Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

JIHAD-AANSLAG MET WERPBIJL VOORKOMEN

En bomvesten, hadden ze ook. In Zoetermeer, ONDER DE NEUS VAN DE AIVD.

The same thing we do every day, Pinky.... Allah Akbar!

"De politie heeft maandag twee mannen van 20 en 34 jaar uit Zoetermeer aangehouden die worden verdacht van het voorbereiden van een terroristische aanslag. De aanslag met bomvesten en een of meer autobommen had vermoedelijk eind van het jaar in Nederland gepleegd moeten worden. (Tijdens Lichtjesfeest? - red.)

Het is niet duidelijk geworden wat het doelwit van een aanslag had moeten zijn. Er zijn bij de verdachten geen vuurwapens of explosieven aangetroffen. In een verborgen ruimte boven een plafond in de woning van een van de mannen ontdekte de politie een werpbijl, een dolk en een mobiele telefoon met simkaarten."

SIMKAARTEN! Aha! Ze hadden dus een direct lijntje met Allah.
Update uit de Lokale Geruchtenmolen: "Een van de aangehouden verdachten is een 20-jarige jongen uit een Iraaks gezin dat hier al jaren woont. Inval was aan de Kalverweide."
Update: De andere verdachte is 34 en komt uit Iran.
Ouders: “Als dit waar is, keuren we het af”. Well, that’s the fucking least, innit?

Reaguursels

Inloggen

Krokko traantjes bij mams en buuf want och te och te och het is zo'n schatje; ik had nog zo gezegd: "Geen bommetje"
O' we gaan gewoon op vakantie hoor naar het land waar we ontvlucht aan zijn... hoe dan; meid je moet eens weten al die uitkeringen opgeteld en extra ondersteuning in hebben van een huis, makkie......

Nicolas1954 | 27-11-19 | 12:32

Islamiseren - wat is dat toch ? ......................

Islam = jihad + sharia + wereld-kalifaat.

Jihad - wat is dat toch ?

Cool Pete | 27-11-19 | 10:36

Na 6 jaar beide ouders allebei op maandagmiddag thuis, is toch niet slecht?

Laat anderen maar lekker werken; zo kunnen zij zich richten op de goede ontwikkeling en opvoeding van hun kin..

Wacht..

Kleine_Deugniet | 27-11-19 | 10:23

Opnieuw een hap uit het draagvlak.

Bolder | 27-11-19 | 09:45

Zo, ik lees zojuist dat die lieve Iraakse familie elk jaar 6 weken op vakantie gaan, naar: Irak? Het land vanwaar ze uit gevlucht zijn? Oh, ze hebben inmiddels een sociale huurwoning en een outkiering? En dan kan dat weer? En welke werkende Nederlander krijgt elk jaar 6 weken aan een stuk vakantie? Sjonge wat een vragen, vragen..

Batavi Magistralis | 27-11-19 | 06:29 | 4

Waar las je dat?

Kleine_Deugniet | 27-11-19 | 10:23

@Batavi Magistralis | 27-11-19 | 10:40: haha, jemig...

Van die dingen die je toch al een beetje voelt kriebelen in de onderbuik..

Het zou toch niet!

Kleine_Deugniet | 27-11-19 | 11:46
▼ 1 antwoord verborgen

Hahaha. Mama van Haatbaard: "Ze hebben de deur ingetrapt. Ze hadden gewoon kunnen aanbellen'.
Maar natuurlijk. Sterker nog: ze hadden ook tevoren even kunnen bellen of het schikt. Kaartje in de bus, dat ze ook meteen een slimme meter willen plaatsen. Doosje Mercietjes voor het ongemak. Allemaal niet gebeurd.

wapster | 27-11-19 | 00:57

He niets op Joop.nl hierover dat is ook wat......

edjekaddetje | 27-11-19 | 00:37

En dan hoor je ze zeggen dat er verhoudingsgewijs zeer weinig aanslagen zijn in Nederland en Europa .
Ja, dank je de koekoek.
Als er veel verijdeld worden zegt dat niet zoveel over het aantal aanslagen, maar wel over het aantal pogingen en de intentie om aanslagen te willen plegen.
En die zijn er blijkbaar veel.

Kijkeensaan | 27-11-19 | 00:26 | 3

Wel knap van de opsporingsdiensten dat ze de meeste aanslagen weten te voorkomen. Waarschijnlijk aangezien ze buiten het zicht van de bevolking opereren, kunnen ze naar inzicht onbeschaamd etnisch profileren

Rens003 | 27-11-19 | 02:09

@Rens003 | 27-11-19 | 02:09: justitie heeft altijd wel een spraakmakend zaakje op de plank liggen om een kartelpoliticus uit de wind te houden! Wie was er onlangs ook al weer in opspraak met zijn leugens....... Rutte?

Harrie7949 | 27-11-19 | 10:08

@Rens003 | 27-11-19 | 02:09: naja, een bijl en een paar simkaarten.

Iets zegt me dat deze 2 opgepakte lieden niet de meest heldere lichtjes ooit zijn.

Kleine_Deugniet | 27-11-19 | 10:24

Ik was al geen fan van drukke bijeenkomsten, maar sinds de opkomst van Daesh merk ik dat ik daadwerkelijk vrees heb om naar dergelijke evenementen te gaan. Betekent dit dat de terroristen hebben gewonnen? Vast, maar de echte hossende mensenmens die dol is op drukte (ze schijnen te bestaan) laat zich niet tegenhouden. Dus mijn aanwezigheid zal niet worden gemist.

de IJsman | 26-11-19 | 23:48 | 1

Je wordt oud wellicht?

HaatbaardKnipper | 26-11-19 | 23:49

Asielzoekers uit Irak. Uiteraad op vakantie. Naar Irak. Elk jaar 6 weken.

HaatbaardKnipper | 26-11-19 | 23:47 | 2

niet zo zuur, ze gaan daarheen met een auto vol spullen voor familie en goede doelen, de buurt in NL doneert vrolijk ook het een en ander

chiara_ | 27-11-19 | 00:21

Welke route nemen ze daar voor ?
Juist ja dwars door IS gebied. Of gaan ze helemaal om via Libie , Egypte en Jordanie waarbij ze ook 2 keer door IS / Al quaida gebied rijden ?

Lt-Kol Kilgore | 27-11-19 | 05:38

Leve de AIVD! Van mij mogen ze alle personeel en geld krijgen die ze nodig denken te hebben om dit soort tuig voor eens en voor altijd op te bergen.

zorgeloos-type | 26-11-19 | 23:44

Volgens Johnny de Mol waren het Nederlanders.

wiedergutmachsnikkel | 26-11-19 | 23:15 | 1

Johnny heeft down.

HaatbaardKnipper | 26-11-19 | 23:47

Bron omroep West. Een quote van de moeder van de 20-jarige "Nederlander"
-Volgens de moeder is haar zoon wel gelovig, 'maar niet in de extreme hoek.' Ook vindt ze de manier waarop haar zoon uit huis werd gehaald onnodig. 'Ze hebben de deur ingetrapt. Ze hadden gewoon kunnen aanbellen.' -. "Wel gelovig , maar niet in de extreme hoek" Ik denk dat ik genoeg weet....

SaintA | 26-11-19 | 22:11 | 2

Klaar! Uit! Klaar uit!

zijvanhiernaast | 26-11-19 | 22:56

Logisch want een 'gematigde' islam bestaat simpelweg niet.

HaatbaardKnipper | 26-11-19 | 23:43

Zal blij zijn als die door met mijn lidmaatschap gesteunde omroep van Talibarnold Karskens in de lucht is; er is genoeg om kritisch te bespreken, zou ik zo zeggen.

Nelis SplitBloes | 26-11-19 | 21:59 | 1

Foutje. Door moet uit de tekst.

Nelis SplitBloes | 26-11-19 | 22:00

'Nieuws'site NUpunt vondt het na 27(!!!) geplaatste reacties al welletjes, topic daarom gesloten....
Alles is intussen wel gezegd (in de zorgvuldig geselecteerde en gemodereerde reacties), aldus de Redactie.

michelpen | 26-11-19 | 21:55 | 2

Ik ben dus niet de enige die zo over NU denkt en ontdek net dat je hier wel wat zinnigs mag zeggen zonder gemodereerd te worden of een ban te krijgen. Toch nog iets om blij van te worden.

chiara_ | 26-11-19 | 22:03

Hemelse belminuten en goddelijk internet. Als of er 72 maagen over je tong piesen.

GaRFjes | 26-11-19 | 21:53

Kunnen we allemaal op ons hoofd gaan staan en schreeuwen, maar WTF zijn onze veiligheidsdiensten super goed!!!!

De Ana(a)list | 26-11-19 | 21:50 | 3

Kill "m all. leave none!

De Ana(a)list | 26-11-19 | 21:51

Yep! Petje af voor die gasten!....... en dan....... komen de slachtoffers voor de rechter. Daders worden slachtoffer en Vice versa. Ze hebben niets gedaan. Er is geen vuurwapen gevonden. Overmatig politiegeweld enz....
Jihafisten krijgen foeigesprek plus nieuwe uitkering plus Mieke plus slachtofferhulp want zielig.
Veiligheidsdienstmannen staat het volgende te wachten. Jaren stress want onderzoek naar gebruikte methode. Verantwoording voor de rechter. Fikse straf. Gevolg PTSS.

Laat de volgende 600 nieuwe Nederlanders maar weer binnen.

Wie wil er wedden dat het zo gaat?

D.Bader | 26-11-19 | 21:57

Uit in dit geval onverdachte bron, want MSN:
- moeder: "ik kan het ook niet geloven"
- "ze hebben de deur ingetrapt. Maar ze hadden gewoon kunnen aanbellen.”
- het 17-jarige zusje van de jihadverdachte, was op het moment van de arrestatie ook thuis. „Zij is ook ontzettend geschrokken.”

- Altijd dat ongeloof. Hebben we ooit een familie gehad die gewoon eerlijk ze: wij zijn verantwoordelijk, want wij hebben onze kinderen bewust vergiftigd met islam-ideologie?
- de deur als slachtoffer...
- de zus als slachtoffer...

michelpen | 26-11-19 | 21:36 | 3

Da's logies, zou Johan hebben gezegd. Valt nog mee dat de familie niet zei dat de overheid niet op zoonlief heeft gelet. Komt nog wel tijdens de rechtszaak.

Nelis SplitBloes | 26-11-19 | 21:54

Wat zijn ze geschrokken. Ach en wee.
Denken ze 1 sec aan degene die een bijl of een bom van dit stuk stront had kunnen treffen?

letopuwzaak | 26-11-19 | 22:46

Liegen tegen de witman is een heilige plicht.

Acidstain | 26-11-19 | 23:11

Huh?
Iran meets Irak? Driemaal reden wat de gemene deler is.
Met de nadruk op gemene.
Twee vijanden vinden elkaar op Europese bodem.

Ruimedenker | 26-11-19 | 21:10 | 4

Ehhhh, de Sioux en de Apaches?

Nelis SplitBloes | 26-11-19 | 21:56

Iran of Afghanistan?

LucaBrasi | 26-11-19 | 21:56
▼ 1 antwoord verborgen

Zou fijn zijn als Nederland de ex-ISsers die nu voor een deel nog lekker ver weg zitten zou steunen, dat ze gewoon weer lekker ergens een zandbak als hun land claimen en zo, dan gaan dit soort gasten daar misschien ook heen. Zelf , als land, net als Iran met Hezbollah een strijdgroep ergens ver weg in de lucht houden ( Bloembollah ? ) is waarschijnlijk veiliger en goedkoper dan dat ze hier zijn, en als financier kan je er ook die voorwaarde aan verbinden, dat ze geen aanslagen in Nederland of buurlanden doen.

Ciara | 26-11-19 | 21:00

Rutte heeft gelijk, we leven in een fantastisch land, het leven is alleen even niet zo fantastisch.

ristretto | 26-11-19 | 20:29 | 1

Nee, het was ooit een fantastisch land.

Zeebonkus | 27-11-19 | 11:01

Onze Ferd vindt dat het een goede zaak is, maar dat Nederland 'scherp' moet blijven.

Joehoe. Hier zijn wij. Scherpe mensen die zeggen pas nou op met al die vreemdelingen hier! Joehoe..

letopuwzaak | 26-11-19 | 20:08 | 2

De minister die voor hij aantrad al zei dat Jihadisten teruggehaald en berecht moeten worden in Nederland.

Scherp hoor Grapperhaus.

sprietatoom | 26-11-19 | 20:19

Zo scherp als een werpbijl.

Acidstain | 26-11-19 | 20:32

Goede voetballers.

BozePaarseMan | 26-11-19 | 19:53

De NOS houdt het traditioneel op "mannen".

wapster | 26-11-19 | 19:44 | 1

Weer dat indelen in hokjes, alsof iedereen maar zo duidelijk man of vrouw is en dat ook zelf zo ziet.
Stelletje discriminanten !

Shoarmamasutra | 26-11-19 | 21:25

zal wel bij het verkeerde topic zitten maar dat hoorde toch echt als schoten .:
Omstanders filmden de inval in Zoetermeer: nos

newray | 26-11-19 | 19:44 | 2
-weggejorist-
ConantiDabitur | 26-11-19 | 20:54

Update. Als in, heeft ook nog de Nederlandse nationaliteit?

Canis.bonus.es | 26-11-19 | 19:30 | 3

Als in: heeft de "Nederlandse" nationaliteit.

wapster | 26-11-19 | 19:42

Narf!

Canis.bonus.es | 26-11-19 | 19:45

als er staat 'Nederlandse nationaliteit' dan wordt altijd bedoeld moslim met dubbel paspoort

Johan1235 | 26-11-19 | 19:54

Het waren dus toch geen boeddhisten of Christenen, opvallend.

Nederlandfirst | 26-11-19 | 19:18

Pff, het was een apotheker en een astrofysicus... Ze zijn iets van het rechte pad afgeweken. De ene met het doodmaken, de andere waar allah woont.

Thoth | 26-11-19 | 19:11

Ik heb een antiek zwaard aan de muur en als ik goed zoek zal ik ook nog wel ergens meerdere telefoons hebben. Als ik nu nog een vuurwerkpakket van vorig jaar had, heb ik ook alle ingrediënten... Nee dan die domme doos op radio 1, beweerd dat de dreiging van aanslagen van alle tijden is. Ligt dus niet aan de islam.

Gandalph | 26-11-19 | 19:04 | 2

Ze heeft gelijk, vroeger waren de aanslagen van rara, de Baader-meinhof Groep, de Brigate Rosse, de IRA, de Action Directe en de CCC.

ristretto | 26-11-19 | 20:27

Leuk, een katana?

ristretto | 26-11-19 | 20:38

Je verwacht het niet he

steefbeen | 26-11-19 | 18:50

Maar verluidt waren politie-infiltranten weer eens onmisbaar bij het op het spoor komen van de aanslagplegers. Wat zijn dat dan voor mensen, vraag ik me dan af. Het betekent toch hopelijk niet dat de opsporingsdiensten onevenredig veel islamitisch personeel in dienst moeten hebben, in een land waar niet-moslims nog altijd in de meerderheid zijn en waar de islam pas sinds de jaren '70 zijn intrede deed? Want in dat geval is er toch gewoon iets fundamenteel mis?

Schulzie | 26-11-19 | 18:40 | 2

Ze hoeven niet perse islamitisch te zijn, maar wel eventueel de taal spreken en de koran kennen, of.. de sharia , en dat is niet zo moeilijk, dan kom je al een heel eind.

Yumi | 26-11-19 | 18:55

Een werpbijl, een dolk en mobiele telefoon met SIM-kaarten. Qua voorbereidingen zou je eerder denken aan extreem rechtse dombo's dan jihadisten Het niet werkende jachtgeweer ontbreekt nog maar net. Ik voel weer een storm in een glas water aankomen.

ronin1962 | 26-11-19 | 18:34 | 2

Hoe ziet het arsenaal van extreemrechtse dombo's eruit? Als er geweld wordt gebruikt, of als er doden vallen, komen de kogels, bijlen, messen etc altijd van links. Nooit hebben zogenaamde "rechts extremisten" (Die in Nederland praktisch niet voorkomen) slachtoffers gemaakt in NL. Dat kunnen we van linkse extremisten moeilijk zeggen en daar zijn er aantoonbaar ook nog eens veel te veel van.

Kopieerapparaat | 26-11-19 | 18:51

Ik denk dan aan indianen, Winnetou met een GSM.

Acidstain | 26-11-19 | 20:37

Wel raar dat er 4 keer geknipt is in het interview van de NOS. Op 00.20 00.30 00.39 en 00.47. Durfde de vragensteller niet met zijn stem op internet? Of zijn er vragen tussenuit geknipt? Het is toch een gebeurtenis die heel Nederland aangaat, en dan krijg je 5 (tel ze maar) aanéén geplakte fragmenten te zien wat een interview moet voorstellen.
Transparant die NOS he? Ons propaganda staatskanaal. Wekt erg veel vertrouwen zo. Want wat is het dat wij niet mogen weten en waarop de politie wel antwoord gaf aan de verslaggever? Wat beslist de NPO voor ons, willoze kijkertjes?

Tuinhekje | 26-11-19 | 18:30 | 1

De NPO beslist wat goed voor u is. Net als levertraan. Jelui hebt het maar te slikken.

EEnzame SchizofrEEN | 26-11-19 | 20:17

OT, ook weer niet hoogstwaarschijnlijk; Weinig over gelezen/gehoord; Gisteravond is er vanaf een viaduct een stoeptegel op een lege trein gegooid bij Sittard! De machinist heeft enorm gelukgehad. De tegel tegen de voorruit aan, gelukkig niet er doorheen. (we wonen in een fantasties land, aldus Rutte)

BinAardig | 26-11-19 | 18:28 | 1

was het niet toevallig een vaasje?

Titje | 26-11-19 | 20:41

En? Is de link met Erdogan al gelegd? Geen kerstkaarten gevonden uit Ankara?

Inter-D | 26-11-19 | 18:26

Pinky

ik2! | 26-11-19 | 18:19 | 1

Are you pondering what I'm pondering?

J.Luns | 26-11-19 | 18:45
-weggejorist-
Quib | 26-11-19 | 18:09 | 1

Iedere week komen 600-800 van dit soort ruwe diamanten ons land binnen. Hoeveel mensen hebben ze bij de AIVD nog nodig? Wat kost dit aan belastinggeld? Waarom kappen we niet gewoon met deze waanzin? Tijd voor nog maar eens kamervragen over dit onderwerp.

ILF2 | 26-11-19 | 18:07 | 3

Omdat het tegenwoordig common sense is om als Westerse overheid niet ingezetenen ten kostte van de burgers te helpen. Vroeger heette dat landverraad of iets dergelijks en werd je levend gevild.

Re:Kniftig | 26-11-19 | 18:15

Ik denk dat je per geval zo'n mannetje of 20 nodig hebt voor de basale observatie. Daarnaast natuurlijk de ondersteunende organisatie met IT-neuzen. Dus laten we zeggen minimaal 2 miljoen trouwe Nederlanders.

Nederland80 | 26-11-19 | 18:35

al heeft 99,% alleen maar goede bedoelingen komen er toch iedere week 6 of 7 met slechte bedoelingen binnen. Telt toch aardig aan in de loop der jaren en dan krijgt je inderdaad dit soort dingen ja.

De_Helderse_Kaaskop | 26-11-19 | 19:22

Narf...

Quib | 26-11-19 | 18:03

Hoewel het bewijs nog weinig overtuigend is, zet maar preventief in op een max. strafmaat.

suscrofa | 26-11-19 | 17:57

Alweer een verwarde suikerspiegel ?

Bolder | 26-11-19 | 17:56

Ik daarentegen houd mijn hart vast bij zulke berichten. Vooral vlak voor het kerstreces.

Dan voelt het altijd zo aan als bliksem afleider.
Zeg maar welke wet moet er stiekem en snel doorgedrukt worden.

Komt er iets aan waar ze liever hebben dat we daar geen aandacht aanschenken omdat we afgeleid zijn. Zoals wat komende debatten.
Meen mij namelijk iets te herinneren van vorig jaar. Een opstootje waardoor er snel wat zaken doorgeschoven konden worden.

Het maakt het morgen natuurlijk ook weer wat actueler. De beantwoording vsn pinokkio ruttegraat. Uit landsbelang en veiligheidsoverwegingen kan ik daar niks over melden.

Kom op twee bellende houthakkers.Normaal had je daar niks tot niks over gehoord. Ik zeg bliksemafleider.

tweetybird | 26-11-19 | 17:49 | 1

Altijd prettig dat op GS de antennes fijn staan afgesteld.

schijtzat | 26-11-19 | 19:51

Een Nederlandse man , echt waar .

monterra | 26-11-19 | 17:47 | 4

Tja, maar of dat hij nog over een tweede nationalitiet beschikt, dat wordt dan weer niet vermeld.
Net als eerste religie-voorkeur. Zoetermeer, is dat biblebelt? Zijn ze ons nu tegen refo-media-aandacht in beschermening aan het nemen?

michelpen | 26-11-19 | 18:02

Nee Nederlandse identiteit. Die kan je zo aanvragen en krijg je ook, hoef je weinig voor te doen, zolang je maar niet hoer bent geboren en een andee nationaliteit hebt aangenomen

Re:Kniftig | 26-11-19 | 18:16
▼ 1 antwoord verborgen

Tja deze twee jongeren waren al in het zicht van de aivd door het martelen van een halve kip in kokende olie. Voorts wilde ze nog in de haven een rubber boot opblasen en op schiphol een vliegtuig in de lucht laten vliegen. Wegens gebrek aan bewijs gelijk weer vrijgelaten.

jan huppeldepup | 26-11-19 | 17:42

Lang verhaal kort. Meer geld en mankracht voor de AIVD. (en MIVD).

Theodorus.Goldbach | 26-11-19 | 17:40 | 4

Jij gaat waarschijnlijk ook alleen het aantal emmertjes-dragers uitbreiden, wanneer er een lek in de dijk zit?
(of 'water naar zee dragen'....)

michelpen | 26-11-19 | 18:04

@michelpen | 26-11-19 | 18:04: Jij denkt dat Zoetermeer in de Biblebelt ligt. Heb je nog meer dommigheden voor ons in petto?

Usumani | 26-11-19 | 18:35

@peterdh | 26-11-19 | 17:43: neehee, zo werkt dat natuurlijk niet he, dit zijn bruikbare oplossingen, moeten we niet willen met z'n allen, het zou zomaar eens populisme in de kaart kunnen spelen, dan maar liever het risico op een aanslag die wel lukt.

Mallepietje1001 | 27-11-19 | 13:45
▼ 1 antwoord verborgen

trouwens weer respect voor de veiligheidsdiensten, mag ook gezegd worden.

Schepvogel | 26-11-19 | 17:39 | 1

Ja respect. Het had niet nodig geweest, als die terrorist hier niet had gezeten.

peterdh | 26-11-19 | 17:44

Een Iraniér. Hmm, vreemd. Dat is doorgaans een nationaliteit die je niet snel zal vinden in die doelgroep. Zou dus een slag om de arm houden.

koter | 26-11-19 | 17:37 | 3

Iraniers (Shi'ieten) plegen ook aanslagen. Dat ze samenwerken is wel opvallend.

Re:Kniftig | 26-11-19 | 18:26

@Re:Kniftig | 26-11-19 | 18:26:

De meeste Iraniërs in het Westen (vaak als vluchteling hier gekomen) komen uit de Linkse beweging. Die zijn overwegend niet gelovig. Sterker nog veel Iraniërs zijn zwaar anti-islam.

koter | 26-11-19 | 18:35

@koter | 26-11-19 | 18:35:

Je kan ze grofweg in twee kampen opsplitsen: oud-communisten (zoals Afshin Elian) en nationalisten. Nationalisten zijn bijvoorbeeld de mensen die er op staan dat je ze Perzisch noemt.

koter | 26-11-19 | 18:43
-weggejorist-
varkenskebab | 26-11-19 | 17:36

Vaak in Israel geweest, zelden onveilig gevoeld. Hier in RutteLandje al jáááren, uitroepteken. Verkloot landje.

BinAardig | 26-11-19 | 17:34 | 1

Alleen op de weg wil ik mij daar weleens onveilig voelen.

Schepvogel | 26-11-19 | 17:38

“De ander heeft een Nederlandse nationaliteit”.

Dan weet ook iedereen genoeg. Maar dan is de staatsomroep in elk geval veilig en kan niet worden beticht van racisme en discriminatie, want het is keurig feitelijk waar en dan heeft Sacha Baron Cohen ook niets om over te klagen. Maar het is natuurlijk een nog veel dogwhistle dan “boreaal” of welk ander woord dat Thierry ooit in de mond heeft genomen.

Deze code is namelijk ook voor iedereen glashelder: de ander is een getinte jongeman die in Allah gelooft en wiens (groot)vader en -moeder niet in Europa zijn geboren en die en zeker geen Jan, Piet, Klaas of Henk heet.

“De ander heeft een Nederlandse nationaliteit”. En toch nuimt we dat hier een buut’nlaander, veurzitter.

Stormageddon | 26-11-19 | 17:33 | 2

Zoals het Ad vandaag -wellicht om een andere reden, bijv bronzekerheid- 'Nederlander' tussen aanhalingstekens zette, in het bericht over de aanslag afgelopen jaar in Engeland op oudejaarsavond, mag dat van mij voortaan wel bij al dit soort 'Nederlanders'.
Het zijn geen Nederlanders, het zijn ongewenste gasten, die we hier zo snel mogelijk weg willen hebben.
Ze hebben niks met Nederland of het Nederlanderschap, behalve dat hier hun portomonnee gevuld wordt.

letopuwzaak | 26-11-19 | 17:50

Bij deze wil ik namens alle Nederlanders mijn excuses aanbieden dat een Nederlander bij deze plannen betrokken is. Wij zijn diep geschokt als Nederlandse gemeenschap. Wij hopen niet dat dit afstraalt op alle Nederlanders in dit land. Wij vragen de politie om Nederlandse gebedshuizen de komende tijd extra te beschermen en willen de media vragen om niet te generaliseren en alle Nederlanders over een kam te scheren. En tegen Bram, Klaas of Dirk willen wij zeggen: foei jongen niet meer doen!

Mark zit te Dutten | 26-11-19 | 17:32 | 1

Als de dader dan ook harder gestraft wordt omdat hij nederlander is vind ik het helemaal mooi!!! De een levenslang en een uur straf en de ander levenslang en 2 dagen.

brie-de-penis | 26-11-19 | 18:05

Als men spreekt van de Nederlandse nationaliteit dan mag je er van uitgaan dat het een enkele nationaliteit betreft.
Anders stond er wel Nederlandse en ..... nationaliteit.
Toch?

Ben-Bataaf | 26-11-19 | 17:32 | 4

De Nederlandse nationaliteit. Dan kun je ervan uit gaan dat onze media het willen laten lijken op, het was een boer uit Drente die al 30 generaties hier woont, en dat ze willen verhullen dat het een tweede generatie moslim is die beter Arabisch preekt dan dan Nederlands wiens complete familie geen woord Nederlands spreekt, totaal niet geïntegreerd is en met het complete gezin, de rest van de familie en hun moeder leven van uitkeringen in plaats van inkomen uit arbeid. Om even een profielschetsje te maken.

peterdh | 26-11-19 | 17:48

Het is het staatspropagandakanaal. Hij heeft een NL paspoort maar de afkomst wordt niet vermeld. Wél als het een Pool of zo betrof of een Italiaan.
Raar dat er 5 fragementen van het interview worden vertoond. Wat is het waarover de NOS in haar alwetende wijsheid besliste dat wij niet mogen weten?

Tuinhekje | 26-11-19 | 18:35
▼ 1 antwoord verborgen

Kennelijk moet dit land er non-stop bedacht op zijn dat (censuur) voortdurend bomaanslagen willen plegen. Ik heb weinig zin om daar tot in de eeuwigheid aan mee te betalen en ben dan ook van mening dat alle (censuur) het land (censuur) moeten worden.

Bucket of Shit and P | 26-11-19 | 17:29 | 2

Geen zelfcensuur. Hoeft niet, want Joris en zijn gezin willen ook graag brood op de plank.

suscrofa | 26-11-19 | 17:55

Houd er wel rekening mee dat de een het doet om geloofsredenen, de ander om (drugs) geld redenen, maar het soort volk veranderd niet veel

brie-de-penis | 26-11-19 | 19:41

Eerste drie berichten op Njet.nl gaan allemaal over de zegeningen van de multikul: deze verijdelde aanslag, Gorinchem, en de liquidaties van de mocromaffia op o.a. Wiersum. Onder de reaguursels zijn echter alleen de downplayers gebleven ("in mijn jeugd had je ook zulke vechtpartijen") en, heel interessant: Njet gaat de moderatie binnenkort aan bots overlaten. Ben benieuwd naar hun lijstje alarmwoorden: piep!!!

kapoerewiet | 26-11-19 | 17:28

Rogier van Boxtel van '66 had gewoon die stageplaatsen bij de NS niet moeten aanbieden. Gegeven het islamitische arbeidsethos is er nu helemaal geen houden meer aan.

Ben heel benieuwd wat dan wel de reden tot huiszoeking was: vooralsnog nul bewijs en een gerechtvaardigd vermoeden van uitlokking. Zaak van niks.

Oftewel: binnen nu en enkele dagen de aankondiging dat er meer IS volgelingen terug naar Nederland gaan komen.

Hetkanverkeren | 26-11-19 | 17:25

De NL nationaliteit betekent natuurlijk niet dat hij niet dezelfde etniciteit heeft als die Midden-Oosteniër.

algoritmos | 26-11-19 | 17:24

In het AD stond iets over een Nederlandse man die in Manchester met een mes zwaaide en alla akbar schreeuwde.
Alleen raar dat ze het over een Nederkende man hadden.
Even duidelijk, Marokkanen die een ander paspoort erbij hebben zijn Marokkanen. Ze hebben helemaal niks met dat andere land dus moeten we niet raar doen.
Duidelijk!!

pejoar | 26-11-19 | 17:22 | 3

U bent mij voor geweest!

letopuwzaak | 26-11-19 | 17:53

In Birmingham is een bioscoop bestormd door een horde hakbars met machetes. Lees je niets over.

djs | 26-11-19 | 18:42

Deze Nederlander die al vanaf zijn 9de in de UK woont is een Ethiopiër, niet elke moslim is een Marokkaan.

Blauwpetje | 26-11-19 | 21:12

Interessant detail: Het bewijs tegen de mannen is verkregen door de inzet van politie-infiltranten. Zij waren onmisbaar om zicht te krijgen op de verdachten en hun plannen voor het plegen van een aanslag.
Stom dat ze dit aan de grote klok hangen, die infiltranten zijn straks hun leven niet meer zeker

straatsurfer | 26-11-19 | 17:21 | 2

Een nieuwe tactiek; met lokagenten gaan werken.

Julianalaan | 26-11-19 | 17:28

Tja ik heb het nog even nagevraagt bij de aivd maar de infaltrant ( Kees de vries, honkebonkstraat 3 in Haagoverdebrug) is gelukkig nog steeds niet ontmaskert.

jan huppeldepup | 26-11-19 | 17:47

Ik vind het weer een verhaal dat bij mij vooral vragen oproept zoals hoevaak hebben we al gelezen dat er een aanslag is voorkomen? Voor de zoveelste keer is een infiltrant op de juiste plek toevallig? Waarom wordt er overgegaan tot aanhouding als er nog helemaal geen bewijs is? Of is die infiltrant niet meer dan de buurman van de slager van de achternicht van een verdachte? Dit is een persbericht puur om het volk te laten geloven dat we alles in de hand hebben. Iedereen weet dat iemand te vroeg oppakken kansloos kan zijn. Zie het verhaal van de man die willekeurig mensen stak. Daar ging de politie heel wat slimmer te werk.

Leptob | 26-11-19 | 17:21 | 3

Ik vrees dat je gelijk hebt.

kapoerewiet | 26-11-19 | 17:30
-weggejorist-
jan huppeldepup | 26-11-19 | 17:50

Omdat ze het zich niet kunnen veroorloven dat ze ze uit het zicht raken en je koppen krijgt als:

Dader bomaanslag Den Haag CS was bekende inlichringendienst.

Re:Kniftig | 26-11-19 | 18:20

Goed dat de AIVD hun werk doet, maar is dit niet een beetje magertjes om mensen op te pakken voor het beramen van een aanslag? Of is het echt zo belasted wat ze tegen die informanten hebben gezegd. Is dat trouwens geen uitlokking, ik heb geen kaas van rechten gegeten.

LewsTherinTelamon | 26-11-19 | 17:19 | 2

Naja dat gaan we zien hij de veroordeling van deze terroristen. Als ze 5 weken taakstraf krijgen of onschuldig worden verklaard, dan waren ze inderdaad wat magertjes bezig. Maja, nu te laat om het nog anders te doen he. Dus we zien wel.

peterdh | 26-11-19 | 17:53

Wat wil je dan? Wachten op doden en gewonden zodat je een echte goede zaak tegen ze hebt?

Re:Kniftig | 26-11-19 | 18:21

Een bijl en een vest. De winter komt er aan.

padbuffel | 26-11-19 | 17:19 | 3

De winter komt er zeker aan!

Winter_is_coming | 26-11-19 | 17:20

Ja was het nou jihad of de plaatselijke houthakker.

tweetybird | 26-11-19 | 17:24

Ja maar houtkachels, dat is fijnstofterreur.

Shoarmamasutra | 26-11-19 | 21:28

De nationaliteit interesseert me geen kut, Links Monster dat NPO heet.
De ideologie boeit me wel. En noem die eens?

Realism Is All | 26-11-19 | 17:19 | 3

Dat zou een verbetering zijn. Geloof is geen ras, dus geen racisme.

Winter_is_coming | 26-11-19 | 17:20

Nederlandse Nationaliteit.... en Moslim met een Nederlands paspoort dus.

Satertje | 26-11-19 | 17:22

@Winter_is_coming | 26-11-19 | 17:20:
Je dacht toch niet dat dat ze ene reet uit maakt he? Het gaat erom dat de welkombrigade niet in een slecht daglicht kan worden gesteld doordat mensen zeggen: "Kijk, zie je wel. Dit bedoelden we nou" en dat we Wilders daarmee in de kaart spelen. Racisme zal ze een rotzorg zijn.

peterdh | 26-11-19 | 17:55

De ander had een nederlandse nationaliteit. Even doorvragen: had "die ander" behalve de nederlandse nationaliteit ook nog een andere nationaliteit? En zo ja, mogen we raden welke?

ljcoster | 26-11-19 | 17:18 | 2

Dat vroeg ik mij ook gelijk af. Maar reken erop dat de Staatsomroep noch doorvraagt, noch het meldt.

theteach | 26-11-19 | 17:19

De afkomst wordt niet vermeld. Het is de NOS he.

Tuinhekje | 26-11-19 | 18:38

Verwarde personen..

Troumoetblijcken | 26-11-19 | 17:17

Dit nieuws gaat niets veranderen aan ons noodlot.

piet7003 | 26-11-19 | 17:15

De kiezer houdt van wat reuring in het land.

Ik roep maar wat | 26-11-19 | 17:11

Rutte zal wel “geschokt” zijn, en het “onacceptabel” vinden.

JackStick | 26-11-19 | 17:11

De Nederlandse nationaliteit. En wat zegt dat nou?

Mr.Crowley | 26-11-19 | 17:11 | 4

De Nederlandse nationaliteit, Jordy ?

sprietatoom | 26-11-19 | 17:15

Hahahaha mijn Turkse buren die de hele dag Erdo tv kijken hebben ook de Nederlandse nationaliteit. Zo ook de oberschoppers.

Dirk III | 26-11-19 | 17:17

@Dirk III | 26-11-19 | 17:17: de vraag is welke nationaliteit ze nog meer hebben naast de Nederlandse.

Dirk III | 26-11-19 | 17:18
▼ 1 antwoord verborgen

Die 20-jarige, is dat nou een 'jongere' of scharen wij die al onder de terroristen?

NeedIsaymore? | 26-11-19 | 17:10 | 1

Als hij in Iran had gezeten en hierheen had gewild was het een weerloos kind dat onder barre omstandigheden daar moest verblijven. En waren wij xenofoben die met onze racistische inslag dat onschuldige kind van een goede toekomst wilden beroven. Naja hij is nu hier, en het blijkt gewoon een terrorist te zijn.s

peterdh | 26-11-19 | 17:56

Ik wacht even op de duiding van Jan Mulder.

Barbarous_Relic | 26-11-19 | 17:10

Het waren zo'n lieve jongens!

pigadaki | 26-11-19 | 17:06

Net in het Nieuws; Hollander (!!) en Iranees... Hollander?

BinAardig | 26-11-19 | 17:05 | 1

Tweede generatie (hier geboren) wordt "Nederlander" genoemd..

Wijze uit het Oosten | 26-11-19 | 18:36

Ik was vorige week in Londen, even shoppen in de Regent Street, Oxford Street en Old Bond Street. Tijd daar niet geweest. Iedere winkel heeft een beveiliger, sommige de deur op slot. Ontelbare hoofddoeken op straat, burka's in de metro, tientalle bedelaars op straat. En dan was ik in het rijke centrum. Ik heb de hele dag om mij heen gekeken, wat er liep. Londen is verloren, komt nooit meer goed, en ben niet eens in de ghetto buitenwijken geweest.

Drake1950 | 26-11-19 | 17:05 | 12

Parijs geldt een beetje hetzelfde voor, vrees ik.

Kuifje-in-de-EU | 26-11-19 | 17:44

London has fallen. Maar zelfs Mike Banning zal het niet meer kunnen redden.

B.Spiritus | 26-11-19 | 18:10
▼ 9 antwoorden verborgen

Werpbijl?
Iets zegt me dat zeer gewaardeerde GS huisLakota, @Sjefke7807, beter handelt met een tomahawk dan dit mohammedaans gespuis.
En Chief Sjef heeft het niet zo op mohammedaanse tribes...

chicago river | 26-11-19 | 17:05 | 1

Alle indianen zijn nog steeds boos dat Jesus en Mohammed alleen de Europeanen kwamen vertellen aan wie ze zich moesten onderwerpen en dat hun voorouders nog meer dan duizend jaar onwetend van onze lieve Heer/Allah in de hel belanden.

Winter_is_coming | 26-11-19 | 17:09

Voorspelling: een stevig FOEI-gesprek, en daarna weer op vrije voeten.

JackStick | 26-11-19 | 17:03 | 2

ik denk dat je zo maar eens gelijk hebt. Ik denk zelf dat dit uitlokking is van de politie. Zijn ze niet vies van, ook als je ziet dat ze stillen inzetten bij het boerenprotest en ook met een ME busje op mensen op het Malieveld inrijden (een soort van razzia) en een onschuldige demonstrant afvoeren. Bij de demonstratie daarentegen van o.a extinction rebellion in Adam, hield de politie de journalisten op afstand en grepen ook niet in.

Ik heb ook sterk het idee dat de aivd weer een succesje nodig heeft. Je hoort nu nooit dat de politie plofkrakers oppakken die van plan zijn een kraak te zetten of al een kraak hebben gezet. Dan opeens is het allemaal moeilijk of geen capaciteit.

thephysicist | 26-11-19 | 17:12

Er zal wel weer een privacy beperkende maatregel ergens tegen de kerst aan door de 2e Kamer moeten geloodsd.

Tuinhekje | 26-11-19 | 18:41

Kan GS niet eens voor de lol doorrekenen wat deze multiculturele-zegeningen nou allemaal kosten op jaarbasis?

een klein voorzetje:
- Asielzoekers € 28.000,- p/p p/j (deze week 600 = 16,8 miljoen)
- Detentie 'terrorist' € 164.250,- p/p p/j ( deze 2 x 5 jaar) 1,64 miljoen
etc

Joost2B | 26-11-19 | 17:03 | 3

Wilders heeft jarenterug al eens om cijfers, bedragen, van de Omvolking gevraagd. Deze konden toen niet aangeleverd worden. Er is toen meen ik een schatting gemaakt. Toen al meer dan 300 Miljard, uitroepteken.

BinAardig | 26-11-19 | 17:12

@BinAardig | 26-11-19 | 17:12: zonder dat asieltuig met islam achtergrond hadden we de hele staatsschuld kunnen aflossen en had iedereen kunnen zwemmen in het geld.

ILF2 | 26-11-19 | 18:15

Het NPO Radio 2 Nieuws zegt "Iran". Geen Irak dus?

appelboor | 26-11-19 | 17:02 | 1

Iran is hier ook allang bezig hoor...

Graaisnaaiert | 26-11-19 | 17:40

Wat beurt dat nou...zo'n aanslag uitvoeren door die jongens? Is dat een vast tarief ?
Met of zonder btw bonnetje ?

hollandsevluchteling | 26-11-19 | 17:00 | 3

72 maagden

RickVogelschrick | 26-11-19 | 17:10

Mijn neef (of niffo, hoe je het ook wil noemen) had getweet dat hij een protest tegen moslims wilde op het malieveld. Die kreeg dezelfde dag nog bezoek van meneer agent en moest mee :)

b3n | 26-11-19 | 16:59 | 2

Die laatste zin, dat geloof ik niet, wel dat politie aan de deur staat (al ronduit belachelijk) maar toch zeker niet dat je met meneer agent mee moet.

thephysicist | 26-11-19 | 17:02

Wel triest voor de ouders van die 20-jarige. Heb je 20 jaar lang geïnvesteerd in zijn opvoeding, laat-ie zich bij de eerste de beste klus oppakken lang voor er iets gepresteerd is. Dan ga je toch af als een gieter voor je gemeenschap.

obominotie | 26-11-19 | 16:58 | 1

Of hem voorgedragen als martelaar, google maar eens wat de ouders krijgen aan financiële steun.

Tuinhekje | 26-11-19 | 18:43

Werpen met bijlen is culteral appropriation, is wappie links al boos?

Ad Hominem Tu Quoque | 26-11-19 | 16:58 | 1

Kalashnikov ook. Net als alle andere vuurwapens die niet ontworpen/uitgevonden/gemaakt zijn in die landen. En dan hebben we het nog niet eens over die mobiele telefoon op zolder.

Winter_is_coming | 26-11-19 | 17:11

Was de aanhouding onder werktijd ? Moesten ze niet werken of naar school ?

Stratum | 26-11-19 | 16:57

Men moet niet te snel conclusies trekken, misschien wilde de heren wel een knalfeest geven komende jaarwisseling en werken ze toevallig voor een telekomboer en is die werpbijl wel helemaal niet van hun. pfoe al die vooroordelen dezer dagen.

FogerRederer | 26-11-19 | 16:56 | 1

Ja. Misschien waren die spulletjes wel van de vorige bewoner. Kan toch?

RickVogelschrick | 26-11-19 | 17:02

Heeft niets met de Islam te maken. Dit zijn lone wolfs.

JackStick | 26-11-19 | 16:56 | 1

Weer zo'n Engelse kreet. Bij ons en in goed Nederlands heet dat een "verwarde man".

RickVogelschrick | 26-11-19 | 17:03

Wederom blijkt dat onze vijand zich gewoon achter onze linies bevindt. Levensgevaarlijk!

Amsterdamsko | 26-11-19 | 16:54 | 1

Onze grootste vijanden zitten gewoon open en bloot in Den Haag. Vanuit het pluche en tegen een uiterst riante vergoeding; het hele land naar de verdommenis helpen. Komt geen Werp Bijl aan te pas.

RickVogelschrick | 26-11-19 | 17:06

Zolang ze geen advocaten afschieten is er niks aan de hand toch.
De pijlers van onze rechtsstaat die ook deze jongens zo weer op straat krijgen moet je af blijven.

frank4444 | 26-11-19 | 16:53

AHA! Tijd voor het bekende GeenStijl-windmolenpark, pak je bingokaart erbij!

*Voor de honderdste keer het citaat van Judith Sargentini van jaaaren geleden in (hoewel er al heel lang geen politicus meer te bekennen is die dat durft te beweren.)*
*Iets met fopstraffen (hoewel er onlangs nog forse straffen zijn uitgedeeld voor terroristische misdrijven).*
*'Islam is vrede' (hoewel er maar heeeel weinig politici zijn die dat nog zo onvoorwaardelijk beweren)*
*Dan nog iets over verward zijn (terwijl je als je uitspraken bekijkt prima kunt zien dat rechters echt niet over één nacht ijs gaan voor ze iemand ontoerekeningsvatbaar verklaren)*

Diewijfvandielange | 26-11-19 | 16:52 | 5

"Werpbijl" .... mhhh staat niet op mijn bingokaart. Wel op die van jullie?

Winter_is_coming | 26-11-19 | 17:13

Zolang Sargentini geen afstand van die uitspraak doet, staat die uitspraak nog steeds. Zolang GL JS binnen haar partij een functie laat vervullen, zonder ooit op welke wijze dan ook afstand te hebben gedaan van de meest achterlijke uitspraak van de afgelopen 20 jaar, is en blijft dit een steekhoudend argument. Opdat wij niet vergeten.

Kukooo1 | 26-11-19 | 18:19

@Kukooo1 | 26-11-19 | 18:19:
Maar zelfs wanneer Sargententi haar leugens zou herroepen, ze dient dan nog steeds de door haar c.s. (extra) veroorzaakte ellende goed te maken en te herstellen.
Compensatie aan de maatschappij. En/of straf ondergaan, zoals elke mega-oplichter.

michelpen | 26-11-19 | 21:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Die AIVD, helemaal zo slecht nog niet. +1

Dimaz | 26-11-19 | 16:48

Techno nieuws: Mobiele telefoons werken met SIM kaarten.

Osdorpertje | 26-11-19 | 16:48

"......... en een mobiele telefoon met simkaarten."

Nou nou , poe poe

Drunken_Pumpkins | 26-11-19 | 16:47 | 2

Wat magertjes inderdaad, geen explosieven of vuurwapens: hoogstens een taakstrafje

spamzuiger | 26-11-19 | 16:54

Ja nou? Wie heeft er nou simkaarTEN? Die worden anoniem gekocht, 1x gebruikt voor een crimineel telefoontje en vernietigd. Dus.

paartjehop | 26-11-19 | 17:14

Vast weer "jongeren", dat kan dus echt van alles zijn. Toch?

Reagurend_Nijlpaard | 26-11-19 | 16:47

'May The Lion of Yudah shown his presence!!'

BinAardig | 26-11-19 | 16:46

kopje thee maar weer?

Arnold9638 | 26-11-19 | 16:46

Iedereen heeft het weer over de moslims maar het gevaar van extreem rechts wordt weer gebagatelliseerd

lingo star | 26-11-19 | 16:45 | 3

Precies. En dit wordt weer gebruikt on de islam in een kwaad daglicht zetten.

frank4444 | 26-11-19 | 16:49

Hebben wij extreem rechts in Nederland? Wie zijn dat dan?

lanexx | 26-11-19 | 16:54

@lanexx | 26-11-19 | 16:54:
sssst. Ze zijn overal. En ze zijn de reden waarom moslims wel aanslagen moeten plegen.
Pure zelfverdediging.

frank4444 | 26-11-19 | 16:59

Een werpbijl. Het ultieme bewijs dat de Moslims nog in de middeleeuwen leven QED

Zatkniss | 26-11-19 | 16:45

Tot mijn opluchting doet tenminste de AIVD nog aan etnisch profileren.

JvanDeventer | 26-11-19 | 16:44

Boos op ons ofzo?

RickTheDick | 26-11-19 | 16:40

Zit nu een 2doc te kijken over nl.wikipedia.org/wiki/Nijmeegse_scoot... In eerste instantie vrijspraak voor doodslag, omdat ze niet hard konden maken of het Mohamed of Mohamed was die de scooter bestuurde. Is de Nederlandse rechtsstaat nu gewoon impotent?

Vuurwezel | 26-11-19 | 16:40 | 2

Nee hoor. Simpelweg incapabel.

RickVogelschrick | 26-11-19 | 17:24

Bijna het goede woord...

Incompetent.

Wijze uit het Oosten | 26-11-19 | 18:31

Ik blijf het zeggen: je moet die jongens op jonge leeftijd al gratis kickbokslessen geven, anders krijg je dit.

VanBukkem | 26-11-19 | 16:37 | 5

Stage en buurthuis.

5611 | 26-11-19 | 16:51

Straat Coaches.

RickVogelschrick | 26-11-19 | 17:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Op zich goed werk van de politie, helaas zullen ze op kort termijn weer buiten lopen.

Misschien met een enkelband om.
Is het niet een idee om een handgranaat in hun achterste te stoppen en met een ijzerdraardje aan het pinnetje en enkel samen verbinden.

Mochten ze toch gaan lopen dan kunnen we terrecht ploflim zeggen

Meesteres Belgie | 26-11-19 | 16:36 | 1

U bent er goed in uw vak bergijp ik . .?!!

ROADHOGG | 26-11-19 | 17:11

Gelukkig zijn er deze week weer 600 bijgekomen.

Schriever | 26-11-19 | 16:35

"... de verdachten de bedoeling hadden om een jihadistische aanslag te plegen. Zij zouden daarbij gebruik willen maken van explosieven en hiervoor een training willen volgen."

Waar kun je dan een training volgen om met gebruik van explosieven een aanslag te plegen? Vast niet bij een ROC. Ik vermoed dat je dan toch al gauw naar Syrië moet, naar wat er daar nog aan ISers vrij rondloopt, daar is de know-how wel te vinden.

Je zou de ISers natuurlijk ook kunnen "repatriëren", dan importeer je de know-how als het ware.

En worden deze lieden nu gedenaturaliseerd en achter elkaar het land uitgetrapt, of vraag ik nu naar de bekende weg?

Dr_Johnson | 26-11-19 | 16:34 | 5

Training waarschijnlijk bij de plaatselijke haatmoskee.

5611 | 26-11-19 | 16:53

Heeft de L.O.I. niet zoiets in hun pakket??

RickVogelschrick | 26-11-19 | 17:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Lach er maar om.
Aung San Suu Kyi gaat volgende maand in Den Haag haar land verdedigen tegen de zachte heelmeesters en mediavrouwtjes. Ze kan deze casus uit het Walhalla van de Goede Bedoelingen op haar stapel bewijslast en verzachtende omstandigheden gooien.

SIogra | 26-11-19 | 16:33

Van welke stam?

old shaterhand | 26-11-19 | 16:33

Ongehoord!

aartvantiemenvanjand | 26-11-19 | 16:33

Het is vast een vergelding voor onze nederlandse deelname van het omleggen van Mister Al Bag Daddy door de hond Conan...

Burt Cokain | 26-11-19 | 16:32

As we speak, zitten er overal in NL allemaal Mohammeds B's, Jason W's, Samirs A's, op zolderkamertjes bij hun moeder, neef of oom, samen in een kringetje, bij een aangestoken kaarsje (fijn salafistisch), te delibereren en te jeremieeren over Soera A, B, of C, en wat nu wel of niet de ECHTE betekenis van die f***ing Soera is.
En dan wat daarmee te doen?
Granaat kopen? Koopdan! zegt, Ali D., de Samir A. in de dop.
Neen, we moeten via geboorterecht en de verbintenis in moskee salafiseren, zegt Bilal T., de Jason W., in de dop.
Neen, we moeten met een goedkope truck de terror opschroeven, want weinig straf en eventueel vrijheid, zegt Achmed T., de Mohammed B., in de dop.
/
En zo zitten er, as we speak, overal in NL (en W-Europa), al dit soort mohammedaanse losertjes dit soort loserige mohammedaanse plannetjes te beramen.
En dat gaat niet, nooit, ophouden, dat gaat niet meer weg.
Na de ene generatie volgt de volgende.
Goed voorbeeld doet goed volgen, za'k maar zeggen, als Advocaat van de Duivel.
En ze hebben geen last van generatieverlies hoor, die mohammedaanse mensen.
Wen er maar aan!

chicago river | 26-11-19 | 16:31 | 1

Hoho, Jason W. Is een whitehat geworden.

FustViking | 26-11-19 | 17:40

Snel! Allemaal op een deradicalisatie cursus!

djs | 26-11-19 | 16:31 | 1

Waar is Amy-Jane met haar toolkit als je haar nodig hebt?

5611 | 26-11-19 | 16:55

Waren het vluchtelingen, statushouders of dubbelpaspoortiërs?

Hoe dan ook. Allah wilde het zo.

Nederland80 | 26-11-19 | 16:31 | 1

Voordeurdelers

old shaterhand | 26-11-19 | 16:33

Afkomstig uit Scandinavië!! Aha, zo dus.

DenBeert | 26-11-19 | 17:28

Werp. Bijl.

Is dat speciaal voor luie jihadi's?
"Gereedschap altijd zo ver mogelijk weggooien, jongen"

Kapitein Sjaak Mus | 26-11-19 | 16:30

Vast wat input voor de volkskrant:
- Dit had/heeft niets met de islam te maken
- Dit konden net zo goed autochtonen zijn
- Dit waren inclusieve Nederlanders die zijn uitgedaagd door de AIVD
- En "verschrikkelijk, moet je nagaan wat ze hebben meegemaakt vroeger dat ze nu dit wilden doen."

deugfoob | 26-11-19 | 16:29 | 2

Lage bloedsuikerspiegel, gemêleerd gezelschap, lone wolf, zo'n lieve jongen, jongeren, verwarde man.

5611 | 26-11-19 | 16:57

We hadden ze beter bij de samenleving moeten betrekken. Onze schuld.

JackStick | 26-11-19 | 17:00

Maar laten we toch vooral nog meer van die figuren het land binnen halen!

K. Letskoek | 26-11-19 | 16:29

Wat het doelwit was, is onbekend, behalve dat het doel wit was.

Mr_Natural | 26-11-19 | 16:29 | 2

LOL

Min. v. Communicatie | 26-11-19 | 16:30

..... Zo waar...

Wijze uit het Oosten | 26-11-19 | 18:28

Je mag toch wel een bijl hebben? Een dolkachtig wapen heb ik ook nog wel in huis trouwens, en een telefoon met 2 simkaarten ook. Dus, kan ik nu ook de politie op de stoep verwachten?

Hadena | 26-11-19 | 16:28 | 6

Denk van niet. Alleen als je gaat rondbazuinen (telefoon/internet) dat je een (bom)aanslag gaat plegen. In het bericht staat dat "Het bewijs tegen de mannen is verkregen door de inzet van politie-infiltranten". Een beetje advocaat kan dit omturnen in "uitlokking". Dus ook niet met vreemden gaan praten die een ongezonde interesse hebben in wat je aan het doen bent.

thephysicist | 26-11-19 | 16:44

Oei, ik ga mijn inventaris maar niet uitstallen.

Lt-Kol Kilgore | 26-11-19 | 16:53

Een bijl wel. Een werpbijl ( = wapen ) niet.

Graaisnaaiert | 26-11-19 | 17:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Kompt een moslim (synoniem voor verward) bij de wapenhandelaar en zegt, hep jai ook stiletto’s? Antwoordt de handelaar, nee. Vraagt de moslim hep jai wel werpbaijlen dan? Antwoordt de wapenhandelaar opnieuw nee. Vraagt de moslim hep jai bomvesten dan wel in de verkoop? Nee is opnieuw het antwoord. Hep jij iets tangen moslims soms vraagt de moslim. Jazeker antwoordt die. Stiletto’s, werppijlen en bomvesten.

Fuckinghell | 26-11-19 | 16:27 | 2

Ik vind 'm leuk

zwenkwieltje | 26-11-19 | 16:42

Ha, die zag ik net ook op Dumpert alleen dan over Duitsers.

R.F.Pickering | 26-11-19 | 16:57

Als die bijl en telefoon de enige "bewijzen" zijn die ze gevonden hebben dan zitten die twee vanavond weer in de moskee.

2voor12 | 26-11-19 | 16:25 | 2

dat zou bijna grappig zijn..
Ware het niet dat ALS de AIVD eindelijk preventief iets doet, daar zeer sterke aanwijzingen voor zullen zijn
Niets gevonden?.. dan zijn die 'spulletjes' dus ergens anders??

Joost2B | 26-11-19 | 16:31

Dat zitten ze sowieso wel. En anders hebben ze wel recht op een moskeebijgebouw in wat in Nederland voor de bak moet doorgaan.

Ramses Sappie | 26-11-19 | 16:42

Dus 'vrije lichtjesfeest' helpt niet?

Einde van de Domheid | 26-11-19 | 16:25 | 1

Kwestie van timing.
Tijdens het vrije lichtjesfeest kunnen er een hele boel problemen in één klap als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Deugen tot je knippert van geluk.

schoon-schip-maken | 26-11-19 | 16:31

Waar wil je deze gasten in hemelsnaam voor berechten in Nederland? De uitspraak zal wel weer een lachertje worden.

de uitbater | 26-11-19 | 16:23 | 2

En terecht, het zijn verdorie geen blokkeer Friezen...

Bill le Koek | 26-11-19 | 16:25

Waarschijnlijk vrijspraak. De bijl was om biomassa te oogsten.

Ing. eslapen | 26-11-19 | 16:26

Dat waren waarschijnlijk -piep- mannen met een -piep- achtergrond. Maar gelukkig wordt het steeds veiliger. In ieder geval goed dat de AIVD ze op de korrel had.
Ach ja, het wordt steeds gezelliger in divers Nederland.

ratelaar | 26-11-19 | 16:22 | 1

Sieg-piep-

wiedergutmachsnikkel | 26-11-19 | 16:25

Ok, hakbar.

SIogra | 26-11-19 | 16:21

Maar wij zijn met meer!

VanBukkem | 26-11-19 | 16:21 | 1

Daar wordt aan gewerkt.

unshift | 26-11-19 | 16:23

Onder de neus van de AIVD, zooo stom.
Hadden ze het onder de neus van Rutte gedaan dan waren ze nooit gevonden, de neus van Rutte is een soort Bermuda Driehoek.

Mr_Natural | 26-11-19 | 16:21 | 1

Daar past een hele MH 17 in plus nog een stuk of 80 burgerdoden

janleuk | 26-11-19 | 16:25

Poe poe.
Nederland staat in brand, onze regering krijg niks meer voor mekaar dus snel wordt er een alfeidingsmanoeuvre bedacht om Snel, Knol en Bijleveld uit de wind te houden.
Weinig concreets gevonden lees ik. Een werpbijl, toe maar. Op een gemiddeld woonwagenkamp vind je gekkere dingen.

Busverhuur | 26-11-19 | 16:20 | 2

Of bij filmprodductiebedrijven... (Jaaaa...)

Einde van de Domheid | 26-11-19 | 16:26

Dat is wel erg conspiracy denken. Een pluim voor de AIVD mag ook prima he.

deugfoob | 26-11-19 | 16:31

Philip K. Dick had een voorspellende blik. Minority Report in het echt alhier.

E-cards | 26-11-19 | 16:20 | 1

Do Politicians Dream Of Electoral Sheep?

threeheadedmonkey | 26-11-19 | 16:23

Rare kop trouwens, net of er een Jihad aanslag is voorkomen door middel van een werpbijl te gooien ofzo??!!!

Swaffelkaffert | 26-11-19 | 16:20 | 1

Lees de link.

CalamityJane | 26-11-19 | 16:24

Denk erom. Pas toeslaan als je de Witte Lichtjes in hun ogen kan zien.

Piet Karbiet | 26-11-19 | 16:20

Het zijn verwarde mannen, aldus de staatsmedia.

Buto Terong | 26-11-19 | 16:20

Zo een aanslag van vrede is zo divers, zo inclusief, en zo verrijkend. Dat gaan wij dus missen tijdens het "lichtjesfeest".

unshift | 26-11-19 | 16:19

There are NO Jihadi in the Netherlands, I repeat, there are NO Jihadi in the Netherlands!

Swaffelkaffert | 26-11-19 | 16:18

Heeft Ank Bijleveld al een brief aan de kamer geschreven?

threeheadedmonkey | 26-11-19 | 16:18 | 3

Nee, die heeft het bijltje erbij neergelegd

janleuk | 26-11-19 | 16:26

Het begint er wel op te lijken dat Rutte wel degelijk wist van die burgerdoden en dus weer eens, conform zijn persistente neigingen, glashard gelogen heeft. Benieuwd hoe hij zich hier weer uit gaat draaien.

5611 | 26-11-19 | 17:02

@5611 | 26-11-19 | 17:02:
Daar is weinig talent voor nodig, want de achterban van de coalitie kan het geen ene klap schelen.

obominotie | 26-11-19 | 17:22

Ik neem dat dit om mensen gaat die nieuw lijken te zijn?

lachenjoh | 26-11-19 | 16:18

Andere dingen worden voor minder verboden.
Verbied de islam.

watergeus | 26-11-19 | 16:17

Met spaghetti armen wordt een werpbijl al snel een valbijl.

brughslurph | 26-11-19 | 16:16

Wij hebben de beste opsporingsdienst van Europa.
Hulde!

Superior Bastard | 26-11-19 | 16:16 | 3

Superior Bastard | 26-11-19 | 16:16 |
Maar het probleem, m'neer, dat blijft.

chicago river | 26-11-19 | 16:18

Ja.
En ze zochten nog lang en gelukkig.

schoon-schip-maken | 26-11-19 | 16:19

De bedreigers van Wilders zijn na 15 jaar opsporingswerk nog altijd niet gevonden en geneutraliseerd. Zo goed zijn ze.

obominotie | 26-11-19 | 16:47

Sodemieters. Als die booslims een systeemplafond hebben, dan mogen we wel heel erg oppassen.

Schadenfreude | 26-11-19 | 16:15 | 2

Precies! Ik dacht altijd dat ze ongeorganiseerd te werk gingen.

053 | 26-11-19 | 16:17

De beste oplossing is om systeemplafonds te verbieden. />politici mode

5611 | 26-11-19 | 17:03

NOS: Protesterende houthakkers voor betere CAO opgepakt in Zoetermeer.

Toetsenbordcomplex | 26-11-19 | 16:15 | 1

Alexander Pechtold verhuist naar Zoetermeer.

Ing. eslapen | 26-11-19 | 16:23

Zullen wel weer vrij komen wegens onvoldoende bewijs. Of zoiets.

Gewone_mevrouw | 26-11-19 | 16:15

Kortom, die lopen met een dikke foei, morgen weer rond in ons fijne knuffel land.....

Fatwabuster | 26-11-19 | 16:15

Twee "piep" mannen?

rustzacht6 | 26-11-19 | 16:15

Als dit al breaking is dan kan ik ook een foto uploaden van wat ik vanmorgen op de wc heb geproduceerd.

053 | 26-11-19 | 16:14 | 3

een ei?

Blonde Nel | 26-11-19 | 16:19

Schilderijtje opgehangen?

threeheadedmonkey | 26-11-19 | 16:21

Nou, snel een rolmaat pakken! Wie weet wel iets voor 't Guiness Book of Records!
Oh wacht, waarschijnlijk al doorgetrokken.

LoesjeP | 26-11-19 | 16:26

Judith Sargentini blijkt keer op keer gelijk te krijgen met haar "Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat IS-strijders op vluchtelingenbootjes naar Europa komen. Is hysterie" ....de politiek heeft ze gewoon voor u naar hier gehaald.

benjeallanggek | 26-11-19 | 16:14

Iedereen radicaliseert als ie in Zoetermeer moet wonen.

lingo star | 26-11-19 | 16:14

Rutte: "er zij geen jihadisten in Nederland'.

Broadsquire | 26-11-19 | 16:14

Alle suikerspiegels nog aan toe. Dit gaat helemaal de verkeerde kant op. Bij de volgende lichtjesfeesten moeten we het evenement maar afbakenen met bacon

Suncatcher | 26-11-19 | 16:13

Man, ik heb een ragscherp messenblok waarmee ik rond eind jaar mezelf van een kalkoen ga ontdoen.
Over smaak valt te terroristen.

schoon-schip-maken | 26-11-19 | 16:13

Een werpbijl en een dolk? Niet eens bij zich dragend, maar verborgen boven een systeemplafond? Wat voor straf zou daar op staan?

aamert | 26-11-19 | 16:12 | 1

Fuck, ik heb ook een bijl waar ik het haardhout mee kloof en een kleinere waar ik kleinere houtjes mee kloof. Gelukkig gewoon in de garage en niet onder een systeemplafond. Het komt erg dichtbij zo

pibasso | 26-11-19 | 16:38

Waren het Syrië gangers?? Mede mogelijk gemaakt door het kabinet! Kunnen we van deze personen geen voorbeeld maken! Bv door hun publiekelijk op te hangen! Familie uit te zetten zonder recht op uitkering??

DeutschlandUberAlles | 26-11-19 | 16:12

Simkaarten of simsalabim kaarten ?

janleuk | 26-11-19 | 16:11 | 3

Leuk hoor.... Jan.

Einde van de Domheid | 26-11-19 | 16:27

Simsalaboemkaarten.

LoesjeP | 26-11-19 | 16:28

Gelukkig staat er niet bij waar de schavuiten vandaan komen anders zouden mensen daar nog iets van kunnen denken. Ik ga er dus vanuit dat ze nieuw lijken te zijn uit Piep.

osolemio | 26-11-19 | 16:11 | 2

Ongetwijfeld geen klokkenluider van de blauwe moskee

janleuk | 26-11-19 | 16:13

EEntje is een Nederlander. U weet wel, van die aloude Nederlandse traditie dat wij Nederlanders op Jihad gaan en dat wij Nederlanders allemaal terroristische aanslagen willen plegen. Altijd maar weer die Nederlanders. Het zou verboden moeten worden.

Graaisnaaiert | 26-11-19 | 17:17

"Er zijn bij de verdachten geen vuurwapens of explosieven aangetroffen. In een verborgen ruimte boven een plafond in de woning van een van de mannen ontdekte de politie een werpbijl, een dolk en een mobiele telefoon met simkaarten.""

Niks aan het handje dus. Nogal hysterisch dus om dit als breaking te brengen.

koter | 26-11-19 | 16:10 | 4

ho ho, Met een bijl kun je oneindig vaan slachtoffers maken. Met een geweer net zoveel als dat je kogels hebt, en een bom doet het maar 1 keer. Slimme jongens die Sweet Water terroristen

Olleke | 26-11-19 | 16:12

Inderdaad ... beetje over de top lijkt me .

daytripper | 26-11-19 | 16:14

Naar goede traditie worden die ergens anders bijgehouden, pas als de cel geactiveerd wordt, wordt die van de nodige hardware voorzien.

Lt-Kol Kilgore | 26-11-19 | 16:55
▼ 1 antwoord verborgen

Begin van het einde! Als we niets doen.

bigstone | 26-11-19 | 16:09

Verward. Waarom zo'n heisa?

Eierbal-is-fijn | 26-11-19 | 16:09

Allenstaande wolven, niks aan de hand doorlopen belastingslaven. Wel ff straks de roettax afrekenen voor uw oude dieselbarrel.

Zatkniss | 26-11-19 | 16:09

O my god. Heeft Rutte Trump al gebeld?

Poesman | 26-11-19 | 16:09

Het verbaast mij dat er bij de verdachten geen keukentrapjes aangetroffen zijn .

iopeth | 26-11-19 | 16:09 | 1

Daar hebben ze op gestaan om op t systeemplafond te koekeloeren maar verder hebben ze er overheen gekeken.

schoon-schip-maken | 26-11-19 | 16:21

Ik mag hopen dat er ook nog iets strafbaars is vastgesteld of aangetroffen. Het OM-tekstje geeft daar in ieder geval geen goed gevoel over...

Aap, Noot & Mies | 26-11-19 | 16:09 | 1

Inderdaad. Lijkt er op dat ze veel te vroeg hebben ingegrepen waardoor er geen hele sterke zaak lijkt te zijn.

Kukooo1 | 26-11-19 | 17:58

Mag Beatrice de Graaf vanavond weer op komen draven in DWDD om een en ander te duiden cq. downplayen.

priks | 26-11-19 | 16:09 | 1

Beatruus? Zijn er nog mensen die haar serieus nemen, dan?

Graaisnaaiert | 26-11-19 | 17:15

Toch knap hoe deze mannen opgepakt worden. Mijn complimenten aan de inlichtingendienst.

win12 | 26-11-19 | 16:09 | 4

Twee pipo’s die te dom zijn uit het zicht van de AIVD te blijven en (zoals veel van hun geloofsgenoten) openlijke fantaseerde over het uitmoorden van de kuffar, nauwelijks knap te noemen. Zeker gezien de schamele vangst, om over het beschamende nieuwsbericht door het OM maar te zwijgen.

HaatAth3ist | 26-11-19 | 16:21

Kom op, als je ze zelfs niet kunt vinden in je eigen achtertuin, kun je ze zeker niet vinden aan de andere kant van het land.

Skinkie | 26-11-19 | 16:22

@KutFilosoof | 26-11-19 | 16:18: Ik klap voor de inlichtingendienst inderdaad. De AIVD zeg maar. Hoe kom je erbij dat ik voor de overheid klap?

win12 | 26-11-19 | 16:53
▼ 1 antwoord verborgen

Geen greintje bewijs. Is hysterie, islamofobie

lingo star | 26-11-19 | 16:08

De Jihad, binnenkort ook bij u in het dorp!

born2killn00bs | 26-11-19 | 16:08

Het eind van het jaar? Zal dan wel tijdens het Vrolijke Lichtjesfeest zijn.

2voor12 | 26-11-19 | 16:08

Twee "jongeren" van 20 en 34 jaar.

Kamervraag | 26-11-19 | 16:07

Heeft niks met de islam te maken en waren lone wolves. Tot zo ver de NOS berichtgeving.

Moonwarrior | 26-11-19 | 16:07 | 1

Twee mensen die lone wolves zijn? En waar komt 'lone wolf' vandaan? Dat is niet leuk voor wolven in het algemeen...

Quib | 26-11-19 | 18:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken