Feynman en/of Feiten – Geld, school, gezondheid?
In 2008 lag er al een onderzoek dat zelfs “homemade” mondkapjes zin hebben.
Dr Oz van Oprah stelt voor duizend extra Amerikanen te offeren aan corona in ruil voor onderwijs inclusief eten aan 57 miljoen kinderen. Een duivels dilemma, zolang mensen twee dagen besmettelijk zijn voor hun eerste symptomen. Die anderhalve meter is echt minimaal, scholen een beetje krap.
Het Nederlandse Outbreak Management Team wil als eerste basisscholen openen. Basisscholen hebben vooral lokale leerlingen, die ouders zien elkaar toch al bij de supermarkt, is het extra verspreidingsrisico acceptabel? De schoolleiding heeft daar nog onvoldoende draagvlak voor. In voortgezet onderwijs ziet het OMT een groter bovenregionaal risico.
De lagere coronabezetting op de IC gaf gelijk politieke druk. Kan de economie en het onderwijs weer een beetje open? Hoeveel extra risico kunnen we nemen? Het is koorddansen. Nieuwe apps en meer testen geeft misschien ruimte ietsje meer te werken of te leren. Helaas kan dat politieke proces waar medische, educatieve en economische belangen botsen, ook ontsporen.
Gouverneur Cuomo ziet het Witte Huis op ramkoers met de zwaar geïnfecteerde Staten. (Naar voorbeeld van Brazilië.) Trump (73) is onderweg naar de meest geriatrische presidentsverkiezingen ooit, en staat ruim achter op Joe dementia Biden (77). Trump wil 1 mei de economie opengooien, terwijl de gouverneurs van diverse Staten liever stapsgewijs vrijheden herstellen.
Nederland zit met zijn open economie op de eerste rij om de klappen van al deze ellende te ontvangen. Of de VS de snelst groeiende en ondergerapporteerde wond van Covid-19 wordt of toch kiest voor een epische depressie maakt niet meer uit, wij zitten netjes aan de ontvangende kant. Politici maken ruzie of ons laatste geld naar Booking.com, de KLM, de horeca of Italië mag.
Het kabinet maakt zich compleet ongeloofwaardig met mondkapjes. België & Duitsland kiezen ervoor, maar wij zouden te dom zijn ze correct te gebruiken. Ministers laten zich graag filmen voor een muur van medische voorraden, het nieuwe symbool van macht, rijkdom en geleverde prestaties. Ziekenhuizen hebben ze, bejaardentehuizen niet.
In de oudheid wist de mens zich al van vele infectieziekten te bevrijden door de doden een stukje verderop te begraven. Koken van voedsel maakte niet alleen veel groentes eetbaar, het maakte vlees veiliger. De verstedelijking ging gepaard met ernstige uitbraken van cholera totdat toiletten (met gesloten deksel!) en riolering hun intrede deden.
Stromend water in huis en handen wassen waren ooit revoluties in hygiëne die nu basaal lijken. De beste maatregel tegen corona is afstand, thuisblijven is een beetje duur. Anderhalve meter is de reikwijdte van iemands ademlucht. Daarbuiten blijven is verstandig, maar loop of fiets je achter iemand aan, heb je dus al meer afstand nodig.
In 2008 lag er al onderzoek dat zelfs “homemade” mondkapjes zin hebben. In maart 2020 publiceerde FT bovenstaand grafiekje. Gezichtsbedekking vertraagt het virus. De US Surgeon General doet het voor. Ondanks deze zee van wetenschappelijk en proefondervindelijk bewijs wil ons kabinet in ons kleine kikkerlandje het wiel opnieuw uitvinden, ze leven in hun eigen wereld.
Het eerste voorzichtige stapje naar een exit strategie deed Nederland met een app. De reeks loze beloften klapte voor het weekend al uit elkaar. Behalve dat de software allemaal privacy-hatende onbetrouwbare meuk is, is de gekozen hardware ongeschikt. Bluetooth is nooit ontworpen om nabijheid of verblijfstijd van een menselijk contact te meten, alleen signaalsterkte.
Je krijgt dus dat apps denken dat er contact is geweest terwijl er nog dubbelglas tussen zat, of de telefoons niet gecommuniceerd hebben, terwijl hun eigenaren wel heel romantisch een SOA hebben doorgegeven. Heel veel nieuwe data, helaas niet echt betrouwbaar. Laat ik beide problemen samenvatten met een plaatje:
Al dat nieuwe plexiglas veroorzaakt type 1 fouten. De hardware in de telefoons veroorzaken type 2 fouten. Apps krijgen helemaal geen onafgebroken directe toegang tot de bluetooth-module op een iPhone. Android ligt iets genuanceerder, maar een beetje multitasking of batterijmanagement duwt achtergrondapps regelmatig even in slaap.
Binnen het Zuid-Koreaanse test&trace programma werd alle data zonder enig respect voor privacy aan elkaar geknoopt. Telefoonpositie, OV-chipkaart, betalingen, taxiritjes, alles. Als iemand positief werd bevonden werd het hele dagboek van die persoon gepubliceerd. Op welke stoel zat hij in de bioscoop, in welk rijtuig van de metro, waar had hij gegeten?
Daarbovenop werd iedereen die in hetzelfde restaurant, tram of lift had gestaan opgeroepen voor een test. Ik roep niet op om die methode integraal te kopiëren. Daar mogen jullie zelf over in discussie. Slaafs op het kabinet wachten of er aanstaande dinsdag een konijn uit de hoge hoed komt, hoort bij lemmingen.
Wat we absoluut moeten vermijden, is onderzoek en ervaringen van andere landen negeren, om vervolgens een detail uit andermans werkend systeem te jatten en dan via een volwaardige psychedelische trip dezelfde resultaten verwachten. Alsof je het embleem van een motorkap aftrekt en dan als puber op het zolderkamertje gaat dromen over autobezit.
“You must not fool yourself, and you are the easiest person to fool”
Reaguursels
InloggenTest, trace, isolate.
Covid19 mortaliteit <0.1%
Iemand die stikt in een napoleon snoepje maar wel corona heeft zal als covid19 dode de statistieken ingaan.
Iemand met hart problemen krijgt een hart infarct en heeft corona, zal als covid19 dode de statistieken ingaan.
Iemand die koortsachtige verschijnselen heeft, zal de statistieken ingaan als covid19 besmet.
Omdat in de meeste gevallen, 90-95%, de primaire doodsoorzaak geen covid19 is, maar wel "geconstateerd" is door "griep verschijnselen", kun je verwachten dad covid19 mortaliteit nagenoeg gelijk is aan de griep.
Waarom zie je dit zo?
Als de statistieken hiervoor bestaan, zou ik graag willen weten hoeveel mensen in 2016 2017 2018 2019 gestorven zijn waarvan (een van) de secundaire doodsoorzaak de griep was. Welke reaguurder kan dit uitvogelen.
Zou grappig zijn als om 1 of ander reden juist deze statistieken niet bestaan :')
Steeds vaker hoor ik mensen zeggen dat ze er van overtuigd zijn dat uit het beleid van ons kabinet blijkt dat het doel is om de grote populatie ouderen flink uit te dunnen.
En ik kan het hen nog niets eens kwalijk nemen dat ze deze gedachten krijgen.
Als ik lees dat men bewust instellingen voor de ouderenzorg beschermende middelen ontzegde, kan ik niet anders dan deze conclusie trekken #tribunaal.
Twee paranoïde zwitsals, een virus?
Sowieso D666-beleid. Na je 70e ligt de pil van Drion voor je klaar.
Het is juist dat totale gebrek aan gebruik van de ervaringen van succesvolle landen dat me ongelooflijk stoort aan het Nederlandse Coronabeleid. En dat gelieg de hele tijd. Christus. Alsof we debiel zijn.
Het concept “internet” zit nog niet in de kop van onze bestuurders. Die denken alleen maar in termen van “ff juichstukkie in het AD regelen”.
Net als een aantal recente natuurrampen, bijv Bosbranden in Australia. Is COVID-19 weer een politiek mediacircus waar door cherry picking zowel aan de linker- als rechterzijde van het politieke spectrum allerlei verbanden uit elkaar worden gerukt. Alleen het eigen gelijk telt en vooral inspelen op het onderbuikgevoel van de achterban. Zeg wat de achterban graag hoort om clicks of stemmen te zeggen. Een middel om je mening door te trammen over de samenleving zonder relevantie achtergrond over het onderwerp. Die verkregen door bijv. werkervaring of studie.
Het is te bizar voor woorden iemand met zware corona verschijnselen word niet getest omdat hij of zij niet tot de risicogroep behoord.
Wie worden straks in de app opgenomen als besmet?
Dus zonder massaal te testen is dit gewoon nep!!
Schijnveiligheid het woord wat de deskundigen zo vaak gebruiken is hier zeker van toepassing.
Helemaal mee eens, en het feit dat ze meer focus hebben op apps dan op testen is voor mij het bewijs dat ze meer gericht zijn op controle, idd schijnveiligheid en eigen positie dan op het welzijn van de bevolking.
Het dodelijke virus muteert zich naar een hele heftige zware griep. Steeds minder mensen worden opgenomen in het ziekenhuis en de IC-s lopen langzaam leeg. We did it. Bijna kunnen we veilig zeggen dat we van voor de crisis zijn
Tuurlijk Henk. Ik zou nog even naar bed gaan.
Stel al 6 weken de zelfde vraag, waarom er 2 jaar geleden toen er 7800 mensen stierven een een griepvirus (en die zijn niet gestorven aan zweetvoeten) er geen waanzin paranoia hysterie uit brak, en nu wel ?!
Het dodelijkste virus is de onbegrensde domheid van het volk.
Na de pest niets meer bijgeleerd.
@joppo0 | 19-04-20 | 10:41: Dan zal ik u het antwoord op uw 2 weken oude vraag geven. De reden van paniek is de enorme verspreidingssnelheid en de extreem hoge toename van patienten in ziekenhuizen cq IC's. Die overload wil je voorkomen, zodat je iedereen zorg kunt blijven bieden waar het recht op heeft.
@joppo0 | 19-04-20 | 10:41: Ik stel voor dat u even naar de CBS sterftecijfers per week kijkt. Hoe de piek waar we inmiddels al een paar weken zitten, zich verhoudt tot de sterftepiek aan de griep waar u op doelt.
@joppo0 | 19-04-20 | 10:41: De laatste die het over onbegrensde domheid moet hebben ben je zelf.
@Henk1357 | 19-04-20 | 10:22 Gefeliciteerd - 100% foutscore. Google eens naar wat echte experts er over zeggen.
@joppo0 | 19-04-20 | 10:41: Simpel joppo. De verspreidingssnelheid en de druk op de IC is hetzelfde als in 2018. Maar in 2018 hadden we nog 5 grote ziekenhuizen meer dan nu. Typische Rutte trend. Financiele crisis? belasting omhoog! Griep epidemie, zorg verder laten afbrokkelen.
Je hebt helaas gelijk over de domheid van het volk. Op naar Rutte 4!
@Goldfinger | 19-04-20 | 12:02: Echte experts? of RIVM stromannen?
@klaasjanhenk | 19-04-20 | 12:03:
Wat een onzin. Een kul om de verspreidingssnelheid te gaan vergelijken. Het gaat om de besmettelijkheid die veel groter is bij corona. Mogelijke oorzaak is hiervan ook al gevonden: Het virus begint zich al te vermenigvuldigen in de neus ipv bij de griep, dieper in de luchtwegen.
Zonder de maatregelen zouden de mortuaria het hier ook niet meer aankunnen. Want de dodelijkheid ligt iig ook een factor 10 hoger dan die bij griep.
@Goldfinger | 19-04-20 | 11:59: Volgens mij ben je te bang waardoor je de realiteit niet wil zien.
Gisteren op het platteland naar de apotheek geweest. Met mondkapje op. Er komen meestal mensen met een probleem naar de apotheek tenslotte of mensen die komen voor iemand met een probleem. Kom je daar binnen met een mondkapje, dan wordt je gewoon raar aangekeken. Niemand heeft dat dus jij bent raar. Dat kuddegedrag van mensen is echt bizar realiseer ik me. Mensen worden liever ziek dan dat ze uit de toon vallen. Als over twee weken mondkapjes voldoende beschikbaar zijn en het verplicht wordt, dan zul je zien dat het precies omgekeerd is. Hoeveel van jullie reaguurders draagt een mondkapje? (Tegen de stroom in)
Je bent vergelijkbaar met een PVVer als je het doet want Rutte en het RIVM hebben gezegd dat het geen zin heeft en misschien wel slecht is.
Ik... Vrijdag j.l. bloed laten prikken. De dame van dienst (met mondkap) stelde me vragen over mijn gezondheid en nam mijn temperatuur op.
Ben twee weken geleden wat aan het freubelen geweest met mondkapjes, dat resulteerde in een aantal prima pilots. Grote hilariteit. "Daar ga je toch niet mee lopen?!" en dat was nog de mildste reactie. Ik werd bijkans voor gek verklaard. Toegegeven, er waren (ongewild) kunstzinnige exemplaren bij, en niet iedereen houdt van kunst, maar hé, alles beter dan niets, en trouwens, waar is op heden de humor gebleven? Ik denk dat ik toch maar de stoute schoenen aantrek. Ziet u iemand lopen met een heel aparte mondbedekking, dan ben ik dat. Fuck it.
@Wiebenick | 19-04-20 | 11:13: super toch? Laat ze maar lachen. Als ze volgende week zelf met een mondkapje lopen weten ze nergens meer van die NPO schapen.
Ik niet. Ik kom nooit echt dichtbij mensen dus waarom ook. Daarnaast ga je er echt niet dood aan tenzij je oud en dik of reeds ziek, zwak en misselijk bent.
Hoe makkelijk is ons volkje voor te liegen? Specialisten, RIVM etc. zeggen telkens weer dat mondkapjes niet helpen voor het gewone volk want ze worden verkeerd gebruikt. Vertel het volk dan hoe het wel moet als dit al echt het probleem zal zijn. Mensen zouden met hun handen aan het kapje komen en hem dan afzetten en dan in de ogen wrijven. Exact hetze
Sorry voor deze halve post maar ik ben varen!
Het totale verschil in aanpak kan ook bewust of onbewust gekozen, zorgen voor inzicht in de beste aanpak.
Die mondkapjes grafiek in het stuk is wel een hele misleidende want die droegen ze in die landen toch altijd al? En waarom afgezet tegen het totale aantal besmettingen? Appels met peren.
Als China erbij hoort waarom Italië dan niet?
Een stukje simpele logica van een weerman: kleine druppeltjes, zoals die die in wolken, maar ook die vrijkomen bij hoesten en niezen vallen maar langzaam. Mondkapjes houden deze druppels direct tegen. Ergo, mondkapjes beschermen niet zo zeer onszelf, maar wel de medemens.
Wel even een bril op dan
@De Treinende Rechter | 19-04-20 | 09:49: Dat ook.
Geloof je de propaganda? Waarom zijn voor de zorgmedewerkers dan zo hard mondkapjes nodig om hen te beschermen?
Nu het wel duidelijk is dat de overheid heeft gefaald ondanks vele waarschuwingen, wordt het tijd om massaal aangifte te doen tegen dit tuig. Dood door schuld is wel het minimale waarvoor dit tuig aangeklaagd zou moeten worden. Zeker als het gaat om mensen die inmiddels massaal in het verpleeghuis zijn gestorven.
Maar het kan nog erger "Directeur laboratorium Wuhan ontkent link met coronavirus", tja als die beste man dit zou bevestigen dan wordt hij letterlijk van de aardbodem gewist, wat overigens ook met een andere medewerkster is gebeurd, waarschijnlijk patiënt 0.
@The6001 | 19-04-20 | 09:07: Juist, verder waren er 2 labs, eentje was voor het "ruige" werk met live aanwezige proefdieren (cq lees ook maar mensen)
@The6001 | 19-04-20 | 09:07: Nee hoor, die zag ik onlangs nog ergens afgebeeld, met een mondkapje op. Zeker weten dat zij het was! Ze had wel hele bange paniek oogjes, alsof ze zojuist uit een kerker was gesleurd waar ze maandenlang brood met spinnen had moeten eten. To say the least. Wellicht ging mijn fantasie met me op de loop.
Weet het niet hoor, maar de cijfers in België lijken uw betoog niet te onderbouwen.
In Nederland worden overledenen in verzorgingshuizen niet meegeteld bij de Coronadoden omdat veel ervan niet zijn getest. Vandaar dat het Corona-sterftecijfer hier veel lager is dan in België, waar ze die mensen wel meetellen.
Mooi stukje Feynman!
Ach ja, we moesten de mondkapjes van de dierenarstenpraktijk van mijn zus af doen bij ziekenhuisbezoek. Zijn geavanceerden met verwisselbaar filterdoek die gebruikt worden bij al die gekke beesten pandemieën.
Mocht alleen met mondkapje als ze van het ziekenhuis zelf zijn, alleen die waren niet bedoeld boor bezoekers (of ze waren er niet).
De overheid denkt dat we gek zijn, een app is surrogaat voor echte medische hulpmiddelen zoals mondkapjes.....
En het leukste van uw verhaal is nog wel, dat ze bij dat ziekenhuis van uw zus hoogstwaarschijnlijk - zoals in vrijwel alle Nederlandse ziekenhuizen- de bállen verstand hebben van mondkapjes - en ze hun ‘eigen’ mondkapjes niet onder strikt virusvrije condities opslaan. Nederlandse burgers zijn natuurlijk per definitie allemaal dom en gék en daarmee gevaarlijk. En die anderhalve IC - verpleeg’kundige’ die in zijn/ haar opleiding misschien ooit heeft geleerd hoe je een masker ( waarvan hij/zij geen benúl heeft hoe het eigenlijk functioneert) op een juiste wijze op- of afdoet, is daarmee natuurlijk een ‘ expert’.
Die app is een excuus om de boel weer open te gooien. Gaat het mis, dan krijgt de app ontwikkelaar de schuld.
Dus.... Hugo koopt gewoon extra tijd met gezwets over apps om ons, het volk mak te houden?Dit is groot en wordt nog eens gigantisch groot...
Ach, laat maar zitten dat hele mondkapjes-gedoe. Zoals ik het zie is dat gesteggel al lang ingehaald door de realiteit. Ja, OK, is goed, mijn realiteit dan. Zoals ik vrijdag weer de deur uit was voor m'n wekelijkse shop, zijnde de Lidl met daarnaast de Jumbo. Klein winkelcentrumpje in een woonwijk met gratis parkeren en ook nog een Kruidvat. Altijd druk sinds die combinatie van winkels er zit.
Enfin, ik merk gewoon dat het er elke week minder fanatiek aan toegaat. Ja, de karretjes-afveegmeisjes staan er nog en bij de Jumbo werkt nog steeds een NSB'er in spe, maar erg slim is ie niet. Toen ik hem peilen-nazi noemde omdat ie altijd tegen mij loopt te bakkesen en niet tegen de vrouwtjes, keek ie me aan of ie het in Keulen hoorde donderen.
Maar voor de rest is het afgelopen, uit, heeft geen enkele zin meer. Het winkelend publiek kijkt nergens meer naar, strepen of geen strepen op de grond en staan gewoon weer midden in het pad te ouwehoeren met elkaar. Intussen is m'n friettent ook weer open met een soort halfzacht niet werkend één klant tegelijk systeem.
U hoort mij niet klagen hoor, ik vind het best zo, laat het maar gewoon verder verwateren, wordt Pinokkio vanzelf door de feiten ingehaald. Hou er mee op, bescherm de zwakke groepen voor mijn part, maar gooi de rest gewoon weer open.
Het heeft geen enkele zin meer. Geen afvlakgeleuter, appwaanzin en wat dies meer zij meer. Schop die angst nou de deur eens uit en ga weer gewoon leven. Ja, ik ben het goed zat zo onderhand. Trusten ammelaal.
Als ik weer terug ben in nederstan gaan we zuipen in de groene.
Wat hij zegt...
Zo waar dit verhaal.
Mee eens. De realiteit is dat mensen "het vergeten". Ook bij mij in de super, de oudjes zitten nog net niet op mijn nek. Het is aldoor druk en mensen kijken elkaar nog ff aan en dan is het van "joh t zal wel". Ik zou zeggen alles open en alle 70+ binnen houden. De risico groep moet je beschermen door hen af te houden.
@SinisterNL | 19-04-20 | 08:18: Hoe lang gaan we ze ophokken,... ehhh beschermen?
Aargh! pijlen-nazi
H: Die boeddha op de toonbank heb ook een mondkapje op.
Ik heb begrepen dat zowel in landen met als zonder lockdown de grafieken dezelfde lijn volgen, vwb geïnfecteerden, IC-opnamen als overledenen. Ofwel: de 'intelligente lockdown' van RIVM en Rutte is nutteloos.
@gribus | 19-04-20 | 00:09: juist. Koppel dat aan het feit dat de risicogroepen heel goed te isoleren vallen en zo langzamerhand vraag je je af wanneer we het kanon eens van de mug af gaan halen. Gvd. Er is inmiddels wel genoeg collateral damage veroorzaakt. Helemaal niks intelligents aan, aan deze lockdown.
@gribus | 19-04-20 | 00:09: wel mooie test om te kijken hoe je mensen van de straat kunt houden / kunt scheiden.Makkelijker in toom te houden dan... Ik vind het bizar wat er mogelijk blijkt in de maatschappij.
@Ben5570 | 19-04-20 | 09:52: Als het al een test is he...
Mischien een goede zaak om zweden in de gaten te houden.
Zweden heeft geen lock up of andere vergaande preventie genomen tegen het virus.
Neem minimaal 3 steden uit zweden van een redelijk formaat inwoners en test 100% van de inwonende. Doe hetzelfde met 3 steden in europa , met het gelijke bevolkings aantal waarvan de aanpak anders is als die van Zweden . Het liefst steden met een total lock up situatie. Vergelijk deze cijfers. Let wel, de samenstelling van de samenleving “ jong/ oud” moet het liefst vergelijkbaar zijn.
Klopt de vergelijking niet, omdat patient 0 eerder in een van de steden is gesignaleerd?
Dan wordt de meting na het verschil van de X aantal dagen van patient 0 uitgevoerd in de andere stad uitgevoerd.
Handig, makkelijk uit te voeren ook. Laten we eerst een kijken hoeveel hoeveel Coronapatienten Zweden op de IC liggen.
is al gedaan, blijkt dat het niets uitmaakt wel f geen lockdown evenveel besmettingen, allemaal een piek in week 6 en afvlakking in week 8... kan even niet zo gauw de link vinden...
Ze hebben daar 150 doden per 1 miljoen inwoners (vandaag): dat is beter dan NL maar ook geen rolmodel om in de gaten te houden. Bijvoorbeeld Duitsland, Denemarken, Noorwegen en Oostenrijk doen het dan aanzienlijk beter dan Nederland. Maar rolmodellen zou ik eerder elders op de wereld zoeken: Japan, Zuid-Korea hebben veel cases maar minder dan 10 corona doden per miljoen inwoners.
@Magerder | 19-04-20 | 08:07: Het gaat ook om de afbraak van de zorg te maskeren, niet om meer of minder besmettingen.Vandaar ook geentests op iedereen, want wat niet weet, wat niet deert.En wat je niet ziet, dat is er niet.
@Ben5570 | 19-04-20 | 09:57: Gewoon de hele maatschappij / bevolking langzamer laten besmetten, zodat de ic's niet overlopen worden.
@Ben5570 | 19-04-20 | 09:57:
Dat bedoel ik.
Dus lock up maakt geen verschil.
@Ben5570 | 19-04-20 | 09:58: Dat duurt 16 jaar, voor je 0p 60% zit. Succes.
De app is het zoveelste signaal dat de ingenieurs bij de overheid ontbreken. Alleen bij Rijkswaterstaat zitten ze nog en dat is te merken ook. In de Tweede Kamer zit niemand meer met basale rekenvaardigheden of kennis van techniek. Het hele idee van die app had binnen twee minuten afgeschoten kunnen zijn.
Bij Rijkswaterstaat zijn ze een aantal jaar geleden ook op straat komen te staan.
Bij Rijkswaterstaat hadden de ingenieurs het vroeger ook voor het zeggen, maar de top daar bestaat inmiddels uit managersmannetjes. En ook dat is te merken.
Overigens is er met het idee van die app niet veel mis, maar de uitvoering wordt ruk omdat ze vanaf het begin al niet de juiste ontwerpcriteria hebben aangehouden.
Inderdaad, de echt slimme jongens worden nu al vroeg gespot door ASML etc., ze "we"werken nu niet meer voor Nederland maar de bij de globalisering, de 2e kamer is een volwassen kinderopvang.
@Muxje | 18-04-20 | 23:43: Ik heb het sterkte gevoel dat de app in kwestie allang aan een bedrijf is gegund. Vermoedelijk CapGemini. En dat dit hele gedoe voor de vorm is. Overigens: die app gaat er uiteindelijk nooit komen, maar we zijn wel weer 100 miljoen verder of zo.
En ineens denk ik dan, hoe zou met Peter R. gaan...
En dan laat je die gedachte weer heel snel los?
nahhhh.
Overheid in Nederland.
Ijs ondernemer in Amsterdam is om de vaste lasten te kunnen betalen
mondkapjes gaan verkopen, niks mis mee zou je zeggen.
Een Groen Links tuthola is hier woedend over en de gemeente stuurt een agent naar de winkel en maakt hiervan melding bij de overheid.
Enfin die overheid blijft maar doorverwijzen net zolang dat de circel rond is en er vervolgens gewoon niets gebeurd.
De mondjeskap verkoper zegt ik heb ze aangeboden bij het RIVM, niks van gehoord en ga ze dus gewoon verkopen.
Tevens zegt deze man, ik kan zoveel als ik wil kopen in China en als ik dat kan dan kan de overheid dat toch ook.
Nou Hugo de Jonge kom er maar in zou ik zeggen.
Aanvulling , waarschijnlijk vind Hugo de Jonge ze te duur want ze geven liever wat miljarden uit aan de corona bestrijding in niet EU land Marokko.
@oakmont | 18-04-20 | 23:18: Wat schattig dat u denkt dat Marokko dat geld gaat gebruiken voor deze griep-bestrijding.
Natuurlijk kan die IJsondernemer makkelijk mondkapjes kopen in China. Hij koopt die FFP2 maskers in voor $1,50 op Ali en verkoopt ze voor 9 euro. Kan jij ook. Probleem is alleen een beetje dat het net zulk goed spul is als de Adidas die je voor $10 koopt op Ali. Of geloof jij dat je werkelijk echte Adidassen koopt bij Ali? En dat voor mondkapjes anders zal zijn?
@Controllos | 18-04-20 | 23:29:
Ik zou sowieso nooit iets kopen bij iemand die Ali heet.
@Controllos | 18-04-20 | 23:29:
-
Er zijn uitstekende CE, FDA, GMP gecertificeerde mondkapjes op de markt, gefabriceerd in ISO-gecertificeerde fabrieken die die dingen al jarenlang maken. (en als er nu één land is waar ze recente 'gevechtservaring' hebben met mondkapjes, dan is het China) En die dingen worden voor een volstrekt normale prijs verkocht (in China mag je geen woekerwinsten maken op medische hulpmiddelen) Enige relatieve nadeel: je moet minstens een doos van 420 stuks afnemen
Geen praatjes over deontsmettingsgel-verkopers?30 euro voor een half litertje?
@bisbisbis | 19-04-20 | 01:21: ISO-gecertificeerde fabrieken?Zelfs hier wordt het bedrijf op de hoogte gebracht wanneer de certificatie-club komt, dus tijd genoeg om de zaken op orde te brengen... laat me niet lachen..
@bisbisbis | 19-04-20 | 01:21: Kijk even goed naar de verpakkingen, reviews en certificaten die ze laten zien op AliExpres. Je schrikt je rot. Opengemaakt verpakkingen 3M mondkapjes (waar ze gewoon nepperts instoppen), certficaten voor heel andere producten en bedrijven die niks met de mondkapjes te maken hebben. Koop mondkapjes via AliExpres en je weet dat ze levensgevaarlijk zijn.
In Duitsland moet je van voren geflitst worden als je te hard rijdt. Met een mondkapje ben ik niet meer herkenbaar. De Autobahn is vrij want iedereen is thuis en ik naai zelf wel een mondkapje in elkaar. De stof heb ik alvast besteld. Kansen moet je benutten als ze zich voordoen!
Bluetooth lijkt niet betrouwbaar te kunnen zeggen of iemand 2 meter of 30 meter ver weg is zegt iemand die bluetooth in 2 miljoen apps in NL gebruikt. Dat lijkt mij toch wel een probleem: youtu.be/FdniF-HnyMc
Er zijn nog wel meer problemen. Zo moet je (nu nog) op iOS moet je de App op de voorgrond houden, maakt het erg uit waar je je telefoon opbergt, je moet je telefoon niet in de auto laten liggen, hoeft in een winkel door interferentie de ssdi helemaal niet evenredig met de afstand te lopen, etc. En het belangrijkste misschien nog wel: zelfs in landen als Singapore komen ze niet aan de vereiste 60% dekkingsgraad. Hoe denken ze dat dan ooit in een land als NL te halen? Hopeloos.
Het kan wel hoor.. tot 10 cm nauwkeurig. Maar met *heel* veel haken en ogen...
Fixed beacons is de belangrijkste voorwaarde. En dan heb je er ongeveer 40 miljard van nodig. Voor Nederland.
Dan heb je privacy. Maar ook elke 4 uur een lege batterij.
Het gaat niet alleen om afstand en tijd maar ook wat je doet. De bovenbuurman met covid telt mee maar zie ik nooit. Wat zou de app met zorgpersoneel doen? Verwacht geen wonderen.
Het gaat - net als ALLE andere maatregelen - niet om iets 100% waterdicht te krijgen. Als 80% van de mensen zo veel mogelijk binnen blijft, 80% zich aan de 1,5m afstand houdt, 80% een mondkapje opzet dat in 80% van de gevallen werkt, en als de app in 80% van de gevallen aangeeft of je bij een besmet iemand in de buurt bent geweest, dan dam je de verspreiding zo opgeteld toch behoorlijk in.
De vraag is: haalt de app die 80%? Het begint er al mee dat je voor het gebruik van die app moet weten wie er besmet is, en dat weten we niet want we testen niet. Ga je uit van "mensen met symptomen" die het zelf opgeven, dan gat je waarschijnlijk veel false positives krijgen. Misschien zoveel dat de app iedereen in quarantaine zet, en dan heb je er dus niets meer aan.
De reden om verspreiding te vertragen was om de zorg niet over te belasten, weten we nog? Laat de overheid dan ook investeren in robuuste opschaalbare zorg ipv het dagelijks leven van jedereen te vernaggelen
@Epistulae_Morales | 18-04-20 | 23:12: dat is toch niet realistisch als je ziet dat minister de Jonge die app graag binnen enkele weken wil lanceren. Komt nog bij dat het zeer de vraag is of die app op genoeg telefoons gaat draaien. De expert zei ook nog dat het voortdurend op de achtergrond moet draaien en dat dus (onder Android) je batterij na enkele uren leeg is. Als ik ergens een hekel aan heb ...
@Muxje | 18-04-20 | 23:48: nee mensen die bewezen positief zijn krijgen een token van hun huisarts en mogen een alarm versturen naar mensen die ze vaak in de nabijheid hebben gehad. Als je om die mensen geeft zou dat ook wel zonder app kunnen. Je kan immers niet iemand alarmeren die je even in de supermarkt in je nabijheid hebt gehad want dan krijgt de samenleving corona stress want gaat je alarm de hele dag.
@MentalW | 19-04-20 | 05:57: dat dus.Het is helemaal niet veiliger om afstand te houden, alleen voorkomen van overbelasting van de zorg.
@Muxje | 18-04-20 | 23:48: Ik denk dat false positives (dat bedoel je denk ik) inderdaad het probleem met Bluetooth is. Class 2 Bluetooth, meest toegepast op mobieltjes, heeft een bereik van 5 tot 10 meter en gaat door afscheidingen heen. Ga je uit van de gewenste 1.5 tot 2 'm dan pikt de app dus veel te veel signalen op. Ofwel constant alarmen. Dat gaat dus niet lang duren.
Ook in dit topic blijkt weer dat Corona vooral de geestelijke volksgezondheid ernstige schade toebrengt. Of vrijwel iedereen was altijd al knettergek en het komt nu aan de oppervlakte. Dat kan ook nog. Is misschien wel het meest waarschijnlijke.
Iedereen is gek behalve ik. Dat is een definitiekwestie.
@Frau Merkel | 18-04-20 | 23:15: sterkte !
Alle mensen die ik tegenkom en vóór mondkapjes zijn, zijn dat vooral omdat de overheid tégen is. Als de overheid mondkapjes verplicht zou hebben gesteld, zouden die mensen tégen mondkapjes zijn geweest. Net peuters.
De overheid is voor autogordels, dus rijden zij zonder; de overheid is tegen dronken rondrijden, dus rijden zij dronken rond.
Misschien moet je andere vrienden zoeken.
Als ze ook zwarte mondkapjes hebben ga ik er over nadenken want iedereen loopt met witte.
Ik zag een kerel op de buis die juist wel naar buiten ging omdat de overheid adviseerde om binnen te blijven. Zelf nadenken kan geen kwaad zou ik hem willen adviseren.
@BozePaarseMan | 18-04-20 | 23:03: Diezelfde overheid bij monde van RIVM, Mark en Hugo? Die steeds wat anders vertellen en er telkens naast zitten?
@Simon_GS | 18-04-20 | 22:54:
Ik heb ook zwarte.
Iedereen die ooit in Asia is geweest is voor mondkapjes, want daar heel normaal en niet eens een discussie waard. Helpt trouwens ook tegen pollen.
@MistaRazista | 19-04-20 | 02:57: en astma.
zit wat in, maar dat komt ook wel door de overheid zelf toch?Iets met betrouwbaarheid enzo.
@MistaRazista | 19-04-20 | 02:57: Wat heel lang geduurd heeft hiet is het besef dat mondkapjes effectief zijn tegen verspreiding. Veel effectiever dan een app...
Grappig. Feynman lijkt het verschil tussen correlatie en causaliteit niet helemaal te snappen. Terwijl hij normaal altijd van die topartikelen schrijft...
Nu zal ik wel weggejorist worden trouwens...
@Odin | 18-04-20 | 22:31:
Nee. Hooguit zal iemand vragen of je je bewering concreet kunt onderbouwen.
@Odin | 18-04-20 | 22:31: Waarom, omdat het klopt? De correlatie tussen wel/geen mondkapjes is inderdaad geen causaliteit. Wat dat wel is, is erg duidelijk. Wat hebben mannen in landen als Hong Kong, Singapore en Zuid Korea niet? Juist! Baarden en buiken. Des te meer baard en buik in een land des te meer die landen getroffen worden door Corona.
@Controllos | 18-04-20 | 22:36: ouderwets wetenschappelijk gedoe over causaliteit. De natuur heeft niet altijd een voor mensen logisch redeneerbaar verband, daarom is Big Data zo interessant om nieuwe verbanden te ontdekken.
@Controllos | 18-04-20 | 22:36: Exact. En ze eten rijst. En ze hebben een goede toilethygiene, in vergelijking tot de rest van de wereld.
Heh ik heb wel eens gelezen dat de buik wel degelijk een factor zou kunnen zijn.
@Joffri | 19-04-20 | 09:06:
-
Visceraal vet. Waarom denkt u dat al die Amerikanen bij bosjes de pijp uit gaan?
Nou ja, correlaties met mondkapjes, genenetica, cultuur (bv het geven van handen en zoenen), eerdere resistentie, lichaamsbouw, voeding, kleding, weinig interactie met mensen buiten je familie, ontbreken verenigingen, etc. etc. etc.
Allemaal potentiële verschillen tussen onderlinge landen en dus allemaal potentiële correlaties met het grafiekje waar zo blij "mondkapjes" overheen gekleurd is.... Dit heet "data inquisitie"; je data net zo lang martelen tot ze bekennen.
Maar goed, mondkapjes dus... Laten we vooral iedereen angst aanpraten over de afwezigheid van mondkapjes... Want de causaliteit die we wel echt kennen is die tussen angst, vertrouwen en economie....
Voor de causatie is ten eerste bedoeld de link onder "homemade" www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18612429
en ten tweede het gezonde verstand in het linkje onder "vertraagd" 9gag.com/gag/az1NDXx
Als je alleen de plaatjes bekijkt, kan er een verkeerde indruk ontstaan.
Ook Feynman is een beetje bang denk ik.
Een modern liefdes drama: Romeo en Juliet stierven beide aan Corona, 4 kleine kinderen achterlatend. Kinderen die verplicht naar school moesten en hun ouders besmette. 2 weken later was er een medicijn. De kinderen werden ondergebracht in verschillende gezinnen, gekweld door schuldgevoel. Dankzij deze offers was de economie gered en werden de kinderen van Romeo en Juliet de nieuwe helden.
Wat je nu hebt genomen, kan niet worden gekwalificeerd als Coronamedicijn.
Dood gaan is geen drama. Hoort bij het leven. Je kan er wel een heel groot drama van maken, blijkt. Wordt toch eens wat meer zelfbewust mensen!
Er was maar één echt goede oplossing geweest en die kwam uit Hongkong ... na 2 maanden Corona , vanaf begin februari met een enorme bevolkingsdichtheid op 31 Maart 715(!) bevestigde gevallen en 4 !( zegge "vier") doden op 7.5 miljoen inwoners . Ra Ra Ra .. hoe kon dat : amp.theguardian.com/world/2020/apr/17... Maar wij weten het uiteraard altijd beter... en/of.... waren het jarenlange bezuinigingen onder Pinokkio.
Grote verschil is dat HK al met SARS en MERS te maken heeft gehad, zich dus al heel bewust was van de gevaren van dat soort virussen en zich hadden voorbereid. In het het westen was dat bewustzijn en die voorbereiding er duidelijk niet. Geldt niet alleen voor NL, maar voor alle westerse landen, of er nou een Rutte, Johnson, Trump of Sanchez de leider is.
@Controllos | 18-04-20 | 22:23: Inderdaad ... Sars 2003 werd aldaar serieus genomen ... wij wisten wel beter ... en nu wordt Rutte op het schild gehesen voor het ( mede) naar de kloten helpen van de economie . Niet dat het alleen maar verkeerd is dat de economie een mokerslag krijgt . Gezonde zaak . Ieder nadeel hep z'n voordeel zei de grote Meester al .
@Controllos | 18-04-20 | 22:23: precies dat. En dat gaat niet alleen over de politiek, maar over de hele samenleving. Ik ben er stellig van overtuigd dat een lockdown in een vrij en eigengereidheid land als NL nodig is om men uiteindelijk vrijwillig(er) mee te kunnen laten werken met bv het volop dragen van mondkapjes. In de zin van: pas als je zo een crisis hebt meegemaakt, realiseer je je wat nodig is. Een bevolking als de Nederlandse zou daarmee nooit zomaar en zondermeer instemmen.
Doortastend optreden is door het gepolder en de kartelpolitiek onmogelijk in Nederland, dat is het eerste verschil met Hong Kong. Belangrijker is dat het een schitterende methode was op de Brusselse staatsgreep te legitimeren zonder dat de Nederlandse bevolking door had dat hun eigen regering ze weer naaide waar ze bij stonden. Dat de EU op deze reddingsboei zou springen kon je van kilometers ver zien aankomen en dat is precies wat ze deden.
@Controllos | 18-04-20 | 22:23: Waaronder het dragen van mondkapjes.
Welkom in Nederland, dat altijd maar weer zijn eigen wiel moet uitvinden - dat dan achteraf vierkant blijkt te zijn.
Dat grafiekje met "No masks" en "Masks" had eigenlijk eigenlijk gewoon "Not prepared" en "Prepared" moeten zijn. Dan klopt het. Leuk feitje nog dat de minst getroffen landen veelal een vrouwelijke leidster hebben. Die zijn wat minder van het macho gedoe dat het in hun land echt wel mee zou vallen.
De vrouwelijke leidsters die hier rondlopen zijn deugmiepen (Halsema), importeurs met mogelijk andere belangen (Karin Hildur, Arib, Kaag) of volledig incompetent (Hennis en alle voorgaande dozen). Ze hebben vrijwel zonder uitzondering nog nooit een bedrijf van binnen gezien en zitten alleen op de plek omdat ze vrouw zijn.
@Frau Merkel | 18-04-20 | 22:58: Vind je het dan zo belangrijk dat je een bedrijf van binnen gezien moet hebben?
Wat een onzin. Vrouwelijke leiders zijn net zo goed of slecht als mannelijke leiders. Goed leiderschap is een menselijke eigenschap en niet gebonden aan sekse.
@Frau Merkel | 18-04-20 | 22:58: Je tegels worden er niet beter en slimmer op.
@Gazelle | 19-04-20 | 01:10: Als goed leiderschap een menselijke eigenschap was, had iedereen het wel. Dat is dus niet zo.
@Controllos | 18-04-20 | 23:03:
Een type als Halsema is in staat om een goed functioneerde en renderend bedrijf is een jaar failliet te krijgen.
@yooooh | 19-04-20 | 11:30: Gelukkig hebben we iemand Baudet die heeft aangetoond dat hij bedrijven kan leiden! Oh wacht. Is hij ook al een pluche-gast?
In Moskou is de Paasnachtviering op z'n Russisch Orthodox begonnen (Live www.youtube.com/watch?v=Y-QbRFAE2jE ), die dit jaar zonder president Poetin, zonder de burgemeester van Moskou en zonder het gewone volk wordt gevierd. Voor wie houdt van prachtige bassen en Slavische sopranen.
Dank voor de link. k Ga er morgen van genieten. Ben eigenlijk meer voor tenoren maar bassen horen bij Rusland.....
Dit is de juist streaming met Patriarch Kyrill uit de Christus Verlosser kathedraal (was tijdens Stalin afgebroken en omgeturnd in een zwembad) www.youtube.com/watch?v=TkluffJmN4I
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-04-20 | 22:19: Dank u.
dank u !
Tot nu toe nooit aan vrijwillige lockdown gedaan. Vandaag dus ook niet, was in het bos, lekker weer, meeste mensen goedgemutst.
Maar, geloof het of niet, de muggen zijn vroeg dit jaar. Zag een grote zwerm rondvliegen en de een hoestte nog erger dan de ander. Ik dacht, het zal toch niet waar zijn. Die kutbeesten hadden geen mondkapje om, dus ik als een haas weg daar.
Hoor ik later van een deskundige dat ook muggen dragers kunnen zijn, en de verspreiding onder muggen gaat zeer snel - dit gaat nog een leuke zomer worden, met je insectenpak aan op het strand gaan liggen. Lekker dan. We're doomed!
We zijn inderdaad doomed door dit soort Facebook hoaxers.
Coronavirus repliceert zich niet in een mug en dat proces is nodig om weer overgedragen te worden op een mens. Ook niet binnen teken.
@Overnijd | 18-04-20 | 22:24: Dank!
De media wil mensen muilkorven. Mondkapjes prima bij opereren en bij stoffige werkzaamheden maar het moet niet normaal worden. Ik zie wel kansen voor de reklamewereld, er past precies NEXIT op zo'n kapje.
Er wordt hier beweerd dat er een verband is tussen het gebruik (of niet) van mondkapjes en de evolutie en aard van Covid-19. Maar dat verband is er niet. Er is louter een correlatie. Het verschil zou met dezelfde ernst kunnen verklaard worden door de manier waarop men in de aangegeven landen urineert. Inderdaad wordt in de 'mondkapjes landen' de pisbuis met linkerhand vastgehouden.
Verdomd. Ik dacht aan het eten van rijst. Maar daar komt linkshandig pissen dus bij.
Ik moet overigens twee handen gebruiken. Natuurlijk.
En hoe doen de vrouwen het dan? Ik wil wel graag weten hoe dat moet, anders word ik straks nog besmet.
@Frau Merkel | 18-04-20 | 23:08: er zit niks anders op dan andermans pisbuis met links te toucheren.
Hoe laat begint het coronacafe eigenlijk?
Als iemand op een of ander ministerie in januari tientallen miljoenen mondkapjes had besteld dan zou het RIVM nu mondkapjes de hemel in prijzen. Maar ja, niemand kwam op dat idee; niet in januari, maar ook niet in februari of april. En "dus" werken mondkapjes niet.
Dat heeft natuurlijk niks met wetenschap te maken. De adviezen van het RIVM worden afgestemd op het overheidsbeleid.
Het RIVM praat Rutte na, en Rutte praat het RIVM na.
Het probleem in een notendop.
Er worden in Nederland heel veel mensen heel fors betaald om onze gezondheid en onze veiligheid te beschermen. Niemand in die kringen durft echter zelf verantwoordelijkheid te nemen voor impopulaire maatregelen als (gedeeltelijke) vliegverboden, quarantaines of een (semi-) lockdown. Ook durft niemand de handjes te branden aan de import of productie van miljoenen mondkapjes of testkits, omdat die later misschien niet nodig zijn. Zie de kritiek op Ab Oosterhuis.
Vandaar dus dat het RIVM meldde dat "corona hier nooit zou komen"; "Nederland op alles voorbereid is"; "carnaval in kleine kring gevierd wordt", etc. Met goed nieuws hou je iedereen te vriend.
Pakt goed nepnieuws ineens heel slecht uit, dan doe je alsof je neus bloed. Alsof falend beleid niks met falend beleid te maken zou kunnen hebben.
Maar falend beleid is geen vaststaand gegeven zoals het weer dat is.
Tientallen landen hebben corona met succes buiten de deur gehouden.
Dat wij niet op dezelfde ideeën kwamen is al kwalijk. Maar dat we maanden later niet eens hun ideeën overnamen is echt een historische blunder.
Al heb ik veel bewondering voor het gemak waarmee überblunderaar Rutte dankzij al zijn falen weer bovenaan de polls staat. Ten koste van Baudet en Wilders die maanden eerder om dezelfde maatregelen riepen als Rutte nu.
Hier kan ik mij ook prima in vinden :)
Bewondering doordat het volk achterlijk is en niet goed luistert?
Ah. #Frontberichten begint weer.
Emo tv pur sang.
Heb ik de reclameblokken voor. Hartje hartje ons!
BNN-VARA.
Vroeger hadden ze 26.000 gezichten.
Deze coronacrisis creëert een oorlogsituatie of oorlogseconomie.
We moeten zo snel mogelijk naar 70% resistent om economisch weer te kunnen draaien. Thuis lummelen en existentiële beroepen langdurig overbelasten is economisch hartstikke duur.
We hebben in Nederland nog steeds een dienstplicht. Tegenwoordig voor zowel jongens als meisjes. In geval van oorlog kun je deze en iedereen in een niet existentieel beroep oproepen en inzetten.
Defensie stuurt iedereen die maar enigszins in aanmerking komt een kennisgeving.
Alle eenmalig opgeroepen dienstplichtigen worden in diensttijd meer dan goed betaald.
Dan neem je een random pilotgroep, die wordt in enkele weken lichamelijk in topconditie gebracht. Vervolgens wordt deze groep opzettelijk geïnfecteerd en medisch begeleid. Wie drie of vier weken infectie vrij is wordt genezen verklaard en leert te werken in een existentieel beroep.
Na de pilot(s) is bekend wat de optimale weg is om met de 'dienstplichtigen' te komen tot 70% resistentie. De druk op de existentiële beroepen wordt ontlast vanaf twee zijden (minder coronazieken, meer collega's).
Cool, ik meld me aan om even snel radioloog te worden.
D66-er?
Heeft u ook een lijst van de existentiële beroepen?
Om nou mensen opzettelijk te gaan besmetten gaat misschien wat ver. Maar 70% resistentie is inderdaad waar we naartoe moeten. En dat bereiken we niet als we allemaal blijven wegduiken voor dat virus door mondkapjes te gaan dragen en onszelf op te sluiten.
*pleit voor verregaande versoepeling van de coronamaatregelen*
@VanBukkem | 18-04-20 | 22:13: Verregaande versoepeling maar niet met de middelen die jij noemt .. testen testen testen en traceren en isoleren .
Laat me raden: U valt zeer waarschijnlijk niet binnen de groep van oproepbare dienstplichtigen? Fucking hell, dit is echt een smerig voorstel.
@Bugblatter | 18-04-20 | 22:38: Duw de jongens en meisjes maar naar voren om ons te redden.
@Bugblatter | 18-04-20 | 22:39: Nu ik nog eens goed lees, niet eens om ons te redden maar om onze ECONOMIE te redden, dit is echt slecht.
@Bugblatter | 18-04-20 | 22:43: Het gaat niet om de mens, maar om de centen die hij oplevert.
@Ben5570 | 19-04-20 | 10:30: ALs je de 70 jarigen vervroegd wilt afschrijven, moet je de 60-jarigen ook met rust laten en ook niet hun centen aanpakken.
Mijn schoonfamilie woont in Taiwan en ik lach ze al jaren uit om die stomme mondkapjes van ze.
Het zou erg raar zijn als ik opeens van mening zou veranderen, dus ik hoop dat de rest van Nederland daar een beetje rekening mee kan houden.
Helpt niet maar geeft wel genot.
Lol !!!!
www.latimes.com/science/story/2020-04... De Los Angeles Times heeft een artikel over testikels: die maken mannen meer vatbaar voor het SARS-Co-2 virus dan testikelloze vrouwen. Het virus lijkt in de testikels een veilige haven te kunnen vinden voor het immuun systeem. Dus...................
Zou meer ejaculeren niet helpen? Gewoon er uit knallen dat virus.
Verplichte castratie en daarna kunnen we weer lekker naar de kroeg.
Interessant. Thx
Tsjak
Zou daar die uitdrukking "Alles is naar de kloten" ook vandaan komen?
Ben ik de enige hier die een soort van Peter R de Vries déjà vu gevoel bij deze posts krijg ?
Ik word een beetje moe van die mondkapjes-evangelisten. Cherry picking, het verdraaien van rivm-standpunten en vooral appels met peren vergelijken, is wat de klok slaat. De werkelijkheid is (uiteraard) niet zo zwart-wit, het helpt niemand als mensen doen alsof dit wel zo is. Hier een stukje van iemand die wel objectief naar de kwestie kijkt: www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/... (dan zie je gelijk waarom je niet serieus te nemen bent als je die grafiek als bewijs aanvoert)
Kun je "mondkapjes-evangelist" definiëren?
Niemand zegt dat mondkapjes alles oplossen. Feit is echter wel dat mondkapjes het risico op besmetting verkleinen, en daarmee de curve omlaag brengen.
Nota bene het RIVM zei dat destijds zelf ook; en de WHO ook.
Jij stelt dat die controleerbare feiten er niet toe doen, omdat iemand anders op een ander medium iets anders zegt. Ik vind dat niet zo sterk.
@Dandruff | 18-04-20 | 22:16: mondkap-evangelist: iemand die doet alsof de mondkap de heilige graal is.
Heb je het artikel gelezen? Dan zou je kunnen zien dat wat jij zegt dat ik stel, helemaal niet is wat ik stel. Het artikel legt allerlei meningen van experts naast elkaar. Op een objectieve manier. Beter dan al die eenzijdige troep.
@beldewouten | 18-04-20 | 22:33:
Maar zoals gezegd; niemand doet alsof de mondkap de heilige graal is.
Als een stropop jouw enige argument is, dan heb ik geen zin om op jouw linkspammen in te gaan. Linkspammen is sowieso een zwaktebod. Doorgaans gebruikt door mensen die zelf niet in staat zijn de door henzelf gespamde stukjes te begrijpen.
Had jij het artikel gelezen?
@Dandruff | 18-04-20 | 22:41: zegt de koning der stropoppen. Je begint dit gesprek al door woorden in mijn mond te leggen. Succes met niet op mij ingaan.
@beldewouten | 18-04-20 | 22:44:
Jij begon over evangelisten, ik pas mij aan.
Ondertussen heb je nog geen woord uit de column of de 266 reacties weerlegd.
@Dandruff | 18-04-20 | 22:49: ik laat, vrij simpel, zien dat het gelul over mondkapjes niet zo zwart-wit is als in dit stukje wordt gesteld en dat die grafiek als een tang op een varken slaat. Moet je het wel willen zien.
@beldewouten | 18-04-20 | 22:59:
Wat is er zwart-wit aan welke bewering van Feynman?
Je laat helemaal niks zien.
Je komt met een stropop.
En met een linkje naar een mening die je niet eens durft herhalen.
Daarmee maak je de realiteit niet ongedaan.
@Dandruff | 18-04-20 | 23:23: Ik wilde hier de zinnen van onder het grafiekje plakken. Ik doe het maar niet. Leren lezen kan je zelf ook wel oppakken. Misschien is het Volkskrant linkje voor nu nog te heftig in de opzicht.
@beldewouten | 18-04-20 | 23:30:
Je beledigingen zijn net zo slaapverwekkend als je stropoppen.
Feit blijft dat jij de realiteit nog steeds niet hebt weerlegd.
Dat gaat je ook nooit lukken zolang jij denkt dat je wegkomt met het spammen van linkjes die je zelf niet eens gelezen hebt.
Trouwens. Tegen de tijd dat jij je eigen spamlinkjes wel kunt lezen denk ik niet eens dat jij de realiteit nog steeds ontkent. Tegen die tijd ben je het waarschijnlijk zelfs met me een dat 1 vaststaand feit meer zegt dan 100 drogredenen.
En waarom zou Maarten Keulemans wél objectief naar de zaak kijken en de rest niet? Omdat hij zegt wat jij al dacht?
@Sans Comique | 19-04-20 | 09:13: Omdat hij juist geen oordeel velt, maar aangeeft dat het nog te onduidelijk is omdat te kunnen doen. Het is geen anti of pro-verhaal.
@Sans Comique | 19-04-20 | 09:13: is dat die biljarter?
Wat je ook ter "bescherming" doet je komt het virus op zeker moment tegen. Als ik mensen zie hoe ze mondkapjes en of handschoenen aan en uit trekken is het zogenaamd beschermend effect volledig teniet gedaan. Het imho enige wat er veel eerder gedaan had moeten worden is de lethale doelgroep van dat virus in bescherming te nemen inclusief hun verzorgers. Dat dat niet gedaan is zal er later, als de mensen uit deze massapsychose zijn ontwaakt, een politieke rekening worden gepresenteerd. Als de was van onze Icarus gesmolten is.
Dat hoop ik ook.
Dus jij ziet veel mensen met mondkapjes lopen en ook veel mensen die mondkapjes en handschoenen aan en uittrekken. Knap!
Ik woon in een hele grote stad maar ik kom dat niet zo tegen.
Werk je in een ziekenhuis of ben je continu op straat en observeer je?
De 'lockdown' roepers zijn straks degenen die door de economische crisis luid lopen te klagen.
In Nederland? Hahaha, er komt gewoon Rutte 4 hoor, met het geheugen En stemgedrag van "de Nederlanders" totaal hopeloos hier.
Ben gestopt met lezen Toen er stond Biden staat in de polls voor op Trump.
Wat een onzin verhaaltje weer, het is een unieke situatie en niemand weet wat eruit gaat komen. Ook Drs. Feynman niet
Ik denk wel dat mensen zich geen maanden laten opsluiten, we worden uiteindelijk corona moe.
Je kan heel makkelijk mondkapjes zelf maken van gedragen slipjes van 17 tot 27 jarige meisjes.
Met die tanga's moet je je mond tot een streepje trekken, King. Ik zou mikken op de categorie die corrigerend ondergoed draagt.
@MickeyGouda | 18-04-20 | 22:03: LOL
Nederland: 1044 people per square mile
USA, State of New Mexico: 17 people per square mile
Ja, een erg slecht idee om in New Mexico weer terug te gaan naar normaal.
/sarcasm
Juist op die fiets denken veel mensen waarschijnlijk:'och, ik fiets best lekker vlot door, ik scheur langs die schizofreen voor me, hup, in een flits voorbij, niet eens hoeven uitwijken'. Alsof de vijf-seconden regel geldt.
Ondertussen schrik ik me de pest, denk 'kolere, da's simpelweg te dichtbij', maar wat kan je dan nog doen?
Terwijl het toch zo makkelijk is, zou je denken. Beetje geven, beetje nemen en iedereen kan verantwoord buiten recreëren. Maar ja, dat individualisme, hè.
@MickeyGouda | 18-04-20 | 21:53: Ikzelf ben geschorst op mijn werk door mijn klokkenluider gedrag, dus ik had mooi de tijd om verder te gaan aan mijn dit jaar te publiceren dichtbundel, die dus alleen maar gevuld kan worden als je daadwerkelijk iets op papier zet, natuurlijk. Ook moet voor 31-12-2020 dat boek af. Dus , geïnspireerd op een YouTube filmpje van een man (alcoholist/depressief) die hulp kreeg van een aardige hulpverleenster, waarna ze verliefd werden enz.
Ik ben er 2 dagen aan bezig geweest, en vind het redelijk geslaagd, zeg: een zeventje. Hier het gedicht:
BLIKSCHADE
in een koninkrijk vol huisraad
was ik een wachter en jij een godin
de onbegeleide gekken wachtten achterin
het gebroken hart dat zich zo goed aanpast
nog steeds aan het herstellen, nog steeds aan het herstellen
mijn geest vloog tegen de ramen
en dus kwam je voorzichtig schoonmaken
en dus kwam je zachtjes giechelen
en je ogen haakten in de mijne
er stond een vleselijk wezen
ik gaf gewoon alles, alles maar toe
en je ogen hebben zalvende kracht
alleen dit en een jongen binnen
ik was een domme domme robot en jij had de jeugd
ik verloog mijn leven
iets luider dan de waarheid
ik was een patiënt en jij een verpleegster
ik was een wrak en jij logeert nu in mijn kamer
de oude hond glimlacht
de dieren kijken nooit achterom.
@King of the Oneliner | 18-04-20 | 22:19:
Waar een schorsing al niet goed voor is, King. Pakkend! Verder is het natuurlijk onbegrijpelijk dat de waarheid tot zo'n beslissing leidt, i.p.v. tot lering en kwaliteits-verbetering.
@MickeyGouda | 18-04-20 | 22:46: Ja, dank je! Over het verpleegtehuis: ze proberen met matige hygiéne en zero mondkapjes de boel te beteugelen. Maar het virus is nu binnen, en steeds meer verpleging raakt besmet, en die besmetten JUIST de ouderen. Ikzelf ging als een drama-queen tekeer, en heb blijkbaar de directrice geschoffeerd, en nu mag ik thuis afkoelen. Ben niet ontslagen. Eigenlijk vind ik het wel prima zo. Ik was inderdaad een beetje bang, ook voor mijzelf, maar eigenlijk is corona vooral gevaarlijk en dodelijk voor 60/70/80 plussers.
Maar dat kan ik ook niet aanzien, en was er ook kapot van, ook al kan je het niet tegenhouden. Wat dat gedicht betreft: de eerste zin komt uit een Johnny Cash bewerking: Hurt : "My empire of dirt", en de zin: ik was een wrak; komt uit Amazing Grace. How sweet the sound/That saved a wretch like me/I once was lost, but now am found/Was blind, but now I see."
Tenminste dat was een stuk inspiratie. Wat is jouw mening over dit gedicht verder?
Zou de moeder van Mark R. nu denken wat is mijn zoon goed in het ruimen van oudjes,ernstig zieken en wat nog meer? Wat moet die blij zijn dat haar zoon zich zo vakbekwaam van zijn taak, het ruimen van alles wat we kunnen missen voor de komst van alle nieuwlanders, kwijt. Of zou ze nu denken had ik hem maar doorgeslikt? Ik hoop echt dat laatste.
Zo vroeg en al zo veel drank op?
Misschien bedenkt ze zich plots, dat zij tot de doelwit-groep van haar bloedeigen zoon hoort.
'Hallo? Mark? Lieverd, Je weet toch dat papa en ik in de risico-groep vallen? Schatje? Hallo?'
@EEnzame SchizofrEEN | 18-04-20 | 21:52: Mevrouw Rutte zit veilig in een verpleeghuis waar de verpleegsters wèl mondkapjes hebben.
@EEnzame SchizofrEEN | 18-04-20 | 21:52: Papa Rutte valt al drie decennia niet meer in de risicogroep. De zin uitspreken leidt toch ook hopelijk tot de ontdekking dat het quatsch is. Ik ben geen Rutte fan maar dit is krankjorum hoor.
Het taalgebruik, de zinsopbouw en de algehele manier van schrijven van Feyman is zó dat ik elke zin altijd 3x moet lezen om het artikel een beetje te begrijpen.
en wat leert u daar van?
In bepaalde kringen is dat een sport. Het gaat niet om de inhoud maar om de dure woorden en wollige zinsconstructies met veel leestekens.
Ik begrijp wat je bedoelt.
Ik zeg altijd; korte, krachtige zinnen.
Zodat iedereen het begrijpt.
Ook de gewone mensen.
Want niet iedereen is slim.
Of heeft lang op school gezeten.
Sommige mensen zijn al vroeg begonnen met werken.
Op hun 17e of zo.
Dus hou daar rekening mee.
@F. Jacobse | 18-04-20 | 21:47: Dat hij warrig en onduidelijk schrijft.
@King of the Oneliner | 18-04-20 | 21:53: Het gaat niet alleen om de lengte van de zinnen, maar ook om de woordvolgorde. Het lijkt soms alsof hij het inspreekt/dicteert en vervolgens zijn eigen verhaal uitschrijft. Voor mij voelt het in ieder geval aan als spreektaal. Van een matige spreker.
@Jimmydepimmy | 18-04-20 | 22:03: Nu een serieus antwoord: ben het wel met je eens. Ik denk dat Feynman, op zich een harde werker, die hier veel tijd en aandacht aan besteedt, en veel bronnen leest en vergelijkt, soms overweldigd wordt door alle data. Dus , ok door de deadline, is het moeilijk om alles netjes op een rijtje te zetten en te overdenken.
Hij is, zover ik begrijp niet alpha opgeleid. En hij wil soms ook heel veel dingen beknopt neerschrijven. Wat dat dicteren betreft: ikzelf heb ook wel geexperimenteerd met SpeechTexter van Google, en dat werkt verbazend goed, maar je bent langer bezig om alles te corrigeren. Dus, conclusie: ben het met je eens, maar volgens mij wil hij teveel , te beknopt uitleggen, bovendien moet hij ook nog allerlei linkjes ertussen verwerken etc.
@King of the Oneliner | 18-04-20 | 22:39: als je stukjes wil schrijven, moet je kunnen of leren schrijven. Talent is niet vereist (wel prettig). Beperk je tot 1 onderwerp, 1 rode draad. Vermijd uitstapjes en denk na over een logische opbouw. En bovenal: kill your darlings. Ik meen vaak te zien dat het stuk begonnen is bij 1 ‘mooie’ zin of gedachte die eigenlijk misstaat in het grote geheel. Zo’n zin moet sterven.
@Jimmydepimmy
Zou zeggen, laat je informeren via het Jeugdjournaal.
In de VS is een groot schandaal naar buiten gekomen rond de Amerikaanse RIVM, CDC, www.msn.com/en-us/news/us/contaminati... Ze zijn met het testen op SARS-Co-2 zo laat begonnen omdat het testmateriaal gecontamineerd was. Ook was de test veel te complex ontworpen. Wetenschappelijke blunders van de eerste orde.
In Chelsea, Massachusetts, is een random test onder 200 inwoners gehouden www.foxnews.com/science/third-blood-s... waaruit bleek dat een derde geïnfecteerd bleken zonder de symptomen van Covid-19 te vertonen. Wanneer deze uitslag wordt vertaald naar NL omstandigheden, dan zijn er vele medewerkers in de zorg / verpleeghuizen die ouderen besmetten zonder dat zij zelf weet hebben van drager te zijn van SARS-Co-2. >> He added: “Still, it's kind of sobering that 30 percent of a random group of 200 people that are showing no symptoms are, in fact, infected. It's all the more reason for everyone to be practicing physical distancing."<<
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-04-20 | 21:51: In Nederland moet een verpleegster gewoon naar haar werk als 1 van de huisgenoten symptomen van het virus heeft.
@Lupuslupus | 18-04-20 | 22:00: tenzij ze koorts heeft.
@Nichtsneues | 18-04-20 | 23:21: Ja he he. Het gaat er om dat ze het virus bij zich kan hebben zonder dat ze symptomen heeft en dùs anderen (haar patienten) kan besmetten. Wat dus ook regelmatig gebeurt, gezien de vele doden in verpleeg- en verzorgingshuizen. De mensen daar krijgen al weken geen bezoek meer en toch overlijden velen aan het virus. Dat kan dus alleen binnenkomen door de verpleging/verzorging.
En het eindbedrag van Serious Request in de strijd tegen het coronavirus is...... [tromgeroffel] ....... een schamele 307 duizend euro. #FAIL
En de kosten van dat programma?
@Abject | 18-04-20 | 21:52: Dat is belastinggeld en dus gratis.
Da's bijna precies het jaarsalaris van Marieke van Schaik, algemeen directeur van het Nederlandse Rode Kruis, en Joke van Lonkhuijzen, directeur nationale hulp en verenigingsmanagement.'
Wat fijn voor ze.
www.rodekruis.nl/over-ons/het-salaris...
Ik hoorde bij de bekendmaking van dat bedrag voor het eerst over dat programma, en ik ben vast niet de enige. Moet er wel bijzeggen dat ik zelden naar de radio luister, alleen in de auto en autorijden doe ik ook niet vaak de laatste tijd.
Mooi, kunnen we daar ook definitief afscheid van nemen. Hoe is het trouwens met het coronalied?
Hypothese-Testing in de statistiek. Type-I fout is het verwerpen van de juiste nul-hypothese en een type-II fout is het aannemen van een foute 0-hypothese.
Als de nul-hypothese is: U is besmet met Corona
Dan is een Type-I fout het verwerpen van de juiste hypothese (alfa). Dus onterecht de hypothese verwerpen dat iemand besmet is. Dus aannemen dat iemand NIET besmet is.
En een Type-II fout is het NIET verwerpen van de foute hypothese (beta). Dus onterecht de hypothese NIET verwerpen dat iemand besmet is. Dus aannemen dat iemand WEL besmet is.
Dus zal Plexiglas in jouw voorbeeld GEEN type-I fouten opleveren. Immers jouw 0-hypothese is dat iemand besmet is. Bluetooth zegt dichtbij, dus jij nu ook besmet. Echter door het plexiglas een false-positive. Dat is een Type-II fout Feynmann.
Een Type-I fout is de situatie dat dat je bij iemand op schoot een kwartier lang zit te bekken en dat de App zegt dat er niets aan de hand is. Dat is Type-I.
Waarom je deze Type-I en Type-II zooi erbij haalt snap ik trouwens niet.
Ik denk dat het is om aan te tonen dat de app niet zaligmakend is en er praktische tekortkomingen in zitten waar geen sluitend antwoord op is.
Ik zie eigenlijk graag een "dood door schuld" proces-vraag topic, want het RIVM en de politiek wisten wel degelijk beter.
Meeslepen naar het Groen Zoodje?
Google heeft ook een vestiging in NL, ik neem aan dat de geldkraan ook voor hen open staat...
Jezus wat een zeikverhaal weer. Als dit een verkapt advies is dan kunnen we het beste allemaal aan deurkrukken gaan sabbelen.
Zeikreactie op een uitstekend verhaal.
U werkt bij R.U.M.A.G?
Die categorie ben ik op de bekende websites nog niet tegen gekomen. Of bedoelden ze dat met premium?
Wow. Alle overheidswanen van vandaag simpelweg doorprikt als een (f)eitje. De link met trainspotting moet ik nog even onderzoeken. Leuke filmtip voor de avond. Lang geleden.
Nog een keer, en dan stop ik er mee : Mondkapjes helpen wel, maar zijn schaars, dus helpen niet. Aldus Jaapie van het RIVM. Incompetent zooitje.
@frank4444 | 18-04-20 | 21:24: toch maar beter aan de aluhoedjes dan Jaap?
@frank4444 | 18-04-20 | 21:24: Het is niet ingewikkeld. Vraag, wat heb je het liefst, iemand die ongeremd in je directe omgeving hoest, niest, hijgt of blaast, waarbij je met kracht van alles over je heen kunt krijgen? Of heb je liever dat men de hand voor de mond houdt bij hoesten of een zakdoek bij het niezen gebruikt. Wat zal de keus zijn? Overigens dat hand/zakdoek gebruik vind men wel zo hygiënisch. En een stoffen zakdoek is dan nog maar enkel-laags.
Dan vinden we het dus min of meer veiliger en steekt het je niet aan met verkoudheid, bijvoorbeeld. Maar een mondkapje, je moet er toch niet aan denken...........
@frank4444 | 18-04-20 | 21:24: Veel mensen zijn ook achterlijk. In die zin heeft het RIVM wel gelijk.
Het ruimt wel lekker op in de verpleegtehuizen.
En straks nog even de oudjes elimineren die nog thuis wonen.Doen we lekker met thuiszorg die onbeschermd moeten werken bij de oudjes.
De psychiatrische patienten kan ook wel wat minder.
Het aantal geestelijke gehandicapten kan ook wel wat minder.
En zo kan je nog wel even door gaan met de grote opruiming van de kuch nutteloze menschen door het kartel.
En nou niet zeggen dat het niet waar is want het is wel waar.
Nee
Nounounou. Kom, kom. Tut, tut. Moet dat nou, de waarheid zo uitspreken, huh?
@Overnijd | 18-04-20 | 21:14:
Leef jij nou maar lekker verder in je bubbeltje.
@Eric Newby | 18-04-20 | 21:14:
Tsja,maar dat is volgens mij toch wel aan de hand als je de berichten zo eens leest.
Schept ruimte voor Nieuwe Nederlanders. Daarom is links zo stil.
Het absurde is dat deze regering wel improductieve, maar niet lastige ouderen opruimt, terwijl immigranten die even improductief zijn, maar daarnaast ook stelen en overlast veroorzaken, in de watten worden gelegd. Logica is ver te zoeken bij het partijkartel.
@komtdatschot | 18-04-20 | 21:18: Een soort Mengele-complot van de Nederlandse overheid. Dat is jouw ´waarheid'?
Nieuw onderzoek laat zien dat medisch en zorgpersoneel (onbewust) de grootste besmethaarden zijn voor oudjes in verzorgingstehuizen.
Of het is het grote Kartel doodsplan. Yep.
@Overnijd | 18-04-20 | 21:32:
Dus jij leest de berichten niet van verpleegpersoneel die onbeschermd hun werk moeten doen van hun werkgever.
Voltooid Leven in optima forma, en Pia hoeft er geeneens iets voor te doen.
@MAD1950 | 18-04-20 | 21:32:
We hadden het over mensen die de sjaak zijn door het carono beleid door het kartel.Over dat andere hebben we het nog wel een keer.
@komtdatschot | 18-04-20 | 21:42: Die moeten nu juist wél kapjes en brillen krijgen omdat zij een grote besmettings- en dus risicofactor voor de meest kwetsbaren zijn. Dat gaat helaas niet lukken want Nederland heeft schaarste gecreëerd door China te helpen
Ben een beetje klaar met dat gelul over een anderhalve meter maatschappij. We gaan dit nog geen jaar langer volhouden en gaan dan verder waar we mee bezig waren en nemen de doden voor liefst.
Ik ben er nu al klaar mee.
Het middel is nu al erger dan de kwaal.
Slaat ookl nergens op,elders moet je minimaal 2 meter afstand aanhouden.
Is meer.voor de show dit en intussen gaat het gewoon door.
Nu sterven er 2 keer zo veel mensen als gewoonlijk. Maar er sterven alleen mensen al een zwakke gezondheid hadden. De bevolking wordt gemiddeld vitaler. Na deze periode van oversterfte, komt een periode van onderstrefte, en daarna wordt het weer gewoon. Per saldo heeft deze crisis weinig impact op de gemiddelde levensverwachting.
@Sitting_targets | 18-04-20 | 21:20:
Helemaal mee eens. Als we aan het eind van het jaar de stand opmaken dan zal het in de statistieken nauwelijks terug te zien zijn. Er zullen dit jaar niet significant meer mensen sterven als ieder ander jaar.
@Sitting_targets | 18-04-20 | 21:20: Vitalere bevolking gold ook na de Spaanse Griep. Is onderzoek naar gedaan. Maar dat kun je tegenwoordig niet meer als argument inbrengen, met alle Snowflakes op tv.
@Sitting_targets | 18-04-20 | 21:20: Ik zal dat uitleggen aan mijn 75 jarige buurman en zijn 73 jarige vrouw. Heb je nog wijsheid in pacht voor overlevende partners of heb je alleen verstand van lijken?
@Blauwpetje | 18-04-20 | 21:32: En daar is ie, de angstmenner, stoorzender in elke rationele discussie.
@Overnijd | 18-04-20 | 21:46: Sorry, die rationele discussie heb ik over het hoofd gezien, zag alleen een stelletje sneuneuzen die klaar staan om de ouderen voor de trein te gooien voor een paar centen
@Kuifje-naar-Brussel | 18-04-20 | 21:31:
Ik ben het kaf. Of het koren.
Met een kleine immuunverstoring waar ik in het dagelijks leven met een medicijn geen last van heb en je ziet niks aan me, ben ik niet bang voor de griep maar wel voor dit longvirus.
Ik begrijp wel dat er keuzes gemaakt moeten worden en hoop maar dat alles goed uitpakt.
Ik stel voor dat we dan voortaan op 5 mei de 60 plussers gaan herdenken die gestorven zijn voor onze vrijheid, zodat wij weer massaal naar de meubelboulevard konden gaan zonder 1,5 meter afstand te houden.
@letopuwzaak | 18-04-20 | 21:50: Sterkte en pas goed op uzelf.
@Lupuslupus | 18-04-20 | 22:05:
Bedankt! U ook, maar dat zit goed zo te lezen.
Ik werk in de zorg, maar op een veilige werkplek gelukkig. Helemaal binnen blijven kan ik niet.
U overigens bedankt voor de mooie natuur- en dierenverhaaltjes ik lees ze graag.
@letopuwzaak | 18-04-20 | 22:16: Ja ik zit al 6 weken binnen, ga alleen om 1/2 7 uur even met de honden wandelen. Het enige dat ik mis is 'even' naar de winkel als ik iets nodig heb maar nu moet ik een lijstje maken en de volgende ochtend aan mijn zoon meegeven. Tja en dat werken, u zit gelukkig op een veilige plek èn regelmaat is heel belangrijk omdat het toch min of meer op het normale leven lijkt. (Met dat rotvirus altijd op de achtergrond, daar kom je gewoon niet onderuit). Nu ik nog meer tijd heb dan anders komt er niets meer uit mijn handen behalve afwassen, af en toe een was draaien, bedden opmaken. (Zoon stofzuigt en dweilt). Heb gewoon nergens zin in maar natuurlijk wel mijn aquarium bijhouden, kwarteltjes verzorgen enz. Heb onlangs goedkoop een broedmachientje kunnen kopen via Marktplaats, dus hopelijk heb ik van de zomer baby-kwarteltjes. Dank u voor het compliment hoor, erg leuk dat u mijn verhaaltjes waardeert.
Gisteren werd Klaas Hummel opgevoerd op de website van Quote. Wat die kerel daar beweert is wraakroepend.
Ik vind dat Klaas gewoon gelijk heeft. Op welk punt dan niet volgens jou?
Hierbij roep ik 28 april uit tot nationale knuffeldag. Tijd om de serotonineniveau's weer wat op te krikken na al die afstandelijkheid, de laatste tijd. In de eropvolgende roes steken we een lelijke eend gevuld met kratten knoflook aan met cognacmolotovcocktails. Jobo heeft natuurlijk wel een teken nodig.
Bojo that is.
Kap toch met die kapjesonzin.
De meeste besmettingen komen vanuit ziekenhuizen en besmettingen vanuit medisch personeel in zorghuizen. Je krijgt het niet van op straat naast elkaar lopen. Het ontstaat juist bij immobiele groepen in quarantaine.
Die hele paniek en heisa van kapjes, ICs, 5G-aluhoedjes, beelden van doden is een enorme angstfocus die de uiteindelijk economie de kop gaat kosten. Dan ontstaan de échte problemen.
We moeten weer aan de slag want Corona treft de beroepsbevolking bijna nooit dodelijk (<65) .
Dus we kunnen weer skiën en carnaval vieren? Top!
Je hebt gelijk, voor zolang alle beroepsbevolkiërs tijdig kunnen behandeld worden in het ziekenhuis. Mocht dat niet lukken , dan stikken ze in eigen vocht.
@je_zusje | 18-04-20 | 21:08:
Alleen in kleine kring.
@je_zusje | 18-04-20 | 21:08: Idioot binair gelul Ga lekker thuiszitten tot de economie 50% is weggesmolten. Dat is de consequentie van dit domme angstgedrag. Jij zal wegkwijnen, letterlijk, achter je geraniums.
20% van de Amerikaanse beroepsbevolking heeft geen werk. Weet je wel wat dat betekent. Idioot.
@Stormageddon | 18-04-20 | 21:11: Minder dan 100 pax toch?
@Overnijd | 18-04-20 | 21:13:
Met precies dezelfde belediging eindigen als waarmee je was begonnen. Mooi hoor.
Mondkapjes hebben wel degelijk zin tegen bescherming cornona en dan kan nederland weer aan de slag.Maar ja,er zijn geen mondkapjes want dat is volgens het kartel allemaal niet nodig.
@Guillermo | 18-04-20 | 21:09: Lekker bangmaken niet? Even uitschrijven wat een Corona-dood is, een klein percentage.
Kijken of ik in je spel mee kan? De helft van de bevolking werkeloos, geen belastingcentjes om ze op te vangen, rellen in AH. Boze rioters aan je deur. Is dat een leuk voorland?
@Overnijd | 18-04-20 | 21:13:
Die worden ook weer snel aangenomen, andere dynamiek... neemt niet weg dat het geen feest is...
@je_zusje | 18-04-20 | 21:16: Het is idioot om te stellen dat weer aan het werk DUS carnaval vieren is. Dan ben je dus idioot.
Overnijd Je vergeet even de besmettingen via Champions-League voetbal in Bergamo, apresski in Tirol en carnaval in Brabant.
@SterF... | 18-04-20 | 21:20: Ik denk het niet. Het gaat echt en definitief kapot.
@Overnijd | 18-04-20 | 21:21:
Joh, laat het gaan. Heb allang spijt dat ik bij je nick op reageer heb geklikt. Succes ermee en houdoe.
@witwas | 18-04-20 | 21:22: Weer aan het werk is niet weer met zijn allen bij elkaar in een kantoortuin zitten. Met aparte maatregelen voor 65+ totdat er een oplossing is zoals inenting of bloedplasma.
@Overnijd | 18-04-20 | 21:23:
Dat is zelfs voor mij te pessimistisch en dat zegt wat!
@SterF... | 18-04-20 | 21:36: Je kan daarna weer opbouwen maar het is het verschil tussen bijtanken en de auto volledig opnieuw opbouwen.
Alle airliners leven alleen nog omdat andere industrieën nog belastinggeld kunnen ophoesten om dat te ondersteunen. Hoe lang houden die dat nog vol die onevenredige belastingdruk.
En bij omvallen, valt de hele keten om van aanleveranciers tot afnemers.
Kapjes zijn zeker geen onzin, en als die dingen kunnen helpen om mensen weer aan het werk te laten gaan dan zou ik het zeker doen.
Je hebt helemaal gelijk dat we zo snel mogelijk uit de lockdown weg moeten want anders blijft er geen samenleving meer over.
Maar we kunnen wel intelligent uit die lockdown komen.
Dus veel meer thuiswerken. Als dat niet gaat mondkapjes en zoveel mogelijk afstand. Kantoortuinen niet volproppen. (arme managers die hun personeel zo wantrouwen) geen flexplekken meer. Ouderen vanaf de 60 zoveel mogelijk binnen houden, idem mensen met een risico factor. De rest weer aan het werk.
Scholen weer open met alle veiligheidsmaatregelen van dien.
Er is geen andere optie om weer aan het werk te gaan.
Horeca weer open, maar ook daar met veiligheid in acht nemen.
Dan maar 15% minder klanten op een dag.
Zo moeten we er uit kunnen komen.
@Zapata10 | 18-04-20 | 22:04: Ja, eens maar wie leidt ons uit de angst- en waanzingeleide politiek.
... Dr Oz van Oprah stelt voor duizend extra Amerikanen te offeren aan corona in ruil voor onderwijs inclusief eten aan 57 miljoen kinderen...
Hij quote een artikel uit the Lancet.
Buiten dat, waarom is de overheid (om het even welk land ook) zo gebrand om de scholen weer open te gooien? Omdat ze zo begaan zijn met de kinderen (en in de VS de schoollunch)? Of is het omdat de programmering onderbroken is, ouders ontdekken wat de kinderen nou eigenlijk op school "leren", de staat de invloed op de kinderen kwijt is, ouders tijd hebben om te reflecteren en zich af te vragen wat nu eigenlijk belangrijk is. En dat school feitelijk een duurbetaalde kinderopvang is.
Mijn god, wat een onzin. Hebt u zelf ooit onderwijs genoten? Niets dat daar op wijst.
Er zit wel een kern van waarheid in jouw betoog. School is misschien wel een verkapt controleapparaat van de staat (is niets nieuws, deden de Duitsers ook).
Wat wel opvalt is het zeer lage nivo van onderwijs.
Mijn kinderen krijgen nu pas echt goed onderwijs van ons (optellen, staartdelingen, enz).
@ja-ja-nee-nee | 18-04-20 | 21:39: precies, hier ook tijd benut om kennis bij te spijkeren. Eindelijk de kans om thuisonderwijs te geven, flink van geprofiteerd. Elke week een dagje thuisonderwijs zou niet verkeerd zijn.
Mijn kinderen zijn voor de lunch al klaar met school, voor rekenen heb ik ze ouderwetse methoden geleerd. “Papa, dit is toch veel slimmer?!’
Ik heb bluetooth en locatie standaard uit staan op mijn mobiel. En nu?
De default van de app is: besmet.
HA! #metoo!
Dan wordt u voortaan gevolgd door twee mannen in lange regenjas.
@chicago river | 18-04-20 | 21:09: Ons zijn van het verzet!
Toch zijn er mensen die weten waar je huis woont.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-04-20 | 21:33:
Google weet alles van me, overheid ook. Ik maak me echt geen illusies.
Uhuh Google eens triangulatie
De anderhalve meter onderschrijft juist het effect van een mondbescherming/kapje.
Als ik een meerlaags kapje draag, gemaakt zoals in dat filmpje van de Amerikaanse S.G., dan wordt een hoeveelheid deeltjes die ik uitadem/verspreid, door bijvoorbeeld praten, in dat kapje opgevangen. Die deeltjes halen de 1,5 mtr. niet meer, Anders gezegd, zonder mondbescherming heb je zeker minimaal 1,5 meter nodig, en zelfs die afstand is discutabel. Met een kapje ben je zowel binnen als buiten 1,5 meter meer en beter beschermd. Zeker als je in afgesloten ruimtes komt zoals een supermarkt waar grotere aantallen mensen en personeel ademen en praten. Daar is de verspreiding van deeltjes des te meer.
Ik verklaar een mondkapje alles behalve 100% heilig, maar als je bijvoorbeeld in een zakdoek snuit of niest van papier of van stof, en dat is nou niet bepaald veel lagen op elkaar, dan vliegt het vocht toch ook niet ongeremd in het rond, ook dat houdt een hoop tegen. En dat wordt wel aangeraden!
Ik vrees dat een hoop mensen de werking van een kapje te snel afdoen met: het helpt toch niet.
Beter zou de gedachte zijn: alles wat kan helpen is mooi meegenomen.
Maar ja de start over mondkapjes was al fout met een kwakkelende WHO en dito opvolging door het RIVM en daarnaast een regering die nou niet echt doortastend met beveiligingsmiddelen omgaat.
Je hebt gelijk en vanaf het begin ging het mis doordat het RIVM niet de waarheid vertelde. Ze hadden besloten om het dragen van mondkapjes af te raden, maar niet om dat ze niet werken, om andere redenen. Ik herinner me die voorlichtingssessie waarin het voor het eerst naar voren kwam, tenenkrommend slecht. Ze wilden het zo draaien of ze het afraden omdat het niet werkte en dat verhaal is terecht nooit geland. Maar een overheidsorgaan kan natuurlijk geen leugen toegeven en nu blijven ze in de vlek wrijven. Ze hadden gewoon de waarheid moeten zeggen: Mondkapjes werken, maar we hebben er te weinig van, dus gaan ze eerst naar de zorg en niet naar het publiek.
@Blauwpetje | 18-04-20 | 21:42: Mensen verlangen naar vrijheid, meer bewegingsruimte; weg met die lockdown. Ja, mijn idee!
Als je nu een mondbescherming zou kunnen inzetten, die jezelf eenvoudig kunt maken met een meer-laags opgevouwen grote stoffen zakdoek en 2 elastiekjes en de werking blijkt succesvol, dan maak je stappen naar die vrijheid.
Maar helaas hoor je dan "het werkt toch niet". Blijkbaar ook niet als je het niet probeert.
Gek toch, mensen vegen hun uitwerpselen af met twee- of drie-laags wc papier en vertrouwen in de kracht van dat papier.
Maar ademdeeltjes met een mondbescherming tegenhouden; hoe durven ze!!!
Aan de hand van dat grafiekje denk ik dat rijst de vertragende factor is.
Mensen in landen met rijst als hoofdvoedsel, hebben een langer darmenstelsel omdat rijst veel meer vertraagd verteert. Het doet er langer over, dat is een hele andere factor. Daarnaast zijn zij wel zo slim om mondbescherming te dragen, epidemie of niet.
Haha, scherp...
Ik gokte op Boeddha.
Een aantal jaar geleden hebben ik voor mijn bedrijf samen met een aantal tech partners veel veldonderzoek gedaan naar de werking van bluetooth in combinatie met (bluetooth) beacons. Dat leek toen een technology met veel toepassingsmogelijkheden.
We hebben gekeken of we BT konden gebruiken voor routing in gebouwen, voor proximity acties, voor het meten van afstand tot beacons en of andere BT apparaten.
Onze conclusie een paar jaar geleden was dat wij niet verder zijn gegaan om BT te testen voor toepassingen waarbij proximity aan de orde was. Het BT protocol is daar niet zo geschikt voor en vooral omdat de situaties in de niet laboratorium wereld zoveel invloeden kennen vanuit de omgeving op het bereik cq de ontvangst van het signaal. Ook dat de ene telefoon het wat beter deed dan de andere telefoon cq OS.
Als ik dan deze nieuwe soap lees dan weet ik nu al dat men achteraf gaat constateren dat de technologie ongeschikt was en daarom veel zowel false positives als false negatives op gaat leveren.
Het OLVG en het Wilhelmina ziekenhuis Assen hebben al een app die door bijna 100.000 mensen in gebruik is. Elke dag update je de app met hoe je je die dag voelt.
Als je boven een bepaalde treshold komt belt het ziekenhuis jou.
Zo'n app zo uik nou wel installeren, die BT apps zijn kansloos.
Een geheel persoonlijke en niet met feiten gestaafde stelling:
Het is te verwachten dat deze hele gekkigheid over drie maanden over is. Geneesmiddel, vaccin, het zal allemaal wel maar als er een behandeling komt die in elk geval de ic tijd halveert komen we meteen in rustig water. Halvering van de ic tijd leidt tot een decimering van de overlijdensgevallen. Er zijn dermate veel behandelingen mogelijk op basis van bestaande medicijnen dat het een kwestie is van de juiste te vinden, of de juiste combinatie. Net als met HIV: dit helpt 10%, dat helpt 20% en flikker dat bij elkaar en je hebt in elk geval een lapmiddel.
Nogmaals: volkomen koffiedikkijkerij van ook maar een amateur maar ik zou d'r een flesje wijn op vergokken.
Als het zonnetje straks weer volop gaat schijnen dan is het zo gebeurd met dat virus.
Tegenwoordig kun je beter HIV hebben dan diabetes...
@Nichtsneues | 18-04-20 | 23:28: Ja? Vertel jij je partner liever dat je AIDS hebt dan Suiker?
Allemaal manipulatie. Klein deel van coronadoden wordt als zodanig geteld. Verzorgingshuizen zitten zonder beschermingsmiddelen, maar kabinet klopt zich via de opinie peilingen van Gijs Rademaker op de borst. Als Baudet zo traag gereageerd had op corona en onbeholpen zou handelen, zou hem genocide verweten worden. En nu zou Rutte immens populair zijn? Schei toch uit.
Rutten beseft ook dat na zonneschijn meestal regen komt ,
Hij heeft de media mee.
@witchmaster | 18-04-20 | 21:06: bij Rutte meestal een flinke hagelbui.
President Trump on whether coronavirus pandemic originated in Wuhan lab: We're going to find out , in india beweren wetenschappers dat ze hiv dna hebben ontdekt in het virus , als dit zo is en ze kunnen het bewijzen nou dan breek de hel uit
www.hivvereniging.nl/blog/medische-ni...
Geen hiv in het nieuwe coronavirus (3 feb)
Was een artikel in de Volkskrant.
www.volkskrant.nl/wetenschap/bangmake...
@kloopindeslootjijook | 18-04-20 | 20:59: fake news ? kan zijn waar rook is is ook vuur was vroeger tenminste zo (lolzzz)
@witchmaster | 18-04-20 | 21:02:
Alleen klopt die uitdrukking niet. Als er over jou iets geroddeld wordt hoeft het ook niet waar te zijn. Maar je hebt altijd mensen die zelf een brandje aansteken en dan gaan roepen dat er rook is. Werkt heel goed als het een bedreigend idee is.
Het is "dan breekt de pleuris uit" of "dan breekt de hel los".
Eindelijk lees ik van iemand anders dat die afstandsbepaling met bluetooth helemaal niet kan. De koppeling signaalsterkte - afstand is volledig onbetrouwbaar. Dus deze app kán technisch helemaal niet.
Dan moet je meer en vaker dingen lezen.
Misschien kan 5g ons wel helpen.
' Politici maken ruzie of ons laatste geld naar Booking.com, de KLM, de horeca of Italië mag '
Read my lips: ' ALL ' but the first benificiary wordt ITALY !!
@crypto_outlaw 7 m Als antwoord op @geenstijl
Wie van jullie kan een medisch rapport overleggen van een erkende laboratorium waarin Covid19 is geïsoleerd en gevisualiseerd? twitter.com/crypto_outlaw/status/1251...
Covid-19 is het ziektebeeld, SARS-CoV-2 het veroorzakende virus. Alleen die tweede kan je dus isoleren. www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC...
Het RNA van het virus wordt zo vaak gesequenced en geanalyseerd dat we zelfs kunnen bijhouden wie het van wie gekregen heeft. www.pnas.org/content/early/2020/04/07... en www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC...
Visualisatie komt bij NIAID vandaan. commons.wikimedia.org/wiki/File:SARS-... Weet niet of dat al onder jouw definitie valt van een erkend lab. Die beelden kloppen ook redelijk met het computermodel. www.rferl.org/a/microscope-photos-cap...
Volgens dr. Andrew Kaufman is Covid19 niets anders dan de al in onze cellen aanwezige exosomen. Deze komen in actie wanneer er ergens in het lichaam ongewenste elementen ongedaan gemaakt moeten worden. Mensen die op Covid19 positief testen hebben dus eigenlijk al iets anders onder de leden dat door deze exosomen aangepakt wordt.
Praten zonder consumptie.
Het is koud hier, hé?
Nogal wiedes, de kroegen zijn dicht
Consumeren zonder te praten.
@Guillermo | 18-04-20 | 20:58: heh?
De landen met de strengste maatregelen hebben de meeste doden en omgekeerd. Een lockdown is het domste wat je kunt doen. Waarom komt griep altijd in de winter? Antwoord RIVM: 'We kruipen dichter bij elkaar, en besmetten elkaar zo sneller.'
Zoals uw nick dus. Alles is in tegenspraak.
We delen met elkaar één deken om zo de verwarmingskosten te besparen.
Oh jongens...@neonreclame zei het al in het "jongeren"-COVID-Arnhems tokkietopic hieronder; wanneer straks de zomer intreedt, en de temperaturen iets oplopen, ja, ja dan, dan gaan temperaturen oplopen.
In zulke gevallen wil men nog wel eens dingen zeggen als: "Het wordt een hete zomer..."
In de zomer worden veel ijsjes verkocht
In de zomer verdrinken ook veel mensen.
Mensen verdrinken dus door het eten van ijsjes
Er kan nog een andere reden zijn dan mondkapjes dat mensen in bepaalde landen minder snel corona krijgen. Mondkapjesdragende mensen zijn zich uberhaubt al meer bewust van de risico's vanaf dag 1 en gaan bijvoorbeeld geen carnaval of f*ck-corona feestjes vieren.
.
Correlation versus causation.
Mondkapjes zorgen voor vals gevoel van veiligheid. Kan ook. En dat er dan een andere reden is waarom er minder besmettingen zijn.
Als we ook in Nederland verplicht mondkapjes moeten gaan dragen, dan hoop ik wel dat er een mode-ontwerper is die kan zorgen dat ze met modelletjes komen die goed te combineren zijn met de rest van het outfit van de dag. Ik denk er niet aan om met zo'n lelijk ding rond te lopen die vloekt bij mijn schoenen.
Tijd voor een mondkapjes-modeshow met van die enge graatmagere skeletten op de catwalk of andere dames die moeite hebben met gewoon lopen..
Neem Hugo de Jonge type schuitenschoeisel.
Geen hond die dan nog let op de rest van je outfit, al dan niet met mondkap.
De HEMA komt dan met genderneutrale mondkapjes en kapjes die leuk combineren met hun hoofddoekjes.
Zoals velen met mij hergebruik ik mijn kapje, Schijnveiligheid in de wereld van schijnheiligheid.
Spuit mij maar vol met oliebollen olie ipv het vaccin van "Dr. Bill"
Waar ik woon zijn ze verplicht en heb geen zin om de boete te betalen.
In de binnenstad vandaag vermoedelijk weer een corona patient gezien. Een man van circa 30-35 jaar oud die ging zitten en aan 1 stuk door zat te hoesten en te bellen. De media heeft de IC capaciteit goed in beeld maar daarnaast zijn er nog veel mensen die net niet in aanmerking komen voor de IC maar wel in een ziekenhuisbed belanden. Wil je het risico nemen dat je bij die laatste groep zit? Anderzijds wil je ook dat de economie weer de weg omhoog vindt en je lekker naar buiten kunt. Wat is wijsheid? Gelukkig hebben we in NL het RIVM dat advies uitbrengt.
Gewoon een rokershoestje.
@Gulliver | 18-04-20 | 20:49: Nee er was geen twijfel dat het corona is hoor, is een heel ander soort hoest heel extreem. Heb er nog 2 buiten gezien in de afgelopen maanden.
Volgens mij belanden ook een heleboel mensen in het ziekenhuis gewoon puur uit angst. Angst voor het o zo dodelijke coronavirus. Een soort hypochondrie zegmaar. En ja, als je als patiënt maar genoeg jammert dan wordt je vanzelf opgenomen in het ziekenhuis.
Ik denk dat de helft van de patiënten die nu op dit moment in het ziekenhuis liggen ook wel thuis hadden kunnen uitzieken.
@stipjes | 18-04-20 | 20:52:
Je had dokter moeten worden!
@Gulliver | 18-04-20 | 20:56: VanBukkem stelt een economisch betere diagnose de helft van de mensen die nu in het ziekenhuis ligt mag van hem thuis uitzieken en krijgt de diagnose hypochonsie opgeplakt.
@VanBukkem | 18-04-20 | 20:55:
Wat lul je toch stom ze nemen juist niemand meer op .
@Ronnie | 18-04-20 | 21:00:
Tuurlijk nemen ze nog wel mensen op in het ziekenhuis. Maar ze proberen je eerst weer naar huis te lullen om daar lekker uit te zieken. Want in veel gevallen is dat ook het beste. Alleen de echt kritieke gevallen plus de aanhoudende dramjankerds worden opgenomen.
@VanBukkem | 18-04-20 | 21:11: Door de huidige capaciteit kunt u ervan uit gaan dat dramjankerds al direct naar huis zijn gestuurd. Buiten de IC op andere ziekenhuisafdelingen verblijven veel meer corona patiënten dan op de IC zelf. Veel media berichten alleen over de IC cijfers waardoor er nu bij sommige mensen en zelfs bij sommige oppositiekamerleden het idee bestaat dat we wel weer naar buiten kunnen nu de IC niet in het zwarte scenario zit.
@stipjes | 18-04-20 | 21:16:
De mensen die op de IC liggen die liggen daar niet voor niks. Ik heb het over de patiënten die niet op de IC terechtkomen. Ik ben er oprecht van overtuigd dat daar dramjankerds tussen zitten. Hee, als je maar lang genoeg jammert "ik ga dood ik ga dood" dan zullen ze je echt niet naar huis sturen. En geloof me, er wonen een boel jankerds in Nederland. En vooral -nu begeef ik me op glad ijs- Turken kunnen daar wat van. Want Turken zijn net Amerikanen wat dat betreft: die denken een beetje dat min of meer de plicht is van de dokter om ze beter te maken.
Je schrijft "bejaardentehuizen" maar die zijn helaas al jarenlang wegbezuinigd hoor. Die bestaan niet meer. Verzorgingstehuizen wel maar dat is iets heel anders.
Die apps dat wordt inderdaad helemaal niets zoals ze dat aanpakken weggegooid geld. Plasterk heeft er ook een sterk stuk over geschreven.
Klaas Hummel de onroerend-goedmagnaat schrijft een goede column in Quote.
Er zijn 4 miljoen 60 plussers in Nederland en als het RIVM sterftecijfer zo doorloopt als nu zijn er eind 2020 40k doden. Bijna allemaal uit die groep 60 plus. Moet je daarvoor de overige 13.4 miljoen Nederlanders in lock-down zetten? vraagt hij zich af. Hij stelt dat onze economie er voor jaren onherstelbaar door beschadigd wordt.
laten we liever elke vorm van hulp aan het buitenland dan ook gelijk stoppen, beschadigd onze economie ook.
Dat klinkt behoorlijk eng wat die daar roept. Er zijn er voor minder achter slot en grendel geplaatst.
@Guillermo | 18-04-20 | 20:56: iedereen moet kunnen zeggen wat ie wil vind ik. Maar ik ga er nog ff eentje overheen gooien voor Trumme. Hoeveel 60 plussers zaten er in de treinen?
Zijn we in ieder geval van een heel zwikkie linkse hobbies af. Robocop ziet de bui al hangen.
@Trumme Het wordt wel een probleem als we voor de zieken onder de 60 3 of 4 duizend IC plaatsen nodig hebben. Maar ik begrijp dat Hummel geen aanspraak zal maken op een plekje.
Volgens die redenering kunnen we Klaas Hummel beter opknopen aan een hoge boom en dan zijn bezit verdelen. Dan zijn 16.999.999 mensen beter af, tegenover slechts 1 dode. Wie kan daar nu tegen zijn?
Gaan we deze 60 plussers later ieder jaar herdenken op 5 mei, gestorven voor onze vrijheid?
Er zijn nog zat #1shitholes in de wereld met open riolering waar cholera, dysenterie en andere gezelligheid vrij spel hebben en waar iedereen vanuit cultuur in elkaars reikwijdte van onhygiënische viespeukerietes zit, daar ging het protocol handen wassen of 1,5 meter afstand al in de oudheden nooit werken, die gaan vroeg of laat gewoon weer lowbudget vliegend iamsterdam of de keukenhof bezoeken terwijl jij je mondkapje dan alweer aan de kapstok hebt gehangen.
Daarom moet de hoop op een vaccin gevestigd zijn...
Anders gaat de komende jaren de levensverwachting drastisch dalen...
@frank4444 | 18-04-20 | 20:47:
En wat zou deel 2 zijn?
Trump wil helegaar niet Amerika koste wat het kost open tegen de wil van de gouverneurs.
Het is andersom: er zijn staten die zijn zo leeg dat die niet in lockdown hoeven te blijven; die zouden "open" kunnen. Trump heeft juist gezegd een gouverneur te "overrulen" wanneer deze te vroeg "opent"...
De enige reden dat die verplichte mondmaskers kunnen bijdragen aan het vertragen van de verspreiding, is dat ze tegenwoordig zo godvergeten pleurisduur zijn dat niemand zijn resterende centjes daaraan uit wil geven.
Dan maar binnen blijven.
Zo zie je maar, de vrije markt lost alles op.
Ik zie die mondkapjes toch als een soort van vluchtgedrag. Verplegend personeel enzo en de risicogroepen, okee, maar laat de rest van ons asjeblieft niet zo panisch zijn voor dat coronavirus. U heeft allemaal wel eens een keer zwaar de griep te pakken gehad, nou dat is het. Gooi de risicogroepen in quarantaine en laat de rest van ons asjeblieft weer verder gaan met ons leven.
En laten we onze pijlen eens een keer richten op degenen die er verantwoordelijk voor zijn dat we totaal geen overcapaciteit meer hebben op onze IC's, in plaats van hem op een schild te hijsen.
En die 640.000 mensen met astma ook maar gelijk in het ziekenhuis als jij je nou eerst eens ergens echt in verdiept doe dat voordat je stom gaat lullen.
Die app wordt toch niks. Zoiets werkt alleen in een autoritair regime.
"Oh, wacht..."
Zat ik op te wachten.
@Sans Comique | 19-04-20 | 09:26: ha ha inderdaad.
En dan vraag ik me af waar dat die pop-up store voor mondkapjes hun voorraad vandaan heeft? Als ze echt zo moeilijk te kopen zijn door de overheid laat dat zien dat ze echt een hersencel meer hebben dan een koe want er zijn er genoeg, of die handel in die winkel is niet te vertrouwen en moet zsm opgerold worden incl de handel die ze verkopen (sowieso tegen woekerprijzen)
Er is wel even een verschil tussen paar duizend kapjes kopen voor straatgebruik voor een winkeltje en 30 miljoen maskers kopen voor gebruik in de zorg.
De eigenaar heeft ze zelfs aan de overheid willen verkopen, werd blijkbaar niet gewaardeerd. Er schijnen er trouwens genoeg te vinden zijn wereldwijd gezien.
Rutte vraagt altijd aan de Captians of Industrie en de CEO's of er nog mondkapjes zijn. Wat weten die nou.
Zin in een trip nu!
Ik in een tripel...
Bestaan die nog?
Ik weet nog wel, voeger kostten die dingen gewoon 5 piek. En leieieieieip dat je er van werd.
@VanBukkem | 18-04-20 | 20:48:
Ik doe alleen aan biologisch trippen.
@Gulliver | 18-04-20 | 20:50:
*doet bekertje royaal vullen met ayahuasca en plaatst het tussen de stapel paddestoelen en de pot met cactuspoeder*
Proost!
Dus Trump staat ruim achter in de peilingen. Net als in 2016.
#Trump2020
Hij verloor de popular vote ook met zo'n 2% verschil. Als "het volk" het echt voor het zeggen had, zou hij geen president geworden zijn.
Maar wie houdt die peilingen? En wie worden er ondervraagt?
@De echte Stolwijker | 18-04-20 | 20:35: Als het volk in NL en FR het echt voor het zeggen had was er geen EU grondwet gekomen ook bekend als het verdrag van Lissabon. Overigens konden vreemd genoeg het verdrag van Dublin en het Stabiliteitspact wel bij het oud vuil toen dat de FRpresident en de Bundeskanzler iets beter uitkwam.
@De echte Stolwijker | 18-04-20 | 20:35: Je telt de illegale imigranten mee?
@De echte Stolwijker
[zucht....] Krijgen we die discussie weer.
In de VS hebben ze het systeem van kiesmannen. Daar is zoveel jaar geleden bewust voor gekozen door de staatsgeleerden. En er valt ook zeker wat voor te zeggen, voor dat systeem met kiesmannen.
@De echte Stolwijker | 18-04-20 | 20:35: Alleen grote Losers met een hoofdletter L gaan klagen over de regels als het spel reeds gespeeld en verloren is.
Zucht, correlatie is niet hetzelfde als causaliteit. Leuk dat grafiekje met cirkels, maar het bewijst niet dat mondkapjes het verschil maken.
Vandaar ook het linkje onder "homemade" www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18612429
Tuurlijk Rutte en het Rivm hebben gelijk vandaar dat verpleeghuizen helemaal vanzelf leeglopen heeft niks te maken met besmette ouderen met je zucht
@bijna_raak | 18-04-20 | 20:47: Als je al eens in zo'n verzorgingshuis bent geweest en een beetje hebt rondgekeken, dan weet je dat mondkapjes daar geen fuck gaan uitmaken. Het is een trieste bedoening met leeglopende oudjes en smerige klusjes. Een waar paradijs voor virussen en bacteriën, vandaar dat zulke huizen zeer regelmatig in zeer korte tijd worden ontdaan van bewoners door een noro-virus, MRSA-bacterie of in dit geval een Covid-19. Met een mondkapje ziet het er misschien professioneel uit maar het blijft een broeihaard.
Trainspotting al een tijdje niet meer gezien, dank voor de tip.
PS, waarom sta ik in de poll de als zijnde een echte vijand?
Niet liev..
En Skeletor is het zeker te weten ook niet.
Skeletor is de man van ge-ni-a-le uitspraken als:
-"I could write a book about what you don't know!"
www.youtube.com/watch?v=-QI35urX_wc
Maya de Bij was ooit een kinderboek in Nazi Duitsland om de voordelen van een fascistische samenleving te promoten. Tot ze er in Japan ineens een TV serie van maakten.
@Osdorpertje | 18-04-20 | 20:45: Zoiets als de DD die de EU promoot?
De anderhalf meter maatschappij mag nooit het nieuwe normaal worden.
Dat is het failliet van de complete economie.
Sterker nog: van de hele mensheid.
Het valt mij op dat sommige politici een beetje praten alsof het jaren gaat duren...
@SterF... | 18-04-20 | 20:46:
Dat gaat het ook groeps immuniteit is een onbewezen strategie een hoop onderzoeken wijzen ook uit dat het waarschijnlijk niet gaat werken.
Een vaccin daar is het op wachten
@SterF... | 18-04-20 | 20:46:
Heel veel politici vinden het wel lekker dit 'nieuwe normaal'.
Weinig ongeregeldheden, iedereen in het gareel.
Maar als dit te lang gaat duren zal er een explosie van ongeregeldheden plaatsvinden.
@Ronnie | 18-04-20 | 20:57:
Inderdaad... een vaccin moet het gaan worden...
@keestelpro | 18-04-20 | 21:04:
Die indruk krijg ik ook. Vooral de 'progressieven' kunnen niet wachten om 'hervormingen' door te voeren...
Anderhalvemetereconomie: iedereen een burka.
@SterF... | 18-04-20 | 21:13: Njet!
De gebruiksaanwijzing staat op de kapjes FFP2, die ook nog eens steriel in plastic verpakt zijn. Dus het is helemaal niet moeilijk of zo.
Of anders gewoon een how-to-mondkapjes-campagne door de overheid laten opstarten op alle kanalen (inclusief de influenzers).
Maar als ik de verpakking open om de handleiding te lezen, dan is de boel niet steriel meer.
Oppervlakkig verhaal dat alle kanten opschiet. Kan er geen chocola van maken.
Zag na de inleiding inderdaad uit naar een op feiten en data gebaseerd betoog over dilemma geld vs. gezondheid.
Naja, moet de bijentelling nog uitwerken.
Ja maar met beperkt denkvermogen is chocala best moeilijk.
@bijna_raak | 18-04-20 | 20:49:
Nou vooruit. Leg maar eens uit dan.
@Superior Bastard | 18-04-20 | 20:59:
Inferior Bastard?
Kortom: er deugt weer helemaal niks van en Feynman weet het allemaal beter.
Hij heeft geen concrete mening. Kelder en de Kort hebben die wel.
Wie is de pot en wie is de ketel. Je kan college Betweter 101 geven.
Dat is het standaard recept van al deze opstellen. Hij haalt wat plaatjes van internet die zijn stelling onderbouwen en maakt er een leuk verhaaltje van dat fijn inspeelt op de onderbuikgevoelens van thuiszittende reaguurders.
Tot nu toe - en ik geef onze regering niet graag credits - heeft de Nederlandse regering de juiste beslissingen genomen t.a.v. het indammen van het virus en tegelijkertijd de economie aan de gang te houden. Kijk even naar België, waar vakbonden het land hebben platgelegd maar waar desondanks meer mensen ernstig ziek zijn geworden. Dat land werd in de eerste week nog als voorbeeld genomen: zó moet het! Maar daar hoor je nu niemand meer over.
Feit is dat dit virus nieuwe materie is en we moeten vertrouwen op wetenschappers en beleidsmakers. Verder moet je je bek houden en thuis blijven.
@Busverhuur | 19-04-20 | 08:53:
Het hangt allemaal af van je verwachtingspatroon, je normen en waarden.
Heb je "zuidelijke" normen en waarden, dan ben je al blij dat we het beter doen dan België, en vind je dat we een prima regering hebben.
Heb je "noordelijke" normen en waarden, dan schaam je je rot dat we niet dezelfde IC-capaciteit en dezelfde (lage) overlijdensaantallen hebben als Duitsland.
Het hangt er maar vanaf hoe kritisch/dociel je zelf bent, hoe je oordeel over onze regering er uit ziet.
De anderhalve meter is berekend vanuit het oogpunt dat iemand niest of hoest. Dus niet gewoon ademt.
En - alsof het een wedstrijd hardlopen betreft - zonder al te veel rugwind.
Nee hoor, is berekend wanneer iemand praat, eventuele druppeltjes binnen anderhalve meter op de grond vallen...
Of gewoon praat. Ik had een kameraad/ieder mens praat met consumptie. Feit. Praat iemand hard; meer. Sinds Corona kijk ik met een schuin oog naar bakker/slager. Wat eet ik? Ging altijd goed, maar... brr/bah.
Als iemand niest of hoest haalt die acht meter, daarom wordt er gevraagd en gehoopt dat zulke mensen thuisblijven. www.youtube.com/watch?v=ARCoKoy_BRE&a...
Een keertje samen eten in buitenland. Schaal met eten voor twee personen, hij begint druk te praten; spetter midden op schaal. Ik moest nog beginnen. En ik was ook nog aan de beurt om te betalen ook nog.
@Normpje | 18-04-20 | 20:32:
Lol (sorry). Sommige mensen hebben echt geen notie.
@Normpje | 18-04-20 | 20:32: Als je daar op gaat letten dan zie je inderdaad een boel dingen die je liever niet gezien had.
Kap nou eens met die domme fabeltjes over lemmingen.
Het was toevallig wel mijn favoriete computerspel vroeger.
Vooral allemaal opblazen... Dat was hilarisch!
REAGEER OOK