Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Niet alle shoarmaboeren heten Ahmed

ahmed

ahmed

ahmed

ahmed

ahmed

De ophef du jour gaat over schoolboeken waarin Ahmed een shoarmazaak runt. En dat klopt natuurlijk van geen kant in onze schitterende inclusieve regenboognatie. De meeste eigenaren / medewerkers van shoarmazaken heten doorgaans Jan-Julius, Arnoud of Phillippe, dat weet iedereen. Bij een volgende druk van de 33 schoolboeken zal de lesstof aangepast worden. Op naar een betere samenleving!

Soms heten ze Hasan!

Reaguursels

Inloggen

Judi Mesman is de emeritus ingenieur hoogleraar professor vd maand die dit probleem op de agenda heeft gezet. Dezelfde Judi die met onderzoek aangetoond heeft dat kleine kinderen Zwarte Piet nergens associeren met door het CBS verzamelde misdaadcijfers, maar zien als een clown / sprookjesfiguur. Iig een token die niet te beroerd is om zo nu en dan de hand te bijten die haar hypotheek betaalt.

Muldor | 14-11-19 | 07:20

Tja betere wiskunde, achmed heeft 10 euro gejat daarvan koopt hij 5 glazen kamelen melk a 3,44 stuk. Hoeveel geld heeft hij nog over?
*zo okay?*

jan huppeldepup | 14-11-19 | 00:35 | 1

De dagomzet.

schoon-schip-maken | 14-11-19 | 01:48

Ergelijk dat die vleeszaken geen controle krijgen van de keuringsdienst. Ramen en deuren open bij de vleesspies. Bakkerij naast vleesafval aan de grill. Slagerij waar het slechtvlees ongekoeld aangeleverd wordt. Ja ja ze hebben het nog steeds erg moeilijk hier en worden op achterstand gezet hier in het gastland.

zijvanhiernaast | 13-11-19 | 23:29 | 1

*slachtvlees

zijvanhiernaast | 13-11-19 | 23:32

Gatverdamme, die slachters en vleeseters weer in het nieuws. Ben de randstad ontvlucht maar ook in de marge heeft die viezigheid een plekje. Knijpt neus dicht, sluit ogen en loopt door.

zijvanhiernaast | 13-11-19 | 23:23

Achmet shoarmazaken heb ik geen medelijden. Ze doen steeds minder vlees tussen de bröödjes en steeds meer sperma in de knoflooksaus.

Beste_Landgenoten | 13-11-19 | 22:54

Net de volgende redenering gevonden bij NPO3 uit 2016 van mevrouw Mesman:
“Diversiteit en positieve rolmodellen zijn enorm belangrijk,” bevestigt Mesman. “Ik ben zelf een vrouw van Indische afkomst. Ik stond een keer bij de kleermaker nabij de universiteit. Voor me stond een vrouw. De kleermaker vroeg haar of ze de toga op kwam halen. Mijn eerste gedachte was: ‘Zou haar man bij ons werken?’” En ik ben nota bene beroepsmatig met dit onderwerp bezig en zelf een vrouw met een toga! De vrouw bij de kleermaker bleek trouwens een rechter te zijn.” Ook hier zien we weer het belang van diversiteit, rolmodellen en ervaringen. “Hoe meer vrouwelijke rechters ik tegenkom, hoe kleiner de kans dat ik veronderstel dat iemand een toga voor haar man haalt.” Dus: vul maar in...
Als haar veronderstellingen niet deugen, dan moet de werkelijkheid aangepast worden.

grietmetgroenefiets | 13-11-19 | 22:35 | 2

Mijn eerste gedachte bij de hersenspinsels van mevrouw Pesman was: deze vrouw heeft haar eigen gedachten politie geïnstalleerd. En wat heeft haar Indische afkomst er mee te maken? Hoe meer vrouwen met Indische afkomst ik dus tegenkom, hoe kleiner de kans dat ik veronderstel dat zij door een gedachten politie wordt bestuurd. Na - laten we zeggen - 10 vrouwen met Indische afkomst ben ik dan genezen van dit vooroordeel: het was maar één (1) Indische vrouw met deze hinderlijke geestestoestand! Wel jammer dat het dan meteen een rechter is.

Wiebenick | 13-11-19 | 23:15

Dan is ze niet goed op de hoogte. Rechter spelen is door het vele thuiswerk (dossiers lezen) uitstekend te combineren met kinderen opvoeden, daarom zijn zoveel mammies tegenwoordig magistraat.

Muldor | 14-11-19 | 07:27

Ach, gun zo'n vrouwtje ook even haar 5 minutes of fame. "Een hoogleraar ’maatschappelijke vraagstukken’ heeft zich over 33 schoolboeken gebogen en komt tot de conclusie dat vrouwen en ’mensen met een niet-westerse achtergrond’ in het lesmateriaal worden achtergesteld in de teksten en plaatjes."
- Hoogleraar maatschappelijke vraagstukken. dat zoiets bestaat, wie zit op zo'n studie te wachten en uiteraard een vrouw die het heeft " gestudeerd".
-Uit punt 1 volgt gelijk de verklaring van punt 2. Zouden er voorbeelden in de lesstof staan met als voorbeeld "sociale"- en verzorgende beroepen dan stijgt het aantal vrouwen dramatisch.
- mensen met een niet westerse achtergrond. Tja, de realiteit is nu eenmaal dat mensen uit moslimlanden weinig anders doen dan kebab- en shoarmazaken, kapperszaakjes om geld wit te wassen en flitsende carrières in de criminaliteit.
De realiteit is nu eenmaal confronterend, maar liever kiezen dit soort types voor ontkenning van de werkelijkheid en vullen daar hun gewenste plaatje in.

Ruikbaard | 13-11-19 | 22:11

Shoarma?.. IS dat niet dat spul wat die terroristen eten?.. Dat spul eet ik niet want straks ontplof ik ook.

Rotterdams Geschut | 13-11-19 | 21:54 | 1

Döner dan? Bak patat met veel vlees en saus? Kebab? Al het vlees is halal hoor, de imam heeft z’n heilige woorden gesproken bij het slachten van de vetgemeste kalfjes. Niks mis mee. Goedkoop en smakelijk als lunch of tussendoortje. Of voor het diner.

zijvanhiernaast | 13-11-19 | 23:37

Mijn shoarmaboer heet toevallig AH.

steekmug | 13-11-19 | 21:01 | 2

AH mét of AH zonder?

henkvaningrid | 13-11-19 | 21:10

In schoolboeken gaat het veel te vaak over shoarma, terwijl de dönerzaak helemaal vergeten wordt.

Beste_Landgenoten | 13-11-19 | 20:26 | 1

Somebody ate BL and i fucking love it!

Aap Noot Miesje | 13-11-19 | 20:28

Hoogleraar “maatschappelijke vraagstukken”. Dan weet je eigenlijk alles al. Maar deze mevrouw “ergert” zich ook nog eens. Lekker objectief, wetenschappelijk en academisch dat “ergeren”. Mevrouw heeft duidelijk een persoonlijke mening over de materie.

Jankvogel | 13-11-19 | 20:25 | 1

Mevrouw is links en dus 1000% overtuigd van haar heilige gelijk, hetgeen u verplicht moet toejuichen en bevestigen. Anders bent u nazi.

HaatbaardKnipper | 13-11-19 | 21:26
-weggejorist-
Sgt. Pepper Spray | 13-11-19 | 20:21

99% van de schoolboeken wordt gelezen door autochtone kinderen.
Of zeg ik nou iets helemaal verkeerds?

Beste_Landgenoten | 13-11-19 | 20:21 | 2

Worden? Of ik vind het best grappig en ik geef 1 kuzo.

Aap Noot Miesje | 13-11-19 | 20:27

@Aap Noot Miesje | 13-11-19 | 20:27: Nee, wordt. Het gaat in dit geval om het - niet geschreven - woord procent. Dat is in dit geval enkelvoud, dus wordt en geen worden.
Voorbeeld: 99 bladzijden van de schoolboeken worden gelezen . . . etc. versus 1 bladzijde van de schoolboeken wordt gelezen . . . etc.

Ryan$8 | 14-11-19 | 10:18

Als alle Achmeds een shoarmazaak hadden was er minder criminalitieit.
Of zeg ik nou iets helemaal verkeerds?

Beste_Landgenoten | 13-11-19 | 20:19 | 1

ooit van witwassen gehoord? Populair in belwinkels, kapperszaken, theehuizen en, hoe verrassend, shoarmazaken. Niet helemaal verkeerd dus, maar ook niet helemaal juist.

GWB | 14-11-19 | 00:52

Zo'n schoolboek moet natuurlijk een tijdje mee. Het zou me niks verbazen als het precentage van 9% bij het ter presse gaan wel klopte.

EenGoedBegin | 13-11-19 | 20:16

“ Verder ergert ze zich eraan dat ’maar’ negen procent van de namen ’niet-westers’ is, terwijl 13,4 procent van de bevolking allochtoon is.“.

Ik erger me aan de allochtone misdaadstatistieken, terwijl maar 13,4 procent vd bevolking allochtoon is. Mooi argument wel hoor!

Copyrechts | 13-11-19 | 20:12

Het stereotype deugvrouw Judi wordt helemaal bevestigd door haar eigen onderzoek.
Geen GHLTBI in de schoolboeken: hoe zou dat nou komen?!?1?!
Omdat christelijke en islamitische scholen iedere vorm van seksuele diversiteit actief buiten de scholen willen houden en uitgeverijen nu eenmaal boeken willen verkopen?
Och nee, we gaan weer de blanke meerderheid (nog) de schuld in de schoenen schuiven. Bah!

Analia von Solmsch | 13-11-19 | 20:11

Net zoals niet alle Moh's Marokkanen heten zeker...

GWB | 13-11-19 | 20:02

Het gaat fantastisch met Nederland als we de tijd en middelen hebben ons over deze aperte onzin ook maar een milliseconde zorgen te maken. Heeft de hoogleraar niet echt werk te doen? Ja. Ahmed is wellicht vaak shoarma boer maar Jan heeft 14 meloenen en deelt deze met 42 mensen is ook niet representatief who the fuck cares het gaat om de berekening en daar staat in de opgave dan een verhaaltje van 3 zinnen bij.. jezus het gezeik is echt oneindig.

mr.money | 13-11-19 | 20:01

Misschien handiger om twee versies van schoolboeken uit te brengen, één voor de blanke Sterres en Storms, en één voor de Achmeds en Fatima’s op de zwarte scholen. Iedereen blij!

Analia von Solmsch | 13-11-19 | 19:59 | 4

1+1 = a. veel b. meer dan 1 alleen c. haram of d. tsjoerie

Lorejas | 13-11-19 | 20:04

Echt niet! Die hoogleraar heet immers zelf ook geen Ahmed en KOZP ziet ook blank van alle Tata's. Het zijn de Sterres en de Storms die een boek vol Ahmed's willen om te kunnen deugpralen.

EenGoedBegin | 13-11-19 | 20:06
▼ 1 antwoord verborgen

Wel curieus dat de onderzoeker zelf samenvattend concludeert "dat in brugklasboeken voor wiskunde en Nederlands sprake [is] van enige ondervertegenwoordiging van vrouwen en niet-Westerse groepen" en dat "Stereotypering [...] niet overduidelijk aanwezig [is], maar is wel terug te vinden in subtiele patronen." En in het rapport zelf staat bijvoorbeeld " Voor de meeste
personages waren er dus ook geen sekseverschillen in beroepen of activiteiten, waardoor het totale statistische effect wat betreft seksestereotypering klein of afwezig was." (www.judimesman.nl/ of als die link niet werkt judimesman-punt-nl). Interessant dat er dan toch weer nieuws van wordt gemaakt met een heel andere, alarmistische strekking.

henkvaningrid | 13-11-19 | 19:53

Goeie shoarma haal je bij een Jood of een koptische Egyptenaar.
Andere moeten hun vlees afnemen van de shoarma maffia, dan weet je wat je krijgt.

NatNiks | 13-11-19 | 19:29 | 3

Klopt. Kijk, Ahmed weet donders goed dat "Shoarmazaak Isis" wat gevoelig ligt bij ongelovigen, dus nu mogen twee robuuste Syriërs het in Eethuus Dalfsen proberen. Een geniale zet!

Wiebenick | 13-11-19 | 19:57

Net als de glazenwassersmaffia?

steekmug | 13-11-19 | 21:02

hebben daarom alle gewone shoarma zaken een Joodse naam? King David, Jaffa, Jeruzalem etc etc

Hemmenaar7 | 14-11-19 | 01:15

Wat is er nou eigenlijk mis met stereotypering? Daar leer je ook van dat iedereen verschillend is. Leuk toch juist? Nou, ik ga even mijn klompen poetsen en tulpen koppen, morgen gaat de wekker weer vroeg in de molen. Dan kan ik lekker de hele dag op mijn geld zitten.

wazakzegguh | 13-11-19 | 19:16 | 4

Waarnemen is discrimineren, indelen. Wat hier gebeurt is dat de ene stereotypering slechts wordt vervangen door de andere. Het idee dat je stereotypering weg kunt gummen is een illusie. Al dat LHBTQ+-gelul bijvoorbeeld is niets anders dan stereotypering, maar dan afgedwongen en opgelegd. Kennelijk moeten de schoolboeken er nu aan geloven.

Schoorsteenveger | 13-11-19 | 19:27

De molen is vast een coffeeshop?

I.P standing up | 13-11-19 | 19:46
▼ 1 antwoord verborgen

"Verder ergert ze zich eraan dat ’maar’ negen procent van de namen ’niet-westers’ is, terwijl 13,4 procent van de bevolking allochtoon is. De hoogleraar is bang dat allochtone leerlingen zich ’niet gerepresenteerd voelen’."
Denk dat er bijzonder weinig allochtone of autochtone leerlingen in staat zijn om die 4.4% verschil úberhaupt waar te nemen. Dan ben je óf geniaal óf een 'idiot savant'.

Schoorsteenveger | 13-11-19 | 19:15

Vind het erg discriminerend richting alle Mo's die ook shoarma snijden of frietjes bakken. Kan echt niet dit.

Maar even naar de link gekeken. Met het artikel. Misschien is het wel juist onderzocht en is de soort van stereotypering wel aanwezig? Zelf nooit opgevallen overigens.

Jan, Leiden | 13-11-19 | 19:06

Ik heb een hekel aan buitenlandse namen in de schoolboeken. Het heeft altijd iets gekunstelds als Fatima en Daoud vrijwilligers zijn op de kinderboerderij.

Only the lonely | 13-11-19 | 19:06 | 2

Ja, alsof dat in het echte leven wel zo is. Fatima en Daoud komen wel, maar niet als vrijwilliger maar 's nachts om de boel leeg te roven

Jos9595 | 13-11-19 | 19:22

Vandaag in het deugjournaal werden kleurtjes en geslacht geteld. Want ja, de boeken moeten wel een afspiegeling zijn van de ahum, samenleving.

Karel17 | 13-11-19 | 20:14

In Belgie, daar hebben veel Chinezen een frituur. In Nederland, hebben veel Chinezen een Chinees restaurant of all you can eat. Ahmed is ontzettend goed met twee van die schapenscheerders messen, daarom bakt ie shoarma.

silletje | 13-11-19 | 18:52

Welnee, en niet iedere Nederlander eet kaas.

silletje | 13-11-19 | 18:50

Shoarma is toch wel een van de lekkerste varkensvleesgerechten die ik ken.

Osdorpertje | 13-11-19 | 18:45 | 1

LOL

Jemoesteensweten | 13-11-19 | 18:59

Examen rekenen:
Mo heeft 2 blondines voor 'm werken, achter een huurraam, die 500,00 per dag verdienen.
Mo heeft nog een ripdealschuld bij Ahmed van 200.000 .
Zonder de productie op te voeren, hoe lang duurt het voordat Mo weer schuldenvrij en huwbaar is waarbij aangetekend moet worden dat hij voor het raam 75,00 per dag op moet hoesten ?

Let op: houdt rekening met ramadan en politieiftar !

Elder of Z. | 13-11-19 | 18:41 | 8

De iftar kan nuttig zijn! Als de popo nou helpt de concurrentie lam te leggen kunnen de kechs meer pik verwerken, toch?

mr.money | 13-11-19 | 20:04

@mr.money | 13-11-19 | 20:04:
Ze gaan ook niet brunchen bij de angels toch. Het zou kunnen maar mij lijkt het vooral buigen.

Aap Noot Miesje | 13-11-19 | 20:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Dat ze die doos Annemarie alleen taart laten bakken speelt nu niet. Want taartjes bakken is toch ook zo een luxewitte elitaire bezigheid. Zeker vergeleken met een dommige shoarmaboer en zijn lage producten en foute saus.
Roverheid trekke etterlijke miljoenen uit om deze nood te ledigen. Vanity of Priscilla kunnen ook best shoarma bakken, in elk geval proberen. En dan doet Kees de taart. Ahmed wordt reserve-minister en haal een Pool om dat muurtje te doen.

Shareholder II | 13-11-19 | 18:36

zo is het maar net. shoarma is geen lichtgetint privilege van ahmed verdorie

Zyprexa20mg | 13-11-19 | 18:25 | 6

@Nuuk | 13-11-19 | 18:36: Maar waar koop je dan de Mexicano? Of heeft die ondertussen ook al een andere naam.

EenGoedBegin | 13-11-19 | 20:12

Dit is 1 hilarische friettent/patatzaak* want wie doet de kaassoufflés? Broodje aap verkopen we weer niet natuurlijk, das dan wel weer jammer.

*not giving up maar wapenstilstand

Aap Noot Miesje | 13-11-19 | 20:36
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Leodekoning | 13-11-19 | 18:25

Hoogleraar “Spijkers op laag water zoeken“ druk op zoek naar de laatste slak om zout op te leggen...

Ad Hominem Tu Quoque | 13-11-19 | 18:24 | 1

Zielig voor de slak *114 red een dier bellen doet*

Analia von Solmsch | 13-11-19 | 19:53
-weggejorist-
SjonnieHelmond | 13-11-19 | 18:23 | 2

"De hoogleraar is bang dat allochtone leerlingen zich ’niet gerepresenteerd voelen." Waarom is dat het enige deel van het onderzoek dat niet met cijfers gestaafd hoeft te worden? Is er een tevredenheidsonderzoek gedaan onder allochtone leerlingen?

His Lordship | 13-11-19 | 18:22 | 1
-weggejorist-
SjonnieHelmond | 13-11-19 | 18:24
-weggejorist-
Hetze Haatstra | 13-11-19 | 18:20

U weet toch dat Pizeria’s doorgaans door chinezen worden uitgebaat, chinese restaurants door arabieren en frietketen door chinezen.

Lt-Kol Kilgore | 13-11-19 | 18:20

Weer volslagen non-nieuws. Schoolboekenuitgevers die wordt verweten "stereotiepe" figuren op te voeren in leerboeken. En over welke grove misstanden hebben we het dan?

"In schoolboeken komen beduidend minder vrouwen voor dan mannen, constateert Mesman: van alle personages is 41,4 procent vrouw."

Is dat nou echt "beduidend minder"? Als het nou eens 10% was, zou ik zeggen: ja, dat is wel een scheve verhouding, maar 41,4%. MOET het echt 50% zijn?

"Mannelijke personages werken vaker dan vrouwelijke: van de personages met een beroep is maar 28 procent vrouw. Mannen zijn oververtegenwoordigd als wetenschapper, als sporter, of wanneer er iets technisch’ moet worden gedaan."

Nou ja, maar voor je kunt beoordelen of dit erg uit de pas loopt met de werkelijkheid, zul je dan toch eerst de stats van die werkelijkheid moeten hebben. Zelf heb ik ook de indruk dat vandaag de dag nog steeds meer mannen betaald werk verrichte dan vrouwen, er meer mannelijke wetenschappers zijn dan vrouwen (hoewel die verhouding wat gunstiger lijkt voor vrouwen, maar nogmaals, daar moet je CBS cijfers voor hebben oid).

"Negen procent van de personages in teksten heeft een niet-westerse naam, terwijl Nederland volgens het CBS 13,4 procent inwoners met een niet-westerse naam herbergt."

Ook hier weer: loopt dat zo verschrikkelijk uit de pas met de werkelijkheid? MOET het echt 13,4 % zijn?

"Niet-westerse personages hebben vaker een beroep met een lage status zoals vrachtwagenchauffeur, dokters zijn doorgaans westers."'

Lijkt me een weerspiegeling van de werkelijkheid. Ik zie in Den Haag nauwelijks een autochtone taxichauffeur bv. En in een ziekenhuis nauwelijks een arts van niet-westerse komaf.

"Mesman: ‘Wij kunnen schoolboekenmakers niet opleggen op sekse, etniciteit en diversiteit te letten. Maar we kunnen ze er wel op attenderen. Het is niet moeilijk het lesmateriaal bij te sturen: laat Ahmed, Annelies èn Kees schuurtjes bouwen, wetenschapper of topsporter zijn."

Beetje enge, policor aanbeveling. Zo zie je ook vaak in films of series, sitcoms, etc, een Marokkaanse jongen die een relatie heeft met een autochtoon blond meisje. Heel policor en sociaal wenselijk, hoor, maar in 9 van de 10 gevallen waar een naffer "iets" in het echt heeft met een autochtoon meisje, hebben we het over een lover-boy die een meisje aan het "groomen" is voor de prostitutie.

Dr_Johnson | 13-11-19 | 18:16 | 2

Het is zo jammer dat deze mensen van onze belastingcenten deze onzin mogen verspreiden.

Nuchternederland | 13-11-19 | 18:18

Veel plus

letopuwzaak | 13-11-19 | 22:47

Goh, volgens mij heten de meeste hoogleraren ook geen Abdi of Joussef. Vind ik ook een beetje fout

ECLP | 13-11-19 | 18:15 | 1

Hoogleraren genderdiversiteit zijn opvallend vaak zwart en vrouw...
Meer, meer, meer blanke mannen!!!1!

Analia von Solmsch | 13-11-19 | 19:55

"Verder ergert ze zich eraan dat ’maar’ negen procent van de namen ’niet-westers’ is, terwijl 13,4 procent van de bevolking allochtoon is. De hoogleraar is bang dat allochtone leerlingen zich ’niet gerepresenteerd voelen’."

Tja, zo snel gaat die omvolking. Binnen de korte tijd waarin een boek tot stand komt en uitgegeven wordt is Nederland alweer een procent multi-culti-meer. Had die "hoogleraar"zelf ook wel kunnen bevroeden.

Abject | 13-11-19 | 18:13

Achterlijke ophef van onze progressieve dictatortjes.

Nederland80 | 13-11-19 | 18:13

"Verder ergert ze zich eraan dat ’maar’ negen procent van de namen ’niet-westers’ is, terwijl 13,4 procent van de bevolking allochtoon is. De hoogleraar is bang dat allochtone leerlingen zich ’niet gerepresenteerd voelen’."

Really? Really!? Het is geen statistiekboek dat op de procent moet kloppen? Moet er elke maand een herdruk komen om de huidige verhoudingen 3 cijfers achter de komma te benaderen?

een_mike | 13-11-19 | 18:10 | 1

Weet je op het totaal miss, loop je in een (middel)grote stad (lees durp we blijven in nl) dan zijn die cijfers andersom. Bizar blijf ik dat vinden.

Aap Noot Miesje | 13-11-19 | 18:19

En over stereotype rollen gesproken
www.geenstijl.nl/5142105/jaarlijks-14...

Kwam Spangas uiteraard met een blanke variant, want me moeten natuurlijk niet willen stigmatiseren met z'n allen.

Abject | 13-11-19 | 18:09 | 1

was acteur... slechte ook nog...

GWB | 13-11-19 | 20:04

Gert-Jan Diederik verkoopt 100 broodjes shoarma per dag voor 2,75 euro per stuk. Ahmed verkoopt er slechts 60 per dag voor 3,00 euro per stuk. Welke conclusie kan je hier uit trekken?

A) Gert Jan Diederik is een betere ondernemer.
B) Men koopt liever bij iemand met een Nederlandse naam.
C) Als Ahmed zo doorgaat, kan hij binnenkort voor een uitkering.
D) alle bovenstaande antwoorden zijn juist.

Highwoodman | 13-11-19 | 18:08 | 6

Wat kan je verder besluiten uit deze gegevens als achmed 4 bezorgdcooters in dienst heeft 4 x per jaar naar marokko rijdt in een mercedes amg die op naam van hem staat.

Lt-Kol Kilgore | 13-11-19 | 18:25

@joppo0 | 13-11-19 | 18:19: Die moeten nog ingevlogen worden.Komt goed,heb dat van Rutte dus dan is het waar.

Rotterdams Geschut | 13-11-19 | 22:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoe komen dit soort figuren toch bovendrijven ? Je zou er mee getrouwd zijn of samenleven of anderszins mee te maken hebben.

Judi Mesman
Dean LUC/Professor The interdisciplinary study of societal challenges

Judi Mesman's main research theme concerns the role of parent and child gender, culture, and socioeconomic factors in shaping parent-child interactions and child developmental pathways, with special emphasis on observational research on sensitive parenting. Judi Mesman is dean of Leiden University College The Hague (LUC) and professor of the interdisciplinary study of societal challenges.

www.universiteitleiden.nl/en/staffmem...

Professor in de verspreiding van BS

Zwizalletju | 13-11-19 | 18:05 | 3

Héééé dat is Judi daar zat ik vroeger mee te blowen in de coffeeshop. Ze is er niet helderder op geworden sinds ze is gestopt....

Gulliver | 13-11-19 | 18:58

@Gulliver | 13-11-19 | 18:58: Continue bezig met het feit dat ze een kleurtje heeft en vrouw is. En daar krijgt ze nog voor betaald ook, door ons.

Zwizalletju | 13-11-19 | 19:21

HoogleraarJudi Mesman stoot dus het werk van hoogleraar Fatima Flappa uit haar mond. Een schandalige ontwikkeling binnen de Nederlandse wetenschap.

hollandsevluchteling | 13-11-19 | 18:05

Cijfers CBS : meer dan 50% misdaadplegers heeft een migratieachtergrond.
Dan heeft -volgens de mevrouw van de LUC- de autochtoon nog een hele inhaalslag te maken.....

Elder of Z. | 13-11-19 | 18:04

Ik ga voor mijn harinkje altijd naar Moustafa. Prima verse vis.

RickRD | 13-11-19 | 18:02 | 1

Moustafa? De 'hij is van origine Arabier. Dat bier is best, maar 'k blijf toch liever hier' Moustafa?

bisbisbis | 13-11-19 | 18:07

Het is inderdaad niet helemaal waarheidsgetrouw. De meeste Ahmeds zitten in de cokehandel of in de gevangenis. Maar als je dat in schoolboekjes gaat zetten krijg je vast en zeker dáár weer gezeik over.

Stormageddon | 13-11-19 | 18:01

Wie regelmatig tv-reclame kijkt merkt al snel op dat dit al enkele jaren beleid is, mede dankzij de Britten die stereotype rollen letterlijk hebben verboden.
Behalve die van de sullige witte man natuurlijk.

Abject | 13-11-19 | 18:01 | 2

In iedere reclame is er maar 1 vaste figurant, en dat is de halfbloed negerin.

Nuchternederland | 13-11-19 | 18:16

Nooit zien we haar verticaal uitgedaagde nichtje.

Lt-Kol Kilgore | 13-11-19 | 18:32

Ik kom nooit in pauper shoarmatenten zouden meer mensen moeten doen.

de uitbater | 13-11-19 | 17:57 | 10

@Hetkanverkeren | 13-11-19 | 18:21:
Is het lekker en heb ik er geen 130 verschillende gereedschappen voor nodig, ik heb een gasfornuis, een oven, 1 pan (wok, ik wok mijn broodje ei lol) en assorti bestek. Het begint vaak al met zo'n recept dat ik zooi moet afwegen of 1 of ander kut vormpje danwel ontpitter (whatever) niet heb en dan maar pizzayolo zeg. De kans dat ik het verneuk (te ingewikkeld) is ook vaak groot.

Aap Noot Miesje | 13-11-19 | 18:32

@Aap Noot Miesje | 13-11-19 | 18:32:
Wat heeft ie wel, een fucking flessenlikker (hahahaha).

Aap Noot Miesje | 13-11-19 | 18:39
▼ 7 antwoorden verborgen

Realiteit verdraaien:
“Sterre werkt voltijds als vuilnisvrouw en verdient volgens de cao, hoeveel verdient zij per maand. Schrijf je antwoord uit.”
“Achmed staat op een boot tijdens de gaypride, schrijf in honderd woorden de reden waarom hij zo zijn vrijheid viert”

Analia von Solmsch | 13-11-19 | 17:55 | 1

Lol

letopuwzaak | 13-11-19 | 18:01

Ik geef het op. Haal dadelijk Bami bij de Chinees. Wat is daar mis mee ??

Drake1950 | 13-11-19 | 17:54 | 5

Nog nooit gemerkt dat de ""chinees"' het zelf niet eet?

joppo0 | 13-11-19 | 18:22

Waarom geen Bami bij Shorma Allesmagerop ? Rasies !

Lt-Kol Kilgore | 13-11-19 | 18:33

@joppo0 | 13-11-19 | 18:22:
Omdat het eigenlijk ook fastfood blijft en ze in China ook gewoon normaal boerenkool met worst eten? En nee ik heb niet gezien wat die zelf eten want dat kutluikje zit ervoor en de bediening is gewoon aan het werk.

Aap Noot Miesje | 13-11-19 | 18:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Personages in wiskundeopgaven?

Kees heeft 10 euro. Hij betaalt Ahmed 3 euro voor een broodje shoarma. Hoeveel geld houdt Kees over?

Sitting_targets | 13-11-19 | 17:54 | 4

Ahmed is hier met 1.000.000 vriendjes waar van er 500.000 werken, hoe veel moet Kees elke maand aan belasting betalen.

Uw Verzekeringsadvis | 13-11-19 | 18:01

Ik zou willen weten waar die shoarmaboer is, waar een broodje slechts 3 euro kost.

Stormageddon | 13-11-19 | 18:03

@Stormageddon | 13-11-19 | 18:03: broodje kost 5 euro. Maar kees gaat dat echt niet betalen. 3 euro is meer dan genoeg voor die shoarma.

The2Amendment | 13-11-19 | 18:41
▼ 1 antwoord verborgen

Jeetje heeft 'ie ze met water natgemaakt? Die heeft vast het temperament van de gemiddelde moderator. Bats, meteen the hose erop.

Aap Noot Miesje | 13-11-19 | 17:49

En de "onderzoeker/boekjesturver" heet :
Judi Mes/man/vrouw/onzijdig......

Elder of Z. | 13-11-19 | 17:48

Geheel eens met deze hoogleraar. Inderdaad moeten wij achmed en mohamed niet typeren als de shoarmaboer of kruidenier. We zijn inderdaad verplicht om ook in kinderboeken een realistische afspiegeling weer te geven van de maatschappij. Daarom is het vanaf nu verplicht dat alle achmeds in deze boeken als beroep IS moordenaar krijgen. Alle mohammed’s zijn naar keuze drugsdealer of loverboy. We moeten onze kinderen tenslotte wel voorbereiden op de realiteit.

The2Amendment | 13-11-19 | 17:47 | 1

Allerlei beroepen ja, maar in elk geval geen belastingbetaler. Dat is meer voor Piet, Gerrit, Jaap, Henk en Ingrid.

Jos9595 | 13-11-19 | 17:53

Ik wil graag een lans breken voor blanke autochtone mannen. Die zijn -statistisch aantoonbaar- ontzettend succesvol, maar in de reclames, voorlichtingscampagnes en in schoolboekjes worden ze als ontzettende kneuzen weggezet. How dare you!

Stijlicoon | 13-11-19 | 17:46 | 4

@Sitting_targets | 13-11-19 | 17:53:
Ik ben slachtoffer van genderspecifieke rolmodellen? Subliminale boodschappen drijven mij tot het urenlang spelen van games. Of de reclame heeft een beetje gelijk. Drie opties, ik weet het niet.

Aap Noot Miesje | 13-11-19 | 17:59

Je kunt de intelligentie van een volk aflezen aan de kwaliteit van de reclames die ze voorgeschoteld krijgen.

Sjekkie | 13-11-19 | 19:18

@Sjekkie | 13-11-19 | 19:18:
Eens waren de reclames best grappig, men deed zijn best. Nu kijk ik ze niet meer en geeft youtube me uitsluitend games, films en de reclame van youtube zelf. I kinda won.

Aap Noot Miesje | 13-11-19 | 19:38
▼ 1 antwoord verborgen

Dat deze vrouw het realistische "Achmed de shoarmaboer" te negatief vindt, zegt meer iets over haar eigen discriminerende denkwijze. De muts laat hiermee duidelijk blijken, dat ze zélf shoarmaboeren een lagere mensensoort vindt dan professoren.

Snoess | 13-11-19 | 17:45 | 3

Raak!

Jos9595 | 13-11-19 | 17:54

Achmed was voorheen beroemd als the dead terrorist.

Gulliver | 13-11-19 | 19:01

Dat onderzoek en de conclusie vind ik niet echt bijzonder nieuwswaardig.
Maar dat hoogleraar er maandelijks een salaris voor ontvangt, dat is pas raar.
Ga es nuttig werk doen joh.

Nonik Neem | 13-11-19 | 17:43

Helemaal over je theewater zijn omdat 13% van de populatie allochtoon is en slechts 9% van de namen in boeken een allochtone klank hebben.

Van het padje noemen we dat.

Bvdb | 13-11-19 | 17:43
-weggejorist-
Aap Noot Miesje | 13-11-19 | 17:42 | 2

Is het nou Ahmed of Achmed?

Jos Tiebent | 13-11-19 | 17:41 | 3

Maakt niet uit voor 0800 8844

Stijlicoon | 13-11-19 | 17:47

Agmet?

Aap Noot Miesje | 13-11-19 | 19:58

Dat mag zich dus hoogleraar noemen, het is echt verschrikkelijk.

Wat mij dit wel duidelijk maakt is dat de hoogleraar van dienst blijkbaar neerkijkt op het eerzame beroep van shoarmaondernemer. Gewoon mensen met een eigen zaak, die mensen in dienst hebben en dus in een baan voorzien, die hard werken en belasting betalen zodat fopbanen voor dit soort tuthola’s mogelijk gemaakt worden.

Nuuk | 13-11-19 | 17:40

Dat wordt nog lastig bij het benoemen van aanslagen, keeldoorsnijders, verwarde mensen, lage suikerspiegel en conducteurmeppers.

Eddy67 | 13-11-19 | 17:40

Stel, je komt uit een land buiten Europa en je probeert hier je inkomen te verschaffen.

Op zich een normale gezonde reactie.

Je bent immers dokter, apotheker of ander specialisatie.
Dan dien je in Nederland je diplomas te laten zien en krijg je bericht of je niveau, die jezelf aangeeft te bezitten, te laten goedkeuren aan het Nederlands niveau.
Wat is de realiteit.
Turken, Marokanen zijn oververtegenwoordigd in pitta/shoarma zaken, verkoop van tweede hands wagens, belwinkels, etc
Voor deze laatste groepering heb je geen enkel niveau nodig en via kvk kan je zo beginnen.

De vraag rijst dan, zijn die lui zo lui dat ze hun diploma niet willen verzilveren of zijn ze misschien onderontwikkeld? geen diplomas? geen onderwijs?

Het is dus niet raar dat alle shoarma tenten pitta izmir, shoarma ege, heten

Hun rest namelijk niets anders om een combinatie van uitkering een beetje bij te verdienen

Meesteres Belgie | 13-11-19 | 17:39 | 1

Een shoarmazaak is lucratiever dan een kantoorbaan met je diploma. Want via die zaak kan je geld witwassen en zo makkelijker een dikke villa laten bouwen in je thuisland waar de belastingdienst hier geen weet van heeft.
Met die kantoorbaan kan je dat wel vergeten.

2voor12 | 13-11-19 | 17:48

De biertapper in het all in resort in Egypte vorige week heette ook Achmed.

De Rennende Rukker | 13-11-19 | 17:39

Gevolg van de multi-culti maatschappij van Achmeds en Fatima's dient natuurlijk ook "koop niet bij Jahud" vermeld te worden.....

Elder of Z. | 13-11-19 | 17:39

Er zijn teveel Nederlanders hier, ten minste dat vindt de regering.

Hebbiehemookweer | 13-11-19 | 17:37 | 2

Klopt

Eddy67 | 13-11-19 | 17:42

Iedereen kan zich wel Nederlander voelen. Zelfs in Syrië zitten ze (nog) schijnt

schoon-schip-maken | 13-11-19 | 17:45

Hoe ze ook allemaal mogen heten, shoarma is niet te vreten.

De Ana(a)list | 13-11-19 | 17:36 | 1

Probeer rectaal, misschien meer uw smaak.

Dr. Blechtrummel | 13-11-19 | 18:21

Dat is in een schoolboek. In het echt heten alle burgermeesters Achmed. 2 in ieder geval wel.

sjef-van-iekel | 13-11-19 | 17:36

Tsja, de mohammed die kelen afsnijdt dient natuurlijk KNO-arts genoemd te worden.....

Elder of Z. | 13-11-19 | 17:34 | 1

Ow vandaar dat de groenlinksers denken dat er tussen de asielzoekers veel dokteren zitten.

echtpaul | 13-11-19 | 18:45

Ik vind ook dat er teveel Chinese eigenaren zijn van Chinese restaurants

DeutschlandUberAlles | 13-11-19 | 17:33 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo wordt de multiculturele samenleving met succes op papier gecreëerd. Niet elk drugsdealertje in A’dam heet Rachid, daar zit heus ook wel een Jan-Jaap tussen tss

BozePaarseMan | 13-11-19 | 17:32

De laatste tijd moet ik mezelf steeds vaker in m'n arm knijpen om te verifiëren of ik zit te hallucineren of zo.

isitsoornot | 13-11-19 | 17:32 | 3

We zitten opgesloten in een open inrichting bestuurd door politici met een klimaat-syndroom. Binnenkort ga jij verplicht pillen slikken om rustig te blijven. George Orwell lacht in z’n vuistje........

Blonde Nel | 13-11-19 | 17:37

Mocht je er om verlegen zitten, deel ik wel een tikkie uit. Ben je voorgoed wakker.

McMarx | 13-11-19 | 17:45

@Blonde Nel | 13-11-19 | 17:37: Het gaat hier hartstikke fout. Ze zijn ongeneeslijk ziek. In hun hoofd, wel te verstaan. Daarom, altijd een open vliegticket stand-by. Dit ship of fools loopt op de rotsen, zo te zien.

isitsoornot | 13-11-19 | 17:47

De lieden die hier in 020 het werkelijke werk doen zijn slaven die gedwee zich laten misbruiken omdat ze illegaal in dit land zijn. Het is tenenkrommend om te zien hoe de Turk daar mee om gaat.
Want, die grote villa in Turkije voor de grote familie moet natuurlijk wel verdiend worden.
Over slavernij gesproken...

McMarx | 13-11-19 | 17:32

Hoogleraar diversiteit. Dat je als iemand vraagt wat je professie is moet zeggen: hoogleraar diversiteit. En dan zeg je er gelijk maar bij dat je wel tot je 27e op andermans kosten hebt 'gestudeejd'. En dat je vervolgens de mensen die jouw studie hebt bekostigd gaat beschuldigen van racisme, PVV ers, debielen etcetera. Want jij weet 't want gestudeejd.

Ik zou het vod dat afstudeeropdracht heet wel eens willen lezen. Staat waarscheinlijk fol taalvauten en plaggiaad.

Jos9595 | 13-11-19 | 17:31 | 3

Beetje respect voor de wetenschap graag!

Langshetrandje | 13-11-19 | 17:32

Rechten, sosjologie en antropologie worden dan wel aan de universiteit gedoceerd, maar zijn geen wetenschap

Jos9595 | 13-11-19 | 17:51

Ik vraag me dan weer af of er ook Joden in de boekjes voorkwamen en wat zij dan deden.

Eierbal-is-fijn | 13-11-19 | 17:30 | 3

Iets van de wereld maken, de zoveelste nobelprijs proberen te winnen, zich continu verontschuldigen Joods te zijn, heel hun leven achterom kijken voor een mes van Achmed, Ali, Moussa of Mohammed, en zich als land Israél continu verdedigen tegen weer een aanval van een Moslimse Barbaar uit een omringend aarsgat-land.

Dat is het zo'n beetje wat ze de hele dag doen.

Realism Is All | 13-11-19 | 17:36

Doktoren over het algemeen.

The2Amendment | 13-11-19 | 17:48

Diamantairs

Jos Tiebent | 13-11-19 | 18:11

Alle allah's halen halal kebab bij ahmed's alibaba afhaalrestaurant.

frank4444 | 13-11-19 | 17:29

Bij de inburgering komt de W van werken pas heel laat in beeld, vaak helemaal niet....

Elder of Z. | 13-11-19 | 17:29 | 1

Dat volk leest vaak van rechts naar links...………
Enige hoop?

demaup | 13-11-19 | 17:42

Alles voor de multicul flauwekul! Dit toont gewoon aan dat shoarma boeren racisten zijn! Nederlanders worden niet aangenomen of solliciteren niet bij dergelijke! Kortom we moeten ze niet uit willen maken voor racisten

DeutschlandUberAlles | 13-11-19 | 17:29

Weer zo'n 'horeca-zaak' waar het personeel er niet staat vanwege de kennis van hygiëne? waar doordeweeks niemand te zien is, maar op maandagmorgen 25 lege knoflooksausemmers op de stoep staan? Ach ja, prof. Heertje zou er NOG een boek over kunnen schrijven. (Ik ook trouwens) Maar niks aan het handje zolang ze maar de btw over de fictieve omzet afdragen.

Tikkie Terug | 13-11-19 | 17:28 | 1

Dat is nog niets! Bij mij om de hoek staan al zeker 10 jaar 25 hagelnieuwe stalen rossen in de etalage op klanten te wachten, en in die 10 jaar nog nooit iemand gezien. Soms, heel soms, staat er een Achmed (sorry) achter de balie met een verveeld gezicht uit z'n neus te vreten. Letterlijk een schimmig zaakje trouwens, want met de verlichting is ook iets niet in de haak. Nu er een pakketbezorgpunt is gevestigd lijkt het iets beter te gaan, maar met de rijwielen wil het nog steeds niet lukken. Verderop nog een aftandse pizzabakkerij die vaker niet dan wel in bedrijf is en de merkwaardige uitstraling heeft, namelijk: Koop hier niet. Doe net of we er niet zijn. Doorlopen graag. Als je dit 10 jaar volhoudt moet je wel wat in je mars hebben. Of een snurkende overheid hebben, natuurlijk. Dat laatste lijkt me het meest waarschijnlijk.

Wiebenick | 13-11-19 | 18:37

En dat noemt zich hoogleraar?
"Verder ergert ze zich eraan dat ’maar’ negen procent van de namen ’niet-westers’ is, terwijl 13,4 procent van de bevolking allochtoon is."
Alsof alle allochtonen (als je zo nodig wilt deugen houd de dan ook aan de linkse voorgeschreven benaming "inwoners met een migratieachtergrond" aan) niet-westers zijn. Sommige allochtonen heten ook gewoon Bart Mark of Wilma.
Moeilijk hé... statistieken. Dom mokkel.

Aad Teïst | 13-11-19 | 17:28 | 1

Net het onderzoek bekeken en daar wordt er wel met de linkse termen geschermd en daarom zijn de cijfers en de conclusie wel correct. De oudemedia Volkskrant en/of Telegraaf zijn aan het falen.

Aad Teïst | 13-11-19 | 17:33

Mevrouwtje vindt het ook erg dat vrouwen vaak als moeders worden geafficheerd. Is enorm stereotyperend. En uiteraard zeer kwetsend voor de man.

Langshetrandje | 13-11-19 | 17:27

Nou spreek ik eenmaal vaker een shoarmaboer dan een professor.

Jos Tiebent | 13-11-19 | 17:27

Laat het cbs eens cijfers aanleveren hoeveel allochtonen van de typische landen in een vreetzaak werken, want het voorbeeld komt waarschijnlijk gewoon overeen met de werkelijkheid.

deugfoob | 13-11-19 | 17:27

In de jaren '80, in een vrolijke vinexwijk vol mensen met matjes, reed er eens een mij totaal onbekend jongetje met zijn fiets over mijn tenen. Het deed zo'n pijn dat ik riep: 'Hee, kijk een beetje uit jij, Wesley!' Het jongetje draaide zich om en zei: 'Ik ben Jeffrey, mij broer heet Wesley.'

Poesmobiel | 13-11-19 | 17:27
-weggejorist-
Elder of Z. | 13-11-19 | 17:27

Verder ergert ze zich eraan dat ’maar’ negen procent van de namen ’niet-westers’ is, terwijl 13,4 procent van de bevolking allochtoon is. De hoogleraar is bang dat allochtone leerlingen zich ’niet gerepresenteerd voelen’.

Je kunt haar een drammer noemen, maar eerlijk is eerlijk, hier heeft ze wel een punt. We moeten zo snel mogelijk het aantal allochtonen van de bevolking naar 9 procent brengen.

Sitting_targets | 13-11-19 | 17:26 | 2

Zoals geldt in 'opsporing verzocht' ...?

Elder of Z. | 13-11-19 | 17:28

LOL.

Die 4,4% verschil doet ze allemaal zooooo'n pijn.
Huilend voor hun schoolboeken, werkelijk waar.
HET ONRECHT

Gazzerop | 13-11-19 | 17:28

Broodje van Kootje, de shoarmazaak, mag wel, Friet tent Allah Afbakbar mag dan weer niet. Lekker inclusief.

echtpaul | 13-11-19 | 17:24 | 1

Friet van Piet, Ad Patat, Allah Afbakbar. Jup, raar dat het niet mag.

Aap Noot Miesje | 13-11-19 | 19:40

Moeten er ook mannen op plaatjes van feministen komen te staan? Het liefst dan kerkgangers, bikers, voetballers en PVV'ers. Of 100% willekeurig, alsof je een random foto uit ballenbak graait en deze bij een willekeurige beroepsbeschrijving in het schoolboekje plaatst.

heldheino | 13-11-19 | 17:24

De meeste Ahmeds in Nederland hebben helemaal geen werk.

Langshetrandje | 13-11-19 | 17:23 | 1

Bestorming van een kledingwinkel is wel een activiteit.

Sitting_targets | 13-11-19 | 17:27

Zal wel zwaar gesoebsidieerde bisnizzzzz zijn met geheime geldlade (ws).

BinAardig | 13-11-19 | 17:22

Niet alleen Achmed ook Mohammed heeft een shoarmazaak

boterhamtevredenheid | 13-11-19 | 17:21

Soms is Ahmed geen shoarmaboer. Soms zit Ahmed bij IS. Zet dat maar in die schoolboekjes.

Sitting_targets | 13-11-19 | 17:21

Niet alle pedofielen heten Mohammed.

Manus Olie | 13-11-19 | 17:20

Tip van de dag. 2 broodjes shoarma achter elkaar is net iets te veel. Doe eens 1 broodje shoarma en een pita kaas er achteraan.

Peter777 | 13-11-19 | 17:20 | 4

@Blote Bertus 2000 | 13-11-19 | 17:21: Ik was dit keer serieus. Geen grappenmakerij a.u.b.. We hebben het hier over culinaire hoogstandjes. Flauwekul bewaart u maar voor de serieuzere onderwerpen.

Peter777 | 13-11-19 | 17:33

@Peter777 | 13-11-19 | 17:33: shoarma eet een normaal mens alleen als hij ladderzat is. Behoefte aan het, weet ook niet waarom, en minder pijnlijk als kotsen met een lege maag.

ChupaChupa | 13-11-19 | 18:20
▼ 1 antwoord verborgen

Achmed en drie zonder!

Langshetrandje | 13-11-19 | 17:19

Achmed is geen aanslagpleger dat zijn de neefjes Mohammed A t/m Z

Fatwabuster | 13-11-19 | 17:18

Ik ga vanavond eten bij de Chinees Mohamed.

echtpaul | 13-11-19 | 17:17

Die 'professor' heeft zo te horen geen idee wat ie met zijn leven aan moet. Anders maak je je wel druk om dingen die daadwerkelijk zingeving geven.

Blote Bertus 2000 | 13-11-19 | 17:17

Shoarmazaak Isis in Roosendaal verkoopt knalkebab, donderdûrum en döner van nader overeen te komen vleesch.

Halul gebakken | 13-11-19 | 17:17

Het feit dat er in wiskundeboeken personages voorkomen is al erg genoeg.

Tiscali-2 | 13-11-19 | 17:17

Kan ik ook een broodje kameel krijgen?

Eierbal-is-fijn | 13-11-19 | 17:17 | 3

Nee. Voor 1 broodje gaan we geen hele kameel slachten.

frank4444 | 13-11-19 | 17:19

‘Gooi voor mij nog een kameel in het vet, Ahmed!’

Mr_Natural | 13-11-19 | 17:21

Hoogleraar maatschappelijke vraagstukken, zoals het belangrijke vraagstuk: heten eigenaren van shoarma zaken vaak Ahmed? Het antwoord zal u verbazen: ja! En weer is iemand afgestudeerd.

echtpaul | 13-11-19 | 17:16

Jantje zag eens pruimen hangen .
Ahmed zag eens pruimen hangen .
Toch wel een hemelsbreed verschil .

likmegaties | 13-11-19 | 17:16
-weggejorist-
Verderkijkert | 13-11-19 | 17:15

Op naar de communistische heilstaat waarin alles en iedereen gelijk is en er absoluut geen enkel onderscheid gemaakt mag worden.

bassieenadriaan | 13-11-19 | 17:15

kunnen we niet beter gewoon met z’n alle accepteren dat we allemaal racisten zijn dan zijn we ook van al het gezeik af. Schijnbaar vinden we dat namelijk het aller ergste. Zo erg dat we allemaal maar vreemd gedrag gaan vertonen om te laten zien dat we echt geen racisten zijn. “Er staan te veel Ahmeds in de schoolboeken die een shoarmatent hebben, jullie zijn racist.” Oké we zijn racist, mogen we dan nu weer verder met ons leven? “Nederlanders zijn racisten want ze hebben Ahmed als shoarmaboer in hun schoolboeken staan”. Oké prima, we zijn racist. Dan weten de nieuwe immigranten dat hopelijk ook. Kunnen we die discussie stoppen. Zelfde geldt voor zwarte pieten discussie, als je voor zwarte piet bent dan ben je een racist. Oké prima in dat geval dan ben ik een racist. Klaar einde discussie.

honde | 13-11-19 | 17:15 | 5

Nog effe over Zwarte Piet. Al eens een echte neger ontmoet die Piet heet? Ook klaar einde discussie.

Guusje Nadorst | 13-11-19 | 17:36

@Guusje Nadorst | 13-11-19 | 17:36: black Pete?

Jos Tiebent | 13-11-19 | 18:02

Ja zo denk ik er onderhand zelf ook over. Het interesseert me ook geen flikker meer wat buitenlanders en allochtonen van me vinden, het is toch nooit goed genoeg. Ik steek mijn mening ook niet meer onder stoelen of banken en feitelijk bereikt Airfryer en ook deze deugmuts exact het tegenovergestelde: polariteit waar die eerst niet voorkwam.
Heerlijk hoe zo'n mechanisme als een boomerang linearecta in je gezicht terugkomt én ontploft. Machtig man.

Bakkeleures | 13-11-19 | 18:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Shoarma is toch een Israëlische uitvinding?

Mr_Natural | 13-11-19 | 17:15 | 7

Lmao - lekker melig dit draadje!

2tribes | 13-11-19 | 17:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Waar gaat dit over, alsof een shoarma bakker of bouwvakker zich achtergesteld dienen te voelen ten opzichte van een professor. Veel Syrische shoarmabakkers zijn toch eigenlijk professoren?!?!

Crankhead | 13-11-19 | 17:14 | 2

Dient

Crankhead | 13-11-19 | 17:14

Nee, maar mevrouw de hooglerares maakt dat zij zich achtergesteld zouden moeten voelen.

Peter777 | 13-11-19 | 17:17

Ik eet graag shoarma, maar "Toetanchamon" sla ik even over. Ik lust geen mummie vlees ...

oldandwise | 13-11-19 | 17:13

Kreeg het al mee op radio1 vandaag. Natuuuuuurlijk biedt dat weer een podium aan zo'n 'onderzoek'.
Lekker poken in dingen die niemand verder een punt vindt.
Maar da's nu voorbij. Chapeau hoor.
Deugpuntjes weer binnen.

Gazzerop | 13-11-19 | 17:13

Pizza calamiteiten.
Een klassieker.

frank4444 | 13-11-19 | 17:13
-weggejorist-
De Ana(a)list | 13-11-19 | 17:13

Tja ik haak af, ga eerst effe een broodje eten, broodje eten, jaaa een broooodje eten dus tot dadelijk als ik mijn broodje, broodje, broooodje opgegeten heb.

jan huppeldepup | 13-11-19 | 17:12

Hoogleraar diversiteit: ik moet kotsen, héél erg veel kotsen!

eerstneukendanpraten | 13-11-19 | 17:11 | 4

Hooglerares he. "Maatschappelijke vraagstukken" lees ik.

Eierbal-is-fijn | 13-11-19 | 17:16

Ook in de academische wereld bestaat er zoiets als sociale werkverschaffing. En dan is hoogleraar natuurlijk niet gek, kunt toch maximaal de balkenendenorm binnen harken ondanks totale incompetentie....

janalleman | 13-11-19 | 17:21

dat dit bestaat, ongelooflijk..

vmk | 13-11-19 | 17:30
▼ 1 antwoord verborgen

Ook niet alle cokedealers heten Ahmed.

Mr_Natural | 13-11-19 | 17:09 | 1

Alleen die van jou?

Santtulainen | 13-11-19 | 17:23

Ik wil ook meer alfabetmensen in de schoolboeken, en meer dikkerdjes, en meer gingers, en meer gehan... eh... mensen met een beperking, o, en ook meer mensen met een leeftijdsbeperking (heetten vroeger bejaarden) en meer mensen met dysxlesie en meer pvv-stemmers. Dat onderwijs kan zo veel diverser!

Hetze Haatstra | 13-11-19 | 17:09 | 1

Jaaaaaa datte dus! Verder: voel me als onvrijwillig kinderloze ook niet voldoende gerepresenteerd in de boekjes, arbeidsvoorwaarden, toeslagen, praatprogramma;s, glossy's en commercials kunnen we daar misschien ook even snel iets aan doen?

2tribes | 13-11-19 | 18:02

Deze editie wordt dus een collectors item!

django_unchained | 13-11-19 | 17:07

Voortaan is Achmed in schoolboeken balletdanser. Iedereen weer blij.

K. Westergaard | 13-11-19 | 17:07 | 4

Haha ja. Willem is een transseksuele imam, heette vroeger Fatima en is getrouwd met een gecastreerde rottweiler die zich als lapjeskat identificeert. Achmed is een travestiet en danst ballet bij circus Baf. Het dressuurnummer met de aftandse schele kameel wordt sinds jaar en dag uitgevoerd door blinde Betsy uit Nieuw-Paramaribo, Drenthe.

Mazzelstof | 13-11-19 | 17:27
▼ 1 antwoord verborgen

Hasan!! we zijn er weer hee hee ... nog een broodje broodje broodje!! ja broodje ja broodje broodje ja ..heeeyy heey baby hoeh hah shoarma!!! Hasan has hassie hassie we zitten hiero we zitten hiero...we gaan hier zitten.
Kortom Najib liet ons weten dat ze ook Hasan heten.

Johan_Voorhaar | 13-11-19 | 17:04

Bovenstaand artikel is geschreven door Bas.

U weet wel, die Twitterbot van D66.
#Zinintoekomst

Croxifoxio | 13-11-19 | 17:03

Kan iemand "Domme Turk" van Jiskefet even pluggen? Ik mag niet.

Eierbal-is-fijn | 13-11-19 | 17:03 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken