Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Steeds-maar-weer-tombola editie Kampen

Steeds maar weer die 'jongeren en jong-volwassenen'!

Iedere dag die """jongeren""" die het verpesten voor niet-jongeren. We hebben in dit land een gigantisch jongerenprobleem. Eergisteren in Scheveningen, gisteren in Nijmegen, vandaag in Kampen.

Tieners zijn het, van veertien jaar en ouder. Jongeren en jong-volwassenen. Rond half zeven komen ze met fietsen, scooters, motoren en auto's aanrijden, jagen jongeren kinderen (sic) van het veld af. "Ook volwassenen dus, die geen kind meer zijn en echt wel begrijpen dat wat ze doen overlast geeft in een woonwijk." In eerste instantie ging ze nog in gesprek met degenen die de overlast veroorzaken. "Op een rustige toon, voorzichtig. De scheldwoorden en ziekte-termen die ik op me afkreeg zal ik je besparen. Ik moest maar verhuizen als ik van de overlast af wilde zijn, kreeg ik te horen. Ze zijn brutaal, hebben de grootste mond en gaan maar door."

Burgemeester Koelewijn: "Ik hoor graag beide kanten van een verhaal, ga het gesprek graag aan. Waarom reageren ze zoals ze reageren? Misschien zijn daar wel legitieme redenen voor. Hebben we wel een opvangplekken, is er genoeg te doen voor de jeugd?"

Aha de 'jeugd' heeft te weinig te doen. Arme jeugd. Maar! De oplossing. Hij komt.

"Een nieuw spelregelbord is in de maak."

Mogen we ook een nieuw spelregelbord voor heel Nederland want dat is ook stuk.

Reaguursels

Inloggen

Op zondag staan in stemmig zwart geklede tieners in Kampen na de kerkdienst vaak nog even gezellig na te klessebessen voor de kerk. Dus ja er is genoeg te doen voor de jeugd.

borderlijntje | 02-07-20 | 00:08

Bible Belt dus ik neem aan dat er gekruisigd mag worden.

Z1emen | 01-07-20 | 19:02

Ik voel ook een legitieme reden aankomen, om 15 ton dunne bruine stront te gaan lossen door de brievenbus van dhr. Koelewijn. Oh sorry, dat moet natuurlijk zijn: "stront van kleur".

The_Master_Bear | 01-07-20 | 14:55

Bible Belt dus gewoon de andere wang toekeren. Naastenliefde. Misschien kan Arie boomsma jullie toespreken over jullie plichten als christen.

P-unit | 01-07-20 | 13:46

Om met Sietske Bergsma te spreken: de activisten en hun slippendrager -- de gevestigde orde -- zijn niet meer tot normaal denken in staat.
Ze lijden aan geheugenverlies (er wordt al 30 jaar lang gepoogd er met theedrinken en praten uit te komen, maar heeft dus niet gewerkt); ze kunnen niet meer in termen van oorzaak en gevolg denken (als ze bijvoorbeeld moord en brand schreeuwen over eTnIsCH PrOfiLeReN) en kennen ook het woordje 'reputatie' niet meer -- zou ook wel geschrapt kunnen zijn in de 2020-nieuwspraak, ook zo'n product van gemutileerd postmodern denken.

Camo | 01-07-20 | 13:34 | 1

Wat voor thee is dat eigenlijk,die er door de deugers met liters genuttigd wordt.
Zit daar niet een duister verdovingsstofje in,of waar je geheugen van kwijtraakt.
Vreemd.

De Profundus | 01-07-20 | 19:11

Ik (58) ben laatst ook door zo'n gast, ik schat 20 jaar, voor ka... wijf, ka... Hollander etc.uitgekafferd.
Als er niet hard opgetreden gaat worden tegen dit soort gastjes, hebben wij straks niets meer te vertellen en kunnen we ook maar beter gaan verkassen.
Het erge is, dat politie en justitie hen met fluwelen handschoenen aanpakt terwijl ze een pak op hun sodemieter moeten krijgen.

jufrouw theelepeltje | 01-07-20 | 13:15 | 3

Straks? Het is allang te laat. Hier is niets meer aan te doen.

halfvolle glas | 01-07-20 | 13:30

@halfvolle glas | 01-07-20 | 13:30: Dit is landelijk georganiseerde intimidatie cq terrorisme en is groeiende op dat zij hier de baas worden. Gaat erg goed.

ger1306 | 01-07-20 | 13:51

In Amsterdam riepen ze het al tegen je in de jaren '80, van die straatjochies van een jaar of 10 "Wag jij maar... straks wij baas!" en dat hebben ze heus niet zelf bedacht, dat is wat hun ouders hen toen vertelden.

EnNouJijWeer | 01-07-20 | 14:22

Kampen..? het enige wat ik daarvan weet is dat er traditioneel hele lekkere Sigaren
gemaakt worden.

grapjasz | 01-07-20 | 13:15 | 2

Van de olifant! Koffie van de eenhoorn is ook aan te raden trouwens.

CopyCat | 01-07-20 | 13:43

Gezellig is het weer.

Omebert | 01-07-20 | 13:12

White Lives First. Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.

Stijlicoon | 01-07-20 | 13:08 | 1

In de zin van omgevolkt worden?

chemtrails | 01-07-20 | 18:38

Wat vroeger het probleem was in grote steden is overlast tegenwoordig ook gemeengoed in kleinere plaatsen. In Edam b.v. is het in de Singelwijk vaak een warzone. De enige basisschool daar waar geen enkele autochtone leerling meer op zit is vaak het middelpunt van geweld en vernieling. De situatie daar is ronduit onveilig. Echter, allochtone kinderen van b.v. Syrische en Afghaanse afkomst zijn voorbeeldige en uiterst correcte leerlingen binnen de gemeente. De zaak wordt geterroriseerd door het tinnef uit noord-Afrika.

nednied | 01-07-20 | 13:06 | 1

het gaat over de drempel, maar mijn ervaring van een probleemloze Marokkaan , is als je hem individueel tegenkomt. kunnen best aardige gasten zijn.
marokkanen van boven de 35, daar hoor je weing van, behalve de echte criminelen dan

ptrck | 01-07-20 | 14:08

Hallo regering! Hef zo snel mogelijk het reisadvies op voor marokko en Turkije zodat ze 6 weken oprutten naar hun thuisland. Kunnen we hier in Nederland ook rustig buiten zijn.

tipszondertrucs | 01-07-20 | 13:04
-weggejorist-
Vleespet96 | 01-07-20 | 13:01

Spelregelbort Koelewijn.

Toos Bevergeil | 01-07-20 | 12:57

Koelewijn is een dwaallicht van de Christen Unie. Als hij het gesprek met dat tuig graag aangaat, wat let hem dan om vanavond naar dat veldje toe te gaan (neem vrouw en kinderen gezellig mee!) en te vragen wat die lieve jongens allemaal te kort komen in zijn gemeente? Met zijn aannames en veronderstellingen komt hij niet ver. Hij zal van een koude kermis thuis komen.

Toos Bevergeil | 01-07-20 | 12:55 | 2

Dat weet je niet, dat denk je.

Hemke-Valsema | 01-07-20 | 12:56

@Hemke-Valsema | 01-07-20 | 12:56: Ikzelf daarentegen, denk het niet, ik weet het 100% zeker. De laatste keer dat ik een redelijk gesprek met een groep Marokkaanse jongeren had over overlast, kostte me dat een blauw oog en een stuk van mijn tand. Gelukkig kwam er een horde oekrainers en turken - verrassende samenwerking - opdagen om de situatie op te lossen. Sindsdien totaal geen overlast meer gehad. De "probleem-jongeren" lopen hierdoor al jaren met een boog om onze straat. Mijn tip voor de komende 10 jaar: sluit warme vriendschappen met oostblokkers. Je gaat ze nodig hebben. ;)

hell-no | 01-07-20 | 13:25

Hirch Ballin: Ik zou deze onverlaten een fikse schrobbering geven. Heeft i echt gezegd, ergens eind jaren 90 nog steeds ijzersterk.

streknek | 01-07-20 | 12:51

We kunnen wel allemaal meegaan in de zielige verhalen van n*gers en andere getinten (die doorgaan met drammen totdat er herstelbetalingen komen), maar er zijn veel grotere maatschappelijke problemen om aan te pakken zoals de bandeloosheid van grote aantallen personen wat resulteert in agressie tegen hulpverleners en politie, zoeken naar een aanleiding om te rellen en te plunderen, etc

De finale eindbaas | 01-07-20 | 12:43

Ik begrijp het niet. Zo'n veldje fikt als een malle.

Gumush | 01-07-20 | 12:37

De koekoek (Cuculus canorus) is een vogelsoort en het bekendste lid van de familie koekoeken (Cuculidae). De koekoek is een broedparasiet: het vrouwtje legt haar eieren in nesten van andere vogelsoorten en laat de jongen door die andere soort verzorgen.

Acidstain | 01-07-20 | 12:23 | 1

Wonderbaarlijk. Uit de natuur doe je talloze ideeën op.

Nehemia | 01-07-20 | 12:45

Ondertussen in Almere,
www.dumpert.nl/item/7941129_c4d426ce

De bokswedstrijd die vrijdagavond in Almere Haven werd gehouden op speelplaats 'Skills Garden' was op zich niet illegaal, maar was wel in strijd met coronaregels omdat het een evenement was met tientallen jongere en oudere toeschouwers er omheen. Dat zegt een woordvoerder van de politie.
www.omroepflevoland.nl/nieuws/183049/...

AntonJansen | 01-07-20 | 12:22 | 1

Ik pleit voor meer van dat soort evenementen, maar met dit weer zou het aardig zijn als deze binnen plaatsvinden.

lekgoot | 01-07-20 | 18:31

Wij autochtonen leggen het idd af tegen deze gewelddadige domme groepsdominantie.
Verkiezingen nu!

Montesquieue | 01-07-20 | 12:22 | 1

Leuk bedacht, geweldig idee, maar het is helaas nog steeds niet zo dat je bevolkingsgroepen kunt wegstemmen.

Stijlicoon | 01-07-20 | 13:12

"Officieel moet het veld om tien uur leeg zijn, maar vaak is dat later. ,,Daarom gaan we de eindtijd vervroegen’’, zegt burgemeester Bort Koelewijn van Kampen."

Nee lekker joh. Misschien moet je gewoon gaan handhaven. Schoonvegen na sluitingstijd. Tijdens de intelligente lockdown bleek dat ook prima mogelijk. In parken. Langs de waterkant. Waarom dan niet bij een Cruyff court?

Gen. Maximus | 01-07-20 | 12:19 | 2

Gewoon om 22.00 het waterkanon erop om de boel schoon te spuiten want corona. Beetje chloor bij het water voor die extra reinigende werking.

Nehemia | 01-07-20 | 12:46

Vervroegen heeft geen zin. Want ook dat wordt (nog) later. Die burgemeester is volgens mij een beetje dom.

Here's Freddy | 01-07-20 | 14:21

Er valt niets tegen te doen. Als er actief tegen opgetreden wordt doen we aan etnisch profileren en gaan D66 en GL steigeren. Net zolang totdat dit weer gewoon doorgaat. Het nieuwe normaal..

BozePaarseMan | 01-07-20 | 12:13 | 2

De racisme kaart is een geweldig (gewelddadig) 'wapen' om je wangedrag mee af te dekken! Het trieste is, dat daardoor, de nederlanders tegenover elkaar komen te staan. Er komt nog heel wat ellende over ons heen, gegarandeerd!

vluchtelingallergie | 01-07-20 | 12:29

En als die steigeren, dan is heel de 'leiding' van NL in last.

Camo | 01-07-20 | 13:21

Een spelregelbord? Een stevig pak voor de broek kunnen ze krijgen dat adergebroed!

Woelige Wimpie | 01-07-20 | 12:13 | 2

Aanpakken dat rapalje. We zullen ze lief hebben met de lange lat van de sterke arm.

Nehemia | 01-07-20 | 12:58

Zijn die snoodaards nu helemaal belatafeld!

Blote Bertus 2000 | 01-07-20 | 14:04

Dus met een legitieme reden mag je kinderen van hun speelveld verdrijven en een hele buurt afbreken. Als er maar geen PVV burgemeester komt.

drs. P | 01-07-20 | 12:08

In de vuilnisbak met die burgemeester. Dat wordt nooit wat met die man

Pummetje | 01-07-20 | 12:02

Thee drinken?

Schriever | 01-07-20 | 12:02

En weer zo'n burgemeester die wil gaan praten en begrip tonen. Ga handhaven en anders oprotten.

kortebroek | 01-07-20 | 11:51

Mijn zoontje van 10 wil niet meer naar het voetbalveldje in de buurt. Zijn altijd jongens die raar doen en veel schelden. Oh, maar kunnen jullie niet gewoon partijtje doen, vroeg ik. Dat willen ze nooit, ze schoppen je fiets omver, de bal de sloot in en doen altijd boos.
Oh ja, ze praten ook een beetje raar, met zo'n stoer buitenlands accent.....

En als je daar als volwassene even gaat kijken, of zelfs wat van zegt, is er geen respect, krijg je al KK naar je hoofd. Heel genant in het bijzijn van de kinderen....

V-styn | 01-07-20 | 11:47 | 2

u woont in de stad neem ik aan? ik voorspel alvast een White flight naar het platteland de komende 10 jaar. als die linkse lui hun principes dan maar achterlaten in de randstad.

ikworstelengadouchen | 01-07-20 | 11:56

Dit tuig is niet de baas op straat hahahahahahoohaa

HoniSoit | 01-07-20 | 11:43

Gewoon een anti corona demonstratie opzetten op dit terrein. Kjjken wat er dan gaat gebeuren.

boerzoektscheet | 01-07-20 | 11:42

De burgemeesters mispelen wat.
Als Greet zijn mond hierover open doet, liggen in no time de voorgedrukte aangifte formulieren klaar op de Politie bureaus.

Bolder | 01-07-20 | 11:40 | 3

Ik mis iedere MSM verslaglegging over de voortgang van het Wilders proces, behalve GS met NPO livestream.

bijna_raak | 01-07-20 | 11:49

@Here's Freddy | 01-07-20 | 12:02: De gelederen moeten gesloten blijven. Teamwork is heel belangrijk in deze tijd.

Nehemia | 01-07-20 | 12:48

Welke legitieme redenen heeft deze burgemeester om niets te doen waar hij voor is aangesteld, i.e. zijn (hmm...) inwoners tegen overlast en intimidatie van wie dan ook beschermen. Oh ja, fu.., hij is door het kartel naar voren geschoven en niet door de inwoners gekozen.

Edo12 | 01-07-20 | 11:37

Toch fijn dat ook dyslectische journalisten bij De Stentor een kans krijgen.

Taggart | 01-07-20 | 11:36

Enkele weken geleden stond er hier iets over mensen (jonge mannen) die uit veilige landen kwamen en niet weg wilden gaan.Ze waren gewelddadig en veroorzaakten overlast.
Dit was niet de eerste keer dat die groepen vervelend waren.Vervolgens hoor je politici wat mompelen en niemand praat er nog over.
De asielaanvragen uit veilige landen zijn er ook al tientallen jaren.
De overheid interesseert het niet.Ze geven miljarden aan die landen en willen geen eisen stellen.Waaom niet is een raadsel.
Geen enkele eisen stellen aan de houders van 2 paspoorten.Wel alle juridische ondersteuning geven,gratis.
En de derde generatie wordt de hand boven het hoofd gehouden.
Natuurlijk zijn er ook fatsoenlijke mensen en die gun ik een goed leven.
Maar pak die klootzakken nu eens echt aan!

pejoar | 01-07-20 | 11:35 | 1

Mijn reactie is geen aanval op u als persoon, maar ik word hier wel erg verdrietig van. Vooral de zin "Waarom niet is een raadsel".
Het is echt heel erg duidelijk wat er nu gebeurt. Het internet staat er ook vol mee. Op YT, of welke andere site dan ook.
Er is besloten dat Nederland wordt opgedoekt, en de autochtone Nederlander ook. Leuker kan ik het niet maken.

OudeNederlander | 01-07-20 | 11:40

1) je hangt stiekem bewakingscamera’s op
2) je zet stillen in om te observeren
Na punt 1 en 2 weet je wie de overlast gevers zijn, wat er gebeurt en dan ga je schoonvegen. Dus:
Oppakken, ,fouilleren, schiet met rubber, taseren, knuppelen... als je t op t malieveld kan met de ME tegen wat demonstranten kan je het daar ook tegen al die steeldieven en tuig.

timmey | 01-07-20 | 11:34 | 5

Nog steeds de rubbertegelaanpak?

Jos Tiebent | 01-07-20 | 12:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Omdat we tegenwoordig niet meer mogen benoemen dat cultureel/etnische verschillen ten grondslag kunnen liggen aan dagelijkse problemen in het samenleven, kan dit probleem dus nooit meer opgelost worden. De agressor trekt voortaan altijd aan het langste eind.

klamme.vla | 01-07-20 | 11:33

Vorige week nog aan der lijve ondervonden, bijna in elkaar gerost door een groepje dat niet tot mijn vaste kennissenkring behoort, kon nog net op tijd het spelregelbord laten zien toen dropen ze gelijk af.

Uw Verzekeringsadvis | 01-07-20 | 11:30 | 1

hilarisch.

V-styn | 01-07-20 | 11:49

Met de hele buurt en een paar lange latten dat tuig wegschoppen. Als er vragen komen van oom agent wie het waren was de hele buurt gezellig met elkaar in het buurthuis en heeft niemand iets gezien. Dat is de enige manier waarop die "jongeren" het gaan begrijpen en het probleem daadwerkelijk opgelost gaat worden.

Gregovic | 01-07-20 | 11:29

Dus: zodra er wat te halen valt dan is de groep zwart en claimt iedereen een verre neef te zijn van Oom Tom, maar zodra aantoonbaar laakbaar gedrag vertoond wordt door een duidelijk etnische groep, noemen we ze “jongeren”. Want er valt niets te halen en O o o wat zijn ze toch zielig en we moeten ze tegen zichzelf beschermen- dus gooien we een hele leeftijdsgroep voor de bus. Het wordt tijd voor een demo op de Dam van blanke jongeren.

mis en bouteille | 01-07-20 | 11:28 | 1

Een demo van blanke jongeren. Tering, wat een spektakel zal dat worden zeg. Waarschijnlijk zal de NPO authentieke Duitse marsmuziek bij het onderwerp draaien.

Opslag Medium | 01-07-20 | 11:42

30-jarige negers die nog steeds hun rol van volwassen man niet op zich nemen en niet werken, hosselen, willekeurig kinderen verwekken en hier de verantwoordelijkheid niet voor nemen. Ze hangen watbuiten te klieren en dom te lachen.
En hiermee wil de EU dan een duurzame maatschappij opbouwen. Kansloos.

du Roi Soleil | 01-07-20 | 11:27 | 2


Waaruit trek je de conclusie dat de EU een duurzame maatschappij wil opbouwen?

OudeNederlander | 01-07-20 | 11:28

Het is schijnend en beangstigend dat werkelijk niemand in het 6 minuten durende filmpje over Scheveningen de werkelijke overlast veroorzakers durven te noemen.
zover zijn we al geïntimideerd en gehersenspoeld door de "jongeren" en MSN.

zoalsikhetzeg | 01-07-20 | 11:26 | 2

Je bedoelt de jongeren met ouders met migratie-achtergrond?

zeeman73 | 01-07-20 | 11:29

Nou omdat je dan net als Johan Derksen "kalltgestelt" wordt.
Nou omdat je dan net zoals die Rotjeknor dienders "kalltgestel" of ontslagen gaat worden, omdat ze gereageerd hebben onderling op een filmpje waar een blanke 15 jarige jongen minutenlang zwaar mishandeld werd door een bepaalde groep gekleurde jongemannen. Die dienders brandde door en gebruikten de kk woorden en duiden die groep uit een Noord Afrikaans land.
Zowel bij Johan Derksen als bij deze Rotjeknordienders wordt geheel voorbij gegaan aan het Hoe en Waarom zij zo reageerden.
De donkere mensen schijnen een privilege te hebben tot het oproepen tot geweld en het zelfs plegen van zware mishandeling en dan worden de mensen die daar ziek van boosheid op reageren kalltgestelt.
Goe gedaan Abou, cancel en defund zal deugen.

Hallalieheliaal | 01-07-20 | 11:32

Waarom neemt de buurt het heft niet in eigen hand. Trommel een 20-tal ouders op en patrouilleer en pakt dit soort lieden keihard aan. Het bestuur handhaaft niet meer, is soft en slap zoals alle bestuurders in Nederland, zelf wonen zij overigens een mooie wijken en hebben dergelijke overlast niet. Dit moeten in heel Nederland gebeuren waar de wet, niet meer gehandhaafd wordt. Dan gaan we het maar zelf doen.

De Evangelist | 01-07-20 | 11:26 | 6

@Nehemia | 01-07-20 | 12:55: Beruchte autochtone families worden ook met rust gelaten door de politie. Take control back!

Toos Bevergeil | 01-07-20 | 13:00

@Toos Bevergeil | 01-07-20 | 13:00: Dan moet men ook als één front gaan opereren anders komen we nergens.

Nehemia | 01-07-20 | 13:03

Mee eens,maar de Kamper angsthaas en z'n dienderwatjes durven echte NL-
senioren streng te bekeuren of zelfs te slaan. Dat dan weer wel! :-)

Yeoman | 01-07-20 | 15:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Er zijn in o.a. Hongarije en Polen steeds mer Nederlandse enclaves. Mooi locaties waar het echt goed toeven is. Je betaalt minder belasting, kan je deur gewoon open laten, je koopkracht is veel groter enzvoorts. Waarom blijven hangen in shithole Nederlandje. Je verdoet je tijd op deze aardkloot. En werk genoeg! Of je nou ondernemer bent of in loondienst wilt, het kan ook daar. En je rijd in een paar uur, of vliegt in enkele uren terug naar Nederlandje om je familie te bezoeken e.d.

Mark_D_NL | 01-07-20 | 11:23 | 12

Klopt. Polen, Hongarije, Tjechie, Slowakije, wellicht Oostenrijk, Bulgarije, Roemenie, Servie, Rusland en de Baltische staten worden de vrije enclaves.

De Evangelist | 01-07-20 | 12:03

@Roadblock | 01-07-20 | 11:55: Tenzij we eindelijk eens besluiten om actie te ondernemen. Ik wacht er al 15 jaar op.
Alleen gaat het me iig niet lukken.

OudeNederlander | 01-07-20 | 12:08

@OudeNederlander | 01-07-20 | 12:08:
Zo denk ik ook, maar de meerderheid schijnt er totaal geen moeite mee te hebben om gemarginaliseerd te worden.
Het wemelt van de weg-met-ons roepers en NSB-ers.
Mijn wijze vrouw zegt altijd, dat dit mij jaren van mijn leven kost, en dat wat er nu in de schoolbanken zit, het al heel normaal vindt om racistisch behandelt te worden door hun gekleurde klasgenootjes.
Een uitje naar de moskee, waar de Imam hen voordoet hoe je moet bidden is een vast onderdeel van elk schoolprogramma.
Een uitje naar de synagoge schiet er vreemd genoeg altijd bij in.

Roadblock | 01-07-20 | 12:23
▼ 9 antwoorden verborgen

Maar nu even in alle redelijkheid: wat verwacht je nou van een burgemeester die daar is neergeplant namens het kartel, dat wordt ondersteund door het koningshuis, en namens de EU de anschluss regelt.
Natuurlijk doet deze meneer precies wat hem opgedragen is. En dat is het immigratiebeleid van 40 jaar kartelpolitiek uitvoeren.
Er wordt verschrikkelijk veel geld en moeite gestopt in het binnenhalen en distribueren van deze gelukszoekers over heel Nederland. Dan ga je die mensen uiteraard niet lastigvallen, opsluiten, of wegsturen.

OudeNederlander | 01-07-20 | 11:23

Het gesprek aangaan ...

Aaggh dat Hollandse gezever, daarom winnen die noordafros het bij jullie in NL.

Henk de Vries2074 | 01-07-20 | 11:21 | 3

Is geen Hollands gezever, gebeurt in tal van west-Europese landen. Men durft gewoonweg niet in te grijpen, omdat deze situaties dan dusdanig gaan escaleren dat enkel ingrijpen met (fors) geweld nog werkt. Wat dan vervolgens weer een gewelddadige tegenreactie gaat geven, etc etc etc...
Geweldsmonopolie ligt al langer niet meer bij de overheid/politie, maar bij deze groepen 'jongeren'.

Bataafje | 01-07-20 | 11:26

In Belgie is het beter?

foka | 01-07-20 | 11:32

Hehehe, Nee dan in Belgie.
Daar wordt afgelopen zondag in Brussel door Naffer-groepen gewoon 'dood aan de Joden' gebruld, en jullie overheid (proest) laat het allemaal toe.
Moet ik eens 'dood aan BLM' gaan brullen.
Dan haal ik de internationale pers.

Roadblock | 01-07-20 | 12:29

Daar moet je echt ambtenaar voor zijn om zoiets te bedenken. 100% kansloos maar hé, we hebben toch wat gedaan.

De luis | 01-07-20 | 11:21

de thee was op. De ambtenaren hebben de agenda al vol met foei gesprekken. Wellicht hebben de mariniers nog ruimte in de agenda?

Zatkniss | 01-07-20 | 11:20

Better call Bruls. Oh nee, wacht...

Dirrek | 01-07-20 | 11:20

Heeft zeker eerst advies ingewonnen bij de Burgermeester met de buikomvang van 1.5 meter uit Nijmegen welke de voorzitter is van de veiligheidsraad van alle gemeenten in Nederland. Deze held op sokken ziet geen kans om zijn samenleving veiligheid te garanderen langs de oevers van de Waal. Door de laffe houding van onze Burgervaders veranderd Nederland in een verderfelijkepoel van ellende.

Goedverdoemme | 01-07-20 | 11:19

Vraag aan de Cruijff stichting of je de 14 regels van Cruijff mag gebruiken. En hang dat bord meteen bij de landsgrenzen neer. Als mensen zich daar aan houden dan zijn we echt een gaaf land.

zevensprong | 01-07-20 | 11:19

Moet je even op internationale FB pagina BMW kijken- hebben tijdelijk regenboog vlag op logo geplakt. Heel Moslimia Goes Bananas. Dat wordt een behoorlijk dipje in de sales Middle East.

mis en bouteille | 01-07-20 | 11:17 | 1

Dan kun je beter in zwarte auto’s gaan rijden zoals Mercedes.

Reaganmania | 01-07-20 | 11:25

Hoe gaat het eigenlijk in de zwembaden? Of zijn die inmiddels allemaal dicht?

Poesmobiel | 01-07-20 | 11:16 | 1

Waterdicht in ieder geval.

mark1487 | 01-07-20 | 11:19

Godallemachtig, Mosterd, jouw Nederlands is stuk.. Heel stuk...

Iknowall | 01-07-20 | 11:15

Weet je wie vroeger ook in kampen zaten ?

dhrat | 01-07-20 | 11:14 | 1

Kampers?

Kapitein Sjaak Mus | 01-07-20 | 11:16

Laat dat soort zich maar lekker in Kampen concentreren.

schedewindje | 01-07-20 | 11:13
-weggejorist-
Vleespet96 | 01-07-20 | 11:13 | 2

Oh ja, dit soort bestuurders hebben naast een trits aan nevenfuncties vaak ook een Mss Bouquet op de bank zitten. Van haar moeten ze in al die bestuurtjes zitten zodat zij er op de theekransjes mee kan pochen. En op de 1e rij in de kerk en bij de braderie. Met een grote hoed.

Piet Karbiet | 01-07-20 | 11:13 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Burgemeester Koelwijn met een blonde pruik of een keppeltje persoonlijk even poolshoogte laten nemen.

Nuchternederland | 01-07-20 | 11:13 | 2

Koelewijn is van de ChristenUnie. Voor dit soort problemen kun je beter een burgemeester van de SGP hebben.

Reaganmania | 01-07-20 | 11:15

Dit is dus al sinds 2006 aan de gang.
Nu 14 jaar later is het dan eindelijk via via tot de eeuwige slapende ambtenaar doorgedrongen. Niet dat er iets gebeurd, dat is teveel gevraagd. Moet eerst nog een paar jaar extra in een ladekast blijven rijpen.... Welterusten.

dijkbewaker | 01-07-20 | 11:12 | 2

Dit is al veel langer aan de gang. Hans Janmaat was de eerste die er wat aan probeerde te doen in 1982.
Maar, net als nu Geert Wilders, werd hij met de nek door politiek correct Nederland aangekeken.
Het probleem, MAROKKAANS UITSCHOT, wordt gewoon niet benoemd, laat staan dat er wat aan gedaan wordt.

watergeus | 01-07-20 | 11:16

@watergeus | 01-07-20 | 11:16: foei! dat mag je helemaal niet zeggen want er zitten vast ook turken en ander volk tussen. Gebruik toch de algemeen geaccepteerde term finnen.. Kleine letter f. Voor iedereen duidelijk!

Dirk III | 01-07-20 | 11:25

Autochtone jongeren zijn volslagen kansloos tegen de allochtone variant. Het ergste is nog wel dat velen zich dat niet realiseren. Ze kunnen beter voor zichzelf naar de Dam gaan, want als er straks één bedreigde diersoort is in Nederland ...

MickeyGouda | 01-07-20 | 11:10 | 5

@vluchtelingallergie | 01-07-20 | 11:14: Omdat de Nederlander een individu is en minder optrekt in groepjes. Laat ze het eens in typische hollandse volkswijken proberen, daar weet men wel raad ermee.

Binnenbaan | 01-07-20 | 11:23
-weggejorist-
Dirk III | 01-07-20 | 11:23

@Dirk III | 01-07-20 | 11:23: ik geloof nog steeds dat de westerse man, mits getraind en goed uitgerust de beste krijger is van allemaal. Want waarom wist een klein deel van deze planeet ( europa) zowat de hele planeet in z'n greep te krijgen ? puur vanwege onze innovaties, organisatie en tactiek. op veel plekken in de geschiedenis is gebleken dat kleine groepen westerlingen vaak veel grotere groepen wisten te verslaan.

ikworstelengadouchen | 01-07-20 | 11:39
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
ron9129 | 01-07-20 | 11:09 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Was op vakantie in Japan.
Echt, de rust die je daar ervaart dat je ff je spullen onbeheerd achter kan laten.
Auto hoeft niet altijd op slot.
Autobranden?? Nooit van gehoord.
Vernielingen? 0
Respect voor ouderen is een must.
Respect voor elkaar is een gegeven.
Het voelde een beetje zoals de jaren 80 hier.
Weet je wat ze daar niet hebben?
finnen! Een verdwaalde misschien op vakantie maar verder niets.
Als je dan weer terugkeert hier besef je in wat voor een ongelooflijke tyfuszooi onze bestuurders Nederland aan het veranderen zijn.

Dirk III | 01-07-20 | 11:08 | 7

2 jaar terug was ik heerlijk op vakantie in Tsjechië. Geen hoofddoekje gezien. het leek op de jaren '70 in Nederland.

watergeus | 01-07-20 | 11:17

Hier in de buurt heb ik een fin klemgereden. Gast van ca. 20 zat met een jochie van ca. 8 naast hem en haalde mij met mijn gezin binnen de woonwijk in met 80+. Hij deed dit op een tweebaansweg met aankomende tegenliggers. 50km was niet snel genoeg voor hem. Ik moest toevallig dezelfde kant op als die sukkel en toen hij me ook zag afslaan raakte hij in paniek en vluchtte een doodlopende weg in. Toen had ik zoiets van nu ben je van mij omdat hij mijn kinderen ook in gevaar had gebracht. Die gast piste in zijn broek van angst en het was alleen maar ja meneer, sorry meneer, een kut excuus meneer. Afijn, ik heb duidelijk gemaakt dat hij verantwoordelijk is voor dat kind naast hem en ik voor de kinderen bij mij in de auto. Blijkbaar had hij daar nooit bij stilgestaan de IQ amoebe. Moraal van het verhaal is dat alleen optreden helpt met die gasten. Praten als gelijken met een zelfde EQ en IQ werkt niet.

Dirk III | 01-07-20 | 11:19

Van 1990 tot 2000 is er een japanner voorzitter geweest van de UNHCR. En die sprak er schande van dat Europa niet meer kanslozen uit Afrika wilde importeren dan we al deden.
Maar op de vraag waarom zijn eigen land er zelf geen eentje binnen haalde wilde hij absoluut niet op reageren.

2voor12 | 01-07-20 | 11:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Op vakantie naar de Balkan gaan en daar bepaalde activiteiten bijwonen, een paar souvenirs kopen en deze gebruiken als de overlastgevers weer terugkeren.

En dan kamt de politie de hele wijk uit, want zelfbeschikking mag echt niet.

BubbelWater | 01-07-20 | 11:08 | 1

Kantklosspoelen? wat moet je daar nu mee?

Nuchternederland | 01-07-20 | 11:15

Stuur ze op vlinderstage naar Marokko. Dat schijnt wel te helpen namelijk.

Zeiss | 01-07-20 | 11:07 | 1

Totdat de vlindermessen tevoorschijn komen.

Nehemia | 01-07-20 | 13:14

Daarom dus een gekozen burgemeester. Kun je als bevolking zelf wel of niet stemmen op een grijze muis die graag het gesprek aangaat.

Dikke_Tammo | 01-07-20 | 11:05

"Ik moest maar verhuizen als ik van de overlast af wilde zijn, kreeg ik te horen."

Het wordt hoog tijd dat er wetgeving ontwikkeld wordt die regelt dat al dit soort asociale, onaangepaste, halve en hele criminele, """jongeren""" zelf tot verplichte verhuizing kunnen worden veroordeeld: verhuizing naar hun 'eige' land, voorgoed.

"Burgemeester Koelewijn: "Ik hoor graag beide kanten van een verhaal, ga het gesprek graag aan. Waarom reageren ze zoals ze reageren? Misschien zijn daar wel legitieme redenen voor. Hebben we wel een opvangplekken, is er genoeg te doen voor de jeugd?"

Maar met dit soort bestuurders, die zich afvragen of dat tuig misschien 'legitieme redenen' heeft om te reageren zoals ze reageren, en die zich afvragen of er wel genoeg 'opvangplekken' zijn voor dat tuig (misschien kan hij ze gratis karatelesjes aanbieden? Of survival-weekenden in de Ardennen? Of vlinderreisjes naar het land van herkomst - hun 'eige' land, zeg maar - waarom is dat toch allemaal nog nooit geprobeerd?), met zulke bestuurders, kortom, gaan deze problemen nooit opgelost worden, of in ieder geval minder worden; van kwaad tot erger, ja, dat gaat het wel worden.

Dr_Johnson | 01-07-20 | 11:04 | 2

Bestuurders als Koelewijn willen maar niet begrijpen dat deze ‘jongeren’ hun totaal niet serieus nemen. Ze worden recht in het gezicht uitgelachen.

Reaganmania | 01-07-20 | 11:21

Onbegrijpelijke uitspraak. Niet genoeg opvangplekken? Huh? Dit vond toch plaats in het Cruyf court? Dat is toch een faciliteit voor jongeren? En die moest dicht. Wegens overlast. Weet niet wat deze Koelewijn geslikt heeft, maar...

kapoerewiet | 01-07-20 | 11:27

Ik stel voor dat alle criminele jongeren onverbiddelijk op de bus naar huis worden gezet. Ieder jaar komen er opnieuw 200.000 nieuwe jongeren naar Nederland. Dat is meer dan een stad als Breda. Ieder jaar weer. Stop deze massa-conceptie.

Red shirt | 01-07-20 | 11:04 | 2

Probleem is, dat "huis" staat in NL, en niet in Marokkije.

Nuchternederland | 01-07-20 | 11:16

Nou zie hier je reden waarom de gemiddelde "kansenjongere" niet wordt aangenomen voor een stage plek. Dit is ook waarom de "integratie" in Nederland mislukt zo leren dit soort Allochtonen al snel dat ze gewoon met geweld en intimidatie over instanties heen kunnen walsen, Hun ouders zien niet wat er gebeurt en vinden het wel best. Beste is gewoon hier de lange lat op af te sturen, net zoals ze in Den Haag doen als er een demonstratie komt. je wacht gewoon af, sluit ze langzaam inincl alle steegjes, pak ze allemaal op, allemaal, geen uitzonderingen voor minderjarigen. Het hele spul beboet je met flinke boetes en de ouders pak je ook met een boete, de eerste die gaat schreeuwen dat dit racistisch is, pak je hun Nederlanderschap af ( ja dat kan want 2 paspoorten) en de rest die nog zeurt die vertel je dat ze dan maar emigreren naar een ander land.

ikworstelengadouchen | 01-07-20 | 11:04 | 4

Bij de allochtonen verpest de meerderheid (70% met een strafblad) het voor de minderheid.

watergeus | 01-07-20 | 11:19

@Lupuslupus | 01-07-20 | 11:15: Dit kan heel vies eindigen idd. Alleen zijn wij Nederlanders al decenia lang geindoctrineerd om schaapje te zijn ipv wolf. ik merk aan mezelf dat ik radicaliseer, de komende 5-10 jaar is dat nog om te draaien door goede politiek, maar ik vrees het ergste.

ikworstelengadouchen | 01-07-20 | 11:35
▼ 1 antwoord verborgen

Een spelregelbord is altijd een goed insteek. Zo hadden wij dat ook voor onze drie kinderen. De oudste zit inmiddels in de bak, de middelste speelt de hoer en de jongste is aan de crack. Er moet nog wat aan geschaafd worden.... Het is een proces van voortschrijdend inzicht.

Pedronegro | 01-07-20 | 11:04 | 3

Misschien een keer een kopje thee met ze drinken?

Mark_D_NL | 01-07-20 | 11:06

Wat waren die spelregels dan, heel benieuwd.

Nuchternederland | 01-07-20 | 11:17

Veespallum...

Kleptop | 01-07-20 | 11:03

Voor mensen die zich nog niet genoeg geërgerd hebben.
Strafrechtadvocaat Inez Weski presenteert volgende maand haar ideale tv-avond in het VPRO-programma Zomergasten. De Rotterdamse is de gast in de tweede uitzending op 26 juli, zo heeft de omroep dinsdag bekendgemaakt.

RickRD | 01-07-20 | 11:03

Weet je, dat Marokkanen geloven dat hun overgrootvaders ons bevrijd hebben in WOII en dat hun opa's en vaders dit land hebben opgebouwd is niet zo vreemd. Als je nu ook weer deze burgemeester hoort, dan kun je toch ook niet geloven dat de Nederlanders het zelf hebben gedaan.

Blauwpetje | 01-07-20 | 11:03 | 3

Ze hebben Franco aan de overwinning geholpen tijdens de Spaanse Burgeroorlog, maar daar worden ze minder graag aan herinnerd.

Kuifje-naar-Brussel | 01-07-20 | 11:27

@Kuifje-naar-Brussel | 01-07-20 | 11:27:
Ze schieten op commando op alles en iedereen wat maar beweegt, zolang je maar betaalt. En ze genieten er ook nog eens van. Wordt het link of biedt de tegenstander een dirham meer, lopen ze massaal over. Was in de tijd van de Punische oorlogen al zo en er is nog steeds niets veranderd.

Graaisnaaiert | 01-07-20 | 11:33

CU Burgemeester.
De partij die opkomt voor de moslims, en wegkijkt bij de Christenen die dagelijks overal ter wereld door diezelfde moslims vermoord worden.
cip.nl/78933-50-christenen-vermoord-i...

Roadblock | 01-07-20 | 11:02 | 6

De SGP is tig keer beter dan de CU. Kleine dingen houd je altijd.

Reaganmania | 01-07-20 | 11:31

Één groot verschil met de SGP en CU is dat de SGP een christelijke partij is en de CU een vreselijke deugpartij.

Trasnochador | 01-07-20 | 12:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik benadruk het nog maar eens een keer.. Nederland is inmiddels het schijthuizenland eerste klas. We worden door flapdrollen geregeerd het land gaat totaal de vernieling in.. fijne dag verder.. ga weer werken zodat men weer kan genieten van mijn belastingafdracht.. man man..

aardv@rk | 01-07-20 | 11:02

“Waarom reageren ze zoals ze reageren?“
Of misschien hebben ze nooit grenzen gehad, is er nooit gezegd tot hier en niet verder. Daarom mogen zij de publieke ruimte opeisen en moet iedereen zich daarna voegen. Inclusief de BM die al op zijn rug ligt.

www.menselijklichaam.nl/wp-content/up... Misschien is er nog een geschikte donor voor je BM.

ratelaar | 01-07-20 | 11:01

Bort gaat ook de resonantie van het hekwerk laten onderzoeken. Dat zal ze leren.

Piet Karbiet | 01-07-20 | 11:01

Overlast veroorzaken is gewoon getint privilege. En iedereen die er anders over denkt is een racist.

2voor12 | 01-07-20 | 10:59

Natuurlijk Koelewijn, het ligt natuurlijk weer aan “onze maatschappij”. Die linkse reflex is inmiddels zo’n grotesk automatisme

Feitenpliesie | 01-07-20 | 10:58

Ik mis de bijdragen van @beldewouten en @Beste_Landgenoten. Ik heb gewoon niemand om in de zeik te nemen nu.

Zeiss | 01-07-20 | 10:58

Misschien proberen deze "toevallige jongeren" iedereen aan de Coronamaatregelen te herrineren door ze weg te jagen. Ze geven veel om Nederland.

Trasnochador | 01-07-20 | 10:57

Beste burgemeester, wilt u echt weten waarom ze reageren, zoals ze reageren. Nee natuurlijk niet, je gebruikt 'verberg'taal om het probleem te verdoezelen. Daarna ga je weer gewoon lekker niks doen.
Vanmorgen op WNL Segers en Yesilgoz. Een nieuw wetje gemaakt en stoere taal uitslaan op TV en zeggen dat de scholen de bevolking van een bepaalde persuasie weer moeten gaan opvoeden. Vervolgens gebeurt er natuurlijk weer niks.
Misschien kan die burgemeester die Mw. Toorenburg van het CDA erbij halen, die kan ook zo stoer praten en vervolgens zeer tevreden zijn over zichzelf.
Ik heb nog wel een leuk ander quotje voor onze politici dat je altijd in het zicht van de camera kunt gebruiken: "Van onze hulpverleners blijf je af en je krijgt een zware straf als je het wel doet". Zie de pathetische straf voor de bruiloftmepper uit Rotterdam.
Zum kotzen.

HoniSoit | 01-07-20 | 10:57 | 1

Mja, de verkiezingen komen er aan.
Dan gaat de VVD plotseling stoer doen.
De IRA had er wel een oplossing voor als jongeren zich veelvuldig misdroegen.
Bleek goed te werken.
Als de 3e wordt gevonden, wordt de overlast gegarandeerd een stuk minder in Nederland.

Roadblock | 01-07-20 | 11:06

Niet alleen in de drie genoemde steden, het is nagenoeg overal hetzelfde liedje.
Het is de tribale cultuur die dominantie zoekt. Dat levert een scheve verhouding op omdat er geen echt verweer tegen is en mensen bang maakt. Dat weten die deug-nieten maar al te goed. Onderling scheppen tegen elkaar op over hun prestaties.

Abu Bachouca | 01-07-20 | 10:57

Dit hoort zo niet bij Kampen.

dathoujetoch | 01-07-20 | 10:57

De bestuurlijke macht kan niet ingrijpen. Als ze dat doen, breekt ook hier, in ons kikkerlandje, de pl**ris uit. En dat willen ze koste wat het kost voorkomen.
Dus gewoon meer smoesjes verzinnen om niet te hoeven handhaven.
Het probleem is: dit gaat toch een keer fout. Maar dat zal hun worst zijn.

zwartzondersuiker | 01-07-20 | 10:56

Dit is een herkenbaar probleem. Je zult je als buurt moeten organiseren. Wanneer jij als groep groter en fysiek sterker bent, zul je dit soort jongeren prima kunnen weren. Stap met vijf kerels op die gasten af en sommeer ze van het veld af te gaan. Maar dit zul je gedurende lange termijn moeten volhouden. Dit is puur een territoriale strijd, waar de politie al helemaal geen tijd voor heeft.

pietah | 01-07-20 | 10:55 | 4

Klinkt leuk maar gevolg is dat de politie binnen de kortste keren die vijf kerels uit hun huizen sleurt en opsluit. Want dan komen ze wel opdagen.

2voor12 | 01-07-20 | 10:58

Voor die gasten ben ik niet zo bang. Die zijn alleen maar stoer als groep.
Maar wel voor onze overheid, die je dan binnen de kortste keren van je bed licht.
Dan kunnen ze wel krachtdadig en snel optreden.
Nix geen moeilijk aangifte proces, en 'we kunnen niets voor u doen'.
Als de overheid ergens bang voor is, is het dat de 'witte Nederlander' het niet meer pikt.
Dat moet ten alle tijden de kop ingedrukt worden.
(Zie Malieveld)

Roadblock | 01-07-20 | 11:18

@Roadblock | 01-07-20 | 11:18:
Dat is het probleem inderdaad. Onze maatschappelijke carriere is naar de knoppen als je eigenhandig optreedt. Bij hun is het - als er al een veroordeling volgt - slechts een onderbreking van de dagelijkse gang van zaken, hosselen en andere ongedocumenteerde verdienmodellen. En omdat de politie tegenwoordig ook niet mag vragen hoe een 22- jarige zonder ( serieuze ) opleiding of vaste baan in een auto van 80K kan rijden wordt het ze opnieuw een stukje makkelijker gemaakt.

Graaisnaaiert | 01-07-20 | 11:31
▼ 1 antwoord verborgen

De burgemeester slaat voor het gemak gewoon een stap over: niet waarom ze overlast veroorzaken is de vraag, nee waarom ze zo reageren op de reactie op de overlast. Waar bij voorbaat geen excuus voor is, immers als er geen overlast was zou er helemaal geen reactie hoeven te zijn?

een_mike | 01-07-20 | 10:54

Wij hebben last gehad van soortelijke neukfouten, heb alle ouders ervan getrotseerd en hun video opnames laten zien en laten weten dat bij voortgang van dit gedrag ik hun juridisch en financieel aan zou pakken. Tuig kwam excuses aanbieden en is sindsdien nooit meer in de wijk ( althans in de buurt van mijn woning ) geweest.

The Russian | 01-07-20 | 10:54 | 2

getrotseerd moet getraceerd zijn.

The Russian | 01-07-20 | 10:55

Hoe traceer je die ouders? Stiekem achtervolgen tot ze 's nachts om half een naar huis gaan?
Serieuze vraag, want ik denk dat velen dit probleem hebben...

libertat | 01-07-20 | 17:38

Als je ergens geen oplossing voor weet "ga je het gesprek aan". Vervolgens gebeurt er niets, en dat was precies de bedoeling.

oldandwise | 01-07-20 | 10:54

Misschien dat ze de agenten die zondag op het Malieveld stonden even langs kunnen sturen? Die weten wel hoe je mensen die overlast geven van een veld moet verwijderen.

J. Jarig | 01-07-20 | 10:54 | 1

Die durven dat niet. Veel verder dan wat slecht ter been zijnde bejaarden knuppelen kunnen ze niet. Bovendien, je weet toch dat 'jongeren' boven de wet staan.

5611 | 01-07-20 | 11:17

Goede vraag; Is er genoeg te doen voor de jeugd? Zoals naar school gaan, huiswerk maken, sporten, vrijwilligerswerk, een bijbaantje? Zoiets? Nee, dat zal dan wel niet. Daar doen ze in Kampen niet aan neem ik aan. Anders valt de vraag van de burgemeester niet te verklaren.

The2Amendment | 01-07-20 | 10:54 | 1

Ze kunnen toch naar de kerk?

dathoujetoch | 01-07-20 | 11:00

Autonome Zone Cruyff Court Kampen.

Dikke_Tammo | 01-07-20 | 10:52 | 1

Ziyech Court.

Mr_Natural | 01-07-20 | 10:55

Enige waar dat boord goed voor is is om spuit verf te ontvangen van deze tuig.

The Russian | 01-07-20 | 10:51

Zo sprak ik laatst iemand die met dezelfde jongeren te maken heeft gehad. Die kreeg te horen dat er opgerot diende te worden. De wijk was van hun, niet van racistische Hollanders.

Op dat soort momenten ben ik blij dat Rutte de grenzen nog wijder heeft opengezet. Meer, meer, meer.

El Rico Grande | 01-07-20 | 10:51

Vond het een ongeloofwaardig verhaal. Even gaan kijken van welke partij de burgemeester is en welke partijen het in Kampen voor het zeggen. Toen was het verhaal gewoon logisch....

Zeiss | 01-07-20 | 10:51

Honkbalknuppels en alle buurmannen/vrienden verzamelen. Zo losten wij vroeger de problemen op (destijds met krakers).

Peter_la_Selie | 01-07-20 | 10:48 | 9

@elfenstein | 01-07-20 | 10:58: En vergeet niet dat die 'jongeren' wat die burgemeester betreft hun gang kunnen gaan, maar dat als je ook maar een vinger er naar uit steekt, er 5 agenten AT op je stoep staan.

5611 | 01-07-20 | 11:19

@5611 | 01-07-20 | 11:19:
Dit dus. Eigen rechter spelen wordt nog steeds zwaarder bestraft dan "overlast gevende jongeren". En van ons is het cv besmeurd als je een veroordeling wegens geweldpleging aan de broek hebt terwijl zij niets te verliezen hebben en linksom of rechtsom toch wel aan hun centjes komen.

Graaisnaaiert | 01-07-20 | 11:26
▼ 6 antwoorden verborgen

En die schrijfster van dit stuk.. fijn dat u het gesprek met dat volk aangaat. Velen durven niet eens. Maar wees dan ook zo flink om in het hele stuk een keer de afkomst van die gasten te benoemen want dat is de verbindende factor van deze ellende. De cultuur van die gasten van intimidatie en overlast.
Ze gewoon: de finnen!

Dirk III | 01-07-20 | 10:48 | 1

Na 'Het nieuwe normaal' ook 'De nieuwe jongeren'.

Mr_Natural | 01-07-20 | 10:51

15 jaar terug was de oplossing om ze allemaal op kickboxles te sturen, nu durven we ze niet eens meer aan te spreken omdat wij destijds niet op kickboxles zijn gestuurd. Tsja... De "legitieme" reden is onverhulde autochtonenhaat en weten dat je er toch wel mee wegkomt.

Binnenbaan | 01-07-20 | 10:48 | 1

Kan je nagaan als ze straks met meer zijn...

Dirk III | 01-07-20 | 10:49

Verhuizen.
Je leeft maar 1x.
En in dat leven ga je geen werkende (sic) oplossing meemaken voor sissende mocrojeugd.
Dus ga het uit de weg.
Koop iets in de provincie en leef er zoveel mogelijk langs.

de Voorzittert | 01-07-20 | 10:47 | 8

@2voor12 | 01-07-20 | 10:54: Klopt, maar ga dan naar een kleiner dorp waar de huizenprijzen hetzelfde zijn. Je krijgt er een grotere tuin en noaberschap voor terug.

JohnLocke | 01-07-20 | 10:57

Te makkelijk. Ze komen je gewoon achterna als je vlucht, als het roofdier bloed geroken heeft laat ie het spoor niet meer los. In de good ol' days wilde men nog wel eens vechten voor zijn land, doe je dat niet dan wordt het een of ander ellendig vluchtelingenkamp in een land waar ze wel terugvechten. Veel plezier daar, maar blijf dan ook weg als het gelazer weer voorbij is ok?

elfenstein | 01-07-20 | 11:06

@elfenstein | 01-07-20 | 11:06: Leuk verhaal hoor, maar het punt is ons land vecht niet met je mee. Ambtenaren, de politiek, de politie; ze staan als het er op aan komt niet aan jouw zijde en beschermen je niet. Het is een zinloos gevecht waar je cynisch, zuur en verbitterd door raakt. Waarom goede jaren opgeven als je ook domweg gelukkig kunt zijn elders. Of sterker aangezet: Als jij niet rijk genoeg bent om op de juiste plekken te wonen in een stad, dan raad ik je aan om te verhuizen.

JohnLocke | 01-07-20 | 11:21
▼ 5 antwoorden verborgen

Ja hoor eens, die man heeft nog een hele carriere als ambtenaar voor de boeg. Kampen is voor hem slechts een springplank naar een grotere gemeente en daarna voorzitter van een of andere NGO. Hij heeft het er maar druk mee:
Nevenfuncties vanuit de gemeente:
Voorzitter bestuur Stichting Stadstoezicht Kampen
Lid algemeen en dagelijks bestuur Veiligheidsregio IJsselland
Lid en voorzitter Burgerij van Grafhorst
Lid College voor arbeidszaken (VNG)
Lid Commissie brandweerkamer (VNG)
Lid Subcommissie rechtspositie politieke ambtsdragers (VNG)
Lid dagelijks bestuur Vereniging van Nederlandse Gemeenten (afdeling Overijssel)
Voorzitter klankbordgroep Basisregistratie Grootschalige Topografie regio IJsselland
Voorzitter bestuur en lid dagelijks bestuur Omgevingsdienst IJsselland
Lid bestuurlijk overleg Shared Service Centrum Bedrijfsvoering
Lid kernteam Regio Zwolle
Lid bestuur Stichting De Overijsselse Ombudsman
Lid Landelijke bestuurscommissie GHOR.
Nevenfuncties niet vanuit de gemeente
Adviseur van het Nederlandse Rode Kruis
Lid Raad van Commissarissen Wadinko N.V.
Lid bestuur Stichting Beschermers Stedelijk Museum Kampen
Lid Landelijk Gemeentelijk Geo Beraad
Lid bestuur Vereniging Groen van Prinsterer
Ambassadeur Stichting Aangepast Paardrijden Kampen e.o.
Erevoorzitter Kamper Oranje Vereniging
Ambassadeur Kamper Trompetter Korps
Lid Comité van aanbeveling Stichting Ronald McDonald Huis Zwolle.

Piet Karbiet | 01-07-20 | 10:46 | 5

Ambassadeur Kamper Trompetter Korps. Proest.

Mark_D_NL | 01-07-20 | 10:57

@van Oeffelen | 01-07-20 | 10:55: toch een echte 'deugd' van de gemiddelde CU/CDA'er. Goed doen voor het dorp.

dathoujetoch | 01-07-20 | 11:02
▼ 2 antwoorden verborgen

In Almere niet anders. Al jaren. Zo nu en dan een politiewagen langs, dan vlucht de roedel uiteen. De bewoners kunnen de t*fus krijgen, want """"""jongeren"""""" zijn de toekomst.

marcoplarco | 01-07-20 | 10:46

Ik zie het al.(CU grootste partij)
Het college bestaat, sinds de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 uit de partijen CDA,CU,GL en GBK.
nl.wikipedia.org/wiki/Kampen_(gemeent...

komtdatschot | 01-07-20 | 10:46

Het beste zou zijn om alle jeugd vanaf het tiende jaar in preventieve hechtenis te nemen.

JvanDeventer | 01-07-20 | 10:46 | 2

Of de abortuswetgeving wat oprekken.

Forwaards | 01-07-20 | 10:52

Of zwemles met hun poten in beton gegoten.

BubbelWater | 01-07-20 | 11:01

Er kunnen wel wat aanvullende spelregels bij, het bord voor z'n kop is groot genoeg.

Mr_Natural | 01-07-20 | 10:45

De jeugd heeft te weinig te doen? terwijl de jeugd van tegenwoordig alles krijgt.... kunstgrasvelden, skate park, jeugdhonk, basketbalvelden etc etc. Wij (witte middenklassebuurt jaren 80-90) mochten het doen met een 1 groot knollenveld waar je met twee jassen een goal maakte.

trottle | 01-07-20 | 10:45 | 2

Precies! We waren al blij met een stukkie vrij terrein, konden we fietscrossen.
Daarnaast hadden we weinig tijd om ons te vervelen, want als mijn ouders dat doorhadden, kon ik wel op de fiets naar de dichtstbijzijnde boer die iemand nodig had om mee te helpen op het land.
Tegenwoordig zijn ze al in de stress als de accu van het mobieltje onder de 90% komt.

tis_wat | 01-07-20 | 10:51

"Jumpers for goalposts" Ron Manager!

Calastir | 01-07-20 | 11:03

´Een NIEUW? spelregelbord?? Dus er was er al één maar die deed het niet goed?
De fantasie van de boven ons gestelden kent werkelijk geen grenzen als er weer iets niet opgelost kan worden.
Vroeger maakten we dan een mopje over een suri die dan zei:'Ik wil alles wel doen, als ik maar niet hoef te werken.' Gelukkig mag dat niet meer.

Petrus Poortwachter | 01-07-20 | 10:43 | 1

Zij een spelregelbord, de rest van Nederland een wetboek van strafrecht.

El Rico Grande | 01-07-20 | 10:53

Oeh. Een nieuw bord. Hadden we dat twee weken geleden maar in het Weverspark in Helmond.

PureYak | 01-07-20 | 10:43

Hopen op een natte zomer voor de mensen die last hebben van finse jeugd.

Dirk III | 01-07-20 | 10:43 | 6

@Cobarde | 01-07-20 | 10:46: u weet dat op de burelen van de D66 fractie in de TK de meeste restanten van cocaine werd aangetroffen van alle fracties?

overhetrandje | 01-07-20 | 11:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Ga samen met Marty Mcfly terug in de tijd om de mariniers op te halen die toen de Dam hebben schoongeveegd van langharig werkschuw tuig.
Dat zal ze leren, de vlegels!

Disabeltje | 01-07-20 | 10:43 | 5

Slaperige hippies molesteren is wat makkelijker dan messentrekkende jongelui. Hier en daar zal er ook wel een vuurwapen rondhangen. Uw stoere mariniers moeten dat wel in burger doen. Voor de rest zijn die ook meer van het ruzie maken met burgers in een Noorse disco of vieze boekjes stelen uit een commodity winkel van een oud vrouwtje. De commandnt was erg va onder de indruk.

MaarFeitelijk | 01-07-20 | 11:02

@Roadblock | 01-07-20 | 11:25: Vanwege de feitelijkheid, die u duidelijk ook kent. Meneer Feitelijk, overigens.

MaarFeitelijk | 01-07-20 | 14:27
▼ 2 antwoorden verborgen

"Waarom reageren ze zoals ze reageren? Misschien zijn daar wel legitieme redenen voor."

Dat klinkt als een wegkijkende ChristenUnie-burgemeester. Googlet op naam, vooroordeel bevestigt.

JohnLocke | 01-07-20 | 10:43 | 4

@Patje2011 | 01-07-20 | 10:44: Nee, ik ook niet. Maar ik kijk uit naar het spelregelbord voor Bort Foyard. Hopelijk wel meertalig.

JohnLocke | 01-07-20 | 10:47
▼ 1 antwoord verborgen

Meer TV, is altijd goed.

dathoujetoch | 01-07-20 | 10:43

Goed idee.
Ik had zelf zo'n bord voor m'n ex.

HoerieHarry | 01-07-20 | 10:42

Legitieme redenen om je te misdragen.... Hahaha.

Kuifje-naar-Brussel | 01-07-20 | 10:42 | 8

@SpicyMchaggis | 01-07-20 | 10:47: Dit is waarschijnlijk de derde generatie. Die zet je moeilijk uit, zeker als ze nog minderjarig zijn. Maar harder optreden lijkt me een goede optie.

Kuifje-naar-Brussel | 01-07-20 | 11:23

@Kuifje-naar-Brussel | 01-07-20 | 11:23:
Hij zei ook niet dat ze uitgezet moesten worden Kuif.
Alleen dat de VVD ze heeft binnengehaald en ze nog steeds binnenhaalt.
Het politiekorps is momenteel te druk bezig met whatsapps van collega's te checken op racistische taal, en Justitie en Veiligheid met het zoekmaken van de Wildersproces stukken.
Verder laat de politie het wel uit zijn hoofd, om op te treden tegen lieden met zelfs maar het geringste lichte tintje.
Ze zijn niet gek.
Wie zou er dan nog harder moeten optreden?
Onze rubberen Mark Reutel? Die is druk met zoete broodjes bakken met de BLM marxisten.

Roadblock | 01-07-20 | 11:30

@Kuifje-naar-Brussel | 01-07-20 | 11:23:
We zitten inmiddels in de vierde generatie, 1960-1975 gen1, als die toen 30 waren toen ze hier naar toe kwamen, dan is 1970-1985 gen2, 1995-2010 gen3, Dus dan zit gen4 nu in de puberteit...

libertat | 01-07-20 | 17:31
▼ 5 antwoorden verborgen

Met agressie en bereid tot geweld ben je gewoon de baas in de publieke ruimte. De staat treedt hier niet tegen op en rechters bestraffen nauwelijks. Het is een schande dat mensen die belasting betalen niet beschermd worden tegen tuig dat dat niet doet.

Trekhaas | 01-07-20 | 10:42

Burgermeester van Kampen.
Zou die van de Christen Unie zijn?
Wat een labbekak.

SpicyMchaggis | 01-07-20 | 10:42 | 3

Hij denkt genuanceerd over de problemen.

Kuifje-naar-Brussel | 01-07-20 | 11:23

deze voorbeeldige jongeren kunnen niet naar hun tante in Marokko / Turkije..... dus ik verwacht dan ook dat het een hete zomer gaat worden.

Captain_Dipshit | 01-07-20 | 10:42 | 4

@Cobarde | 01-07-20 | 10:45: Want moslimjongeren gebruiken geen drank en drugs. Helder. U leeft onder een riante steen in de buitenranden van de provincie?

Binnenbaan | 01-07-20 | 10:52

Dat kan prima hoor, de treurvluchten naar Nagel-aan-onze-Doodskistie mogen vandaag weer plaatsvinden. Vice versa, ook nog eens.

Graaisnaaiert | 01-07-20 | 11:10

Cobarde is een onnozelaar.

vic_typh | 01-07-20 | 11:54
▼ 1 antwoord verborgen

Dat zal ze leren! Schorriemorrie!

Dirk III | 01-07-20 | 10:41

Dat moet je je stad maar geen Kampen noemen, dan vraag je erom, toch?

Mr_Natural | 01-07-20 | 10:41 | 2

Kampen is toch een werkwoord.

Pleegzuster B | 01-07-20 | 10:45

@Pleegzuster B | 01-07-20 | 10:45:
Kampen, daar wordt je in opgesloten als je de kamp verliest.

Graaisnaaiert | 01-07-20 | 11:09

...... want dat is ook stuk ?

Der Schnitzeljäger | 01-07-20 | 10:40

Dan hebben we een nieuw spel bedacht wie niet luisteren wil gaat terug naar .

kuus | 01-07-20 | 10:39 | 3

Een dropping, leuk!

Mr_Natural | 01-07-20 | 10:42

Gewoon iedere avond een viruswaanzin demonstratie organiseren...moet je eens kijken hoe snel het veld wordt schoongeveegd.

Waargaathetheen | 01-07-20 | 10:39

Onze politiek denkt dat je problemen nog steeds kunt oplossen met dialogen en afspraken. Beseffen zich nog steeds niet dat dit alleen werkt met mensen met fatsoen en respect voor elkaar, en dat deze "jongeren" aan een hoop schuldig zijn, maar niet aan het hebben van dat.

frickY | 01-07-20 | 10:39 | 1

Onze politiek denkt in afzetmarkten en verdienmodellen. Mensen bestaan niet meer, we worden nu allemaal met ons BSN aangeduid. Lekker inclusief, kun je ook weinig uit afleiden verder dus kun je incidenten ook afdoen met een neutraal "jongeren", "verwarde personen" of "Limburger". Dat laatste alleen als het om iemand uit Helmond afkomstig is.

Graaisnaaiert | 01-07-20 | 11:07

We hebben echt pure kanker binnen gehaald. Zo jammer..

WillemBaas | 01-07-20 | 10:39

Tijd voor een Doofpotbus.

RickRD | 01-07-20 | 10:39

Logisch ook weer: bij wangedrag op een Cruyff Court je afvragen of er wel wat te doen is voor dat tuig. Doe een ketting om en geef ze nog een paar plekken, okee?

Poesmobiel | 01-07-20 | 10:39

Burgemeester Koelewijn: "Ik steek graag mijn vingers in mijn oren, ga het gesprek niet aan. Waarom reageer ik zoals ik reageer? Daar zijn wel legitieme redenen voor, ik ben namelijk een enorme lafbek die aan het pluche geplakt zit."

Zenzeo | 01-07-20 | 10:38

Ik die wijk heb je veel jongeren die fan zijn van Erdogan.

filosofem | 01-07-20 | 10:38 | 1

Waar niet? Kijk om je heen op straat en huiver.

Graaisnaaiert | 01-07-20 | 11:04

Ik moest even in de Bosatlas opzoeken waar de nederzetting Kampen zich ook alweer bevindt. Ik snap de legitieme reden nu wel voor die *****jongeren*****.

de directeur | 01-07-20 | 10:38 | 3

Was ooit een heel leuk stadje hoor, kijk maar naar schilderijen van Hendrick Avercamp (17e eeuw).

Zenzeo | 01-07-20 | 10:41

@Zenzeo | 01-07-20 | 10:41:
Er is nog steeds veel te beleven.
Sigarenfabriek De Olifant geeft rondleidingen en er zijn twee predikantenopleidingen!

Kapitein Sjaak Mus | 01-07-20 | 10:44

Op de wereldbol kan ik het ook niet vinden.

Pleegzuster B | 01-07-20 | 10:46

Wij hadden vroeger ook geen opvangplek of dingen om ons bezig te houden. En dan pakten we een bal, en dan was dat probleem ook weer opgelost.
Dus burgemeester, geef die boys een bal, en als ze zich dan nog niet gedragen, dan ligt het toch echt aan henzelf.

John McClane | 01-07-20 | 10:38 | 1

"geef"? Dat tuig koopt maar lekker zelf een bal!

Calastir | 01-07-20 | 10:59

Kampen. Ook dat was ooit een Christelijk bolwerk aan de IJssel. Best wel een leuk stadje trouwens ( serieus ).

Graaisnaaiert | 01-07-20 | 10:37

Koelewijn kom eens van dat dak af en kijk niet naar de wereld vanuit je ivoren toren. Wat een weeïge reactie van die burgermeester, oh er is overlast dan zal de overlastpleger wel problemen hebben waar naar moeten gaan kijken. Rot op.

Patje2011 | 01-07-20 | 10:37 | 1

Je waarschuwt niet meer?

Kuifje-naar-Brussel | 01-07-20 | 11:39

Ik heb inmiddels een blauwe plek op mijn voorhoofd...

*head desked nog eens*

De Droit | 01-07-20 | 10:37

Islam opvoeding

Eddy67 | 01-07-20 | 10:36

Zelf meegemaakt ook. De jongeren mogen de spelregels erop zetten en krijgen als beloning een hangplek, tafel en wifi.

TheseDays00 | 01-07-20 | 10:36 | 1

Geen kickboxles?

zuurtjeregen | 01-07-20 | 10:39

Benieuwd nu hoe het er bij Burgemeester Koelewijn thuis aan toe gaat.

Dikke_Tammo | 01-07-20 | 10:36 | 2

Huize Koelewijn:
'Mag die muziek wat zachter? En ruim je kamer eens op.'
'Flikker op ouwe! Als je er last van hebt moet je maar verhuizen.'

Dikke_Tammo | 01-07-20 | 10:41

Die heeft een schuur vol stoepkrijt.

kuus | 01-07-20 | 10:41

Wat is de huidskleur van dit rapalje? Want we moeten er van Klaver en Jetten vooral op letten dat we niet etnisch profileren of institutioneel racisme steunen... Dus het zou de maatschappelijke discussie enorm helpen als we kunnen vaststellen dat het niet alleen lichtgetintiërs zijn...

Odin | 01-07-20 | 10:36 | 2

"Niet je afkomst telt maar je toekomst."
Was getekend, Malek Ramadan Rutte al-Hollandi, Emir van de afdeling fondsenwerving van het Khanaat EU.

Graaisnaaiert | 01-07-20 | 10:43

@Graaisnaaiert | 01-07-20 | 10:43:
Dan moeten ze wel zelf iets van moeite voor hun toekomst doen.
Maar nee, Nederland is luilekkerland, alles komt je aanwaaien, gratis geld, woning en inboedel. Na 3 maanden mag de rest van je gezin ook gewoon komen.

WatMoetJeNu | 01-07-20 | 11:09

Het grootste KUT-excuus aller tijden: omdat er niets te doen is gaan ze maar voor ellende zorgen. Flikker toch, deden wij vroeger toch ook niet? Dan had je een bijbaan of ging je voetballen of weet ik veel wat.

Behangdelul | 01-07-20 | 10:36 | 2

Je ziet het overal in. Als voorbeeld: vroeger ging je kamperen en vermaakte je jezelf met de andere kinderen op de camping. Nu moeten er allemaal animatieteams zijn die de kinderen vermaken want zelf kunnen ze niets bedenken om te doen.

2voor12 | 01-07-20 | 10:46

Onvoorstelbaar eigenlijk. Ze hadden nog nooit zoveel om uit te kiezen als tegenwoordig en ze kiezen er massaal voor om te gaan lopen klieren.

Graaisnaaiert | 01-07-20 | 11:19

Het is dus niet een alleen-maar-in-de-Randstad probleem zoals veel reaguurders altijd maar blijven beweren.

2voor12 | 01-07-20 | 10:35 | 5

@Yellow Shark | 01-07-20 | 10:48:
Dan heb je geluk dat er nog bestuurders zijn die actie ondernemen. Maar van een lul met vingers als deze burgemeester in Kampen hoeft de buurt echt helemaal niets te verwachten.

2voor12 | 01-07-20 | 10:52

@2voor12 | 01-07-20 | 10:52:
Klopt..... maar het heeft wel tijd, moeite, en energie gekost om die bestuuder(s) te overtuigen.

Yellow Shark | 01-07-20 | 11:01

Wij hadden het bij de kinderdisco het was leuk we konden lekker dansen, gek doen en goedkoop frisdrank drinken. Op een gegeven moment kwamen de '''jongeren'' van een nabij gelegen stadje er zaten zelfs 20ers tussen, narigheid, schelden, rochelen, gewelddadigheid, berovingen noem maar op. Het was zo in een keer een no-go area geworden, het ging daarna ook dicht.

Papierversnipperaar | 01-07-20 | 11:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Bestuurlijke láfbekken. Ik moetde eerste burgemeester in Nederland nog zien die daadwerkelijk 's avonds op zo'n veld gaat staan en in 'gesprek' gaat. In het beste geval worden er via wethouders in allerijl 'buurtvaders' geronseld, zodat er wéér een onevenredig hoog deel van de gemeentelijke inkomsten aan een kleine club terroristjes besteed kan worden. Maar ja; er zijn altijd wel weer burgemeestersbaantjes te vergeven in grotere gemeenten dan Kampen.

bisbisbis | 01-07-20 | 10:35

Ik heb wel een mooi spelregelbord: "Gedragen of opsodemieteren!". Hoef je niet eens een bord voor, die ene regel moet genoeg zijn.

Binkoo | 01-07-20 | 10:35

Spelregel 1) Ik licht je van je bed met een sirene voor de deur!

Einde van de Domheid | 01-07-20 | 10:34

"Misschien zijn daar wel legitieme redenen voor." Nee, die zijn er niet, totale klapmongool. Dat zeg je toch ook niet als iemand een neger op zijn gezicht slaat omdat ie zwart is? (om het maar even met wat actuele thema's te verbinden)
Daar waren we het in de tijd van Frank Boeijen's Zwart/Wit al over eens.

Dus lul niet zo achterlijk.

TheEgg | 01-07-20 | 10:34 | 2

Vraagje: Is een lobotomie tegenwoordig een onderdeel van de installatie als burgemeester?

TheEgg | 01-07-20 | 10:36

Inderdaad, hele rare krompraat. Overtreders en misdrijfplegers om hun wellicht geldige redenen vragen. Het gaat niet om broodstelen. Er zijn geen geldige redenen. Het is wet.

MaarFeitelijk | 01-07-20 | 10:58

Gewoon nederig gedragen tov de islamitisch kolonisten, dan is er niets aan de hand.

Tronald_dump | 01-07-20 | 10:34 | 1

of gewoon (zoals hier) aan afsluitbaar hek erom heen en 2 man, beide voorzien van een stevige beveiligingshond, het hek af laten sluiten. Tis niet zo moeilijk.

lovekila | 01-07-20 | 10:59

Is de kickbokslessen troef al gespeeld?

gristen | 01-07-20 | 10:33 | 1

>>Mogen we ook een nieuw spelregelbord voor heel Nederland want die is ook stuk.

DAT is ook stuk

MaarFeitelijk | 01-07-20 | 14:25

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken