GS Vrije Geluiden: ‘Het coronabeleid is inhumaan’
De interviewer is gek, volgens Ronaldo, en die weet zulke dingen want die kijkt ook wel eens Jensen. Maar die dr. Kompanje, die wil je echt wel een half uurtje aanhoren op een eenzame coronamaandag.
We zijn d’r laat bij want zelfs Bert ‘Derde Wiel aan de’ Wagendorp had Erwin Kompanjes eigen blog over handenschudden al gelezen, en prees de klinisch-ethicus (en milde Jordan Peterson-lookalike) voor zijn rationele betoog over sterfelijkheid. Bovenstaande video is daarop inhakend een baken van verademing. Over de onzin van de one size fits none-lockdown, over hoe enerzijds de economie de tank in gaat en anderzijds de ouderen in eenzaamheid (en onbegrip) wegkwijnen, kortom: hoe onze eigen vrije keuzes gekneveld worden door een politiek van bange ambtenaren, voor een virus dat op een paar kuchkiemen na het land alweer is uit gewaaid.
Uit voortschrijdende kennis over dat pandemietje zou voortschrijdend beleid moeten volgen maar dat ontbreekt opzichtig. Hugo werkt nog steeds - samen met Uber en Booking.com - aan z’n achterlijke app. Een kroeg met een anderhalvemetertoog, is geen café. En de laatste maanden in een verpleeghuis in opgelegde eenzaamheid doorbrengen, is geen soort van levenseinde,. Met rust en rede wordt door Kompanje een helder en rationeel verweer hiertegen uitgelegd: “Immoreel en inhumaan, zonder toestemming van de betrokkenen...”
Echt, wanneer kappen we met deze waanzin?
Social
Reaguursels
InloggenDie ethicus zwetst uit zen nek. Jongeren hebben ook met corona op de ic's gelegen (nos.nl/l/2327328). De cijfers van het RIVM zijn kunstmatig laag gehouden. (*Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt.) Dit geld dus ook voor overleden personen die niet getest zijn. Zijn de laatste griep seizoenen er 5 miljoen mensen in 5 maanden overleden? Gooi alles maar lekker open zonder mondkapjes want die werken niet volgens Jaap. Kunnen we straks weer alles op slot gooien en dan gaan we helemaal naar de haaien. Mensen wees niet ijdel en of eigenwijs. Mondkapjes op en handschoenen aan.
Bij uitzondering komen jongeren op de IC, net als bij een gewone griep.
Dat was het hele punt van het verhaal, dat jij weer gemist hebt.
5 miljoen in 5 maanden? Waar haal je die vandaan? Er overlijden in nederland ieder jaar sowiezo 153000 mensen. Zo worden er ook heel veel mensen geboren. Of denk je dat het hele fenomeen doodgaan is uit te bannen?
Hij ziet"heel jonge mensen lopen met mondkapjes, maar dat is eigenlijk niet nodig, want jou zien we niet op de intensive care". Hoe weet hij dat? Er zijn bijvoorbeeld grote aantallen jonge mensen met asthma of jonge mensen die zeer bevattelijk zijn voor longontsteking om maar wat te noemen. Terecht zijn zij bang voor besmetting, omdat zij geen idee hebben hoe een besmetting voor hen zal uitpakken. Wat te denken van jongeren en kinderen die, waarschijnlijk ook door corona, hersenbloedingen krijgen door bloedstolsels? Bovendien weet je nooit of je niet zelf ook een of ander mankement hebt, waardoor je door deze ziekte eveneens de pijp uitgaat. Dat er hysterisch wordt gereageerd op covid-19 klopt. Dat je oude mensen niet moet isoleren zonder dat zij daar een stem in hebben: helemaal waar.
Maar ik vraag me wel af wat deze blije christen zou zeggen, wanneer het om zijn eigen kind gaat en niet om 'de anderen die nou eenmaal toch een keer dood moeten'.
De enige IC met een medisch ethicus in het team
De enige IC met een medisch ethicus in het team
Op onze IC kom je zwaardere gevallen tegen dan op de meeste andere IC’s. Denk aan patiënten die herstellen van een longtransplantatie, of meervoudige trauma’s. Dat brengt heel wat uitdagingen met zich mee voor de intensivisten en de verpleegkundigen. En het roept regelmatig ethische vragen op. Is het nog wel humaan om door te gaan met de behandeling? Hoe ga je om met familieleden die onmogelijke eisen stellen? Overlijdt een patiënt eerder als je hem morfine geeft? Omdat zulke vragen op elk moment voor kunnen komen, maakt de bekende medisch ethicus Erwin van Kompanje, deel uit van het team.
www.werkenbijerasmusmc.nl/ic-verpleeg...
venticare.nl/nieuws/augustus-2015-erw...
Hoe weet hij dat er geen jongeren op de IC liggen? Omdat hij werkt in een ziekenhuis, en op de IC komt.
Leren luisteren!
Google en Apple hebben ook al een tracking appje 20 landen al interesse..
Hallo ?
Zelfs Erwin Kompanje weet niet wie de regering adviseert ?
En waar komt die lockdown en de 1,5m dan vandaan ?
Vragen, Vragen !!
WHO
@Dommelsch | 26-05-20 | 08:50: Je bedoelt China?
Het lijkt me voornamelijk de verantwoordelijkheid van de mensen met onderliggend lijden, voornamelijk bejaarden, die in het hele arbeidsproces niet meer mee doen en toch al niet massaal feesten, clubs en bioscopen bezochten, om voorzichtig te zijn. Moet je daar de rest van de samenleving voor gijzelen? Moeten we daarom straks allemaal met een mondkapje door het leven en/of elkaar blijven mijden?
Onbegrijpelijk is het hè? Maar vooral misschien dat iedereen het lijkt te pikken. Angst heerst, angst regeert.
Het is bijna over. U heeft uw beproeving van 2 maanden lang niet uitgaan overleefd. Mondkapjes op straat doen we in Nederland niet, als we dat wel deden was u al lang weer uit de 'gijzeling' geweest.
@nietoftochwel | 26-05-20 | 06:39: Angst voor een strafblad
Sterfte door corona is nu relatief laag vooral omdat die 5% die ernstige klachten krijgt en het ziekenhuis nodig heeft, het nu overleeft. Als we niks doen, gaat een groot deel van die patiënten eraan en niet alleen het dorre hout. Dan is ook inmiddels duidelijk dat de restschade aan het lijf groot is en later een groot aantal chronisch zieke mensen tot gevolg heeft. Het is dus geen griepje.
Het is gemakkelijk om nu, nadat de eerste piek voorbij is met Dr Hindsight te concluderen dat alles maar overdreven is geweest, dat het allemaal niet nodig was en alles de schuld is van Rutte en van Dissel, maar zoals altijd is dat de feiten tekort doen. Ik voorspel dat straks als de boel een maand of twee wat losser is gelaten we weer een ondergrondse veenbrand aan extra besmettingen krijgen en opnieuw een lockdown. En dat dan ook voor iedereen helder is dat dit een kloteziekte is waar we nog lang plezier van zullen hebben, helaas.
Dankuwel voor uw opbeurende medice conclusie DR. Beste landgenoten .hier heeft het volk echt wat aan.
Ga klaar staan en zet u schrap voor een flinke klap op uwe schrouder en een mooi oranje lintje prijkend op uw borst, ouwe rrrridder van me!
Ik wil het commentaar van de Kuifjes onder oms wel eens zien, met name of ze nog steeds vinden det het een 'griepje' is. En aan de pollstemmers te zien een tijdje terug waren de Kuifjes toen in een nipte meerderheid.
@GS: wellicht die poll nu nog een keer doen? Ben wel benieuwd...
Niemand kan ook zeggen wat de schade was geweest als we helemaal niks aan maatregelen hadden gehad. Dan was het aantal doden bizar hoog geweest, met name door onvoldoende IC-bedden en verplegend personeel en artsen.
En wat jij zegt: de blijvende schade aan longen door littekenweefsel, 5% waarvan de klachten na 3 maanden zelfs steeds weer terug komen, de trombose die mensen oplopen, de neurologische schade... het is een motherfucker dat Covid-19. Zoals een wetenschapper voorspelde: 'Dit virus kan wel eens net zo een traject ondergaan als de speurtocht naar een AIDS-remmer'. Nou, dat belooft wat straks: over 5 jaar pas een cocktail aan medicijnen als behandeling en 10 verschillende antistoffen in je lijer als preventie.
@De waard zijn gast | 26-05-20 | 01:58: Longschade komt door de beademing.....
Och, vsnvde Spaanse griep, de Engelse ziekte, janker, hart- dn vaatziekten, zware verkeersongevallen, polio etc. Houden we ook vreselijke gevolgen over.
@De waard zijn gast | 26-05-20 | 01:58: Dan you je geen economische schade hebben gehad, geen vrijheid verloren en de pensioenfondsen zouden er ineens juist BETER voorstaan...
@M13 | 26-05-20 | 06:38: Dat klopt maar daar hoor je niemand over. Zuurstof toevoegen (maar geen buis in de keel) plus zuurstofverrijkt bloed toevoegen d.m.v. transfusie.
@M13 | 26-05-20 | 06:38: Het maakt toch zeker geen fuck uit waar het door komt? Of ga jij beademing weigeren mocht jij ooit in de situatie verkeren? Is dan misschien geen direct gevolg, maar absoluut wel een indirect gevolg.
Goed verhaal van Kompanje.
Het sheeple volk is echter murw gebeukt door Rutte / De Jong en zo'n 20 emo kut informatie spotjes op radio en tv en dingen als Jumbo vakanties in de Hintergarten en die denken nu nog dat het kabinet het goed gedaan heeft ondanks dat de economie naar de kloten gaat en ondanks dat er geen uitzicht is op herstel van normaal omdat Rutte /de Jong en de rest van het stel incompetenten die hier in meegaan zich hebben vastgeluld in die zgn 1.5 meter , internet, samenleving , die niet kan gaan werken.
Nooit. Zelfs niet tijdelijk. Het wachten is op de 1e geluiden dat het 'thuiswerken' ook eigenlijk wel heel erg kut is, zo in je eentje zonder je "collega's" die schimmen worden op een schermpje en waar je van vervreemdt.
Het is me wat als men even inschikken moet.
Maar een longaandoening lijkt mij aantrekkelijker dan het tijdelijk missen van collega's of kroeg.
Als je je collega's mist dan is je leven best wel k**
@botbot | 25-05-20 | 23:12: Ik heb twee longaandoeningen gehad. Leuk? Nee, maar daarom hoeft een ander zijn vrijheden nog niet in te leveren omdat ik wat mankeer.
@Stonecity | 25-05-20 | 23:22: ik mis niks hoor maar organisaties worden los zand, gaat niet werken.
@Bijtendehond | 25-05-20 | 23:48: ik heb ook van alles, en wat mij betreft mag er veel en veel meer. De meeste mensen hebben er toch geen last van en ik hou me wel gedeisd. Zo moet je het aanpakken. Niet op die autistische stupide technocratische BS manier waarin ze zich hebben vast geluld.
@Zwizalletju | 25-05-20 | 23:55: Degenen die wat mankeren hebben niet om die BS manier gevraagd maar het wordt hen wèl verweten. Japan heeft géén lockdown gehad en heeft alles onder controle. Maar waarom zou je naar andere landen kijken als je hier een 'alwetend' RIVM hebt die er met hun kwatsch nog nooit naastgezeten hebben.... En inderdaad, nu kunnen ze niet meer terug want dat zou 'gezichtsverlies' betekenen en dàt mag best mensenlevens kosten. Toen er in Wuhan 10 miljoen mensen in lockdown gingen hadden hier al alle alarmbellen moeten gaan rinkelen. Anticiperen heet dat maar wat deden ze? Helemaal niets!
@Lupuslupus | 26-05-20 | 08:02: De overheid dacht dat China dit even onder de duim zou drukken, maar de CCP besefte toen dat het misschien beter is als deze keer iedereen gezellig mee doet. Nu krimpt ieder z'n economie gelijk mee en als bonus kun je dit virus ook nog eens inzetten als biowapen met bijbehorende propagandaoorlog.
@Lupuslupus | 26-05-20 | 08:02: Helemaal juist !!!
Wow ! Wat een tegengeluid op een stel technocratische en politieke minkukels, idioten, die een heel land maar de kl@ten helpen en dit alles van bovenaf naar beneden gedicteerd zonder dat ze het zelf in de gaten hebben. En het niet zou opvallen wanneer niemand het zou zien
Gewoon negeren alles los, net doen of er niets aan de hand is.
Mochten er medische problemen komen kunnen we altijd nog terug vallen op het gros onze reaguurders die wel verstand hebben van virussen.
@botbot | 25-05-20 | 23:08: En Botbot, Kuif en consorten maken er deel van uit zoals hier veelvuldig te lezen valt.
Ja joh, gelukkig weet jij het beter dan de hele medische en politieke wereld. Fijn dat er zulke onafhankelijke types zijn.
@Beste_Landgenoten | 25-05-20 | 23:44: Zoals ook Erwin Kompanjes ?
@Beste_Landgenoten | 25-05-20 | 23:44:
Hij heeft een PC en een toetsenbord als je dan geen vermaard viroloog bent dan weet ik het ook niet meer.
Achteraf, als alles voorbij is weet iedereen het beter en vooral dat alles onnodig was en overdreven. Totdat we straks in de tweede piek terecht komen. In Duitsland reeds flinke lokale uitbraken in een café en een koor. We zijn straks na een paar maanden cafés weer open terug bij af en de volgende lockdown. Mark my words.
@botbot | 25-05-20 | 23:56: Ondergetekende heeft 14 jaar een account op G.S en in de laatste 12 slechts drie reacties geplaatst, dus van het toetsenbord kan ik afblijven, maar lezen doe ik wel.
Zo leer je het kaf van het koren scheiden.
Nou dan had ik wel iets meer verwacht, na zo'n twaalf jaar observatie!
@Beste_Landgenoten | 26-05-20 | 00:28: Lees mijn aanvankelijke bericht.
Kort en bondiger kan ik het niet zeggen. ;)
@Beste_Landgenoten | 26-05-20 | 00:03: Tja en hoe komt dat? Laten we vooral niet luisteren naar een Maurice de Hond. Die heeft alleen verstand van polls en grafiekjes. Lullige is dat hij wat mij betreft als enige een steekhoudend verhaal heeft over hoe besmettingen vooral in zijn werk gaan. Jij geeft ook precies 2 voorbeelden die bij hem bovenaan staan.
Zag gisteren ook een item over een kerk in DL waar meer dan 100 mensen besmet zijn geraakt. Lekker in een afgesloten ruimte bij elkaar in de nek gaan zingen. Ook het door jou genoemde koor is een perfect voorbeeld.
@Beste_Landgenoten | 26-05-20 | 00:03: Dat kunnen "we" "ons" niet meer permitteren...
US billionaires have grown $434 billion richer during the pandemic
America's billionaires saw their fortunes soar by $434 billion during the U.S. lockdown between mid-March and mid-May, according to a new report.
Amazon's Jeff Bezos and Facebook's Mark Zuckerberg had the biggest gains, with Bezos adding $34.6 billion to his wealth and Zuckerberg adding $25 billion, according to the report from Americans for Tax Fairness and the Institute for Policy Studies' Program for Inequality. The report is based on Forbes data for America's more than 600 billionaires between March 18, when most states were in lockdown, and May 19.
www.freerepublic.com/focus/f-news/3847...
Goh waarom zouden Facebook en Youtube/Google alles weghalen wat zegt dat de zaak open moet en dat het kan...
www.msn.com/en-us/money/markets/us-bi...
Internet Tech doet het uitstekend in deze tijden. Inderdaad ook een eigen agenda.
Alles is de schuld van Willem Poortjes
Interviewer heel droog halverwege: dat klinkt logisch, volgens mij hoef je geen arts te zijn om dit te bedenken. Is wel zo.
Over de nare bijeffecten van isolatie is megaveel bekend, ik had het er al een paar keer over maar alle plempers wilden lockdown want "je vermaakt je maar even", en morele dilemmas krijg je gewoonlijk in je tienerjaren al ter overdenking voorlegd. Maar nu een goedlachse dokter het zegt is het opeens hallelujah?
Hij is doctor, maar geen dokter. Hij is ethicus en in een grijs verleden een verpleegkundige.
@Aart4888
Geen idee, ik ken 'm niet. Jij blijkbaar wel?!
Verandert overigens niks aan de moraal van zijn verhaal en van mijn tegel.
Nu bij Ophef1, ook weer zoiets: Grote paniek, omdat 1/5 van het personeel in de Nederlandse slachthuizen besmet is met het coronavirus. So what?! Dat zijn allemaal gezonde jonge Polen en Roemenen. Die gaat echt niet dood van zo'n verkoudheidsvirus. En we hoeven ook niet bang te zijn dat ze onze risicogroepen besmetten want die Polen komen echt niet in aanraking met onze risicogroepen. Die komen niet verder dan de vakantiebungalow waar ze wonen, het slachthuis en de Poolse supermarkt. Waar hebben we het over?!
Ze komen ook bij de Aldi...
Maar zie wat ze gretig gaan aangrijpen, corona om de veestapel toch drastisch te verlagen. Stikstof was wat lauwtjes..
Jan, de man met het touwtje uit de brievenbus, nog even de klimaathype agenda in leven houden.
Overbevolking, dat is het probleem.
Nee maar ze verspreiden dat virus wel verder. Aan gedacht?
Tjongejongejonge. Want Polen zijn geen mensen? Wat een treurigheid zeg.
@Beste_Landgenoten | 25-05-20 | 23:45:
Testen, Wel eens aan gedacht?
Meten is weten . Dat is mij altijd geleerd.
@Beste_Landgenoten | 25-05-20 | 23:45: VanBukkum vindt van niet. Ze komen niet verder dan het slachthuis, de vakantiebungalow en de poolse winkel. Klaar. Jouw bejaarde moedertje is veilig
Met misschien het risico dat dit reaguursel in de categorie gezeur/herhalio/vervelio gaat vallen - maar bedoeld als opbouwende kritiek: zoals vaak richt @vanRossem de schijnwerper op zeer kwalijke neveneffecten van (het beleid rondom) de pandemie, en heel terecht, en ik lees ze ook graag, al is het alleen maar om expres eens te proeven wat er buiten mijn medische bubbel speelt, maar: waarom kan de onwenselijkheid en schadelijkheid van beleidsmaatregelen blijkbaar alleen maar aangekaart worden door het "pandemietje" te bagatelliseren, steeds maar te focussen op de (gelukkig niet al te excessieve!) mortaliteit terwijl het draait om hospitalisatiegraad (door symptomen die wel erger zijn dan bij de gemiddelde "kuchkiem") en (deels nog onbekende) restschade, door slecht beleid en dito naleving van regels steeds als louter door angst - in plaats van door verlammende incompetentie - ingegeven af te serveren, door te beweren dat die kuchkiemen al bijna het land zijn uitgewaaid (met vandaag weer eens door de 200 gerigstreerde nieuwe infecties op nota bene een maandag) alsof eenmaal het land uit altijd het land uit betekent? Kan de schadelijkheid en de onwenselijkheid écht niet anders, sterker, beter, juister onderbouwd te worden dan met vrij vertaald ”het valt wel mee met het griepje, alleen dor hout gaat eraan, het is alleen maar angst, het is al weer bijna voorbij", vooral als al dit soort statements of ontegenzeggelijk onjuist zijn of op zijn best onzeker?
Ik blijf de stukjes lezen van @vanRossem, zoals gezegd minimaal als bubbeltegengif maar vaak ook omdat de hoofdboodschap gewoon klopt. Maar stiekem hoop ik ergens een keer dat de schrijvert het beleid van januari tot nu eens genadeloos fileert zonder te hoeven leunen op die vermeende angst als voornaamste raadgever, zonder te hoeven bagatelliseren van ontegenzeggelijk klotige karakteristieken van het virus en de infectie, maar gewoon door de focus te leggen op wat echt dit lockdownfiasco heeft gekweekt: de absurde, verlammende incompetentie van overheid en adviseurs (en niét hun angst; waren de van Dissels verdomme maar een klein béétje bang geweest in januari, dat had het beleid niet onnadelig beïnvloed), waardoor te laat werd ingegrepen, te halfslachtig of niet werd ingegrepen, waardoor de maatregelen en alle onwenselijke neveneffecten te lang en op verkeerde wijze zijn doorgevoerd, met bijvoorbeeld als exponent de onnodige vereenzaming en eenzame dood van vele ouderen. Kom op @vanRossem, je kunt het!
Ik denk dat dat voort komt uit de trend om de sterfelijkheid te ontkennen. En niet alleen bij corona. "Brabant gaat voor 0 verkeersdoden" lees je hier overal langs de wegen. Dat kan helemaal niet tenzij niemand meer in het verkeer komt (dus ook niet lopend of op de fiets).
Zeker nu tijdens deze pandemie zie je dat heel veel mensen denken dat 0 doden het doel is, en alle middelen daartoe zijn geheiligd. Maar dat kan niet. Mensen gaan nu eenmaal dood.
En juist als de mortaliteit van de mens zo genegeerd wordt en daar beleid op wordt gevormd, dan is het belangrijk dit aan te stippen.
Ook de ernst van de ziekte wordt door zo veel mensen zo overschat. Ik liep in het begin van de maatregelen de supermarkt in en een jonge gezonde jongen, jaartje of 25 loopt de winkel binnen en praat in zichzelf dat hij echt zo'n winkelwagen niet aan wil raken (ze waren toen net verplicht) want dan kreeg hij corona 'en dan lig ik straks dood in het ziekenhuis'. Zo veel mensen zijn zo bang voor het virus, maar we (gezonde mensen) hoeven onszelf niet te beschermen ten behoeve van onszelf. En daarom is het weer zo belangrijk aan te stippen wat nou echt de ernst is van de ziekte.
En ik begrijp uit jouw woorden dat je uit de medisch wereld komt. Vergeet dan niet dat dat een beroeps bias meeneemt. Een monteur ziet ook alleen maar auto's met gebreken. Maar dat betekend niet dat alle auto's kapot zijn. We leven in een land met heel veel inwoners. Ook heel veel inwoners per ziekenhuis. Normaal is er maar 1 IC bed per 15.000 inwoners. Dus zodra er een ziekte de kop op steekt dan is het druk in de ziekenhuizen. Maar dat maakt nog steeds niet dat extreem veel mensen ernstig ziek zijn geworden wanneer je dit op de grote schaal bekijkt. Bedenk dat de 200 infecties 0.0012% van nederland is. 200 is echt bijna niets. 1 op de 84.000 mensen is dus ziek geworden.
Prachtig verwoord. Er gaat veel fout. Misschien wel alles. Maar de toon dat alleen dat dorre hout maar opgeofferd moet worden is ook echt fout. Met niets doen was er een absolute chaos gekomen. En dat ook in deze video weer beweerd wordt dat het alleen om ouderen gaat is onjuist. Ook op het Erasmus MC zijn jonge mensen dood gegaan. Kinderen weinig maar het gebeurt. En hier op GS weer ik soms niet wat ik lees. Totale onverschilligheid dat er dus nu al 340.000 doden te betreuren zijn. Met niets doen was het misschien een veelvoud. Was dat dan een optie? Moeten we dan maar aannemen van van Rossem c.s. dat die 1.5 m. onzin is? Sorry, ik vertrouw de experts. Niet de schreeuwers in de media.
@High speed duck | 25-05-20 | 22:37:
Dit zal vast geen nieuws voor je zijn, maar voor de zekerheid: het zijn er 200 op 1 dag he. En vergeet niet dat dit enkel de geregistreerde gevallen zijn. Dus mensen met extreme last of in specifieke beroepsgroepen. Bovendien, de rest van hun gezin wordt niet meegeteld, ook als ze wel ziek zijn.
De ernst van de ziekte overschatten lijkt me verstandiger dan hem te onderschatten. Ik had een 'het is maar een griepje' collega die op wintersport covid opgelopen heeft en nogsteeds niet hersteld is. Het is maar de vraag in hoeverre hij gaat herstellen. Gezonde jongen, onder de 40.
Men lijkt een beetje te vergeten dat er iets tussen sterven en leven in zit, en dat kan in dit geval permanente longschade zijn. Ik heb mensen met zware COPD gezien. Dat wens ik niemand toe.
@Kapucijnes | 25-05-20 | 22:54: eens.
@Kapucijnes | 25-05-20 | 22:54: Inderdaad!
Fuckin’ hell!
Duhhh! Goede morge allemaal.
Blijf ook maar liggen ook want dan heb ik er minder last van.
m.youtube.com/watch?v=w8XH4Ft4COE
Gave documentaire, bedankt voor de link.
The song for the free,
m.youtube.com/watch?v=R9hLljumU6o
Gelul. Ik ken persoonlijk 2 jonge mensen die gezond waren en nu al maanden ziek zijn. Om een of andere reden herstellen ze niet. Ze hebben een FB groep gevonden met 6000 lotgenoten. Geen van hen weet nog wat ze hebben. Wellicht permanente longschade. Je hoeft niet verzwakt of chronisch ziek te zijn om enorme ellende met covid op te lopen, iets anders beweren is gevaarlijk en idioot. Deze man beperkt zijn beeld volledig tot de IC en dat is te beperkt.
Het zou Geenstijl sieren als ze iets minder hard op het bagetalisatie en 'we moeten alles weer open gooien' -orgel slaan. Nederland scoort erg slecht op dit moment. Nieuw Zeeland, delen van het oostblok en Azië hebben heel veel meer grip op de ziekte en een stuk meer recht van spreken waar het op versoepeling aankomt. Dat lijkt me een betere ambitie.
"Ik ken persoonlijk 2 jonge mensen die gezond waren en nu al maanden ziek zijn. Om een of andere reden herstellen ze niet. Ze hebben een FB groep gevonden met 6000 lotgenoten. Geen van hen weet nog wat ze hebben. Wellicht permanente longschade."
Klinkt als millennials.
Dit artikeltje sluit wel mooi aan op jouw tekst. "Nee joh, allemaal dood hout!"
www.ntvg.nl/artikelen/een-man-met-dys...
@Aart4888 | 25-05-20 | 22:00:
Overigens in mijn werk ook al twee patiënten gezien met aanhoudend dyspnoe en vaak ook thoracale pijn. Bij de ene op de CT geen afwijkingen, de andere wel echt fibrotische kenmerken. Ik ben benieuwd wat er straks nog allemaal boven water komt als de huisartsen weer meer gaan doorverwijzen.
Gelul en bangmakerij. Statistieken liegen niet.
@glaaf | 25-05-20 | 22:05:
Over welke statistieken heb jij het? Ik ben erg benieuwd waar jij betrouwbare info vandaan haalt. Ik heb een familielid die pas na 11 dagen (= te laat) getest werd, negatief bevonden en heengezonden. Ook niet gecheckt op antilichamen. Die is dus niet meegeteld. Als hij wel meegeteld zou zijn, dan was het +1. Maar de rest van zijn gezin zouden in het huidige geweldige beleid niet meegeteld worden. En dat zijn er in dit geval 5, die ook allemaal symptomen vertoonden.
De statistieken worden zoveel mogelijk laag gehouden. De cijfers van Kompanjes komen van de IC vloer en alleen gefocust op mensen die doodgaan. Dat is onvolledig, want er zit ook nog iets tussenin. En het lijkt er niet op dat je daarvan kunt herstellen.
@Odin | 25-05-20 | 22:13:
Zwitsal
@VanBukkem | 25-05-20 | 21:59: Schaam je van bukken, je weet niet wat je schrijft en meent te kunnen concluderen.
@VanBukkem | 25-05-20 | 21:59: Jezus wat een stomme reactie. Het gaat hier dus om doodzieke mensen. Er was een tijd dat we daar compassie mee hadden. Nu is het dus klaarblijkelijk humor?
@Guiseppe | 25-05-20 | 22:26:
Even los van het menselijk leed: individuele gevallen uit je eigen omgeving kun je natuurlijk niet als argument gebruiken in een discussie over een nationale crisis. Dat is van hetzelfde kansloze niveau als roepen dat je oma 96 is geworden terwijl ze 80 jaar lang gerookt heeft.
@Spring Bruissteen | 25-05-20 | 22:47:
Ja, daar heb je wel gelijk mee. Al is het wel noemenswaardig dat het 2 jonge mensen zijn in mijn nabije omgeving. Daarnaast heb ik het in het nieuws meer gehoord, en is er dus een groep op fb met 6000 Nederlandse leden.
Het is ook nog onbekend wat Covid op de lange termijn doet. Dus aannames over immuniteit en volledig herstel zijn ongefundeerd en optimistisch.
Het had zo simpel kunnen zijn.
1. China tijdje dicht voor de rest van de wereld.
2. Ouderen, zieken en kwetsbaren in slimme lockdown.
Maar blijkbaar is dat voor overheden niet interessant, want je moet toch een keer iets met al die meetings 'behind closed doors' waar van alles is afgesproken over hoe je het volk nog meer onder controle kunt krijgen.
Al alufolie gehamsterd? Is binnenkort echt nodig want u bent met velen.
Vandaag ook aandachtsjunk professor Marcel Olde Rukkert die vindt dat er te weinig rekening is gehouden met de wensen en onderliggend lijden van bejaarden. Tja. Ben benieuwd wat deze dwaallichten te zeggen hadden gehad als de overheid gezegd had: we doen niks, het treft toch alleen ouderen met onderliggend lijden (en Asha ten Broeke’s natuurlijk). Was een aardig sociaal experiment geweest maar iets zegt me dat deze sociaal democratische schreeuwerds dan ook moord en brand geroepen zouden hebben.
Ik hoor niets nieuws. Het was gezegd met 'dor hout', Reaguurders zeiden het vaak al, vele mensen om mij heen zeggen het. Vaak leidt dat tot complot theorieën. En logisch wanneer het overheidsbeleid indruist tegen gezond gevoel en logica. Ook het dragen van kapjes buiten en de angst op het trottoir bij minder dan 1,5 meter is waanzin. Wereldwijd zijn er nauwelijks besmettingen in de open lucht of goed geventileerde ruimten opgelopen. En voor de rest bepaal ik wel even zelf wie ik van dichtbij wil hebben en wie ik graag op afstand hou. Die mogelijke bekeuring ga ik ook zeker aanvechten.
Behalve dan, in tegenstelling tot wat deze knakker beweert, dat 'dor hout' in de regel niet op de IC komt. Zo irritant als mensen met titels smijten, en controleerbare onzin verkondigen.
www.stichting-nice.nl/COVID_rapport.p...
Deze professor is overduidelijk een bèta. In zijn blog wemelt het van de spelfouten.
Beter een spelfout dan een denkfout.
@Premier Trutte | 25-05-20 | 21:30:
Mee eens, maar van iemand van zijn niveau mag je toch verwachten dat hij zijn moedertaal beheerst.
Ik vraag mij af hoe betrokken deze man was bij de patiënten op de IC. Ik vrees dat hij bang op een afstandje J*nsen aan het kijken was.
"Het zijn bij voorbaat al heel ernstig zieke mensen" (05:51)
-> In Nederland komen vrijwel geen mensen op de IC, die pre-existent heel ziek waren.
Stichting-Nice houdt een mooi lijstje bij met de patiëntkarakteristieken op de Nederlandse IC's.
www.stichting-nice.nl/COVID_rapport.p...
Daar sluiten de traumatische ervaringen van deze familie in alle triestheid volledig op aan; www.dvhn.nl/meningen/Opinie/Traumatis... ".. de meest fundamentele mensenrechten van de meest kwetsbare inwoners worden te grabbel gegooid."
Harde werkelijkheid
Vreselijk traumatisch einde voor die dappere vrouw
En lijdensweg voor naasten
Alles onder het mom we beschermen de ouderen
Totaal nutteloos ook nog want personeel nam het virus mee
@Therrie | 25-05-20 | 21:30:
Niets aan toe te voegen. Behalve dat ik het onbegrijpelijk vind hoe we onze overheid zo hun gang kunnen laten gaan onder het mom van..
Wat een hartverscheurende geschiedenis. Héél vreselijk, geen woorden voor. En dat in een land dat pocht op de 'beste gezondheidszorg'. Mijn vadertje hebben ze ook laten doodgaan op de hartbewaking, toen het alarm afging was er geen verpleegkundige te bekennen, tot een kwartier later en toen was hij al overleden. Hebben we van de andere patienten vernomen. Maar wat moet je, het ziekenhuis aanklagen terwijl je helemaal kapot bent van verdriet? Daar rekent het tuig gewoon op, dat je daartoe niet in staat bent. Als het mijn tijd is ga ik dood maar ècht niet in een ziekenhuis. Geen sprake van.
Dit zou Rutte dus ook moeten zijn overkomen op 13 mei.
@suscrofa | 25-05-20 | 21:37: We (de bevolking) hebben er zelf om gevraagd. Iedereen stond te roepen dat we allemaal maar in lockdown moesten want we waren zo bang.
Ik ben letterlijk voor moordenaar (zowel regulier als serie-) uitgemaakt omdat ik de lockdown te ver vond gaan. Op twitter ben ik bedreigd omdat ik van mening ben dat de economische en sociale schade op termijn meer slachtoffers eist dan de hele ziekte.
Het volk is bang en de schaapjes vragen de wolf om hun te beschermen.
In een verpleeghuis zitten doorgaans niet één oudje waar je rekening mee moet houden. Er zitten er een heleboel en die zaten daar al niet voor zweetvoeten. En als er iets voorspelbaar is dan is het wel dat dit exact dezelfde mensen betreft - die altijd het hardste zeuren - die het verpleeghuis zullen gaan verwijten dat ze hen hun zin gaven als het dan mis gaat. En die kans is inherent al veel groter vanwege én de aard van de bewoners op een verscheidenheid aan manieren én de aard van de woonomstandigheden.
"Een kroeg met een anderhalvemetertoog, is geen café."
"Echt, wanneer kappen we met deze waanzin?"
That's the spirit, Van Rossem! Opzouten met al die achterlijke maatregelen. Zijn nergens goed voor, helpen nergens tegen.
Dat vonden ze in Duitsland ook. En als we gewoon weer met zijn allen schijt hebben aan alles, dan zul dit soort berichten ook weer dagelijks in de Nederlandse kranten kunnen lezen:
"Het aantal coronabesmettingen na een feest in een restaurant in de Duitse plaats Leer is gestegen naar achttien. Zaterdag werden zeven besmettingen gemeld. Het aantal mensen dat in quarantaine moet is opgelopen naar 118, melden de lokale autoriteiten."
"Ook een kerkdienst in Frankfurt heeft geleid tot een coronauitbraak. De dienst was op 10 mei en inmiddels is bekend dat 107 mensen besmet zijn geraakt."
Maar het andere uiterste is de voorzitter van het Europees Parlement, David Sassoli (een Italiaan, hoe toevallig). Die beweert dat een aantal EU-landen - the frugal four, oftewel de 'vrekkige vier' - de ernst van de coronacrisis niet beseffen. Dat doen 'we' wel degelijk, alleen willen wij vieren (en eigenlijk ook Duitsland, als mutti Merkel in haar nadagen niet zo dom was geweest met haar voorstel) geen honderden miljarden zonder enige voorwaarde op de rekening van de Italianen overmaken. Hetgeen de woede kennelijk wekt van de 'dago's':
"De vier noemen geen getal maar willen niet dat steun in de vorm van giften naar zwaar getroffen landen gaat, maar als leningen. Italië wees dit meteen af."
Een 'lening'?!?! Zijn jullie gek geworden of zo? Wij willen een 'gift'! Capice? Wij willen gewoon gratis geld. Waarom? O, wat zijn jullie toch dom in dat hoge noorden, onbeholpen Neanderthalers zonder een greintje 'joi de vivre' zoals wij dat in overvloed hebben. Omdat:
"Iedereen profiteert van de eengemaakte Europese markt, en de landen die bezwaar maken tegen steun horen bij de landen die het meest profiteren. Ik hoop dat iedereen dat naar waarde schat", aldus Sassoli."
Kijk, een Rob Jetten snapt dat wel, hoor. Die weet dat de bloementeler zijn waren moet slijten in Italië (maar het is zoals Philip van Tijn het vandaag in Elsevier zei: "Ja, mooie deal; dus ik geef jou €1000,- en dan koop je voor €5,- een bosje bloemen bij mij").
Ja die besmettingen dat geloof ik wel. Hoeveel van die besmettingen lijden tot ziekte en hoe ernstig> Dát zou ik graag willen weten. Hoe ontwrichtend zijn die uitbraken werkelijk?
@pielemuisje | 25-05-20 | 21:21:
Heel ontwrichtend want die 18 steken weer ongeveer 40 anderen aan. Exponentiele groei van maart alweer vergeten?
@flame_me | 25-05-20 | 21:26: Hoe ziek worden die anderen van de besmetting? Worden ze überhaupt wel ziek? Dit zijn relevante vragen.
@pielemuisje | 25-05-20 | 21:21:
Heb je niet opgelet in maart of zo? Als je niks doet, zit je dus binnen een week of drie aan je max capaciteit IC bedden, zijn er tig ziekenhuisopnames, en sterven oudjes bij bosjes - die het meest, maar niet alleen. Maar ja, who cares?
@Dr_Johnson | 25-05-20 | 21:28:
Geen woorden in de mond leggen a.u.b. Wie zijn de mensen die ernstig ziek werden? Hoe was hun gezondheid? Welke leeftijd? Was er sprake van andere ziektebeelden? Wat zijn de percentages? Allemaal relevant. Data data, data.
@Dr_Johnson | 25-05-20 | 21:28: En dus doen we er ondertussen alles aan om de capaciteit te vergroten. Oh wacht..
@pielemuisje | 25-05-20 | 21:31:
Al die gegevens kun je allemaal googelen. Ze verschijnen ook dagelijks in de kranten. En ik snap niet welke woorden in je in de mond zou leggen.
@pielemuisje | 25-05-20 | 21:31:
Precies, data. Alle variabelen in beeld. 90% overgewicht is zeer relevante data bijvoorbeeld. Ook de leeftijden data graag exact in beeld bij ziekenhuisopnames en eventueel IC opnames. Dan kan je zelf wel uitvogelen of je extra risico loopt en wat voorzichtiger moet zijn.
Scepticus | 25-05-20 | 21:36 |
Kun je geloven dat men reeds extra IC capaciteit die men opbouwde weer afbrak omdat er geen gebruik van gemaakt werd.
@Dr_Johnson | 25-05-20 | 21:40:
Nou vooruit, ik reageer. Nee, in NL testen we alleen mensen die ernstig ziek zijn en we rapporteren van die mensen de besmetting en eventueel overlijden. In Dld testen ze al stukken grondiger. Vandaar dat ook dit verhaal uit Leer in de krant komt (die liggen niet allemaal op de IC hoor). Dit komt in NL aan als verschrikkelijk nieuws terwijl het eigenlijk totaal niet te vergelijken is met NL.
Als je uitgebreider test en monitort dan krijg je een beter beeld van besmetting, ziekteverloop en mortaliteit onder mensen. Daarna kun je gerichter ingrijpen. Misschien blijkt zelfs dat sommige categorieën zich niet eens zo veel zorgen hoeft te maken (voor zichzelf, wel voor kwetsbare doelgroep). Data dus. En kusje aan Hugo.
@sprietatoom | 25-05-20 | 21:41:
Hahaha!!! Ja, laat iedereen het gewoon zelf uitvogelen. Iedereen zijn eigen viroloog.
Mijn 'educated guess' is dat iedereen tot de conclusie komt dat hij/zij geen extra risico loopt en niet zo voorzichtig hoeft te zijn.
@Dr_Johnson | 25-05-20 | 21:47:
Publiceer alle variabelen maar en men kan het perfect in beeld brengen.
Dan is zo'n Maurice de Hond wellicht een betere om deze data exact te duiden dan een van Dissel.
@sprietatoom | 25-05-20 | 21:57:
Laat het gaan. Er zijn twee types die reageren: zij die een uitwisseling van ideeën zoeken (en dat mag best stevig!), en zij die alleen maar willen winnen. De laatste maanden lijkt de laatste categorie de overhand te krijgen. Misschien een onvoorziene bijwerking van de lockdown, of onderliggend lijden van de zeitgeist. Geen idee. Ik ben er wel een beetje klaar mee.
@pielemuisje | 25-05-20 | 21:47:
"Als je uitgebreider test en monitort dan krijg je een beter beeld van besmetting, ziekteverloop en mortaliteit onder mensen."
O, ongetwijfeld. Ik beweer helemaal niet dat Nederland kampioen coronabestrijding is. Zoals een week geleden in de Volkskrant stond: alle landen nemen 'min of meer' dezelfde maatregelen, met varianten tussen heel streng (Italië, Spanje) tot haast 'laissez-faire' (Zweden). In een veel later stadium kun je m.i. pas gaan evalueren wat goed geholpen, en wat nauwelijks geholpen heeft. Verder speelt 'toeval' ook gewoon een grote rol; zou Nederland geen carnaval hebben gevierd op het moment waarop we dat altijd doen, dan waren we qua ellende wellicht vergelijkbaar met landen als Griekenland en Portugal, die ook besmettingen en doden hebben, maar veel minder.
Nee, waar ik bezwaar tegen maak, is dat gemakzuchtige en populistische 'Kappen met die onzinmaatregelen', zoals Van Rossem in zijn stukje doet. Ook ik zie halsreikend uit naar versoepeling, maar wel 'gefaseerd', en met inachtneming van 'social distancing'. Better safe than sorry.
@Dr_Johnson | 25-05-20 | 22:03:
O, het is geloof ik 'reikhalzend'. Of is het nou 'halsreikend'? Te lui om het op te zoeken.
Wie zitten er in het Outbreak Management Team? 'Het overleg is vertrouwelijk. De leden hebben een geheimhoudingsverklaring getekend en spreken op persoonlijke titel.' Waarom al die geheimzinnigheid? Waarom geen transparantie? WTH is hier gaande?
Ze hebben geen zin in een nieuwe bonnetjesaffaire.
Kan meerdere dingen betekenen:
- Geen zin in externe beïnvloeding, vandaar de geheimhoudingsplicht;
- Er is absurd veel externe beïnvloeding en vandaar de geheimhoudingsplicht.
Ik vind het allebei net zo geloofwaardig.
@pielemuisje | 25-05-20 | 21:04: Het is ronduit stuitend dat deze groep die adviseert over de Nederlandse burgers zich in volledige duisternis hullen. Dat voelt toch niet goed?
@Nehemia | 25-05-20 | 21:07: Allicht levert een bestaan in de spotlights bijverschijnselen die je rationele vermogen aanpassen. Ik werk ook het beste rustig op de achtergrond.
@Nehemia | 25-05-20 | 21:07:
Die schimmigheid is anders common practice in EU overleggen, Raden en commissies.
Geen idee wie in OMT zitten dus ik gok maar wat. Kan me voorstellen dat "deskundigen" vrij willen kunnen spreken zonder politieke verantwoordelijkheid daarvan te dragen en eventuele toekomstige shitstorms in media willen vermijden. Soort van adviseren zonder last en ruggespraak.
Het is het jaar van de vleermuis volgens de chinese HORRORscoop.
@SomsGenuanceerd | 25-05-20 | 21:12: Jaap van Dissel schijnt er weinig last van te hebben.
Nooit is datgene wat ze besluiten te toetsen door andere wetenschappers.
Alles om jou een loer te draaien, Nehemia. Het is zo opgezet dat ze mensen zoals jij maximaal kunnen uitbuiten.
George Carlin zag jaren geleden de bui al hangen. Spijker-kop-raak:
youtu.be/JSbT7JVNEU4
Dank. Goed om deze weer eens te zien.
Goed verhitten, het liefst op de bbq, dan gaan alle beestjes dood. En wegspoelen met de nodige hoeveelheden alcohol, just to be safe.
Het virus gedijt goed in slachthuizen, omdat daar dicht op elkaar wordt gewerkt, en de veelal oost Europese medewerkers ook nog eens met meerdere personen in een huis wonen, die vaak ook nog bij andere bedrijven werken. In korte tijd veel geld verdienen door veel te werken, na 6 maanden verplicht in de ww en dan die in bv Polen of Hongarije uitzitten, mede mogelijk gemaakt door uw overheid. Ik heb in het verleden met de mensen gewerkt, en die vertelden mij hoe het in elkaar steekt. Het is door het flex werk systeem gecreëerde werkloosheid. En dit systeem draagt ook bij aan de verspreiding van het virus.
@Sinterbikske | 25-05-20 | 21:28: Het virus gedijt uitstekend in in de werktemperatuur van 10 graden celsius gecombineerd met de binnen omgeving, Dat is de oorzaak.
Ik weet precies waar het over gaat en ik ga het niet kijken omdat ik het dom en verwerpelijk vind.
Als we massaal alleen reizende testosteronbommen uit Donker-Afrika redden omdat ze zogenaamd zielige, minderjarige Sargentijnen zouden zijn, waarom zouden we ons dan niet inzetten om tienduizenden van onze eigen mensen die ons dierbaar zijn een waardig afscheid te gunnen?
Toch maar even kijken dan.
Dan mis je wel wat want da is het punt totaal niet.
Nou, verward ben je idd
Normaal kijk ik nooit naar die ellenlange video's die GS ons voorschotelt, maar lichtelijk wappie (was lekker weer) op de saaie maandagavond heb ik het eens een kans gegeven. Viel absoluut niet tegen.
Daarna vol goede hoop de reacties geopend om te lezen wat men hier nou van zijn betoog vond. Helaas braakt iedereen weer zijn (al minstens 5x per persoon verkondigde) algemene mening over corona uit (uitzonderingen daargelaten) en dat was het dan weer.
Kom op hé, zit hier genoeg vernuft in de panelen om een beetje creatief licht op de beste man zijn visie te laten schijnen. Niet iedereen is lam toch?
Wat vond u er zelf van? Waar was u het mee eens en waar niet?
Je zou bijna denken dat men de corona aangrijpt om van alles te digitaliseren. Liever geen contant geld gebruiken, apps om je beweging / locatie en contacten te registreren, te checken of je ziek bent om te bepalen of je ergens in / heen mag, ga maar door.
Daarvoor zijn de maatregelen te wij verspreid. Het lukt 28 Europese landen nog niet om het ook maar ergens over eens te worden. Laat staan wereldwijd.
@pielemuisje | 25-05-20 | 20:50: niet? Volgens mij is de 1.5 wel universeel, het sluiten van van alles ook. Miljarden ff vlot overmaken naar banken en grote bedrijven. Niet vliegen, zelfs toegang tot vakantiehuizen al dan niet in hetzelfde land bezoeken. Ik kan zo nog wel even doorgaan.
Als je denkt dat het oude normaal nog terugkomt ben je flink naïef. Een deel van de maatregelen zal men niet terugdraaien.
Exact. Veel oudjes hebben mede de kraaienmars geblazen omdat ze een paar maanden zijn verstoken van menselijke warmte. Daarbovenop die besmette lucht die via de airco werd rondgepompt in alle vertrekken. En het RIVM en het Outbreak Management Team (wie zijn dat?) zijn experts? Waanzin. Dit heeft het aantal doden ontzettend aangejaagd. Een schande is het.
Ja joh, virus schmirus. Het ligt gewoon aan slechte airconditioning. Daar zitten soms ook vleermuizen in. En Bill Gates.
Hij heeft natuurlijk een enorm punt. Filosofe Marli Huijer liet een vergelijkbaar geluid al in begin van crisis horen, vond ik erg moedig, Toen zat iedereen, ook hier, nog heel hard om een totale lock-down te roepen. Ook toen was al duidelijk dat de kans dat gezonde mensen overlijden erg klein was.
gezonde mensen gaan vaak niet dood aan ziekte. Zieke mensen dan weer wel.
Dank voor deze video. De hinderlijke onderbrekingen met blabla van Hugo en Rutte op de FF en daarna weer luisteren naar rede.
Het echte probleem is dat er geen beleid meer gevoerd op basis van intellectuele ethiek, maar op basis van goedkope emotie en politiek opportunisme.
Dankuwel. Emocratie heet dat. Valt in zelfde categorie als politici of mensen die niet met statistieken tot conclusie kunnen komen en beleid, maar die liever “ik ken een moslim die heel goed werkt en meedoet en waar ik mee voetbal” vergalen opdissen,waardoor statistiek opeens ongeldig zou zijn. Of als je weet dat vnl ouderen, obesen en reeds zieken overlijden, vertellen dat ze ienand kennen van onder 50 die ook op intensive care lag. Dat is best vies en totale verlakkerij.
Mijn vader leeft nog, laten we inderdaad kappen met met deze onzin en hem zijn corona einde gunnen opdat wij een pilsje kunnen happen op een terras.
Zullen we dan alles maar wat leuk is verbieden en 12 maanden p/j in quarantaine gaan?
Het maakt me niets uit. Ik vind het wel lekker rustig zo de laatste maanden. Mijn werk kan ik gewoon blijven doen, klanten zitten niet over je schouder mee te kijken, bier drinken doe ik sowieso wel, en hoef niet meer naar suffe verjaardagen toe. Lekker bbq’en met vrienden gaat gewoon door op gepaste afstand, mensen binnen 1,5 meter van mijn aura hou ik ik sowieso niet van, Maw ik vind het helemaal geweldig.
Er er geen mogelijkheid om het coronavirus te infecteren met een ander virus? Gelijke wapens, koekje van eigen deeg, zeg maar.
Daaraan is Bill Gates aan het werken nu.
@Sinterbikske | 25-05-20 | 20:43: Onze programmeur en softwareverkoper.
@Nehemia | 25-05-20 | 20:53: ik maakte maar een grapje hé, tis maar dat je het weet.
@Sinterbikske | 25-05-20 | 20:43: Die man doet goed werk.
@Sinterbikske | 25-05-20 | 20:57: Dat wist ik kerel. Het is alleen goed om te benadrukken hoe absurd het is dat hij zichzelf tot gezondheidspaus van de wereld heeft gebombardeerd.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 21:01: ja weet ik Kuif, was ff een grapje naar de complot gekkies toe.
@Sinterbikske | 25-05-20 | 21:04: Bill Gates doet goed werk? Serieus? Honderdduizenden kinderen zijn levenslang verlamd geraakt in India door zijn poliovaccinaties.
@Nehemia | 25-05-20 | 21:10: ik ga geen antivax discussies voeren.
@Nehemia | 25-05-20 | 21:10:
Dit ga je toch niet menen hè?!
@Aart4888 | 25-05-20 | 23:33: Dat ie meent ie wel want het stond op facebook. En alhoewel het totale bullshit was kwam het zijn kraam te pas. Dus dan is het waar. En iedereen die zegt van niet (in dit geval iedereen behalve op globale schaal een gymzaal vol totaal-idioten) zit in het complot.
Ook een lekker nummer om die video te beginnen. De Manic Street Preachers.
Een lied refererend aan het opkomend fascisme in de jaren '30. Eerste couplet doet het lekker in deze tijd.
The future teaches you to be alone
The present to be afraid and cold
So if I can shoot rabbits then I can shoot fascists.
Manic, mkay.
Volgens mij is die check-app juist een heel goed idee. Wat wil je liever, in een lange rij staan waarin je mag aanhoren hoe alle mensen voor je alle ben-je-dit-aspect-van-ziek? vragen met nee beantwoorden (sommigen hevig kuchend), of dat je dat proces stroomlijnt door even in een app 6 tapjes te doen en het groene resultaat aan de serveerster laat zien.
Gelijk maar even je DNA erbij inleveren.
Zeker ook blij dat je aan de grens niet meer hoeft te wachten.
@Pieter_Auper | 25-05-20 | 20:41: het zal wel een opluchting zijn als ik weer 100 meter de Belgische grens over kan. Kan ik weer inkopen doen bij mijn favoriete bierschuur. Meer dan 1000!!! Verschillende Belgische bieren gek!!
Muslims Around the World Defy Coronavirus Lockdowns to Celebrate Eid al-Fitr
www.breitbart.com/health/2020/05/25/m...
Gek dat je zoiets niet ziet bij RTL of de NOS
Misschien omdat die het erg vinden als er veel moslims besmet raken en geen paniek willen verbreiden.
Is een vrij gesloten gemeenschap geen gevaar voor onze ouderen. Je komt ze alleen tegen bij het gemeenteloket uitkeringen regelen, terwijl jij je rijbewijs staat te verlengen.
@flame_me | 25-05-20 | 21:30: :-)
De NOT zet vol in op de angst. Nertsen hebben het nu gedaan Want een nertsenfokker is besmet. Dat moet DUS wel een nerts zijn geweest. Zooonose in Nederland. Onomstotelijk. Waarom is dat geen wereldnieuws? Omdat ze maar wat zwammen en gokken
Nee, niet gokken.
Dit is juist het enige stukje van heel het Corona-circus waar ik wel van onder de indruk ben.
Het virus muteert continu, dus wat ze doen is het DNA analyseren en de veranderingen bekijken, en ze kunnen met zo'n DNA analyse echt zien wie het van wie heeft gekregen.
@TheOtherWhiteMeat | 25-05-20 | 20:38:
Dat is niet waar. Je kunt een beetje globaal zien waar het vandaan komt. Maar de kans dat het telkens muteert van persoon tot persoon is (gelukkig) heel klein.
@kortebroek | 25-05-20 | 20:49: www.limburger.nl/cnt/dmf20200520_0016...
(eigenlijk zocht ik een ander artikel met een mooi diagram waarin een stukje van stamboom stond, maar dat kan ik niet meer vinden)
@TheOtherWhiteMeat | 25-05-20 | 20:38: mijn huis arts vertelde dat er 3 varianten rond gaan
1 waar je bijna geen klachten hebt
2 slaat in je keel lichaam moet het oplossen heel benauwd tot aan stikkend toe
3 slaat in de longen deze mensen belanden vaak op pc want virus komt in golven
Zo lijkt het over en dan begint het weer
Dus is het al 2x gemuteert
Pracht kerel, iemand die zelfstandig nadenkt en tegen de eenzijdige berichtgeving van de MSM bestand is. De vraag of de corona maatregelen nog proportioneel zijn is een vraag die gesteld moet worden. Ik krijg sterk de indruk dat het beleid vooral gebaseerd is op initiële horror scenario's die zijn ingegeven door corona experts zoals een Neil Ferguson die stelde dat een half miljoen Britten zouden komen te overlijden ten gevolge van corona. Logisch dat politici dan draconische maatregelen nemen.
In de MSM kom ik echt een keur aan meningen tegen. Van mensen die een complete lockdown adviseren tot aan mensen die de boel willen opengooien.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 20:30: grosso modo is de MSM m.i. weinig kritisch kuifje en heel meegaand geweest met het overheidsbeleid, dat zij nu een beetje ontwaken klopt. Een mooi onderwerp voor een onderzoek, de rol van de berichtgeving van de media tijdens deze corona crisis.
Neil Ferguson was een schakeltje in de hele operatie. Mensen willen er maar niet aan. Dit virus wordt bewust misbruikt voor een globale systeemreset.
@Nehemia | 25-05-20 | 20:55: Daar nog tegenin gaan is boter aan de galg gesmeerd Nehemia, ik doe er niet meer aan mee, de ontkenners komen er vanzelf achter.
Bij voorbaat sterkte voor de slachtoffers van de inhaalbingers. Niet in de laatste plaats de hulpdiensten op 1 juno en het weekend erop.
Wat een huilstruik, zeg.
Over een tijdje gaan we elkaar weer gewoon een hand geven. Tot die tijd pas je je even aan. Als je het daar zeer moeilijk mee hebt is dat een teken dat je je eigen gevoelens te belangrijk acht.
Lees deze nog even na, en besef dan, dat Jouw gevoelens zwaarder wegen dan die van mij...
Over een tijdje? Hoe lang denkt u dat ze bezig zijn om een vaccin te ontwikkelen? Tot die tijd is de anderhalvemetersamenleving een gegeven.
Ik heb Moeders nooit gevraagd of ze liever naar buiten wilt , in plaats van opgesloten te zijn...
Denk dat Moeders kenende, zij liever naar buiten gaat en de gevolgen wel, eventueel , merkt..
Helaas leeft zij met vele andere oudere mensen, dus wat moet je doen...
Ben er klaar mee. Net heerlijk op een terras gezeten met een six-pack. Door de slechte wifi thuis is de laatste weken overigens 50% van mijn comments verdwenen. Er zaten pareltjes tussen.
Hoe heet hij?
Misschien is doorlezen. https://www.top10wifiboosters.com/de?adgrid=&lang=de&campid=9424720281&adgroupid=104091580708&gclid=CjwKCAjw2a32BRBXEiwAUcugiOBSYXh_eXDir8wleGDmtF97xspjvN_9Cekm9_0QzekYo-TtFIT6phoCXLgQAvD_BwE
Dat je iemand interviewt in de auto, prima, maar rij wel een beetje door asjeblieft. Als je ingehaald wordt door een vrachtwagen [9min40sec] dan rij je echt te langzaam. Hee, als je je laat inhalen door een vrachtwagen ben je eigenlijk gewoon een gevaar op de weg.
Ik vind het irritant, een interview in de auto. Word er onrustig van.
@knutsel_
Irritant vind ik een groot woord, maar het is inderdaad nergens voor nodig. Je kunt ook met zijn tweeën lekker ergens rustig op een bankje gaan zitten. Dan hebben die vrachtwagens tenminste ook geen last van je. Die jongens moeten ook op tijd bij de klant zijn.
Ik vind het constante gezoem wel degelijk irritant, kan ook aan mijn tinnitus liggen. Leidt gewoon teveel af van de inhoud. Verder wel een interessant gesprek hoor.
Echt heel irritant, wat een dwaas met 60 km/h over de snelweg. Verder blij dat vooral de ethicus aan het woord was, uit die kale kwam weinig interessants.
@knutsel_ | 25-05-20 | 20:42: Ik kon er halverwege niet meer naar luisteren door de bijgeluiden. Heb toch al veel moeite met horen vanwege tinnitus en af en toe speelt de ziekte van Menière weer op. Heel jammer want het was een goed gesprek. Als ik filmpjes kijk op YT zijn dat ook alleen degenen die ondertiteling hebben maar dat was hier ook niet het geval.
In een auto chaufferen is geen goede setting voor een interview!
Behalve deze dan.
youtu.be/QjvzCTqkBDQ
James Corden The late late Show met Paul McCartney
Schande dat Apple in het geniep software inbouwt om te monitoren.
Ok, je kunt het aan of uit zetten, maar automatisch aanzetten vind ik al een flinke inbreuk.
Voor mij geen update, totdat ze dit terugdraaien.
Toevallig zit mijn dochter net Riphagen te kijken.
Ik krijg een vreemd gevoel.
Het is werkelijk belachelijk, waar is die privacywetgeving nou voor ontwikkeld?
Wist je als je de spatiebalk ingedrukt houdt, je met je vinger je cursor kunt verschuiven? Hoef je niet het hele woord opnieuw te typen. Dat is wel fijn aan een iPhone.
@Mr_Natural | 25-05-20 | 20:24:
Hé wat leuk! Wist het wel, nooit geprobeerd, tot nu.
Maar ik blijf boos!
Denk dat ik net als Bart maar wat bier in huis haal, want die bewuste app gaat het zeker niet worden.
De ironie is dat we een lockdown hebben om de zwakste mensen te beschermen. Je weet wel, de ouderen van dagen, mensen die een zwak immuunsysteem hebben etc.
Nieuwsupdate: Alle zwakke mensen zijn dood omdat verpleeghuizen door falende overheidsinstructies levende doodskisten zijn geworden. De mensen met een zwak immuunsysteem mijden de ziekenhuizen omdat daar door onvoldoende bescherming iedereen die zwak is, dood gaat. Dat gaat ook nog eens extra onnodige doden opleveren omdat mensen zorg uitstellen. En dat alles zonder je familie bij je als je je laatste adem uitblaast. Want die zouden je zomaar eens kunnen besmetten.
Ow ja, en om dit alles voor elkaar te krijgen, hebben we onze economie opgeofferd, gaan onze kleinkinderen (en waarschijnlijk hun kinderen) deze schulden tot in de lengte van dagen afbetalen, en we mogen nog eens miljarden aan landen overmaken die een betere koopkracht hebben dan de Nederlandse burger, en is de democratie verder uitgehold. En de zorgpremies knallen volgend jaar wederom omhoog.
Deze hele corona-crisis is een clusterfuck geworden die -wat mij betreft- op de zelfde hoogte staat als de massamigratie, klimaatwaanzin (van zure regen, ozonlaag weg, tot de huidige 2graden gekte), tot de "gaat U maar rustig slapen" van Colijn in 1940, vlak voordat de Duitsers ons land in puin schoten.
Als mensen ooit nog een voorbeeld uit de praktijk willen hebben dat de overheid inderdaad uit middelmaat bestaat, dat ze inderdaad NIET in staat zijn het belang van de burger op 1 te zetten, NIET in staat zijn om daadwerkelijk staatsmanschap te tonen in tijden van crisis, dat fouten afgeschoven worden op "wetenschappers" om zelf maar niet op te hoeven stappen, dat nepotisme en cliëntelisme hoogtij vieren, dat de pers meelult met de macht (of een gebrek aan inhoud hebben waardoor ze niet in staat zijn kritische vragen te stellen aan mensen met een opleiding van HAVO of hoger), dan hoop ik dat dit hun wake-up call is (maar ben bang dat het wederom tegen zal vallen)
Die "gaat u maar rustig slapen" van Colijn was van voor 1940 en had niks de tweede wereldoorlog te maken.
Maar goed, dit terzijde. Verder goed verhaal.
@VanBukkem | 25-05-20 | 20:27: Oeps, U heeft gelijk, uit 1936.... naar aanleiding van de Rijnland-bezetting. Mijn halve leven geloofd dat deze uitspraak uit 1940 kwam... bedankt voor het wijzen op deze slordige fout!
@DMaN |
Geen dank. Ik wijs graag andere mensen op hun fouten. ;)
En al die media aandacht voor D. Cummings, zo erreg wat ie gedaan had. Komt ook heel erg bottom up, over allemaal. NOS zeg dan gewoon eerlijk, wij vinden de Brexit kut. Want dat gaat Nederland nog meer centjes kosten en daarom vinden wij dat deze meneer kaltgestelt moet worden. Ondemocratische Droeftoeters
Prima dat ze hem aan de schandpaal nagelen bij de NOS maar de NOS negeert hetzelfde bij Justin Trudeau:
www.cbc.ca/news/politics/scheer-trude...
@Moonwarrior | 25-05-20 | 20:25: Ja maar Justin is Liev, de Jesse van Canada.
@Moonwarrior | 25-05-20 | 20:25:
Idem de BBC, maken over het algemeen goede series, maar de politieke verslaggeving is van het niveau NOS....
Rutte had geen keus.
Door de IC te laten overbelasten en dokters de keus te laten maken om patienten daar actief te moeten weigeren, had hij over leven en dood beslist.
Geen optie. Helaas. Want "moraal boven logica".
Nu wel. Doen.
Een genuanceerd geluid. Dat moeten we natuurlijk niet willen met zijn allen.
Laten we Appie Osterhaus nog maar eens een keer vragen.
Economie ging overigens de laatste maanden van 19 al niet lekker. Dus om het nou helemaal op Covid te gooien is te makkelijk...
Je hoeft geen econoom moet zien om te zien dat covid de DE bepalende economische factor is these days.....
@Canis.bonus.es | 25-05-20 | 20:23:
Bullshit. De economische groei was iets lager, maar er was nog steeds groei. Nu gaan naar een krimp van 10-20% voor 2020.
Bijna niemand kan nog afzien, bijna niemand kan omgaan met onzekerheid en bijna niemand lijkt nog bestand tegen chaos.
Diepvriespizza aangebrand?
Ik ben vooral verbaasd over alle "essentiële basisbehoeften" die mensen zeggen niet te kunnen ontberen en vraag mij in dit kader regelmatig af vanaf welke planeet ik hier ben gedropt
Wel waar..! Jammer van uw pizza, dat ook
Nou dat afzien, onzekerheid en uiteindelijk chaos komt wel hoor als de financiële meltdown compleet is.
Twee weken. Daarna begon men te piepen. Dit is de staat van ons land. Laten we het omdopen tot de Piepende Polders.
@MickeyGouda | 25-05-20 | 20:11: Alsof een terras of een restaurant een primaire levensbehoefte is. Zolang er nog voldoende eten en drinken is, en je iedere dag kunt douchen en sporten, is er weinig aan de hand. Zelfs het internet functioneert prima.
@beldewouten | 25-05-20 | 20:30: Watjes zijn het. Bijna allemaal. Daar winnen we de oorlog niet mee...
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 20:33:
Dit dus. Er is altijd nog plan B.
Klopt Kuif, Daar hebben ( ik) als simpele ziel ,zich al jaren tegen verzet.
Maar waarschijnlijk heb ik een functie voor mijn naam nodig om serieus te worden genomen, of uiterst arrogant overkomen helpt ook.
Dit is ookWeer zo’n lege tegel van jouw.
De hele wereld staat in brand en meneer wordt quasi emotioneel.
Weer zo’n kampioen, Weer het zoveelste leugen , en “bijna “ niemand gelooft jouw nog.
Jaha ,het is een grote Janboel.
Mijn gr@ns is allang overtreden.
Luister naar,2x nummers in het corona caffee vanavond Kuif ( Waarheid).
Gaan “wij” het aan elkaar verwijten of lossen WE het met elkaar op ?
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 20:33:
LOL, Nee met jouw gaan we de “oorlog “ winnen.
Donder toch op man!
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 20:33:
De grootste watjes zijn diegenen die het altijd eens zijn met Rutte, ongeacht zijn besluiten en maatregelen.
Wat een maatregelen voor een "griepje" zoals jij het altijd noemde.
En niemand kan het onvermijdelijke meer accepteren.
Mooi gebracht en duidelijk verhaal, ga zo door.
Ik heb een kaartje voor café Het Hoekje te koop, van half elf tot elf uur.
Het bieden begint bij € 150,-
Vanmiddag een vrouw van een jaar of tachtig in de supermarkt tegen mij 'vindt u het erg, als ik iets dichterbij kom, om een pak koekjes te pakken? Ik lig er allemaal niet wakker van hoor, maar ja, dit wordt ons ook maar opgelegd'. Allemaal bullshit is het. En dan dat gezeik over die aerosols. Ik kan wel een animatie maken waaruit blijkt, dat ik wel 87 kilometer ver kan hoest rochel niest aerojaculeren.
Aerosols bestaan niet. Is verzonnen door Bill Gates.
Het NL woord is aerosolen
@Canis.bonus.es | 25-05-20 | 20:14: Die zijn verzonnen door Bill Gate.
@Mazzelstof | 25-05-20 | 20:46: haha
Dit zeg ik dus steeds.
Ethicus = beroepswerkeloze.
Komen wel wat zinnigere woorden uit dan de gemiddelde viroloog
Onzin. Dit soort mensen zijn nodig in een ziekenhuis.
Virologen zijn natuurwetenschappers. Niet de beste, want biologen en dus ook virologen, bungelen onderaan in de hiërarchie van de natuurwetenschap.
En natuurwetenschappers hebben meestal geen verstand van de economie en de maatschappij. Dus laat virologen niet het beleid bepalen.
@Sitting_targets | 25-05-20 | 20:39: Het gebeurt me soms dat ik een diepe mededogen voel voor mijn medemens. Ik stel me dan voor hoe ellendig het bestaan moet zijn te leven in zulke geestelijke armoe.
Waar het over zou moeten gaan is “Bending the real curve”, die van de overbevolking.
Maar nee, een lage bevolkingsgroei wordt geindoctrineerd als een probeem. De deugers die niet willen erkennen dat minder mensen ook minder belasting voor de planeet en leefomgeving betekent. Die vinden dat praten over overbevolking gelijk staat aan extreem rechts populisme en ander fout gedachtengoed.
Maar waar het echt over gaat is bend over and get screwed from behind. Makkelijk zat want het vulgus is al vakkundig gehypnotiseerd.
Ik dacht dat de problematiek van overbevolking juist een links ding was. Want misantropie deugt als de neten. Het is alleen verdwenen zodra je het moet hebben over de belangrijkste centra van bevolkingsaanwas. Want dat is racisme.
En rechts dat in bed ligt met religieus conservatisme heeft ook de bek stijf dicht, want God heeft geboden in Genesis om heen te gaan en te vermenigvuldigen. En dat is dus eeuwig waar.
@Mazzelstof | 25-05-20 | 20:09:
Eens. Hoe dan ook een discussie over overbevolking wordt altijd snel de mond gesnoerd of politiek/religieus gelabeld. Maatregelen tegen overbevolking worden al snel geassocieerd met een-of tweekindpolitiek uit China. In Europa is 'minder mensen' al snel gelijk aan anti-immigratie.
Zowel religekkies als deugtirannen (ook welhaast religieus) vinden elkaar om verschillende redenen met het grootste gemak. Zie de huidige NL regering.
@Lafayette | 25-05-20 | 20:56: Ja, dat is de stand van zaken. Een rationele discussie hierover is nauwelijks te organiseren. Zelfs niet in kringen van mensen die zich doorgaans als zijnde redelijk verstandig kunnen gedragen. Ik denk niet dat het zin heeft om daar veel energie in te steken.
@Lafayette | 25-05-20 | 20:56: "In Europa is 'minder mensen' al snel gelijk aan anti-immigratie". Feitelijk klopt dat. Zonder immigratie zou in zo goed als alle EU landen de bevolking dalen. Als je de overbevolking wil tegen gaan moet je dus wel tegen immigratie zijn. Ook als de invasieve exoten geen klaplopers en plunderaars zouden zijn,
Welkom in de gezondheids-dictatuur. Omdat Billy boy en big pharma dat zo willen.
Mondkapjes tegenwoordig ook al Big Pharma? Billy is van Ikea?
@Canis.bonus.es | 25-05-20 | 20:11: Nee vaccins, medicijnen. En u mag straks niet meer reizen zonder digitale 'halsband' en vaccinatie-kaartje. Woef!
Dat komt dan van uw regering, oftewel big brother...
@Canis.bonus.es | 25-05-20 | 20:25: Dit geeft een heel aardig inkijkje, op joetjoeb: Gates kaapt Duitsland en de rest van de wereld. (NL ondertiteling)
@LesGrossman | 25-05-20 | 20:28: Klopt. Als Gates Duitsland heeft dan is de rest van de wereld gewoon een kwestie van een vilstift en een servetje.
Heb enkele weken geleden hier al een blogpost van Erwin Kompanje geplaatst, het wordt hoog tijd dat die man wat aandacht krijgt in de reguliere media.
Jordan Peterson? Bart de Graaff zul je bedoelen.
Gewoon even tekenen voor afzien van medische hulp bij besmetting en erkennen van aansprakelijkheid bij besmetten van anderen en ga je gang zou ik zeggen.
Kap jij dan ook met zuipen, auto rijden, ongezond eten? Want anders vind ik niet dat je zorg verdient.
@IJsbakker | 25-05-20 | 19:52:
Zucht.
De domheid.
@IJsbakker | 25-05-20 | 19:52:
Ongezond eten?,Verklaar u nader.
@Datgingniegoed | 25-05-20 | 19:55:
Ohh sh@t! @Drum piet.
Dat eerste overweeg ik dan voor te tekenen, afzien van een corona gerelateerde IC-plek in ruil voor alle vrijheden terug.
Wat Piet zegt. En dan achteraf niet klagen.
@drumpiet de domheid om de media te geloven zegt meer iets over u dan over mijn domheid.
@IJsbakker | 25-05-20 | 20:03:
Man man man.
Jeetje het kan altijd nog dommer. Ga zo door dommePiet. Je kunt hier ook nog wel overheen
@IJsbakker | 25-05-20 | 20:03: Jij gelooft vooral informatie afkomstig van wappies zoals jijzelf.
@azijnseikerT | 25-05-20 | 20:06: Jij werd eergister nog door een ziekenhuis arts terecht gewezen toen je het beter meende te weten dan hij.
@DrumPiet | 25-05-20 | 20:06:
Idd, manmanman, wat ben jij een naieve sufkeutel DrumPietje.....
@nope | 25-05-20 | 20:07:
Dus jij zou daarvoor tekenen?
@kuifje heb je ook nog een leven naast GeenStijl ? En neer geen wappie troep legio wetenschappers die er heel anders over denken.
@DrumPiet | 25-05-20 | 20:09:
Wat denk je zelf? Zal je nog sterker vertellen. Ik heb mijn orgaandonatie op NEE gezet. Omdat ik de overheid daarvoor te ernstig wantrouw. En weet je? De eerste vraag die ik krijg? Ja maar neem je dan zelf wel organen? Nee hoor, is mijn antwoord dan. Ik hoef ook andermans oragenen niet. Ik heb namelijk het principe van dat ik geen snars geloof dat er organen uit dooie mensen kunnen worden gehaald. Gewoon een moele en principekwestie van mij dus. Zo simpel is het voor mij.....
@Drumpiet,
Refererend op uw eerste tegel., Achter af kijken we de koe in de kont, en ik houd niet van vingertjes te wijzen. Toch had een meer preventief en een anticiperend beleid. meer op zijn plaats geweest. Op zijn minst gezegd.
@nope | 25-05-20 | 20:12: moele = morele
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 20:07: ik heb mijn info ook maar van topvirologen als Bakhdi en Streeck. Maar hij kan hier makkelijk zeggen dat hij arts is. Lig ik niet wakker van. Als ik ongelijk heb ook niet. Pas ik mijn mening gewoon aan. En dat terecht wijzen heb ik dan niet meegekregen. Benieuwd naar zijn argumenten.
@DrumPiet | 25-05-20 | 20:09: eh, ja, want iedereen tekent dat dan toch? Iedereen neemt dan hetzelfde risico en kan geen aanspraak maken op schuld van een ander.
Laten we dat vooral ook doen bij alle virii die Drumpiet bij zich draagt. Bij ieder contact met 'm eerst effe tekenen dat je accepteerd dat je er net zo gestoord bij kan worden als hij (het, ze, geen idee eigenlijk)
@azijnseikerT | 25-05-20 | 20:06:
DumbPiet
Als jij dan onder een auto loopt en zwaargewond raakt, laat ik je liggen. grote kans dat je in een ziekenhuis met corona-patiënten terecht komt. Dat wil je niet.
Een verpleeghuis is geen hospice.
Mooie box denkers met een functie voor hun naam en in een electrische deug auto.
Mag ik ff mijn mening geven en misschien mag ik even het ROER in handen hebben want dan komt het allemaal goed met “ons”.
m.youtube.com/watch?v=6luHYV-hKsM
Ik wacht op Q&A ?
Toe dan!
Econoom Kees de Kort weet het treffend te verwoorden:
“De overheid heeft de burger de oorlog verklaard”
youtu.be/MUdAss-ewIg
Gaat ook geen jaren meer duren voordat die burger in respons de overheid de oorlog verklaard.
Wat een flauwekul.
@Bolder,
Goeie morge, Was u al wakker dan?
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 20:03: Kunt u er dan wat anders van maken met al die kliklijnen en een strafblad voor jongeren die zich niet aan de ubersturmbahn bevelen van de overheid houden?
Youtube heeft de video weggejorist. Past niet binnen het beleid van WHO en Bill Gates
Dat het voor de ouderen die al ruim twaalf weken in lockdown zitten in de verpleeghuizen een hel is, is niet overdreven. De goede zorgen van de verpleging ten spijt.
Goed nieuws..!!
Ik mag Moeders, volgens Moeders, eerdaags weer vasthouden..!!
Een aangewezen persoon, dat dan weer wel...
@neonreclame | 25-05-20 | 20:21:
Wat fijn voor jullie, Neon!
@MickeyGouda | 25-05-20 | 20:27:
Eerst maar even zien..
Even het mailtje afwachten waarin de voorwaarden worden gesteld...
@neonreclame | 25-05-20 | 20:39:
Ik duimen voor Moeders.
OT: JBC bij M. “In iedereen schuilt een dictator” Eens, en aan zijn blik te zien soms ook een sociopathische dictator
nou? we gaan naar de 6000 doden hoor, met onderliggende ziektes boven de 80, straks gaan er miljoenen jonge mensen zonder onderliggende ziektes naar de filistijnen, maar daar zitten we niet mee?
Miljoenen jonge mensen ... naar de filistijnen ... wat bedoelt u ?
Waarop is je voorspelling gebaseerd?
Het is niet een kwestie van er wel of niet mee zitten maar van keuzes maken en keuzes timen. In een betere wereld zou iedereen die weet hoe het moet ook weten hoe het zit, maar dat is ergens anders. Nu we - ogenschijnlijk en misschien tijdelijk - in iets rustiger vaarwater komen krijg je deze publieke discussie. Steeds luider.. zolang dat kan zonder consequenties of verantwoording achteraf. Dat is logisch.
Ja,wereldwijd natuurlijk miljoenen, aan honger, hartaanvallen en zelfmoord, in Nederland zal het om enkele honderduizenden verwoeste levens gaan.
@Kane | 25-05-20 | 19:58: Zelfmoord cijfers zijn in 0031 juist gedaald.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 20:04: ?? We staan aan de vooravond van een economische meltdown.
@Kane | 25-05-20 | 20:07: Hongersnood? Opstanden? Oorlog? Ik geloof er weinig van...
weet je wel dat er in Nederland jaarlijks zo’n 128.000 mensen overlijden... dikke 45.000 aan kanker, iets van 35.000 aan hart en vaat ziekten... een groter deel wordt gediagnostiseerd en een deel wordt genezen etc door behandeling,,, Heb je een flauw benul wat het effect is geweest van 2 maanden lockdown en effect hiervan door te late diagnose, danwel behandeling... Even grof gezegd, mogelijk zit in deze benoemde doelgroep een lagere gemiddelde leeftijd, dan in de doelgroep van de corona doden...
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 20:09: Nee jij snapt er inderdaad niet veel van.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 20:09: ?? Je denkt dat onze gezondheid uit de lucht komt vallen?
@Samarkand225 | 25-05-20 | 20:19: Waar zijn die honderden zelfmoorden? Weinig van gezien nog.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 20:35: dat komt niet met chocoladeletters in de kranten, en die golf komt grotendeels nog.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-05-20 | 20:04:
Is het nog steeds een griepje Kuif?
De slappe maatschappij/onderwijs heeft in 50 jaar een beetje pijn lijden/sneuvelen verleerd, die 7500 bejaarden die Corona gehemeld zijn waren in 2018 ook gegaan(9200)
Mensen wordt eens wat harder.
Alles wat de overheid je op wil leggen zou ik nog maar 10x over nadenken.
De linkse media zit er wel op om rechtse politici te betrappen in het overtreden van de ongrondwettelijke coronamaatregelen.
Een Trump die een keer gaat golven, betrapt !
Een 2de kamer lid van Vlaams Belang die een BBQ had met wat vrienden, betrapt !
De rechterhand van Boris Johnson die zijn kinderen naar zijn ouders bracht wat verderop in het land, betrapt !
Er tekent zich een patroon af.
Zo gaat het toch al tijden? Koffiedik kijken.
Het patroon dat zich aftekent is dat weerszij het porselein het toch allemaal één pot nat is. Van splinters en balken enzo.
Beleidsbepaler ".. i made those rules! And i do what the fuck I want!! Stay safe, protect lives, protect the nhs... "
Patroon "dumb and dumber"?
@Itastijl | 25-05-20 | 20:14:
Wat levensgevaarlijk ook golven, BBQ'en en je ouders bezoeken.
Sargon of Akkad: The Total Media Meltdown Over Dominic Cummings
www.youtube.com/watch?v=xgo2zeb-3ns
Hij laat een fimpje zien waar Cummings door 30 journalisten wordt belaagd die ongeveer zich opstapelen. Vooral als hij in zijn auto stapt staan al die journalisten allemaal wang-tegen-wang langs elkaar voor wat foto's.
En de media dan maar schreeuwen over afstand houden?
Wanneer kappen we met deze onzin ? Als deze bange samenleving besluit niet meer mee te doen aan dit "nieuwe" normaal.
En iedereen die het virusje gehad heeft mag nergens meer binnen ook al voelt hij zich al weer kiplekker. Wat een NSB app.
Gezelligheid verboden
Over 5 jaar lachen we erom. Het lijkt er steeds meer op dat het welweer verdwijnt of dat je als je in een risico situatie gaat komen (vliegen bijvoorbeeld), je een kuurtje neemt, net zoals je malariatabletten slikt als je naar west afrika gaat.
Daar lijkt het inderdaad op.
Het lijkt er echter ook op dat het beste kabinet sinds gesneden brood deze macht wel interessant vindt, die zouden graag zien dat dit virus nog een tijdje aanhoudt, kunnen ze te pas en onpas 'maatregelen' invoeren.
@EEnzame SchizofrEEN | 25-05-20 | 19:46:
Sterker, dit kabinet schroomt niet om de verkiezingen uit te stellen mocht er een 2de golfje komen deze winter.
@sprietatoom | 25-05-20 | 19:53:
Kunnen ze weer de reddende engel uithangen, een hoop mensen zijn alweer vergeten dat het hoge dodental vooral aan de afwachtende houding en laksheid van dit huidige kabinet te wijten is!
REAGEER OOK