Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Smijt 5G-pyromaniakken meteen 12 jaar de cel in

Kijken of ze dan nog steeds zendmasten in de fik kunnen zetten

Twaalf jaar. Dat is de maximale straf voor opzettelijke brandstichting in dit land. En dan zou de optelsom niet zo ingewikkeld meer moeten zijn, want na 29 branden in zendmasten (waaronder C2000-masten, belangrijk voor hulpdiensten) zijn we wel een keer klaar met die in aluminiumfolie verpakte gestoorden die ons plezier vergallen. De vier gekken die al zijn opgepakt voor twee van de branden meteen twaalf jaar wegzetten. Een signaal afgeven - de rest van het anti-5G-volk is immers heel erg goed in het oppikken van signalen. Kijken of ze in de gevangenis nog steeds zo stoer zijn. Omdat de pakkans dramatisch is, worden de zendmasten de komende tijd 'extra beveiligd' en wordt er 'extra gesurveilleerd', en zo'n zendmastknakker heeft het over 'voorlichting over 5G'. Nou maat, die pyromanen zijn helaas uitbehandeld & te ver heen. Oppakken. Twaalf jaar. 

Reaguursels

Inloggen

Ja en dan alleen de mening van Mosterd als vereiste om iemand 12 jaar op te bergen. Fuck de rechtsgang!

mr.money | 30-05-20 | 15:38

Als kind stak ik mierennestjes in brand. Hoeveel straf staat daarop?

geile pater | 30-05-20 | 13:06

Dus je bent bang dat na 25 jaar intensief probleemloos gebruik en onderzoek en geen bewezen kankereffect er toch een kankereffect is na 30 jaar ?
Dat denk je op basis van wat internetbronnetjes en omdat je het verschil tussen radioactieve gammastraling en electromagnetische straling niet wil zien omdat de namen op elkaar lijken? Wat ook quasi de enige overeenkomst is .
En dan ga je dus masten brandschatten en in de bewezen kankerverwekkende benzeendampen uit half verbrande benzine en schroeiende dioxinewolken uit PVC-isolatie staan?

Shoarmamasutra | 30-05-20 | 00:20

Zware straffen zijn er alleen voor de gewone burgers die ondertussen 'kop van jut' zijn.

piet7003 | 29-05-20 | 17:22

TERRORISME
Valt het, vanwege een ideologie, vernietigen van samenlevingskritische infrastructuur (en het er door onnodig in gevaar brengen van levens ) teneinde de ideologie kracht bij te zetten niet onder terrorisme? Hatseflats! Allemaal de bak in ivm het uitvoeren van een terroristische aanval op de samenleving !

Kolereherrie | 29-05-20 | 16:24 | 5

@Kolereherrie | 29-05-20 | 17:03: Het probleem is dat de overheid bepaalde zorgen van burgers niet serieus neemt, de uitrol van 5G is bijvoorbeeld in andere landen wel gestopt omdat ze nader onderzoek willen. Switzerland halts rollout of 5G over health concerns.

scorpio777 | 29-05-20 | 17:09

@scorpio777 | 29-05-20 | 17:09: maar de rechter heeft onafhankelijk geoordeeld dat er zorgvuldig gehandeld is . En als er zorgen zijn bij bepaalde Burgers dan lijkt me een logischere stap om dat die burgers dat juridisch aanvechten ipv gewoon de boel in de fik zetten ... DAT is de normale manier van reageren, niet de boel affikken! Als er een groep ontstaat die denkt dat Ali hoedjes die dit doen verantwoordelijk zouden zijn voor Corona (wat ze niet zijn) dan schiet je die toch ook niet gewoon af (of steek je ze in de fik)? Gewoon tengels ervan af houden en als je denkt een punt te hebben dat op de normale wijze aanvechten (juridisch dus). En dat Switzerland de rollout halts over health concerns wil niet zeggen dat die concerns ook reeel zijn .
Sorry maar als je dit vandalisme probeert goed te praten dan ben je me kwijt.

Kolereherrie | 29-05-20 | 17:53
▼ 2 antwoorden verborgen

De frequentie van magnetrons (2,4 GHz) ligt dicht bij één van de 5G frequenties (2,5 GHz). En het vermogen van magnetrons is veel hoger dan dat van 5G. Maar onder voorwaarde dat de afscherming van de magnetron intact is, bestaat er geen enkel gevaar. Dit moet strikt geheim blijven, anders breken de aluhoedjes in om je magnetron af te fakkelen. Of ze verspreiden het gerucht dat je Covid-19 krijgt als je een bak zuurkool magnetroniseert. Wappies.

Nivelleermarionet | 29-05-20 | 13:52 | 2

Waarom zou de overheid zo graag 5G willen hebben ?

scorpio777 | 29-05-20 | 16:04

2.5 ghz is helemaal geen 5G frequentie.

Shoarmamasutra | 30-05-20 | 00:14

Er is geen enkel onderzoek dat aantoont dat het in brand steken van zendmasten gevaarlijk is voor de gezondheid. Dus kan dat gewoon doorgaan en kan verder worden uitgerold. Just saying...

snap-u-m-snap-ik-m | 29-05-20 | 13:34

12 jaar ?
Hoor je dat Volkert

Het leven is zwaar | 29-05-20 | 13:25 | 1

Voor Volkert gelden andere regels.

Mazzelstof | 29-05-20 | 14:31

Als je 12 jaar het gevang in moet voor het moedwillig in brand steken van een 5G zendmast, dan ook voor het moedwillig in brand steken van iemands auto. Is voor zo'n persoon misschien wel evengoed van levensbelang als zo'n 5G mast voor P2000 (trouwens een faalproject, maar dat is een ander verhaal). Maar iemand vermoorden levert je slechts een paar jaar op, kind verkrachten slechts enkele maanden en als je dan doet alsof je ze niet allemaal op een rij hebt, sta je binnen enkele weken alweer op straat. Realiteitszin is iets dat in Nederland allang niet meer bestaat...

Eagle_Eye | 29-05-20 | 13:18

@mosterd: waarom heb ik je dat nog geen één keer horen zeggen als het om autobranden gaat? wat al veel veel aan de gang is?
dat is omdat je hier zo lekker op gaat hé? kun je vanavond weer aan de eettafel verkondigen dat je weer een lekker'goed' stuk hebt geschreven ten aanzien van de 'gekkies'.
maar dat is omdat je ze niet begrijpt en niet van plan bent te willen bekijken waarom die mensen zo denken.
wellicht ben je daar te bekrompen voor....

brtnsnwbrd | 29-05-20 | 13:14

Ik ga anti 5G usb sticks verkopen, misschien kan ik een Nico Haak of Tinieke (Bio-stabiel) achtige reclame maken en laat de centen maar komen: www.bbc.com/news/technology-52810220

sjoene_kerel | 29-05-20 | 12:52

Als je al voor miljoenen schade hebt dan zorg je toch voor extra camera's en beveiliging? Goede camera's ophangen bij toegangswegen. Nee, lekker met je aardappel blijven filmen nadat de 29e in vlammen is opgegaan. De verzekering betaald wel.

Sniper in de mast posteren en afschieten wie er in de buurt komt. Wat een land van watjes is dit ook geworden.

omwenteling | 29-05-20 | 12:32

Helemaal eensch;
De eerstvolgende gesnapte gek graag voorbeeldig maximaal straffen.

hotmint | 29-05-20 | 12:28

Bindt ze vast aan zo’n mast en nuke ze met 5G.

Nuuk | 29-05-20 | 12:12 | 1

Nuke ze met vijfde generatie?

Risingson | 29-05-20 | 13:27

Misschien moeten de 5G gekkies ook een masterclassje over ioniserende vs niet-ioniserende straling krijgen.

Cuban8 | 29-05-20 | 11:53 | 1

"Handhaven" is zóóóó Niet-Nederland!
De reaguurders alhier zijn dromers over een land van recht en orde, met handhaving en rechten en plichten voor bewoners.
Effe wakker worden luitjes! Toch maar weer eens aan deze dagen terugdenken als je mag stemmen.

Du-u-u-h | 29-05-20 | 11:52 | 1
-weggejorist-
Zeikerd | 29-05-20 | 12:42

Het voordeel van deze brandstichtingen is natuurlijk wel dat je volop gratis media aandacht krijgt om uit te leggen hoe ongevaarlijk en geweldig 5G is. Je zou zowat zelf die palen in de fik steken om je 5G te pushen. Maar dat zou wel ver gaan.

Stevo365 | 29-05-20 | 11:52

Je moet er wat voor over hebben om verzetsheld te mogen zijn

lingo star | 29-05-20 | 11:49

Goed voor de media veel gissen en bladvulling.
Uiteindelijk 0 veroordelingen en € 0,00 schade vordering.
Daar zouden de media het over moeten hebben.

G.M.I.M. Pet | 29-05-20 | 11:46

Google image eens op 'Frederik Hendrikstraat bomen'.
De toekomst van een 5G politiestaat?

Stevo365 | 29-05-20 | 11:40

Wat!? De eerste crime de passionel in Nederland in 700 jaar... bestraffen!?

Onderhand juich ik het eigenlijk wel toe Mosterd. Aan alles is te zien dat de overheid tegen ons is. Ieder lid van het volk dat tegen de overheid is draag ik daarom een warm hart toe.

Zelfs al ben ik een libertarier die eigendomsrecht als iets heilligs beschouwt vind ik dat de overheid moet stoppen met de 5g uitrol. Ze rollen het immers uit op gestolen geld tegen de wil van degene die betalen.

Er moet eens 'nee' gezegd worden. Waarom niet nu? Het is inmiddels overduidelijk wat er gaat gebeuren als we braaf toe blijven kijken.

KutFilosoof | 29-05-20 | 11:38 | 5

@Stevo365 | 29-05-20 | 11:44: weet je wel hoeveel G5 antennes er in een windmolen passen? Als die daarom ook in de brand zouden moeten, wordt het nog echt spannend. Bepaalde Noord-Afrikaanse 'retards' schijnen te denken dat 5g ook uit auto's komt. Ook al een probleem. Gelukkig hebben we Mosterd om dat allemaal op genuanceerde wijze voor ons te duiden. Hoe hebben we ooit zonder gekund, vraag ik me wel eens af.

Bakschuif | 29-05-20 | 11:56

Klopt, we hebben al 50 jaar lang kabinetten die hun achterste afvegen met verkiezingsprogramma's en de wil van het volk.
En je recht halen is een lachertje in dit land, al helemaal als je tegen de landsadvocaat moet vechten. Onze klokkenluiders kunnen er over meepraten.
Laat eerst maar eens 1) zien dat 5G bewezen onschadelijk is, ook op lange termijn, via onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek, en 2) toen maar aan dat we 5G nodig hebben, voordat we met allerlei draconsiche wetgeving plaatsing van masten in uw en mijn straat afdwingen.
En nee, een film 5 seconden sneller downloaden is géén argument voor deze enorme 5G push.

OudeNederlander | 29-05-20 | 12:34

Ik hef een vroeg glaasje op uw betoog aangezien u mij goed wakker lijkt.

zwenkwieltje | 29-05-20 | 12:58
▼ 2 antwoorden verborgen

De tijd lijkt rijp voor invoering van nieuwe kerncentrales. Ze hebben het te druk met 'acties' tegen 5G. Dat zou pas goed voor het milieu en de portemonnee zijn.

SlimmeBelg | 29-05-20 | 11:32

Het grootste gevaar van 5G is wat men er mee kan doen en ook mee zullen gaan doen, denk daar maar eens over na Lemmingen.

Het vernielen van masten mag best een flinke gevangenisstraf op staan overigens.

revolte | 29-05-20 | 11:29 | 5

Ik vraag me ineens af van wie die palen eigenlijk zijn. Is uiteindelijk niet alles in Nederland betaald door de belastinburger zelf? Je eigen eigendom kapotmaken, mag dat? Vragen vragen..

zwenkwieltje | 29-05-20 | 12:55

Die palen zijn veelal van investeringsmaatschappijen, sommigen van de providers vodafone en T-Mobile en de c2000 of p2000 masten zijn van de overheid

Stoney77 | 29-05-20 | 16:33

@Insan3 | 29-05-20 | 11:30: onderbouwing eisen op een website die tendentieus ongefundeerd & nodeloos kwetsend is, hahaha. Wacht maar af, mark my words.

revolte | 29-05-20 | 20:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Maximaal 12 jaar voor niet-levensbedreigende brandstischting?
Volgens mij moet dit zijn 12 jaar + 50%, maakt maximaal 18 jaar. Voor deze specifieke brandstichtingen.

("ingevolge artikel 157 Sr een maximale gevangenisstraf van twaalf jaren kent als daarvan gemeen gevaar voor goederen te duchten is, bij een terroristisch oogmerk met een maximale gevangenisstraf van achttien jaren kan worden bestraft)
Zie artikel 157 (brandstichting ) in combinatie met artikel 176a (terrorisme).

(dat staat dus nog volledig los van een (mogelijk) ander delict, namelijk deelname aan een terroristische organistie)

Aanvuller | 29-05-20 | 11:29 | 2

Grappig, precies evenveel als de aankomende premier door zijn kop schieten.

Stevo365 | 29-05-20 | 11:46

@Stevo365 | 29-05-20 | 11:46:
Ook altijd het eerste waar ik aan denk, wanneer er straffen van 18 jaar (of meer) geëist of uitgesproken worden!
(ps de staffen voor moord zijn de afgelopen jaren wel hoger geworden)

Aanvuller | 29-05-20 | 12:39

@FLP_du_Stok | 29-05-20 | 10:52
Lol! je kreeg gelijk...

Bakschuif | 29-05-20 | 11:23

Twaalf jaar. D66 rechters. Werkstrafje.

Tapu | 29-05-20 | 11:23

Ik heb Wifi.

Lorejas | 29-05-20 | 11:22

Nee joh gekkie. Een foei gesprek en 20 uur werkstraf. Meer dan genoeg. Signalen afgeven doen we niet in Nederland, daar zou het individu onder kunnen leiden. En nu voor het eggie: Het zal verdomme eens tijd worden dat we echt gaan straffen in Nederland. Het enige wat we goed bestraffen is de CJIB boete regeling. Heerlijk administratief, geen mening meer nodig. Maar zodra het ietsje ingewikkelder wordt gaat het helemaal mis. Prutsers!

MisterMr | 29-05-20 | 11:20

Tegen de tijd dat ze vrij komen zijn we al jij 7G. Probleem opgelost

Padre Grassi | 29-05-20 | 11:13

Ome Roon in de Telebelg:
De CO2 bevechters van Urgenda moeten zsm vervolgd worden voor het plegen van misdaden tegen de menselijkheid.
Overal ter wereld worden bossen gekapt en natuur vernietigd om biomassa te maken in hun drang om CO2 uitstoot te beperken terwijl deze in werkelijkheid sterk toeneemt.
Daarbij vergeleken zijn deze 5G brandstichters domme tokkies.

Bolder | 29-05-20 | 11:06

Kan GS niet gewoon al die 5G gekkies voor 12 jaar uit de comments bannen? Dat zou al een heel mooi begin zijn voor iedereen.

blikjegrolsch | 29-05-20 | 10:58 | 4

Ben jij Han van joop?

RickTheDick | 29-05-20 | 11:23
▼ 1 antwoord verborgen

12 jaar is wel erg veel. Is het al duidelijk of er geen Hauwei spionagetroep in die 5G masten zitten?

Schwanzeleber | 29-05-20 | 10:52 | 1

Ja, dat zit er wel in

Stijl_Loos | 29-05-20 | 13:25

Op het gebied van "law and order" is Nederland de weg kwijt.
In ons Wetboek van Strafrecht wordt bepaald , wat de straf is als je criminele daden hebt gepleegd.
Sinds de komst van joop den uils en zn "Nieuw links- "pvda lieden , die nadien héél goed voor zichzelf gezorgd hebben, was de dader zielig en het slachtoffer moest het maar uitzoeken.
Nu Nederland een zooi van die langdradige en maar tijd rekkende D66 rechters
heeft , kan een straf volgens de Wet van b.v. 12 jaar, door deze koekenbakkers omgezet worden in een taakstraf om koekjes in het bejaarden tehuis rond brengen.
Dáár is het fout gegaan. Zolang we door: vvd, d66, pvda, sp, cda, cu, gr.links, - die thans als een kartel kliek elkaar beschermen en naar andere meningen nooit luisteren, zal Nederland qua rechtsorde en strafrecht wets toepassing alleen maar verder achteruit gaan.
Het is aan de kiezer in 2021 of we met "dit hofje" wel door willen gaan/.

outdoor | 29-05-20 | 10:50

Preventief ruimen die gekkies. Eerst het land ontwrichten (omdat ze ook p/c2000 masten aanzien voor 5G). 12 jaar cel betalen we allemaal aan mee.

jerommeke | 29-05-20 | 10:46 | 2

Alle masten de hens in is niet zo’n raar idee. Lekker terug naar de happy 90s, zonder die smartphones Het zijn allemaal cyborg zombies waar geen normaal contact mee is te krijgen.

Rallywally | 29-05-20 | 10:56

Lekker was dat. 3 berichten wegdrukken op je antwoordapparaat zonder af te luisteren. Silence.

Lorejas | 29-05-20 | 11:20

12 jaar oppakken? Raar einde, politie heeft wel iets anders te doen.

Olc32 | 29-05-20 | 10:46
-weggejorist-
Bakschuif | 29-05-20 | 10:45 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen
-weggejorist-
boccelullus | 29-05-20 | 10:30 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

40 jaar lang bezuinigen op het onderwijs en dan verbaasd zijn dat de bevolking veel dommer is geworden.
5G branden zijn net zoveel symptoom als dat ze probleem zijn.

IkWilOokWatZeggen | 29-05-20 | 10:27 | 3

Een volk dom maken is een volk dociel maken.

zwenkwieltje | 29-05-20 | 10:59

@zwenkwieltje | 29-05-20 | 10:59: Ja toch niet, want wantrouwen voor de overheid zit er (gelukkig) diep in bij mensen. Maar dat resulteert dan in complotgekkies, die er vaak hele knappe redenaties op na houden, maar helaas gaan die redenaties gepaard met een gebrek aan feitelijke kennis.

IkWilOokWatZeggen | 29-05-20 | 11:11

@IkWilOokWatZeggen | 29-05-20 | 11:11:
Een complotverdenking is vaak lastig feitelijk te onderbouwen, dat maakt het een complot. Ik vind het wel creatief dat mensen nog buiten het stramien kunnen denken. Ongeacht of ik het ermee eens ben of niet.

zwenkwieltje | 29-05-20 | 12:50

Geef ze verplicht een 5G telefoon, op eigen kosten uiteraard.

Bolder | 29-05-20 | 10:24

12 jaar? Ga bij ze op de thee. Spreek met buurtvaders. En als dat niet help geef je ze kickbokslessen of heel misschien een weekje schoffelcorvee.

SIogra | 29-05-20 | 10:24 | 2

Thee??? Gadver...

lustgeenthee | 29-05-20 | 10:50

Hoop dat ze in de bak ook lid van een omroep kunnen zijn anders kost Ongehoord Nederland dat leden.

Wedergeboren | 29-05-20 | 10:21

Ik kan niet wachten voordat ze met de uitrol van 6G beginnen.

Kuifje-naar-Brussel | 29-05-20 | 10:20 | 1

Wat is 6G, 5G met een module gedachten politie?

revolte | 29-05-20 | 21:10
-weggejorist-
DasNouJammer | 29-05-20 | 10:18 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Wie heeft er ooit om zelfrijdende auto's gevraagd?
Wie heeft er om een Internet of Things gevraagd?
Wie heeft er om een surveillancestaat gevraagd met 0 privacy?
Wie heeft er om Ollonkreng gevraagd?
Wie heeft er om uitsluitend digitaal geld gevraagd?
Wie heeft er om de euro gevraagd? (pardon, de drogredenen tot die invoering zijn wél al ontmaskerd, i.t.t. die voor 5G)
Wie heeft er om 5G gevraagd?

Het tuig dat nu achter het door de strot persen van 5G zit zal hopelijk over een paar jaar voor 12 jaar de bak in gaan, tesamen met de corona- en de klimaatmaffia.
Ik heb geen aluhoedje op, maar ik wil wel door alle mooie verkooppraatjes heen kijken en zien wie er werkelijk belang hebben bij dat onzalige 5G-netwerk. We zijn er al te vaak ingeluisd. En dat stralingsgevaar is voor mij niet de hoofdreden voor mijn wantrouwen. Ik zou willen dat de besluitvorming over 5G wordt opgeschort totdat de kaarten werkelijk op tafel liggen.
En van die masten blijft men gewoon af - met uitzondering van de mensen die ze in opdracht van een nieuwe regering die wél in ons belang werkt netjes slopen en naar de recyclingbedrijven brengen, tesamen met de windturbines.

piloot47 | 29-05-20 | 10:16 | 8

Ik hb om Ollongren gevraagd. Dwz ik heb op D66 gestemd. Dan hoop je dat ze in de regering komen en bekwame bewindspersonen inzetten. En dat hebben ze dus precies gedaan met Ollongren.

Wedergeboren | 29-05-20 | 11:49

@koeberg | 29-05-20 | 10:24: Ford schijnt gezegd te hebben: "f I had asked people what they wanted, they would have said faster horses." (Henri, niet Fiesta)

ParadiseLost | 29-05-20 | 16:10
▼ 5 antwoorden verborgen

Aan het strafrechtstelsel klopt veel niet, dat wisten we al. Maximaal 12 jaar voor brandstichting versus gemiddeld 5-10 jaar (netto uit te zitten) voor doodslag, dan weet je dat het strafrecht geruïneerd is.

LeBoulanger | 29-05-20 | 10:15 | 1

Die 12 jaar is inderdaad aan de korte kant.

Prinsemarij | 29-05-20 | 10:36

Drie van de vier verdachten blijken baldadige jongeren te zijn met Noord-Afrikaanse voornamen. Niet echt het stereotype blanke alu-hoedje waar GS hrt over heeft. Die hebben met zn drieën bij één mast fikkie gestookt. En dan 12 jaar in de cel, om 'een signaal af te geven'? Rechters moeten geen signalen af geven, zij moeten recht spreken op basis van strafrechterlijke handelingen. Signalen afgeven is niet aan rechters, maar aan de politiek.

Realisties | 29-05-20 | 10:10 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

De pro 5G-ers alhier doen mij sterk denken aan extreem links ... zodra de argumenten op zijn dan worden ze recalcitrant, deze hele poppenkast is het resultaat van onvoldoende serieuze voorlichting C.Q. informatie naar het publiek, bij vragen en kritiek ontmoet het plebs de gebruikelijke arrogantie van de macht en ja ... dat is vragen om stront.

swebe | 29-05-20 | 10:09 | 4

@Kuifje-naar-Brussel | 29-05-20 | 10:14: Er is helemaal niks uitgelegd en jouw reactie bevestigd mijn argument, misschien zit jij niet in het centrum van de macht maar arrogant ben je wel.

swebe | 29-05-20 | 11:43

@swebe | 29-05-20 | 11:43: Dat jij je niet goed informeert, kun je anderen niet kwalijk nemen.

Kuifje-naar-Brussel | 29-05-20 | 12:22
▼ 1 antwoord verborgen

In het begin was Röntgen- straling ook niet gevaarlijk.

Mr.Crowley | 29-05-20 | 10:08 | 1

We hebben wat meer kennis van straling sinds 1895. Het punt is waarschijnlijk dat alles waar je meer van te weten komt achteraf steeds schadelijker blijkt? In dat geval ga dan onmiddellijk achter je computer weg want je toetsenbord wil je vermoorden.

Mazzelstof | 29-05-20 | 10:38

Dingen slopen om je punt te maken, altijd -veel.

MickeyGouda | 29-05-20 | 10:02

Die mensen moeten een lintje krijgen. 5G brengt ons allemaal langzaam om.

Accident_Prone | 29-05-20 | 10:00 | 2

Een lintje strak om hun nek.

Mazzelstof | 29-05-20 | 10:32

In het begin van de twintigste eeuw was het heel gebruikelijk onder leken om interesse te hebben voor wetenschap en technologie. Het was niet voor niets dat iedereen wist wie Einstein was. Tegenwoordig is het maar armoedig gesteld met de algemene kennis op het gebied van technologie en natuurwetenschappen, sinds de jaren negentig was dom zijn het nieuwe 'cool'. Tegenwoordig is het algemene kennisniveau onder grote delen van de bevolking zo laag dat dit soort 5G nonsense voedingsbodem vindt bij deze groep. Dunning-krugereffect wordt keer op keer bewezen in de praktijk.

Solar666 | 29-05-20 | 09:59 | 8

@koeberg | 29-05-20 | 10:49:
Ik neem aan dat je alle experts bedoeld welke worden ingeschakeld door vadertje staat? Deze zijn NIET geheel onafhankelijk. Hierdoor is dan het volgende statement heel toepasselijk: "Blind belief in authority is the greatest enemy of truth" Aldus Albert Einstein.

UnderCovert | 29-05-20 | 10:58

@UnderCovert | 29-05-20 | 10:58: Waar ik het over heb is blind disbelief in authority. "Die man is expert, dan zal hij wel liegen. Volgens mijn buurman op Facebook liegen ze allemaal."

koeberg | 29-05-20 | 11:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Zomaar even mijn gedachten hier proberen te verwoorden: Ik ben het ermee eens dat zomaar iets in de fik steken niet de correcte manier is. Maar er verder over nadenkend, moet ik de brandstichters toch ook weer ergens tegemoet komen. Als vadertje staat blijkbaar doofstom is om de zorgen van (vele!) mensen serieus te nemen, dan ga je dus dit krijgen. Dit is niet alleen met 5G het probleem. Vadertje staat doet wat het wil, schaft de mogelijkheid voor een referendum af, initieert eenzijdige wetten en zo kan ik nog wel even doorgaan. Als mensen zich niet gehoord voelen, dan is burgerlijke ongehoorzaamheid het eerste wat zich manifesteert. Nogmaals, ik keur dit niet goed, maar ergens begrijp ik het wel. Ik laat even in het midden of 5G geen enkel gezondheidsrisico geeft. Ik snap het bericht van Mosterd dan ook niet. met de stikstofcrisis plempt Geenstijl artikeltjes in het voordeel van degene die zich ongehoord voelt (okay, er was niet of nauwelijks sprake van vernieling). Toch vraag ik me af dat wanneer het malieveld vol staat met demonstranten en trekkers, als demonstratie tegen 5G, Geenstijl ineens wel een sympathiek artikel schrijft. u kunt het wellicht op uw klompjes aanvoelen dat dat niet zo zal zijn.

UnderCovert | 29-05-20 | 09:58 | 9

Republikeinen pleiten al decennia voor het afschaffen van het koningshuis. Zonder al te veel succes. Begin 2021 wordt het ze te veel en wordt Paleis ten Bosch in de fik gestoken.
UnderCovert: "Ik ben het ermee eens dat zomaar iets in de fik steken niet de correcte manier is. Maar er verder over nadenkend, moet ik de brandstichters toch ook weer ergens tegemoet komen. Als vadertje staat blijkbaar doofstom is om de zorgen van (vele!) mensen serieus te nemen, dan ga je dus dit krijgen."

koeberg | 29-05-20 | 10:39

@UnderCovert | 29-05-20 | 09:58 |
U haalt mij de woorden uit de tikplank. Degenen die opzettelijk vernieling/ brandstichting plegen horen inderdaad achter de tralies. Of dat twaalf jaar moet zijn laat ik gezien de lage straffen voor ernstige zaken als doodslag/ moord even in het midden.

Zoals u al schetste, dit is wat je krijgt wanneer je de bezorgde burger volcontinu de dikke middelvinger geeft. Mensen hun zorgen werden weg gehoond ten tijde van het referendum over de Europese Grondwet. Men stemde massaal tegen, maar kregen die EU Grondwet evenzogoed door de strot geduwd onder de noemer het Verdrag van Lissabon. Dixit Balkenende; "Het volk is een beetje dom. Ze weten niet wat goed voor hen is." Achteraf blijkt dat de tegenstemmers de dingen heel scherp zagen want kijk eens waar we nu zijn. *kuch* Eurobonds *kuch*

Het Oekraïne referendum werd op dezelfde kwalijke manier behandeld. Men stemde massaal tegen maar we werden er met het roemruchte Inlegvelletje van Rutte alsnog ingeluisd. Ook daar bleek achteraf dat degenen die zich er ernstig zorgen over maakten het bij het rechte eind hadden, en ook hier kreeg men de dikke opgestoken middelvinger van de regering.

Vervolgens was het referendum over de zéér onwenselijke Sleepwet eenzelfde lot beschoren. Ook daar werd massaal tegen gestemd en we kregen Ollongren's "1984" wet alsnog aan de neus gehangen. Daarna werd het referendum maar helemaal afgeschaft omdat dat vermaledijde volk verdomde te stemmen wat men te Den Haag/ Brussel wilde dat ze stemden.

Wanneer je de burger elke vorm van democratisch gehoord worden qua zorgen ontneemt, zijn de wèl tot actie bereide aluhoedjes degenen die meestal als eerste uit het houtwerk komen kruipen. Dat is helaas een natuurkundige wetmatigheid, die heel gemakkelijk voorkomen had kunnen worden.

Sjefke7807 | 29-05-20 | 10:46

@koeberg | 29-05-20 | 10:39:
Ook voor jou op van toepassing:

Zoals altijd leest u het bericht niet en blijft u hangen in uw eenzijdige en zeer beperkte intellect. Als dit uw bijdrage is aan mijn plempsel, dan kan ik uw alleen nog maar adviseren om uw zelf een mogelijke volgende keer gewoon stil te houden. U verdraait het op een manier zodat u kritiek kan leveren en de 'poster' negatief weg zet. Wat dat betreft had u goed bij een NPO discussie tafeltje aan kunnen schuiven.

UnderCovert | 29-05-20 | 11:06
▼ 6 antwoorden verborgen

Opsluiten in zo'n mastvoet, omwikkeld met kippengaas. Bordje erbij met 'ongestraft urineren'.

Jos Tiebent | 29-05-20 | 09:56
-weggejorist-
FLP_du_Stok | 29-05-20 | 09:54 | 2

Invoering van minimumstraffen ipv zoals nu maximumstraffen. Vaker snelrecht toepassen en de schade tot de laatste cent terugvorderen.

Stratum | 29-05-20 | 09:54 | 1

Dit zijn niet de meest heldere lichten op aarde. Waarschijnlijk hebben ze geen cent te makken. Minimumstraffen zijn een slecht idee, ik wil niet de de politiek recht gaat spreken, daarvoor zijn ze teveel bezig met de waan van de dag en hun imago.

beldewouten | 29-05-20 | 10:01

Met die 5G straling zijn ze er sowieso niet meer over 12 jaar.

Pummetje | 29-05-20 | 09:53 | 3

Lol... 5G straling is totaal onschuldig. Als u ziet hoeveel mensen met dit mooie weer met vol ontbloot lijf in de schadelijke UV straling gaan zitten dan zou ik mij daar eerder zorgen over maken.

Solar666 | 29-05-20 | 10:00

Waarom pakken ze die lui niet? Geen prioriteit?

Mr.Crowley | 29-05-20 | 09:50 | 1

Geen mankracht. Iedere politieagent moet de 1.5 meter maatschappij handhaven.

Accident_Prone | 29-05-20 | 10:08

12 jaar met een 5G mast op de cel! Laat de gekkies stralen!

Vula | 29-05-20 | 09:50

Moet denken aan de keurige, bejaarde weduwe die in de jaren '90 in Amsterdam-Zuid de uitlaten van wat toen nog 'terreinwagens' heette dichtpurde. Dat leidde nogal eens tot serieuze reparatiebedragen. Zij viel over het begrip: 'terreinwagen' -auto's horen immers thuis op de weg, niet in het veld. Ze werd vrolijk op de achtergrond opgehitst door allerlei groene randfiguren. Meerdere malen gepakt, voorgekomen, gewaarschuwd, voorwaardelijk veroordeeld, veroordeeld: de soap duurde jaren, ze ging vrolijk verder, ze kon op de sympathie van de complete groene grachtengordel bouwen en ze heeft nooit ene cent van de door haar aangerichte schade - aan naar schatting zo'n veertig auto's- betaald.

bisbisbis | 29-05-20 | 09:49 | 1

Tegenwoordig steken ze die dingen in brand. Stuk efficiënter.
Die pakken ze ook maar met mondjesmaat trouwens.

Mr.Crowley | 29-05-20 | 09:51

Is het ook niet treurig protesten nooit succes geven. Moeten we blij zijn met 5G. Iemand die het weet?

CalamityJane | 29-05-20 | 09:48 | 8

@Knufter | 29-05-20 | 09:54:
Klopt. In werkelijkheid is Icarus door Julio Poch uit een vliegtuig gegooid.

JvanDeventer | 29-05-20 | 09:59

Wil je terug naar een inbelmodem? Als het antwoord ‘nee’ is, dan is het antwoord op je vraag ‘ja’.

beldewouten | 29-05-20 | 10:02

Maar soms werkt protesteren wel hoor. Drinkwater werd nooit van fluor voorzien in Nederland. De kerncentrale van Kalkar is wel afgebouwd maar nooit in gebruik genomen. Kerncentrales zijn überhaupt taboe geworden. Het was in de jaren '70 en '80 vrijwel onmogelijk om Zuid-Afrikaans fruit of wijn te kopen in Nederland (terwijl de supermarkten in Engeland vollagen van Outspan sinaasappels, appels en peren van Cape en wijn van Nederburg). Hier in Haarlem is de oude Stadsschouwburg gerestaureerd en helemaal gerenoveerd in plaats van dat er een megalomaan en spuugduur gedrocht naast de Sint-Bavo werd bebouwd.
Misschien dat deze mensen hopen dat 5G dus toch is tegen te houden. Maar de belangen zijn te groot vermoed ik.

staat het bier koud? | 29-05-20 | 10:03
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik vind dat ze groot gelijk hebben wat 5G betreft

Kokossss | 29-05-20 | 09:44 | 2

Want?

doskabouter | 29-05-20 | 09:45

Oog om oog, tand om tand. Steek ze in de fik.

Spartaan1888 | 29-05-20 | 09:44
-weggejorist-
frank4444 | 29-05-20 | 09:43 | 1

Er worden meer levens in gevaar gebracht door brandstichtingen in auto's. (Er zijn ondertussen al wat huizen meegegaan) Werd daar maar zo zwaar op ingezet, en begin daar maar eens met 12 jaar.

TheEgg | 29-05-20 | 09:43 | 1

Juist.

CalamityJane | 29-05-20 | 09:50

Eerst maar eens arresteren, zou ik zeggen.

JvanDeventer | 29-05-20 | 09:43 | 1

Daar begint het inderdaad mee.

Kuifje-naar-Brussel | 29-05-20 | 10:17

Logisch dat die rechters het niet zien. Ze hebben allemaal die blinddoek van Justitia voor.

Schriever | 29-05-20 | 09:41 | 1

Dat is vrouwe Justitia, die wordt iedere dag bruut verkracht op een vies matras in een kerker onder het ministerie van justitie. Dit arme land is al lang geen rechtstaat meer.

Solar666 | 29-05-20 | 10:02

Ik kan nog wel een paar dingen verzinnen die 12 jaar brommen op zouden moeten leveren. Gaat niet gebeuren, weekje schoffelen, foei gesprekje erachteraan en een bosje bloemen van de linksige ambtenaar die je uurtjes moet aftekenen, omdat die het stiekem ook wel met je eens is dat die 5G corona veroorzaakt. Zo rollen wij hier, jeweettoch?

elfenstein | 29-05-20 | 09:41

Naast de coronaspugers, hoerroepers en ander bemoei-intimidatie©!

Einde van de Domheid | 29-05-20 | 09:39

Waarom zetten ze de zon eigenlijk niet in de fik? Die veroorzaakt aangetoond 12.000 gevallen van huidkanker per jaar, doe es wat aan die straling!

een_mike | 29-05-20 | 09:39 | 6

@koeberg | 29-05-20 | 10:00: Ik had nog zo gehoopt dan niemand dat zou zeggen. Dat doet een natuurkundefreak erg zeer.

Mazzelstof | 29-05-20 | 10:12

@Mazzelstof | 29-05-20 | 10:12: Ja ja, wat er in de zon gebeurt is geen chemische reactie met zuurstof, weet ik. Maar ik wilde het simpel houden.

koeberg | 29-05-20 | 10:57

@koeberg | 29-05-20 | 10:57: Ik had dat sterke vermoeden al. Mooi. Dat scheelt me een enorm verhaal over de geschiedenis van het ontdekken van stellaire nucleosynthese dat misschien in dit taalgebied behalve mijzelf helemaal niemand een reet interesseert.

Mazzelstof | 29-05-20 | 14:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Jeetje, ik hou wel van onafhankelijke denkers, maar ik wist niet dat hier op GS zo veel slecht geïnformeerde complotdenkers rondhingen

Diederik_Ezel | 29-05-20 | 09:38 | 3

Ook voor hen: twaalf jaar!

Papa Jones | 29-05-20 | 09:41

Die komen als vliegen op de honig af.

Kuifje-naar-Brussel | 29-05-20 | 10:18

Blij te lezen dat u Rutte's beleid ook als complot ziet. Meer meer meer!

zwenkwieltje | 29-05-20 | 10:18

En bij proefverlof een duimslot, zodat het onmogelijk is een aansteker te gebruiken.

Mr_Natural | 29-05-20 | 09:37

Misschien worden de brandstichters over 10 jaar wel als verzetshelden gezien.

aflaatverkoper | 29-05-20 | 09:36 | 1
-weggejorist-
frank4444 | 29-05-20 | 09:39

5G is volstrekt idioot en onnodig.
Hele buurten volgezet met antennes om speeltjes te kunnen aansturen.
Dit is geen vooruitgang, maar waanzin.

Zelfsturende auto's in woonbuurten???
Toepassingen moeten nog worden "uitgevonden", want er is geen vraag naar.

Bolhoed | 29-05-20 | 09:35 | 4

Oef, een verwarde man in de panelen. Wie kunnen we bellen?

Kuifje-naar-Brussel | 29-05-20 | 10:19

@Knufter | 29-05-20 | 09:51: Nou, ik vind het terugkijkend niet eens zo'n gek argument. Ik zie nu 30 jaar later hoofdzakelijk mensen met hun neus naar beneden op Facebook, TikTok, Tinder, dat zal toch niet de bedoeling zijn geweest? Als dat wel het geval was, zou het slecht gesteld zijn met de mensheid. En wat zou nu 1ms meer snelheid voor verschil maken?

Sneerpoets | 29-05-20 | 10:41

@Knufter | 29-05-20 | 09:51:
Nee, dat bedoel ik niet.
35 jaar geleden heb ik bij de Comdex al mijn 1e toestel aangeschaft, toen nog nauwelijks dekking was.
Maar er was wel behoefte. De eerste hotspots waren in Londen op prominente plaatsen om dit te dekken.

Bolhoed | 29-05-20 | 10:50
▼ 1 antwoord verborgen

Voor zevende jaar op rij een stijging aantal meldingen over verwarde personen. Voor het zevende jaar op rij is het aantal meldingen van personen met verward gedrag landelijk gestegen. In 2012 registreerde de politie nog 44,5 duizend incidenten, vorig jaar waren dit er bijna honderdduizend
Soms iets met straling te maken

dik van alster2409 | 29-05-20 | 09:35 | 7

@Knufter | 29-05-20 | 09:53:
150 jaar geleden was asbest niet gevaarlijk. Nu ga je er dood aan.

dik van alster2409 | 29-05-20 | 09:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Hoeveel jaar staat er op landverraad? Mevrouw Ollongren?

_danoize_ | 29-05-20 | 09:34

Als we het over straffen hebben, hier had iemand 40 leeggezopen bierkratten gejat. En moest daarvoor een week de cel in. 40x€3,90. Als dit de basis is voor straffen, dan kan je bij elke moordzaakuitspraak de waarde van een leven bepalen.

Leptob | 29-05-20 | 09:31 | 3

Één week maar? Gelijk een jaar de bak in. Je blijft met je klauwen van andermans spullen af. Wat het ook is.

Jeespar | 29-05-20 | 09:34

Pim Fortuyn : (12x52x40x€3.90=) €97.344,-

Sneerpoets | 29-05-20 | 10:47

Ben best voor zwaardere straffen voor echte misdaden (waar er een benadeelde partij is/slachtoffer) maar gelijke monniken, gelijke kappen. Wanneer een (geïmporteerde) idioot jouw geliefde auto afbrandt, dan ook zwaar straffen.

vansuyle.com | 29-05-20 | 09:30

Ik heb liever dat ze beginnen met mensen die auto's in brand steken of die homo's belagen een fatsoenlijke straf te geven.

harrievanzanten | 29-05-20 | 09:28

Deze brandstichtingen zijn niet zomaar brandstichtingen. Ze hebben een functie en doel. Deze functie is het ingrijpen in onze maatschappij en democratie en het proberen af te dwingen van dingen die ze via politiek of normaal lobbyen niet voor elkaar kunnen krijgen.

Dit is, kort gezegd, terrorisme. Die 12 jaar zou een ondergrens moeten zijn.

Knufter | 29-05-20 | 09:27 | 11

@kortebroek | 29-05-20 | 09:33: En meer: welke ondernemers durven straks wellicht niet meer hun product landelijk uit te rollen uit angst voor economische schade en represailles...

Knufter | 29-05-20 | 09:57

"Dit is, kort gezegd, terrorisme. Die 12 jaar zou een ondergrens moeten zijn."

Ik neem uiteraard aan dat u het dan heeft over 'terroristi bianchi'. Andere kleurpatronen gaan hier 6 weken de cel in: www.ad.nl/binnenland/zes-weken-cel-en...

SIogra | 29-05-20 | 10:17

@Knufter | 29-05-20 | 09:56: aaah, dat is dus een onder soort van het land platleggen omdat je je zin niet krijgt. Ingewikkeld.

beldewouten | 29-05-20 | 11:30
▼ 8 antwoorden verborgen

Vraag je eerst eens af waarom de overheid zo graag 5G wil hebben. Het zijn stappen richting een totalitaire staat waar het volk gecontroleerd en onderdrukt gaat worden. De feiten zijn er, de check-gesprekken zijn er, wat al een vorm van privacyschending is, daarna komen de corona-apps, daarna de verplichte vaccinaties, enz, enz.

scorpio777 | 29-05-20 | 09:27 | 6

5g is de opvolger van de opvolger van de
opvolger. Decenia Technische vooruitgang. Vanwaar die plotselinge ophef?

quatro32 | 29-05-20 | 09:33

Ik vraag maar 2 dingen van deze overheid: stop de massa immigratie en gooi iedereen eruit die hier niks te zoeken heeft. Beide kunnen ze niet leveren. Conclusie: kutland

Murk Ratte | 29-05-20 | 09:38

5G is nodig om data voor het 'Internet of Things' te kunnen versturen. Vooral zelfrijdende auto's straks.
Sowieso is het gewoon vooruitgang. Er was ooit UMTS, via een aantal stappen kwamen we bij 3G. Toen 4G. Nu 5G, maar nu heeft iedereen tijd over en is het ineens een probleem.
Kap toch met die onzin van die overheid/deep state bullshit. Dit is gewoon vooruitgang, daar zit verder niks achter dan geld verdienen.

Draak uit Brabant | 29-05-20 | 09:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Zag gisteravond een programma over de rechtspraak in Nederland (Voor De Rechter). Wij hebben hele lieve begripvolle rechters.

pielemuisje | 29-05-20 | 09:25 | 7

@pielemuis: ik wilde alleen even aangeven dat het met de personen die berecht gaan worden altijd plotseling het licht hebben gezien, keer op keer beterschap beloven. Ik geloof daar in de meeste gevallen geen reedt van. De rechters over het algemeen wel. Dus deze personen mogen best harder worden aangepakt. Daar leren ze van. En stoppen met voorwaardelijk straffen, dat werkt helemaal niet.

Murk Ratte | 29-05-20 | 10:03

@pielemuis: en excuus, had je eerdere bericht verkeerd gelezen.

Murk Ratte | 29-05-20 | 10:06

@Murk Ratte | 29-05-20 | 10:06: Sportief!

pielemuisje | 29-05-20 | 10:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Is gewoon een leerstraf niet genoeg? Ik vraag het voor Arnon.

Quichegerechtigde | 29-05-20 | 09:23

Twaalf jaar voor een autobrandje, behoorlijk ruig ja.

Ichneumonidae | 29-05-20 | 09:23 | 2

In China kun je 15 tot 20 jaar cel krijgen als je gaat protesteren op straat. Staatsondermijning noemen ze dat daar. Dus ja, wat is normaal?

Zeiss | 29-05-20 | 09:37

@Zeiss | 29-05-20 | 09:37: In Noord Korea krijg je de doodstraf als je met je rug naar het portret van Fatty Boy staat.

paartjehop | 29-05-20 | 10:00

Slecht geslapen Mosterd met je CCP schatje en soulmate naast je?

Graaier | 29-05-20 | 09:22

Straffen en Nederland in 1 zin hahaha, de vrijmibo is vroeg vandaag.

Man-Bijt-Hond | 29-05-20 | 09:21

Ik was de laat, sorry.

Mr_Natural | 29-05-20 | 09:21

12 jaar om een paar masten in de fik te steken ?! Het zoudt GS sieren meer aandacht te geven aan de redenen waarom men tegen 5G is. In de hele privacy discussie hebben jullie prima werk geleverd. Maar ja: een kop als clickbait is makkelijker dan je te verdiepen in de materie. Persoonlijk vind ik 12 jaar overdreven want met het huidige rechtsklimaat in Nederland moet je het wel erg bont hebben gemaakt om 12 jaar te krijgen. Ik zou ze een leerstraf geven door die gasten te laten helpen om die masten weer up and running te krijgen.

loser | 29-05-20 | 09:19 | 4

"Het zoudt GS sieren meer aandacht te geven aan de redenen waarom men tegen 5G is."

Als jij nou eens met echte argumenten komt dan zou er misschien substantie ontstaan voor een topic.

Vooralsnog zijn de redenen tegen 5G gelijksoortig aan de redenen om in een platte aarde te geloven. Geen alinea waard.

Of wil je nou echt een topic dat ontkracht dat 5G Covid veroorzaakt?

Knufter | 29-05-20 | 09:30

Welke materie?
Geef ons eens wat artikelen te lezen. Niet 'Google is je vriend'

Draak uit Brabant | 29-05-20 | 09:45

@Knufter | 29-05-20 | 09:30:
Verwarrend. Wat heeft de vorm van de aarde van doen met een systeem dat voor ons ontworpen werd door dezelfde partners die ook Covid-19 ontwikkelden als crowdcontroller.

Misschien dat Mosterd inderdaad een wervend verkoopverhaal voor 5G moet doen. Met plaatjes van blij kijkende Chinezen erbij. 5G onderzoekt nauwkeurig wie er "goed" en wie er "slecht" is. Je kan dat zien als de Chinese versie van Sinterklaas en Zwarte Piet.
5 december is nergens zo spannend voor de kijkbuiskinderen.

Jan Passant mk2 | 29-05-20 | 09:59
▼ 1 antwoord verborgen

Autobranden. 5G branden. Tis warm en dan kortsluit alles wat eerder.

12 jaar? DENK dat alleen de tegenstanders van het 5G systeem van de Chinese Communistische Partij daar dan een kans op maken.
Dat systeem wordt in China gebruikt om de sociale score van alle burgers bij te houden. Bij een "onvoldoende" tikt dat zwaarder aan dan 12 jaar in een Nederlandse gevangenis.

Jan Passant mk2 | 29-05-20 | 09:18 | 2

Wat een bullshit, dat kunnen ze nu op 4G ook al. Het gaat om wat je wilt met masten.

Zeiss | 29-05-20 | 09:48

@Zeiss | 29-05-20 | 09:48:
5G kan het blijkbaar NOG beter. Dat kan geen kwaad voor wie "niets te verbergen" heeft. Dat laatste is een schuivende waarde in een goed georganiseerde dictatuur, zoals China dat is en waar de EU nog van droomt.

Jan Passant mk2 | 29-05-20 | 10:09

Die 5G masten zitten in windmolens

oldskoolhollander | 29-05-20 | 09:17

Hier kreeg een brandstichter een paar weken geleden 7 jaar, het kan dus wel.

Mr_Natural | 29-05-20 | 09:17

Useful (useless?) idiots.

lirft | 29-05-20 | 09:17

12 jaar voor een fikkie in een zendmast? En onthoofding voor fout parkeren zeker. Dit soort demagogische quatsch krijg ik al eens per jaar door Ome Tinus over me uitgestort en dat is meer dan genoeg.

Jodocus Pratensis | 29-05-20 | 09:16 | 6

Volkert, hoeveel kreeg die voor het om zeep helpen van de democratie én een mens?

Joostmochtnietsweten | 29-05-20 | 09:29

@Jodocus Pratensis | 29-05-20 | 09:27: de terrorist die een hotel in de fik zetten waar janmaat maar net kon ontsnappen en zijn secretaresse een been verloor, kreeg niks. Werd niet eens aangeklaagd.en het is bekend wie dat is.

paartjehop | 29-05-20 | 09:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Protesteren doe je op een andere manier,

Ruimedenker | 29-05-20 | 09:16 | 2

Vanachter het toetsenbord. Succes.

zwenkwieltje | 29-05-20 | 10:08

12 jaar?! Als je een toekomstig minister president omlegt dan krijg je een paar jaartjes meer, mag je alles aanvechten en vervolgens nog van een uitkering genieten ook.

Deze lui krijgen niet meer dan een foei gesprek of maximaal 6 maanden cel, noteer deze maar even.

Mr.Perma.King | 29-05-20 | 09:15

Of al die straling die we door de kop krijgen niet slecht is heb ik toch mijn twijfels over.
Maar goed men past gewoon de normen aan en dan kan het weer geen kwaad toch.

dik van alster2409 | 29-05-20 | 09:14 | 2

Idd,de normen aanpassen dan kan alles wel weer. Als dat niet werkt,dan nog een keer aanpassen.

Theo 7933 | 29-05-20 | 09:16

Achter een metalen celdeur is minder straling. Kooi van Faraday. Help ze!

Feynman | 29-05-20 | 09:13 | 1

Faraday zit in het complot. Heeft ie zelf nooit iets van geweten. Maar het is dan ook supergeheim.

Mazzelstof | 29-05-20 | 09:46

Opzouten met die 5G propaganda.

oplichter | 29-05-20 | 09:13

Twaalf jaar? Dat krijg je hier niet eens voor moord op een populaire politicius. Menig D66 rechter is vast zelf overtuigd van 5G gevaar, dus dat wordt een foei gesprek. Als ze al vervolgd worden.

Feitenpliesie | 29-05-20 | 09:11 | 4

@Kaas de Vies | 29-05-20 | 09:19: Minister van Staat. Mwah.

beldewouten | 29-05-20 | 09:26

Wel bekwaam

oldandwise | 29-05-20 | 09:44
▼ 1 antwoord verborgen

Van mij mogen ze die dingen affakkelen. Ik kan er niet wakker van liggen. Wel van de consequente weigering om de bezwaren serieus te nemen en fatsoenlijk onderzoek te doen. Dit lijkt de enige manier te zijn om nog enige vorm van druk uit te oefenen. Het zij zo.

Frau Merkel | 29-05-20 | 09:11 | 8

U snapt het.

zwenkwieltje | 29-05-20 | 10:06

@paartjehop | 29-05-20 | 09:33: Tuurlijk. Daarom hebben heel wat landen de normen aangescherpt en de uitrol vertraagd of stil gelegd.

Frau Merkel | 29-05-20 | 10:24

@halbstark | 29-05-20 | 09:15: Zodra wetenschap via de media gebracht wordt zit er een luchtje aan. Iemand wil verdienen.

Frau Merkel | 29-05-20 | 10:25
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
niemand specifiek | 29-05-20 | 09:11 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Vergeet niet ze op te sluiten in een cel waarbij de wanden met aluminium folie zijn bekleed!

Moonwarrior | 29-05-20 | 09:11

Ja, iedereen moet met z'n poten van andermans spullen afblijven. Wordt dit niet gewoon een soort van rage, zonder dat de brandstichters iets tegen 5G hebben? Scherm de boel gewoon beter af. Amateuristiche snoer/dradenbende.

Leptob | 29-05-20 | 09:11

TBS lijkt me toepasselijker ...

klaaaaz | 29-05-20 | 09:10

Misschien is overdenken de kabels beter te beschermen, zwaar brandbaren kabel nemen. Kabels ommantelen. Kabels uit een betonnen doos van 3x3 meter direct in de mast. Zal wel weer te duur zijn dus affikken is goedkoper??

jan huppeldepup | 29-05-20 | 09:10 | 2

Het kan vast op zó'n manier, dat er bespaard kan worden op de hekken die om de mast staan. Als ze het metaal van die hekken omsmelten tot een pijp van 10 meter lang, waar het onderste deel van de bekabeling door gaat, lijkt het mij al klaar. En als er een bovengrondse kast is, plaats die dan lekker ondergronds. Of ook op 10 meter hoogte.

Leptob | 29-05-20 | 09:21

Stoer verhaal hoor.

keistad | 29-05-20 | 09:10

Misschien dat gedegen onderzoek en uitleg helpt niet het soort onderzoek wat op de Ab O methode wordt en werd gedaan

Cashforce1 | 29-05-20 | 09:09 | 1

Eens. Maar als je er niet zoveel - of helemaal niets van weet - word je afgescheept met 'staat op internet, zoek maar op'. Dat is toch niet zoals het hoort? Het is aan de overheid om het uit te leggen plus mensen aan het woord te laten die voor èn die tegen zijn. Dan pas kun je zelf een mening vormen. Nu wordt iedereen die er vraagtekens bij heeft afgeschilderd als een idioot.

Lupuslupus | 29-05-20 | 09:17

Pakkans is toch bijna 0 net als bij autobranden, inbraken etc

Diederik_Ezel | 29-05-20 | 09:08

Lege borrelpraat. Overigens is een behoorlijke groep reaguurders verwant aan die gekkies. Ze zullen ook nu weer uit hun holen kruipen.

beldewouten | 29-05-20 | 09:07 | 9

Dat klopt. Het probleem is groter en de veronderstelling dat 5G complotters speciaal gek zouden zijn lijkt niet juist te zijn. Iedereen en zijn grootmoeder is gevoelig voor complottheorieën. Gebaseerd op intuïtief aansprekende zaken als patroonherkenning, heldere goed-kwaad dichotomieën, een gesloten intentionele theorie van de werkelijkheid met een overzienbaar aantal actoren die schuld kunnen worden toegewezen. Open vragen en ongerijmdheden geëlimineerd. Het is een heel erg aanlokkelijke propositie.

Mazzelstof | 29-05-20 | 09:42

@Mazzelstof | 29-05-20 | 09:42: En het grappige is dat men niet met niet te overtuigen is met objectieve kennis. Het complot moet blijven, anders rest er niets.

beldewouten | 29-05-20 | 09:46

@beldewouten | 29-05-20 | 09:46: Het verschilt denk ik. Je hebt ware gelovigen, mensen die er dusdanig in geïnvesteerd hebben dat ze deels hun identiteit er aan ontlenen, mensen die oprecht niet beter weten en zijn misleid en alles er tussenin. Dat zie je ook bij kwakzalverij, spiritualisme, geloof in wichelroede lopen, cryptozoölogie, astrologie, cold-reading, platte aarde theorie, Big Bang ontkenning en tal van andere vormen van nonsens waaronder alle vormen van religie en cultismen. Mensen die er zwaar in geïnvesteerd hebben en ware gelovigen ga je niet overtuigen. En al helemaal niet met rationele argumentaties. Maar de oprechte lui die misleid zijn, zou je kunnen bereiken. Maar dan alleen als je de mate van misleiding niet onderschat. En waarmee is een open vraag. Sommige zijn vatbaar voor ridiculisering. Sommige moet je zichzelf vast laten lullen en dan in hun sop gaar laten koken, weer anderen moet je met fluwelen handschoentjes aanpakken.

Mazzelstof | 29-05-20 | 10:03
▼ 6 antwoorden verborgen

Stel je wilt een revolutie... Is het in de fik steken van die zendmasten dan niet het eerste waar je aan denkt? Dan ga je natuurlijk dat niet doen terwijl je een revolutie uitspreekt, maar je doet dat onder het mom van iets wat alu-hoedjes denken. Ondertussen beraam je het grotere werk. Ik dacht dat Geenstijl wel een voorstander was van een revolutie. Verspil nooit een goede crisis ;)

Voorbeeldige burger | 29-05-20 | 09:06 | 5

Saboteer je dan niet je eigen communicatiemiddelen die je bij een revolutie ook nodig hebt ?

Koning BongoBongo | 29-05-20 | 09:17

@Bennie Boos | 29-05-20 | 09:12:
Maak mij Kolonel
Slechter wordt het niet, wel grappiger.

Kaas de Vies | 29-05-20 | 09:21

@Kaas de Vies | 29-05-20 | 09:21: Sorry Kaas ,maar dan kies ik voor Bosma of Mr. Natural......

Koning BongoBongo | 29-05-20 | 09:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Heb zelf ook een hekel aan technologische ‘vooruitgang’, daarom heb ik een anti-5G-app op mijn iPhone.

RickTheDick | 29-05-20 | 09:05 | 3

Rick jouw belangrijkste stuk techniek en hulpmiddel zit in je broek zoals je zelf ook weet.

penis-aqua-rosA | 29-05-20 | 09:18

Jouw lijf zendt van nature meer straling uit dan je telefoon.

paartjehop | 29-05-20 | 09:36

Of het nu Makro, eendenfokkerijen of zendmasten zijn. Pyromanen schijnen uit een bepaalde hoek te komen.

goedverstaander | 29-05-20 | 09:04

12 jaar vastbinden aan zo’n straalpaal.
Eens zien of ze Corona krijgen...

Brentjeee | 29-05-20 | 09:04

GS heeft het weer op de gekkies voorzien. Maar de regering aanpakken voor de ongrondwettelijke maatregelen die compleet over the top zijn. Dan zie je ze niet,

azijnseikerT | 29-05-20 | 09:03 | 2

Kop, spijker, raak.

Frau Merkel | 29-05-20 | 09:08

@Frau Merkel | 29-05-20 | 09:08: En de schade beslaat niet uit wat en draden, maar gaat over honderden miljarden die worden weggepist over een griepje.

Graaier | 29-05-20 | 09:26

12 jaar , das wat Volkert heeft gezeten voor moord met voorbedachte rade.

AntonJansen | 29-05-20 | 09:02 | 6

Moord is per definitie met voorbedachte rade, zonder voorbedachte rade, dus in een opwelling, noemen we doodslag.

Joostmochtnietsweten | 29-05-20 | 09:26

@AntonJansen | 29-05-20 | 09:13: Het is gemierenneuk, maar de toevoeging ‘met voorbedachte rade’ is een pleonasme. Officieel het het gewoon moord, Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie... Maar klein bier natuurlijk.

beldewouten | 29-05-20 | 09:51
▼ 3 antwoorden verborgen

En auto's door pyrohalvemanen? Hoeveel jaar?

Kaas de Vies | 29-05-20 | 09:02 | 1

Ies coeltoer, dus waarschijnlijk een taakstraf

Joostmochtnietsweten | 29-05-20 | 09:27

Ik geloof het gewoon niet. Een mast in de fik Kan Niet.
Alle masten zijn van metaal. Hoe wil je die met een pakje lucifers aan het branden krijgen dan?

Leptob | 29-05-20 | 09:02 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe onderhouden die activisten contact met elkaar? Met rooksignalen?

goedverstaander | 29-05-20 | 09:01 | 2

6g

Kaas de Vies | 29-05-20 | 09:03

Dat zal wel via 2G zijn met een Nokia 3310?

Keyboardspeler | 29-05-20 | 09:30

En daarna het land uit!

pielemuisje | 29-05-20 | 09:01

12 jaar voor elke mast? gaat aantikken voor een pro-anti-5G :- ) (en geen wi-fi in de cel uiteraard)

Enrique C | 29-05-20 | 09:01

Vooruit, 11 dan.

Wiezewalakristalix | 29-05-20 | 09:01 | 3

Ironisch al deze haat, omdat de brandstichters ons hiermee juist denken te beschermen.

Calastir | 29-05-20 | 09:46

@Calastir | 29-05-20 | 09:46: Anti-vaxxers denken ook ons te beschermen met hun oproepen tegen vaccinaties.
Flat-earthers denken ons te beschermen tegen valse voorlichting vanuit wetenschap en overheid. Net als aluhoedjes.

koeberg | 29-05-20 | 10:20

@koeberg | 29-05-20 | 10:20: Juist, en Jehova's Getuigen denken dat ze ons redden van de hel. Hun intenties zijn dus goed, waarmee alle opgeklopte haat tegen deze mensen mij zeer onterecht lijkt.

Calastir | 29-05-20 | 12:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken