maskerade of Bal Masquee. Luister niet naar dit soort fopdeskundigen. Get out!

Phantomas | 29-07-20 | 22:19 | 4

Hier de loopbaan van fopdeskundige Jaap van Dissel
Loopbaan

Na zijn eindexamen aan het Alkmaarse Murmellius Gymnasium studeerde Van Dissel geneeskunde aan de Universiteit Leiden.[2] Op 3 december 1987 promoveerde hij daar cum laude bij Ralph van Furth op zijn proefschrift over afweermechanismen tegen intracellulair groeiende bacteriën zoals salmonella en listeria.[3]

Voordat Van Dissel in 2013 Roel Coutinho opvolgde bij het RIVM was hij hoofd van de afdeling Infectieziekten bij het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC), waar hij in 1988 als arts was begonnen. Daarnaast was hij hoofdopleider Interne geneeskunde en voorzitter van het Centrum voor Infectieziekten. Hij wisselde zijn carrière bij het LUMC af met een onderzoeksperiode bij het Duke University Medical Center in Durham (North Carolina) en het Cold Spring Harbor Laboratory in de staat New York.[1]

Hij werd in 1999 benoemd tot gewoon hoogleraar aan de Universiteit Leiden als opvolger van zijn promotor Van Furth. Zijn oratie op 19 mei 2000 had als titel Samenleven in vóórtdurende onrust.[4] Sinds zijn benoeming bij het RIVM bekleedt hij het hoogleraarschap nog één dag in de week.

Van Dissel begeleidde meer dan 25 promovendi en publiceerde meer dan 280 wetenschappelijke artikelen, grotendeels over infectieziekten. Daarnaast schreef hij mee aan ruim 75 opleidingsmodules en boeken over infectieziekten.[1] Zijn onderzoeksgebieden zijn in het bijzonder:

afweerstoornissen
klinische infectieziekten
antibiotica en antibioticabeleid
cellulaire immuniteit en intracellulaire infecties
Van 2007 tot 2013 was hij lid van de Gezondheidsraad.
Naar wie kunnen we beter luisteren volgens jou?

Animals | 30-07-20 | 01:15

@Animals | 30-07-20 | 01:15: Twijfelen aan zijn kunde hoef ik niet. Zal wel goed zijn. Maar dat zegt niets over iemands agenda.

Makemyday! | 30-07-20 | 09:01
▼ 1 antwoord verborgen

Als al diegenen die menen dat een mondkapje verplicht zou moeten zijn beginnen met het onverplicht zelf dragen. Waar wachten jullie op? Pas als Rutte het zegt? Ik zie bitter weinig mondkapjes terwijl meer dan 50% voor zou zijn? Doe dan!

WatWeetIk | 29-07-20 | 22:00 | 1

Dit dus... Ik was op vakantie in België maar ben gevlucht (niet vanwege code oranje maar vanwege de kapjesgestapo) want daar zijn die kapjes nu ineens zooo belangrijk sinds ze verplicht zijn. Ze rollen over elkaar heen om mekaar die dingen op te dringen en tegenstanders te schandpalen maar 5 dagen geleden nog liep geen mens met zo'n ding... Nu wel... Totdat 't weer vrijwillig wordt en *floempie* dan zijn ze weer weg...

Pittzz | 29-07-20 | 22:40

Mondkapjes die wel helpen worden afgeraden, maar worden hier en daar wel verplicht om mondkapjes te dragen die niet helpen. Hoe gek kun je het maken. Heb toch maar wat goeie kapjes ingeslagen. Vanwege vakantie heeft nu kennelijk het tweede garnituur het voor het zeggen.

watazooi | 29-07-20 | 21:56 | 4

@Animals | 29-07-20 | 22:03:
Ook weer zo'n rare kronkel. Voor een medisch mondkapje moet je ineens weten hoe je die moet gebruiken en wordt er min of meer beweerd dat je al ziek wordt als je met een vinger aan de voorkant raakt. Voor een derde rangs mondkapje hoef je dat kennelijk niet te weten. Klopt ook wel want die helpt toch niet.

watazooi | 29-07-20 | 22:53

@watazooi | 29-07-20 | 22:53:
De derde rangs mondkapjes zijn tegen de verspreiding van aerosolen.
Ik heb vanmiddag op een terras op een drukke winkelstraat gezeten en je wilt niet weten hoe dom mensen met die kapjes omgaan., het merendeel weet echt niet waar ze mee bezig zijn,
Als je eerst overal aan zit en dan constant je kapje op en afzet heeft is kwaliteit van zo'n kapje echt niet van belang.
Ik zie ook mensen door het park fietsen met een kapje op.

Animals | 29-07-20 | 23:11

Dat heeft die heeft denk ik inmiddels wel 100x gehoord en gelezen maar gewoon blijven schreeuwen :werkt niet

Zw0LsDaLe | 30-07-20 | 06:24
▼ 1 antwoord verborgen

Ongeloofwaardig onrechtmatig en krankzinnig.

frisenfruitig | 29-07-20 | 21:52 | 2

Mooi gesproken, goed onderbouwt ook, kudo's

Animals | 29-07-20 | 21:57

Ook raar trouwens, dat er nog geen demonstratie tegen Covid-19 is geweest. Het zal toch niet zo zijn dat iedereen hier vóór dat virus is? Misschien is het een systemisch virus.

JvanDeventer | 29-07-20 | 21:49 | 3

Misschien is een symptoom van COVID om iedereen met een VRIJHEID t-shirt van een grasveld af te spuiten met een waterkanon!

HetGewoneNormaal | 29-07-20 | 21:56

Is een petitie tegen Covid-19 niet een goed begin, Claudia maakt er wel reclame voor.

Animals | 29-07-20 | 22:09

Wat doet die pakzak op de foto, wist niet hoe hard moest lopen om Wilders aan te geven, door heeft hij nu dit baantje van prutte gekregen!

Hoorneslaan | 29-07-20 | 22:37

Nog steeds ben ik niet overtuigd van het nut van mondkapjes, juist omdat het idee erachter gedragsbeïnvloeding is. Dat werkt hier als een rooie lap op een dolle stier, nog afgezien van het gegeven dat een en ander valt en staat met juist gebruik van zo'n ding. De mentaliteit van de gemiddelde Nederlander overwegende, springt het gezegde 'als je apen leert klimmen, gaan ze met kokosnoten gooien' in gedachten.

Schulzie | 29-07-20 | 21:43 | 2

Wetenschappelijk gezien (althans volgens Nederlandse wetenschap) kan nu worden gezegd dat met een sambabal in de hand "Melaats!" zeggen net zoveel effect als het dragen van een mondkapje.

Alexander des Burgus | 29-07-20 | 22:28

velen weten dat nog niet maar wij zijn na US en UK het derde tokkieland. geen grap. wij hebben hoogste percentage van goedgelovige en naïef/domme mensen.

timmert12 | 30-07-20 | 09:09


Modetip: voorgescheurde mondkapjes

29 juli 2020 door Joseph van Kekerdom

Het kan je haast niet ontgaan zijn, dé modetip voor deze zomer: voorgescheurde mondkapjes. Hip, nonchalant en toch classy.

Steeds meer zie je mensen over straat lopen met een modieus kunstmatig gescheurd spijkerstofje voor hun mond, ze zijn simpelweg niet aan te slepen. Trendwatcher Jane Patel: “Mensen willen er graag goed uitzien zonder bij te dragen aan de volksgezondheid.”
speld.nl/wp-content/uploads/voorgesch...

Animals | 29-07-20 | 21:39 | 2

En ook zo functioneel. Bij een grote hoestbui gaat de klep vanzelf open.

Phantomas | 29-07-20 | 22:51

@Phantomas | 29-07-20 | 22:51:
En het ademt ook een stuk makkelijker, net zoals bij mensen die hun kapje onder hun neus dragen.

Animals | 29-07-20 | 23:16

De druk op de regering om mondkapjes te verplichten wordt steeds heviger. Zet je de staatsradio aan, dan hoor je weinig anders dan "Iedereen om ons heen heeft de mondkapjes verplicht. Waarom is dat bij ons dan niet zo?". Naar het voor de hand liggende antwoord op die vraag, of eigenlijk: die EIS, zijn ze bij de NPO niet nieuwsgierig (het nieuws van alle kanten?). Daarom geef ik dat antwoord nog maar eens.
1) Omdat er geen medische redenen voor zijn.
2) Doen wat de anderen doen is niet in alle gevallen de beste keuze. Ik ben nog altijd blij dat de Britten in 1940 niet, zoals al hun buren, capituleerden.

JvanDeventer | 29-07-20 | 21:36 | 1

75 jaar later blijken ze nog steeds standvastig en laten zich niet knechten (door de EU).

Phantomas | 29-07-20 | 22:53

op 23:00 in de stream:

"Je moet het verde trekken van de mondkapjes...... een groot van de besmetting vind in de privesfeer plaats... daar kunnen we wij niet optreden.... want grondwet.... maar als daar wel besmettingen zijn..... daar moeten we maatregelen komen..... misschien voorlichting.... maar kan ook.... dat het gaat botsen".

WHAT. THE. FUCK.

harry21 | 29-07-20 | 21:32 | 1

Hij heeft wel een punt, meerdere zelfs......

Animals | 29-07-20 | 22:23

In landen waar al langer een mondkapjesplicht was nemen de besmettingen ook toe (Duitsland b.v.), dus een wondermiddel is het niet. We hebben de afgelopen maanden heel goed geleerd op welke manier we het virus moeten indammen: zo min mogelijk menselijk contact en niet reizen tussen landen. Vervolgens gaan we versoepelen en weer volop reizen en doen nu net alsof er plots een nieuw virus is wat een heel nieuwe aanpak vraagt.
Als je je veilig voelt met een mondkapje op in de publieke ruimte, of waar dan ook, doe dat dan lekker. Niemand zal je er op aan kijken.
Zoals het nu in België wordt toegepast, altijd en overal wanneer je buiten bent je mond en neus bedekken, is helemaal ridicuul en zal nul besmettingen voorkomen. Dat is echt schieten met een kanon op een mug. En Van Ranst kan wel zeggen dat wij er ook aan zullen moeten geloven en "het is maar een mondkapje, geen steen van 10 kilo om je nek" maar over niet al te lange tijd komt daar vanzelf het besef hoe belachelijk ze eigenlijk bezig zijn. Eigenlijk ben ik wel blij met de Nederlandse aanpak want als alle landen een mondmaskerplicht instellen zullen we nooit weten of het ook daadwerkelijk effect heeft gehad.
Tegen de tijd dat het Coronaprobleem is opgelost, vallen er mensen om van een gewone verkoudheid of een (buik)griep, want dan heeft niemand meer weerstand tegen normale ziekteverwekkers.

Lomo | 29-07-20 | 21:27

In België hebben ze kennelijk andere wetenschappers en dus zijn sinds deze week in veel delen van steden mondkapjes verplicht op straat, zoals in de hele Brusselse binnenstad. En ook overal binnen in winkel, horeca (als je niet zit), o.v. etc. Te vrezen valt dat de Belgen straks heel veel geld gaan eisen van het nieuwe EU-corona-fonds.

CiTy3 | 29-07-20 | 21:26 | 3

In België hebben ze nogal last van paniekvoetbal. Dag 1 mondkapjesplicht, dag twee avondklok, dag drie in- en uitreisverbod. Het mondkapje is niet datgene wat helpt, het zijn de reisverboden en de avondklok die echt helpen samen met natuurlijk 1,5 meter, desinfectiezeep en Nederlandse nuchterheid. Maar ja, het coronavirus is niet met een dagje paniekvoetbal weg. Het duurt maximaal 2 weken voordat iedereen die geïnfecteerd is er ziek van wordt en dan heb je de periode dat je er ziek van bent.

Alexander des Burgus | 29-07-20 | 22:43

@Alexander des Burgus | 29-07-20 | 22:43: ik ben positief getest, maar ik als jonge man met een sterk afweersysteem was binnen een paar dagen weer vol hersteld

ArthurMorgan1899 | 30-07-20 | 09:58

@ArthurMorgan1899 | 30-07-20 | 09:58: Positief en hersteld. Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Had u symptomen, was u ziek, had u koorts, enz.
Positief getest betekent geenszins dat men dan ook ziek en/of besmettelijk is. Eerst gooide de msm het op het aantal doden en nu op 'besmettingen' wat niets anders is dan positief getesten en zelfs daar zitten foutieve uitslagen bij.

Lupuslupus | 30-07-20 | 11:47

EU buys coronavirus drug remdesivir. Bloc agrees to pay $73.9m to acquire enough doses from drugmaker Gilead to treat about 30,000 patients.
www.aljazeera.com/news/2020/07/china-...

AntonJansen | 29-07-20 | 21:25 | 2

Verrassend. €3000 per patiënt, twee dagen eerder het ic af. Wellicht kunnen ze beter zorgen dat je daar überhaupt niet komt, dat kan voor zo'n €20 met de juiste cocktail

Stevo365 | 29-07-20 | 21:29

@Stevo365 | 29-07-20 | 21:29:
Het is $ 2.340 en het is voor ernstig zieke mensen, ik weet niet wat een dagje IC kost, maar het lijk me geen overdreven bedrag.
Het antivirale middel is tot nu toe het enige geneesmiddel dat in de EU is goedgekeurd voor de behandeling van patiënten met ernstige symptomen van COVID-19, maar bijna alle beschikbare voorraden zijn al door de Verenigde Staten gekocht.

Animals | 29-07-20 | 21:52

Hé dikke, 040 hier. Kom me eens wat verplichten of stuur die VVD-zwans Jorritsma maar. Recht in m'n gezicht dan, hè.

En ja hoor, weer gezever over quarantaine. Zoek het eens op: een quarantaine is voor iemand die al ziek is, niet voor "misschien". Dat heet huisarrest. Enne, waar zijn die testen dan voor? Mis ik iets?

Kinkfactor | 29-07-20 | 21:18

domme mensen ask for domme regels. als men niet zelf na kan denken dan maar verplichten. gelukkig zit m'n weedboer om de hoek en draait Picnic monsteromzetten door mij. och wat het is het toch fijn om een tuin te hebben.

timmert12 | 29-07-20 | 21:13 | 3

Wel je muilkorf op in de tuin he, schijnt dat het virus ook buiten in de wind wordt verspreid.. straks besmet je de buren nog!

paulis | 29-07-20 | 21:16

Houd je deur dicht. Trek ajb alleen nog even de stekker uit je modem

zuurtjeregen | 29-07-20 | 21:28

@paulis | 29-07-20 | 21:16: hehe no way dat ik die troep ga dragen. boetes prima ik betaal ze met een lach

timmert12 | 30-07-20 | 09:04

Het ging toch om 'bending the curve' anders zou het zorgsysteem kunnen breken?
Er liggen minder mensen dan normaal op ICs op dit moment. Stelde Rutte niet dat veel mensen het virus gaan krijgen maar dat de prioriteit is dat de zorg overeind blijft? Niets meer van over. De coronagevalletjes worden inmiddels gebruikt om de tirannie verder uit te rollen.

Lafayette | 29-07-20 | 21:12 | 2

Klopt, we gingen van corona-doden, maar of capaciteit en nu naar besmettingen... Helaas is grootste deel van de wereldbevolking doofstomblind.

#samenkunnenweditaan #besafe

paulis | 29-07-20 | 21:15

Klopt het ging om IC beschermen, zodat de zorg gewaarborgd is. Nu lijkt het wel dat we opeens gaan sturen op "testen" van "besmettingen".

harry21 | 29-07-20 | 21:34

Niemand is verplicht om er een te dragen. Waarom al die journalisten, politici, burgemeesters, etc, die voorstander voor zo'n plicht zijn, er zelf nog geen voor de bakkes hebben is mij een raadsel.

Magmacarta | 29-07-20 | 21:12 | 1

Ja, mensen die dat zo graag willen, moeten het vooral doen. Mensen die het niet willen, lekker met rust laten.

bqbq | 29-07-20 | 21:37

Een mondkapje beschermt je voor geen ene bal, de 1,5 meter wel. Als bijvoorbeeld mevrouw Halsema denkt dat een mondkapje gaat helpen tegen besmettingen in de Kalverstraat, dan moet ze die gewoon verplichten. No problemo. het zal helaas niet helpen als men lang dicht bij elkaar komt. Mocht iemand last hebben van hoesten waardoor besmetting root wordt is het ronduit asociaal buiten rond te loppen zonder te weten of je besmet bent. Beste remedie is gewoon dat het virus niet d mogelijkheid krijgt van ene gastheer naar andere te springen. Wat dat betreft ben ik erg benieuwd wat er gebeurd na de vakantie bij openen scholen. Op zich wel goed dat vele jongeren nu al besmet zijn geweest. Maar dan wel oppassen met ouders en grootouders.

moetnoggekkerworden | 29-07-20 | 21:05 | 3

Het virus springt niet....

Lupuslupus | 29-07-20 | 21:06

Ja, en wat dan nog? Dan krijg je Corona, big deal. Het wordt nu in de media net verkocht alsof het ebola of de builenpest is. Laat het toch eens gaan, die idioterie en schop je angst de deur uit.

Kinkfactor | 29-07-20 | 21:23

In wat voorn wereld ben ik toch gedumpt.

Yzord | 29-07-20 | 21:03 | 1

Rechts wolven, sneeuw en toendra, links; koeien lente fris grasland... Best fraaie vooruitzichten

Dr. Blechtrummel | 29-07-20 | 21:21

Zijn ze vergeten dat het ook in je oog terecht kan komen?
En via de oren was dat toch ook?

Meer afdekken!

NumbNuts | 29-07-20 | 21:02 | 1

Gewoon een helm met vizier opzetten.

Lupuslupus | 29-07-20 | 21:04

Wat een freakin' armoe zeg. Wellicht kan de veiligheidsregio ook meteen even de gevaarzetting van de lokale overlastgevende AZC bezettingsmacht meewegen. De lokale AZC diender alsmede de wijkagent geven namelijk geen informatie op vragen mijnerzijds. Corona is erg, begrijp me goed maar het schorem wat hier overdag, 's avonds en 's nacht door de straten schuimt is nog vele malen erger voor de gezondheid. Mocht U het zich afvragen, ik ben inderdaad een soort van racist. En dat wilde ik even kwijt.

InSight | 29-07-20 | 21:01 | 2

Organiseert u tot een vereniging van boze huisvader of iets dergelijks.

Vast animo zat voor..

NumbNuts | 29-07-20 | 21:04

Mondkapjesplicht of muilkorfjesplicht. Wat is het nou?

Madame Poitiers | 29-07-20 | 20:58

Zo aandoenlijk al die schaapjes die geloven dat de maatregelen hebben geholpen om het virus "eronder" te krijgen en nu dus pleiten om meer ziekelijke maatschappij en economie vernietigende maatregelen zoals mondkapjes, omdat men hoopt dat de 2e golf daarmee voorkomen wordt.. In elk land begon de (verwaarloosbare) oversterfte pas NA en waarschijnlijk DOOR de lockdown. medium.com/@JohnPospichal/questions-f...

De tweede golf komt er, namelijk als het jaarlijkse griepseizoen weer begint... In de zomer zijn influenza en corona virusvarianten ALTIJD minder actief. Iets met UV-licht, luchtvochtigheid, weerstand (vitamine-d) en minder op elkaar in de binnenruimte. Bekijk de lijntjes www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en...

Of jij nou je muilorf op hebt of niet, braaf je oma opsluit en afstand houdt van alles en iedereen.. ze zullen de 2e golf claimen rond oktober / november, precies tegelijk met lancering van vaccins, zodat 80 % of meer van de wereldbevolking in de rij gaat voor een nutteloze injectie.

paulis | 29-07-20 | 20:57 | 7

Zozo! Je kan meer dan twee woorden achter elkaar uittypen, daar sta ik van te kijken?! Nu nog iets slims proberen neer te zetten en het lijkt nog wat. Over schapen gesproken... :"-)

BadPatNL | 30-07-20 | 03:21

@BadPatNL | 30-07-20 | 03:21: Goed op de inhoud in gegaan hoor knul.. Maar jouw infantiele schrijfstijl verraadt weinig intelligentie, dus dat is vast te moelijk voor je.

paulis | 30-07-20 | 08:02

@paulis | 30-07-20 | 08:02: Lol! Op de inhoud ingaan?! Dan is het wel nodig dat er iets van een inhoud staat waar op in te gaan is. En moeilijke woorden opzoeken en zonder context ergens neerzetten is zo goedkoop. (Net als jouw overige reacties eigenlijk.) Een poepvlek maakt net wat meer indruk, want daar kijk je nog naar om er niet in te trappen. Zo'n roze kroon koop je he, die krijg je niet vanwege je betere reaguursels...

Maargoed, chapeau. Je krijgt bij deze het laatste woord, ik zie het als die laatste een spoor van een drol die draaiend ten onder gaat net even nadat er doorgetrokken is.

:"-)

BadPatNL | 30-07-20 | 18:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Mag Tamara het fort bewaken nu alle mannen op stap zijn?

Diederik_Ezel | 29-07-20 | 20:55

Oh wauw. Ene helft voor, andere helft tegen. Hallo lieve mensen; we zijn zojuist “verdeeld”. Historisch gezien komt hierna het gedeelte “heers”. In één keer doorvoeren dan is de overgeote meerderheid mordicus tegen, MSM ff laten panieken en daarna een muppet publiekelijk opofferen en voila minimaal 50% is om nadat ze social media schreeuwers (the useful idiots) hun werk laten doen. Even serieus mensen, heeft echt niemand de laatste erh.. pak ‘m beet.. 10.000 jaar geschiedenis gelezen? Dit is een classic en iedereen tuint er maar al te hard gillend in. Stelletje idioten.

rendang31 | 29-07-20 | 20:52 | 1

Het is de overheid die zichzelf vooral verdeelt. Burgemeesters die over elkaar heen buitelen bijvoorbeeld. Burgers die geen zin hebben mondkapjes te dragen en die nog voldoende centen hebben niet in paniekmodus te gaan beheersen nog het beleid.

De overheid is nog op een andere manier verdeelt over hoeveel risico ze willen lopen. De echte reden dat het OV mondkapjesplicht heeft is omdat het OV een overheidsgebeuren is en deze niet zo snel de staat gaan aanklagen. Als de overheid particulieren opdragen mondkapjes te dragen en ze werken niet naar behoren, dan kan de staat aangeklaagd worden. Het valt mij wat dat betreft nog mee dat Amnesty International en Human Right Watch niet een hele lading landen voor de rechter dagen, omdat zij het probleem van de Oeigoerse dwangarbeid en indirect zo ook de genocide op de Oeigoeren negeren om hun eigen bevolkingen te beschermen met iets wat niet eens een wetenschappelijke consensus over is.

Alexander des Burgus | 29-07-20 | 23:04

#ZegDanNiets
Lijkt me een redelijke samenvatting van die perso.

Graaisnaaiert | 29-07-20 | 20:49

Alhoewel het de aerosolen helemaal niet zal tegenhouden vermoed ik dat waar ik het niet weet maar een suf mondkapje op doe, want geen zin in een boete ergens? Per regio bijhouden is niet te doen.

Jan, Leiden | 29-07-20 | 20:47 | 2

Dat is inderdaad niet te doen! Even een briefje op de deur van je winkel plakken wat de status is. Winkels hebben geen internet om dat binnen 3 seconden op te zoeken

Stevo365 | 29-07-20 | 21:04

@Stevo365 | 29-07-20 | 21:04: paniekgriep heeft ook winkels aangetast, kom je bij een bouwmarkt karretje verplicht. Hebben ze op enkele na alle karretjes verstopt en mag je buiten in de rij staan. Daag lokale Praxis, mij zie je niet meer terug.

revolte | 29-07-20 | 23:21

Hoeveel wetenschappelijke onderzoeken die werking van niet-medische mondkapjes aantonen heeft van Dissel echt nodig? Als het aan van Dissel had gelegen hadden we autogordels en airbags verboden wegens geen 100% werking.

Blasfemie | 29-07-20 | 20:45 | 6

@Stevo365 | 29-07-20 | 21:34: Waar is dat bewijs dan dat mondkapjes gevaarlijk kunnen zijn? In Azië zou je dan massa's mondkapjesdragers dood of op de IC hebben, maar dat is niet gebeurd. Dementerende ouderen lijken me niet de eerste groep om mondkapjes aan te geven. Hun verzorgenden en gasten genoeg beschermingsmiddelen geven lijkt me wel handig.

Blasfemie | 29-07-20 | 22:16

Zet zo'n muilkorf op en val ons niet lastig.

revolte | 29-07-20 | 23:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Gaat Huib van Vliet nu weer over de mondkapjes bij de vvd?

Watching the Wheels | 29-07-20 | 20:42

De disclaimer bij Mondmaskers, en daarom dus ook niet:
This is NOT a surgical mask, N95, or a replacement for medical grade Personal Protection Equipment and is intended to supplement, NOT to replace, recommended measures to stop the community spread of communicable diseases. Please continue practicing social distancing, washing your hands, and refraining from touching your face. This face covering will not prevent any disease or illness.

Scepticus | 29-07-20 | 20:41

Man, man, man waarom betalen we deze mensen zo godsgruwelijk veel? Als die mondkapjes niet werken, doen we het gewoon niet. Als handen wassen, afstand houden en zelf-quarantene wel werkt, verplicht je dat. Hoe moeilijk kun je het maken met je "lokaal experiment om gedragsbeïnvloeding"?

Odin | 29-07-20 | 20:40 | 1

Moet te doen zijn met de "handenwas=politie"

Animals | 29-07-20 | 21:31

Heerlijk al die bange mensen op Twitter, mis alleen nog paar gelovigen die het einde der tijden voorspellen

JanAmsterdamEnzo | 29-07-20 | 20:37

Een mondmasker is net zo effectief als een lek condoom. Donder op met je mondkapjes. Draag hem lekker zelf als je wilt, maar laat mij met rust.

Scepticus | 29-07-20 | 20:36

En dus laten we medische overwegingen over aan niet-medisch geschoolde burgemeesters, mede omdat ons 'onvolprezen' kabinet liever op vakantie gaat dan overleg pleegt en maatregelen neemt in het belang van de volksgezondheid - en met name dan van ouderen en kwetsbaren.
Wat een schande!

L.E. Raar | 29-07-20 | 20:35 | 4

@Lupuslupus | 29-07-20 | 20:41: Ouderen en kwetsbare mensen zijn inderdaad heel voorzichtig geworden. Maar als zij door het egoïstische opstelling van anderen nog meer in een isolement worden gedrongen dan dat ze al zitten in deze periode, vind ik dat een regelrechte schande.

L.E. Raar | 29-07-20 | 21:24

@L.E. Raar | 29-07-20 | 21:24: de

L.E. Raar | 29-07-20 | 21:24

@L.E. Raar | 29-07-20 | 21:24: Dat zou zeker een schande zijn, daar ben ik het volledig mee eens.

Lupuslupus | 29-07-20 | 22:14
▼ 1 antwoord verborgen

Ik gooi hem er nog maar eens in: www.rd.nl/vandaag/binnenland/enoximon...

Op de titel na een vrij genuanceerd stuk.

Een middel dat goed lijkt te werken tegen de zware longschade van Corona. Remdesvir-behandeling kost 3000 euro per patiënt voor 4 dagen minder op de IC.

Enoximon kan voor 200 euro een IC-opname voor mensen met longklachten van Corona beperken. Daarnaast ook de dood en permanente longschade.

Toch lukt het ze niet om een wetenschappelijke trial te krijgen. Het kleine ziekenhuis wijst naar het academisch ziekenhuis en die wijzen liever naar de grote farmaceutische bedrijven. Maar dit middel is al generiek, dus valt er weinig op te verdienen en zijn zij niet geïnteresseerd. Verdient meer aandacht.

De Eierbal | 29-07-20 | 20:30 | 4

@sprietatoom | 29-07-20 | 20:37:

Het is ook gewoon de gevestigde structuren die een rol spelen. Normaliter hoef je niet hals-over-de-kop onderzoek te gaan doen. Kleine ziekenhuizen doen dat sowieso niet veel. En de grote ziekenhuizen liever met een grote zak onderzoeksgeld + goede relaties met big pharma.

De Eierbal | 29-07-20 | 20:39

Dit verhaal bewijst klip en klaar waarom er geen 'bestaand' goedkoop middel tegen Covid gevonden gaat worden. Er is simpelweg geen motivatie om grootschalige tests mee te doen in de westerse wereld. Liever 1 miljoen investeren in een vaag bloedplasma geleuter dan de regionale bloedbank dan uitproberen of een geneesmiddel van 2 euro per pot van 100 stuks het dodental doet halveren. (Ivermectin).

Jeggeworist | 29-07-20 | 20:44

Eens, big pharma is een hele ranzige branche

pibasso | 29-07-20 | 22:12
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer gaan we gezamenlijk de rekening bij China en de WHO leggen???
De veroorzakers en de rest van de wereld manipuleren met list en bedrog.

Hét vrije woord | 29-07-20 | 20:22 | 3

Die gaan nooit erkennen dat het virus waarschijnlijk uit dat lab is ontsnapt? Geloof nog steeds niet dat het virus met 2 stappen van kleinere dier op een groter dier is overgesprongen naar de mens. China gaat juridisch nooit iets toegeven wat ze aan schade tenminste 50 jaar werken kost.

Jan, Leiden | 29-07-20 | 20:40

@Jan, Leiden | 29-07-20 | 20:40: Ik lees ook nergens meer dat er landen zijn die China aansprakelijk willen stellen dus dat is gewoon uitgedoofd. Alleen pres. Trump heeft zijn bijdrage aan de WHO beëindigd. Voor alle andere landen geldt: "geld dat stom is maakt recht wat krom is".

Lupuslupus | 29-07-20 | 20:44

@Lupuslupus | 29-07-20 | 20:44:
Dat gezegde is wel van toepassing ja. Helaas heeft de ongein uit China ons een vermogen gekost wereldwijd en ook levens.

Jan, Leiden | 30-07-20 | 08:06

Voor alle personen die vinden/denken/geloven dat mondkapjes niet werken. Kunnen jullie mij uitleggen waarom de tandarts of de chirurg een mondkapje draagt?

GekkeX | 29-07-20 | 20:21 | 12

Dat mondkapje is er om de bacteriën in de mond van de tandarts of chirurg tegen te werken bij de patiënt in de mond of wond terecht te komen. Dat werkt best goed. De hond is wat mij betreft een nare volksmenner maar het is wat mij betreft overduidelijk dat besmetting plaatsvindt na langdurige blootstelling aan een in gesloten ruimte aanwezige verspreider van het virus. Dat kapje helpt daar voor geen centimeter.

Verder nog vragen?

Joffri | 29-07-20 | 21:00

@duProgue | 29-07-20 | 20:32: Klopt, het virus is kleiner, maar als jij door een mondkapje uitademt wordt je adem, en dus ook de virussen die meeliften geremt waardoor ze minder ver eruit komen.

Het is inderdaad geen 100% werking, maar wellicht voorkom je er 20% besmettingen mee. Alles draagt bij aan het voorkomen van een totale lockdown

GekkeX | 29-07-20 | 21:01

@Joffri | 29-07-20 | 21:00: Als het inderdaad zo is dat het virus in ruimtes blijft hangen, dan helpt ook de 1,5m niet dus. Ook maar afschaffen?

GekkeX | 29-07-20 | 21:02
▼ 9 antwoorden verborgen

Zeg coronaschijtlijsters: hoeveel andere virussen hangen er nog dagelijks in de lucht. Laat ik er eens een noemen. Influenza of zo. Dat heb je toch ook altijd overleefd zonder mondkapje? En nu hysterisch doen.

Bijtendehond | 29-07-20 | 20:17 | 3

ja covid is precies zoals alle andere virussen. Ook maar geen condoom tegen aids?

MrLahey | 29-07-20 | 20:20

@MrLahey | 29-07-20 | 20:20:
Je kan ook met vrouwen vrijen die geen sletjes zijn en zich laten testen na een relatie voordat ze een andere relatie aangaan.

Patje2011 | 29-07-20 | 20:31

@MrLahey | 29-07-20 | 20:20: Covid is niet meer of minder besmettelijk dan de griep. Alleen het is een wat steviger griepje. Realiseer je eens van alle (besmettelijke) virussen die nu in de lucht hangen waar je geen last van hebt. Je hebt je immuunsysteem niet voor niks gekregen hor. Ik heb geprobeerd te vinden wat er nog allemaal in de lucht hangt aan besmettelijks (which viruses are always floating around). Het enige wat eruit komt op Google is die coronashit.
Ik heb zelf Entero (dat is ook geen lieverdje) opgelopen op de IC. Door de beademingsapparatuur....
Ik heb het overleefd(ternauwernood),, maar ik ben nog steeds geen schijtlijster. Gewoon normaal doen (fatsoenlijk eten, buiten komen, sociaal zijn)

Bijtendehond | 29-07-20 | 20:41

De grote grap is dat 999 van de 1000 mensen zo dom is dat ze geloven dat een mondkapje hen beschermt. Dat zijn dezelfde mensen die denken niet zwanger te kunnen worden van voor het zingen de kerk uit if gehaakte condooms. Tja.

Feitenpliesie | 29-07-20 | 20:15 | 5

Ach gut, er zijn ook duizenden die echt zeker weten dat de aarde plat is. De wereld zit nou ernmaal vol met domme mensen. U bent in ieder geval in goed gezelschap.

pibasso | 29-07-20 | 22:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een armzalige persconferentie. Wat een besluiteloosheid. In veel landen wordt het dragen van mondkapjes gestimuleerd, zelfs verplicht, maar van Dissel weet het weer beter: kapjes hebben geen zin. Zei deze meneer ook niet dat de kans dat het virus Europa en Nederland zou bereiken heel klein was? Handhaven van de 1.5 meter is nu het credo. Maar Femke Halsema merkte onlangs al op dat er niet genoeg handhavers zijn. En waar wordt überhaupt nog gehandhaafd? Praktisch nergens, want dan wordt de burger boos. Hoorde je nu overigens ook niet tussen de regels door dat het aantal ziekenhuisopnames bepalend is voor het nemen van maatregelen? Tijd dat Rutte en Irma weer terugkomen.....

Mannes | 29-07-20 | 20:13 | 5

Gidsland, Dutch diseas, Hollanditus, Wederopbouwmissie: 15 miljoen (shit inmiddels 18 miljoen) Nederlander die je de wetten niet voorschrijft: Wij doen het internationaal nu eenmaal beter.....

A.S. Perien | 29-07-20 | 21:21

Precies Mannes, het RIVM zat tot haf maart te slapen dat het een aard was. Die zijn echt nooit meer serieus te nemen.

pibasso | 29-07-20 | 22:04

Rutte gaat zijn stemvee niet muilkorven, niet vóór 17 maart 2021. Gaat hij dat wel doen dan wordt VVD weggevaagd.

revolte | 29-07-20 | 23:45
▼ 2 antwoorden verborgen

He? Heb dat helemaal gemist. Nou ja, terugkijken dan maar. Kan mooi tijdens het (af)koken.

Graaisnaaiert | 29-07-20 | 20:11

Mondkapjes zijn een bron van bacterien, zeker als ze steeds op en af worden gezet, lekker gezond. Maar doe ze gerust vrijwillig op en respecteer de ander die niet zo'n ding willen opzetten. Dus de 55% die zo'n ding willen, doen !

scorpios | 29-07-20 | 20:07 | 11
▼ 8 antwoorden verborgen

Dus ongekozen ambtenaren kunnen de vrijheid van de burger eigenhandig beperken?

Hoe noemen we zoiets?

WachTMeesteR | 29-07-20 | 20:06 | 3

Een gekozen democratie door de eencelligen die zich kiezers noemen.

komtdatschot | 29-07-20 | 20:10

Nederland anno 2020

Valse_nootjes | 29-07-20 | 20:10

Vrijheid om jezelf en anderen in gevaar te brengen, dat is de geilste vrijheid.

MrLahey | 29-07-20 | 20:16

De belangrijkste vraag is weer niet gesteld.

Waar was Irma?

Flapoor | 29-07-20 | 20:06

Ik ben er helemaal klaar mee, ik ga op reces.
Toedeledoki drie bier.

Theo-Pim-Riv | 29-07-20 | 20:04

De pers heeft het alleen maar over mondkapjesplicht, en boetes. Ze zijn sturend en dwingend aan het manipuleren.
Plicht =Neen Vrijwillig = prima, eigen keuze.

Hét vrije woord | 29-07-20 | 20:03 | 1

En worden betaald door....

revolte | 29-07-20 | 23:50

Uit dat verhaal blijkt (weer eens) nergens waar het RIVM de nieuwe R0-waarde op baseert. Er zijn trouwens allerlei modellen om die waarde uit data te berekenen, ben wel benieuwd of het RIVM daar gebruik van maakt. En of ze corrigeren voor het toenemend aantal testen. Maar dit klinkt wel weer als het zoveelste verhaal van de Hond die z'n punt moet maken. Laat hem zich bij zijn vakgebied houden.

Muxje | 29-07-20 | 20:41

Ik denk dat er een aantal mondkapjesfabrikanten zijn met Euro-tekens in de ogen. En wie weet wel ergens een minister die een leuk kadootjes krijgt als hij/zij ze even doordrukt.

"De rest van de wereld doet het ook". Ja en? Iets meer dan een miljard mensen op deze planeet mismaken hun kinderen omdat dat 'moet' (Arabistan) of 'wegens hygiëne' (VS). Moeten wij dat dan dus ook maar verstandig gaan vinden?

Het hoofd strak inpakken in vershoudfolie houdt het virus ook buiten, nog veel beter dan zo'n mondkapje. Maar of dat dan dus verstandig is?

Valse_nootjes | 29-07-20 | 20:03 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is precies zoals mensen zijn.
Het moet altijd meer.

"Ja maar in andere landen gaan de scholen En opvang dicht dat willen wij ook"
3 weken later iedereen apeshit dat ie niet weet wat ie met zn kinderen aan moet
"In andere landen is ook een lockdown wij willen dat ook"
2 weken later " er is geen pleepapier meer, mn vrouw doet raar en ik wil graag naar de gym"

"Ja hey in andere landen zijn mondkapjes verplicht ik wil dat ook"
3 weken later "ik heb het benauwd ik zie niks door mn bril, meur uit mn bek en die doekjes zijn onbetaalbaar"

Die MSM moet echt kapoen nou met dat ophitsen. Mensen willen het niet. Ze krijgen alleen maar het idee dat ze het willen omdat de DPG maar vaak genoeg er over communiceerd.

P.S. Geenstijl, ik typte het gister ook al dat jullie te dicht op het randje zitten van de msm wat betreft corona. Neem wat meer stelling, start de discussie, ik geniet van het door jullie discutabel maken van ongefundeerde kreten, maar mis dat echt in dit onderwerp.

Ja er is Corona maar jullie zijn t er toch over eens dat dit helemaal uit de hand loopt?

BoerBob | 29-07-20 | 20:01 | 3

Het is allang uit de hand gelopen maar de meeste hebben het nog niet door,of willen het gewoon niet zien.

komtdatschot | 29-07-20 | 20:04

weetje, begin anders gewoon je eigen weblog als je het allemaal zo goed weet!

MrLahey | 29-07-20 | 20:23

Juist @MrLaheY. Misschien heb ik dat wel, maar nee. Ik weet het niet beter en trouwens, dat stel ik ook nergens. Wel heb ik het idee dat de scherpe kantjes van dit weblog er wel een beetje af zijn. Verder ben ik er heel blij mee ben dat dit geluid er is. Misschien ligt het aan mij ik word ook ouder en verander op mijn manier. Sinds mijn studietijd -das al ff geleden, volg ik GS en sinds een paar jaar met account om mee te praten.
Hier lees ik nog wat realiteit, scherp op politiek, EU, migratie asiel, en discutabele zaken. Maar ik bemerk verandering in de "opstandigheid" ten opzichte van de MSM in de huidige 2020 onderwerpen (klimaat blm corona). Het schommelt een beetje tussen de alternatieve feiten en meevaren. Mag ik vinden toch? Hoef ik niet meteen een eigen weblog om te maken.

BoerBob | 30-07-20 | 07:20

Dit was mijn 1e Corona persconferentie , nu weet weer waarom ik al die andere heb overgeslagen. Wat een amateurisch gedoe, de wijze van presentatie, het stellen van vragen die je niet hoort. Gewoon klote zoals zo vaak bij dit soort gelegenheden.

Zwizalletju | 29-07-20 | 20:00 | 5

@Zwizalletju | 29-07-20 | 20:38: Dan zijn ze weer te dik, dan weer te gladjes, dan hebben ze weer de verkeerde schoenen aan en zien ze er uit als een autoverkoper op coke, dan is het weer te aarzelend of saai geneuzel, dan deugt die vent weer voor geen meter en dan is die weer niet te vertrouwen, mijn god, de enige die 's lands goedkeuring kon wegdragen is een niet onknappe gebarentolk. Het gaat om de inhoud, mensen. O wacht, daar klopt ook geen jota van. Een stelletje leugenachtige minkukels zijn het, dat zie je toch zo. Je zou bijna medelijden krijgen met de leiders van zulk oeverloos zeik- en emmer volk. Bijna dan, hé?

Wiebenick | 29-07-20 | 21:05

@Wiebenick | 29-07-20 | 21:05: Je hoort hier duidelijk niet thuis als je niet tegen mijn terechte en nog mild gestelde opmerkingen kunt. Nog afgezien van de inhoud was het gepruts. Zelfs een lokale vereniging zou het beter kunnen.

Zwizalletju | 29-07-20 | 22:57

@Zwizalletju | 29-07-20 | 22:57: Ik heb geen moeite met je opmerkingen, hoe kom je daar bij? Het is jouw mening. Ik bekijk het vanuit een andere hoek en schrijf gewoon wat ik zie. Eigenlijk meer in het algemeen. Het is zeker allemaal nogal knullig en onhandig. Maar ze staan onder een vergrootglas. Dat probeerde ik te benadrukken.

Wiebenick | 30-07-20 | 00:20
▼ 2 antwoorden verborgen

We hebben het al die tijd zonder de smoelboerka kunnen doen en toch zijn de ziekenhuizen bijna leeg.
Dus waarom nu dan in ene pleiten voor muilkorven?

Miezerig | 29-07-20 | 19:59 | 2

Wil je weer een lockdown?

MrLahey | 29-07-20 | 20:18

Mondkapjes zijn inderdaad overbodig. De al bekende maatregelen zijn duidelijk effectief gebleken.

duProgue | 29-07-20 | 20:29

Dan zie je gezinnen met kinderen lopen waarbij de ouders een mondkapje ophebben en de kinderen niet.
Eenmaal thuis gekomen gaan de maskers af, kindjes moeten naar bed, kusje van mama en papa en hoppa iedereen besmet???

NanoTube | 29-07-20 | 19:58

Is het vrouwtje wel een beetje heel gehouden door ambtenaren van het Ministerie van Waarheid? Of was er paniek in de tent?

JJMS | 29-07-20 | 19:58

Ik heb een symptoom: ben vreselijk benauwd.

Hee, sinds die kerel is opgehouden met praten gaat het wel weer.

LuckyGuy | 29-07-20 | 19:57 | 1

Wat ben jij ongelooflijk grappig. Not.

oldandwise | 29-07-20 | 20:04

Dat was het dan.Ben er een stuk wijzer van geworden en kijk nooit meer naar die onzin.

komtdatschot | 29-07-20 | 19:56 | 5

@Jan, Leiden | 29-07-20 | 20:00:
Door er nooit meer naar te kijken.
Zo wijs ben ik al geworden.

komtdatschot | 29-07-20 | 20:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Afgelopen. Fijn. zo veel wijzer geworden.

Guy de Lombard | 29-07-20 | 19:56

Ik heb nog het meeste vertrouwen in onze plaatsvervangend minister van volksgezondheid de Hond.

NPOlitiekgekleurd | 29-07-20 | 19:55

Uit voorzorg draag ik altijd een condoom, want je weet niet wat je zomaar kan oplopen.

Brabeaulander | 29-07-20 | 19:55 | 1

Vrouwen doen dat met de pil. Wel zo handig.

Wiebenick | 29-07-20 | 20:31

Waar is trouwens die andere pipo van het cda?

komtdatschot | 29-07-20 | 19:54 | 1

Vakantie.

Lupuslupus | 29-07-20 | 20:17

Ik krijg woedeaanvallen van die mondkapjesaanbidders. We hebben het toch godverdegodver zonder mondkapjesplicht het terug weten te dringen, en dat ging net zo hard, zo niet harder als landen mét mondkapjesplicht.

Blijf gewoon uit mijn buurt, deze corona periode was top, geen hijgers meer in je nek.

Nohara | 29-07-20 | 19:53 | 3

Maar toen zat zo een beetje alles op slot, nu niet meer.

Apollo | 29-07-20 | 19:56

@Apollo | 29-07-20 | 19:56: Alleen de horeca en grote evenementen, laten we nou niet doen alsof we hier helemaal niets meer mochten.

IJsbakker | 29-07-20 | 20:01

@IJsbakker | 29-07-20 | 20:01: Uiteraard mochten we pak hem beet 2 maanden geleden wel iets, maar geen kermis, bejaardencentra dicht, geen OV mits noodzakelijk, van huis werken wanneer mogelijk, grenzen dicht.

Apollo | 29-07-20 | 20:56

Zit met een FFP3 mondkapje op te kijken.
Vertrouw die vetklep voor geen stuiver.

komtdatschot | 29-07-20 | 19:53 | 2

Als hij niest, heeft mijn Rottweiler drie dagen te eten....

Ommezwaai | 29-07-20 | 19:56

Moet ik nu straks per regio weten wat de plaatselijke maatregelen zijn? Totaal niet helder dit. En hoe ga je dat dan onthouden? Waarom niet gewoon overal dezelfde maatregelen? Allemachtig!

Jan, Leiden | 29-07-20 | 19:52 | 4

Hoor 1 van die journalisten bij het weglopen van de heren zeggen: "ik heb nog zoveel vragen, nou ja, maakt niet uit". Nou, wij ook, wat vaag dit.

Jan, Leiden | 29-07-20 | 19:56

@Ommezwaai | 29-07-20 | 19:55:
Dacht er ook even aan. Nou, ik kruip de burcht maar weer in en hoop dat daar iemand de arm aanbiedt wanneer ik honger krijg. Kom er voorlopig ook maar niet meer uit.

Jan, Leiden | 29-07-20 | 19:58

Dus als er in Maastricht een paar mensen een besmetting te pakken hebben moeten de mensen in Den Helder een mondkapje op omdat iedereen te dom is om even te checken naar de lokale maatregelen? De waanzin is sterk in deze. Allemachtig!

Stevo365 | 29-07-20 | 20:40
▼ 1 antwoord verborgen

Omg. Heel de wereld aan de mondkapjes, en wij gaan het regeonaal testen. Kijk toch naar de resultaten van het buitenland. En de verantwoordelijkheid bij de burgemeesters leggen. Wat een laffe overheid!

shimanski | 29-07-20 | 19:52 | 6

@GekkeX | 29-07-20 | 20:26: Precies, altijd maar die regeltjes. Het is één groot verdienmodel. Ik maak zelf wel uit hoe hard ik rijd. Hoe groot is de kans op een ongeluk al helemaal? Mij is nog nooit iets overkomen en ook niemand om me heen. Allemaal bangmakerij. Willen ze soms een dictatuur? Stelletje fascisten.

Wiebenick | 29-07-20 | 20:41

@Wiebenick | 29-07-20 | 20:41: Precies, we moeten gewoon allemaal zelf doen waar we zin in hebben. Fuck de anderen die er last van hebben, niet mijn probleem.

GekkeX | 29-07-20 | 21:06

Zo, dat escaleerde snel

shimanski | 30-07-20 | 07:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Flikker maar over de schutting, wij zijn met vakantie

Puntaanhakkendoet | 29-07-20 | 19:52

Van Dissel ziet nog steeds afwezigheid van bewijs aan voor bewijs van afwezigheid. Levensgevaarlijk. En al helemaal als het komt van zo'n ijdele man die niets met wetenschap heeft.

De echte Stolwijker | 29-07-20 | 19:51

Als je zelfs geen microfoons kunt plaatsen...

Guy de Lombard | 29-07-20 | 19:50

Hoe kunnen ze zo een dik, vet persoon ons laten vertellen wat gezond voor je is, een gotspe.

Apollo | 29-07-20 | 19:49 | 2

Het gaat nooit over gezond eten. Je mineralen en je vitaminen binnen krijgen. Niet te veel suikers en vetten. Terwijl dat veel belangrijker is dan afstand houden en mondkapjes dragen. Voldoende bewegen is ook essentieel.

Sitting_targets | 29-07-20 | 19:55

@Sitting_targets | 29-07-20 | 19:55: Precies dat ja. En nu het zomer is: als de zon schijnt zoveel mogelijk naar buiten voor de broodnodige vit. D.

Lupuslupus | 29-07-20 | 20:20

Ik vind die Bruls echt heel eng

stijlloospeilloos | 29-07-20 | 19:49 | 1

Hij heeft inderdaad het voorkomen en de stijl van Hermann Göring....

Ommezwaai | 29-07-20 | 19:52

"Hoofd infectieziektenbestrijding Jaap van Dissel van het RIVM ziet nog steeds geen reden om niet-medische mondkapjes verplicht te stellen"

Teletekst. Geen discussie, geen gezeik. Helder.

Dikke_Tammo | 29-07-20 | 19:49 | 4

Ik wil van Dissel als president. Dat dat hele nepparlement dan zegt van we moeten dit, of we moeten dat. En dat van Dissel dan zegt: 'nee, ik zie het nut niet'. Lijkt me heerlijk.

Dikke_Tammo | 29-07-20 | 19:57
▼ 1 antwoord verborgen

Doen de meest kwetsbare mensen betreft corona nogs iets extra om niet besmet te raken en dood te gaan?

Patje2011 | 29-07-20 | 19:49 | 5

@Patje2011 | 29-07-20 | 19:56: Ik als oudere zonder - bekende - aandoeningen ga gewoon mijn gang. Boodschappen s morgens vroeg en de honden uitlaten 3x per dag, (dan kom ik niemand tegen). De laatste keer dat ik visite had was in januari jl tijdens mijn verjaardag. Dus dat zit wel goed. Maar binnenblijven voor de risicogroepen is juist heel onverstandig, ze hebben vit D nodig en die geeft de zon helemaal gratis. Dus een wandelingetje is alleen maar goed. Vit D verhindert een virus om de cellen binnen te dringen. De weerstand van die mensen moet omhoog maar daar hoor je bijna niemand over.

Lupuslupus | 29-07-20 | 20:24

Net door Scheveningen gelopen. Dik,oud, rokend of in het elektrisch karretje aan de vette hap.
Ondertussen mogen Mijn kinderen nog steeds niets

zuurtjeregen | 29-07-20 | 21:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Zou je ook XXXX mondkapjes hebben voor figuren zoals een bruls

komtdatschot | 29-07-20 | 19:48

Ok, dus ze helpen niet. Betekent dit dat ze in het OV en vliegtuig dan ook af mogen ? Als het toch allemaal maar onzin is volgens ome Jaap.

Zwizalletju | 29-07-20 | 19:48 | 4

Mondkapjes is onzin tenzij men weet hoe men er professioneel mee om moet gaan.

botbot | 29-07-20 | 19:52

@botbot | 29-07-20 | 19:52: In het OV dragen we niet-medische amateur mondkapjes, dat is dus allemaal voor de kat z'n kont , volgens ome Jaap. Dus kunnen we er mee stoppen.

Zwizalletju | 29-07-20 | 19:55

@Zwizalletju | 29-07-20 | 19:55: In het OV waar iedereen (meestal) opgepropt staat en zit zal een muilkorf wel iets tegenhouden.

Lupuslupus | 29-07-20 | 20:30
▼ 1 antwoord verborgen

Even om m'n geheugen op te frissen hoor.. Wie is deze VVD vetklep met z'n driedubbele onderkin?

Ommezwaai | 29-07-20 | 19:48 | 2

Das Janus Vetklep van de vvd.

komtdatschot | 29-07-20 | 19:49

@komtdatschot | 29-07-20 | 19:49: deze vieze volgevreten vetklep is helaas van het CDA anders had ik er nog een ‘VVD vetklep’ van kunnen maken

gijsbert1308 | 30-07-20 | 10:32

The Ugliest The Fat and The Fatest

kuus | 29-07-20 | 19:46

Das die dikke die voorop liep om Geert Wilders aan te klagen(minder minder minder) bij het plaatselijke pliesie buro.

komtdatschot | 29-07-20 | 19:46 | 3

De über-carnivoor en weldoorvoede landverrader krijgt nog een (extra onderheid) podium ook.

Ommezwaai | 29-07-20 | 19:51

Troost je, die Bruls heeft heul wat onderliggend lijden, dat duurt geen 5 jaar meer

pibasso | 29-07-20 | 21:55

Dat is de enige keer in zijn leven dat hij hard gelopen heeft, in polonaise naar het pliesiebureau. De volksmenner, hij zou vervolgd moeten worden voor het aanzetten tot valse aangiftes.

5611 | 30-07-20 | 00:14

Jezus, "misschien lokaal een proef" met monddoekjes. De moeilijke besluiten nemen we altijd overhaast, maar in gevallen waar je juist daadkracht en duidelijkheid nodig hebt om een zinnig resultaat te krijgen, daar draaien we met dit soort flauwekul om de hete brij heen.

Muxje | 29-07-20 | 19:46 | 2

Dat is de ziekte van het openbaar bestuur in dit land. Eerst meer onderzoek nodig, daarna een commissie en met heel veel mazzel tot slot een taskforce. Alles om maar geen besluiten te hoeven nemen, te kunnen blijven polderen en het ontbrekende leiderschap te maskeren.

De echte Stolwijker | 29-07-20 | 19:49

@De echte Stolwijker | 29-07-20 | 19:49: zelden zie je de daadkracht van een ondernemer in de politiek. Het is gelet op wat u schetst inderdaad een wonder dat ze eugenhandig hun reet kunnen afvegen.

pibasso | 29-07-20 | 21:53

@Muxje | 29-07-20 | 19:48: Uit de VS he? (grijns) Maar het overzicht is in mijn ogen perfect in zijn simpele vorm. Hoe simpeler hoe beter.

paridae | 29-07-20 | 19:52

Duidelijke en overzichtelijke info. Dit is rijp voor een advertentie de landelijke pers, maar bij iedereen zo'n velletje in de brievenbus mag ook

VanToppinghe | 30-07-20 | 01:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Als uw werkgever wilt dat u zich laten vaccineren en u bent verplicht om de Corona-app te gebruiken doet u dat dan?

Patje2011 | 29-07-20 | 19:45 | 2

Ze kunnen je dat helemaal niet verplichten, dus niet doen uiteraard.

Sosti | 29-07-20 | 19:49

@Sosti | 29-07-20 | 19:49: tuurlijk kunn,en ze dat. Niet officieel maar met al die tijdelijke en uurcontracten lijkt me dat toch best makkelijk te regelen.

Hadena | 29-07-20 | 19:51

Hmmm, Mayo ... zin in friet nu! Toch zijn mondkapjes een goed idee, gewoon omdat ze vuil opvangen, ook virussen. Niet 100%, maar toch. Minder virus is ook minder ziekte.

Analia von Solmsch | 29-07-20 | 19:45 | 4

@De Droit | 29-07-20 | 19:58: Ook weer iets wat al lang weerlegt is. Jij eet toch ook niet uit de plee voor je weerstand?

GekkeX | 29-07-20 | 20:28

@De Droit | 29-07-20 | 19:58: wel eens bedacht wat het zogenaamde stukwassen van je handen met je weerstand doet?

pibasso | 29-07-20 | 21:45
▼ 1 antwoord verborgen

Bruls zijn gewicht is niet bepaald Corona proof denk ik zo! Als Corona honger heeft dan is Bruls een prima nestje voor het virus.

born2killn00bs | 29-07-20 | 19:44 | 2

Ik heb nu al medelijden met het IC-personeel dat hem moet gaan keren.

Analia von Solmsch | 29-07-20 | 19:46

Vind ik ook. Als je dik bent moet je gewoon je bek houden als het over corona gaat. Grenzen trekken. Potentiële virusbom die man.

suscrofa | 29-07-20 | 19:46

Van Dissel blijft er van uitgaan dat dit land bestaat uit idioten die niet kunnen omgaan met mondkapjes.

paridae | 29-07-20 | 19:44 | 5

Het virus is het zelfde als een geur al heb je 10 mondkapjes op en ik laad een scheet ruik je het toch.

kuus | 29-07-20 | 19:51

@kuus | 29-07-20 | 19:51: Ja als ik iemands aftershave of parfum ruik weet ik hoe de aerosolen werken.

paridae | 29-07-20 | 19:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Oh wacht even, die kapjes zijn niet tegen de stikstof maar tegen corona?

Patje2011 | 29-07-20 | 19:44

Op het coronadashboard staat er geen enkele waarde in het rood, behalve de R, het meest onbetrouwbare getal (geschat getal, onbetrouwbaar bij kleine aantallen). IC-opnames per dag: 2. Op de RIVM site lees ik: 9 coronadoden in de afgelopen week. Toename van 2. Ik ben nog even niet in paniek.

De WHO waarschuwt voor coronastijging bij jongeren. Dus dat wil Winnie de Flu dat wij denken.

Sitting_targets | 29-07-20 | 19:42 | 2

De site van 'Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding' :

Woensdag 29 juli 2020
17 COVID-patiënten op IC
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 17. Dat zijn 2 patiënten minder dan gisteren. Er liggen daarnaast 548 non-COVID-patiënten op de IC, 10 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 565, 8 patiënten meer dan de voorgaande dag. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 63, 14 minder dan gisteren.

Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal COVID-patiënten in de Nederlandse ziekenhuizen is stabiel, en naar verhouding tot het aantal geïnfecteerde personen vrij laag.’

laatjenietkisten | 29-07-20 | 19:52

@laatjenietkisten | 29-07-20 | 19:52: Omdat je 5 dagen na besmetting de eerste symptomen krijgt. Vervolgens na kan je situatie drastisch verslechteren waardoor je dan naar het ziekenhuis moet en na pakweg nog een week naar de IC.

Het is dus logisch dat we nu nog een stabiele of zelfs lichte afname op de IC's hebben. Over 2-3 weken zal het gaan oplopen en dan schiet iedereen weer in de paniek modus.

GekkeX | 29-07-20 | 20:30

Hoeveel van die pipo,s komen er aan het woord?Das de derde al

komtdatschot | 29-07-20 | 19:41

stomme vraag : waarom is de corona-test niet gratis ?

newray | 29-07-20 | 19:41 | 5

Voor patiënten die in het ziekenhuis, in een GGZ-instelling of instelling voor eerstelijns verblijf zijn getest, geldt het eigen risico wel. Doorgaans hebben zij hun eigen risico echter al volgemaakt met andere zorgkosten.

newray | 29-07-20 | 19:48

tip voor femke . : alle chinezen een boete van 400 euro geven. schuin oversteken , te grote groep/ corona . lawaai-overlast.

newray | 29-07-20 | 20:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Nationale mondkapjesplicht. Aan de woorden alleen al kan ik niet wennen.

Patje2011 | 29-07-20 | 19:40 | 2

Gelukkig voor jou, wordt het een regionale mondkapjesplicht.

Animals | 29-07-20 | 19:44

D66 is het met je eens: Europese mondkapjesplicht.

Sitting_targets | 29-07-20 | 19:45

Of iedereen aan de mondkapjes of helemaal niet. Wordt doodmoe van dat regionaal geneuzel van wel/niet mondkapjes dragen.

born2killn00bs | 29-07-20 | 19:40 | 6

@Lupuslupus | 29-07-20 | 19:46: het verbaast mij hooglijk dat een kritische dame als u die prutsers van het RIVM blind gelooft. Zij stapelen namelijk al tijden fout op fout. Wat heeft u uw mening doen kantelen?

pibasso | 29-07-20 | 21:42

@pibasso | 29-07-20 | 21:42: Nee hoor, ik geloof het RIVM nog steeds niet blindelings - integendeel zelfs - maar in dit geval zit ik met hen op 1 lijn. Ben tot dat standpunt over mondbescherming gekomen door heel veel te lezen wat (buitenlandse) virologen, artsen enz. daarover te zeggen hebben.

Lupuslupus | 30-07-20 | 08:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Die mevrouw is heel goed in gebarentaal.

komtdatschot | 29-07-20 | 19:39

Tamara had haar act nog niet helemaal goed ingestudeerd. Ze is dan ook volstrekt nieuw in de showbiz van het coronapersco-variété.

suscrofa | 29-07-20 | 19:39

En voila.
Wat een incompetente kleuterklas.
Dit is de daadkracht en communicatie van onze overheid nu de bevolking zich weer wat zorgen begint te maken.
We gaan een beetje met maskers lopen kloten om te kijken of 't eventueel ergens wat gedrag beinvloed.
Wat een treinwrak qua communicatie. Niemand begrijpt er meer wat van.

filosofem | 29-07-20 | 19:39

’België zet heel Nederland op code oranje’
www.telegraaf.nl/nieuws/892733813/bel...

Mooi zo, werd tijd. De belgen die hier rondrijden zijn een levensgevaar op de weg. Dat ze wegblijven.

Brabeaulander | 29-07-20 | 19:39 | 1

Nondeju ! Dan heel België (Vlaanderen+Wallonie) op oranje en hun voormalige koloniën ook.

suscrofa | 29-07-20 | 19:44

En weer in de steden en brabant de corona besmettingen die stijgen. Houden ze daar helemaal niet aan regels?

reade romke | 29-07-20 | 19:38 | 4

Carnaval vieren in een hazmat pak gaat het helemaal worden in 2021.

Brabeaulander | 29-07-20 | 19:45

Nee, hier in Breda niet, was afgelopen zaterdag bij een Jumbo, zelfs de Jumbo geeft er geen fuck meer om, karretjes worden niet schoongemaakt, mandjes ook niet en worden van persoon tot persoon gegeven. Iedereen loopt in elkaars nek te hijgen, hele groepen jongeren die daar rond hangen. Ik moest echt mensen gaan ontwijken. Niemand geeft geen fuck meer, en ja dan komen de besmettingen, maar aan de andere kant, gisteren 19 op de ic wegens corona, vandaag 17. En nogmaals meer testen is meer besmettingen. Ik weet wel dat ik weer online gaat bestellen.

sodapoppin | 29-07-20 | 19:46

@sodapoppin | 29-07-20 | 19:46: Meer testen = meer positief getesten en dat wil helemaal niet zeggen dat die mensen ook 'besmettelijk' zijn. Er zijn studies van mensen die het virus hadden dus werkelijk patiënt waren en werden verzorgd door personen zonder bescherming. 20% van de verzorgenden werd besmet, 80% niet. Plus dat die test niet deugt maar dat is een ander verhaal.

Lupuslupus | 30-07-20 | 08:39
▼ 1 antwoord verborgen

Gaat het over obesitas?Zag een hele dikke man staan.

komtdatschot | 29-07-20 | 19:38 | 1

Obesitas is een vergeten epidemie.

Analia von Solmsch | 29-07-20 | 19:48

Haha! Brullemans trekt z’n keutel al in.
Regionaal, wel/niet of toch, of toch niet.
Ja, nee duidelijk.
Hèhé, weten we eindelijk waar we aan toe zijn.
*/Brul!*
Manmanman, om te gieren..

Ruimedenker | 29-07-20 | 19:38

Hoeveel maanden moet je brommen als ze je betrappen met een echt medisch mondkapje?

RickTheDick | 29-07-20 | 19:38 | 1

Gewoon zeggen dat het tweeehands is.

Hadena | 29-07-20 | 19:54
-weggejorist-
peter van dijk1186 | 29-07-20 | 19:37

We moeten de maan slopen dan hebben we geen golven meer.

Patje2011 | 29-07-20 | 19:36

De heer Bruls is het perfecte voorbeeld waarbij sociale verantwoordelijkheid voor eigen lijf dus niet werkt. Wat zou die man wegen? 140 kilo?

paridae | 29-07-20 | 19:36 | 1

Een dergelijke vetklep hoeft mij nooit een advies over mijn gezondheid of de volksgezondheid in het algemeen te geven.

pibasso | 29-07-20 | 21:38

Ah. Gedragsverandering. Het Nieuwe Normaalwoordje van de dag.
Mondkapjes met shockunit erin wellicht? Afdoen is een stroomstoot krijgen? Bruls krijgt er wel een harde brullert van denk ik.

elfenstein | 29-07-20 | 19:36 | 1

Gedragsverandering bij de heer Bruls is - denk ik op aanraden van huisarts - afgewezen door de heer Bruls.

paridae | 29-07-20 | 19:41

"Gedrags-beinvloeding" gadverdamme.. stelletje machtswellustelingen. Kots...

horsteknots | 29-07-20 | 19:36

Ik word niet ziek van dat virus, ik word ziek van die Bruls.
Wat een blaaskaak.

Tyftstraaltnouisop | 29-07-20 | 19:35 | 1

Zelden had zo'n trekpop een passender naam.

elfenstein | 29-07-20 | 19:36

Aantrekkelijke vrouw, wel.

threeheadedmonkey | 29-07-20 | 19:35 | 2

Bruls?

duh! | 29-07-20 | 19:36

Wil je met een mondkapje lopen ,prima maar laat normale mensen met rust .

Modi | 29-07-20 | 19:34

Net midden op straat een goede vriendin geknuffeld.
Gewoon omdat het nog kan.

o)+ | 29-07-20 | 19:34 | 2

en dan moet je je testen. 80 euro armer.

newray | 29-07-20 | 19:36

@newray | 29-07-20 | 19:36:
Voor zo'n struise blonde pracht-Friesin is geen prijs te hoog. Bovendien is de besmettingsgraad hier iets van -110%.

o)+ | 29-07-20 | 19:53

De tweede golf komt door Floyd, die dode agent van BLM.

RickTheDick | 29-07-20 | 19:32 | 3

Nice.

Patje2011 | 29-07-20 | 19:34

Die had beter thuis kunnen blijven. Floyd.

Kuifje-naar-Brussel | 29-07-20 | 19:38

hij hebt het over een mond / neus kapje. dan kan ik niet roken.

newray | 29-07-20 | 19:30

Bij het ontstaan van die clusters ...
Heeft men te Mekka dan toch goed begrepen, allah beschermt ...
Enzeau.

bij gelegenheid | 29-07-20 | 19:29 | 2

In Mekka gaat binnenkort een hele grote Corona uitbraak plaatsvinden. Allemaal kleedjesvolk dat vanwege het geloof hutjemutje op elkaar gaat zitten en waarvan de meerderheid niet begrijpt hoe ze een mondkapje moeten gebruiken en dan massaal de neus vrij laten of het helemaal niet nodig vinden.
De jaarlijkse pelgrimstocht niet door laten gaan was geen optie.
Die is jaarlijks. Duh!

Osdorpertje | 29-07-20 | 19:47

De werkinstructies van Tamara zullen er ongeveer zo hebben uit gezien: "Tot eind September ben jij verantwoordelijk voor de B.V. Nederland. Blijf overal van af, raak niks aan, blijf uit het torentje, zet de computer niet aan, log nergens in en bel mij niet" "En hier heb je een stapeltje vooraf goedgekeurde verklaringen die je mag voorlezen"

Osdorpertje | 29-07-20 | 19:27

Dit is niet de afspraak iedereen zou al dood zijn nu.

dhrat | 29-07-20 | 19:27

Afijn, 19:22 hrs live.

bij gelegenheid | 29-07-20 | 19:26

Nies in je elleboog.

RickTheDick | 29-07-20 | 19:25 | 1

Hatsjoe!

Kuifje-naar-Brussel | 29-07-20 | 19:38

geniepig hoor , de tandartsen krijgen Coronatoeslag. Wie volgt ? de Huisartsen ?

gebochelde | 29-07-20 | 19:25 | 3

Die hebben het ook zo zwaar, in normale tijden al, hebben met geen mogelijkheid een buffer kunnen opbouwen.

BekiekUtMoar | 29-07-20 | 19:29

Ik niet, wel een vitaal beroep maar een burgerlul inkomen dus geen extra toeslagen. Toeslagen zijn er alleen voor grote multinationals en mensen die toch al bovengemiddeld goed verdienen.

zeertegendradig | 29-07-20 | 19:33

Meeste tandartsen zijn toch gewoon een soort veredelde ZZP'ers? Waarom krijgen zij steun en de rest van de ZZP'ers niet? En wat dat buffertje betreft... ik weet nog wel toen de prijzen werden vrijgegeven, de tandarts bij ons om de hoek stapte bij dat nieuws schaterlachend in zijn Porsche om weer naar de dealer te rijden: "Mijn vrouw wil er ook wel eentje".

Muxje | 29-07-20 | 19:41

ik vind dit saai.

newray | 29-07-20 | 19:23

Oranje sfeertje maar dan anders.

toperwtje | 29-07-20 | 19:21

Tamara van Ark: "Het gepeupel wacht wel even..."
Je mag toch hopen dat de pleuris in die regentenkliek is uitgebroken.

Bouwfraudeur | 29-07-20 | 19:21 | 1

Het zou eerst om 18u beginnen, ze zijn al 1,5 uur te laat. Wàt een minachting van de bevolking.

Lupuslupus | 29-07-20 | 19:24

Ik moest googlen wie dat mens is. Nog nooit gezien. Nog nooit van gehoord. Maar gezellig guitig koppie hoor. Vast een talentje. Kusjes, maar ik ga wat anders doen. Haren tellen, tukkie bouwen, met mijn hond spelen, whatever.

Lorejas | 29-07-20 | 19:20 | 1

Tamara is het nieuwe liefje van SGP-Elbert

lingo star | 29-07-20 | 19:31

Ik heb nu al 5 keer hetzelfde NOS-journaal gezien op de zender NPO Politiek. Waarom komt er geen telefoonnummer in beeld tegen zelfdoding?

Patje2011 | 29-07-20 | 19:19 | 4

U moet eerst nóg minimaal 5 keer zien dat de hadj is begonnen.

Spruit-Elf | 29-07-20 | 19:22
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is deze?!

Digikluizenaar | 29-07-20 | 19:19

Economie is ook niet bepaald gezond met stijgende huizenprijzen en aandelen terwijl de economie op zijn gat ligt. Ben benieuwd wanneer het kaartenhuis instort.

zeertegendradig | 29-07-20 | 19:17

Laat je niks wijsmaken door die dor hout bureau moordenaars uit Den haag.
Tip,heb je ouders in verzorgtehuizen.Haal ze eruit voor het te laat is.

komtdatschot | 29-07-20 | 19:17 | 8

Lupus. Wat een lieverd jouw zoon.

CalamityJane | 29-07-20 | 19:57
▼ 5 antwoorden verborgen

Er staat inmiddels op de NOS site dat het rond 19:45 word, verder was er eerder al te vinden;

“De persconferentie van minister Van Ark is nog niet begonnen. Het tijdstip is verschillende keren opgeschoven. Onduidelijk is wanneer de persconferentie begint.

Je kunt de livestream volgen op de website van de NOS via deze link. Ook is de persconferentie op Facebook en Youtube te zien.“

rendang31 | 29-07-20 | 19:16 | 2

Alles om maar online ook wat te kunnen presteren. Wie weet drukt er een verdwaalde internetsurfer op play.

Lorejas | 29-07-20 | 19:22

welke link?

Animals | 29-07-20 | 19:26

Noord-Korea heeft 1 besmetting misschien kunnen we daar wat van leren.

dhrat | 29-07-20 | 19:16 | 6

@De Let | 29-07-20 | 19:29:
Zou ik niet doen, soms liegen ze daar een beetje.

Animals | 29-07-20 | 19:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Update 2,
Rond 19:45 persco

bij gelegenheid | 29-07-20 | 19:16

Eerst 18.30 nu 19.45 uur. Wat is er aan de hand?
En denken ze in Den Haag dat ik niks beters te doen heb dan naar een dode stream te kijken.
En straks melden dat mondkapjes echt niet nodig zijn omdat anders het koppige en hardleerse RIVM, het OMT en dhr. van Dissel van hun eerder ingenomen standpunt (god verhoede het) moet afwijken

Guy de Lombard | 29-07-20 | 19:16

19:45 staat er op de site van NOS..

aardt | 29-07-20 | 19:12

ah.. de zomerspecial

aardt | 29-07-20 | 19:10

Eh? Ik zie niets. Geen verbinding, geen melding. Prutsers.

paridae | 29-07-20 | 19:09 | 2

Persco nog niet begonnen. Ze zijn er nog niet uit.

Zwizalletju | 29-07-20 | 19:11

Geen zin in wachten.. Ik lees de samenvatting wel.

Wasbakplasser | 29-07-20 | 19:09

Ben ik zojuist over een uitstekend uitgevoerde troll getrapt.. of gebeurt er niks op die stream en is er op de reguliere NPO1/2/3 tv kanalen ook niks van een persco te vinden?

rendang31 | 29-07-20 | 19:09 | 2

Nee, denk dat Tamara weer gestruikeld is over d'r inlegkruisje

Digikluizenaar | 29-07-20 | 19:20

Antwerpen heeft inmiddels een avondklok. Lijkt me ook wel iets voor Amsterdam en Rotterdam.

Kuifje-naar-Brussel | 29-07-20 | 19:09 | 4

Ik zal jou es effe een nachtklok in je mik schuiven zeg, hou die lekker bij je!

elfenstein | 29-07-20 | 19:15

Mij best, ik woon in Breda, wat ze boven de sloot uitvoeren, mij best

lingo star | 29-07-20 | 19:33
▼ 1 antwoord verborgen

De brandbrief van ggz-deskundigen over de vernieling van ons psychisch welzijn. brandbriefggz.nl/brandbrief/ alles staat er wel zo'n beetje in; en dan te bedenken dat het in België en verderop nog veel erger is.

CiTy3 | 29-07-20 | 19:07 | 7

Als die paar corona maatregelen het ergste zijn wat je meemaakt, dan heb je een verdomd goed leven en geen enkele reden tot geestelijke instabiliteit.

zeertegendradig | 29-07-20 | 19:27

Overigens bestaan de 75% van de ondertekenaars uit zweefkutten. Kijk naar beroep, geslacht en zoek foto op.

zeertegendradig | 29-07-20 | 19:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Het zomerreces is belangrijker.

Koekkeloere | 29-07-20 | 19:06

Er komt vast niet op woensdag een pc als er niets te melden valt.

Leptob | 29-07-20 | 19:04 | 1

Alle dagen dat er niets te melden valt, komt er geen pc, niet verder vertellen.

Animals | 29-07-20 | 19:31

Doet het nog niet, zelfs de stream is besmet met corona

lavoelme-ereensan | 29-07-20 | 19:04

Klok kijken kunnen ze ook niet

All_Anonymous | 29-07-20 | 19:04

Live om 6:30?

Pot Vol Koffie | 29-07-20 | 19:02 | 1

Dan kan u mooi voor de koffie zorgen. Graag een bakkie van kleur met 2 suiker.

Patje2011 | 29-07-20 | 19:08

De Nederlandse roverheid verdienen samen met de zorgoplichters flink aan covid.
Een flinke zooi dood hout opgeruimd wat zorg nodig had en ook nog pensioen genoot
En als gevolg van alles nu ook nog een flinke daling van het aantal ic patiënten incl de covid patiënten.
Dus lekker op vakantie blijven.

likdoorn | 29-07-20 | 19:01 | 3

De overheid geeft ontzettend veel extra geld uit, als gevolg van Covid. Maar dat is jou blijkbaar ontgaan.

Kuifje-naar-Brussel | 29-07-20 | 19:02

Dom geklets. Dus we gaan er volgens u allemaal op vooruit want de overheid houdt geld over ?

Zwizalletju | 29-07-20 | 19:14

Suggestieve berichtgeving en paniekzaaien.
Voorbeeld, in de media vorige week: het aantal besmettingen is verdubbeld, tientallen malen voorbij horen komen.
Terwijl de juiste weergave is: de toename van het aantal besmettingen is verdubbeld ten opzichte van vorige week.

de honden blaffen... | 29-07-20 | 18:58 | 1

Ja, verdubbeld dus.

Kuifje-naar-Brussel | 29-07-20 | 19:02

Twee weken terug zat ik met verbazing te kijken aar de drukte op die kermis in Tilburg!

Net op het nieuws, Arnhem doet er een schepje bovenop en organiseert nu de grootste kermis van Nederland?!

Daar zou men als "veiligheidsregio's" nu eens wat mee moeten gaan doen?!!!

Eerst jankend op tv: Huil, huis, het is niet eerlijk want de kermis mag niet open we houden ons nog meer aan de regels dan alle ander horeca, die 1,5 meter is ook bij ons een heilig huisje!

Nu met branie op tv: Wij laten alleen de maximale aantallen tot van wat er in de attractie past, de mensen hebben toch echt zelf de verantwoording om 1,5 meter van elkaar te houden!

Het paupervolk neemt niet die verantwoordelijkheid, stopzetten en verbieden die kermis!

En gelijktijdig de horeca dicht, een algeheel alcoholverbod op straat, want het werkt niet, het was te proberen maar ze hebben het niet in de hand.

En het is niet puur de media die gilt om een verplichting overal een mondkapje te dragen, het zijn de ondernemers die het middels de media doen.

Ze willen omzet draaien en gaan over lijken om de bank af te kunnen betalen...

BadPatNL | 29-07-20 | 18:57 | 5

Femke Halsema heeft met haar BLM/Dam-shit de deuren open gezet. Stuurloos gemaakt. Kudtwijf.

Normpje | 29-07-20 | 20:22

@Peerkeoud | 29-07-20 | 19:29: Eh, daar weer jij niks van! Ik werk ook in een beroepsgroep die hard getroffen is, alleen is het wel bestempeld als essentieel. Je moet eens weten hoeveel chirurgen, tandartsen, verpleegsters, wij tegen komen op ons werk. Weliswaar allemaal voorzien van een rugtasje, kinderwagen, drugs, alcohol, terwijl de overheid nog steeds aangeeft alleen essentiële reizen te maken....

BadPatNL | 29-07-20 | 21:09

@paulis | 29-07-20 | 19:33: Een domme dooddoener wat alleen domme mensen hanteren paulis. En hop, nu weer onder je steen terug! Voort!

BadPatNL | 29-07-20 | 21:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Uit de brief van minister Hugo: "Het merendeel van de clusterbesmettingen (ongeveer 44%) vindt plaats in de thuissituatie. Ook op het werk, binnen families of tijdens feestjes vindt besmetting plaats".
Kortom: niet buiten op straat of in winkels. We moeten het dus hebben van voldoende afstand houden en drukte mijden. Mondkapjes zijn niet nodig.

duProgue | 29-07-20 | 18:56 | 1

Maar kinderen kunnen er niet zo ziek van worden. Maar volgens mij woont ieder kind tot zeker 18 jaar nog thuis, en kan pa of ma wel ziek maken. Ook zo'n snugger advies van het RIVM. Mongolen zoals ik al eerder reaguurde. Sorry aan alle downies voor de benaming.

pibasso | 29-07-20 | 21:24

En weer geen onderscheid maken tussen positief getest en ziek.

BekiekUtMoar | 29-07-20 | 18:52 | 5

Enige cijfers die een betrouwbaar beeld van de zaak geven zijn ic opnames en dooien. De rest is koffiedik aangezien we steeds meer zijn gaan testen en het dus nogal wiedes is dat die besmettingen oplopen. Het gaat rond, grote vraag is: hoe ziek wordt niet-dor hout ervan?

elfenstein | 29-07-20 | 19:19

Kuifje. Een extra rubriek te verwachten?

CalamityJane | 29-07-20 | 19:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb nieuws voor Tamara: ik kijk niet. Dag Tamara.

piloot47 | 29-07-20 | 18:47 | 1

Ik zit heel fanatiek mee te doen met onze gierend leuke Volendammert en een of ander kirrend vrouwtje op NPO1. Bijna alles weet ik. Wat een fantastisch format zeg die NPO Hit Kwis. Niks Tamara.

Lorejas | 29-07-20 | 19:27

www.rd.nl/vandaag/binnenland/enoximon...

Ondertussen in Nederland. Deze gasten kunnen geen trial krijgen ondanks de grootste pandemie ooit omdat iedereen liever aan de tiet van de grote farmaceutische bedrijven hangt. De kleine ziekenhuizen wijzen naar de academische ziekenhuizen en de academische ziekenhuizen wijzen naar de kleine ziekenhuizen.

De Eierbal | 29-07-20 | 18:47 | 2

Ziet er wel veelbelovend uit. Hopelijk komt er meer onderzoek naar.

cheops | 29-07-20 | 18:56

@cheops | 29-07-20 | 18:56:
Dat gebeurt dus niet omdat niemand actie onderneemt om een trial te helpen opzetten met zo'n klein bedrijfje. De Big Pharma achter remdesvir kan dit zelf betalen en zie daar, ze verkopen voor 1 miljard aan Remdesvir. Enoximon heeft theoretisch minder bijwerking en een veel sterkere werking dan Remdesvir. Remdesvir kost 3000 euro per patiënt. Enoximon, een generiek geneesmiddel, 200.

De Eierbal | 29-07-20 | 19:43

Ondertussen blijven de coronaopnames op en buiten de IC nog steeds dalen.

IC -2
Opnames -14

Bron: Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding

laatjenietkisten | 29-07-20 | 18:45 | 4

@Papa Jones | 29-07-20 | 18:47: Linkje lukt niet als zwitsal, wel bron, ff googelen.

laatjenietkisten | 29-07-20 | 18:50

@Papa Jones | 29-07-20 | 18:47: Dashboard says no.

piloot47 | 29-07-20 | 18:50

@laatjenietkisten | 29-07-20 | 18:50:
Ja, grappig.

"Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 17. Dat zijn 2 patiënten minder dan gisteren. Er liggen daarnaast 548 non-COVID-patiënten op de IC, 10 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 565, 8 patiënten meer dan de voorgaande dag. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 63, 14 minder dan gisteren."

Tegelijkertijd is het gemiddelde aantal opnames per dag (over de laatste 3 dagen) op de IC gestegen naar 2, en buiten de IC naar 4,7.

Maar het een spreekt het ander niet tegen.

Papa Jones | 29-07-20 | 18:57
▼ 1 antwoord verborgen

Geen mondkapjesplicht? Zal dat even flink tegenvallen bij de msm, met name de Televaag, want die lijken aandelen in de leverancier van die ondingen te hebben.

En om de hele hysterie maar weer eens in het juiste perspectief te zetten:
"Het aantal coronapatiënten in het ziekenhuis is gezakt naar het laagste niveau sinds begin maart. In totaal behandelen ziekenhuizen nu nog 80 mensen vanwege het virus. Van hen liggen 17 op de intensive care (ic) en 63 op een verpleegafdeling, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS)."

Dit alles in een Televaagstuk met de heulemaal-niet-suggestieve titel "Aantal coronagevallen stijgt verder" -
Natuurlijk jôh, als we maar bang (gemaakt) blijven!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1885856797/aantal-nieuwe-coronagevallen-stijgt-verder

EefjeWentelteefje | 29-07-20 | 18:44 | 25

@LuckyGuy | 29-07-20 | 18:59: Ik dacht dat ik het kabinet niet moest geloven. Nu ineens weer wel? Of komt het gewoon in de kraam te pas.

Wiebenick | 29-07-20 | 20:06

@LuckyGuy | 29-07-20 | 18:59: het kabinet en Rivm zijn mongolen geweest in de aanpak. Lees de longread over het virus maar eens terug in het NRC van ongeveer 4 wekengeleden. Dat dus.
Het is uitermate laakbaar dat het vollek, ook alhier, dit één op één overneemt.
Als die dingen geen nut hebben, waarom staat een chirurg dan 8 uur lang met zo'n ding op zijn bakkes te opereren?

pibasso | 29-07-20 | 21:13
▼ 22 antwoorden verborgen

Goed geduid Pritt, wandtegel van maken.
De Corona Hysterie, BLM, Antifa, Racisme etc etc is 40 jaar geleden al voorspeld:
youtu.be/La5uQld834o

Bolder | 29-07-20 | 18:44

Gasmaskers?

Schriever | 29-07-20 | 18:43

Even rustig aan met die besmettingen ja, ik wil óók nog op vakantie!
Straks wordt dat met de caravan bij mij op de parkeerplaats, zit ik ook niet op te wachten.

Papa Jones | 29-07-20 | 18:41 | 1

En de buren waarschijnlijk ook niet.

De Let | 29-07-20 | 19:13

Zo ernstig is het dus. Een derderangs minister mag tijdens een van de ‘grootste crises’ ooit op de tent passen. En de rest is op vakantie. Want verkansie is heilig in dit land. Behalve als het plebs zelf ook gaat. Da’s gevaarlijk.

Dubbelepunthoofd | 29-07-20 | 18:40 | 3

Iets zegt me dat ze de afgelopen maanden overuren hebben gedraaid.

Kuifje-naar-Brussel | 29-07-20 | 19:08

Amsterdam/Rotterdam/Den Haag/Goes/Hillegom van de buitenwereld afsluiten. Niemand eruit en erin. Iedere inwoner testen de komende dagen. Terugkomende vakantiegangers opvangen op locaties buiten die steden en testen. Totale lockdown in die steden zelf (moskee, kerken, kroegen, kapper, Pride, etc.).
Want we willen het aantal besmettingen terug naar zo laag mogelijk (0).

Werkelijkheid: we gaan een commissie instellen om te onderzoeken of mondkapjes nuttig kunnen zijn en breiden de teststraten uit met 100 testen. Wij verzoeken vakantiegangers 14 dagen in quarantaine te gaan.

filosofem | 29-07-20 | 18:40 | 1

Nederland is een dwaallicht geworden, kapotgepolderd en overgeleverd aan de Brusselse grillen.

pibasso | 29-07-20 | 20:06

Ik heb inmiddels 5 mondkapjes. Die kostten mij 50 cent per stuk. Duitse degelijkheid. Ik doe ze niet eenmalig gebruiken. Ik doe ze na gebruik ergens in een hoek flikkeren. Dat virus overleeft niet lang volgens de viruskenners. Een dag later pak ik een gebruikte en bestraal het laatste restje corona in de magnetron in 10 seconden kapot. En dan hergebruik ik die mondkap weer.
Waterdicht systeem toch?

Leptob | 29-07-20 | 18:39 | 4

Ligt eraan of die hoek niet vochtig is, en geventileerd.
Maar ik ken uw hoeken natuurlijk niet.

Roadblock | 29-07-20 | 19:05

Laat ze anders alle hoeken van de kamer zien. Verspreid het risico.

CalamityJane | 29-07-20 | 19:46

Hier in Portugal hangen ze de bekkapjes aan de binnenspiegel van de auto, UV killt het virus. De mensen doen niet moeilijk, overal waar je en-publiek gaat, moeten die op. Er zijn genoeg oudjes hier die ze willen sparen.

g[E]ulden | 30-07-20 | 02:08
▼ 1 antwoord verborgen

Helaas helaas is het overgrote deel van de bevolking egocentrisch en dom.
Daarom mondkapjesplicht wat mij betreft. Is hier in Frankrijk ook en je merkt hier veel meer bewustwording om je heen.

DrumPiet | 29-07-20 | 18:39 | 11

DrumPiet | 29-07-20 | 18:39

Bewustwording?
Blinde angst om niets...
In "mijn" departement is er niets, was er niets en zal er ook niets komen (le diagonal du vide).

Ik zie mensen alléén in een auto rijden met een mondkapje op....

Psychose!

Tijd dat we weer normaal gaan doen!

De Droit | 29-07-20 | 19:38

Geen prettig idee dat geadem in zo'n lapje stof.

CalamityJane | 29-07-20 | 19:44

Bewustwording van in wat voor totaal debiele gehersenspoelde slaven ze zijn veranderd?

Antiquerulant | 29-07-20 | 20:54
▼ 8 antwoorden verborgen

Dat winkels zeggen jij mag alleen naar binnen als je een mondkapje draagt is prima. Maar op straat ga ik er nooit eentje dragen.

Patje2011 | 29-07-20 | 18:38 | 8

@pibasso | 29-07-20 | 19:36:
Daarom neuk ik ook met vrouwen die geen sletjes zijn, die zich af en toe laten testen op seksueel overdraagbare ziektes na een relatie en die de pil gebruiken.

Patje2011 | 29-07-20 | 20:30
▼ 5 antwoorden verborgen

Hoe gaat het eigenlijk in China? Lekker z'n gangetje?

kapoerewiet | 29-07-20 | 18:37 | 1

Hongkong heeft weer extra maatregelen genomen. Behoorlijk streng.

Kuifje-naar-Brussel | 29-07-20 | 19:26

Coronamaatregelen zijn als verkeersregels, we kunnen prima zonder.

Hoeveel ongelukken heeft u nu meegemaakt, die gordel zit alleen maar in de weg en met een halve fles wijn op kan je prima motorrijden.

kapotte_stofzuiger | 29-07-20 | 18:36

Blijf gezond Brabant en Drenthe!

Patje2011 | 29-07-20 | 18:35

Die spoedwet moet stante pede doorgevoerd worden. Mensen kunnen niet omgaan met gezond verstand. Jammer genoeg is overheidsingrijpen noodzakelijk voor ieders bestwil. Iedereen moet op verplicht rantsoen van gebakken vis. Twee zoute haringen per dag. Na een weekje moet je dan zoeken naar een spoortje corona.

Van Urk | 29-07-20 | 18:35 | 6

Door die vislucht houdt iedereen meteen 2 meter afstand en zet een raam open. En
een gezonde maaltijd. Goed plan!

HetGewoneNormaal | 29-07-20 | 18:56

We moeten *een* spoedwet hebben, maar niet deze.

Muxje | 29-07-20 | 19:00

U heeft een viskraam?

Roadblock | 29-07-20 | 19:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Dus het nieuws is dat er geen nieuws is.

LuckyGuy | 29-07-20 | 18:35

Met procenten moet je geen inzichtelijke tabellen maken. Als het aantal patiënten van 2 naar 4 gaat, is dat een stijging van 100%. Als het van 4 naar 6 gaat is het 50%, terwijl het aantal patiënten evenredig toe neemt. Maar het bekt zo lekker voor de polletiek.

Jos Tiebent | 29-07-20 | 18:34 | 3

Dit gaat velen al boven de pet, want 'hedendaags rekenonderwijs'.
Iedereen Hoogopgeleid, weet u wel.

EefjeWentelteefje | 29-07-20 | 18:38

Eens!

DrumPiet | 29-07-20 | 18:41

Maar wel mondkapjes kopen doet.

flesje | 29-07-20 | 18:34

De zogenaamde meerderheid van mensen die een mondkapjesplicht wil, mogen ze van mij gewoon opzetten. Ik houd ze niet tegen. Alleen zie ik die meerderheid niet als ik om me heen kijk.

cheops | 29-07-20 | 18:34 | 1

Nee, wij Nederlanders hebben overal een mening over en weten alles, maar dan ook alles beter. In mijn geval juist, in 90% van de gevallen uitermate hinderlijk

pibasso | 29-07-20 | 19:29

Boot vol diesel en dan naar een onbewoond eiland kom wel terug als alle ziek zwak en ouwelijke mensen dood zijn.

miko | 29-07-20 | 18:33 | 2

Succes op Griend.

Van Urk | 29-07-20 | 18:37

U bent kennelijk nog jong en sterk. Daarom foei dat u op diesel vaart. Milieu. CO2. Te lui om zelf te roeien?

Nivelleermarionet | 29-07-20 | 20:04

maar wel lekker de minste mensen opgenomen in het ziekenhuis sinds 6 juni

HopeforHapiness | 29-07-20 | 18:32 | 5

@Papa Jones | 29-07-20 | 19:08: Wat is Piet veranderd sinds hij bij de npo zit.

piloot47 | 29-07-20 | 19:12
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken