Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jongerenburgemeester molotovt ambtswoning

Alsof de BGM Halsema nog niet genoeg aan heur hoofd heeft

Social

Arme Femke. Een motie van wantrouwen en tien dozijn beroerde columns aan de broek, en nu ook nog De Jeugd van Tegenwoordig die aan het rellen slaat. "Jongerenburgemeester" Achraf El Johari (DENK-kandidaat van Barbarijse afkomst, dus die weet er alles van) roept op tot geweld tegen haar grachtenpandje. Zoals u weet is de ambtswoning van Amsterdam gebouwd door een bobo van de Westindische Compagnie met VOC-mentaliteit die in de zeventiende eeuw tevens werkzaam was in - wat wij heden ten dage -  executive recruitment noemen. Nu maar hopen dat er wat safe space achter een boekenkast is in de ambtswoning. Of wellicht liggen er nog wat wapens op zolder... Hou je veilig, Fem!

Reaguursels

Inloggen

Johari kijk eens naar de geschiedenis van je moederland inzake slavernij of kijk een in de Koran wat er staat over slavernij en kijk hoe je broeders in bv Qatar de nieuwe slavernij hebben uitgevonden.

jaap932057795966 | 08-06-20 | 20:35

Denk dat deze opruier dacht ,ik plaats deze opmerking en laat het wel van de opmerkingen afhangen of ik reageer dat het een grapje was of serieus . Hij moet grappen maken overlaten aan Amhali .

Koning BongoBongo | 08-06-20 | 19:11

Is hij al opgepakt voor opruiing?

David000000007 | 08-06-20 | 19:04 | 1

Nee , dan wordt de opmerking ineens een 'grapje'. Misschien moet Wilders ook maar verklaren dat zijn 'minder,minder 'uitspraak eigenlijk ook een grapje was....

Koning BongoBongo | 08-06-20 | 19:23

Eerst de beelden, dan de boeken en tenslotte de mensen. Hoe herken je genocide in wording

Carlos_I | 08-06-20 | 16:41 | 2

Het uiteindelijke doel is de omverwerping van de blanke suprematie. Daarna gaan alle blanke vrouwen eraan en baren ze dus allemaal getinte kinderen. Omvolking voltooid.

Wraakzalzoetzijn | 08-06-20 | 16:53

Er is maar 1 oplossing voor dat zogenaamde racist gedoe iedereen naar het land terug waar hun vader of voorvader vandaan komt en nooit meer terug komen iedereen blijft in ze eigen land ook geen vacanties naar andere landen .overal weer een grens trekken blijf waar je hoort .

kuus | 08-06-20 | 16:30 | 4

Ze zijn toch niet verplicht hier te blijven? Ik zou zeker aan het zoeken zijn naar een plaats waat het beter is als het allemaal echt zo slecht is. Ik hoor wel steeds vaker dat autochtone nederlanders op zoek zijn naar een andere plaats om te gaan leven, dit land is behoorlijk kapot aan het gaan.

brie-de-penis | 08-06-20 | 17:15

@brie-de-penis | 08-06-20 | 17:15:
Gaat u eens kijken hoeveel jonge Nederlandse gezinnen elk jaar de Emigratiebeurs in Houten bezoeken. Op zoek naar een plek in Zweden, Noorwegen of Duitsland. Daar zijn banen en bouwgrond kost EUR40/m2.

theo-is-dood | 08-06-20 | 18:48

Angsthaas!!!!

geenhakbar | 08-06-20 | 19:25
▼ 1 antwoord verborgen

Zijn ze al opgepakt voor diefstal van een standbeeld en illegaal dumpen?

voldemort | 08-06-20 | 16:03 | 1

En betalen !

Koning BongoBongo | 08-06-20 | 19:07

Bijna dagelijks of anders wekelijks verneem ik dat moslims Afrikaanse stammen en Afrikaanse dorpen uitmoord Afrikaanse culturen tradities religies omverwerpt. Is er iemand van BLM die hier iets tegen doet?
Vreemd helemaal niemand. Dat mag dus gewoon van BLM.

jitro | 08-06-20 | 15:50

Ik wordt die linkse kliek zo moe dat als ze daarmee beginnen ik hun begin te slopen en praat dan niet van racisme stelletje relschoppers. Kijk je ff mee Rutte en cs met je hele linkse kliek wat je allemaal toelaat. Onze tolerantie gaat nu intolerantie veroorzaken. Ik ben 65 maar zal voorop lopen in de strijd gvd!

Troyan horse | 08-06-20 | 15:37

Eigenlijk vind ik die oproep van Achraf wel een goede actie. Zelf heb ik ooit wel eens iets dergelijks geroepen in deze revolutionair roze omgeving. Al dat geblèr over slavernij en dan woont de burgermeester van Amsterdam in een kapitaal pand dat ooit gebouwd en bezit was van een slavenhandelaar. Is Halsema consequent (nee dat is zij niet) dan gaat zij daar weg.

Ik kijk echt uit naar acties naar haar ambtswoning.

Nuuk | 08-06-20 | 15:24

Slavernij - bla-bla- bla - civil rights cover van de communisten.
Fidel Castro model.
Black Panthers->Black liberation-Army->Black Live Matters.
MalcomX (marxist)-> Assata Shakur (marxist)->Alicia Garcia marxist)
Gewoon de hap terug vervolgen na de roots van Malcom X.
What is the black revolution:
www.youtube.com/watch?v=IeAcQeyLX_U

MistaRazista | 08-06-20 | 15:11 | 1

cor: Alicia Garza

MistaRazista | 08-06-20 | 15:20

Ik ben op zich dat racisme gedemonstreer spuugzat nadat men gaat demonstreren terwijl er een 1,5 meter policy van toepassing is.

Maar ik moet zeggen, ik zou het lachen als die gevels neer worden gehaald. Immers, als die correct denkende Groen Links stemmers wonen voornamelijk in de grachtengordel.

Sterker nog, het is raar dat Amsterdam een Unesco status heeft waar het merendeel van de panden gesasocieerd wordt 'slavenhandel' (niet te verwarren met het tot slaaf maken).

Haal maar neer zonder compensatie richting de (huidige) eigenaren. Krijgt Groen Links eindelijk een boemerang in hun gezicht. En zorg bij het neerhalen er voor dat die gasleidingen worden weg gesloopt en de gevel A++++ wordt geïsoleerd.

Atlantis-95 | 08-06-20 | 14:51 | 1

Gelijk heeft u en mocht het idee ontstaan om eens lekker ziekend daar te gaan demonstreren bij de groen linkse en 66 figuren in hun pandjes en hun deugende meninkjes, dan ga ik met u mee.

Nu zijn lang al die panden niet gebouwd met geld uit de slavenhandel, dat is financieel altijd een marginaal iets geweest. Er is is wel beduidend meer gebouwd met geld verdiend in handel in de koloniën, ook fout toch. Dan nog het meest in speculatiehandel tussen Middellandse zee en Oostzee waarbij het gebruikelijk was om graan een tijdje te stallen om te wachten op een hongersnood.
Blijft er nog een stukje over (financieel zelfde niveau als slavenhandel) voor de handel rond jacht op walvissen en zeehonden in het noordpoolgebied.

Alle deugers hun panden uit! Platbranden de grachtengordels en er windmolens bouwen!

Nuuk | 08-06-20 | 15:33

Himmler heeft zelf geen Jood mishandeld maar riep wel op om ze te mishandelen om daarna proberen de onschuld uit te hangen.
Die kopschopper op de NPO heeft de zelfde mentaliteit roept op tot mishandeling maar zou zelf nooit iemand mishandelen zegt hij en mag daarna de onschuld uithangen bij de NPO.

dik van alster2409 | 08-06-20 | 14:25 | 1

Zijn argument was dat Zwarte Piet niet bestaat en dat je dus ook geen aanstoot hoeft te nemen aan (een oproep tot) geweld in zijn richting. Het argument van een geestelijk gehandicapte.

SIogra | 08-06-20 | 14:29

Deze meneer heeft geleerd:
IS-volgelingen beelden en gebouwen vernietigen omdat ze de islam ... In een aantal gevallen gaat het om belangrijke historische bouwwerken zoals het ...

Zoezoef | 08-06-20 | 14:13

De Ruyter en de zijnen hadden wel oog voor goede werkers aangezien ze de familie van deze linkse oelewapper hebben laten staan.

Karel | 08-06-20 | 14:09

De grachtenpanden zijn een teken van de macht, welvaart en invloed die Holland - de Verenigde Nederlanden - de 7 provinciën hadden.

De moskeeën en de minaretten zijn een teken van de vestiging van de macht en invloed van de islam.

Het christendom sloopte de altaren waar eerdere godsdiensten offers en mensenoffers op brachten. De bestaande gebouwen werden schoongemaakt (schoongebrand), opgeruimd en herbestemd. Want de gebouwen stonden er al, waren betaald door de werkende stand en het was zonde van de materialen en de arbeid om dit niet te hergebruiken.

Arachne | 08-06-20 | 14:06

Oeps,verkeerde topic.

komtdatschot | 08-06-20 | 14:01

Ik blijf bij de stelling dat de lachende derden die er straks met de buit vandoor gaan in West-Europa de Maghrebijnen zijn.
-
Voorgetrokken, gepriviligeerd tegen ieder beter weten in, onaantastbaar.

bisbisbis | 08-06-20 | 14:00

Ik denk dat deze mensen hun plek in de geschiedenis nu opeisen en de enige manier is de moslimmanier. Verder kunnen ze niet veel.
Ze zaten vast als 12-jarige met rooie oortjes achter de televisie te kijken naar hoe de 'helden' van IS Nimroed, Palmyra en Nineveh kapotmaakten. 'Bruh! Dat wil ik ook, bruh!'
Ik vraag me al enige tijd af wat de impact is geweest van IS op de denktrant van deze mensen. Die moet wel groot zijn geweest.

SIogra | 08-06-20 | 14:00

Alle grachtenpanden afbreken, nieuwe patriciersopstand, jaag de grachtengordel hun door slavernij gebouwde paleizen de stad uit. Begin maar op de Herengracht.. Femke heeft toch al een tweede woning.

Robhal | 08-06-20 | 13:59

Woon je aan een gracht, komt er een gepriviligeerde Marokkaan voorbij, die je gevel er uit wil slopen omdat de eerste eigenaar van het huis zijn landgenoten driehonderd jaar geleden concurrentie aandeed...
-
Overigens: als er nu toch één volk is te noemen, dat héél beschaamd en stilletjes z'n bék moet houden over slavernij en over geld verdienen daarmee, dan zijn het wel de Marokkanen.... kan meneer El Jokari ons even de verzekering geven dat zijn bet-, bet- betovergrootvader niet toevallig rijk is geworden van de slavenhandel?

bisbisbis | 08-06-20 | 13:56

En dat zegt een nazaat van een van de wreedste slavenhandelaren uit de geschiedenis.

Santo69 | 08-06-20 | 13:48

Neandertaler Lives Matter, vinden ze zelf.

echtpaul | 08-06-20 | 13:40

Die racisme-schreeuwers en linkswappies snappen er geen ene moer van. Je moet slavernij in het juiste perspectief plaatsen en dat is honderden jaren geleden. Toen was het 'gewoon' handel en werd er dus naar eer en geweten (misschien zonder geweten) gehandeld. Het is dus geschiedenis en geschiedenis kun je noch ontkennen, noch uitwissen. Met de kennis van nu... vul maar in. Het historisch besef bij al die schreeuwers is niet aanwezig. Spreek er nu schande van, dat mag, maar het is nu eenmaal geschiedenis. 'It's history', zoals ze in het Engels zo mooi zeggen. Want als we dit toestaan, als een soort nieuwe beeldenstorm, dan herhalen we fouten uit het verleden en dat moeten we niet willen. Want ook nu zullen er maar weinig mensen zijn, die de beeldenstorm een goede zaak vonden.

Graeme Reaper3779 | 08-06-20 | 13:36 | 3

Jammer toch dat "wij" hem de kans hebben gegeven om hier te studeren.

dedwarsligger | 08-06-20 | 13:46

Het is inderdaad duidelijk ergens mis gegaan.

Andorian | 08-06-20 | 14:19

Nou bij de Duitsers waren slaven vanaf 1940 ook heel gewoon. Maar daar heeft niemand het meer over vele tienduizenden zijn daar aan gestorven. Bedrijven die er toen beter van werden bestaan nu nog.

dik van alster2409 | 08-06-20 | 14:30
-weggejorist-
robbi3 | 08-06-20 | 13:32 | 3

Leestip;
"De verzwegen feiten van het Arabische slavernijverleden"
Hypocriete, eenzijdige verontwaardiging
29 juni 2019 - Samira

Zoezoef | 08-06-20 | 13:32

Hoe ironisch wil je het hebben? Zullen we dan de blinde vlek binnen het Johari-venster even benoemen? 90% van de slaven overleed tijdens hun vervoer over de Arabische handelsroutes door de Sahara. Sinterklaas uit Spanje en zwarte piet in moren kledij vertegenwoordigt de overwinning van de Barbarijnse oorlogen. Ik ben dat hypocriete gezeik zo zat! Een Turk die in opstand komt tegen de slavernij en een ander ervan beschuldigt? Oeproeten!

BrokenTipi | 08-06-20 | 13:32

"El Johari, die ook docent en onderzoeker is aan de Hogeschool van Amsterdam". Het zei maar eens weer gezegd. Gevaarlijk dit soort onderwijsinstellingen.

Fi-Bu-Bla | 08-06-20 | 13:30

"Ik spreek de taal van jongeren en van beleidsmakers, en deze werelden wil ik bij elkaar brengen."

Het is duidelijk welke taal hij bedoelt.

In 2018 is hij uit de medenzeggenschapsraad van de HVA gestapt om "weer een witte rector" Buiten het feit dat dit racistisch is, is het ook duidelijk wat hij met 'verbinden' bedoeld. De organisaties die zijn aanstelling hebben gesponsord moeten ook maar een bij zichzelf te rade.

Ik ben niet racistisch, getrouwd met een buitelandse. Maar types als Simons, Airfryer, Akwasie, el Johari mogen van mij zo snel mogelijk weg hier. En dat is niet op basis van ras, of huidskleur, maar op basis van gedrag, gedachtengoed en instelling.

Toen SS nog een column in de Veronica gids had vond ik haar leuk.

Andorian | 08-06-20 | 13:27 | 2

De veronica gids begon toch pas nadat de SS ontmanteld was?

Oromis | 08-06-20 | 14:00

De hedendaagse SS loot niet in een lange leren jas en Heet Sylvana :-)

Andorian | 08-06-20 | 14:21

Engeland: actie tegen politie geweld 17 tot 27 gewonde politie agenten! Snapt u het nog ..

aardv@rk | 08-06-20 | 13:22 | 1

Die Bobbies zijn niet bewapend .

Koning BongoBongo | 08-06-20 | 19:16

Volledig mee eens dat die standbeelden worden neergehaald. Die ouwe lullen zijn er verantwoordelijk voor dat dat tuig hier nu rondloopt.

Geneeskrachtig Kruit | 08-06-20 | 13:19

DENK en Groenlinks. Samen krijgen ze Amsterdam wel kapot. Nou ja, het zegt veel over hun denkwereld. Kortzichtig en verduisterd door religie en haat. Toch even dit lezen zou ik zeggen: nl.wikipedia.org/wiki/Slavenhandel

zorgeloos-type | 08-06-20 | 13:13 | 1

Ik vind het een mooi proefproject. Ik zeg een hek om dramsterdarm, camera's op goede plaatsen en precies laten doen wat ze willen. Zonder financiële steun van de rest van nederland. Eens kijken of die utopie werkt en hoe het uitpakt. Als het de rest van nederland bevalt na pak hem beet een proefperiode van 20 jaar mag de rest van nederland beslissen of het een goed idee is die weg in te slaan, zo niet kunnen we dramsterdarm meteen af laten zinken in de noordzee en zijn we in een keer van de ellende verlost.

brie-de-penis | 08-06-20 | 17:21

Ik verheug me op Brusselse taferelen in Amsterdam.
Zie bij de demonstraties veel blond en bij de rellen en plunderingen veel publiek waar de demo over gaat.
Word genieten met het NPO journaal.

likdoorn | 08-06-20 | 13:09 | 1

Ja maar je mag je ook.van binnen zwart óf wit voelen natuurlijk! Alles draait om gevoel.
Ik voel me vandaag een vliegtuig, wellicht morgen een draaimolen. Alles kan én mag tegenwoordig.

boerk | 08-06-20 | 13:22

Alsof de Arabieren niet aan slavernij hebben gedaan! De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Tenenkrommend die jongeren burgemeester van Amsterdam die ook alleen maar die titel heeft omdat hij allochtoon is! Ik ben het meer dan zat. Al die allochtonen die onze voorouders van alles en nog wat betichten. Die werkten tenminste voor hun geld en zaten niet allemaal in een oetkerung. Geen enkel Afrikaans land kan zichzelf redden zonder buitenlandse subsidies. De meeste onderdrukken hun eigen bevolking. En de Afrikaners die hier komen hebben de grootste bek van allemaal. Nou shut up, zeg ik.

Rdock | 08-06-20 | 13:07 | 2

Daar gaat het mij niet eens zozeer om, het wijzen naar anderen "normaliseert" alleen maar het foute verleden. Hitler deed dingen die andere leiders ook wel deden, maakt het ook niet goed of minder fout.
Het gaat erom dat wij s samenleving ervoor gekozen hebben gelijkheid af te dwingen in notabene de grondwet. Er is geen Discriminatie. Alleen culturele verschillen en dat zit in opvoeding, het niet willen integreren in deze maatschappij. Die voorwaarde, daar willen ze niet aan voldoen.

boerk | 08-06-20 | 13:26

@boerk | 08-06-20 | 13:26: Waarom mogen moslims joden dan wel als minderwaardig beschouwen, hun spullen vernielen terwijl er niks van gezegd wordt? Als hitler moslim zou zijn geweest was het dan niet zo erg? Die had ook een hekel aan joden, homo's etc, zo'n beetje het zelfde waar moslims ook een hekel aan hebben.

brie-de-penis | 08-06-20 | 17:24
-weggejorist-
hertogvanzottegem | 08-06-20 | 13:03

De moderne beeldenstorm is nu serieus begonnen. Niet zo heel lang geleden verbaasden we ons over de venieling van eeuwenoude Boedha beelden in Afghanistan. Eenzelfde mentalitiet is nu ook onder ons en klopt nu ook al bijna op Femke Halsemas voordeur. En ja Femke en verwarde geestverwanten, het zijn eigen luizen die bijten. Het begint met Zwarte Piet, straatnamen, multiculti en identiteitsgedram, het eindigt met geweld.

SjoerdBoth | 08-06-20 | 13:03 | 1

En waar luizen zitten zitten ook neten.

likdoorn | 08-06-20 | 13:12

Hebben totalitaire religies als islam en socialisme eigenlijk ooit al eens iets opgeleverd?
Behalve grootschalige slavernij en genocides dan natuurlijk?
Verder helemaal niks?

Maar hier in de meest vrije en tolerante samenleving ter wereld willen ze alles kapot maken. Van kinderfeesten en kunstwerken tot alle vormen van democratie en mensenrechten.
Want "gekwetst".
Jammer dat seksueel, religieus en raciaal geweld in beide religies niet als kwetsend wordt gezien.

Dandruff | 08-06-20 | 13:01 | 3

Slavernij ook niet hoor. Check exodus 21 van de bijbel; precieze regels hoe bepaalde slaven te behandelen (afranselen mag, als ze dan maar niet doodgaan binnen 2 dagen). Immoreel.

BenDeLier | 08-06-20 | 13:23

@BenDeLier | 08-06-20 | 13:23:

Immoreel, maar in deze discussie ook irrelevant, want christenen roepen niet op tot grootschalig geweld en vernietiging van onze vrije samenleving. Socialisme en islam doen dat wel.

Je irrelevante opmerking is bovendien een halve waarheid. Verderop in de bijbel wordt slavernij verboden. Vandaar dat de Salische wet zo'n 1600 jaar geleden al een einde maakte aan het verschijnsel "laat", een soort slaaf. Daaraan danken we het oudste Nederlandse zinnetje; "maltho thi, afrio lito" (ik meld jou, ik maak je vrij, laat).

Het was de jihad in Afrika die ineens voor miljoenen goedkope slaven zorgde. Maar hier bleef slavernij grotendeels verboden, daarom gingen "onze" slaven stiekem naar koloniën waar niemand het zag. Heel anders dus dan de openlijke slavenmarkten overal in de islamitische wereld. Uiteindelijk hebben alle Europese landen de slavernij verboden, zo'n 200 tot 150 jaar geleden. De islamitische wereld deed dat pas tussen 1950-1981, onder Westerse dwang. In veel moslimlanden wordt slavernij nog steeds gedoogd. Als het Westen flink verzwakt, zoals islamisten en socialisten eisen, wordt de slavernij vanzelf weer wettelijk ingevoerd.

Dandruff | 08-06-20 | 15:29

@Dandruff | 08-06-20 | 15:29: het is een misvatting, mantel der liefde, dat de bijbel zicht uitspreekt tegen slavernij. Exodus 21 is duidelijk. Op andere plaatsen wordt nogmaals aangehaald dat slaven moeten luisteren naae hun meester, ook de slechte (letterlijk). Nergens staat dat je geen slaven mag hebben. Dus je relaas over salische wet (?) en een nederlands zinnetje is een beetje interessant doenerij. Geen invloed op inhoud van de bijbel...

Je bent nogal eenzijdig; Als je claimt dat bv islam totalitair is (wat het ook is) dan is christendom ook totalitair. Zelfde god van ambraham, zelfde verhalen, zelfde personages. Bemoeien zich met geboorte, dood, leven, ziekte, trouwen etc etc.

BenDeLier | 08-06-20 | 16:48

Het valt me op dat minderheden zich bijzonder vrijelijk mogen uitspreken in termen van geweld en vernieling en daarmee denken weg te komen door iets te beweren dat het slecht een soort beeldspraak was om aandacht te vragen voor iets wat ze zelf niet zo bevalt.

Daar gaat een verkeerd signaal van uit. Want even goed zou men moeten mogen roepen: alle Finnen het land uit of erger, om aandacht te vragen voor een integratieprobleem.

En dan nog maar even inhoudelijk reageren: zo'n beetje al het memorabele in Noord-Afrika is gebouwd door slaven of zwaar uitgebuite horigen. Laten we daar eens aandacht voor vragen: sloop de piramides!

De verwarde man | 08-06-20 | 12:57
-weggejorist-
AntonJansen | 08-06-20 | 12:56 | 2

Massahysterie. Daar is nog nooit iets goeds van gekomen, meen ik.

Hommel | 08-06-20 | 12:53

Vanochtend op Talkradio. "Brendan O'Neill: 'Pulling down statues is like a woke Taliban'" www.youtube.com/watch?v=90f5VR3zkuI
O'Neill is hoofdredacteur van Spiked online. Goede vergelijking van hem met de Taliban en IS want die zijn/waren ook dol in het vernielen van beelden en cultureel erfgoed die niet in hun straatje past.

Basil Fawlty | 08-06-20 | 12:49

OT.
wanneer is de restauratie van die gouden koets achter de rug??
Ik vraag dit voor een vriend die graag een foto wil maken van een bepaald tafereel op die koets....

Simon_Ketellapper | 08-06-20 | 12:49 | 2

Is opgeschort, eerst moet de nieuwe koninklijke jacht van 2 miljoen gereed worden gemaakt.

ploppy | 08-06-20 | 12:54

De restauratie is dat die figuren eraf worden gehaald want het past niet meer zo in deze tijdsgeest.

Jezusaapje | 08-06-20 | 14:59

Hadden de stamhoofden in Afrika, die al eeuwen in slaven handelden, de Europeanen maar nooit gebruikt om hun producten te exporteren overseas.
Tóch is het opmerkelijk te zien, ondanks dat het hier zo slecht is, hoeveel mensen uit Afrika naar Europa komen. Zouden we dan toch niet zo slecht voor hen zijn?

Johnnie Hansome | 08-06-20 | 12:46

Zoals Halsema zelf al eens betoogde, kun je de geschiedenis (zoals die van de slavernij) niet automatisch projecteren in de huidige tijd. Bovendien is slavernij niet alleen het monopolie van licht en donker getinte mensen. Ook witte mensen (wit is overigens ook een kleur!!!) werden en worden uitgebuit. Denk aan de textielindustrie. In het midden van de vorige eeuw de arbeiders in Twente, nu nog steeds kinderen in Azië. En hoe zat het met de bemanning van de vele VOC-schepen? Zaten daar ook geen "witte" mannen bij? Zou dan, als je al deze symbolen weghaalt, het racisme verdwenen zijn? Ik denk het niet. Ik lees trouwens dat er inmiddels aangifte is gedaan die Akwasi, die Zwarte Piet in elkaar wil schoppen. Maar dit moet volgens de rapper gezien worden als oproep tot verzet en niet tot geweld.

Mannes | 08-06-20 | 12:42

Voorlopig mag het in 020 ff flink "los gehen" van mij. Totdat die groen, pvda en d66 poepers het ook beginnen in te zien.

bart2653 | 08-06-20 | 12:37

Zeggen ze altijd na flinke misser.

Desiree | 08-06-20 | 12:39

Het was een grap, het was ironisch bedoeld... Het overbekende antwoord als kritiek gegeven wordt. Doorzichtig...

Doorzichtig is in dit opzicht niet zo transparant.

Zure_gnoe | 08-06-20 | 12:43

Geschrokken van de negatieve reacties en dan snel je keutel weer intrekken. Net zoals die mislukte rapper. De stank blijft echter!

kunstliefhebber | 08-06-20 | 12:48

Dekolonize. Uuuuh welke kolonies heeft Nederland nog dan?

Omebert | 08-06-20 | 12:32 | 1

Dekoloniseren ging volgens mevrouw Sylvana over wiskunde, waarin de koloniale stellingen overheersen. We zien allemaal de pijn van de gekwetste zwarte kinderen bij het gedwongen toepassen van de stelling van Pythagoras.
Er is nog zoveel leed hier.

Schmalz | 08-06-20 | 13:14

Wij zijn verworden tot professionele masochisten. Hoe harder we in het kruis worden getrapt hoe fijner we het vinden. Ja hullie dan niet ikke. Bizar gedrag!

Slough | 08-06-20 | 12:26

Een door Groenlinks aangestelde ‘jongerenburgemeester’. Het moest natuurlijk wel iets ‘divers’ en ‘inclusiefs’ zijn en dan krijg je dus zo’n islamitische drol. En tja, dat gaat natuurlijk vanzelf stinken!

kunstliefhebber | 08-06-20 | 12:23

Als blanken voor altijd en eeuwig maar voor slavenhandel worden aangekeken, mag iemand met een Arabische naam al helemaal niet zijn mond opentrekken. Arabieren hebben de meeste slaven verhandeld, in een veel langere periode (tot op de dag van vandaag zelfs), en castreerden alle slaven zonder verdoving.
.
Lekker dus even je mondje houden met je islam-privilege, AsGraf.

The Green*Machine | 08-06-20 | 12:20

Wat gaan ze belagen na de standbeelden?

Nehemia | 08-06-20 | 12:18 | 1

Straatnaamborden en tunnels

amateurrr | 08-06-20 | 12:32

Op zich sympathie tegen betogers tegen racisme. Alleen het aanzetten tot geweld, het vele geweld, plunderingen en brandstichtingen en domme opngenuanceerde uitspraken van onze donkere medemens is mijn sympathie tot het 0 punt gezakt. Ik ben een racist omdat ik niet bij de Dam betoging was. Plotseling voel ik mij verheven boven de primitieve lui van dit soort uitlatingen en is gelijkheid nog ver weg.

Ron101 | 08-06-20 | 12:12

Amsterdam heb ik opgegeven. Ik zie de video's wel voorbij komen.

CzMichiel | 08-06-20 | 12:10 | 1

Ze krijgen de grachtenpandenbestormers die ze verdienen.

Papa Jones | 08-06-20 | 12:15

Het streepje hoort tussen wij en heden.

RexMundi | 08-06-20 | 12:08

Het is wel zo dat de elite van 020 in riante huizen wonen die vroeger weer van slavenhandelaren waren.

Verschillende panden aan de Gouden Bocht van de Herengracht waaronder de ambtswoning van de Burgemeester, vertonen sporen van het slavernijverleden. Veel huizen aan de Herengracht zijn gebouwd voor of bewoond geweest door slavenhandelaren. Ook andere plaatsen, waaronder de Stopera, zijn verbonden met historische gebeurtenissen uit de dagen van de Slavernij.
stilverleden.nl/slavenroute-amsterdam...

komtdatschot | 08-06-20 | 12:07 | 3

Zal me aan me reet roesten. Of gaan we nu met zijn alleen in Rome aan de slag om wat beelden uit die tijd in de fik te steken want Romeins.

SolidRock | 08-06-20 | 12:56

Ja?? En??

NorthStar | 08-06-20 | 12:56

Tut tut tut wijsneuzen.
Bewoners eruit en de panden beschikbaar stellen voor de arme vluchtelingen uit Afrika.
Het is hier wel een beschaafd land hoor.

komtdatschot | 08-06-20 | 13:05

Al het gemekker en gezeur over racisme, slavernij, schuld etc zijn bedoeld om zichzelf af te leiden van hun eigen falen en minderwaardigheidsgevoel. Ze hebben domweg weinig bereikt. Ik zie dit niet meer goedkomen tussen de rassen, ook hier zullen we overgaan tot gated communities

Kokossss | 08-06-20 | 12:06

Als het gaat om dingen die niet meer helemaal in de moderniteit passen, kunnen we nog wel wat dingen verzinnen, naast slavernij.

kloopindeslootjijook | 08-06-20 | 12:04

Laten we dan ook de moskeeën sluiten omdat daar soms/regelmatig door de imam bevolkingsgroepen niet gelijk worden behandeld

Eddy67 | 08-06-20 | 12:00 | 1

"Een nog extremere afsplitsing van IS timmert ook in Nederland aan de weg. Onderzoeksbureau NTA waarschuwt hiervoor in een rapport over de Hazimi-beweging."
www.parool.nl/nederland/extremere-afs...

kloopindeslootjijook | 08-06-20 | 12:11

Echt waar op JOOP gelezen waarschijnlijk een reaguurder die Kaag met haar gejank dat zo n beetje iedereen die zij tegenkom een tracist is. Link naar 2de Kamerfractie d66 2 Marokkaanse leden en de rest lelieblanke

dedwarsligger | 08-06-20 | 11:53 | 5

@Nehemia | 08-06-20 | 12:10:
Echt? Als mijn werkgever met zo'n lezing zou aankomen, zou ik die boycotten.

Papa Jones | 08-06-20 | 12:16

@Papa Jones | 08-06-20 | 12:16: Uurtje Wassili Hachchi kostte 7500 euries. Het AD, maar ook GS had er in 2017 een artikel over geschreven.

Nehemia | 08-06-20 | 12:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is in godesnaam een jongerenburgemeester?

Kokossss | 08-06-20 | 11:52 | 3

Mag toch hopen dat hij er geen geld mee verdient

Kokossss | 08-06-20 | 11:54

Onecht kind van de nachtburgemeester?

piloot47 | 08-06-20 | 12:11

“ Und willst Du nicht mein Bruder sein, so schlag ich Dir den Schädel ein “

In Bristol werd het beeld van Edward Colston door een menigte van zijn sokkel gerukt en in de rivier gegooid. De vernielingen die in Bristol (UK) werden aangericht lijken sterk op de methoden

theo-is-dood | 08-06-20 | 11:52 | 2

Lijken op de methoden van de SA. Politiek geïnspireerde straatbendes die andersdenkenden intimideren en mishandelen.

theo-is-dood | 08-06-20 | 11:55

@theo-is-dood | 08-06-20 | 11:55:
Probeer het ook eens te vinden bij de minder bekende tegenhangers: Stasi, Cheka, AVH (Hongarije). Minder zichtbaar maar zeker zo effectief.

kindapaas | 08-06-20 | 12:14

ROEPING
'Zuster Immaculata die al vier en dertig jaar
verlamde oude mensen wast, in bed verschoont,
en eten voert,
zal nooit haar naam vermeld zien.
Maar elke ongewassen aap die met een bord: dat hij
voor dit, of tegen dat is, het verkeer verspert,
ziet 's avonds reeds zijn smoel op de tee vee.
Toch goed dat er een God is.'
(Gerard Reve)
Mohammed Benzakour vestigde vandaag in Trouw de aandacht op dit gedicht. Het hangt op zijn wc en geeft hem troost.

grietmetgroenefiets | 08-06-20 | 11:50

Kunnen wij niet gaan huishouden in spanje vanwege de 80 jarige oorlog? Ik wil dat die spanjaarden knielen voor wat ze mijn voorouders hebben aangedaan.. was er niet nog een ander volk dat mijn grootouders iets had aangedaan in het verleden?? Mischien valt daar nog wat te halen.

r_leeuwenhart | 08-06-20 | 11:48 | 2

Ja, de Pruisen, Franken, Engelsen, Portugezen, Vikingen en Romeinen. Fack heel Europa dus eigenlijk!

Timide_Aso | 08-06-20 | 11:58

zullen we beginnen met terug gaan in de tijd. Gaan we eerst onze grootouders fietsen terug halen...

MoonBeebe | 08-06-20 | 13:30

Ik vraag mij af wat de reactie in Nederland zou zijn als er iemand opstaat die vraagt of we alle AZS'c kunnen slopen zodra er weer een slachtoffer the betreuren is a.g.v een asielzoeker of cultuurverrijker die doordraait.

Zijn we dan met z'n allen ook zo "eensgezind" en DLM (Dutch Lives Matter) - of zijn we dan ineens xenofoob - racistisch en intolerant.

Ik ben dit slachtoffertjes gedoe zo zat - kan ik niet beschrijven.
Kunnen die mensen niet gewoon opdonderen naar - "betere oorden" ?
Schiphol is open.

nietoptimistisch | 08-06-20 | 11:45

Laten we afspreken dat van elke bevolkingsgroep in Nederland een vertegenwoordiger op zijn /haar knieen gaat voor Sylvana en haar voeten kust voor het slavernij onrecht dat haar en de haren is aangedaan. Ik stel de volgende vertegenwoordigers voor in deze volgorde:

1: Jerry Airfryer als vertegenwoordiger van de Ghanese slavenjagers.
2: Selzuk Ozturk als vertegenwoordiger van het ottomaanse rijk, Groothandel in slavernij.
3: Farid Azarkan als vertegenwoorrdiger van de barbarijse slavenhandelaren
4: Fawaz Jneid als vertegenwoordiger van het wahabistische geloof in Saudi Arabie waar slavernij nog steeds bestaat.
5: Femke Halsema die dit ook heel belangrijk vindt als vertegenwoordiger van de slavenhandel door de VOC, ze woont nu nog in een mooi pandje dat met de opbrengsten van slavenhandel gebouwd is.
Graag een live uitzending van dit reinigingsritueel op de NPO.

Hierna is de kous af en kan iedereen weer gewoon gaan doen.

Holein1 | 08-06-20 | 11:41 | 2

Geweldig idee. Wordt kijkcijferhit!!

Reaganmania | 08-06-20 | 12:32

Allemaal best, maar daarna wordt Sylvana Simons benoemd tot burgemeester van Amsterdam! Dan zal rust en vrede wederkeren in Damsko

theo-is-dood | 08-06-20 | 18:56

Blijkt dat alle uitkeringen gefinancierd worden met VOC-gelden. Weigeren allemaal!

johoost | 08-06-20 | 11:40 | 1

Ja, en die zinloze miljarden die al decennialang als ontwikkelingshulp worden rondgestrooid ook. Ik wil best sorry zeggen, maar dan is het ook afgelopen met die gratis "pepernoten". Kijken wie er dan aan het langste eind trekt...

lagelander | 08-06-20 | 11:56

Tijdje nagedacht of ik zou reaguren;

Wij blanken worden door zwarten vaak weggezet als nazaten van de slavenhandel, lang geleden.

Mijn moeder, moge zij rusten in vrede, was lid van de NSB in de tweede wereldoorlog, nu 75 jaar geleden.

Ik ben geboren in 1957. Toen mijn moeder me vertelde over de oorlog (ik was toen 15 - 16 jaar denk ik), had ik daar best moeite mee. Vooral begin mei in de daaropvolgende jaren stond ik altijd 'op scherp'. Ik had het gevoel - denk ik - dat ik met een soort geheim te dealen had; wie wist daar nog meer van? Als anderen bepaalde opmerkingen maakten, dacht ik vaak: 'weet hij/zij iets?'

Zelf kan ik natuurlijk niets doen aan de rol die mijn moeder voor mijn geboorte vervulde. Toen dit besef later tot me doordrong, kon ik daar gelukkig anders naar kijken, relativeren, afstand nemen en de gebeurtenissen misschien wel zien in het teken van die tijd.

En dan wordt de blanke Nederlander nu hedentendage nog steeds door de zwarten gezien als nazaat van slavenhandel, VOC en weet ik wat nog meer.

Wat mensen in het (verre) verleden uitgehaald hebben, is vaak niet goed te praten, maar wat ik wil zeggen is: geloof in jezelf, blijf vooral niet hangen in frustraties van voorouders, wees en blijf mens, wees heb respect voor elkaar, geef elkaar ruimte.

En waar ik me dan tenslotte mateloos aan stoor, is dat er na demonstraties vaak geplunderd en vernield moet worden. Hoe dom kun je zijn. Letterlijk en figuurlijk gooi je dan je eigen glazen in.

Zure_gnoe | 08-06-20 | 11:40 | 3

Dapper.

Piet Karbiet | 08-06-20 | 11:52

dapper, een teken van beschaving i.t.t. zooitje vernielende en plunderende idioten.

lagelander | 08-06-20 | 11:59

Mooi om te lezen. Respect.

NorthStar | 08-06-20 | 13:08

Zijn eigen pedo profeet was een slavendrijver/slavenhandelaar

tata1981 | 08-06-20 | 11:38 | 1

En moordenaar.

Lupuslupus | 08-06-20 | 11:44

De HvA is ook niet meer wat het geweest is.
Heb hem van LinkefIn verwijderd, staat niet goed op je cv.

Papa Jones | 08-06-20 | 11:37 | 2

Wat een idioot. Hoe kan iemand zonder beschaving nachtburgemeester worden?

Kuifje-naar-Brussel | 08-06-20 | 11:51

Mevrouw Kaag is overigens ook volop aan het voorsorteren op de racisme-snelweg. Jetten kan het schudden, die heeft geen arme Palestijn aan zijn zijde die zwaar gediscrimineerd wordt, Kaag wel.

Schoorsteenveger | 08-06-20 | 11:36

Als je van Barbarijse (barbaarse ?) afkomst bent, zou je je beter eerst kunnen verontschuldigen voor de grootschalige slavernij aktiviteiten van je eigen voorouders, met name de lucratieve handel in blanke slavinnen voor de harems van de Arabische sjeiks. Barbarijse zeerovers hebben eeuwenlang zee en land afgeschuimd op jacht naar blanke buit. Zo is ook de figuur van Zwarte Piet ontstaan: die ontvoerde kindertjes in de zak naar Spanje, en vandaar door naar Morenland. De jongens/mannen voor de galeien en de oliepersen, en de meisjes/vrouwen omdat de Sjeiks nageslacht wilden met een lichte huid.

euroka | 08-06-20 | 11:34

Dit gaat niet goed. Eerst te weinig mondkapjes, nu te weinig Psychiaters.

HenkyPanky | 08-06-20 | 11:33

Het zijn hele rare, angstaanjagende tijden.

aamert | 08-06-20 | 11:32 | 1

Ja dat kunt u wel hardop zeggen. Eerst het 'virus' en nu dit er overheen. Bange tijden. Nog nooit zóiets meegemaakt in mijn 75-jarige leven. Wel natuurlijk de idioten in het verleden met hun demonstraties maar daar had je weinig/geen last van als je niet bij die kliek hoorde. Je zag het alleen op t.v. en dan haalde je je schouders op. Maar het lijkt er nu op dat de halve wereld krankzinnig is geworden. Ben benieuwd of dit goed afloopt.

Lupuslupus | 08-06-20 | 11:48

Reactie van de politie aldaar: ja, we konden niet op tijd ingrijpen want ze hadden het juiste gereedschap!

lanexx | 08-06-20 | 11:32

typerend IS trekje, alles kapotmaken waar je het niet mee eens bent, zoveelste bewijs dat die Denk Fascisten een verlengstuk van IS zijn. Wat een ongelooflijke randdebiel is dit en je nu schijnheilig als antifascist voor doen. Ik ken nog iets wat continu tot haat oproept, de islam, alles wat islamitisch is maar slopen dan? Wat mij betreft beginnen we daar meteen maar mee, trek die minaretten maar neer. Grapje moet toch kunnen?

lagelander | 08-06-20 | 11:28 | 1

Inderdaad. Als er opgeroepen zou zijn om alle gevels der mosketen neer te halen; zou het land te klein zijn!

RickVogelschrick | 08-06-20 | 11:38

Het onderwijs zou eens kunnen beginnen met de geschiedenis van de slavernij in Afrika en het Midden-Oosten. Zo wordt het nooit wat. Idem voor de NPO.

Piet Karbiet | 08-06-20 | 11:27 | 3

In Afrika werden de slaven aangeboden door zwarte stamhoofden die ontdekt hadden dat het lucratief was de bij een stammenoorlog buitgemaakte gevangenen niet te doden, maar voor een goede prijs te koop aan te bieden. Zo werden vanuit Elmina in Ghana 2000 slaven per jaar naar het Amerikaanse continent verscheept.

Satertje | 08-06-20 | 11:41

Laat ze dan ook leren dat er ook blanke slaven verkocht in het midden oosten

stef3094 | 08-06-20 | 11:53

@Satertje | 08-06-20 | 11:41: Yes, I know. De Ashanti-koningen waren dan tegen de afschaffing van de slavernij.

Piet Karbiet | 08-06-20 | 11:54

Taj Mahal en de piramides in Egypte zijn ook door slaven gebouwd. Afbreken dus maar.

Kuifje-naar-Brussel | 08-06-20 | 11:16 | 5

@wijsvinger | 08-06-20 | 11:29: en wat recenter: wat denken we van de stadions die in een of andere zandbak (Qatar) worden gebouwd door slaven voor een potje voetbal in 2022?

Timide_Aso | 08-06-20 | 12:06

Zullen we voor de verandering maar eens mooie dingen opbouwen ipv afbreken en recht doen aan de eventuele ( door een huidige bril bekeken ) duistere kanten van de geschiedenis? Niet door af te breken en op te blazen maar gewoon, door educatie en een bijschrift?
Kan nog steeds janken om die Boeddabeelden in Afghanistan die de Taliban heeft opgeblazen. En daar hoor je dat linksdestructieve klootjesvolk niet over, want ... nou ja, vul maar in.

Graaisnaaiert | 08-06-20 | 12:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Hieraan zie je dus dat het énige doel van de BML-beweging het op de knieën dwingen van de witman is. Als afstammelingen van de grootste slavendrijvers in de geschiedenis, paspoorthouders van een land dat nog steeds slaven uitbuit, al meebrullen met de hetze, dan is dat toch duidelijk. Haat tegen de geslaagde autochtone bevolking die de gastarbeiders en hun kinderen nooit 1 strobreed in de weg heeft gelegd. Ratten!

kapoerewiet | 08-06-20 | 11:12 | 3

"Hieraan zie je dus dat het énige doel van de BML-beweging het op de knieën dwingen van de witman is."

In de VS dus al 'letterlijk', gezien dat walgelijke filmpje waarin een sadist van kleur een 'wit' meisje op de knieën 'dwingt' - al dan niet in scene gezet - om zo excuses aan te bieden voor haar 'white privilege'. Zal binnenkort ook wel in Nederland te zien zijn (al dan niet in scene gezet).

Dr_Johnson | 08-06-20 | 11:24

Aan me nooit niet. Heb niets met die linkse Ché, maar: "Prefiero morir de pie que vivir arodillado".

RickVogelschrick | 08-06-20 | 11:41

De zoveelste idioot die op de bandwagon springt en ons erfgoed kapot wil maken onder het mom van de rekening met de koloniale witmang te vereffenen. Hoop dat DENK bestuur zo slim is om deze strontvlek te verwijderen uit hun organisatie. Denken deze mormels nou nooit eens verder dan de waan van de dag? Welke werkgever gaat zo'n El Johari ooit nog een baan geven? Ik was overigens ook ontsteld door de gigantische domheid van de meute die gisteren in Londen het beeld van Churchill, de grootste staatsman ooit, van de sokkel trok en besmeurde. Zonder Churchill spraken we hier allemaal Duits en waren alle gepigmenteerden ausradiert. Zoveel domheid....

Toos Bevergeil | 08-06-20 | 11:10 | 2

Nee, zonder Churchill spraken we nu allemaal Russisch. Ruim driekwart van de Duitse gesneuvelden vielen aan het Oostblok, en de Russen hebben de nazi's verslagen. Rusland: 23 miljoen doden. USA: 400.000 doden. De Russen zouden absoluut gewonnen hebben en heel Europa hebben ingelijfd.

euroka | 08-06-20 | 11:38

Achteraf bezien eigenlijk best een betere optie geweest!?
Die bloksnor had het niet zó op anders gepigmenteerden.

RickVogelschrick | 08-06-20 | 11:43

@AchrafElJohari wil "Stukje bewustzijn kweken". Inderdaad, humor om te lachen: nazaat van de slavenhandelaren op de kust van Barbarije wil ons hier de les komen spellen en heult daar toe met de Turken van Erdogan. Koekoek! Decolonize, zegt 'm, dekoloniseer, zegt 'm: Islamiseer niet, zeg ik, dan hoeven we ook niet te dekoloniseren. Het burgemeestertje is in chronische verwarring, blijkbaar.

eastender | 08-06-20 | 11:08

Op voorstel van notabene Denk is men in Amsterdam bezig met een onderzoek naar excuses voor het slavernijverleden. Doe ik zelden, maar heb om die redenen mails gestuurd naar o.a. Annabel Nanninga over de eenzijdige aandacht en gewezen op de eeuwenlange slavenhandel in Noord-Afrika en het Midden Oosten door moslims. Plus de geweldige column van Samirra Tarass over ''De verzwegen feiten van het Arabische slavernijverleden''. Hypocriet volk.

Piet Karbiet | 08-06-20 | 11:07 | 1

Excuses voor die genocide op de Armeniërs, laten ze daar bij DENK maar aan denken. Zo lang die slachting zelfs niet ter sprake mag komen hebben die lui weinig recht van spreken. Voor het gemak beschouw ik DENK terzake als een Turkse belangengroepering, en niet als een Nederlandse politieke partij.

Schoorsteenveger | 08-06-20 | 11:40

Die Moslims zijn toch zo grappig.
De meeste slaven werden door hen uit Afrika gehaald, maar overleefden de tocht naar het midden oosten zelden.
De Amerikaanse ambassadeur vroeg in 1860 aan de Kalief van het ottomaanse rijk, in Londen, waarom de Barbarijse zeerovers het toch zo op Amerikaanse handelsschepen hadden voorzien.
De Kalief antwoorde: omdat jullie dhimmys zijn.
De bemanning van de schepen werden als slaven verkocht.
De Islamistische zeerovers stonden ook bekend om invallen in zuid Europa waar vrouwen en kinderen als slaven werden meegenomen en verhandeld.

Bolder | 08-06-20 | 11:05

Ik heb even wat zitten googelen, maar ik heb niet kunnen achterhalen wie er mochten stemmen voor een jongerenburgemeester en hoeveel mensen er gestemd hebben. Ik heb wel gezien dat er maar twee kandidaten waren, allebei allochtoon. Een zeer diverse en inclusieve verkiezing dus.

MAD1950 | 08-06-20 | 11:05 | 2

Om te kotsen.

kapoerewiet | 08-06-20 | 11:15

Zoals alle burgemeesters dus,ongekozen via willekeur( in dit geval deugkeur) aangewezen.

De Profundus | 08-06-20 | 11:19

Hoe lang gaat dit nog door? Grapje wie dit probeert te stoppen is natuurlijk een racist.

1989 | 08-06-20 | 11:04

O, en Akwasi, ik daag je uit om tijdens de intioht van de Sint op Aruba aanwezig te zijn. Kicken joh...

https://www.youtube.com/watch?v=8-ZC3VtF7CM

Satertje | 08-06-20 | 11:03 | 1

Haha, zoooo zwart heb ik ze nog nooit gezien !!!

Murk Ratte | 08-06-20 | 11:44

Zucht... en weer zo'n snotneus met het historische besef van een pantoffeldiertje. Islam is de meest onderdrukkende expansionistische veroveringszuchtige religie van allemaal. De Marokkanen hebben geprobeerd Spanje ter veroveren, De Turken stonden voor Wenen met een leger dat voornamelijk uit Christelijke slaven bestond (De Janitsaren, het elitekorps van de Turken, werden gevormd door Christelijke gezinnen binnen het ottomaanse rijk belasting te laten betalen in hele jonge kinderen. Die werden dan van jongs af aan opgeleid tot kanonnenvoer en gedwongen bekeerd).

trottle | 08-06-20 | 11:02

Ahja opzettelijke openbare vernielingen van door publiek geld betaalde standbeelden met betrekking op de geschiednis. Dit om een politiek doel te bereiken. In ieder geval vandalisme, ik weet niet hoe dreigend de situatie was als je ertussen stond en er wat van zei, maar om even een definitie van terrorisme te geven: "Terrorisme is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek doel. "

Handhaving? Nergen ingrijpend te bekennen. Aangezien het op camera gebeurd, in de publieke ruimte onder toeziend oog van de wetshandhaving dus, kan ik niet anders concluderen dat het gewoon mag. Blijkbaar. Ok.

peterdh | 08-06-20 | 11:02

Achraf moet eens durven. Messen, illegale pistolen, noem het maar op en het is in de burgemeesterswoning te vinden. Bovendien, één telefoontje naar Duyvendak en er wordt een bom in elkaar geknutseld. En als het echt uit de hand loopt krijgt Achraf een bezoekje van Volkert, die is GroenLinks voor hun hulp en ondersteuning ook nog het één en ander verschuldigd.

spanarchist | 08-06-20 | 11:01 | 1

Uitstekende analyse

grindbak | 08-06-20 | 11:05

Maar die multiculturele samenleving is echt geweldig en volledig geslaagd hoor.
Het gaat ge-wel-dig in Nederland.
Culturen versterken elkaar alleen maar echt top

Fele | 08-06-20 | 11:00

In Afrika werden de slaven aangeboden door zwarte stamhoofden die ontdekt hadden dat het lucratief was de bij een stammenoorlog buitgemaakte gevangenen niet te doden, maar voor een goede prijs te koop aan te bieden.[22] Zo werden vanuit Elmina in Ghana 2000 slaven per jaar naar het Amerikaanse continent verscheept.

Slavernij komt voor in de Sahel en in mindere mate ook in de Hoorn van Afrika. In Mauritanië, Mali, Nigeria, Tsjaad en Sudan komt slavernij voor in de vorm van geërfd lijfeigenschap. Traditionele vormen van slavernij komen voor in Ghana, Benin, Togo en Nigeria. Ook komt mensenhandel en het ronselen van kindsoldaten en kinderarbeid. In Sub-Saharisch Afrika worden ongeveer 660.000 mensen gedwongen tot dwangarbeid. Dat zijn mensen die werken in de diamantmijnen van Sierra-Leone en Liberia.

Zo, kom er maar in BLM, hier is heel veel werk aan de winkel. Ten strijde!

Satertje | 08-06-20 | 11:00 | 6

Akwasi trapt ze in t gezicht
De warlords van Afrika kunnen wel inpakken

Ambiorix | 08-06-20 | 11:03

Ik weet ook bijna zeker dat ze in dit soort landen tegen iets anders dan een knuppel aanlopen, en die zijn niet van rubber.

Satertje | 08-06-20 | 11:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Afgunstige mensen met een minderwaardigheidscomplex- heb het geprobeerd maar er valt niet mee om te gaan. Je kunt op je kop gaan staan, je uitputten in lief doen en je kwaliteiten afzwakken om het die ander makkelijker te maken; het helpt niet, de wrok blijft en spuit eruit bij de eerst volgende mogelijkheid. Zulke mensen willen je zien vallen. Dat is mijn ervaring in het klein en die zie ik terug in de samenleving nu. Buig niet voor afgunstigen! Ze zullen je toch nooit liefhebben.

kapoerewiet | 08-06-20 | 10:59

Lees het boek De Barbarijse Kusten en Noord-Afrikanen moeten voor altijd zwijgen.

Feitenpliesie | 08-06-20 | 10:59

Executive recruitment is trouwens een goede beschrijving.

The Russian | 08-06-20 | 10:59

Anders dan de Europese slavenhandelaars werden de negermannen door de Arabieren gecastreerd, zodat ze zich niet konden voorplanten. Veel van hen overleefden dit niet.

Piet Karbiet | 08-06-20 | 10:58

Vlaamse agent terwijl dat standbeeld in water werd gegooid "ik ben wel teleurgesteld maar ik snap het wel". Het gaat niet om dat beeld maar dat een lynchmob z'n gang mag gaan. Als iemand iets zegt dat de rellende groep als beledigend opvat, en die wordt uit z'n huis gesleurd en gelynched, zegt de agent dan ook "ik ben teleurgesteld, maar ik snap het wel". Want dat is het gevaarlijke wat nu goedkeurt wordt: eigen rechter spelen, als de groep groot genoeg is en iets met belediging roept, dan houdt de politie geen orde meer? Om escalering te voorkomen? Hoe noem je dit dan?

een_mike | 08-06-20 | 10:58 | 3

correctie: Was beklading standbeeld in belgie

een_mike | 08-06-20 | 11:03

Belgie mag zich best wel schamen dat hun landje nog vol staat met beelden van Leopold II. Die man was een kruising tussen Hitler, Pol Pot en Idi Amin. In nog geen 25 jaar ca. 10 miljoen doden in Kongo Vrijstaat, plus tallozen met afgehakte handen. Zijn huurlingen kregen alleen nieuwe kogels als ze net zo veel afgehakte handen inleverden. Dus gingen ze regelmatig de dorpjes in om handen te oogsten.

euroka | 08-06-20 | 11:47

@euroka | 08-06-20 | 11:47: Het gaat erom dat lynchmobs laten toejuichen door politie niet de verstandige route is. Haal in goed overleg iets weg, waar ligt anders de grens? Gebouwen in de fik? Mensen met foute meningen ophangen?

een_mike | 08-06-20 | 13:57

Geweldig artikel van de Marokkaanse Samirra Tarass.

Piet Karbiet | 08-06-20 | 11:00

Iedereen moet deze link lezen! En misschien kan iemand hem ook naar Akwasi sturen en hem om een reactie vragen? Misschien ook een cc-tje naar de NPO?

JP1973 | 08-06-20 | 11:09

Dank,weer stuk heldere mening kunnen vormen.
Verplichte kost voor middelbaar onderwijs of............?

De Profundus | 08-06-20 | 11:30

"Jongerenburgemeester"? Wat is dit voor flauwekul?

Ramsesz | 08-06-20 | 10:57 | 3

"Bontkraagjesstrateeg"

suscrofa | 08-06-20 | 10:58

Het kan nog gekker. Ze hebben ook nog een kinderburgemeester. En een kinderraad. Ik maak geen grap.

Gewone_mevrouw | 08-06-20 | 11:01

Of verzet. Maar als je achteraf en vooraf zegt dat je minder criminele Marokkanen bedoelde wordt je 10 jaar lang strafrechtelijk vervolgd. Op aanwijzing van de Minister van Justitie.

Piet Karbiet | 08-06-20 | 11:02

ze zijn de Nederlandse samenleving (en die van andere westerse landen) van binnenuit aan het slopen... weg met onze cultuur en geschiedenis, genoeg volk importeren en dan tweespalt creëren zodat ze een groot socialistische heilstaat genaamd de EU kunnen op tuigen..

Captain_Dipshit | 08-06-20 | 10:57 | 1

Dit gaat dus over institutioneel racisme. Oh nee, slavenhandel. Godverdomme. Gaan we die weg op. Ik stel voor dat we deze redenatielijn voortzetten. Als een marokkaanse jongere zich zwaar misdraagt, gaat de hele familie het land uit. "Ja maar, ja maar die familie heeft toch niks gedaan?" Nee, maar ik heb ook geen neger in dienst die mijn huispoetst met een tandenborstel maar ik mag er straks ook voor boeten als we zo doorgaan. Hou toch eens op... Gelukkig gaan tarantula's altijd te ver...

BBRDWR | 08-06-20 | 11:00

Halsema, het wordt tijd dat je je matties intoom houd. Door jou voorliefde voor hen, denken ze alles te mogen uitkramen.

bigstone | 08-06-20 | 10:56

Een beeldenstorm? Are you kidding me... tot zover het gesprek en leren van de geschiedenis.

V-styn | 08-06-20 | 10:56

Maar goed, zo kennen we onze laatste aanwinsten weer, wat ze niet aanstaat moet worden zwartgelakt ( als ze beschaafd zijn ) of kapodtstuk worden geslagen. Barbaren en beeldenstormers zei ik een tijdje terug en werd gecorrigeerd. Nou, we hebben het aan de beelden in de Zuidelijke Staten en dat beeld in Bristol kunnen zien. Staat iets je niet aan, sla het helemaal stuk. Doen 3-jarige kinderen ook.
Idioten.

Graaisnaaiert | 08-06-20 | 10:56 | 1

Daarmee is ook het volwassenheidsniveau van links weer mee duidelijk geworden. Als je er niet zelf voor werkt, dan ga je je gedragen als een kind. Kapot slaan wat je niet bevalt. Niet nadenken dat je later wel eens spijt hebt en het niet meer terugkrijgt.....

ikpislauwbier | 08-06-20 | 10:59

Deze hele teringzooi bewijst het complete failliet en de onmacht van de politie en andere ordehandhavers.

Puur vandalisme, de Linkse beeldenstorm als het ware, vol op camera? Crickets & tumbleweed.
Grote samenkomsten in tijden van Corona? Crickets & tumbleweed.
Totaal geen 1,5m afstand tijdens diezelfde bijeenkomsten? Crickets & tumbleweed.

Sterker nog, de burgemeester doet lekker mee. Want het past wel bij haar ideologie en die van haar, deels, krankzinnige gemeente-raad.

Opportunistisch, racistisch (ja dat bestaat ook richting blank...) stinkvolk.

Realism Is All | 08-06-20 | 10:55 | 1

kwa die burgemeester, hier doet een beetje denken aan de Culturele Revolutie van Mao. De jeugd opzwepen om de zgn conservatieve elementen de nek om te draaien en daarmee zelf je macht vergroten.

skoftig | 08-06-20 | 11:00

Die eeuwige racismekaart... Nederland is echt niet perfekt maar kijk naar de statistieken!!! In alle opzichten komen laat ik zeggen niet oorspronkelijke Nederlanders negatief voor in de statistieken. Ga daar wat aan doen dan komt het met de rest ook wel goed. Geinstitutionaliseerd racisme? Geinstitutionaliseerd slachtofferschap!!

JP1973 | 08-06-20 | 10:55 | 2

Hmm, U heeft een paar interessante toevoegingen voor al die pseudo-geleerde columns:
Institutioneel slachtofferschap
Institutionele erfzonde
etc.

skoftig | 08-06-20 | 10:57

Dat komt omdat wij racistisch zijn.

BBRDWR | 08-06-20 | 11:01

Ik wil corona terug, met een tweede golf die zijn weerga niet kent.

skoftig | 08-06-20 | 10:54 | 2

En hekken om Amsterdam! Voor als de outbreak komt. Niemand eruit, gewoon uit laten sudderen. Over een jaar of twee 441K lege woningen voor de burgers en buitenlui uit de provincie. (alleen even de lijken en smethaarden opruimen)

ikpislauwbier | 08-06-20 | 10:57

Dit zijn geen tarantulaatjes meer, dit zijn gefrustreerde minne barbaren. Het zijn er teveel en ze zijn van strijdbare leeftijd. Wat halen we uit de kast om dit tegen te gaan?

Schwanzeleber | 08-06-20 | 10:53 | 3

Een foei gesprek ?

ja,diedus! | 08-06-20 | 10:54

Ik meld me hierbij graag aan als reservist.

suscrofa | 08-06-20 | 10:55

Deportatie.

ger1306 | 08-06-20 | 10:56

Fijn dat ik een kantoorbaan heb met allemaal witte en aziatische mensen. Dat wil ik graag zo houden.
Je zult dat tuig maar als collega hebben.

Papa Jones | 08-06-20 | 10:53 | 3

Je gaat er dus vanuit dat deze gasten een baan hebben ?

ja,diedus! | 08-06-20 | 10:55

@ja,diedus! | 08-06-20 | 10:55:
Als het aan de Amsterdamse gemeenteraad ligt worden ze zo op kantoor gedropt, verplicht!

Papa Jones | 08-06-20 | 10:56
-weggejorist-
_pacman_ | 08-06-20 | 13:49

Het Saladijnpad in Rotterdam.
Barbarossastraat in Nijmegen en Utrecht.

Doe de namen van die slavenhandelaren dan ook gelijk vervangen.

gaffelbaard | 08-06-20 | 10:52 | 2

Ja - Zielepotenpad / Slachtoffersteeg / Minderhedenplein / Achterlijke Boulevard …….. en zo voort

nietoptimistisch | 08-06-20 | 10:57

Utrecht moet Nijmegen zijn.

gaffelbaard | 08-06-20 | 10:57

Links is een synoniem voor geweld en afbraak.

NoMoreMrNiceGuy | 08-06-20 | 10:51 | 3

ook voor totalitarisme, mob rule, en groepsdenken.

unshift | 08-06-20 | 10:54

Uit enquete bij de Maastricht-"protesten"blijkt dat 58% de coffeeshop (geen koffie..) frequenteert, vertaal dat naar de
"wereldse beelden" en alles wordt duidelijk, wat een ongelukkige BLM-losers zijn het toch.

grindbak | 08-06-20 | 10:55

Sinds wanneer is Denk links?

grietmetgroenefiets | 08-06-20 | 11:06

Ik dacht bij dat filmpje uit Bristol dat gaat in Amsterdam natuurlijk ook gebeuren. Welke voetbal hooligans gaan in nederland de wacht houden?

r_leeuwenhart | 08-06-20 | 10:51 | 1

Nee, niet in Amsterdam; daar staan geen controversiële beelden. Vandaar dat zo'n Achraf El Johari dan maar voorstelt om grachtengevels te gaan slopen.

Maar steden als Hoorn - waar een beeld van JP Coen staat - en Vlissingen - waar een beeld van M. de Ruyter staat - mogen wel extra beveiliging inzetten. Rotterdam was te laat, zag ik gisteren. Daar was het beeld van P. Fortuyn al beklad met 'racist'. Nou ja, kan denk ik wel weer worden schoongemaakt, dus het valt mee; voor hetzelfde geld hadden die lowlifes het beeld inderdaad omvergetrokken en de Nieuwe Waterweg ingeflikkerd.

Dr_Johnson | 08-06-20 | 11:07

Dat volk uit afrika kan maar één ding, en dat is afbreken. Nog nooit hebben ze iets opgebouwd.

vluchtelingallergie | 08-06-20 | 10:51 | 3

Noem maar eens 1 succesvolle staat in Afrika …… 40 jaar Nadat de "blanke overheersers vertrokken zijn (op Zuid Afrika na - dat is pas 25 jaar) - maar daar lukt het ook aardig het land te slopen - duurt nog even

nietoptimistisch | 08-06-20 | 10:55

@nietoptimistisch | 08-06-20 | 10:55: Er zijn drie landen in Afrika die redelijk goed worden bestuurd: Namibië, Botswana en (verrassend genoeg) Rwanda.
Ook in Tunesië is het geen puinhoop maar dat is natuurlijk meer een Arabisch land.
Maar goed, het is natuurlijk niet te geloven dat op een heel continent er vrijwel geen fatsoenlijk bestuurd land te vinden is.

staat het bier koud? | 08-06-20 | 11:45

Best wel een aardig pandje, die burgemeesterswoning. Jammer alleen dat er zich een schietgraag activistisch stelletje krakers heeft gevestigd. Bij vertrek zal die woning wel van binnen en van buiten helemaal gesloopt en leeggeroofd zijn.

Graaisnaaiert | 08-06-20 | 10:51

Onze "jongerenburgemeester" is niet een van de slimste …….
Hij schrijft op zijn twitter account :

@AchrafElJohari
19h ….
"Verder is disproportioneel contact met minderheden vanuit de politie ook 100% bewezen. Blijkbaar slagen beide instituties er niet in dezelfde dienstverlening te bieden aan mensen van kleur en zijn er geen checks and balances die burgers beschermen tegen racistische vooroordelen."

No shit sherlock - er is meer contact van de Politie met minderheden omdat die overtegenwoordigd zijn (dat klinkt niet zo erg als stellen dat het onopgevoed tuigh van de richel is) - in de misdaadcijfers. Dat is geen vooroordeel - maar feit.

En daar geven diezelfde zielepoten weer de Nederlanders de schuld van - want je word nooit genoeg geknuffeld en die uitkering is ook al te laag (voor je het niet wist - dat word opgebracht door diezelfde Nederlanders).

Ga dus eens proberen je aan te passen aan het land waar je woont - met zijn cultuur / waarden en normen.

En zo niet - Schiphol is open - we zullen je missen

nietoptimistisch | 08-06-20 | 10:50 | 1

Als een zenuwontsteking in een kies ja.

Ommezwaai | 08-06-20 | 10:54

Dit geldt alleen voor donker-gepigmenteerden. U weet toch, only Black Lives Matters tegenwoordig.

Ommezwaai | 08-06-20 | 10:53

Standaard verdediging komt net naar buiten bij AT5. "' 'Was ironisch bedoeld'". Die houden we erin. En nog de bonusknaller : ''Mensen lezen wat ze willen lezen.' Onder analfabeten wellicht, maar over t algemeen leest men wat er daadwerkelijk staat. Tevens een heel lulverhaal over wat Amsterdam allemaal niet moet gaan doen. Concentreer je eens op je achterban vriend, die kan wel wat aandacht gebruiken.

Shortganger | 08-06-20 | 10:50 | 1

Gutogut, ironisch op een actualiteit inspelen (zonder daarbij de meerderheid een gemene kopstoot te bezorgen) kunnen ze ook al niet.. wordt nooit wat met ze.

suscrofa | 08-06-20 | 11:03

Even kijken of ik het begrijp: De "jongerenburgemeester" van A'dam vindt het een goed idee om gevels te slopen?

Dat het maar even goed doordringt.

knutsel_ | 08-06-20 | 10:46 | 2

"Jongeren", dat zegt genoeg.

Professor Superhirn | 08-06-20 | 10:47

@Professor Superhirn | 08-06-20 | 10:47: Je leest tegenwoordig vaak over jongeren die mensen lastigvallen als ze vrouw/ homo of joods zijn. Vaak ook zijn jongeren betrokken bij autobranden, rellen, aanrandingen en gesis, ramkraken, inbraken, plofkraken en drugshandel.
Ik zou bijna tegen deze jongerenburgemeester zeggen, ga je eens om je eigen "jongeren" groep bekommeren.

Dirk III | 08-06-20 | 10:56

Heel simpel. Ze hebben met hun klauwen van ons cultureel erfgoed en ook van madammeke Halsema af te blijven. Dat zo'n halvegare überhaupt in de gelegenheid wordt gesteld om iets in de nederlandse politiek te mogen voorstellen als jongerenburgemeester. Laten we het daar eens over hebben.

suscrofa | 08-06-20 | 10:46

Zowel voor zinnige als onzinnige argumentatie geldt dat het toevoegen van geweld of bedreiging niet In orde is en op geen enkele manier bijdraagt.

Tapioca pudding | 08-06-20 | 10:46

@Super Vaagstra | 08-06-20 | 10:53|
Inderdaad. De twee oudste en grootste Boeddhabeelden ter wereld die ook nog eens op de UNESCO Werelderfgoedlijst stonden werden in maart 2001 met behulp van antitankgeschut en dynamiet opgeblazen door de Taliban. Over schandalig gesproken.

Sjefke7807 | 08-06-20 | 11:00

@Super Vaagstra | 08-06-20 | 10:53:
Scheelt hun in de toekomst een hoop gezeur over het leven voor de islam begon.

Is dit nog nieuws? | 08-06-20 | 11:04
▼ 1 antwoord verborgen

Tegen Akoewasi is inmiddels aangifte gedaan. Dat er nog een paar mogen volgen.

Super Vaagstra | 08-06-20 | 10:42

Hij krijgt zo ongeveer iedereen met het schuim op de bek met die opmerkimg. In die zin vind ik het dan wel weer in de buurt komen van humor.

Prinsemarij | 08-06-20 | 10:41 | 3

Dat vraag ik me ook af: Is het ironie of meent hij het?

wijsvinger | 08-06-20 | 10:45

@wijsvinger | 08-06-20 | 10:45: Ik ben bang dat deze gasten zichzelf te serieus nemen.
Ze krijgen ook een voetstuk van de overheid en Soros natuurlijk waardoor ze denken dat ze gelijk hebben terwijl ze gewoon oliedom zijn en alleen maar aantonen ongeschoold en onwetend te zijn. Domme mensen zijn vaak ook de grootste onzin schreeuwers dus dat klopt allemaal wel weer dan.

Dirk III | 08-06-20 | 10:50

@Dirk III | 08-06-20 | 10:50: Dat laatste klopt, zeker als je te pas en te onpas Soros erbij sleept. Laat je eens onderzoekm hoe het komt dat je dergelijke waanzin erbij sleept.

Prinsemarij | 08-06-20 | 10:55

Tis dat extreemlinkse, door het glazen plafond omhooggevallen mens haar eigen schuld. Zet dan ook niet zoveel klaplopers een pet op in je verloederende stad.

Jan Passant mk2 | 08-06-20 | 10:41

Als wij aangesproken kunnen worden op onze erfzonde is het maar goed dat Rutte, Merkel en Macron geen kinderen hebben.

jemagookniksmeer | 08-06-20 | 10:41 | 1

Er is maar 1 erfzonde en dat is die van de mens tegenover zijn Schepper. Het is volkomen van de pot gerukt zoals de naam erfzonde nu gebruikt wordt omdat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar èigen daden. Je kùnt niet verantwoordelijk worden gehouden voor daden van mensen die allang niet meer leven. Iedereen met 2 hersencellen snàpt dat.

Lupuslupus | 08-06-20 | 11:16

Wat is er nu weer mis met een detacheringsbureau uit de 17e eeuw in een payroll-constructie?

tipo | 08-06-20 | 10:39

Waarom handhaven we niet gewoon. Bouw een groot aantal gevangenissen erbij. Werkpatroon, is van de vroege ochtend tot de late avond. Geen internet en mobieltjes. Sombere maaltijden en eten van de pot schaft. Past dat niet bij je, bijv. alleen halal, prima dan eet je maar niet. Eens kijken hoelang met dat zogenaamde opgehitste geweld door partijen die er veel geld meer verdienen, zoals BLM, KOZP en ander rapaille. We hebben weer echte leiders nog die de rug rechten en recht houden.

De Evangelist | 08-06-20 | 10:39 | 3

Gevangenissen bij bouwen? Er staan er anders zat leeg.

normanius | 08-06-20 | 10:43

Volgens welingelichte bronnen en geschiedenisboeken roept dit alleen meer geweld op.

Disabeltje | 08-06-20 | 11:23

Stiekem zijn ze allemaal jaloers op mensen die lichter getint zijn dan zijzelf. En dat gaat nooit over.

Koonkluk Huis | 08-06-20 | 10:38 | 3

Yep.

ger1306 | 08-06-20 | 10:46

Opgroeien zonder vader, zonder gezonde gezinssituatie in welke vorm dan ook, helpt je zelfvertrouwen niet echt. Je leert niet om te gaan met competitie, je leert niet incasseren enzovoorts. Zie je ook aan Rutte, die is ook kinderachtig en sneaky wanneer je hem aanvalt. Heeft ook niet veel zelfvertrouwen, zijn woede-uitbarstingen, wanneer hij zij zin niet krijgt zijn welbekend, en ook Rutte is opgegroeid zonder vader.

Mark_D_NL | 08-06-20 | 10:53

Ik ben een slaaf van mijn vrouw. Telt dat ook?

Dubbelepunthoofd | 08-06-20 | 10:38 | 2

Nee. Dat is een verloren zaak. Je kan je wel vrijkopen maar dat kost je iig 10+ jaar betalen naast de ca. 2 ton wat je via je huis direct betaalt.
De vrouw zoekt direct een nieuwe slaaf waardoor ze op den duur in een moderne VOC-woning kan wonen en zo is de cirkel rond.

Dirk III | 08-06-20 | 10:46

@Dirk III | 08-06-20 | 10:46: Toch heeft een vrouw maar weinig nodig. Slechts 4 dieren:
Jaguar voor de deur, mink aan de kapstok, een tijger in bed en een ezel die alle rekeningen betaalt.

ger1306 | 08-06-20 | 10:50

Intimidatie, slopen, vernielen, plunderen, agressie en noem het maar op. Het lijkt erop dat wij het Midden Oosten en Afrika naar het Westen hebben gehaald, begint er namelijk hier steeds meer op te lijken?

Hoe kan je met dit soort volk nu nog pro-multiculti zijn, hoe kan je nu nog als autochtoon zeggen, ja ik ga me ervoor inzetten, ik heet jullie welkom, je mag bij me komen werken. Wat je ook doet, hoe jij je ook inzet, je bent blank en een racist en jouw geschiedenis, cultuur en manier van leven deugt niet en moet kapot.

allesofniks | 08-06-20 | 10:38 | 3

@allesofniks | 08-06-20 | 10:38 |
"Het lijkt erop dat wij het Midden Oosten en Afrika naar het Westen hebben gehaald, begint er namelijk hier steeds meer op te lijken?"

Dat lijkt niet alleen zo, dat ìs zo. Importeer de Derde Wereld, wordt de Derde Wereld. En dat heeft hoegenaamd niets met de kleur van hun huid te maken. Ze nemen namelijk hun onhebbelijke gedrag en mentaliteit mee. Die laten ze niet achter bij de grens als ze hierheen komen. Daar is in de loop van de laatste decennia door diverse mensen op gewezen, en ze zijn er om verguisd en zelfs vermoord (Fortuyn). Maar ze hadden wel gelijk! Het getuigt van een zeldzaam stompzinnige naïviteit wanneer je denkt dat mensen uit die contreien ineens in brave hard werkende Noord-Europeanen veranderen als ze dit land binnen komen. Dat is dus gewoon niet zo. Net zomin als u of ik in een Chinees zullen veranderen indien wij daarheen zouden migreren.

Sjefke7807 | 08-06-20 | 11:16

Je hoort gewoon te zeggen "nee, ik heet je geen welkom, bewijs jezelf eerst maar eens de komende tien jaar".

Disabeltje | 08-06-20 | 11:25

@Sjefke7807 | 08-06-20 | 11:16: U hebt helemaal gelijk. Natuurlijk veranderen ze niet in hardwerkende Noord Europeanen maar er is nooit op hun eigen verantwoordelijkheid gewezen, integendeel, ze werden en worden op alle mogelijke manieren gepamperd. En nu zijn ze gaan bijten in de hand die hen voedt want ze zijn nu met vélen.

Lupuslupus | 08-06-20 | 11:39

Nog een reden om zo'n jongerenburgemeester niet serieus te nemen.

Amsterdamsko | 08-06-20 | 10:38 | 2

Kan die klojo niet opgepakt worden? Hij roept op tot vernielingen. Nee, dat kan niet in dit weekdierenland

Ruud5 | 08-06-20 | 10:48

@Ruud5 | 08-06-20 | 10:48: Maar toch mooi dat zo'n jongen geinspireerd raakt door IS, die ook veel monumenten verbranden. Paard v Troje binnengehaald en bedankt politiek!

ger1306 | 08-06-20 | 10:54

Ik kan nog niet eens boos worden over iets wat mij gisteren overkomen is, laat staan wat mijn voorouders 200 jaar geleden is overkomen.

John McClane | 08-06-20 | 10:38

Er zijn heel wat boemerangen onderweg, terug naar degenen die ze hebben geworpen.

drs. P | 08-06-20 | 10:38

Heerlijk dit toch, lekker zo doorgaan met hun revolutie dan lost het zich vanzelf op.
Er is straks niemand meer die nog sympathie heeft voor deze idioten.

Fele | 08-06-20 | 10:38 | 1

Met het openlijk aanbidden van de grootste hitler aanhanger Erdogan is bij mij het denkbeeld over een hele grote groep turken radicaal rechts geworden.
Of zoiets.

Dirk III | 08-06-20 | 10:41

Kom op allemaal. Amsterdam is toch gewoon -1. Afbreken die hap. Het is toch lange tijd al geen Amsterdam meer. Kan ik de petitie ontgeveling van grachtenpanden ondertekenen ergens?

sjef-van-iekel | 08-06-20 | 10:37 | 1

Dat is historisch erfgoed. Niet doen dus.

Lupuslupus | 08-06-20 | 10:40

In ieder geval heeft die Akwasi inmiddels de eerste aangifte wegens oproepen tot geweld aan z'n zwarte reedt hangen en in de loop van de week volgen er meer.

normanius | 08-06-20 | 10:36 | 4

Waar ligt de stapel voorgedrukte formulieren?

Longhorn | 08-06-20 | 11:28
▼ 1 antwoord verborgen

Splinter in andermans ogen zien en balk in eigen ogen niet zien.

Dirk III | 08-06-20 | 10:39

Van mijn moeders kant stam ik af van de Hugenoten. Mijn voorouders zijn dus op z'n minst onheus bejegend. Ik ga straks in Lemmer de ramen uit de dierenwinkel gooien, ik moet nog kattenbrokjes hebben.

Quib | 08-06-20 | 10:36 | 6

@De Droit | 08-06-20 | 11:01: Een halve koe? Welke helft neem je dan mee? De voorste of achterste? Of ontopic; de linker of rechterhelft?

Quib | 08-06-20 | 11:34

Ik stam af van een bastaardzoon van een bakker of ben een nazaad van een Duitsche roofriddert, heeft iemand ooit uitgezocht,
ik ga maar voor de ridder, had vast slaven, al kan een bakker er ook wat van natuurlijk.

drastic | 08-06-20 | 12:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Net als het slopen van steden als Nineve. Ik heb wel een vermoeden hoe deze musselman aan zijn ideen komt.

amateurrr | 08-06-20 | 10:36

Ik haal Douglas Murray maar even aan hier:

We have heard an awful lot about racism in recent days and will doubtless hear much more in the days to come. And that is one reason why it would be good if someone could let the BLM protestors know that racial harmony is something that is built together and that racial divisiveness can come from many different directions, including from those who present themselves as opposed to it.

Waarmee ik niet wil wil ontkrachten dat tweespalt zaaien waarschijnlijk heel bewust Denk's heimelijke missie is.

Lood om oud ijzer | 08-06-20 | 10:35

Ha een inwoner van Barbarije die het over slavenhandel heeft, ...

Dat zijn voorvaderen wulpse deernes gingen ontvoeren van de stranden van Ierland, Frankrijk en Italie (vooral Sicilie) is deze intelectueel uiteraard "vergeten" Deze jonge dames werden dan geheel tegen hun wil in een harem geplaatst en naar goed islamitische traditie verkracht door hun eigenaars.

De hollanders, fransen en engelsen hebben het uiteindelijk met marroko op een akkoordje gegooid en bakken vol losgeld betaald om die smeerlaperijen te stoppen. Maar het waren de Amerikanen die het varkentje uiteindelijk gewassen hebben. Die zijn daar de lokale havens gaan bombarderen en hebben daar een van hun eerste "ampibious" attacks gelanceerd op een slaven handelaren hol. Tripolli oa. Het wordt nog steeds bezongen in de officiele mars van de Marine Corps.

Lt-Kol Kilgore | 08-06-20 | 10:35 | 4

Dat wist ik niet , Bedankt voor deze leerzame les.

Datgingniegoed | 08-06-20 | 10:44
▼ 1 antwoord verborgen

Achraf is met deze opmerkingen niet echt een toegevoegde bijdrage in deze samenleving.
Al ouder zijnde zou ik mijn kinderen ver bij deze mafklapper vandaan houden.

Datgingniegoed | 08-06-20 | 10:35

Och gut, rifbarbaren die het opnemen voor donkerdergekleurden. Hoe geloofwaardig. Stonden zeker net om 't hoekje bij de protestdemo's, allemaal.

Lepo | 08-06-20 | 10:34 | 1

Moet je ze horen als hun zusters met een zwarte Nederlander lopen.

Tronald_dump | 08-06-20 | 10:41

Waarom hoor je blanke (christelijke) Europeanen nooit over de Barbarijse slavenhandel waarbij zo'n 1,5 miljoen blanke (christelijke) Europeanen naar de Afrikaanse slavenmarkten werden afgevoerd en verhandeld. Waarna ze een gruwelijk lot wachtte. Nooit lees en hoor daar iets over in de media en de BLM demo's. Ook op scholen is er wordt er nooit aandacht aan gegeven. Waarom is dat ?

AntonJansen | 08-06-20 | 10:34 | 7

Meneer, u bent een racist!

Acidstain | 08-06-20 | 10:58

@Piet Karbiet | 08-06-20 | 10:51: Gaat nu eindelijk wel wat wijder verbreid raken hoop ik toch.

Reaganmania | 08-06-20 | 11:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Nu begint het echt te 'backfiren'. Kom niet aan de panden van Groenlinksers!

Schulzie | 08-06-20 | 10:34

Die Turken waren de grootste slavenhandelaren.
Zij die onschuldig zijn werpen de eerste steen.
Turken zijn welhaast de grootste huichelaars die er bestaan.
In het eigen fascistische land van herkomst hebben ze een genocide op hun naam, plegen ze as we speak genocide op de Koerden.
Hebben ze de journalisten, rechters en alles wat maar een beetje slimmer is dan de rest in de gevangenis gezet omdat Erdogan een bange tiran is.
Hebben ze openlijk isis gesteund.
Oh laat maar iedereen weet wel hoe rot dat uber nationalistische land is.
Turken in de buurt hier roepen ook om het hards hoe geweldig het daar is waar ze zelf niet willen wonen.
Wel zijn ze fantastisch alles en iedereen de maat te nemen en de les te lezen.
Wij zijn baby moordenaars, wij zijn nazi's, wij zij racisten of op zijn Turks, wij zijn vieze racist honden.
Echt klaar met die idioten.
Wat mij betreft al die boeren Turken terug naar hun geliefde Erdosnor en de moderne houden. Deal?

Dirk III | 08-06-20 | 10:33 | 1

Opgebruikte slaven werden in een zak gestopt en op een bootje mee op zee genomen en daar levend gedumpt. In Turkye is er serieuze onderdrukking zolang als de Turken daar zijn. Ga daar maar eens demonstreren en je wordt vroeg of laat opgepakt en opgesloten.

Tapioca pudding | 08-06-20 | 10:42

Waarom worden die snotneuzen niet eerst verplicht de geschiedenis van de slavenhandel te leren lezen. Laat deze snotneuzen maar beginnen met de Barbarijse periode van slavenhandel.
Of zijn deze geschiedenis boeken door burgemeester F.H. op de Amsterdamse index geplaatst.

biebop | 08-06-20 | 10:33 | 3

Op zijn Turks herschreven bedoel je.
Alles komt uit Turkije. De fiets, de auto, de vliegtechniek, medicijnen, literatuur, wijsgeer, augurken. Echt alles komt uit dat fantastische land waar geen Turk wil wonen!

Dirk III | 08-06-20 | 10:36

oh en niet vergeten de slavenhandel in Zanzibar. Leopold II was een echte klootzak, maar hij heeft wel de slavenhandel in het congo bekken aan banden laten leggen. (dat was niet uit menslievendheid hoor. (het is een echte Coburg) maar elke slaaf die weg was, kon hij niet meer gebruiken om rubber af te tappen. )

Lt-Kol Kilgore | 08-06-20 | 10:39

Ons onderwijs is al decennia de speelbal van links, dus verwacht geen deugdelijk geschiedenis onderwijs. Eerder het tegenovergestelde: propaganda van jongs af aan.

Joostmochtnietsweten | 08-06-20 | 13:03

Geit van Troje..

Tom Hagen | 08-06-20 | 10:33 | 1

LOL!

Datgingniegoed | 08-06-20 | 10:36

Dat steelt en sloopt maar, en voert verder geen flikker uit.
Die diepgewortelde haat tegen werken, zouden ze dat ook allemaal meegekregen hebben van hun voorouders?

Papa Jones | 08-06-20 | 10:32

Zo'n jeugdburgemeester is leuk om te deugen en om als jongste in de Tweede Kamer te komen zonder ooit een bedrijf van binnen te hebben gezien. Om jongeren te trekken die voor de eerste keer mogen stemmen.
De plek van Tofik Dibi is nog warm. En Jesse Klaver heeft zelf toegegeven dat ie wel eens brandbommen is tegengekomen toen ie de kelder van de jongerenbeweging van de Groene Khmer aan het opruimen was. Dus die kan hem wel vergeven (gelijkheidsbeginsel).

Osdorpertje | 08-06-20 | 10:32
-weggejorist-
zuurtjeregen | 08-06-20 | 10:31

Ik heb de slavernij uitgevonden. Vond het gewoon makkelijk. Sorry.

RickTheDick | 08-06-20 | 10:31

Beeldenstorm 2.0

Iedereen is het er over eens: slavenhandel was foute boel. Daarom hebben we het ook afgeschaft.
Desalniettemin heeft de handel (ook die van slaven ja, helaas) voor zeer veel rijkdom gezorgd. Al die afstammelingen van slaven (of Ashanti slavenhandelaren) zijn hier in dit welvarende land dankzij dit feit. Ergens moeten ze hier toch ook dankbaar voor zijn? Ik bedoel: het staat ze vrij om naar Swahili of Liberia te verhuizen, maar dat doen ze om de een of andere reden zelden tot nooit.

Timide_Aso | 08-06-20 | 10:30 | 2

Sterker nog, in Liberia gebruikten de inheemse bevolking ook slaven, maar daar heeft het niet echt geholpen. Het is nog steeds een arm land.
Ze zijn gewoon jaloers op de Hollandse Handelsgeest.

Papa Jones | 08-06-20 | 10:36

@Papa Jones | 08-06-20 | 10:36:
Correctie: de uit de VS aangekomen zwarten, maakten de inheemse bevolking van Liberia (deels) tot slaaf. Zij werden de middenklasse.
De heersende klasse van Liberia vandaag, zijn afstammelingen van de Amerikaanse zwarten.

Arachne | 08-06-20 | 13:55

Achraf gezien heb je altijd gelijk...

Quib | 08-06-20 | 10:30 | 2

zoals ze bij ons op de boerderij altijd zeggen: "Achraf kijk je een koe in zijn kont!"

Glasgow Argus | 08-06-20 | 10:46

@Glasgow Argus | 08-06-20 | 10:46: Hèhè...

Quib | 08-06-20 | 10:51

Een beetje vreemd dat DENK zo genormaliseerd is door de MSM en kartelpolitiek. Zou een FvD-lid "Jongerenburgemeester" kunnen worden?

Egerius | 08-06-20 | 10:30 | 1

Nein

Dirk III | 08-06-20 | 10:37

Zo, laten we het na een week rellen, plunderen en ander typisch gedrag van minderheden en het te pas en te onpas strooien met termen als "racisme" en "wit privilege", als gevolg op een onhandige actie met dood als gevolg door een onhandige agent voor een meneer die toevallig zwart was en een criminele historie van hier tot ginder had, eens hebben over "Black entitlement".

Ik word er als roomblanke man namelijk ontzettend moe van om me te moeten blijven verontschuldigen voor mijn zogenaamde "wit privilege", of een vermeende gebeurtenis waaraan mijn vermeende voorouders zich vermoedelijk ergens honderden jaren geleden schuldig aan hebben gemaakt. Veelal geroepen door nitwits die opleiding noch opvoeding genoten hebben, veelal in de criminaliteit belandt zijn, zowel direct als indirect nóóit iets met slavernij te doen hebben gehad, maar nu weer veelvuldig hun eigen persoonlijke tekortkomingen en falen opportunistisch op hun donkere kleurtje gooien.

Inmiddels is het in de VS al een week één grote teringbende en sijpelt de ellende naar alle uithoeken van de wereld door, inclusief Nederland. Waarom we hier in vredesnaam elke dag in een andere stad een "Black lives matter" (kots) demonstratie moeten hebben en deze lui alle (voorzorgs)maatregelen waar we ons de afgelopen maanden zo strict aan hebben moeten houden aan hun laars mogen lappen, is mij een raadsel. Laat staan dat ze zo'n joekel van een podium wordt geboden. Het wordt tijd dat 'we' als roomblanke, van zogenaamd wit privilege genietende, hard werkende blanken ons eens harder wat harder gaan uitspreken en laten horen, want dit gaat alleen maar erger worden.

Le Roi | 08-06-20 | 10:29

Is er al een pagina om het herstel van het beeld te doneren?

Trasnochador | 08-06-20 | 10:27 | 1

Ja en zet er dan gelijk ook eentje neer voor Leopold II

Lt-Kol Kilgore | 08-06-20 | 10:43

Laat 'm eerst eens naar het foute deel geschiedenis van z'n eigen volk kijken. Freudenstadt iemand?

Rest In Privacy | 08-06-20 | 10:27

Zo typisch ook weer voor repressief links. Geen debat, maar alles en iedereen waar ze het niet mee eens zijn moet weg, kapot of ontslagen. Zulke agressie is geen burgerrechtenbeweging, maar fascisme.

Trekhaas | 08-06-20 | 10:26

Wanneer gaan alle geschiedenisboeken op de brandstapel ? Kristallnacht2 !

Koning BongoBongo | 08-06-20 | 10:26 | 1

De geschiedenisboeken, de mainstream en schoolboeken, verkondigen het juiste verhaal. Oude geschiedenisboeken en alternatieve schrijvers, die moeten op de brandstapel. Staan veel te veel feiten in.

Arachne | 08-06-20 | 13:53

Zolang dit Antifa tuig beloond wordt gaat dit alleen maar erger worden. Onze burgemeesters en regeringen zijn onderdeel van het probleem, niet van de oplossing.

Zeiss | 08-06-20 | 10:26 | 2

Rutte heeft ze, die opruiers van blm en anifa, carte blanche gegeven met zijn uitspraken. En dat heeft ie welbewust gedaan. Die wil onrust om div. zaken door te drukken of te verstoppen.

Mark_D_NL | 08-06-20 | 10:29

Alle mensen die last van het slavernijverleden schadeloos stellen door terug brengen naar Afrika. En dit keer een beetje humaan i.v.m. bewezen diensten. Met het vliegtuig en minimaal business class.

kleybeuker | 08-06-20 | 10:26 | 4

Plus wat comma's en woorden

kleybeuker | 08-06-20 | 10:28

@Koning BongoBongo | 08-06-20 | 10:27: Uiteraard. Maar ze komen na korte tijd vast op eigen initiatief terug met de boot.

kleybeuker | 08-06-20 | 10:29

Ik ben voor dit soort positieve oplossingen dat alleen maar winnaars kent. Want het schijnt hier verschrikkelijk te zijn.

filosofem | 08-06-20 | 10:51
▼ 1 antwoord verborgen

Jeetje lekker hypocriet die Halsema profiteren van de slavenhandel door nu een laag huurtje te betalen.

dik van alster2409 | 08-06-20 | 10:26

.. ook Achraf El Johari's zwarte leven matters. Als hij maar niet met zijn geprivilegieerde multiKul-kop oproept tot vernieling van cultureel erfgoed.

Jan Passant mk2 | 08-06-20 | 10:26
-weggejorist-
Eddy67 | 08-06-20 | 10:26 | 1

Peter Siebelt. Deze man overziet dingen.
Prachtig gesprek over hoe ver (extreem en geweldadig) links zichzelf ingegraven heeft in de wereld. Verklaart een hoop wat er op dit moment gaande is.

www.youtube.com/watch?v=BbWQXkhK6Vo&a...

laagvliegert | 08-06-20 | 10:25

Een heel standbeeld omtrekken en in het water dumpen maar morgen weer bij de sociale dienst verklaren dat ze arbeidsongeschikt zijn.

Patrick_W | 08-06-20 | 10:24

Dit gaat een leuke zomer worden nu deze lui dit jaar niet naar hun tante in Marokko kunnen.

Abject | 08-06-20 | 10:24

Ja lach er maar om.

5Pils1Rosé2Cola | 08-06-20 | 10:23

Een oproep tot verzet.

BRR76 | 08-06-20 | 10:22

Wees dan consequent. Pak het vliegtuig en sloop elk land in Zuid en Midden-Amerika.

Trasnochador | 08-06-20 | 10:22

Wie heeft het tweede huis van Helsema laten bouwen? Een blanke boer? Zo iemand die zich niet houdt aan verkeersregels, tractor op de snelweg? Moet dat huis nu ook niet bestormd worden? Hee, figuur, wanneer krijgen wij excuses van Mocronesië voor al die blanke slaven, die jullie volk roofde uit Europa? Wanneer is in Mocroland de slavernij afgeschaft?

dathoujetoch | 08-06-20 | 10:22

Ik merk dat ik serieus vermoed begin te raken van het sentiment momenteel in de samenleving. Het klagen, slopen en protesteren zonder doel, zonder dat de personen in kwestie ook maar een idee hebben wat ze negatief bewerkstelligen komt mij echt ongekend de strot uit.

Zo ook weer dit typje zonder persuasie. Opruiing om op te ruien. Zo klaar mee. Zelf onderdeel van een volk wat discrimineert tot ze een ons wegen, maar altijd maar met het verheven vingertje naar de ander. De vijand: de westerse samenleving die ze zelf zoveel kansen geeft.

Derechtselutser | 08-06-20 | 10:22 | 4

London, Berlijn, Brussel, Parijs, overal is de ple**is aan het uitbreken. In Nederland zitten ze te wachten op een incident, zodat het hier ook los kan gaan.
Zware tijden worden het. Zware tijden.

zwartzondersuiker | 08-06-20 | 10:26
▼ 1 antwoord verborgen

Wellicht kan hij zich eens verdiepen in de berberse prinses Kahina. Zij vocht in de 7e eeuw tegen de oprukkende islamitische legers in Noord-Afrika. Achraf, je land is bezet door slavendrijvers. nl.wikipedia.org/wiki/Kahina

Piet Karbiet | 08-06-20 | 10:21

Hoeveel adders kan mevrouw Halsema eigenlijk in totaal aan heur ampele boezem koesteren? Had ze maar een slangenkuil ergens. Of misschien had ik tijdens de biologieles beter op moeten letten. Verwarrende tijden dit.

Hetkanverkeren | 08-06-20 | 10:21 | 1

Het hoofd van Medusa.

Arachne | 08-06-20 | 13:51

Blij dat ik niet jong ben want zo'n burgemeester hoef ik niet.

HoerieHarry | 08-06-20 | 10:21

Op zich wel een prestatie dat ze met touwen en spierkracht een standbeeld omver krijgen. Ik zou verwachten dat zoiets stevig in de grond verankerd zit, maar blijkbaar dus niet.
In Irak was immers de kracht van een tank nodig om een standbeeld van Saddam Hoessein omver te krijgen.
www.youtube.com/watch?v=hWxszYK6IPU

Arnold Layne | 08-06-20 | 10:20

Werkwoord "molotoven" dus 1ste persoon enkelvoud "molotoft"

ik_wacht_niet | 08-06-20 | 10:20 | 2

Molotov verwijst naar een eigennaam, de naam van een persoon. Vjatsjeslav Michajlovitsj Moloto was de minister van Buitenlandse Zaken van de Sovjet Unie die zo graag vriendjes wilde worden met Hitler. Niet alleen voor een niet-aanvalsverdrag te sluiten, maar ook nog tot het einde van 1940 toen hij probeerde om aansluiting bij de As-mogendheden te krijgen.
en.wikipedia.org/wiki/German%E2%80%93...

Arnold Layne | 08-06-20 | 10:44

Molotov is een eigennaam, mocht het hier een werkwoord betreffen zou links het nooit gebruiken.

Lt-Kol Kilgore | 08-06-20 | 10:47

Die jongerenburgemeester wordt natuurlijk ontzettend achtergesteld hier in Nederland... En elke keer dat hij langs een grachtenpand loopt wordt hij daar pijnlijk aan herinnerd.

Lood om oud ijzer | 08-06-20 | 10:18 | 1

Yup. Komt door die e-nor-me hoeveelheid moslimslaven die voor ons op de plantages hebben moeten bloeden...

Enter Yeti | 08-06-20 | 10:23

Zal de jeugd bm ook zo strijdbaar zijn tegen antisemitisme ?

Schepvogel | 08-06-20 | 10:18

Femke Halsema stond er niet als activist zei ze, dus is ze schuldig aan al dat geweld in de V.S.. De gevel van haar ambtswoning zal ook in de gracht eindigen.

Deflatiemonster | 08-06-20 | 10:18

Sowieso:
Er vanuit gaan dat de arrestatie van een donker persoon (ook al sterft hij hierbij), met een lang strafblad racistisch is, is op zichzelf racistisch.
En dan opruiers hun gang laten gaan is oerdom.

watergeus | 08-06-20 | 10:18 | 1

Precies dit. De definitie van racisme gaat juist in het geloven dat de een meer is dan de andere. Wanneer er gelijk vanuit gegaan wordt van dit principe (ipv bijv het misdrijf dat gepleegd is), ben je zelf racistisch dus. Oh, de ironie. Black lies matter.

LuNaTeeQ | 08-06-20 | 10:21

Het mes komt altijd uit onverwachte hoek. Arabieren hebben de slavenhandel zo'n beetje tot kunstvorm verheven.

suscrofa | 08-06-20 | 10:17 | 1

Ja, maar islam... (dus einde discussie).

FrankVeer | 08-06-20 | 10:19

Als je blanken collectief verantwoordelijk mag houden voor de slavernij (en dat mag volgens de SJW's en de MSM), dan mag je Marokkanen ook collectief verantwoordelijk houden voor de rooftochten van de Berbers en de Turken voor de rooftochten van de Ottomanen. Ergo oproepen tot het neerhalen van hun bouwsels (wat alhier voornamelijk moskeeën zijn) is dus van dezelfde categorie als deze oproep.

Franker | 08-06-20 | 10:17 | 3

Je hebt gelijk maar toch niet. Want witten zijn per definitie rascisten en alles wat niet 100% wit is valt onder BLM. Dus Marokkanen vallen ook onder BLM.

Henk1357 | 08-06-20 | 10:31

@Henk1357 | 08-06-20 | 10:31: Je mag ineens ook alle politie (en witte mannen) verantwoordelijk houden voor 1 arrestatie die slecht afloopt....

Di Arroganti | 08-06-20 | 10:53

De Berbers willen onder geen beding aangezien worden voor de Arabische Marokkanen. De Berbers zijn onder de voet gelopen door de Arabieren (Arabisch en moslim) en kregen de religie, de taal en de leefstijl opgelegd.

Arachne | 08-06-20 | 13:49

Nou, wanneer begint de afbraak van Amsterdam. Ik zit er klaar voor. Kom op boze mensen ga eens aan de slag, ik wil wel een beetje entertainment op deze mooie maandagochtend.

Mark_D_NL | 08-06-20 | 10:16

Gewoon om te lachen hoe ze hier in Nederland met zich laten sollen. Leiderschap is ver te zoeken buiten de huichelende, corrupte softe bende welke nu de dienst uitmaakt. LOL.

F1802 | 08-06-20 | 10:16

Het is verworden tot een strijd tussen allochtonen versus autochtonen/ migrantenkinderen versus Dutch natives.
In hun bekrompen gemakzuchtige denkwereld is iedereen slachtoffer van de blanke man.

leo de pejo | 08-06-20 | 10:16

Niet-democratische, want benoemde (niet-gekozen dus) jongeren burgmeester. Waar waren alle mocro's en tüüü-ers bij de BLM betogingen trouwens? Nergens te zien. Dit komt mij voor als een aasgieren- en hyenatactiek. Opzoute. En de Haya Sophia moet dan ook maar weer een Christelijke kathedraal worden. Nou u weer.

dathoujetoch | 08-06-20 | 10:16

Zijn er al Nederlanders opgestaan die wonen in welk ander land ter wereld dan ook die de lokale beelden en geschiedenis kapot maken en willen herschrijven? Ik denk dat als je dit probeert in Turkije, Spanje, Marokko, Saoedi-Arabië, Syrië, Nigeria, enzovoorts de rapen gaar zijn. Hier kijken we toe en geven we ze gelijk ook. Prachtig toch dat Nederlanders een van de makkelijkste volken ter wereld zijn, maar toch heeft men een hekel aan de Nederlander en zijn racisme en geschiedenis. Als we ons aanpassen dan komt het allemaal goed.

Wybe Wabes Abbema | 08-06-20 | 10:16

Krijg van al die beelden toch een eng misselijk gevoel.. onze cultuur word van zijn sokkel getrokken door klootzakken en geen enkele blanke waarvan de grootouders waarschijnlijk nog gevochten hebben voor onze vrijheid en cultuur die er iets tegen doet... nee sterker nog ze helpen. Grafvolk.

Barkruk2 | 08-06-20 | 10:15

Die mensen in Amerika zijn gewoon al bezig met het tegenwerken van de herverkiezing van Trump.

En in de rest van de wereld zijn het meelopers.
Mensen hier met kartonnen bordjes: stop murdering black people.

Hoeveel zwarte mensen zijn er in heel Europa de afgelopen 50 jaar vermoord door de politie?

Koekoek.

Is dit nog nieuws? | 08-06-20 | 10:13 | 1

En hoeveel blanken door politiegeweld? Of blanken door zwarte mensen? Maar ja, black lies matter!

LuNaTeeQ | 08-06-20 | 10:15

Het negeren van dit soort ondankbare idioten is de enige optie.

HoerieHarry | 08-06-20 | 10:12 | 3

Of gewoon een foei-gesprek?

LuNaTeeQ | 08-06-20 | 10:14

Ik zal ze met liefde negeren de hele weg naar een strafkolonie.

Barkruk2 | 08-06-20 | 10:16

Nee. Dit ettert door. Op een dag bonzen ze bij je op de voordeur.

Rest In Privacy | 08-06-20 | 10:45

De Barbaren hebben tussen 1520 en 1830 1.500.000 blanke Europeanen tot slaaf gemaakt. Vrouwen werden verkocht en gingen de harems en bordelen in. Mannen werden de genitalien verwijdert en moesten zware arbeid verrichten waarna zij niet heel lang meer te leven hadden. Hoor je de afstammelingen van 'zwarte' slaven nooit over want dat past niet in de victim narrative. De reden dat er nog zoveel afstammelingen zijn van de zwarte slaven is omdat deze vele malen beter behandeld werden dan blanke slaven.

Solar666 | 08-06-20 | 10:12
-weggejorist-
de visser | 08-06-20 | 10:12

nou ja, het zou wel consequent zijn. Ik neem aan dat de linkse grachtenbewoners hier helemaal mee eens zijn.

yeps | 08-06-20 | 10:12 | 1

Die hele grachtengordel kan om, want allemaal gebouwd op slavengeld. Foute boel dus.

5611 | 08-06-20 | 10:24

@normanius | 08-06-20 | 10:19: Het oosten ook richting het westen hoor.

Vanaf Karel Martel tot nu zijn we al met die gasten in strijd, af en toe eens wapenstilstand maar dat is het ook.

Lt-Kol Kilgore | 08-06-20 | 10:54

@normanius | 08-06-20 | 10:19|
Helaas voor u is het wel correct. Even wat jaartallen voor u. In 1095 werd de eerste Kruistocht georganiseerd. Dit was:

- 457 jaar na de islamitische verovering van Jeruzalem.

- 453 jaar na de islamitische overname van Egypte.

- 443 jaar na de islamitische plunderingen in Italië.

- 380 na de islamitische bezetting van Spanje.

- 363 jaar na de islamitisch aanval op Frankrijk.

- 249 jaar na de islamitische verovering van Rome(!).

"Deel van de kruistochten was evenwel ingegeven door de onhebbelijke drang religie te verspreiden richting het oosten."

Het christendom kòmt uit het oosten! Grote delen van wat nu het islamitisch M.O. is, was ooit christelijk. De 1500 jaar geleden gebouwde Haga Sofia was ooit de grootste christelijke kathedraal ter wereld. Hij werd in 1453 door de Ottomaanse keizer Fatih Sultan Mehmed ingenomen toen hij Constantinopel veroverde. Hij herdoopte de stad in wat nu Istanbul is. Dus.

Sjefke7807 | 08-06-20 | 10:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Zou het een poging tot humor zijn ? Toegegeven, niet iets waar de gemiddelde Marokkaan in uitblinkt,maar je mag niets en niemand uitsluiten.

oldandwise | 08-06-20 | 10:11 | 1

Dan lijkt het me wijs dat deze jongen nooit cabaretier wordt.

FrankVeer | 08-06-20 | 10:22

Altijd gedacht dat de maatschappij ontwricht zou worden door religie. Maar zo te zien had ik het mis. Slachtofferschap helpt de maatschappij naar de kloten

De_dorpsgek | 08-06-20 | 10:10 | 2

Slachtofferschap aan de ene kant en besef van Erfzonde aan de andere kant. Zonder schuldgevoel is er geen morele chantage mogelijk. En schuldgevoel hebben de post-christelijke Nederlanders volop. Het laatste stukje van de christelijke religie dat is overgebleven.

Glasgow Argus | 08-06-20 | 10:13

@Glasgow Argus | 08-06-20 | 10:13:
Ben wel geinteresseerd in de voorouders van die GL en D66 lui. ZIjn dat voornamelijk gereformeerden? Heb het idee dat je met die erfzonde in het katholieke Brant en Limburg niet echt g hoeft aan te komen.

skoftig | 08-06-20 | 10:51

Tsja, dat krijg je als vaderlandse geschiedenis niet meer op school wordt gegeven. De autochtonen weten niets meer van de eigen geschiedenis, de allochtonen interesseert het geen reet. Hoelang nog voor alles wat pre-2000 is wordt weggewerkt en vervangen voor 'modern'?

Hadena | 08-06-20 | 10:10 | 1

Klopt. Zo'n Achraf El Johari zat vroeger op school kennelijk niet alleen met zijn vingers in zijn oren 'lalala' te zingen wanneer de Holocaust werd behandeld. De hele geschiedenis interesseert van geen fuck. Kan ik me ergens ook wel voorstellen; het is immers niet zijn geschiedenis. Maar dan moet hij nu niet net doen alsof hij iets van geschiedenis weet.

Dr_Johnson | 08-06-20 | 10:51

Je zou bijna iets kunnen zeggen in de trant van dat deze mensen als een virus zijn met als doel ons land te verzwakken.

Dan krijg je als 'nieuwe Nederlander' in dit land alle kansen om je te ontplooien, met onderwijs, gezondheidszorg, noem het maar op, en dan toch zo'n haat koesteren met autochtone nuttige idioten die je daarin aanmoedigen. Iemand heeft dat ooit eens 'oikofoob' genoemd meen ik, hoe zichtbaar wil je het krijgen.

GroetenVanUrk | 08-06-20 | 10:09

In de voc tijd werd links en ander democratie hatend gajes gelijk gekielhaald.Zouden ze weer een jaartje moeten toepassen.

van stampij | 08-06-20 | 10:08 | 2

Links? Rechts? Democratie? In de VOC tijd? Dat bestond toen nog helemaal niet man...

Enter Yeti | 08-06-20 | 10:15

@Enter Yeti | 08-06-20 | 10:15: Je werd hoe dan ook gekielhaald als je de eikel uithing.

Lt-Kol Kilgore | 08-06-20 | 11:02

Hoor net dat femke gecancelled is volgend seizoen!

King Wasimoo | 08-06-20 | 10:08 | 1

O ja? Hoe dan?

Madame Poitiers | 08-06-20 | 10:30

Achraf zou eens moeten gaan kijken in zijn land van herkomst en de rest van die regio hoe daar met mensenrechten wordt omgegaan. Ik word spuugzat van de geïmporteerde achterlijkheid. Achraf is naar Nederland gekomen omdat het in eigen land economisch slecht is. Donder svp zsm op want met zulke uitspraken heb je niets te zoeken in Nederland maar hoor je thuis in je eigen achterlijkheid.

Eddy67 | 08-06-20 | 10:07 | 1

Eens. Die jongen moet een plaat voor zijn kop hebben van hier tot Rabat. Arabieren en moslims waren destijds nog groteren slavenhandelaren dan de Europeanen. Dus misschien moet hij zich eerst maar eens wat meer verdiepen in de rol van zijn eigen voorouders voordat hij hier ons de les gaat lezen en eist dat de gevels van Amsterdamse grachtenpanden gesloopt worden.

Ik bedoel, is zo'n Achraf El Johari echt totaal van de ratten bezeken? Die Amsterdamse grachtenpanden zijn Nederlands erfgoed. Laat hij godverdomme naar Marokko gaan en voorstellen om daar gebouwen te slopen vanwege het slavernijverleden. Ik ben zo verschrikkelijk klaar met al dit soort SJWers.

Dr_Johnson | 08-06-20 | 10:45

Welke jongeren vertegenwoordigd deze "jongerenburgemeester" ?
Alleen degene die een stlachtoffetjes rol goed kunnen spelen ?
Of hangt dat af van het onderwerp en hoe populair je kunt worden / cq hoe veel val ik op ? Dat zou ongeveer in het Denk patroon passen.
Heeft dus ook niets met democratie van doen - gewoon weer hetzelfde gemekker.
Gewoon doorlopen - deze losers geen aandacht geven …...

nietoptimistisch | 08-06-20 | 10:07 | 2

Er zijn eigenlijk niet zoveel blanke jongeren meer. Kijk eens naar percentages in Amsterdam.

Hadena | 08-06-20 | 10:11

@Hadena | 08-06-20 | 10:11: Het zou me inderdaad niet verbazen als blank onder de 25 zwaar in de minderheid is in Amsterdam. Voorland voor de rest van Nederland.

5611 | 08-06-20 | 10:27

Wat een geweldige verbinder deze knul. Wie heeft ooit bedacht dat Amsterdam of welke stad dan ook een jongerenburgemeester nodig heeft?

pibasso | 08-06-20 | 10:07

Nog zo'n opruier,

Jerry Afriyie: 'We wonen hier, zijn hier opgegroeid, we maken elke dag onrecht mee, of het nou komt van de Belastingdienst of incassobureau's. Maar vooral de politie die constant jaagt op jongens en mannen hier in Zuidoost. Het is belangrijk dat we in deze tijd in Zuidoost onze stemmen laten horen.'
www.at5.nl/artikelen/202471/nieuwe-an...

AntonJansen | 08-06-20 | 10:06 | 2

Je verwacht het niet, men pleegt een misdrijf, er wordt op ze gejaagd. Trouwens, eigenlijk heeft hij gelijk, er wordt allang niet meer gejaagd, er wordt zelfs ontmoedigd om aangifte te doen of deze cijfers in de statistieken op te nemen.

LuNaTeeQ | 08-06-20 | 10:18

Ze (de zwarte/gekleurde ingezetene) horen historisch niet hier thuis noch in Suriname of op de Antillen. Ze horen historisch thuis in Afrika.

Jerry Afriyie is het schoolvoorbeeld, dat opvang in eigen regio veel beter is dan de mensen naar een, voor hen, wezensvreemd continent halen/brengen.

Arachne | 08-06-20 | 13:41

Let maar op, in Duitsland gaan ze binnenkort de Autobahn kapot hakken.

_washier | 08-06-20 | 10:06 | 3

Als je wel eens in Duitsland op die autobahn hebt gereden, zou je kunnen weten dat ze daar al sinds jaar en dag mee bezig zijn.

K. Letskoek | 08-06-20 | 10:19

@K. Letskoek | 08-06-20 | 10:19: hahahaha!

pibasso | 08-06-20 | 10:26

@K. Letskoek | 08-06-20 | 10:19: klopt! wel steeds een ander stukje.

_washier | 08-06-20 | 12:17

Dacht dat het woord barbaar uit het Grieks afkomstig was...

Leyrann | 08-06-20 | 10:53

Toch grappig dat die mocro's totaal geen historisch besef hebben......... gewoon roepen voor de bühne omdat het lekker bekt en je weer wat deugpunten kan scoren....

AIVD kan deze opruier even worden opgepakt!
Dank!!

Fatwabuster | 08-06-20 | 10:05

Als je maar ver en lang genoeg buigt breekt het vanzelf. Totaal geen moeite noch medelijden mee. Je kunt niet 25 jaar lang roepen dat het allemaal wel mee valt en zo'n vaart niet zal lopen en nu ineens verbaasd zijn dat er wel heel veel werklozen behoorlijk ondankbaar zijn. Laten we een fonds beginnen dat die mensen helpt om weg te komen uit dit verschrikkelijke racistische land.

opblaasschaap | 08-06-20 | 10:05

Weet u nog, toen 'we' de Boerenprotesten abnormaal, agressief en asociaal vonden?

RiesjeNooitGenoeg | 08-06-20 | 10:04 | 2

Ja, maar boeren zijn Ral 9010. Het draait allemaal om huidskleur, mijn waarde.

opblaasschaap | 08-06-20 | 10:07

nee, heb ik nooit zo ervaren. Go Boeren!

Nuchternederland | 08-06-20 | 11:59

Zucht, pure geschiedsvervalsing. Dat de VOC geen lieverdjes waren geloof ik direct, maar het overgrote deel van de winsten in de Gouden Eeuw waren niet afkomstig van slavenhandel.

Gregovic | 08-06-20 | 10:04 | 3

En buiten dat, als er een volk is wat donkere mensen discrimineren, dan zijn het de islamitische medemens, die moeten zelfs geen donkere medegelovigen in hun midden!! Diezelfde islamitische medemens die schittert door de afwezigheid bij dat BLM geneuzel, het is niet hun soort volk en nu is die racisme kaart ook nog gestolen.

TijdelijkOptimist | 08-06-20 | 10:21

Klopt. Er waren een handjevol Amsterdamse en Zeeuwse families die grof geld hebben verdiend aan de slavenhandel, maar het gros van de overzeese handel in de Gouden Eeuw was handel op het Oostzeegebied (vooral graan en hout, dacht ik); daarmee werden de grootste winsten behaald.

Dr_Johnson | 08-06-20 | 10:36

Klopt. Bij doorrekening bleken we eigenlijk niets te verdienen aan de slaven. Als nazaat van slaven zou ik dat poëtische gerechtigheid vinden. Waar wij schathemeltjerijk van geworden zijn is de exclusieve handel met Japan en opium.

Arachne | 08-06-20 | 13:38

Wat is dat toch dat al die lui de geschiedenis moeten herschrijven? Ik vin dat zo 1984...

Enter Yeti | 08-06-20 | 10:04

De ironie is groot:
Je krijgt wat je wil.
Claudia, Freek, Femke, Georgina en Paul.

Toetsenbordcomplex | 08-06-20 | 10:03

De deugd van tegenwoordig. Mag alles, eist alles, wijst maar anderen, mag geweld gebruiken en stoort zich niet aan bezit van anderen (maar kom niet in de safe space).

TheseDays00 | 08-06-20 | 10:03

Rutte's Revolutie.

Geleid door de 5e colonne.

Toetsenbordcomplex | 08-06-20 | 10:03 | 1

Mark Rutte vindt dit prachtig. Het helpt hem enorm bij de afbraak van Nederland.

5611 | 08-06-20 | 10:30

Wat nou, BGM. Bur-ge-mees-ter. Afko's moeten dood.

JvanDeventer | 08-06-20 | 10:03 | 1

En dat dan duiden met een afko..... Helder!

normanius | 08-06-20 | 10:06

Democratie is als een trein:
Als je je doel bereikt hebt stap je er uit.
Erdogan.

Is dit nog nieuws? | 08-06-20 | 10:02

Ondanks dat ik bijzonder tegen deze mentaal gemankeerden ben, kan ik een glimlach in deze niet onderdrukken.

Boogschuttertje | 08-06-20 | 10:02

Nu nof de rest van Nederland.

Mr_Natural | 08-06-20 | 10:01 | 2

Klappen gehad vannacht? Kunstgebit nog niet in gedaan?

NoMoreMrNiceGuy | 08-06-20 | 10:50

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken