Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. VVD: 'Over de burgerdoden niets dan goeds!'

We kunnen ons echt geen vvd-eriger screenshot bedenken dan dit.

Hoe langer Tom de plopkap onder de neus van Dijkhof houdt (of was het nou met dubbel F? ff vergeten - red.), hoe dieper het konijnenhol van Rutte's geheugen wordt. Maar het is ook nogal wat, dat we een premier hebben die zich geen Iraakse burgerdoden door een Nederlands bombardement kan herinneren. Het gaat hier niet om een vergeten pak melk in de buurtsuper. Of dat Klaas vroeg om twee suiker in z'n koffie en dat Mark 'm toch zwart overhandigde. 'Sorry, vergeten'. Maar wie houden we voor de gek. We weten natuurlijk (allemaal) al lang dat Rutte wist, weet en zich bovendien prima herinnert dat er Iraakse burgerdoden op zijn naam staan, daar is namelijk overvloedig bewijs voor. Premier Rutte, de maagd Markria. Onbevlekt ontvangen. Zwanger van de feiten, herinnert zich alleen niet wanneer, door wie, en hoe het voelde op het moment dat 'het' gebeurde. En nu de vermoorde onschuld spelen. Als er maar geen nieuwe burgerdoden vallen bij de bevalling. Hoewel: onze F16's zijn al weg daar, in dit dossier kunnen alleen nog politieke lijken uit de kast vallen.

Reaguursels

Inloggen

Gelukkig voor Rutte vergeet iedereen dit ook straks, we have the power to forget! And rutte has the power to not remember..

Dutch-Super-Evil | 14-11-19 | 09:16

Nee hoor, Klaas maakt zich geen zorgen over het geheugen van de heer Rutte want als hij ja zegt crasht binnen 24 uur zijn politieke carrière. Gelukkig weet hij zich dat dan volgende week niet meer te herinneren.

NPOlitiekgekleurd | 13-11-19 | 22:17

"Kwijt" .. Het bonnetje van die Teeven is een bekende recente, nog een ander is het document waarmee de dader in Alphen a/d Rijn de mogelijkheid kreeg een vuurwapen te bemachtigen en vervolgens in het winkelcentrum dodelijke slachtoffers maakte (2011).
Het recht zegevierde, hier werd politie uiteindelijk verantwoordelijk gehouden. Ondanks de smoes "Kwijt" ... In deze situatie, is hetzelfde aan de hand :
Fouten verbloemen, onder het tapijt vegen, de eigen huid proberen te redden, politici die Rusland veroordelen maar toch plots diezelfde, Russische ontkennings technieken gebruiken ..

@Wilders @Thierry Heeft u een debat reeds geopend .. Laat u stem (Samen met SGP ?) horen ..

Nederlandop1 | 13-11-19 | 21:40

Zóveel meel in 1 mond zag ik nooit eerder. Deze man moet dus iedere dag naar zijn werk, voor zijn partij. Met de wetenschap, dat zijn mp een grote leugenaar is en dat hij hem moet steunen. Wég alle idealen. Wég alle zelfrespect. Met in het achterhoofd de wetenschap, dat hijzelf, indien nodig, zonder aarzeling zal worden geofferd bij een volgende crisis, zodat de leugenaar door kan blijven liegen. Hoe kun jij met jezelf en de dingen die je weet leven, Klaassie? Is dat kartel je dan zó lief? Wie de strontkar stuurt, ruikt thuis nog immer naar stront.

vladimirows | 13-11-19 | 21:25

Klaas kijkt als een hert dat in de koplampen van een aanstormende auto kijkt. Wat een kulverhaal.

Rico den Hollander | 13-11-19 | 20:46

Eén van de klimaatdrammers waar Dijkhof 't een tijdje geleden over had, bevindt zich thans gewoon in VVD-gelederen en heet Rutte. Hij is alleen een wat oudere klimaatdrammer en kan zich daarom niet alles meer herinneren.

Troumoetblijcken | 13-11-19 | 19:36

Vroeger hanteerde men, " Indonesisch doof ", dit heet dus " Indonesische vergeetachtigheid ", wat het ook is, het klopt niet, maar er is wel zo ie zo een feitelijke gebeuren met elke oorlog, de grootste verliezers zijn de burgers, helaas.
Voorst zie ik iemand die lijkt op 1 van De Boertjes (5.10 ) rondlopen.

Bad - Casey | 13-11-19 | 18:50

Pathologisch geheugenverlies is onlosmakelijk verbonden met het lidmaatschap van de VVD.

NPOlitiekgekleurd | 13-11-19 | 18:22 | 2

Ik las ‘onsmakelijk‘. En dat is het.

duh! | 13-11-19 | 18:48

@duh! | 13-11-19 | 18:48,
U leest te snel, ik had het ook net.

Bad - Casey | 13-11-19 | 19:14

Laaf Dijkhof.

Buto Terong | 13-11-19 | 17:51

Misschien dat iemand dan Rutte zijn salaris ook even deze maand niet overmaakt, onder het mom... Sorry.. ff... vergeten. Wat een slappe hap. Ze vergeten wel vaker dingen of raken dingen kwijt daar in Den Haag. Tijd voor een nieuw ministerie, Ministerie van Vergeten Zaken. Maar gewoon blijven lachen Rutte, dat is ie in ieder geval niet vergeten. Vroeger stuurde ze nog weleens een regering naar huis. Maar dat is al weer zo lang geleden, dat is iedereen allang weer vergeten.

mynameistrouble2 | 13-11-19 | 17:36 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Geheugenverlies is een ziekte bij de VVD, zie Rutte, Opstelten noem maar op

Jan70 | 13-11-19 | 17:36 | 1

Het logo van de VVD word het vergeetmenietje van de PVV is dat een meeuw

likdoorn | 13-11-19 | 18:11

De mimiek van Dijkhoff zegt mij voldoende.

priks | 13-11-19 | 17:12 | 1

priks | 13-11-19 | 17:12,
Voor een VVDer, opzich mag ik hem wel, alleen ( gezien zijn oogopslag ), lijkt hij bij mij persoonlijk onder invloed van iets, das mijn mening, ben immers geen arts.
De beste man is nog geen 40 en ziet er toch behoorlijk ouder uit dan " ik en menigeen die ik ken ", maar ik heb dan ook wel weer slechte ogen.

Bad - Casey | 13-11-19 | 19:10

Ja meneer de rechter ik kan het me niet meer herinneren!! Wat doe ik hier eigenlijk?! Wat ben ik over ene M. Rutte heen gereden metdenoto.. kan ik me niks van herinneren!! Ja vraag het Dijkhof de hersenen zitten vreemd in elkaar..

David000000007 | 13-11-19 | 17:07

Dijkhoff heeft natuurlijk een punt, maar hij lult er zo stroef over. Het kan zijn dat Rutte het echt niet heeft geweten, en dan is er misschien nog wel een groter probleem dan een liegende premier.

beldewouten | 13-11-19 | 17:03

Niemand of het haar van Tom? Groeit als kool richting de hemel. Hij kan het hebben.

beldewouten | 13-11-19 | 16:58

Voor mij is Rutte het zelfde niveau als Volkert v/d Graaf . Ze verwoesten beiden de toekomst van een compleet land .

Koning BongoBongo | 13-11-19 | 16:54

Sterker nog, 1 dag na de verkiezingen kan de VVD zich geen enkel punt meer herinneren waar ze mee aan kwamen tijdens de verkiezingen!

Moonwarrior | 13-11-19 | 16:36 | 1

Hahahahahahaha....... en nog steeds niet.

Koning BongoBongo | 13-11-19 | 16:49

Wat een slap optreden van Dijkhof. Je ziet hem gewoon worstelen met zichzelf binnen deze VVD. Hou dan gewoon de eer aan jezelf.

weggooier | 13-11-19 | 16:28 | 2

Dat doet hij regelmatig . Volgens mij is hij beter af in het rechtse kamp ,dan hoeft ie niet te liegen.

Koning BongoBongo | 13-11-19 | 16:57

Dijkhof is gewoon een aambei van Rutte die op kamers is gaan wonen

boerzoektscheet | 13-11-19 | 22:58

Die is gewoon lekker aan het dementeren.

Mr_Pikibelly | 13-11-19 | 16:25

- de geboorte van je kind.
- je eerste nieuwe auto.
- de aanslag op de twin towers.
- 70 burgerdoden die vallen als je minister president bent.
- je eerste gefriemel met een super lekker mokkel (gaat voor Rutte niet op maar alla).

Dat zijn dingen die je nooit vergeet.
Of zoals voormalig minister Kamp het al zei: Politici liegen.

donkieshot | 13-11-19 | 16:09

Suske en Wiske en de vrolijke vvd-er
Suske en Wiske en de lachende leugenaar

lingo star | 13-11-19 | 16:08 | 1

En de vrolijke vergeetachtige.

Koning BongoBongo | 13-11-19 | 16:50

Rapport, filmrolletje.... er staat mij niets van bij. Hahaha.

lingo star | 13-11-19 | 16:06

Wegwezen Rutte, je bent een schande voor Nederland.

jansma28542681 | 13-11-19 | 16:01

Alzheimer , Alzheimer en nog eens Alzheimer , Rutte heeft Alzheimer , er kan op grond van ontoerekeningsvatbaarheid een afzettingsprocedure gestart worden . Gaarne een spoedprocedure , dan is Rutte voor de kerst opgenomen in herstelingsoord " De Barneveldse Kip " op de veluwe .

Minus Richels | 13-11-19 | 15:58

Volgens Dijkhof bestaat een goed geheugen helemaal niet en zelfs had Rutte dementie, was dat ook geen probleem.
VVD product in de aanbieding. Wie bied?

MistaRazista | 13-11-19 | 15:35 | 1

Doe maar"Zijlstra in het Doema"

luto333 | 13-11-19 | 15:39

Wat moet Klaas zich kapot schamen als hij ooit dit interview terugziet. Stiekem natuurlijk, want hij kijkt niet naar 'die bagger op GeenStijl".

piloot47 | 13-11-19 | 15:32
-weggejorist-
Roadblock | 13-11-19 | 15:27 | 1

Dijkhof, de katvanger van rutte of van de heel vvd?

Ben5570 | 13-11-19 | 15:25

Over een jaartje of tien hebben we een reeks aan parlementaire enquêtecommissies.

Ehm..

photto | 13-11-19 | 15:19

We hebben hier in NL dus te maken met een minister president die een geheugenverlies. En dat moet het land regeren? [X] Ongeschikt.

Ik maak me bovendien zorgen om het functioneren van Dijkhoff's bovenkamer, of hij is dronken.

ItsNoStyleAtAll | 13-11-19 | 15:18

Apart, Dijkhof kan zich bij de 'slimste mens' wel herinneren wie in 2003 'Idols' won, maar het is normaal dat Rutte niet meer weet of er in 2015 burgerdoden zijn gevallen.

edTheDodo | 13-11-19 | 15:13 | 1

Haha touché

weggooier | 13-11-19 | 16:29

Duplicaatje van het rapport bij de auteur vragen is toch zo gepiept?
Of weten we ook niet meer wie het opgesteld heeft?

Pimp my Voortuin | 13-11-19 | 15:09 | 1

Ze gaan er nog steeds vanuit dat die rapporten alleen op papier staan: in een la, in een kast, in een andere kamer. Mensen, het is 2019, alles wordt digitaal vastgelegd en op meerdere plaatsen bewaard, zeker ook in minstens twee backup-bestanden.

piloot47 | 13-11-19 | 15:35

In een oorlog vallen helaas ook burgers. Aanval was gericht op een munitie fabriek die midden in de wijk was verstopt. Geen probleem voor een precisie aanval echter er stonden bij de fabriek en dus in de wijk ook vrachtwagens met explosieven. Zie hier de oorzaak van de vele burger doden.
Let wel het wad geen aanval op een woonwijk maar op een Is munitie depot.

jaap932057795966 | 13-11-19 | 15:08 | 3

Neeeeeee, het gaat over het liegen van Rutte daarover. Manmanman.

piloot47 | 13-11-19 | 15:30

Dijkhofff is dronken, punt uit.

Pimp my Voortuin | 13-11-19 | 15:06

Rutte liegt, hij liegt om van alles en nog wat, dat is zijn visitekaartje. Leugenaars zijn laffe slappelingen, en degenen die daar achteraan lopen idem met een sterretje.

Broadsquire | 13-11-19 | 15:03

Rutte: "Ik weet niet meer of ik op jongens, meisjes of gender-neutralen val".
Trouwens die Dijkhoff kan echt wel cabaretier worden. Hij wordt met de dag lachwekkender,

Kamervraag | 13-11-19 | 15:03 | 1
-weggejorist-
Du-u-u-h | 13-11-19 | 15:02

Protip voor de heer Dijkhov: voortaan vv wat minder bitterballen onder werktijd, mijn beste. Sterkte! Want wat zijn ze verdomde lekker, die hartige krengen!

Hetkanverkeren | 13-11-19 | 14:58

Zeg ik ook altijd tegen de Fiscus na de 7e Leffe. Nescio.

Piet Karbiet | 13-11-19 | 14:55

Wat is die Dijkhof toch een morsige man.

Weerduivel | 13-11-19 | 14:51 | 1

Gelukkig vlekt bier niet.

threeheadedmonkey | 13-11-19 | 14:57

Jongens redactie, 'onbevlekt ontvangen' betekent Vrij van Zonden. Die titel geef je dat scrotum toch niet mee?

Jos Tiebent | 13-11-19 | 14:49 | 2

Bekend misverstand. Onbevlekte ontvangenis (door de 'maagd' Maria) wil zeggen: de ziel is niet bevlekt door de erfzonde - een unieke situatie, omdat volgens de Katholieken iedereen bij de geboorte al de zonden met zich mee draagt. Alleen Jezus dus niet. Mazzel hoor.
Verwarring met de maagdelijke geboorte: dat pleitte Maria vrij van vreemdgaan, want die eikel Jozef wist van niets. Maar mensen associëren seks met vlekken maken, dus zwanger zonder seks is onbevlekt.

piloot47 | 13-11-19 | 15:41

En dat dan nog helemaal los van de vraag of we er mee zouden moeten zitten dat er mensen dood zijn gegaan bij een bombardement op een bommenfabriek. Iets zegt mij dat die mensen óf zelf in die fabriek werkten, óf het wel best vonden want allah is geweldig etc....
Kudt voor de kinderen die zijn omgekomen, dat altijd, maar aangezien IS er helemaal niet vies van is om kindertjes in te zetten als strijder en menselijk schild moet je de schuldvraag toch voornamelijk daar leggen.
Blijft staan dat wederom bewezen is dat Mark Rutte een onvoorstelbare lul met vingers is die liegt alsof het gedrukt staat, selectief het geheugen van een amoebe heeft en verder ook niks klaarspeelt. Zelfs aftreden, de eer aan jezelf houden, dát kan ie nog niet. Zum kotzen, het hele spektakel.

elfenstein | 13-11-19 | 14:46

Het waren er maar 70. Niet bepaald een genocide. Toch?

Colin.Fart | 13-11-19 | 14:44 | 2

Een heel vliegtuig vol kan nog niet bommen, dus dit is peanuts.

elfenstein | 13-11-19 | 14:48

Nee, en daarbij hadden ze boven weer een zooi maagden nodig voor de dapper gestorven martelaren.

Julianalaan | 13-11-19 | 14:59

Halbe Zijstra 2, is ook prima afgericht, mag af en toe zogenaamd wat tegengas geven en wordt voor de rest weer netjes z'n mand ingetrapt

Kachelboer | 13-11-19 | 14:43

Daaaag Dijkhof, hufter. arrogante vetbult.
Wat een ouwehoer, lekker in die vlek wrijven.

zoalsikhetzeg | 13-11-19 | 14:43

Ik hoop het nog mee te maken dat ik geen 'aktieve' herinneringen meer heb aan zowel Dijkhoff als de hoofdleugenaar Rutte. Passief hoeft ook niet.

Zwizalletju | 13-11-19 | 14:42 | 1

Daar zijn therapieën voor, maar die zijn zwaar en langdurig. Elke keer kijken naar een liegende vvd-er levert weer een bouwsteentje aan je trauma, totdat je een keer 's nachts gillend over straat loopt.

piloot47 | 13-11-19 | 15:45

Wat een week voor de VVD.
Ik kijk met smart naar de peiling van de Hond komende zondag.

luto333 | 13-11-19 | 14:41 | 7

VVD 5 zetels erbij. Wedje maken? Dankzij Ruttes daadkrachtige en staatsman- waardige optreden.

piloot47 | 13-11-19 | 15:47

@Roadblock | 13-11-19 | 15:31: Dit maak je jezelf wijs. Dus jij kent 15 mensen die staan ingeschreven bij De Hond. ?

Zwizalletju | 13-11-19 | 15:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Grappig trouwens, hou zulke dossiers 'kwijt' kunnen raken, en hoe daar dan massaal begrip voor moet zijn, omdat 'zulke dingen nou eenmaal kunnen gebeuren'. Je moet eens een loonstrookje, belastingaangifte, acceptgiro, boete, of aanmaning kwijtraken. Als burger ben je dan gewoon keihard de lul.
Daarbij: Normaal als je een strafbaar feit pleegt en er zogenaamd niks meer vanaf weet, kan je er alsnog voor worden gepakt, indien er genoeg bewijs je kant op wijst. Als het moet, gaat men door je reisgegevens, mails, telefoongesprekken, etc. Nou kan het geen kwaad om terughoudend te zijn bij het controleren van ministers, omdat het niet fijn zou zijn als we een land worden waar het OM zich met politiek kan gaan bemoeien, maar in gevallen als deze zou het eigenlijk helemaal geen kwaad kunnen als er een groep voor 'interne zaken' wordt opgericht, net als bij de politie.

Vage_eddie | 13-11-19 | 14:40 | 6

Het OM.
Mja, ik vertrouw het hele OM voor geen zier.
Nog geen week geleden zat een procureur generaal op TV te beweren dat officieren van justitie niet liegen, maar soms fouten maken.
Gisteravond zag ik weer een pronkstuk waarbij een complete kroongetuige verzwegen werd door de officier van justitie, en die kroongetuige ook nog na zijn verklaringen een oor door justitie werd aangenaaid door alle afspraken te ontkennen 'omdat er niets zwart op wit stond'.

Roadblock | 13-11-19 | 14:54

OM bemoeit zich al met politiek.
Wilders????

Ben5570 | 13-11-19 | 15:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik schaam me inmiddels voor Rutte.

Sprak laatst een Canadese zakenrelatie en die lachte me gewoonweg uit. Die premier van jullie! En dan lachen júllie om Trudeau? En al die regeltjes! En dan, met een zorgelijk gezicht "jullie hebben zoveel immigranten en niemand doet er wat aan!"

Nou Rutte heeft weer een nieuw hoogtepunt in zijn 'daadkracht' bereikt. Hij vergeet wat hem niet bevalt, en vandaag wendt hij 'de ergste crisis in 9 jaar' (ik zie die Canadees alweer hartelijk lachen als hij dit hoort) af door de maximum snelheid te verlagen -welks maatregel al bewezen heeft NUTTELOOS te zijn- en dat is een notendop de daadkracht en het getoonde leiderschap van Mark Rutte.

Maatregelen treffen die nutteloos zijn, en dingen vergeten. Zoek gvd dan een andere baan ja.

Macroglossum | 13-11-19 | 14:40

Man man man... Wat een gestotter van die Dijkhof zeg... Eh Eh. Ik. Ik.. Eh. Eh... "de psychologie van het onthouden.." hoe krijgt hij het uit zijn strot...

Remus McMillan | 13-11-19 | 14:40 | 2

Dat Dijkhoff het even niet meer weet, verbaast me niet.
Wat een Korsakovkop begint die te krijgen zeg. Maak hem minister van Carnaval, of Prins Carnaval en verder weg ermee!

Vage_eddie | 13-11-19 | 14:48

Waarschijnlijk ‘Ons feilbare denken’ aan het lezen (of iemand binnen het VVD communicatieteam.)

Fred van Ria | 13-11-19 | 20:48

Ach geheugenverlies, dat kan de beste overkomen.

FogerRederer | 13-11-19 | 14:40

"Iets dat nu heel groot is, wordt dan geacht met terugwerkende kracht ook heel groot te zijn", aldus Dijkhoff.
Blijkbaar vond men die 70 doden toendertijd dus niet al te belangrijk.

spanarchist | 13-11-19 | 14:39 | 1

Is het ook niet, het is oorlog dit gaat om de leugen.

Remus McMillan | 13-11-19 | 14:41

Ik wou dat Rutte zich eens niet herinnerde dat hij premier was. Misschien zou dat een hoop problemen oplossen.

Vliegende_rookworst | 13-11-19 | 14:38

OT:
EU boycot vanaf gisteren Israelische producten volgens een uitspraak van het Europese hof van justitie.
Ik ben benieuwd naar het standpunt van de Nederlandse Regering.
www.i24news.tv/en/news/israel/1573649...

Roadblock | 13-11-19 | 14:38 | 3

Waar hebben we dat eerder gezien?

Ohja, ik eet vanavond Nasi.

Croxifoxio | 13-11-19 | 14:41

Roadblock | 13-11-19 | 14:38
Dat standpunt is allang bekend: De EU gouverneur voor het Europese wingewest "Netherlands" zal het Europese hof hierin volgen.
De etiketten liggen waarschijnlijk al maanden klaar.

der_feldwebel | 13-11-19 | 14:49

Wat ik mij wel kan herinneren is, dat Dijkhoff erg goed is in lullige tv kwisjes, misschien dat hij dat beter kan blijven doen, want de politiek is toch echt te hoog gegrepen voor hem.... man,man,man wat een geestelijke armoe.

Karel Kruizenruiker | 13-11-19 | 14:34 | 1

Kennis is geen intelligentie.

Stikstofnarcose | 13-11-19 | 14:38

Die 70 onschuldige burgerdoden daar worden straks gecompenseerd als het IS-broedsel weer hier is en aanslagen gaat plegen. Staan we quitte en praten nergens meer over.

2voor12 | 13-11-19 | 14:30

Toch is er nog een interessantere vraag; hoeveel (burger)doden zouden er zijn gevallen door de bommen als de fabriek niét gebombardeerd zou zijn...

Pimol | 13-11-19 | 14:29 | 1

Pimol | 13-11-19 | 14:29
Bedoel je de vliegtuigbommen of de vrachtwagen bommen die in aanbouw waren?

der_feldwebel | 13-11-19 | 14:34

Was de belastingdienst maar zo vergeetachtig als ettuR.
Maar nee hoor. Die ploft gewoon op de deurmat.

Sommige dingen in het leven weet je zeker (zonder dat ze je vergeten):
- je gaat dood
- je moet belasting betalen

(en als je dood gaat maar hopen DAT ze je niet vergeten)

Het Licht | 13-11-19 | 14:28

Sommige leugens zijn begrijpelijk, anderen niet. Waarom zou je überhaupt liegen over burgerdoden bij een oorlog? Van degenen die tegen participatie waren had je toch al geen support. De rest weet zelf waarschijnlijk ook wel dat er niet gehakt kan worden zonder spaanders. Onfortuinlijk, maar onvermijdelijk.

MickeyGouda | 13-11-19 | 14:27 | 12

@threeheadedmonkey | 13-11-19 | 14:54:

Nu wij de series en de films weer opnieuw kijken valt mij op hoe briljant de teksten soms in elkaar steken. Filosofische pareltjes, met name vanuit het perspectief van Spock en Data.

MickeyGouda | 13-11-19 | 15:01
▼ 9 antwoorden verborgen

Lijkt wel alsof Dijkhoff gezopen heeft ofzo. Onsamenhangend verhaal over geheugen en psychologie (?).

threeheadedmonkey | 13-11-19 | 14:25 | 3

Dijkhof zuipt de hele dag door, zie zijn pafferige gezicht en snel uitdijende dikke lichaam. Die heeft nu al genoeg vet rond zijn hart voor een lekkere hartaanval op zijn 50ste. Dijkhof gaat veel druk op de NL gezondheidszorg leggen de komende jaren. En dat mogen wij betalen, gvd!

Mark_D_NL | 13-11-19 | 14:27

Dus Dijkhof suggereert daar even dat als een ambtenaar van een ministerie ergens vanaf weet, dat nog niet wil zeggen dat de daarboven geplaatste minister er ook weet van heeft. Zoiets gaat op wanneer er buiten de bebouwde kom van Barneveld een hardrijder geflitst wordt, maar de minister van veiligheid en justitie er toch maar niet van op de hoogte gebracht is.
70 burgerdoden, dat is net een ander verhaal. Deze hele poppenkast is ongeloofwaardig. Het had ze gesierd als ze gewoon meteen erkend hadden dat die doden waren gevallen. Tragisch, maar tegen partijen die bevolking als menselijk schild gebruiken en vanuit dorpen en woonwijken beschietingen uitvoeren, kan je soms niet anders dan een misser maken.

Vage_eddie | 13-11-19 | 14:24

Gotogotogot... die Dijkhoff leek ooit zo'n briljante vent.. WÄT een middelmatig mannetje is dat geworden,,,

bisbisbis | 13-11-19 | 14:23 | 1

Zie hem eens stuntelen op 0:18:
Volgens mij wil hij in eerste instantie iets zeggen als 'want met dat geheugen is niks mis', en bedenkt hij zich nog net op tijd dat hij dat beter niet kan zeggen.
Even doorstuntelen en het afbuigen naar een slap one linertje.
Daarbij kijkt hij uit zijn ogen alsof carnaval van afgelopen jaar nog steeds aan de gang is. Het zou me niks verbazen als onze gezellige Brabander een drankprobleem heeft.

Vage_eddie | 13-11-19 | 14:26

Een geweldig onderwerp om een premier op zen bek te laten gaan. Er zijn er over minder gevallen.

Koos Knak | 13-11-19 | 14:23 | 1

Ach joh, ook 70 doden kan Rutte gewoon weglachen.
Ik weet onderhand niet wat erger is: de schaamteloosheid waarmee Rutte liegt, of de goedkeuring van de complete coalitie, die hem steeds een hand boven het hoofd houdt om het kabinet maar overeind te houden. In een goed werkende democratie komt een onbetrouwbare, of corrupte minister er niet mee weg wanneer de rest van de kamer zijn werk naar behoren doet. Die vent had al een paar keer weg kunnen zijn met een motie van wantrouwen. Iedereen die dergelijke moties in gevallen als deze niet steunt, is wat mij betreft medeplichtig.

Vage_eddie | 13-11-19 | 14:30

Ach, na Rutte komt er wel weer een grotere fuck up
en dan is iedereen en zn moeder alles weer vergeten!

Halul gebakken | 13-11-19 | 14:22

Ik hoop zo zeer dat ze hier massaal over struikelen! Dat iedereen en z'n moer in de regering destijds wist van de fuckup van defensie maar dacht dat t wel geheim zou blijven. Een debatje op een regenachtige dinsdagavond, motie aan de broek en dan ontslag vlak voor de kerst. In maart nieuwe verkiezingen en dan PVV en FvD aan de macht.
Dus niet. Not even when hell freezes over.

Busverhuur | 13-11-19 | 14:21 | 2

Ze blijven elkaar in een wurggreep vasthouden als anaconda's hun slachtoffer.
Als namelijk het kabinet valt, dan komen er verkiezingen, en dat is Wilders/Baudet in de kaart spelen.
En dat moeten we niet willen met zijn allen in dit mooie landje/vaasje.

Roadblock | 13-11-19 | 14:33

Rutte zit al zo lang op zijn zetel, niet omdat hij zelf zo briljant is, maar omdat de mensen om hem heen overwegend carrierepolitici zijn die dus in eerste instantie hun zetel veilig stellen en pas als er ruimte over blijft eens gaan kijken welke taken en verantwoordelijkheden er eigenlijk bij die zetel horen.

Vage_eddie | 13-11-19 | 14:35

"Het dossier zou op een heel andere plek kunnen liggen"
Ik zie dan in mijn geestesoog Bijleveld op haar knieen door een archiefruimte kruipen en dan Grapperhaus tegenkomen die ook op zijn knieen rondkruipt.
"He, Help je mij zoeken"? vraagt Bijleveld hoopvol.
"Nou nee,"zegt Grappighaus, terwijl hij terloops een filmrolletje opzij schopt,
"Ik moet voor de rechter wat beter naar de stukken over het Wildersproces zoeken, en je weet, als je iets goed gedaan wil hebben moet je het zelf doen".

Roadblock | 13-11-19 | 14:21

Waarom accepteert iedereen in de 2de Kamer toch altijd weer de leugens van Rutte? Is het pluche dan zo belangrijk? Een stevig debat? WTF. Waarom kiezen mensen toch telkens weer door die idioten. Ga dan niet stemmen als je niet perse op Wilders of Baudet wilt stemmen.

ET007 | 13-11-19 | 14:20 | 10

@Superior Bastard | 13-11-19 | 14:22: Het is allang geen pluche meer maar kunstleer en als ik Wilders was was ik weg hier want meerderheid blijft domlinks naar de afgrond lopen.

isitsoornot | 13-11-19 | 14:38

@Zoloft | 13-11-19 | 14:33: Tja dank je, is was het even vergeten.
Khadija Arib zit toch ook al langer in de kamer als Wilders?

jan huppeldepup | 13-11-19 | 14:40

@jan huppeldepup | 13-11-19 | 14:40:
Klopt. Dat is nummer 2. Dan komt Wilders als nummer 3.

Zoloft | 13-11-19 | 14:48
▼ 7 antwoorden verborgen

Wellicht dat een linkse autist Rutte voor de D66 rechter kan dagen ..

ChatBot | 13-11-19 | 14:20

Ik hoop voor Rutte dat hij na de volgende verkiezingen niet vergeet om in het GroenLinks vak plaats te nemen. Als fractie voorzitter doet hij het namelijk bijzonder goed voor deze club.

der_feldwebel | 13-11-19 | 14:20

Moet snel weer naar de winkel rennen, ben de boter vergeten.

Mark_D_NL | 13-11-19 | 14:19 | 1

Heb je niet toevallig met de auto boodschappen gedaan en onderweg ook even 70 mensen dood gereden, waar je niks meer vanaf weet?

Vage_eddie | 13-11-19 | 14:43

Ik vergat gister brood te halen.
Zo vergeten we allemaal wel eens wat hè.

RickyLaRue | 13-11-19 | 14:18 | 1

En ik de boter vergeten. Is er nog iemaand die beleg is vergeten?

Mark_D_NL | 13-11-19 | 14:20

Die Dijkhof toch, het ene moment de slimste mens van Nederland en nou komt ie niet verder als euh euh euh of ander slap gelul.
Rutte dacht ivm. het stikstof gedoe er van af te zijn maar kan nog heel leuk worden dit debat, de spindokters van de VVD draaien overuren voor Markje.

oakmont | 13-11-19 | 14:18

Bij een normaal bedrijf lig je eruit voor het 2e functioneringsgesprek met zulke wanprestaties.

Reebensteeltje | 13-11-19 | 14:18 | 6

@Superior Bastard | 13-11-19 | 14:20:
Ik werk bijna 12 jaar voor mijzelf, en ik ben nog nooit administratie en facturen kwijtgeraakt ook kom ik mijn gemaakte afspraken met klanten wel na.

Reebensteeltje | 13-11-19 | 14:41

@Roadblock | 13-11-19 | 14:29: Ik vind het wel grappig hoe superiobastard eerst het woord verdraait en dan op dat foute woord reageert. zoiets als alle zwarte Pieten kunnen gespeeld worden door Afrikaner, reactie s b alle ZP als nikk...... u bent racistisch.

jan huppeldepup | 13-11-19 | 14:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Alsof het om een handgeschreven manuscript gaat. Wat zijn het toch een leugenaars (Allemaal trouwens)

Skunk57 | 13-11-19 | 14:18 | 2

ik niet hoor.

De_Helderse_Kaaskop | 13-11-19 | 14:25

Inderdaad, waarschijnlijk bestaat dat ding op meerdere mail accounts, een paar gearchiveerde systeembackups en in meerdere fysiek uitgeprinte versies. Er wordt verdomme gedaan alsof het om een fietssleuteltje na een avond zuipen gaat. Tenzij iemand zoiets bewust deleted, blijft het gewoon bestaan.
Mijn mailaccount staat onderhand ook vol met 1400 berichten die tot 2013 ofzo teruggaan.

Vage_eddie | 13-11-19 | 14:45

Laten we nu eerst de uitkomsten van het onderzoek maar eens afwachten.

Superior Bastard | 13-11-19 | 14:17

Is deze vergetelheid nou Nederlandse privilege? Ik kan het mij niet voorstellen dat ze in andere landen bijvoorbeeld Amerika genoegen nemen met een leider van het land die als excuus heeft dat hij zich iets niet kan herinneren.

GroetenVanUrk | 13-11-19 | 14:17

Ik weet het niet.

Een Amerikaanse SF straalt een doel aan. Een Nederlandse F16 dropt een bom en mensen "collateral damage" komen om. Dit gebeurt in tijden van oorlog. Remember Dresden of Nagasaki. Ik vind het vreselijk voor de nabestaanden maar is dit een reden om Rutte te bashen? Gezien de strikte afspraken tussen ons en de coalitie zou Rutte er niet eens iets over mogen zeggen. Dat hij het zich niet "herinnert" is misschien een slap excuus maar als je echt denkt dat er ooit openheid van zaken komt over dit soort militaire acties ben je erg naïef. Dat gaat ons klootjesvolk namelijk niets aan. En dat is eigenlijk maar goed ook.

Hoe dan ook. Wat je ook van Rutte vindt dit zal niets opleveren. Genoeg redenen om Rutte terecht te bashen.

Theodorus.Goldbach | 13-11-19 | 14:17 | 4

U weet natuurlijk donders goed dat het niet om die doden gaat, maar om het liegen erover van Hennis en Rutte tegen de volksvertegenwoordiging.
En dat zijn geen "militaire zaken".
Dus nog maar even terug naar het media-bureau van de VVD voor een beter downplay verhaal.

Roadblock | 13-11-19 | 15:04

@Theodorus.Goldbach | 13-11-19 | 15:03: Het is geen staatsgeheim en zelfs als iets staatsgeheim is dan kan de Kamer daarover vertrouwelijk geïnformeerd worden. Het is namelijk nogal belangrijk in een democratische rechtsstaat dat de Kamer namens het volk de regering kan controleren.

De uitkomst van deze militaire operatie werd zelfs met een persbureau gedeeld en militaire operaties in deze lijn worden geanalyseerd en geëvalueerd in coalitieverband, dat 'definitieve rapport' is destijds met defensie gedeeld maar schijnt dat te zijn kwijtgeraakt. www.elsevierweekblad.nl/nederland/ach...

GroetenVanUrk | 13-11-19 | 15:46
▼ 1 antwoord verborgen

Ik was laatst in de supermarkt en toen was ik vergeten of het een komkommer of courgette was.

Eenmaal thuis aangekomen zei mijn vriendin; Nou goed, dan doe ik het zelf wel!

Nacho_Vidal | 13-11-19 | 14:17 | 1

Hahahahaha

Theodorus.Goldbach | 13-11-19 | 14:18

Dijkhoff ziet eruit als een leraar van Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry

aero911 | 13-11-19 | 14:16 | 1

Ik vind hem er eerder uitzien alsof hij de avond ervoor nog even lekker aan de Tripel Karmeliet heeft gezeten.

Vage_eddie | 13-11-19 | 14:46

Ik maak mij zorgen om Dijkhoff omdat hij zich geen zorgen maakt om Rutte.

Overrijp | 13-11-19 | 14:15

Rutte is een held; we kunnen weer bouwen!

Trumme | 13-11-19 | 14:15 | 1

Trumme | 13-11-19 | 14:15
Ja, bouwmaterialen worden met paard en wagen aangevoerd, dus we kunnen ook nog heel lang bouwen.

der_feldwebel | 13-11-19 | 14:17

Dan is het heel erg gesteld met ons onderwijs als dit de slimste mens van het land kan worden.

Pinocchio | 13-11-19 | 14:14 | 1

*slecht. Met mij ook dus :)

Pinocchio | 13-11-19 | 14:14

Het komende debat zou wellicht het begin van het einde van Rutte kunnen betekenen ? Of ben ik nu te optimistisch ?

laurentius | 13-11-19 | 14:13 | 1

Ik ben bang van wel, maar ik bewonder uw optimisme.

Vliegende_rookworst | 13-11-19 | 14:54

Zo schijnt Rutte ook Utrecht alweer vergeten te zijn.

''Daar heb ik geen actieve herinneringen aan, momenteel ben ik bezig een crisis op te lossen. Iets met stof dacht ik. Het is in ieder geval een verstikkend dossier. Dat kan ik u wel vertellen, haha.
Over mogelijke toekomstige burgerslachtoffers in Nederland als gevolg van spanningen tussen bepaalde groepen laat ik me verder nog niet uit. Onmogelijk om nu al aan te geven of ik mij dat dan kan heugen.
Tot slot sloot de premier nog met een vrolijke noot af:
Regeren is dan wel vooruitzien, beleid maken in de praktijk is een stukje lastiger haha.''

Croxifoxio | 13-11-19 | 14:13 | 1

Meesterlijk, ik lag in een deuk.

Roadblock | 13-11-19 | 15:06

Rutte is zijn houdbaarheidsdatum ook vergeten. Die is namelijk al een paar jaar over datum.

der_feldwebel | 13-11-19 | 14:12

Kan Rutte zich dan nog wel iets herinneren over MH17 wellicht?

Kamikazepiloot | 13-11-19 | 14:11 | 6

Nee, Wilders wel denk ik.

Superior Bastard | 13-11-19 | 14:19

@Gaat het niet dan? | 13-11-19 | 14:18:
Wie begon er over de MH17?
Maar ik begrijp dat mijn opmerking hard aankomt bij de Wilders lovers.

botbot | 13-11-19 | 14:52

@botbot | 13-11-19 | 14:52:
Misschien als u vaak genoeg Wilders zegt, vergeten we dat het over Rutte en zijn gelieg gaat.
Blijf volhouden.

Roadblock | 13-11-19 | 15:07
▼ 3 antwoorden verborgen

briljante titel van Rossem!

pibasso | 13-11-19 | 14:08

Grootste PR-flater in de afgelopen 9 jaar.

de Voorzittert | 13-11-19 | 14:08
-weggejorist-
SjonnieHelmond | 13-11-19 | 14:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken