Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Totaalchaos dreigt tijdens einde Bange Meimaand

Zon, zee, & zomerse temperaturen + horeca pas open op 1 juni, 12:00 uur.
Ondernemers WOEST

Het is vijf over twaalf voor zieltogend Horeca Nederland. Al weken voorbeeldig gedragen, en wat krijgen ze er voor terug? Nóg een roundhouse kick in het ondernemersgezicht door satanische ambtenaartjes van OMT's en Veiligheidsregio's die nog nooit een bedrijf van binnen hebben gezien en die nog geen mondkapje kunnen regelen. Ja, oké. 1 juni was De Afspraak. Maar Het Land mild gestemd houden met aangekondigde "pinkster-versoepelingen" en dan NIET versoepelen als het moment daar is, dat is dom & gevaarlijk. Bezette IC-bedden zijn ver beneden de 500, de oversterfte foetsie en curves geflattened. Tel daar de volstrekte willekeur inzake het strandbedjes-gedoe (Noordwijk wel, Scheveningen niet) en het dreigen met bestuurlijke boetes van 50.000 euro bij op, en we krijgen een giftige cocktail met een keihard ijsblokje en een explosief parapluutje. Het worden hete weekenden. Arme horeca. Arme boa's.

Reaguursels

Inloggen

Vvddd stemmen!!!

David000000007 | 20-05-20 | 02:33 | 1

Mooie dame trouwens

David000000007 | 20-05-20 | 07:16

Afspraak is afspraak. Het is feitelijk net als je kuurtje antibiotica afmaken. Voel je je meestal ook al weer het mannetje/vrouwtje/ietsandersje, maar moet he tich nog even slikken

Rest In Privacy | 19-05-20 | 18:29 | 1

Appels peren

cellivibrez | 19-05-20 | 20:19

Straks waait Rutte die het ook allemaal niet meer weet weer met een andere wind mee en komt die versoepeling er. En dat wordt gebracht als een kranig stuk Staatsmanschap.

Sans Comique | 19-05-20 | 17:44

Alsof twee dagen het verschil maken tussen leven en dood.

Gezonde_Roker | 19-05-20 | 17:44 | 2

De curve!!! Het gaat om de curve, man. En het virus.

Sans Comique | 19-05-20 | 17:45

Wedden dat we ooit allemaal dood gaan? Wedden?

Bolliewollie68 | 19-05-20 | 20:59

Het gaat de hele tijd over die strandtenten maar niemand heeft het over het strand icm de zee. Geregeld vallen er slachtoffers daar. Ik zeg minimaal 1,5meter afstand tot de zee tot dat we een middel hebben gevonden tegen dat verradelijke eb en vloed

zuurtjeregen | 19-05-20 | 15:02

Of allemaal open, of allemaal dicht, zo simpel is het.. niks geen regio gedoe van daar wel en daar niet, daar schep je onrust mee...

knalrode lippenstift | 19-05-20 | 14:28 | 2

Doodeng, types die vinden dat alles en iedereen aan elkaar gelijk is. Communisme 2.0.

GeenHeil | 19-05-20 | 14:43

@GeenHeil | 19-05-20 | 14:43:
Blijf jij nog maar even onder je steen, tot je je spuitje kunt halen, coronaschaapje.

Knoppenbonker | 19-05-20 | 18:13

RIVM update: Maadag 18-5-2020 18 mensen besmet in heel Nederland en 1(!) persoon opgenomen in het ziekenhuis. Week on Week R0 is 0,76. Hoe lang gaan we de niet onderbouwde maatregelen in stand houden?

Pr0fess0r | 19-05-20 | 14:08 | 3

Het nieuwe abnormaal is ook niet rationeel te verklaren. Het is een bewuste transitie naar een 'nieuwe' maatschappij waarin mensen sociaal losgekoppeld worden.

Nehemia | 19-05-20 | 14:11

Die 1,5 meter samenleving gaat veel meer slachtoffers veroorzaken dan het virus

Therrie | 19-05-20 | 15:11

Men is nog niet klaar met EU samenzweringen ze hebben meer tijd nodig om hun snoden plannen uit te voeren.. daarom 2de golf en vaccin verhalen..

David000000007 | 20-05-20 | 07:15
-weggejorist-
StiffMeister90 | 19-05-20 | 14:08 | 1

Goeie bikini , Russische makelij , merk ziepoesnetnie .

Minus Richels | 19-05-20 | 13:53 | 1

Belangrijk: is het kamelenteen proof?

Rest In Privacy | 19-05-20 | 14:23

De enige goede horeca in Nederland is Bram Ladage en de Febo. De rest is te duur. In Duitsland ga ik regelmatig uit eten. Het scheelt de helft!

Frau Merkel | 19-05-20 | 12:44 | 5

Patatje grillburgersaus. Lekkerrrr!

Nehemia | 19-05-20 | 13:55

Geef je niet teveel geld uit aan die berenklauw en sitostick??

Hans Teeuwen | 19-05-20 | 17:19
▼ 2 antwoorden verborgen

De gemiddelde BOA zit thuis met een stijve piel te wachten om straks als regelneuker aan de slag te mogen.

RiesjeNooitGenoeg | 19-05-20 | 12:39 | 1

Zo is de pijn op het schoolplein snel vergeten.

Nehemia | 19-05-20 | 13:56

Je krijgt waarop je stemt

Kim-Jung-Un | 19-05-20 | 12:25 | 5

@TmC | 19-05-20 | 12:45: Via nanochip (Bill schiet eens op :p ) kunnen ze idd te weten komen hoe gezond en ongezond je leeft. Alles wat je koopt in supermarkt wordt geregistreerd. Groene vink= gezond. Rood= slecht. Heb je meer dan 20% rood vinkje dan komt er een opslag bij de boodschappen. (een soort van premieverhoging ziekenfonds). De verhoging is dan rechtevenredig met >20% .

luto333 | 19-05-20 | 12:51

@luto333 | 19-05-20 | 12:51: Reken maar dat er een hoop Nederlanders zijn die dit een geweldig idee vinden, vooral in Vinexië. Liefst zo ingericht dat er ook gelijk een appje naar de zorgverzekeraar gaat die de premie dan met een paar dubbeltjes kan verhogen. Ze zijn te bang om ook maar een cent te veel te betalen omdat de buurman wel eens een kroketje eet. Denken ze...

5611 | 19-05-20 | 13:35

@luto333 | 19-05-20 | 12:51: Aan gezonde mensen verdienen ze niet zo veel. Zwakke mensen zijn een verdienmodel.

Nehemia | 19-05-20 | 13:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Duitse artsen in verzet tegen maatregelen corona-virus.

youtu.be/9X7P4-lRcl0

Hypno2050 | 19-05-20 | 12:24 | 2

Goed zo. Waar blijven de Ned. artsen? Behalve 2 specialisten in Twente hoor je ze niet.

Lupuslupus | 19-05-20 | 12:51

@Lupuslupus | 19-05-20 | 12:51: Wij hebben niet dat bravoure wat ze in andere landen wel hebben. Geslagen honden die alles maar accepteren.

Nehemia | 19-05-20 | 14:03

Ik heb nooit het gevoel gehad dat de horeca in NL aan filantropie doet, als ik hun prijslijsten aanschouw. Net zo min voel ik mij geroepen om hen specifiek tegemoet te komen.
Vertier, horeca, toerisme e.d. zijn volatiele bedrijfstakken, bij een minder draaiende economie of een slechte zomer, zijn ze sowieso de sjaak. Als bij voorbeeld terrorisme de vliegwereld overheerst gaat het ook snel bergafwaarts. Kortom als ondernemer in die takken van sport heb je te maken met veel risico, daar moet je voorzieningen op treffen en tegen kunnen. Financiële pijn, met uitzondering van ambtenaren, voelen we allemaal, of gaan we op de een of andere manier nog voelen.
In die smart zullen velen moeten kiezen of delen, dus ook de horeca.
Wat ik los van dit alles niet zie zitten is dat ik een restaurant ga bezoeken waar ik overdonderd wordt door protocollen en sfeer/gezelligheid op afstand moet ervaren, als ware het een karretjes buffet.
Dan eet ik liever thuis, maken we het daar gezellig en lekker..

Broadsquire | 19-05-20 | 12:23 | 1

Gewoon thuisblijven totdat de horeca in opstand komt want die laten zich gewoon een oor aannaaien door de regering. En ja, dat moeten ze natuurlijk zelf weten maar dan ook niet jammeren en de rekening bij de consument leggen.
Mijn advies: koop zelf wat u nodig hebt, incl. een heerlijk flesje wijn en geniet ervan; in uw tuin, op het balcon of voor het open raam en laat de rest van Nederland de rambam krijgen.

Lupuslupus | 19-05-20 | 12:58

Kijk, zo krijgen ambtenaren en hun politieke bazen nu een slechte naam. En terecht!
Kans op besmettingen in de open lucht met een beetje social distancing: (zo goed als) nihil! Dat is op 1 juni (om precies 12:00, wie verzint het) net zo waar als op 21 mei.
Open die terassen en kappen met het pesten van ondernemers die aan het verzuipen zijn!
Ik stel voor dat degenen die dit soort idiote besluiten nemen voor straf allemaal een week lang drie keer per dag naar Kees de Kort en Maurice de Hond moeten luisteren.

Ton-de-Lange | 19-05-20 | 12:22

De echte crisis is pas juist begonnen. Dat beheersbaar maken van de ic bedden stelde niksvoor. Het beheersbaar houden van ic bedden afwegen tegen t opnw openen van onze maatschappij en t daarbij moeten kiezen tussen mensen, sectoren en bedrijven, dat is t echte werk.

Flow82 | 19-05-20 | 12:15 | 3

Het virus is allang op zijn retour en er zijn meer dan voldoende ic bedden leeg. Dat 'beheersbaar' houden betekent 'we moeten vooral doorgaan om de mensen angst aan te jagen'. In Nederland zo'n 1000 lege ic bedden en in Duitsland 10.000. Open de economie nu en stop met die angstzaaierij.

Lupuslupus | 19-05-20 | 13:03

Precies dit, het virus komt misschien terug maar ik acht die kans zeer klein. Sowieso zijn we veilig in de zomermaanden, hebben we tijd zat om alle zwakke mensen onder ons te waarschuwen en klaar te maken voor isolement mocht het weer terug komen. Men schreeuwd al weken over de volgende piek want het was zo druk bij de Bouwmaat of met Pasen ging iedereen naar buiten. We wachten en wachten en wachten maar zien niets behalve onze economie die op sterven ligt.

IJsbakker | 19-05-20 | 13:14

@IJsbakker | 19-05-20 | 13:14: Het virus gaat op en neer in gelijke tred met het weer. Je hebt het kunnen zien in de cijfers de afgelopen tijd. Bij een korte periode mooi weer, beduidend minder zieken en sterfgevallen. Toen het weer omsloeg gingen de getallen weer omhoog. Ik denk dat het te maken heeft met de zon (UV) en met de weerstand, die je na de wintermaanden weer opbouwt doordat je weer in de gezonde buitenlucht bent.

Graeme Reaper3779 | 19-05-20 | 13:37

Dit land is reddeloos verloren. Strandeigenaren kom in opstand. We worden geleid door incompetente bestuurders, politici en obsessieve virologen en RIVM, fanatici.
Ze leiden het land naar de afgrond en dit onder het valse voorwendsel, de coronapandemie, wat geen pandemie is. RIP, mooi Nederland.

De Evangelist | 19-05-20 | 12:08 | 3

U bent de broer van de ochtendshow presentator van 538?

Hollandse_blauwe | 19-05-20 | 12:14

Redeloos, radeloos reddeloos. En om nog een paar klassiekers uit te gooien: de vous, chez vous, sans vous (EUSSR richting verNederlandje mbt soevereiniteit), mijn god heb medelijden met mij en mijn arme volk (Willy o.g. over tata's) en sic transit gloria mundi (vrij naar Jan Terlouw over de teloorgang van Nederlandje, in het boreaals vertaalt).

Graaf_van_Hogendorp | 19-05-20 | 12:18

Het strand van Zandvoort bezoeken is enigszins vergelijkbaar met een bezoek aan Ikea of een meubelboulevard. Kudde's, massa's en bovenal de Amsterdamse incrowd die daar zijn aanwezigheid duidelijk hoorbaar en kenbaar maakt. Drukte, matige faciliteiten, beroerde infra en erg prijzig parkeren. Dan moet je je biertje nog kopen. Moet je van houden............ mij niet gezien.

Broadsquire | 19-05-20 | 12:05 | 2

volkomen irrelevant waar u al dan niet van houdt

zuurtjeregen | 19-05-20 | 13:07

Aan de andere kant is zo een dagje strand ook wel weer goed voor je gestel. Lekker uitwaaien met de geur van de zee en het geluid van de branding.

Nehemia | 19-05-20 | 14:02

Tekenend voor de arrogantie en onkunde is dat men zich niets aantrekt van de bevindingen van Maurice de Hond. Je kunt buiten niet besmet raken, dus open de terrassen!

glaaf | 19-05-20 | 12:05 | 3

De bekende detective, IT-specialist en viroloog.

Rest In Privacy | 19-05-20 | 12:06

Dan het hele bedrijfsleven de straat op of het dak eraf... laat dat vaccin maar zitten dan.

Hollandse_blauwe | 19-05-20 | 12:07

Steun de horeca dan ook! Wij halen hier regelmatig af bij de restaurants in 020 en eten het lekker buiten aan de overkant op, mooi picknickkleedje en glaasje wijn erbij - en brengen zo andere mensen op een idee.

kapoerewiet | 19-05-20 | 12:01 | 3

Dat buiten op een kleedje opeten levert je 400 euro boete op. Het is een 'samenscholing'. Je brengt ook de restauranteigenaar in gevaar omdat zijn toko voor een 'gevaarlijke' situatie zorgt.

Frau Merkel | 19-05-20 | 12:40

@Frau Merkel | 19-05-20 | 12:40: Ik eet gewoon thuis dus geen gezeik van overijverige boa's. Hebben die mensen geen leven dat ze altijd 'buiten de deur' moeten eten?

Lupuslupus | 19-05-20 | 13:06
-weggejorist-
Zeikerd | 19-05-20 | 16:07

Als ik die lulhannes op de webcam van die strandtent in Zandvoort bekijk dan is die er nog lang niet klaar voor de klanten dus maar goed dat die tenten later opengaan...

Hollandse_blauwe | 19-05-20 | 11:54

Ik hoorde vandaag dat het virus door de hooikoorts tijdelijk minder actief is maar half augustus weer lekker zijn best gaat doen. Tegen die tijd is alles weer zo open dat die tweede golf nog serieus kan worden en we na de zomer weer in een lockdown gaan. Waarom gaan we niet gewoon nog een paar maanden in lockdown en zorgen we ervoor dat we testen op orde hebben. Maar de middenstand ziet natuurlijk het inkomen wegvallen en goh, liever nu geld dan straks gezond. Daar gaat het echt op lijken.

ho4x | 19-05-20 | 11:43 | 5

Met angst krijg je een heel volk onder de duim.

zwartzondersuiker | 19-05-20 | 12:40

De testen zijn onnauwkeurig en of er een tweede golf gaat komen is zeer de vraag.

Frau Merkel | 19-05-20 | 12:42

@Frau Merkel | 19-05-20 | 12:42: De terugkomst van een virus is met geen mogelijkheid te 'voorspellen' ook al omdat het ene virus het andere niet is.
Zelfs van een simpel griepvirus weten ze niet hoe wat wanneer en of het terugkomt. Dit virus is een nieuwe soort hoewel het 80% SARS is. Dus: is dit een mutatie van SARS - waar nooit een vaccin voor is gemaakt - of is het geheel nieuw? Allen die 'voorspellen' dat het virus in de herfst terugkeert zijn charlatans en horen achter de tralies.

Lupuslupus | 19-05-20 | 13:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat zijn we toch een zielig volkje.
We stemmen op gestoorde hypocrieten en we zijn zielig omdat we een aantal weken niet op een terras konden zitten.
Verstandiger zou zijn,goed te testen en zwakkeren afzonderen .
Dan pas geleidelijk de zaak op gang brengen.

pejoar | 19-05-20 | 11:36 | 3

Zwakkeren afzonderen, en wie vallen daar onder ?? Waarin concentratie kampen ?. Beetje dom hoor

roeperdepoeper53 | 19-05-20 | 11:57

De zwakkeren - bv in de bejaardentehuizen - zijn(!) afgezonderd en dat heeft een dodelijke ravage onder hen veroorzaaktn die met geen pen te beschrijven is. Elke dode in die instellingen komt op rekening van Rutte en het totaal corrupte RIVM.

Lupuslupus | 19-05-20 | 13:17

@Lupuslupus | 19-05-20 | 13:17: Absoluut. Al die maanden is besmette lucht via de airco's in alle vertrekken rondgepompt. Net zoals op dat cruiseschip.

Nehemia | 19-05-20 | 14:06

Boa's zijn allemaal afgekeurde straatvegers, staatssecretarissen afgekeurde notulisten en 'virologen' afgekeurde gynaecologen.
Allemaal onbenullen 2.0 die van de Haagse bende nu ook een grote muil mogen hebben. Het wordt tijd om al die wannabees weer op hun plaats te gaan zetten na het herstelde normaal. Lang leve de revolutie.

Sjekkie | 19-05-20 | 11:28 | 1

Gelukkig hebben we jou nog.

Rest In Privacy | 19-05-20 | 12:07

Op advies van de veiligheidsregio's.... Wat verandert er precies in de situatie tussen 30 mei en 1 juni 12:00 uur? Sjongesjonge wat een kleinzielig machtsvertoon. Geef gewoon toe dat het een volstrekt arbitrair gekozen moment was en kom die lui tegemoet. De stormloop ontstaat toch wel. Of dat nou al in het Pinksterweekend is of pas op 2e Pinksterdag

Gen. Maximus | 19-05-20 | 11:20 | 2

Dat ze niet zondag nacht om 00:01 open gaan zoals de kappers, maar pas om 12:00 op maandag.

MediastadInwoner | 19-05-20 | 11:23

Ja, voor Carnaval waren die veiligheidsregio's niet zo stoer.

Piet Karbiet | 19-05-20 | 12:42

3 euro voor cola, 3,5 euro voor bier.

Als je geluk hebt!

Laat maar klappen die handel.

Gezonde reset.

rachid82 | 19-05-20 | 11:19 | 2

Ik weet niet of je als horecatent, met andere tenten in de buurt zo gemakkelijk dat in je eentje kan verlagen naar 2 resp 2,5 euro. Bent het verder met je eens dat de prijzen best hoog zijn.

VP732 | 19-05-20 | 11:23

Zo is het!

Twannie | 19-05-20 | 11:53

Gelukkig heb ik geen tijd om horeca te bezoeken.
Dan word ik ten minste ook niet geconfronteerd met het feit dat ik het toch niet kan betalen.

jemagookniksmeer | 19-05-20 | 11:17

Zou er verschil zijn tussen chaos en Totaalchaos?

JvanDeventer | 19-05-20 | 11:12 | 1

Dat verschil zit vooral in clickbaits.

Rest In Privacy | 19-05-20 | 12:07

Als de kroeg straks weer open is bestel ik een divibokaal bier, dat is half blonde trappist en half oud bruin.

Mr_Natural | 19-05-20 | 11:04 | 3

Hmmm spruitjesbier!

VP732 | 19-05-20 | 11:06

De gruwel, Belgisch Bier verpesten...

Miss that…
:-(

Angélica de Sancé | 19-05-20 | 11:29

LOL. In Mestreech noemt men dat een Sjoes.

kapoerewiet | 19-05-20 | 12:03

Naast de regering, het OMT, de provincie, gemeente, het ROA hebben we ook het Veiligheidsoverleg met burgemeesters. Die praten over terrassen in dorpen. We kunnen in dit land wel verder met een bestuurslaag minder. Het zijn ook vaak dezelfde poppetjes in al die overleggen. Spaghettibestuur.

Piet Karbiet | 19-05-20 | 11:02

500 bedden bezet op een bevolking van 17 miljoen? Dat is echt bizar weinig.

sarcastro | 19-05-20 | 10:59 | 5

Lean management.

Rest In Privacy | 19-05-20 | 12:08

Een strandbed met beademing, dat zou dan weer apart zijn.

Miezerig | 19-05-20 | 13:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Vijf óver twaalf? Het is al lang kwart over drie. Ik ben helemaal klaar met de horeca, al lang. Drie euro betalen voor een glaasje bier. Iedereen die dat doet, spoort n i e t.

SchimmelSchwanz | 19-05-20 | 10:54 | 5

Dan blijf jij toch lekker met een krat op je balkon zitten. Zelf geniet ik graag van een gezellig terras, met een mooi koud wijntje en een bittergarnituurtje. De horeca kan me niet snel genoeg open.

osolemio | 19-05-20 | 11:02

Met dank aan de wurgcontracten van de Heineken. Elk jaar een procentje omhoog richting het alcohol percentage van een goldstrike.

boerk | 19-05-20 | 11:09

@osolemio | 19-05-20 | 11:02: same here. Kan goed koken maar soms wil een mens bediend worden. En aapies kijken.

kapoerewiet | 19-05-20 | 12:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Wel een probleem dat het voortbestaan van je toko kan afhangen van wat een stel Brabo's de 25e in Breda gaan doen ( gaat natuurlijk gruwelijk mis, bij carnaval konden ze ook niet even wat rustiger aan doen ) en wat de dagjesmensen er in Den Haag van gaan maken.

Graaisnaaiert | 19-05-20 | 10:50

De vorige keer heb ik €9 betaald voor een koud biertje in een lang glas op een terras. Ik weet gewoon zeker dat die man nu genoeg reservegeld heeft om het een half jaar uit te houden zonder dat hij iemand hoeft te ontslaan. En ik bespaar nu een bult met geld want als ik in de tuin zit komt mijn vrouw dan een lekker koud Kordaatbier brengen in net zo'n lang glas en dat kost maar €0,49.

En Kordaatbier is ook prima te versmaden, want alle bierkenners bij elkaar, als het bier eenmaal in het glas zit is er niet één die kan zeggen dat is Hein*ken, dat is Kordaat. Dus!

Ikreaguuralzesjaar | 19-05-20 | 10:50 | 5

Oh maar je hebt zeker een punt qua eigen bier is goud waard (en kost dat niet), Ikreaguural6jaar.

VP732 | 19-05-20 | 11:05

Mee eens over Kordaat, had het nog nooit gedronken. Is zeker wel prima te drinken op een warme dag.

Twisted_Faith | 19-05-20 | 12:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon burgerlijke ongehoorzaamheid, iedereen weer los; met wel de gedragsregels in het achterhoofd! Niemand de opgelegde boetes betalen.... als iedereen daar nou solidair in is, geen enkel probleem... De solidariteit, dàt is het probleem...

surffee11 | 19-05-20 | 10:49 | 2

Boetes hoeven vooralsnog sowieso niet betaald te worden.
Worden nog niet grondwettelijk ondersteund door wetgeving.
Dus altijd bezwaar maken!

RickVogelschrick | 19-05-20 | 10:53

Ziedaar het resultaat van jarenlange massa-immigratie. Vroeger kenden mensen die in dezelfde buurt woonden elkaar een beetje, en was er wat solidariteit. Maar wie maakt zich nu druk om een overbuurman die je niet eens kan verstaan?

obominotie | 19-05-20 | 11:28

Als die mevrouw lang genoeg blijft bruinen in de zon dan wint Geenstijl straks nog de divibokaal!

Wedergeboren | 19-05-20 | 10:44 | 1

lol

surffee11 | 19-05-20 | 10:45

Mensen, teken die petitie van Maurice de Hond; smartexit.nu/
Het is sowieso goed dat de overheid een beetje scherp wordt gehouden, want intern doet ze dat niet...

Jimmydepimmy | 19-05-20 | 10:37 | 14

Inderdaad. Verder er voor zorgen dat als er ventilatiesystemen en/of airco’s zijn, dat deze verse lucht aanzuigen en niet intern circuleren.

Superindo | 19-05-20 | 12:05

@Kuifje-naar-Brussel | 19-05-20 | 12:10: Kuifje toch....... jij kunt toch wel beter dan aanslaan op een naam? Google Sonja Barend 1995. Lees wat andere experts en onderzoeken dan die van OMT je vertellen en vergeet Bobbie zijn brokken niet te geven.

Pr0fess0r | 19-05-20 | 12:35
▼ 11 antwoorden verborgen

Horeca Friesland, Goiningen, Drenthe, Flevoland, Zeeland per direct openen wegens geen corona. Met gezond verstand natuurlijk. Deze zaken dicht laten is een economisch delict.

Rest In Privacy | 19-05-20 | 10:36 | 4

BS, alsof je uit de Randstad 100+km gaat rijden om dat een biertje te doen en dan weer dat klere einde terug te rijden.
Kan dus makkelijk maatwerk per provincie.
Ik zou Brabant dan dus ook maar voor onbepaalde tijd in Lockdown zetten.

Miezerig | 19-05-20 | 10:56

Nee joh, zit hier prima in het noorden en wil dat graag zo houden. Het beste experiment zou toch zijn in juist de gebieden waar de meeste mensen besmet zijn, dus gooi die zooi maar open in Amsterdam...

First Contact | 19-05-20 | 11:07
▼ 1 antwoord verborgen

Het is zo lang mogelijk rekken van het openstellen van alle evenementen deze zomer (het liefst tot na) door Rutte en consorten. Zodat we in september weer volledig in de 'intelligente' lockdown kunnen.
Het intelligente is alleen het woordje waarmee de burger het idee gegeven wordt dat deze slim bezig is. Maar het is voornamelijk inperken van vrijheden op een niet democratische wijze.

roevka | 19-05-20 | 10:36 | 1

Is gewoon een test in hoeverre je een volk kunt piepelen zonder dat er opstand uitbreekt. Op basis daarvan wordt toekomstig beleid afgestemd.

RickVogelschrick | 19-05-20 | 10:59

Welke reaguurder start een steunactie voor de Horeca Hemelvaartsdag Helden die gewoon open gaan ? nl.gofundme.com/sign-up

beniknouzoslim | 19-05-20 | 10:34 | 2

is je eigen toetsenbord kapot of zo?

Skunk57 | 19-05-20 | 10:49

Of ben jij nou zo dom?

Rest In Privacy | 19-05-20 | 12:10

Maar de Efteling (nota bene gelegen in Corona-hotspotgemeente Loon op Zand) mag wél gewoon op 20 mei open hoor!
Dit valt toch niet uit te leggen aan ál die ondernemers?
VVD stijgt in de peilingen, maar aan de ondernemers kan dat toch niet liggen, lijkt me?

Jimmydepimmy | 19-05-20 | 10:32 | 3

Of de peilingen zijn fake news. Of spruitjeslucht medelanders uit de witte stadswijken en vinex weten daadwerkelijk uit gekkigheid niet meer waar ze op moeten stemmen.

Graaf_van_Hogendorp | 19-05-20 | 10:36

Tja. Heb me oprecht verbaasd over de stupiditeit van burgemeesters in Brabant. De coronadoden stapelen zich op, IC's overbezet, patienten moeten over het land worden verspreid... maar een simpele maatregel als een markt sluiten wegens te druk gebeurde gewoon niet (want impopulaire maatregel). En dan wel 's-avonds in de actualiteitenprogramma's krokodillentranen huilen en wijzen naar Rutte en het RIVM. Tilburg, Eindhoven, Breda... superdrukke centra, markten, maar stevige maatregelen? Neuh. Even los van carnaval he ;-)

Kloof2012 | 19-05-20 | 10:44

Trouwens... Beekse Bergen ook. En idd; da's ook in Brabant. In Brabant overigens nog steeds akelig veel besmetttingen, IC opnames en doden. Maar dat ligt natuurlijk niet aan de heren burgemeesters die het belangrijker vinden om met hun kop op TV in een actualiteitenprogramma te zitten dan dat ze hun stad en de veiligheid daarin besturen.

Kloof2012 | 19-05-20 | 13:33

OT
Op StaatsRadio 1 over de DiviBokaal met Charles Groenhuijsen: "Ach het kwam van Geenstijl dus dan weet je het wel".
En de rest allemaal goedpraterij van alle kanten.

2voor12 | 19-05-20 | 10:31 | 6

@Premier Trutte | 19-05-20 | 10:33:
De gelederen van de MSM zijn weer volledig gesloten en hebben totaal maling aan de rest.

2voor12 | 19-05-20 | 10:38

Charles Groenhuijsen speelt hier op de man en niet op de bal, 'dus dan weet je het wel'. Misselijk deugmannetje zoals er zovele zijn in dat linkse hol NPO.

Crusher | 19-05-20 | 10:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik quote on koning tijdens zijn 4 mei toespraak:
"En: onze vrije, democratische rechtsstaat koesteren en verdedigen. Want alleen die biedt bescherming tegen willekeur en waanzin. "

Waarom doen we dat niet?

PS
deze quote ga ik denk ik maar onder elke topic over corona en / of de overheid plaatsen.

WachTMeesteR | 19-05-20 | 10:29 | 1

Het koonkluk huis wordt vertegenwoordigd door Kafka Orwellongren van DDR666. Terecht omschreven als de sluipmoordenares van de democratie. Daarnaast komt 50-60% van onze wetgeving vanuit een zeer vreemde mogendheid waarbij wetten worden opgesteld door lieden waar we niet op kunnen stemmen. Het laatste wat zijne majesteit kennelijk wil is een vrije democratische rechtstaat.

Graaf_van_Hogendorp | 19-05-20 | 10:32

In een buitenatmosfeer met afstand moet het kunnen. Ik heb het volste vertrouwen in de creativiteit van de horecaondernemers. Het zijn de gasten waar ik mijn vraagtekens bij heb. In Nederland zouden mensen elkaar gewoon weer eens moeten aanspreken op asociaal huftergedrag. Correctie vanuit de groep, in plaatst van wegkijken en denken "niet mijn pakkie 'an". De gedragingen van het individu kunnen, zeker nu, verstrekkende gevolgen hebben voor al die anderen.

MickeyGouda | 19-05-20 | 10:28 | 5

Mensen aanspreken op huftergedrag is juist niet aan te bevelen. Als je dat doet kun je zo een pak slaag verwachten. De daders worden vaak niet gepakt en als ze wel gepakt worden krijgen ze een taakstrafje. Reken uit je winst.

Stratum | 19-05-20 | 10:40

@Graaf_van_Hogendorp | 19-05-20 | 10:34:

Natuurlijk begrijp ik de beperkingen van deze benadering, maar ik heb het in dezen niet alleen over 'the usual suspects'. Ook bij de rest van de bevolking, jong/oud, man/vrouw, zit veel hufterigheid en egoïsme.

MickeyGouda | 19-05-20 | 10:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Zoals altijd: een tijdelijke maatregel door de overheid gaat nooit meer weg.
Kwartje van Kok, iemand? (anno 1991, dus inmiddels 29 jaar tijdelijk).

ole guapa | 19-05-20 | 10:28 | 7

@Graaf_van_Hogendorp | 19-05-20 | 10:30: Terugbetaald aan wie? Die graai is destijds uitgegeven aan 'premievakanties' voor de overheid en werkgevers en aan dure VUT regelingen. De werkgevers poetsten de winstcijfers op, de overheid kon uitgeven zonder belasting te heffen. De werknemers zaten ook in het bestuur, maar niet op te letten.
De werknemers van toen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid. Deels is 'de graai' bij hun terechtgekomen in de vorm van lagere / niet verhoogde belastingen en werkgelegenheid. Bovendien zaten ze zelf niet op te letten.

fail | 19-05-20 | 10:38

Hoi knapperd. U snapt het.

zwenkwieltje | 19-05-20 | 11:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Zaagmans

Watching the Wheels | 19-05-20 | 10:27 | 1

De week doormidden.

kwark001 | 19-05-20 | 10:30

Hoog Calimero gehalte, bijna vermakelijk. Ja maar ik mag niet op een terras... Is dat echt het enige probleem wat je hebt ?

kat-de-kat | 19-05-20 | 10:26 | 5

Andersom toch ook? Hoe komt het dat de angsthazen het nu opeens voor het zeggen hebben in Nederland en een totalitaire staat kunnen afdwingen? We hebben minder dan 100 besmettingen per dag, nog een handjevol mensen op de IC en die zijn ook nog eens allemaal minstens een week geleden besmet geraakt.

fail | 19-05-20 | 10:40

Wat is jouw noemenswaardige probleem dat het vermelden waard is?

zuurtjeregen | 19-05-20 | 10:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Als straks blijkt dat het verspreiden vooral ligt aan de mate waarin de aerosolen binnen een (inpandige) ruimte blijven hangen, en dat met goede ventilatie veel verspreiding blijkt te voorkomen, dan heeft de overheid nu de volledig verkeerde keuzes gemaakt.

Jimmydepimmy | 19-05-20 | 10:25 | 7

@elfenstein | 19-05-20 | 10:40:
Het percentage doden onder kwetsbare groepen is wel degelijk hoog. Alleen voor iedereen onder 65 en zonder overige hart/long/immuniteit klachten idd een griepje.

Ik wil me best conformeren want van mij hoeven bejaarden niet dood. Maar ik pleit ook voor een zsm opengaan van winkels en horeca. Risicogroepen kunnen zich grotendeels zelf isoleren. Een langdurige lockdown is schadelijk niet alleen voor de economie maar ook de volksgezondheid. Het risico moeten we maar nemen met zijn allen. Wij gaan ook niet op massale lockdown voor een griepepidemie.

Graaf_van_Hogendorp | 19-05-20 | 10:46

@normanius | 19-05-20 | 10:34: kras je toch gewoon het CE label door? Of je zegt dat je ze van een russische vriend hebt gekregen. En een knappe BOA die je kapje gaat testen of het echt gecertificeerd is.

Hadena | 19-05-20 | 11:05

@Hadena | 19-05-20 | 11:05: CE labeltje gewoon eraf knippen. Laat die intellectueel gehandicapte boa's maar bewijzen dat het een verboden kapje is.

5611 | 19-05-20 | 11:37
▼ 4 antwoorden verborgen

"voorbeeldig gedragen en wat krijg je er voor terug"? Alsof je kunt onderhandelen met een virus. Als ik zie hoe de mens(heid) reageert op de pandemie kan ik alleen maar concluderen dat de "idiocracy" een feit is. Van de complotdenker tot de wetenschapper gedraagt iedereen zich als een volslagen idioot. Persoonlijk had ik liever gezien dat het virus van een niveautje "the stand" zou zijn geweest, dat zou beter zijn voor de planeet.

Hangtietsmurfin | 19-05-20 | 10:24 | 3

eindelijk iemand die het begrijpt... tot en met de laatste zin met je eensch.....

kat-de-kat | 19-05-20 | 10:27

We zijn dat we jou hebben, slimmerik. Zeg maar wat we moeten doen, napraten.

Wiezewalakristalix | 19-05-20 | 10:29

Ebola lijkt me meer geschikt voor uw scenario dan een vogelgriepje...

Graaf_van_Hogendorp | 19-05-20 | 10:29

Ze kunnen beter verplichten tot wegwerp glazen en bestek.. zeker voor strandtenten... beetje de hele dag de glazen soppen in hetzelfde spoelsel... hygiëne is bij menig strandtent ver te zoeken...

Hollandse_blauwe | 19-05-20 | 10:24 | 3

Bier uit plastic zou verboden moeten worden.

Miezerig | 19-05-20 | 10:28

Ja, je pleurt het gewoon in zee bij die andere rotzooi.

Pleegzuster B | 19-05-20 | 10:32

@Pleegzuster B | 19-05-20 | 10:32: wel eens van recyclen gehoord?

Hollandse_blauwe | 19-05-20 | 11:15

De doortastendheid van de overheid blijkt ook door ons te verplichten in het OV mondkapjes die niet mogen werken, te gaan dragen. Groot crisisleider en staatsman is ene Rutte toch!

DeEchteWaarheid | 19-05-20 | 10:24

Sinds wanneer is een dictaat een afspraak?

de honden blaffen... | 19-05-20 | 10:22 | 2

Technisch gezien is het een eenzijdige afspraak. Opgelegd, ondemocratisch, tegen de grondwet in maar toch een afspraak.

Graaf_van_Hogendorp | 19-05-20 | 10:25

@Graaf_van_Hogendorp | 19-05-20 | 10:25:
Ik heb een eenzijdige afspraak met Rutte dat jullie allemaal 1000 eu krijgen. Ik weet niet of hij zich er aan gaat houden of zich er zelfs bewust van is. Maar toch, afspraak is afspraak.

zwenkwieltje | 19-05-20 | 11:40

Ben je over de 50 moet je als risico groepzoveel mogelijk binnen blijven, zegt de regering. Maar hoe kun je iemand zijn leeftijd inschatten? www.bild.de/unterhaltung/leute/leute/... Gewoon zelf dus koppie gebruiken.

jan huppeldepup | 19-05-20 | 10:21 | 3

Wat maakt het uit? Iemand kan zelf wel beslissen of ie op een terras gaat zitten en tot de risicogroep behoort. Sinds wanneer hebben we daar de overheid voor nodig?

Eagle_Eye | 19-05-20 | 10:23

@Eagle_Eye | 19-05-20 | 10:23: Bovendien ben ik voor _eigen verantwoordelijkheid_. Iedereen lijkt te vergeten dat men ook zelf risico's kan inschatten en daar naar kan handelen.
Ben je een dikke rokende 50+'er, maar hecht je heel veel waarde aan een drankje op het terras? Lekker doen! Als het risico op Corona dat je waard is!
Ben je een fitte 30'er, maar heb je geen zin in elk risico op corona, dan blijf je lekker binnen toch?

Timide_Aso | 19-05-20 | 10:44

De kassa retour knop is nu ook werkeloos en gelijk stort het hele kaartenhuis in elkaar.

Miezerig | 19-05-20 | 10:20

@Eagle_Eye | 19-05-20 | 10:22: In China wordt eigenlijk altijd gedemonstreerd - dus dat is geen excuus voor uw gelul. Het verschil is dat demonstraties nauwelijks in beeld komen. Moet een 'China kenner' als u toch weten?

litebyte | 19-05-20 | 10:27

Het interessante achter dit verhaal is dat er een stilzwijgend pact is tussen de Chinese bevolking en de communistische partij: de partij zorgt voor welzijn en krijgt in ruil daarvoor alleenheerschappij.
Nu de partij in toenemende mate het welzijn aantast, staat dit pact op losse schroeven. Dat is waarom de partij zo angstvallig reageerde op elk 'slecht' bericht en waarom COVID-19 onder het vloerkleed geschoven werd.

ole guapa | 19-05-20 | 10:30

@ole guapa | 19-05-20 | 10:30: het enige wat erger is dan dictatuur in China, is democratie in China. Dit zegt mijn onderbuik.

fail | 19-05-20 | 10:50
▼ 1 antwoord verborgen

Terecht. Regels zijn regels. Alsof je na jaren dik verdienen, gevolgd door wat maanden lockdown dan niet nog 2 extra weekjes kunt wachten. Maargoed, ik snap het ergens wel, in juni wordt het vast weer pleurisweer en blijven mensen weer thuis.

quatro32 | 19-05-20 | 10:16 | 3

Regels zijn regels inderdaad: het probleem is eigenlijk dat dit....'kabinet' (Rutte) eigenlijk al sinds eind februari het volk zit voor te liegen door geen beleid te vertalen in: groepsimmuniteit en daar komt ie....*intelligente* lockdown.

Dat beginnen de menseh (waaronder een aantal ondernemers die het woord sparen nog moeten leren) nu eindelijk te begrijpen.

Over een jaartje of 3 als de meesten terugkijken op deze gekke 'lockdown' met een vleugje groepsimmuniteit verkocht als beleid denken de meesten: wat enorme sukkels zijn we dat we daar toen zijn ingetrapt. Geen prolbeem voor Rutte overigens, die komnt dan met zij standaard incompetente riedeltje: "als we dat toen hadden geweten dan..." of geeft Japie 'krekel' van Dissel de schuld.

litebyte | 19-05-20 | 10:25

@litebyte | 19-05-20 | 10:25: Jaap van Dissel staat inderdaad opgelijnd om geslachtofferd te worden. Dead man walking, carriere-technisch.

ole guapa | 19-05-20 | 10:33

@ole guapa | 19-05-20 | 10:33: Alles en iedereen die in de buurt komt van Rutte gaat vroeg of laat naar de carrièreslachtbank.

5611 | 19-05-20 | 11:40

Geef die horeca wat extra openbare ruimte, zodat ze hun terrassen veilig kunnen inrichten. Kom op zeg. Is het nou zo moeilijk om out-of-the-box te denken? De traagheid waarmee ons publieke stelsel acteert, is gewoon bedroevend.

heldheino | 19-05-20 | 10:16

Er is geen enkele reden tot 1-6 te wachten. Wat een hoax die Corona

du Roi Soleil | 19-05-20 | 10:15

Totale waanzin. Buiten is besmettingskans nihil, warmte, zon en hoge luchtvochtigheid reduceert besmettingskans nog verder, groepsimmuniteit als je t vergelijkt met Zweedse situatie is hier ook al bijna bereikt, crisis is zo goed als voorbij, en áls er nog mensen besmet en ziek raken is er een goed geneesmiddel (zie Rob Elens, hydroxy icm zink). Alleen bij slecht geventileerde indooractiviteiten moet je nog oppassen. Deze lockdown en 1,5 metermaatregelen slaan helemaal nergens meer op.

Realisties | 19-05-20 | 10:14 | 5

@harry21 | 19-05-20 | 10:16: Precies. En in Zweden lijkt al met besmettingsgraad van 17% op 1 mei, nu waarschijnlijk 20%, al een Herd Immunity te zijn. 60% blijkt daarvoor niet nodig te zijn. Zie judithcurry.com/2020/05/10/why-herd-i... voor een analyse.

Vertaald naar Nederland, die relatief evenveel doden per inwoner heeft als Zweden, zou Nederland ook al rond de 20% besmettingsgraad moeten zitten (want waarom zou die ratio hier anders zijn). En dat betekent dat het virus alleen al daardoor zal uitdoven. Interessante inzichten!

Realisties | 19-05-20 | 10:26

@harry21 | 19-05-20 | 10:16: in New York zijn nu 66% van de nieuwe besmettingen bij mensen die thuis zitten.

Moonwarrior | 19-05-20 | 10:37

@Moonwarrior | 19-05-20 | 10:37: In New York zitten ze allemaal in van die flats. Gaat gewoon door de airco. In sommige flats mocht zorgpersoneel niet eens meer naar huis vanwege kans op besmetting met andere bewoners.

Hadena | 19-05-20 | 11:07
▼ 2 antwoorden verborgen

De 60 min samenleving. Gezonde jonge mensen niet beperken, en bejaarden beschermen. O o wat erg, discriminatie van bejaarden. Wat een onrecht! Waar gaat het heen?

Rest In Privacy | 19-05-20 | 10:10

Laten we geen medelijden hebben met strandtenthouders. Daar is de afgelopen jaren goud verdiend dus sparen was beter geweest. Ik heb te doen met de horeca en maar met strandtenthouders...... nee. En nu zullen de prijzen nog gekker worden denk ik...

Giotto | 19-05-20 | 10:10 | 7

@Erikjan79 | 19-05-20 | 10:24:
OOoeeeeeeeh, een bedrijf dat winst probeert te maken..... Getverdegetver, snel stuur de khmer d'r op af. Dit kan echt niet hoor.

elfenstein | 19-05-20 | 10:33

@Eagle_Eye | 19-05-20 | 10:14: En strandtenthouders kunnen geen andere baan nemen voor de maanden dat ze gesloten zijn ? Het personeel wat er rond loopt krijgt ook maar gewoon een basis salaris, en de tijd dat ze geen werk hebben moeten ze ook zelf aan een inkomen zien te komen.

Mr. C | 19-05-20 | 10:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat dom en gevaarlijk is Pritt om het met de Pinksterdagen open te gooien en meteen een massa mensen bij elkaar te hebben. 1 juni is 1 juni, ben jij ook zo slecht met afspraken?

Ruud5 | 19-05-20 | 10:09 | 8

Dat van "zo hebben WE het afgesproken" is management taal die al flink wat jaren in zwang is. Met als doel om je stil te houden want het moet de indruk wekken dat je het er natuurlijk mee eens bent.

2voor12 | 19-05-20 | 10:20

@2voor12 | 19-05-20 | 10:20: nou wordt er alweer gesproken over 25 mei open. Hou op met die flauwekul. Ik snap best dat veel horeca- ondermemingen het zwaar hebben failliet gaan of dreigen te gaan, anderzijds wordt er ook geschreeuwd door mensen die hun zakken meer dan gevuld hebben, met name de grotere zaken, goedkoop personeel en schandelijke prijzen, 3 biertjes en een portie bitterballen, 20 euro, oplichters!

Ruud5 | 19-05-20 | 10:34

Ik dacht dat de afspraak was dat we over de curve heen moesten zijn?

Moonwarrior | 19-05-20 | 10:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik kijk lachend vanaf mijn balkon naar beneden. Daar staat zo'n dixie toilet. Daarop moeten acht bouwvakkers twee dagen in schijten en zeiken. En dan staan ze vervolgens met max. twee personen in de lift. Ben ik nou de enige die de humor er in ziet van deze totaal belachelijke hygiënemaatregelen? Alle horeca zit op slot en 100 meter over de grens zit de halve stad donderdag te zuipen op een groot Duits terras. Zolang je maar een mondkapje hebt. Alleen opzetten als je lacht.

Dubbelepunthoofd | 19-05-20 | 10:09 | 7

@2voor12 | 19-05-20 | 10:17: dan houden mensen zich niet aan de hygiene maatregelen. Staat namelijk dat je producten enkel mag pakken als je ze ook koopt. Beetje gezond verstand als het om hygiëne gaat. Maar is kennelijk voor velen een moeilijke opgave. Als ik soms zie dat figuren gewoon hebben zitten kleien op het toilet om vervolgens zonder handen te wassen snel weer 2 deurklinken vol beet te pakken terug naar hun tafeltje lopen in het restaurant is echt bizar en goor.

Hollandse_blauwe | 19-05-20 | 10:33

@Hollandse_blauwe | 19-05-20 | 10:33:
Dat deden ze altijd al hoor, niks mis mee, goed voor je immuunsysteem. Juist het overdadig poesten en wassen met dettol verziekt je afweer waardoor je vatbaarder bent voor virii, bacterieën en, op de lange termijn, auto-immuunziekten die vrij spel krijgen omdat je afweersysteem lui is geworden en wat te doen wil hebben. De wisselwerking tussen afweer en ziekteverwekkers is nog lang niet goed onderzocht en wordt ernstig gehinderd door zeepjesfabrikanten die jou angst aansmeren voor alles wat klein en kriebelig is teneinde lekker veel van die giftroep te verkopen.

elfenstein | 19-05-20 | 10:45

@elfenstein | 19-05-20 | 10:45:o.a e coli bacterie is een ziek maker dat wil je niet van een ander aan je vingers hebben. Hele dag met 70% C2H5OH of dettol rondspuiten is zeker niet goed... maar van ziekmakende stront bacteriën bouwen we geen extra weerstand op dus Voortaan gewoon goed de handen wassen. Daarbij die bacteriën en opbouw daarvan? Jij maakt je zorgen? Echt, we krijgen dagelijks enorme hoeveelheden bacteriën , sporen en dergelijke aan de vingers en armen... neem alleen maar een petrischaaltje en stempel maar je muis, toetsenbord, deurklink of je armleuning van bijvoorbeeld je werkplek...2 dagen warm wegzetten en je zult versteld staan waarmee je in aanraking komt.

Hollandse_blauwe | 19-05-20 | 11:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom 12:00? Is het om 11:00 nog code rood of zo?

XverderNix | 19-05-20 | 10:08 | 1

"We moeten er wel klaar voor zijn". En dan kan een uur veel verschil maken. Weet je wel hoe groot een rij is met anderhalve meter afstand?

Dubbelepunthoofd | 19-05-20 | 10:11

Ik mis mijn bijeenkomsten bij de AA

McCracken | 19-05-20 | 10:06 | 1

Daar hebben we nu enkelbanden voor. Eén shotje en je bent d'r bij.

Dubbelepunthoofd | 19-05-20 | 10:11

Pandemie gaande. Nederlander: maar ik wil naar de kapper en naar een café!
Waarin een klein land klein kan zijn, jezus christus. Nee, die "lockdown" had van mij ook niet gehoeven, maar come on... kunnen we echt niets anders meer dan in een café zitten met onze mooi gekapte koppies?

John McClane | 19-05-20 | 10:03 | 2

Ergens snap ik je punt, maar ik zit al ruim 2 maanden dezelfde websites te bekijken met dezelfde blik pils. IK WIL TAPBIER en WIJVON!

Cunts-en-kitsch | 19-05-20 | 10:09

Ideaal om als particulier bier uit een tas te gaan staan verkopen.
Kan natuurlijk wel alleen als je een geïmporteerde veiligelandiër bent, anders kon het je nog eens duur komen te staan.

frickY | 19-05-20 | 10:00

Wat zijn ze zielig he? Die fijne mensen met hun woekerprijzen, hun bmw's, hun huizen in Portugal en de Caraiben, hun menslievende instelling, hun onbaatzuchtigheid, hun alcohol aan minderjarigen schenken, hun dronken gasten laten wegrijden in, hun lawaai, hun uitwaaierende terrassen, hun glasscherven overal, hun stank van verschaald bier. Geef mij maar een nette gelegenheid met een kopje koffie, zonder suiker graag.

dathoujetoch | 19-05-20 | 09:59 | 9

@Spring Bruissteen | 19-05-20 | 10:25: altijd een optie. Ik ben benieuwd hoe de gemiddelde werkende gaat reageren als deze een bericht in de mail vind waarin het bedrijf meedeelt dat er geen geld is voor salarissen en het advies om maar wat spullen te verkopen om de maand door te komen!

Nico1000 | 19-05-20 | 11:51

@Nico1000 | 19-05-20 | 11:51:
Als je als horecaondernemer een paar Rolexen bezit en geen fatsoenlijke buffer hebt, stel je je prioriteiten niet helemaal juist lijkt mij.

Spring Bruissteen | 19-05-20 | 13:43
▼ 6 antwoorden verborgen

Actie ! Actie ! Actie !

beniknouzoslim | 19-05-20 | 09:58 | 1

Mag U hier reclame maken voor een winkel met chinesen spullen?

jan huppeldepup | 19-05-20 | 10:01

Angst, paniek, zombies!
Met dank aan de media.

Is dit nog nieuws? | 19-05-20 | 09:58

Ik zie reikhalzend uit naar een gecoordineerde actie van de strandexploitanten en horeca in het algemeen. Een gezamenlijke middelvinger naar het Rutte Regime. En gezamenlijk verzet tegen boetes, danwel 1 voor 1 aanvechten bij de rechter. Willen we naar Den Haag ? Dan gaan we naar Den Haag ! youtu.be/obggGtTRpJM

beniknouzoslim | 19-05-20 | 09:58 | 1

Tja maar 50.000 is heul veul geld en als je geen jongeren bent of nog in de ramadan vertoefd, heb je bij onze rechters bij voorbaat al verloren.

jan huppeldepup | 19-05-20 | 10:04

Einde van de ramadan is alles weer gewoon open en kunnen jullie en de moslims in alle rust het suikerfeest vieren!
Tot die tijd wordt gehoorzaamheid gevraagd en door de Nederlanders ook gewoon geboden!!11!!

TijdelijkOptimist | 19-05-20 | 09:55 | 1

Nee, is 23 mei, niet 1 juni.

dathoujetoch | 19-05-20 | 10:00

Kroegen zullen mij aan mijn aars oxideren, ik wil concerten, festivals en dergelijke. Kak!

Pluisbaard | 19-05-20 | 09:55

Bovendien is het voor spreiding van het horecapubliek wel zo handig om bij heropening van de horeca twéé vrije dagen (beide Pinksterdagen) te hebben, anders gaat iedereen op 1 juni, tweede pinksterdag, naar het terras. Dán heb je chaos.

henkvaningrid | 19-05-20 | 09:53 | 1

Bezopen Rutte-beleid. Gun de horeca een paar extra centen met de Pinksterdagen. En waar slaat dat 12 uur open nou op? Lekker inwerken vanaf de vroege ochtend met wat kopjes (te dure) koffie. Nou gaat half Nl er weer met de thermosfles op uit en pist achter de struiken.

Pleegzuster B | 19-05-20 | 10:06

Zoals Kees de Kort al prachtig zei over de ambtenaren die hier over gaan: 'ja, de economie vinden ze een zorg... en op de 25e wordt hun loon gestort'.

En die gasten beslissen over jouw toekomst.
Je zou er een revolutie voor ontketenen.

van heinde en verre | 19-05-20 | 09:53 | 3

En vooral die burgemeesters laplul Bruls voor op.
Nergens geen verstand van , en maar de belangrijke jongen uithangen.
In Venlo toendertijd ook een grote ellende achtergelaten.

joppo0 | 19-05-20 | 09:58

U weet waar het geld vandaan komt waarvan zij worden betaald? Het zou ieders morele plicht moeten zijn die pot zo leeg mogelijk te krijgen.
Al kost het wat meer moeite, doe er wat mee.

Mogwai | 19-05-20 | 10:30

Tja ik mis ook het AFA cafe. Maar ook dat moeten we oppfferen. Ook mijn vakantie naar Sumatra gaat dit jaar niet door. En mijn vakantie naar Spanje heb ik ook moeten missen. Maar het is helaas niet anders. Naar ik hou het goed vol gelukkig, en als ik het vol hou kunnen anderen het ook volhouden. Alleen samen komen we hier dooreen.

Drunken-Pumpkins | 19-05-20 | 09:52 | 3

Alleen samen... kots.

Mark_D_NL | 19-05-20 | 09:53

Samen kunnen we het samen allemaal beter samen doen zolang we het maar samen doen met elkaar en samen slaan we er ons samen doorheen samen krrr krrr samennnnn krrr krrr pieeeeeeppp......

piloot47 | 19-05-20 | 09:55

"Horeca open vóór 1 juni" is inderdaad verwarrend, want dan kan het 31 mei, 30 mei of zelfs vandaag al zijn. Waarom dan niet gewoon glashelder "Horeca open óp 31 mei"? Middelbare scholen gaan ook niet op 1 juni, maar op 2 juni open, dus helemaal niet raar en onduidelijk om per sector een bepaalde - eenduidige - datum te noemen. Ben het in die zin zeker wel eens met de horeca. Dit is gewoon niet nodig als je helder afspreekt: "Horeca gaat open op 31 mei 9:00 uur 's ochtends, en geen minuut eerder."

henkvaningrid | 19-05-20 | 09:51

Laten we eerst maar eens afwachten wat de gevolgen zijn van het opengooien van de scholen en kapsalons, dat kun je pas na 2-3 weken gaan merken. Dat gejank dat de horeca zsm weer open moet kan ook wel wat minder.

First Contact | 19-05-20 | 09:50 | 8

@joppo0 | 19-05-20 | 09:59: Angst? Realiteit bedoel je. Of ben je de overbelasting van ic's alweer vergeten? Of dat we tientallen patiënten moeten onderbrengen in Duitsland?

First Contact | 19-05-20 | 10:02

Dan blijf jij toch lekker afwachten? Ik ga vast naar het terras.

basweetutwel | 19-05-20 | 10:26

@First Contact | 19-05-20 | 10:02:
Niet zo raar die vermeende overbelasting als in de jaren daarvoor de capaciteit met de helft is terug bezuinigd.

Miezerig | 19-05-20 | 10:32
▼ 5 antwoorden verborgen

Dus Pritt, iedereen moet het zelf maar uitzoeken? Niet meer samen, maar iedereen voor zich? Niet mijn ideaalbeeld voor een goed draaiende maatschappij, maar hey, u bent een richtinggever in donkere tijden, u predikt altijd het juiste bij het vooruitstrevende GS, voor een beter functionerende wereld, ik zal u dan maar geloven. Maar een goed gevoel, nee.

Normpje | 19-05-20 | 09:49 | 6

Angstkonijn. Een makkelijk slachtoffer voor overheidspropaganda

du Roi Soleil | 19-05-20 | 10:20

In een vrije wereld zullen er vele opties beproeft worden, waaruit de beste prevaleert. Hoe kan jij er vertrouwen in hebben dat een overheid precies deze beste optie kan selecteren?

heldheino | 19-05-20 | 10:26

@heldheino | 19-05-20 | 10:26: Mensen, Rutte/de regering faalt op alle fronten. Waar het mij omgaat is de oproep om maar zo wat raak te doen. Lijkt mij niet goed.

Normpje | 19-05-20 | 10:52
▼ 3 antwoorden verborgen

En mensen onder de 50 kunnen prima door zonder lockdown, alleen boven de 50 moet je afstand houden en niet besmet raken. Tot het vaccin er is, tweestromen maatschappij invoeren.

TheBigKirth | 19-05-20 | 09:48 | 3

Ja, ouderen apart zetten., liefst in kampen. Ik weet er nog wel een paar die leeg staan. Je moeder. Ja, die ook dan.

dathoujetoch | 19-05-20 | 10:03

Je kunt echter niet gelijk zien of iemand al ouder als 50 is zodat je een grotere afstand kunt houden. Mischien iets aan de kleding doen, een gele ster of zoiets.......... oh wacht.
www.bild.de/unterhaltung/leute/leute/...

jan huppeldepup | 19-05-20 | 10:19

@dathoujetoch | 19-05-20 | 10:03:
En de divibokaal is voor... jou! Wat een inclusiviteit. Wat een diversiteitsdenken. De economie gaat pas weer open als 80-plussers met obesitas ook naar de kroeg kunnen. Tot die tijd moet de hele maatschappij in gijzeling worden genomen.

De echte Stolwijker | 19-05-20 | 10:22

Arne BOA's, hoezo?
Boa's gaan er met gestrekt been in dan kun je iets terug verwachten. Actie = reactie 3e wet van Newton.

Ze kunnen zich ziek melden en thuis blijven als ze iets van fatsoen en zelfrespect in hun donder heb.

Miezerig | 19-05-20 | 09:48 | 5

Ziekmelden als je niet ziek bent, en het dan hebben over fatsoen en zelfrespect? Excusez moi?

John McClane | 19-05-20 | 10:00

Melkertbaners die de opdracht hebben de gemiste parkeerinkomsten te compenseren met zoveel mogelijk boetes uitdelen. Want die bedragen zijn van te voren in de gemeentebegrotingen ingecalculeerd. Dus pakken ze het laaghangende fruit van de dociele autochtoon die op straat met zijn buurman staat te praten terwijl verderop de moskee uitpuilt.

2voor12 | 19-05-20 | 10:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is wel wat Geert ook zegt, waarom een bouwmarkt wel en een strandtent niet?

zwellevertje | 19-05-20 | 09:48 | 1

Als je geen plan hebt en alleen op ambtenaren leunt, dan is dit logisch.

Rest In Privacy | 19-05-20 | 09:54

De regering is vooral bang voor de foto's en video's van volle strandterrassen uitpuilend van vrolijke mensen die zich vermaken in de zon zonder zich zorgen te maken over het 'nieuwe normaal' en anderhalvemeterhysterie. Dat zou een heel verkeerd signaal zijn naar de rest van het land en andere Europese landen: kijk, de Nederlandse regering kan haar eigen regels niet handhaven - zij slaat een pleefiguur.
Dus graag nog even voortgaan met paniekfoto's van lege terrassen op een zomerse dag, dat houdt de angst er goed in.

piloot47 | 19-05-20 | 09:47

Voormalig rechtsliberale ondernemerspartij VVD op 44 virtuele zetels...

Chiant | 19-05-20 | 09:47 | 2

Met een land vol hersendode zombies vraag ik mij eigenlijk af wat Corona nog kapot zou kunnen maken zonder het land als geheel erop vooruit te laten gaan.

jemagookniksmeer | 19-05-20 | 10:09

Bange schapen volgen de "grote" leider. En de leider weet hoe hij mensen bang houdt. Gewoon elke dag melden hoeveel mensen er dood zijn gegaan...

Mogwai | 19-05-20 | 10:23

Nou GS gaat wel hard achteruit. Willen jullie je echt aansluiten bij die dhimmy's die denken dat de lockdown een straf is?

dezakloper | 19-05-20 | 09:47 | 3

Hoe wil je het anders noemen?

Eagle_Eye | 19-05-20 | 09:56

Geen straf. Een maatregel zonder rechtsgrond.

jemagookniksmeer | 19-05-20 | 10:10

@jemagookniksmeer | 19-05-20 | 10:10:
Ik vraag me dan ook af in hoeverre al die boetes niet massaal geseponeerd moeten worden. Er is geen enkele wet die het ondersteund, alleen een noodmaatregel die al veel te lang duurt.

2voor12 | 19-05-20 | 10:12

Welgeteld 0 boetes als het onze anderskokende Iftar vrienden betreft, maar de boa's hebben de potloodpunten geslepen voor de ondernemers. De snelkookpan is er bijna.

opblaasschaap | 19-05-20 | 09:46

Toch vreemd dat ondernemingen drie maanden lock down niet overleven. Jaren economische voorspoed maar nul reserves opgebouwd. Dat getuigt van slecht ondernemerschap. Overigens heeft horeca NL altijd een grote bek zo ook t personeel dat er om bekend staat onbeschoft te zijn. Laks aan regels en overigens bekend staand om de witwaspraktijken. Veel criminelen hebben horeca (strand) tenten. Misschien is het wel prima dat die tenten even dicht zijn! Ik kan er niet om rouwen.

Kellyanne | 19-05-20 | 09:46 | 15

@pielemuisje | 19-05-20 | 10:13:
Niet iedereen, mijn persoonlijke "carriere" in de horeca is uitstekend verlopen, prima werkgevers die hart voor de zaak en hun personeel hadden/hebben. Ik kan gewoon slecht tegen het ongeinformeerde geblaat van sommigen hier als ware de complete horeca een groot maffiagebeuren. De meeste horeca, kroegen en danstenten zijn allesbehalve een vetpot, lange dagen werken, 's nachts, weekend, geen moment rust, altijd maar door, morgen alweer het volgende feestje etc.... Het is hard werken maar ik houd ervan en om het nu weggewuifd te zien worden als ware het 1 groot gezwel waar we vanaf moeten? Pfff, afgunstige, jaloerse kleine mensjes zonder ook maar het geringste benul van de realiteit. Ik kots erop, met stukjes.

elfenstein | 19-05-20 | 10:28

@elfenstein | 19-05-20 | 10:28: Klopt, de meeste werkgevers zijn prima. Je moet alleen een beetje uitkijken voor zaken met hoog personeelsverloop. Maar daar leer je ook weer van.

pielemuisje | 19-05-20 | 10:31

@elfenstein | 19-05-20 | 10:28: dat hoor je mij niet zeggen, ik kan alleen heel erg slecht tegen dat enorme gedram en gehuil

Behangdelul | 19-05-20 | 11:06
▼ 12 antwoorden verborgen

"De afspraak". Donder toch op. Het zijn maatregelen, die - hoe noodzakelijk ze ook mogen zijn - volledig eenzijdig zijn opgelegd. En die een hoop ondernemers tot wanhoop dreigen. Typisch Nederlands om de burger als een klein kind toe te spreken met "dat is de afspraak". Tja, behandel je mensen als kleine kinderen dan gaan ze zich ook zo gedragen. Misschien rijdt er straks weer een bedrijfsauto door de pui van een stadhuis heen.

Muxje | 19-05-20 | 09:46 | 5

We hadden ooit ook een afspraak dat we referenda mochten houden. En zo kan ik nog wel tien afspraken noemen, die door dat smerige kartel dat er al veel te lang zit, met voeten worden getreden.

Graeme Reaper3779 | 19-05-20 | 09:50

@Behangdelul | 19-05-20 | 09:48: Buffer? Die hebben ze wel; ze moeten het er namelijk de hele winter mee doen. Sommige bedrijven zijn seizoensgebonden en halen een groot deel van hun jaaromzet uit een paar weken. Als je dan net tijdens die weken een tijdje dicht moet, dan heb je wel wat grotere buffertjes nodig.

Muxje | 19-05-20 | 09:55

@Muxje | 19-05-20 | 09:55: ik lees net dat ze geen vakantie hebben en het hele jaar door werken? Oh je hebt het over de strandtenthouders? wel ook die zouden na al die vette jaren en global warming waarbij ze dagen extra open konden zijn toch wel een buffertje hebben kunnen opbouwen? Zijn er genoeg die i de zomer hun strandtent hebben en in de winter hun 2e huis in het buitenland betrekken.

Behangdelul | 19-05-20 | 10:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Wel erg zuur inderdaad.
Die 2 dagen eerder open zou een hoop chaos kunnen voorkomen. De Horeca opstand is niet ver weg meer. Waarschijnlijk begint het 1 juni te regenen.

laurentius | 19-05-20 | 09:45

en dan zijn snel na 1 juni ook nog eens alle reddende pollen uit de lucht vlgs. het RIVM

grindbak | 19-05-20 | 09:45

Het is gewoon de zakken vullen van de gemeentes met flinke hoge boetes .
De dictatuur slaat in Nederland toe en de handhavers zullen zich gelukkig voelen
met weinig opleiding een boete dictatuur uitvoeren.

gerrit5042 | 19-05-20 | 09:44 | 6

@Barkruk2 | 19-05-20 | 09:49:
Met als dank dat ze ons voor rotte vis uitschelden omdat we ze niet genoeg zouden geven.

2voor12 | 19-05-20 | 09:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Braaf? De horeca loopt al te drammen, huilen, krijsen en handje op te houden sinds een uur na de lockdown. Toen kwamen ze direct met een 5,1 miljard claim. Nu zou het “ondernemertje pesten zijn” aldus de hauptman vanmorgen bij rtl. Hoe wereldvreemd ben je dan?

Behangdelul | 19-05-20 | 09:43 | 4

Dat was inderdaad wel verbazingwekkend en niet zo’n goede timing, die claim.

laurentius | 19-05-20 | 09:49

Ik snap wel dat je er wanhopig van wordt. Maar dat selectieve "wij kunnen dit wel" is totale onzin. Als je alles op hemelvaart opengooit is dat strand bomvol straks. genoeg mensen die lak hebben aan anderen.

menage | 19-05-20 | 09:49

Kunsthandel en antiquiteiten zijn, na drugs, de grootste.
Horeca is meer lokaal gerommel om de draadjes bij elkaar te houden.

Gerenommeerde musea doen grotere zaken met louche figuren dan de foutste horeca-baas.

Polarisator | 19-05-20 | 09:55
▼ 1 antwoord verborgen

Het nieuwe flitsen moet nog even door, wat te denken van al die gemiste accijnzen en flitsboete's.
Daarnaast zouden heel veel boa's in een totale psychose raken.
Dus een versoepeling maar de anderhalve meter boete houden we er zeker in +nog wat nieuwe verzinselen zoals een boete op het dragen van een medisch mondkapje in het openbaar vervoer.

likdoorn | 19-05-20 | 09:43

3 kilo aangekomen. Ik wil zuipen op een terras. Nee! Bleib zu Hause.

RickTheDick | 19-05-20 | 09:43

Die Grappenhaus moet z'n bek ook eens wat vaker gaan houden. Wat word ik moe van die vent

slobbersaus | 19-05-20 | 09:42

Meanwhile, terraces in Kleve zijn vol met nijmegenaren...

wezen | 19-05-20 | 09:41 | 2

Uitbraakte in Nijmegen zou dan misschien zo verkeerd zijn

Behangdelul | 19-05-20 | 09:44

waar blijven de Duitsers dan?

Nuchternederland | 19-05-20 | 11:09

Nog "slechts" rond de 300 IC bedden bezet. Ik dacht dat Rutte bij ruimte eerder met versoepelingen zou komen? Tsja.. Hij zou ook 1000 euro op mijn rekening storten.

nietsdoenerT | 19-05-20 | 09:41

Handhavers genoeg om overtredingen keihard af te straffen.......... zo is Nederland, aanpakken die kut burgers!

Uiteraard is er geen tijd voor het aanpakken en berechten van de echte criminaliteit...... je zou eens beschuldigd worden van etnisch profileren, dat moeten we niet willen met z'n allen......

Fatwabuster | 19-05-20 | 09:40

Het is duidelijk dat de meeste ambtenaren totaal geen benul hebben van het ondernemerschap en belang. Een beetje pragmatiek en meedenken om hen nog een beetje omzet te gunnen is ze compleet vreemd! Wat een farce!

Joris-maar-weg | 19-05-20 | 09:40 | 9

@Joris-maar-weg | 19-05-20 | 09:55: met de kennis van nu, ja zou ik misschien ook niet op tegen zijn. MAAR wie garandeert mij dat het virus niet muteert? en hoeveel doden kan dat opleveren bij groepen onder de 60 waar er (in kleine mate weliswaar) ook mensen zijn overleden? vragen vragen vragen, maar om ze 100% waterdicht te beantwoorden zou ik niet in die testtuin willen zitten.

Behangdelul | 19-05-20 | 10:06

Dwaas geklets. Het is toch eenvoudig een datum. En waarom zou men een week eerder mogen openen vanwege goed gedrag. Overigens zou het wel goed zijn dat horecamensen dan ziek worden en niet de passanten.

MaarFeitelijk | 19-05-20 | 10:25
▼ 6 antwoorden verborgen

ik blijf erbij, meer dan de helft van het vorige aanbod aan horeca mag klappen. de horeca is een van de kutste branches ever, mede door alcohol. NEXT!

timmert12 | 19-05-20 | 09:39 | 9

ik vind prima dat iedereen zich kapot drinkt (vecht ,schreeuwt, sloopt, doodrijdt, neersteekt), lekker omarmen en verheerlijken joh!

timmert12 | 19-05-20 | 09:50

@timmert12 | 19-05-20 | 09:50: Geen idee naar welke tenten jij dan gaat maar ik zou iets anders proberen..... ohw nee, dat kan dan straks niet meer als alles failliet is en alleen de grote ketens nog overblijven, de rest wordt opgekocht door foute lui met wurgcontracten en schraal bier. Succes met lol hebben in het leven, zure pruim.

elfenstein | 19-05-20 | 09:52
▼ 6 antwoorden verborgen

Alles naar de klote

pielemuisje | 19-05-20 | 09:39

Brandend zand, een verloren land en een leven vol gevaar...

piloot47 | 19-05-20 | 09:38 | 1

och piloot, wees gerust... runter kommen sie alle

Enrique C | 19-05-20 | 10:10

Arme BOA's? Zo willekeurig als ze nu jongetjes op de bon slingeren en de andere kant uit staren bij de volle moskee, zo willekeurig kunnen ze ook een horeca ondernemer ontzien.

En dan willen ze nog wapenstokken en peperspray ook.

Glasgow Argus | 19-05-20 | 09:38 | 4

En dan willen ze die figuren een hond meegeven waar ze zelf bang voor zijn.

Jezusaapje | 19-05-20 | 09:43

@H0lland | 19-05-20 | 09:42:
Die honden hebben ze nodig omdat ze zelf te vet zijn om achter je aan te lopen als je ze gewoon negeert.

2voor12 | 19-05-20 | 09:45

BOA's met wapenstokken en peperspray... oh gruwel! IQ-lozen met machtsmiddelen!

Enrique C | 19-05-20 | 10:08
▼ 1 antwoord verborgen

Halverwege juni komt de 2e golf
Mark my words!

kapitein_iglo | 19-05-20 | 09:38 | 14

In Zandvoort hebben ze de hele dag 2e golven.

Premier Trutte | 19-05-20 | 10:35

@levensgenieter | 19-05-20 | 09:52:
weet je ook waarom ze daar de uitbraken hebben gekregen?
Door tropische regenbuien, waardoor iedereen en zn moedah massaal naar binnen verkast, en daar elkaar besmet.
Heeft Maurice de Hoax uitgezocht, hij legde de weerkaarten naast de ziektemeldingen van Covid ; en daar zaten zo'n 5 tot 6 dagen na zware buien tussen. Indoor is dus overal een risico, en zeker opgepropt.

PerineumPiraat | 19-05-20 | 10:53

En al komt die tweede golf. Als je nu nog niet weet dat je vatbaar bent, dan heb je het aan jezelf te danken als je sterft

hendrikjandetuinman | 19-05-20 | 11:13
▼ 11 antwoorden verborgen

Ik blijf erbij: Wanneer we gewoon weer met z'n allen aan het werk gaan, de deuren van horeca openen en zelf beslissen om het oude normaal weer te hanteren, wat gaan onze overheidsfucktionarissen doen? Ons alle 15 miljoen arresteren?
Het probleem is niet burgerlijke ongehoorzaamheid, maar burgerlijke gehoorzaamheid.

Eagle_Eye | 19-05-20 | 09:37 | 3

het probleem is net zo goed het volk als het kabinet, beiden incompetent. emigreren leek nog nooit zo mooi!

timmert12 | 19-05-20 | 09:42

Dat zult u eens zien. Wat geeft dwazen toch het idee dat ze het eigenlijk beter weten. En waar zijn ze wanneer ze ter verantwoording moeten worden geroepen voor hun gebazel met dodelijke afloop.

MaarFeitelijk | 19-05-20 | 10:22

Gvd dat bikinibroekje............

BekiekUtMoar | 19-05-20 | 09:37 | 3

Verkrijgbaar bij uw lokale textielboer.

Calastir | 19-05-20 | 10:31

@Calastir | 19-05-20 | 10:31: Ik kan mij nog uit mijn jonge jaren (40 jaar terug) herinneren dat er toen ook al meiden zo op het strand lagen. Man wat was dat opwindend voor een tiener.

BekiekUtMoar | 19-05-20 | 13:10

@BekiekUtMoar | 19-05-20 | 13:10: Toen ik tiener was, in de jaren 80 lagen de meisjes nog gewoon topless op het strand. Dat kon toen nog zonder dat allerlei lichtgetint tuig ieder meisje lastigviel, of dat ze onmiddellijk met hun blote borsten op het internet stonden

James Lastig | 19-05-20 | 15:24

Dat is een flinke bikini bridge, dat dan weer wel.

Mac The Ripper | 19-05-20 | 09:36

Alleen maar zand, zeg het voort

Premier Trutte | 19-05-20 | 09:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland