Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vrouw (26) al 8 jaar suïcidaal, wacht voor ministerie tot @PaulBlokhuis juiste zorg toezegt

Dat zijn 8 lange jaren, maar ze geeft niet op tot staatssecretaris Paul Blokhuis haar de zorg toezegt die ze nodig heeft.

Charlotte Bouwman, (onderzoeks)journalist, schrijver, bekende. Het zit d'r soms niet mee en met soms niet mee bedoelen we dat ze al 8 jaar suïcidaal is en al 804 dagen op een wachtlijst staat voor de juiste zorg. Ze heeft 21 zelfmoordpogingen gedaan en werd afgelopen jaar zeven keer opgenomen. Dat doet 13 cent per woord afgesloten met zo'n corrupt depressiegala dus met je! Het AD schrijft dat ze lijdt aan een "dissociatieve stoornis" al klinken de symptomen die ze beschrijft specifiek als een dissociatieve identiteitsstoornis - in de volksmond bekend als meervoudige persoonlijkheidsstoornis. Twee jaar lang stond ze op de wachtlijst voor een specialistische "structurele dissociatietherapie" bij het traumacentrum Altrecht te Utrecht. Echter, die behandeling is nu uit het Altrecht-aanbod geschrapt: "Volgens woordvoerder Loek Hekkens is dat omdat er gewoonweg te weinig behandelaars met deze expertise te krijgen zijn. Er vertrokken er onlangs nog drie. Nu kan de instelling niet meer de kwaliteit bieden die ze willen bieden."

Dit betekent dat "tien tot twintig" patiënten als Charlotte opnieuw een jaar lang op een wachtlijst moeten bij de enige klinieken die de behandeling nog wel aanbieden, en die liggen in Zwolle en Ermelo. Omdat ze niet uit de regio komt heeft kliniek Altrecht formeel ook geen zorgplicht voor haar. Ze staat "gelukkig nog ingeschreven bij een ander behandelcentrum. Daar gaat ze nu een jaar overbruggen tot ze bij Ermelo of Zwolle terechtkan", maar goed, dat blijft overbrugging en geen behandeling.

Allemaal erg verdrietig natuurlijk, maar er zijn in ieder geval al kamervragen. De petitie Lijm de Zorg "om de acute crisis in de jeugdzorg en GGZ aan te pakken" heeft op moment van schrijven 3323 handtekeningen. MEELEVENDE politici die Charlotte bezoeken, na de breek.

View this post on Instagram

Lijmdezorg.nl

A post shared by ⚡️Charlotte Bouwman⚡️ (@thecuriouscaseofcharlotbouwman) on

Benieuwd is wat we zijn

Social

Reaguursels

Inloggen

350 doden per jaar in het verkeer en torenhoge boetes als je 1 km te hard rijdt, miljoenen in flitsapparatuur maar aan de 1800 GGZ doden denkt niemand. Laten we het geld eens beter besteden en niet langer met 2 maten meten!

_klootviool | 21-01-20 | 13:06

21 mislukte zelfmoordpogingen.. Wat zal ze schrikken als ze na de 22e poging dood wakker wordt.

Marcel66664746 | 21-01-20 | 11:44
-weggejorist en opgerot-
carolusrexxx | 21-01-20 | 10:16

Alleen in Nederland kan zij een media-persoonlijkheid worden. Binnenkort aan alle praattafels

batvoca2 | 21-01-20 | 08:49

Mijn advies: koop een enkeltje Damascus en een boerka, en kom vervolgens als IS-bruid weer terug naar NL. U krijgt alle hulp die u wenst, een huis, een boek-deal, misschien zelfs een eigen praat-programma als u het goed speelt.

Rest In Privacy | 21-01-20 | 08:15

Het wordt tijd dat er wat veranderd. Het kost de maatschapij kapitalen al die verwarde personen op straat. Op dit moment is de politie het werk van het GGZ aan het doen. En niemand die verantwoordelijkheid draagt voor het falen van het GGZ.

pesego | 21-01-20 | 08:08
-weggejorist en opgerot-
Returnofthemac | 21-01-20 | 07:09

Eind 2017 ben ik onderuit gegaan door depressie. Man man man, wat mag ik eigenlijk van geluk spreken. Ik heb alles bij elkaar misschien 3 weken op een wachtlijst hoeven staan, er kwam precies een plekje voor me vrij op het juiste moment bij een specialist. Intussen gaat het stukken beter, maar wat mag ik eigenlijk van geluk spreken dat dat toen kon zeg.

Pot Vol Koffie | 21-01-20 | 02:19

zo'n hondje maakt toch ook wel een hoop mee hoorrr...!(dierenmishandeling..!)

grapjasz | 21-01-20 | 00:43

Valt wel mooi samen met de publicatie van haar boek zeg!

Re:Kniftig | 21-01-20 | 00:17 | 1

en misschien wel een mooie televiezie serie..............

grapjasz | 21-01-20 | 00:42

Stoppen met zorgpremie betalen, en dan eens kijken wat de rechter zegt. Hopelijk legt die er een bom onder dit verotte systeem van verplicht verzekerd zijn en geen hulp krijgen. We zijn het lachertje van heel Europe, alle buitenlandse gasten die mij kwamen bezoeken lachten zich kapot

Nappa | 20-01-20 | 23:14 | 3

"verplicht verzekerd zijn"
Zei Bennie Jolink niet eens ergens dat dingen in Nederland " of verplicht zijn, of anders verboden'?

amygdala | 20-01-20 | 23:25

Iedereen die niet "verplicht" verzekerd wil zijn kan naar de VS verhuizen en genieten van geen verplichtingen. Oh jah, hoop niet op behandeling als je een ernstige aandoening hebt, tenzij je 500.000 euro gespaard hebt. Of een gebroken been, kost je ook slechts 9.500 euro, contant aftikken graag. Nee, verplicht verzekerd zijn van medische zorg is echt rampzalig, laten we daar in godsnaam een einde aan maken.....

Het brein erachter | 21-01-20 | 01:36

@Het brein erachter | 21-01-20 | 01:36:
Dat ligt gecompliceerder: je mag altijd op de eerste hulp terecht. Dat kost natuurlijk wel geld maar dat betalen die stumpers toch niet want de rekening komt pas achteraf.
Dus armelui krijgen pas hulp als hun probleem acuut is (niet echt handig bij hartkwalen en kanker en andere chronische ziektes). Dat systeem heet medicare en medicaid en werkt van geen meter. Voor veteranen (en hun familie) is er een stelsel van veteranen-ziekenhuizen dat ook veel te weinig geld heeft.

De middenklasse heeft een zorgverzekering van 600dollar per persoon per maand en heeft alsnog 20% eigen bijdrage. Over het gegoochel met pre-existing-condition zijn boeken vol geschreven.

En oh ja: alle medicijnen zijn minstens 10x zo duur als in Europa want vrije markt en fuckyou had je maar niet ziek moeten worden (smokkel vanuit Canada en Mexico is big bussiness)

******** | 21-01-20 | 13:02

Gvd, net terug uit Singapore en dan lees ik dit? Wat doet die Rutte daar als hij toch niets te melden heeft. Deze lieve dame staat voor de deconfiture van onze gezondheidszorg. Als ik er morgen ook maar een beetje tijd voor heb zit ik naast haar. Gvd........

bixiers | 20-01-20 | 23:10

Al 8 jaar suicidaal is iets om suicidaal van te worden. Ben je dan nog wel ergens goed in?

A la snackbar | 20-01-20 | 22:58 | 5

@H.Ades | 21-01-20 | 00:20: Mijn aandacht heeft ze.
Haagse aandacht eindigt 1 dag na de volgende verkiezingen.

amygdala | 21-01-20 | 00:26

@amygdala: JUIST!

Marvin_NL | 21-01-20 | 06:50

@amygdala | 20-01-20 | 23:36:
Ik geloof in 'geluk is een keuze'.
Wat ik daarmee bedoel is dat als jij je kont tegen de krib gooit en eist 'ik wil dood, maak mij gelukkig' dan kan niemand dat voor jou regelen. Je zult _zelf_ moeten besluiten dat je niet meer depressief wil zijn (met dat besluit is je depressie niet meteen voorbij, maar zonder dat besluit _kan_ je depressie niet voorbij gaan)

******** | 21-01-20 | 13:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Weer pech, als de premier v/d Phillipijnen langs was gewandeld dan was mevrouw, as we speak, van haar problemen af geweest.

Uw Verzekeringsadvis | 20-01-20 | 22:52 | 1

misschien kan hij uw probleem wel verhelpen

amygdala | 20-01-20 | 23:01

Psycholoog afgestudeerd
Werkloos
Charlotte en anderen
VVD/CDA/D66/CU

amygdala | 20-01-20 | 22:50

Borderliner met hysterische trekjes.

Euriool | 20-01-20 | 22:49 | 3

Magisch
Zo een diagnose op afstand

amygdala | 20-01-20 | 23:30

De overheid stelt prioriteiten en die liggen eerder bij het omvolken dan bij hulpbehoevende Nederlanders.

Uw overheid is een onbetrouwbare partner

Ervaringsdeskundige | 20-01-20 | 22:49

Dus je bent suïcidaal, je wil wél een te volgen behandeling en vervolgens zijn er de specialisten niet afdoende voor te krijgen en het geld wordt er niet voor vrijgemaakt. Ik ben met stomheid geslagen nu, komt niet heel vaak voor. Hoe dan?

Jan, Leiden | 20-01-20 | 22:33

Als jeugdzorg zich nou beperkt tot de gevallen waar een blind paard als jeugdzorg geen schade meer kan aanrichten komt er een paar miljard vrij. Dan kunnen de acute gevallen fatsoenlijk geholpen worden.

Harry.Langezwaal | 20-01-20 | 22:26 | 1

Ja hè, zeg nou zelf: ga jij liever met een schattig klein kindje uit wandelen of met een zeurende volwassene. Gun die hulpverleners nou ook eens een leuke werkomgeving, en wat geeft dat nou helemaal als er daardoor elk jaar duizenden kinderen ernstig getraumatiseerd raken. Hadden ze maar geen kind moeten zijn, toch?

******** | 21-01-20 | 13:16

Er zou eigenlijk een humane manier moeten komen voor mensen om afscheid van het leven te nemen. Nu raakt de zelfmoord vaak andere mensen, de treinmachinist of bijvoorbeeld iemand die de overledene aantreft. Als je echt klaar bent met het leven zou het zo moeten zijn dat dit na afdoende vastgesteld te zijn door psychiatrie en andere zweefteven dit gewoon in een kliniek kan. Het is toch raar dat je het leven van een ongeboren kind wel kan beëindigen, maar je eigen leven niet?

Wellicht als D66 zelf gelijk de organen kan oogsten, ze dit wel zien zitten.

Diepstrotje | 20-01-20 | 22:24 | 1

Idee: als we nou dit meisje koppelen aan die jongens in de EBI. Die hebben ervaring met mensen doodmaken en vinden het nog leuk ook.

******** | 21-01-20 | 13:20

Een suicidaaltje met faalangst denk ik.

McSnor | 20-01-20 | 22:00 | 7

@Re:Kniftig | 21-01-20 | 00:06: Gaat ook om aandacht. Aandacht voor wisselend zelfbeeld.
Is het een kennis/vriend/vreemde, dan kan hun ellende jou zuigen een reden zijn voor afstand.
Is het je kind/vader/moeder dan geldt dat anders.

amygdala | 21-01-20 | 00:20

Hahaha ik moest lachen

Returnofthemac | 21-01-20 | 07:11

@Sjeik-Sjotum | 21-01-20 | 00:11:
Het is wel zo: sommige patiënten wennen aan het idee dat hun ziekte de enige manier is om (positieve) aandacht te krijgen.

******** | 21-01-20 | 13:22
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Ervaringsdeskundige | 20-01-20 | 21:23 | 2

Goh , je verwacht het niet dat de GGZ wachtrijen heeft als je een miljoen anderslandiers importeerd die weten dat het beste is gelijk bij de GGZ aan te kloppen... Voor de cynici (modern) hier ; ik twijfelde ook eerst totdat ik de aandoening DIS ( Dissociatieve identiteitsstoornis) las. Dat betekent in de praktijk dat jij dus opeens ergens bent, je weet niet hoe je er gekomen bent, en de mensen om je heen kennen je. Of ,je vertrekt van huis en je staat opeens ergens in het gras langs een snelweg etc... nl.wikipedia.org/wiki/Dissociatieve_i... Niets om mee te lachen. Net niet schizofreen. Dus deze dame zoekt eigenlijk hulp zodat een ander "ik" haar niet vermoord !

Kim-Jung-Un | 20-01-20 | 21:13 | 1

O, daarom lopen er dus zo veel mensen op de snelweg.

Buerman | 20-01-20 | 22:23

ik houd mijn advies maar voor mezelf.
Voor je het weet ziet iemand er hulp bij zelfdoding in.

Hentjehopeloos | 20-01-20 | 20:46 | 1

Zie mijn comment. Als je iets niet snapt, lees je dan eerst in.

Kim-Jung-Un | 20-01-20 | 21:13
-weggejorist-
sjuul69 | 20-01-20 | 20:41

Life's what you make it. En, tip door Charlotte, let food be your medicine. Elke dag een prakkie verse groentjes met een sinaasappel ben je zo weer kiplekker.

nasseKette | 20-01-20 | 20:40 | 1

Nou opgelost! Dank voor de tip. Ik hoop dat alle patiënten in NL met kanker of Alzheimer enz meelezen. Hoeven ze niet meer zo moeilijk te doen met chemo enzo, sinaasappeltje-eitje.

Het brein erachter | 21-01-20 | 01:45

Niemand trekt het als je doorlopend over suicide praat (weet ik uit ervaring aan beide kanten van het verhaal). Je moet er niet over zeiken, maar op z'n vvd's de kansen en mogelijkheden zien. Tsjakka! Sneu voor de achterblijvers, maar die hebben ook snel genoeg door dat er weinig is om voor te leven in een 100% dood- en doodzieke hypocriete schijnsamenleving waar je als mens niks meer bent dan een economische factor.

Middel X heb je in een week thuis, voor methadon moet je de achterbuurt in, stoppen met eten & drinken = gratis, treinen en snelwegen zijn overal, (was)benzine en touw kosten geen fuck en zijn 100% legaal. Kies dan een mooie locatie (fout moskeetje op vrijdag?) om een statement te maken met je laatste daad - zie Jan Palach.

Vooral niet naar Ermelo gaan, gekkenhuizen aldaar grenzen direct aan de spoorlijn. Wekelijks resten schrapen en overgangen dicht. Zag daar een demente ouwe reus zichzelf met een riem aan z'n eigen bed verhangen - in een focking psychiatrisch ziekenhuis. Geef alle hoop op hulp maar op. Puntje bij paaltje geeft niemand (behalve gemummificeerde gristendozen waarmee je dood nog niet wilt worden gevonden) ene fuck om iemand anders, of er moest een kutje aan zitten waar ze in willen.

accuvrijezondag | 20-01-20 | 20:21 | 4

Huur een garagebox, auto erin deur dicht en starten. Sneller en pijnlozer kan je het niet krijgen. Bespaart de opruimers veel ellende.

Buerman | 20-01-20 | 22:28

2 doosjes paracetamol does the trick. Acuut leverfalen. Kost nog geen 2 euro scheelt de treinmachinist een trauma.

Re:Kniftig | 21-01-20 | 00:07

Dat is veel te oplossingsgericht: vrouwen willen praten.

Het probleem van zo'n meisje is niet dood-willen, het probleem is 'gebrek aan hulpverlener om tegenaan te praten'. Alle vrienden zijn allang weggejaagd: veel te bang om iets verkeerds te zeggen en dan de schuld te krijgen als ze weer eens van een brug springt.

******** | 21-01-20 | 13:34
▼ 1 antwoord verborgen

Kom er voor uit wie je bent. Toch?
Alles kan.
Gek is het nieuwe gewoon.

oplichter | 20-01-20 | 20:21

Ik heb nog nooit een man gezien / gehoord die acht jaar suïcidaal is. Als je zelf hebt besloten dat het tijd is om te gaan, ga dan. Zo niet, dan niet. Whatever.

_pacman_ | 20-01-20 | 19:59 | 1

Precies.

Nee dus! | 20-01-20 | 20:09

Als je al "acht jaar wacht" ben je NIET suïcidaal. Er zijn ongetwijfeld psychische problemen, alleen is "suîcidaal" niet geloofwaardig.

Nee dus! | 20-01-20 | 19:36 | 14

Zie mijn comment. Als je iets niet snapt, lees je dan eerst in.

Kim-Jung-Un | 20-01-20 | 21:20

Gebeurt het vaker dat u iets niet snapt maar wel per se een ‘mening’ meent te moeten verkondigen?

IJsbrekert | 20-01-20 | 21:57

@Nee dus! | 20-01-20 | 20:19: Schat, er staat @Nuuk voor mijn bericht. Goed lezen hé. (lol).

lezeres | 21-01-20 | 04:15
▼ 11 antwoorden verborgen

Sneu. Hopelijk komt ze er ooit weer bovenop. Deze psychische ellende wens je niemand toe, behalve alle sneuneuzen die het weglachen.

beldewouten | 20-01-20 | 19:29 | 1

Beste reactie tot nu toe!!

Het brein erachter | 21-01-20 | 01:47

De petitie wel getekend aangezien er enorm veel fout gaat binnen de zorg en de overheid steevast kansloos achter de feiten aanhobbelt. Regelmatig vallen er slachtoffers doordat dergelijke zorg verschrikkelijk slecht georganiseerd is in Nederland. Dat bovenstaand verhaal wat lachwekkend overkomt en al veel vragen oproept, doet niets af aan het feit dat er veel moet veranderen in de zorg.

Ruikbaard | 20-01-20 | 19:27 | 1

Onhandig gebracht idd, iedereen gaat in op hoe zelfmoord wel kan lukken. Gelukkig snapt u het wel. Ik heb ook getekend

Het brein erachter | 21-01-20 | 01:50

Gelukkig is er wel geld voor een depressie-gala.
Althans, voor de directeur en een paar managers dan.

kloopindeslootjijook | 20-01-20 | 19:08
-weggejorist-
spamzuiger | 20-01-20 | 19:00 | 2

Zorgdrammer

de euro middenweg | 20-01-20 | 18:58 | 1

Zo zie je maar dat een behandeling best veel lijkt op een huwelijk: als je een hard-to-get zorgmijder bent dan ben je veel aantrekkelijker dan als je bij wijze van spreke in je bruidsjurk bij de kliniek aanbelt.

Zag je ook bij die student die op de hei mensen had doodgestoken: zijn ouders brengen hem naar de kliniek en daar houden ze de deur dicht.
De meeste mensen die met jeugdzorg te maken hebben gehad kennen juist het omgekeerde verhaal: opgedrongen zorg.

******** | 21-01-20 | 13:44

Wat een opportunisme bij die kamerleden, je zou hen bijna populistisch kunnen noemen (wanneer je hun eigen definitie gebruikt).

LuNaTeeQ | 20-01-20 | 18:55

ACHT jaar suïcidaal? Ben je dan wel suïcidaal te noemen?

WarremeWors | 20-01-20 | 18:55 | 1

Lees het eens goed. Ze heeft last van DIS. Dus eigenlijk last van iemand die in haar leeft en haar wil vermoorden zodra die de controle krijgt. Hansworst

Kim-Jung-Un | 20-01-20 | 21:22

Wie verder gewoon fysiek okay is, heeft een soort van keuze waar men zich suïcideert. In het algemeen, niet altijd dus, kiest men een plek uit gefrequenteerd door de mensen die men het meest haat.
Dus bij een (al dan niet ingebeeld) slecht huwelijk doet men het thuis; en in andere gevallen op het werk, om de baas extra te pesten; het stadhuis is een geliefde plek als men boos is op overheid: vandaar dat er in stadhuis den Haag al netten zijn gespannen; verder natuurlijk voor degenen die menen iedereen de schuld te kunnen geven van hun ongelukkig zijn is er de trein.

CiTy3 | 20-01-20 | 18:53
-weggejorist-
Ervaringsdeskundige | 20-01-20 | 18:51

Ik ben het wel met Eva eens. Eva, reaguurder op hpdetijd.nl: “Wederom zo’n totaal over het paard getilde aandacht-hoer, kompleet met aangeleerde Gooise R (doet ze nog fout ook) die denkt grappig te zijn.”
Charlotte biedt zich op haar website aan: ‘Voor opdrachten, samenwerken of een goed gesprek over de zin des levens: contact me’
Moet nu even bijkomen.

Buerman | 20-01-20 | 18:47 | 2

@buerman
Thanx voor het bevestigen van mijn vermoedens.

toetssteen | 20-01-20 | 20:59

Ja klopt hoor! Met de zorg in NL is totaal niets mis. Maar dat aan de kaak stellen kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn geweest.

Het brein erachter | 21-01-20 | 01:55

Zielig. Voor die hond.

Sprinkhaan | 20-01-20 | 18:43 | 6

@De Profundus | 20-01-20 | 21:05:
Wellicht dat het huisdier een reden is voor haar om door te leven. Mooi toch?

Diotima | 20-01-20 | 22:25

Is een hulphond. Dus die weet wat hij/zij doet, steunt het baasje, dus missie geslaagd.

Het brein erachter | 21-01-20 | 01:58

@Het brein erachter | 21-01-20 | 01:58: En probleem opgelost,voorwaar dan die aandachttrekkerij?

De Profundus | 21-01-20 | 10:33
▼ 3 antwoorden verborgen

De GGZ stelt niets meer voor, het is gewoon een gebouw met een paar letters erop. Ze kunnen zichzelf beter opheffen. De lichte gevallen helpen ze nog wel, maar de zware gevallen worden zonder pardon op straat gezet. Het zal er ook wel mee te maken hebben dat er niet voldoende deskundige psychiaters beschikbaar zijn, maar suggereer dan niet dat je mensen in psychische nood nog helpt. Zo zit je er alleen nog maar voor je eigen goede salaris, terwijl door dit wanbeleid vaak op gruwelijke wijze slachtoffers vallen.

miss error | 20-01-20 | 18:42 | 3

Wanbeleid van politici, bestuurders en beleidsmakers welteverstaan. De mensen van de werkvloer zijn vaak net zo gefrustreerd en overbelast als de cliënten...

Mr Moore | 20-01-20 | 18:48

Maar waarom GGZ? Er zijn toch ook vrij gevestigde psychiaters en psychologen? Ik krijg het gevoel dat Charlotte niet het complete verhaal vertelt.

theo-is-dood | 20-01-20 | 20:27

@theo-is-dood | 20-01-20 | 20:27: Er is een groot tekort aan (goede) psychiaters. De vrijgevestigde psychiaters verwijzen vaak weer door naar de GGZ omdat ze geen zware gevallen willen behandelen. Zo sta je in hoge nood simpelweg, zonder hulp en soms ook nog zonder huis, op straat.

miss error | 20-01-20 | 20:48

Goed, het is natuurlijk makkelijk om haar belachelijk te maken, en dat is hier veel gedaan in de comments, lache man!
Maar ze zit inderdaad niet lekker in haar vel, laten we het zo zeggen.
Om nu meteen een therapie te volgen, zou het helpen, dat is maar de vraag. Meestal heel veel gesprekken, maar dat is niet de oorzaak naar mijn mening.
Het is simpelweg een onbalans van hormonen, endorfines, serotonine, dopamine, etc.
wiki: "Het parasympathische zenuwstelsel is het deel van het autonome zenuwstelsel dat de organen zodanig beïnvloedt dat het lichaam in een toestand van rust en herstel kan komen. Het heeft hiermee een tegengestelde functie aan het andere deel van het autonome zenuwstelsel, het orthosympathische zenuwstelsel."
Ik was ook depri. De wereld zag eruit als voor iemand die een kater heeft, dan in een met fel witte TL-lampen verlichte ruimte heel de dag karkassen moet ontleden, en niet weet wanneer hij een pets van een soort boeman kan verwachten. Dus anxiety, paniek, totale angst, desperaat, geen uitzicht, somber, , hopeloos etc.
Nou neem ik een zelfbedacht mengsel van
Aswagandha
l-theaine
5-HTP
GABA
vitamine D#, C, Omega 3-6
en Ritalin
Nu lijkt het of er een dekentje overheen gelegd is, heel diep voel je nog de wanhoop, maar alles is nu mellow.
Enige nadeeltje: ben mijn drive nu ook kwijt, en vind alles maar best.
Maar misschien is dat ook de beste houding, niet zo ongelofelijk druk maken over van alles.
Maar ik voel me prima in mijn vel.
Had er ook nog paddenstoelen aan toegevoegd, mijn hele lichaam voelde transparant aan, voelde alle organen, en mijn geest werd ook transparant.
Was een goede ervaring.
Paddenstoel heet: Reishi Mushroom

King of the Oneliner | 20-01-20 | 18:42 | 3

Straf mengseltje, King, ook in termen van voorraadbeheer. Maar niets meer aan doen als het voor jou werkt. Vanwege verregaande gemakzucht hou ik het toch maar bij Ketel 1, zonder ijs of andere toevoegingen.

MickeyGouda | 20-01-20 | 18:55

Misschien lees ik over het sarcasme heen, ik denk eigenlijk van wel, maar wil je stoppen met dit soort onzin plempen. Dit soort nepadvies doet meer kwaad dan goed.

Pot Vol Koffie | 21-01-20 | 02:30

Wachttijden om gewoon een sociale huurwoning te krijgen zijn in grote delen van het land overigens 5x zo lang.
Dus gewoon lekker even je beurt afwachten, en als het je het niet bevalt en je niet aan wil passen hier aan de "nieuwe mulikultuur", dan emigreer je toch gewoon?

De verwarde man | 20-01-20 | 18:42

Mijn vader was ook suïcidaal. Drie pogingen.
Vraag om aandacht. Dat had niet geholpen.
Vervolgens flikkert hij overboord en verzuipt.
Scheelde een hoop gezeur en zorgkosten.

koolteer | 20-01-20 | 18:39

Ik geloof er niets van dat ze al 8 jaar wacht zonder enige vorm van hulp. Ongetwijfeld is ze al geholpen en een paar keer (tevergeefs) doorverwezen qua behandeling. Wat niet minder kut is maar wel een verschil is. Als dat klopt en ze inderdaad met een half verhaal naar buiten stapt faalt ze niet alleen in haar pogingen tot zelfdoding maar ook in haar werk als verslaggever.
Verder heel vervelend, maar ik ben intussen ook moe van alle beroepsslachtoffers die continu de media opzoeken. Dit halve land bestaat inmiddels uit slachtoffers van *iets gemeens*. En de rest (lees: de blanke hetero man) moet gewoon z'n bek houden en werken.

memanta82 | 20-01-20 | 18:37 | 3

Dat begrijpend lezen blijft altijd weer lastig heh? 8 jaar suïcidaal. 804 dagen aan het wachten. 804 / 365 is 2 jaar en een paar maanden wachten. Zo, en nu even je troeptegel bijstellen.

dorkovic | 20-01-20 | 18:45

@dorkovic | 20-01-20 | 18:45:
Okay maar de mix-up qua periodes doet niets af aan het slachtofferschap en de aandachtshonger van mevrouw waar memanta het over heeft.

2tribes | 20-01-20 | 19:12

Daarnaast staat er dat ze al 804 dagen wacht op de JUISTE hulp. Ze zal dus wel hulp hebben ontvangen om de periode te overbruggen, maar de soort therapie die ze nodig heeft is niet beschikbaar. Dan zijn 804 dagen er wel erg veel hoor.

ForHolland. | 20-01-20 | 19:22

Er zijn honderden voor u aan, ja een aantal moet nog komen vanuit het oosten. Die zijn eerst aan de buurt, dat zijn uiteindelijk 'vluchtelingen', en dat is veel erger dan de doodswens van u . U moet nog eventjes geduld hebben

vluchtelingallergie | 20-01-20 | 18:32

Is deze vrouw werkelijk suïcidaal of spelen er andere zaken? Bij 21 mislukte pogingen rijst bij mij het vermoeden dat deze zelfmoordpogingen eerder een poging zijn tot aandacht voor de werkelijke psychische problemen. Hulp zal ze zeker nodig hebben, maar wellicht voor iets anders dan suïcidaal zijn.

Montgomery | 20-01-20 | 18:30 | 3
-weggejorist-
Michiel85 | 20-01-20 | 18:32

Jammer dat de hond ook buiten moet gaan slapen met z’n baasje

Coolcalmcollected | 20-01-20 | 18:42

Ze is er in ieder geval niet heel goed in.

BLR | 20-01-20 | 21:37

Volgens mij moet de dame lekker aan het werk. Problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Stratum | 20-01-20 | 18:30 | 3

Sporten kan in bepaalde gevallen ook weleens helpen.

2tribes | 20-01-20 | 19:14

@2tribes | 20-01-20 | 19:14:
Hier zijn hele therapiën op gebaseerd! Maar dat is wel voornamelijk bij depressie.

letopuwzaak | 20-01-20 | 20:09

Ik werk in de sector gerelateerd aan de ggz, maar ben een paar jaar geleden de ggz uit gegaan. Valt niet meer te werken als behandelaar als je het mij vraagt. De druk om zo veel mogelijk patiënten te behandelen (of te pretenderen om ze te behandelen, in je caseload hebben in ieder geval) is enorm. Kwalitatief goede zorg verlenen kan je vergeten; daar heb je geen tijd voor tussen alle vragenlijsten die je voor de verzekeraar moet afnemen door. Is er meer zorgvraag dan je kan bieden en kan je ook nog de mensen aannemen om ze te behandelen? Jammer, vanwege het afgesproken “productieplafond” met de verzekeraars mag je dat niet doen. Sowieso een beetje een vreemde term om over productie te praten als het om zorg voor mensen gaat als je het mij vraagt, maar ok. Voor wat deze mevrouw betreft; trieste situatie, maar er zo mee te koop lopen heb ik ook altijd wel zo mijn gedachten bij.

bulk | 20-01-20 | 18:25 | 2

Waar gaat het mis volgens jou?

kloopindeslootjijook | 20-01-20 | 19:10

Zijn die vragenlijsten marktwerking gerelateerd?

letopuwzaak | 20-01-20 | 20:12
-weggejorist-
Jan Leul | 20-01-20 | 18:24 | 2
-weggejorist-
Azijnist | 20-01-20 | 18:18 | 1

Probleem is dat de zorg bij dit soort gevallen volgens mij grotendeels vraaggestuurd is. Je kan er makkelijk een ton per jaar in kwijt, en het is maar de vraag of je dan veel verder bent. Zo is de dissociatieve therapie waar ze om vraagt niet onomstreden. De zorg duwt mensen met problemen vaak in een slachtofferrol, waar ze niet perse mee geholpen zijn. Had advies 'gewoon aan het werk', dat hier al een paar keer is genoemd, is misschien wat kort door de bocht maar toch echt het beste denk ik.

Dr. Vigilante | 20-01-20 | 18:16

Met zoveel pogingen tot zelfmoord wil je niet dood, maar schreeuw je om aandacht.
In de familie ook meerdere keren meegemaakt.
Iedereen overstuur, maar iedere keer waren het bewust pogingen.
Medicijnen waar je alleen maar van in slaap kon vallen... heel dramatisch alle lege potjes gedrapeerd. Je schrok je iedere keer weer de tyfus.
Toen was er gelukkig wel hulp, want de hele familie werd zo onderhand gegijzeld.

Schietmijmaarlek | 20-01-20 | 18:15
-weggejorist-
threeheadedmonkey | 20-01-20 | 18:13 | 3

Persoonlijk heb ik geen behoefte om mezelf van kant te maken, maar als ik net als mevrouw kort achter elkaar de hand zou moeten schudden van Jesse Klaver, Rob Jetten en Mark Rutte zou ik wellicht wel even met de gedachte spelen... in haar geval leiden die ontmoetingen waarschijnlijk alleen maar tot poging nummer 22, 23 en 24.

Mark zit te Dutten | 20-01-20 | 18:11
-weggejorist-
Michiel85 | 20-01-20 | 18:04

Het werkt echter niet in combinatie met een permanent gebrek aan doorzettingsvermogen.

Balzakius | 20-01-20 | 18:03

Van de week een psychiatrische inrichting die niet wist dat zij een TBS'er ontvingen. Zij dachten dat het iemand met een gerechtelijke maatregel was.

arlen | 20-01-20 | 18:01 | 2

Dit was een grap neem ik aan, gezien tbs gerechtelijk is opgelegd ._.?

Michiel85 | 20-01-20 | 18:33

De realiteit geeft geen aanleiding tot vreugde, is depressie wel een ziekte? Volgens mij zijn al die veel te vrolijke mensen juist niet goed bij hun hoofd.

Rest In Privacy | 20-01-20 | 17:58 | 4

@Michiel85 | 20-01-20 | 18:06: Ik zie depressie eerder als een maatschappelijk probleem. Naar mate het leven onmogelijker wordt, zal het steeds minder mensen lukken zich aan de ellende te onttrekken. Sowieso moet ieder mens zijn hele bestaan al lijden onder de wetenschap van de onafwendbaar naderende dood.

Rest In Privacy | 20-01-20 | 18:16

@Man-Van-De-Rekening | 20-01-20 | 18:16: doodgaan is niet anders dan het drukken op de resetknop. Het bestaan is oneindig en daarmee het lijden ook. Depressie is een keuze. Was het vroeger zelf ook. Tot ik besloot de knop om te draaien en te focussen op het positieve.

Michiel85 | 20-01-20 | 18:28

@Michiel85 | 20-01-20 | 18:28: Het zelfbewuste leven is een onderbreking van de dood. Eerst ben je er niet, dan even, en dan weer niet. Overigens is de zelfmoord incidentie in Nederland zeer hoog. Nederland is geen land dat gelukkig maakt. Dit ondanks de hosanna berichten die met enige regelmaat over het volk worden uitgestort door NPO en trawanten.

Rest In Privacy | 20-01-20 | 18:45
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, het is nu eenmaal zo; het kabinet heeft dringender prioriteiten. Zoals de opvang van vluchtelingen die geen vluchtelingen zijn, Het kopen van inboedels voor die vluchtelingen, het subsidiëren en ondersteunen van bloemkwekers in de Gaza-strook, het subsidiëren van foute salafistische scholen en het zorgen voor schone toiletten in Zuid-Soedan.

Peter Emile | 20-01-20 | 17:57

Je moet alles kunnen ridiculiseren, maar dat vind ik hier toch lastig... Het feit dat ik niet kan bevatten hoe je acht jaar lang suïcidaal kunt zijn, is een aardige indicatie.. M'n primaire (en lompe) reactie zou zijn: acht jaar? Dan doe je ook niet echt je best... Daarna komt pas binnen hoe onwaarschijnlijk kut iemand zich al ACHT jaar voelt. En niet geholpen wordt... Fuck..

Tom Hagen | 20-01-20 | 17:49

Als het na 21 pogingen nog steeds niet gelukt is, ben je dan echt suïcidaal?
Neemt niet weg dat psychische hulp hard nodig is, maar dit lijkt me niet de juiste diagnose

frickY | 20-01-20 | 17:46

Hopelijk rookt zij niet.

ridder pompompom | 20-01-20 | 17:46

Dit land degenereert. Geld gaat naar de lui die nooit geld 'in onze gezamenlijke (zorg)-pot' hebben gestopt. Dat gaat een keer fout.
Ik heb getekend.

paridae | 20-01-20 | 17:43 | 4

@WammesWonder | 20-01-20 | 17:52: Dikke mensen in een scootmobiel die zich al paffend door de stad bewegen, daar heb ik het ook niet zo op.

Rest In Privacy | 20-01-20 | 18:01
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap de overheid wel. Dat suïcidaal zijn is een probleem dat zichzelf oplost, net zoals terminaal zijn. Beetje cynisch van ze, dat wel.

Guttuhputtut | 20-01-20 | 17:41 | 1

Goed punt maar toch wordt jaarlijks voor miljoenen geïnvesteerd in onderzoek naar en behandeling van oa kanker - niet echt logisch in dat licht.

2tribes | 20-01-20 | 19:31

Ik ben al 46 jaar bipolair twee, who gives a shit. Mag ik lekker zelf uitzitten. Niemand hoeft mijn reet at te vegen. Soms heb ik werk soms knal ik met me kop tegen de muur. Boeiend.

Modder. | 20-01-20 | 17:38 | 4

Ik ben er drie; wordt er gek van!

Bakschuif | 20-01-20 | 18:00

@kloopindeslootjijook | 20-01-20 | 19:11
Ik denk het. Weet het niet zeker.
Elke keer als ik wil tellen ben ik de anderen...
Gierend gek word ik ervan....

Bakschuif | 20-01-20 | 19:55
▼ 1 antwoord verborgen

Haar Instragram is opeens verdwenen. Maar ook op Twitter hoeft U slechts enkele dagen terug te scrollen om meer over deze dame te weet te komen. Trots publiceert zij schrijfsels uit haar pubertijd. Een kleine doch verhelderende speurtocht.

WammesWonder | 20-01-20 | 17:37

Ik maak graag een onderscheid tussen aandoeningen waarbij de realiteit de realiteit niet meer is (dissociatief, wanen en hallucinaties) en depressie of angsten.
Dat gezegd hebbende, kende ik iemand die mij dierbaar was met dermate depressies en angsten (opgelopen na lange infectieziekte, schijnt ook te kunnen zieken met je chemische stoffen) , hij wilde niet dood maar voelde alsof hij gek werd en de controle zou kunnen verliezen.
Heel naar.

Wat werd tegen hem gezegd toen hij zelf de crisisdienst belde voor hulp: gooi maar een steen door de ruit, dan pakt de politie je op en brengt je een nacht naar de crisisdienst. Anders niet'

Dat deed hij natuurlijk niet.
Hij is er niet meer.
In een opwelling een onomkeerbare beslissing.. op gronde van wanhoop.
Triest, want met juiste hulp had je deze persoon zeker door deze angstige periode kunnen helpen.
Ik zeg niet dat iedereen te helpen is, en het is een andere aandoening dan het verhaal van dit meisje, maar soms moet je mensen door een angstige, griploze fase heenhelpen en kan het goedkomen.
Dat deze mensen maar een crimineel feit moeten plegen voor een nacht geestelijke bijstand vind ik verdrietig.

letopuwzaak | 20-01-20 | 17:37 | 5

@Roadsurfer | 20-01-20 | 18:22:
Wow heftig! Van de psychische symptomen wist ik helemaal niet, mijn moeder is bekend met B12 deficiëntie en heeft kort voordat ze haar injectie weer moet krijgen alleen last van lichamelijke ongemakken. Weer wat geleerd. Vlak trouwens de invloed van hormonale disbalans op je psychische welbevinden ook niet uit; ik ken mensen die periodiek suïcidaal waren als gevolg van ernstige pms.

2tribes | 20-01-20 | 19:44

@Roadsurfer | 20-01-20 | 18:22:
Dank voor uw reactie. Zonder teveel over mezelf prijs te willen geven ivm herkenbaarheid, ook bij mij breekt het immuunsysteem de b12 af waardoor je zonder injecties onherstelbare schade krijgt. Als je de echte ziekte hebt (addison biermer meen ik?) daar ging men voordat de injecties bestonden gewoon aan dood, voorafgaande een fase van cognitieve, mentale en fysieke afbreuk.
Bij mij blijft de oorzaak twijfelachtig.
Ik ben van mening dat er een grijs gebied is in de normaalwaarden, en dat - wellicht heb je niet de échte auto immuunvariant- er veel mensen rondlopen met een tekort.
Wat 2 tribes ook zegt; je 'mentaal' is zó afhankelijk van je chemische stoffen, hormonen... in die zin.. vrije wil is ingekaderd denk ik wel eens.
Je moet ook je stoffen meehebben. Op sommige dingen kan je invloed uitoefenen of supplementeren.
Maar u weet er meer van dan ik..

Ik heb zelf een neuropsychologisch onderzoek destijds zo verknald (kwam lager onderwijs uit terwijl ik vwo gedaan heb:)) cognitief helemaal naar de klote... later na injecties overnieuw gedaan en het was weer goed. Ik was er weer.
Duurde erg lang voor ik de injecties kreeg en nog heb ik het idee dat het ligt aan welke arts je hebt. Jouw levensenergie ligt in de interpretatie van een arts..

Krijgt u maandelijkse injecties? Gaat het nu goed?
Dank voor het verhaal.
@Mickey. Knuffel!:)
@2tribes. Hou bij klachten bij uzelf ook altijd autoimmuunproblemen in gedachten. Het is goed om te weten

letopuwzaak | 20-01-20 | 20:26

@Roadsurfer | 20-01-20 | 18:22:
En bedoelt u een endocrienoloog of een ander soort arts?
In elk geval hoop ik dat het weer goed gaat.
Chronische stress (adrenaline, cortisol) brengt inderdaad ook schade toe aan je stoffenhuishouding.

letopuwzaak | 20-01-20 | 20:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Bij ons op het werk heeft men de nare gewoonte om alles te willen meten in de vorm van KPI’s. Eén daarvan luidt het FTR% of te wel first time right. Daarop scoort deze dame niet al te hoog...

Mark zit te Dutten | 20-01-20 | 17:33 | 1

VodafoneZiggo?

AlexStone | 20-01-20 | 18:58

Als je 8 jaar "suïcidaal" bent dan ben je dus helemaal niet suïcidaal maar iemand die aandacht zoekt.

naraga | 20-01-20 | 17:31 | 8

@Kuifje-naar-Brussel | 20-01-20 | 18:02:
Klopt. Maar horken zijn heden ten dage onvermijdelijk; je vindt ze overal. Op straat, maar ook op vrijwel alle internet-fora, of die nu 'links' of 'rechts' zijn.

Peter Emile | 20-01-20 | 18:09

@lingo star | 20-01-20 | 17:49:
Zie ook ieder topic over islam, vluchtelingen of moslims.

DrumPiet | 20-01-20 | 18:20

@Peter Emile | 20-01-20 | 18:09: Nee, dat is niet aan politieke voorkeur gebonden.

Rest In Privacy | 20-01-20 | 19:11
▼ 5 antwoorden verborgen

DRAMATISCH! Zo zou je dit persoon en dit kabinet en de toestand van dit land (waar recht is krom, en krom is recht) kunnen noemen.
Gevangenissen dicht, want we hebben geen misdaad; ziekenhuizen dicht, want we hebben geen zieken; psychiatrische inrichtingen dicht, want we hebben geen verwarde mensen.
Zorg? Wát voor zorg? Huizen? Wélke huizen? Pensioen? Wát voor pensioen? Recht? Wélk recht?
Maar wél de plucheridders van het Partijkartel! Met hun baantjescarrousel, met hun wachtgeld.

Du-u-u-h | 20-01-20 | 17:31
-weggejorist-
nick.name | 20-01-20 | 17:29

Nog even geduld er zijn 1000 tandartsen voor u.
wat een KUT land, en straks weer allemaal vvd stemmen .

slotbert | 20-01-20 | 17:29
-weggejorist-
Nissan GT-R | 20-01-20 | 17:27

Charlotte, als jij er niet meer bent, wie moet er dan voor je hond zorgen?
Waarom wil je dat je huisdier aandoen.
Weet je al waarvoor je leeft en wat je doel hier op aarde is?
Als je dat niet weet, is het dan niet de hoogste tijd om dat uit te zoeken?

Bolder | 20-01-20 | 17:24 | 3

Bolder, ga eens terug in je hoek, je weet niet over je praat

Openbaar Mysterie | 20-01-20 | 17:40

U heeft niet vooraan gestaan toen het verstand werd uitgedeeld en zelfs niet achteraan.

osolemio | 20-01-20 | 17:44

Een huisdier helpt depressieve mensen juist aan zingeving. Wellicht heb je je dat nog niet gerealiseerd. Voor een dier zorgen doet mensen goed.

Diotima | 20-01-20 | 22:32

Misschien kan ze beter naar de rechter gaan om hulp af te dwingen. De IS'ers en Urgenda lukt het ook om via die weg te worden geholpen.

GroetenVanUrk | 20-01-20 | 17:21 | 1

De IS'ers, Urgenda en Johan Vollenbroek wél, ja......

Peter Emile | 20-01-20 | 18:13

Als je 21 pogingen hebt gedaan ben je niet suïcidaal.

DrumPiet | 20-01-20 | 17:20 | 8

@letopuwzaak | 20-01-20 | 17:43:
Ach, mevrouw is ook onderzoeksjournalist.
Een kunstenaar maakt zijn kunsten ook niet voor zijn lol.

De verwarde man | 20-01-20 | 17:58

@DolfWeerwolf | 20-01-20 | 17:53:
"Men are four times more likely than women to commit suicide, even though women attempt it more. So men are better at it!"
-George Carlin

threeheadedmonkey | 20-01-20 | 18:00

Professor Dokter Drumpiet, neem ik aan?

Bakschuif | 20-01-20 | 18:04
▼ 5 antwoorden verborgen

MPS is een gevolg van ernstig seksueel misbruik in de kindertijd. Ik stel als therapie een pistool voor. Om op de dader te legen, niet het slachtoffer.

VerenigingVanDieven | 20-01-20 | 17:17 | 1

Hmm.... beetje laat hè? Wel eens met de intentie overigens...

Bakschuif | 20-01-20 | 18:06

Misschien wordt ze eerder geholpen als ze een jerrycan benzine meeneemt. Of op een hoge richel gaan staan zoals in die film.

Gezonde_Roker | 20-01-20 | 17:17 | 1

Misschien kan ze bij het UWV terecht ?

Baron Clappique | 20-01-20 | 17:16

Dat krijg je ervan als er messen zonder punt op de markt komen.

Piet Karbiet | 20-01-20 | 17:13

Ik kan hier zo boos van worden....

Rico den Hollander | 20-01-20 | 17:12

"dissociatieve identiteitsstoornis"? Hebben ze die expertise niet te uniek gemaakt? Dat ze zeg maar veel eerder elders terecht waar ze net een beetje minder hoegenaamde expertise hebben maar wel kunnen helpen? Ik kan uit eigen ervaring melden dat tussen GGZ, verzekeraars en patienten een hoop gegoochel bestaat die niet zo pragmatisch is. Blijft ruk uiteraard.

GormSuil | 20-01-20 | 17:11 | 4

@SinisterNL | 20-01-20 | 17:16: Trivia: Jordan Peterson was zwaar depressief en slikte zijn hele leven antidepressiva. Daarvan heeft hij zichzelf genezen door alleen maar vlees te eten. Misschien ook iets voor Charlotte.

Gezonde_Roker | 20-01-20 | 17:43
▼ 1 antwoord verborgen

Hier wil ik niet teveel over zeggen, maar het volgende contrast is wel heel erg groot: de TBS maatregel is door dit (of het vorige) kabinet uit de strafrechtelijke sfeer (bescherming van de maatschappij) gehaald en overgeheveld naar de zorgindustrie (want meer lucratieve managersbaantjes). Tegelijkertijd is onder Edith Schippers een welbewuste slachtpartij begonnen binnen de GGZ.

Dat betekent dat als je een geschifte moordenaar bent je bedje gespreid is. Tegelijkertijd ben je als je met een ietwat afwijkend hoofd geboren bent, maar verder geen vlieg kwaad doet, je aan de heidenen overgeleverd bent. Google even op de firma Altrecht en de ontsnapte lustmoordenaars vliegen je om de oren, inclusief gebedel om meer subsidie.

Ik citeer Tamara van den Ark, u weet wel, het neukertje van Elbert Dijkgraaf, over mensen met psychische problemen: "kom van die bank af!" En als ik zo'n Paul Blokhuis zo zie dan denk, als psychiatrisch patiënt: die nazi's hadden tenminste nog het fatsoen om ons relatief vlot uit ons lijden te verlossen, in plaats van ons in onze eigen sores te laten verrekken.

Dankjewel.

PS: voor de goede orde, met mij gaat het gelukkig al weer een tijd goed. Mijn demonen houden zich opvallend rustig. Geen idee waarom, maar ik ben uiteraard al lang blij.

Rest In Privacy | 20-01-20 | 17:10 | 6
-weggejorist-
Computer_says_no | 20-01-20 | 18:13
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Meesteres Belgie | 20-01-20 | 17:09
-weggejorist-
likmegaties | 20-01-20 | 17:07

Dit krijg je ervan als je alles uit handen wilt geven en verwacht dat anderen jou 'fixen'. Het hele probleem zit vooral in het faciliteren van de samenleving. Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf een dubbeldiagnose en weiger mee te doen aan slachtofferschap. Want ook dat is ego en het wordt me veel te veel uitgemolken anno 2020.

BrokenTipi | 20-01-20 | 17:06

De ellende is natuurlijk dat ze al die zorginstellingen gesloten hebben. Waardoor niemand meer hulp krijgt en het merendeel op straat staat. 1 van de rijkste landen op deze aardbol maar heb je hulp nodig dan kun je verrekken.

Rest In Privacy | 20-01-20 | 17:06

Ik vind dit heel er moeilijk, ook omdat ik een familielid heb die aan zware depressies lijdt. Dat is echt geen pretje. Toch krijg ik het vermoeden dat het mevrouw vooral te doen is om aandacht, zeker als je al 21 pogingen hebt ondernomen. Afijn, ik heb bin mijn familielid van dichtbij mogen mee maken hoe ze nu letterlijk en figuurlijk moet 'shoppen' om aan medicijnen en dagbesteding en behandeling moet komen. De kliniek waar ze eerst kwam is sinds Rutte III gesloten vanwege verdere bezuinigingen op de zorg in haar regio. Het enige waar Nederland nog redelijk goed in is word ook door Rutte en daarvoor de PvdA volledig gesloopt. Wel volledig mee eens dat de huidige millenial generatie allemaal rubberentegels zijn. Een burnout op je 20ste?? Doe normaal!

Indoneesje | 20-01-20 | 17:06 | 2

Is zelfmoord om aandacht minder erg dan andere zelfmoord? Ik kan je het antwoord vast verklappen; voor degene die er mee zit maakt het geen jota uit. Je gevoelens zijn zo inktzwart dat je daar op dat moment niet bewust mee bezig bent.

Super Vaagstra | 20-01-20 | 17:14

hey hey! participatie! Mantelzorg!
Dat Rutte allemaal voor jullie geregeld!

SinisterNL | 20-01-20 | 17:19

Ik ga iets heel geks zeggen: als iemand 21 zelfmoordpogingen doet zonder resultaat, wil diegene niet dood. Dat betekent dat zij niet suïcidaal is, maar een vrij ernstige psychische aandoening heeft die waarschijnlijk nauwelijks te behandelen is. Een persoonlijkheidsstoornis in combinatie met een permanent gevoel van leegte is een giftige cocktail, maar niet dodelijk.

JJMS | 20-01-20 | 17:04 | 2

Niks geks aan. Het is gewoon een schreeuw om aandacht.

BrokenTipi | 20-01-20 | 17:07

Of gewoon geen talent net zoals die spits Bruma van PSV, dat kan natuurlijk ook.

Watching the Wheels | 20-01-20 | 17:08
-weggejorist-
johndeer | 20-01-20 | 17:03

Straks zijn we van het gas af. En dan?

kwark001 | 20-01-20 | 17:03 | 2

Dan lukt die methode ook niet meer.

skoftig | 20-01-20 | 17:05

Er zit toch een grote ventilator in een warmtepomp.

jan huppeldepup | 20-01-20 | 17:31

Niemand? Ok, dan ben ik wel de klootzak. 21 Pogingen tot aandacht. Iemand die zichzelf werkelijk van zijn leven wil beroven slaagt daar in 1 keer in. Aandachtshoer dus. Rare manier om het gebrek aan zorg bloot te stellen. Want dat geloof ik best.

Vageling | 20-01-20 | 17:03 | 5

@Vageling | 20-01-20 | 17:26:

Zo'n ervaring had je functioneren in potentie blijvend kunnen ondermijnen, maar dit is zo te lezen niet gebeurd. Hulde.

MickeyGouda | 20-01-20 | 17:34

@Vageling | 20-01-20 | 17:26: Dit is ook al de 123ste keer dat ik op GS dat verhaal over je vader lees. Waarschijnlijk zit het je allemaal nog erg dwars. Geeft niet, maar waarom dan zo'n snoeihard oordeel over een vrouw die je nauwelijks kent? En die ook ernstige psychische problemen heeft. Je wilt toch niet dat wij zo hard over jou oordelen?

Rest In Privacy | 20-01-20 | 18:14
-weggejorist-
Vageling | 20-01-20 | 19:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien slaat die tekst wel op die hond.

skoftig | 20-01-20 | 17:02 | 1

hahaha!

SinisterNL | 20-01-20 | 17:21

Fijn hé die bezuinigingen in de zorg. Heb wel zo iets dat Mevr. de journalist met 23 zelfmoord pogingen wel een hoog gehalte heeft van kijk mij eens. Heb veel met suïcidale mensen gewerkt als ze het echt willen dan lukt dat best wel welke therapie dan ook of welke medicatie dan ook. Haar andere ik-jes heb ik geen zicht op. Neemt niet weg dat er excessief veel op de zorg is bezuinigd en met name in de psychiatrie.

DerkArie-ut-de-Achte | 20-01-20 | 17:02 | 2

Net was het nog 21, het gaat wel snel. Dat snap ik wel als ze dit topic leest.

skoftig | 20-01-20 | 17:03

@skoftig | 20-01-20 | 17:03: Zag de mispeer net te laat, ach die 2 kunnen er ook nog wel bij.

DerkArie-ut-de-Achte | 20-01-20 | 20:34

Wie zorgt er voor die arme hond, ingeval het de 22 x wel lukt?

LoesjeP | 20-01-20 | 17:00 | 3

Dacht ik ook aan.

Muuke | 20-01-20 | 17:04

Schei uit. Die wil niet dood. Die gaat voor poging 50. Neemt niet weg dat ze instabiel is. En ja, dat mot een vent niet. Moet je ergens anders aan je drama komen.

Vageling | 20-01-20 | 17:06

22ste x moest dat zijn.

LoesjeP | 20-01-20 | 17:14

Ze zit er dus niet alleen voor zichzelf, maar hoopt op structurele verbeteringen.
Goede actie.

Rest In Privacy | 20-01-20 | 17:00 | 3

Nee, ze zit daar wel voor zichzelf. Lees de linkjes eens door en er wordt een boel duidelijk.

harry19612 | 20-01-20 | 17:07

Echt? Beetje onaantrekkelijk weer. Muts. Maar goed dat jij mijn zusje niet bent. Dan had ik aan je verstand moeten sleutelen.

Vageling | 20-01-20 | 17:29

Nah, ik wil wel zo'n zusje erbij, hoor. ;-)

MickeyGouda | 20-01-20 | 17:45

Mevrouw komt niet sympathiek over maar dat is vaak met mensen die psychische problemen hebben.

Ik zal d'r maar niet teveel grappen over maken dan, net als bij kinderen en anderen van wie geen volledige weerbaarheid verwacht kan worden.

Ik wens mevrouw een goeie gezondheidszorg toe. Ik wens mezelf toe dat ik nooit meer geconfronteerd word met dit soort type mevrouw. Genoeg van gezien.

Knufter | 20-01-20 | 17:00

Zo, nou eerst even dat lastige mens afschepen met mooie, maar loze beloftes, dan nast het gezin, de hoeksteen van de Samenleving, om samen, in Den Here, een eenvoudige maar voedzame maaltijd tot ons te nemen en vervolgens naar ons aller Eva om te oreren dat we de beste zorg van de wereld hebben, dat heb ik nog even met Opperheer Mark afgestemd. Lekker bezig Paul

Felipe | 20-01-20 | 16:59

Al 8 jaar?!?! Dan heb je echt een bak levenskracht en overlevingsdrang van heb ik jou daar.

Grachus | 20-01-20 | 16:59 | 8

@limburgOkeDan | 20-01-20 | 17:33:

Een mede-reaguurder zei gisteren trouwens iets in de trant van "depressie = realisme". Daar zit wel iets in. Het vergt moed om de wereld en de mensheid te zien voor wat zij zijn en tóch door te gaan. Het feit dat u dit elke dag weer kunt opbrengen is hoopgevend. Veel sterkte toegewenst!

MickeyGouda | 20-01-20 | 18:05

@letopuwzaak | 20-01-20 | 17:59:

Over mijzelf durf ik dat niet te beweren, letopuwzaak, maar ik vind jou in ieder geval een heel fijn mens. Met dit topic hebben we weer een gemene deler, bijzonder toch.

MickeyGouda | 20-01-20 | 18:11

@MickeyGouda | 20-01-20 | 18:11:
Daarom zeg ik het maar;) en dank haha..
Ik had niet anders verwacht dan zo nu en dan een gemene deler!

@Limburg. Ook ik veel respect. Hopelijk breekt toch een dag aan dat het leven wat lichter zal voelen.. wellicht met meer 'geluksmomentjes' en niet die zwaarte op uw schouders.

Overigens, uit een onderzoek (geen link sorry) is gebleken dat pessimistisch ingestelde mensen vaker dichter bij de realiteit zitten dan optimistische.
Dat is natuurlijk wel iets anders dan een depressie maar het geeft zo te denken.

letopuwzaak | 20-01-20 | 20:37
▼ 5 antwoorden verborgen

Ja, allemaal leuk en aardig maar mevrouw vergeet dat we de komende jaren 1000 miljard nodig hebben om het klimaat een tiende graad minder te laten opwarmen, bovendien komen er iedere week 600-700 nieuwe gelukszoekers, die kunnen we ook niet de straat op sturen, kortom, val maar lekker dood met je zelfmoord, prioriteiten, mevrouwtje, prioriteiten!!

zwellevertje | 20-01-20 | 16:56 | 2

Dit zijn gewoon symptomen van een land dat "langzaam" afbrokkelt, zorg/pensioen/woning/werk/voedsel/geld/rente/cash geld, geef het nog 10 tot 15 jaar en dan is het op, komt omdat de elite alleen maar meer en meer wil, al dat geld dat wij te kort zijn gekomen is al op dankzij hun leuke hobbies oa massa-immigratie, de banken zitten er om te springen dat wij straks de lul zijn met die "greendeal". Dan kunnen ze weer verder met gokken

Davidaames | 20-01-20 | 17:02

U legt verbanden die deugers doelbewust niet willen leggen: geld kan maar 1x worden besteed.

Winter_is_coming | 20-01-20 | 17:04

Moet opeens denken aan de zelfmoord van Stef Koning vorig jaar. Vreemde zaak. De familie Blokker mag zich daar diep voor schamen. Geldwolven. Nooit genoeg,

Piet Karbiet | 20-01-20 | 16:56

VVD-beleid mense, dit is in feite verkapte euthanasie onder de noemer: ‘noodzakelijke bezuinigen’.

Computer_says_no | 20-01-20 | 16:55

Als ik Charlotte een tip mag geven: Laat je haar groeien, hou op met zeuren, vergeet je carrière en sla een leuke vent aan de haak met een goeie baan in het bedrijfsleven, en zet een paar kinderen op de wereld. Echt, daar knap je van op.

VanBukkem | 20-01-20 | 16:54 | 11

@jawor36 | 20-01-20 | 17:05: Het is natuurlijk wel net de vraag wat in dit soort gevallen "passende hulp" is. Gesloten afdeling? Zodra het de patient niet past, rent ie weg. Pillen? Zodra ie er geen trek meer in heeft, weigert ie ze "want het is vergif" Therapieën? Als het niet past, gaan ze er niet meer heen. Daar zit ook een verschil met fysieke mankementen. Als die dokter zegt dat je in het gips moet of dat die blindedarm eruit moet, is dat zo. In het geval van psychische patienten gaat dat nogal eens anders. Daar is het niet zo logisch dat een patient accepteert of doet wat de dokter voorschrijft.

Heiner | 20-01-20 | 17:30
▼ 8 antwoorden verborgen

Als ze écht heel lang blijft zitten daar is ze nu feitelijk al aan poging 22 bezig.

schoon-schip-maken | 20-01-20 | 16:54

Nog even en ze gaan in deze opgeklopte prestatiemaatschappij het onrendabelheidspilletje invoeren om de kosten te drukken.

Nehemia | 20-01-20 | 16:53 | 2

soylent green achtige dingen dus met euthanasie centra.

DerkArie-ut-de-Achte | 20-01-20 | 16:57

Ik moest aan leuke toevoeging voor het kerstpakket van een bepaalde "beroeps"groep denken.

De verwarde man | 20-01-20 | 17:59

Je kunt beter uit een oorlogsgebied als vluchteling dit kleine kikkerlandje binnenkomen. Je wordt met alle egards opgevangen, begripvol, heel erg empathisch in de armen gesloten en direct, maatwerk psychologische hulp aangeboden. Want dit kunnen wij niet over ons christelijke hart laten gaan. Euhhhh naar de mensen die hier al wonen dus Nederlanders. Tja, die hebben gewoon pech omdat zij Nederlander zijn en niet moeten zeuren want wij hebben het toch maar ontzettend goed in dit gave land, he Mark.

De Evangelist | 20-01-20 | 16:53

Kijk, dit krijg je door die verdomde privatisering van de NS. Beetje betrouwbaar voor de trein springen zit er niet meer in. Het wordt tijd dat de regering in grijpt!

42 | 20-01-20 | 16:51 | 2

Voor de trein springen is een enorm asociale manier om zelfmoord te plegen. Je zadelt de machinist op met een trauma, om nog maar niet te spreken van degenen die de stukjes lijk bij elkaar moeten sprokkelen en het bloed van het onderstel moeten schrobben.

petersteenkamp | 20-01-20 | 21:20

@petersteenkamp | 20-01-20 | 21:20:
Mensen die zelfmoord plegen zijn vaak zo radeloos en van de wereld dat ze daar niet aan denken. Maar ja, makkelijk scoren met een puberale opmerking hier.

Diotima | 20-01-20 | 22:39

Oke.. genoeg lols gehad.
Gaan wij haar helpen of niet. Wij kunnen helpen door bij haar te gaan zitten. Departement plat bombarderen met email bommen.
Iemand ?

Gokmaar | 20-01-20 | 16:50 | 4

Ook getekend

Botte Hork | 20-01-20 | 16:54

Had ik niet gezien die link, maar direct ook getekend.

Gokmaar | 20-01-20 | 17:03

ken je gokken? Gokmaar niet.

SinisterNL | 20-01-20 | 17:14
▼ 1 antwoord verborgen

Paul heeft het veel te druk met symboolpolitiek. Rookhokken in de horeca dichtspijkeren, sofort!

pibasso | 20-01-20 | 16:49

Gelukkig maar dat als je boreaal racisme hebt er geen wachtlijsten zijn. Sterker nog, er zijn niet eens spreekuren. Vet.

Piet Karbiet | 20-01-20 | 16:48

Identiteitsstoornis

Wie staat daar dan te protesteren? En wat als een andere persoonlijkheid opkomt en denkt: Wat ben ik hier aan het doen?

Olleke | 20-01-20 | 16:48 | 1

Zie mijn comment 1 tegeltje hoger. Die ander persoonlijkheid wil waarschijnlijk dat ze naar de eerste de beste spoorovergang loopt.

keestelpro | 20-01-20 | 16:58

Dapper. Ze heeft in elk geval een drive om nog even verder te leven.

De waard zijn gast | 20-01-20 | 16:47 | 1

Goeie comment. Je zal maar met een alter ego in je kop zitten die je continu aanspoort om er een einde aan te maken terwijl het leven je nog lief is.
Met de juiste medicatie kan ze wellicht geholpen worden.

keestelpro | 20-01-20 | 16:57

Bel anders kwakzalver en oplichter Bram Bakker!

Botte Hork | 20-01-20 | 16:47

Charlotte vindt Jinek het einde. Ze heeft inderdaad hulp nodig.

SIogra | 20-01-20 | 16:47 | 1

ik zie het al voor.me. vanavond zit zei daar

SinisterNL | 20-01-20 | 16:54

Als ervaringsdeskundige weet ik dat 1 gram heroïne genoeg is. Erg fijne deaud ook, merk je niks van.

Rest In Privacy | 20-01-20 | 16:47 | 6

@De waard zijn gast | 20-01-20 | 16:50: ik ben ook benieuwd

DeutschlandUberAlles | 20-01-20 | 16:53

@De waard zijn gast | 20-01-20 | 16:50: Ja, 2 uur klinisch dood geweest.

Rest In Privacy | 20-01-20 | 17:01

U bent een tijdreiziger wellicht?

Pedronegro | 20-01-20 | 17:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Goh en die ramkraker die PTSS heeft opgelopen na een confrontatie met de politie kan wel behandeld worden...........

seasicksteve | 20-01-20 | 16:46 | 1

Net zoals alle 'verwarde mannen met een Allah-fetisj'.

De waard zijn gast | 20-01-20 | 16:51

Als dat depressiegala er gister niet was, en het GS artikel daarna, waarbij veel mensen klaagden over nutteloos en aandachtsgeil, dan was dit artikel naar alle waarschijnlijkheid ook nu niet hier onder de aandacht gekomen.

peterdh | 20-01-20 | 16:46 | 2

Ik ben pas na dat depressiegala suicidaal geworden. En een vriend van mij was suicidaal, maar niet depresssief, en die is dat nu ook door dat gala.

skoftig | 20-01-20 | 16:58

Dat gala is vanavond.

Knufter | 20-01-20 | 17:02

Kijk anders eens even naar ‘ over mijn lijk’ het enige goede programma van verder een hele foute club... dikke kans dat je na het bekijken ervan je jezelf eens realiseert dat AL jouw problemen manageable en in de marge liggen. Of doet het je niks dat mensen zo vol van leven, vreugde en energie zo jong met zoiets als afscheid moeten dealen? Zó oneerlijk! Toegegeven.... ik loop ook wel eens te klagen... maar weet ook dat ik me daarvoor diep DIEP moet schamen juist door naar dat programma te kijken. Wat een helden die mensen!

Rest In Privacy | 20-01-20 | 16:45 | 2

Begrijp uw reactie, maar als je dissociatief bent, wanen of hallucinaties hebt zijn dat wel zo ongeveer de meest ernstige en biologische hersenziekten.
Dit valt voor een echte depressie ook te zeggen.

Wat niet wil zeggen dat perspectief altijd goed is om voor te houden.

letopuwzaak | 20-01-20 | 17:03

Vroeger werden mensen suicïdaal als ze per ongeluk hun gezin hadden gedood door het gasfornuis aan te laten staan. Of kolenkachel, zo u wil.
Tegenwoordig stoten millennials hun grote teen en proppen ze dan het hele medicijnkastje naar binnen omdat ze het allemaal niet meer aan kunnen.

Captain Pervert | 20-01-20 | 16:45

'Het ging mis toen mijn ideale snowflake wereldbeeld niet bleek te kloppen, en nu schreeuw ik al acht jaar om aandacht.'

VanBukkem | 20-01-20 | 16:45 | 1

U slaat de spijker om z'n kop. Ze weet wel iedereen die überhaupt haar stukjes leest te vertellen hoe ze moeten denken en leven, terwijl ze nog niet eens voor zichzelf kan zorgen.

Tronald_dump | 20-01-20 | 16:47

Psychische problemen zijn lastiger mee om te gaan en te beoordelen dan met, laat ik zeggen, een gebroken arm of een rommelende onderbuik. Bij mijn klachten stelt mijn arts meestal voor om het op GS af te reaguren. Als zij morgen de verkeerde trein pakt zegt iedereen hier weer "R.i.P.". De beste machinisten staan op het perron...

A.S. Perien | 20-01-20 | 16:45

Jammer dat ook hier "lollig"gedaan wordt over een echt steeds groter probleem in onze samenleving,eenzaamheid,je niet gezien en begrepen voelen,depressie.
Vroeger dacht ik ook van stel je niet aan,schop onder je luie reet.
Het is niet zo simpel,helaas.

Zeurkont | 20-01-20 | 16:43 | 3

Eenzaamheid ontstaat vanzelf als je de maatschappij opvoed in zelfstandig zijn, voor jezelf opkomen, eerst ik dan jij.

Zoveel bewijzen daarvoor, een idioot aantal 1 ouder gezinnen, scheidingen, alleenstaanden.
'we' willen ons niet meer aanpassen aan anderen maar verwachten wel dat anderen zich aanpassen aan ons.
De vervolgstap is automatisch eenzaamheid.

Foxcave | 20-01-20 | 16:49

Inderdaad ze verdienen een schop onder hun zeurkont

miko | 20-01-20 | 16:59

@Foxcave | 20-01-20 | 16:49: Yup haal de natuurlijke verbanden en de cohesie weg en je krijgt steeds meer van dit soort gevallen. Dat belooft nog wat voor de toekomst met al die "wie is toch die vrouw die mij van de kinderopvang komt halen" kinderen.

Grachus | 20-01-20 | 17:05

Zijn er eigenlijk psychiatrisch patiënten van dit niveau (21 pogingen?) die na een succesvolle behandeling nog volop meedraaien in de maatschappij? En dan bedoel ik niet vrijwilligerswerk op therapeutische basis, maar echt een zinvolle carrière in een betekenisvol vak?
Wat ik eigenlijk wil zeggen is, dat veel GGZ-gangers levenslange zorg nodig hebben. Ga er maar aan staan als overheid, met een bevolking waarbij millennials al kapotgaan aan stress die ze krijgen van Youtube filmpjes uploaden.

Captain Pervert | 20-01-20 | 16:43 | 4

ja ik ken er wel een paar. De meeste zullen echter niet volop meedraaien, maar soms wel gedeeltelijk, parttime, inderdaad vrijwilligerswerk (kan ook nuttig zijn)

peterdh | 20-01-20 | 16:48

@Kapitein Sjaak Mus | 20-01-20 | 17:10: Dat andere houdt hij onder de pet.

Rest In Privacy | 20-01-20 | 18:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ik hoop voor Charlotte dat ze niet de comments op Geenstijl leest.

Magna_V65 | 20-01-20 | 16:43 | 4

Nou ja,hier krijgt ze WEL aandacht.

miko | 20-01-20 | 16:56
▼ 1 antwoord verborgen

Uh, 21 zelfmoordpogingen.
Wat voor aandachtsjunk ben je dan wel niet?
Maar gelukkig kun je de overheid de schuld geven.
Zoals het bij goed Links bestuur hoort.
Vooral geen eigen verantwoordelijkheid nemen, dat is maar lastig.

Bolder | 20-01-20 | 16:42 | 4

Ik heb in mijn kring van kennissen, collega's, clubgenoten en vrienden van de afgelopen ca. 40 jaar, zeven gevallen van zelfmoord meegemaakt. In een aantal gevallen was de toedracht heel duidelijk verwoord in een brief die achtergelaten werd. Al met al zijn er kennelijk nogal wat mensen die niet tegen het leven en alles wat dat met zich mee brengt opgewassen. Sommigen hebben te hoog gegrepen, anderen hebben een zeer negatief eigen beeld en/of zelfvertrouwen. Een geval was duidelijk in de steek gelaten/verstoten. Tel daarbij op de drank, drugs en geldproblemen van nogal wat mensen en het decor voor zelfdoding staat in de steigers. Hoewel rijkdom, een baan, 'we hebben alles', zelfs ouderschap dit soort mensen er niet van weerhoudt..............
Zelfmoord is vaak schrikken voor degenen die de persoon op een of andere wijze heeft gekend. Wat ik heb ervaren is niet alleen die schrik maar ook wel het begrip van het waarom dit gebeurt. Er zoveel ellende onder de mensch.
Wees blij als je het allemaal wel kunt bolwerken.

Broadsquire | 20-01-20 | 17:09

@Broadsquire | 20-01-20 | 17:09: Er is veel verdriet dat je/men niet ziet. Van sommigen zie je het inderdaad aankomen, of ben je niet erg verbaasd als het is gebeurd. Bij anderen had je het niet verwacht en vraag je je af of je zo iemand had kunnen helpen.

Rest In Privacy | 20-01-20 | 18:08
▼ 1 antwoord verborgen

Wacht maar totdat straks de blaadjes van de bomen vallen, dan lukt voor de trein springen ook niet meer.

skoftig | 20-01-20 | 16:42 | 2

Ik keur hem goed. Gas is ook al verboden.

Piet Karbiet | 20-01-20 | 16:52

Juist wel, want hij kan dan niet meer remmen ( nou ja, alleen de nederlandse trein dan, in andere landen remt hij nog wel).

jan huppeldepup | 20-01-20 | 17:27

Mijn oudste dochter werkt in de zorg sector waar ze met dit soort gevallen heeft te maken. Een en al droefenis. Het aanbod is (te) groot, de beschikbare capaciteit versus de benodigde capaciteit staat mijlen uit elkaar. De bezoektijd die ze aan 1 'patient' mag besteden (regeltjes) is max. 1 1/2 uur per week (incl. v.v. reistijd). En ze kan niet elke week bij al haar "klanten" op de stoep staan. De wachtrij is killing (letterlijk). Dweilen met de sluizen wagenwijd open.
En het neemt niet af, de problemen stapelen zich op.

Broadsquire | 20-01-20 | 16:41 | 3

En weet je wat, die mensen moeten ook nog eens 385€ ophoesten eigen risico terwijl ze soms geen cent te makken hebben . Zo krijg je dus schuld op schuld. En de hoge heren zagen dat het goed was.

abeltasman | 20-01-20 | 17:28

@abeltasman | 20-01-20 | 17:28: Diabeten of mensen met kanker ook. Dus wat is het probleem. Zij kan het als kansloze van het CAK terugkrijgen. Geldverdienenden niet.

arlen | 20-01-20 | 17:56

@abeltasman | 20-01-20 | 17:28: Wat een gezeik altijd over dat eigen risico. Als je dat er niet voor over hebt heb je serieus probleem. En verder wat Arlen zegt klopt niet meer, die compensatie is afgeschaft. Heeft te maken met wat common sense. €200 kosten om max. € 99 compensatie te krijgen.

Buerman | 20-01-20 | 18:40

Ik zou als GGZ haar dreigement om voor de deur te blijven zitten toch maar wel serieus nemen. Dat ze een doorzettertje is heeft ze al bewezen.

schoon-schip-maken | 20-01-20 | 16:40 | 2

Een doorzettertje is ze zeker, alleen niet erg succesvol.

Cor Netto | 20-01-20 | 16:50

Ja, en dat stop je haar op een gesloten afdeling. Hoe lang zal ze daar blijven, zonder uitspraak van een rechter?

Heiner | 20-01-20 | 17:34

Er studeren echt zat mensen psychologie. Velen vinden geen baan, of krijgen een werkervaringsplek, waar ze wel werken, maar geen geld krijgen. De academisch geschoolde behandelaars zijn er wel, maar ze worden niet betaald. De zorgkraan is dicht, er is geen stabiliteit in de sector waardoor zorgverleners zich niet doorontwikkelen. De meeste winst wordt gemaakt door instellingen die met ja/nee vragen de DSM5 doornemen in een intakegesprek, en dan zo veel mogelijk stickers op iemand plakken. Ze krijgen per sticker betaald. De behandeling zelf is bijzaak, successen blijven uit. www.npo3.nl/tygo-in-de-psychiatrie/12... en www.npo3.nl/tygo-in-de-psychiatrie/19... De grote spelers zijn fabrieken, een malle molen waar patiënten vermalen uitkomen.

Feynman | 20-01-20 | 16:40

Volgens het AD ging in 2017 al 27 miljard op aan de behandeling van psychische aandoeningen. Dit is toch niet meer vol te houden op termijn?

Nehemia | 20-01-20 | 16:39 | 8

@Grachus | 20-01-20 | 17:09: en dan alleen door wekelijks/maandelijks deze therapie te volgen, waarover zij dan eindeloos kunnen vergaderen..

Kleine_Deugniet | 20-01-20 | 17:16

Waaaat, 27 miljard, dat is om gek te worden.

jan huppeldepup | 20-01-20 | 17:25

Zitten daar alle TBS'rs ook bij?

hier openen | 20-01-20 | 18:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Als EENzame SchizofrEEN nog wilt neuken moet ie nu naar Den Haag.

Piet Karbiet | 20-01-20 | 16:39

'Al 8 jaar suicidaal'
Help ik moet van m'n inkoppers af

niemand specifiek | 20-01-20 | 16:39 | 5

@Busverhuur | 20-01-20 | 16:
depressief suicidaal hoeft betekend niet dat je succes hebt als het is gelukt, maar als je bent genezen. Dat ze het al 8 jaar volhoudt zonder echt het bijltje erbij neer te gooien betekend dat ze een volhouder is. Ik ken ze ook die na 2 jaar het bijltje erbij neer hebben gegooid omdat instanties simpwelweg niet bereid/bereikbaar/beschikbaar/etc waren om haar te behandelen.

peterdh | 20-01-20 | 16:51

@peterdh | 20-01-20 | 16:51: Dan ben je niet suïcidaal. Suïcide plegen zonder enige kans op succes (en na 8 jaar en 21 pogingen kunnen we wel stellen dat zij in die categorie valt) is aandacht vragen voor een probleem. Dan ben je geen doorzetter, in tegendeel. Als ze had doorgezet, was ze na de 1e keer al uitbehandeld.

Busverhuur | 20-01-20 | 17:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Linkse trut. Als je zo'n linkse zure "journalist" bent, heb je ook weinig plezier in het leven denk ik zo.

Tronald_dump | 20-01-20 | 16:39

Na 21 pogingen nog niet deaud? Weinig talent voor suïcide lijkt het..

mr.money | 20-01-20 | 16:39 | 1

Dit is deugzuigen 2.0

horsteknots | 20-01-20 | 16:44

Tijd voor een goed georganiseerd, rijkelijk gesubsidieerd Zelfmoordgala, of, mooier nog, Suïcidegala.

Schoorsteenveger | 20-01-20 | 16:39 | 2

Zonder de aandacht daarvoor hier gister op GS had je nooit en te nimmer iets gehoord over deze casus. Dus blijkbaar heeft het wel meer mediaaandacht gegenereerd voor deze gevallen.

peterdh | 20-01-20 | 16:53

Maar gelukkig krijgen we elke week 700 kenniswerkers uit het buitenland binnen.

Deflatiemonster | 20-01-20 | 16:38

In nederland is de totale belastingdruk ongeveer het hoogst in de hele wereld. En links maar zeggen dat je er zoveel voor terugkrijgt. jaja.

Henk de Vries2074 | 20-01-20 | 16:38

Als er een steekje los zit, kun je beter de politiek in.
Krijg je wachtgeld.

De verwarde man | 20-01-20 | 16:38 | 3

Doet u niet zo verward

DeutschlandUberAlles | 20-01-20 | 16:42

Ze zit al in de politiek, ze is namelijk "journalist"

Tronald_dump | 20-01-20 | 16:44

@Tronald_dump | 20-01-20 | 16:44:
Dat verklaart waarom ze suicidaal is: ze kent als geen ander de dieptrieste toestand van de hedendaagse 'journalistiek'.

Varende_Reaguurder | 20-01-20 | 16:47
-weggejorist-
Brulletje | 20-01-20 | 16:37

Weet je bij wie het wel lukte?

skoftig | 20-01-20 | 16:37 | 7

Herman Brood?

Rest In Privacy | 20-01-20 | 16:47

Pim Fortuin? Oh nee,sorry Ruud Lubbers

miko | 20-01-20 | 16:55

De valkparkiet van de buren?

Pedronegro | 20-01-20 | 17:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ga maar een tijdje stoppen met reaguren... We worden geleid door enkele kwaadwillenden en vele dwazen. Het raakt me soms te veel.

Learning to love the decline... dat is de missie voor nu.

Ongezien de tiefus.

KutFilosoof | 20-01-20 | 16:37 | 2

Ik heb er in het verleden al genoeg kapot gereden.
Let op wat U zegt KUTfilosoof.

Gokmaar | 20-01-20 | 16:40

Een wijs man zei ooit: We worden bestuurd door idioten en graaiers.
.
(Grapje, was ik zelf)

Piet Karbiet | 20-01-20 | 16:42

Mijn suïcidale klanten lukte het altijd de 1st keer.
Voor tips houd ik mij aangeboden.
Geen kosten.

Gokmaar | 20-01-20 | 16:36

Als de samenleving iedereen wil redden (en daarmee bedoel ik dat de samenleving ervoor zorgt dat iedereen van ouderdom sterft), dan hangt daar een prijskaartje aan van 10k euro aan zorgpremie en belastingen (ter verbetering van de verkeersveiligheid bijvoorbeeld) per maand per inwoner.

Varende_Reaguurder | 20-01-20 | 16:36

De zorgbobo's vinden het mogelijk goedkoper als deze vriendelijke Charlotte zich suïcideert.

ZoltarTheMagnificent | 20-01-20 | 16:35

Er komt geld genoeg binnen voor knelpunten als de zorg, onderwijs, woningbouw of gepensioneerden die hun leven lang wél gewerkt hebben. Het wordt echter, zonder voorbehoud, uitgegeven aan "hulp" waar een meerderheid inmiddels de buik van vol heeft: www.geenstijl.nl/5151534/asielinstroo...

DasNouJammer | 20-01-20 | 16:35

Zijn daar geen cursussen voor? Dat moet toch beter kunnen. "Nee, nee, wat zeg ik nou! Voor de zoveelste keer, nog niet oversteken, waar zien wij een trein?"

skoftig | 20-01-20 | 16:35

De PvdA zou wat aan de wachtlijsten gaan doen. Acht jaar geleden liep Samsop in zijn bruine pak en klein stijfje naast Rutte. Daar werd je inderdaad erg verdrietig van.

Normpje | 20-01-20 | 16:35

Mevrouwtje.... effe wachten
er zijn nog 145000 asielzoekers
die het VEEL moeilijker hebben dan jij en die gaan voor.

meneer Q | 20-01-20 | 16:34 | 2

PTSS is het toverwoord in de zorg en die gasten hebben het allemaal.

Rest In Privacy | 20-01-20 | 16:35

Tip: schrijf je uit uit Nederland, een vraag asiel aan.

John McClane | 20-01-20 | 16:34 | 2

In Marokko?

Rest In Privacy | 20-01-20 | 16:50

Turkije??

DeutschlandUberAlles | 20-01-20 | 17:05
-weggejorist-
schoon-schip-maken | 20-01-20 | 16:34 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ga eens 8 jaar werken. En dan full time. Dan zul je zien dat het een stuk beter met je gaat.

Trumme | 20-01-20 | 16:33 | 3

U bent het invoelende type, niet?

Rest In Privacy | 20-01-20 | 16:36

Ze heeft een boek geschreven, dus ze is niet van de straat, hoewel dat hier niet helemaal de juiste uitdrukking is.

Rest In Privacy | 20-01-20 | 16:39

@Kuifje-naar-Brussel | 20-01-20 | 16:39: dat is niet het type werk wat bedoelt wordt denk ik zo.

Meer iets van onder de mensen zijn, iets doen of maken waat je achter staat etc.

Kleine_Deugniet | 20-01-20 | 16:52

Hee... Nog iemand met een manifest...!

Nemo_Tenetur | 20-01-20 | 16:32

21 zelfmoordpogingen? Gaat ze voor het World Record?

threeheadedmonkey | 20-01-20 | 16:32 | 3

Ja dat is inderdaad wel knap. 1 keer falen prima, maar 21 keer geen succes hebben is niet best.

Schepvogel | 20-01-20 | 16:35

@Schepvogel | 20-01-20 | 16:35:
Ze heeft ook al 21 keer aan de Staatsloterij meegedaan en nog nooit een prijs gewonnen. Hoeveel pech kun je in één mensenleven hebben? Je zou er depressief van worden.

gestoptmetroken | 20-01-20 | 16:40

Arme verwarde vrouw. Het is in ieder geval goed dat ze zelf weet dat ze zorg nodig heeft. Dat is bij psychische patiënten niet altijd het geval. Heel veel sterkte.

keestelpro | 20-01-20 | 16:32

Mag ze niet bij een BN’er?

RickTheDick | 20-01-20 | 16:31 | 9
▼ 6 antwoorden verborgen

Ze heeft een mooie hond. Hoop dat ze daar goed voor zorgt.

Rest In Privacy | 20-01-20 | 16:31 | 4

Bobbie heet ie.. klinkt dat bekend ? Is trouwens een hulphond.

dhrat | 20-01-20 | 16:39
▼ 1 antwoord verborgen

Als je zoveel 'pogingen' doet maar er niet in slaagt is het misschien tijd om een andere 'hobby' te zoeken... Is m.i. aanstellerij en aandachttrekkerij. Als je 'echt' uit het leven wil stappen volstaat slechts één poging daartoe...! En anders ben je te dom om te poepen...

Nemo_Tenetur | 20-01-20 | 16:31 | 6

Wat kuifje zegt.

aflaatverkoper | 20-01-20 | 18:10

Media aandacht om maar in het GGZ circuit te belanden en daar dan - eenmaal in behandeling genomen - jááárenlang in het GGZ circuit blijven hangen. Echte suicidaaltjes voegen doorgaans de daad bij het woord en paraderen niet voor de camera, jengelend om aandacht. En als je er al 8 jaar mee bezig bent en het wil maar niet lukken, is een andere (en wat meer zinnige/constructieve) dagbesteding misschien een beter idee. En verder wat Lovekilla zegt.

Grijskijkert | 20-01-20 | 22:31
▼ 3 antwoorden verborgen

We zijn veranderd in een open lucht gesticht.

Nehemia | 20-01-20 | 16:30 | 1

Lunatics are running the asylum.

VerenigingVanDieven | 20-01-20 | 17:09

Ik word 1x per maand suïcidaal als ik zie hoeveel belasting er van m’n loon afgaat

Waakvlam | 20-01-20 | 16:30 | 7

@Kleine_Deugniet | 20-01-20 | 16:37: zozozo een paar tientjes, toe maar. Terwijl we al
Jaren er honderden hebben moeten inleveren. Jullie zijn dus het soort dat zich laat blij maken met een sigaar uit eigen doos en weer vrolijk VVD, GL of i.d stemmen

Waakvlam | 20-01-20 | 16:51

@Waakvlam | 20-01-20 | 16:51: ha, dat was puur sarcasme.

Heb in het verleden wel vvd gestemd, hier lokaal nog bij gebrek aan beter.

Maar nee, die paar tientjes... wel zouden we voor elk uur zoveel centen meer netto mogen houden van de regering dit jaar; ik onthou me nog even van de stemming tot we het zien..!

Kleine_Deugniet | 20-01-20 | 16:58

Hahaha

TheBurnerMan | 20-01-20 | 19:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Ze leeft nog na acht jaar, dus heeft het probleem zichzelf opgelost.
Zo ziet Markje het graag.

Toetsenbordcomplex | 20-01-20 | 16:29

Bedankt VVD voor de GGZ-bezuinigingen!

ConservativeNL | 20-01-20 | 16:28 | 5

Graag gedaan! Elke dag feest!

VerenigingVanDieven | 20-01-20 | 17:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze is blank. Fat chance. Gaat niet gebeuren.

postmodernismisdead | 20-01-20 | 16:28
-weggejorist-
TDB | 20-01-20 | 16:27 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Paul moet eerst nog even een rookhok dichtspijkeren........ kwestie van prioriteiten mevrouwtje.....

Fatwabuster | 20-01-20 | 16:26

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl