YES. Leven mogelijk op nieuw ontdekte planeet
Goed bezig NASA
Planeten, wij zijn er gek op. Nieuwe planeten, oude planeten, grote planeten, kleine planeten: het kan niet op wat ons betreft. En nou is er weer één ontdekt door de dekselse rakkers van de National Aeronautics and Space Administration in de Verenigde Staten. Het gaat om de planeet TOI 700 d. Dat is een vrij stomme naam voor een planeet, want andere planeten hebben veel mooiere namen zoals Mars en Uranus. Maar goed, je kunt niet alles hebben, dat snappen wij ook. Het mooie is namelijk: er is leven mogelijk op TOI 700 d. Leven! Dus misschien zijn er wel koalaberen, dodo's, fruitvliegjes, hele gekke planten of dingen die best wel op Bert Kuizenga lijken op planeet TOI 700 d. Spannend hoor. HUP WETENSCHAP.
Reaguursels
InloggenIs een eenvoudige manier om fondsen te werven, en hopen dat het gepeupel er weer in trapt.
Hebben ze daar ook klimaatverandering?
Ja, alleen dan waarschijnlijk zonder verdienmodel van een roverheid. Althans, dat hoop ik voor die planeet.
Is gewoon weer niets buiten kale vlaktes of dodelijke atmosfeer, net als op de maan en mars en die ene planeet exo dinges.
Honderd lichtjaren hier vandaan ziet men een vermoedelijke planeet verkerend in veronderstelde omstandigheden waarbij eventueel sprake zou kunnen zijn van een situatie die een vorm van leven mogelijk zou kunnen maken mits er voldaan zou kunnen worden aan een reeks van factoren die nog onderzocht zouden moeten worden.
Aardse theologie is concreter.
Amen.
Ik heb vandaag mijn staatsloten weer na gekeken.... naha je weet het wel.
Ons financiele “ zwarte gat”” os al gevonden dmv een klimaat hysterie. En de volgende is
Leven op planet x!
U gaat straks bijdragen voor het
Leven op planet X.
Eerst hebben er 1 miljard jaar eencellige dingetjes in een oceaan zitten rommelen
Toen nog 2 miljard jaar om zuurstof aan te maken (wat binnen 6 jaar alleen al door vulkanisme op is als fotosynthese stopt)
Toen ze na vele niet-fatale clitches in het DNA konden samenwerken nog 1 milard jaar aanrommelen met meercelligen
En toen kwamen er iets iets van dieren.
En de mensen bestaan pas 40.000 jaar
waarvan de laatste 40 jaar met een beetje computer.
En als we pech hebben blazen we ons zelf op in WO3
Omdat een paar mensen een grotere auto willen hebben dan de rest.
Er is overal leven in het heelal je struikelde er over.
Het kost zeer veel moeite om het te verbergen voor de primitieve mensheid.
De nasa moet al zijn foto's steeds bijwerken. Al die rotzooi van aliens op Mars en oude verlaten steden op de Maan Tja het kan nu niet meer lang duren tot ze het uiteindelijk bekent moeten maken. En dat is dan het einde van alle geloven in de wereld
Want Wie heeft ook deze planeet geschapen?
Ik denk dat we Donald Trump er als volmaakte dappere leider van de vrije wereld direct heen moeylten sturen met zijn space force. Als iemand het kan bereiken, is hij het.
Een astronoom gevraagd waarom er nog geen spoor van buitenaardse intelligentie (oftewel alien technologie) is ontdekt. ‘Het is goed mogelijk dat intelligent leven maar heel kort bestaat omdat het zichzelf in no time kapot maakt.’
Ik zal alvast met het teleurstellende nieuws komen : "TOI 700 d" is het serienummer van Rob Jetten. Dus laat die planeet maar links liggen.
Is Halbe daar al waargenomen?
Dat ding zit wel heel dicht aan de binnenrand van de leefbare zone vlakbij z'n ster. Is het klimaat van die planeet niet ontspoord zodat al het leven binnen 12 jaar na ontstaan is vergaan in een eeuwig inferno van bosbranden aangewakkerd door orkanen des doods? En zijn hun ijsberen niet gesmolten, of leven die allemaal aan de koude kant?
En een CO2-gedomineerde atmosfeer? Laat Greta het niet horen. Die zou verblind worden en mogelijk gaan hyperventileren (of juist minder) door het zien van zoveel koolstofdioxide. Maar misschien willen ze die van ons ook wel hebben dan?
In ieder geval, toi toi toi met het vinden van intelligent leven. Niet te hopen dat het al te strikt in de ideologische leer is. Ik zoek ondertussen even verder hier op Aarde.
@Wol,
LOL!, Kabatz!… snoei hard maar ohzo waar.
Oh jee, dadelijk nog meer vluchtelingen
Ze komen pas bij ons als we gekapt zijn met onze achterlijke geloven. Ik snap ze wel.
Ik weet het ... Een stargate. Dan zijn we er zo.
Wel een kwestie van de goeie symbolen kiezen, om aan te bellen.
Oké, die bewuste planeet draait dus om een ster die bijna 200.000.000.000.000 km van ons vandaan staat. Men zal dus nooit in staat zijn het te bereiken. Wat voor zin heeft het dan te speculeren.
Misschien door middel van wormgaten of teleportatie. Energize, mr. Scott
Zo dachten ze een paar honderd jaar geleden ook over de rand van de aardschijf. Innovatie gaat steeds sneller, over 500 of 1000 jaar doen onze kleinkinderen dingen die je nu nauwelijks kunt verzinnen...
Met de snelste raket die we nu hebben: 27.000 jaren.
@meneer Q | 07-01-20 | 20:43: volgens mij kun je wel wat sneller. Het afremmen is het probleem.
@meneer Q | 07-01-20 | 20:43: Meneer Q kan niet rekenen.
@Rechtsdraaiend | 07-01-20 | 20:35: ze wisten vroeger ook dat de Aarde rond was. Al duizenden jaren. Toch blijft de bijgelovige plakken... het bekt lekkerder in het narratief
@Rechtsdraaiend | 07-01-20 | 20:35: Ik weet niet of mijn toekomstige kleinkinderen wel zo oud zullen worden.
100 lichtjaar.
www.calculateme.com/astronomy/light-y...
940.000.000.000.000 km dus.
Als je met 100.000 km per uur kan vliegen
ben je ongeveer 1 miljoen jaar onderweg.
Ga ik niet op wachten.
Ha, ik was ook al aan het rekenen. Vond het al zo dichtbij ....
@kloopindeslootjijook | 08-01-20 | 00:24: Dank! Had het duidelijk verkeerd met een lichtjaar in kilometers. Ook leuk, de dichtstbijzijnde ster is Proxima Centauri op een afstand van 4,3 lichtjaar. Reistijd daarnaar toe met 100.000 km per uur: een kleine 50.000 jaar ;)
Lijkt me heerlijk als we leven op andere planeten ontdekken. Zijn we gelijk van al die achterlijke geloven af
nee want god had beslist dat de mensheid tot nu toe niet klaar was om te geloven dat wij niet het middelpunt zijn ofzoiets.. god is almachtig ofzo dus hij heeft ook precies deze nieuwe wereld geschapen enzo..
Want enkeltje andere planeet? Kunnen ze beter nu alvast vertrekken om op tijd te komen voor de evangelisatie
Er kan leven zijn, er kan leven mogelijk zijn, maar vanaf het moment dat wij daar arriveren, wordt er een lokale fractie groen slinks en/of bij1 opgericht en dan is leven daar ook niet meer uit te houden.
Er is een giga groot verschil tussen een planeet 'waar leven mogelijk is' en waar ook daadwerkelijk leven is. Het onderzoek van de NASA laat alleen zien dat aarde levensvormen (eventueel wijzelf) daar zouden kunnen overleven. De kans dat daar buitenaardse levensvormen zijn is precies 0,0.
Dat is wat u geloofd, maar weten doet u het niet.
Naar 'Aardse' maatstaven. Waarschijnlijk zijn er meer dan genoeg levensvormen gebaseerd op andere maatstaven.
De kans op leven is toch 50%? Het is er of het is er niet.
Wat wij weten, is dat er meer sterren zijn in het heelal dan er zandkorrels zijn op aarde. Als u wel eens aan het strand loopt weet u ongeveer hoeveel zandkorrels er zijn.
Van een ster (onze zon) weten we dat er een planeet om heen draait met intelligent (nou ja) leven.
De kans dat wij alleen zijn is volgens de wetten van de waarschijnlijkheid practisch nihil.
Dat is wat wij weten. De rest mag u geloven.
Dit vind ik altijd het mooiste nieuws wat er is. Hoop ook dat men op den duur de enorme afstanden in de ruimte kan overbruggen. 100 lichtjaar is aardig in de buurt. Maar het is wel het aantal seconden in een jaar x 300.000 km x 100 ...
Totdat we de hyperslaap perfectioneren. Dan zou het kunnen, en dat ruimtereizigers dan 200 jaar later wakker worden daar.
Mogen ze wel wat spullen nog meenemen dan.
@Tuinhekje | 07-01-20 | 20:12: Is idd ook een optie
Met de snelste raket die we nu hebben 27.000 jaren,
@Tuinhekje | 07-01-20 | 20:12:
Voordat we ons” gewolmaniseerde” tuinhekje ook maar ergens zouden plaatsen zou ik het wel van een “huisuit” beleeftheid vinden als wij onszelf kunnen voorstellen als een humane en homogene samenleving.
Damn!
@meneer Q | 07-01-20 | 20:41: Hoe snel is die raket dan volgens jou?
Als hij 100.000 km/u haalt, dan gaat hij er ruim een miljoen jaar over doen. Dus die raket die we volgens jou hebben moet wel heul snel zijn als die het in 27000 jaar doet.....
Honderd lichtjaar is 946.080.000.000.000 kilometer.
Delen door 27000 = 35.040.000.000 km per jaar
Delen door 365 = 96.000.000 km per dag
delen door 24 = 4.000.000 km per uur
Ik geloof er geen bal van dat we een raket hebben die 4 miljoen km/u haalt......
Interessant! Maar de planeet is zo’n beetje half bruikbaar omdat , net als onze maan , het niet roteerd om haar as en de helft dus fucking koud en on leefbaar is.
De “sunny side” kan mischien wel veel te warm zijn?
Toch een prachtige ontdekking en zeker een geweldige openbaring.
Space-x / NASA en de rest van de ruimtevaart instanties doen goed werk en mischien dat het ook hoogste tijd wordt om onze complete aarde “ oceanen / Noord en zuid pool “eens goed in kaart te brengen.
Simpel gezegd ; wie ben je en waar kom je vandaan? Nou ben ik zelf iemand die waarde hecht aan kei harde feiten want dat is waar onze wetenschap en “know how” op gebaseerd is.
Ik mis toch heel vaak een wetenschappelijke onderbouwing in de geschiedenis van bijvoorbeeld de pyramides “all over the world en de oudheid tracing” hiervan.
De carbon oudheid tracing is namelijk niet toepasbaar/ niet te vertrouwen op stenen bouwsels.
Het lijkt mij wel belangrijk als we het complete en eerlijke verhaal vertellen als we ooit ergens aankomen en ons zelf gaan voorstellen, niet dan?
Ergens in de krochten van mijn geheugen staat mij er iets van bij dat de koolstofdatering, van de houten delen gevonden in de piramide, als 2300 jaar oud.
@Gokmaar | 07-01-20 | 19:35:
Juist! Wanneer is dat stuktje HOUT geimplementeerd?
@Datgingniegoed | 07-01-20 | 19:46:
Ik meen mij te rinnerie ( lol ) dat het werd gedaan in een uitzending van History Channel. Was een cyclus van 3 afleveringen.. Gewijd aan Cheops... Toch wel mooi het dat geheugen zo werkt. Net of je een deurtje opent.
Welk deel van de pyramide dan?
Die pyramide verteld je veel meer als dat er op de muren staat.
Iets wat wij niet mogen/ gaan zien.
@Gokmaar | 07-01-20 | 19:53:
Ook hier wordt niet het hele verhaal verteld volgens mij.
De piramide van Gizeh, met de ronde top, bewust zo gebouwd is ca 10000 jaar oud. In de afmetingen van deze piramide is universele kennis over onze melkweg verwerkt. Afstand tot de maan, eclips van de zon, met een minimale afwijking is de piramide gericht naar het noorden. Maar er is nog veel meer kennis aanwezig in de piramide en het gangenstelsel eronder. U mag raden waarom de huidige machthebbers geen toestemming geven dit te onderzoeken. Ze houden de archeologische wereld liever stil met uit de duim gezogen theorieën die voor zoete koek worden aangenomen om hun macht niet te verliezen, want dat zou inderdaad gebeuren als deze geheimen ontsluierd worden en de mensheid zal beseffen dat ieder mens uit dezelfde bron komt en er geen voorrechten in het Hiernamaals bestaan omdat je lid bent geweest van een clubje hier op aarde. Alleen je levenswandel zal bepalend zijn voor je verdere geestelijke ontwikkeling. Bronnen : Het onstaan van het heelal van Jozef Rulof en de readings van Edgar Cayce.
Dus er toch een planeet B he he
Ik vind het altijd frappant dat mensen denken dat buitenaards leven vergelijkbaar is met ons leven. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Wellicht is het er al maar kunnen wij het niet waarnemen, zoals wij ook niet infrarood met het blote oog kunnen waarnemen. De kans dat het entiteiten zijn met andere kenmerken en zintuigen, als die al aanwezig zijn is vele malen groter. Het zal hier dus moeten gaan om entiteiten die op enigerlei wijze compatible moeten zijn. Die kans is vele malen kleiner, een toevalstreffer.
Dat vind ik ook pafrant.
Gezien onze geschiedenis: Toch schrijven veel teologische boeken over visueele waarnemingen in hun eigen taal vertaald. Het zijn overeenkomstige verhalen mbt wat er wordt gezien.
Uw quest voor”search for extra terestial “valt dood bij onze verslaving aan grondstoffen/lebensraum
Als u de wetten van de reïncarnatie zou kennen, zou het u duidelijk worden dat de evolutie van de mens op de maan al is begonnen, op andere planeten als Mars is verdergaan. Na de aarde waar wij nu zijn, zijn er nog 4 verdere planeten, dimensies waar de mens verder zal evolueren. Op de maan en Mars zijn al sporen van water en vroeger leven gevonden. Natuurlijk, maar men begrijpt het niet want de mens heeft toch maar 1 leventje? Ja, dat klopt, in dezelfde stofjas /lichaam want lichaam, geest en ziel. Die geest en ziel gaan vrolijk verder naar het volgende lichaam of verder in de geestelijke sferen als hun karma hier op aarde is opgelost, alle zonden zijn goedgemaakt. Rechtvaardig he? En al die verdere planeten zijn al af en bewoond met onze voorouders. Wij hebben alleen de aarde nodig. In deze dimensie is geen ander leven. Jammer voor de ufo liefhebbers, maar fantasie is leuk toch. En wie zou dit alles toch bedacht en gemaakt hebben? Want alles is toch toevallig tot stand gekomen door een toevallige knal? Nou, vergeet het maar. Er is lang over nagedacht en langzaam tot stand gekomen. Dus, we hebben tijd, een eeuwigheid.
No nog een juist wormgat vinden om de afstand wat te verkleinen.
Gordon schijnt er een te hebben. Wel lief vragen als je er gebruik van wilt maken.
@Wim Venijn | 07-01-20 | 18:52: Er is een verschil tussen wormgaten en zwarte gaten.
Die maken de USA al zelf, hier een liedje van
youtu.be/rnFR_5-EyiA
Niet moeilijk, een riek in grond, tegen de steel kloppen en ze komen vanzelf naar boven.
Waarom willen men dat zo graag? Leven elders in het heelal. Is het anders te eenzaam zo alleen? Evolutie wordt veel te licht opgevat.
TOI 700 d. Omgedraaid staat er pOOLIO en dan nog een soort van vreemd leesteken, een waarschuwingsteken wellicht, weergegeven als een vertikale wand. Ik zou daar ver vandaan blijven, je mag de tekens niet negeren.
Of is dat de planeet waar het de wereldvreemde Peter R. De Vries vandaan komt. Stel je voor een hele planeet bevolkt met Peter R'etjes.
Honderd jaar 1 miljard per uur gaan is wel een uitdaging omdat de snelste raket nog niet eens de 100000 haalt.
Het heelal heeft een doorsnede van 1 lichtjaar, en alles wat je daarbuiten ziet is een computergesimuleerd hologram.
Bewijs maar eens dat ik ongelijk heb.
U heeft ongelijk!
Bewijst u eerst maar eens dat ik bewezen heb dat u ongelijk heeft.
Ik heb wel een rode pil voor je, voor als je meer wilt zien.
Kut, nog kleiner? Ik dacht een radius van 1 lichtjaar met de aarde als platte schijf in het centrum daarvan.
Hier is het bewijs: 1 lichtjaar is de afstand die licht aflegt in 1 jaar. Echter heeft 1 jaar niets met het heelal te maken, het is puur de tijd waarin ons aardbolletje rond ons zonnetje draait. Er is verder geen relatie met het heelal.
Wel een rare theorie. Erg omslachtig allemaal, dat geprojecteer. We zitten allemaal in een simulatie. Met een avatar om realiteit te ervaren. Behalve Rob Jetten, die is door de computer gegenereerd.
Yes! Kans op herbeleven van koloniale tijden en toch nog kans op een schitterende vermelding in mijn obituary. 'S middags zuipen in de club op planeet TOI 700, maar de volgende ochtend weer op tijd terug voor de Berkeley vossenjacht.
Valt er ook wat te halen ? Zo ja dan mogen we wel opschieten met een Hollandse ruimtemissie voor de Portugezen of Spanjolen ons zoals vroeguh voor zijn.
Heel veel dingen te halen.
Veel van die dingen zijn ook dichter bij huis verkrijgbaar.
En de Engelsen, met Boris op de boeg.
Allemaal quatsch! Er is alleen maar leven op aarde en wij worden de goden van het universum voor zover we het al niet zijn. Alleen nog maar even een klein probleempje oplossen met een bepaald geloof, maar dat schijnt nogal een dingetje te zijn.
Dat is dus waar Tupac, Kurt en Elvis zitten!
En Jeffrey.
Kurt niet. Kurt killed himself.
Dit is helemaal geweldig, nu maar hopen dat er geen VVD'rs, D66 en Groenlinks tuig leeft.
Doet u mij maar een enkele reis
U bedoelt wezens die u graag voorschrijven hoe te leven, heb ik ook zo'n hekel aan. Maar ze bedoelen het goed, met zichzelf.
Als ze hier komen dan hoop ik niet dat ze vragen naar onze leider. Want dan staan we echt wel kosmisch voor lul. Dan zijn we de komende paar duizend jaar het lachertje van de kosmos.
Yepp. De kans is dan groot dat ze ons als voedsel zien.Ondersoort of noem maar op. Ligt er natuurlijk ook beetje aan. Gaat hun planeet ook binnen nu en 12 greta klimaatchucky jaren er aan. En willen ze ons planeetje.Dan kan het zo maar zijn dat ze denken. We maken effe plaats door ze uit te roeien.Yepp. kan zo maar. Hawkins heeft er voor gewaarschuwd voor zijn dood.Mischien is het helemaal niet zo slim om op je planeet een groot bord te zetten. Met Wees Welkom!!!
@VanBukkem | 07-01-20 | 18:10:
Voor hetzelfde geld hebben ze een botsing gehad met een verdwaalde V2 en zoeken ze de eigenaar...
ET phone home.....
Kom pak je spullen...
Maar Mark en z`n favo-volk blijft hier!!!
Dit is dus echte fantasie/sprookjes wetenschap. De ene theorie wordt gebouwd op de andere theorie over het heelal. En omdat hun rekensommetjes kloppen moeten wij alles maar geloven. Het is allemaal gelul.
Precies... Wat moet je met die indianenverhalen als je je energierekening amper kunt betalen.
@leptop
True. Meer speculatie en wishful thinking dan harde evidentie, waar slecht vertalende populaire journalisten en bloggers dan ook nog eens levendig sausje van voorbarige conclusies overheen gieten. Echter als één theorie omvalt, stort het hele kaartenhuis in. Maarja, tegenwoordig worden fantasyfilms serieuzer genomen dan suffe waarheden.
En duur gelul ook nog eens. Kunnen we beter voor problemen hier op de aardkloot gebruiken.
Heb ik al eerder gelezen. Deze planeet is 100 lichtjaren weg, dus voorlopig is'ie nada, nix waard. Geen olifanten of blauwe vinvis. Jammer hoor.
Wetenschap gaat hard. Wat nu nog niet kan of te ver weg is kan zo morgen maar ineens bereikbaar zijn.
@tweetybird | 07-01-20 | 18:18:
Zijn we alweer op de maan?
@Is dit nog nieuws? | 07-01-20 | 18:25:
Moet je aan kuif vragen. Die zal binnenkort wel weer afreizen!!
@Is dit nog nieuws? | 07-01-20 | 18:25: de Chinezen wel aan de andere kant van de maan
@am*dam | 07-01-20 | 18:36:
Yep hebben daar een filiaal. Heet de alian express
37 Dagen omlooptijd betekent dat de planeet ofwel erg dicht bij zijn zon staat en het dus erg heet is, ofwel dat zijn zon een dwergje is. Dat sluit niet uit dat er leven zou kunnen bestaan. Wetenschappers moeten natuurlijk aannames doen of er wel of geen leven mogelijk is, want ET zwaait niet terug. Het is wel verdacht dat er nog nooit enig bewijs van buitenaards leven is gevonden in het deel van het heelal dat al bestudeerd is. De enorme variëteit aan leven op Aarde zegt niets over de kans op leven op andere planeten. Het kan natuurlijk ook zijn dat de aliens bang zijn dat wij belasting gaan heffen of dat we hen willen bekeren tot de waanzin van de vrede. Dat lijken me goede redenen om zich voor ons te verschuilen.
Met zulke afstanden kijken we helaas altijd naar het verleden.Het heelal kan er in het echt heel anders uitzien. In het nu. Op grote afstanden.
@tweetybird | 07-01-20 | 18:22:
Wij zien nu nog sterren op grote afstanden die in het echt en heden al death zijn.
Hoe lang zal het duren voor de de VS ruzie heeft met de bewoners van die planeet?
Hangt er van af.... hebben ze olie ?
Hoelang zal het duren eer dat er een mongool met een bomgordel loopt?
Dat wordt weer teruggaan naar de zondagschool: Uw wil geschiede, gelijk in de hemel, alzo ook op de aarde en op de TOI700d.
TOI700d maakt ook deel van de hemel uit, weet u nog?
NASA heeft een eerste boodschap uit de ruimte ontvangen:
"Eppstein did not kill himself"
Ik doneer die planeet aan GeenStijl maar dan moet ik wel elke vrijdag een vrijmibo met echte wijven krijgen voor het weekend!
Yep wijven van die planeet met tiet maatje 700Dddd
Wordt het geen tijd dat GS ook mannelijk schoon gaat vertonen. Gender etc.
Ok onmiddellijk een Australië 2.0 van maken ; al het ongewenste tuig een one way ticket naar die verre bol geven..
Misschien loopt er wel een kloon van Rob Jetten rond, vreselojk
Wat dacht je van een planeet vol?
Of het origineel !
Dacht aan Iran.
Volgens de vrienden van RTL staat hij in het sterrenbeeld goudvis. Dat is dan zeker een nieuw teken op de dierenriem.
Is eigenlijk sterrenbeeld Dor.
Kijkt u eens op hemel punt waarnemen punt com. Echt een leuke website van een Nederlandse wetenschapper. Er zijn veel astronomische sterrenbeelden, zoals bijvoorbeeld de Luchtpomp. Astronomie is veel leuker dan astrologie.
@A.U.EnLeven | 07-01-20 | 17:55: Gaaf !!
Dat kan de ideale oplossing zijn voor bepaalde bevolkingsgroepen .
Iedereen tevreden .
Ik hoor net dat het eerste schip met kanszoekers al is aangespoeld.
@Ramses Sappie | 07-01-20 | 17:49: Da's wel een idee om zo'n boot de ruimte in te schieten !
Gisteren nog invasion of the killer tomatoes gekeken.
Het komt nu angstaanjagend dichtbij allemaal.
Triffids zijn gevaarlijker.
Als er leven is,vallen die dan ook onder het marrakesh verdrag?
Nee zijn illegal aliens.
De grens aan de bovenkant sluiten is moeilijker dan aan de zijkanten. Niet dat we dat nu dan doen.
Op de aarde leven lukt fantastisch en dan wil je meer.
Gefrituurde alien is best lekker. Afhankelijk van het soort. Beetje als kip, qua smaak.
Mij te zuur.
Ik zie een markt voor Macdonalds
@laurentius | 07-01-20 | 17:54: de Marty McFly?
Zitten teveel botjes en tanden in voor mijn smaak.
Klein probleempje, hij draait niet zoals de aarde, hetzelfde deel van de planeet is steeds richting z'n zon gepositioneerd dus aan de ene kant vrij donker en koud en aan de andere kant altijd dag en nooit nacht. Gaat hem dus niet worden.
Waarom niet? Sommig leven houdt van dag, sommig van nacht. Niets aan de hand.
Met dus 1 uurtje commute tijd iedere dag kun je een relatief prima 24 uur's dag cyclus draaien!
Op de scheidingslijn tussen licht en donker, kan er misschien prima geleefd worden.
Mooi man. Hele dag tukkies doen on the dark side.
Het heeft zijn voordelen. Zonnepanelen rond die evenaar leveren 24/7 stroom.
Knap dat ze dit allemaal kunnen afleiden uit de helderheidsverschillen van de ster. De planeten zelf zie je niet, zeker niet op 100 lichtjaar afstand.
Uit de link naar de NASA pagina : " All of the planets are thought to be tidally locked to their star, which means they rotate once per orbit so that one side is constantly bathed in daylight."
Een "jaar" van 37 dagen en constant zon aan de ene en constant nacht aan de andere kant. Nou succes met je leven.
Als er al leven is dan mogelijk aan de rand bij lage positie zon .
Belangrijker nog dan de zoektocht naar buitenaards leven is de zoektocht naar fondsen in Washington.
De FED verzint wel wat, QE 700d of zo.
Misschien hebben ze daar wel vrouwen met drie borsten.
akns-images.eonline.com/eol_images/En...
@Is dit nog nieuws? | 07-01-20 | 17:47:
Ze zijn geland!
Heb je op de aarde al,noem het meestal dikke zeug.
Nee, die vind je op Eroticon VI
Net zoals in Total Recall met Arnie.
Daar hebben ze ook 3 handen, de mannelijke dan.
Misschien woont daar wel de god van die mormonen
Eindelijk goed nieuws. Hehe. Er is weer iets te koloniseren. Hopelijk zijn de bewoners geen moslims.
Nee, maar reken maar dat de eerste pioniers genderneutraal en ultradivers zullen zijn.
Vreemd leven? Ik vind alles best, zolang t maar niet op Peter R. de Vries lijkt.
Dit soort berichtjes is voor religieuzen nogal moeilijk te bevatten. De mogelijkheid dat er buitenaardse beschavingen zijn die nog nooit van hun god of hun profeten hebben gehoord.
Haha, ik hoop dat we het ook snel vinden, dan kunnen we dat achterlijke, religieuze geneuzel eindelijk achter ons laten...
@SterF... | 07-01-20 | 17:43:
Ja echt
www.rd.nl/meer-rd/wetenschap-techniek...
@SterF... | 07-01-20 | 17:43:
Mag ik deze klassieker even inkoppen? Thanks.
www.youtube.com/watch?v=lAG11t3bkj4
Het is eerder moeilijk te bevatten voor de ufo believers die al zo lang tevergeefs op hun 1e succesje wachten.
Psst, dat soort wijsheden horen in de kleine lettertjes, vrind.
Hoezo. Ik wacht gewoon tot ze hier komen.
Zin in... Kunnen we ook sneller dan de lichtsnelheid?
Het probleem is dat de energie benodigd voor het afremmen van een voertuig op lichtsnelheid velen malen groter moet zijn dan het op snelheid komen.
@4thoseabout2rockwe.. | 07-01-20 | 18:05:
Nee
@hier openen | 07-01-20 | 18:09: Lichtsnelheid kan sowieso nooit bereikt worden. Een paar lichte nano crafts die richting Alpha Centauri worden geblazen met lichtdruk zouden op 20% komen . Project van Yuri Milner, Zuckerberg.
@Zwizalletju | 07-01-20 | 18:30:
Volgens Davis moet de mensheid het ooit kunnen.
Nou, daar is EvdD weer met zijn opmerking; 'Er is geen ander leven in dit universum!'
Hahaha.
ok, citytrip Amersfoort cancellen, doe maar enkeltje window seat TOI 700 d
Mogelijk leven mogelijk op nieuw ontdekte planeet
Party pooper.
En wanneer gaan ze bij NASA eens stoppen met het censureren van alle high res beelden van buitenaardse ruimteschepen?
Zijn geen ruimteschepen. Maar ruimtedrones. Komen ook eerst kijken wat hier woont. En komen over een miljoen jaar echt langs.Nadat die drone ze nadat hij over 500.000 jaar terug is ze verteld dat hier leven is.
@tweetybird | 07-01-20 | 17:51:
Blijken ze daar geen bitcoins te hebben om hackrussen de drone weer vrij te laten geven.
@tweetybird | 07-01-20 | 17:51: Ruimteschepen zijn er al. Ze hangen een beetje te chillen in de Kuiper ring. Ze sturen af en toe ook drones naar de aarde om zichzelf aan ons te laten zien en om gegevens te verzamelen bij bepaalde gebeurtenissen, zoals bijv. de brand van de Notre Dame.
Good Meuning | 07-01-20 | 17:38 | Ksssst... terug naar Niburu.nl jij! Hup Hup!
Zouden ze daar dan ook een soort Interplanetaire variant van GeenStijl hebben?
Yep. Daar reaguur ik vanaf .
@tweetybird | 07-01-20 | 17:39:
Woont u op de helft waar het altijd donker is of op de helft waar het altijd licht is? (gewoon benieuwd)
@tweetybird | 07-01-20 | 17:39:
Aarde aan Tweety. Is het daar niet waterkoud?
@Patje2011 | 07-01-20 | 17:41: op precies de grens. Zeg maar zo is het dag en met 1 stap is het nacht. Zo is het zomer. En met 1 stap is het winter. Veel mooier als hier dus!!
Jij zat toch al op de maan?
@Gulliver | 07-01-20 | 17:46: Maar ik kwam weer terug.
Jajaja hoevaak hebben we dat nu al wel niet gehoord: levensvatbare planeet ontdekt blabla mogelijk leven blabla duizendmiljoenmiljard lichtjaar van hier. Ik word er eerlijk gezegd niet zo heel erg warm of koud meer van. Volgende maand hebben ze weer een nieuwe planeet ontdekt: nog levensvatbaarder blablabla precies in de juiste baan om zijn ster blabla mogelijk leven.
Maak mij maar wakker als er een vliegende schotel landt op het Binnenhof.
Joehoe, wakker worden,....
Oh wacht, het is de fiets van Rob Jetten.
150 aliens is nog niet genoeg?
@Is dit nog nieuws? | 07-01-20 | 17:35: Ja!
Onze astronaut zegt. Voor 2030 voorspelt hij dat er leven buiten deze planeet is gevonden.Dacht jij nou echt dat dit planeetje de enigste was. Maar ja die afstanden he. En dan die dure benzine!!Deze ligt trouwens maar zo'n 100 lichtjaar van ons af. Relatief kleine afstand dus.Ik weet alleen niet wat op die afstand wij die planeet nu in het verleden zien.
@tweetybird | 07-01-20 | 17:43: die astronaut preekt net als enkele wetenschappers voor eigen parochie, hou ze dom, dan kan ik nog wat ruimtereisjes maken. Sorry Wubbo, jij niet natuurlijk.
Eerst even vragen aan die ouwe baas!
www.youtube.com/watch?v=FMkokpaAh78
Hoe gaat het met het klimaat daar? Nog een paar Greta's nodig?
Definieer 'leven'. Astronomische Units leven allemaal in mijn definitie: materie in tijd. Laten we eerst eens onze eigen planeet en onze zieke (en zeer korte) levensvorm gaan perfectioneren voordat we de rest van het universum ook gaan verstoren met ons arrogante primaire gedrag.
Oh wacht, daardoor gaat het nu juist mis op aarde. Wij krijgen karma vanuit het universum, sinds wij -nog minder dan een eeuw geleden (!)- buiten onze atmosfeer zijn gaan reizen. Karma van de maan heet modern feminisme. Van de andere planeten: bedenk zelf maar wat we van Mars gaan terugkrijgen. Niet goed in ieder geval.
Leuk plaatje enzo, maar die planeet is (net als Mars, Saturnus, Venus, Neptunus en ga maar door) niet van ons. De Aarde is van ons -van de mensen en andere dieren. Laat andere Units hun eigen atmosfeer behouden, stop de ruimtevaart!
Uw hondje is ook leven.
Heb je ook een tolk?,mij ben je kwijt...
Stop de ruimtevaart? Boeh! *hooivork pakt
Eens.
Definitie van leven : lichaam, geest en ziel. Het lichaam is aards en geest en ziel van het universum, de eeuwigheid. En de aarde is echt niet van ons maar voor ons. We zijn er slechts tijdelijk te gast. En toch zorgt ze als een moeder voor al haar kinderen al zijn ze nog zo banaal.
Heeft Musk al een plan?
Hij gaat er een accu fabriek bouwen. Met verlies.
Snotdoekje op vuurpijl bindt en godverdomme zegt bij afsteken...
Net nu Chriet Titulaer en Commander Spock dachten een leuk stulpje te hebben gebouwd met zijn tweeën op Genesis. Inmiddels ISIS Admiral James T. Kirk op bevel van zijne Evangelical Supreme Leader of the US Space Force Mike Pence hoogstpersoonlijk op weg met zijn Death Star om deze abominatie te vernietigen.
Murica! Fuck Yeah! Vermits maar niet in de bips.
-edit- Ook het NASA budget staat voor volgende maand op de agenda van Congress.
Dus als de miljarden binnen zijn blijkt deze planeet ineens een dood stuk steen?
Phasers on stun, mister Spock.
@Dutch_Holland | 07-01-20 | 17:42: Neen. Wetenschappelijk is het zo dat onderzoek vooral uitnodigt tot nog veel meer onderzoek. Want je weet maar nooit.
@threeheadedmonkey | 07-01-20 | 17:45: Wat ik me ervan herinner is dat het overlevingstechnisch vooral handig was om een aantal figuranten bij de hand te hebben. Phaserfodder, zo u wilt.
Misschien treffen we daar de Borg wel aan.
De NASA?
Die maken toch ook de klimaatvoorspellingen kloppend door historische data aan te passen?
youtu.be/xMc1o2tUBds
Nee dat is Gerrit Hiemstra.
Het idee dat er misschien iemand van een andere planeet op dezelfde manier naar de aarde kijkt vind ik ook wel boeiend.
De eerste Europeanen kregen allemaal syfilis van de Amerikaanse native vrouwtjes, dus als je er heen gaat wel een condoom gebruiken.
Als ze daar op die andere planeet een goeie grote schotelantenne hebben en die richten ze op de Aarde, dan zijn de eerst beelden die ze daar te zien krijgen, de eerste beelden die wij als mensheid de ruimte in hebben geslingerd, beelden van de Olympische Spelen van 1936 in Berlijn, de spelen ter meerdere eer en glorie van nazipartij en zijn führer. Dus dan maken we wel meteen een goeie indruk daar.
Laten we hopen dat ze daar niet naar de Oudejaars-conference van Claudia de Breij hebben gekeken.
@Dutch_Holland | 07-01-20 | 17:40: eerder andersom denk ik.
Nu maar hopen dat ze er geen olie vinden.
Of vluchtelingen.
Of kuilen met duitsers.
Ik weet nu al dat die aliens geen moslim zijn. Zal Saudi Arabië of Iran een preventieve kernaanval doen? Just in case?
Of worden er al zendelingen gestuurd?
@Is dit nog nieuws? | 07-01-20 | 17:30:
Alleen als er kleine kinderen worden aangetroffen.
Mooi! Kunnen die klimaatdrammers zich lekker druk maken om hun eigen planeet. Waar kan ik doneren?
Er bestaan geen 'klimaatdrammers'. Dat is populistische prietpraat. Er bestaan wel mensen die op een verantwoordelijke manier met hun omgeving en de natuurlijke bronnen willen omgaan. Dat heet beschaving.
@Red shirt | 07-01-20 | 17:29: Beschaving houdt dus niet in dat je op een achterlijke en domme wijze anderen gaat verhinderen hun dagelijkse arbeid te doen en dat 2 weken lang plus dat deze types krijsen en gillen, dus wel degelijk klimaatdrammers.
@Red shirt | 07-01-20 | 17:29:
Dit impliceert dat de mensen die deze materie met iets meer grijstinten bezien onbeschaafd zijn. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
@Red shirt | 07-01-20 | 17:29:
Laat deze mensen dan volgens hun verantwoordelijke, deugende manier met hun omgeving en natuurlijke bronnen omgaan. Maar dring het anderen niet op!
Zou wel kicken zijn als deze planeet helemaal verrot is door de “mensen” die daar wonen.
@Red shirt | 07-01-20 | 17:29:
Verantwoordelijke manier?
-Fossiele brandstoffen waaronder gas
-Stikstof
-CO2
-Geen / minder vlees
Prima hoor dat deze groep aan de planten en takken gaan met een elektrisch wagentje voor de deur maar dring het niet op aan de overigen op deze planeet.
@Red shirt | 07-01-20 | 17:29:
Klimaatdrammer!
Om te beginnen Red shirt mss eens beschaafd reageren op mensen die er andere politieke overtuiging op na houden. Verbeter de.... enz.
@Red shirt | 07-01-20 | 17:29: Heil de Gezegenden!
Duh. De kans dat er geen buitenaards leven bestaat is verwaarloosbaar klein.
* klein = groot
Buitenaards genoeg, maar niet in onze melkweg.
Eindelijk een plek waar alles en iedereen heen kan wat niet hier op aarde hoort te zijn. Kan er haast mee gemaakt worden de raketvkucht ernaar toe?
Geen polarisatie meer! Alle rechtse mensen naar die nieuwe planeet en alle linkse mensen mogen hier blijven. Maar van wie krijgen de linkse mensen dan nog andermans geld? Zoveel vragen.
Ik heb genoeg afleveringen van Star Trek gezien om te weten dat als er intelligent leven is, dat ze Engels spreken. En dat ze of willen vechten of willen neuken met kapitein James T. Kirk.
it's life jim but not as we know it
Resistence is futile.
Als Red Shirt weet ik er alles van. U moet eens weten wat we allemaal hebben beleeft met die buitenaardse vrouwen.
@papieren tijger | 07-01-20 | 17:25:
"We come in peace, shoot to kill."
We moeten dus een Engels sprekende man met een grote lul sturen!
Startrekking.... across the universe!
www.youtube.com/watch?v=FCARADb9asE
@Dr_Johnson | 07-01-20 | 17:57:
Pigs in Space!
m.youtube.com/watch?v=SN0wK-wXqY0
Kom je daar, is alle flora en fauna een soort Australië in het kwadraat....
Ik hoop dat ze dat leven niet vinden. Anders krijgen we binnen de kortste keren een rapport om ons oren dat we het leven daar ook verpesten.
Laten we elke religie dan hier laten dat is een nog beter idee
Tja ik was er laatste zommer nog met vrienden van mars die een eigen ruimteschip hebben maar het weer is mooi kloten daar dus zoek liever een andere planeet.
Zou er ook iets te neuken zijn?
If you are brave enough, everything is a dildo....
Even alle overgebleven vuurpijlen opkopen voor het te laat is en ik ben omw
"NASA’s Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS) has discovered its first Earth-size planet in its star’s habitable zone, the range of distances where conditions may be just right to allow the presence of liquid water on the surface. Scientists confirmed the find, called TOI 700 d, using NASA’s Spitzer Space Telescope and have modeled the planet’s potential environments to help inform future observations."
Doorgeven als: leven mogelijk. Hoera! Waar de fuck komt al dat fake news toch vandaan?
Je moet als nieuwsbrenger wel een beetje positief denken, einStina! Jeruzalem-trilogie, ik haal um nu uit de koffer.
Prima, dan mogen ze alle dodebomenkranten ook wat positiever interpreteren. Of relativeren. Of ophangen aan humor.
Zit je in een koffer? Ben je ontvoerd? Ach.
@einStina | 07-01-20 | 17:40: Ik heb gereisd met een zware koffer, waar ook enkele literaire meesterwerken in zaten. Zoals een boek van onze gemeenschappelijke vriend Oz- God hebbe zijn ziel.
Hopen dat daar toffe gasten zitten die hier even correctief komen huishouden. Dan moeten ze natuurlijk wel warpdrive capability hebben en geen stomme Starfleet captain die in de weg gaat lopen.
En als ze dan komen en hun eerste indruk van ons is "wat smaken ze lekker", wat dan?
* "but stil... they come" fluit *
@Kapitein Sjaak Mus | 07-01-20 | 17:26:
Ze hebben een boek genaamd "To Serve Man". Wat kan er mis gaan?
@threeheadedmonkey | 07-01-20 | 17:30:
Don't panic!
(en hou je handdoek dicht in de buurt)
Iemand Overvecht al gezien in dit topic? Ik ben anders bang dat hij het andere niet overleeft.
Zolang Greta Thunberg er niet heen gaat kun je me boeken.
Kan ik me inschrijven?
(Maar dan wel met niet te veel én in select gezelschap.)
Tja neem een paar GeenStijlers mee, wordt het niet vervelend ( mits er genoeg bier mee genomen wordt natuurlijk).
Straks als we er wonen met zijn allen staan er mensen op die gaan beweren dat TOI 700 D plat is.
Dat zijn dezelfde mensen die vol overtuiging geloven dat ze over water kunnen lopen. Wat raar is, want er is helemaal geen water op TOI 700 D.
@Kuifje-naar-Brussel | 07-01-20 | 17:18:
Water is de arche van alles, zegt Thales. Ga dan naar TOI 700, joh Thales, lul.
@Kuifje-naar-Brussel | 07-01-20 | 17:18:
Zou vreemd zijn, water is zowat een van de meest voorkomende stoffen in het universum
www.youtube.com/watch?v=BS5vid4GkEY&a...
@Kuifje-naar-Brussel | 07-01-20 | 17:18:
Ben jij er geweest?
@miko | 07-01-20 | 17:30: Aan je reactie te zien concludeer ik dat jij nog nooit op TOI 700 bent geweest.
@Mr.Crowley | 07-01-20 | 17:32: Staat wel hoog op mijn lijstje.
@Kuifje-naar-Brussel | 07-01-20 | 17:34:
Alleen atleten zijn daar welkom als het ook multi-instrumentalisten zijn.
@RickTheDick | 07-01-20 | 17:48: Ik heb een blokfluitdiploma en heb in een bandje gezongen. Dus dan mag ik daar toch wel heen.....
Ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat leven onvermijdelijk is. Ga maar na, op de hoogste bergen, in de diepste zeeen hier, onder de emest moeilijke omstandigheden krioelt het hier van het leven en zelfs buiten de dampkring ( waterbeertjes overleven een toch in de ruimte ).
Dus ja, als de omstandigheden er zijn 100 tegen een dat daar een soort van leven is. En het zou me niets verbazen als dat ookergens in ons zonnestelsel het geval zou zijn. Mathematisch gezien is het onmogelijk dat wij het alleenrecht in het helal op leven hebben.
Klopt helemaal alleen het universum is een beetje groot. Duurt ook ff voordat je ergens bent.
Tja laat mohamed het maar niet horen, voor hem is een bepaald gedeelte van het volk uitverkoren en alleen op aarde is er een zwarte steen ofwel arabisch الحجر الأسود
Het is geen recht, het is evolutie. Alle planeten hebben een functie. Een geweldig ballenspel, met moeder aarde in de spits.
Laat maar, de turboflaps staan volgens mij uit.
Hoe lang is dat op de fiets?
Zonder wind tegen, redelijk lang.
Zet je TomTom maar uit ivm omleidingen en wegwerkzaamheden
Tja als je een beetje handig bent kun je op een meteoriet meeliften, wel oppassen voor zijn staart.
Nou hoera, met onze huidige technologie kunnen we die 100 lichtjaar in 11.000.000 aardse jaren afleggen.
Onzin. Met de huidige (en waarschijnlijke toekomstige) technologie kunnen we helemaal nooit ons melkwegstelsel verlaten. Alleen sterren en planeten binnen ons stelsel kunnen we ooit bereiken.
Stel he, dat je in het jaar 1900 (3 jaar voor de eerste zweefvlucht van de gebroeders Wright) met een willekeurig iemand over reizen naar de maan had gesproken, dan zou het antwoord van deze persoon ongeveer hetzelfde geweest zijn. 120 jaar later worden de eerste bemande Mars-vluchten al geplant en reageren we via Wifi/internet op Geenstijl over de ontdekking van een aardse planeet op 100 lichtjaar afstand. Dat is een tijdschaal van ongeveer één mensenleven. Alleen hopeloze doemdenkers zien daar geen reden voor optimisme.
@BasBr | 07-01-20 | 17:14: ehm... ik weet niet of jij weet hoe groot alleen al de melkweg is, maar vergeleken bij die 120.000 lichtjaren zijn die 100 lichtjaren bij wijze van spreken om de hoek. Misschien bedoelde je het zonnestelsel? In dat laatste geval is er maar één ster die we zouden kunnen bereiken (onbemand al lang het geval).
@Gladiator Fap | 07-01-20 | 17:17:
Voor zo ver is praktisch deze afstanden reizen onmogelijk. Al zou je met lichtsnelheid gaan, het fijnste gruis gaat dwars door je ruimteschip.
@Gladiator Fap | 07-01-20 | 17:17:
Jules Verne was geen doemdenker hoor. Als je die toen had gesproken, dan was het antwoord geweest dat reizen naar de maan heel goed mogelijk is.
@BasBr | 07-01-20 | 17:14:
Op warp 10 doet de USS Enterprise 9.166,66 lichtjaren in 1 jaar.
Zelf gezien.
@miko | 07-01-20 | 17:26: Nou ja, onze vriend Einstein heeft wel bewezen dat je prima zulke afstanden kunt reizen binnen een mensen leven, de tijd verstrijkt beduidend langzamer als je op semi-relativistische snelheden komt. Probleem is alleen dat je daarna niet meer bij je jongere broer op de koffie kan gaan, want hij is er allang niet meer. En dat met gruis: de ruimte is behoorlijk leeg hoor... maar zelfs daarvoor zijn oplossingen denkbaar.
@Gladiator Fap | 07-01-20 | 17:21: Het heeft niks met de hoe groot de melkweg is te maken. De ruimte tussen sterren in onze melkweg is vrij constant. Tussen stelsels is dat anders. Die bewegen weg van elkaar en het heelal zet sneller en sneller uit. Dat is de reden waarom we deze planeet nooit zullen bereiken, niet de afstand.
Andromeda gaat op de melkweg botsen en waarschijnlijk mee fuseren, dus die gaan we wel kunnen bezoeken.
@Baron Clappique | 07-01-20 | 17:28: nee, hij was geen doemdenker. Hij was definitief een dromer die zich niet liet leiden door platte-aarde-figuren. Ik kan me goed voorstellen dat hij in ieder geval gezegd zou hebben "mogelijk? geen idee, maar niets wijst erop dat het ónmogelijk is, dus laat ik er maar een boek over schrijven". Tegenwoordig weten we prima wat ervoor nodig is om 100 lichtjaren te reizen, we hebben alleen de juiste technologie niet ontwikkelt. Toch een klein verschilletje. Maar ik ben t met je eens dat één figuur als Jules Verne waarschijnklijk meer mensen inspireerd heeft als alle klimaatactivisten bij mekaar.
@BasBr | 07-01-20 | 17:34: ok, in dat geval weet ik wat je bedoeld hebt, alleen heb je t niet helemaal goed verwoord ;-) Ik wilde alleen maar aangeven dat die 100 lichtjaar bijna om de hoek is in ons eigen melkwegstelsel (dat 120.000 lichtjaar groot is).
@BasBr | 07-01-20 | 17:34: misschien haal je de termen "zonnestelsel" en "melkweg" door mekaar? ;-)
@Gladiator Fap Dingen uitleggen is niet mijn sterkste kant. Blij dat we uiteindelijk zijn gekomen. Wilde allemaal engelse woorden gebruiken en wilde dat niet doen.
Maakt niet uit hoever. Hebben ze uitkeringen daar?
@BasBr | 07-01-20 | 17:34: Wat een onzin. Die planeet licht op slechts 100 lichtjaar in ons Melkwegstelsel. Daar blijven we qua gravitatie altijd mee verbonden. Andromeda ligt 2,5 miljoen lichtjaar ver weg.. Dat is 25.000 keer verder... Het is aannemelijk dat Andromeda met de Melkweg fuseert; echter nog niet zeker.
Zin om hele gekke planten te roken nu.
Wedden dat ze dat daar ook gewoon doen.
Geraniums? Vingerplanten? Nestvarens? Houdt ons niet langer in spanning!
Ik zie geen rook. Volgens mij dopen ze de planten in chemicaliën en wordt dan gesnoven.
@Harry058 | 07-01-20 | 17:18: Ook prima hoor; kuripe en zak gebluste kalk meenemen dan maar.
@Kapitein Stijlvol | 07-01-20 | 17:13: Ik ben ook heel benieuwd wat voor space spice daar groeit. Wanneer vertrekken we?
Zeg dat de uitkeringen er mega hoog zijn. Misschien stappen ze in een raket.
Ik zal even gaan kijken met Elite Dangerous...
U gaat er kijken met de gevaarlijke elite?
Kijk dat is nu écht nieuws. Échte wetenschap. En niet dat oeverloze gezanik en gezever met een paar kinderlijke statistiekjes over "of groepen mensen zich incluis genoeg voelen".
Laten we er voor zorgen dat er geen islam komt en geen npo
Lol
Wetenschap? Getver, dat zijn toch die lui bedacht hebben dat de mens verantwoordelijk is voor de klimaatverandering? Ik las dus dat een emeritus hoogleraar akoestiek vindt van niet. Dus.
Nee, wetenschappers hebben nooit gezegd dat de mens verantwoordelijk is voor klimaatverandering. Dat waren activisten en politici. Dat eeuwige 97% riedeltje is allang debunked. Het wordt alleen nog steeds herhaald bij elke discussie, alsof een leugen dan meer waarheid wordt. Bovendien gaat wetenschap niet over consensus, maar over waarheidsvinding. Anders gezegd: het zijn zeker niet dezelfde "wetenschappers", dus geen vergelijk.
@Gladiator Fap | 07-01-20 | 17:11: En dan die koptekst van een artikel op de voorpagina van NU: ‘Australische regering blijft verband droogte en klimaatverandering ontkennen’, zo van ‘maar dat is het natuurlijk wel!’.
@JackStick | 07-01-20 | 17:19: verschrikkelijk! En dan braaf die meer dan 200 (!) gearresteerde vuurtje-aanstekers kompleet buiten beschouwing laten natuurlijk... nee, het ligt aan t klimaat! En als je ze dan in de hoek drijft met argumenten komt weer een Greta-like: "ja maar, ze laten toch zien waar het wringt en dáár gaat t om". Die hele ideologische manier van redeneren heeft maar één doel: onderwerping door afhankelijkheid. Een de deugers krijgen als troostprijs een schouderklopje, zodat ze zich weer een beetje goed kunnen voelen zonder er ook maar iets voor te hoeven doen en op kosten van de door hun verachtte medemens. Ik ben er he-le-maal klaar mee. Flikker maar op met je ideologie. Dan maar rassiest, dan maar boreaal, dan maar boze witte man. Dezelfde soort boze witte man die deze "vrijheidsdenkers" hun platform überhaupt gegeven heeft. In Duitsland pleegt men te zeggen; je schijt niet op de tafel waarvan je eet...
Mooi een AZC op bouwen.
Twee zielen...
Hehehe, hoewel erg treurig omdat je het waarschijnlijk meent... De humor van je tegel maakt veel goed.
ik denk dat het huis van mahomet op die planeet woont.
Nu allemaal ff de 'Three Body Problem' van Liu Cixin lezen.
Schnel ,into the spacesjopper,..
Halbe was erbij!
Keestelpro dit keer niet,vreemd zou zijn alarm niet af zijn gegaan?
@miko | 07-01-20 | 17:05:
Hey de vakantie is voorbij Miko. Boterhammen beleggen zich niet vanzelf.
Is daar Islam?
Zo ja? Laten we dan verder zoeken.
Zo nee, dan kunnen we alle religieuzen daarheen dirigeren.
Mooi, willen dan nu al die klimaatidioten die beweren dat de aarde binnen 10 jaar dood is nu instappen in het ruimteschip richting TOI 700 d?
Dank u.
Nee joh! Laat ze lekker hier en laat ons zelf gaan: óf ze hebben het fout, maar we zijn van ze af, óf ze hebben gelijk én we zijn van ze af! Win-Win!
En het ding ligt maar op 100 lichtjaren afstand, dus woon-werkverkeer is geen probleem.
Bestaat misschien al niet eens meer.
Tja kan ik de reiskosten van de belasting aftrekken?
REAGEER OOK