Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

378.000 kijkers voor opening VPRO Zomergasten

Leuk en vlot pratende rapper boeit maar weinig Nederlanders

flop

Naar de seizoensopening van het NPO paradepaardje Zomergasten met rapper Typhoon hebben maar 378.000 Nederlanders gekeken. Dat meldt de Stichting Kijk Onderzoek (SKO). Lijkt veel, maar is het niet, want heel Nederland is in Nederland, het was zondagavond ook nog eens geen weer om buiten te zitten, en er waren ook geen miljoenmiljard tv-programma's over de Tour de France. Vorig jaar trok de eerste aflevering van Zomergasten (met John van den Heuvel) nog 647.000 kijkers. De leuk en vlot Nederlands pratende rapper Typhoon (uit Zwolle - red) deed ondermeer malle uitspraken over racisme als virusdeeltjes die in de lucht zouden zitten en door jan en alleman ingeademd worden. Pluspuntje voor natte wind Typhoon is dat hij niet de allerberoerdste Zomergast ooit is. Dat is nog steeds Marleen Stikker, aldus MediaOnderzoek.

Racismewappie Typhoon over aerosolen

Social

De goeiste

lol, buwalda

Reaguursels

Inloggen

Wat ik zo interessant vond was dat hij vertelde dat zijn voorouders lang geleden ook slavenhandelaars waren. Dus na Akwasi nu ook Typhoon. Ik wil dat graag vaker en ook bij andere gelegenheden horen.

pushpins | 20-07-20 | 23:53

Ik vind het nog veel kijkers. Maar ja met op het andere net cake bakkende Engelsen is dat niet zo gek. Wat een bagger. En dan maar zich afvragen in Hilversum waarom de kijkcijfers zo laag zijn. Ik kijk vaak naar Canvas. Vaak goede films en rapportages.

Kattie | 20-07-20 | 22:20

Dus braaf meedoen met de circle jerk genaamd “goh, wat is Nederland toch intrinsiek racistisch" is voldoende om een 'woordkunstenaar' uit de provincie te bombarderen tot zomergast?

VierRuiters | 20-07-20 | 17:31

Wat hij zegt is te onzinnig, te vaag, te veel een beeldspraak en daardoor ook niet vatbaar voor een discussie. Je ziet dat nadat de poep uit zijn mond is gekomen, dat hij wegkijkt, wetende dat hij bullshit heeft gesproken.

Tapioca pudding | 20-07-20 | 17:10

Zelfs kinderfilms trekken nog meer kijkers dan dit pro-BLM geblaat. Afschaffen dat voorspelbare en eenzijdig activistisch "weg met ons" programma.

Phantomas | 20-07-20 | 16:54

Ah, dat racisme, dat zit, zeg maar in de lucht. Dat kun je inademen. Het institutionele racisme. Dat, is ongeveer wat ze bedoelen. Snap je?
Het veroorzaakt dus géén corona. Maar draagt het misschien wel bij aan de opearming van de aarde. Dat komt ook door wat er in de lucht zit, zeg maar... Dat ademen we ook gewoon.
Hmmmm, stof tot nadenken....
Is de lucht ook nog eens vervuild met racisme...

ratelaar | 20-07-20 | 16:52 | 1

Die lucht, dat is t probleem. Weg met lucht!

Flow82 | 20-07-20 | 18:04

Is Typhoon rapper dan ons blankes?

Raspatat | 20-07-20 | 16:45

Hobby TV pur sang. Ben benieuwd wanneer de groentenboer op de hoek uitgenodigd wordt, want dat is ook een lekkere kletsmajoor met ludieke inzichten. Slechts de avondvullende Koningin Elizabethwedstrijd voor viool op den Belg is nog saaier.

Toverkol | 20-07-20 | 16:25

Mooi voor hem dat hij “zijn God” heeft gevonden,

Ook leuk dat hij hevig onder invloed is van de Anglo-Amerikaanse cultuur.
Het zou hem sieren vanaf nu nog verder de geschiedenis van de mensheid in te duiken en te ontdekken waar racisme geboren is.

Papualist | 20-07-20 | 15:30

Vroeger keek Typhoon 40 keer (!) bij de buren naar Kermit the frog en zijn "Its not easy being green" youtu.be/rRZ-IxZ46ng

Simon_GS | 20-07-20 | 15:25

Valt nog mee, ik had niet boven de 200 duizend verwacht.

Kuifje-naar-Brussel | 20-07-20 | 15:13

Hebben tv-kijkers net maanden naar zelfverklaarde virologen zitten kijken, komt daar nu een stoet zelfverklaarde racismedeskundologen u avond aan avond uitleggen hoe racistisch alle blanken zijn. Ik bedank, net als 16,7 miljoen Nederlanders.

Selassie | 20-07-20 | 14:50

Het verbaast me dat zoveel reaguurders naar Typhoon gekeken hebben. Ik had een prima avondje met de Kijk van Koolhoven en de film Billy Elliot over een jongetje van 11 die graag balletdanser wilde worden. Toen op ONS (Ziggo kanaal 50) Oh moeder wat is het heet, gevolgd door Black Adder.

hmariavanempel | 20-07-20 | 14:38 | 5

Ik raakte verzeild bij 'The Great British Bake-Off'. Heb onmiddellijk daarna een van mijn beroemde appeltaarten gebakken.
En wat betreft Billy Elliot: film twee gezien. Beide keren niet droog gehouden.

Peter Emile | 20-07-20 | 15:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Wanneer gaan we eens het over de institutioneel racistische benadering en demonisering van autochtone Nederlanders door Surinamers en Ghanezen hebben ?

De Briemusketier | 20-07-20 | 14:34 | 1

Schuifelsenioren in de Super, Blik strak naar beneden, bang om bezitters van
harde stemmen, luid hun mobiel bekwakend aan te zien...dank a/d regering!!

Yeoman | 20-07-20 | 16:44

In Nederland kan je anno 2020 als neger vol op het orgel gaan met haatpraat over Nederland en De Nederlanders, met name de blanke oorspronkelijke bevolking, waarbij de nationale omroep je daarvoor een platform biedt en je een vorstelijke vergoeding geeft, opgehoest door dezelfde blanke oorspronkelijke bevolking, zonder dat dit verder maatschappelijke gevolgen voor je heeft.

Je noemt dit vervolgens twee keer zo goed je best doen om jezelf te bewijzen, zonder enige ironische relativering, in de verwachting dat iedereen dit serieus aan boord neemt, en vrienden met je wil worden. Welja.

De Briemusketier | 20-07-20 | 14:25 | 3

Haha, inderdaad. Die vent zit daar -betaald door een institutie, gefinanciëerd door de NL burger- zonder weerwoord leeg te lopen over dat we institutioneel racistisch zijn.

Vage_eddie | 20-07-20 | 14:27

@Vage_eddie | 20-07-20 | 14:27:
Waarmee hij feitelijk het primaat van de Nederlandse Samenleving en Cultuur onderstreept, en zijn afhankelijkheid ervan. Je kan natuurlijk ook gewoon je eigen ding doen zonder een ander te hinderen of te trollen, zoals iedereen in Nederland, maar blijkbaar heb je daar vrijstelling van als je wat meer pigment hebt dan gemiddeld.

De Briemusketier | 20-07-20 | 14:44

@De Briemusketier | 20-07-20 | 14:44:
U heeft makkelijk praten. Mensen als deze man kunnen amper genieten van pizza en witte wijn op terrasjes, omdat ze non-stop tegen racisme moeten vechten. Dat ze dat gevecht op een Don Quixote-achtige manier zelf hebben opgepakt, dat moeten we er maar stilletjes bij denken.
*Proest*. Ik geloof echt wel dat er racisme is in Nederland, maar zo erg erin zwelgen dat je niet meer aan iets anders toekomt, is een eigen keuze. Terrasjes zitten ook vol met mensen in relatiebreuken, met k*nkerdiagnoses, ontslagen, etc. Zoiets heet "even proberen je hoofd los te maken met ontspanning", wat een constructieve gedraging is waar je zelf verantwoordelijk voor bent. De maatschappij steeds maar verantwoordelijk houden voor alles is te makkelijk.

Vage_eddie | 20-07-20 | 15:07

Ik geef het nog 10 jaar en dan kijkt er geen hond meer naar televisie. Dan worden we ook niet meer op de hoogte gesteld over hoeveel mensen drie uur lang naar een kutprogramma hebben zitten kijken.

Burgerzaken | 20-07-20 | 14:21 | 1

IK denk dat de trend die je schetst, klopt. Maar dat het nog wel iets langer duurt.

Kuifje-naar-Brussel | 20-07-20 | 15:15

Hij kan meteen door naar Down met Johny...

Ali Bi | 20-07-20 | 14:19

Ik kende Typhoon niet . Gisteravond heb ik een half uur geprobeerd om hem te leren kennen. Daarna ben ik overgeschakeld naar de darts bij RTL 7

poepaanmijngaatsie | 20-07-20 | 14:12

Nou, dat institutionele racisme toch.
Je wordt betaald van geld dat opgehoest is door de gemeenschap -de belastingbetaler- om in een van de potentiëel best bekeken TV-blokken zonder kritische weerlegging een geruime tijdspanne leeg te lopen over hoe racistisch we toch allemaal zijn. Nou, dan weet je wel hoe diep "institutioneel" het zit, he slachtoffertje? Bijten in de hand die voedt heeft nog nooit zo lekker gevoeld als in 2020; anders nou niet iedereen het ineens doen.

Vage_eddie | 20-07-20 | 14:07

Elke keer als de NPO een vertegenwoordiger van "Mensen van Kleur" voor de camera wil slepen, komen ze uit bij een rapper. Of - soms - bij een boosaardige, zwarte hysterica met een nep-bril ter verhoging van het decorum.

Elke zwarte 'opiniemaker' op tv blijkt een rapper te zijn. En in Amerika heeft een rappert het zelfs tot presidentskandidaat geschopt.
Ik ben ervan overtuigd dat binnen afzienbare tijd rappert Akwasi door de NPO als potentieel premiers-kandidaat naar voren zal worden geschoven.

Wat hebben politiek correcte media toch met rappers?
Is het wellicht vanwege het gebrek aan zwarte filosofen, zwarte schrijvers, zwarte professoren, zwarte virologen, zwarte politici, zwarte sociologen, zwarte economen, prominente zwarte denkers en zwarte hoogleraren? Om maar eens wat min of meer serieuze beroepsgroepen te noemen?

Peter Emile | 20-07-20 | 14:04 | 5

@Wilt Geerders | 20-07-20 | 14:15:
Hier toch even een stukje maatschappelijk relevante reflectie.
Er zitten wel degelijk pareltjes bij die spreken van eloquentie, visie, en de vaardigheid te benoemen waar wij als maatschappij heen moeten.
www.youtube.com/watch?v=fDlUYTysLk8

Vage_eddie | 20-07-20 | 14:24

Wij leven in een postmoderne tijd, waarin niks meer waar is, alles betekenis heeft, maar niemand meer weet welke betekenis je aan wat moet hechten. De relatie tussen 'significant' en 'signifié' is volledig zoek, er is sprake van Babylonische spraakverwarring. In zulk een chaotische wereld is de rapper met zijn kaleidoscopische van zin en betekenis bezwangerde maar tegelijkertijd verwarrende en ontregelende woordenstroom een reddingsboei of zelfs een baken van licht. Hij is als woordkunstenaar in staat om iets te zeggen door het niet te zeggen, of door iets te zeggen het juist te ontkennen. Je weet nooit wat hij bedoelt, of je zijn woorden letterlijk moet nemen, of hij verschuift, omkeert, vergroot, verkleint, weglaat, verzint, maar desondanks weet je dat hij een waarheid verkondigt, de waarheid van de nar, de potsenmaker. We leven in een wereld waarin de potsenmakers de dienst uitmaken.

Schoorsteenveger | 20-07-20 | 14:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar voor kinderen zijn zwarte pieten toch veel spannender dan pak 'm beet blauwe pieten of stroopwafelpieten? Kleur heeft een bepaalde gevoelswaarde en alhoewel zwart niet als een echte kleur beschouwd wordt gaat er gevoelsmatig ook een intrinsieke dreiging vanuit. Dat is juist leuk voor de kiddo's anders wordt het zo gezapig.

Nehemia | 20-07-20 | 13:44 | 1

Ieder jaar moet ik het weer aanhoren van de deugers: "De kleur van zwarte piet maakt kinderen helemaal niets uit!". Mooi zo, dan kan hij dus gewoon zwart blijven wat de kinderen betreft? "Nee dat niet." Zucht...

F.Klondyke | 20-07-20 | 14:50

Propaganda, kan ik missen als kiespijn.

MistaRazista | 20-07-20 | 13:40
-weggejorist-
Komjehiervaak | 20-07-20 | 13:35 | 14
▼ 14 antwoorden verborgen

"De muzikant stelde ook dat hij zich twee keer zo hard moet bewijzen door zijn kleur."

Aldus een bericht op MSN.
Dat de "muzikant" zich twee keer zo hard zou moeten bewijzen vanwege zijn RAL-kleur is een betreurenswaardig misverstand; als je niets anders kunt dan rappen, is het logisch dat je je twee keer zo hard moet bewijzen. Al is het alleen maar om je 'Street Credibility' hoog te houden.

Peter Emile | 20-07-20 | 13:34 | 2

Sterker nog, bij rap is het omgedraaid. Eminem moest destijds door muren heen omdat een blanke rapper amper serieus genomen werd.

Vage_eddie | 20-07-20 | 14:13

Maar ?
Vond het eigenlijk heel veel, 2,22 % van NL, +/- 5 % v/d volwassenen mogen we wel een kijkcijfer succes noemen..

Uw Verzekeringsadvis | 20-07-20 | 13:28

Tyfoon een rapper? Prima, want ik luister niet naar rappers. Ken hem dus niet. Tot gisteravond. Hij heeft wel problemen met "vlot" spreken. Zal wel typisch een rapperprobleem zijn. Hij kan hdan ook et best blijven rappen (reppen).

ljcoster | 20-07-20 | 13:24

Niet gezien, maar Typhoon lijkt mij sympathieke kerel. Ik las op Twitter de opmerking van iemand: "Ik heb niet gekeken, omdat hij zwart is". Anderen werden moe van het racisme-debat. Blijft moeilijk onderwerp..... En na de vakantie lopen tal van de "witte" (ook een kleur!) te pronken met hun bruine (lichtgetinte) huid, want dit is zo gezond....

Mannes | 20-07-20 | 13:19 | 2

En het dan nog gek vinden dat demense moe worden van het racismedebat, als je vakantiebruin als argument gebruikt...

knutsel_ | 20-07-20 | 13:23

Wat lul je over zonnebrand als het hier gaat over cultuurverschillen. Alsof mensen ziek worden van de kleur, ipv gedrag. Gek linksmens

woessie | 20-07-20 | 13:40

Het concept past niet meer bij deze tijd. Stukjes over het programma ook niet, denk ik.

beldewouten | 20-07-20 | 13:12 | 5

@beldewouten
Juist wel! Die zomergaststukjes van Bert Brussen indertijd waren altijd vlijmscherp en de moeite waard om te lezen.

van der g | 20-07-20 | 13:40

@van der g | 20-07-20 | 13:40: Dat is well een tijdje terug. Toen keken er nog mensen naar Zomergasten.

beldewouten | 20-07-20 | 14:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb maar ademloos geluisterd naar Typhoon. Het laatste wat we willen is dat die nog verder over de zeik raakt.

Nehemia | 20-07-20 | 13:06

Helemaal kapotzwijgen en geen aandacht aan geven.

r_leeuwenhart | 20-07-20 | 13:04 | 1

Ja, maarrwww "whaait sailuns is whaait vaailuns!"

Vage_eddie | 20-07-20 | 14:14

Vroeger was je een racist als je mensen anders behandelde op basis van hun huidskleur. Onder de Newspeak definitie van racisme MOET je mensen anders behandelen op basis van hun huidskleur want anders ben je een racist.
War is peace, etc.

ZonderNaam | 20-07-20 | 13:03 | 4

Ik weet voor het eerst in de paar jaar dat ik naast hem woon ineens niet meer hoe ik moet reageren als ik mijn zwarte buurman van 2 verderop tegenkom.
Voorheen was het gewoon een "hoi" en een zwaai.
Nu denk ik ineens "oeh, als ik maar niet te joviaal doe"..."Maar als ik mezelf intoom, komt het misschien ook weer onderkoeld over". Dus.
Nou ligt dat natuurlijk ook aan mij en moet ik er meer schijt aan leren hebben, maar toch. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige persoon ben die door alle "voorschriften" in omgangsnormen van gekkigheid dreigt te vergeten wat "normaal" is.

Vage_eddie | 20-07-20 | 14:16

@Vage_eddie | 20-07-20 | 14:16:
Tja, dat is het gevolg van dit soort collectivistische ideologieën. Het wordt steeds moeilijker om elkaar nog als individu te zien.

ZonderNaam | 20-07-20 | 14:33

@ZonderNaam | 20-07-20 | 14:33:
Juist. Een ideologie overgenomen van "sociologen" (publiciteitsgeile activisten met een diploma in een niet-exact, moeilijk toetsbaar, subjectief vak waarin peer-reviewed onderzoek weinig waard is gezien de bias van gelijkgestemde collega's).
In die ideologie wordt vertrokken vanuit het eindpunt: De witmens doet het fout. Als je te weinig belangstelling toont voor zwarte cultuur, is het arrogantie en onverschilligheid. Bij een teveel is het "aapjes kijken/exotisme". Als je niet meedoet aan "zwarte activiteiten" dan ben je er vies van. Doe je wel mee, is het cultural appropriation.
Als je je losjes tegen donkere mensen gedraagt, doe je aan white washing omdat je doet alsof er niks aan de hand is. Vaak gedraag je je dan ook meteen te dominant, etc. Maar als je minder praat en terughoudend bent, dan is je "silence violence" en wordt het gezien als passief-agressief. De retoriek gaat vanuit de conclusie, via niet-toetsbaar "onderzoek" richting een hypothese/waarneming/onderzoeksvraag.

Vage_eddie | 20-07-20 | 15:15
▼ 1 antwoord verborgen

"[V]lot Nederlands pratende rapper"? De man spreekt weliswaar keurig Nederlands, maar "vlot" betekent in mijn vocabulaire toch echt iets heel anders dan dit. Als men al het gestotter uit de uitzending geknipt zou worden dan was het na een kwartiertje al afgelopen.

OverdaanDerOnderheid | 20-07-20 | 13:03 | 1

Volgens mij behoeft uw sarcasmedetector hercalibratie...

WoWi | 20-07-20 | 13:42

Ik vind dit trouwens nog heel veel kijkers, aangezien ik geloof dat hij in het echt bijna geen fans heeft. Dat zie je wel met meer DWDD muziek. Typhoon 644 abonnees op YouTube. Racoon heeft er bijvoorbeeld 25k. Op Spotify akwasi 242.000 luisteraars per maand. Racoon 1.3mln. Krijgen we nu voor de balans 6 x zo veel zendtijd voor Racoon?

Middensteun | 20-07-20 | 13:02

"Als je de lucht ademt in een samenleving, dan adem je deels ook dat geïnstitutionaliseerde racisme. Dat komt binnen, dat kan sluimeren. Dat is die blinde vlek."

Bij het lezen van deze kolder kun je toch alleen nog maar onbedaarlijk in schaterlachen uitbarsten?!? De claims worden steeds buitenissiger en absurder, en niemand die zegt; "Laat je eens nakijken joh." Het ergste is nog dat deze absurditeit daadwerkelijk gehoor vindt en er nu in alle haast allerlei 'diversiteitscursussen' in elkaar gebreid worden waar het blanke deel der werknemers verplicht naartoe moet. Over racisme gesproken.

Verder zou ik ook aan Typhoon de volgende vraag willen stellen:

Indien dit land dan zó verschrikkelijk is, en de inheemse bevolking blijkbaar allemaal fervent aanhanger van de KKK zijn, wat dóe je hier dan nog??? Je blijft toch zeker niet voor je lol in zo'n racistisch hellegat wonen? Tenminste, ik zou direct het eerste de beste vliegtuig naar elders pakken want in zo'n land zou ik persoonlijk niet gezien willen worden.

Sjefke7807 | 20-07-20 | 12:55 | 3

T.a.v. je eerste punt is het natuurlijk ook gewoon zo dat de woke cultus een keihard verdienmodel is voor de sekteleiders.
Robin Diangelo (auteur van de woke bijbel White Fragility) is er multimiljonair mee geworden.

ZonderNaam | 20-07-20 | 13:09

Ze willen gewoon hun momentum pakken. Beetje shinen op het scherm kan zeer lucratief zijn. Dat vermeend racisme is het ideale gelegenheidsexcuus om jezelf in de etalage te zetten.

Nehemia | 20-07-20 | 13:12

@ZonderNaam | 20-07-20 | 13:09|
Ik heb wat analyses van dat...'boek' gezien en gelezen. Hoe deze dame weg komt met dit onvervalst staaltje tekstboek racisme, jawel, is mij een volkomen raadsel. Het staat bol van de absurditeiten en uit de lucht gegrepen claims. Verder zijn zwarte mensen voor DiAngelo slechts tokens waarmee ze haar kolder aan de man probeert te brengen. Ook bedient ze zich volop van cirkelredeneringen waar je nooit uitkomt. Voorbeeld:

Als je als blanke zegt dat je opgevoed bent om geen kleur te zien, maar mensen op hun merites te beoordelen ben je racistisch omdat je hun "zwart-zijn" ontkent. Op het moment dat je dit volgens de "woke" regels wel gaat doen ben je óók racist. Ergo; je blanke huidskleur zorgt ervoor dat je 'racist' bent, ongeacht wat je ook doet.

Wat dus op zichzelf al ten diepste racistisch is. Want de blanke is genetisch - het wordt echt beweerd - behept met onverbeterlijk racisme. Wat deze ook doet, hij/ zij/ alfabet is er niet van te genezen en moet als zodanig een heropvoeding krijgen om zijn schuld af te kopen.

Het enige dat deze dame doet is het vuurtje nog eens lekker oppoken, en als de vlam dan een keer goed in de pan staat wast ze haar handen in onschuld. Er zijn mensen voor heel wat minder (x3) voor het gerecht gedaagd.

Sjefke7807 | 20-07-20 | 13:26

Kijken er nog mensen tv?

gebakkenzuchten | 20-07-20 | 12:54

De BLM argumenten slaan echt helemaal nergens meer op. Racisme verspreid zich als een virus door de lucht? Nee, racisme verspreid zich door galbakken als Typhoon, die de hele godsganse dag alles alleen maar in de kleurtjes zwart en wit ziet. Die door de politie Zwolle al te kakken is gezet met zijn gejank over etnisch profileren, dat kan hij nog steeds niet los laten.
Ga lekker genieten van een pizza en een wijntje, och gut, die privilege heeft hij niet.

Shadowzz | 20-07-20 | 12:51 | 1

Ik kan niet anders concluderen dat al die diversiteitsschreeuwers geestelijk niet helemaal in orde zijn.

Nehemia | 20-07-20 | 13:30

Mensen in mijn naaste omgeving met niet-Nederlandse afkomst (Surinaams, Marokkaans) hebben ook wel eens sores. Dan hebben ze het spleen of zitten niet lekker in hun vel. Het hemelsbrede verschil met hen en klaagjankers als Simons, Afriyie en Tyfoon, is dat mijn kennissen/vrienden hun besognes nooit aan racisme wijten, integendeel.

Madame Poitiers | 20-07-20 | 12:49 | 1

In de trant van "Ik ben tegen racisme dus laten we het even over mijn huidskleur hebben". Jezelf slachtoffer voelen is een keuze of verdienmodel.

maakjepunt | 20-07-20 | 13:15

Voor een oordeel moet ik eerst de NRC-recensie lezen.

van der g | 20-07-20 | 12:45

Zomergasten was altijd mijn favoriete televisie-avond. Rustig en relaxed kan iemand zijn verhaal vertellen met bijpassende tv-momenten. Gewoon perfecte televisie, je leert er iemand door kennen en de geest wordt geprikkeld door nieuwe wegen die worden ingeslagen.

Gisteravond was een mislukking, ik ken Typhoon eigenlijk niet want ik keek nooit naar de preek van Van Nieuwkerk en zijn vaste gasten die nooit iets te melden hebben anders dan een nieuwe theatervoorstelling, een nieuw boek of een nieuwe plaat met oude Charles Aznavour-successen.

Ik kots van dat eindeloze gezeik over racisme. Als mensen geen leven hebben en alleen over racisme willen praten dan mogen ze dat, maar dan wel zonder mij in de buurt.

Als ik nu eens de hele dag door zou praten over mijn grote pik, dat is toch ook niet leuk voor anderen die geen pik hebben of een kleine! Nee, ik houdt mij in en ik vraag dat zelfde van mensen met racisme, doe waar je zin in hebt maar zwijg er over,

vanhetgoor | 20-07-20 | 12:43 | 3

Djeez.. val mij niet lastig met uw mening ja!

grapo | 20-07-20 | 13:34

Met een grote fallus mag je jezelf als een mazzelpik beschouwen.

Nehemia | 20-07-20 | 13:36

Je kan altijd nog over je fiets lullen.

RedWing 602 | 20-07-20 | 17:30

Heb bij voorbaat vanwege deze gast, dit soms best interessante programma, niet gekeken. En terecht zo te lezen.

DeEchteWaarheid | 20-07-20 | 12:41

Als we alle zwarte pieten nu eens vervangen door zeurpieten. Zij we gelijk van dat gezeik af. Het nadeel is dan wel dat alle pieten toch gewoon zwart blijven.

Ikblijfnietstil | 20-07-20 | 12:41 | 1

Maar zwarte piet kan dan ook zwart blijven.

me,myself and IK | 20-07-20 | 13:27

Hij vindt inhoudelijk praten toch lastiger dan rappen.

piet7003 | 20-07-20 | 12:37

Lage kijkcijfers is de bevestiging van het institutionele racisme dat zegeviert in Nederland. Trouwens TV kijken is white privilege net als werken.

EmilioEsteves | 20-07-20 | 12:37 | 2

Vergeet ook niet het drinken van witte wijn.

Ikblijfnietstil | 20-07-20 | 12:42

Welke huidskleur heeft die Marleen Stikker eigenlijk?

Giraf01 | 20-07-20 | 12:48

378.000, die zitten met elke thuiswedstrijd van Ajax ook in de Arena. Een beetje naar boven afgerond.

NeedIsaymore? | 20-07-20 | 12:31

Typhoon is er voor de North Sea Jazz toeschouwer, rijk en deugend. Die hebben wel alles voor het zeggen maar maken niet de meerderheid van de bevolking uit

lingo star | 20-07-20 | 12:31

Als hij zich gaat identificeren als blanke man zal hij geen last meer hebben van racisme, toch?

koter | 20-07-20 | 12:31 | 1

Te beginnen met een nieuwe neus en wat bleek.

De Profundus | 20-07-20 | 12:53

Hij zat daar natuurlijk omdat de VPRO nu eenmaal een clubje is dat gewoon heel veel met rapmuziek en hiphop heeft.

Zorc | 20-07-20 | 12:29 | 1

Het zal wel toeval zijn dat het bij de NPO enkel nog om racisme lijkt te gaan.

Nehemia | 20-07-20 | 13:47

Typh, we raden je toch aan om met Beethoven te beginnen. En niet met een of andere gangsta rapper. Okkkkay,maar gaat het dan wel nog over mijn ttt-tank rruh-ruhh-rip? Nee Tyf, je blijft een gecultiveerde showallochtoon en je doet verdomme wat wij zeggen. Bleek je tandjes, draai schattige krullen en doe je gala pakje aan. Denk aan onze blanke kijkers.

squadra | 20-07-20 | 12:24 | 1

Het programma begon met Beethoven. Heb ik in de NRC-recensie gelezen.
Ze noemen hem daar de predikant van de liefde.

grietmetgroenefiets | 20-07-20 | 14:28

Me gedwongen een representatief stuk te zien gisteravond.
Een aaneenschakeling van onnavolgbaar en warrig gepoog, om een niet bestendige stroom gedachten over zijn niet-blank zijn invulling te geven.
Het was ‘doen alsof je heel ontwikkeld bent’, maar het bleven niet coherente wensdenkers.

Het gaf me een beeld van mensen die van alles verzonnen om maar in de aandacht te staan en te kunnen graaien.

Er is vast een doelgroep voor zijn muziek, maar qua gedachtengang en bekezenheid vooral een fantast zonder fundament.

Braco.me | 20-07-20 | 12:23

Typhoon, was die ook al niet epigenetisch uitgedaagd? En nu al die racistische virusdeeltjes weer, arme kerel.

F.Klondyke | 20-07-20 | 12:17

Is ie op twitter door Het Deugvolk al 86.000x 'mooi mens' genoemd?

Ad Fundum | 20-07-20 | 12:12

Een tragisch-komische vertolker van raciale onzin. Een triest tijdsbeeld wordt geschetst en kritiekloos gepresenteerd.

hanohano | 20-07-20 | 12:09 | 1

Bij die tafelheren van DWDD zat ook nooit iets wat niet PC was.

pejoar | 20-07-20 | 12:12

Dacht "wat lult die kerel nou steeds over hetzelfde", maar kwam er na een minuut achter dat hij bij Twitter op "herhalen" stond.

Watching the Wheels | 20-07-20 | 12:03 | 2

Ik geloof dat ze dat rap noemen.

F.Klondyke | 20-07-20 | 12:20

Nee, eerder Crap

CaseyForPresident | 20-07-20 | 14:49

Oh oh oh, wat leven wij in een land vol rascisten. ( Tegenwoordig beschouwdt Kobus dit als een geuzen-titel! ) De familie van Typhone niet in eigen land gebleven,
om dit land op te bouwen ,maar naar het discriminerende Nederland getogen.
Kan u het nog volgen?
Zoals al gezegd, na de volgende verkiezingen 0,9 miljard van het NPO budget afhalen. De VPRO leden gaan persoonlijk maar eens betalen voor hun eigen rotzooi programma's.

mevr.Kribo | 20-07-20 | 11:41 | 1

Of men zet het gehele pakket gewoon bij de vuilnis? Neem gewoon de regie over dit soort invloeden? Heb zelf het hele pakket eruit gegooid. Klaar met dat postmodernistisch kliekje.

El-Marriachi | 20-07-20 | 12:10

Ik hou niet zo van rapperTs, ze praten raar en te veel...

Pierre Lebon | 20-07-20 | 11:37 | 3

Wélke reaguurder het was, weet ik niet meer, maar ooit heeft iemand hier de bijzonder rake typering gegeven van rap-"muziek":

"Het opzeggen van woordjes met een stel stoephoeren om je heen".

Peter Emile | 20-07-20 | 12:12

En vaak nog door de muziek heen ook...

Leduc | 20-07-20 | 12:45

@Peter Emile | 20-07-20 | 12:12: Het is vaak niet meer dan een voorleesplankje waar schuttingwoorden en holle frasen worden uitgespuugd. Vooral een lofrap op geweld, drugs en promiscue gedrag. Degeneratie in optima forma.

Nehemia | 20-07-20 | 13:55

Heb nog nooit naar dat deug programma gekeken. Zal het ook nooit doen in de toekomst

Voorhebben | 20-07-20 | 11:34 | 1

Dan heb je oa Hans Teeuwen gemist.

guile | 20-07-20 | 11:40

Glenn is een mooi mens en een begenadigd artiest. Fijn dat het weer goed met hem gaat. Erg jammer dat hij precies op dit moment naar voren is geschoven door de NPO. Nu gaat het weeer niet over de inhoud. Waar hij meer dan voldoende over beschikt. Zet hem op jongen!

johoost | 20-07-20 | 11:34 | 5

@bqbq | 20-07-20 | 12:14: Sommigen praten sneller dan een machinegeweer, maar dat is het dan ook wel.

Nehemia | 20-07-20 | 14:02

Joho,joho, familie of zo? U klinkt als zijn moeder.

Toverkol | 20-07-20 | 16:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Zielige rapper met autistisch spraakgebrek, laat zich inspireren in het grote bos en kreupelhout, om de opgedane waanbeelden in een microfoon uitteblerren, denkt dat de lucht gevuld is met rascime en vergelijkt zichzelf met Beethoven gelukkig was die doof. Begrijp niet waarom de gespreksleider hem niet het telefoonnummer heeft aangereikt voor verwarde personen, welke in aanmerking komen voor directe spoedeisende hulp.

Goedverdoemme | 20-07-20 | 11:29

Dat kutje kleien was dan wel weer leuk.

kneuterzak | 20-07-20 | 11:23

Een oppervlakkige rapper uitnodigen vanwege zijn kleurtje is ronduit lachwekkend. Ik denk dat er alleen maar NSB-ers en gekwetsten van couleur hebben gekeken.

BozePaarseMan | 20-07-20 | 11:20 | 1

Het zal een hele opgave voor hem geweest zijn om zoveel aan het woord te zijn.

Nehemia | 20-07-20 | 14:04

Het vervelende is dat je van tevoren weet hoe iemand als Typhoon over racisme denkt. Al die figuren spreken met dezelfde mond. Geen nieuw inzicht, nuancering, relativering. Een heel klein stukje gezien (dus correct me if I'm wrong) maar die presentatrice zat maar een beetje mee te zwammen, geen kritische vraag. Als je de eerste zin hoort van iemand als Typhoon, weet je wat er volgt.

JJMS | 20-07-20 | 11:19

16.622.000 mensen keken dus gewoon niet. Waarom we als samenleving nog dit soort programma’s moeten financieren is me een raadsel.

de Voorzittert | 20-07-20 | 11:14 | 3

U denkt verkeerd.
16.622.000 mensen keken dus gewoon niet.
Allemaal racisten dus.
De publieke omroep heeft nog heel veel werk te verrichten.

jemagookniksmeer | 20-07-20 | 11:37

@jemagookniksmeer | 20-07-20 | 11:37: die 16,6 miljoen mensen betalen de NPO via hun belastingaanslag. Stoppen met de NPO subsidiëring. De NPO is een kerk die uitsluitend door de kerkleden betaald moet worden.

Lampie | 20-07-20 | 11:50

Zomergasten begint al slecht en de rest is ook niks.

ritter vn hüpfburg | 20-07-20 | 11:06

Heb toch een beetje de indruk dat Typhoon vooral om zijn huidskleur was uitgenodigd. Nieuwe inzichten en diepgaande discussie zat niet in het vat. Dat werd ook niet echt verwacht denk ik, over het "racisme van de lage verwachtingen" gesproken.

Beste_Landgenoten | 20-07-20 | 11:00 | 5

Als ik de reclames van de laatste tijd bekijk dan valt het mij op dat een willekeurige neger er met zijn haren wordt bijgesleept.
Het monogame gezinsleven wordt door de reclamemakers zo langzamerhand bij het oud vuil gezet.

linus | 20-07-20 | 11:55

@BozePaarseMan | 20-07-20 | 11:17: Er wordt vol ingezet volgens de kracht van herhaling. Blijf het mantra eindeloos roepen en men gaat het op een gegeven moment geloven als ze niet wakker zijn.

Nehemia | 20-07-20 | 14:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Typhoon. Die maakt van die liedjes met van die nietszeggende semi intellectuele teksten a la Blof. T zal een aardige jongen zijn, maar volledig verzand in het minderwaardigheidscomplex waar naar het schijnt vele donkere mensen mee zitten heden ten dage. Is de blanke mens werkelijk een keiharde racist met een missie om de gekleurde mens te onderdrukken of sluit de cultuur van de gekleurde mens niet aan bij die van de blanke mens. Dat wil zeggen: Punctualiteit, betrouwbaarheid, goede taalbeheersing en een bepaalde voortkomendheid? Vragen die ook wel eens gesteld mogen worden...

Godwint | 20-07-20 | 10:59 | 4

Ook jij het juist, Godwint.
Meer is het niet, pathologische profilatiedrang op basis van wat dure steekwoordjes en een iets meer dan gemiddelde (, gekleurde) algemene kennis dan zn rappratende soortgenoten.

chicago river | 20-07-20 | 11:26
-weggejorist-
Redemption | 20-07-20 | 11:35

@Redemption | 20-07-20 | 11:35: Had inderdaad ook alleen maar zwarten moeten zeggen maar dan krijg je joris vaak weer achter je reet aan.

Dirty-Harry44 | 20-07-20 | 12:56
▼ 1 antwoord verborgen

Als er nu toch één programma het levende bewijs is van de ondergang van televisie, dan is het wel 'wij-blijven-binnen-de-grachtengordel- en- de- wereld bestaat uit-precies-honderdvijftig-mensen-die-er-toe-doen' 'Zomergasten'.
-
Nota bene de VPRO ... de VPRO, Goddomme! Joe Blow, Gat van Nederland, Fred Haché, Wim T. Schippers, Simplisties Verbond, Machiavelli, Gied Jaspers, Phil Bloom, Diogenes...
-
WTF happened? De revolutie haar eigen kinderen gevroten?

bisbisbis | 20-07-20 | 10:55 | 3

en 'De mannen van de radio' (Hans Teeuwen, Pieter Bouman), niet te vergeten.

kloopindeslootjijook | 20-07-20 | 11:08

Vergeet Jiskefet niet.

Zwizalletju | 20-07-20 | 11:14

Burman & buurman

Schmutzige Harry 1 | 20-07-20 | 13:23

Maar naar wat ik net al zo weer gehoord heb, kreeg de grote boze blanke man in ieder geval alweer flink de "Zwarte Piet" toegespeeld. En dat van een uiterst getergde slachtoffer van institutionele racisme?! Is het dan net zo geworden als met het woord neger? De woorden Zwarte Piet, mag alleen gebruikt door een Zwarte Piet? :-S

BadPatNL | 20-07-20 | 10:54

Typhoon is een van de grootste denkers en visionairs van Nederland, hij schijnt een IQ van tenminste 150 te hebben.

Panos88 | 20-07-20 | 10:48 | 7

Als je niet ziet hoe intelligent hij is, dan ben je een racist.

Lampie | 20-07-20 | 11:51

Jammer dat hij het niet gebruikt.

Nehemia | 20-07-20 | 14:17

75 's ochtends en 75 's middags.

Toverkol | 20-07-20 | 16:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Vanzelfsprekend had ik geen tijd om als hardwerkende Nederlander tijd vrij te maken om naar zo'n jankbal als die Typhoon te gaan zitten kijken. Sowieso geen ene reet interesse in, en bovendien moet er ook gewoon weer een week hard werken voorbereid worden na een zaterdag vol huishoudelijke klussen. Maar ja daar weet zo'n jankende bevoorrechte "zwartepietenblmer" natuurlijk niks van.

BadPatNL | 20-07-20 | 10:48 | 3

Die Typhoon beweert in een burn out terecht te zijn gekomen. Geen idee waarvan trouwens, dat zeiden ze er niet bij.
Maar we begrijpen dat u het zwaar heeft en leven met u mee.

kloopindeslootjijook | 20-07-20 | 10:57

En nu je op je werk dient te zijn, heb je plots alle tijd om op GS te reaguren?

Iknowall | 20-07-20 | 11:07

Ik ben geen blanke, maar een man.

kloopindeslootjijook | 20-07-20 | 10:48 | 5

@D-Fens_1963 | 20-07-20 | 10:54:
Kent u de uitspraak
" I'm not a nigger, I'm a man.
But if you think I'm a nigger, it means you need it.
And you gotta find out why."
van James Baldwin?

kloopindeslootjijook | 20-07-20 | 11:03

''Ik ben geen blanke, maar een man.''
Hiermee illustreer een racisme argument. Een blank persoon wordt alleen aangesproken op de gender; een man of een vrouw. Een zwart persoon wordt eerst aangesproken op de huidskleur en dan op de gender.

eetvis | 20-07-20 | 12:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik beschik niet over een blinde vlek maar over een blanke vlek.

jacob.van.campen | 20-07-20 | 10:45

Ik ben ook een racist. Want ik kijk al jaren geen telescreen meer.

Cepalislam500mg | 20-07-20 | 10:43 | 3

U bent afgehaakt na de zwart wit televee?

D-Fens_1963 | 20-07-20 | 10:52

U kijkt het misschien niet maar ik zou toch maar eens de schilderijen/wanddecoratie controleren.

Gummibrösel | 20-07-20 | 11:03

Sinds de BLM ramp zap ik direct weg als ik een slachtoffer van mij zie. Uit schaamte kan ik ze niet meer zien.

Alsikhetnietmeerweet | 20-07-20 | 10:41

RTL boulevard is slappe derrie en roddeltjes over BN-ners en mediapersoonlijkheiden.
Om BN-ners BN-ner te laten blijven.
En mediapersoonlijkheden mediapersoonlijkheden.
De Dave Roelvinkjes en zo.
Die programma's zijn voor apathisch starende mensen die eigenlijk al hersendood zijn, maar dat nog niet weten.
Je kunt je ook afvragen wat je van zo'n uitzending bijblijft en waarom je daarom uberhaubt er naar zou kijken.
Een belediging voor de kijker eigenlijk.

En dat scoort dan hoger dan zomergasten.
Ons land gaat naar de klote.
Kijk dan op z'n minst naar CN&B.

En
The Great British Sewing Bee
heeft meer kijkers getrokken dan
Formule 1
Dat is dan ook wel weer humor.

kloopindeslootjijook | 20-07-20 | 10:36 | 3

Weet niet wanneer wat of hoe vwb dat Engelse natuurprogramma maar tijdens de F1 lag ik op strand, en velen met mij
Dus ja....

D-Fens_1963 | 20-07-20 | 10:43

@D-Fens_1963 | 20-07-20 | 10:43:
The Great British Sewing Bee is programma over hobbykleermakers
15 miljoen mensen op het strand, dat is wel veel ja.

kloopindeslootjijook | 20-07-20 | 10:46

tanken zonder te betalen is ook een soort virus.

Wodan-de-knuffelbeer | 20-07-20 | 10:33 | 1

Bij tanken zonder te betalen is meestal geen sprake van stilstand.

bisbisbis | 20-07-20 | 10:59

Niettemin zullen MSM vandaag soppend van minzame toegeeflijkheid vele lyrische recensies over het kinderlijke EO-geleuter van deze tv-dominee plempen.

Madame Poitiers | 20-07-20 | 10:33 | 1

Bij de VK wordt hij straal genegeerd, terwijl ze daar toch bijna altijd standaard Zomergasten recenseren. De recensent van dienst neemt een totaal onbelangrijk en marginaal programmaatje onder de loep. Hij duikt dus om de geliefde VPRO niet af te hoeven vallen.

piloot47 | 20-07-20 | 11:45

Ze dachten waarschijnlijk laten we die Tyfoon maar als eerste doen, dan hebben we het gehad.

knutsel_ | 20-07-20 | 10:32 | 3

Nu nog Akwasi, Simons, Wekker, Boef en Regilio

djs | 20-07-20 | 11:27

Mensen gaan liever naaien, dat snap ik wel.

hotmint | 20-07-20 | 10:32 | 2

U schrijft slapen verkeerd.

Hemke-Valsema | 20-07-20 | 10:33

Wat later gezien.
Wist niet dat Typhoon niet zoveel op heeft met BLM.
Prima uitzending hoor.
Ga volgende week weer kijken. Dan zit daar Inez Weski, je weet wel, de advocaat van ...

kloopindeslootjijook | 20-07-20 | 10:28 | 7

@bisbisbis | 20-07-20 | 11:00:
Als dat al je hele leven doet, waarom laat je dat er dan niet gewoon op tatoeëren.

kloopindeslootjijook | 20-07-20 | 11:11

Ik zag dat Carola Schouten ook in het rijtje staat. De familie Schouten heeft een florerend familiebedrijf in vleesvervangers. Kan ze een heel avondje keuvelen over hoe ze al die boeren gaat wegpesten met dat stikstofgeneuzel.

Nehemia | 20-07-20 | 14:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Vlot pratend? Geintje zeker. O nee, sarcasme. Idd heel vermoeiend dat halfstotteren. En dan heb je ook niks als het er uit is.

didivos | 20-07-20 | 10:26

Ben snel even naar buiten gerend om wat institutionele racisme virus deeltjes in te ademen. Wat een heerlijke frisse lucht is dat toch.

Eddy67 | 20-07-20 | 10:25

Als het in de lucht zit moeten ze dat veranderen. Dan ben ik in feite ook maar slachtoffer. Is dit trouwens net zoiets als chemtrails?

azijnseikerT | 20-07-20 | 10:25

Dus:
Racisme verspreidt zich door de lucht.
Wij krijgen zo allemaal racisme binnen.
Dat gaat dan een poos sluimeren in ons allen, en veroorzaakt blinde vlekken.
Maar gelukkig zijn rappers en subsidiedichters immuun voor deze ziekte. Zij krijgen geen blinde vlekken maar juist een helder inzicht. Zo kunnen ze een beschermende muur om ons heen vormen.

Schmalz | 20-07-20 | 10:24 | 2

Het RIVM doet nog onderzoek. Maar het schijnt dat de kleine deeltjes niet besmettelijk zijn. Alleen als je dicht bij een schreeuwende activist staat. Dan zijn de grote druppels gevaarlijk.

The_Black_Knight | 20-07-20 | 10:56

Zouden daar die mondkapjes en de anderhalve meter samenleving verzonnen hebben?
Omdat Typhoon dat zegt.

Mr.Crowley | 20-07-20 | 11:19

Dat hij alles omgiet met een sausje van gelukzalige glimlach en de wens van verbondenheid wil niet zeggen dat hij iets positiefs bijdraagt aan de discussie.
De nadruk leggen op institutioneel racisme in Nederland en wensen dat 'kinderen op karakter worden beoordeeld en niet op kleur' is in dit geval niks anders dan een grove beschuldiging richting de blanke man.
Ik vind het ook nogal beledigend voor diegenen die écht strijden en gestreden hebben tegen racisme.
Vond het vroeger een leuke knul, hij zal het hart wel op de goeie plek hebben, maar gooit hiermee onnodig olie op het vuur.

letopuwzaak | 20-07-20 | 10:23

Je weet dat ze met racisme kaart in je gezicht gaan wapperen. Dus ben ik op voorhand racistisch door niet te kijken. En dat heeft de #BLM en #MSM bereikt. Ik walg van de gore spelletjes die de linksfacisten spelen.

roevka | 20-07-20 | 10:23

Maar, als het in de lucht 'zweeft' als een aerosol, dan ademt hij het dus ook in.

Satertje | 20-07-20 | 10:21 | 2

Yep, en hij is dan ook net zo racistisch als de rest. Zijn blinde vlek is dan weer dat hij dat niet eens beseft. Droeftoeter

Eagle0511 | 20-07-20 | 10:47

Ieder mens heeft een bepaalde gradatie van 'racisme' in zich. Dat geldt net zo goed voor Typhoon.

Nehemia | 20-07-20 | 14:32

Verdomme, Koos van der Spek en de criminele Afrikanen in Bella Italia gemist!

drs. Levi Samsonov | 20-07-20 | 10:17 | 1

Is dat de broer van Kees?

D-Fens_1963 | 20-07-20 | 11:14

Oh.. Daarom ben ik racistisch. Het zit gewoon in de lucht..

Mahazioth | 20-07-20 | 10:16 | 1

Niet alleen racistisch, nee: u bent systemisch (of: siesteemies) racistisch!
-
Die virusdeeltjes hebben gewoon uw systeem aangetast. Daardoor produceert u niet alleen te weinig melanine, maar daardoor ontwikkelt u ook een te hoog kwaliteitsbewustzijn.
-
Uw ingebakken eisenpakket ten opzichte van uw medeburgers ligt gewoon te hoog. En dáár moeten wij dus vanaf, met z'n allen - snapt u?
-
En dan neem ik elluke avond nog effe een liter Bulgaarse yoghurt toe, zodat het gelijkmatig in me bloed komp.

bisbisbis | 20-07-20 | 10:38

Even geenstijl uit andere topic parafraseren:
"Nederland is niet goed".
"Mijn leven is een hel hier. Hier is het echt niet fijn."
GA DAN.

Kijkeensaan | 20-07-20 | 10:16

Een stuk meer mensen zijn geredpilled door 'Oplichters aangepakt' dan bluepilled 'Zomergasten'. Man man wat waren mn handen aan het jeuken, klote nigerianen.

Papierversnipperaar | 20-07-20 | 10:10

200k minder kijkers dan de 6de herhaling van Kees van der Spek over criminele Afrikaantjes in Italië . Racisme is een groot probleem in dit land.

arlen | 20-07-20 | 10:10 | 1

De meeste mensen kijken liever naar de 6de herhaling en de realiteit van afrikaanse criminelen dan dat ze afstemmen op een racisme propaganda, dat zegt toch genoeg lijkt mij.

Therapietje | 20-07-20 | 10:41

Het is toch nog allemaal goed gekomen met de diversiteit. Kees van der Spek oplichters aangepakt was gisteren namelijk ook behoorlijk multi cultureel.

yiyin | 20-07-20 | 10:09

Ik kende Typhoon alleen van dat gezeur over racisme.
Nu zit ik in de metal dus wat in de rap krijg ik meestal niet mee.
Net ff stukkie gehoord... Wat een ellende! Nog erger dan z'n geblaat.
En dan komt hij ook nog eens uit Almelo a/d IJssel!

blokkadeleider | 20-07-20 | 10:08 | 10

@Arnold Layne | 20-07-20 | 11:14:
En, dankzij jouw lijstje, nu dus ook Afghanistan
youtu.be/i4kAvjgqh-U

Giraf01 | 20-07-20 | 12:59
▼ 7 antwoorden verborgen

Als iedereen in de racismediscussie nu eens stopt met metaforen, geaggregeerde abstracte vaagheden en handelingsmomenten tot 500 jaar terug. Benoem gewoon op de man af waarom jij nu van mij last hebt. Dan kan ik er wat mee.

popeye-de-zeemeermin | 20-07-20 | 09:56 | 2

Dan wordt het te moeilijk.

Ride_On | 20-07-20 | 10:11

Ik heb een groot probleem met uw gender.

Toverkol | 20-07-20 | 16:50

Zwart slachtofferschap.

tata1981 | 20-07-20 | 09:55 | 2

Slachtofferschaap is ook van toepassing!

old shaterhand | 20-07-20 | 10:54

@old shaterhand | 20-07-20 | 10:54: Maar wij zijn het zwarte schaap.

Nehemia | 20-07-20 | 14:34

Het was toch al een kutzomer, dus deze gast past daar eigenlijk wel goed bij.

tsjajaja | 20-07-20 | 09:53 | 2

kutzomergasten. Best wel een goede naam voor dit programma.

BobDobalina | 20-07-20 | 09:58

zeik-zomergasten

ritter vn hüpfburg | 20-07-20 | 11:12

"... dan adem je deels ook dat geïnstitutionaliseerde racisme. ..."

Wetende dat Typhoon deze uitspraak tot ALLEEN blanke mensen richt ...

Kan ik, of kunnen 'we', dan nu ook een keer van Typhoon melding maken of aangifte doen? Wegens (anti-blank) racisme. Lees zijn uitspraak nog maar een keer goed. Wat hij zegt is dit:

Alle blanke mensen, die ademen, zijn racisten.



p.s. Nog een vraag. Ben ik de enige die de afgelopen weken in zijn omgeving heeft gemerkt dat mensen van kleur heel negatief, kwaad en zelfs agressief reageren alleen omdat je blank bent? Ik wel. Bijvoorbeeld dat als je een gesprek hebt met iemand, dat iemand van kleur met luide stem en agressief gedrag komt onderbreken en zich met het gesprek begint te bemoeien. Alleen omdat ze DACHTEN dat het over iets met racisme ging (terwijl het gesprek over geschiedenislessen op school ging, iets heel anders dus). Of dat iemand van kleur uitgerekend met jou een discussie over racisme begint, alleen OMDAT je blank bent? Of dat als je aan het winkelen bent en iemand van kleur wil er langs, dat dan niks gevraagd wordt ('mag ik er even langs alstublieft') maar dat je een agressieve schouderstoot krijgt en je nog net beet kan houden aan de rand van het schap om niet om te vallen. Dat soort racisme en agressie heb ik het dus over.
Dat, die verandering, is er sinds de haatzaaierij van mensen zoals Typhoon, Akwasi, Afriye, enz.

De vraag is dus eigenlijk in twee delen op te splitsen, of nee ... eigenlijk 3.
1. Ben ik de enige die dit merkt, of merken meer mensen dat?
2. Ben ik de enige die de anti-blanke racistische opruiing en haatzaaierij herkent en zie toenemen, of zien meer mensen dat ook zo?
3. Als op 2 je antwoord 'ja' is, waarom weigert de politie nog steeds die mensen voor die opruiing en haatzaaierij te vervolgen. Waarom doen de anti-discriminatie bureau's NIETS (yep, is echt zo ... ze registreren anti-blanke discriminatie niet eens, niet bij RADAR in 010 en ook niet in andere steden in het land, controleer maar...) maar dan ook echt niets tegen anti-blanke discriminatie? Waarom wordt ieder kleurtje en weet ik wel niet 'beschermd' door art. 1 GW, maar komt diezelfde bescherming van art. 1 GW niet toe aan mensen met een blanke huidskleur? Dit is niet o.k. Art. 1 GW hoort te gelden voor alle ingezeten in NL, dus ook ingezeten met een blanke huidskleur toch?

gaffelbaard | 20-07-20 | 09:53 | 13

Dat krijg je als je mensen constant het gevoel geeft dat ze benadeeld worden door blanke dan krijgen ze een hekel aan ons en mogelijk zelfs wraak gedachtes. En het grappige is nog wel dat blanke by far meer worden lastig gevallen door allochtonen dan andersom 100% zeker. Fascinerend dat ze dit probleem nog erger aan het maken zijn.

Tuforial | 20-07-20 | 10:39

Welk hellhole verblijf jij dan?

Dirty-Harry44 | 20-07-20 | 10:59

Ja ik merk dat ook maar het werkt 2 kanten op er is ook een toegenomen boosheid van blank naar zwart merkbaar.
Zo worden we effectief uit elkaar gespeeld dat is wat de npo bereikt met haar mooie verbindingsideaal.

Huwelijksgeluk | 20-07-20 | 11:02
▼ 10 antwoorden verborgen

En het ergste van alles is dat je verplicht bent om voor die rotzooi op de npo te betalen.
Ook al heb je je tv uit het raam gegooid,je kabelboer opgezegd,dan nog word het elk jaar van je belastingen afgeschreven.

komtdatschot | 20-07-20 | 09:51 | 1

Het is pure chantage. Iedereen moet verplicht meebetalen aan de linkse propaganda.

Nehemia | 20-07-20 | 14:50

Zijn er echt mensen die openstaan voor dit geneuzel? Is er nog sprake van discussie en feiten? Het gedram van een clubje activisten die 24/7 bezig zijn met kleur en ras begint me echt te irriteren...

First Contact | 20-07-20 | 09:50

Federal judge's son, 20, is shot dead and her criminal defense attorney husband is critically injured after a gunman disguised as a FedEx driver ambushed their home - four days after she was assigned a case linked to Jeffrey Epstein www.dailymail.co.uk/news/article-8539...

Epstein didn`t kill himself.

Misschien zou zomergasten hun tijd beter kunnen vullen dan deug TV met een muzikale artiest waar hun doelgroep nog nooit van gehoord heeft. Vroeger was een bezoek aan Zomergasten voorbehouden aan mensen die in decennia een oeuvre, integere politieke carrière van dienst of wetenschappelijke prestatie hadden geleverd.

Nu kijkt men in ruil voor een diversiteitsbokaal naar het absorbtiespectrum van de muziekant. Oppervlakkiger kan niet.

Feynman | 20-07-20 | 09:48 | 2

Jawel hoor maar dan spreekt men van adsorptie ;-)

D-Fens_1963 | 20-07-20 | 10:39

Ik zou liever een remake zien van 'Een schitterend ongeluk' van Wim Kayzer van zo'n 25 jaar geleden, maar dan met topwetenschappers van nu. Prachtige televisie.
Voor Zomergasten zijn de interessante gasten inmiddels wel op, vrees ik...

Iknowall | 20-07-20 | 11:29

Heb geprobeerd te kijken maar mij tv bleef tijdens de uitzending op zwart staan.
Heb Ziggo nog gebeld maar die zei dat er geen technische problemen waren. Probleem was na de uitzending wel opgelost trouwens.

Ikblijfnietstil | 20-07-20 | 09:47 | 1

LOL

Makemyday! | 20-07-20 | 10:15

Als ik dan toch per definitie een racist ben zal ik die titel dragen als een Geuzennaam.

Tasmaneiland | 20-07-20 | 09:47 | 1

Tja, ik herinner me nog een plaatje op Facebook na de aanslagen In Parijs (2015).

De tekst erbij was ongeveer als "Waarom zouden alle moslims moeten worden aangesproken op de daden van ISIS? Alle westerlingen zijn toch ook niet aansprakelijk voor de daden van de KKK?"

Dat laatste blijkt dus niet te kloppen, met al die sprookjes over "institutioneel racisme" die nu in de mode zijn.

Giraf01 | 20-07-20 | 13:07

Dus je zou kunnen zeggen dat Marleen stikker op de laagste plaats is blijven plakken?

Middensteun | 20-07-20 | 09:46 | 2

Blijkbaar, maar zij had wel een interessant verhaal, over dat het internet stuk was maar nog wel gemaakt kon worden.

grietmetgroenefiets | 20-07-20 | 09:54

De enige die hem kennen zijn kleuters of iets oudere kids en die kijken geen tv. De npo heeft ook al geen idee voor wie ze dit uitzenden.

donkieshot | 20-07-20 | 09:43 | 2

De enige fans zijn radio 2 blanken van 40+ die staan de bossen op het zandloper liedje. Ze kunnen de woorden van Typhoon niet meezingen, totdat die blanke knakker dat stukje met "kom met me dansen op mijn graf" gaat zingen. Dat is best wel ironisch

Middensteun | 20-07-20 | 09:51

Dat is toch wel iets om over na te denken......

Mr.Crowley | 20-07-20 | 09:56

En dat allemaal vanwege die dooie crimineel uit de VS.
Herstel.as verkiezingen in de VS.

komtdatschot | 20-07-20 | 09:43 | 1

Gek genoeg hebben we nog niks vernomen over de motieven van die agent of zijn collega's-van-kleur die erbij stonden. Je zou denken dat ze die agenten ondertussen wel ondervraagd hebben? Krekels.

elfenstein | 20-07-20 | 10:44

Nooit begrepen wat er nu zo bijzonder is aan dat programma. Jeroen van de Boom doet hetzelfde binnen één uurtje op SBS6

Dubbelepunthoofd | 20-07-20 | 09:42

Ik hoor van steeds meer surinamers en antilianen dat ze zich kapot ergeren aan jankerts als Typhoon, Airfryer en Akwasie.
Zeker horen ze wel eens scheldwoorden over hun huidskleur van blanken maar geven toe dat de onderlinge discriminatie tussen gekleurden vele malen erger is.

2voor12 | 20-07-20 | 09:40 | 5

Surinamerts en Antilianen pruimen elkaar niet maar delen dan nog hun gezamenlijke voorliefde voor ietwat stevigere blanke vrouwen , Zuid Amerikanen en Afrikanen delen volgens mij behalve ruwweg dezelfde breedtegraad helegaar niks.
Of het zou de gezamenlijke interesse voor rakettechnologie zijn.

D-Fens_1963 | 20-07-20 | 09:59

Poesmobiel. Ik ken er twee. Één die hard werkt in een gerespecteerd beroep die haar enige zoon gehandicapt zag raken door een vreselijk ongeluk. Die zoon die tussen oudjes zijn leven zit uit te zitten in een verpleeghuis. Zo verdrietig.

CalamityJane | 20-07-20 | 10:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat zijn dus 377.999 mensen die voor de TV in slaap zijn gevallen en Tyfoon z'n moeder die gekeken hebben.

Osdorpertje | 20-07-20 | 09:39

Voor iemand die ik niet ken zou ik ook niet gauw gaan kijken.

Maya de Blij | 20-07-20 | 09:38

Persoonlijk vind ik rap pokkemuziek - of eigenlijk helemaal geen muziek. Als ik het woord "rapper" tegenkom, weet ik al dat ik er niet naar ga luisteren. Voor de bewoners van de Gooise matras ben ik waarschijnlijk een prehistorische diersoort waarvan ze het bestaan niet eens vermoedden. Iedereen zwijmelt toch weg bij de literaire hoogstandjes van Akwasi en Boef? Ik niet dus.

MAD1950 | 20-07-20 | 09:38 | 2

Volgens de gangbare wetenschap is de mens afkomstig uit Afrika; toch is deze uiting van zwarte cultuur pas ontstaan na enkele eeuwen verblijf op en ander continent. De vragen die dat oproept wil ik hier niet stellen maar merkwaardig is het wel.

kindapaas | 20-07-20 | 09:43

Voor analfabeten rond de 15. jaar oud schijnt het wel een mooie levensvisie te zijn. Degenen die het K-woord veelvuldig bezigen

nietonredelijkeman | 20-07-20 | 20:56

Ik begrijp de aandacht voor dit programma ook nooit zo goed. Het is traag, saai, gasten waar weinig mensen op zitten te wachten met fragmenten waar helemaal niemand op zit te wachten.

Clavo | 20-07-20 | 09:38

Ik ben nu wel bang dat als ik deze knul zo hoor, dat je de gekke koeien ziekte ook kan inademen.....

Hiram | 20-07-20 | 09:37

Typhoon is meer een zachte wind.

Mr_Natural | 20-07-20 | 09:37 | 1

Zachte winden stinken het hardst.

Bram-Jr | 20-07-20 | 09:42

zie je wel alle nederlanders - 378000 zijn rasiesssstiieeeess blaaaaaaaaaaaaaaaaaat

Captain_Dipshit | 20-07-20 | 09:36 | 1

Of zijn juist de mensen die niet hebben gekeken rassesstttieesss ? Ik heb niet gekeken dus ben waarschijnlijk rassiestitsch.

Ikblijfnietstil | 20-07-20 | 09:44

Zomergasten, een programma voor blanke mensen die in een bubbel leven. Voor mensen die binnen de ring in 020 wonen, naar ballet, de schouwburg en cabaret gaan, de Volkskrant lezen, deugen, kinderen op de vrije (tevens meest witte) school plaatsen en nog nooit een blanke arbeider in het echt hebben gezien. Zeg maar het type Luyendijk/Halsema.

Bab01 | 20-07-20 | 09:36 | 2

Ben een jaar of 30 een blanke arbeider geweest, nu mag ik me rekenen tot het hoogopgeleide deel van de bevolking en arbeid ik niet meer maar ben een professional die specialistische taken uitvoert.
Maar gedurende mijn arbeidstijd ging ik naar de schouwburg, ik hou van pianoconcerten, ging ik naar cabaret en naar ballet, Zwanenmeer is prachtig. Alleen die volkskrant heb ik een rothekel aan met hun badinerende opvoedende toontje.
Ook woon ik niet in 020

Zapata10 | 20-07-20 | 09:43

@Zapata10 | 20-07-20 | 09:43: En zomergasten vind ik ook niet te hachelen, urenlang geouwehoer aanhoren van mensen die zichzelf belangrijk vinden.

Zapata10 | 20-07-20 | 09:46

Tsja, ik kijk de laatste jaren ook niet of nauwelijks nog naar Zomergasten.

Het programma is ooit - tweede helft jaren 80 - begonnen door de VPRO als een soort goedkoop 'opvulsel' tijdens de 'zomerkomkommerdagen': nodig een BNer uit en laat die zijn/haar 'ideale tv-avond' samenstellen. En Peter van Ingen praatte de avond dan aan elkaar door te vragen waarom de gast bepaalde fragmenten had gekozen. Het bleek, eigenlijk tamelijk onverwacht, een schot in de roos te zijn, en is jarenlang een succesformule geweest. Ik keek er zelf ook graag naar.

Maar in deze eeuw, en vooral de laatste 10 jaar, ontwikkelde het programma zich meer en meer tot een tamelijk zwaar marathon-interview, waarbij de tv fragmenten bijzaak leken te zijn geworden, en dan ook nog vaak met mensen waarvan je je kon afvragen of die nou eigenlijk wel zo interessant waren om ze drie uur lang te bevragen over wat hen bewoog.

Gisteren was de eerste gast van 2020, Typhoon, een 'case in point'. Beste man zal vast een verdienstelijk 'rapper' zijn, daar heb ik weinig verstand van, maar moet heel Nederland nou echt een hele avond bijgepraat worden over hoe Typhoon over bepaalde maatschappelijke kwesties denkt? Heel Nederland is totaal niet geïnteresseerd in de opvattingen van Typhoon.

Hetgeen dus ook blijkt uit de lage kijkcijfers.

Dr_Johnson | 20-07-20 | 09:35 | 5

@Redemption | 20-07-20 | 09:42: vroeger, is wel heel lang geleden. in 2005 kwam Katja Schuurman in het programma. Was intellectueel gezien ook geen feest al had ze voor de gelegenheid wat kwasi-intelligente fragmenten uitgekozen, maar dan net de verkeerde (ze claimde van Brel te houden, maar liet vervolgens de Nederlandse versie van ne me quitte pas zien- terrible!).

BobDobalina | 20-07-20 | 09:56

Ben ook al een tijdje afgehaakt. In de loop der tijd zijn er heel wat verschillende presentatoren geweest, die het succes van de interviews mede bepaalden. Ik kan me herinneren dat Wilfried de Jong goed in staat was om een gast zijn verhaal te laten doen. Heb gisteravond niet gekeken, maar de laatste keer dat ik Janine Abbring zag presenteren was ik niet onder de indruk van haar interviewvaardigheid.

Spring Bruissteen | 20-07-20 | 10:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze had 'm minstens kunnen vragen wat hij bedoelt met "institutioneel". Ze had haar "white fragility" kunnen tonen door zijn tranen als krokodillentranen te benoemen, of door op andere wijze een "micro-agressie" ten toon te spreiden. Ze had 'm kunnen vragen of zijn kijk op de werkelijkheid een betere was dan die van haar, en waarom. Ook had ze hem kunnen verzoeken om eens aan te geven wat hij onder racisme verstaat, waar die te vinden is, waar niet, en hoe die uitgebannen zou kunnen worden. Kortom, ze had haar werk kunnen doen.

Schoorsteenveger | 20-07-20 | 09:34 | 7

@kapoerewiet | 20-07-20 | 09:53: dat is het inderdaad ze zijn bang voor gekleurde mensen zo bang dat ze niet meer eerlijk tegen ze durven te zijn. Ze behandelen ze dus anders(met fluwelen handschoentjes), niet vanwege hun meningen of prestaties maar vanwege hun huidskleur.
En dan denken ze dat we zo lekker inclusief bezig zijn.
Zo is dus zowel de geinterviewde(met zijn anti blanken praat) als de interviewer racistisch!
En beiden zitten op tv gewoon toneel te spelen.

Huwelijksgeluk | 20-07-20 | 11:13

@Huwelijksgeluk | 20-07-20 | 11:13: Ze zijn niet bang voor gekleurde mensen, denk ik, maar voor de mening van de niet-gekleurde medemens als ze zich kritisch opstellen tegenover een gekleurde mens.

grietmetgroenefiets | 20-07-20 | 11:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Die statistieken zijn fake. Sinds 2013 zijn er gelukkig heel veel mensen die voorgoed afscheid genomen hebben van NPO en hun agenda.

marcoplarco | 20-07-20 | 09:34

Die met Paul Verhoeven dat was boeiende shit. Nie waar?

maruyama | 20-07-20 | 09:34

Geloof die 1800 kijkcijferkastjes al 10 jaar niet meer, de kabelaars lachen zich kapot bij zoveel onnozelheid... die zagen gisteravond dat het er hooguit 150.000 waren, waarvan waarschijnlijk 30% slapende bejaarden incl. Frits "Spits" die Typhoon als hoge kunst ziet om de deug-gemeente te pleasen.
Het is 10x niks.

grindbak | 20-07-20 | 09:33

Hebben we genoeg BLM negers om de komende tijd de programma's mee te vullen.
Waar is onze eigeste Brabo Neger?

CalamityJane | 20-07-20 | 09:32 | 3

Sinds brabo neger het grote geld verdient noemt hij zichzelf geen brabo neger meer maar Stefan Brunswijk, want ja bij een carrière krijg je gratis linkse deugpolitiek erbij anders breek je nooit door...

kees1386 | 20-07-20 | 09:34

Hij zal ze achter hun rug minachten. (hoop ik dan maar) Enne je hebt er die erger uitvreten om binnen te geraken. Karakter is een zeldzaam goed.

CalamityJane | 20-07-20 | 09:47

Steven heeft dat racisme gejank vroeger, vaak via zelfspot flink op de hak genomen, heeft de meest racistische geroepen over zwarten maar ook anders gekleurden en noemde het allemaal maar gelul . Zijn zwarte privilege stond hem dat ook toe .
Inmiddels heeft hij zich totaal geconformeerd aan de grachtengordel deugnorm want met toenemende bekendheid kwamen er ook financiële kansen bij de hoofd blanken van de NPO .

Castor12 | 20-07-20 | 09:57

Rapper, beroemd, bekend, TV presentator, dikke bankrekening, "van kleur" .... dan moet 'ie toch solidair zijn met die arme illegalen die zijn ontsnapt uit het "criminelen AZC" op zoek naar status, inkomen, en erkenning? Wat let je gozer? Kan er nog wel bij!

Du-u-u-h | 20-07-20 | 09:32

Kwartiertje daar blijven hangen. Interessant stukje over de (radicalere) Malcolm x in vergelijking met Martin L king. Na 15 min werd t institutionele slachtofferschap mij te erg. Dat sommige activisten zich in deze tijd min of meer spiegelen aan de activisten van de jaren 60 of de “slachtoffers” zich min of meer spiegelen aan de slachtoffers van destijds is Wmb een grote belediging van de zwarte gemeenschap uit de jaren 50 en 60.

Don-Damsko | 20-07-20 | 09:30 | 1

Goed punt. Zoiets als je als bevolkingsgroep in het huidige NL vergelijkt met de Joden (en Roma en Sinti) in WOII: een enorme belediging voor de slachtoffers van de Holocaust.

henkvaningrid | 20-07-20 | 09:35

"institutioneel racisme".. "racisme ademen".. Dat zijn grote woorden waar NIETS van overblijft wanneer je dat gaat unpacken en concreet maakt. Wie? Hoe? Wanneer? Welke instituties? Dan kunnen we dat aanpakken. Overigens worden vrijwel alle instituties (overheden, onderwijs, media, big tech enz.) gedomineerd door linkse doctrine en dat mag in dat licht een wenkbrauw doen fronsen.

Claude_Vieaul | 20-07-20 | 09:29 | 2

Hear. Hear. De meeste "instituten" zijn van (ultra-)links signatuur geworden omdat communisten en socialisten nou eenmaal niks anders kunnen dan uit de staatsruif eten.

En om dan te concluderen dat "instituten" systematisch racistisch zijn is een directe aanklacht tegen de linkse colonne in NL.

Een ondernemer is zelden racistisch. Wil gewoon de beste mensen (man, vrouw, het, kleur, geloof, etc) voor de onderneming. Alleen in "instituten" hebben ze tijd en geld voor inclusie- en diversiteitsonzin....

Odin | 20-07-20 | 09:42

@Odin | 20-07-20 | 09:42: "instituties" kan je ook ff goegelen. Want dat is niet hetzelfde als instituten.

paartjehop | 20-07-20 | 10:01

Nederland was altijd ‘gidsland’ qua vrijheid. Maar nu zelf aardig de weg kwijt. Te aardig. Te vleiend. Te knielend. Te Gelauff.

Normpje | 20-07-20 | 09:29

Ik keek naar Chips, nootjes, bier. Nog geen 35.000 kijkers. Snap er niks van. Zo mooi.
In de zijbalk van YouTube zag ik dat de aflevering Boef! Bij Andy in de auto (ook van vorige week) ondertussen al meer dan een miljoen views heeft.
Ik schud mijn hoofd. En zucht nog maar eens diep.
Waar moet het heen met deze wereld?

Gewone_mevrouw | 20-07-20 | 09:29 | 1

Mijn zak apenootjes is dicht gebleven.

Mr_Natural | 20-07-20 | 09:31

Waardeloos programma dat Zomergasten gisteravond. Redelijk schandalig.

van Oeffelen | 20-07-20 | 09:29 | 2

Kijk je dan TV om je te ergeren? Tegenwoordig hebben we alternatieven als Netflix. Dan blijft dit soort goedkope troep je bespaard.

kunstliefhebber | 20-07-20 | 09:35

Het is al zo erg dat je je gaat ergeren aan de Amerikaanse-meuk die tot je komt via Netflix.

popeye-de-zeemeermin | 20-07-20 | 09:47

Oh ja -streep- nee.
Leer mij die "intelligente", wannabe "wijze" rappers kennen.
Met hun "knowledge, hun wisdom.
Praten 3 woorden meer Nederlands dan hun debiele sortgenoten, hebben 1 of 2 boeken op de MBO gelezen die weleens in een of ander klotig boekenverkooplijstje heb gestaan, en toen ze dachten ze dat ze the next big thing waren via een fusion van eloquente rapbeats (de eeuwige jazzsample) (high culture) en met wat easy gestrooi met wat namen van wijsgeren, of van die feitenkennis niveau groep 8
, maar wat toch even tussen neus en lippen gerapt moet:
Zo wordt hun gucci jasje (milaan=modestad Europa) verbonden met aardrijkskunde: "in the north facing Dolomites,".
Dat wij luisteraars even snappen dat meneer zgn. weet heeft van de Dolomieten.
.
En strooien, ALTIJD strooien met een handjevol dure woorden, want dat staat intelligent.
Rapper Common, Typhoon dus, praktisch de hele rappende mocrootjesminimafiosi van de 101 Barz stal, hell, zelfs die ene radiomaker en rap'kenner' uit Uganda/Grunn Andrew Makkinga zijn allemaal vb van kennis faken door gestrooi met dure woorden en jazzsamples.
.
Vreselijk volk. Betweters. Gaan de wereld wel even redden, met al hun kennis en hun waarden en "oplossingen".
Toch, Rico?(Opgezwolle)
Rico, over armzielige Pallies: "en tegenover hen staat de zwaarbewapende JOOD, en waar is dan die vrede!!" rapt razende Rico tussen z'n rappende islamietenmaatjes zoals ene 'Jawat', in de song "Made In NL."
.
Pfffffff.
Dorst nu.
Toffe song overigens, dat "Made In NL".

chicago river | 20-07-20 | 09:28 | 5

Rap is geen muziek, maar een geinig kunstje. Zodra ze serieuze teksten gaan brabbelen wordt het vaak vervelend.

BobDobalina | 20-07-20 | 09:50

Het is "Gekkenhuis", niet "Made in NL". Verder prima nummertje hoor :)

PaRaR | 20-07-20 | 11:11

@PaRaR | 20-07-20 | 11:11:
Ja Gekkenhuis, slordig van mij.
Beide toffe tracks idd, vind Opgezwolle altijd nog een verademing met juist meestal dat achteloze gewoontjes-leven-rap ipv dat ze op de stoel van de politicoloog of de Paus, priester of pedo ("young bitch puss" gaan zitten.

chicago river | 20-07-20 | 11:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe is het mogelijk dat de VPRO in staat is om een hele avond televisie te maken rond een persoon die in alle opzichten totaal niet interessant is? Hadden ze dat niet kunnen weten? Was het niet overduidelijk dat we hier te maken hebben met een doorsnee rapper die een doorsnee mening heeft over doorsnee onderwerpen? Dat zijn naïeve geloof in de God van Liefde nog het enige is wat een beetje opvalt? En dat we daar de EO al voor hebben, voor die totaal overbodige, gratuite belijdenissen?

Schoorsteenveger | 20-07-20 | 09:27 | 6

@Schoorsteenveger | 20-07-20 | 09:42: Ik vergelijk de deugmens van nu voortdurend met de zendelingen van toen. En evenals bij heeroom en de nonnen, die af en toe ten prooi vielen aan verkrachting tot de dood erop volgde, aanvaardt ook de deugmens ellende als Bataclan en Nice. Vroeger gingen ze er zelf heen, nu willen ze de grenzen open. Dat er doden bij vallen maakt het alleen maar mooier, al die offers ten behoeve van het mededogen.

Madame Poitiers | 20-07-20 | 09:47

@CalamityJane | 20-07-20 | 09:41:
Nou zeg je wat. "Dat gezochte intellectuele geleuter..." Dat is het precies, graven naar een schat, alleen maar modder naar boven halen, en dan net doen, enkel omdat hier en daar een vage glinstering te zien is, alsof er edelsteentjes gevonden zijn. Gemeenplaatsen en stoplappen, open deuren, gratuite meningen, napraterij, lulkoek en gebazel opkloppen tot iets wat diepgang moet suggereren. Janine Abbing die een hele uitzending maar zit te trekken en te trekken, te bewonderen, veren in z'n reet zit te duwen, in zit te vullen, aan zit te vullen, zit te duiden en te begrijpen, en zo'n gast die al die pogingen stelselmatig voorbij laat waaien, waarschijnlijk omdat-ie niet eens doorheeft hoeveel moeite ze doet om er nog iets van een portret van de maken. Je kunt van een drol geen taartje maken, maar toch wordt het geprobeerd door de VPRO, willens en wetens.

Schoorsteenveger | 20-07-20 | 09:52

Yeps. Dank Schoorsteenveger !

CalamityJane | 20-07-20 | 10:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Het lijkt wel of "positieve discriminatie" tot gevolg heeft dat mensen zichzelf zielig gaan vinden zodra het oneerlijke voordeel wordt weggenomen! Wie had dat nou gedacht. Arme Typhoon, de ultieme bounty, met zijn bankrekening, dure auto en tokenplek in DWDD. Hij zou eens in Delfzijl moeten gaan kijken hoe de blanke autochtonen het daar vergaat en hoe die zich daar onder houden. Ontzettende jankmuil.

1nfidel | 20-07-20 | 09:27

Dat niemand keek, is natuurlijk wel weer een bewijs hoe tot in de haarvaten racistisch Nederland is. Of het is een pedante zeurrapper, dat kan natuurlijk ook.

Festen | 20-07-20 | 09:26

Ben heel benieuwd over Rutte stand gaat houden.

Henk1357 | 20-07-20 | 09:26


Dom om er ‘geïnstitutionaliseerd’ voor te gooien, want deze rapper heeft daar natuurlijk een (onzichtbaar) mondkapje voor om dat te filteren. Het overige racisme ademt hij natuurlijk net zo hard in als de rest van de mensuh. Hij hoopte natuurlijk dat het nu alleen voor blanken zou gelden. Heh heh.

Vette pech. Die lage kijkcijfers zijn natuurlijk ook racisme, dat kan niet aan zijn kwaliteiten liggen.

BenDeLier | 20-07-20 | 09:25

Cyclown zou een betere naam voor hem zijn.

Mr_Natural | 20-07-20 | 09:25 | 1

Whahahahaha!

Datgingniegoed | 20-07-20 | 09:30

En water is nat. Dat eindeloze gedram over racisme dat er niet tot nauwelijks is in de Westerse wereld werkt alleen maar averechts. Wat ik schrikbarender vind is dat er überhaupt nog zo veel mensen naar de NPO kijken.

Le Roi | 20-07-20 | 09:25

Grappig dat mensen niet weten dat iets bestaat, totdat je het ze verteld.

Mr.Crowley | 20-07-20 | 09:22 | 5

Mijn zoon wist niet dat negers bestonden.
Dat moest ik hem ook vertellen.
Bij de eerste neger die hij tegenkwam zei hij 'Kijk, een aap'.
Hij was 2 toen.
Zwarte Piet kende hij al, maar die vergelijking trok hij dus helemáál niet.
Zwarte Piet is dus niet racistisch.

Papa Jones | 20-07-20 | 09:32

@Mr.Crowley | 20-07-20 | 09:29: U heeft die uitspraak "Ik denk dus ik besta" zelf bedacht? Chapeau! Kent u 'm ook in het Latijn?

henkvaningrid | 20-07-20 | 09:39

@henkvaningrid | 20-07-20 | 09:39:
Moet ik gaan twijfelen aan mijn eigen bestaan?
Of overigens wie deze uitspraak gedaan heeft.
Alle credits voor deze persoon. Die wel wist waar hij het over had.

Mr.Crowley | 20-07-20 | 09:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Zou de NPO stiekem één grote hoax zijn? Wat zouden de prestigeprojecten zijn? Grootste trolling -streak ter wereld?

Datmagniethe | 20-07-20 | 09:21

Als ik dat type gasten op tv zie zap, ik meteen door want je weet er komt nu een heleboel onzin en het gaat over racisme en daar ben ik helemaal klaar mee. Zelf zoals hier staat ademen we zelfs racisme nou tjonge jonge het moet niet racistischer worden. Het bevestigd mijn gelijk om deze gasten en dit soort programma's geen moment aandacht meer te gunnen.

Therapietje | 20-07-20 | 09:20

Niemand houdt hem tegen om terug te keren naar zijn roots in Afrika. Maar ik denk dat hij het niet zal doen, want dan vallen al zijn privileges weg en kan hij nooit een racisme kaart trekken.

The Russian | 20-07-20 | 09:20 | 1

In Afrika geniet hij toch juist al zijn black priviliges? Dat moet zijn paradijs zijn.

piloot47 | 20-07-20 | 09:30

de hele BLM hysterie lijkt na het racismedebat van de NPO helemaal doodgebloed te zijn. Waarschijnlijk dat door de kijkcijfers voor het racismedebat iedereen toch wel een beetje realiseerde dat het overgrote deel van het land het echt geen ene ruk interesseert.

yeps | 20-07-20 | 09:19 | 2

Precies, het momentum is nu wel geweest. In de kiem gesmoord door de hijgerige overkill...

SterF... | 20-07-20 | 09:24

Op naar de nieuwe hype: de Tweede Golf is daar! Terug in uw kot!

piloot47 | 20-07-20 | 09:31

Ik zapte er langs. Het eerste wat ik deze meneer hoorde zeggen was - letterlijk - "Institutioneel racisme". Meteen doorgezapt. Ik ben klaar met dat gezeik.

Hommel | 20-07-20 | 09:19

In Amsterdam zijn alle draaiorgels verboden. Dit stukje erkend cultureel erfgoed verbieden, wat met name door de zigeuners is geïntroduceerd is stuitend. De link naar vroegere verboden waar Amsterdam zo tegen is is treffend.

dhrat | 20-07-20 | 09:19 | 4

draaiorgels moeten de gracht in. teringherrie!

timmert12 | 20-07-20 | 09:32

Die orgels blazen enorme wolken aerosols de lucht in. Levensgevaarlijk!

piloot47 | 20-07-20 | 09:33

Als het draaiorgel na 1975 met de Surinamers naar Nederland zou zijn gekomen, dan was het nu een overgesubsidiëerde cultuurtak, die zich ook in tijden van de meest strikte lockdown vrijelijk op de Dam zou mogen manifesteren.

bisbisbis | 20-07-20 | 11:09
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom is dat Zomergasten altijd een dingetje bij de elite? Hier ook al. Nog nooit naar gekeken. Ik ben er ook veel te jong voor denk ik.

Ardbeg | 20-07-20 | 09:18 | 7

Er zijn hele waardevolle gesprekken geweest bij zomergasten..., al is de kwaliteit wisselend...

SterF... | 20-07-20 | 09:25

Long form interviews zijn er genoeg op het internet. Dat zomergasten is volledig overbodig en geld verspilling. En propaganda, want zo'n jodokus gaat natuurlijk nergens zitten waar hij tegengas krijgt. De nos maakt van deze mensen karikaturen. En behandelt ze als zielige mensjes die hulp behoeftig zijn, beschermt moeten worden.

Mark_D_NL | 20-07-20 | 09:48

@Quib | 20-07-20 | 09:19: Denk niet dat Henk en Ingrid naar Zomergasten kijken. Dat is toch echt een elitair programma met mensen die zichzelf vooral erg belangrijk en relevant vinden en een publiek dat driftig meeknikt

Ardbeg | 20-07-20 | 10:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Er zijn dan ook weinig mensen met smaak.

Sitting_targets | 20-07-20 | 09:16 | 4

@Graaier | 20-07-20 | 09:19: Ik heb een poosje op de interviewster gelet: het was alsof ze met een kind moest praten. Naar voren gebogen, toegeeflijk glimlachje, een onderdrukte geeuw.

Madame Poitiers | 20-07-20 | 09:26

@Graaier | 20-07-20 | 09:19:
Sowieso, wat heeft die typhoon gepresteerd, behalve het zwart zijn, dat er een plaats daar aan tafel gerechtvaardigd is. Ze hadden net zo goed iemand van de straat kunnen plukken...

SterF... | 20-07-20 | 09:28

@SterF... | 20-07-20 | 09:28: Ik zou graag een geheime geluidsopname van de reactievergadering willen horen waarin besloten werd deze scheet in een netje uit te nodigen. Vooral de criteria: ik vermoed een heel sterk institutioneel npo-racisme.

piloot47 | 20-07-20 | 09:37
▼ 1 antwoord verborgen

Dus de Nederlandse lucht is ook al racistisch. Wat een idioot.

salembot | 20-07-20 | 09:16 | 3

Ja, nee, dat moet je zien als woordkunst. Het is natuurlijk niet zo dat racisme letterlijk als een virus in de lucht hangt, maar het is een beeldspraak. Dat snappen wij domme witmannen niet, dat is voor ons net even te hoog gegrepen.

FrankVeer | 20-07-20 | 09:19

Racisme inademen, wat een mafketel.

laatjenietkisten | 20-07-20 | 09:15 | 1

Als je mein kampf in de fik zet en er boven gaat hangen, dan kan het...

SterF... | 20-07-20 | 09:29

Kan huidskleur iets te maken hebben met hoe wit je tanden eruit zien? Ik bedoel ik kan wel naar de tandarts gaan om mijn tanden te bkeken maar als 5x zonnebank hetzelfde effect geeft doe ik dat wel.

Leptob | 20-07-20 | 09:14 | 2

Ze hadden de achtergrond wat donkerder mogen maken en zijn jasje dicht, dan had er nog wat te lachen geweest die avond.

Mr_Pikibelly | 20-07-20 | 09:19

Hihi.

CalamityJane | 20-07-20 | 09:43

Ach die jongen toch. Op dezelfde school gezeten als ik. Altijd bij de 'coole' gasten want rapper en muzikant. In een tijd dat racisme nog niet bestond en iedereen gewoon omging met de gasten waarmee je 't beviel; welk eender huidskleur ze ook hebben. Een bankrekening met de nodige nullen en een auto die 2 parkeerplaatsen nodig heeft. Ja jongen, je hebt het zo ontzettend zwaar. Wat een megalomane huilstruik is 't toch geworden. Bah.

filosofem | 20-07-20 | 09:14 | 1

graag een diepte interview (anoniem uiteraard) met u. Hoe hij overleefde in een negerhut en elke dag met een tros bananen als lunch en al trappend tegen een prop papier onderweg naar school werd gepest door witte kinderen die wel ham en brood aten. of zat het toch anders? en blijkt het racisme slachtofferschap vooral een aangeleerd probleem te zijn dat ook een verdienmodel kan zijn? ik zie dit interview graag tegemoet.

Bullfish | 20-07-20 | 10:24

Typhoon liet ooit weten dat de pijn van de slavernij nog gevoeld kan worden vele generaties later. Dit was ooit wetenschappelijk aangetoond aldus Typhoon.
Ja, inderdaad.
Dit is ooit getest, in een laboratium voor zover ik weet. Op regenwormen. Maar het kon niet onomstotelijk bewezen worden.
Komt er ooit een dag dat een neger niet zo geobsedeerd is door zijn huidskleur en gelijk begint te huilen over de slavernij en wanneeer iets niet gaat zoals hij wil dit komt door de erfschuld van de roomblanke autochtoon?

leo de pejo | 20-07-20 | 09:13 | 7

Klopt ook dat kan je generaties later voelen.
Ik heb dat ook als blanke, of zoals tegenwoordig moet “witte man” .
Ik voel de rooftochten van mijn voor ouders, echte VOC’ers. Wordt er zelfs al nachts wakker van.

ronaldvw | 20-07-20 | 09:27

Ik voel nog steeds de pijn als ik een plaggenhut zie.

piloot47 | 20-07-20 | 09:41
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Redemption | 20-07-20 | 09:12 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Opvallend is het feit dat klaagnegers altijd rappers zijn. Er zit nou nooit een Architect of Arts tussen.

Mark_D_NL | 20-07-20 | 09:12 | 2

precies dat !

Hurdy Gurdy Man | 20-07-20 | 09:17

Dat komt omdat ze heul gevoelig zijn. 'Fijnbesnaard' zou de heer O. Bommel dat noemen.

FrankVeer | 20-07-20 | 09:21

Ik kijk niet naar 'gekwetsten' zonder IQ en blijkbaar denkt ongeveer heel Nederland er net zo over!
Mooi!!

Fatwabuster | 20-07-20 | 09:12 | 2

interessant dat u alleen naar mensen met IQ luistert. komt dat wellicht omdat uw IQ van zodanig droevig niveau is? als je niet kijkt, geef dan ook geen mening.

timmert12 | 20-07-20 | 09:36

Hij geeft een mening waarom hij niet kijkt. Niet zo sneu doen.

Larie_koekstra | 20-07-20 | 10:16

"Ieder geval wordt gelijk behandeld zolang de gevallen gelijk zijn" is een mooi voorbeeld van geïnstitutionaliseerd racisme (bv ongelijke etniciteit=ongelijk geval). Een beetje anti-racist zou onmiddellijk een massaprotest op dienen te zetten om dit te laten vervangen door het betere "iedereen is voor het de wet gelijk"[*] in plaats van racisme te wijten aan een soort van chemtrails in de lucht.
Waar ik nu beniewd naar ben is wat ze tegen houdt, krijgen ze geen toestemming misschien?

[*] zie het European Charter

kindapaas | 20-07-20 | 09:11 | 2

Discriminatie is nadrukkelijk verboden. Die gelijke behandeling voor gelijke gevallen slaat op rechtszekerheid voor allen die zich in NL bevinden (t.o.v. overheid).

Dikke_Tammo | 20-07-20 | 09:14

@Dikke_Tammo | 20-07-20 | 09:14:
Dat is precies het punt dat kennelijk aan u voorbij is gegaan: Stel, de rechter behandelt u anders omdat uw geval anders is vanwege uw etniciteit; dat gaat hij u natuurlijk niet uitleggen maar de uitkomst is niet hetzelfde. Hoe gaat u zich verweren tegenover zo een onbetrouwbare overheid?

kindapaas | 20-07-20 | 09:51

Mooi hoe hij zichzelf herstelt ook in die laatste zin.
"Dat kan een ... dat is die blinde vlek."

Moriarty | 20-07-20 | 09:10

Weer zo'n multimiljonair die over racisme praat.
In donker Afrika is het racisme miljoenmiljard keer erger dan hier.
Laat ze daar eens gaan lopen klagen.

watergeus | 20-07-20 | 09:10

Beste medemens die er een klein beetje anders uitziet dan de lokale bevolking. 1) U bent absoluut niet zielig 2) Houd eens op met dat zogenaamd aangeboren slachtoffer gedoe 3) Wees een dader van positieve zaken 4) Als je toch actie wil voeren doe het dan bv voor onvrije chinezen,russen,amerikanen, of uitgehongerde mensen of andere misstanden in de wereld.

cat22 | 20-07-20 | 09:10 | 1

Of pak slavernij in Afrika en het Midden-Oosten aan. Of kinderarbeid. Maar daar hoor je de NPO én de Volkskrant ook niet over.

Bab01 | 20-07-20 | 09:30

Zit heel vaak na te denken met mijn " muizenbrein", ik draai zoals velen in dit landje, vele uren qua werk.
Bepaalde mensen van buitenaf, zij die klagen, hebben nog meer geld en onroerend goed dan menig hard werkende Nederlander ?!

Bad - Casey | 20-07-20 | 09:09 | 4

@Quib | 20-07-20 | 09:17:
Als Keestelpro daar nou eens een goed beatje onderklust zouden we zomaar een GS hit te pakken kunnen hebben. Ik zeg doen.

elfenstein | 20-07-20 | 09:22

@Quib | 20-07-20 | 09:17,
" Zij die gaan klagen, die ga ik aanklagen, God mag weten waar gaat dit heen ?!
Zie het zo, God bepaalt niet, de enigen die bepalen zijn wij. "
Ik vind trouwens " rap" vreselijk.
Hier houd ik wel van,
www.youtube.com/watch?v=3_pJItOS0Uc

Bad - Casey | 20-07-20 | 09:25
▼ 1 antwoord verborgen

TV's, dat zijn toch die grote apparaten die ik altijd bij door de NPO geinterviewde steuntrekkers op de achtergrond zie staan?

elfenstein | 20-07-20 | 09:08

Hoeveel kijkers waren kleurling?

aartvantiemenvanjand | 20-07-20 | 09:08

Ik denk dat ik alleen Inez Weskie en Ilja Leonard Pfeiffer ga kijken.
Gewoon matige selectie dit jaar.

Rico Tampeloerus | 20-07-20 | 09:08 | 4

Jaap Goudsmit kan ook nog aardig zijn...

SterF... | 20-07-20 | 09:34

Ik denk dat Weskie niet veel onderdoet voor Typhoon qua niveau.

BobDobalina | 20-07-20 | 09:44

@piloot47 | 20-07-20 | 09:25: Heb alleen zijn baggerboer gelezen. Maar als het wordt zoals jij schrijft, dan wordt het top- tv.
(Je hoeft het niet altijd met iemand eens te zijn, om toch een interessant interview te zien)

Rico Tampeloerus | 20-07-20 | 11:37
▼ 1 antwoord verborgen

Typhoon was in tranen.

Kinderen moeten op hun karakter worden beoordeeld, niet op hun huidskleur.

Behalve die witte.

Glasgow Argus | 20-07-20 | 09:08 | 2

Dan moet je vooral doorgaan met die doorgeslagen Identity Politics.

Rico Tampeloerus | 20-07-20 | 09:09

Dat is nu net het probleem. We kijken niet tegen een racisme probleem aan maar tegen kernwaarden probleem. Er is een grote groep mensen die de samenleving van racisme beticht die zich echt niet gedraagt naar de gemiddelde normen en waarden. Als je sollicitatiegesprekken mag voeren voel en ervaar je dat meteen.

zevensprong | 20-07-20 | 09:17

Typhoon was ge-racial-profiled, hij werd aangehouden omdat z'n wagen te dik was voor een neger. Het was een mitsubishi outlander phev... Ik kan me niet moeilijk voorstellen. Hij mocht toen wel rappen bij politie Utrecht

m.fucker | 20-07-20 | 09:07 | 1

Ik haal die dingen altijd zo snel in dat ik niet kan zien wat er achter het stuur zat. In ieder geval heb ik nooit zoiets van: Nou, dat moet wel een enorme drugsbaas zijn. Dat heb ik eerder met Audi's en BMW's die mij dan weer inhalen en waarvan je aan de blingvelgjes al bijna kan zien wat er in zit. Ik zeg met opzet bijna, heel soms zit er ook wel klandizie van voornoemde drugsbazen in.

elfenstein | 20-07-20 | 09:28

Vlot pratend? Heb geloof ik 5 seconden gezien en het leek wel een josti. Met uiteraard de welbekende zwarte klaagzangen.

Dirty-Harry44 | 20-07-20 | 09:06 | 3

qua praten is ie inderdaad niet 't snelste konijn in 't bos

Hurdy Gurdy Man | 20-07-20 | 09:21

@Hurdy Gurdy Man | 20-07-20 | 09:21:
Ik heb 'm wel eens meegemaakt op het podium, geef 'm een beatje en het davert eruit, eerlijk is eerlijk. Misschien hadden ze een producer naast 'm moeten zetten met een drumcomputer op schoot?

elfenstein | 20-07-20 | 09:29

@elfenstein | 20-07-20 | 09:29: het zal allemaal wel makkelijker voor em zijn als bijna al zijn woorden zijn zoals fuck, gangsta, niggah en wat kotsen die gasten vaak nog meer uit?

Dirty-Harry44 | 20-07-20 | 11:15

NPO wat is dat? De zenderlijst van mijn TV begint sinds kort bij RTL4. Kan ik iedereen aanraden...

Mark zit te Dutten | 20-07-20 | 09:06 | 3

Ja want bij RTL 4 begint het leven pas echt, lol!!

Vackman | 20-07-20 | 09:26

Nee, commerciële televisie... Mijn zenderlijst begint bij het themakanaal van netflix en youtube...

Brofist | 20-07-20 | 09:59

Bij Ziggo zit Comedy Central op 15, da’s het enige wat af en toe aan staat, en ja, ik doe het bewust, als een soort vrijwillige lobotomie...

Ad Hominem Tu Quoque | 20-07-20 | 10:01

Soms is het beter je mond te houden.

Mr_Pikibelly | 20-07-20 | 09:06 | 1

Zou wel een stunt zijn.
Een zomergast die gewoon drie uur zwijgt.

Papa Jones | 20-07-20 | 09:28

Een rapper in zomergasten... Dan need je jezelf als programma niet serieus

Fijn_dat_je_er_bent | 20-07-20 | 09:05 | 4

@Rico Tampeloerus | 20-07-20 | 09:10: Straks krijg je nog de grootste crimineel van Nederland bij College tour of.. Oh wacht...

Fijn_dat_je_er_bent | 20-07-20 | 09:12

@Rico Tampeloerus | 20-07-20 | 09:10:
Get woke, go broke. Mooi hoe dat werkt.

elfenstein | 20-07-20 | 09:13

Gaat niet om de rapper, maar om een bekende neger die zich benadeelt voelt. Als ze een willekeurig persoon van de straat zouden plukken dan boeit het nog minder mensen dat die paar met dat kastje in huis..

Brofist | 20-07-20 | 10:00
▼ 1 antwoord verborgen

Hebben ze de verlichting in de studio aangepast dat je hem alleen nog maar goed ziet als hij lacht? foei VPRO!

BobDobalina | 20-07-20 | 09:05

Ondertussen in Hoogeveen,

'Helft van de asielzoekers loopt weg uit overlast-azc'
Sinds de opening in februari zijn er zo'n 110 asielzoekers in de HTL geplaatst. "De helft is vertrokken, vooral omdat ze bewegingsvrijheid missen",
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/161649/Helft-van-de-asielzoekers-loopt-weg-uit-overlast-azc-Hoogeveen

AntonJansen | 20-07-20 | 09:05 | 3

Kunnen vertrekken is toch bewegingsvrijheid?

Calastir | 20-07-20 | 09:20

Het is weer stuitend hoe naïef het beleid hier is... Maar ja, iedereen kan zich achter tig verdragen verschuilen.

Akiron | 20-07-20 | 09:33

"Het is niet bekend waar de asielzoekers vervolgens naartoe gaan. Bij reguliere asielzoekerscentra kunnen ze dan niet meer terecht. "Naar opvang in Nederland kunnen ze in ieder geval fluiten", zegt Van der Veen."

Die kunnen prima in Amsterdam terecht.

BekiekUtMoar | 20-07-20 | 09:50

We leven in een tijd van ongekende welvaart en mogelijkheden voor iedereen. Ook voor inktzwarte, aartsluie, slecht sprekende en asociale negers is er hier onderwijs, gezondheidszorg, uitkeringen, rechtstaat, aardige politie en duizenden kudtdeugers die je leven hier heeeellllll makkelijk maken en je pamperen. Ga je schamen richting je voorouders dat je durft te zeuren over institutioneel rascisme. Mietje, zonder doorzettings- en incasseringsvermogen. Aan het werk en pak je kansen.

Graaier | 20-07-20 | 09:05

VPRO. Zegt genoeg.

langzullenweleven | 20-07-20 | 09:03

Zelfjoris

Normpje | 20-07-20 | 09:03

Net een geïnstitutionaliseerd racisme test laten doen op het plaatselijke Bureau Discriminatiezaken. Ben dus ernstig besmet en wordt zo opgenomen op de afdeling deugen in het VU. Een kaartje zou ik op prijs stellen.

AntonJansen | 20-07-20 | 09:02 | 2

Op welke kamer lig je?

Brofist | 20-07-20 | 10:01

Er is racisme in Nederland en niemand zal dat ontkennen. Op leeftijd, huidkleur, sekse etc. en denk dat het merendeel vindt dat dit niet hoort en kan.

Dat betekent echter niet dat er sprake is van institutioneel racisme en dat we geen vreedzame samenleving hebben. Je krijgt hier alle kansen om te wonen (huurtoeslag), gezond te leven (zorgtoeslag) en te studeren. Wanneer je deze kansen niet pakt dan heeft dat niets te maken met racisme, maar vooral met jezelf. Mensen als Akwasi en Typhoon klagen over racisme, maar zijn mensen die het gemaakt hebben in Nederland. Zij hebben de kansen die ze kregen gewoon gepakt dus wat is nu het probleem?

Keutels | 20-07-20 | 09:02 | 6

Rascisme verschilt van discriminatie. Dat laatste is zeker aanwezig op je genoemde voorbeelden.

Wensbaar Denken | 20-07-20 | 09:09

racisme is discimineren op ras. De rest van uw opsomming betreft leeftijds- en seksediscriminatie Dat is wel discriminatie, maar geen racisme.

Slystar | 20-07-20 | 09:11

"Er is racisme op leeftijd, huidkleur, sekse etc."
Godallemachtig - om zoiets op te schrijven moet je toch wel alle informatie van de laatste jaren hebben gemist.
Racisme op leeftijd? Is leeftijd een ras?
Racisme op huidkleur? Is huidkleur een ras?
Racisdme op sekse? Is sekse een ras?
Kom op zeg! Marokkanen, dat is een ras.

piloot47 | 20-07-20 | 09:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Kerel kan beter naar een psychiater dan was hij wellicht allang af van zn waanbeelden

Vleespet96 | 20-07-20 | 09:02

Typhushekel gekregen aan alles wat donkerder is dan wit. En daar heeft deze meneer en andere ophitsers voor gezorgd. Dus ga je slachtoffer gedoe maar lekker bij hem uithuilen.

SoepKip | 20-07-20 | 09:01 | 3

wat een zwakte toont u met de eerste zin. tergend om te zien hoeveel reaguurders hieraan lijden. zich op laten jutten door de media en dan zulke kul uitslaan haha.

timmert12 | 20-07-20 | 09:39

NPO paradepaardje? Het is een VPRO programma wat meestal wel hartstikke goed is. De redactie is in een deugkuil gevallen.

MaarFeitelijk | 20-07-20 | 09:01 | 1

ieder mag zijn mening hebben, maar hartstikke goed? Kom op zeg!

langzullenweleven | 20-07-20 | 09:05

Typhoon was prima. Gewoon een aardige, positieve, menselijke gast.

Japannert | 20-07-20 | 09:00 | 2

Wat schuift dat nou nog, betaald trollen op GS?

elfenstein | 20-07-20 | 09:07

Grapjes. Het is een klagende eikel.

Graaier | 20-07-20 | 09:09

Vreemd, Marleen Stikker is een top gast met een interessante carrière in een tijd dat Internet van de early adaptors naar iedereen verspreid werd. Mede dankzij haar inspanningen. Dat zou hier toch moeten boeien en zo 100.000 kijkers extra moeten opleveren

MaarFeitelijk | 20-07-20 | 08:59 | 3

Ik ben het met je eens maar wellicht dat de meesten dachten: dat gaat teveel ge-nerd worden..

Sqbar | 20-07-20 | 09:08

Ja, snap ik ook niet helemaal. Dat was een van de weinige Zomergasten die ik geboeid helemaal heb uitgekeken. Maar ik denk dat veel van de reaguurders haar helemaal niet kennen.

Insan3 | 20-07-20 | 09:08

De meeste mensen die haar boeiend vonden, keken al niet meer lineair tv...

Quichegerechtigde | 20-07-20 | 09:58

Tja, wie heeft er nu zin om door een benzine dief voor racist uitgemaakt te worden?

Peter_K | 20-07-20 | 08:59

Ik las er ook al een paginagroot artikel over in de krant waarin dit werd aangekondigd. Zoveel publiciteit voor een onbenullig programma op de publieke omroep waar geen hond in is geinteresseerd! Als kind ergerde ik me dood aan TV en dat belachelijke omroepbestel in Nederland. Maar nu hebben we on-demand TV en kan iedereen deze onzin links laten liggen. Jammer alleen dat er publiek geld aan wordt verspild.

kunstliefhebber | 20-07-20 | 08:59

Een sterk punt van de zwarte medemens vond ik altijd zijn bijdrage aan de muziek, vooral dan de niet-klassieke muziek. Maar die rappers breken dat positieve beeld af. Wat is dat rappen een stompzinnige, primitieve bezigheid. Tekstueel rijkelijk dom en muzikaal volkomen debiel. En dan ook weer geen normale tweedelige naam hebben maar je Orkaan of Zuigwind of Natte Scheet noemen.

JvanDeventer | 20-07-20 | 08:59 | 2

Onzin, er is genoeg goeie rap gemaakt. Ik noem een Oude Vieze Bastaard. Helaas mag kneusje typhoon nog niet de lucht uit 's mans graf inademen.

elfenstein | 20-07-20 | 09:05

En er dan bij dansen door met de billen te schudden en trillen, billen die buitenproportioneel gevormd dienen te zijn. Ik ken één andere diersoort waar de kont zo'n belangrijke rol speelt, daar moet deze ook nog een rode kleur hebben dat is het enige verschil.

BekiekUtMoar | 20-07-20 | 09:44

Linkse NP0 deug TV dus kijk ik sowieso al niet!

Swaffelkaffert | 20-07-20 | 08:57

Ademde net een vleugje blank privilege in. Heerlijk.

Mark_D_NL | 20-07-20 | 08:56 | 3

Daar zit veel zuurstof in, dus dat is niet verstikkend. Ik zou het iedereen aanraden, ook mensen van kleur.

Sqbar | 20-07-20 | 09:11

En, meteen trek in witte wijn?

bitterpete | 20-07-20 | 09:18

Er wordt zoveel gedramd over racisme de laatste maanden. Moet bekennen dat ik doorzapte gisteravond, alleen maar omdat er een zwarte meneer zat. Mijn eerste gedachte was 'daar gaan we weer'. En blijkbaar was dat de juiste keuze.

Contento-Limbo | 20-07-20 | 08:56 | 1

Het woord "racisme" is z'n lading volledig kwijt. Het betekent niks meer maar het roept alleen maar weerzin op jegens figuren zoals Typhoon, Airfyer, Awkwardi, Simons, Hamilton, noem ze maar op. Betichten blanke mensen continu van institutioneel racisme waarmee ze de facto zelf racist zijn. Maar dat snappen ze dus niet.
Ik kijk geen NPO dus ook dit jankprogramma is aan mij voorbij gegaan gelukkig. Maar als ik hoor dat hij "emotioneel" werd dan weet ik genoeg. Het is dus inderdaad een slap washandje, een sneeuwvlokje. Vreemde kleur voor een sneeuwvlokje, dat dan weer wel.

Busverhuur | 20-07-20 | 10:49

Ik wil als blanke Hollander ook genoegdoening. Wat er in WO2 is gebeurd met mijn familieleden. Wow. Dat doet mij nog steeds pijn. Dus Merkel. Graag even spijt betuigen en excuses aan mij aanbieden. Oh en ik wil natuurlijk ook nog wel een kleine financiele compensatie. Laten we eens zeggen 500.000 euro en ik voel mij denk ik wel weer prima.

DrachiR | 20-07-20 | 08:56 | 4

@Madame Poitiers | 20-07-20 | 09:02: hear hear.

Dirty-Harry44 | 20-07-20 | 09:09

@Madame Poitiers | 20-07-20 | 09:02: Hebben die mij ook wat aangedaan ?. Wist ik niet. Doet nu extra pijn. Doe nu maar 1 miljoen.

DrachiR | 20-07-20 | 09:44

@Madame Poitiers | 20-07-20 | 09:02:
Vergeet de Denen, Noren, Zweden en IJslanders niet, wat die ons allemaal aangedaan hebben..... Ik heb er nog leed van.

naraga | 20-07-20 | 10:47
▼ 1 antwoord verborgen

"Als je de lucht ademt in een NPO-samenleving, dan adem je deels ook dat geïnstitutionaliseerde deugvirus in. Dat komt binnen, dat kan sluimeren. Dat is die blinde vlek."

Graaier | 20-07-20 | 08:55 | 1

Dat sluimert niet, dat woekert als een malle om zich heen en zit binnen een nauwelijks meetbaar tijdsbestek in je prefrontale cortex alwaar het ieder vermogen tot helder nadenken blokkeert.

elfenstein | 20-07-20 | 09:11

Correctie, titel moet zijn “ 378.000 geïrriteerde kijkers voor opening VPRO Zomergasten”. Waar is die kritische, sarcastische blik van de VPRO gebleven?

BonanzaNLD | 20-07-20 | 08:55
-weggejorist-
Minus Richels | 20-07-20 | 08:55 | 3

Dat hij in Zwolle woont is vervelend. Ergens in een zijstraatje hangt ook nog zijn beeltenis. Wie kan er nu trots zijn op zo’n fluim?

Normpje | 20-07-20 | 08:54 | 2

Herxen is toch Wijhe?

grietmetgroenefiets | 20-07-20 | 10:29

@grietmetgroenefiets | 20-07-20 | 10:29: Ik denk het wel. Maar het beeld is dat hij uut Zwolle komt. Wat voor groen is je fiets, appeltjes, olijf, gif, gras-groen? Dan zal ik er eens op letten.

Normpje | 20-07-20 | 10:41

Mijn TV ging raar doen. Ik zei tegen hem; eruit eruit.

Poesman | 20-07-20 | 08:54

Bedankt voor het delen van deze informatie. Ik zat mentaal even vast, ik kan weer verder nu. Hulde voor mijnheer Typhoon ook. Denk ik.

Quib | 20-07-20 | 08:54

Ondank dat er maar weinig mensen die droeftoeter hebben bekeken, is er gelukkig Geenstijl, die ervoor zorgt dat de mensen die het hebben gemist, het alsnog zien.
Dank @Geenstijl

Leduc | 20-07-20 | 08:53

Dat er zo weinig mensen hebben gekeken, toont aan dat er institutioneel racisme is.

Quichegerechtigde | 20-07-20 | 08:52 | 2

Precies! En dat is heeeeeeeeeeeeeeeel errug! En dus moet er meer aandacht voor rascisme komen.

Henri-Bardouin | 20-07-20 | 08:55

En als je er verplicht voor moet betalen moet je er ook verplicht naar kijken.

obi1 | 20-07-20 | 09:18

Rapper. De nieuwe Tokkie.

Bigi Bana Boy | 20-07-20 | 08:51 | 1

Dat waren ze al voor de tokkies.

Dirty-Harry44 | 20-07-20 | 09:07

Wanneer wordt dat institutionele racisme nou eens ingevoerd, waar die leeghoofden het telkens over hebben? Dan zijn we eindelijk verlost van onze problemen met woningnood, medische zorg en de leeggeschraapte sociale voorzieningen.

Madame Poitiers | 20-07-20 | 08:50 | 4

@Mozes Langebroek | 20-07-20 | 08:56: Ik heb voorheen prachtige A'damse wijken zien verpauperen vanwege de nieuwe bewoners. In de afgelopen 10 jaar zijn ze die (sociale huur) woningen weer aan de blanken aan het verkopen en wordt de wijk weer beter. Qed.

Madame Poitiers | 20-07-20 | 09:22

@Mozes Langebroek | 20-07-20 | 08:56:

Onze getinte medemensen willen ook graag bij elkaar wonen.

sprietatoom | 20-07-20 | 09:49

@Mozes Langebroek | 20-07-20 | 08:56:

Geld kijkt niet naar kleur.

zonder_moeite | 20-07-20 | 09:50
▼ 1 antwoord verborgen

Wappie wappie.
Mag daar even een disclaimer bij van de NPO wegens aantoonbaar onjuiste wetenschappelijke opmerkingen?

mark1487 | 20-07-20 | 08:50

Natte wind hahaha moest gelijk aan Carlins fartjokes denken.

Carlos_I | 20-07-20 | 08:49 | 1

Dopje jus.

Quib | 20-07-20 | 08:53

Een te groot denker voor een breed publiek.

Merkwaardeloos | 20-07-20 | 08:49 | 1

Veel te veel geklaag, veel te veel 'zwarte' helden en ook niet zo heel veel 'niveau' wat mij betreft...
Ik kon me er in ieder geval nauwelijks mee identificeren.

Aristotalloss | 20-07-20 | 08:57

Een blinde vlek, die heb ik al jaren wat betreft de NPO.

J-van-de-Bontekoe | 20-07-20 | 08:49

Nee u begrijpt het nog steeds niet. Bent u wit (dus NIET blank). Dan bent u racist. Of u nu ademt of niet!

mr.money | 20-07-20 | 08:55

Ral 9001 voortaan ook maar bannen uit de kleurenwaaier dan maar?

Kamikazepiloot | 20-07-20 | 08:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken