LIVE. Twee rechtszaken kalifaatkippen op één dag
Ook een soort van Black Friday eigenlijk
Wat hebben we het toch goed hè mensen. Vandaag staan er maar liefst twee rechtszaken van IS-vrouwen op het programma. Zometeen begint in Den Haag het hoger beroep tegen de inspanningsverplichtingsuitspraak van de rechter dat Nederland de kalifaatkids moet ophalen. Zakdoekjes mee want advocaat André Seebregts heeft aan de familieleden gevraagd om allemaal zielige fotootjes te vezamelen zodat de raadsheren in huilen uitbarsten en spontaan iedereen tot een gratis Miele veroordelen. En dan mag de rechter in Rotterdam later vandaag ook nog eens het pakketje van Erdogan uitpakken met daarin Xaviera Swagemakers en Fatima Habtat die de Nederlandse traditie 'fopstraffen geven aan jihadisten' in ere willen houden. Livetweets na de breek.
UPDATE: Fatima Habtat krijgt 2 weken verlenging van haar verblijf in het staatshotel.
UPDATE: En de kalifaatkids moeten blijven.
UPDATE: En Xaviera Swagemakers blijft ook nog vastzitten. 3-0 voor Nederland.
Reaguursels
InloggenOverigens tijd voor een rechtscollege dat zaken toetst waar onze grondwet voor bedoeld is, zie oosterburen met hun Verfassungsgericht...
When in Rome, be as the Romans.....
Zij zijn het vertrouwen in de NL rechtstaat kwijt. Ik ben dat al jaren, dus welkom bij de club. En dan gewoon opzouten.
En wij hebben nimmer vertrouwen gehad in de kalifaatrechtspraak.....
"Dat besluit is aan de politiek en niet aan de rechter, heeft het gerechtshof vanmiddag besloten." Dat zinnetje springt mij in het oog.
Afgelopen week had Thierry Baudet het over de rechterlijke macht die steeds vaker politieke besluiten neemt en toen stond iedereen op de achterste poten want trias politica en rechters volgen de wet. Toch zegt het hof vandaag eigenlijk met terugwerkende kracht dat de vorige rechter wel degelijk een politiek besluit nam met die uitspraak.
Lees je bijdrage, mijn eerste gedachte: ik had dat deel over Baudet toch juist bewust weggelaten? Maar bij nader inzien, het blijkt mijn bijdrage helemaal niet te zijn. Maar wel dezelfde basisgedachte....
(michelpen | 22-11-19 | 23:00 "Gerechtshof: 'Kalifaatkinderen moeten blijven'")
Mooie uitspraak.
Niet te vroeg juichen. Die advocaten gaan tot het uiterste en vinden vast nog wel een geitenneukerspaadje.
"Oftewel: oordeel van de rechtbank vernietigd. Vrouwen en kinderen blijven in de kampen."
.
Klassee
Oei, in het gerechtshof zitten zeker geen D'66 rechters. Wat een uitspraak...
Is dit het laatste bastion van gezond verstand binnen de rechterlijke macht?
Dit gaat faut. Je voelt de uitspraak die je wist dat zou komen aankomen...
Pssst, aandeeltje Miele kopen?
Opdat niemand kan zeggen dat we niet geweten hebben waar deze vrouwen aan mee hebben gedaan:
www.ohchr.org/Documents/HRBodies/HRCo...
Doe wat Israël pleegt te doen; gooi er in godsnaam een bom op.
"Chadia ligt in de poep"... Dan moet ze daar niet in gaan liggen. Stom wijf.
En het Haga mag niet gekort worden, ik denk dat een van de is bruiden de volgende bestuurder is.
100% chantage; ,,Terughalen van alleen de kinderen is ook een risico, dat kan tot wrok leiden bij de vrouwen en familie.”
Ik hoop dat de rechter daar boven staat, maar hij/zij heeft blijkbaar de mening al klaar, want er komt zo een uitspraak.
Waarschijnlijk een 1-2-tje tussen de overheid en de rechter waaraan men over een half jaartje geen actieve herinnering meer heeft.
Hoe groter de belangen, hoe ernstiger en dwingender de leugens
Hoeveel bouwprojecten moeten we nu stoppen omdat er nu meer stikstof het land in komt?
Geen slechter mens dan de Gutmensch!
*GuantanamoBay, nanana GuantanamoBay* op de wijs van *Guantanamera* neuriet.
is geen plek meer straks als HRC en gevolg er zitten.
Welkom in Nederland weer! Een mooi ingericht huis, die kaaskoppen die al 10 jaar wachten wachten nog maar een paar jaar extra. Dan natuurlijk een mooie bijstandsuitkering voor u en uw kinderen voor de rest van hun leven! Heeft u nog verre familie in Marokko? Mooi, krijgen die ook bijstandsgeld vanuit Nederland, gewoon zomaar omdat dit kan.
Kan 1.8 mrd nog wat van leren:
(en Gorinchem ook !)
www.youtube.com/watch?time_continue=5...
Wat kost dat allemaal? Over over de balk smijten gesproken. Kunnen die wijven gewoon niet losgelaten worden in Artis bij de pinguïns?
Dan verdrinken die arme loopvogels zichzelf spontaan bij het zien van zoveel degeneratie.
Die zouden die stank niet kunnen harden.
www.israelnationalnews.com/Articles/Ar...
@Elder of Z. | 22-11-19 | 13:08: Erdogan is de voor de Turken, wat Hitler tot '45 voor de Duitsers was.`In WO 2 waren de Turken ook al niet afkerig van Hitler.
@Heiner | 22-11-19 | 13:45: Probeer dat hier maar eens de chamberlains en de gebroken geweertjes duidelijk te maken !
"Haar geval is zo mogelijk nog schrijnender"
Ik word even onpasselijk als ik een advocaat zo over een haatkip hoor praten.
Wapperen met mensenrechten, en tegelijkertijd donders goed weten, dat je client alle mensenrechten met voeten getreden heeft.
Wat ik niet begrijp. Is dat ze wilde een kalifaat. Die kalifaat haat plofkippen. En nou hebben ze daar een kalifaat met allemaal gelijk gezinde en moeten we ze ineens ophalen. Wat klopt hier niet.
@tweetybird | 22-11-19 | 13:08:
De oplossing is dus om het niet opvang kamp te noemen maar kalifaat. En klaar is tie.
@tweetybird | 22-11-19 | 13:08: wat ik niet begrijp is waarom ze naar een khalifaat willen terwijl ze al in Nederland wonen!
Wat doet de linkerkip, is dat een dubbele middelvinger? Of gewoon een wegwerpgebaar?
Is dat Officer Monobrow daar op de foto?
Dat weet je pas als je de lippen ziet...
Volgens onze gevaarlijkste vijanden hoort het bij de mensenrechten van extremistische moslims om allemaal opgevangen te worden in Nederland. Compleet met bed, bad, brood, huis, inkomen, kinderbijslag en AOW.
Nu zijn kalifaatkippen en verwarde mannen ook geen leuke mensen, maar het blijven wel maar hulpmiddelen van genoemd geboefte in den strijd tegen onze westerse samenlevingen.
Is het gedwongen moeten 'opvangen' en verzorgen van islam-aanhangers iets anders dan slavernij? We worden slaaf gemaakt van islamitische overheersers. Als zij 'spring' roepen, dan moeten wij verplicht vragen hoe hoog.
Het is zum kotzen. Sodemieter op met je breinverweking.
@marcoplarco | 22-11-19 | 12:43: De door en door slechte IS-mensen hebben i.i.g. de volledige steun van het NPO radio 1 geboefte, voorbij de NSB.
@grindbak | 22-11-19 | 12:48:
De islam voldoet aan alle definities van het fascisme
Eind jaren 30 was er een deel van de Nederlandse bevolking die dat fascisme hartelijk welkom heette in ons land... men noemde hen NSB-ers
.. tegenwoordig staan ze op treinstations 'Welkom' te zingen met een Antifa-vlag...
Raar eigenlijk hoe woorden hun betekenis volledig kwijtraken..
(Lalala#godwin!)
Bah, dit gaat natuurlijk een groot links deug circus worden waarbij de kechs niets terug nemen, van alles opeisen/krijgen en de advocatuur weer menig hypotheek kan afbetalen.
Kijk eens goed naar die burka met middelvinger.Stevige knuisten, dikke vingers. Stoer horloge. DAT IS EEN VENT mensen.
.............. ik gok op een islamitsch snor wijf.
Precies wat ik net dacht een paar comments terug. Lol Punk goed gezien. Is dat jakkiebah of niet. Crossdressers lopen gevaar dacht ik , in kalifatië.
Wel erg dun toiletpapier daaro aan de vingers te zien.
LOL
Goed gezien Punksmurf. Ik dacht al er klopt iets niet.
Daarvoor wil ik ook een motie indienen namens het volk.
De motie.
Naar aanleiding van de steeds weer falende beraadslagingen een motie van verantwoordelijkheid.
Deze motie houd in dat het verantwoordelijk kabinet wederom heeft gefaald. Dat in ogenschouw nemende stellen wij het volk van nederland voor om dit verantwoordelijke kabinet de kalifaat plofkippen van hun onderhoud en huisvesting te voorzien. Dit houd in. Zij dragen zorg voor hun eten en nemen deze kalifaat plofkippen in huis en laten die volledig mee draaien in hun gezin.
Dit als oplossing omdat het volk zo'n kalifaat plofkip niet in zijn buurt wil. Deze motie behelst ook dat de verantwoordelijke ook hun verantwoording nemen en dat niet meer afschuift op het volk van Nederland.
En gaat over tot de orde van de dag.
Wordt deze motie voldoende ondersteunt. Zo ja dan nemen wij dat mee in de handelingen en zal deze motie doorgeleid worden naar dit faalkabinet.
Heb de motie voorzien van en gaat over tot de dag anders zeuren ze over onvolledigheid.
Ze erkennen onze rechtstaat dus wel?
Nee, feitelijk niet. Als islamist mag je alles doen om de 'vijand' (alles dat niet streng islamiisch is) misleiden, beliegen, bedriegen, financieel benadelen etc etc etc.
We (alles dan niet streng islamitisch is) zijn niets meer dan kuffārs en daar gelden (letterlijk) in veel streng islamitische landen geen wetten voor, je bestaat gewoon niet.
Ik heb jarenlang gedacht dat dt onzin was totdat een islamist het eens eerlijk uitlegde tijdens een reisje (waar hij zich heerlijk haram gedroeg)
@litebyte | 22-11-19 | 12:39:
Ja, dat heet "taqiyya". Ik geloof - ik hoop, moet ik eigenlijk zeggen - dat die regel niet voor alle moslims opgaat, in ieder geval niet voor de wat liberalere, maar ik ben er van overtuigd dat al die IS ratten menen dat ze ons van de koran mogen bedriegen, beliegen, bestelen, tot slaaf maken, en - dat hebben we jarenlang kunnen zien - uiteindelijk ook vermoorden.
Alleen als ze er misbruik van kunnen maken.
Is er al geopperd dat deze kechs ALLEMAAL (en zonder uitzondering) slechts licht-huishoudelijk werk hebben verricht voor Jabhat al-Shamiya?
U weet wel, die Nederlandse staatssteun hebben gekregen?
Daardoor zijn ze NIET vervolgbaar, EN is het intrekken van het Nederlandse paspoort onwetmatig...
Gelukkig wisten Trouw en Nieuwsuur er net op tijd achter te komen voordat Rutte het tot 'staatsgeheim' kon uitroepen...
(toevallig allemaal hé?)
Dus die mogen dadelijk allemaal vrij bewegen in Nederland
Tik.. tik.. tik.. tik..
Het is denk ik niet geoppert, maar de ingelezenen weten heel goed wat er op dit moment bezig is. Het bekende boemerangeffect. Het grote probleem is echter de burgerbevolking in ons land. Die gaan zaken niet zomaar pikken. Dat gaat waarschijnlijk dus een gevalletje 2e boemerang worden. Wim Kok en zijn bende gingen politiek tenonder. Dit gevalletje overstijgt Srebrenica in honderdvoud, maar niemand zal ooit terecht staan. Die politici. Dus moeten we dit soort medeplegers de volgende keer niet meer in het pluche stemmen. Dat is ons enige machtsmiddel.
Op 25 November heeft Erdogan, (vader van IS vriendje)
in het openbaar opgeroepen om alle niet moslims
""op te ruimen"'.
Niets van terug te vinden bij NPO en vele andere Nederlandse media.
(Duitse media wel trouwens)
@joppo0 | 22-11-19 | 13:10:
Hij beticht de Gülens dat ze infiltreerden in alle gelederen in TR
... en vervolgens riep hij de EU-Turken precies dat te doen
'Tot in de haarvaten'
Denk
@Joost2B | 22-11-19 | 13:16:
Ja, lekker en duizenden in de cel vanwege een staatsgreep die nooit heeft plaatsgevonden.
Een van de oudste kunstjes van dictators.
Als de rechter even dit topic leest en tot zijn vreugde ziet dat zelfs 'het gros van het GS-uitschot' ervan uitgaat dat ze allemaal terugkomen + levenslange uitkering krijgen etc., dan is zijn laatste twijfel weg, en is er genoeg draagvlak in de samenleving.
Welkom terug!
Heel veel bla bla hier maar de enige remedie tegen deze regering is massale opstand van de Nederlandse bevolking!! Maar iedereen leeft lekker verder en accepteert daarmee alles. Dus shut up.
Het is u nooit opgevallen dat 'het Nederlandse volk' al decennia tegen elkaar (zichzelf) wordt opgezet, en uit elkaar gespeeld?
(zeer oude tactiek)
... het 'wachten' is op een verlosser.. en wees dan niet zo naïef deze te verwachten bij de PVV of FvD..
Denk eerder aan een Jenny Douwes of Jan Huzen
@Joost2B | 22-11-19 | 12:41: De Romeinen noemden dat geloof ik "Verdeel en heers"
@Co7699 | 22-11-19 | 12:58:
Divide et impera
Zie ook mijn drieluik tegel in het draadje : Boekers-Knol (11:17)
Nederland moet kapot
Laat een paar slachtoffers van IS getuigen. Een sterke rechter die dan nog durft te stellen; haal ze maar op die meiden+larven
Die kunnen niet meer getuigen zonder hoofd.
@doskabouter | 22-11-19 | 12:26:
ook niet als hoofd-getuige?
Wij hebben geen sterke rechters, gewoon rechters die alleen rose brillen dragen waarbij alles wat niet deugt rose wordt en wat wel deugt irrelevant is.
Hoe gaat dat nu zo'n boerka in de openbare rechtbank ? Wordt daar het verbod gehandhaafd of gedoogd ?
Als ze weigeren kiezen ze wederom voor de Sharia... dus gelijk retour!
Knappe 'specialist' die dan nog durft te beweren dat ze te deradicaliseren zijn....
"Alle experts stellen dat". Tsja, die zijn net zo verknipt. Moet je vooral naar luisteren.
Het is wel duidelijk dat bij de verdediging vooral de zieligheidsfactor wordt ingezet en helaas werkt dat vaak bij de Nederlandse rechters. Niet de feiten of de slachtoffers staan voorop. Er wordt door de advocaat volop gespeculeerd wat er zou kunnen gebeuren en conclusies van "experts" worden als waarheid opgevoerd. Helaas weten we onderhand uit welke hoek die "experts" komen en weten we ook bij voorbaat welke conclusies die willen trekken.
Heb ook niks met dat gejengel over de 'nederlandse' Chadia met haar psychoses. Dat dat volgens de tweet van cyrilrosman 'nog schrijnender is'. Hou es op. Dat wat die kalifaathoeren hebben gedaan is medeplichtigheid aan en daadwerkelijk meedoen aan gruwelen, doden, martelen en verkrachtingen van o.a. Yezidi vrouwen. Ik wil die kinderen en gestoorde wijven hier niet. Kost alleen maar veel geld en ellende.
Dhr. Rosman is inderdaad niet bepaald objectief. Valt me erg tegen.
Preventief ruimen.
Zo snel mogelijk in een vrijstaande sociale huurwoning zetten
... en dan het adres doorgeven aan de Yezidi en Koerden wiens families zij vermoord hebben
DAT is waar de Nederlandse staat op aanstuurt!
De heilige oorlog zo snel mogelijk naar Nederlandse bodem halen....
@Joost2B | 22-11-19 | 12:17: Je mag als autochtone Nederlander onderhand wel een vergoeding van de Nederlandse staat gaan eisen met al die gestoorde engerds die je als buurman of buurvrouw kunt krijgen Je dagelijks afvragen of er eentje door het lint gaat is erg slecht voor de gemoedsrust en van de politie of justitie valt niets te verwachten, laat staan dat je even fatsoenlijk op de hoogte wordt gesteld dat je volkomen gestoorde buren krijgt.
@Ruikbaard | 22-11-19 | 12:35:
Ik heb een 'maatje' die als Koerdische Syriër naar Nederland is gevlucht met zijn gezin
Heel soms kan/ wil hij er over praten...
dit gaat fout
meeste kinderen zijn daar geboren , en hier hebben ze dus niks te zoeken . over erbarmelijkheid . kun je ook de staat verplichten om drugssmokelaars die her en der in de vreemde onder erbarmelijke omstandigheden gevangen zitten .
Verder goed dat lnadsadvocaat aangeeft dat 5.3 miljoen kinderen in Syrie onder erbarmelijke omstandigheden leeft .. LEt wel deze situatie is mede vereoorzaakt door toedoen van deze IS aanhangers .
Bij Lily en Howick was 'de worteling' een enorm belangrijk argument
(Zij spraken de taal niet, maar moeders had een tolk nodig..??)
Dat geldt nu dus ook voor de IS-larven!... ze zijn daar geworteld, die MAG je niet terughalen!
@Joost2B | 22-11-19 | 12:11: Néé, andersom werkt dat gek genoeg niet zo.
"Het kabinet wil de Nederlandse jihadvrouwen en hun kinderen écht niet terug en probeert vandaag in de Haagse rechtbank in hoger beroep te voorkomen dat ze moeten worden opgehaald."
Ik hoop dat de staat en de gerechtigheid het nu eindelijk eens wint van de Gutmenschen die met die ISers en hun kalifaatkleintjes Russische roulette wil gaan spelen met de levens van onschuldige Nederlanders. Waarom die Tilburgse Fatima überhaupt hier nog terecht staat, is mij een raadsel; haar Nederlanderschap is ingetrokken, ze moet worden opgesloten tot het moment dat ze uitgezet wordt naar Marokko. En dat die naffer collega weigert in gesprek te gaan met Ankie Broekers-Knol zou irrelevant moeten zijn: zet die IS doos gewoon op het vliegtuig richting Casablanca. Waarom kunnen wij niet wat Turkije moeiteloos kan?
"Familieleden en advocaten doen er ondertussen alles aan de IS’ers en hun kroost een gezicht te geven: elke vrouw heeft een eigen verhaal."
Hahaha!!! That's a laugh! Al die stinkdozen, maar ik bedoel ALLEMAAL, hebben exact hetzelfde "narratief": nee hoor, ze hebben in Raqqa alleen maar voor de kleintjes gezorgd en een potje voor manlief gekookt; nee hoor, ze wisten niet dat er elke vrijdag op het hoofdplein van Raqqa tientallen hoofden op de hekken werden gespietst, laat staan dat ze dat ooit gezien hebben; nee hoor, ze hadden geen Yezidi slavinnen, dat waren de anderen; nee hoor, ze wisten niet dat dat prachtige huis met zwembad waarin ze woonden, geroofd was van de oorspronkelijke eigenaars, die weggejaagd of onthoofd waren, dat stond gewoon leeg en "kregen" ze van IS; nee hoor, hun kleintjes hebben nooit een executie bijgewoond, dat waren andere kleintjes. Wij zijn slechts onschuldige, "naïeve" jihadbruidjes, die vanwege een "romantische verliefdheid" op een stoere "strijder" een beetje onbesuisd zijn uitgereisd naar het kalifaat, waar we dachten volgens de voorschriften van de profeet (vzmh) te kunnen leven. Dat viel eigenlijk meteen al tegen, maar toen konden we niet weg, want anders had IS zich ook tegen ons gekeerd. We beseffen dat we iets fouts gedaan hebben (nou ja, eigenlijk niet; alleen fout in de ogen van jullie ongelovige honden, varkens, en apen), en we zijn "bereid" daarvoor straf te ondergaan (straf van de Mickey Mouse soort), maar daarna eisen we onze tweede kans op, want iedereen verdient een tweede kans.
Dát narratief, beste mensen, zullen we de komende tijd tot in den treuren, ad nauseam, in allerlei kleine variantjes gaan horen. They make me puke.
Zoals zo vaak is uw tegel weer volledig spijker-op-kop.
Inderdaad, wat moet die Marokkaanse muts eigenlijk hier in NL? Staatsburgerschap was toch 'ontnomen'?
Op het eerste het beste vliegtuig richting Tanger pleuren, en hoppetee, veel plezier ermee. Waarom kunnen de Turken en de Spanjaarden dit wel, en Nederland (weer eens) niet? Beste-jongetje-van-de-klas syndroom? Ik vermoed 't.
"Familieleden en advocaten doen er ondertussen alles aan de IS’ers en hun kroost een gezicht te geven: elke vrouw heeft een eigen verhaal."
Dat gezicht is helaas niet te zien door de vuilniszakken waar ze in lopen.
100% eens !
@Frau Merkel | 22-11-19 | 12:15: En die linkse is een kerel! Een vent met vieze vuile moordklauwen die zijn middelvinger tegen ons opsteekt. Erg symbolisch allemaal. We worden genaaid waar we bij staan. Helaas komt de boodschap niet over. Die lui hebben nog nooit zulke domme tegenstanders gehad. Oh, wacht...
Kijk naar die klauwen van die met de vinger op de foto. Man man man, ik snap nu waarom die gasten dromen van 72 maagden.
Ik denk dat die iets te kort besneden is.. merken ze toch niet anale seks is t enige wat echt opwindend vinden
Waar halen ze al die maagden vandaan? Die met die vinger op de foto is een HIJ!
Dat is een van de problemen, je weet nooit wat er onder dat zwarte gordijn zit.
In het Amerika van de 30er tot ver in de 6oer jaren liepen daar ook van die types rond alleen in het wit.
@DeviousDick³ | 22-11-19 | 14:28: Geiten?
Houd maar op met dit schijnproces. Kabinet doet net alsof ze er alles aan doen om ze daar te houden etc etc. Deze vrouwen komen gewoon deze kant uit, krijgen over een maand of 6 een uitkering en huis en de rest van dit land moet gewoon z'n mond houden. Het is zo opzichtig allemaal. #nooitmeervvd
Daarvoor wil ik ook een motie indienen namens het volk.
De motie.
Naar aanleiding van de steeds weer falende beraadslagingen een motie van verantwoordelijkheid.
Deze motie houd in dat het verantwoordelijk kabinet wederom heeft gefaald. Dat in ogenschouw nemende stellen wij het volk van nederland voor om dit verantwoordelijke kabinet de kalifaat plofkippen van hun onderhoud en huisvesting te voorzien. Dit houd in. Zij dragen zorg voor hun eten en nemen deze kalifaat plofkippen in huis en laten die volledig mee draaien in hun gezin.
Dit als oplossing omdat het volk zo'n kalifaat plofkip niet in zijn buurt wil. Deze motie behelst ook dat de verantwoordelijke ook hun verantwoording nemen en dat niet meer afschuift op het volk van Nederland.
Wordt deze motie voldoende ondersteunt. Zo ja dan nemen wij dat mee in de handelingen en zal deze motie doorgeleid worden naar dit faalkabinet.
Goed gezien, is gewoon een schijnheilig gedoe. De gevolgen zijn hopelijk te overzien.
Wij hoeven niet bang te zijn dat we overgenomen worden, wij geven ons zelf gewoon weg.
Is maar een legitieme oplossing -er zijn er meer maar die noem ik liever niet- dat is zo snel mogelijk verkiezingen! Het zou zo maar kunnen dat het huidige kabinet struikeld over de vergeten burgerdoden.
Op onze wetgeving -welke voortkomt uit beschaving- niet toepasbaar is in dit soort situaties, en gezien het feit dat de islam democratisch ontstane wetten als producten van de duivel ziet, hebben de volgelingen een antwoord: namelijk de door allah gegeven sharia.
Als we hen tegemoetkomen en deze toepassen, kunnen we het hele kalifaat hier opnemen !
'Beschaving' is niet het antwoord op 'barbarisme'.
Barbaren beschaaft behandelen heeft altijd de ondergang van de beschaving ten gevolge gehad.
Waarom de strijd aangaan versus IS en dan achteraf hun afval importeren. Miljoenen mensen op de vlucht, ontelbare doden en gruwelijkheden alom. Laat Assad, wiens volk dit is aangedaan, die lui berechten.
De dochter van Bert vertrok op 19-jarige leeftijd naar het kalifaat en is daar nog steeds. Bert wil dat er meer aandacht komt voor haar kant van het verhaal. "Als je daar eenmaal binnen bent en je komt er achter dat je iets stoms hebt gedaan, kom je er niet meer uit." #r1jn
Hier hebben we weer zo'n incompetente ouder. Wat mij betreft staat ook zo'n dwaallicht voor een Tribunaal. Tientallen kansen om je ontspoorde dochter terug te trekken op het rechte pad, maar nu lopen zeiken over de kant van haar verhaal. Waardeloze figuren, en een waardeloze omroep die klakkeloos in huilverhalen en ander schijnbedrog trappen, zonder ooit ook maar enig wederhoor te hebben gevoerd met de overlevenden/slachtoffers van dat stelletje losgeslagen hyena's.
Zou me de pest pokken schamen als mijn kind voor de IS zou gaan vechten.
Tja dat is een goed argument, kunnen we meer gaan gebruiken. Ga ik bijvoorbeeld drugs smokkelen in een land als China en krijg de doodstraf dan een belletje naar Nederland."Hallo Nederland ik heb wat stoms gedaan en kom er niet meer uit, kun je me ophalen aub".
@Barkruk2 | 22-11-19 | 11:41:
Ik zou 't kind direct onterven en niets meer mee te maken willen hebben.
@jan huppeldepup | 22-11-19 | 11:48: Het is ook nog een precedent.
Wat is Nederland toch een clusterfuck. Hoezo moet dit überhaupt een vraagstuk voor de rechtbank zijn? Ik lees in één van die tweets dat de vrouwtjes bang zijn dat de kampen straks onder Syrisch regime vallen. So what? Ze hebben misdaden gepleegd in Syrie, is het een hele gekke gedachte dat je dan ook berecht wordt in Syrie? Nederland steekt letterlijk geen vinger uit naar Nederlanders die voor een gram hash levenslang of de doodstraf krijgen. In veel gevallen zijn deze Nederlanders niet eens berecht, maar vanuit Nederland volgt enkel een oorverdovende stilte of een nikszeggende stoere quote die nooit nagekomen wordt. Europese landen maken zichzelf belachelijk. Deze heksen hebben een volkerenmoord op hun geweten en dan komt er zo een advocaatje hier even uitleggen dat ze slachtoffers zijn. Om over die rechter maar te zwijgen die het zielig voor de kindjes vind...die kinderen zijn niet eens Nederlanders. Neem ze anders alle 55 miljoen op.
Voor Lombroso een makkie. Je hoeft alleen maar naar de wenkbrouwen te kijken en je weet of iemand criminimineel is.
Jihad is onbeperkt geweld. Al 1400 jaar.
Nederland gidsland in.... hoe je zo snel mogelijk een beschaving naar de Filistijnen (!) helpt.... Met dank aan de 'antifascisten' in Brussel met hun nepesoterische agenda's...
'nepesoterische'
Weer wat geleerd.
Tja duidelijker was geweest Nep-Esoterische de.wikipedia.org/wiki/Esoterik
Denk dat we allemaal wel weten hoe dit gaat aflopen. Nederland is het sullige knulletje in een onmachtig en verdeeld Europa. Verschuilend achter allerlei achterhaalde verdragen en wetgeving uit het jaar nul worden uitspraken gedaan door rechters die nauwelijks feeling hebben met de realiteit en al helemaal niet in staat zijn wetgeving toe te passen in de wereld van vandaag.
Ik hoop dat dit het punt is waar Nederland ze klote laat zien. Ze zeggen dat Den Haag de internationale stad van recht en vrede is nou laat maar eens zien dat misdaden, ook diegene die in andere landen gepleegd zijn hier bestraft worden!
@Barkruk2 | 22-11-19 | 11:32: en toen werd je wakker.
@Barkruk2 | 22-11-19 | 11:32: Zo schattig, zo een naïef iemand.
@monterra | 22-11-19 | 11:45:
Verre van naïef maar een mens mag blijven hopen.
@Barkruk2 | 22-11-19 | 11:32:
Niet met deze regering
Zelfs niet met PVV en/of FvD .. dat zijn ook maar medespelers in dit spel
Dan nog, stel zo'n kech krijgt 10 jaar op de terroristenafdeling?
.. kost ons minstens zo'n 2 miljoen per paraplu..
Eigenlijk wordt van de rechtbank een beoordeling van de koran gevraagd, en of elke afgereisde zich wel hield aan hetgeen de koran (en Hadith) voorschrijft.....
Men dient zich terdege te verdiepen in de ondergang van Romanum Imperium......
Jaren geleden al gedaan!
In het AD vanmorgen stond, dat de vrouwtjes jihadisten eigenlijk met een heel divers idee zijn afgereisd. Ze waren eigenlijk alleen maar uitgereisd om hun mannen terug te halen ......... hahahahahahaha. Toen konden ze niet meer terug hahahahaha. En zo rolt het weer via het slachtofferschap met een gratis ticket naar Nederland + uitkering + huis + Miele. De Jezidi's worden in het gezicht gespuugd door dit volk.
Door dit volk? Door het Nederlandse volk bedoel je door die haatjurken hier überhaupt binnen te laten!
Kotsmisselijk word je van alle aandacht en verzachtende onzin van die genocideplegers en hun kroost. Het gaat alleen maar over de zoeligheid van de daders, maar over de slachtoffers wordt weer met geen woord gerept. Ik mag geen links plaatsen, maar er zijn genoeg ijzingwekkende ooggetuigeverslagen van overlevenden. (Die paar die er nog over zijn.) Richt daar je aandacht verdorie eens op, ipv iedere keer die oorlogsmisdadigers een podium te geven. Waar zijn we nu helemaal mee bezig!
Dat heb ik gezien Bami . Inderdaad , iedereen zou dit moeten zien. Wat een tuig .wat een verschrikking wat je daar hoorde . En dat willen ze terug halen .
Er is een ding hetgeen ik niet begrijp. Waarom hebben de Koerden en de Yezidies deze verschrikkelijke monsters niet gelijk tegen de muur gezet, inclusief hun nageslacht dat zo vrolijk als 6 jarigen tegenstanders de keel afsneden ?
Ik begrijp wel dat in Nederland waar de rechtspraak er voornamelijk op gericht is om de daders zoveel mogelijk vrij te pleiten deze dames vrijuit gaan, mede dank zij de hulp van advocaten. ( Wie betaalt Roethof overigens ?)
Onze nog steeds aanwezige commandos in die gebieden hadden het probleem kunnen oplossen.
Er wordt hier regelmatig gescholden op Frankrijk en de Fransen, maar de Franse oplossing van dit probleem, namelijk gewoon afknallen, was zo gek nog niet.
Zou het nou lekker zijn, om als 'hogere stand' de 'lagere standen' te treiteren met bizarre 'rechterlijke uitspraken'/wetten?
Arrogantie is nooit verdwenen uit de elite.
Toch lief van Erdogan dat hij ze mondjes maat terug stuurt en niet alle 150 of zo tegelijk.
Wat je ook van de beste man vindt, hij heeft wel een ruggengraat. Onze Rutte is niets meer van een trekpop.
Van = dan
Neen, neen, neen. Waar is dat geitenpaadje?
+ uitkering + gratis gezondheidszorg + huis + studiefinanciering + ov-kaart + schuldhulpsanering + gezinscoach + kinderbijslag + opbouw aow
@wapster | 22-11-19 | 11:11: U discrimineert. Waarom gunt u deze zielige mensen geen Miele?
@ScumbaggusMaximus | 22-11-19 | 11:12:
Die miele wasmachine hoort er ook bij.En een miele droger natuurlijk.
Hoe dan ook, ze komen weer vrij en hop met die haatkop de straat weer op. Denk daar maar aan... en straks weer krokodillen tranen dat die D66 powerpoints niet het gewenste effect bleken te hebben op al dat terroristische ongedierte.
En FvD en PVV maar de schuld geven
De mensen die zijn uitgereisd naar Syrië en daar strafbare feiten hebben gepleegd moeten daar gewoon berecht en gestraft worden. Een Nederlander die bijvoorbeeld in Peru een moord pleegt wordt ook in Peru berecht en opgesloten. En wat betreft de kinderen, daar zijn de ouders verantwoordelijk voor, en wanneer deze niet in staat zijn daar de verantwoordelijkheid voor te dragen, dan staat het de familieleden (die het er zo moeilijk mee hebben) vrij om daar heen te emigreren en voor hun nazaten te zorgen.
Maar onze regering weigert met Assad te praten, terwijl hij mij nu juist de minst abnormale van de hele club in het Midden-Oosten lijkt. Dus is het niet mogelijk om iets van een rechtbank daar op te zetten; Irak wil immers niet, hoewel hun rechtsgang erg efficiënt lijk te zijn. Procesje van 10 minuten en de doodstraf uitspreken. Ik ben voor!
Niet terughalen !
Het moet toch mogelijk zijn deze dames voor hoogverraad tot minimaal 20 jaar te veroordelen. En dan heb ik het nog niet eens over de gruwelijkheden die ze begaan hebben. Heeft een goede afschrikwekkende werking voor toekomstige terugkeerders.
Vroeger lieten ze je voor hoogverraad gewoon een week op het plein hangen met een touw om je nek en je benen van de grond.
Dat lijkt mij ook. We halen je terug maar je gaat wel voor 30 jaar in éénzame opsluiting de bak in en je ziet je kinderen nooit meer.
Dat artikel gaat eersdaaags vervallen. Stel je voor dat onze volksvertegenwoordigers ineens ter verantwoording geroepen worden voor hun beslissingen mbt EU toetreding van Hongarije, afhandeling van MH17, het referendum, alle ICT bij de overheid en veel veel meer...
Ik neem aan dat Amsterdam ze graag wil hebben
Na de Tweede Wereldoorlog hadden we de Processen van Neurenberg. Aangezien de IS'ers van hetzelfde kaliber/bloeddorstigheid zijn, neem ik aan dat er alles aan gedaan wordt om alle bewijsmateriaal en getuigenissen te vergaren. En dat zeer zware straffen zullen volgen. Toch? #NieWieder
Met de huidige stand van zaken, verwacht ik dat deze dames op 4 mei een krans mogen leggen op de dam.
Waar gaan die kinderen naar school? Dat is allang geregeld namelijk. Ben benieuwd hoe lang het duurt tot dat verkeerd loopt.
Dat zijn kinderen met een rugzakje... geeft aan deze situatie toch een speciale lading nietwaar?
Wat zit er in dat rugzakje dan? Een mes en een lading explosieven?
Ik maak me toch ook wel een beetje zorgen over de veiligheid van deze IS terugkeerders zelf.
-
Als je ziet hoe veel bedreigen er vanuit islamitische hoek komen, wanneer iemand een kritische cartoon maakt. Dan ligt het voor de hand dat IS-ers die het ware geloof van de vrede als religie hebben besmeurd verketterd zullen gaan worden door de islamitische gemeenschap. Hoe gaan al die moskeeën hun volgers in bedwang houden?
Ik kan me voorstellen dat GroenLinks, PvdA en natuurlijk X66 gaan pleiten voor extra bescherming van deze IS terugkeerders. Ze verdienen dan ook na een pittig foei gesprek een derde kans.
Hè hè hè. Heeft u de uitzinnige vreugde van de Moslims en de wild dansende Moslims voor de moskeeën in Nederland gezien toen ze hoorden dat Al Baghdadi naar de kl*ten was en de feestelijke stemming onder Soennitische Moslims op de momenten dat de vrome Moslims van Islamitische Staat weer eens een flinke nederlaag te verduren kregen? Heeft u de oproepen gezien van Moslims tegen de terugkeer van deze Islamistische oorlogsmisdadigers? Ik ook niet. Die Jihadistenkanker zit er niet alleen bij gewelddadige Moslims in. Pas als het er op aan komt, in kwesties van leven en dood, kan je zien waar de loyaliteit van Moslims werkelijk ligt. Bij de normale burgers van het land waar men mag (!) wonen, of bij de misdadige Jihadistendoctrine. Ik heb nog nooit een Moslims horen oproepen tot de vernietiging van het Moslim extremisme.
Daar maak ik mij geen zorgen over. Dan komt de oplossing vanzelf .
Ik heb waatschijnlijk al vaak genoeg gelezen 'de staat gaat in beroep' en nu tegen die inspanningsverplichting. Weet iemand wie daarover beslist? Is hierover gestemd in de Tweede Kamer van gaan we in beroep? Of beslist dat een minister?
De staat kan net zo goed procederen als een particulier. Dus als er een uitspraak is die nadelig is voor de staat, kan de staat een advocaat inhuren, dat is de 'landsadvocaat'. Die advocaat bepleit de zaak juridisch voor de staat.
@HoniSoit | 22-11-19 | 11:02: Lees voor 'staat' het ministerie.
Opstelten heeft opgebeld.
Ik begrijp het waarom van dit hoger beroep sowieso niet. De rechter heeft er een vage uitspraak over gedaan zonder er zelfs een termijn aan te verbinden. Dan past eerder een hoger beroep van de tegenpartij.
Dit land dus en de Europese westerse beschaving. De eerste beschaving die zichzelf opheft. Nog nooit vertoond sinds de mens op deze aarde rond wandelt. Voor waar een prestatie. Chappeau voor alle deugers en softe slappe politici en bestuurders die dit mogelijk hebben gemaakt. Zij merken er niets van. Zij verlaten tijdig het zinkende schip.
De Romeinen gingen ons voor
Kom, kom niet zo somber! Het zou zo maar kunnen dat t.z.t. de guillotine weer in ere wordt hersteld voor landverraders. Ikzelf keur geweld af, maar kan me voorstellen de getroffenen vergelding willen tegen die tijd.
'Nog nooit vertoond sinds de mens op deze aarde rond wandelt.'
Uw bent kennelijk de enige geschiedkundige hier. Ik ben onder de indruk.
Ohja, zoals Wierd al zei: "Kopschopvideos onderdeel van groter probleem." Zie hier het grotere probleem !
Als die advocaat slim is zegt hij dat de moslimitische eisers in hun vrijheid van godsdienst worden aangetast door hun zaak op hun dag des heren te behandelen. Zeker weten dat er dan een fijne schadevergoeding voor ze in zit.
Word dus een dubbele overwinning voor de advocaten en de rest van de jihad women.
Als al die SJW's nu zouden zeggen dat de Westerse ethiek patriarchale trekken heeft, moet ik ze voor één keer gelijk geven. Deze volwassen vrouwen hebben zich vrijwillig aangesloten bij een kwaadaardig regime. Ze zijn dus niet zielig, hoeven niet gered te worden en hebben al hun recht op Nederlandse steun verspeeld.
Ik wil even opkomen voor de rechten van mijn kippen, ze zeggen zich diep beledigd te voelen doordat ze in een adem genoemd worden met die kalifaathoeren.
Lopen u kippen los op een veldje . Heerlijk buiten in de zon. Zo ja geef ik u een goede kans. Ze vallen dan niet onder de noemer plofkip. Vraag maar aan wakker dier.
Over kippen gesproken . Een tijd geleden was ik bij een Moslim familie . Moeder en dochters zonder hoofddoek , een wonder . De kippen in de tuin , was trouwens een grote troep , kakelden als een gek . Zei de ene dochter tegen mij , kijk , ze kakelen , want ze weten dat wij nu moeten bidden . Zeg ik , wat , hoe weten ze dat dan ? “ nou, dat krijgen ze van de engelen door “ ....ik dacht , wie is er nou gek?
Xaviera Swagemakers: "het is dat je niet om de hoek bent, anders kwam ik wel eventjes met mijn ak-47 op je aflopen"
twitter.com/HaraldDoornbos/status/114...
Haal maar terug joh.
Hoe zit het eigenlijk met de huisvesting van ex-gedetineerden?
Dat deze dames na een symbolische celstraf met voorrang een sociale huurwoning krijgen?
Wil er wel eentje timmeren voor ze. Iemand 6 planken over?
Natuurlijk een sociale huurwoning ,in het kader van het deradicaliseringstraject ,anders ''vallen ze terug''
UIt het feit dat ze allemaal binnen de kortste keren gehuisvest zijn, blijkt wel dat de wachtlijsten die gelden voor niet-Jihadisten, voor dit soort pisvlekken niet gelden.
Nou dat zal er dan wel op uitdraaien dat we die bomkippen ook nog een schadevergoeding moeten betalen. Ze hadden natuurlijk al veel eerder terug gehaald moeten worden. Nieuw huis plus miele. En Pinokkio ruttegraat had zich persoonlijk voor hun stages moeten inzetten want dat is voor hun wel 3 keer moeilijker.De rest van die bomkippen zal wel snel volgen.Want het was gewoon de zoveelste faalshow van die vvd met we willen ze niet terug.Zeg maar de popie jopie uithangen met loze woorden.Alsof er geen coalitie partners zijn als een D666 die die bomkippen helpt met de koffers inpakken.
Ongelooflijk dat een marginale splinterpartij als D66 de ruimte krijgt van de rest van het kabinet om dit land op een dergelijke wijze te verzieken.
Wijven en oorlog, als ze elkaar vinden is er niets erger.
Laat Irak ze netjes wegstoppen voor de komende 35 jaar.
Om te mogen blijven gaat Xaviera haar naam veranderen in Xaviera Hollander
Hollandia. Was daar de favo.
De 'Happy Popper' was daar toevallig ook nog haar bijnaam omdat ze zo graag 'ongelovigen' in het Kalifaat wilde afknallen...
Zouden er ook naar getuigen/slachtoffer verklaringen van bv jezidi's gekeken worden als die er al zijn? Kunnen slachtoffers ook hun zegje doen tegen deze IS heksen in de rechtbank? Die arme kinderen van deze IS heksen zijn nou eenmaal afhankelijk van de keuzes van hun ouders hoe cru het ook klinkt. Deze vrouwen hebben willens en wetens de westerse cultuur en rechtsgang verafschuwt en achter zich gelaten door zich aan te sluiten bij een islamitische terroristische organisatie. Nu hun kalifaat godzijdank al een tijdje is gevallen zitten ze vast in gevangenkampen in het midden-oosten. Nu wacht hun zelfs de doodstraf en hun kinderen tja god weet wat daar mee gebeurd. Ze hebben een keus gemaakt en dat bleek een slechte keus. Het word heel moeilijk om die vrouwen vast te houden voor langere tijd als er hele summiere bewijslast is of helemaal geen. Zo werkt de rechtsgang nou eenmaal. Als je mede verantwoordelijk bent voor gruwelijkheden tegen de mensheid dan verdien je niet minder dan galg. Gelijke kappen gelijke monniken. En dan nog steeds de kinderen? Sorry ik heb er ook geen goede oplossing voor. Als ze een nederlands paspoort hebben dan tja, dan zouden die toch terug naar Nederland komen omdat het een Nederlands ingezetene is, laten we dit aanhouden tot kinderen onder de 10 jaar. Daarna zijn ze meestal niet meer bij te sturen. Kijk naar de hyena's van gisteren.
Waarschijnlijk, wat zeg ik, wel zeker niet. Getuigen van de misdaden kunnen ze niet vinden. Dus geen hard bewijs.
Getuigen van slachtoffers worden niet gezocht. De advocatentruc is algemeen bekend, zij hebben genoeg aan twijfel zaaien, voor rechtvaardige uitspraak is hard bewijs nodig.
Ik las dat die advocaat, Seebregts, de familie van de kalifaatdames had aangespoord te laten zien dat die haatwijven "mensen van vlees en bloed" waren. Kortom, erg zielig, natuurlijk.
Wie waren er ook 'mensen van vlees en bloed'? De slachtoffers van die IS-beesten, maar dáár horen we Seebregts en al dat deugvolk van D66 en GL verdomme nooit over.
Het gaat alleen maar over die zielige IS-kindertjes en hun dito moeders. Die vrouwen hebben hun rechten gewoon verspeeld door naar Syrië te gaan om dat moorddadige, misdadige IS te steunen. Die kinderen zijn erfelijk belast, gehersenspoeld en getraumatiseerd, daar komt NIETS van terecht. Die belanden in de criminaliteit en het terrorisme. De slachtoffers die zij straks in Nederland gaan maken moeten we voor de volle 100% op het conto van de do-gooders die dat volk nu terug willen halen schrijven.
Die Seebregts ziet 400 potentiële cliënten als hij deze zaak wint. Verdienmodel dus.
Sorry dames
We willen juist minder stikstof
Dom ook om dit met spoed te berechten. Dan sturen ze al het tuig direct op. Je had deze mensen beter kunnen laten wegkwijnen in voorarrest vanwege drukte.
De staat begint aardig absurdistische trekjes te vertonen.
Begint?
Steeds maar weer die teleurstelling in de rechtstaat. Wij maar bloeden als hardwerkende belastingbetaler. Verder mag ik hopen dat al het tuig dat wordt terug gehaald gehuisvest gaat worden bij D66ers en Groenlinksers
Ieder normaal denkend mens, vind toch dat die "kippen" daar moeten blijven..... maar wij hebben een rechterlijke macht vol met D66 leden...... welkom, welkom fijn dat jullie er weer zijn.... KOTS!
Ze passen gewoon de wet toe zoals deze is bedacht door ons allemaal, via parlementaire democratie. Het is niet de schuld van de rechters als de wet je niet aanstaat.
@beldewouten | 22-11-19 | 10:30: Niet door mij bedacht. Ik mag eens in de vier jaar stemmen op basis van beloften die een minuut na het sluiten van de stembureaus leugens blijken. Dus voel me niet verbonden aan onzin vanuit Den Haag.
Ze passen juist niet de wet toe... Als ze dat hadden gedaan spraken we nu niet meer van Nederlanders en kwamen ze ook niet terug.
@Mart6037 | 22-11-19 | 10:33: door ons allemaal bedacht, welkom in de democratie.
@MurkRatte: de wet is daar dus juist wel toegepast. Je wijst naar de verkeerde, je moet bij de wetgever zijn.
@beldewouten | 22-11-19 | 10:40: Niet door mij. En rechters moeten ook met meerdere maten en het OM is ook heel willekeurig in wie ze vervolgen en wie niet. Dus de woorden democratie en rechtsstaat ziin totaal uitgehold.
Dan krijgt dat kleine manneke die niets is bijgebracht wat op mededogen lijkt, een tegendeel zelfs, bij uw gevoelig kleine meisje in de klas naast haar een plekje. Dan bent u blij neem ik aan. Dan kan uw kleine meisje het manneke nog wat leren.
@beldewouten | 22-11-19 | 10:40: Democratie, lol. Die tijd is voorbij, al een tijdje. Ik heb ze nog ene keer geteld maar deze bananen democratie heeft alle uitslagen van referenda naast zich neergelegd, allemaal. Nou, noem jij dat maar een Democratie. Ik durf dat allang niet meer.
@beldewouten | 22-11-19 | 10:30:
Dus na de partij trollen hebben we nu ook de trollen der verdediging van rechters. Mooi man.Alsof ze bij dat gerechtshof niks anders te doen hebben. Zoals criminelen veroordelen.
Denk dat iemand hier met een vergeefse is gezonden. Wat u Wout.
missie
@beldewouten | 22-11-19 | 10:30: Laat mij hier buiten ! Hoe komt u er bij? Groen Slinkser zeker ?
Minder minder minder haatmoslima's!
Meer meer meer veiligheid in Nederland!
Uberhaupt moslims dekt de lading beter
@deugfoob | 22-11-19 | 10:32: Is bijna synoniem.
Wie heeft eigenlijk al die verdragen getekend waar Nederlands van alles verplicht is en niks kan, maar aan de andere kant, noem maar iets, Turkije bijvoorbeeld gewoon mensen (per vliegtuig) de grens over kan flikkeren.
Na de oorlog gok ik
Wij allemaal. Met zijn allen.
@beldewouten | 22-11-19 | 10:44:
Nee hoor. Kan mij niks herinneren van ooit iets ondertekent te hebben. En met mij vele.
Die verdragen zijn een smoes. De politieke wil is er gewoon niet. En probeer een Turk eens aan het verstand te krijgen dat een verdrag boven hun wet staat, hij lacht je geheid uit
@beldewouten | 22-11-19 | 10:44: Kijkt naar beneden...
Nee hoor, ze hangen er nog.
We moeten uitgeprocedeerde illegalen vastzetten op een gesloten AZC. Dan is het afgelopen met We Are Here en criminaliteit van lui die toch niets te verliezen hebben. De keuze is vast blijven zitten in een AZC of meewerken aan terugkeer. Maar niet laten loslopen in Nederland.
Zouden Nederlanders niet een zaak kunnen aanspannen tegen de regering vanwege opzettelijk in gevaar brengen van eigen bevolking?
Iets zegt mij dat veel Nederlanders er inmiddels klaar mee en voor zijn.
Een man die meerdere vrouwen heeft verkracht, poging heeft gedaan iemand te doden, mag in Nederland blijven. Zijn verblijfsvergunning mag niet worden ingetrokken. Volgens de rechter dan.
Deze vrouwen mogen blijven zonder gevangenisstraf. De vrouw waarvan de nationaliteit is ingetrokken krijgt deze terug. Gebrek aan bewijs.
Om de werkelijke slachtoffers bekommert de rechtspraak in Nederland zich niet.
Ik stel dan ook voor om bij deze dit kabinet en de tweede kamer op te heffen en de rechters dit land te laten besturen. Dat doen ze schijnbaar nu al een tijdje. Al moet ik een kantekening daar bij maken. Net als bij dit kabinet . Kan het mij niet echt bekorren.
@tweetybird | 22-11-19 | 10:50:
Maak ze maar verkiesbaar die rechters.
Voorziet foeigesprek uitkomst nooit meer doen afgesproken tevens veroordeling tot levenslange uitkering. In de kielzog een niet aan te slepen horde psychiaters en psychologen, welke via deze IS broedkippen in gesprek gaan met veenbrand A. de Geweldige. Hun bevindingen over 30 jaar publiceren in een soort gebundelde MeToo rapportage, wenst dan levenden veel sterkte in deze op Darwiniaanse leest geschoeide M.O. democratie
Oftewel wie gaat dit allemaal weer betalen? Jajajaja, gaaf land leven we in. Het kan niet op.
Waarom heten die monsters eigenlijk kalifaatkippen? Kalifaatgieren lijkt me toepasselijker. Of als dat te stigmatiserend klinkt, dan maar gewoon kalifaatparasols of haatbrievenbussen.
Kalifatima's. Lekker neutraal, maar tocj volkomen duidelijk wat je ermee wilt zeggen.
De zwartnek kalifaatgier komt veelal voor in het midden Oosten. Reist mee met zijn parter en voert gedurende 4 tot 5 jaar haar kind. Van opvoeding zelf komt vaak niets terecht, dit gebeurt meestal in de meer wester gelegen regio's. Vaak zien we dat deze jongen van de zwartnek kalifaatgier ook in het westen weinig bij te brengen hebben aan enige vorm van samenleven.
Lilly en Howick hebben een soort van precedent geschapen met het verschil dat deze kalifaatkinderen hun opvoeding in het kalifaat hebben gehad
Het zullen wel lieve kinderen zijn.
Blijf het raar vinden dat de rechter bepaald dat ze moeten worden uitgezet en dat de overheid dit oordeel naast zich neer legt.
In tal van andere zaken schermen ze juist met een uitspraak van de rechter.
Snapt u het nog?
De moeder van de Lily en Howick krijgt mss nog eens spijt van haar wens in Nederland te blijven.
Miss dat de westerse wereld een keer doordraait en we alle kalifaat mannetjes en vrouwtjes mogen fusileren op video tape
Begin deze week kwamen twee vrouwen aan op Schiphol, nadat zij door Erdogan op het vliegtuig naar Nederland waren gezet. Eén van deze ISIS-vrouwen had niet eens de Nederlandse nationaliteit (meer). Kan iemand uitleggen hoe het kan dat ze dan toch uit het vliegtuig is gekomen? Moet iemand zonder geldige documenten niet worden gestopt aan de uitgang van het vliegtuig? En al helemaal niet door de douane?
Het meest grappige is ook dat de regering wel even zegt, na hun berechting worden ze uitgezet (1 dan)… Ze kunnen godver nog geen eens een kansloze azielzoeker naar Marok uitzetten! Faal op Faal op Faal, triets gewoon.
Erdogan zegt gewoon "Hier heb je die twee, doe er maar mee wat je wil maar ik neem ze niet terug"!
@allesofniks | 22-11-19 | 10:24:
Inderdaad een idioot beleid. Zelfs al zou de regering het willen (wat ik betwijfel) dan hebben zich zich totaal klemgezet door EU-regelgeving, internationale verdragen, de VN-spelregels en 'onze' eigen te hoge standaards que rechtspraak / strafrecht.
Zeg eens een paar van die verdragen op en sla eens met de vuist op tafel in Brussel (geldt trouwens ook voor die klimaat-waanzin).
Ik ben erg benieuwd wat de raadsheren zullen zeggen. Hopelijk bekrachtigen ze inderdaad het oordeel dat onze staat er alles aan moet doen om onschuldige Nederlanse kinderen te redden uit een beerput van ellende.
Deze beerput is veroorzaakt door deze kalifaatkippen, ten koste van andersdenkenden. Troll!
Punt 1. Ze zijn niet Nederlands, Punt 2. Wat voor jou een beerput is, is voor ISIS gespuis het beloofde land. Lekker laten zitten, zielig om ze uit hun vertrouwde omgeving te halen.
De kinderen zijn misschien onschuldig, maar ik ben bang dat de ouders volgens mensenrechtenverdragen daarna de mogelijkheid om gezinshereniging te eisen. En dat willen we nu net niet. Moet je echt heel erg tegen een kind van 3 jaar zijn? Nee natuurlijk niet, maar de wereld zit nu eenmaal vol met kinderen die het heel slecht hebben en we kunnen Nederland niet als calamiteitencreche openstellen voor de puinhopen die mensen elders in de wereld scheppen. Dus via de dreiging dat de ouders hun kinderen achterna kunnen reizen, ben ik tegen het toelaten van de kinderen.
Totdat Nederland zelf in een beerput veranderd ?
@ches | 22-11-19 | 10:26: Ik zou zeggen dat de Nederlandse kinderen (want dat zijn het) je primaire probleem zijn. De rest is ondergeschikt, zoek er een oplossing voor. Ontzegging uit de ouderlijke macht misschien? Het is niet de schuld van de kinderen dat ze teringlijers als ouders hebben. Red ze.
@beldewouten | 22-11-19 | 10:29:
Vraag het me af. Zijn die kinderen hier of daar geboren?
Kinderen zijn als boetseerklei die je met haat kunt opvoeden. Volledig losweken vsn de ouders.
@beldewouten | 22-11-19 | 10:29: voorbarige conclusie, grootste deel niet in Ned. Geboren maar Syrië of Irak, ouders met 1 of 2 buitenlandse paspoorten, waarvan misschien 1 van Ned.
Al dat schorem komt terug..... we staan erbij en kijken ernaar.... wat kunnen we eraan doen......?
Maakt u zich geen zorgen uw regering waakt over u én heeft het beste met u voor,
vertrouw op Rutte, hij lacht het allemaal weer goed...
Ik bied: opname 3 kinnerzjes.
Is allemaal al lang achter gesloten deuren geregeld. Huis wordt al gezocht, Miele is al besteld, scholen zijn al uitgezocht voor die haatlarven en de uitkering staat al op op de ING rekening. D66 rechter heeft de uitspraak gisteren van de VN, New World Order, al via email ontvangen.
Precies. En vanavond zit Seebregts te glimmen bij Pauw.
Denemarken heeft gezegd: Nee er wordt geen enkele IS strijder M/V binnen gelaten.
moet zijn: M/V/K
In termen van realisme zijn we hiermee dus officieel voorbij gestreefd door Deense geitenwollensokken?
@MickeyGouda | 22-11-19 | 10:26: DK Socialisten en de Danske Folkeparti (soort PVV) werken samen.
Het is maar weer wachten op de volgende ramp.
Het gaat alleen nog maar over deze barbaarse oorlogsmisdadigers in de media. Over de slachtoffers is men doodstil. Kregen zij maar tien procent van deze aandacht. Arme slachtoffers, wederom zijn zij het slachtoffer.
Waar wil je ze voor berechten dan? Er valt niets te bewijzen dus vrijspraak ben ik bang.
Toetreding vreemde krijgsmacht? Schijnt foei te zijn.
@Knufter | 22-11-19 | 10:17: jamaar ziekenhuis en jamaar werken in de keuken en bla
Ze hebben minstens vijf jaar de kans gehad om het strafrecht aan te passen.
Maar nee de overheid laat de rechters met lege handen staan.
Deelnemen aan een terroristische organisatie die regelmatig de mensenrechten schend? Moet toch wel wat mee te doen zijn.
Ik zou het filmpje van die journalist tonen die in een kooi in de fik werd gestoken. En een paar onthoofdingsfilmpjes.
Die zijn pas zielig.
Dat was toch een piloot?
tja... maar dat vindt die D66 kliek niet erg relevant dacht ik zo...................
@grapjasz | 22-11-19 | 10:22:
D66 is gek op journalisten hoor, vooral als ze links zijn. Zo'n piloot vervuilt toch alleen maar het milieu.
Zit onder die linker brievenbus wel een vrouw?
Nou dat wordt spannend jommes! Met een D66-rechter...
Idd, daarmee is eigenlijk alles wel gezegd.
Misschien is het handig als de rechter(s) ook het maatschappelijk belang eens meewegen.
Hoeveel reaguurders in deze panelen hebben Rechten gestudeerd? Hoeveel daarvan zijn actief bezig (geweest) om het tot rechter te schoppen? Zonder jury hangt rechtspraak in Nederland zoveel af van die enkele personen dat je het alleen verandert door de poppetjes zelf te vervangen door mensen die wel realiteitszin en een gezonde portie Nederlandsche trots in de aderen hebben.
Ik zal er eerlijk bij zeggen dat mij dat allemaal veel te saai leek op jonge leeftijd, een financiele studie heb gevolgd, en nu op een bank mijn centjes fijn binnenhark.. lekker egoistisch net als velen.
In de VS grondwet staat juryrechtspraak als eis. In Noorwegen is er soms ook een jury, de rechters zouden in 70% vd tijd hetzelfde zeggen als de jury.
Je moet het positief zien. De isis hoeren die mee komen kunnen hier dus in de sexindustrie ingezet worden. Je moet in mogelijkheden denken.
Maar wel boerka aanhouden s.v.p.
Die kalifatima's waren de hoerenmadammen daar, niet de hoeren.
www.buzzfeednews.com/article/nishitaj...
Hoeren?
www.memri.org/tv/warning-extremely-di...
Gaat u even terug in het geheugen, een jaartje of twintig ongeveer.
Sluit de ogen,voel je zen, denk niet aan de gemiste penalty's van de Boer en Stam tegen Italië.
Keer nu weer terug naar de realiteit en besef dat onze wereld nog nooit zo snel veranderd is dan in de afgelopen twintig jaar.
Prettig weekend.
en dat komt nooit meer terug.
Voor u mij en vele anderen is het niet te bevatten. En toch zijn er nog zovelen waar dat niet door lijkt te dringen.
Ik heb vorige week een zwembad gekocht met piranhas, wat een mooie beesten. Een stuk of 500. Nu werd ik aan alle kanten aangevreten, dus ik heb ze eruit gegooid. Nu kan ik zwemmen zonder problemen. Of/of mensen, niet gaan lopen janken als je organisatie faalt en dan denken dat je doodleuk weer voor de "andere" kunt kiezen. Uit dat zwembad en opgetieft.
Zo waar dit.
Misschien een aardige suggestie voor de landsadvocaat, neem een collectie foto’ s mee van verkrachte Jezidi’ s, van onthoofde kuffars en van de vernietigde steden van Syrie. Alles, om een aardig beeld te schetsen wat de Kalifatima’s mede hebben aangericht.
Ja maar die fatima's hebben natuurlijk alleen maar gekookt en de was gedaan. Echt niets meer hoor. Echt.
*kuch*
Ik kan me nog beelden herinneren van een jochie van een jaar of 4 met een pistool die een militair door zijn kop schiet. Die kinderen worden dus bedoeld hé. Leuk als dat op de kleuterschool NAAST jouw kind zit.
@mono-culti | 22-11-19 | 10:16:
Lui die bewust dit risico negeren en later op TV hun solidariteit betuigen met de slachtoffers.
En ook hier worden kinderen schaamteloos als pionnen ingezet om hier te kunnen blijven, net zoals al die afgewezen gelukszoekers doen.
Eens kijken hoe 'onze' overheid dit even gaat fixen. Achterover leunen doet.......
De rechter zal tegen Nederlandse belangen in oordelen. Dat doen ze consequent.
2e topic met betrekking tot het gelazer met de islamfascisten........ waar heeft de burger dit eigenlijk aan verdiend?
Ik kan mij niet herinneren dat mij ook maar iets gevraagd is of ik er al dan niet voor zou zijn om honderdduizenden kanslozen ons land binnen te laten......
Tja hier een foto van de moedige rechter. www.hunde-kausnacks.de/magazin/wp-con...
Dat kind met roze muts. Zielig? Nee niet zielig wel eng en wel door al dat zelfverkozen zwart om haar heen. Griezelig.
Een soort jihad-Thunbergje. How dare you!
Het kost alleen maar geld en levert alleen maar rottigheid op. Maw wanneer gaan we allemaal weer eens met gezond verstand en een economische blik naar dit soort maatschappelijke gebeurtenissen kijken?
Beau: "Waar sta jij over vijf jaar?"
Thierry: "Dan ben ik Minister President".
Peter R: "Dan ga ik emigreren!"
Doen, Peter R !!!
#Uitzwaaidag
Dag Peter R. Dahag, dahag, dahag, zeeeeurpiet!
Ongelofelijk dat de Gutmenschen opkomen voor de daders en niet voor de slachtoffers.
Diep van binnen zijn ze niet goed.
Nietzsche: "de slechten brengen de maatschappij heel wat schade toe, maar zijn het niet de goeden en de rechtvaardigen die de meeste schade aanrichten?"
De vraag bij komende uitspraak zal zijn: aan welke kant schaart de rechterlijke macht zich? Helaas zal het antwoord wel een gelijk aan mijn gedachte zijn.
REAGEER OOK