Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geweldsexplosie in Rotterdam

"Aanbod van wapens in immens"

Wat is Nederland toch ook een ontzettend gaaf land! We maken ons al tijden druk om een of andere voetbalanalyticus die een flauw grapje maakt op de televee, de schrijvende aap Arie Boomsma gooit nog wat gewichtjes de lucht in en dan gaat hij in zijn wifebeater met bretels een paar avocado's staan pellen, Bløf werkt aan een nieuw album en in Rotterdam schieten cokecriminelen elkaar voor de kop. 'Een golf van geweld teistert Rotterdam', zo kopt De Telebelg: "Het verhaal in het criminele milieu is dat er twee grote conflicten spelen. Een ruzie naar aanleiding van de roof van een zeer grote partij cocaïne is er een. De ander betreft een oorlog tussen een groep criminelen uit Rotterdam en Amsterdam naar aanleiding van de inbeslagname van ruim 4000 kilo coke in Antwerpen, eind april." En dan een interview met iemand van de recherche die zegt dat ze zo goed bezig zijn met z'n allen. Alleen: de politie zit met de handen in het haar. Dit zat eraan te komen, dit houdt niet op, de grip is kwijt en het stopt niet bij de kwade glanzende hoofdhelm van Ferd Gabberhouse en in het wildeweg wat jongeren van D66 en GroenLinks uitkafferen voor 'yogasnuivers'. We moeten met z'n allen eens goed nadenken wat we willen met die cokehandel, die mocromaffia en die suribendes - deze vetes stoppen namelijk pas als iedereen eraan is.

Reaguursels

Inloggen

Gelukkig roeit het elkaar uit vooral. Maar een oplossing ervan is niet in zicht, zo lang harddrugs illegaal zijn en de handel erin dus lucratief. Dan zal je deze ellende houden, no matter what.

Beste_Landgenoten | 27-06-20 | 09:10 | 1

Oef, 3 zinnen, 3 keer mis.

Zin 1. Vergismoorden en toevallige passanten in de vuurlinie.

Zin 2. Verslaving, overdoses en druggerelateerde mentale problemen houd je niet tegen door drugs te legaliseren. Het lucratieve aspect zal allicht een bepaald slag volk anders doen besluiten, maar zeker niet iedereen. Daarbij zullen onze vrienden in de EU vast op aanraden van Nederlandje akkoord gaan met legalisatie... *Na klar... mais oui*.

Zin 3. Nee dus.

Zonnebrildrager | 27-06-20 | 12:00

Misschien moeten we creatief handelen. Alle personen die een connectie hebben met de drugs wereld verplicht naar Rotterdam laten verhuizen. Zou toch mooi zijn als we alles gecentraliseerd hebben?

Misterspok | 27-06-20 | 08:59 | 1

Iedereen die weleens iets gaat halen bij de plaatselijke koffieshop? Alle xtc-experimenteerders in de studentensteden? De drugswereld is vrij gecentraliseerd in Nederland, op wereldniveau... en dan kent men wereldwijd daar met name één plaatsnaam bij (tip: het is niet Rotjeknor).

Zonnebrildrager | 27-06-20 | 12:07

Leve de multiculturele samenleving! Meer, meer!

Bommelaar | 27-06-20 | 00:54

Alles vrijgeven, zet op iedere hoek van de straat een kruiwagen met snuuf en dan zijn we van een hele zooi ellende af, het is nu water naar de zee dragen!

old shaterhand | 26-06-20 | 23:21 | 2

Dan gaan ze op een andere manier de crimineel uithangen en zijn we nog verder van huis.

Misterspok | 27-06-20 | 08:54

Nog meer lachgas invaliden? Nee dank u.

BenDeLier | 27-06-20 | 09:19

Dit zijn dan de zegeningen van het gedoog beleid van Rutte.

Bataaf | 26-06-20 | 22:05

Prima, lekker inclusief allemaal. Pappa Mekka vond het allemaal niet zo goed wat kleine mo deed, maar toen pappa Mekka zijn islamitische slagerij weer kon pimpen was het allemaal toch niet zo erg. Mo koopt intussen wat pandjes op en is naast coke dealer ook pandjesbaas. En zo vermengt de onderwereld zich lekker met de bovenwereld en staan de kufars machteloos. Lieve Pepijn en Merel gaan intussen lekker vleesje scoren bij de buitenlandse middenstand, dat deugt lekker weg en ze vinden het fijn smaken.

Bill Cosby | 26-06-20 | 19:58 | 1
-weggejorist-
de IJsman | 26-06-20 | 20:24

Elkaar vrolijk af laten schieten. Diegene die een "vergismoord" begaat, tegen het muurtje. De laatste(n) die nog staan voor de rest van hun leven opsluiten, omdat ze schietwapengevaarlijk zijn een geen geweten hebben.

Mozes Jeuk | 26-06-20 | 18:59

Import the third world.. Become the third world

Di Arroganti | 26-06-20 | 18:42 | 1

Het is zó waar.

Ramsesz | 26-06-20 | 20:01

Stop de legale wapenhandel in ons land!! Oww wacht..

David000000007 | 26-06-20 | 17:52

... deze vetes stoppen namelijk pas als iedereen eraan is."

Lijkt mij een uitstekend uitgangspunt. Zolang ze maar een beetje recht schieten zodat er geen onschuldige burgers vallen. Wel de familie de kosten van het vervoer en de begrafenis zelf laten betalen. We zijn Sinterklaas niet.

Fulminator | 26-06-20 | 17:43

Bananen zijn al heel lang goedkoop

bart2653 | 26-06-20 | 17:41

Het verklaart wel waarom de ananas de laatste tijd zo goedkoop is.

Patatter | 26-06-20 | 17:29

In juni 3,8 ton coke in Valencia.
In zakken suiker, vaten ananaspulp en tussen Californische walnoten
2 Nederlanders gearresteert.
Bied iemand meer?

En weer de ananas.

MistaRazista | 26-06-20 | 16:25 | 4

"Sie machen Ana nass".

Peter Emile | 26-06-20 | 17:03

@W_F | 26-06-20 | 20:56:
Goede vonst.
Maar hier kan je niet mee bieden. Is allang op gesnoven.

MistaRazista | 26-06-20 | 23:18
▼ 1 antwoord verborgen

800 kg coke bij ananas gevonden.
Buurman van de Jumbo terug met een lading ananas.
Ik zie daar toch verbanden.

MistaRazista | 26-06-20 | 16:22

Nederland heeft een leger aan handhavers opgebouwd, o nee, pardon, de derde macht, de VNG, heeft dat leger, compleet met de nieuwste bussen en wss kazernes, om de kudtburgers aan te sturen en te criminaliseren. Omdat de overheid uitgaat van zeer capabel volk bij de gedachten- en gedragspolitie zeg ik stuur ‘handhaving’ vanuit heel NL een dagje op teambuilding naar Rotterdam. Wie weet levert die collectieve belediging aan het adres van de brave burger nog wat goeds op.

eastender | 26-06-20 | 16:19

Ietwat beetje in de herhaling:
Als er in NL 340.000 klanten zijn voor dat spul, die nooit vervolgd worden,
dan heeft aanpakken van de handel absoluut geen zin en is zelfs contraproductief.
Let it go, en laat de Gordons van deze wereld maar hun ding doen....
(Wel voorlichting, en opvoeding van kinderen uiteraard)
www.hartvannederland.nl/nieuws/2019/s...

hotmint | 26-06-20 | 15:39 | 1

Das het probleem aan de vraagkant. Wie gebruiken die coke vooral denk je? Juist. Iedereen heeft boter op zijn hoofd in dit verhaal.

Beste_Landgenoten | 27-06-20 | 09:13

"Aanbod van wapens in immens"
In de handen van oliedomme criminelen die elkaar om niks afknallen, maar zolang die normale kutburger ontwapend is ziet de overheid het de goede kant op gaan; er zal ergens binnen dat hele corrupte V&J (of J&V) wel wat aan de kleefstok blijven hangen of zullen zelf regelmatig een snuifje nemen. Leer ons die achterbakse klasse ambtenaren en beleidsmakers kennen.

HaatAth3ist | 26-06-20 | 15:19 | 1

Laten we rustig afwachten tot in laatste instantie de Tetsjenen en de Albanezen het uitgevochten hebben.

bijna_raak | 26-06-20 | 19:19

het ergste is nog dat blof aan een nieuw album werkt.

kantje_boord | 26-06-20 | 15:14 | 4

En Dinand Woesthoff heeft ook weer inspiratie

lingo star | 26-06-20 | 15:47

Blof, ik schrok me rot. Popbandje met onbegrijpelijke teksen: 'De stilte van de herrie maakt mijn gedachten overmoedig naar rust, in het weiland van de contextuele overpeinzingen terwijl de vloed oneerbiedig de kalmte van de grasduinende moestuin filosofen de aarde van het geweten wegspoelt met de zoute smaak van de Zeeuwsche stranden, in september, 's avonds.
Leuk, met de hele familie naar Blof, in plaats van steengrillen.
Met die altijd overdreven lachende drummer richting de camera.

Portnoy | 26-06-20 | 16:59
▼ 1 antwoord verborgen

Mocro Lives Matter!

Greetjee | 26-06-20 | 15:13 | 2

Daar denken ze zelf vaak anders over.

Kuifje-naar-Brussel | 26-06-20 | 15:17

Albanezen hebben het meeste in handen
Stuk wreder dan de Mocro's

Therrie | 26-06-20 | 19:46

Gebruikers de schuld geven is een brevet van onvermogen. Ik wil dat de politiek beleid voert op basis van feiten en realistische verwachtingen. Hopen dat gebruikers stoppen met drugs gebruiken is dat niet. Als de politiek om te beginnen niet op de politie had bezuinigd... Hand in eigen boezem steken graag!

The Green*Machine | 26-06-20 | 15:07 | 6

@Peter Emile | 26-06-20 | 17:01: Zo vlot zijn ze niet, anders hadden ze dat spul niet nodig.

Zenzeo | 26-06-20 | 17:20

Bullshit. Kwestie van vraag en aanbod.

de IJsman | 26-06-20 | 17:49

@de IJsman | 26-06-20 | 17:49:

Hiermee bedoel ik dus: de gebruiker gaat zeker NIET vrijuit. Wat mij betreft komt er een verbod op bezit en gebruik van alle soorten drugs en alcoholische versnaperingen. Met enkel vreten en neuken is het leven leuk zat.

de IJsman | 26-06-20 | 17:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Laat de Mocro's en de Antillianen het lekker onderling uitvechten. Politie heeft heel andere prioriteiten zoals ontbinden demonstraties, uitschrijven boetes ed. Niet te vergeten kopjes thee drinken!

Pummetje | 26-06-20 | 15:00 | 6

@Kuifje-naar-Brussel | 26-06-20 | 15:17:
-'Jonge boefjes kopen al een revolver voor 100 euro.' Illegale wapenhandel: de Belgische snoepwinkel doorgelicht
Link: www.humo.be/nieuws/jonge-boefjes-kope...

Als je al voor een paar honderd euro een omgebouwde Ekol Tuna kunt krijgen, dan laat je als Antiliaanse kleine ondernemer dat stukje extra persoonlijke veiligheid niet lopen. Wat zou u doen? De concurrentie is letterlijk moordend.

theo-is-dood | 26-06-20 | 18:04

@de IJsman | 26-06-20 | 17:55: In 'Bureau Brabant' (een opsporingsprogramma) waren camerabeelden te zien van een Murk met een scooter die in Eindhoven twee waterpijpcafe's heeft beschoten. Hij gebruikte daarbij een best wel bijzonder Tsjechisch machinepistool, een Skorpion. en.wikipedia.org/wiki/Škorpion

Hoe komt dat wapentuig in Nederland? Een souvenir van de recente Balkanoorlogen?

theo-is-dood | 26-06-20 | 18:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik had dik een jaar geleden een discussie met een bevriende historicus die voor het CBS werkt. Die had wat data bij elkaar gesprokkeld over criminaliteit en vuurwapen bezit. En hij vond het wapenbezit in NL minimaal. Toen ik zei dat ik er (op basis van ervaring in bepaalde buitenlanden) van uitging dat in vrijwel alle Turkse, Marokkaanse, en Balkan families er minstens één vuurwapen beschikbaar was moest hij lachen.

trottle | 26-06-20 | 14:59 | 3

En ze hebben als excuus, dat je de witte kool tenslotte niet levend kan eten. En ze eten veel witte kool.

MistaRazista | 26-06-20 | 16:05

Die bevriende historicus gaat uit van de officiele cijfers. En aangezien de gespecialiseerde vuurwapenteams bij de politie zijn opgeheven, worden er praktisch alleen vuurwapens als bijvangst in beslag genomen.
De afdelingen Bijzondere Wetten houden zich onledig bezig met het in de avonduren controleren van sportschutters en jachtaktehouders.

theo-is-dood | 26-06-20 | 18:08

@theo-is-dood | 26-06-20 | 18:08: ding correct. De “boeven” zijn tot de tanden bewapend. Maar oh wee als je als brave burger een .22 long rifle wil hebben die ook maar in de verste verte lijkt op een AR-15. Want dat lijkt te veel op wat Tristan gebruikte in het winkelcentrum. Dan handhaven ze zelfs nog op gelijkenis van.... boter mensen, een schip vol boter op het hoofd die handhavers.

Blubberbazooka | 26-06-20 | 21:11

Het Engelse en Nederlandse koningshuis zijn rijk geworden met de drugshandel, de CIA financiert er hele operaties mee, banken zijn ook niet vies van witwassen van drugsgeld.
Succes met bestrijden.

OudeNederlander | 26-06-20 | 14:55 | 2

Eens. Er is bewijs te over dat de CIA ten tijde van de vietnamoorlog op grote schaal in drugs handelde. Die zogenaamde 'war on drugs' is hypocriet en lachwekkend.

The Green*Machine | 26-06-20 | 15:08

HSBC bank.
Wat denkt u waar ze in Hongkong van al maanden wakker liggen haha.

joppo0 | 26-06-20 | 15:12

.. tis maar goed dat gewone burgers geen wapens hebben. Dat zou gevaarlijke escalatie kunnen veroorzaken wanneer zij thuis overvallen worden door gewapende criminelen.
Het geweldsmonopolie in criminele situaties is zo netjes geregeld door de overheid.

Jan Passant mk2 | 26-06-20 | 14:54 | 1

Herinnert u zich Ruttes oproep nog voor een participatie samenleving? Zo netjes is het dus niet geregeld en het wordt steeds minder.

ScumbaggusMaximus | 26-06-20 | 16:07

Toch wel opmerkelijk dat na tientallen jaren van links gedogen -pappen en nathouden- met de -onwillige- handhaving van drugsbestrijding er nu straatgevechten uitbreken om drugs.

Bolder | 26-06-20 | 14:51 | 1

Links beleid geeft niet zelden hetzelfde resultaat. Bij bereik van de max houdbaarheidsdatum liggen de linkse leiders dood achter hun bunker -en de stad om hen heen in puin.
Afhankelijk van hoezeer zij vooraf de samenleving vernielden kan dan wel- of niet aan wederopbouw gedacht worden.
Jaren van zware multiKul vooraf kan daarbij wel eens een belemmerende factor blijken.

Jan Passant mk2 | 26-06-20 | 14:59

Zolang de Coke wit is, zal er weinig verandering komen.
Kijkende naar de tweede kamer debatten ...... zitten daar de meeste afnemers.

HenkyPanky | 26-06-20 | 14:45 | 1

Thierry geloof ik graag, maar Hiddema ook?

Kuifje-naar-Brussel | 26-06-20 | 15:18

Een land waarin veertienjarigen met pistolen en machetes lopen te zwaaien en overvallen plegen, is de schaamte allang voorbij en verdient de denominatie 'bananenrepubliek' dubbel & dwars. Er was - niet zo lang geleden - een tijd dat wij, beschaafde Nederlanders, terecht neerkeken op landen in de Derde Wereld en sommige zuidelijke delen van Europa, waar corruptie, armoede, dodelijk geweld en wetteloosheid tot de normaalste zaken behoorden. We noemden dat 'bananenrepublieken'

Inmiddels kunnen we in dit land behalve wijndruiven, óók al bananen kweken vanwege de klimaatverandering. Alleen jammer dat de temperaturen van het sociale klimaat gelijke tred daarmee houden.
Logisch, als je de halve Derde Wereld hier naartoe haalt. En de hopeloze en destructieve culturen die daar vandaan komen zoals primitief macho-gedrag en religieuze achterlijkheid en fanatisme, als 'nobel' en als 'verrijking' afficheert.

'Veertienjarigen die met pistolen en machetes lopen te zwaaien'.
Twee, drie decennia geleden leek dat nog een lachwekkende onmogelijkheid. Inmiddels is het sociaal-culturele degeneratie- en verrottingsproces hier al dusdanig ver gevorderd, dat er een regelrechte stadsguerilla voor nodig zou zijn om de controle over deze ontsporende trein met kapotte remmen, terug te krijgen.

De overheid en alle, maar dan ook alle politieke partijen - op een enkele na - hebben willens & wetens en vooral blind deze walgelijke toestanden in de hand gewerkt; alles is kapot-bezuinigd dat in dit land met wetshandhaving en weerbaarheid te maken heeft. Want veiligheid is immers een "rechtse hobby".
En alsof dat nog niet genoeg is, tot overmaat van ramp is wat er nog over is van politie, justitie (en leger) aan de ketting van de linkse politieke correctheid gelegd.

Een land dat zijn weerbaarheid op zulk een schandelijke manier verwaarloost, is zijn zelfrespect kwijt.
We gaan daar op korte termijn de bloedige rekening voor betalen. En eigenlijk is met die afrekening al een begin gemaakt.

Peter Emile | 26-06-20 | 14:36 | 3

Hear, Hear! Mooie bijdrage Peet.

amateurrr | 26-06-20 | 14:41

Zo is het! Ik lees jouw reacties met genoegen maar er verandert in al die jaren helemaal niks ten goede. Alleen ten slechte.

Tiscali-2 | 26-06-20 | 14:49

Wat een huilverhaal, zeg.

de IJsman | 26-06-20 | 17:59

Zolang we ons aan de anderhalve meter houden kan 't geen kwaad.

Jane3715 | 26-06-20 | 14:28

Mooi toch, zolang ze mekaar maar afknallen.. keep up the good work.

Dirty-Harry44 | 26-06-20 | 14:24 | 2

Of gewoon gebieden aanwijzen waar ze zich mogen vermaken. De zogeheten no-go areas. Ik zeg doen en als je verstandig bent woon je ergens anders dan dit crapuul.

Dirk III | 26-06-20 | 14:38

@Dirk III | 26-06-20 | 14:38: Laat John de Mol er maar een nieuw TV format van maken, eens kijken hoe snel dat gaat. "The OGs", "Doekoe of dede", "Nak je pattas", "Rip die dealert"

ScumbaggusMaximus | 26-06-20 | 16:15

Legaliseren dus die handel!

remcops | 26-06-20 | 14:18 | 2

De vraag is waar ze de criminelen dan hun geld gaan halen? Woningovervallen of nog meer cyber criminaliteit?

Misterspok | 27-06-20 | 09:05

Als je blowt of pillen tikt, ben je mede-verantwoordelijk. Denk daar maar eens over na voor je jouw eigen foute gedrag goed probeert te lullen. Vraag creëert aanbod. En daarmee criminaliteit. Verder schieten ze elkaar maar helemaal de tering wat mij betreft, zolang onschuldige burger maar verschoont blijven van die geïmporteerde culturele uitingen.

Bigi Bana Boy | 26-06-20 | 14:16 | 14
-weggejorist-
Zeikerd | 26-06-20 | 16:54

@Zeikerd | 26-06-20 | 16:54: Mag jij twee keer raden hoeveel ik drink.
P'cies. Geen druppel. Heb dat niet nodig (en helaas hebben mijn ouders voldoende alcohol-accijnzen afgedragen om als kind al in te zien wat het met je doet, maar dat terzijde).

EEnzame SchizofrEEN | 26-06-20 | 17:17

@EEnzame SchizofrEEN | 26-06-20 | 17:17:

Helemaal mee eens. Ik ben ook geheelonthouder.

de IJsman | 26-06-20 | 18:00
▼ 11 antwoorden verborgen

Omdat er met coke veel te verdienen valt, zijn jochies van 13 /14 niet meer geïnteresseerd in school en werk.
Ze kunnen immers veel meer geld pakken, zonder daar echt voor te werken.
Op hun 13de dromen ze om net als Dikke Abdel te worden.
Witte Benz, dikke Breitling, huis in Nador.
Coke moet de waarde krijgen van Maïsmeel.
Niemand die het aandurft.
Al jaren achter de feiten aanlopen.
De oude conservatieve (Christelijke) garde die deze handel in stand houden, hebben evengoed bloed aan hun handen, evenals types Gordo Neuqjeroth en de rest van al die sniffelaars.

Ruimedenker | 26-06-20 | 14:08 | 3

In weer en wind op straathoeken staan en geen fooi bij het bezorgen. Noem het maar geen werken...

SterF... | 26-06-20 | 14:16

Dat geldt dan voor de beginnende kinderen van een jaar of 12, 13. Die kijken naar Mehmet, die een spinternieuwe AMG rijdt, af en toe een paar bankies uit een stapel van 15 cm dik trekt en die als fooi weggeeft aan zijn runnertje.
Ze zien dat hun 'werk' nauwelijks nadelen kent (behalve dat K#$ Nederlandse weer, je weet zelf) want er is al lang geen popo meer ind e buurt en áls ze een keer langskomen, belt je mattie een dag van te voren op dat ze langskomen. Want je mattie werkt bij de popo.

EEnzame SchizofrEEN | 26-06-20 | 14:50

Dit wisten de Turkse knaapjes al in de 70 er jaren in Venlo.

joppo0 | 26-06-20 | 15:16

Je ho even, een beetje etnisch gaan profileren op basis statistieken kan écht niet meer. Dat de criminaliteit onder sommige groepen veel hoger is dan onder de wit-gepriviligeerden komt doordat 'wij' die mensen nooit hebben geaccepteerd en 'zij' nog steeds lijden onder de slavernij. Gewoon Zwarte Piet afschaffen, de Sharia invoeren, dan komt alles goed. Toch?

Valse_nootjes | 26-06-20 | 14:05

Zal mij benieuwen wanneer er een grootschalige kartel slachtpartij hier zal plaatsvinden... werkelijk die werkwijze van al die kartels verbleken bij de IS praktijken. Del mundo narco blogs kan je de nodige ellende vinden. D66en Gl zullen deze slachtoffers van kleur wel helpen... dit beestachtige gedrag moet ongetwijfeld overblijfselen zijn van de blanke slavendrijvers, moet gewoon.

Hollandse_blauwe | 26-06-20 | 13:59

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

TheBigKirth | 26-06-20 | 13:58

DE oplossing zit in de laatste zin van dit artikeltje.

Abugreip | 26-06-20 | 13:54 | 2

Lol.... u was me voor

SoepKip | 26-06-20 | 13:59

Enige probleem is dat de overblijvertjes de meest gevaarlijke van het stel zijn. Wat ik nog mis is hoe we die kunnen ̶r̶u̶i̶m̶e̶n̶ arresteren .

EEnzame SchizofrEEN | 26-06-20 | 14:52

Is gewoon goed voor de economie en het verder verlagen van de fatsoensdrempel in NL. Fatsoensmensen zijn lastig voor de politiek dus moeten worden omgekat.

ecologiste | 26-06-20 | 13:54

Laten ze eens wat dieper die cokehandel in duiken. Welk type mensen voor de import zorgen is denk ik in hele grote lijnen wel bekend. Welk soort mensen op welke leeftijden zijn dan de afnemers? Laag opgeleide winkeldieven die €50 willen scoren voor een envelopje? Mensen die het van een bijstandsuitkering kopen? Mensen die €50 per grammetje makkelijk kunnen missen? Grafiekjes wil ik zien. Heel veel grafiekjes.

Leptob | 26-06-20 | 13:54 | 1

Met het juiste pilletje ziet u overal grafieken!
(Alleen bent u dan ook onderdeel van het in stand houden van de ellende)

EEnzame SchizofrEEN | 26-06-20 | 14:53

"deze vetes stoppen namelijk pas als iedereen eraan is."

Nuff said.

NumbNuts | 26-06-20 | 13:54 | 1

Dat was zeker een staande ovatie waard, veel meer valt er inderdaad niet aan toe te voegen.

keistad | 26-06-20 | 13:56

Black Lives Matter.
Daar heeft de doorsnee cokedealer uit de Bijmer maling aan.

leo de pejo | 26-06-20 | 13:51 | 2

Coke is ook wit

SterF... | 26-06-20 | 14:18

De overheid heeft tientallen jaren het paupervolk tevreden gehouden houden door het toelaten van Illegale activiteiten van dit volk in de maatschappij.

Nu dat ze elkaar overhoop schieten moet er ineens wat aan gedaan worden terwijl iedereen dit probleem zag aankomen en heeft laten groeien.

Mo dat lieve drugsdealertje op z’n scooter met z’n gratis kickbokslessen is nu Mo el capitano, Goh wie had dat nou gedacht!

allesofniks | 26-06-20 | 13:50 | 1

ik!

Blonde Nel | 26-06-20 | 13:57

Het wordt tijd om Coke N.V. te nationaliseren.
Nederland moet gewoon distributieland van Europa worden.
Veel slechter dan het nu is kan haast niet.
50 jaar war on drugs.....,
Het is erger dan ooit.
Een nieuwe fase, een nieuw experiment.
Terugdraaien en verhercriminaliseren kan dan altijd nog.

Ruimedenker | 26-06-20 | 13:48 | 5

@El Rico Grande | 26-06-20 | 13:50:
Die oorlog is allang verloren, tenzij je oorlogvoeren met de manschappen op stimuliï bedoelt.

elfenstein | 26-06-20 | 13:53

Volgens mij is de handhaving buiten laks, ook her en der lek.

Douane ambtenaren, marechaussees, piloten te Rotterdam en de Antillen.

Ik heb zo gauw ook geen oplossing, ze zouden meer nadruk leggen op waar dat zwarte geld bovenkomt. Alleen zie ik daar ook maar weinig stappen; autoverhuurders, shoarmazaken etc.

Slappe hap, stel gewoon een militaire noodverordening in. Spoedwetje ofzo.

NumbNuts | 26-06-20 | 13:59

@NumbNuts | 26-06-20 | 13:59: Sinds een paar jaar wordt alles en iedereen door de Bibop doorgelicht:

++Autoverhuur
Om een autoverhuurbedrijf te runnen, vraagt u een exploitatievergunning aan.

Neem contact met ons op om de aanvraag in te dienen. Een onderzoek volgens de Wet Bibob is onderdeel van de aanvraagprocedure.

Autoverhuur is door de burgemeester in de Algemene Plaatselijke Verordening opgenomen als een vergunningplichtige bedrijfsmatige activiteit. Dit zijn activiteiten waarbij leefbaarheid, openbare orde of veiligheid in het gedrang kunnen komen. Het is verboden om dergelijke activiteiten zonder vergunning uit te oefenen.++
Dit is in Tilburg.

theo-is-dood | 26-06-20 | 18:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is een verhaal in de marge. Opgeklopt door guurrechtse media. Het echte probleem is institutioneel racisme dat na 10 jaar Rutte de kop opsteekt.

El Rico Grande | 26-06-20 | 13:47 | 3

Helemaal mee eens, gelukkig gaat het even over wit.

Rest In Privacy | 26-06-20 | 13:49

Verkeerde afslag genomen? Joop.nl is linksaf

Bewezen-De-Gekste | 26-06-20 | 13:56

Meer import is meer racisme. Als je totaal uiteenlopende culturen samenbrengt is het vragen om ellende.

Nehemia | 26-06-20 | 14:11

Knallende AMG's , dikke gouden kettingen zijn weer helemaal in, goud in de bek, dikke klokken . Ze heten tegenwoordig alleen Ali, Farid en Youssuf en zijn maar net 18 jaar oud . Je zou ze, als ze al knallend voorbij komen aan kunnen houden , door kunnen lichten waar al die rijkdom vandaan komt en ook bij hen thuis, waar de hele familie inmiddels mee profiteert de handel in beslag kunnen nemen en de uitkering stop maar dan moet je de politie wel een handvat geven om ze aan te kunnen houden .

Castor12 | 26-06-20 | 13:47 | 8

inderdaad, en licht al die belhuizen, shisha lounges, telefoon repair, rotti en shoarma shops en kapperszaken ook maar eens door.

Struikrover3 | 26-06-20 | 14:52

@Struikrover3 | 26-06-20 | 14:52: Zou u dan bij ons achter willen beginnen? Elke donderdag-avond vanaf een uur of 22:30 is het een komen en gaan op het parkeerplaatsje. Fijn beschut, uit zicht. Paar weken terug vals alarm denk ik, want plots renden 3 euh.... tja... verwarde (?) mannen knieterhard lang mijn honden en ondergetekende, het park in, de bosjes in. Enige tijd later reed er een politiewagen door de straat maar hé, dat was toeval.

EEnzame SchizofrEEN | 26-06-20 | 14:57

@Struikrover3 | 26-06-20 | 14:52: We hebben FIOD/ CAF/RIEC/LIEC/Bibob/. Wat wilt u nou nog meer? De oplossing is dat je importvolk dat niet eens nederlands spreekt geen toestemming moet geven om een bedrijf te beginnen. Laat ze eerst maar een diploma halen.

theo-is-dood | 26-06-20 | 18:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Mijn schoonmoeder woont in een huurflatje ergens in een gezapig Veluwse stadje. Ik verbaas me daar altijd zo over de auto's die op de gezamenlijke parkeerplaats staan. Hoe kan het dan mensen die in dikke Mercedessen en Audi's rijden van de rond de ton of nog meer in een sociaalhuurflatje wonen ?

Hoe kan het dat in zo'n buurt de overheid zich vooral druk maakt over wat 'normale' mensen in de vuilniszakken stoppen, daar streng op handhaaft, ouderen de stuipen op het lijf jaagt met dat gemeente BOA-korps. En aan de andere kant er vrolijk weggekeken wordt als het gaat om de serieuze zware criminaliteit ?

Croisantneuf | 26-06-20 | 13:46 | 5

Rotterdam is toch geen gezapig Veluws stadje?

Kattie | 26-06-20 | 16:38

@El Rico Grande | 26-06-20 | 13:49: "Blaffers voor een schijntje
Ondanks aangescherpte wapenwetten in Europese landen groeit de handel in omgebouwde alarmpistolen in Europa. Ze zijn goedkoop, eenvoudig om te bouwen, moeilijk te traceren en worden steeds meer gebruikt in criminele circuits."
voxeurop.eu/nl/blaffers-voor-een-schi...

theo-is-dood | 26-06-20 | 18:26

@Schoonmoeder > >Hoe kan ik fraude melden?
Denkt u dat iemand fraudeert met een uitkering? Of dat een bedrijf dat samenwerkt met UWV, fraudeert met geld van de overheid of subsidies? Meld dit dan bij ons. Dat kan anoniem, via internet, telefonisch of schriftelijk.
www.uwv.nl/particulieren/klantenservi...

theo-is-dood | 26-06-20 | 18:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Je zult maar een kostbaar vaasje hebben..

Schriever | 26-06-20 | 13:46 | 1

Handig als je effe een kilo'tje colombiaan wil verstoppen.
Echt leuk wordt het dan pas als je onderwijl gepopt wordt en die vaas op de rommelmarkt terecht komt.

elfenstein | 26-06-20 | 13:54

"Deze vetes stoppen namelijk pas als iedereen eraan is."
Met de huidige import aantallen denk ik dat het gevecht voorlopig niet dood bloed.

Andersdenkend | 26-06-20 | 13:45

".. deze vetes stoppen namelijk pas als iedereen eraan is.."
Bij de brandweer gaan ze in zo'n geval over tot gecontroleerd uit laten branden.

Schoorsteenveger | 26-06-20 | 13:44

"deze vetes stoppen namelijk pas als iedereen eraan is"

Wat is daar mis mee? Zolang ze maar geen onschuldige slachtoffers maken.

Tapu | 26-06-20 | 13:43 | 2

Geef een aap een AK-47 en de kogels sprayen alle kanten uit. Daarom regelmatig onschuldige slachtoffers.

Crusher | 26-06-20 | 13:49

@Crusher | 26-06-20 | 13:49:
Omstanders vallen gelukkig nog wel mee, dacht ik.

Die vergismoorden, das behoorlijk klungelig.

Gevolg van de combinatie van adrenaline en laag IQ, volgende aanname.

NumbNuts | 26-06-20 | 14:09

Volgens mij geef je zelf de oplossing al aan Mosterd.

Balabanov | 26-06-20 | 13:42

Is het raar dat de samenleving net zo wetteloos als onze overheid wordt? Slechte hoeders die maling aan het volk hebben, moeten niet verwachten dat het sociale klimaat er beter op gaat worden. De corrigerende sturing die er onderling eens was, is al lang op zijn retour. Slecht voorbeeld, doet slecht volgen.

Nehemia | 26-06-20 | 13:40 | 8

@CoffeeDick | 26-06-20 | 13:53: Dat kansloze is goed terug te zien in je reactie op plemper van bovenstaande tegel. Wat Nehemia denk ik op doelt is die wetteloze willekeur van de Nederlandse overheid. Tenminste zo lees ik dat. Wanneer je als overheid zijnde eigenlijk alleen maar doet wat jijzelf als regent zijnde wil, krijg je een land waar we nu in leven. De overheid is heel erg goed in dubbelzinnige regelgeving, oplichting in het openbaar waar net iedere keer de randjes van zelf opgestelde wet en regelgeving worden overschreden. Het werkende paupervolk wordt stelselmatig uitgekleed van rechten en de plichten worden met alle middelen van dien gehandhaafd. Terwijl de seculiere samenleving in Nederland, ja die hebben we in dit land, eigenlijk nietsbetekenend in de weg wordt gelegd. En je kan toch zelf in de MSM terug lezen/zien, dat grote buitenlandse drugkartels Nederland het perfecte land vinden om een dependance op te tuigen vanwege de goede infrastructuur en de belachelijk lage straffen...

BadPatNL | 26-06-20 | 14:16

@Nehemia | 26-06-20 | 14:00: @Nehemia | 26-06-20 | 14:00: Sja. Ik zie dat soort uitspraken steeds meer en je schiet er gewoon geen reetdt mee op. De overheid heeft allang geen voorbeeldfunctie meer in mijn ogen en eerlijk is anders. Ik zie ze meer als de leraar voor de klas: betaald om er te staan maar uiteindelijk zul je het toch zelf moeten doen. Demonstreren kan, maar verder zal het volgens mij toch vooral in het stemhokje moeten gebeuren. Maar we stemmen vaak gemakzuchtig en gaan uiteindelijk toch weer door met wat we al kennen. Daar moeten we dan wat aan doen.

CoffeeDick | 26-06-20 | 14:34

@Nehemia | 26-06-20 | 14:00:
Er is geen alternatief voor de huidige structuur, die alleen maar verder afkalft.
Ik heb allerlei scenario`s die ik maar voor me houdt.

Mr.Crowley | 26-06-20 | 15:02
▼ 5 antwoorden verborgen

Misschien is 'The Purge' nog niet zo'n gek idee?

frank123 | 26-06-20 | 13:40

Oplossen (in zoutzuur ofzo) lijkt mij de enige juiste oplossing.

Hadena | 26-06-20 | 13:39

Naast gratis vechtsport lessen voor draaideur criminelen die aan de overval filmpjes te zien met high kicks , grond gevechten en kop schoppen daar dankbaar gebruik van maken zou het hetzelfde stadsbestuur kunnen kijken naar gratis schiet lessen voor drugscriminelen om zo de onschuldige omstanders wat te ontzien !

Castor12 | 26-06-20 | 13:38

Ik liet gisteren m'n denkbeeldige hond uit en toen zag ik weer zo'n afbakneger in een vette Mercedes rondknallen. Ik zei, waar betáált die jongen dat toch van, zei ik tegen Fikkie, zei ik.

Montgomery Burns | 26-06-20 | 13:37 | 2

Memphis Of Humberto denk ik. Je loopt hier toch niet een beetje te etnisch profileren?

zuurtjeregen | 26-06-20 | 13:49

@zuurtjeregen | 26-06-20 | 13:49: ik zou niet durven. Mijn denkbeeldige hond, echter... gromt tegen iedereen die donkerder is dan ik. Dat zijn er tegenwoordig nogal wat.

Montgomery Burns | 26-06-20 | 13:59

Cokehandel
We hebben het over mensen. Het zijn zakenmensen, ondernemers.. en ze verdienen onze hulp. Laten we ze uitkopen met z’n allen.

RickTheDick | 26-06-20 | 13:37 | 2

Het huidige geweld duidt er inderdaad wel op dat de cokemaffia too big to fail is. Dan kunnen ze samen met de banken en KLM aanschuiven bij de overheid voor een bailout.

ZonderNaam | 26-06-20 | 13:44

Ja, laten we allemaal aandelen en obligaties van ze kopen. Gaan we daarna naar de beurs.

Kuifje-naar-Brussel | 26-06-20 | 15:20

Vooral geen namen noemen - voordat je het weet ben je etnisch aan het profileren en dat is natuurlijk heul veul erger dan wapenhandel en slachtpartijen.
-
'Kwetsbare jongeren' - zó kwetsbaar, dat ze over Kalashnikovs, Dektyaryov's en RPG's beschikken. Daar zijn de BBE's nog niet eens mee uitgerust.
-
Maar vooral niet preventief fouilleren of auto's langs de kant zetten, namens Tante Halsmisdaad.

bisbisbis | 26-06-20 | 13:36

Dus om dat een paar mensen zichzelf in de maling willen nemen en een beetje onsamenhangend zelfverzekerd willen zijn hebben we deze ellende overal en nergens. Goed man.

kloopindeslootjijook | 26-06-20 | 13:35

Nou, wat stel je voor, beste Mosterd? Zolang er een enorm lucratieve illegale markt is, is het dweilen met de kraan open. Het budget van de criminelen is oneindig veel groter dan wij ooit bereid zijn te betalen aan de opsporing, vervolging en berechting. Je rent achter de feiten aan en mag blij zijn als je de boel een beetje in de hand kan houden. Dat is ook al decennia het adagium bij de politie: criminaliteit kan je niet uitbannen, je kan alleen proberen de scherpe randjes eraf te halen. Tenzij je in een politiestaat wil wonen.

beldewouten | 26-06-20 | 13:33 | 6

Dat ze op elkaar schieten is op zich niet zo verkeerd. Zolang ze maar goed richten, weten op wie ze schieten, en een beetje uit woonwijken met babykamers wegblijven.

Kuifje-naar-Brussel | 26-06-20 | 15:21

@de_kale | 26-06-20 | 14:02: Door langere gevangenisstraffen voor gewelddadige career-criminals kunnen we de samenleving beter beveiligen. Op straat blijven ze toch alleen maar ellende aanrichten.
Kent iemand "Japatin" nog? DE moordenaar van Sedar Soares. Die Antilliaan had iets van tien kinderen bij evenzoveel vrouwen. En geloof maar niet dat ook maar eentje werkte...

theo-is-dood | 26-06-20 | 18:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Begin van het probleem is de acceptatie en tolerantie van drugs. Iedereen kent toch wel mensen die blowen, pillen, snuiven etc en we kijken al helemaal niet raar op als je door een wietwalm op straat loopt. Zonder de grote consumentengroep geen drugsprobleem en aanverwante problemen. Dus alle mensen die gebruiken zijn wat mij betreft af voor mekkeren over hoe erg het geweld op straat is door de drugsmaffia. Dat wordt dan een klein discussiegroepje.

ches | 26-06-20 | 13:33 | 6

@kloopindeslootjijook | 26-06-20 | 13:36: Gaat mij niet om het effect op de gebruiker, gaat mij om het economische en criminele effect van het gebruik. Zolang drugs illegaal zijn, verdienen 'verkeerde' mensen hier veel geld aan en zul je als samenleving veel overlast hebben van de criminaliteit en onderlinge oorlogjes. Niet alleen geweld, maar ook dumpen van afval, diefstal van elektriciteit, aanverwante illegale handel (zoals wapens), omkoping van ambtenaren, witwassen van geld, kosten van gezondheidszorg etc. Ook bij cannabis heb je aanverwante problemen, zoals boeren die worden bedreigd wanneer ze niet toestaan dat wietplanten tussen de mais worden aangeplant. Het gebruik kan dan niet zo schadelijk zijn, maar het gebruik lokt wel illegale en schadelijke acties uit voor de samenleving., tenzij je je plantjes zelf in de vensterbank teelt.

ches | 26-06-20 | 14:24

Hear hear. Drugs is voor ruggengraatloze papflappies.

Bigi Bana Boy | 26-06-20 | 14:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Ga eens keuvelen met de pliessie in Singapore.

grapjasz | 26-06-20 | 13:33

Sinds Leefbaar uit het stadsbestuur is, kakt de stad in. Links bestuur papt weer aan met de zogenaamde verdrukten, heeft er alle begrip voor, geeft crimineeltjes gratis bokstraining of cursus Afghaans in het buurthuis en ondertussen zie je de misdaad welig tieren. Mocro’s hebben tijdens de corona de stad ingenomen en bieden op straat openlijk drugs of lachgas aan. Studenten feesten als nooit tevoren met crystal meth of coke en laten het aan huis bezorgen door Mocrootjes op scooters. Politie komt wel kijken, maar controleren alleen op geluidsoverlast. Waar gebeurd.

AltijdDeWaarheid | 26-06-20 | 13:32 | 1

Het is idd bizar hoeveel gasten er openlijk met die triest ballonetje spelen... loop een stukkie van 10 minuten langs de kade en je hoort constant die flessen lachgas gaan. Zitten in dikke zwarte Audi's de godganse nacht hun longen vol te pompen en sochtends ligt het bezaaid met die rubberen troep. Losers zijn het, dat hun longen maar snel in mogen klappen.

Acar_ketimun | 26-06-20 | 15:02

Interessant! Dank je!

overVecht | 26-06-20 | 13:35

Allemaal mensen met een niet zo fraaie cv.

Kuifje-naar-Brussel | 26-06-20 | 15:23

"deze vetes stoppen namelijk pas als iedereen eraan is."

Daarin schuilt ook nog een oplossing, misschien meer wapens uitdelen, als katalysator?
En de rest van NL even uit de buurt blijven, want mikken kunnen ze niet.

Zer0-hedger | 26-06-20 | 13:31

Alle vertrouwen in dat D66 en GroenLinks met de juiste voorstellen komen jullie Om dit aan te pakken. #koopalvasteenkogelvrijvest.nl

Hollandse_blauwe | 26-06-20 | 13:31 | 2

Kwestie van het juiste dialoog voeren en elkaar aanspreken op normen en waarden.

Dat gaat helemaal goed komen.

Rohin | 26-06-20 | 13:32

Mexico in de polder. Wordt dat nog eens.

suscrofa | 26-06-20 | 13:30 | 1

Een goede taco sla ik niet af

SterF... | 26-06-20 | 14:19

Je kan als jongere evengoed makkelijk aan wat sos komen dan aan een biertje.

overVecht | 26-06-20 | 13:30 | 2

Onder de 16 kan je sowieso makkelijker aan een gram coke komen dan aan een blikje bier.

BadPatNL | 26-06-20 | 13:33

Wat te doen met die gangsters...

Allemaal deporteren naar het Noorderhaaks, een paar kisten wapens, munitie, handgranaten, droppen en dan maar afwachten misschien?

BadPatNL | 26-06-20 | 13:28

Dit stopt niet meer.
Dit is binnengelaten en nu zaait het uit.

Mr.Crowley | 26-06-20 | 13:27

Zijn de daders racisten of BLM-ers?

Rest In Privacy | 26-06-20 | 13:27 | 2

BLm-ers zijn racisten dus wat is de vraag precies?

Bewezen-De-Gekste | 26-06-20 | 13:57

Johnny Henriques, Ibrahim Azaim, Mervin Frans, Cervat Bozdag. Maar zeg er niks van anders krijgen Genee, Arie, Memphis en Anouk op je dak.

Bigi Bana Boy | 26-06-20 | 13:26 | 2

En AH, Bavaria, Oranje, Gilette, Gamma, Zespri en het Nederlands elftal. Kan die namen niet genoeg herhalen. Ik vergeet en vergeef niks.

Bigi Bana Boy | 26-06-20 | 13:28

@Bigi Bana Boy | 26-06-20 | 13:28: En zo is het! Bavaria is sowieso al niet te zuipen, geef mij maar Stella-Artois.

Rest In Privacy | 26-06-20 | 13:28

En wie denkt dat het minder wordt?

Mr.Crowley | 26-06-20 | 13:26

"Niks mis mee, lekker laten gaan joh".

Mautha | 26-06-20 | 13:26

Zelfs zo'n kindvriendelijke onschuldige tvmeneertje als Frank Masmeijer werd erdoor begiftigd. Maar Frank was geen gunnertype.

suscrofa | 26-06-20 | 13:24 | 2

Boudewijn Buch noemde Frank Masmeijer altijd 'het gebit'. Wie had ooit gedacht dat hij de cokehandel in zou gaan en zijn motto 'gaan met die banaan' zou worden?

Nehemia | 26-06-20 | 13:30

Het gebit was een prachtige nickname geweest voor een glanzende carrière in de criminele wereld. Nog even wat coke op de tanden wrijvend voor een nieuwe ripdeal, het gebit. Büch was best wel visionair met zijn taalgebruik. Het mocht niet zo zijn voor Frank..

suscrofa | 26-06-20 | 13:36

Legaliseren maar es proberen dan ?

oldskoolhollander | 26-06-20 | 13:23 | 3

Ik zeg meer politie, harder optreden en snoeihard straffen.

Mr.Crowley | 26-06-20 | 13:29

Deze handel kun je niet voor onze postzegel legaliseren, 95% gaat sowieso al door naar België/Frankrijk en Duitsland

grindbak | 26-06-20 | 13:29

@grindbak | 26-06-20 | 13:29:
In dat geval: Meer Europa! Ik kan niet wachten tot er een europees keurmerk voor biologisch geteelde en dooie colombianenvrije coke komt. Snuiven willen ze allemaal, tenminste hen die er de neus voor hebben, of dat nou in Nl, D, F, of B is. Een bepaald, klein deel van de gansche wereldbevolking vindt het mooi spul en die willen denk ik allemaal liefst dat het legaal, zonder criminaliteit en zonder vergif verkrijgbaar is.

elfenstein | 26-06-20 | 13:45

4000 kilo coke en het oorlogje daarover is klein bier voor de pillenmiljardairs die hier gewoon in NL hun gang kunnen gaan na een halve eeuw bezuinigingen op justitie en politie, taakstraffen en sluiten van gevangenissen. Crystal meth is ook al populair aan het worden.

Cepalislam500mg | 26-06-20 | 13:20 | 4

Toch raar dat de politie al jaren de grootste werkgever is.

Deflatiemonster | 26-06-20 | 13:25

@Deflatiemonster | 26-06-20 | 13:25: Die zijn allemaal hartstikke druk met de in overvloede opgetuigde Twitterteams! Waar dacht u dat anders al die gevatte tweets vandaan kwamen?

BadPatNL | 26-06-20 | 13:30

@Deflatiemonster | 26-06-20 | 13:25: Ja, de afdelingen Communicatie, afd Inclusiviteit, afd Diversiteit, afd Zelfislamisering, afd Dekolonisatie en Racismebestrijding, en niet te vergeten hun managers natuurlijk en vooral de managers weer daarboven. Geen vacature straatagent bij.

Cepalislam500mg | 26-06-20 | 13:39
▼ 1 antwoord verborgen

Zolang ze elkaar maar van minimaal anderhalve meter afstand afknallen is er niets aan de hand toch?

ZonderNaam | 26-06-20 | 13:20 | 3

Zwarte mondkapjes hebben ze meestal al op, lijkt me veilig.

Watching the Wheels | 26-06-20 | 13:23

En een mondkapje dan is het wel veilig ja

oldskoolhollander | 26-06-20 | 13:24

Point blank... Dat mag zeker juist nog wel?

merel veld | 26-06-20 | 13:32

Zal niet de laatste keer zijn in de betonnen jungles. Vanwege de vraag zal er altijd aanbod zijn. In 1 kooi zetten met machetes werkt denk ik niet voor de lange termijn

DeutschlandUberAlles | 26-06-20 | 13:19

God wat hebben die linkse cultuurmarxisten ons leugens verkocht.

Caesar.is.Keizer | 26-06-20 | 13:19 | 1

Marx: Godsdienst is opium voor het volk.
Ikke: marxisme is crystal meth voor het volk.

Cepalislam500mg | 26-06-20 | 13:41

Laat ik nu menen dat het de consument is die dit alles financiert.

botbot | 26-06-20 | 13:18 | 2

Klopt

ZonderNaam | 26-06-20 | 13:21

sarcasme modus aan - toch fijn dat nu eindelijk Amsterdam en Rotterdam zo'n innige band van voorspoed hebben opgebouwd - sarcasme modus uit.

Jan, Leiden | 26-06-20 | 13:18 | 12

@neonreclame | 26-06-20 | 13:34:
Mooi, jawel, van een andere schoonheid van een moderne grote stad. Het opgeknapte Katendregt, langs de kade struinen, even wat eten op SS Rotterdam. U zou eens moeten gaan kijken!

Jan, Leiden | 26-06-20 | 14:23

@Alfred E. Neuman | 26-06-20 | 13:57:
Nou, toch niet eens dat handen uit de mouwen iets van vroeger is daar. Wel eens op de havendagen geweest? Heb de laatste jaren Rotterdam leren waarderen. En ja, studenten zijn ook belangrijk voor een stad, met name civiele, technologie staat niet stil in de havens? Nee, heb best een positief beeld van de stad. Nu ja, op een aantal wijken na dan.

Jan, Leiden | 26-06-20 | 14:26

Nog even over mentaliteit van Amsterdam. Die wordt nu overschreeuwd door groenen en door lui die in een bubbel van alles overwaarderen? Maar daar komt nadat ze een paar jaar later er een puinhoop van hebben gemaakt vanzelf wel een kentering in. Wanneer de gordel niets voelt lopen ze te juichen, maar zodra dat wel gaat gebeuren gaan ze vanzelf anders denken wanneer het een puinhoop os geworden. De valse overtrots moet weer worden gebroken. En de echte trots komt misschien dan wel terug.

Jan, Leiden | 26-06-20 | 14:33
▼ 9 antwoorden verborgen

Geen enkel probleem. Wen er maar aan.

Is dit nog nieuws? | 26-06-20 | 13:17 | 1

Een van de betere opties.

Mr.Crowley | 26-06-20 | 13:29

Dit probleem had allang opgelost geweest als 'illegale' geldstromen niet zo'n groot onderdeel uitmaakt van het verhaal...

* Naar spiegel lopen doet *

neonreclame | 26-06-20 | 13:16

Ik lees oi de aanhef: "Aanbod van wapens in immens", dit moet zijn: Aanbod van wapens in imans"

dathoujetoch | 26-06-20 | 13:15 | 1

Volgens 'The Nutty Professor' Leo L., is Pieter O. een groter gevaar voor Nederland....

Toetsenbordcomplex | 26-06-20 | 13:15

4000kg = € 200.000.000 omzet
Zelfs Rutte wordt daar nog opgewonden van.

WachTMeesteR | 26-06-20 | 13:14 | 2

Was dat maar waar.
Dan deed hij er er wat aan.
Hij heeft andere prioriteiten: boetes uitdelen voor een 1,50 m misdaad.

vliegende knorrepot | 26-06-20 | 13:25

Dat was voor Rutte een mooi bedrag geweest om aan BLM te schenken.

Nehemia | 26-06-20 | 14:07

De omvang verdubbelde tot 34 ton. Ik vind die cijfers, die als keihard worden gebracht altijd zo interessant. Alsof alles precies wordt geregistreerd en er af en toe eens wat wordt onderschept voor de bühne.

Leptob | 26-06-20 | 13:14 | 2

Als je maar een mooi bedrag opschrijft wordt het vanzelf geloofd.

zuurtjeregen | 26-06-20 | 13:21

Doe maar gerust het tienvoudige. En dat is dan nog maar coke. De pillenindustrie is nog veel bloeiender en wordt nergens door gehinderd.

Cepalislam500mg | 26-06-20 | 13:44

ik zeg maar zo,
bescherm eigen huis en haard, enige wat je kunt doen.

ptrck | 26-06-20 | 13:14

Tja, wat kun je tegenwoordig nog veilig antwoorden op de vraag van je dealer of je wit of bruin wilt ?

Ruikbaard | 26-06-20 | 13:13 | 2

Die is scherp, man.

suscrofa | 26-06-20 | 13:28

Doodschieten en de hele handel inpikken? Ben je wel van dat dilemma af.

elfenstein | 26-06-20 | 13:31

Leo Lucassen zou zeggen dat het gevaar van de FvD veel gevaarlijker is dan het gevaar van een drugs oorlog! En die jongens in die drugsoorlog zijn eigenlijk heel goede jongens, maar ze worden hiertoe gedwongen door de racistische autochtoon die deze beste jongens geen stage- of werkplaats willen aanbieden.

Drunken_Pumpkins | 26-06-20 | 13:12 | 2

Lucassen is gek.

BozePaarseMan | 26-06-20 | 13:14

Bij dit soort criminelen is de doodstraf heel gewoon. Misschien moeten onze rechters hier daarom ook een andere strafmaat hanteren voor dit soort mensen. Verbaas me ook altijd weer hoe dit soort zaken met voorang behandeld worden in "opsporing verzocht". Er wordt zelfs tipgeld uitgeloofd en het wordt een zielig bevonden dat een kind zijn criminele pappa heeft zien neerschieten. Meestal wordt er heel lichtvoetig overheengepraat dat het slachtoffer gewoon een drugscrimineel is.

watazooi | 26-06-20 | 13:12

Jezus man, hier schrik ik wel van.
Een nieuw Bløf album.
Alsof 2020 nog niet kut genoeg was

ZonderNaam | 26-06-20 | 13:12 | 3

The horror.

Ruikbaard | 26-06-20 | 13:13

Een van de vele voortekenen van de apocalyps, wat ik je brom!

zhirek | 26-06-20 | 13:17

Ik had gehoopt dat de grens met Zeeland nog gesloten zou blijven. Zijn ze de grens alweer over?

zuurtjeregen | 26-06-20 | 13:23

Ach. Als het tuig het tuig opruimt zie ik niet zoveel problemen. Liefst wel een beetje beschaafd. Zoals de moord op Markov bijvoorbeeld...

Enter Yeti | 26-06-20 | 13:11 | 1

Hmm. Misschien kunnen we ze met z'n allen naar een groot leegstaand pand lokken en ze allemaal een "moelijk" kopje thee te drinken geven. Daarna is er toevallig brand ineens, heel apart.

CoffeeDick | 26-06-20 | 13:22

De vraag creëert het aanbod. Twee goede airstrikes: Amsterdamse binnenstad en Mediapark, en 90% van de vraag valt weg.
Anyway. in de VS wisten ze dit al lang. Vandaar dat ze daar ondertussen liberalere drugswetten hebben dan Nederland. Want als je eenmaal criminelen hebt kost het heel veel tijd en geld om ze weg te krijgen, ze schuiven immers gewoon naar de volgende business; afpersing, mensensmokkel, enz.

TheEgg | 26-06-20 | 13:11 | 1

Dat is een misvatting, 90% gaat naar het Europese achterland. De binnenlandse markt maakt maar een fractie uit van de omzet in (met name) de cocaïnehandel. Het enige dat zou helpen is herinvoering van de controles aan de Europese binnengrenzen, maar dat schijnen 'we' niet te moeten willen.

Schulzie | 26-06-20 | 13:16

Het is allemaal de schuld van Blöf.
Laten we gewoon bij de feiten blijven. Die coke roof zijn ze momenteel aan het uitpraten.

miko | 26-06-20 | 13:10

Leve de multiculturele samenleving. De koning en de linkse elite leunen tevreden achterover en zeggen dat alles goed is.

BozePaarseMan | 26-06-20 | 13:10

Elke diersoort is het beste af in zijn natuurlijke leefomgeving,ooit een kudde pinguïns door de koopgoot zien schuifelen?

dirkdoorsnee | 26-06-20 | 13:10 | 3

Helaas wel ja.

pajans | 26-06-20 | 13:11

@pajans | 26-06-20 | 13:11: De pinguïns waar U denk ik op doelt is straat dan wel horizonvervuiling,heeft te maken met de afstand tot het object.

dirkdoorsnee | 26-06-20 | 13:18

Legaliseren dan maar. Sowieso is de individuele vrijheid een van de hoogste goeden van het westen. Dus een winkel waar ik gewoon goede kwaliteit opium en coke kan kopen vind ik prima. Echt moreel kunnen we er ook niet meer over doen.

KutFilosoof | 26-06-20 | 13:10 | 5

Dan komt er andere meuk op de markt wat goedkoper en sterker is en dan gaan ze dat verkopen.

Barkruk2 | 26-06-20 | 13:23
▼ 2 antwoorden verborgen

"naar aanleiding van de roof van een zeer grote partij cocaïne". Vandaar al die onrust op Curacao.

Datzullenwenogweleen | 26-06-20 | 13:10

De weg naar de shithole status is onomkeeerbaar ingezet.
En Mark Rutte stond erbij, keek er naar, en werd beloond met meer Kamerzetels.

Fijnstoffer | 26-06-20 | 13:09

Mooi toch?

Agent 421 | 26-06-20 | 13:08

Ben echt super-benieuwd wat Erdogan hier aan gaat doen.
=

Bernhard de II | 26-06-20 | 13:07 | 2

Allah er bij halen?

Mr.Crowley | 26-06-20 | 13:42

@Mr.Crowley | 26-06-20 | 13:42:
Laat 'm dan ook gelijk een interview doen, allah mag wel eens een keer zelf komen uitleggen wat ie nou wil, z'n vertegenwoordigers maken er al een tijdje een puinhoop van qua PR.

elfenstein | 26-06-20 | 13:48

Nou ja zeg, met al die imploderende diverse samenlevingen in Europa is straks de enige oplossing om een totale surveillance state met 5G en gezichtsherkenningcamera's in te voeren. Het moet maar dan heh, ik heb toch niets te verbergen.

paulis | 26-06-20 | 13:06 | 2

Alsof dat helpt, al hebben ze criminele allochtonen bij naam en toenaam, niemand in de huidige politiek zal er iets aan doen. Hooguit worden de autochtone criminelen opgepak.

BozePaarseMan | 26-06-20 | 13:13

Niets te verbergen? Was u dat niet gisteren avond die naar binnen ging bij geile Gerda? Weten uw buren ervan?

jan huppeldepup | 26-06-20 | 13:19

Krijgen de wouten straks weer de schuld bij aanhoudingen enzo want rassies. Pak dat tuig toch is aan, hoe lang voordat er onschuldige mensen slachtoffer worden.

pajans | 26-06-20 | 13:05 | 1

En zelfs dan zal er zalvend opgetreden worden.
Het probleem is dat de agenten niet gesteund, en zelfs tegengewerkt worden door de politiek.
De politiek die schuldig is aan het binnenhalen van deze drugs dealers.

Het leven is zwaar | 26-06-20 | 13:07

Dat Blöf aan een nieuw album werkt vindt ik het ergste van dit topic. De rest? Boeiuh.

TheGreatMachine | 26-06-20 | 13:05 | 2

Misschien bluffen ze alleen maar.

Zeebonkus | 26-06-20 | 13:11

Er is maar 1 optie: legalisatie en educatie.

Xaffier | 26-06-20 | 13:05 | 3

De veroorzakers, en wij weten allemaal wel wie dat zijn , het land uit trappen.

deja_view | 26-06-20 | 13:15

dan wel ineens op Europees niveau, anders blijven we doorvoerhaven.

zhirek | 26-06-20 | 13:21

Xaffier, tamelijk defaitistisch standpunt
die 'discussie' woedt al jaren zoniet decennia
Alsof alle criminaliteit rondom dit soort drugs als (poeder)sneeuw voor de zon verdwijnt
volstrekte kolder natuurlijk
En wat te doen na legalisatie als mensen onder invloed ongelukken veroorzaken
alcohol in het verkeer wordt al nauwelijks bestraft

Tobi | 26-06-20 | 14:27

"- deze vetes stoppen namelijk pas als iedereen eraan is."
Nou ja dit dus ook weer opgelost.

Barkruk2 | 26-06-20 | 13:04 | 2

Kunnen we ze niet ergens op een weiland bij elkaar brengen. Misschien is er in Beverwijk nog een weilandje beschikbaar??

WatMoetJeNu | 26-06-20 | 13:11

deze vetes stoppen namelijk pas als iedereen eraan is......
Gewoon ff wachten dus, lost zichzelf op. Geen politie inzet, geen rechtszaken, geen gevangenisstraf, goedkoper kan niet.

heinze | 26-06-20 | 13:04 | 2

Beetje tegen elkaar uitspelen. Wat 'stimulerende' info uitlekken hier en daar. De teentjes zijn lang en de lontjes kort.

Der Schnitzeljäger | 26-06-20 | 13:22

@Der Schnitzeljäger | 26-06-20 | 13:22: Politie heeft toch ook een opleiding om deze situaties te creëren.

Bram-Jr | 26-06-20 | 13:46

Stopt pas "als iedereen eraan is"......als dat binnen die habitat valt zeg ik Doen!

de directeur | 26-06-20 | 13:04

Die lieve witte (poeder) stad Rotterdam

litebyte | 26-06-20 | 13:04

Dat wordt nog wat als alle toeristen straks terugkeren.

Feitenpliesie | 26-06-20 | 13:04

Ik wil niet somber zijn, maar die vetes stoppen nooit omdat er in ons land inmiddels te veel mensen wonen die niet zonder haat kunnen leven.

Madame Poitiers | 26-06-20 | 13:03 | 4

Als ze niet zonder haat kunnen leven wens ik ze ewige vrede toe.

jan huppeldepup | 26-06-20 | 13:09

En omdat er inmiddels te veel mensen zijn die niet meer zonder een snuifje kunnen.

Tietmier | 26-06-20 | 13:26

@Tietmier | 26-06-20 | 13:26:
Bullshit, nog geen 5% van de volwassen bevolking in NL heeft wel eens coke gesnoven, de cijfers zijn al decennialang stabiel. Er komen er niet meer bij, snuivertjes are gonna snuif en de rest houdt het bij gezondheidssloper no.1: Drank.

elfenstein | 26-06-20 | 13:37
▼ 1 antwoord verborgen

Zolang er geen onschuldige slachtoffers vallen, laat ze elkaar afknallen of opblazen.

sprietatoom | 26-06-20 | 13:03 | 8

@elfenstein | 26-06-20 | 14:03: instinctief zeg ik "je hebt gelijk", maar een vergelijkg tussen sigaren en coke is griezelig scheef. Coke heeft zelfs in regelmatige kleine hoeveelheden een intens effect op je psyche. Bij andere middelen is dat effect zelfs fysiek, zoals bij crystal meth. Waarschijnlijk ga je dan roepen jamaar alcohol ook, maar dat is waar het probleem zit: in vergelijking tot een groot aantal "harde" middelen is alcohol kinderspel. De wijze van innemen, het effect, het afkickproces, alles is makkelijker met alcohol. Nogmaals, ook ik ben van de liberale laissez-faire school, maar niet "omdat alcohol net zo erg is", want dat is pertinent onjuist. Dat is net alsof je paracetamol vergelijkt met morfine.

Mr Dixit | 26-06-20 | 14:29

@Mr Dixit | 26-06-20 | 14:29: Geen grapje.. coke het werkt bij mij voor geen meter geen kick of euforie, ik heb alleen nadelige gevolgen ( avond lang een slappe), crystal meth ietsje effect en ook ern slappe.. absoluut geen verslavings effect gemerkt... alcohol wel een roes ( niet verslavend), sigaretten (als je een halve dag niet rookt; zware roes)... verslaving: stoppen is verdomde lastig en na weken heb je nog steeds de behoefte.. alleen de laatste twee zijn goed voor de fiscus

tek | 26-06-20 | 20:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Arme Gordon. Ze doen het allemaal voor hem.

keestelpro | 26-06-20 | 13:02 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken