Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. De woensdagdip van het RIVM: +145 doden

We zetten ons schrap

En dan nu de woensdagdip van het RIVM. Normaal is er altijd een dinsdagdip van het RIVM, maar omdat het maandag een soort zondag was, was het dinsdag een soort maandag en is het vandaag, woensdag, een soort dinsdag, waarop het dus eigenlijk een soort maandag is qua gevoel: een dip. Er komen zo weer RIVM-cijfers aan over de coronadoden en die zullen wel wat hoger uitvallen dan gisteren (48 doden) maar toch ook niet zo heel veel hoger. Zelf turen naar de grafiekjes kan daar. En nu dus F5. F5. F5.

+145

Reaguursels

Inloggen

Vind het wel een geruststellende gedachte in een licht gekleurd stukje te wonen. We zijn net Zweden hier: dun bevokt en men houdt (dus) van nature een beetje afstand

Feitenpliesie | 30-04-20 | 07:22

We zijn te veel buiten geweest en als straf dreigt Rutte dar de kappers niet open mogen.
Die zielige potentaat denkt dat hij met kinderen te maken heeft.

zuurtjeregen | 29-04-20 | 20:09

De reguliere cijfers. Sommige reaguurders geloven nog steeds dat de sociale en economisch lockdown en restrictie van de hele bevolking het beste is bij een virus met fataliteit als de griep. Het wordt toch echt tijd om eigen onderzoek te doen naar de situatie zodat we verder komen en die angst voor mijn zus, broer etc. overgaat. Ja de kwetsbare groep moet preventieve maatregelen nemen en oppassen, maar de rest moet z.s.m. open zonder idiote maatregelen als de ‘1.5m’.
Bij het zoeken let op dat Youtube nu censureert (topic voor GS?) alles wat ingaat tegen WHO/ Gates ‘beleid’ mbt Covid, 5G etc.
Links:
- Dr Ericksen update vimeo.com/412698864 en vimeo.com/412699764 met 5 miljoen views in paar dagen maar verwijdert door YouTube
- Tucker en D Rubin over sterke toename censuur Big Tech + overheid en afbraak vrijheid van meningsuiting www.youtube.com/watch?v=sPrbGU0Wyh4

Cesna | 29-04-20 | 19:24

Maar 020 gaat gaat nu het maken van excuses betreft het slavernijverleden een jaar verschuiven naar 2021. Waarvan akte.

Fi-Bu-Bla | 29-04-20 | 16:56 | 2

Genoteerd!

anti-fatwa | 29-04-20 | 16:57

die rutte doet het niet goed met de 1.5 meter bij het afvalbedrijf.

newray | 29-04-20 | 17:11
-weggejorist-
FogerRederer | 29-04-20 | 16:43 | 1

Wanneer komt Sanquin eigenlijk met een update over de serologische tests? Op hun website lees ik niets over geplande tests of publicaties.

Reaguurdeskundige | 29-04-20 | 16:39 | 1

Uitkomst staat hen niet aan, veroorzaakt paniek bij het algemene publiek, is niet simpel te duiden? Gokjes. Zegt u het maar...

Canis.bonus.es | 29-04-20 | 17:00

www.youtube.com/watch?v=h-gf29nuYYA

Deze nu wel schrikbarend relevant, wanneer je het aantal corona doden vergelijkt met andere 'stille rampen' die zich voortdurend afspelen zoals hongersnood, malaria, kanker, zelfmoorden, huiselijk geweld, georganiseerde criminaliteit etc. etc.

jopie1010 | 29-04-20 | 16:38
-weggejorist-
Zeikerd | 29-04-20 | 16:28 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

"Er gaan veel makke schapen in een hok". Zie bijvoorbeeld het "leeuwendeel" van de reageerders van Geenstijl. Gewoon achter Rutte blijven aanlopen die als lijfspreuk deze heeft: "met inschikkelijke mensen is meer mogelijk". "De helft van de wereldwijde beroepsbevolking kan zijn levensonderhoud verliezen", zegt de VN vandaag. Ga zo door mensen.

0112358 | 29-04-20 | 16:02 | 1


Geen demonstraties.
Noodwetten die er door heen gejast worden zonder debat of wat dan ook(5 miljard euro stikstof)Heeft geen kudt van doen met corona.
Kalt stellen van de oudjes in de verpleegtehuizen enz.
Ps,ik denk niet dat het leeuwendeel van de reaguurders achter rutte lopen.
Integendeel zou ik zeggen.

komtdatschot | 29-04-20 | 16:26

is het RIVM met een expiriment bezig ofzo ? heel druk in mijn winkelcentrum. ben weer omgedraaid.

newray | 29-04-20 | 16:01 | 1

Darwin?

Canis.bonus.es | 29-04-20 | 16:39

Overal in Europa bemoedigende cijfers. De beurzen willen ook weer omhoog, had u maar geluisterd naar ome van Oef met zijn Roche, Gilead, Moderna en NovoNordisk.

van Oeffelen | 29-04-20 | 16:00 | 6

*Beurzen willen ook weer omhoog*
Daar zal een kunstmatige stimulans vast geen enkele invloed op hebben, wink wink.

Care | 29-04-20 | 17:14

Ja, nog bedankt voor de tips. Er zijn reaguurders mee binnen gelopen.

Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 17:50

@Dr. Blechtrummel | 29-04-20 | 16:18: dat er meer wordt getest en dat er versneld grotere mate van immuniteit wordt bereikt. Oversterfte en IC opnames dalen nog gewoon.

Gen. Maximus | 29-04-20 | 17:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Ondanks de zonnige dagen en de “drukte” op straat van de laatste twee weken een schitterende daling te zien! Mijn optimisme komt terug! Iedereen mondkapjes op en spenderen dat geld! Allen schouders eronder en oppompen die economie!!

Nicolas Arcissus | 29-04-20 | 15:57

Een beetje off topic maar toch ook weer niet: kan iemand mij uitleggen waarom NL-media (Hoi Erik Mouthaan, hoi NPO) ons doodslaan met coronanieuws uit de VS en dan het liefst met de ondertoon van: het is daar bar en boos, Trump, ongelijkheid, zwart versus wit, rijk tegen arm enz enz.
Op basis van de cijfers is deze obsessie echter geheel onterecht.
Als ik nu het aantal coronadoden afgezet tegen de grootte van de bevolking in NL vergelijk met de VS dan scoort NL 0,028% tegen 0,018% voor de VS.
NL telt procentueel dus ca. anderhalf keer meer coronadoden dan de VS.
Conclusie: NL-media kunnen zich beter richten op de coronaramp die in eigen land plaatsvindt ipv smalend naar de VS te wijzen.
Zou de Trump-obsessie hier iets mee te maken hebben?

Amsterdamsko | 29-04-20 | 15:56 | 6

We zijn dan ook zo'n beetje het dichtstbevolkte land ter wereld dus het is niet geheel onverwacht.

clockandhammergame | 29-04-20 | 16:23

VS natuurlijk een extreem land. Van heel rijk tot straatarm. Veel fitness-goeroes, maar ook veel obesitas. Interessant om te volgen.

Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 17:52
▼ 3 antwoorden verborgen

In het begin dacht ik nog "we gaan allemaal dood" maar met deze cijfers schiet het niet echt op.
Ik zit nu verplicht binnen lees: al het vertier is gesloten door het regime en voor wat?
Voor een handvol mensen die corona hebben.
En een paar gaan er van dood die ook nog eens moddervet zijn of achterliggend lijden hebben dan wel hoogbejaard.
Open toch weer de economie voor de jongeren en oude jongeren.

Miezerig | 29-04-20 | 15:41 | 3

@ Miezerig Ik ben het helemaal met u eens ofwel alles weer open ofwel moet dat virus ineens een heel stuk dodelijker worden en een inhaalslag plegen

Johnroe | 29-04-20 | 16:33

Wat als ik zeg dat er ook genoeg gesneuveld zijn zonder klachten zoals 'vet' of 'oud'?

Care | 29-04-20 | 17:15

@Care | 29-04-20 | 17:15: dan ben ik vooral benieuwd naar uw definitie van "genoeg". Want de sterfte in de door Miezerig genoemde categorieën is nihil. Check zelf maar eens zo'n RIVM PDFje. Heel verhelderend.

Gen. Maximus | 29-04-20 | 17:59

Als het dan vooral IC patiënten zijn , zijn we eerder onder de 500

DokterNo | 29-04-20 | 15:38

Door dat Corona gedoe wacht de Stad 020 een jaar extra met het aanbieden van excuses wegens de slavernij.

Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 15:33 | 3

Ieder nadeel heb z’n voordeel.

Bolder | 29-04-20 | 15:34

lol

komtdatschot | 29-04-20 | 16:19

Kon dat niet via zoom?

Gen. Maximus | 29-04-20 | 18:00
-weggejorist-
ruudvangeelen | 29-04-20 | 15:28 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

De vraag is zijn deze mensen met covid-19 of door Covid-19 overleden. Vermoedelijk allemaal bejaarde met 1 of meerdere onderliggende ziekte. In Amerika waar ze de WHO gedag hebben gezegd en zelf de testen en tellingen bepalen ligt de sterfte rond 0,02%... Verder beweert de WHO dat de ziekte doormaken geen bewezen immuniteit geeft dus de vaccins kunnen ze ook achterwege laten.

Hellforce1 | 29-04-20 | 15:25 | 3

Als antibodies geen 100% bescherming bieden, bieden ze 0% bescherming

Fijn_dat_je_er_bent | 29-04-20 | 15:39

Van de griepprik wordt je niet immuun voor griep, wel heb je minder kans het te krijgen en word je minder ziek als je het krijgt. Zo zal een covid19vaccin ook werken lijkt me.

pili-pili | 29-04-20 | 15:58

Pili -pili : neen, u kunt Corona en influenza niet op die manier vergelijken...

Canis.bonus.es | 29-04-20 | 16:53

Goed nieuws dat een aantal ziekenhuizen weer start met niet coronagerelateerde behandelingen en operaties.
De eerste patienten hebben een uitnodiging gekregen.

Het is van belang dat iedereen zich aan de maatregelen blijft houden, zodat dit verder opgepakt kan worden.

letopuwzaak | 29-04-20 | 15:24 | 3

Nemesis van Philip Roth. Ook actueel.

Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 15:28

Dus ik kan weer terecht voor m’n drankprobleem? Nu kon ik alleen maar naar Gall&Gall

ruudvangeelen | 29-04-20 | 15:29

En toch is de trend neerwaarts. Minder ziekenhuisopnamen, minder doden, minder besmettingen. Vooral dat laatste is allang niet meer exponentieel.
Het kan als een kortstondig succesje worden gezien voor Rutte.

Maar de kiezer heeft een geheugen als een vergiet.

Kijk naar de peilingen nu. Iedereen pist straks op Rutte omdat de openstelling van de samenleving niet snel genoeg zal blijken te gaan, zeker vergeleken met enkele grote landen in Europa.
En dan komt Wopke naar voren. Als Redelijk Alternatief voor de VVD.

Mijn voorspelling:
VVD 20 (-10 t.o.v. De Hond)
CDA 25 (+10 t.o.v. De Hond)

Gajus | 29-04-20 | 15:19 | 1

Minder van alles, weet u dat zeker?

Care | 29-04-20 | 17:17

is naasleep van pasen, alle op zichzelf wonende oudjes hadden bezoek van de kids/kleinkids, nu een kleine 50 extra dooien in de statistieken

TDB | 29-04-20 | 15:17 | 4

Wat een ongelooflijk gezwets. Sinds 5 weken (!) Mooi weer weekends, iedere keer: "let maar op over 2 weken..." en iedere week weer dalen de cijfers en dan het standaard correctiecijfer na het weekend gebruiken om te bewijzen dat het gedrag met Pasen een ramp veroorzaakt. Het ligt anders: sinds we weer 'teveel' naar buiten gaan dalen de cijfers

A.L.Lah | 29-04-20 | 15:33

Wat is je punt?

TDB | 29-04-20 | 15:47

@TDB | 29-04-20 | 15:47: dat je die 50 dooien niet aan het gedrag met Pasen kunt koppelen

A.L.Lah | 29-04-20 | 16:46
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Capo-dei-capi | 29-04-20 | 15:05 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ruim 500 doden.
Hoeveel waren gezonde mensen (onder de 70) zonder onderliggende ziektes of slechte genen?

pejoar | 29-04-20 | 15:00 | 18

@Watching the Wheels | 29-04-20 | 15:32:
Ahja, nou het staat er wat naar geschreven. Maar tussen de oudjes zit wel de grootste groep waarbij je de vraag moet stellen of ze beter af zijn op een IC. Gelukkig is die vraag nooit een taboe geweest, nu helaas wat meer.

Aart4888 | 29-04-20 | 15:39

@Aart4888 | 29-04-20 | 15:39:
Bedankt voor de uitleg. Het kwam op tv bij mij ook niet zo duidelijk over. Het is natuurlijk een harde boodschap om je te moeten realiseren dat de kans voor oudere mensen zeer klein is om een IC-opname met corona te overleven. Misschien moeten ze iets duidelijker communiceren dat IC-opname voor veel ouderen niet kan resulteren in "in leven blijven". Ik bedoel dat duidelijker moet zijn dat aan hen geen perspectief onthouden wordt, wat nu mogelijk soms gedacht wordt.

Watching the Wheels | 29-04-20 | 16:40

Meer dan je denkt, minder dan men vreest.

Care | 29-04-20 | 17:17
▼ 15 antwoorden verborgen

Ondertussen in Libanon,

"At least a dozen banks torched and vandalised as fiery protests against economic hardships continue across Lebanon"
www.aljazeera.com/news/2020/04/banks-...

AntonJansen | 29-04-20 | 14:56 | 1

Die mensen kunnen hun geld niet van de bank opnemen (limiet) en ze hebben het nodig, dus niet vreemd dat ze dat op die banken afreageren.

Watching the Wheels | 29-04-20 | 14:58

Ik kasteel Drakenstein nog Corona vrij?

Welles! Nietes! | 29-04-20 | 14:51 | 2

Is

Welles! Nietes! | 29-04-20 | 14:52

Draken krijgen het niet.

Watching the Wheels | 29-04-20 | 15:08

Hier in Zwisterland draagt bijna niemand die ondingen. Ze zijn overal verkrijgbaar en te koop. Liggen bij ieder tankstation op de balie en als je er 100 wil is het ook goed.

van Oeffelen | 29-04-20 | 14:50 | 8

@pejoar | 29-04-20 | 15:05:
Ja natuurlijk helpen mondkapjes. Vind het zelf ondingen, maar je houd dan virusdeeltjes bij je. Je moet compleet zwakzinnig zijn om dat te ontkennen. Nouja ik weet een groot "staatsman" die het ook met droge ogen staat te ontkennen.

anti-fatwa | 29-04-20 | 16:46

@anti-fatwa | 29-04-20 | 16:46: Het is een semantisch trucje. Je maakt de uitzondering tot regel, maar wat je zegt is waar. In die zin:
Mondkapjes en condooms zijn niet veilig.

MistaRazista | 29-04-20 | 23:52

Gaat zeker niet goed samen met het kaasfondue.

MistaRazista | 29-04-20 | 23:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Gisteren trouwens mijn eerste mondkapjes gekocht in een apotheek in Aken. 10 Stuks voor 19 Euro. Dit omdat mondkapjes in Duitse supermarkten verplicht zijn. En iedereen draagt ze daar ook.

WirMachenMusik | 29-04-20 | 14:45 | 4

Mijn vrouw werkt bij een bedrijf met het hoofdkantoor in Keulen. Het hoofdkantoor heeft voor alle medewerkers van de vestigingen Brussel, Amsterdam, Milaan, Parijs en uiteraard Keulen zelf, mondkapjes geregeld.
We hebben er 300.

Broadsquire | 29-04-20 | 15:30
-weggejorist-
Zeikerd | 29-04-20 | 15:56

@Zeikerd | 29-04-20 | 15:56: Dat gevoel heb ik ook wel, maar ik denk dat vanaf 60 graden alle virussen ongevaarlijk worden gemaakt.

WirMachenMusik | 29-04-20 | 16:34
▼ 1 antwoord verborgen

Heb vanmorgen even met de huisarts gebeld. Had aan de assistente gevraagd of iemand van de huisartsen mij terug wikde bellen En ja hoor...... de huisarts belde mij., Ging over de griepspuit(en ) naar aanleiding van de brief die ik gekregen had. Over de pneumokken was het RIVM het nog niet over eens, wordt nog verder uitgezocht door het RIVM , wie de spuit van de pneumokokken moest krijgen. ( nieuwe richtlijnen van het RIVM_) De huisarts zei tegen mij dat de 60 en 65 jarigen er vermoedlijk afgehaald worden, dus alleen de 70,75,en 80 jarigen zouden de pneumokokken MOETEN krijgen.Over de griepspuit , die wij dan GELIJK de Pneumokokken spuit zouden krijgen , dat er in de griepspuit van dit jaar er vier elementen in zouden zitten ipv. 3 ( was dit jaar het geval )( kippe-eiwit van de fipromiel eieren, die komen uit de Oekraine) Dus mijn scepsis werd dus maar zo WAARHEID.., MAAR even afwachten wat er nog meer naar buiten zal komen.De Pneumokokken neem ik zowie zo NIET!!!!
WORDT VERVOLGD !!!!!!

gebochelde | 29-04-20 | 14:44 | 4

@Papa Jones | 29-04-20 | 14:50:
Vooral die fiepromiel maakt het berichtje af inderdaad.

Aart4888 | 29-04-20 | 14:52

@Papa Jones | 29-04-20 | 14:50: De vriendinnen van Gebochelde hebben net de wok op de strijkplank gemonteerd. Zijn overhemden moeten nodig gestreken worden...

Yrrab | 29-04-20 | 15:11

Ik bespeur een leugen, alsof je ooit een huisarts aan de lijn krijgt

TDB | 29-04-20 | 15:20
▼ 1 antwoord verborgen

De 145 overlijdens gevallen uitgesplitst naar datum overlijden :

Datum aantal
overlijden
29-Apr 1
28-Apr 22
27-Apr 35
26-Apr 27
25-Apr 18
24-Apr 16
23-Apr 7
21-Apr 3
20-Apr 3
16-Apr 2
15-Apr 1
12-Apr 2
10-Apr 1
7-Apr 1
3-Apr 2
2-Apr 1
31-Mar 1
27-Mar 1

onbekend 1

Totaal 145

Bron : www.arcgis.com/apps/opsdashboard/inde...

Zwizalletju | 29-04-20 | 14:43 | 10

@Watching the Wheels | 29-04-20 | 15:22: Ja is raar, en nog lastiger is het dat het ook nog cijfers zijn die niet kloppen zoals iedereen weet.

Ik heb voor de grap t/m week 16 (eindigt 19 april) geanalyseerd en kwam tot zo'n 3700 extra COVID-19 doden die niet in de RIVM cijfers zitten. (door het CBS er naast te leggen) Cijfers zitten in de link hier boven.
Elke gerapporteerde moet je verdubbelen , daar komt het ongeveer op neer.
Dus t/m 19 april hadden we al zo'n 7400 COVID-19 doden

Zwizalletju | 29-04-20 | 15:30

@Zwizalletju | 29-04-20 | 15:30:
Goed dat er mensen zijn die dat bijhouden. Je zou eigenlijk verwachten dat de overheid zelf die berekening maakt en communiceert.

Watching the Wheels | 29-04-20 | 16:43

@Watching the Wheels | 29-04-20 | 16:43:

Dat doet de overheid ook gewoon. Op de website van het RIVM vind je namelijk ook de CBS oversterfte cijfers. Dus at had @zwizalletju niet hoeven tellen...

swaggerton | 29-04-20 | 17:39
▼ 7 antwoorden verborgen

Rijksoverheid:
Vanaf 29 april geldt: wijs bij zelfstandig wonende kwetsbare ouderen (70-plussers), die geen (mantel)zorg of ondersteuning ontvangen, 1 of 2 vaste personen aan die de oudere met enige regelmaat blijven bezoeken.
Even nadenken- Door het openen van van de basisscholen worden de ouders alsnog besmet, en die mogen dit dan doorgeven aan de zelfstandig wonende 70+ ers, die de dans in de bejaardentehuizen (besmet worden door personeel zonder beschermende middelen), en de onbeschermde gezinshulp, en mantelzorger ontlopen zijn.

Roadblock | 29-04-20 | 14:40 | 5

Hey je kan die bejaarden ook prima aan hun lot overlaten, dan weet je tenminste zeker dat ze aan het einde van het corona genauzel dood/dement zijn.
iig zekerheid

TDB | 29-04-20 | 15:21

@Papa Jones | 29-04-20 | 14:44: Alles is eindig. Onze pieten zijn ook al verouderd.

Quib | 29-04-20 | 15:26

@Papa Jones | 29-04-20 | 14:44:
Als je daar zo bezorgd om zou zijn als "staatsman" zou je zorgen dat de verzorgers van die oudjes beschermd naar dr werk kunnen. Ik zie het probleem niet. Het rivm zei in januari al dat we op alles voorbereid zouden zijn. Dus gooi op die testen en beschermingsmiddelen voor het zorgpersoneel!

anti-fatwa | 29-04-20 | 16:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Nieuw Nederlands gezegde:

Zo onbetrouwbaar en incompetent als het RIVM

Stinkend_zadel | 29-04-20 | 14:39 | 3

Wat snap je er niet aan?

RandyBiel | 29-04-20 | 14:43

-Garantie tot aan de RIVM
-Zeker gekocht op RIVM.nl?
-Daar zit geen woord RIVM's bij
-Al is de RIVM nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel

Papa Jones | 29-04-20 | 14:47

Wie een kuil graaft voor de RIVM, valt er zelf in.

Watching the Wheels | 29-04-20 | 15:03

Als je dat kaartje zo bekijkt zou je kunnen beginnen te vermoeden, dat des te dichter bij de kust en des te kouder het zeewater des te minder corona. Dus misschien wel een van de meerdere factoren zou kunnen zijn.
Viel me op dergelijke kaarten van Spanje en Italië ook alhoewel het zeewater daar minder koud zal zijn dan in Noord-Nederland.
Hoe dan ook, ik blijf in ieder geval doorgaan met het verorberen van tenminste 3 haringen per week. Ook al omdat ik ze sowieso lekker vind.

WirMachenMusik | 29-04-20 | 14:38 | 6

@Piet Karbiet | 29-04-20 | 14:47: Dat zijn bacteriofagen, iets *compleet* anders.

omanders | 29-04-20 | 14:53

@omanders | 29-04-20 | 14:53:
Nee hoor, ik ken dit verhaal ook. Een team heeft dezelfde expeditie als Darwin gemaakt, maar dan om het onzichtbare leven in kaar te brengen.
-> Global Ocean Sampling Expedition

Aart4888 | 29-04-20 | 15:02

@omanders | 29-04-20 | 14:52: Heerlijk op een wit bolletje met wat uitjes. Heb er ook net twee achter de kiezen.

Nehemia | 29-04-20 | 15:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Lees net in de MSM dat Kim dood is, maar dat zijn artsen het hem nog niet durven vertellen.

Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 14:34 | 2

Kan ik mij iets bij inbeelden. De economen die hem zeiden dat het niet zo goed ging met het land heeft ie doen verdwijnen.

Guillermo | 29-04-20 | 14:35

Met minder dan 400 nieuwe gevallen per dag gaat het tien jaar duren voor deze gifbeker leeg is. Er zal nu echt versoepeld moeten gaan worden. Zodat ook de kwetsbaren niet tien jaar lang geïsoleerd hoeven te worden.

Reaguurdeskundige | 29-04-20 | 14:32 | 6

@Dr. Blechtrummel | 29-04-20 | 14:58:
Oh neee...

Papa Jones | 29-04-20 | 15:22

Zodra de IC-bezetting op een houdbaar nivo ligt wil je de besmettingsgraad rond de 1 houden, lijkt me. En dan ondertussen de IC-capaciteit opschroeven door het opleiden van extra personeel etc, zodat de bezetting nog wat kan stijgen en de doorstroming vergroot kan worden.

Reaguurdeskundige | 29-04-20 | 15:41

U dacht dat dit binnen een paar maanden voorbij was?
Toet toet.

Care | 29-04-20 | 17:23
▼ 3 antwoorden verborgen

''Een luchtbrug voor arbeidsmigranten
Zondag kwam er een vliegtuig aan vol
met arbeidsmigranten uit Roemenië.Ze
gaan aardbeien plukken. ''
teletekst-data.nos.nl/webplus?p=221-1

??? Dat kan dan opeens wel?

pga | 29-04-20 | 14:31 | 5

Het is ook niet zo, dat er allerlei studenten zonder horeca bijbaan in geldproblemen zitten die dit ook zouden kunnen doen. Oh wacht...

nooitgrappig | 29-04-20 | 14:35

@Feynman | 29-04-20 | 14:34: Nou, is toch fijn dat we onze werkelozen niet het risico laten nemen, maar vliegtuigen Roemenen overvliegen?

De verwarde man | 29-04-20 | 14:39
▼ 2 antwoorden verborgen

''Alle leden,medewerkers en bezoekers
van het Europees Parlement in Brussel
moeten een mondkapje dragen of vanuit
huis werken,staat in een voorstel van
het bestuur van het parlement. ''
teletekst-data.nos.nl/webplus?p=101
Daar wel maar, in het verpleeghuis was het allemaal niet nodig ,
sterftecijfer bij besmetting 50% zei een een verpleeghuisarts laatst tegen me.

Dank RIVM

pga | 29-04-20 | 14:29 | 6

Timmerschrans hoort natuurlijk wel tot de risicogroep...

pga | 29-04-20 | 16:15

Nepnieuws. Mondkapjes werken niet, zei een groot nederlands "staatsman" eens.

anti-fatwa | 29-04-20 | 16:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Door die nep cijfers zit ik al weken dag en nacht te reaguren. Kan iemand daarvan het maat schappelijk verlies van berekenen?

Guillermo | 29-04-20 | 14:25 | 7

Prima schifting in de maatschappij ook toch

timmert12 | 29-04-20 | 14:42

Je hoort wel eens dat dit heel schadelijk is. Zelf gelukkig geen ervaring mee.

Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 15:04

Je bent van straat = maatschappelijke winst...

SterF... | 29-04-20 | 15:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Gaat de goede kant op. Dalende trend. Mark gaat daar straks de vruchten van plukken.

Kuifje-naar-Brussel | 26-04-20 | 14:07 | 4

Earl_of_Doncaster | 29-04-20 | 14:25 | 4

Dit is het bekende woensdagdipje.

Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 14:35

Wat? Gaat hij nog meer ic bedden wegbezuinigen dan?
Welke dalende trend?

anti-fatwa | 29-04-20 | 14:38

@sodapoppin | 29-04-20 | 14:34: Ik denk dat veel mensen die de Antillen niet kennen dit niet begrijpen. Overigens zijn dan ook de bladeren al prima!

Pardoes | 29-04-20 | 14:49
▼ 1 antwoord verborgen

Mededeling

Bleib zu Hause.

RickTheDick | 29-04-20 | 14:23 | 2

precies!

pibasso | 29-04-20 | 14:24

Merkel vanmorgen gezien in vergadering , ze nam 15 cm afstand .
Die anderhalve meter geldt uiteraard nur fur das dumme volk.

joppo0 | 29-04-20 | 14:36

@Mr_Natural | 29-04-20 | 14:28: Ik denk dat Frenske al een halve doos ophad voordat hij in de gaten had dat ze niet bedoeld waren om op te eten.

5611 | 29-04-20 | 14:39

@De verwarde man | 29-04-20 | 14:29:
Nee stel je voor dat je de "kwetsbare" groep zou beschermen. Dat moeten we niet willen met zn allen.

anti-fatwa | 29-04-20 | 14:39

@Vigil | 29-04-20 | 14:28: daarom ga ik ook nooit boodschappen halen zonder chirurgisch mondmasker.

pibasso | 29-04-20 | 15:08
▼ 8 antwoorden verborgen

Dit gaat nog wel een tijdje zo door. Sommige figuren willen gewoon niet leren, dus neem de maatregelen maar fijn met een korreltje zout dan weet je zeker dat we nog maanden met verschillende maatregelen zitten opgescheept.

First Contact | 29-04-20 | 14:19 | 4

@IJsbakker | 29-04-20 | 14:25: zo is dat. In sommige streken gaat het ondanks alles in Italië ook al weer prima met bedrijven. Vooral de uitvaartbusiness schijnt het erg goed te doen.

De verwarde man | 29-04-20 | 14:34

@De verwarde man | 29-04-20 | 14:34: En de gezondheidszorg.

Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 15:04
▼ 1 antwoord verborgen

Ik blijf het zeggen....... zolang de cijfers niet verder gespecificeerd worden kan je er totaal niets uit op maken......

Alles doen om de enorme fuckup in de verzorgingshuizen te verbloemen...... Mark en Hugo hebben bloed aan hun handen...... een totaal gebrek aan beschermingsmiddelen tot op de dag van vandaag heeft een hoop ouderen de kop gekost......

Fatwabuster | 29-04-20 | 14:18 | 4

Doen daar ook nog het gedegen contactonderzoek (wat wij nu door apps proberen te ondervangen). Zeer arbeidsintensief maar werpt z’n vruchten af. (In NL kan dit zogenaamd niet vanwege te weinig personeel GGD. Kapitalen uitgeven aan andere zaken kan hier weer wel.)

duh! | 29-04-20 | 14:25

En zelfs daarin is een rijk vs arm verdeling toegepast. Hier in de buurt zijn instellingen waar rijke ouderen hun laatste jaren kunnen slijten in villa-achtige wijken. Die vallen onder een zorginstelling die al wekenlang de beschikking hadden over mondkapjes maar ervoor kozen ze niet te gebruiken omdat de besmetting daar meeviel. Een 5-tal andere zorginstellingen in de buurt met hulpbehoevende jantje modaal ouderen moesten tot deze week wachten totdat de mondkapjes aankwamen. In plaats van dat de instelling voor de rijke ouderen de mondkapjes aanbood aan andere instellingen werden ze opgeborgen in de kast. Weet niet of het op meer plekken zo gegaan is maar ik walgde hier behoorlijk van.

drekzooi | 29-04-20 | 14:34

@drekzooi | 29-04-20 | 14:34: Er zijn particuliere verzorgingstehuizen waar de overheid verder geen zeggenschap heeft, de ouderen die hier verblijven betalen alles zelf (dat zijn enorme bedragen per maand) en ik neem aan dat hiervan ook de beschermingsmiddelen van zijn gekocht......... om die nu deels af te staan aan andere verzorgingstehuizen is dan natuurlijk een beetje ridicuul, dat valt geheel onder verantwoordelijk van de overheid..... en die zijn dus aan alle kanten te kort geschoten

Fatwabuster | 29-04-20 | 14:55
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom Duitsland zo weinig? Weet iemand dat?

horsteknots | 29-04-20 | 14:16 | 11

@Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 14:24: Deels wel, omdat hier door de enorme opschakeling en het tekort aan personeel er onnodig mensen zijn overleden door fouten op de IC. Dit 'nieuws' komt van IC verpleegkudnigen zelf, overigens.

Dr_Prepper | 29-04-20 | 14:29

@Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 14:24:IC is pas het eindstation....... alles begint bij testen en vervolgens isoleren..... en uiteraard voldoende beschermingsmiddelen in de totale zorg (Ziekenhuizen, verpleeghuizen, doktoren, thuiszorg etc) ter voorkoming van de spreiding van het virus.

Fatwabuster | 29-04-20 | 14:29

@Fatwabuster | 29-04-20 | 14:29:
Trsten en beschermingsmiddelen zijn toch zonde van je geld wat je blindelings naar het buitenland kan storten of half afrika hiernaartoe van kan halen?

anti-fatwa | 29-04-20 | 14:43
▼ 8 antwoorden verborgen

Enige dat nu houvast biedt: de oversterftecijfers. De rest is onzin.

Het is natuurlijk van de gekke dat we elke keer die idiote bias in de waarneming van de data zien. En alleen maar omdat het weekend/feestdag is.

balustrade | 29-04-20 | 14:16 | 4

Daarin kunnen ook meer doden door hartfalen, kanker, zelfmoord etc zitten agv de lockdown, dus ook dat biedt helaas geen houvast.

Realisties | 29-04-20 | 14:28

@Realisties | 29-04-20 | 14:28: Volgens de statostieken hebben al + 1000 bedreifslijders een voortijdig einde aan hun leven gemaakt

Guillermo | 29-04-20 | 14:32
▼ 1 antwoord verborgen

Stel, we komen uiteindelijk op 8.000 doden. Geschatte kosten corona-crisis sowieso €90.000.000.000. Dat komt op gemiddeld op €11.250.000 per dode. Pfffff.

Schijtziek | 29-04-20 | 14:13 | 16

@TDB | 29-04-20 | 15:28: Het principe van preventief handelen is nog niet overal aangekomen.

Heiner | 29-04-20 | 15:58

De prijs wordt niet berekend per dode, maar per voorkomen dode. Als het aantal uit komt op 8.000 doden dan zijn er naar schatting honderden duizenden Nederlanders niét gestorven aan een besmettelijke longziekte die 15% op de IC laat belanden. Zonder maatregelen waren er exponentieel veel meer zieken en dus ook doden.

Joostmochtnietsweten | 29-04-20 | 16:00

Als er meer doden komen, word het vanzelf goedkoper.
Chaos rulez.

MistaRazista | 30-04-20 | 00:49
▼ 13 antwoorden verborgen

Boeit allemaal niet, totaal oninteressante cijfers zolang je niet weet wat de besmettingsgraad is. Pas dan weet je hoeveel mensen er per 1000 besmettingen ziek worden, hoeveel daarvan ernstig en op de IC belanden. Dat is interessant, dan weet je dus pas hoeveel zorgcapaciteit er nodig is als je het virus z’n gang laat gaan.

Maar ja, we testen niet, dus we weten het niet. We gokken maar wat, met rekenmodelletjes.

Stormageddon | 29-04-20 | 14:13 | 7

@DrumPiet | 29-04-20 | 14:23:
Dat maakt niet uit. Je moet, voor landelijk beleid, een landelijk besmettingscijfer hebben. Wat je zou willen weten is hoeveel besmettingen leiden tot ziekenhuisopname, en dat afzetten tegen de capaciteit van de ziekenhuizen. Dat is het enige wat interessant is, en wat je moet weten om met enig gezag de noodmaatregelen te kunnen opheffen, ofwel verlengen. En zolang men dat niet weet, is alle speculatie zinloos. Dan is het maar een beetje gokken.

Stormageddon | 29-04-20 | 14:34

@Stormageddon | 29-04-20 | 14:34:
Eens hoor. Maar ik denk dat dit virus zich met de huidige kennis niet laat vangen in statistiek, daar is het te grillig voor. Als de specs van het virus niet beter bekend worden is denk ik testen ook zinloos, in ieder geval om het aantal opnames te kunnen voorspellen.

DrumPiet | 29-04-20 | 14:44

@Oetiohnegentechnik | 29-04-20 | 14:24:
Maakt niet uit, je moet weten hoe besmettelijk het is. Dus, hoeveel mensen het virus krijgen en het percentage wat daarvan ziek wordt en op de IC beland.
Dat is het interessante getal, daar kun je beleid op maken, ofwel door verruiming van IC capaciteit (maar dat gaat niet van vandaag op morgen) ofwel het voorkomen van verspreiding. En vanaf begin uitbraak weten we dat niet. We weten alleen dat het Brabant finaal uit de klauwen liep. Maar het aantal besmettingen in Brabant weten we nog steeds niet. Terwijl je het daar dus zou kunnen testen. Een paar dorpen, een paar stedelijke wijken als representatieve steekproef. Dan heb je tenminste een getal waar je iets aan hebt.

Stormageddon | 29-04-20 | 14:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Verdrievoudigd dus !!!! En ondertussen gaan de restaurants en bars weer open in hotels.

AntonJansen | 29-04-20 | 14:10 | 4

Riep u gisteren ook met hetzelfde enthousiasme : 3x minder !!!! ? Vergelijk het eens met 5 weken terug

A.L.Lah | 29-04-20 | 14:14

Ze zijn niet allemaal afgelopen 24h overleden. Onbegrijpelijk dat media dat beeld niet tonen.

Vula | 29-04-20 | 14:14

@Vula | 29-04-20 | 14:14: Vraag me altijd hoe dat dan gaat in het ziekenhuis "Heyy, Jan, Jan?? Er ligt hier nog een dooie onder de wastafel, turf jij em ff af? thx!"

harry21 | 29-04-20 | 14:21
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Mark_D_NL | 29-04-20 | 14:10 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Met het aantal opnames zit je weer op het niveau van net voor de lockdown rond 14/15 maart, dus dat is goed nieuws. Dat en het aantal bezette IC bedden is de enige echte graadmeter die we hebben.

Clavo | 29-04-20 | 14:07 | 1

Behalve als.... uit angst voor het virus men sneller mensen de IC opdrukt dan normaal. Maar daar heb ik geen verstand van, neem aan dat de beslissing niet op emotie genomen wordt.

harry21 | 29-04-20 | 14:24

M'n chinees is ook failliet.

HoerieHarry | 29-04-20 | 14:06 | 4

No more soup for you.

Pluisbaard | 29-04-20 | 14:14

Oh jammer, daar ging jij toch regelmatig heen.

Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 14:26
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind het onbestaanbaar dat die cijfers iedere keer na een zon- of feestdag niet kloppen. Hoe moeilijk is het voor dat instituut de dagelijkse aantallen overledenen exact bij te houden? Ze registreren ook de aantallen genezen patienten niet, want te veel administratief gedoe. Hoe dan? In de zorg wordt alles via ik weet niet hoeveel bureaucratie opgetuigd. In de verpleeghuizen hebben ze zelf roosters met daarin hoeveel minuten je max aan iets mag besteden. Ik vind het een grove schande. Doe dan maar weekcijfers.

Piet Karbiet | 29-04-20 | 14:05 | 8

Dan bel je ze zelf toch even?

Tjemig | 29-04-20 | 14:45

Nogmaals: In mijn ziekenhuis en ik verwacht in meerdere ziekenhuizen, zijn het de ondersteunende krachten die de overleden patiënten doorgeven. Deze ondersteunende krachten, bij ons momenteel de co-assistenten, zijn dan lekker een weekendje vrij.

Aart4888 | 29-04-20 | 14:46

Niet alleen dat. De tweede kamer is een week met reces. In tijden van diepe crisis.

Kluukluuk | 29-04-20 | 14:56
▼ 5 antwoorden verborgen

38.802 besmettingen tegen 4.711 doden.
Da's een pittig kansje om eraan dood te gaan.

Papa Jones | 29-04-20 | 14:04 | 16

@harry21 | 29-04-20 | 14:28:
Die 47.11 doden vallen ook onder die 38.802 besmettingen. Anders waren ze niet meegeteld als corona-dode.

Papa Jones | 29-04-20 | 14:32

Herstel, 4.711

Papa Jones | 29-04-20 | 14:32

@Papa Jones | 29-04-20 | 14:32: Wat is het nou?

Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 15:06
▼ 13 antwoorden verborgen

De analyse van wie zich de afgelopen weken nog heeft laten aansteken wordt niet gemaakt of niet gecommuniceerd. Zijn het aso's, tokkies, lui die overal schijt aan hebben ? Uitsluitend verzorgingspersoneel kan het niet zijn want zoveel personeel is er niet eens.

van Oeffelen | 29-04-20 | 14:03 | 6

@Is dit nog nieuws? | 29-04-20 | 14:08: Ik dacht zelf eerder aan Bolsonaro.

Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 14:16

@Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 14:06: Tja, niemand natuurlijk.
En ik denk ook niet dat je in zo'n geval moet denken in termen van "schuldig / onschuldig": je bent huisgenoten van elkaar en dus is het onvermijdelijk dat je elkaar aansteekt. Ook al wil je dat niet, het kan haast niet anders of het gebeurt.

staat het bier koud? | 29-04-20 | 14:19

Wat dacht je van mensen die er al weken mee rondlopen en toevallig nu eens een keertje getest zijn?

5611 | 29-04-20 | 14:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Door het coronavirus overlijden op korte termijn waarschijnlijk net iets meer Nederlanders dan tijdens de zware griepepidemie die huishield tussen november 2017 en april 2018. Tot die slotsom komen onderzoekers van het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI). Op langere termijn zal de impact van het virus op de samenleving wel “aanzienlijk groter zijn” dan die van een griepgolf, zeggen ze erbij. En de levensverwachting daalt met enkele maanden.

tpo.nl/2020/04/29/demografen-aantal-c...

Kortom met lockdown nu net zo veel doden als zonder lockdown in 2018..

pga | 29-04-20 | 14:02 | 13

@harry21 | 29-04-20 | 14:09: Die zwakkeren die we willen beschermen met die lockdown worden systematisch besmet door hun verzorgers. Mark Rutte staat er breed grijnzend naar te kijken.

5611 | 29-04-20 | 14:47

@Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 14:15: Dit is toch vergelijkbaar met een griepje, dat is wat jij in het begin zo hard riep...raar voor corona is nog geen vaccin en toch het vergelijk maken.

Toepin | 29-04-20 | 15:00
▼ 10 antwoorden verborgen

145, holy fuck.
Tijd voor een opiumoorlog.

RickTheDick | 29-04-20 | 14:02 | 2

Stop nou eens met het gebruiken van Chinese heroïne.

Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 14:04

Lijkt me een prima plan.

IkBen9 | 29-04-20 | 14:05

Wat me voornamelijk op valt, is dat het lijkt alsof de soort van lockdown er niet toe doet. Italie, Spanje en Frankrijk zitten al weken helemaal op slot en toch elke dag weer honderden nieuwe gevallen. Hoe zijn deze mensen besmet. Belgie, Duitsland en Nederland zitten veel minder op slot en het lijkt er op dat de situatie hier niet slechter is.

fredflange | 29-04-20 | 14:02 | 3

Lockdown werkt niet als je verpleegkundigen in een verzorgingshuis of ziekenhuis gewoon naar huis laat gaan. En die boodschappen laat doen. En met het OV laat reizen....

Is dit nog nieuws? | 29-04-20 | 14:03

@Is dit nog nieuws? | 29-04-20 | 14:03: Samengevat: Lockdown werkt niet.

harry21 | 29-04-20 | 14:06

@harry21 | 29-04-20 | 14:06: precies.dus noemen we het halfbakken lockdown.
Of wacht.
Intelligent lockdown.

Is dit nog nieuws? | 29-04-20 | 14:09

145.
Vervelend.
Maar nog steeds geen 100.000 zoals menigeen riep. Ook nog geen omvallende mensen, kraaien boven ziekenhuizen en mobiele crematoria.

Hoe is het in Iran? Telt dat niet meer?
Of Italië? Of Congo?

Is dit nog nieuws? | 29-04-20 | 14:00 | 10

@IJsbakker | 29-04-20 | 14:09:
Want? Elk land is namelijk precies hetzelfde qua bevolkingsbouw, bevolkingsspreiding en bevolkingsdichtheid....? Dus elk land moet exact dezelfde maatregelen nemen?

Stormageddon | 29-04-20 | 14:17

Zonder maatregelen hadden dat er inderdaad zoveel kunnen zijn ja. En dat gelul over dat maatregelen er niet toe doen, kijk eens naar Brazilie nu en zeg me dat het grafiekje hetzelfde is als in NL?

Ik snap niet dat je je eigen retoriek kunt aanzien en zeggen, ja dat klinkt logisch. Wat je in principe zegt is: er komt een vloedgolf aan en je zegt het valt mee, iemand bouwt een muur en houdt het meeste tegen, waarna je zegt: zie je wel, valt best wel mee.

LOL

TheOneTruth | 29-04-20 | 14:23

@TheOneTruth | 29-04-20 | 14:23:
De dijken in Zeeland waren in 1953 hoog genoeg. Het water bleef er immers elke dag ruim onder?

Stormageddon | 29-04-20 | 14:36
▼ 7 antwoorden verborgen

Stevig toch nog. Even de oversterftecijfers afwachten.

Graaisnaaiert | 29-04-20 | 14:00

Van 48 naar 145 is een behoorlijke dip. Dan zullen de IC's wel flink gedaald zijn.

Petroselinum crispum | 29-04-20 | 13:59 | 3

vandaag de woensdag is eigenlijk de bekende dinsdag. Maandag was het Koningsdag, dus extra dagje weekend.

pibasso | 29-04-20 | 14:06

Die 145 zijn niet allemaal afgelopen 24 uur overleden. Groot gedeelte is al dagen gelden overleden. Kijk maar eens naar de grafieken, die tonen een duidelijker beeld.

SanderEvers | 29-04-20 | 14:13

Tabel 2b moet je kijken van het dagelijkse RIVM documentje.

Daar zie je dat het de laatste dagen eerder rond de 50 doden zit. Die 145 was ergens 10 april.

2020-04-24 78
2020-04-25 56
2020-04-26 51
2020-04-27 53
2020-04-28 23
2020-04-29 1

jip_86 | 29-04-20 | 14:30

Daar is dan die 100 plusser. Totaal niet onverwacht...

keestelpro | 29-04-20 | 13:58 | 2

Mager 76 nieuw opnames, 145 doden er bij. Straks om 1700 nog de IC cijfers van Stichting NICE en mijn beeld is dat er veel doden na lange tijd op de IC doodgaan, ook te zien aan de Levendverlaten vs Overleden: bijna 50% boven de 70 haalt de IC niet. Overleden personen zal dus nog enkele weken rond de 100 tot 180 liggen.

Zomaar wat onzin, ik heb geen idee joh.

harry21 | 29-04-20 | 14:02

Aantal doden is nu niet zo belangrijk meer. Dat waren eerst besmette personen, die ook nog eens in de ziekenhuisopname zaten. Aantal besmettingen is wel belangrijk. En nu de vraag: wie zijn dat, waar hebben ze hun besmetting vandaan, en vooral: wie hebben ze ondertussen al weer besmet? Als we dat niet weten, wordt het nooit wat.

Leffe Blonde | 29-04-20 | 14:09

@Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 14:01: Ik stel na lezing ook mijn oordeel uit. Het lijkt me wel van belang om als dit voorbij is, te proberen uit het verloop in de diverse landen, rekening houdend met verschillen, proberen te destilleren wat wel en niet werkt. Dit gaat niet de laatste keer worden.

5611 | 29-04-20 | 14:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Prima artikel uit The Economist over de relatie tussen gerigistreede coronadoden en oversterfte in verschillende landen, waaronder Nederland, dat de borstklopperij van Rutte c.s. nogal relativeert.
www.economist.com/graphic-detail/2020...
Je vindt daarin ook indicaties dat in landen met een minder ontwikkelde gezondheidszorg zoals Turkije en Indonesië, het aantal coronadoden zoals in Worldometer gepubliceerd, gigantisch onderschat wordt door een gebrek aan tests en registratie-infastructuur.
Vooral ook voor België nogal zuur, omdat blijkt dat ze daar naar eer en geweten zo goed als mogelijk het werkelijke aantal coronadoden trachten te benaderen, maar daardoor inmiddels ook (buiten New York) bovenaan de wereldranglijst van doden/10^6 staan.
Was het PR-slimmigheid van Rutte om voor Nederland slechts de in ziekenhuizen opgenomen en positief geteste coronadoden te testen?

WirMachenMusik | 29-04-20 | 13:56 | 7

@Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 14:02: Heb over hetzelfde onderwerp gelezen dat de oversterftecijfers van Duitsland over Maart pas volgende week beschikbaar komen en dat daar als in Nederland geteld wordt. Dus ook een grote onderschatting van de werkelijke coronadoden.

WirMachenMusik | 29-04-20 | 14:07

@WirMachenMusik | 29-04-20 | 14:07: Ik heb de indruk dat die cijfers uiteindelijk naar elkaar toe bewegen. En dat er niet zoveel verschil zit tussen de West-Europese landen.

Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 14:13
▼ 4 antwoorden verborgen

En hoeveel er nu nog in het ziekenhuis liggen, moet kennelijk geheim blijven. Wil dus zeggen dat er het er waarschijnlijk schokkend weinig zijn.

louis6227 | 29-04-20 | 13:55 | 3

Zorg in 2020: "We gebruiken hypermoderne technologie om ziekten te genezen". Ook Zorg in 2020: "We hebben geen idee hoeveel mensen eigenlijk beter zijn, lol"

harry21 | 29-04-20 | 13:58

@harry21 | 29-04-20 | 13:58: Ja grappig, volgens hun administratie, worden er alleen maar mensen opgenomen, niemand die vertrekt, tenzij overleden en ook niet een journalist die er naar vraagt.

louis6227 | 29-04-20 | 14:02

Die cijfers komen altijd later op de dag.

Peter_la_Selie | 29-04-20 | 14:08

Tis gewoon een enge griep en die zwakken altijd af rond deze tijd, over een maand of zes komt Covid-19 weer hallo zeggen.

Balletje Mayo | 29-04-20 | 13:53 | 16

@Draak uit Brabant | 29-04-20 | 14:18: Elk jaar wordt er een griepprik gegeven. Vooral zorgend personeel en ouderen maken daar gebruik van. Helemaal niets is overdreven. Probeer het met Zweden te vergelijken, heeft geen lockdown. Malmo is minder hard geraakt dan andere miljoenensteden in Europa met lockdown.

Kluukluuk | 29-04-20 | 14:35

@Balletje Mayo | 29-04-20 | 13:58: SARS, MERS en COVID-19 zijn (net als dat griep Influenza is) CORONA. En dat blijft gewoon weer terug komen zolang we met te veel en te dicht bij elkaar rondlopen op deze planeet. www.medicalnewstoday.com/articles/how...

Tjemig | 29-04-20 | 15:47
▼ 13 antwoorden verborgen

Ik gok 150 doden

kat-de-kat | 29-04-20 | 13:52 | 2

Bijna: 145

Sqbar | 29-04-20 | 13:56

netje hoor, bijna goed, diepe buiging maakt....

pibasso | 29-04-20 | 14:00

Ik ken reaguurders die dagelijks zeven keer op f5 drukken.

RickTheDick | 29-04-20 | 13:52 | 5

@Papa Jones | 29-04-20 | 13:54:
Opnieuw opstarten.

RickTheDick | 29-04-20 | 13:56

@Papa Jones | 29-04-20 | 13:54: Android: Naar de top van de pagina scrollen door je duim omlaag te bewegen. Boven aangekomen nogmaals scrollen. Apps kunnen verschillen, geen idee hoe dit met inferieure toestellen als Iphone zit.

BootleggersSmurf | 29-04-20 | 14:04
▼ 2 antwoorden verborgen

jijbuis heeft deze video al gecensureerd die eerder viral (lol) was gegaan. Google zal snel volgen, dus hier de volledige video te vinden op alt tech: www.bitchute.com/video/pSZekTwJeIWX/

Graaf_van_Hogendorp | 29-04-20 | 13:52 | 4

@Aart4888 | 29-04-20 | 15:12:
Is een re-upload van heel recent (lees, vanmiddag). Mijn oorspronkelijke link gaf aan dat de video verwijderd was. Toen ik vanmiddag zocht kreeg je alleen de verkorte versie te zien. In de comments werd daarover geklaagd. Als je googled krijg je geen video te zien althans toen ik keek begin van de middag.

Je gaat natuurlijk dit nog een aantal maal zien in de komende dagen. Iemand laadt de video weer op en het wordt er weer vanaf gehaald door de algoritme.

Graaf_van_Hogendorp | 29-04-20 | 15:47
▼ 1 antwoord verborgen

Zullen we er een Toto voor opzetten. Ik zeg 118 doden en en 235 opnames..

miknic | 29-04-20 | 13:51

Ze hebben inmiddels een vaccin dat het goed doet bij apen.

Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 13:51 | 11

Ja, en dat vaccin is ook al in de UK aan mensen toegediend. Grootste vaccin fabrikant ter wereld is al met productie bezig, o.a. in Bilthoven. Er is echt reden om optimistisch te zijn. Dat vaccin ziet er heel goed uit.

Vula | 29-04-20 | 14:16

@van Oeffelen | 29-04-20 | 14:06: Feyenoord huilt, want Eddy PG is overleden.

Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 14:29
▼ 8 antwoorden verborgen

Misschien dalende lijn?
Zijn jullie dan blij of geloven jullie het niet?

Is dit nog nieuws? | 29-04-20 | 13:51 | 2

RIVM, dat geloof ik wel.

Kuifje-naar-Brussel | 29-04-20 | 13:52

Man, man, man...
Wat het RIVM de Nederlandse economie wel niet een schade heeft aangedaan....
Niets hebben ze voorbereid! Niets1!1

Aristotalloss | 29-04-20 | 13:50 | 2

Ach, anders had dit wel gebeurd via een klimaatrapport van die club.

Balletje Mayo | 29-04-20 | 13:51

Club van Rutte zit in een hoekje van de tweede kamer, met vingers in de oren jalalala te zingen, en hopen dat alles geruisloos voorbij gaat. En ze verwacht dat heel Nederland dat doet. Trek zelf maar een vergelijk met de titanic.

Jos Tiebent | 29-04-20 | 14:27

Gaap. Gokje: 223 opnames, 112 doden.

harry21 | 29-04-20 | 13:49 | 1

Het is Jaap, niet Gaap.

born2killn00bs | 29-04-20 | 14:02

Nou, weer een paar miljard verloren om 40 oude van dagen te redden.

Mark_D_NL | 29-04-20 | 13:49 | 2

En dan hoor je "Maar diE HeBbEn HeT lAnd opGebOuwd" - ja dus? Nu hebben ze het recht om hem te slopen?

harry21 | 29-04-20 | 14:06

@harry21 | 29-04-20 | 14:06: De grap is dat vooral de ouderen zoiets hebben van: Moet dit nou?
En het zijn vooral de volgzame geiten van een jongere generatie die zo gehersenspoeld zijn dat ze alles braaf doen wat ome Rutte zegt.
Over de millennials hebben we het maar niet. Die liggen allemaal huilend onder een dekentje.

TheEgg | 29-04-20 | 14:21

Als ik zie hoe druk iedereen is met winkelen vrees ik over enkele weken weer een dip.

pibasso | 29-04-20 | 13:47 | 13
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik mis een gezichtskap/veiligheidsbril.

Aristotalloss | 29-04-20 | 13:49

Een 'non-woven' masker? Klinkt niet vertrouwenwekkend.

Papa Jones | 29-04-20 | 13:51

Fijne site
Paracetemol 20 stuks €6.31.
Bij het Kruidvat 50 stuks €0.99

K1100 | 29-04-20 | 17:48

Code oranje.

Normpje | 29-04-20 | 13:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken