Stas Blokhuis wil smaakjes e-sigaret VERBIEDEN
Anders wordt het veel te lekker!
Paul Blokhuis wil het vapen in Nederland kapot maken door alle smaakjes te verbieden. Maar natuurlijk. Er is weer eens iets lekker, en Paultje Blokhuis komt het verbieden. Straks mag u geen mayo meer op de friet. Alleen nog vieze hamburgers eten. Verbod op koud pils. Roomijs alleen maar met pistache-smaak. Geen snoep meer in de winkel, behalve kikkertjes. Neuken mag, maar met de lichten uit. Alleen nog chocola met sinaasappelsmaak. Alle chips wordt Cream & Chives chips. En alle pizza Pizza Hawaii. Poffertjes verplicht met whiskey-cocktailsaus en pannenkoeken alleen nog met Sint Pannenkoek. Als dit leven is. Waarom willen we dan eigenlijk ook alweer oud worden?
Reaguursels
InloggenMijn vader zei altijd auto's roken mensen niet. Dat slaat wat mij betreft op alles wat iemand zijn longen inzuigt. Rare gewoonte.
Tobacco smoking is not dead, it is killing and taking over the funny smelling world.
Wacht maar tot Lodewijk en Jesse, de muddenvelders van Pinoké 7, de macht krijgen. Zitten we met z’n allen tofu met rechtsdraaiende gierst te eten. Als dat er dan nog is natuurlijk, want al onze boeren zitten dan allang in Canada
Blokhuis is een autistische man. Je ziet het al aan de manier waarop hij kijkt en praat. Hij heeft 1 ding gevonden in het leven en dat is: roken verbieden. Alles wat daar mee te maken heeft ook. Ik verkoop het spul zelf, en er zijn nog nooit zoveel mensen gestopt met roken, als door het vapen. Het is hét middel om de mensen van het roken af te krijgen. Maar Blokhuis, met zijn oogklep-visie, wil het toch aan banden leggen. Het enige negatieve aan vapen is de mensen die zelf hun thc-houdende vloeistoffen in elkaar knutselen met vitamine E verdikkingsmiddel. Dat slaat op je longblaasjes. Maar ja, stoned worden in dit land moet kunnen, volgens Blokhuis, zolang er maar geen tabak in zit.
Maar geloof me, e-smoking is de oplossing voor gezonder roken. Geen teer, je kunt het roken/dampen en je nicotinegehaltes afbouwen tot zelfs nul! Dus geen nicotine en geen teer!
Wat wil Blokhuis nog meer? Maar het Trimbos instituut is in deze corona tijden bang zijn subsidies te gaan verliezen, dus roept men wat om de aandacht op zich te vestigen. "Hé, wijzijn er ook nog!" Blokhuis kijkt naar beneden, knikt en schrijft een cheque uit voor subsidie. Het Trimbos instituut mag zelf de bedragen invullen.
Zolang neuken màg, vind ik het prima. Ik heb niet eens gehoord van die andere dingen die je noemt. Millennial-dingen, waarschijnlijk
Pistacheijs verkoopt bij de Italianen meestal tegen een meerprijs. Dat is vast niet omdat het zo vies gevonden wordt door de consument. Chocolade-Sinaasappel is inderdaad viezer dat de lekkende darmfistel van je oma.
Beetje onzin, want allle smaakjes zijn gewoon ook zonder nicotine te krijgen. Dus in de markt gezet voor verslaving is kul, want de grote tabaksjongens produceren geen smaakjes.
Ga jij even bepalen wat ik lekker vind? Mag ik dat gewoon zelf uitmaken aub. Zijn ook mensen die bier met kersen smaak lekker vinden. Ook verbieden maar dan?
Je mag best een mening hebben maar weet dan wel waar je het ovet hebt. Je hebt overduidelijk geen idee waar je het over hebt; net als die Blokhuis.
Wat een gelul. De tabaksindustrie heeft nu juist deze slag gemist omdat het is ontwikkeld buiten die industrie om. Ze proberen het nu alsnog met een alternatief waarmee je gewone sigaretten kunt verwarmen (en daar dus de damp van inhaleert).
En tabakssmaakjes zijn niet te hachelen (wat proef je nu precies als je tabaksrook inhaleert?). Vandaar dat er talloze alternatieven zijn. En vanwaar die preoccupatie met smaakjes? Volgende halte zijn alcoholische drankjes met smaakjes. Want smaakjes zijn de duivel.
Daarnaast is de minimumleeftijd voor vapen al dezelfde als voor roken. Niets mis mee.
Tenslotte: het kan zijn dat over 10 jaar blijkt dat vapen grotere risico's met zich meebrengt dan gedacht. Ik neem die kans, want met tabak gaat het sowieso mis. Ik zie vapen als pufjes nemen van een inhaler zodat ik niet straks aan de pufjes (of erger) moet van de sigaretten.
De tabaksindustrie grotendeels eigenaar van de vape-industrie? U heeft geen idee waarover u praat. De tabaksindustrie is een kleine speler in de vape-industrie. Die boot hebben ze compleet gemist.
Smaakjes exclusief op de markt gezet om jongeren verslaafd te maken? Die smaakjes waren er al voordat jongeren überhaupt wisten dat een e-sigaret bestond. Alsof volwassenen niet houden van lekkere smaken en dat voorrecht op die smaken alleen maar voorbehouden is aan jongeren.
Tabak, alcohol en ook vape-spullen zijn verboden voor verkoop aan minder jarigen. Dat de handhaving op die regelgeving faalt is geen fout van het product.
De utopie dat jongeren beschermd moeten worden tot ze er bij neervallen of dat jongeren alleen maar hele brave verstandige keuzes maken is net zo idioot als de regelgeving die bedacht wordt om die utopie te verwerkelijken.
Smaken verbieden? Ik wens ze succes. De smaakstoffen die gebruikt worden zijn identiek aan die gebruikt worden in de voedingsindustrie. Ik voorzie een explosie aan shops die cake-smaakjes in kant en klare flesjes verkopen. Zonloze ideologies actie, die maar weer aangeeft dat de realiteit niet iets is waar Blokhuis en de zijnen zich mee bezig houden. Lijden zul je! Tot de heer je komt verlossen... Engnek.
Haha joh wat een onzin.
Vieze hamburgers klopt echt niet. Die burgers van vegan heroes zijn echt lekker. Mag ook wel voor 12 euro maar toch.
Dan ben je dus echt knetterget als je daar nog 12 euro voor betaalt ook. Voor die prijs hangt bij de Toekan een schnitzel mit pommes over m'n bordje heen.
Als die chips Cream & Unions worden dan vind ik het best.
Wel goed nieuws voor de zwarte markt. De georganiseerde misdaad zal er wel een graantje van mee willen pikken. Kwestie van tijd dat de bloedhoestende pubers op een achteraf pleintje dood neer vallen door giftige liquids.
En daar ben jij verantwoordelijk voor Blokhuis.
* Achterhuis in gereedheid brengen gaat doen *
De beste man snapt het niet helemaal
Money makes the world go around
Money makes the world go around
youtu.be/oxNM1pUoOn4
Zo'n ultra-degelijk/grefo/calvinistisch figuur moet je ook niet willen op precies zo'n post.
Ik pijp liever dan/als dan dat ik zuig.
Wat is dit voor land? Straks gaan ze nog striptekenaars de cel ingooien omdat er grapjes over christenen, moslims en de linksmens wordt gemaakt. O.....
Manohmanohman!
Wat een zure diender is dat, die Paul Blokhuis.
Ik heb deze man werkelijk waar nog nooit zien lachen.
Zo’n persoon die er een zeer strikt leven op nahoud.
S’ochtends koud douchen, 1 glaasje melk en 5 eetlepels droge ongezoete muesli als ontbijt en dan met weer met frisse chronische tegenzin weer naar t werk, De “Joie de vivre” straalt er vanaf.
Helaas heeft deze meneer wel hele opdringerige autoritaire denkbeelden.
Voor de rokers onder ons is het misschien al opgevallen dat de accijns op de tabak zijn verhoogd met 3 euro en de rookruimtes achter “customs” op Schiphol sinds kort ook gesloten zijn. ( WTF!)
Dit moet ophouden! Ik maak mijn manier van leven ZELF uit en zal de goede intenties van
meneer Blokhuis aanhoren maar de hele houding van deze meneer straalt geen zelfverzekerdheid uit door het alsmaar angstvallige verbieden.
Zo’n persoon die helemaal los gaat tussen de verkeerde vrienden omdat hij zelf geen rem heeft.
Het is genoeg meneer Blokhuis, zo kan hij wel weer ff!
U bent hard op weg om uw eigen perfecte wereld te creeeren maar vergeet dat deze wereld niet uw wereld alleen is.
Tja , Het verhaaltje gezondheidszorg en de astronomische premies die wij hiervoor betalen komt volgens u ook door de ongezond levende medemens.
Maar zullen we eerst even dat zieke zorg systeem zelf even onderhanden nemen alvorens het vel over de oren te trekken van de toch al zo onder vuur liggende burger?
En ,geef maar toe dat er in de farmaceutische industrie groot geld omgaat waar “ room for improvement” een understatement is.
Ik houd niet van / kan niet dansen dus mijd ik die plekken!
U hoeft niet in een rook cabine te gaan staan als u dat zelf niet wil, Ga dan weg en zoek uw eigen vertier.
Maar goed , sommige mensen hebben blijkbaar het beste met ons voor qua eigen denkbeelden en “ ver” volgen uw tot in de krochten van de hel.
Sorry meneer Blokhuis u bent al enige tijd geleden een grens over gegaan.
U manipuleert op een ongezonde manier die niet gaat werken.
We hebben een rolmodel nodig, dat bent u / straalt u niet.
Over verbieden gesproken. Het laatste nieuwtje uit het communistische stalinistische groen d666 linkschen 020 reservaat ... > www.telegraaf.nl/nieuws/867389721/lin...
Waarom verbieden;ik zeg belasting omhoog op die dingen en daar Sinterklaasje van spelen, overheid.
Hoe smaakt fapen zonder smaakjes dan? Voor mijn beeldvorming: is dat goor of ook wel te pruimen?
Ja, sorry, maar ken bijna niemand nog die rookt of fapt.
Gewoon bijna smaakloos. Beetje net als water
vapen
@Stevo365 | 12-05-20 | 18:28:
Klinkt zonder smaak als nutteloos!
@Troumoetblijcken | 12-05-20 | 18:43:
Sorry, weet ik veul.
Nutteloze onzin, je kunt heel gemakkelijk zelf smaakstoffen aan een neutrale e-liquid toevoegen. Word ik straks opgesloten als ik een extra plak kaas en salami op mijn diepvries pizza doe ?
www.makemyvape.co.uk/
Dat wordt dan ook verboden. Voorbeeldje: onze overheid heeft in haar onmetelijke wijsheid en betuttelzucht bepaald dat een tankje niet groter mag zijn dan 2ml. Dat is heel, heel erg weinig. Nu zijn er glaasjes waarmee je dat kunt ombouwen naar meer volume (zeg maar zoals je die in grote mensenlanden kant en klaar kunt kopen). Een webwinkel had die glaasjes laatst te koop. Dikke boete voor gekregen.
@pielemuisje | 12-05-20 | 18:32: maximaal tien ml flesjes is ook zo'n succes. Ipv gewoon een literfles nu 100 miniflesjes. Goed voor het milieu
@Stevo365 | 12-05-20 | 18:42:
Dat ook ja. Het is niet te geloven hoe onvoorstelbaar dit al vanaf het begin is tegengewerkt.
Tabaksindustrie hoopt zo hun eigen geflopte systeem (verdampen van verwarmde sigaretten) straks alsnog succesvol in de markt te zetten.
You had to tell them, didn't you?
Dus maar een kuteinde toestaan ipv een lang leven vol rust, reinheid en regelmaat?
Ik mis de verdieping in verslavingen, en het gedrag en gemoedsrust die daarmee gepaard gaan. En die zijn niet heel best.
Eens dat de mens moet mogen kiezen, maar in ál deze gevallen wordt de keuze voor die mensen bepaald op het moment dat deze middelen voet tussen de deur krijgen. Tegen beter weten in ook nog. De menselijke hersenen zijn een bitch.
Een loeder van..
"Dus maar een kuteinde toestaan ipv een lang leven vol rust, reinheid en regelmaat?" precies dat, ik vul zelf wel in waar ik mijn rust, reinheid en regelmaat vandaan haal al dan wel of niet met een shitload aan drank drugs en weet ik veel wat.
@shitblog | 12-05-20 | 18:43:
YOLO. Maar tegen beter weten in. Een shitload aan DD en weet jij veel wat werkt effetjes. Totdat je aan het haakje hangt. Kijken of je dan nog steeds aan je rust, reinheid en regelmaat komt. Kwestie van tijd. De weg terug naar boven is minder eenvoudig als de weg naar je lolletje. Ik ben zéker voor de vrije keuze, maar na een langdurig structureel lolletje is het niet meer je eigen keuze.
De geschiedenis wijst uitsluitend die kant uit.
Mocht je ruggegraat hebben en uit de put blijven is dat een mazzeltje, maar de menselijke hersenen (beloningssysteem werkt in dit specifieke geval nou eenmaal tegen).
@NiCeY | 12-05-20 | 19:00: dat is allemaal mooi, maar jij bepaald niet voor mij wat een weg naar boven is. buiten dat mag een persoon zelf over zijn leven bepalen. ik haal uit andere dingen geluk dan een ander... gelukkig anders worden we ook allemaal van die schapen. leven en laten leven.
@shitblog | 12-05-20 | 19:29:
Heb je reeds een dd of weet jij veel wat op ofzeau? Dat is wat ik zei, en het is aan jou om te bepalen wat je verder doet. Daar wens ik je veel plezier in.
We merken wel dat je heel erg in je weerstand komt. Kenmerkend in verslavingsgedrag.
Kijk je een beetje uit?
Zorg voor jezelf.
@NiCeY | 12-05-20 | 19:56: haha ik vind je een goede troll dat zoiezo G
Patat
Dat het ooit toegestaan is op de Nederlandse markt zegt genoeg over het RIVM. Inademen van zooi is oké. Maar als je een vreemd kuchje doet moet je 2 weken in afzondering. Weg met die troep.
Laten we inderdaad alles verbieden waar roevka met zijn sub-100 IQ een naar onderbuikgevoel van krijgt.
Ah. Wij lopen weer eens Europees uit de pas. In onze buurlanden verspillen ze geen overheidscentjes aan politiek-wenselijke hobby's. (een Stivoro zou er ook wég gelachen worden...) Mooizo . Er is vrij verkeer van goederen en diensten in Europa. Zo komen er nog wat door corona gefailleerde ondernemers aan nieuw werk. Dank, Stas!
Met de controle op goederen van buiten de eu valt het ook alleszins mee hoor, al die vapeartikelen koop je zonder problemen in china, blanco envelopje, "gift" erop en klaar bende weer.
Alle leuke dingen verbieden zodat we gezond kunnen sterven van verveling.
Heerlijk, met 110 jaren op de teller, sterven aan helemaal niets... Oh ja en tijdens die 110 jaar ook niets leuks...
Als we dit tolereren zijn straks de lekkere drankjes ook aan de beurt.. Want oh jee... alcohol met een smaakje.
Jaja onze hele vrijheid afgepakt. GS hoor je maanden niet. Een app wordt ontwikkeld die er nooit komt. GS op de achterste poten. Gaat het over verbieden van een vreselijk smerig en vies artikel waarvan het sterftecijfer 9,4% is. GS op de achterste poten. Het is gewoon lachwekkend.
Het gaat niet over tabak herder. Lezing !
Lezen.
Wat wil deze grefo niet verbieden? Bijbellezen waarschijnlijk?
Goed zo. Bewerkte pijptabak is een veel beter product, want natuurlijker en ambachtelijk. Nou ja, dan maar beter, maar wel mooier. Cultuur en historie.
Komt de export van Latakia tabak uit Syrië al weer een beetje op gang?
Zie je weinig meer, pijprokers of andere mensen met verstand van tabak.
Pijproken is een religie geworden en tref je alleen nog achter de voordeur of in de tuin. Tijd om orthodoxe slices Troost in de Big Ben te degusteren nu.
Nee, een ander soort export uit Syrië lijkt vooralsnog beter te lopen dan tabak.
-
@A.S. Perien | 12-05-20 | 17:50: Het lijkt me beter protestsignaal dan een Geel Hesje.
Heb nog een paar Petersons liggen hier. Moeten maar weer eens in gebruik worden genomen. Eens even zoeken naar die penetrant geurende Perique tabak. Altijd heerlijk als omstanders je vragen of je je oude matras oprookt.
@De verwarde man | 12-05-20 | 18:03: Tabak is op dit moment een betere belegging voor je geld dan aandelen. Of je moet het onder je matras willen bewaren...
Adam Curry maar eens om zijn mening vragen
Pasgeleden een prima podcast mbt roken & vapen.
Ik rook nog even door.
Inderdaad een goed gesprek. In Amerika krijgen staten jaarlijks een zak geld van de tabaksindustrie voor de schade die roken veroorzaakt. Dus wat doen die staten, ze lenen enorme bedragen om mee te beleggen, met als onderpand dat geld vd tabaksindustrie. Beleggingen gaan fout en mensen stoppen massaal met roken, oa door vapen, waardoor de zak geld steeds kleiner wordt vd tabak.. Dus paniek en betalingsproblemen. Enfin, mensen moeten stoppen met vapen en terug naar roken.
"De damppijpjes kunnen exploderen."
Och mijn hemel, ze moeten echt iets beters verzinnen hoor. Misschien is het wel radioactief. Biem!.
Zelfde soort accu's als in je powerbank en aaifoon. 18650 cellen of van die akelige softpacks. Bij onoordeelkundig gebruik kan dat inderdaad behoorlijk klappen maar dan kan je alle elektronische gadgets met een litiumbatterij wel verbieden. Zwakste argument ooit.
@elfenstein | 12-05-20 | 17:36:
Ja, zou ze in de zomer bv niet in je auto laten liggen. En die popcornlongen is een al jaren geleden weerlegd verhaal. Ze willen gewoon de accijnzen niet mislopen of lekker truttig kleingristelijk verbieden.
@pielemuisje | 12-05-20 | 17:47:
Die popcornlongen was wel een ding alleen wat men er even niet bij vermeld heeft is dat de oorzaak een stul malloten was die probeerden synthetische thc in zo'n ding te stoppen. Voor de liefhebbers:
Dat gaat niet werken. THC heeft een dusdanig hoge temperatuur nodig om te verdampen dat het niet lukt in PG. Probeer je het toch door de temperatuur zo hoog op te stoken dat de thc verdampt, dan is de dragervloeistof allang over z'n kookpunt heen en vervalt in allerhande nare afbraakproducten. hulpstoffen bijmengen om die temperatuur omhoog te krijgen kunnen ook degelijk neveneffecten hebben. Dus niet kloten daarmee, lekker vapen als je daar zin in hebt en als je een digi-jonko wil dan is er het fenomeen "dabben", dat werkt wel heel aardig moet ik zeggen. Je atomiseerd pure thc hars, geen tabak, geen verbranding, just the product. Geeft een prachtige heldere high dus pruts alsjeblieft niet met eigengemaakte brouwsels op dat gebied.
@elfenstein | 12-05-20 | 17:55: Volgens mij was popcornlongen een ander verhaal. Maar klopt; de meest recentelijke hetze komt na dat thc-olie verhaal.
@pielemuisje | 12-05-20 | 18:19: dat popcorn sprookje komt door het stofje diacetyl dat tien jaar terug in sommige liquids is gevonden. Dat is al lang verboden en je zou tien liter per dag oid moeten dampen om enige schade te kunnen veroorzaken
@Stevo365 | 12-05-20 | 18:32: Ik ben gaan vapen op aanraden van een stoppen-met-rokencoach. Het is gelukt. Je zou denken dat de overheid daar heel blij mee is (gezien jarenlang treiteren van rokers). Maar nee hoor. Verbieden. Lekker.
Die smaakjes zijn alleen maar om kinderen verslaafd te krijgen.
Dus wat dat betreft kan ik dat verbod wel begrijpen.
Kinderen mogen dat helemaal niet kopen/gebruiken.
@pielemuisje | 12-05-20 | 17:34:
Alleen niet over de longen roken.
De smaakjes zijn om zware rokers een lekker alternatief te bieden. Kinderen mogen diet helemaal niet kopen net als tabak en alcohol.
Klopt! Want volwassenen houden uiteraard helemaal niet van lekkere smaakjes! Die hebben het liefst ook alleen maar producten waar helemaal geen lekkere smaal aan zi..... O....
Helemaal humor is snus die helemaal geen tabak bevat. Kan dus ook niet onder de tabakswet vallen.
Dampen dus ook niet. Want daar zit ook geen tabak in.
Maar dampen is wel onder artikel 20 in de TPD2 opgenomen
Want mensen zien een wolkje uitgeademd worden, dus het is roken.
Niet dus. Het is damp. Zonder tabak.
Dampen kan ook zonder nicotine, dus dat is ook geen argument..
Dus het hoort helemaal niet in de Tobacco Productive Directive thuis.
Waarom zit het er dan toch in?
Tabak-lobby? Ambtenaren in de war?
Sinds 2007 in Nederland:
240.000 doden door roken
Nul doden door dampen
Case closed
Laten we er een coldcase van maken. Over 20 jaar weten we meer over dampen.
@Balabanov | 12-05-20 | 17:24: prima. En vooral Engeland ondertussen in de gaten houden, waar de overstap actief wordt aangemoedigd en er al miljoenen zijn overgestapt
Ghehehe, je kan dezelfde uitspraak doen over cannabis. Doen we niks mee, de bullshit regeert, ook hier.
@Stevo365 | 12-05-20 | 17:28: Moet je de prijzen in de UK dan ook even kijken voor sigaretten en tabak. Trouwens bij ons is dat ook hard omhoog gegaan. 13-15 euro voor een pakkie shag.
Als dat doorgaat ben ik weer veroordeeld tot het roken van tabak. Stoppen lukt me niet.
www.youtube.com/watch?v=oVBbWUNChjE
Adam Curry legt uit op JRE uit wat hij geleerd heeft van dit gebeuren maanden geleden in Amerika: www.youtube.com/watch?v=ELmdFELWwNc
wow
Ben roker, maar reaguur slechts, om te kijken, of mijn zwitsal er eindelijk af is.
Vitale-Reaguurder | 12-05-20 | 17:11 Dus niet. Hoe lang duurt zoiets ??
@Vitale-Reaguurder | 12-05-20 | 17:12: gemiddeld 1,3 jaar.
@TRUMP | 12-05-20 | 17:19: Tot er een vaccin is ??
Goh, heeft de tabakslobby weer een zak geld aan Blokhuis belooft? Kut hè als mensen van de ene op de andere zomaar overstappen op dampen en je plots een paar honderd euro per maand misloopt.
De overheid moet zich niet bemoeien met persoonlijke keuzes zoals wel of niet gezond leven. Ieder mens heeft recht op mayonaise, tabak, drank en drugs. (Zegt een sportieve geheelonthouder)
Mee eens, leef en laten leven.
@Wolkbreuk | 12-05-20 | 17:25:
Leven en laten sterven
"het Trimbos-instituut heeft steeds meer aanwijzingen dat e-sigaretten voor jongeren een opstapje vormen om te beginnen met tabak. Dat komt waarschijnlijk door de keur aan smaakjes die voor de dampvloeistoffen voorhanden zijn, zoals mango, mojito, hazelnootspread en kaneel".
Joh, kan je ook sigaretten kopen in die smaken dan? Niet? Dan slaat deze aanname dus ook nergens op.
Eerst raken de kindjes verslaafd en dan komen ze erachter dat het ook goedkoper kan. Slaat nergens op inderdaad.
Wist je dat er inmiddels een alarmerende stijging is van het gebruik van nicotine-kauwgum onder jongeren? Want die zijn er tegenwoordig ook in lekkere smaakjes. Die smaakjes zijn er alleen maar om kinderen aande nicotine te krijgen, zodat ze later gaan roken!
Same argument, same bullshit.
Mensen zullen altijd behoefte hebben aan roesmiddelen. Zaak is het schade te beperken
Is tot je 67ste werken eigenlijk ongezond?
In ploegendiensten werken is erg slecht voor je maar door hoor je niemand over, die mensen die in ploegen werken worden 'gecompenseerd'.
Gecompenseerd, en vervolgens extra belast, want het mag geen zin hebben natuurlijk.
Laatst nog een interview gelezen met een laatste fase verpleegster, de absolute nummer 1 qua spijt hebben aan het eind van je leven:
Teveel werken, te weinig genoten hebben.
Nog een paar maanden dan worden de refro’s ingeruild voor de PvdA.
Het gaat om de nicotineverslaving.
Nicotine heeft een kort en tijdelijk effect op de werking zenuwstelsel en het houdt mensen verslaafd aan het schadelijke roken.
Alleen bij vapen rookt er niets. Het is geen rook.
En wat ze er ook niet bij vermelden is dat je ook kunt vapen zonder nicotine. Puur voor het smaakje.
Waarom zou je het zonder doen, het ziet er enorm dom uit. Dankzij vapen met nicotine ben ik gestopt met sigaretten en omdat vapen een achterlijke gewoonte is ben ik daar inmiddels ook mee gestopt.
Kan het zijn dat de overheid minder verdient aan vapen dan aan gewoon roken? Of is dat niet het geval?
Natuurlijk, dat is de enige reden...
Eerst maar eens de fabels en feiten:
www.e-sigaret-dampen.nl/fabels-en-fei...
Website die de belangen van de verkopers behartigt, zo te zien.
@Schoorsteenveger | 12-05-20 | 16:59:
Dus het is allemaal onzin wat er staat?
@kloopindeslootjijook | 12-05-20 | 17:01: Nee, slechts voor ruim 98%
@Prinsemarij | 12-05-20 | 17:02:
Zo, en hoe weet je dat?
En hoe weet jij dat het geen onzin is?
@Von Knarrenstein | 12-05-20 | 17:16:
Ik beweer niet dat het 98% onzin is. Dus Prinsemarij mag het uitleggen.
Ga nou maar even kijken op die site, ze verwijzen naar externe onderzoeken.
Wat extra duiding is nooit weg.
Typische tabaksindustrie propaganda gemaskeerd als voorlichting. Succesvol sinds de jaren '70.
Genieten van alle reaguursels hier ! Al die trollen. Ot. Dampen alleen voor meerderjarigen. Het blijft altijd een handelingsverslaving. ..
Als ex-roker geloof ik nog steeds in vrijheid blijheid. Vapen met die hap. Ik vindt het alleen retesneu om iemand aan een blok electronica te zien staan lurken en als ze uitblazen lijkt het soms de Amercentrale wel. Roken had vroegâh nog iets, zeker in knusse restaurantjes (heul vroegâh), de bruine kroeg en na de daad. Maar electronisch ? Nee mannen, niet doen.
Eensch, het ziet er echt heel dom uit...
Toevallig ben ik het met dat pistache ijs helemaal eens.
Zolang zij fappen maar niet verbieden. Vapen zal mij aan de aars oxideren.
Dat mag gewoon. Hoe gaat het met je ogen?
Tja. Roken is al een beetje zielig. Van die grijze nicotinehijgers elk uur de moeite nemen om 8 verdiepingen de lift te nemen, het pand te verlaten en aan de overkant van de straat in de motregen hun shotje teer tot zich te nemen.
En dan heb je vapen. Neproken. Nog veel zieliger.
Jij zult wel door een trein of auto worden overreden.Of je krijgt teelbalkanker,ms of als.
Waar maak je je druk om ,jij gaat ook dood.
lol
British American Tobacco is bezig met covid-19 vaccin gebaseerd op tabaksplant.
Tja, die zien hun klandizie natuurlijk met bosjes omvallen..
Toch nog verrassend dat een pakje Caballero ons gaat redden,
@Prinsemarij | 12-05-20 | 17:04:
Waarom? Dacht je dat die indianen helemaal achterlijk waren om die ene rare plant op te gaan roken? ZOu het zo kunnen zijn dat zij het als medicijn beschouwden, als iets preventiefs, een natuurgeneesmiddel?
Eerst vapen, dan channellen.
Wie heeft gezondigd met de voorgeschreven spijswetten kan lijfstraffen al la Saudi Arabie verwachten.
Helemaal afschaffen. Het is sneu en slecht. Weg ermee.
U bedoelt bier?
Leven ook, dat is al aardig verboden tegenwoordig.
@Carmelita | 12-05-20 | 16:47: ja dat ook
vapen is heel erg sneu, daar moet je kinderen tegen beschermen
Inderdaad, wegwezen met die zooi.
Vapen is sneu, vappen is gezond?
Fappen is gezond inderdaad. Fap on.
Godsdienst waanzin is ook sneu en heel schadelijk.
In vroeger jaren zag je wel eens een bumpersticker met de text 'Mijn auto leeft: hij rookt, wipt en zuipt'. Ik kan me vergissen maar ik geloof dat Blokhuis als geschiedenis-student er een had geplakt op de lelijke eend waarmee hij psalmen neuriënd door Leiden hobbelde. Het kan verkeren.
Paul Blokhuis was vroeger leuk? Niet gedacht...
Mayo op de friet? Samuel L. Jackson does not approve this message.
Mayo is stukken beter dan frietsaus. Mayo is puurder, heeft weinig koolhydraten. Als men in de vele snachbars, die dit land rijk is, een snack of patat met mayonaise bestelt komt bedrogen uit. Je meent dat je mayonaise krijgt maar het is in 99,9 procent van de gevallen frietsaus. Het is misleidend. Ik vraag dan specifiek Mayonaise, en geen frietsaus.
Slasaus is nog veel lekkerder.
@Fi-Bu-Bla | 12-05-20 | 16:52: Klopt. Zie de betreffende aflevering van Keuringsdienst van Waarde. Over youtube gesproken, en voor de kookliefhebbers onder ons: www.youtube.com/watch?v=9F17lRuhCQ8 Net gevonden. Dat wordt de komende dagen mijn kookschriftje volpennen. Laterz!
Wanneer gaan de smaakjesvodka's in de ban? Want die zijn natuurlijk gemaakt om kinderen te lokken. Oftewel, kulargument.
Blokhuis moet heel snel even geblocked. Met z'n gebetuttel.
Psst, Ronaldo. Friet is veel lekkerder met peper.
En vapen? Ach. Vapen wel verbieden en roken/blowen niet vind ik nogal krom. Dat je jezelf dingen aandoet, prima, maar doe het dan in je eigen huis en niet waar anderen er last van hebben.
Inderdaad, versgemalen peper.
Niet altijd andere ‘genotmiddelen’ erbij betrekken. Die refro Blokhuis komt al 4 jaar alleen op de tv als hij iets te verbieden heeft. Laat hem eens vertellen waarom er in sommige verpleeghuizen de helft vd bewoners is overleden de laatste maanden. Of valt dat niet onder gezondheidszorg?
Is Blokhuis van GroenLinks of zo?
GroenLinks met een Christelijk sausje. Hij deugt dus ook in de kerk en niet alleen daarbuiten.
@Graaisnaaiert | 12-05-20 | 16:39: cu is dan ook gristelijk linksch.
Da' gebemoei!
( www.youtube.com/watch?v=LNv56243bgg )
en
Je hoeft me niet te zeggen hoe ik leven moet!
( youtu.be/X_8prHZT-2E?t=20 )
En daar wil ik het voorlopig bij laten.
Ik doe lekker snus. Daar heeft niemand het verder over want dat is al verboden.
Ik dacht dat dat vapen alweer een poosje uit was. Hier in 020 doken overal van die vape shops op. Zijn nu alweer behoorlijk op hun retour, alleen in ultra toeristische magneten voor jeugd zoals de wallen zitten er nog wat. Maar met ineenstorting van toerisme zullen die het ook wel niet lang uithouden.
Vapen is natuurlijk ook typisch millenial verschijnsel en de grootste gebruikersgroep zijn "jongens" met knotjes.
Vapen is uit omdat je iedere haal opnieuw moet uitleggen wat je doet en waarom je het doet.
Het opsnuiven van stilstofverbindingen en fijnstof daarintegen doen we allemaal en hoor je weer niemand over
@TDB | 12-05-20 | 17:50:
Ik ruik altijd aan de uitlaat van een auto voordat ik 'm koop.
Komt wel dichtbij zo.
Wacht even, ik ben um kwijt, dus we jagen duizenden mensen de zelfmoord in om een paar duizend te redden, terwijl er jaarlijks 20.000 sterven aan de gevolgen van normaal roken. En nu is er een gezonder alternatief en wordt het verboden. Gelukkig komt het met van die handige witte plastic enveloppen allemaal toch langs de douane...
Sowieso allemaal kansloos aangezien propyleenglycol een veelgebruikt ingredient is, foodsafe, wordt bijgemengd in veevoer en met liters tegelijk wordt weggestookt in rookmachines in theaters, clubs en festivals. Nicotine kan je in pure vorm kopen bij de betere drogist of online en de vape unit zelf is niet heel ingewikkeld, een stuk buis, 18650 cel en een dikke schakelaar om een gloeidraadje te verhitten, that's it. Omdat het vapen begonnen is met 1 klein prutding van die chinese dokter en daarna overgenomen is door de DIY gemeenschap is de kennis ruimschoots voorhanden om zelf aan de slag te gaan als het verboden wordt. Sterker nog: verbied het en zien hoe het ondergronds, oncontroleerbaar en dus gevaarlijk gaat worden. Verbieden is in dit geval zowel onzinnig als dom.
Je mag niet te vroeg doodgaan hè. Dat is slecht voor de overbevolking, de pensioenen, de zorgkosten, het klimaat, doorstroming in de huursector, de vergrijzing, de aow leeftijd.
Nee van Blokhuis moeten we allemaal 150 jaar oud worden en dan allemaal doorwerken tot we 100 zijn.
De 47 doden in Amerika door e-sigaretten werden veroorzaakt door gebruik van vloeinare THC dat werd verdund met vitamine E. Vooral dat laatste was het probleem:
www.ad.nl/binnenland/hoe-gevaarlijk-i...
Vandaag stond er ook weer zo'n vaag artikel over e-sigaretten in de krant van het Trimbos instituut.Heel vaag en speculatief.
Leek meer een anti rooklobby stuk als iets wetenschappelijks.
Het gebruik van een e-sigaret is minstens 90% gezonder dan de gewone sigaret en dat is serieus onderzocht.
Zwaarbespoten appels eten is slecht voor de gezondheid.
Conclusie van de specialisten: derhalve geen appels eten.
Ze negeren de enorme variantie in die damp-vloeistoffen en dat iemand die daar zelf iets gevaarlijks in doet niets te maken heeft met de 1000den andere vloeistoffen, laat staan het dampen an sich.
Dankzij dit soort deugende verbieders zit mijn 17-jarige zoon (Geslaagd!!) nu iedere avond met zijn vrienden in het park verstopt met kratten bier.
Jeuj! Je bent je zwitsal kwijt!
Dat had mijn vader vroeger nooit toegestaan maar in die tijd waren ouders nog opvoeders.
Gefeliciteerd. Ach, ik ga niet hypocriet doen, wij doken toen we 16 waren ook wel eens met een paar beugels de bosjes in, hoort er gewoon bij.
@overVecht | 12-05-20 | 16:31: Verdomd!!!
@Gulliver | 12-05-20 | 16:32: Vroeger ging je op je 14e aan je eerste pilsje.
JanVergoor met zn grote muil komt even vertellen wat de mensen allemaal wel of niet mogen. Wat roken is, wat het niet is, wat ex is en wat ex niet is. Wat slap is en wat niet. Wie zn wijf in de maling neemt et cetera et cetera. Hey mongool, hou gewoon ff je simpele muil, eng mannetje. Dank je.
What’s new... Die deugt mij toch een potje!
Meestal zijn dat soort mensen ex rokers tegen hun zin in.
Laat die e-rokers maar hun gang gaan. Ik vind het altijd vermakelijk naar dat treurige volk te kijken.
Het ziet er idem uit. Achterlijke knopje drukken en maar hijsen totdat ze een ons wegen. Ik ga er puur ter provocatie weleens naast staan met een dikke Cubaan.
Treurig. Hier denken een binkie te zijn met een mening die er in jouw hoofd toe doet ook. Nobody cares dude.
@Ashtrey | 12-05-20 | 16:30:
Hé kijk een treurige e-roker in de panelen.
Veel plezier er mee, van mij heb je geen last.
@Ashtrey | 12-05-20 | 16:30:
Daarom geef ik ook maar sporadisch mijn mening hier. Zit hier voor de lol en niet in de utopie dat mijn mening er ook maar ergens toedoet.... begrijp dat je opmerking niet aan mij was gericht hoor.
Ik wilde er juist voor m'n volgende show 20 van die heavy vapegasten uitnodigen om voor levende rookmachine te gaan spelen. Ik zie het helemaal voor me, in plaats van een paar van die co2 kanonnen voor de stage zet je die lui neer en als de beat dropt blazen ze allemaal zo'n vette wolk uit.
Maarja, corona he, gaat 'm voorlopig effe niet worden maar reken maar dat dat een topshow zou zijn.
Uw benepen blik op de zaken, treurig volk yadayada, ik pis erop.
@2voor12 | 12-05-20 | 16:32:
Jawel, je zit steeds te kijken...
Roken is voor paupers....
*peuk opsteekt*
Halve liter openkraakt
-krak-
Gelukkig staat porno er niet bij, heb je toch nog wát.
Zal vast niet lang meer duren...
Ik wantrouw dingen die beginnen met 'e-'. Qua leeftijd behoor ik tot de risicogroep 'dor hout' maar ik hou het desondanks bij zware shag. 'You can live to be a hundred if you give up all the things that make you want to live to be a hundred'. (Woody Allen) Ik neem aan dat Blokhuis de honderd ruimschoots gaat halen...
Gek dat als het hierover gaat mensen niet geacht worden verantwoordelijkheid te kunnen nemen. Als het om coronamaatregelen gaat kunnen mensen dat volgens dezel;fde Haagse kliek wel.
Coronamaatregelen zijn niet verslavend.
@Rhenium | 12-05-20 | 16:27: Nicotine ook niet. Tenminste, niet zozeer als men u doet geloven.
Genot is alleen voor de elite bestemd en niet voor de rest.
Vandaar corona.
Daar vinden zij vast wel wat op, al zij het alleen voor de elite.
Is weer een gevalletje alles over één kam scheren. Je hebt mensen die wietolie er in gooien, dan is het echt slecht, met een auto met 100km/h tegen een boom rijden is ook slecht!
E-sigaret met goede vloeistof is niet slecht, de smaakjes soms wel. Controleer dus de vloeistof, niet de e-smoker in het algemeen. Geen e-sigaret is nog beter, maar ik als ex-sigaretten roker heb nu iets wat 95% gezonder is. Objectief nieuws de wereld in helpen is best lastig.
Newsflash! Als je e-sigaretten rookt, ben je geen ex-roker maar een roker.
@JanVergoor | 12-05-20 | 16:22: Newsflash! Zonder verbranding rook je niet. e-sigaretten rook je dus niet.
@JanVergoor | 12-05-20 | 16:22: Er komt geen rook uit dus men is geen roker.
Ik ben ook overgestapt. Voel me stukken beter en het scheelt handen vol geld. En daar zal de overheidsschoen wrikken, accijnzen.
@Muuke | 12-05-20 | 16:26: En met een basisvloeistof en smaakstoffen kun je gewoon je eigen smaakjes maken. Veel goedkoper ook.
@JanVergoor | 12-05-20 | 16:22: Euuh Nee. Roeptoeter. Want het is geen rook. De correcte benaming is ook dampen. Lees je even in aub
Oh. Heb net JanVergoor even afgezeken. Want die weet kennelijk niet waar hij het over heeft. Maar 95% gezonder zou ik nou ook niet zeggen. Minder slecht. Is een betere uitdrukking.
En dan vooral wietolie waar bestrijdingsmiddelen inzitten, waardoor die dampen=slecht toestand is ontstaan, tot vreugde van de tabaks-lobby.
Zwaar bespoten appels eten is schadelijk. Dus appels eten is schadelijk?
E sigaretten roken staat voor mij gelijk aan cola light. Als je toch rotzooi tot je wil nemen, dan moet je er helemaal voor gaan.
Geen jointje maar meteen een naald in je arm?
@__dictatuur | 12-05-20 | 16:25: Yep! Of in de anus, schijnt ook super te zijn.
Zucht. De overheid weer die mensen gedwongen tegen zichzelf komt beschermen, of je het nu wel of niet. Een soort moderne slavernij is het.
Als je niet zelf kan bepalen wat je met je eigen lijf mag doen of wat je in je eigen lijf mag stoppen, hoe slecht het ook moge zijn, dan ben je een lijfeigene. Welkom in slavenland Nederland. Vertrek mensen, nu het nog kan.
Deels waar. Maar wie betaalt de zorgkosten?
@Hondt | 12-05-20 | 16:38: Wie betaalt de belasting voor een bijstandtrekker? Of de autoverzekering voor brokkenmakers? "Dom vroagn" is dat.
@Hondt | 12-05-20 | 16:38:
Dat is een slecht argument er tegen om meerdere redenen. Ten eerste dat fundamentele principes omtrent vrijheid van het individu, lichamelijke integriteit, zelfbeschikking e.d. opzij gezet zouden kunnen worden wegens de complexiteit van de financieel-administratieve afhandeling van gesocialiseerde gezondheidszorg. Dat argument wordt zelfs in politiek Den Haag niet gebruikt, omdat je dan om dezelfde reden alles zou moeten verbieden wat niet bijdraagt aan verlaging van zorgkosten, zoals tabak, alcohol, autorijden, vet eten, toegevoegde suikers, gevaarlijke sporten, niet sporten, zelf de ramen lappen op de bovenverdieping e.d.
Ten tweede, dat zorgstelsel is eveneens een verplichting. Het is in NL niet toegestaan om geen zorgverzekering te hebben, en het is verder ingericht op basis van een gesocialiseerd stelsel. Je kan moeilijk iemand het recht op iets fundamenteels als zeggenschap over het lichaam ontzeggen omdat die persoon anders een belasting vormt voor iets waartoe die verplicht is. Probeer eens een paar andere gelijksoortige voorbeeld, neem "Ja ik ben het wel deels eens dat slavernij slecht is, maar ja, wie moet anders dat katoen plukken?" of "Nee u mag geen ontslag nemen en gaan rentenieren, want dat is slecht voor de economie".
Die Blokhuis moet echt heel snel weg. Da's een heel enge man. Een gezondheidsfreak en betuttelaar van van ergste soort. Als ik die man zie en hoor lullen ben ik zeau blij dat ik nu geen 18 meer ben. Als het aan dit soort volk ligt betaal je je of helemaal scheel om je peuk, biertje of biefstuk te mogen roken, drinken en eten of het is gewoon verboten. En zit je de hele dag kikkererwten en linzen te herkauwen en weg te spoelen met bronwater. Sinds ik weet dat Leo zijn broer is, heb ik ook de pest aan hem gekregen.
Die hebben geen fijne jeugd gehad,wat ik je brom !
@Jimmy Mc Clure | 12-05-20 | 16:24:
Die zijn grootgebracht onder dreiging van hel en verdoemenis, vandaar die angstige blik in hun ogen.
Drank, seks, sigaretten en pillen, vlees eten, concertje of festival bezoeken en vliegen naar verre oorden. Jullie mogen dat niet. Men moet boete doen voor al dat hedonistisch verwerpelijk gedrag. Corona is jullie verdiende loon. Blijf binnen en hoor de pastoor aan tijdens de NPO-dienst en bid tot de rechtstreekse plaatsvervanger van Jezus Christus paus Rutte I voor absolutie.
Gesundheitsstasi
Straks mag seks nog enkel om de voortplanting en niet om het plezier. Onze alomtegenwoordige computer heeft een ´zondige´ gedachte geconstateerd. U krijgt straf.
@Nehemia | 12-05-20 | 16:19: Ook die app is in ontwikkeling.
Nederland begint steeds meer een politiestaat te worden.
Moet je eens in een echte politiestaat gaan kijken...
@beldewouten | 12-05-20 | 16:39: Over tien jaar maakt u die opmerking niet meer.
@Nehemia | 12-05-20 | 17:30:
10 jaar? Optimist...
@Nehemia | 12-05-20 | 17:30: ze worden al decennia gemaakt, zal wel loslopen.
Er is één ding nog droeviger dan roken en dat is een e-sigaret roken. Je wil dus eigenlijk stoppen met roken maar bent te slap om dat ook echt te doen. Of je moet stoppen van je wijf maar je hebt die domme gans wijsgemaakt dat een e-sigaret onschadelijk is. Dat is 2x sneu. Én je bent te slap om je eigen ding te doen én je bent met een domme gans getrouwd.
Of je wilt erbij horen en vindt zo'n enorme wolk van water- en glycerinedamp wel stoer. Wat je motivatie (of het gebrek daaraan) ook is, roken is voor debielen en elektrisch roken is voor de overtreffende trap.
Dan maar te slap, ik voel me wel beter, heb meer smaak en meer conditie. Voor de portomonee is het ook beter dus alleen maar winst.
Ik rook alleen maar e, heb nooit normaal gerookt. Lekker sneu, maar wel lekker.
@Busverhuur | 12-05-20 | 16:27: Ik ben een randdebiel.
Je bent er nog één vergeten wat droeviger is dan roken: figuren die daar een ander op moeten wijzen( te slap, sneu enz) Waar maak je je druk om? Die betutteling,pff. En nee ik rook niet.
Zoals de toekomst er nu uit gaat zien heb ik geen enkele behoefte om oud te worden. Denk met heimwee terug naar vroeger. www.youtube.com/watch?v=v1ElO7Pu7r0
Heeft Corona ook een smaak? Nou doe die dan maar, dan heb het maar gehad.
Als je Corona hebt proef je haast niks meer blijkbaar.
@keestelpro | 12-05-20 | 16:21: Oh, nou dan heb ik het mogelijk al gehad. 2 maanden geleden al weer.
Vapen... Zelden zoiets triest gezien.
Heeft me van pakje Marboro per dag naar niet roker geholpen in 3 maanden tijd. Ligt nu in la te wachten voor de spaarzame momenten dat ik weer zwakte ga vertonen. Nicotinepleisters tot aan acupunctuur 20 maal mislukt. Vapen saved my ass. Dus.
@Lorejas | 12-05-20 | 16:13: www.telegraaf.nl/nieuws/1010523/marlb...
Dus…...
@Lorejas | 12-05-20 | 16:13: maakt dat het minder triest?
Van roker naar niet roker door een paar maanden vapen? Lijkt me wel positief toch? Of je moet een pleuris hekel aan me hebben?
@Lorejas | 12-05-20 | 17:38: Zeker positief, en fijn voor je. Maar het maakt vapen niet een minder trieste bezigheid. Dusdanig verslaafd dat je vloeibare nicotine moet inhaleren... dat vind ik vrij triest. Maar ik snap netwerk, heb ook fors gerookt. Terugkijkend was dat ook vrij triest.
Nederland is sowieso een saai smakeloos land.
Neem nu de kaasblokjes van La Vache Qui Rit.
In de Nederlandse supermarkten ligt alleen de naturel smaak terwijl er in andere landen veel verschillende smaken verkrijgbaar zijn.
Die dingen zijn kei lekker!
Hetzelfde geld voor Babybel kaasjes. In Nederland alleen maar de standaard rooie terwijl er veel meer smaken zijn.
Zit hier een complot achter?!
www.lavachequirit.de/fileadmin/lavach...
Tot een paar jaar geleden had je ze hier ook.
Plots verdwenen.
Ik koop Fanta bij de Turk de laatste tijd omdat de gele die je hier hebt niet meer te zuipen is.
Bij de Turk is ie oranje en iets zoeter.
In Nederland mag vreten niks kosten. Het moet vooral goedkoop zijn. Dus daarom doet die smakeloze poedertroep van Unilever vol met suiker, zout en chemicaliën het zo goed.
Overigens is Babybel en La Vache Qui Rit zelfde smakeloze fabrieksmeuk, maar dan uit Frankrijk.
Je weet dat we hier ook echte kaas verkopen he?
Geen echt groot complot, gewoon keiharde handel. Als er niet voldoende smaakje X wordt verkocht, ruim je die uit de handel om aanbod van smaakje Y uit te breiden. Vervlakking alom.
Gast. Er zijn zo neukend veel lekkerder kaasjes dan Vache. Probeer die eens.
Wie is hier godverdomme smakeloos. Da's sjemiese prut man. Daar stop de pillen van de hond in, omdat die kaasblokjes niet te kauwen zijn en zo z'n strot inglijden. Man, Man.
@Dubbelepunthoofd | 12-05-20 | 16:21:
Op z'n tijd best lekker ter afwisseling.
Had ooit een stripboek van Kamagurka met ik dacht Bert die een boze brief schreef aan La Vache Qui Rit: Uw kaasblokjes zijn vervelend. Het rode lintje is te kort en er blijft zo altijd restjes kaas over in het aluminium. Een kaaseter die nochtans het beste met u voorheeft.
@Dubbelepunthoofd | 12-05-20 | 16:21:
Misschien is het jeugdsentiment dat je die kaasjes altijd op reis in de auto op de achterbank als versnapering kreeg van je ouders maar het kan ook zijn dat die kaasjes gewoon verdomd lekker zijn.
Ze zijn ook zo makkelijk uit te pakken met dat rode lintje.
@HoerieHarry | 12-05-20 | 16:22: Ja, da's een ander wijf ook, maar dan niet van rubber.
@keestelpro | 12-05-20 | 16:24:
Het is ook jeugdsentiment.
Net als de Raket.
@keestelpro | 12-05-20 | 16:24: Van dat rode lintje raak ik elke morgen gestresst. Net als bij het openmaken van een doosje theezakjes en m'n peuken. Kan ook zijn dat ik een leesbril moet.
@Piet Karbiet | 12-05-20 | 16:23:
De kaasjes moeten niet te warm worden anders wordt uitpakken met dat rode lintje een drama. Ze zijn koelkast-koud ook het lekkerst.
@Dubbelepunthoofd | 12-05-20 | 16:26: Die rode lintjes zijn doorgaans gemaakt om het uitpakken der dingen te vergemakkelijken. :-)
@HoerieHarry | 12-05-20 | 16:12: In Spanje ook, keilekker.
Babybel is een schoolvoorbeeld van hoe smeerkaas zo duur mogelijk te verkopen. Zoek eens op waar smeerkaas van wordt gemaakt, en kijk dan eens naar de prijs ervan per kilo.
In de jaren 90 had je ook al heerlijke soorten Schweppes in Frankrijk, er zijn er maar een paar op de Nederlandse markt gekomen. Betreft eten lijken we wel conservatieve communisten die zo min mogelijk keuze mogen hebben.
Het gaat niet om lekker of vies maar om de gezondheid. Als mensen popcornlongen krijgen van een e-sigaret met botersmaak lijkt mij dat niet gezond.
Nee, dan is Zware van Nelle veel beter inderdaad.
Nee het gaat erom dat aan die e-sigaret niks verdiend word,althans door de regering dan. Accijnzen zijn belangrijker dan de gezondheid.
@dennistegelwerken | 12-05-20 | 16:33: Hear hear.
Dit is ook al 1000 keer ontkracht.
Onze politici zitten al sinds jaar en dag in de zak van de tabak industrie. MEGA lobby
Een groot filosoof zei het al: "Elk nadeel heb ook z'n voordeel".
Zo kan je nu gelijk zien welke kappers goed zijn.
De slechte knippen de elastiekjes door !
Die filosoof rookte veel. En hij is er ook aan dood gegaan.
Laten we niet normaal maken wat niet normaal is.
In de film 1984 hadden ze ook geen lekkere smaakjes in de sigaretten.
We moeten wel het handboek blijven volgen inderdaad!
Maar wel duidelijk regels. Dat dan weer wel.
Maar wel allemaal een tv.
Toen hadden ze alleen Victorie sigaretten die op rantsoen waren.
@Piet Karbiet | 12-05-20 | 16:18: Nee, een telescreen. Zeg maar wat een smart tv nu is.
In de 1984 film wereld wisten anderen wel wat goed voor je was, dat zou hier nu in de echte wereld nooit gebeuren.
@TijdelijkOptimist | 12-05-20 | 16:54: Het boek "1984" is voor veel politici een handleiding.
Dus sigaretten en andere tabak mag wel maar die nep troep niet?
Hypocriete klootzakken zijn het toch ook.
Lobby...
@Bakje Friet | 12-05-20 | 16:06: precies, de tabakslobby
pizza Hawaii is heerlijk
... als je 8 bent. En gelijk heb je.
Half Italië gaat hyperbalistisch bij zulke teksten.
De andere helft geniet van de zon.
@EEnzame SchizofrEEN | 12-05-20 | 16:07: Die Italianen moeten zich eens druk maken om hun economie en belastingmoraal. Die gasten hebben zoveel tijd over dat ze zich zelfs druk maken over wanneer ik melk in mijn koffie stop.
Eensch. De combinatie van gevogelte en fruit is bijna altijd geslaagd, zie bijvoorbeeld de Oosterse en Caribische keuken. Al dan niet in combinatie met deegwaren. Overigens is de oerpizza (Margherita) maar een armoedig aftreksel van veel oudere soorten belegd platbrood uit de oven. Die vind je al meer dan 1.000 over heel Eurazië.
Alleen de naam pizza is Italiaans. Al het geleuter er omheen is je reinste misplaatst snobisme.
@John McClane | 12-05-20 | 16:06: Wat is er nou mis met ham en ananas. Het is geen origineel Italiaans recept maar dat is een pizza donor ook niet.
@voldemort | 12-05-20 | 16:27:
Pizza donor geleverd door Delivery 66
@Patje2011 | 12-05-20 | 16:37:
ik neem altijd levercirrose stukjes op mijn pizza donor!
@voldemort | 12-05-20 | 16:27: Het is niet halal, i.t.t. kip met appelmoes.
Ik wil helemaal niet oud worden.
Alle plezier en genot verboten!! Werken en belastingen betalen is waarvoor u op deze wereld bent gezet!
Betutteling van de bovenste plank. Weg met de CU.
Ach ja ... een dag niets verboden is een dag niet geleefd.
We mogen best stoppen met doen alsof roken normaal is.
Idem voor geloven in iets zoals een god..
Bepaalt u wat normaal is? Bent u helemaal van de pot gerukt? Sorry voor mijn chagrijn, ben net gestopt met roken vandaar.
@JWZ_JMK | 12-05-20 | 16:20: In de natuur roken de meeste dieren niet. Na bakken ze ook niet allemaal hun eieren maar dat terzijde.
Roken is in elk geval behoorlijk slecht voor de gezondheid en volgens mij ook voor je brein. De meeste rokers zijn namelijk heel erg domme mensen. Ze zijn dom geworden door het roken of gaan roken van dommigheid.
Dampen is geen roken.
Aan beiden kun jij en je omgeving dood gaan!
God vindt een lekker smaakje prima.
@Busverhuur | 12-05-20 | 16:26: Zoals Harry Mullish bijvoorbeeld?
Hoe gezond of ongezond is een e-sigaret eigenlijk? Is daar ooit eerlijk onderzoek naar gedaan? Kuifje jij weet alles, vertel!
Was vandaag niet in het nieuws dat blijkt dat de damp van die e-sigaretten nog schadelijker dan 'echte' sigaretten is?
Alleen vergeten ze de details te vermelden, zoals of die damp ook voor omstanders schadelijk is.
Er zijn wel wat verhalen dat het heel slecht is voor de longen, het koekt aan.
Niet echt ongezond. Dat is al zo vaak bewezen!
Ook klopt het niet dat de meerderheid zowel rookt als dampt.
De meeste dampers roken niet meer.
@EEnzame SchizofrEEN | 12-05-20 | 16:09: gelul en nogmaals gelul!
In de US zou ook alles verboden worden maar pres Bonkers is teruggefloten door zijn geldverdienende grootgeld vrienden..
Een goede reden om het hier sofort compleet te verbieden. ROken is slecht, hasj is slecht. Alle vaste stof die in je longen komt is slecht. Weg met die dingen.
@Carmelita | 12-05-20 | 16:26: Het is hartstikke ongezond. Dat is bewezen en zonneklaar.
@pejoar | 12-05-20 | 16:57: Ach, u veept?
Was wél op nieuws. En de vraag blijft: is de damp die uitgeademd wordt door een veeper qua samenstelling identiek aan wat die inademt?
Dit was een vraag, geen vaststelling. De kreet gelul maakt niet heel veel duidelijk, wel?
Moeten de sisha bars dan ook dicht ?
nee want de mensen die daar binnen zitten zijn liev en staan boven de wet.
Die kunnen ook indirect schadelijk voor de gezondheid zijn. Kans op zware loodvergiftiging. Ongeveer 9mm dik lood.
REAGEER OOK