Coke-cartels helemaal geen last van coronacrisis
Eerlijke ondernemers niet stuk te krijgen.
Ja, weet je, vraag, aanbod en creativiteit. Veel meer is er niet nodig. "Wie van de autoriteiten deze route blokkeert, gaat slapen," aldus een Colombiaanse vacaturetekst. Journalistencollectief Organized Crime and Corruption Reporting Project (OCCRP) tekende de situatie eventjes uitgebreid op, en concludeerde dat Rashid nog altijd sneller is dan Domino's. "OCCRP reporters have found that the world’s cocaine industry — which produces close to 2,000 metric tons a year and makes tens of billions of dollars — has adapted better than many other legitimate businesses. (...) What is clear is that cocaine continues to flow from South America to Europe and North America. Closed trafficking routes have been replaced with new ones, and street deals have been substituted with door-to-door deliveries."
Maar goed, Rotterdam staat er ook weer gekleurd op. "Despite the large number of seizures, drug dealers throughout Europe are not seeing major disruptions to their cocaine supply. (...) In the large northern European ports of Rotterdam, in the Netherlands, and Antwerp, in Belgium, cocaine continues to arrive as before, hidden in shipments of legal consumer goods, according to local authorities." En Schiphol was natuurlijk al een half crackpand, maar de huidige situatie biedt de global narco state nog meer kansen. "With economies in distress and many businesses facing ruin, cash-rich narcos may be able to cheaply buy their way into an even bigger share of the legitimate economy." Zo ziet u maar, overwinningspoeder kent geen verliezers.
Reaguursels
InloggenDe heroïnemarkt is wel aardig ingestort. Grappig contrast
Er zit simpelweg te veel geld in deze business. De beste -en enige- oplossing is de productie en verkoop gaan vrijgeven. Accijns erop en klaar is men. De reden dat deze voor de hand liggende oplossing niet gekozen wordt ligt ook voor de hand: cash. Er is simpelweg een enorme kliek tot in de hoogste regionen die meeprofiteert.
Alles draait op afhankelijkheid. De slijterijen hoor je nu ook niet klagen. Mij ook niet.
Dit land behoord nu al bij een van de grootste narco Staten. Legaliseren gaat dat niet beter maken. En wie wil dat z'n chirurg, piloot enz. aan de verdovende middelen zit? Veel mensen laten zich omlaag trekken door drugs. Het resultaat is vaak een leven lang vegeteren. Kortom druggebruikers voegen niets toe aan de maatschappij. Kosten alleen al miljarden aan uitkeringen. Dan beter als Duerte handelen.
Nederland is geen narcostaat, Nederland is een snuifland. Als je de gebruikers die met stapels briefjes van 50 in hun voordeur staan te wapperen niet aanpakt gaat er nooit iets veranderen.
@M3nn0123 | 23-05-20 | 19:18:
Als je dat wel aanpakt, dan gaat er nog steeds niets veranderen. In de landen waar ze dat aanpakken, daar zijn naar verhouding veel meer verslaafden dan hier. Ons drugsbeleid zorgt ervoor dat wij relatief weinig drugsverslaafden hebben in Nederland.
@GeenHeil | 23-05-20 | 19:22: Echt hoor? Het is net als met corona - als je niet test wet je het niet. NL zit tjokvol met verslaafden maar die heb je gewoon als gekke buren. Niks aan de hand als je ze niet verslaafd noemt.
@redanx | 23-05-20 | 19:42: We testen op enorm veel plekken in Nederland het rioolwater en krijgen daarmee een perfect beeld van het druggebruik per regio.
Het mooie is (ja, ik geniet daarvan) dat de drugsgelden niet vallen onder het BNP en derhalve die (klote )eu, die rekent met BNP voor afdracht, mooi kan fluiten naar z'n centen.
Niet helemaal waar. Er wordt een toeslag berekend op basis van de geschatte zwarte economie in een land.
Ach ja. uiteindelijk worden de marokjes weer verjaagd door albanezen en die weer op hun beurt de next level mexicanen. En geloof me die mexicanen maken letterlijk gehakt van die arabs.
De Mexicanen en ook Colombianen maken gehakt van iedereen, simpelweg omdat zij het grootste deel van de productie in handen hebben. De productie in Nederland is voor een deel ook in handen van Mexicaanse en Colombiaanse kartels.
@GeenHeil | 23-05-20 | 15:40: Medogenlozer en beter georganiseerd.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-05-20 | 15:44:
Daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in. Het is wel waar. Het is beter georganiseerd en het zit ook veel dieper verankerd in de politiek dan hier, en het lijkt ook meedogenlozer, maar dat komt allemaal door de window of opportunity, namelijk de productiemogelijkheden. De geografische omstandigheden en het politieke klimaat zijn in mijn optiek veel belangrijker dan iets wat intrinsiek met de mensen of organisaties te maken heeft.
Ja joh, lekker laten gaan !...?
Kijk, Het probleem helemaal oplossen zal je nooit doen maar je moet je als Nederland zijnde natuurlijk niet gaan overgeven want dan wordt het van kwaad tot erger.
Ook mexicanen vallen neer als je ze neer schiet.
@Datgingniegoed | 23-05-20 | 17:24:
Natuurlijk, maar dat kan niet zomaar denk ik. Voor de ene Mexicaan die je doodschiet staan er tien anderen klaar om deze kant op te komen en ze zijn hier in principe volkomen veilig. Gaan ze veilig in de middle of nowhere zitten. Wij zijn daar niet volkomen veilig, integendeel. Als zij ons neerknallen, dan valt dat helemaal niemand daar op, ja, hoogstens de kranten en wat familieleden in Nederland. Als wij een Mexicaan neerschieten, dan is dat voor ons wereldnieuws. Ik denk dat dat een heel belangrijk verschil is. Het is daar volkomen normaal. Er bestaat officieel misschien een straf voor, maar er gebeurt helemaal niets. Als Mo of Piet Pablo neerschiet, dan krijgt hij levenslang.
En geloof me, Als Nederland voor dit soort personen een overeenkomst maakt met het land van herkomst voor in bewaring nemen en berechten in het land van herkomst ,dan neemt het animo voor het overzee werken behoorlijk af.
@GeenHeil | 23-05-20 | 17:53:
Lees mijn volgende tegel AUB.
@GeenHeil | 23-05-20 | 17:53:
Volgens mij is dit niet waar. Mocht “ El Bandito” op de vlucht gaan en hier de veiligheid van de Nederlandse burger in gevaar brengen , Mag er geschoten worden als waarschuwingen niet worden opgevolgd.
Een hoop papierwerk , Dat wel.
@Datgingniegoed | 23-05-20 | 18:01:
Ik heb het helemaal niet over de opsporingsdiensten. Ik heb het over drugshandelaren onderling. De Nederlandse opsporingsdiensten kunnen in dit verband heel weinig doen. Zij kunnen niet voorkomen dat de Nederlandse drugsmarkt steeds meer in handen komt van Mexicanen en Colombianen.
Zal wel mee vallen, zolang hier geen gigantische Mexicaanse populatie is zullen ze het wel outsourcen aan lokale bendes. Zo nu en dan een paar sicarios invliegen als er wat fout gaat.
@Struikrover3 | 23-05-20 | 19:32:
Ja, precies, zo is het. Het gaat niet om voetvolk, maar om het feit dat zij het uiteindelijk bepalen.
Wel ja, laten we pervitin weer in gebruik nemen.
Vooral bij MMA krijg je daar geweldige gevechten door.
Alles voor de roem.
En de winst van de elite.
Dat is een uitstekend idee. Ik ben voor een alternatieve sportsector waarin prestatieverhogende middelen wel zijn toegestaan.
Die zijn er overigens al, bijvoorbeeld wielrennen en bepaalde vechtsporten. Ja, het is officieel niet toegestaan, maar in de beste tijden van de wielrensport zat iedereen aan de dope. Het wegkijkbeleid deed wat het moest doen.
Coke-handel en gebruik is net zoiets als betonrot aan je huis en roest aan vitale delen van je auto.
Je land gaat er door kapot.
Iedereen die het gebruikt is een landverrader.
Hahaha, de halve tweede kamer tegen de muur. Bij sporenonderzoek op de toiletten van het binnenhof ruime hoeveelheden coke aangetroffen in de voegen van de tegeltjes.
@elfenstein | 23-05-20 | 15:20:
Bizar is dat he.
Was het van de politici?
Bij bedrijven idem. Heftig drugsbeleid, en waar vonden ze het? Aan de top, die om de controles heenliepen aanvankelijk.
@kloopindeslootjijook | 23-05-20 | 15:26:
Ik begrijp die drang eerlijk gezegd ook niet. Ik rook wiet en hasj, dat wel. Maar zelf heb ik geen behoefte aan harddrugs. Het is eerder decadentie en het gebrek aan fantasie en zelfvertrouwen dan een verslaving. Blijkbaar hebben veel mensen harddrugs nodig om zich uit te kunnen leven.
@GeenHeil | 23-05-20 | 15:34: wie bepaald wat hard drugs is en op basis waarvan. Net als jij heeft het leeuwendeel van de bevolking een of ander verdovend middel nodig om de nutteloosheid van het bestaan te onderdrukken. Voor jou is dat thc voor een ander coke en voor weer een ander wijn of benzodiazepines. Allemaal met het zelfde doel.
@Plaktong | 23-05-20 | 15:54:
Daar ben ik het deels mee eens. Er zit tot op een zekere hoogte inderdaad hetzelfde doel achter.
@Plaktong | 23-05-20 | 15:54:
U zit in de handel?
@Plaktong | 23-05-20 | 15:54:
Dit is Glad ijs waarop u zich bevindt!
Ik kan s’ochtends behoorlijk narrig worden als ik m’n bakkie koffie niet heb gehad maar dat ligt toch op een ander niveau als wat er tegenwoordig als harddrugs wordt geduid ( En geloof me ,ik heb mijn aandeel gehad).
Maar laten we alsjeblieft verschrikkelijk oppassen met deze bende .
Wie bepaald dat? Ik denk de overheid nadat de verslavings opvang is overspoeld met mensen die compleet aan de grond zitten en nooit meer normaal in de maatschappij kunnen functioneren.
Wat doe je tegen betonrot en roest? Nou weinig eigenlijk. Hoezo "jouw" huis, auto en land???? Nu ik, Coke is lekker, het is een stukje hemel, wat je je hele leven beloofd wordt, maar nu gewoon te koop is. Je land is nog nooit zo mooi geweest. Iedereen die tegen gebruik is is een mensverrader.
Ik zei het eerder al: de drugsmarkt is de best georganiseerde markt ter wereld. De drugsmarkt toont het gelijk van de echte vrijemarktdenkers en van het echte liberale kapitalisme. Er is dan ook geen enkele reden of aanleiding om dit te legaliseren. Als we willen dat de drugsmarkt zo efficiënt en strak georganiseerd blijft, dan moeten de overheid en wetgevers er juist zo min mogelijk mee te maken hebben.
En het belang van het individu is beter voor iedereen, dat was toch Adam Smith ongeveer?
Ons land wordt er inderdaad een stuk mooier van, maar niet heus.
Het probleem is alleen, dat bij een echte vrije markt je iets te kiezen hebt. Als je verslaafd bent heb je geen keus.
@kloopindeslootjijook | 23-05-20 | 15:20:
Inderdaad, ik doelde onder andere op Adam Smith. Ik kies hier dan wel de meest extreme variant van het liberalisme van Smith. Adam Smith zegt het natuurlijk wel een stuk subtieler dan jij. Er zit heel wat achter.
@kloopindeslootjijook | 23-05-20 | 15:20:
En bij de echte vrije markt gaat het inderdaad om het maken van keuzes. Die heb je in de drugswereld dan ook volop. Er is nogal veel concurrentie op die markt. Denk maar niet dat het makkelijk geld verdienen is.
Ja joh? Vrij kapitalisme zeg je? Je bedoelt al dat cash geld dat ze jarenlang moesten begraven, omdat het zoveel was dat het niet eens fatsoenlijk geïnvesteerd kon worden in landen waar corruptie wat vrijer wordt geïnterpreteerd? En jij noemt smokkel dan de kroon op kapitalisme? Als het al kapitaal werd, is dat al niet meer gelieerd aan smokkel.
Vrijemarktdenkers van het echte liberale kapitalisme. Platgeslagen theoretisch gelul, natuurlijk. Klinkt leuk op GeenStijl, begrijp ik wel. Doen we allemaal. Voedt het ego. Een voorwaarde voor kapitalisme is vrijheid. Hoeveel vrijheid zou er binnen de gehele bedrijfskolom zijn, denk je? Als je het artikel leest hebben de autoriteiten niet eens de vrijheid een route af te sluiten, anders worden ze vermoord.
Er is geen aanleiding om te legaliseren, omdat het troep is. We willen niet dat die wereld in stand wordt gehouden, dat willen alleen gebruikers. Zolang de bovenwereld geen last heeft van de onderwereld hou je nog wat beschaving.
Uiting van kapitalisme... er ontbeert m.i. teveel vrijheid om het verhaal die kant op te zwetsen.
Ja, die beurshandelaren moeten toch ergens op draaien in deze boomingtijden.
@frank4444 | 23-05-20 | 15:15: Wat heeft shampoo er nou mee te maken?
Wel doordraaiende beurshandelaren die regelmatig een snuif nodig hebben om op de been te blijven. Zie de koersen.
Hé OT!
We gaan testen!
nos.nl/l/2334835
Massaal nog wel.
Beter laat dan nooit......
Op Covid-21
Geen woord over of ze dan ook in die test kunnen zien of je antistoffen hebt, dus of je het al gehad hebt.
Mag ook wel eens na 3 maanden en 6000 extra doden.
De islamitische middenstand is zo verheven met de cocaïne handel dat alles wat je nu in de stad ziet gebeuren gewoon door drugsgeld wordt betaald. De gemiddelde blanke middenstand kan amper zijn broek ophouden maar intussen kopen allerlei figuren uit Verweggistan pandjes op en stoppen er de zoveelste winkel in. De binnensteden veranderen in rap tempo naar een moslim enclave. Wat een treurige tijden en de domme kufars laten het maar gebeuren.. bestel wel via internet zullen ze denken. Oftewel, de drugshandel is zo belangrijk voor miljoenen lieve allochtonen dat je dit niet meer kunt stoppen. Veel plezier ermee
Wie heeft het nummer van Rashid?
Mijn schoonmoeder wil ‘t graag weten.
Voor drugs?
@niels5142 | 23-05-20 | 15:08:
Neuh, voor een wippie .
Drank en drugs hebben mij gered van depressie. Mijn advies derhalve: doe zo veel mogelijk drank en drugs!
Jammer dat je het elke dag weer moet herhalen , telkens weer .
Velen krijgen ook juist depressies na jarenlang drugsgebruik, maar iedereen is anders
Door de wodka heb ik geen Corona..
Ik heb geen last van depressies en hoef ook niet gered te worden maar toch zuip en snuif ik me helemaal het leplazer, mag dat ook?
@HoerieHarry | 23-05-20 | 15:05: Jij was gisternacht zomaar verdwenen. Zat je weer in die illegale kroeg?
@frank4444 | 23-05-20 | 15:15:
Heinicum Pisbiericum, tenminste 1 heel krat innemen voor het slapengaan, volgende dag gegarandeerd suïcidaal.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-05-20 | 15:11:
Ik was moe.
@HoerieHarry | 23-05-20 | 15:19: Zijn we niet van je gewend.
Geneer je niet. Zo ontwikkelt het kabinet ook beleid.
Stel je voor hoe het land er dan na een jaar of 5 bijstaat.
Word tijd dat we Dutarte hierheen halen en politiebaas maken.
Ja lekker, milities door de straten die alles doodschieten wat ze niet aanstaat. Topgozer, echt.
@elfenstein | 23-05-20 | 14:48:
Dat is inderdaad wat de media hier beweren. Praktijk is dat de betreffende persoon al veel eerder meedere malen is gewaarschuwd om er mee te stoppen.
Tschijnt dat de Zuid-Amerikanen in opkomst zijn in onze drugshoofdstad. Een overname kan niet lang meer duren, "onze" burgemeester & politie aldaar kunnen zelfs geen minder begaafde mocro's met ballonnetjes de baas.
@2voor12 | 23-05-20 | 14:50:
Je bent niet goed bij je hoofd, de man is een maniak en een moordenaar:
www.theguardian.com/world/2019/jul/08...
@elfenstein | 23-05-20 | 14:56:
Nee, laten we de mexicaanse drugskartels hier maar de boel overlopen. Vuur moet je met vuur bestrijden.
@2voor12 | 23-05-20 | 15:05:
Zonder tussenkomst van de rechter mensen op straat afknallen vanuit je pickuptruck omdat je denkt dat het wel eens een drugsdealer zou kunnen zijn?
Griezel, brrrrr.
@Jan Passant mk2 | 23-05-20 | 14:52: Tel daar de Albanezen nog maar bij op. Latino's, Albanezen en Mocro's met elkaar in de clinch gaat een flink vuurwerk opleveren. Succes ermee Femke!
@Jan Passant mk2 | 23-05-20 | 14:52: Mexicaantje, Oranje hoedje, Caracoke geweldig goedje.
Logische logistiek. DENK niet dat zelfs hooggeschoolde Corona-exploitanten hun dagelijkse pep-poeder missen kunnen.
Wel lastig snuiven, met zo'n zedig mondkapje voor.
Da's wat je noemt een pakkie van m'n hart.
Het BNP gaat wel lekker omhoog met deze gasten daar zijn Nlers zo dol op, maakt niet uit dat NLers tot de armlastigere mensen behoren binnen Europa. Ook nog mooie brievenbusfirma's waar je ook geen fuck aan hebt maar wel je BNP omhoog jekkeren, mooi voor je EU afdracht allemaal
In 2014 werden nieuwe criteria vastgesteld waarmee de grootte van het bbp wordt bepaald. Deze regels werden vastgelegd in het Europees Stelsel van Nationale en Regionale Rekeningen 2010 (ESA2010). De belangrijkste wijzigingen waren:
-
ook criminele activiteiten (bijvoorbeeld XTC-productie of prostitutie) worden meegenomen in de berekeningen.
Die afdracht wordt dan weer opgehoest door de belastingbetaler, terwijl de criminelen niets afdragen. De belastingbetaler subsidieert op deze manier de criminele sector. Lekker dan.
drugs are bad mkay
Per gram 1000 euro boete en 1 week cel. Denk dat het dan snel een stuk minder wordt.
Denk dan even lekker een eind verder n00b.
Een kilo is dan een miljoen euro boete en bijna twintig jaar cel...
@overVecht | 23-05-20 | 14:32:
Leg eens uit alwetende.
280.000 mensen opsluiten?
Gooi nog maar een keer.
@cheops | 23-05-20 | 14:36:
Wat Ruimedenker zegt lutser
@Ruimedenker | 23-05-20 | 14:37:
Want iedereen wordt tegelijk gepakt? Mainstream gebruikers zullen afhaken door het risico een week afwezig te zijn op het werk. De verhoogde prijs, door het verhoogde risico zal pauper gebruiker niet meer kunnen betalen. De rest die overblijft pak je hard aan. Ik voorzie dan ook dat het gebruik een stukje minder zal worden.
@cheops | 23-05-20 | 14:48:
De mens wil naar de klote, hoe dan ook. Maak je het ene moeilijk, gaan ze door met de volgende. Iedereen aan de oxycodon etc... dan maar?
Kortzichtig repressief gebral kunnen we wel zonder, resultaten uit het verleden lieten zien dat het met eender welke totale ban op welk genotsmiddel dan ook enkel ellende opleverde. Mooiste voorbeeld: Alcohol. Puriteinen kregen een verbod voor elkaar, resultaat: Al Capone.
Doe maar niet. Verzin iets beters.
Yesss!!! Kei uhhh hard aan uhhh pakken. Powerrrrr!!
Ik ben anti drugs.
Ik ben tegen anti's.
.... en dan te weten dat de grootste toeleveranciers van dope allang zijn overgestapt op de verkoop van medicijnen via de webs. Daarbij geholpen door de Taliban en Amerikaanse leger als 'adviseur', die de immens grote papavervelden bewaken in Afghanistan ten behoeve van de medicijnindustrie. Coke is pauperpoeder, medicijnen het nieuwe wit.
5476 kg/dag maar? Dat lijk mij erg optimistisch. (Of pessimistisch, als je aan de vraag kant zit.)
Ik zag laatst op zo'n Discovery kanaal dat een vrouw uit de rij werd gehaald bij de douane met een kilo coke in haar poes.
Dan heb je een flinke poes.
Arm dier... leefde ze nog?
@litebyte | 23-05-20 | 14:26:
Ik denk dat haar poes al eerder is overleden.
@HoerieHarry | 23-05-20 | 14:29: zal ze wel een kater aan over hebben gehouden...
Waarschijnlijk Katje Lee
Maar goed dat ze het in haar poes verstopt heeft en niet in haar kudt.
Het is Rachid, geen Rashid.
Snuif jij veel?
@RickTheDick | 23-05-20 | 14:21: lijkt me meer een pillen type.... :-)
@litebyte | 23-05-20 | 14:22:
Nee, ik had over recreatie-drugs, niet over zijn medicijnen.
@RickTheDick | 23-05-20 | 14:24: hahaha
@RickTheDick | 23-05-20 | 14:21: Nooit. Ik maak mijn eigen endorfinen aan. Wel zo goedkoop. Weet je wie veel pilletjes slikt...?
@Kuifje-naar-Brussel | 23-05-20 | 14:34:
Han van Joop, mensen met Corona en Hitler(die is dood maar zijn geest leeft in Han van joop)
@RickTheDick | 23-05-20 | 14:41: Ik reken ze alle drie goed!
Ik ga het niet nog een keer zeggen hoor.
Nou vooruit!
Maak dat spul waardeloos.
Grote drugsbazen kunnen complete samenlevingen ontwrichten.
Ze zijn beter bewapend dan de politie.
Het opsporen, berechten en opsluiten van drugshandelaren kost een vermogen.
De moorden die er omheen gepleegd worden, de onderzoeken ervan.
De maatschappelijke onrust, de onveiligheid in de wijkjes etc.etc.
Alles is al gedaan in die zogenaamde oorlog tegen drugs.
Behalve één ding.
Decriminalisering. Verstrek dat goedje bij de apotheek.
Zuiver en gecontroleerd.
Kom niet aan met:”dan komen er zoveel verslaafden bij”.
Mensen die willen snuiven doen dat nu ook.
Een ponypack is sneller in huis dan een doosje verse melk.
Vrijgeven dus.
Gewoon eens 3 jaar proberen in samenwerking met buurlanden. Veel slechter kan het niet worden
Markten worden gemaakt, die ontstaan niet uit het niets.... dus legalisering coke is inzet criminaliteit op weer een andere drug - als het maar veel geld oplevert.
Dat zien ze ook in de VS - waar de xtc handel sinds legalisering canniabis in veel staten enorm is toegenomen.
@litebyte | 23-05-20 | 14:24: Dat klopt wel. Criminelen worden daarna niet opeens fietsenmaker of boekhouder. Het scheelt echter wel heel veel doden en overheidsgeld. Ik zeg doen.
In Mexico werden bepaalde Cartels bewapend door Obama.
> Mensen die willen snuiven doen dat nu ook.
Als je naar de opioide crisis in de verenigde staten kijkt, dan zie je dat met legaal voorgeschreven drugs veel van dezelfde problemen ontstaan (dus junkies, niet geörganiseerde misdrijf tenzij je de farmaceutische industrie zo noemt). Mensen nemen het vanwege pijn of een depressie, en zitten vervolgens vast eraan.
Jouw tante gaat echt niet heroïne inkopen bij een dealer. Als ze het echter in een normale verpakking bij de drogist kan krijgen nadat ze in de breiclub had gehoord dat het zo goed werkt en zo weinig kwaad kan...
Het naïef gewoon legaal maken van opioïde stoffen is levensgevaarlijk - er moet een goed systeem omheen zitten dat mensen ervan weerhoudt het te gebruiken.
Het is heel verslavend spul. Dus als je het vrij geeft, stijgt het aantal gebruikers. Lijkt me niet dat je dit wilt.
@litebyte | 23-05-20 | 14:24:
Ik bedoel dan ook niet alleen coke.
De pillenhandel in Brabant neemt Mexicaanse vormen aan, dat moeten we niet willen. De meeste pillen gaan naar het buitenland.
Hier kosten ze een drol, maar in het buitenland levert het goed geld op.
Ik vind het een lastige.
De hele drugscarrousel is voor heel veel mensen een inkomen.
Van dealer tot rechter, van cipier tot advocaat.
Maar de moorden en maatschappelijke onrust etc. is niet leuk meer.
En zeker in Amerika, waar op ieders nachtkastje slaappillen liggen of pijnstiller, sterker dan coke of xtc.
Soms snap ik het niet meer.
@Blasfemie | 23-05-20 | 14:42:
Uiteraard.
“Vrijgeven” is wat kort door de bocht.
Maar wat we nu aan het doen zijn, wereldwijd vind ik ook niet best.
En Kuifje, de nadruk moet dan ook komen te liggen op begeleiden en ontmoedigen.
@Ruimedenker | 23-05-20 | 14:51: Daar ligt de nadruk al jaren op.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-05-20 | 15:00: Welnee. De nadruk ligt op verdienen, verdienen en nog eens verdienen. Begeleiding: haha, ja, politiebegeleiding om 'vergismoorden' te vookomen.
Advies: bekijk de serie 'Breaking Bad', op Netflix.. Hele goede begeleiding, vooral door fantastische muziek. Let vooral ook op de begeleidingssessies voor verslaafden (aan christal meth, ook ons voorland). Ook daar gaat de handel gewoon door.
@piloot47 | 23-05-20 | 15:13: Ga eens kijken hoe groot de verslavingszorg in Nederland is. En hoe er gewaarschuwd wordt. Daar gaat enorm veel geld in om.
Há, de oude VOC mentaliteit!
Veel beter dan het weg-management bestuur wat we nu hebben.
Gewoon legaliseren. Check op kwaliteit en gebruiken maar. Klaar! Net als met alcohol en tabak.
Eventuele extra zorgkosten (de kosten zijn er nu ook al, ze zijn alleen verborgen achter andere kostencodes) kunnen gefinancierd worden uit de uitgespaarde handhavingskosten en accijnzen.
Nog vragen?
Roep ik al jaren.
En dan wordt het nog betaalbaar ook.
@HoerieHarry | 23-05-20 | 14:15: Denk niet echt dat ze geluisterd naar je.
@HoerieHarry | 23-05-20 | 14:15: En dan de helft van de pubers aan de coke.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-05-20 | 14:36:
Want die houden het nu allemaal bij een chocomelletje natuurlijk.
Al eens bedacht dat een leeftijdsgrens zoals bij alcohol een mogelijkheid is?
@elfenstein | 23-05-20 | 14:54:
En aan die leeftijdsgrens gaat iedereen zich uiteraard netjes houden.
@Spring Bruissteen | 23-05-20 | 14:59:
Nee, randdebielen en darwin-awardkandidaten hou je altijd. Met alles. Kan d'r niet mee zitten eigenlijk, stukje eigen verantwoordelijkheid, "de jeugd" kende altijd al een bepaald percentage afvallers, of ze zich nou doodsnuiven, met 200+ in de vangrail klappen met hun golf, kapotgaan aan de drank of zich aansluiten bij een streetgang en opgeofferd worden door de club: Dat doen ze nou eenmaal. De rest leert er wat van en leeft nog lang en gelukkig als vrij, volwassen en geinformeerd individu. Verbieden is niet de oplossing, eerder het probleem.
@elfenstein | 23-05-20 | 15:05: Gebruik van drugs hangt sterk samen met de beschikbaarheid van drugs. Als je het overal makkelijk kunt verkrijgen, gaan veel mensen het gebruiken.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-05-20 | 15:14:
klopt niet. Coke is makkelijk verkrijgbaar en toch is het percentage mensen die wel eens snuiven al decennialang gelijk. Sommige lui vinden het lekker, veruit de meesten niet. Juist omdat het crimineel en dus lucratief is proberen pushertjes je verslaafd te maken op jonge leeftijd met alle narigheid van dien. In een vrije omgeving kiezen de meeste mensen ervoor om het niet te doen, ongeveer zoals met sigaren. Je hebt een groep afficionado's die het heerlijk vinden maar de meesten vinden het gewoon stinken.
Had vroeger toen ik nog in 020 woonde een huisdealert genaamd Appie
Was spannend joh, elke vrijdag zo tegen acht uur kwam ie the stuff brengen.
Elke keer was het weer een verrassing voor hoeveel klapkratten ik nu weer moest bijbetalen..
Moest hij ook de trap op?
Dan moet je lading natuurlijk niet verraden worden aan de Antwerpse politie die het dan in beslag neemt terwijl je Colombiaanse leveranciers nog steeds betaald willen worden. En als je lading niet verraden wordt dan kun je altijd nog beroofd worden door Marokkaanse bendes die met jouw zending zelf een handeltje op willen zetten. Ook dan moet je leveranciers nog steeds betalen.
@radbraker
Lees je even mee wat Osdorpertje zegt?
Aha, jij zit ook de serie Mocromaffia te kijken,
Wat mij nog het meest verbaast is dat Colombiaanse leveranciers kennelijk op rekening leveren. Ik kan nog geen doosje nietjes bestellen zonder vooraf te moeten betalen.
Een beetje spannend is het wel.
Legaliseren... ben je van het gezeik af..
Zou je mij daar een plan van aanpak van kunnen tonen en de mogelijk gewenste cijfers en uitkomsten.
We zijn illegaal al de doorvoerhaven in de handel evenals grootste producent. Maak het legaal en jij denkt dat we dan niet nóg groter worden? Om nog maar te zwijgen over hoe de illegale handel dan nog groter wordt daar maar weinig ondernemers gaan investeren in legale drugshandel.
Nee, dat ben je niet: criminelen 'werken' niet voor hun geld, die gaan zich dus inzetten op andere 'producten' dan coke.
Dat ondervinden ze ook al in de VS, waar de crimialiteit verbonden aan cannabis groei/handel al flink is afgenomen, maar waar andere 'producten' de criminaliteit in is gestegen (xtc. o.a.)
Ook goed voor een bepaald soort toerisme.
@overVecht | 23-05-20 | 14:14: Hoe zien mensen dat voor zich? Een kruidenier die coke gaat verkopen vanuit de winkel? Heb je in ieder geval goede bewaking nodig.
@litebyte | 23-05-20 | 14:21: klopt. Dit soort orgonisaties gaan dan op zoek naar nieuwe markten. Prostitutie, afpersing, mensenhandel, overvallen enz. Ze laten zich in ieder geval niet zo maar de kaas van het brood eten. De geest is al lang uit de fles en die gaat echt niet meer terug.
Heel Europa snuift dat spul.
En toevallig hebben wij een grote haven.
1+1=3.
Naast een haven (goede infrastreuctuur) ook:
-> goede witwas mogelijkheden
-> gunstig belastingklimaat
-> corrupte (en/of bange) overheid
... mede hierdoor nauwelijks tot geen pakkans
... mede hierdoor lage straffen als het drugsgerelateerd is
Er komt dan hopelijk wel een toeslag van de overheid voor gebruik van coke.
Ik bedoel, alles aan de markt overlaten is in Nederland niet zo gebruikelijk.
Toeslag?? Het begint reeds met 21% BTW, om het over de accijns maar niet te hebben.
Ook zoiets. Reaguurders die hier schreeuwen dat het een grachtengordel ding is. Ga eens op bezoek bij een NA meeting of in een verslavingkliniek. Alle lagen van de bevolking kom je er tegen. En dit zeg ik niet omdat ik zelf gebruik maar verslavingszorg een onderdeel van mijn werk is.
Je voorziet afkickende junks van nieuwe voorraad?
@Hangtietsmurfin | 23-05-20 | 14:09:
Nee. Ik behandel ze. En wat ik eerder al zei. Nog bedankt voor je Dumpert upload.
Van stukadoor tot advocaat, van loodgieter tot systeembeheerder.
Maar het is natuurlijk leuk om te zeggen..... de Snuif-as.
Feit is wel dat voor de rijkere coke een wat sjiekere drug is.
Wil je wat goedkopers, dan neem je speed.
Allemaal troep.
Ik heb jaren weed gerookt, en vond harddrugs maar niks (op af en toe een pilletje na)
Maar na 25 jaar blowen weet je dat een f#cking weed verslaafde bent.
Had heel veel moeite eraf te blijven, wat inmiddels al 5 jaar lukt.
@overVecht | 23-05-20 | 14:12:
Dus dát is de oplossing. Gewoon veel meer geld naar de verslavingszorg. Lekker zinnig. Doet me denken aan Holland Casino's. Eerst mensen gokverslaafd maken om ze vervolgens naar Jellinek door te sturen.
@Ruimedenker | 23-05-20 | 14:22:
Ja. Maar dat willen de toestenbordhelden niet begrijpen. Die hebben over álles verstand en voor álles een oplossing. Ik ben echt geschrokken van de onnozelheid van aardig wat reaguurders. Ik hou altijd gewoon mijn bek dicht als ik ergens geen verstand van heb of ga wat lol trappen. Ik wil mij niet pretenderen als een Feynman die overal altijd iets over te zeggen denkt te hebben.
De aanpak van dealers heeft in Nederland totaal geen prioriteit.
Als de dealers vrijspel hebben dan hebben de gebruikers dat ook en doen de toeleveranciers goede zaken.
Ja. En dat maakt geen klap uit. De oorlog tegen drugs is even zinloos als in multiculti geloven.
@frank4444 | 23-05-20 | 14:03:
Ja. Ik dacht. Hoe kunnen we dat er nog even bij betrekken.
@overVecht | 23-05-20 | 14:01:
Als je niet vecht win je ook geen oorlog.
Gewoon dealers en gebruikers keihard aanpakken.
Cokesnuivers zijn het afval van onze maatschappij.
@Gulliver | 23-05-20 | 14:07: een oprechte vraag, heeft de snoeiharde aanpak in de Filipijnen inmiddels succes? Daar wordt uw voorgestelde manier toegepast.
@Gulliver | 23-05-20 | 14:07:
Wat is het verschil dan tussen iemand met een alcohol, speed, GHB of game verslaving dan?
@overVecht | 23-05-20 | 14:11:
Cokesnuivers sponsoren zware criminelen. Verder is het strontvervelend en agressief kutvolk.
@Gulliver | 23-05-20 | 14:14:
Van de meeste gebruikers heb je geen last. Alleen het topje van de ijsberg. Coke is één van de meest verborgen verslavingen die we in alhier hebben.
@overVecht | 23-05-20 | 14:17: Veel journalisten die coke gebruiken.
kan ook zijn dat Gordon zijn keldervoorraad aan het verkopen is. Dan kan de lock down rustig een half jaartje duren
Ik begrijp sowieso de moeite met coke niet in vergelijking met legale drugs. Beide maken levens kapot. Niet legaliseren maar gewoon minder dure controles erop uitvoeren. De handel blijft toch wel bestaan. Hoe zwaarder de inzet hoe moeilijker de aanlevering en de kosten voor de maatschappij. De prijs van coke is al jaren redelijk hetzelfde. Je kan de markt gewoon niet raken en dat kunnen we maar beter accepteren. Steek het geld in de mensen die hulp nodig hebben bij de verslaving.
Dan beter legaliseren toch en zorgen voor kwaliteitsgarantie.
@JanAmsterdamEnzo | 23-05-20 | 14:00:
Nee. Dat werkt niet. 'Ja baas. Je zag mij inderdaad afgelopen week bij een coke afhaalpunt staan. Problemen mee?'
'Nee hoor. Maar jij wel. Succes met het zoeken naar een andere baan.'
@overVecht | 23-05-20 | 14:07: baas moet juist blij zijn met medewerkers die die baan heel hard nodig hebben.
legalize
U begrijpt het probleem met verslaving.
@Bolder | 23-05-20 | 13:59: Ik begrijp dat probleem zeer zeker. Maar legaliseren betekend niet meteen vrijelijk en onbeperkt te koop. Nee antwoorden heb ik nu niet voor je per direct, maar we kunnen daar vast wel met ze alleen over polderen en tot een mooie oplossing komen.
@JanAmsterdamEnzo | 23-05-20 | 14:01: Aan polderen gaat dit land ten onder en toch maar door blijven gaan.
En dan komen straks die Mexicanen ook nog de Europese markt op.
Gaat een feestje geven...
Straks?
Als achter de helft van de voordeuren een agent stond te wachten en er daadwerkelijk gestraft zou worden, zou het animo flink af nemen. Die agent staat er niet. Ergo, het heeft geen prioriteit. De overheid wil weer eens niet.
Dan wel achter uw voordeur en niet de mijne.
Er bestaan sites waar filmpjes opstaan waar de Mexicaanse drugskartels de meest gruwelijkheden met hun tegenstanders uithalen, die gasten verdringen de mocromafia hier zonder een slag of stoot, jammer voor hun is dat Nederlanders, buiten de echte onderkant van de maatschappij junkies, niet zo veel op hebben met meth/crack, crocodile en meer van dat goedkope onzin, het zijn geen drugs om op te dansen/drinken of voor sociologische ontspanning en buiten dat wordt je van die troep in je uiterlijk erg onaantrekkelijk,
mer zo'n verlopen kop kom jij echt geen club/cafe meer in.
Als ze het met voor Nederland reguliere middelen als coke, pillen en dergelijke gaan versnijden dan is het hek van de dam hier.
Wél als iedereen er zo uit ziet op den duur.
Mexicanen zijn hier al sinds de jaren 80 actief man.
Gemiddeld kroeg in Rotterdam, gigantisch pisbak in t toilet helemaal voor mezelf, maar verbazingwekkend altijd een rij voor het toiletje waar je alleen lekker rustig met de deurtje op slot kan zitten... We leven in een Narcostaat en heb t gevoel dat we echt nog aan het begin staan. Zelfs Mexicanen komen nu met zn 100den per jaar deze kant op.. vergeleken met hen is de Mocromaffia teletubie niveau
Dan zijn we in ieder geval van de rifratten af. Als de Mexicanen daarna de bestuurders aanpakken is er kans dat er daar ook nog wat gaat veranderen. Laat maar komen dus!
@Frau Merkel | 23-05-20 | 13:55: kiezen tussen 2 kwaden, maar geef mij maar die berberratten dan zo'n Narcos-Mexicaanse bende.. Die moorden complete steden incl agenten bestuurlui en een stuk of 40 ambtenaren..
Hahaha ik hoop het
Nou. Mooi. Snel legaliseren, dan kunnen we er allemaal wat aan verdienen.
En wellicht is er onder de d66'ers ook wel een markt voor extradure bio en fairtrade sos
Ja en het dubbele wegbrengen naar de gezondheidszorg.
Dat "overwinningspoeder" is voor losers. Het is heel simpel: geen vraag betekent geen aanbod. Dan is het snel over met dat narcogespuis.
Wat een simpele dromert ben je toch..
Bent u dat, Dominee?
@frank4444 | 23-05-20 | 13:53:
Blijkbaar zijn er hordes verknipte mensen die die troep in hun neus willen stoppen. Moeten ze vooral mee doorgaan, maar dan ook niet zeiken over ondermijnende criminaliteit.
Als je ergens niets van begrijpt... geef het dan gewoon toe of ga leuke grapjes maken. Maar stel je domheid alsjeblieft niet zo ten toon.
En hoe denk je de vraag te gaan stoppen Einstein?
@overVecht | 23-05-20 | 14:00:
U bent zeker ook zo iemand die gejatte fietsen van junks kocht? Lekker goedkoop toch. En je dan maar afvragen waarom er zoveel fietsen gejat worden. Over domheid gesproken.
Hetzelfde als tegen een roker zeggen dat roken niet stoer is.
@HoerieHarry | 23-05-20 | 14:03:
Dat kan ik niet. Dat is aan de gebruikers.
@Spring Bruissteen | 23-05-20 | 14:06:
Waarom zou ik een gejatte fiets van een junk kopen? Waarom zou ik de wet overtreden sowieso? En lees wat ik hieronder heb gepost.
Deze losers zijn vaak verslaafd, dus de vraag blijft. Dat narcogespuis bewaart zijn poen niet in een matras maar investeert het in clandestiene zaken.
NU WEET IK HET! Hoe we Frenske's groene kracht kunnen bekostigen, hoe we ALLE Mediterrane landen van hun schulden af kunnen helpen, hoe we ALLE ondernemers kunnen ondersteunen! 21% BTW heffen over de omzet van de Nederlandse narcostaat! Wij laten ze ALLEMAAL lopen (doen we toch al!), MAAR ... als ze even de normale BTW-boekhouding gaan bijhouden en afdragen. Kosten zijn minimaal, geen miljoenen aan dure transporten, geen kosten voor omkoperij, geen kosten voor huurmoordenaars. GEBAKKEN EITJE! Lang leve het partijkartel voor het bevorderen van deze industrie! Lang leve de Narcostaat!
Wat betreft klimaat gaat Zuid Europa steeds meer op Afghanistan lijken, dus papaver moet zeker lukken. Het probleem zit er meer in dat die landen extra inkomsten nooit zullen gebruiken om ook maar iets af te lossen.
Volgens mij werkt het al een beetje zo. NL heeft als braafste jongetje van de klas een extra bijdrage gedaan aan de EU op basis van berekende omzet in de drugshandel. Voor zover mij bekend doen zuid europese landen met al hun corruptie en maffia hier niet aan mee. Het probleem zou er sowieso nooit mee opgelost worden, want dan doen ze in zuid europa nog minder dan ze nu al doen want meer gratis geld.
de entrepeneurs en startups binnen de coke sector kloppen in ieder geval niet meteen aan bij de gemeente voor bijstand zoals bosjes zzpers, freelancers, coaches, stukjesschrijvers, kunstenaars en artiesten dat wel doen in Amsterdam. de afnemers van coke zitten dan wel weer binnen de hippe grachtengordel doelgroep
Precies.
Zo zie je maar dat illegale handel doorgaans economisch beter georganiseerd is dan wanneer een overheid zich er tegenaan bemoeid. Wie zijn nou de échte criminelen?
Meer EU, dat is de oplossing.
Haha ik weet dat jij het zegt, dus is het cynisch. Overal waar de overheid oververtegenwoordigd is - en dat is overal- gaan economieën naar de klote.
Timmermans heeft hier wel een goede oplossing voor.
Rotterdam ooit de grootste haven van de wereld,
Op naar de grootste in de coke overslag.
ECT
European Coke Terminal
Rattengif moet je ook niet snuiven
Gewoon 's ochtends voor je eerste koffie een lijntje om wakker te worden, voel je ook meteen weer een stuk beter.
@FrankVeer | 23-05-20 | 13:51:
En een scheut cognac in je koffie
Registreren als drugsgebruiker zoals een wietpas lijkt mij behoorlijk sigmatiserend, alleen al daarom zou ik principieel voor de illegale markt kiezen.
@ Zeikerd
Want coke is ongevaarlijk spul.
Bovendien kan alles legaliseren alleen als dat mondiaal gebeurt, dus vergeet het maar.
@Zeikerd | 23-05-20 | 13:53: Ja hoor. Als je in Brasil met een joint op zak gepakt wordt, verdwijn je voor 4 jaar achter de tralies in de meest gezellige gevangenissen. De sos is dan wel weer van zuiverder graad. Dat versnijden hoeft daar niet zo, het spul is er spotgoedkoop.
Een beetje muzikale begeleiding... www.youtube.com/watch?v=obzEl17hwGE
Beste Feynman,
Kunt dan ook een link plaatsen voor gehoorbescherming? bvd
@Flightless bird | 23-05-20 | 13:53:
Mondkapjes hebben ze wel in de aanbieding.
@Flightless bird | 23-05-20 | 13:53: oordopjes-kopen.nl/box-250-paar-ear-c...
Tja, het is me allemaal wat.
REAGEER OOK