KIJKEN. Martin Bosma (PVV) sloopt NOS-DiviBase
We mogen weer
Martin Bosma noemt GeenStijl 'het laatste restje onafhankelijke journalistiek van Nederland' en om zijn gelijk te bewijzen steken wij hem hier een flinke onafhankelijke veer in zijn bips. Want van alle Kamerleden die het over alle onderwerpen hebben, luisteren wij toch het liefste naar M. Bosma van de PVV als het over de media gaat. Zeker als M. Bosma van de PVV het meeuwendeel van zijn praatje besteedt aan de stijlloze scoop betreffende het institutioneel racisme binnen de Nederlandse Omroep Stichting. Kijken dus!
Reaguursels
InloggenMijn favoriete boerenwijsheid: "De waarheid is al erg genoeg" (bron onbekend), wil ik hier als middenmoter weer graag onder de aandacht brengen. De NOS moet weer terug naar de journalistieke kernwaarden. Een sociaal-wenselijke, selectieve weergave van feiten en personae past daar niet bij en tast de geloofwaardigheid van de journalistiek aan. Begin gewoon weer met het scheiden van feiten en meningen. In de woorden van de beroemde Engelse journalist C.P. Scott uit 1921: "Commentaar staat vrij, feiten zijn heilig" ("Comment is free, facts are sacred"). En inderdaad, de journalistiek lat ligt hoog: "(..) De onverhulde waarheid mag niet worden aangetast door het (gebrek aan) resultaat en ook niet door de wijze van presentatie. Commentaar staat vrij, maar feiten zijn heilig. Volgens dit principe is de zogenoemde "propaganda" haatdragend. De stem van de opponenten moet evenveel gehoord worden als die van medestanders. Commentaar is ook terecht onderworpen aan een zelfopgelegde terughoudendheid. Het is goed om openhartig te zijn, het is nog beter om fair te zijn. Dit is een ideaal, dat lastig is voor de mens om te verwezenlijken. Misschien kan niemand van ons het bereiken in de gewenste mate. We kunnen het alleen maar proberen, gratie vragen voor tekortkomingen, en het daarbij laten. (...)." (© C.P. Scott, A hundred years, 1921, machinale Nederlandse vertaling)
Nederlandse Omroep Sekte
Martin Luther Bosma zegt weer zinnige dingen
Is er vanuit de NPO geen subsidieregeling als men diversiteit in een reclamefilmpje stopt? Het valt mij op dat er in veel reclamefilmpjes vaak diverse kleuren zijn opgenomen. Meestal een blanke vrouw met een negroïde man. Waar een blanke vrouw courchettes plukt in de tuin en de man thuis een LP met klassieke! muziek afspeelt. Het loopt nml gelijk met de door Martin Bosma (wat een begenadigd spreker!) weergegeven NPO-racistische periode.
reclame's zijn vreselijk inderdaad.... altijd dat behoorlijk ongeloofwaardige blije hippe gemengde koppeltje.... met vrijwel altijd een soort 'Carlton' als man
Het racisme bij de NPO is stuitend, maar dat maakt niet uit, want ten koste van blanke mannen. Het is alleen voor de gelauffwaardigheid van het diversiteitssprookje beter als Opsporing Verzocht! wordt verboden. Gisteren opnieuw een weerloze bejaarde man door een getintiër beroofd van zijn pinpas. Maar maakt niet uit want op de Inconvenient Truth van de onmaakbare samenleving zit de NPO niet te wachten.
@trottle | 27-05-20 | 10:20:
Belediging voor Carlton, die had nog een leuk dansje.
Al zoek je in Google afbeeldingen naar 'White couple' krijg je nagenoeg alleen gemengde stellen, zoek je naar 'Black couple' dan krijg je wel wat je zoekt.
Die klassieke muziek?.... Is dat NWA of Tupac?
@Urotsokudoji | 27-05-20 | 11:28: Nee, vooral geen rap- of gospelmuziek, dan ga je deze mensen duiden! Ja klassieke muziek dan giet je een beschaafd sausje op niveau over de luisteraar! Over racisme gesproken!
Helemaal mee eens! Irriteert mij ook mateloos. Is trouwens is niet enkel bij de NPO maar ook bij de commercielen zo. Vooral bij telecom-reclames is het absurd. Meer dan 50% is allochtoon. Zou me niet verbazen als daar niet subsidie voor wordt toegekend.
Let op bij het gemengde stelletje is altijd het mannetje getint en het vrouwtje blank. Nooit andersom. Dat zou ook niet kunnen want onmiddellijk stuiten op de bekrompenheid van het getinte smaldeel van de bevolking.
Altijd leuk en lachen om naar Bosma te luisteren, het trieste is dat het simpelweg de waarheid is.
Trots dat mijn stem de voorbije jaren altijd trouw naar deze ras-debater is gegaan. Forza PVV dit land/het ware Europa is het zát c`est ca
Bosma’s boek”de schijn-elite van valse munters”heerlijk om te lezen.
Zou van overheidswege flink over het volk verspreid moeten worden.
Zolang het stupide volk hun stemgedrag laat beïnvloeden door het optreden van de veredelde spreekbuis van het OMT Mark Rutte gaat er op korte termijn in dit land helemaal niets veranderen.
@Cor Zakov | 27-05-20 | 10:07: was er geen pijlding gisteren of eergisteren waarin de VVD met Markje naar 42 zetels zou door stijgen,om niet te zeggen door steigeren? Een hersenloos volk verliest snel aanspraak op welke zelfstandigheid dan ook. Je hebt dus gelijk,helaas.... Hoe kwaadaardig dommer je in NL bent,hoe sneller je omhoog valt in de politiek en het bestuur. Gaat lekker zo.
@De Profundus | 27-05-20 | 08:57: Zo heerlijk, dat kan! gratis-boek.nl/martin-bosma-de-schijn...
Vind Geen Stijl een prima aanvulling op het Nederlandse media landschap. Zeker als tegen gewicht want ik ben meer een middenpersoon. Maar onafhankelijk moet nou niet verward gaan worden met onpartijdig. Er zit zeker een kleurtje aan de berichtgeving. Journalistiek kan beter geen mening hebben
Er zit inderdaad een kleurtje aan de berichtgeving op GS.... echter is Geenstijl met haar typering "tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend" vrijwel het enig media kanaal dat daar heel openlijk voor uitkomt. Daar zouden meer media een voorbeeld aan moeten nemen.... meningloze journalistiek bestaat bijna niet meer. Ben zelf ook meer van het midden, maar het spreekwoordelijke midden lijkt verdacht vaak op extreem links.
Geen enkele media is onpartijdig. Zo hebben alle redactieleden zo hun voorkeur. En hoe onafhankelijk een mediabedrijf is... of ze hebben aandelen of ze moeten aan hun sponsoren denken. Dus nee geen enkele mediabedrijf is onafhankelijk.
Als @nostyle puur op abo's kon teren maybe. Maar dan nog vraag ik me af.
@Graaf_van_Hogendorp | 27-05-20 | 10:57: Een journalist mag van mij best partijdig zijn, zolang het mediabedrijf maar journalisten van alle partijen stukjes laat schrijven. Volgens mij is GS dus best wel onafhankelijk. Dat er partijdige stukjes instaan doet daar niet zoveel aan af.
@trottle | 27-05-20 | 10:28: Er is ook niks mis mee, maar er is een verschil tussen "opinie' en "verslaggeving". De NOS wordt vaak beschuldigd van het eerste, maar als mensen het tweede willen dan is GS geen "pure journalistiek" maar een "nieuws en opinie blog".
het medialandschap in Nederland bestaat nauwelijks, u bedoelt wellicht die policore woestijn voor uw ogen,met haar instant op de plank liggende berichtgeving en opinies. Ik ga ze niet herhalen,je breekt er in de hele MSM je nek over,ze nemen niet eens meer de moeite variatie in taalgebruik aan te brengen. Een dorre woestijn,waarin GS, TPO en wat ander grut de oases zijn. En natuurlijk als je zelf heel goed op You Tube zoekt en (actief) blijft zoeken,dan komt er nog wel wat uit.....
Er is voor mij al velejaren 1 partij waar ik mezelf ( oudere witte man) in terug vind en dat is de PVV. NOOIT spijt van gehad
Dus heel snel naar 1 zender met alleen de politieke boodschappen.
NED-1, 2, 3 bestond voor mij al jaren niet meer (eigenlijk geen TV behalve F1).
Alles waar overheidsgeld naar toe gaat is gekleurd. Die ziekte krijgen we alleen maar onder controle door de geldkranen snel wat standjes lager te zetten.
1 miljard krijgt de NPO elk jaar en iedereen weet dat dat kijkkastjessysteem die in 1200 huishoudens staan zo corrupt en manipulatief als de neten is. Wanneer wordt er eens ingegrepen? Hoe lang nog wordt er weggekeken van deze onoirbare praktijken?
NOS, weg ermee!
De NOS denkt dat ze een belangrijk onderdeel zijn van de 'deep state' die tot doel heeft de consolidatie van onwelgevallige autocratie te vertragen. Dit ondemocratisch gegeven bestaat al heel lang, en slechts de geschiedenis zal uiteindelijk oordelen. Maar het sleitelwoord is dus 'ondemocratisch' en als zodanig moet je ze beoordelen. Het feit dat ze zelf níet de diversiteitsknuffelaars zijn die ze pretenderen te zijn is bewijs genoeg: rechts is het fascisme, en dat dat moet je bestrijden. Maar daarvoor hoef je zelf nog niet in een Jodenwijk te gaan wonen. Of je kinderen naar een Joodse school sturen. En laat die synachoge maar lekker buiten je wijk openen. Hoe dan ook: historisch gezien moeten dit soort lieden symbolisch vluchten of eindigen symbolisch tegen de muur. Het eerste voor de hoge heren in de organisatie en het laatste voor hun ondergeschikten. Hopelijk knopen ze dat goed in hun oren daar.
de NOS denkt niet dat ze onderdeel zijn van het verzinsel "deep state" maar dat denk jij. Als je een voorbeeld wil van een land waar de deep state directe invloed heeft op de media moet je naar Hongarije kijken. Daar heeft Orban het voor elkaar dat de media zijn gelijk geschakeld met uitsluitend de visie van zijn partij, iets dat vermoedelijk ook heel graag zou worden ingevoerd als de PVV hier de absolute meerderheid zou krijgen. FvD heeft er ook een handje van. Dus dan krijg je inderdaad je deep state. Nu is de NOS onafhankelijk van de politiek of dat je nu bevalt of niet.
@Beste_Landgenoten | 27-05-20 | 09:34: De systematische corruptie in Nederland (het onheilige conglomeraat van politici, journalisten, rechterlijke macht, schrijvers, etc. met hun doodsaaie deugmeninkjes) is minstens zo groot als in Hongarije. En in Nederland is het nog veel griezeliger, dat samenklonteren rond de deugdictatuur gebeurt hier zonder enige dwang.
@Beste_Landgenoten | 27-05-20 | 09:34: "de media zijn gelijk geschakeld met uitsluitend de visie van zijn partij"
Moet je nu niet gaan doen alsof dat hier niet het geval is. Mbt Wilders vervolging, eenzijdige berichtgeving mbt AZC en vluchtelingen *kuch* migranten, EU, ECB, Baudet, steunprogramma Griekenland, afschaffen referendum, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. De media is NIET onafhankelijk maar politiek gemotiveerd. Is nog een mooi stukje over te vinden bij Elsevier over de eerste radio uitzendingen die (ook toen al) gereguleerd moesten worden tegen ongewenste meningen. En dat is dezer dag nog net zo (via nieuws en informatieve programmas, maar ook via zogenaamde discussie programma's)
@Beste_Landgenoten | 27-05-20 | 09:34: "Nu is de NOS onafhankelijk van de politiek of dat je nu bevalt of niet."
Hahaha
@BesteLandgenoten Blijkbaar begrijp je niet wat het begrip deep state inhoud. Als de corruptie lang genoeg duurt opereert deze geheel bezijden de gekozen leiders, en wordt het een nieuwe leider dus ook onmogelijk gemaakt om de beloofde veranderingen door te voeren. Je kan wel wíllen dat bijvoorbeeld de media gebalanceerder berichten, maar dát weigeren ze gewoon. Je kan wel zwaardere straffen hebben beloofd, maar als je het college niet meekrijgt gaat het mooi niet door. Sta je dan met je verkiezingsbeloften. En diezelfde media bericht vervolgens dat je niks gedaan krijgt. Deep State is geen aluhoedje-onderwerp maar een voldongen feit. Daarom hebben mensen als Orban en die snor uit Turkije ook hun hele media-, rechtspraak-, onderwijs- en legerleiding vervangen. Om dit gezeik te voorkomen.
@Beste_Landgenoten | 27-05-20 | 09:34: het zou mij erg bevallen, een onafhankelijke omroep. Echter, dat is in Nederland zeker niet het geval. Karskens bewijst het met zijn dossier. Goed dat er vastlegging plaatsvindt. Al dekt het maar 80%, dan is het nog ongehoord voor een instantie die met het geld van ons allen (plus nog een hoop reclame inkomsten) in stand wordt gehouden. En nu wordt een Orban in de 'verkeerde' hoek gerukt. Hetzelfde wat met Fortuin en Wilders is gebeurd, nu met Baudet. Hongarije is altijd een 'rebels' land geweest in de Sovjet unie. Na de opstand in 1956 zijn veel Hongaren gevlucht, oa naar Nederland. Zij stonden bekend als eerlijk en beschaafd en zijn ook bijna allemaal teruggekeerd naar hun vaderland om daar te helpen. En zo hoort het ook. Maar nu de door de Hongaren gekozen leider niet naar de pijpen van Brussel danst, is hij de foute. Niet dus, hij als vertegenwoordiger van de meerderheid in Hongarije kiest in de eerste plaats voor de Hongaren. Terecht. Kunnen ze in Nederland wat van leren.
B_L is onderdeel en zelfs mede initiator van het dualisme wat hier in Nederland voor enorme minachting en tweespalt heeft gezorgd. Het onderliggende probleem ‘vaderhaat’ ligt altijd aan de ander: Tump, Poetin, Orban, Wilders, Baudet, en verder alles wat rechts van het Globalisme ligt. Naar het probleem kijken betekend naar jezelf kijken, zover is B_L nog niet, want dan moet er geestelijke arbeid verricht worden en dat is zwaar.
Tot die tijd is de NOS met zijn ‘wit racisme’ heilig, ongeacht of het detoneert met de praktijk. Tot die tijd is het moreel abjecte gaslichting de methoden om zijn innerlijke haat te bestrijden, maar wel altijd op de ander gericht natuurlijk. Autobiografisch aldus. Door de niet aflatende retoriek van dit soort figuren zijn oorlogen ontstaan. Ze zien het niet.
@Beste_Landgenoten | 27-05-20 | 09:34: Als NPO Staatsomroep iets niet is dan is het onafhankelijk. Men volgt keurig de richtlijnen uit Den Haag en Brussel, iedereen die dat niet blind volgt wordt met een hele tafel overheidsadepten weggezet als bruinhemd.
En die obsessie met Hongarije. Als je hier openlijk PVVer bent loop je tegen een massief Berufsverbot aan. Hoezo vrijheid van meningsuiting?
Uitstekend verhaal van Bosma waar geen speld tussen te krijgen is. Dat de NOS en een aantal linkse lieden zich inhoudelijk weinig van de kritiek aantrekken, toont hun arrogantie in deze. Nog altijd denkend dat zij alles het beste weten voor de gekleurde medemens bereiken ze met al hun "goede bedoelingen" die Bosma opsomt vaak het tegenovergestelde. Zie ook ons mislukte integratiebeleid, dat in de links bestuurde steden zo is uitgevoerd, dat ze de meest gesegregeerde gemeenschappen van ons land zijn geworden.
Over de NOS zijn al veel rake dingen gezegd. Het is trouwens te gek voor woorden dat een clubje wereld verbeterende rooie activisten daar aan de knoppen zitten, en op wiens accreditatie? Overigens is het met andere nieuwsdiensten minstens zo droevig gesteld. Wel kan ik merken dat ze op de radio een stuk neutraler (lees: voorzichtiger) het nieuws brengen, dus zeg pas sinds een hele week. Ze pogen het althans, kneiter moeilijk, dat wel.
Toch kunnen ze het niet laten om opnieuw de racisme-kaart te trekken (ANP nieuws bulletin afgelopen nacht), ze hebben er onwijs naar moeten zoeken, maar ergens 10.000km verderop – super belangrijk - vonden ze dan ook wat hun ‘kleurtjes leer’ moest ondersteunen: slecht nieuws. Ook president Trump kreeg weer zijn beruchte sneer, iets met ’n Twitter nep-nieuws vermelding of zo. Mijn mening: lekker belangrijk wat daar gebeurd. In Europa is blijkbaar niet voldoende nieuwspotentieel of ze kunnen dichterbij geen ‘kleurtjes-nieuws’ vinden... kan ook natuurlijk.
Enfin, het is dat men soms (heel soms) verplicht nieuws bulletins MOET aanhoren, anders mist men zijn of haar favoriete uitzending, echter nieuwsdiensten blijven ’n stelletje ‘rooie’ apen met een radio/tv roeptoeter.
Wat mij betreft gaat de bezem er flink doorheen, het is klaar nu!
In plaats van de NOS kijk ik tegenwoordig liever naar de Noord-Koreaanse Staats TV voor een objectievere berichtgeving.
Wat voor weersvoorspelling hebben ze daar, een goeie?
Martin heeft groot gelijk en een ijzersterk betoog.
Maar hij SLOPT helegaar niets.
Links zit al zover in alle instituties, bestuursraden, overheden enz.
Daar help geen wet of regeling die uit de koker van rechts komt.
Dat word stelselmatig genegeerd, anders uitgevoerd, niet haalbaar verklaard enz.
Ambtenaren besturen dit land, niet de regering. En al helemaal rechts niet. Helaas.
Links controleert de media, het onderwijsveld, Silicon Valley en ga zo maar door. We hebben te maken met een marxistische Goliath die zijn weerga niet kent. Zal er ooit een David op rechts opstaan die aan hun dwingende dictatuur, indoctrinatie en hegemonie een einde maakt?
@Nehemia | 27-05-20 | 07:11: Jawel... een kale David is ooit opgestaan en... neergegaan...
Die tuthola van de PVDA bewijst, zonder dat zij hetzelf door heeft, het gelijk van Martin Bosma.
Wederom was dhr. Bosma scherp.
Je kunt over de NPO zeggen wat je wil. Maar series als, Morten, Stanley H. en Hollands Hoop zou ik toch missen.
En de NPO radio podcasts zijn super, bv. ‘wie was Bart..?’ (true crime).
Dat soort series kunnen ook prima tot stand komen bij de commerciële kanalen. Daar hoeft de NOS echt niet voor in de lucht te blijven.
Keuringsdienst
@Kleine_Deugniet | 27-05-20 | 09:32:
Voor de NPO zal dat waarschijnlijk zijn: Kleuringsdienst
Dat compliment heeft GeenStijl dubbel en dwars verdient. Zonder GeenStijl en alle reaguurders was Nederland verloren, en zou ik me echt als een roepende in de woestijn voelen, en geen hoop meer hebben voor de toekomst. En dan te bedenken dat GeenStijl gewoon het èchte nieuws brengt, ongecensureerd. Dat zou helemaal niet speciaal moeten zijn, maar dat is het wel, en dat zegt heel wat over de tijd waarin we leven. Chapeau en driewerf hoera voor GeenStijl!
Hear hear
VerdienD. Excusez-moi.
Van den Hull is een trol van de bovenste plank, aangenomen dat ze boven aan weet te komen. Dat wijf probeert regelmatig de boel te verstoren met vormfoutjes, punten van orde en gedeug. Laat ze even haar muil houden als de grote mensen praten.
Categorie Kort Pittig Kapsel, en nerdbril erbij om het af te maken.
Martin Bosma gaat voor de politicus-van-het-jaar-bokaal. Misschien dat die dan op de NPÖ gehuldigd kan worden?
En paar jaar terug werd een tegel van mij waarin ik stelde dat we langzaam maar zeker bezig waren bordjes op te hangen in de openbare ruimte met “Voor blanken verboten” hier nog weggejorist (vanwege opruiend of godwinnen?). Maar ik durf de stelling hier nog wel eens te maken: die bordjes komen er! Niet in eens, maar stap voor stap. En dit is zo’n stap...
Het is GS hun eigen recht om te Jorissen wie ze willen, maar het is soms wel hypocriet. Sommigen gejoristen zijn soms net de Baudets en Joris is net de VVD. Eerst afkeuren (en weg Jorissen) en vervolgens datzelfde standpunt overnemen en verkondigen.
@LuNaTeeQ | 26-05-20 | 23:23:
Soms is het vreemd welke reaguursel worden weggejorist en welke dan juist niet. En de teksten van GS zel zijn soms ook op de randje of misschien er over!?
Wanneer gaan we nou dat MILJARD bezuinigen op die staatspropaganda machine NPO? Oh, wacht, "staats"-propaganda, ja, dan moet je bij het partijkartel wezen.
Stem het partijkartel weg en opeens heb je een miljard over! Da's geld voor zorg en extra politieagenten! Doen!
Dit zou een betere MP zijn dan de huidige trekpop MR
Daar denkt circa 80% van de Nederlanders heel anders over.
80% wordt ook onnodig bang gemaakr met klimaatterror, of wordt afhankelijk gehouden met de subsidie tiet, of is ambtenaar, of werkzaam in "cultuur/kunst", of is "ondernemer" (VVD) of is Turks/Marokkaanse/Moluks. En ja, dan heb je nog 20% écht Nederlandse die zich terecht zorgen maken.
Geloof niet dat het helpt. NOS journaal wordt met de dag ongeloofwaardiger. Vandaag reportage uit Iran. Verslaggeefster pretendeert in Iran te staan en heeft geen hoofddoek op. Dat kan niet, dat is ten strengste verboden. Als vrouw ben je verplicht een hoofddoek te dragen in Iran. Ook als je toerist of wat dan ook bent.
Wil niet muggenziften maar er werd toch echt vermeld dat ze in Beiroet stond..... wel feitelijk blijven. We zijn de NOS hier niet!
Ook deze week op de NOS, een erg flauw en laf filmpje dat Trump een partijtje golf aan het spelen was en in het beeld de grafiek (lopende) van het aantal Corona-doden in de VS, wat een laffe linkse club is die NOS!!
Wat een prachtige formuleringen. De taalvondsten zijn geniaal en volgens mij schrijft hij zelf dit soort stukken. Ik vind dat andere parlementariërs beter kunnen spreken.
Mevr. van de Hul. Pffff. Gutmensch.
youtu.be/2-kjG0b0fPs
@Remmersmaak1 | 26-05-20 | 22:34: says it all
Beetje jammer weer dat dit wordt opgelezen. Zoiets moet uit het hart komen en met gevoel.
Mooi gesproken, maar ja.. Martin Bosma is een blanke witte heteroseksuele man en staat daarom achteraan de rij. Er wordt toch niet geluisterd door hen die deugen.
Als hij een snor en een rokje aan had, had hij al wat meer deugpunten.
Tenminste één lichtpuntje in de troebele duisternis van persoonlijke - en partijbelangen
Een lust voor het oor om deze man te horen spreken en hoe hij vakkundig de NPO sloopt.
Een kanjer is het.
hij zei 'Gelauffwaardigheid', zonder ook maar met z'n ogen te knipperen.
Dat is enigszins plat Haags.
@Repliek_in_stijl | 26-05-20 | 22:07:
Klopt.
Bosma is een van de weinige helden in de politiek.
Bosma kun je met zo'n verklaring niet serieus meer nemen. Evident dat het voorbeeld van pres. Bonkers om voortdurende flauwekul uit te kramen navolging heeft. Cummings zegt bij vastgestelde overtreding gewoon dat het met goede reden is en dat moet je maar nemen. Anderen krijgen gewoon een boete aan de broek.
Hr. Bosma is meer dan serieus te nemen! Het is dat die mevrouw van de PvdA gewoon even iets moest roeptoeteren. De omroep bestaat alleen nog bij de gratie van de geloofsgekkies, verder heeft ze geen enkel bestaansrecht meer.
Hij zegt feitelijk hoe het gaat en hoe het gedrag van de nos geïnterpreteerd moet worden. Hoezo niet serieus nemen.
@Rdock | 26-05-20 | 22:08: de beste omroep is de oudste non-confessionele. Toevallig ook de rijkste. Vreemd.
Het is altijd weer een genot om te luisteren naar dhr Bosma. Erudiet, welbespraakt, ter zake en redeneringen berustende op de wet. Zag graag een videootje waarin de minister de vragen keurig puntsgewijs beantwoordt. Kan dat redactie?
De opmerking van die mevrouw over de zgn. aanval op Shula Ryxman was was zielig. Dhr. Bosma pareerde prima door de verduidelijken dat hij het in zijn betoog over een periode in het bestaan van de NPO had en die äanduiden met de naam van de bazin was logisch.
Overigens die bazin valt ons andersdenkenden aan; het is iedere avond grof geschut vanaf de buis, mogen wij gohdomme even terugkaatsen?
Niet dan, ja toch. Evocatus
PS
Uh, Nee, niks ben even sprakeloos. Laat maar.
.
Leuk verslag van uw interne dialoog. Bent u altijd zo?
Of het nu wel of geen 'persoonlijke aanval was', dat mens is verantwoordelijk voor het beleid en dáár wordt ze en mág ze op aangesproken worden. Laat die PvdA-muts naar de bloemschikcursus gaan. Ze horen niet in de politiek thuis, want overal waar ze het voor het zeggen hebben wordt het een grote rot- of graaizooi. Dat heeft de geschiedenis wel aangetoond.
De mevrouw had wel gelijk. Als je persoonlijk aangevallen wordt moet je je kunnen verdedigen. Bosma had zijn aanval via de minister moeten spelen
Bosma moet op een sokkel op het mediapark voor npo boet
En het personeel moet driemaal daags zevenmaal om het beeld heen kruipen, op handen en knieën.
Speech van Martin Bosma:
QED.
- disclaimer -
Voordat ik wordt weggejorrist: dit is geen mening, maar een constatering.
Mag ik toch aanmerken dat de aanduiding van GeenStijl betreffende het eerste deel van de zin van dit artikel aan erosie onderhevig lijkt te zijn?
Meer en meer lees ik dat menig Reaguurders ( vooral oude garde ) aan het weglopen zijn, wegens "te linkse artikelen." die door Geenstijl gepubliceerd worden.
Links, rechts, maakt mij niet uit, als er maar geroerd wordt waar het stinkt! GeenStijl heeft af en toe scoops die ergens anders onder het tapijt worden geveegd. Rechtse sites? Tpo is verworden tot een ANP doorgeefluik met clickbait tekst en DDS is van een niveau schoolkrant. Misschien nog saltmines, loodofveren?
Links en rechts zijn begrippen uit de vorige eeuw, en inmiddels volstrekt irrelevant geworden. Tegenwoordig gaat het om extremisten vs gematigden, om jihadisten vs anti-jihadisten, om verwoesten van de samenleving vs instandhouding, om totalitarisme vs decentralisatie, om censuur vs het vrije woord.
Als mensen verdwijnen vanwege 'te links' of 'te rechts', dan komt dat waarschijnlijk niet door weglopen, maar door overlijden aan ouderdom.
@ Kamikazepiloot l 21:01
Vreemde constatering. Het weglopen van reaguurders bewijst dat GeenStijl niet onafhankelijk zou zijn? En wat heeft rechts of links met onafhankelijkheid te maken?
@obominotie | 26-05-20 | 21:54:
Klopt, globalisten en anti globalisten.
Daarom de hekel aan president Trump.
Het heeft weinig met links en rechts van doen, maar gewoon domme artikelen met slecht onderbouwde standpunten. Het levert wel flink commotie op, dan is dan wel weer leuk. Amsterdam mag een permaban. Ik heb liever Nederlands nieuws.
Het tragische is dat de minister ongetwijfeld terug komt met nietszeggende antwoorden en alles gewoon doorgaat op het Mediapark.
Genieten dit.
Echt hè
Martin Bosma een geweldige minister voor mediazaken zijn, eens flink de bezem er door zou ik zeggen
Damn wat kan die man spreken zeg
van papier
@Beste_Landgenoten | 26-05-20 | 21:22:
Is dat zondig volgens jouw linkse sekte?
Bosma is de bom
Mit nach nebst nächst samt bei seit von zu zuwieder entgegen außer aus
@threeheadedmonkey | 26-05-20 | 20:56: Nein, besser nicht wahr?
@JanAmsterdamEnzo | 26-05-20 | 20:59: Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Wilders en Bosma weigeren zelf Consequent naar de NOS te komen.
En dan klagen dat D66ers wel uitgenodigd worden.
Wat past die slachtofferrol deze sneuneuzen ontzettend goed.
En dan nog iets. We hebben in Nederland geen staatstelevisie. Die hebben we wel in China en het door de PVV geliefde Rusland.
De NOS heeft een onafhankelijke journalistiek statuut maar tot ergernis van de heren worden er door de NPO te weinig PVV meningen verkondigd en dat kan natuurlijk niet. Men heeft de VVMU hoog in het vaandel, maar alleen PVV meningen zijn toegestaan.
In Hongarije zien we een voorproefje van wat er gebeurt als dergelijke lieden het voor het zeggen krijgen. Dan worden journalisten de mond gesnoerd.
Kritiek op Orban is fakenieuws en verboden.
In Brazilië durven journalisten niet meer naar bijeenkomsten van Bolsanaro te gaan omdat ze daar bedreigd worden door zijn aanhang. Bij rally’s van Trump zien we hetzelfde.
Door hun constante demonisering van journalisten zijn Wilders en Bosma bij hun fanatieke aanhang ook al druk bezig de randvoorwaarden te creëren voor geweld tegen journalisten.
VVMU Is bij radicaal rechts niet in goede handen.
www.youtube.com/watch?v=oavMtUWDBTM
Uw epistel past perfect bij de Joop. Neem er nog een van mij en koel wat af met deze warme avonden. Proost! *Plop*
@kees1386 | 26-05-20 | 20:51: www.rd.nl/vandaag/buitenland/brazilia...
Ha ha ha, dat was een goeie.
En zo is het.
En laten we meteen eens kijken naar het gehalte aan inspraak en democratie binnen de PVV zelf. Die is geheel afwezig. En nee inderdaad, wij hebben hier geen staatsmedia. Daar de PVV dat vindt ligt uitsluitend aan haar eigen positie aan de rechter rand van het politieke spectrum, niet aan de NPO. Logisch dat alles dan te links lijkt of teveel kartel of wat voor rare termen de PVV mainstream probeert te laten worden.
Bosma is overigens een begenadigd spreker, van papier.
Suiker is gif, maar dat terzijde.
Even van onder naar boven..
Het geweld en de intolerantie naar andersdenkenden komt vooral van links.
Rusland en China zijn extreem links.
De Nos met heel Hilversum er bij is staats-Tv. Betaald door DenHaag, geleid door linkse-pionnen van DenHaag, onder bepalingen en regels van DenHaag. De rest van je onzin heeft mijn typemachine even geen zin in.
"VVMU Is bij radicaal rechts niet in goede handen." Het marxisme is daar veel beter in inderdaad; China, Cuba, Venezuela, De Sovjet Unie. We kunnen de VVMU beter laten beschermen door ex Maoïsten en verheerlijkers van Pol Pot.
Ooit, toen links socialistisch georiënteerd was hadden ze nog enige, alhoewel beperkte sympathie voor VVMU. Nu ze via de identiteitspolitiek volledig de marxistische kant op gaan, zijn VVMU en democratie constructen geworden die je beter kunt bestrijden. De mensen die een stijf plassertje krijgen van de gedachte aan PolPot en Mao zitten nu in de eerste kamer en eindelijk hebben ze het marxistisch paard van Troje gevonden dat door linksdraaiend Nederland de democratie wordt binnengetrokken.
Als de vos de passie preekt,.... dit geldt zeker als links het over VVMU en democratie heeft.
@brownsugar | 26-05-20 | 20:55:
Het is maar net met welke bril op dit artikel wordt geschreven.
Vroeger was Maurice de hond het paradepaardje van de m5m. Nu hij wat kritisch geluid laat horen over covid zit hij in het verdomhoekje.
Wie het hardste schreeuwt wordt het best geholpen.. (en de m5m kan héél hard schreeuwen)
@Blauwpetje | 26-05-20 | 20:58: Je reactie is 1 grote Jijbak. Inderdaad bij Mao, Stalin en Pol Pot en andere Marxisten was de VVMU niet bestaand. Gelukkig maar dat de tijd van Marxisten en Communisten voorbij is. Het gevaar komt vandaag de dag van extreem rechts.
@Premier Trutte | 26-05-20 | 20:57: Poetin is niet links, laat staan extreem links. De regering heeft 0 - geen enkele invloed op de uitzendingen van de Nos, hoe vaak de PVV en hun aanhang die leugen ook blijven herhalen.
@brownsugar | 26-05-20 | 21:03: "Gelukkig maar dat de tijd van Marxisten en Communisten voorbij is." Daar ga je de mist in, identiteitspolitiek is één en al marxisme. En links drijft nu op identiteitspolitiek.
@kees1386 | 26-05-20 | 21:08: Volgens mij hebben ze gewoon de politie gebeld. En wat heeft een situatie onder dreiging met een vuurwapen te maken met normale journalistiek?
@Blauwpetje | 26-05-20 | 21:10: Ik ben faliekant tegen identiteitspolitiek. Maar het verband met de killing fieldS van Pol Pot en de Goelag van Stalin ontgaat me volkomen
Lul niet. Ken zat corpsballen, met de juiste opleiding, die niet welkom waren bij de NOS. Een voormalig MTV-presentatrice natuurlijk wel. De Poes van Laroes. YouTube, Facebook, China, Sovjet-Unie, Femke Halsema, motie-Ellemeet, Geensstijl adverteerders bellen, #Metoo, SJW en Adolf Hitler: nee, rechts is het probleem.
Hier mag je kritisch zijn op het RIVM. Tuurlijk.
‘We hebben in Nederland geen staatstelevisie’. Daar ben ik opgehouden met lezen. Next.
@duh! | 26-05-20 | 21:21: In Nederland heeft de regering niets in te zeggen over de uitzendingen van de NOS. Dat gebeurt wel in China en Rusland, daar heb je Staats TV.
Als je een leugen maar genoeg blijft herhalen wordt het nog niet waar.
@brownsugar | 26-05-20 | 21:03: 'Extreem rechts' als je het over de PVV en Martin Bosma hebt? Ben jij wel droog achter je oren?
@arlen | 26-05-20 | 21:18: Ja dat mag je zeker. En er zijn op de NPO ook kritische geluiden over het RIVM. Maar wat is je punt? Wil je elke dag Gele Hesjes op de buis die beweren dat Covid is veroorzaakt Wordt door 5G of die vertellen dat het maar een griepje is?
@brownsugar | 26-05-20 | 21:13: Het marxisme legde de oorzaak voor oneerlijkheid in de wereld bij een verkeerde verdeling van de productie factor kapitaal. De oplossing, via revolutie het kapitaal uit handen nemen van de eigenaren van kapitaal en verdelen onder de arbeiders. In de vroege sovjet unie was een arbeider goed en een bourgeois of kapitalist slecht, de één kreeg een loflied de ander de goelag. Dat idee sloeg niet aan bij de westerse arbeiders, omdat die zagen dat het in het westen beter was dan in bv. de sovjet unie. Derhalve verlieten de linkse intellectuelen in de jaren 60 de arbeiders en verzonnen ze de identiteitspolitiek. De revolutie moest via andere bondgenoten plaatsvinden, via de minderheden, inclusief vrouwen. Daartoe werden de vrouwenstudies en genderstudies in het leven geroepen en werd het begrip wetenschap her gedefinieerd. In plaats van het kapitaal eerlijk te verdelen was nu de doelstelling om de macht eerlijk te verdelen. Eerlijk verdelen betekent, afpakken van de blanke, christelijke man en geven aan iedereen die dat niet is. (de identiteitspolitiek) De blanke man heeft nu de vijandstatus van de kapitalist overgenomen en de lesbische transgender moslim is de nieuwe arbeider. Vandaar dat ook de mate van slachtofferschap zo belangrijk is, des te verder je af staat van de blanke man des te meer recht heb je bij de herverdeling (recht om voor getrokken te worden). Dat is het verband tussen marxisme en identiteitspolitiek. En het werkt averechts. Het marxisme beloofde de rijkdom te verdelen, maar verdeelde de armoede. De identiteitspolitiek beloofd de macht te verdelen, maar verdeelt alleen slachtofferschap. Echte emancipatie en ontwikkeling worden geremd, want als je dat doet verlies je je slachtofferpunten (kijk maar hoe hard links opkomt voor Chinese of Vietnamese minderheden. Niet, want die zijn succesvol en dus volkomen irrelevant voor de linkse slachtoffer gebaseerde identiteitspolitiek)
@eastender | 26-05-20 | 21:27: Dat de PVV extreem rechts is, is een algemeen erkend feit dat alleen door PVVers zelf ontkend wordt. Maar wel vinden ze alle andere partijen -op het Fvd en misschien de SGP na- links. Rara hoe kan dat?
@brownsugar | 26-05-20 | 21:25:
Dank voor je laatste zin, waarmee je al antwoord geeft op wat je daarvoor schrijft. Letterlijk heb je daar op zich gelijk in - de regering schrijft niet direct voor wat er in het journaal moet. Wie het nieuws en wat Arnold Karskens hierover zegt volgt weet dat het voor 90 % propaganda is. Deelnemers worden zoals nu bekend is geworden uit een kaartenbak op afkomst en dus multiculturaliteit geselecteerd en serieuze rechtse oppositie wordt bijvoorbeeld nauwelijks - en al helemaal niet zonder smalend commentaar - aan het woord gelaten. De lakeien in Hilversum weten precies wat ze moeten produceren om hun broodheren in Den Haag te dienen, zoveel is duidelijk.
@Blauwpetje | 26-05-20 | 21:32: Ik heb Stalin, Mao en Pol Pot nog nooit over identiteitspolitiek horen praten. En verder is je betoog 1 grote krankzinnige complottheorie.
@Premier Trutte | 26-05-20 | 20:57:
"Rusland en China zijn extreem links"
Pardon, wat zwatelt u? Rusland links? Door het rechtsreactinaire tuig als Jeltsin en zijn Amerikaanse kameraden verraden tot een oligarchie gelijk aan de VS. Wie de meeste poen heeft wil de baas zijn. In zoverre is de vergelijking niet helemaal evenredig aangezien pres. Poetin even zijn tanden heeft laten zien aan Chodorkoskij, die wegens zijn overdaad aan peonmacht ook politieke macht wilde. Nou dat ging even niet door. U noemt dat links?
China is een geval apart; zeker communistisch, althans een soort superstaatskapitalisme. Dat soort communisme communisme noemen is volgens sommigen vloeken in de kerk. Dit is een verwijd aan Lenin, trouwens. China: IJzeren "communistische" vuist in fluwelen kapitalistische handschoen; heel apart en behoorlijk gevaarlijk.
"Het geweld en de intolerantie naar andersdenkenden komt vooral van links."
Ach, so? Pres. Bush Jr. + Tony Blair waren puur rechts en de schade die zij veroorzaakt hebben in de wereld loopt in de millioenen kapotte lvens en een land als Irak al jarenlang aan de afgrond. Libië? Syrië? Kom op zeg.
Wat dacht u van Pinochet? In de VS bij de CIA liepen ze met hem weg. Heeft u de ellende al eens nagelopen wat de rechts-elingen uit de Vs in de loop van de tijd in bijv. Zuid-Amerika hebben aangericht. Aanslagen, moorden, geen gebrek. Economische oorlogsvoering. Noem maar op. Evocatus
.
@brownsugar | 26-05-20 | 21:37: Misschien moet je je eens in je eigen ideologie verdiepen of die van de mensen waar je achteraan loopt.
@brownsugar | 26-05-20 | 21:32: Vandaar het weghaalde artikel op de website van het AD. En het politiebezoek bij een wantrouwende burger. Of de bezoekjes van Schoof over foto's van IS aan de nieuwsredacties. Niet publiceren werd opgedragen. Ik ben alu-hoedje noch team-RiVM.
Toets in zwarte man slaat bejaarde: een hit van Geenstijl. En nu agent doodt zwarte man in VS: 80x NOS. Dat is nou onafhankelijke berichtgeving.
@duh! | 26-05-20 | 21:35: Je wilt serieus beweren dat je Karskens serieus neemt? Jij en Karskens verwarren een andere wereldbeeld en andere meningen als die van jezelf met fake nieuws en propaganda. Mensen die zelf op de uiterst rechtse flank van het spectrum staan vinden automatisch Alle andere mensen links. Dat ligt aan jezelf.
@Blauwpetje | 26-05-20 | 21:42: Over welke ideologie heb je het in Godsnaam? Ik stem meestal CDA of VVD. Ben ik nu ook een marxist?
@Blauwpetje | 26-05-20 | 20:58:
Ah .. daar hebben we nog zo'n zwatelaar. Wat zonder er onder het blauwe petje? Im ieder geval geen kennis van het Marxisme.
En wat een dappere taal over stijf plassertje. Complete idioot die u bent. Er is geen enkel kamerlid die de moorddadigheden van bepaalde bewinden zal ontkennen. Daarvoor is het te erg.
Ideologie kan heel gemakkelijk leiden tot overgroot lijden van de gewone mens en dan maakt links of rechts geen ene kutmoer uit.
Of je nu door Pinochet of door PolPot vermoord wordt maakt voor die mens niets uit. Het blijft een gore misdaad!
Maar even terug naar Marx. Hij was de Vrijheid van Meningsuiting zeer toegedaan. Kent u de historie van de kranten waar(voor) gewerkt heeft. Nee, dacht het niet, want anders had u het niet kunnen schrijven. U bent weer een typisch voorbeeld van een naprater en denkt dat dapper taalgebruik en een eindje op Marx pissen adequaat is.
Zoekt u het eens uit hoe het zat met de "Rheinische Zeitung" en met de "Neue Rheinische Zeitung" Dan kunt u uw opmerking over marxistsche VVMU ietwat nuanceren.
Hoop ik. Evocatus
.
@Evocatus | 26-05-20 | 21:40: "Libië? Syrië?" Die 2 waren tijdens het premierschap van David Cameron en het presidentschap van Barak Obama. Als ik me niet vergis was Hillary Clinton toe secretary of state.
@Blauwpetje | 26-05-20 | 21:50: Syrië en Libië waren burgeroorlogen waar het Westen zich niet al te succesvol mee heeft bemoeid. Wat is het verband met de constante aanvallen op de pers door radicaal rechts, inclusief fysiek geweld in de VS, Brazilië en Hongarije?
@CalamityJane | 26-05-20 | 21:54: Dank voor je inhoudelijke bijdrage!
"VVMU is bij radicaal rechts niet in goede handen".
Ten eerste vraag ik me af wat er 'radicaal' is aan het ventileren van meningen die gebaseerd zijn op de rauwe, harde feiten van de realiteit. Feiten die door 'links' systematisch onder het tapijt worden geveegd, simpelweg worden genegeerd of - in het beste geval - gebagatelliseerd.
Ten tweede laten die eerder genoemde feiten zien dat radicaal links al helemáal niet gediend is van andere meningen of van kritiek, want als je die in het openbaar kenbaar wilt maken, krijg je de Sturm Abteilung van de AntiFa over je heen, of de zwarthemden van het 'Black Block'.
In het gunstigste geval word je door de linkse hoeders van de VVMU weggezet als 'racist', 'nazi', of 'onderbuik-Tokkie' als je het waagt om 'vrijheid van meningsuiting' te beoefenen.
En over 'demonisering als randvoorwaarde van geweld' gesproken: op het media-park (of all places) ligt een herdenkings-tegel voor iemand die vanwege zijn mening door zijn kop is geschoten als gevolg van de niets ontziende demonisering van zijn persoon door politici, maar vooral ook door de door u zo geprezen 'onafhankelijke' journalisten.
Ik kan me Wilders nog in 1-Vandaag bij die Jojanneke herinneren voor een interview en die meid stond me daar toch een pot hysterisch te stampvoeten, niet normaal. Geert - en ook Baudet - hebben daar weinig te winnen helaas, en Bosma wordt denk ik niet gevraagd. Iemand nog hoofddoekjes geturfd vandaag?
@Peter Emile | 26-05-20 | 21:57: Wat heeft de NOS met AntiFa te maken? Voor het overige is je epistel 1 grote jijbak.
Extreme Moslims vinden ook dat zij de waarheid in pacht hebben. En zijn daarom intolerant tegen gematigden. Precies datzelfde fenomeen zien we bij extreem linkse aanhangers van AntiFa en extreemrechtse aanhangers van PVV en Fvd.
@brownsugar | 26-05-20 | 21:56: De teruggekeerde soldaat noemde ze in zijn reactie als voorbeelden van schade aangericht door de rechtse politici Bush en Blair. Ik antwoordde op zijn foute voorstelling van zaken.
"De NOS heeft een onafhankelijke journalistiek statuut...". Alleen jammer dat ze dat in de praktijk vaak naast zich neerleggen.
@CalamityJane | 26-05-20 | 22:07: Onverdraagzaamheid voor andere meningen past heel erg bij extremisten. Of het nou Moslimextremisten of rechts extremisten zijn als jij.
Ja joh hartstikke!
@MikeTheBull | 26-05-20 | 21:20:
Die heeft een tijdje OF het nieuws niet gevolgd, of zit zoals gewoonlijk weer met zn kop in de quinoa.
NOS fungeert wel degelijk als media spreekbuis vd politiek resp zittende macht. Hoe toevallig ook dat ze bijvoorbeeld eind vd middag op hun website een artikel hadden geplaatst over het vermoeden dat een uitbraak van corona in Zuid Korea verband hield met sportscholen. Dat was sowieso nieuws uit februari jl maar los van dat....... is het toeval dat de staats tv dat juist vandaag de ether in zwengelt nadat bekend werd dat sportscholen in NL nog lange tijd dicht blijven?
@Blauwpetje | 26-05-20 | 21:32:
Amen!
@de directeur | 26-05-20 | 23:51: Treffend voorbeeld!
Je bent de hele zaak aan het omdraaien nu. Sinds wanneer ben je radicaal rechts als je gezond verstand gebruikt? Ooit verdiept in het programma van PVV, dat is behoorlijk 'links' of liever gezegd 'sociaal'. Zit niets radicaals bij. Journalisten de mond snoeren is er helemaal niet bij. Wat je hier schrijft, met verwijzingen naar het buitenland, slaat nergens op en komt zo uit de NOS koker. Door de term demoniseren te gebruiken heb je je zelf compleet verraden. JIj bent zelf degene die demoniseert en de VVMU hoor bij iedereen thuis, links of rechts of het midden. Zelfs bij jou, ook al is je reactie ophitsend en gevaarlijk.
@duh! | 26-05-20 | 21:21: Ik ook.
Man man man ...
Tja, typisch PVV. Bezig met de randzaken waarover alles al 10 keer is gezegd.
Maak van die 10 maar 25.
Draai het eens om. Als de omroep voorsorteert om uitsluitend zoveel mogelijk blanke autochtone Nederlanders te laten zien, en een partij daar lucht van krijgt en zegt dat dit toch echt niet kan. Reageert u dan ook zo? En tja 10x, kracht van herhaling zegt men wel eens... (Jammer dat het aan dovemansoren is gericht)
@kees1386 | 26-05-20 | 20:57:
U reageert op een categorie die ziende blind en horende doof is,
immuun voor feiten en argumenten.
@smdyasc | 26-05-20 | 21:07: Beetje zoals de hele m5m en de zaal waar Bosma zijn betoog afsteekt ;)
Kees. Kartel oren. Dat is erger.
Ik ga op Bosma stemmen ipv Thierry denk ik.
Het is telkens na zijn bijdrage wel verleidelijk. Maar ja, PVV vind ik dan af en toe ook wel net weer wat lastig met teveel generaliseren? De binding houden met een politieke partij is gewoon heel lastig vind ik.
Ja ik ga ook Bosma stemmen!
Bosma moet gewoon naar FVD...
Ik heb dezelfde gedachte. Maar nee. Daarmee bereik je uiteindelijk niets. Bosma naar FvD, dat zou zoden aan de dijk zetten.
@miknic | 26-05-20 | 21:25:
Nee alsjeblieft niet. Met die tjerrie word het niks.
Je kan van alles vinden van zijn standpunten, maar hij behoort wel tot de topcategorie van onze Nederlandse politici.
Raar zeg dat de NOS deze kritiek van de heer Bosma en hun aanval op wet over vastlegging persoonsgegevens in een digidatabase niet met eigen duiding in het acht uur journaal uitgebreid behandelen? Oh, wacht....
Tja, de staatsomroep, roomser dan de paus. Probeert in een beperkt aantal televisiehoofden toch elke minderheid en LHGTPBBQ in Nederland op TV te krijgen. Om nu daarom gelijk 'Rassiesss!' te roepen..
Ik vind het vooral jammer dat de NOS deugbewegingen een overdreven groot podium geeft. Als je Nederland minder wilt polariseren moet je dat soort randclubjes ook lekker in de marge laten zwemmen.
Omdat die deugbewegingen inspelen op 'white guilt' van de 'white saviors' die hun 'pijn' niet voelen waardoor de oikofobe 'cis-gendered white privileged' mensen hun een plekje vooraan de bus geven, want anders voelen ze zich zo 'fout'.
Als er randclubjes in de marge worden gelaten dan is dat bewijs van institutioneel koloniaal racisme die een minderheid onderdrukt, dat is problematisch en echt niet ok, dus waarom veranderen wij niet gewoon mee, het is fucking 2020. Het is time for social justice!
Geen enkel land doet dit, zelfs Duitsland- dat zich toch behoorlijk schuldig voelt - niet. De mensen die zoiets als de Schedelmeetbokaal (haha!) verzinnen hebben geen greintje trots op dit land noch waar we vandaan komen noch waar we naartoe gaan. Ze zijn zo doelloos en identiteitsloos dat ze dit land het liefst zo snel mogelijk zouden willen opheffen..!
Mijn stem heeft ie
Dan bent u stom.
@Mr_Natural | 26-05-20 | 20:28:
Waarom vindt je dat stom?
Zomaar?
@Mr_Natural | 26-05-20 | 20:28: nee hoor. De mijne heeft ie ook en zou niet weten wat daar stom aan is
@ZZP-er | 26-05-20 | 20:30:
Of gewoon een beetje katten?
@ZZP-er | 26-05-20 | 20:30:
Als je je stem aan iemand anders geeft, heb je zelf geen stem meer, dus dan ben je stom. Niet dom dus.
@Mr_Natural | 26-05-20 | 20:32: Ik moest hardop lachen (ik trapte er ook in).
Sowieso! PVV = nexit! Weg met die kut EU!
Ik heb de vorige verkiezing op'm gestemd. Need I say more?
Is ie nu MP? De politicus waar ik op heb gestemd, wel.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-05-20 | 20:27:
Ah, het is een soort Idols voor jou?
@Kuifje-naar-Brussel | 26-05-20 | 20:27: wees er trots op. Stemmen op een leugenaar
@Waakvlam | 26-05-20 | 20:31: Is dat niet het synoniem voor een politicus ?
@Waakvlam | 26-05-20 | 20:31: Hij doet het erg goed en krijgt waardering in binnen- en buitenland.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-05-20 | 20:51:
Natuurlijk krijgt hij een schouderklopje in het buitenland voor het perfect uitvoeren van de orders van Merkel en Macron. Dacht je werkelijk dat hij zijn rug recht gaat houden in de EU betreffende de gift van 500 miljard aan Zuid Europa ? Natuurlijk niet, als hij toch bij het kruisje tekent dan geeft de MSM hier zo min mogelijk ruchtbaarheid aan, het zogenaamd verzet was wel regelmatig op tv.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-05-20 | 20:27: Want daar gaat het om bij verkiezingen. Jezus, wat een niveau.
@Waakvlam | 26-05-20 | 20:31:
ja ben je dan een zielePoot of niet?
@Kuifje-naar-Brussel | 26-05-20 | 20:51: Als jij de media volgt die door de EU gefinancierd wordt volgt dan heb je gelijk.
Jij bent echt heel goed. Dus als je in Amsterdam gewoond had had je Groen Links gestemd?
Ik zou kunnen zeggen 'you don't have to say anymore' maar ik ben bang dat je gezwets tot in de eeuwigheid doorgaat.
Ik kijk het zo wel even terug op het 8 uur journaal.
Het noemen van Geenstijl doet hij echt niet alleen ter bronvermelding. Missie geslaagd Martin.
Ik hoorde een Kamerlid (iemand van GL meen ik) zeggen dat het vitale beroep van NPO journalist het land bijeen houdt tijdens deze crisis. Staatspropaganda mogen we het niet noemen. Nu rustig verder met hokjesdenken en 'minderheden' turven.
Een klassieke circlejerk lijkt me dat, met een cumshot van deugzaad. Laat ik het daar maar bij laten....
Als iemand een goede voorzet geeft, maak ik een leuke grap.
Het is groen en het zegt kwaaak.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-05-20 | 20:25:
Ga direct naar de spoedeisende hulp.
Hoe knipoogt een ambtenaar?
@Quib | 26-05-20 | 20:38: Met zijn bruine oog ?
Als je Mrs. Natural had geheten, had je vast een goeie bos, ma.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-05-20 | 20:25: Kuifje-naar-Brussel?
Ik wacht op de recensie van Freek de Jonge.
Ik niet, ik denk aan mijn hart ;)
De NOS bezigt geen Jip en Janneke taal maar Sjors en Sjimmie racisme. Martin Bosma zou er goed aandoen om een mascotte mee te nemen naar de media commissie. Niet een knikkebollende Sambo maar een Witteman die een kunstje kan. Terwijl hij zijn speech voordraagt, kan hij dan deze Witteman een jengel geven waardoor deze de hele tijd blijft wieberen. Bijvoorbeeld met een moralistisch opgestoken vinger. Dan blijft de hele commissie gebiologeerd mee knikkebollen met Witteman, net zo lang totdat hij weer een hengst krijgt van Martin. De speech van Martin slaat zeven minuten continu spijkers op de kop met de hamer, maar hij vergeet dat dit Sjors en Sjimmie niveau visuele voodoo-prikkels nodig heeft. Daarom: doe als oom Nigel. Neem een vlaggetje van Nederland mee, een zwieberende Witteman of wat voor een paskwiletje ook en opeens zal de mediacommissie ontwaken in Witteman's boosheid. Houd ze een spiegeltje voor.
FF los van Bosma, maar zie zojuist toch echt een Surinamer de H- groet brengen in het NOS journaal.......
Terwijl dankzij Suriname den oorlog gewonnen werd.
Een zeldzame SuriNazi.
@Kaas de Vies | 26-05-20 | 20:10: Klinkt als een exotisch gerecht,...
Bosma for president!
Met kop en schouders de beste oppositievoerder van de kamer.
@jemagookniksmeer | 26-05-20 | 20:08:
Kuzu is de beste met kop en schotel.
@Mr_Natural | 26-05-20 | 20:11: met kop en kont
@horsteknots | 26-05-20 | 20:29:
Doe er dan ook gelijk pek en veren bij.
Ach...
Slopen. Corrigeren.
Bosma is serieus de beste politicus en debater ever. Van links tot rechts gerespecteerd. Jammer dat zijn partij dan zo wordt buitengesloten door politieke tegenstanders. Hij heeft domweg gelijk hierover.
Welk debat. Er is geen debat, dat is het grote probleem in dit land. De meerderheid hangt een ideologie aan en drukt deze door. Buiten wat gesputter in de marge is er geen protest of kritiek.
@Graaf_van_Hogendorp | 26-05-20 | 20:08: nog erger: een minderheid hangt een ideologie aan en drukt deze door. Ik ken genoeg mensen die op linkse partijen hebben gestemd en niets hebben met de identiteitspolitiek van deze partijen. Een eerlijke discussie voeren blijkt zelden mogelijk, zeker niet op internet. Beledigingen vliegen van beide kanten heen en weer. Diversiteitsaanhangers noemen de andere kant direct racisten, fascisten, etc. Van de andere kant zijn er helaas altijd weer tokkies die echt racistische teksten uitkramen.
Hij is ook de beste kamervoorzitter.
@sprietatoom | 26-05-20 | 20:37: Ben blij dat ie het niet is geworden, want als kamervoorzitter zou dat meteen betekenen dat hem de mond gesnoerd is. En ik wil zijn uiterst rake betogen absoluut niet missen. Nee, laat Bosma maar zitten waar ie zit. Daar hebben we wat aan.
Het haalt toch niks uit. Bosma heeft helemaal gelijk. Alleen is de minister; Slob zo slap las een natte doek.
Dat het niks uithaalt is geen reden om het werk waarvoor de kiezer iemand gekozen heeft en waarvoor de belastingbetaler hem betaalt, dan maar te laten.
Zoals de rest van de oppositie doet.
Ik stoor me enorm aan de manier waarop Bosma zijn tekst afraffelt, en ook dat hij fouten maakt die alleen gemaakt kunnen worden als je de tekst niet beheerst. Werkelijk onbegrijpelijk, want hij zegt dingen die gezegd moeten worden omdat ze taboe zijn. Dat constante verveelde opdreunen van wijsneuzigheden waaraan duidelijk urenlang gesleuteld is en dat gekunstelde ironische ondertoon is ook een trucje dat snel verveeld. Kan aan mij liggen, maar ik vind het doodzonde. Volgens mij is een straffe snelcursus spreken in het openbaar voor "de beste man" geen overbodige luxe. Kijk, nu doe ik het ook. Niet nodig en stijlloos. Sorry voor de Bosma fans die hier in grote getale aanwezig zijn, maar geef mijn portie maar aan fikkie.
Helemaal met u eens. Bosma wordt hier zwaar overgewaardeerd.
Wie Bosma volgt zegt hij niets nieuws. En als hij te langdradig erover doet wordt hij afgekapt. Overigens gezien de peilingen gaat er de komende jaren niets veranderen en kan hij over 4 jaar exact dezelfde teksten bazuinen.
Hij raffelt de tekst af omdat ze maar een paar minuten spreektijd krijgen.
Het is *die* ondertoon, excuses.
@Rechtsdraaiend | 26-05-20 | 20:07: Kan zijn, maar dan lees ik het liever.
Ik ook. Aan de exacte inhoud ontbreekt het hem niet. Maar hij had bijvoorbeeld kunnen benadrukken dat de 'interne mailtjes' niet zomaar mailtjes waren, maar van de hoofdredacteur, Gelauff, de baas. Heb ik niet gehoord.
@oldandwise | 26-05-20 | 20:06: dat is uw mening.
@Graaf_van_Hogendorp | 26-05-20 | 20:07:
Een politicus die standvastig is en dat is een probleem?
@Remmersmaak1 | 26-05-20 | 20:11:
Dan loopt bij de PvdA-muts haar Tena-Lady helemaal weer vol en Bosma is zo fatsoenlijk om dat te willen voorkomen.
Ik denk eerder dat jij je meer aan de waarheid stoort. deugneus
@zalkmarzegge | 26-05-20 | 20:26:
De waarheid is kut als die niet in jouw straatje past. Heb ik nou nooit.
Wiebenick | 26-05-20 | 20:05 | 11 | reageer
Genomineerd voor de Bosma Bokaal (je maakt goede kans)
@Remmersmaak1 | 26-05-20 | 20:11: Ja maar die was niet aanwezig, anders was die PvdA doos met d'r ANWB gezichie weer vol in de stress geschoten, want kan niet verdedigen. Alsof dit soort praktijken nog verdedigd moeten worden.
Typisch: als de inhoud je niet bevalt maar geen tegenargumenten hebt ga je de vorm afkraken
Noemde hij Martin Luther King nou een negerleider?
Verder absoluut een punt dat de inclusitie ver van zijn droom is afgegleden.
mis het antwoord.
Krijg je niet. Want daar wacht hij al 12 jaar op.
Er is geen enkele reden waarom ik niet op Bosma zou gaan stemmen. Er is geen speld tussen te krijgen
Ik zie hem al zitten met Trump, Putin of Xi, ik hoop dat ik dat nog mee mag maken.
heeft hier iemand de link naar het volledige debat? Wil zo graag zien hoe kortpittigkapseltje zich eruit gaat werken.
Oef, een politicus die GS looft... Dan doet de redactie misschien iets niet goed. Kritisch benaderen, deze Bosma .
Als je alles met gefundeerde humor kunt pareren doet niemand je wat. Kijk naar mij, en dan naar jezelf.
@Mr_Natural | 26-05-20 | 19:56: Leg eerst maar eens uit wat gefundeerde humor is.
Geen enkele media is onafhankelijk en hangt een ideologie aan. Bij @nostyle wat lastiger te bepalen tegenwoordig maar ze hebben historisch gezien het vrije woord hoog in het vandaal. Dan kom je al snel in onmin met het partijkartel (VVD, CDA, PvdA, D66, GL, CU) - die niets moeten hebben van het vrije woord en hun woorden willen dicteren aan het kantklossend proletariaat.
Dan is het niet gek dat juist 'verkeerde populisten' (dixit Rutte) de kant van @nostyle en andere vrije lieden worden opgedreven. Maar dat geeft natuurlijk een probleem want de adverteerders worden gebeld door lieden die trouw zijn aan het partijkartel en niet willen dat het vrije woord aan het belastingvee gehoord wordt. Vandaar dan ook hun periodieke gebash op de grootste vijanden van het partijkartel (zoals oa onze Tjer en Pensen, vroeger Geertje maar daar is het partijkartel minder bang voor geworden) vanuit @nostyle. Om zo de adverteerderbellers op afstand te houden (hopen ze).
Maar de hoge notering van ome Bosma in het kamerlid rangschikking moet u voldoende zeggen. Bosma is een Hans Teeuwen van de show. En dan kom je uit op een aimabele relatie.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-05-20 | 20:01:
Tip, kijk en en luister naar zijn bijdrage zonder dat je je ogen en oren dicht houdt.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-05-20 | 20:01:
Vooruit, omdat jij het bent.
Gefundeerde humor is humor die klopt. Kop en staart, geen speld tussen te krijgen. Zoals Pudding en Gisteren bijvoorbeeld.
Kuif reuring in het CDA. Er moet ná het kinderpardon nu weer met de staart tussen de benen 180 graden gedraaid worden door de vvd omdat er minderjarige opgehaald moeten worden uit Griekenland. D’66 en natuurlijk CU waren al vóór.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-05-20 | 20:01: Leg jij maar eens uit wat kritisch benaderen betekent.
@thephysicist | 26-05-20 | 20:16: Goeie kritische vraag van je, jij snapt het.
@Trumme | 26-05-20 | 20:16: Ben ik op tegen.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-05-20 | 20:19:
Dit is het beste wat je kunt verzinnen, als antwoord ?
Wat nu als dit kritisch benaderen jou overkomt ?
@thephysicist | 26-05-20 | 20:24: Ik vind het heel goed dat jij zo kritisch bent. Erg leerzaam.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-05-20 | 20:26:
Ben je een tegel robot geworden ?
@thephysicist | 26-05-20 | 20:27: Hoezo?
Jammer dat er in de politiek geen transferperiode is.
Ja, Bosma naar D66. Dat zou vast feest zijn geworden.
@jemagookniksmeer | 26-05-20 | 20:12:
Waarom niet? Humor, het zal wel even omschakelen zijn.
Voorheen altijd op Geert Wilders gestemd. Denk dat het bij de volgende verkiezingen Bosma gaat worden.
Die witte van de PvdA zit er alleen omdat ze wil deugen. Verder kan en wil ze niets. Ja, vreten. Uit de ruif. En niemand kan er iets aan veranderen. Zelfs als iedereen op de PvdA kotst, stijgen ze in de peilingen. Hoe. Is. Het. Mogelijk?
Punt van orde, PVDA is grotendeels verantwoordelijk voor de mislukte muclti culti samenleving die Nederland is geworden.
Hij heeft wel gelijk. Het zijn daar letterlijk en objectief gezien racisten. Haalt best wel het bloed onder mijn nagels vandaan omdat ze maar al te graag preken dat het zo slecht is.
Geloof direct dat iedereen met enige sympathie voor GS geen schijn van kans maakt bij de NOS.
Je bent dan sowieso extreem rechts, als dan ook nog de pvv complimenten maakt is het helemaal een uitgemaakte zaak.
Ongeschikt voor de NOS, ook voor zijn familie in de derde graad.
GS verslaggever Jelte Sondij werd jakhals bij de nog linksere VARA en ook 'onze' Kouwes kreeg daar een podium. Ook ex-GSers Jojanneke en Danny Ghosen gingen bij de NPO werken.
Bosma leest weer zijn bekende "staatsomroep " riedeltje voor. Niemand in de Kamer die het nog boeit. En Martin weet 't.
Helaas, maar waar.
Geen woord van zijn bijdrage is onjuist, u bent niet zo van feitelijkheden?
Juist. Hij praat niet, hij leest hardop.
Erg voorspelbaar.
Maakt niet uit, wat hij zegt is 100% waar. Doe ermee wat je wilt.
Herhaling is de kracht van reclame.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-05-20 | 19:53:Net zoals uw opmerking..
Volgens mij krijgt iedereen x minuten spreektijd. Om dan alles te zeggen wat je wilt zeggen is het verstandig dit van te voren uit te tikken en te klokken, zodat je niet halverwege je adhoc verhaal wordt afgekapt door de voorzitter. Standaard principe
Feiten zijn toch ook maar meningen leert Baudet ons.
@oldandwise | 26-05-20 | 19:56:
Dat is jouw feit.
@oldandwise | 26-05-20 | 19:56:
Mocht je maar iets leren van Baudet.
U bent de leukste thuis?
@smdyasc | 26-05-20 | 19:58: Oldandwise zit vast niet op Twitter. En hij heeft ook geen hekel aan wolven.
Oldandwise zijn nick is lachwekkend misplaatst. Best wel zielig .
Pats, precies de kern. Opdoeken van de staatsomroep is de enige optie.
'Gelaufwaardigheid'
Geen verspreking. Top!
Geen kwaad woord over Shula. Want ze kan zich niet verdedigen. Huilie huilie. Zo werkt censuur dus in de Nederlandse politiek.
Zelfde partij, zelfde kartel.
Heeft de Autoriteit Persoonsgegevens de NPO al een boete opgelegd?!
Zo nee, waarom niet?
Zonder toestemming of wetenschap wordt hier de afkomst en etniciteit van mogelijke tafelgasten geadministreerd, om daarna die informatie ook nog eens te misbruiken om op basis van huidskleur, afkomst en etniciteit te besluiten wie er op de staatsomroep mag.
Gaan we dit echt gedogen?! Kunnen we dan ooit nog iemand anders beboeten?
Feynman u weet toch, de NOS is in handen van de 'linkse' overheid. (Echt Links kan ik het niet meer noemen). De overheid gaat u wél beboeten omdat u geen lichtgetintier in dienst neemt (die na 3 weken standaard 'ziek' zijn). Want rassies! *Mompelt iets over 'Do as I speak, not as I do...'*
@kees1386 | 26-05-20 | 19:48:
Kijk..
Daar ga je dus nat...
(die na 3 weken standaard 'ziek' zijn)
Als je dat nou eens weg laat, en mensen dus echt op kwaliteit in schat, dan maak je een veel betere kans om dit probleem op te lossen..
Het zijn lieden als u, die het verpesten...!!
@neonreclame | 26-05-20 | 20:00:
Hey, geen flameware hier!
Ik praat uit meerdere ervaringen uit mijn bedrijfsleven, maar blijkbaar kwamen die dan toevallig allemaal uit hetzelfde mandje. Of ze waren allen erg vattelijk voor de griep. Kan natuurlijk ook. Meegemaakte feiten mogen niet benoemd worden?
En ik wat zou ik verpesten? De trammelant die we erdoor meegemaakt hebben?
@kees1386 | 26-05-20 | 20:04:
Wat ik bedoel te zeggen, is dat koren op de molen is van..
Ik begrijp dat de wurggreep die u als ondernemer wordt opgelegd, slaat als een tang op een varken...
Men hengelt naar een visje dus elk moment wordt aangegrepen, om aan te tonen dat "ze" het allemaal moeilijk hebben..
If you can't change the game, change the rules..!!
@neonreclame | 26-05-20 | 20:15:
Ah, kijk dat is al genuanceerder, u heeft helemaal gelijk. Benoemen mag niet want dan wordt je meteen in het verkeerde hokje gestopt. Maar het is in mijn geval de bittere waarheid. Overigens ben ik niet de ondernemer zelf maar wel een trouw personeelslid dat met lede ogen moet aanzien hoe de een na de ander met in het begin de beste bedoelingen wordt aangenomen. Nieuwe bezems vegen altijd schoon zeggen ze wel eens. Helaas blijken ze na enkele weken of maanden 'versleten'...
Jammer, jammer, het hele stuk gezien en wilde de reacties horen.
Helaas.
Strak betoog van Bosma. Weliswaar opgelezen, maar een uitstekend betoog.
Ja had ik ook wel willen zien. Ik denk van mevrouw van Hul niet erg enthousiast was. Wat een zure miep is dat jongen!
@keestelpro | 26-05-20 | 19:52: Kennen we de PVDA al niet allang als een zure partij, het mooiste voorbeeld was wel hoe in 2002 Melkert (die we toen Mekkert noemden) reageerde op Fortuyn, prachtig hoe Witteman (dat moet ik wel erkennen) het vuurtje nog eens opstookte : www.youtube.com/watch?v=sqUpf1ZoOv4&a...
@Keyboardspeler | 26-05-20 | 22:30: Nou, wat vindt u van deze www.youtube.com/watch?v=Bid1LB_g7NQ
Toen al was duidelijk wat een rotte appel de NOS was.
Het werk dat het Commissariaat vd Media zou moeten doen wordt gedaan door GeenStijl. En Bosma.
Is wel zo.
Eind jaren tachtig is de ellende begonnen, het Journaal moest voor iedereen toegankelijk zijn.
Dus Jip en Janneke Taal, en vooral minderdiepgang, geen Nationalisme.
En dat allemaal voor mensen die toen allemaal achter de Schotel TV keken.
Totaal zinloos, en nu nog steeds, want de gemiddelde Allochtoon met lange tenen, kijkt GEEN nederlandse TV.
Hoezo, geen nationalisme? Daarvoor is het gedeelte met sportnieuws juist bij uitstek bedoeld. En anders hebben we soms ook nog een songfestival.
Ik heb hier een luxe schotel op de garage staan en daarmee hoopte ik mezelf pluriform te informeren, maar moet helaas constateren dat alle publieke omroepen in West-Europa erg neerkijken op de eigen verworvenheden. De door de EG gefinancierde zender Europees is helemaal een magere afspiegeling van een redactioneel onafhankelijk medium en zijn de echt onafhankelijke media eigenlijk niet meer aanwezig.
Europees is Euronews
@donkeyman | 26-05-20 | 19:53: En EG is vast EU?
Torquemada | 26-05-20 | 19:40
Gepresenteerd door moekes in bloemetjesjurken.
Ach, ik heb de heer Bosma hoog zitten. Niemand in de kamer die een betoog lekker sarcastisch kan brengen en toch de zere vinger op de plek weet te leggen. Helaas is de rest in de zaal Oostindisch doof. Maar nog wel even een ophefje over dat je niemand mag aanvallen als die er niet bij is. Daarna weer lekker zitten en glas plas was...
Ja, want iedere avond Trump affakkelen mag wel.
Mocht Wilders ooit stoppen als kamerlid, dan hoop ik oprecht dat Bosma de nieuwe lijsttrekker gaat worden bij de PVV.
Als je ook ziet wat voor wijf dat punt van orde maakt, dan weet je voldoende. Kort pittig warrig wit kapsel, nuff said.
Jammer dat de rant van Bosma geen enkel effect gaat sorteren omdat hij van de rechts-gekkies is en niet voor vol wordt aangezien. Jammer, Martin is zo'n beetje de scherpste politicus in de Kamer en van dit soort betogen zou je er meer moeten hebben.
Het sloopgedrag van Bosma op de publieke omroep is zeer slecht voor onze democratie.
Dat is mijn mening en daar zult u het mee moeten doen.
Slopen van een propagandakanaal is altijd goed voor de democratie.
Wat is precies de correlatie tussen democratie en de propaganda omroep?noem mij dom maar ik zie dat niet.
@Gulliver | 26-05-20 | 19:42:
Eens
Het afschaffen van staats TV is pas goed voor de democratie, TV is trouwens sowieso een stervend medium, het kan beter nu geeuthaniseerd worden dit voorkomt een hoop onderliggend toekomstig lijden van deze stervende.
U snapt al lang dingen niet?
* In hoger beroep doen gaat *
REAGEER OOK